Tékozló Homár

Törlik a matricavásárlást a benzinkutakon?

2008.04.03. 14:26 | jackyll | 93 komment
Egy újabb szuperdurva lehúzásfajtáról kapott jelentést a Homár Iréntől. Másodszor pótdíjaztak le autópályahasználatilag, pedig mindkét esetben fizetett. Matrica azonban már nincs, úgyhogy a benzinkutas azt gondolhatta, nyom nélkül sztornózhatja a vásárlást. Vagy véletlenszerűen küldik a pótdíjat?
Rendszeresen járunk autópályán, minden esetben fizetünk díjat és köszönhetően a szorgalmas homár olvasásnak is az igazolásokat gondosan megőrizzük. Amiért most billentyüzetet ragadtam, a következő: másodszor fordult elő, hogy felszólítást kaptunk az Autópálya Felügyelettől pótdíj fizetésre, mert díjfizetés nélkül használtuk az autópályát. Felhívtam az ügyfélszolgálatot az igazolásről bemondtam a díjfizetés számát, az ügyintéző közölte, hogy látja a vételt, de 5 perc múlva a vétel helyén a tranzakciót törölték.

Érdekes módon mindkét esetben Shell kútnál vettük a matricát. Mivel az igazolásokat be tudtuk mutatni nem kellett fizetnünk, legalábbis eddig, mert a második kisértetiesen hasonló ügy még folyamatban van. Első esetben a kivizsgálás 3 hónapig tartott, akkor kaptunk  törlést a pótdíjról. Most két felszólításunk van az oda ill a visszaútról. Csak arra lennék kiváncsi, hogy ki trükközik a kutas, vagy a felügyelet küld felszólítást hátha nincs meg az igazolás a vételről.

Nem falrengető az ügy, mert a kezemben vannak az igazolások és némi utánajárással, telefonálással, fénymásolással megússzuk, csak érdekel, hogy mással is előfordult e már hasonló eset, és én is figyelmeztetnék mindenkit, hogy nagyon vigyázzon a mindenféle díjfizetési igazolásaira.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andika25 2008.04.03. 14:29:11

Vajon hogyan tudják törölni a tranzakciót?

Dscdbb 2008.04.03. 14:29:50

Simán eladja kétszer, egyiket zsebre. Bár nemtom, hogy lehet-e ilyet..

s_marky 2008.04.03. 14:34:57

Velem még sosem fordult elő,tavaly elég sokszor vettem matricát(igaz nem tankolok a shellnél)

tokomtelevan 2008.04.03. 14:36:19

Mondjuk konkretizálhatnád melyik ez a két kút

Abdab 2008.04.03. 14:40:06

Mennyire rafinált!

Lacaca 2008.04.03. 14:40:20

Alapszabály: kagylós kútra mosdóba és plexit mosni járok

Lord_Cica (törölt) 2008.04.03. 14:46:00

Szerintem csak a rendszerük szar. Ilyen az, amikor referencia nélküli cégek, pályázat nélkül nyerik el a fejlesztés jogát. Lásd-> "egységes" neptun rendszer

Miss Marple 2008.04.03. 14:48:10

Jó magyar módra akármilyen hájtek eljáráson meg lesz találva a kiskapu, hogy forinthuszat lehessen lenyúlni/spórolni! Ilyenkor inkább elszomorodom...

(Amikor még a mobiltelefon nagyon új szerkezet volt, egy darab belőle legalább hetven deka és harminc centi, egy tipikus átlagmagyar társaságban voltunk kénytelenek eltölteni egy délutánt. A mobiltulaj büszkén mutatta a frankó új cuccot, mire az első reakciója az egyik öreg gyári munkásnak mi volt? "És hogy lehet ennek lopni a vonalát?")

HandG 2008.04.03. 14:52:18

Nem a rendszer szar.
Egy kisstílű lopós benzinkutas simán le tudja stornózni. Azt hiszem 10 percig. Rendszám pontatlan megadása meg egy csomó hiba miatt ez biztosítva van a rendszerben.

A kutas szívatja a jónépet. Igazából utána lehetne járatni a autópálya felügyeletet is meg a blokk alapján a kút tulajdonosát is, hogy melyik alkalmazottja volt az.

Ez könnyen bizonyítható.
Viszont, hogy nem annyit tankolsz, int amennyit a kút mutat, az hótziher!
persze kevesebb litert.

Észrevette már valaki, hogy nyugati irányban átlépve az országot akár 1l-el, de akár többel is kisebb lesz az átlagfogyasztása?:)

titan 2008.04.03. 14:58:45

A Centrum szerintem licenszeli már a lehúzós módszerét más cégeknek is :) Egyre több helyen jönnek elő ezek a csalások/fantotartozások...

Yuck Fou! 2008.04.03. 15:00:29

a rendszeruk jo ismerem a rendszergazdat:) tobb eve ok csinaljak a shell nek a penztarprogram nemtom mi a hivatalos neve a cuccnak bbllablbl...
Szerintem a a kutas gcizik azok szoktak:D:D

Vidocq 2008.04.03. 15:05:21

Igen. Velem is előfordult már 1-szer. Nem hiába kell megőrizni 1évig az igazolást. Az ügy bosszantó! Szerintem ha utólag bebizonyosodik, hogy a kút a hunyó (mint pl. az én esetemben AGIP) A telefonálgatást, egyéb kiesést, erkölcsi kárt stb. be kéne hajtani rajtuk. Törvénymódosításra lenne szükség....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.03. 15:10:30

Yuck Fou: Nem hiszem, hogy a Shell pénztárprogramjának sok köze lenne az autópályamatricás rendszerhez...

Vidocq 2008.04.03. 15:33:21

Bár az AGIP-nál software hibára hivatkoztak. Ez az a bizonyos misztikus valami, amivel bárhol lehet takarózni elektronikus kis világunkban. Egyébként legjobb tudomásom szerint nem lehet törölni (stornózni) a matrica vásárlást. Ezért is szoktak jobb helyeken megerősítést kérni a rendszámról. Ez olyan, mintha tele töltenéd a tankodat benyával, majd közölnéd, hogy nincss zsé, stornózzák. Mit csinálsz visszatöltöd az autóból a kútba...? :)))

Manyizga (törölt) 2008.04.03. 15:39:47

Ezért kell kártyával fizetni ilyenkor. Azt kártya nélkül nem tudja stornózni. Ha mégis sikerül, akkor meg ingyen kaptál matricát. :))

Charlie Drop 2008.04.03. 16:01:41

Vidocq 2008.04.03. 15:33:21

de lehet stronozni. Az első ilyen vásárlásomkor véletlenül D2-es "matricát" kaptam, igaz jó skáig tartott kiütnia gépből, de ha valakinek van gyakorlata...

Yuck Fou! 2008.04.03. 16:13:50

Silensound:
csak azt ismerem aki azt uzemelteti.
Az otopalyua zrt nem nem is akarom:D
Iagazabol fogalmam sincs csak okoskodom:)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.03. 16:38:56

Hát ez király. Akkor sikeres ember nem a Shellnél vesz matricát? Nekem még amúgy ezzel nem volt gondom. Bár mindig a mosoni molnál veszem a matéricát. Nem vagyok-e sikeres?

Lacaca 2008.04.03. 16:50:09

Ebben az országban ilyen módon nincs sikeres ember, mert lépten nyomon lehúznak mindenhol.

SzZ 2008.04.03. 17:00:07

Javasolnám az SMS-es matricavételt. Igaz, kicsit drágább (~150 Ft, mobilszolgáltatónként eltérhet), de kényelmes, gyors, nem kell megállni, és számlás előfizetés esetén akár egy hónappal később is ráérsz fizetni.

Ne adj esélyt rá, hogy lehúzzanak.

www.autopalya.hu/engine.aspx?page=VM_Mobil_SMS

CyranodeBergerac 2008.04.03. 17:13:30

Shell egyes kútjainál nem csak a matricával játszanak. Korábbi elvesztés miatti csere folytán kapott vadiúj Shell kártya az ország több Shell kútjánál tökéletesen működik, majd egy bizonyos megyeszékhelyi kútnál pénztáros közli: - Nem olvassa be a gép. Ergo nem tudja jóváírni a pontokat. Egyszer megettem. Több tankolás és sikeres pontjóváírás után ismét ugyanaz a kút, ugyanaz a pénztáros. És lássatok csodát, ugyanaz a hibajelenség. Pénztáros udvariasan felkínálja a lehetőséget, hogy hagyjam nála a kártyát, kicserélteti. Mikor mondom neki, hogy 20 másik kútnál gond nélkül működött, kicsit zavartan közölte, hogy lehet mégis az ő gépében van a hiba. lol

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.04.03. 17:48:10

eladták magukat az emberek
már nem csak az ország eladó

moonclown 2008.04.03. 18:02:53

Monnyuk SMS -t a szo9lgáltató 5 évig őriz, így nyugta sem kell, és az SMS-t is törölheted.

saszbath 2008.04.03. 18:05:04

ezeknek a történeteknek nem sok értelme van ha képtelenek vagytok megnevezni a kutakat. Igy 1 két kutas miatt az egész céget, sőt az összes bezinkutat lehet hibáztatni... aztán tankolni ugyis kell, nem úszod meg.
Irjátok le, hogy hol vannak ezek a kutak, és kb mikor jártatok ott.

zsocii 2008.04.03. 18:06:29

Tavaly Augusztus, 1 honapos matrica, 4200Ft. Négy felszólítás, 3 ügyfélszolgálati látogatás, 4 óra személyes ráfordítás, Shellnél sok papír, nyomtatás, idő, stb. Ki tudja mennyi költség mindkét oldalon (vevő/Shell). A matrica érvényessége 3 perccel a vásárlás után valahogy visszavonódott. Az eredeti bizonylat hiányzott. Anélkül is elfogadták volna az érvényességet elvileg, volt matrica. A kútnál készségesek voltak, kikeresték a sok régi bizonylat közül a bizonyító erejűt és fénymásolatot kaptam. Nem kellett pótdíjat fizetni. Csak a bosszúság és a felesleges időtöltés...
Az igazi gondom az volt, hogy az Autópálya ügyfészolgálaton semilyen jegyzőkönyvet nem kaptam arról, hogy bemutattam a papírokat, tehát léptem és náluk a labda. Nem éreztem jól magam, nem volt a kezemben semmi csak egy felszólítás 15 napon belüli és azon túli pótdíj befizetésről. Szerencsém volt, korrektül törölték a büntetést, elnézést kértek és azt mondták, hogy a Shellnél előfordul az ilyesmi. Műszaki ember lévén, jeleztem kételyeimet egy már lezárt tranzakciót illetően, de csak annyit mondtak, nincs mit tenni és elnézést.

Ami fontos lehet még, hogy a pénztárbizonylaton szerepel a pénztáros neve. Jegyezzük meg és emlékezzünk rá!

Etilcsoport 2008.04.03. 18:25:43

"Javasolnám az SMS-es matricavételt. Igaz, kicsit drágább (~150 Ft, mobilszolgáltatónként eltérhet), de kényelmes, gyors, nem kell megállni, és számlás előfizetés esetén akár egy hónappal később is ráérsz fizetni.

Ne adj esélyt rá, hogy lehúzzanak. "

Mondok jobbat:
www.izishop.hu/highway-vignette.jsp
Szintén telefonnal veszel matricát, de nem kell + 150Ft kényelmi díj + SMS díj.
Ja, és bankkártyáról fizetsz, teljesen biztonságosan.
Kipróbáltam, nekem bejött.

Andie 2008.04.03. 18:26:10

Vagy PPO.hu, és akkor kényelmesen, neten, 3 kattintással van matricád. PDF-et küldik, kinyomtatni nem is muszáj, elrakod doksiba, azt annyi.
Én hónapok óta igy csinálom. Sikeres-e vagyok?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.03. 18:38:23

Ha elküldöd a sztorit az Állami Autópálya Kezelő Zrt(!)-nek, elvileg szerződést bontanak az olyan értékesítő helyekkel, ahol ez többször előfordul...
Legalábbis ezt hallottam a rádigóban.

LiBerti 2008.04.03. 18:43:20

www.autopalyamatrica.hu

Itt is elkérnek extra 100 forintot (a szemetek!), de legalább az igazolást megkapod fénypostán, és később ipari mennyiségben kinyomtathatod, ha kell.

szundy 2008.04.03. 18:44:47

Engem a Shellnél még mindég becsaptak még külföldön is , ugyhogy hanyagolom öket . Csak informácio:a Q8 cég pl. ilyesmikért vonult ki Magyarországról.A kútnál segítkező töltő fiuknem, hogy fizetést nem kapnak de még ezen felöl a fönöknek kell jattot adni

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.03. 18:48:29

"moonclown 2008.04.03. 18:02:53
Monnyuk SMS -t a szo9lgáltató 5 évig őriz, így nyugta sem kell, és az SMS-t is törölheted."

És a szolgáltatóból milyen módszerrel imádkozod ki az SMS másolatát?

EVOMAN 2008.04.03. 19:24:31

Mol kúton kell vásárolni! Ott e matrica rendszer van! ONLINE, tehet nem lehet vele sehogy csalni!

Zahal 2008.04.03. 19:34:03

a Shell kutak az egyik legnagyobb maffiabandák! a BÉCSI ÚTI Shell-nél folyton vágják a pofát, ha nem jöhetnek oda lehúzós-tankolásra a hülyegyerekek, a pénztáros pina a kezébe várja a pénzt...stb.
nem csodálkoznék, ha ott már annyi autóst lehúztak volna.

Nyekkk 2008.04.03. 19:45:51

Shellnél alapból nem tankolok.De....Az M1 M7 Budai részén vettem egy matricát,és állítólag elütötte a kutas a rendszámot.Semmi baj,meg volt a bizonylat...CSAKHOGY Bemutatás után 1000 ft-ot kellett fizetnem,hogy töröljenek a rendszerből.Jó mi?
Ezt akkor így most hogy? Vettem matricát és még én fizessek más hülyeségéért? Csesszék meg :(

Shore 2008.04.03. 19:46:50

Van még aki betér egy Shell kúthoz?

jacem 2008.04.03. 19:52:06

Sziasztok!

Én is ebben a cipőben járok. Én nem shellnél tankoltam. Leírom az esetemet: Balatonra Siófokra mentem le tavaly december 29-én. 14:43:18-kor az AGIP M7 Corsium Pihenő (Szabadbattyán)helyen egy 4 napos matricát vettem. Ezt a pihenőhelyet Kerteam Kft. 8900 Zalaegerszeg kis u. 1. Üzemeleteti. A e-matrica signette-n rajta van a tranzakció sorszáma és alatta a következő szerepel: "Aláírásommal elismerem a fenti adatok helyességét"
Alatta kézzel alárva az eladó neve(számomra olvashatatlan)
Ezután idén január 13-án a kaptam egy levelet az autópályafelügyelőségtől, hogy 2007.12.30-án 14:29 perckor M1 bal 18-as km-nél érvényes matrica nélkül közlekedtem. Valóban akkor arra jártam, sőt még láttam is az ellenőrző kocsit, de teljes nyugalomban hajtottam el mellette. Másnap a következő email üzenetet küldetem:
"Tisztelt Cím!

Ma vettem át az Önöktől kapott levelet. Felháborodva olvastam, hogy 2007.12.30-án 14:29-perckor nem rendelkeztem az M1-esen haladva autópálya matricával. Nekem a kezemben van egy 4 napos D1-es autópálya használatot engedélyező szelvény, ami 2007.12.29-én 14:43 perckor van kiállítva. Egy nap sem telt el a matrica kiállítás óta, amire Önök azt mondják, hogy nem érvényes. (4 nap helyett) Sértve, megalázva és felháborodva érzem magam, mint TISZTES MAGYAR ÁLLAMPOLGÁR.Természetesen ügyvédhez fordultam és fontolgatom a média bevonását is az ügybe. Én nem tehetek arról, hogy Önöknél emberek mulasztanak vagy a számítógépes rendszer nem működik." Mivel egy hét után se érkezett az e-mail-re válasz, így ügyvédhez is fordultam. 2008.02.08 7:54-kor a következő e-mail üzenetet kaptam:
"
Tisztelt XY Úr!

Tájékoztatjuk, hogy értékesítési adatbázisunk alapján továbbra sem tekinthető igazoltnak, hogy az ISW-592 forgalmi rendszámú gépjármű a 2497705 azonosító számú ellenőrzés időpontjában érvényes úthasználati jogosultsággal rendelkezett, tekintve, hogy a levelében hivatkozott tranzakció azonosító szám sajnos nem elégséges a jogosultság beazonosításához.
Ezúton kérjük, hogy az ügy pontos kivizsgálása és mihamarabbi eredményes tisztázása érdekében szíveskedjen megküldeni a rendelkezésére álló dokumentum másolati példányát e-mail formájában, vagy postai úton Társaságunk levelezési címére.

További balesetmentes közlekedést kívánunk!
Tisztelettel:
Antal Balázs
Call Center csoportvezető
2008.02.21-én az ügyvédhez levél érkezett a felügyelőségtől, amiben a lényegét idézem: Tájékoztatom, hogy a levleéhez mellékelt ellenőrző szelvény alapján Társaságunk az érintett viszonteladó partnernél vizsgálatot kezdeményezett az ügy mihamarabbi tisztázása érdekében." Gondoltam én naiv sínen van az ügy. 2008.03.013-án ÉN a következő levelet kaptam a felügyelőségtől. Ugyanaz a szövegamit az elsőnél idéztem. A különbség annyi, hogy most az átvételnél legalább három paírt kellett áláírnom. Jó hiszemben én ezt meg is tettem abban a hiszemben, hogy végre rendeződik az ügyem. Az ügyvédhez elvittem a levelet aki tombolt a dühében. Mivel ő járt el az ügyemben akkor kellett volna egy levelet kapnia neki is. Természetesen ő nem kapott. Természetesen 2008.március 19-én a levelet küldött a felűgyelőséghez
amiből a lényeget szintén idézem: " Ezen (értsd előző)levélre tekintettel értelmezhetelen 2008.március 6-án (nem elírás, a felűgyelőség akkor irta a levelet, de én csak a fenti időpontban kaptam meg) kelt ismételt felszólításuk, ugyanis a vizsgálat nem zárult le, és az érvényes matrica bizonylata társaságuk részére megküldésre került."
Hát itt tartunk válasz még nem érkezett rá.
Én informatikus vagyok és abból élek. Csak csendben jegyzem meg, hogy egy jó rendszergazda minden tranzakcióról kell, hogy készítsen egy logolást, amiből az előző hozzászólásokban említett visszáságok kideríthetőek. A keresés max. nagy adatbázis esetén is pár másodpercig tart, főleg ha feltételeket is lehet megadni.
Magyarul vagy a rendszer a szar, amiért a rendszergazda felel.
Egyébként mocskos szemétség amit az autópályafelügyelőség csinál. Talán a sját házuk táján kellen körül nézni.

atarim 2008.04.03. 19:58:13

Tisztek Hozzászólók
Nem tudom miért vagytok ezen annyira felháborodva (nem vagyok kutas)
de amikor ilyen szar fizetések vannak az országban , nem csoda hogy kialakul egyfajta ügyeskedés , fizetéskiegészitésnek .
az szóljon elsősorban az ilyen témákhoz , aki még nem pótólta ki a jövedelmét , sosem , valami mutyival .

jacem 2008.04.03. 20:00:36

Csak most olvastam vissza és mindenkitől bocs az elírásokért. Remélem azért így is érhető voltam.

asdf 2008.04.03. 20:05:09

Nyekk:
Van az a papirfecni, amit eledtolnak, hogy ird ala. Na azon rajta van a rendszamod. Ha elutotte a kutas a rendszamodat, akkor nem irod ala. Tehat megbocsass, de a sajat hulyesegedert fizettel...

a kertész tömlővel 2008.04.03. 20:05:57

el kell ásni az ilyen kutast egy kieteln kertbe és tüzoltó tömlövel megmosni az agyát. :):):)

mekkora szopatás ez.levelezhetnek szegények honapokig.

Árpi a 4-ből 2008.04.03. 20:55:27

"És a szolgáltatóból milyen módszerrel imádkozod ki az SMS másolatát?"

Küldik a számlával az igazolást is!!!

kerecsen 2008.04.03. 21:02:56

Velem néhány napja történik valami hasonló. Egy váci kútnál vásároltam autópályadíját még februárban. Múlt héten érkezett a felszólítás a pótdíjfizetésre.

A számla megvan, sajnos nagyon halvány. Szabad szemmel látható, de a másolattal biztos bajom lesz.

Még nem tudom, mi lesz a meccs vége, de nekem az volt az érzésem, hogy az Autópályafelügyelet a számla hiányában bízik.

gumilaszti 2008.04.03. 21:22:57

atarim: mások kárára én még sosem és ezután sem

zsocii 2008.04.03. 21:45:52


Atarim:
Ezek szerint Te is tiszta vagy :)

A feltételeidnek megfelelvén, a következőket tenném hozzá a véleményedhez:

Még ha rendben is volna az, hogy mutyiból, sutyiból vagy fusiból kipótolják emberek a jövedelmeiket, akkor is alávaló gazemberségnek tartom, hogy ezt olyan módszerrel tegyék, mellyel a nyereségük sokszorosa az okozott kár.

Példa. Autórádió lopós időszakban, nem volt mindegy, hogy profi módon, kárt nem okozva (a rádión kívül) lenyúlták a pl 40e Ft-os hifit, vagy ezen felül csináltak még 150e Ft-os kárt, zár, ajtó dukkó, stb. tönkre tételével.

Ha a saját hülyeségem miatt átvágnak, akkor magamra haragudhatom. De ha olyan helyzetet használnak ki, melyben vétlen és kiszolgáltatott vagyok, ne adja senki sem, hogy lebukjon és megtaláljam az illetőt.

ági anyu 2008.04.03. 22:11:56

Hát, Shell-kúthoz azóta nem megyünk, mióta megpróbált itt a Campona melletti kútnál lenyúlni minket a kutas egy olaj utántöltésre, mondván, nagyon kevés. Nem hagytuk, mert épp nem álltunk jól anyagilag. Fizu után (3 nap múlva) betértünk egy másik kúthoz, ahol vásárlás előtt a kutas megnézte, és közölte, hogy mind mennyiségileg, mind minőségileg tökéletes állapotban van az olajunk. Férjem és sógorom következő nap elbeszélgetett a kutassal a Shell-nél :)))
Azóta sem láttuk.

Matricát már régóta csak sms-en, ill. interneten keresztül veszünk. Egyszerűen azért, mert a rendetlenek vagyunk, és a papírt tuti elhagynánk

hensen 2008.04.03. 22:26:27

Meg kell szüntetni a sztornózás lehetőségét.
Én ha sms-ben rossz rendszámot ütök be, azt is bebuktam, akkor mit kivételezünk? Az egész ország a kivételektől büdös....

jenobacsi 2008.04.03. 22:40:07

Esso kut, Veszprem, tavaly december.
Oda-vissza Pestre ket egymast koveto napon -> ket buntetes.
Miutan a matricat es a vasarlast igazolo bizonylatot elfaxoltuk, azt hittem minden rendben.
Egy honappal kesobb jott a level, hogy az ugyet meg mindig vizsgaljak, es felhivjak a figyelmem az aprobetus reszre, miszerint a jogszabaly kimondja, hogy annak ellenere, hogy a kezdetektol fogva bizonyitottam, hogy marpedig en vettem matricat, a buntetest koteles vagyok 15 napon belul befizetni.
Kerdesemre, hogy en a 15 napbol mar kicsusztam, komolyan gondoljak e, hogy ebben az esetben kozel 2*60 valahany ezer forintot majd kicsengetek, az ugyfelszolgalatos azt valaszolta: "Azt szoktuk mondani a kedves ugyfelnek, hogy legalabb a minimalis, ezesetben 2*10-en valahany ezer forintot fizessuk be mindenkeppen".
Mi is van az ártatlanság vélelmének elvével?
Undorito, felhaborito es nevetseges!!!
Ja, es 4 honap mulva meg is kaptuk a levelet, hogy elnezest, hiba volt a rendszerben.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.03. 22:49:48

"Ja, es 4 honap mulva meg is kaptuk a levelet, hogy elnezest, hiba volt a rendszerben."

Aha, hiba van a rendszerben. Néger törpék ülnek a gépben, és ki-be huzogatják a drótokat...

McCann 2008.04.03. 22:50:50

LEgyetek felháborodva, de egy kutas minimálbért kap, ha jófej főnöke van. Egy ismerősöm mondta, hogy nekik a fizuból levonták a járulékokat, ami úgy 40 rongy. Tehát kedves barátom olyan 20-30 közt keresett a főnökétől, ha jól jött ki a beosztása és még éjszakai pótlékot is kapott. Ezek után már csak a borravaló marad. Persze nyárspolgárunk aki tankolni megy 10 ezer huf-ért és csak 9912-ért sikerül mosolyogva veszi vissza a 88 forint visszajárót és csodálkozik, hogy sztornózzák az autópályamatricáját, valamiből enni is kell. Sőt elárulom, hogy aki sokat tankol és nem kér számlát, rádásul egyedül is van, annak pofátlanul eladják a tankolását számlában kb az összeg 10%áért. Ilyenekre is képesek az emberek, csak hogy amikor este hazamennek azt tudják mondani a gyereküknek: "holnap tudok venni friss kenyeret".
PErsze, felháborító, de mindenki csak a saját oldalát nézi. Abba egy pillanatig se gondol bele, hogy miért is csinálja a kutas, csak az a felháborító, hogy csinálja. Sok esetben rá vannak/vagyunk kényszerítve a trükközésre. Újságos, kutas, pincér, autómosó mind jattból élnek és szánalmasan keveset, vagy semmit nem kapnak a főnöküktől. Ezek után gondolkozzunk el egy kicsit. Legyünk mérgesek, háborodjunk fel, de tudjunk arról, hogy nem személyünk ellen szól a dolog, hanem mert a kagyló, meg a többi nem hagy más lehetőséget az alkalmazottjának. Dolgozni meg kell, mert különben nincs TB, nincs ebéd, nincs semmi.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.03. 23:15:20

@McCann: Megvilágosodtam! _Ez_ az igazi megélhetési bűnözés, a cigányok ennek csak halovány árnyai... ;-)

viktor134 2008.04.03. 23:20:57

kutyát nem érdekli a kutas. menjen el tanulni, ne dolgozzon ennyiért.

vannak még ilyen hülyék, azok a hármas mellett szopnak 3000-ért. :)

snipper 2008.04.03. 23:27:24

McCann!

Ha tőlem nyúlják le a lóvét, az én gyerekem fog éhezni! Szerintem nyissál missziót a jattos melóhelyek megsegítésére. Te szereted, ha lenyúlnak és el is tűröd?

dizo 2008.04.03. 23:31:13

A vásárlást követő 5-10 percben a matrica regisztráció még sztornózható. Az hogy a sztornónak mi a pontos menete, és a kutas tud-e ezzel trükközni, az az adott kúthálózat informatikai rendszerétől függ.

Tipp: Vegyétek a MOL-nál a matricát. Ott kellően macerás a kutasnak a sztornó (pl. telefonálnia is kell), ezért a trükközésnek is sokkal kisebb a valószínűsége.

McCann 2008.04.03. 23:49:03

Viktor: Ha minden ember olyan okos lenne mint Te, egy utópiában élnénk, mert gépek csinálnának helyettünk mindent, minden ember rendes fizetést kapna, és az irodában ülők nem néznék le a kétkezi munkásokat pusztán a munkásruha miatt.Mivel ez nincs így, valakinek el kell vennie a pénzedet a benzinkútnál.
Sniper: Nem azt mondom, hogy tűrd el, hanem hogy tudd miért teszi. Én is gáznak tartom, ha ilyen látványosan nyúlnak le. De valahogy meg tudom érteni, hogy nagyon nincs más választása, minthogy fényes nappal egy kagyló alatt lenyúlja a tankolásod nyugtáját, vagy ha pofátlanabb az autópálya matricád. A kormány, a multi, az üzemeltető ezt engedik. Te meg maximum hápoghatsz, hogy megloptak.

zsocii 2008.04.04. 00:02:19

McCann,
Igyekszem megértő lenni, de a rablást azért mégsem kellene legalizálni nem gondolod?

Nevezhetjük megélhetési bűnözésnek, de akkor ne csodálkozzon az a szerencsétlen kutas ha egy aranykarkötősnél esetleg lebukik és beverik az orrát majd elveszik a pénzét. Merthogy a módszerek ugyan mások, de az eredmény ugyanaz.

pleasantry 2008.04.04. 00:28:32

McCann, hulyesegeket beszelsz. Illetve lehet, hogy ezek az emberek tenyleg annyit keresnek, amennyit mondasz, es hogy tenyleg a jattbol elnek, de az, hogy ez legitimizalna azt, hogy a 88 forint visszajarot elkero k. vasarlot atbassza, erosen ketlem.
Es igen, mindenki csak a sajat oldalat nezi. Nem is szeretnem az ilyeneket nezni. Rohadjon meg az osszes.
Amen.

paperboy 2008.04.04. 01:11:44

en egy agip kuton tankoltam nemreg. a kutas szolt -ki tudja miert- hogy a kartyamat 2x hasznalom 24 oran belül. nem emlekeztem erre, uh a banknal erdeklodtem, es azt mondtak, hogy a kutas ezt nem latja. valamit azonban biztos felrenezett, mert a szamlakivonaton lattam, hogy ugyan levonta a tankloast a szamlamrol, de ugyanabban a percben jova is irta a szamlamon az összeget. nem ertem, hogy tudta visszautalni a penzt. mindenesetre jol jartam

Primavera 2008.04.04. 01:51:12

paperboy, ez se semmi. Amikor először fizettem kártyával az Agipnál 24 órán belül harmadszor, akkor bizony meglepődtem. Még szerencse, h volt nálam másik kártya, Az Agipnak ez igazán "vevőcentrikus és profitorientált" rendelkezése. Balfékek. :)

háténvagyokaz 2008.04.04. 07:07:12

McCann, amit leírtál, az nekem nagyon úgy jön le, hogy a tulaj (üzemeltető) nyíltan, pofátlanul MEGLOPJA a saját alkalmazottját (valahogy bizonyítania kell az APEH felé, hogy a dolgozónak kifizette a nettó bérét, ha ezt utólag visszaveszi tőle vagy kevesebb kifizetését ismerteti el, akkor egyértelműen elszedi a dógozótól a pénzét). Ilyen főnök meggazdagodásán soha, egyetlen percig sem lennék hajlandó - szerintem még sokan nem - munkálkodni. Arról nem is beszélve, hogy még ha a főnököm egy csaló is, én nem lennék hajlandó az lenni. Szóval szerintem ez abszolút személyfüggő...

Lacaca 2008.04.04. 07:35:58

ági anyu!

Minőségileg ellenőrizte a kutas az olajat? Aztakurva!

Tajparaszt 2008.04.04. 10:43:06

Shell-nél rossz tapasztalatok miatt nem tankolok. Csak cégest:) Oda szól a sikeres közép és felsővezetők kártyája. Én meg teszek mellé pontkártyát. Minél többet húznak le, annál több pontom lesz. Potom 300 év és lesz egy ébresztős órám:)

winston01 2008.04.04. 10:49:03

Tájékozatlan vagyok, valaki világosítson fel: hogy lehet kétszer eladni a fizikailag nem létező matricát?

Zorro2007 2008.04.04. 10:50:26

McCann, es mi a szart erdekel engem mint vasarlot, hogy mennyit keres az a kutas??
Ha ugy gondolja, hogy keveset harcolja le a tulajjal...vagy menjen a busba. Amikor odament dolgozni gondolom megmondtak neki, hogy fiam ennyit es ennyit kapsz es donthetett. Amikor meg atbasz akkor meg meg sajnaljam is, hogy milyen keveset keres es az csak a megelhetesi atbaszas?

Meg kulonben is, mindjart elsirom magam, hogy milyen keveset kapnak, mennyit is keres pl. egy apolo?Milyen iskolak is kellenek, hogy valaki kutas legyen?

liven 2008.04.04. 11:10:33

Az egyik barátom története: Budapestre ment és az autópálya előtt be is tért egy benzinkuthoz. Megkapta a matricát, rá is írta az autója rendszámát. Amikor kiment, hogy felragassza, rádöbbent, hogy a motorjával jött!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.04. 11:10:49

"Zorro2007 2008.04.04. 10:50:26
... Amikor odament dolgozni gondolom megmondtak neki, hogy fiam ennyit es ennyit kapsz es donthetett. ..."

Azt mondták neki, ez itt egy benzinkút. Annak, aki nem tankolni jön bármit eladhatsz akárhányszor. És döntött.

McCann 2008.04.04. 12:20:28

Winston: nem 2x adod el a matricát, hanem egyszer eladod, elveszed a pénzt, és utána visszavonod a matrica eladását. Így van egy matricányi pénzed, egy elégedetten tudatlan vásárlód aki már fél perce elment és egy kis adrenalin, nehogy túl korán észrevegye a cselt, vagy valamiért visszajöjjön.
Zorro: Benned is megvan az egészséges hozzáállás. Nem lehet mindenki felsővezető. Viszont csak mert a kutas nem sikeres ember, nem kéne lenézni. Ne sajnáld. Egyszerűen fogadd el, hogy vagy szemfüles vagy, vagy belőled fog megélni.

michaael 2008.04.04. 12:59:54

Ha megnézitek a matricát, amelyet nyomtat a gép, rá van írva, hogy a matricán szereplő adatokat 5 percig még változtatni lehet. Megveszi az ügyfél, kisétál a matricával, a kutas meg nyom neki egy sztornót és kiveszi a kasszából a pénzt. Ilyen egyszerű. Ha az ügyfél nem tartja meg a matricát, akkor meg fizet, ha megtartja, akkor a kutasnak fizettünk mindahányan. Felháborító

Zorro2007 2008.04.04. 14:05:54

McCann:
Talan eppen azert nezik le a legtoben a benzinkutasokat mert az ugyfeleken akarnak megelni,nem? Gondolom mindnekinek van ilyen atbaszos, penznemvisszaados tapasztalata...eleg baj, hogy szemfulesen kell bemennem egy boltba, mert atbaszhatnak...vagy szerinted ez igy rendben van?

Anno mindig is utaltam azokat a benzinkutasokat, akik nem adtak vissza aprot, ha meg kertem akkor meg neki allt feljebb...
(termeszetesen akinek nem inge ne vegye magara)

Nem az a lenyeg, hogy valaki felsovezeto-e vagy nem, hanem, hogy ki hogyan vegzi el a munkajat...szerintem ez a legfontosabb.

2008.04.04. 14:17:10

McCann: egyáltalán nincs igazad !
Tudomásul kell venni, hogy a benzinkutas ugyanolyan kihalásra ítélt szakma, mint a zenei ipar menedzserei, akik a szerzői jogdíjakért harcolnak az mp3asok korában.
Kihalásra ítélt szakma, mint a kádárok, papucskészítők és nemezelők.
Miért kellene sírni utánuk ?

Aki ilyen fizetési feltételekkel benzinkutasnak megy az sikeres ember nem lehet.

hawkeye 2008.04.04. 14:23:55

McCann, a főnököm nem adta oda ma a fizetésem, csak hétfőn fogja.
Mivel nincs pénzünk hétvégére, meg két gyerek is van, megyek, kinyuvasztom a pöpec szomszédot, aki tele van zsozsóval.

Ha elkapnak, majd rád hivatkozom, hogy tőled kaptam a tippet...

Szal nagy egy idióta vagy öregem....

NoOne 2008.04.04. 15:16:21

318. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.

(2) A büntetés vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztés, közérdekű munka vagy pénzbüntetés, ha a csalás kisebb kárt okoz, vagy a szabálysértési értékhatárt meg nem haladó kárt okozó csalást
a) bűnszövetségben,
b) közveszély színhelyén,
c) üzletszerűen
követik el.

Én a kutasok helyében jóóól meggondolnám, hogy mit is teszek.

paranoid 2008.04.04. 15:17:40

McCann,

Mi a túróért is kéne borravalót adni a kutasnak?
Odamegyek, saját magam tankolok, bemegyek, fizetek.
Engem kifejezetten idegesít, hogy odaugrál, hogy majd ő... Nem kell, köszi, megoldom.
A közértben sem igénylem, hogy valaki helyettem rakja a cuccost a kosárba és ott sem adok borravalót a pénztárosnak.

Hogy a szemérmetlen lenyúlást a szar fizetésre való hivatkozással próbálod legitimizálni, már kommentrt sem érdemel.

zsocii 2008.04.04. 15:31:28

McCann,

Fontos dolgot mondtál Winstonnak címzett válaszodban! Ezek szerint Te tudod, miképpen kerülhetné el a vásárló az átverést. Amikor azt írod:
"nehogy túl korán észrevegye a cselt, vagy valamiért visszajöjjön"

Hogyan vehetem észre a cselt? Ha valamiért visszamegyek, akkor miért bukna le a kutas? Honnan lehet nekem mint vásárló, információm arról, hogy a kezemben lévő érvényes matricát valaki visszavonta?

Ha ezekre a kérdésekre válaszolnál, sokat lendítene megtépázott hírneveden, legalább is vágnál egy lyukat a légycsapó közepébe, kiegyenlítvén az esélyeket.

McCann 2008.04.04. 21:50:31

OMG. Jól félreértettetek, mind1, már megszoktam. Kicsit máshogy látom a dolgokat mint mások, így soxor röhögnek ki. A mai világban egyszerűen muszáj csalni, hogy életben maradhass. Ha kisvállalkozót nézünk, az mindent leír az adóból amit csak tud. A kutas máshogy tolja. Nem azt mondom, hgoy ölj embert, hanem hogy számíts arra, hogy a bunkóbbik megpróbál lehúzni. Vannak módszerek a pénzszerzésre úgy, hogy az ügyfél nem károsul. Odamész, teletankolod a kocsid és mivel neked nem kell nyugta, mert minek, azt eladja másnak. Ez a legegyszerűbb, bár adócsalás, meg a nyugtaadási kötelezettség megsértése, de legalább a vásárló nem szenved hiányt. Vannak még dolgok. Van amelyik tahóság, van amelyik nem.
Zsocii: nemtom, hogy a sztornózást hogy lehet észrevenni, de meg fogom kérdezni, hogy van-e erre mód. A legegyszerűbb ami most eszembe jut, hogy még 5 percet eltöltessz ott, mondjuk elmész vécére és csak utána mész a kocsidhoz. Akkor szerintem nem meri megtenni, bár ki tudja. Ha az ügyfél valamiért visszamegy, maximum egy újabb adrenalifröccsöt kap a kutas, hogy miért tért vissza a tudatlan vásárló.
Paranoid: Nem legitimizálni akarom, egyszerűen csak megértem. Mindenki ott próbálkozik, ahol tud. Gondolom az autómosóban sem adsz, sem az ujságárusnak és a pincért már meg sem merem említeni. Van aki ad, van aki nem. Ha adsz, joggal várod el a + szolgáltatást, ha nem, akkor meg csak elvárod, mint általában a hozzád hasonlók. Ha magadnak tankolsz, nem veszel semmit, nyilván nem hagysz ott semmit, akkor nem kaptál semmit az üzemanyagon kívül a pénzedért. De a kutasfiú attól még megpróbál körbeugrálni, mert kötelessége, elvárja tőle a cég.
Kulics: majd ha egy autómatába dobálod be a pénzt a tankolásért, kihal a szakma. Addig viszont kell 1 ember akinek át kell vennie tőled a pénzt, vissza kell adnia, és válaszolgatnia kell az esetlegesen felmerülő kérdéseidre. Egyenlőre erre gép nem képes, így csak a kutas marad.

zsocii 2008.04.04. 22:43:16

McCann:

Köszönöm a tanácsokat, be fogom tartani. Bár én éves matricával járok, talán másoknak segít az ötlet.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.05. 00:06:36

@McCann: Nekem nincs autóm (isten mentsen!), de kicsit irreálisnak érzem azt, hogy amikor az ember úton van - és feltehetőleg siet -, akkor 5 percig rostokoljon a benzinkúton csak azért, hogy hátha megpróbálják a matricával átverni. (Igaz, az az 5 perc nem sok a tortúrával szemben, ha mégis stornózzák a matricádat és elkapnak...) És, ha nem vagy szem előtt, akkor úgyis át fog verni, legfeljebb helyben azonnal kiverheted a balhét, ha kiderül. (Esetleg 5 percig nézelődj a shopban? Azt fogják hinni, rablásra készülsz! ;-) )

Szóval a kíváncsiság szintjén engem is érdekelne egy igazi megoldás a problémára. Köszi! :-)

ilyenazelet 2008.04.05. 08:16:54

Részletek Napoleon Junior: Gazemberségből kitűnő (Egy benzinkutas naplója) című könyvéből Ebben is vannak érdekes dolgok:Tanúbizonyságát szereztem, hogy nem csak mi követünk el érdekes
dolgokat a benzinkútakon.
Nálunk tankolt egy srác, aki a fővárosban benzinkutas, ugyanannál
a cégnél, amelyiknél én dolgozom. Mivel tegnap éjszakás
volt, megállt és vett egy Red Bullt, hogy ébren maradjon. Hogy végképp
ne aludjon el addig, amíg leér a vidéki rokonaihoz, odajött
hozzám beszélgetni. Elmesélte, hogy ők miket csinálnak. Mivel az
ő benzinkútjuk nem olyan tranzit kút, mint a miénk, ezért náluk
szó sem lehet gázolajjal kapcsolatos üzletekről. Ott az olajjal, és az
energiaitallal megy a gazemberség. Elmennek a bevásárlóközpontba,
és ott megveszik az olcsó motorolajat. Ezt beleöntik egy olyan
olajosflakonba, amilyet ők szoktak árulni. Ha valaki ott tölteti be
magának az olajat, akkor erről ők tekerik le a kupakot, és úgy töltik
bele. Így nem veszik észre a vásárlók, hogy nem a gyárilag lezárt
olajosflakonból kapják a motorolajat.
Az energiaitallal pedig úgy trükköznek, hogy amíg minden egyes
benzinkúton ötszázötven forintba kerül az energiaital, addig ők kimennek
a kínai piacra, ahol megveszik háromszáz forintért. Energiaitalról
pedig nem sűrűn szoktak az emberek számlát kérni. Min62
den egyes energiaitalon kettőszázötven forintot nyernek. Márpedig
az ilyen energiaitalok nagyon fogynak a benzinkutakon. A fáradt
sofőröket, akik közül sokan órák vagy rosszabb esetekben napok
óta vezettek, ezek tartották ébren.

McCann 2008.04.05. 21:18:53

Rákérdeztem, hogy hogy is lehetne megelőzni a matricás huncutságokat. Sehogy. A módosítás időtartama 10 perc. VISZONT: azt már nem tudom pontosan hol, de valahol fel van tüntetve a kutas neve, vagy vissza lehet keresni a beosztásból, mindenesetre ha problémás az ügy, akkor pontosan vissza lehet keresni, hogy melyik kutas sztornózott és a kirúgáson kívül a cég ráver egy emberes büntit, valamint eljárást indíttatnak ellene. Szóval ha megelőzni nem is lehet, megtorolni annál inkább. Akitől kérdeztem, egy budapesti kúton dolgozik és azt mondja, hogy ők beszéltek erről, de mindenki egyértelműen elutasította ezt a módszert, mert túlzottan veszélyesnek találták.
Szóval a konzekvencia, meg kell őrizni a nyugtát és a tanusítványt az autópálya matricáról, ez az egyetlen módja a probléma enyhítésének.

vadökör 2008.04.06. 05:41:37

Ez csak egy beidegződött újabb paraszt szokás,hogy akkor is adni kell a kutasnak jattot.
Figyeljetek: Én begurulok,összebaszom a kezem,én tankolok,én törlöm le a szélvédöt,én nézem az olajat,vizet,keréknyomást. Kisköcsög benn tévézik a pultba,azt sem mondja:húzd meg a gyíkot. Amellett meg vérig sértődik,ha nem hagyok ott legalább két kilót jattba. A vécéik koszosak,kézmosó,törülköző,papírtörlő nyista. Ha begurulsz az automata mosójukba,ott sem végzi el azt,amit a munkaköre(meg a Shell) előírna,sőt a többi majomparádéval fikázza a 10 éves Opel Astrádat.
Kérdem én: Ki nem szarja le,hogy őt a főnöke mennyire húzza le? Menjen elsővájárnak a bnyába,ha sokat akar keresni.
Mellesleg,ha annyi leleményt tudnak felmutatni a lehúzások terén,akkor igazán nem értem,miért nem sikerült eddig bebuktatniuk egyetlen simlis főnököt sem.

Widár 2008.04.06. 08:40:09

A tulaj azért húzza le az alkalmazottakat, mert ha jól megfizetné őket, attól még ugyanúgy mennének a lehúzós trükkök és bizony akkor az alkalmazottak rohadt sokat keresnének, ami persze hogy bántaná a tulaj pici szivét. Ezért inkább lenyúzza a dolgozókról az utolsó bőrt is, biztos ami biztos.
Amúgy meg ha nem elég a fizu, nem kötelező ott dolgozni. Fura módon mégis mind ragaszkodik a "szaros" melójához, és még sajnáljuk is szegényeket?
Van felénk egy ősi mondás: "Aki sír, attól el kell venni!"

Savitra 2008.04.06. 23:39:23

Én is voltam benzinkutas. Mindenhol ez megy... Ezért is módosítottam pályát. Gyötört a lelkiismeretem XD

HandG 2008.04.07. 10:46:09

McCann:
Attól, hogy "friss kenyeret kell adni a gyermekeknek" nem keletkezik jogalap a bűncselekményre!!
Mert, ha ennyit keresnek alapban a benzinkúton, és mégis sikerül minden nap "friss kenyeret adni a gyerekeknek" akkor ez azt jelenti, hogy nap mint nap, számtalan embert meglopnak.
Ők, személy szerint egyenként megkárosítanak másokat!

Ezt nem lehet megérteni! Nem lehet elfogadni! Nem szabad beletörődni!

Ha a kút üzemeltetőjénél nem jelentkeznek csak becsületes munkára hajló emberek, akkor kénytelen lesz csak őlket alkalmazni! Bezárni nem fog csak azért mert drágább a munkaerő. Légy nyugodt!
Csak amannyi öntudat van ebben az országban, amit látva kijelenthető, hogy csakis szigorú szakciókkal lehet megszüntetni ezt a kisszerűsséget.

Ahol megpróbáltak átverni, ha sikerült, ha nem többet nem látnak! ha mindenki így tenne gyorsan lezongorázhatnánk ezt a öntudat fejlődést!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.04.08. 14:18:09

Embörök!
1. A normális szolgáltatók a bankkártyás-hitelkártyás tranzakciókról SMS-t küldenek. A stornóról is.
2. Csipkebokor vessző.
3. Barátaimnak olaszországi autós csavargás közben San Marinóban fogyott ki a benzin a Jettából. Meg is találták az állam egyetlen kútját, ahol tökölt-járkált egy bő félórát, kereste a kutast, de vasárnap délután élő embert a környéken sem talált. Visszament a kútoszlophoz, akkor látta, hogy ott van rajta a kártyaleolvasó. Bedugta a kártyát, felberregett a gép, odafordult a kamera, megtankolt, mire visszaért a kártyához, már sípolt is a zsebe.

Egyébként: a fotólaborosok és a betűszedők is nagyrészt kihaltak, a benzinkutasokért sem lesz nagyobb kár. Majd elmennek megélhetési emeszpésnek.

varázsdió 2008.04.09. 11:27:45

Imádom olvasgatni a feltevéseiteket, mindenki nagyon okos!!!! Aki aláírja a rosszat talán az az idióta!!!Az ilyen emberek elé legszivesebben a házuk adás-vételi papírját tenném!! hoppá és megint egy simliskedés!!! Mindenki ezt csinálja, csak senki nem veri nagydobra!!!!

Dexter05 2008.04.09. 17:35:54

látom a képen a vpower 409.-ft
ki vesz olyat?ki az az idióta aki képes ilyet tölteni az autójába?
a rendes személyautó ugysem megy tőle gyorsabban.tesztelték már sokan és kiderült.én is.
már vagy 10 éve spursban tankolok az autómba(-10 ft)és zseniálisan megy.

reveszandi 2008.04.09. 19:20:53

Mindenki ezt csinálja, csak amikor velünk történik meg, felháborodunk..

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.09. 21:21:42

@Rcarlos: Magyarországon "regular"-nek meg "plus"-nak hívják a benzint?! Szerintem ez a kép külföldön készül, de hogy hol, nemtom... Dollár, euró, font nem lehet, még úgy sem, hogy "3.89", "3.99", "4.09". Vagy esetleg ez USÁ-ban készült és gallonra (kb. 4 liter) mérik...

Indio 2008.07.06. 15:45:03

Üdvözlet Mindenkinek!

Én pedig a következő felajánlással élnék.
Bárki, aki visszavon egy autópálya matricát a kifizetés/bizonylat nyomtatás után, egész évben ingyen kapja a matricáját a megadott rendszámra...

sicat 2008.07.20. 00:28:49

Sziasztok!

A stornózás már a múlté, mára sokkal jobbat találtak ki.
Leírom a történetem, kérlek benneteket, aki tud vmi jó megoldást, segítsen.
Egy másk oldlon már közzétettem, uh most csak ide másolom. 2008 jan 25én kezdődött. Az első blogbejegyzésem február 16volt:

Sziasztok!

Szeretnék veletek megosztani egy történetet, és egyben segítséget kérni.

Az eset a következő. Január 25én 15 óra körül bementünk autópályamatricát venni egy Shell kútra a Moszkvatrér közelében. Nem tankoltunk, csak félreálltunk, a párom bement vett egy 4napos matricát, meg szendvicset kártyával fizetett aláírta a fizetésről a cetlit, és kijött. A papirokat 2db betettük a többi matricás közé, mindegyiket őrizzük. A kezelőcsaj, még el is mondta hogy már nincs matrica csak elektronikus nyilvántartás. Majd autópályánztunk Martonvásásrig, meg vissza, majd másnap Fehérvár, rá egy napra vissza Pest. Majd február14én jött egy levél a ÁAKtól, hogy fizessek 15300 Ftot jogtalan úthasználat miatt. Megkerestük a papirokat, és érdekes módon ncsak a blokkot találtuk , amin ott van hogy 4 napos matrica, de nincs rendszám. azóta jött még kettő levél... tehát 45900 Ftomba kerül hogy vettem egy matricát, amit a kutas nem érvényesített a rendszerben? Természetesen tegnap visszamentünk a kútra, és kértük hogy erről a vásárlásról mutassa meg a az érvényesítést. Majd a "nagyon kedves" szöszi, felírta a rendszámunkat, a telszámot hogy megkeresi ha ráér, és majd szól...


Az a furcsa érzésünk támadt, hogy nem az első ilyen esettel találkozik. UH ma megyünk vissza. Mert eddig jóhiszeműek vagyunk , hogy véletlen történt, de ha most sem ismerik el a hibájukat akkor jöhet a fogyasztóvédelem.


Mit lehet tenni az ügy érdekében, hogy ne kelljen azért kifizetnem 46 ezret, azért mert ők vmit elnéztek...

Miért van az az érzésem, hogy ez nem "véletlen"?
Majd a fejlemények:


Nos a történet, avagy kálvária további eseményei.


Visszamentünk másnap a kútra, ahol mondtuk, hogy mi a helyezt hogy matrica, bünti, etc... a csak kérdés nélkül elővett egy borítékot amiben 6-8 db eladói példány várta a gazdáját. kérdezte a nevünket és odaadta a fénymásolatát az eladói példánynak. Hogy jajj nem is lehet baj, hisz ha mi megvettük és kifizettük, itt is van. Persze az eladói példányon rajta van a rendszám, az érvényesség, és minden paraméter, egy nagyon fontos kivétellel. Az engedélyezés sorszáma. Ez csak a vevő példányán van. Na mi ezzel mentünk a ÁAKhoz. Ahol utánanéztek a rendszerben, és érdekes módon nem volt abban az időben sem érvényesítés sem törlés azon a kúton. Mondák hogy kivizsgálják az ügyet, és nem kell befizetnünk a büntit, hisz a mi javunkra dől el, és mi ezzel le vagyunk fedezve. Mondták, hogy majd telefonálni fognak ha lezárult a nyomozás. Ezután nem sokkal, jött a következő felszólítás, ami már 63 750 Ftról szólt, mivel már túlcsúsztunk a 15napon. Persze robogtunk az ügyfélszolgálatra.Ahol ismételten megnyugtattak minket,hogy ne agódjunk még nem zárult le akivizsgálás, de nem lesz gond. Eltlt megint egypár hónap, majd fel is hívtak az ÁKtól, hogy még nincs eredmény de nemsokára lesz döntés , ne aggódjunk. MAjd tegnap jött megint 3 db levél egy ügyvédi irodától, hogy van 15 napunk megfizetni a 3*63750 +3000ftos kezelési költséggel növelt bírságot. Persze megint ki az ügyfélszolgálatra, ahol az ügyintéző, főnöével való kis tanácskozás után, közölte hogy nincs mit tenni fizetni kell. Persze annyi engednényt kaptunk, hogy csak az alappótdíjat azaz 15300*3 Ftot, ami 45900 Ft. ÉS hoyg a kúton kell számonkérnünk. Mivel hogy a rendszerben nem vagyunk benne, és állítólag a kút nem igazolta vissza a vásárlást. Persze erről nyilatkozatot nem lehet csak úgy kikérni 30-60 napos levelezésbe kell kezdenünk ahhoz, hogy kapjunk egy példányt arról hogy mi alapján döntöttek úgy mégis, hogy mi hibáztunk. Na ez is meglesz. Persze ezután vissza akútra, ahol persze , mivel hétvégé van nem volt benn az üzletvezető, menjünk vissza majd hétfőn. Megyünk is, persze olyan angyali mosollyal mondta a kutas csaj hogy ezek az autópályások mindig mindenkit megbüntetnek, és hogy ők nem tehetnek róla, hisz őnáluk ott van a példány hogy eladták... HMMMM nem tudom, motst mit kéne ttenni....


Ezt nem hagyhatjuk annyiban.


Ha valakinek van valami jó ötlete, tapasztalata, mit lehetne tenni kérem segítsen!!!!


Még egy kis érdekesség. A kutas lány nem adhatta meg afőnök telefonszámát, de mondta hogy meg adja a kút számát, amit persze nem tudott fejből, és szólt a kollegasrácnak, hogy jöjjön írja fel nekünk akút számát. A srác aki nem hallotta abeszélgetésünket, bejött és azt kérdezte a lánytól, hogy autópálya ügy? A csaj kicsit zavartan annyit mondott, csk írd fel a számot.


Kérdem én, ennyi "véletlen" lenne az ügyben????

Szóval az előzőket végigolvasva azt kell mondjam fejlődik a rendszerük. Már nem adják oda a vevő példányt, ami ha kártyával fizetsz lehet hogy fel sem tűnik. És oda vissza ping-pongoznak veled ÁAK-Kút, ...
Kedves Jacem, ha még néha olvasod ezt a blogot, lehet szükségem lenne annak az ügyvédnek a számára:)

Amúgy hétfőn megyünk a főnökkel bezsélni.. UH majd utána leírom mi is történt ha még érdekel valakit.

Köszi

kútas 2008.08.05. 21:29:09

vegyél sms-ben matricát!!!!!a kutasnak is jó neked is!!!

zoci 2009.04.24. 18:56:20

Úgy ahogy az előttem szóló szerintem is az sms-matrica a legjobb és a legbiztonságosabb
süti beállítások módosítása