Tékozló Homár

Re: Pofátlanul spammel a freemail

2008.04.03. 15:30 | ge | 49 komment
Vuk nem az egyetlen aki feltette a kérdést az NHH-nak: mégis ők mit gondolnak a levélvégi hirdetésekről. A válasz szerint a joggyakorlat átgondolása még nem történt meg, de folyamatban van.

En ezt az "allasfoglalast" kaptam az NHH-tol, amikor feltettem nekik pont ugyanezt a kerdest:

"A Nemzeti Hírközlési Hatóság Informatikai Szabályozási Igazgatósága megkapta az Ön által 2007. július 23-án továbbított elektronikus levelet, amelyben arról érdeklődik, mi a jelenlegi álláspont a nyilvános levelező rendszerek levélvégi hirdetéseivel kapcsolatosan.

Értjük a kérdését, és nem is Ön az egyetlen, aki ezt felteszi a Hatóságnak. Tulajdonképpen egy olyan helyzet áll fenn, hogy a levelező rendszerek Általános Szerződési Feltételek dokumentumában az áll, hogy a szolgáltatás igénybe vevői elfogadják az Ön által is sérelmezett hirdetési gyakorlatot. Nyilván azonban ez csak a feladó vonatkozásában hozzájárulás, hiszen ő nem nyilatkozhat a címzett nevében is, holott az Ekertv. éppen a címzetteknél írja elő a beleegyezés meglétét.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság nem jogosult a jogszabályok értelmezésére, ezért csak a joggyakorlatról tud tájékoztatást nyújtani, amely jelenleg - ebben a témában - bizony még átgondolásra szorul. Mindemellett a nemzetközi joggyakorlatok és tendenciák vizsgálata folyamatosan zajlik, remélhetőleg mielőbbi eredményt hozva, és megoldást nyújtva erre - az Ön által jogi rés-nek nevezett - egyre gyakrabban felmerülő kérdéskörre is."

Leforditom: fingunk sincs h ezzel mit lehet kezdeni, megvarjuk, hogy a NYUGAT mit lep.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.04.03. 15:32:46

És? Nem ettől lesz tele a postaládád.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.03. 15:38:41

És az Indexes (vipmél) végén is ott a reklám. Mikor takarítjátok el?

Vidocq 2008.04.03. 15:39:06

"holott az Ekertv. éppen a címzetteknél írja elő a beleegyezés meglétét."

Nekem meg erről nincsen fingom, hogy ez mit jelent.

bizonytalan  2008.04.03. 15:50:08

azt, hogy elvileg nem kaphatnál ezektől reklámot, hacsak nem vagy te is buzi fríméles.

pizsama 2008.04.03. 15:57:40

Simon mondja: tartóztasd le!

Yuck Fou! 2008.04.03. 16:15:53

a freemail is bekaphatja:)
ui.tudott rola h a freemail bekaphatja?

BiG_ 2008.04.03. 16:29:33

Megnéztem a freemail-es beállításokban (hopp, lebuktam, nem vagyok sikeres), tényleg ott az engedélyező/letiltó gombocska. (Persze csak az újabb, csilivili, egyébként holtszar, lassú felületen látszik, ez már árukapcsolás-szagú...) Nekem a NEM-re volt állítva. Mégis beteszi a levél végére a szutykot.
Kapjááák beeee....

Üdv!

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.03. 16:36:25

Azért ez fárasztó. Akkor ezentúl én is mindenkinek írok sok-sok reklámot. Sőt.

ALW 2008.04.03. 16:44:10

"Elektronikus kereskedelmi törvény" az "Ekertv." vazze

jimmybacsi 2008.04.03. 16:52:11

van, bizony, Ekrtv....
jobbat mondok, pontosabban írok:
van olyan oldal, hogy ha nem szeretnél reklámot a levél végin, lapteteji lap alján lévő bannereket, akkor fizess, vagy küldj emelt díjas smst (rohadjon meg sz összes ilyen ingyenes oldal...)

ex-dr. vuk 2008.04.03. 16:55:21

Namostan szerintem (igaz en sem vagyok jogosult a torveny ertelmezesere ;)), forditva jogosan mukodhet a dolog: aki freemail-es (tehat elfogadta a felteteleket), az a BEJOVO levelekre kaphat ilyen szutykot. Kimenore pedig nem lenne joguk.

ex-dr. vuk 2008.04.03. 16:56:58

Ja, egyebkent ha POP3-mal hasznalod a freemailt akkor nincs ilyen gond :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.04.03. 16:57:53

//

Nah, beírtam az előző freemailes végére, de már akkor senki se figyelt oda: egon.gyaloglo.hu megvolt?

//

2008.04.03. 17:34:43

"Igazgatósága megkapta az Ön által 2007. július 23-án továbbított elektronikus levelet..."

Hogy mikor? Kemény..... jó hogy válaszoltok rá.

Jelenleg 32 éves vagyok,de kérem, hogy az elkövetkező leveleim után a válaszokat az unokámnak címezzék. Köszönöm.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.04.03. 17:42:33

Látszathivatal
Nem Haladunk Hivatalból = NHH

homár molla2 2008.04.03. 17:56:09

nemteljesen sóhivatal az NHH. a múlt héten felnyomtam egy szpemmelőt náluk, mert buzi engedélykérő reklámmailt küldött. gondoltam, úgyse lesz semmi, de egy próbát megér. azóta már meakulpázott nálam a szpemmelő, és megírta, hogy nem gondolta volna, hogy eljárás indul ellene, aminek a végén 50-500 ezer forintra fogják megbaszni. hát remélem, így is lesz, és még be is tudják hajtani rajta a bírságot.

Haresy 2008.04.03. 18:00:31

Ne használj Freemailt! A gmail-en nincsenek spammek sokkal gyorsabb, megbízhatóbb! Tudom már 10 éve ezt használod, és mindenki ezt a címet tudja, én is így voltam a vipmaillel, de immár 3 éve boldog gmail tulajdonos vagyok!

neet 2008.04.03. 18:22:56

Óh, egon! És valami madár volt rajta, igaz? :DDD

baki1234 2008.04.03. 19:20:46

jaja én is csak csatlakozni tudok Haresy-hez Gmail 4ever!

Pejo 2008.04.03. 20:03:23

Tetszett a levél "fordítása" ... :)
Szerintem egy megoldás van a problémára... mindenki otthagyja a freemailt... akkor tuti h megszünnek az ilyen e-mailek.
Lázíts!!!!

Bunkó Béla 2008.04.03. 21:01:19

Jézusom! Vannak még olyan lények ezen a földönk akik freemail-t használnak?
Lám a lámák.

APeti 2008.04.03. 23:05:58

Én már nem mondom el, hogy hol nincsenek reklámok. :) Maradjon az a bizonyos titkos levelező továbbra is ilyen jó. :D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.03. 23:16:50

"APeti 2008.04.03. 23:05:58
Én már nem mondom el, hogy hol nincsenek reklámok. :) Maradjon az a bizonyos titkos levelező továbbra is ilyen jó. :D "

Nekem meg lenne egy nagyon jó hozzászólásom, de TITOK.

Bezmag 2008.04.03. 23:34:10

Nem értem mire fel a pampogás.

1., nem spam. Ugyanis nem a freemail küld akárkinek (freemail usernek vagy külsősnek) kéretlen levelet, reklámot, hanem a küldő leveléhez tapad egy ____________________________ sorral elválasztva a reklám. Ez a használat ára, díja, nem tetszik csinálj magadnak bazmeg levélszervert.

2., ha fasz vagy és nem tudsz magadnak levélszervert csinálni, akkor használj olyat ami tetszik: elég nagy a kínálat.
Sőt, ha fizetős előfizetésed van, akkor kapsz is mindenütt hozzá.

3., ha ezek után is kurvára nincs jobb dolgod, mint faszságokon felháborodj, tedd tiltóra a teljes freemail tartoányt, és aki onnan küld neked leveled, kérd meg, álljon át gmail-re vagy fizetős szolgáltatóra.

4., UND bárki csinálhat ingyenes mailszolgáltatást, be se kell jelentni. Ja hogy akkor már szeretné, hogy megtérüljenek a költségei, és pénzt hozzon...? micsoda egy leköpnivaló geci az ilyen...

Komolyan bazki, annyira egy ősi magyar szokás a pampogás, műbalhé, álfelháborodás. Ami nem tetszik, azon túl kell lépni. Az emberek túl sokat foglakoznak olyan dolgokkal, amelyeket nem lehet megváltoztatni, ahelyett, hogy a megváltoztatható dolgokra koncentrálnának.

Porcelán az elefántboltban 2008.04.04. 00:10:10

Engemet rohadtul nem érdekel az a pár sor az emil végin. Nem műalkotás az, basszus.

Végül is az kamu, hogy bármi is ingyen van. Valamilyen szinten minden szolgáltató a pofádba nyomja a reklámját vagy gyűjtögeti az adatokat. Akkor már szimpatikusabb, aki nyíltan csinálja, de nem túl feltűnően.

Pozitív hozzáállás rulez!

Porcelán az elefántboltban 2008.04.04. 00:12:24

Most látom, hogy Bezmag is ilyeneket írt, szóval csatlakozom hozzá.
:)

Bezmag 2008.04.04. 01:04:17

@ buborek,

talán még annyit hozzá lehet tenni, hogy a sok húgyagyú, ha ismerné a freemail történetét és küldetését, nem höbörögne, ugyanis a freemail már akkor ingyen szolgáltatott mailt, amikor még alacsony volt az internet penetráció, és azok se nagyon tudtak többnyire angolul. (és most ne obégasson senki, hogy neki már tiz éve is volt felsőfokúja angolból, mert nem reprezentatív minta - nekem is volt)

Szóval, hatalmas szerepe volt a freemailnek abban, hogy az internet penetráció ma ilyen - nemzetközelieg alacsony - szinte van, és hogy az access árak is lementek.

UFF

nem várt fordulat 2008.04.04. 01:19:08

megvárjuk, de addig is folytatjuk... anyád picsája.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.04. 08:19:17

nekem is spammel a céges e-mailem. most ilyenkor mi van? fúúúj. jelentsem fel magamat? ilet basz a végére mindíg:

_____________ NOD32 2937 (20080311) Információ _____________

Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
www.nod32.hu

:):):):)

ex-dr. vuk 2008.04.04. 08:40:56

@ Helioport · 2008.04.03. 17:34:43

A valasz 2007.ö8.23-an erkezett.
Nem most irtam nekik levelet.

ex-dr. vuk 2008.04.04. 08:44:48

@ Bezmag 2008.04.03. 23:34:10

Itt arrol van szo hogy a freemail-es hulye h azt hasznal es szivjon. Az rendben lenne, ahogy irtam korabban is (tehat O a BEJOVO leveleiben kapjon spam-et), de MINDENKI akinek ir, NEM KAPHAT!
Mert a spam-et NEM a user kuldi, hanem a freemail teszi ra!

A megelhetesi problemait meg leszarom, tegye torvenyesen.

Kotit 2008.04.04. 09:04:08

Kaptam egy ismerösömtöl nemrég egy emilt, aki egy meg nem nevezendö bankban dolgozik Emesével együtt bankban dolgozik. Az eredetileg 1 soros levélhez a levelezöjük hozzábiggyesztett kb. 50 sornyi dumát

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.04. 09:17:28

kotit ezt azért gondold át mégegyszer:

"... egy meg nem nevezendö bankban dolgozik Emesével együtt bankban dolgozik ..."

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.04. 09:53:19

"Kotit 2008.04.04. 09:04:08
... Az eredetileg 1 soros levélhez a levelezöjük hozzábiggyesztett kb. 50 sornyi dumát"

A levél küldője beleegyezett, hogy a freemail hirdessen a leveleiben. Mi ebben a probléma? Ne válasszon ilyen levelező rendszert, vagy te ne válasszál ilyen levelezőtársat.

Dr Kangörény 2008.04.04. 10:01:50

Hi-hi, nekem van saját domainem, így "normális" e-mail címem is és olyan reklámokat csatolok a leveleim végére, amilyent én akarok. :-)

Dorkapa 2008.04.04. 10:33:37

Ami ingyen van, az korántsem ingyenes.
Az ára nulla forint, mégis fizecc érte! :)

Amúgy meg tessék elolvasni lassan és értő módon Bezmag hozzászólásit és befejezni az elégedetlenkedést!
Ja pardon, munkaidő van, addig eriggyé dolgozni, míg nem szólok a főnöködnek!!! :)

Bezmag 2008.04.04. 10:34:08

@ Vuk

Ismétlem magam. A spam az lsd trv. ha egy levélben csak kéretlen reklám tartalom van. Itt nem erről van szó, hiszen egy magánközlemény aljára kerül oda, attól elhatárolva a DM. Ki van ez találva, nem véletlen, hogy az NHH sem tudott odabaszni..

Megélhetési problémák: tudod, az egy adottság, hogy a piac pénzből él. Aki meg az adottságokat figyelmen kivül hagyja sikertelen ember látszatát keltheti. Te se örülnél, ha a hónap végén a fönököd aszondaná h leszarja a megélhetési problémáid, de úgy véli ebben a hónapban null HUF-t. kerestél.

Bezmag 2008.04.04. 10:36:04

@Dorkapa Te meg itt ne PR-ozzál engem :-) :-) :-)

Tajparaszt 2008.04.04. 10:37:21

Akkor ezt zárjuk le és emlékezzünk meg a holokauszt borzalmairól...:)
Azt mindenhez hozzá lehet fűzni. Még utóiratnak is:) Bármihez. Tényleg. :)

Navarone 2008.04.04. 13:15:45

Már bocs, de ki nem szarja le, hogy reklám van a frímél végén??

Jano Labs · http://janolabs.blog.hu/ 2008.04.04. 17:46:50

Használj levelezőprogramot, gyorsabb is..

MEDVE1978 2008.04.07. 10:57:33

LEhet az ilyesmi kellemetlen is ám.
Múltkor haveromnak írtam, akinek nemrég született gyereke.
A freemail egy u.i. : szöveget biggyesztett a végére, mintha én írtam volna utóiratot. Hogy még rosszabb legyen a hirdetés úgy hangzott, hogy:
"találtam egy jó oldalt a neten. Megnézetted-e már, hogy diszlexiás-e a gyereked?"
A gyerek 3 hónapos lesz, így nem volt értelme, de szerintem a frászt hozza az ilyen betegséges marhaság a szülőre.
Szóval az ilyen hirdetést le kéne szedetni.
A vicc az lenne, ha valaki poénból valami olyasmit hirdetne meg, hogy:
"eljössz a Kék Osztrigába hétvégén? A fiúk várnak"....

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.04.07. 14:52:50

vagy például: u.i.: "Körülmetélés, kóser áron! Salomon Rabbi" és pont egy arab terrorista kapja, na az durva lenne...

meeeeg, mondjak még hülye példákat, vagy így is érthető?

jacek 2008.04.08. 16:58:27

Bezmag és a többi freemail pártoló!

Nem akarok senkit bántani, de nem bírom, hogy sokan nagyon erőszakosan és vulgárisan okoskodnak a saját igazukért, miközben nem tájékozódnak, hogy miről is van szó.

Nekem nem volt semmi bajom a freemail-es reklámokkal, amíg elhatárolva voltak az üzenettől. De az, hogy rögtön az aláírás után egy utóiratban van a reklám, nem más mint megtévesztés. Az eredeti cikk írójának is ez szúrt szemet, mint ahogy nekem is. Mi a frászért kérdezi a haverom, hogy diszlexiás-e a gyerekem?

Ha ezt annyiban hagyjuk, akkor a következő lépés az lesz, hogy a levél szövegébe rejtenek reklámokat.

Bezmag 2008.04.08. 21:17:59

@ jacek
________________________________________PS: el van választva egy vonallal...

Szeretném megjegyezni csendben, hogy bár lehetséges bár bizonyos esetekben vulgáris vagyok, de elhiheted, tudom miről beszélek.

mirabilis (törölt) 2008.04.08. 22:27:34

engem nem zavarnak a levelek végén található reklámok, ugyanis nem tudom elolvasni, MERT EZ A FOSTALICSKA NEM ENGED BELÉPNI. köszönöm a figyelmet.

System failure. :) 2008.04.22. 16:35:50

A freemail egy fos. Iszonyat lassú. Önmagában is, meg a többi más ingyenes levelezőrendszerhez képest is. Én az ÉLETBEN nem használok olyan levelezőrendszert, amire 10 mp-t kell várni hogy betöltődjön. Jah: 9 mp-ig nyomatja az arcba a reklámot, a legvégén történik az érdemi munka.
süti beállítások módosítása