Előljáróban leszögezném, hogy 11 éve vagyok az OTP ügyfele, ebből 10 év békés kártyacserélgetéssel telt el, illetve egyszer, a netbank szerződés megkötésével, de ezen kívül fiókot csak hirdetésben és buszról láttam. Az elmúlt egy évben többet voltam OTP fiókban, mint színházban, és sajnos ez nem annak köszönhető, hogy a kultúrára nem maradt időm, inkább annak, hogy most már annyira "megbízunk egymásban" lett a kapcsolatunk, hogy szinte már hazajárok.
Az elmúlt egy évben voltak problémák az utalások teljesítésével is, azonban az utóbbi pár hónapban a zöld kendős hölgyek inkább a kártyázásra mentek rá, az én idegeimmel együtt.
Kezdődött a tavaly szilveszteri "kártyarendszerünk nem látja a folyószámlakezelő rendszerünket" bakival, amikor nagy nehezen kisakkoztam, mennyi készpénzre lesz szükségem a szilveszteri forgatagban (és utána), mindezt 30-án, amikor a kártyám még a 27-i egyenleget látta.
A mostani probléma kicsit jobban aggaszt, mivel az ügyintézők bevallása szerint múlt hét csütörtök óta érint egyes kártyákat. A hibajelenség egyszerű: Az ember bemegy az élelmiszer gigamarketbe, Red Bull ládaderbiről lopott bevásárlókocsiját telepakolja, majd jó polgáremberként a pénztárhoz sorol. Termék kirámol, kocsi átgurít, kártya átnyújt. A Tuscós kislány persze nem látja, hogy egyből csippel kéne használni, mindegy. Ekkor jön a meglepi: A terminál (szintén OTP-s) visszaküldi a tranzakciót, hogy akkor ezt mégsem, "Hibakód 406". Bármit is jelentsen ez, mivel papírt nem nyomtat a POS, megpróbáltatom mégegyszer. Akkor is ugyanez. Lepörgetem: Napi limit rendben, fedezet van, stb, stb.... Hátulról a jó magyar össznépi szokás szerint Tibor a vállalkozó néz rám, hogyaszondja: "A köcsög fizetne a kártyájával, aszt még pénze sincse'." Tibor természetesen plazmatévét vesz, köteghúszezres a kézben, lukasatléta, hónaljkutya. Sebaj, a közelben egy ATM, gyorsan pénzkivét, sikeresen (akkor a terminállal lesz a baj - habár előttem sikeresen fizettek), vissza a pénztárhoz, fizetés, távozás. A kártyát egy másik helyen direkt megpróbálom használni, kisebb összeggel, ugyanezzel a hibával hasal el.
Beballagtam hát egy OTP fiókba (ismét), ahol először néztek rám, és mivel kilőttem az összeg idiótaszűrő kérdésüket (igen van pénz, napi limit, PIN kód jó, nem, NEM járt le a kártya), kénytelenek foglalkozni az üggyel.
A velem foglalkozó ügyintéző hölgy kedves, nem ő tehet róla, és egy fél órára eltűnik a hátsó helységbe telefonálni. Ott kisütik a helpdeskkel közösen, hogy már dolgozik a "Központ" a hibán, és addig, átmeneti megoldásként cseréljem le a PIN kódomat egy csipes ATM-en, akkor 24 óra után működni fog a dolog. Röviden felsejlik bennem, hogy hogy tudom megállapítani kívülről, mint digitális analfabéka, hogy mitől csipes egy ATM, amikor néha még a tojásszeletelő-póthúr típusokkal is bajban vagyok, de szerencsére megkapom a két legközelebbi ATM címét ami olyan, mert ugye a fiókban, ahol vagyok, még nem olyen van.
PIN csere megvolt. 24 óra eltelt. Jack Bauer beveszi magát az első közértbe. Mit ad Isten, vagy a "Központ", továbbra sem megy a dolog. Visszatérek hát az előző fiókba, hogy a tegnapi fél óra után ma is eltöltsek egy kis időt ott... Újabb negyed óra telefonálgatás, telefonszám átvétel, "majd értesítjük, elnézést", illetve "akar a kártyával vásárolni?" kérdések hangzanak el.
A fiókban kissé balra egy hölgy fennhangon reklamálja, hogy szombaton indulna nyaralni, de így nem tud elmenni, a mellettem lévő ablaknál egy fiatal srác már a harmadik napját tölti a fiókban, elméletileg neki már a kártyát cserélik, ugyanilyen hibával. Ő biztat. Ennyi eddig a történet, várom a hívást a bankból, és azon gondolkodom, hogy most már "Megbíznék egy másban", mert bár 11 év hosszú idő, van, amikor el kell engedni a gyerekek kezét.
Üdv,
Akinek mindig igaza van (ez volnék én, az ügyfél)
OTP-s kártyával vásárolni: 406-os hibakód
A Homár is kipróbálná a szép zöld kártyáját, ha lenne miért, így viszont az olvasókra bízzuk a tesztelést: valóban 406-os hibakódot jeleznek vissza vásárlásnál a terminálok? Levélírónk szerint a vele történt eset ugyanis nem egyedi.
Mr.Brooks 2008.06.04. 11:25:03
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.04. 11:27:45
Miért?
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.04. 11:38:20
Sofian 2008.06.04. 11:40:08
Sofian 2008.06.04. 11:50:01
Okádó Mikádó 2008.06.04. 11:54:44
naneee 2008.06.04. 12:01:09
A központi szerverük meg palkovicsné laptopja.
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.04. 12:14:39
Még mielőtt otthagynád a zótépét, ajtó letép, szöges léccel szétcsapkodni a mellkasukra elhelyezett szarkupacot, így megköszönve az elmúlt 11 évet.
Karmanto 2008.06.04. 12:15:09
Pikka 2008.06.04. 12:23:37
JA, várható kártyacsere ügyben (nem leszek már dzsunijor) kérem a banktippeket:)
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.06.04. 12:29:12
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.04. 12:29:22
Budapestbank. Miért ne a legjobbhoz mennél?
A statisztikák szerint az emberek gyakrabban váltanak házastársat mint bankot.
Sanyi 2008.06.04. 12:53:23
csóró · http://www.penzmagus.hu/msz 2008.06.04. 12:54:07
corifu 2008.06.04. 12:56:37
"Budapestbank. Miért ne a legjobbhoz mennél?"
Ezt mire alapozod?
holdfenytolvaj 2008.06.04. 12:58:11
Bit Rot 2008.06.04. 13:11:41
Ma már CIB-es.
Nem bántam meg, mindenben jobb, olcsóbb és normálisabb.
Fairy Girl 2008.06.04. 13:12:26
(táncolás, örülés, hogy én már nem vagyok ilyenes)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.04. 13:32:01
nekem nincs vele bajom. kezdem azt hinni hogy nem a bankokkal vannap problémák, hanem némely ügyfelek túl lúzerek, szerencsétlenek. na persze nem a saját hibájukból, nem is a bankéból. egyszerűen nem születtek sikeresnek...
Céadaoin (user ID 44540) 2008.06.04. 13:32:25
A statisztikák szerint az emberek gyakrabban váltanak házastársat mint bankot.
Talán mert egy válóper mindenestől is még mindig olcsóbb és kevésbé macerás? :-S
avogadro00 2008.06.04. 13:32:46
Moslékos 2008.06.04. 13:43:48
A BB-nek a legnagyobb baja, hogy nagyon drága (szerintem a legdrágább), átlagfizetés mellett, havi egyszeri utalás + mobilbank szolgáltatásért 2-3 ezer forint a sápjuk.
A Unicreditnél ugyanazért a szolgáltatásért mint a BB-nél 275Ft-ot fizetek havonta. Szerinem bármi csak ne OTP!
Fapuma (törölt) 2008.06.04. 13:46:34
ez odabaszott, utálom az OTP-t, de röghöz kötnek...
skandigraun 2008.06.04. 13:49:57
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.06.04. 14:02:27
Mária 2008.06.04. 14:06:00
azize 2008.06.04. 14:22:16
ajandeknapmintnap.info · http://www.ajandeknapmintnap.info 2008.06.04. 14:40:46
Aki OTP-nél van 11 éve az sikeres ember nem lehet
LittleBear 2008.06.04. 14:55:44
Most a CIB a "kedvelt", bár hozzájuk tök véletlenül kerültünk (ha keressük, nem megyünk hozzájuk).
A meglepi: egy ideje havonta egyszer bárhonnan ingyenes a kp felvét, a saját ótomatából meg max 200 000 ft-ot lehet felvenni, 100 egész forintért (Erste banknál saját ATM, 100 000 ft felvételéért majd 400-at kell fizetnünk).
És itt még van takarékszámla, (CIB), ahol viszonylag jó a kamat, de bármikor a pénzhez jutok.
(Vicc: MKB-nál van a nem aktív baráti bt számlája. Valamit elszúrtunk, tenni kellett rá pénzet, 5000 ft-ot bankfiókban ráraktunk, levontak 300 ft kezelési költséget (a havi díj meg 1800 ft - ott kéne hagyni őket, csak céges számlával macerás).)
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.06.04. 15:04:05
Gyakorlatilag minden nulla:
-számlavezetés
-készpénzfelvét
-készpénzfelvét nem saját ATMből
-készpénzfelvét bankból
-átutalás netbankon
-átutalás telefonon
-kártya 1. díja
-kártya további díja
-valuta átváltási költség (azaz ha veszel ki ájrót akkor csak az árfolyamnak megfelelően vonják le, nincs extra könyvelési díj)
...
Amiért mégis fizetni kell:
-SMS értesítő (havi 2v3száz fix)
-külföldi készpénzfelvét
-társkártya nem első díja
Asszem, nem vok bankos, csak csodálkozom, h mindenki nem citis...
Ja, és van deface-elt oldaluk is ami azt jelenti hogy a hackerek körében is népszerű! :)
Valaki kérdezte, hogy hogyan talál jobbat mint az otp.. hmm.. Találomra ????
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.06.04. 15:08:21
Azaz ebben nem vok biztos amióta van ilyen "a citinél minúszba lehet menni" dolgom akkor még csak 60e magyar forintot kerestem oszt azóta a limit nem változott...
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.04. 15:13:15
Homárt olvasol-e?
sls 2008.06.04. 15:19:46
"az sms értesítőben csak tranzakció összege van benne, az új egyenleg nem"
Ami neked van az a kártyafigyelő, igényelj számlafigyelőt, akkor lesz benne egyenleg is.
sls 2008.06.04. 15:25:46
Az a 0 forint valójában 3500 ft, kivéve ha nimcs 150e nettó fizud és 3 milkód a számlán folyamatosan.....
2008.06.04. 15:44:34
Telefonáltam OTP-nek, és ott hosszú tanakodás után azt mondták, hogy a chip megsérült és igényeljek új kártyát, aminek a menete a jelenlegi kártya letiltása (1500 HUF), majd új igénylése, ami 2 hét után átvehető a számlavezető bankfiókban (tudom, alig 2 óra lenne repülővel)...
Azért én azt mégiscsak érdekesnek tartom, hogy pénzfelvételnél működik a chip, vásárlásnál meg nem... OTP - 2008
boldiii 2008.06.04. 15:56:49
Ja, biztos megkérdezték a usert, hogy mi legyen a kártyára írt név, ő meg a keresztnevét arab betűkkel a vezetéket kínai írásjelekkel rakatta rá poénból, most meg bezzeg csodálkozik.
emzéperiksz 2008.06.04. 16:09:19
Amúgy itt egy cikk a kártyákról:
www.vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=225344
Sofian 2008.06.04. 16:18:08
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.06.04. 16:39:44
Köszi a tippet! Utánanézek, mert nekem tényleg hiányzik ez a funkció...
emzéperiksz 2008.06.04. 17:37:52
Ez olyankor nagyon gázos, ha nem sokkal több 150 ezernél a fizud. Pár nap táppénz egy infulenza miatt, és jön a 3500-as havidíj.
LouiS 2008.06.04. 18:12:18
Etihad 2008.06.04. 21:20:02
Amugy meg aki a mai banki kínálat mellett OTPs az vagy nyugdíjas v mazo esetleg a kettő együtt.
Megdobbent 2008.06.04. 21:41:29
dwdHU 2008.06.04. 22:17:42
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.06.05. 06:25:32
Énis idén lecseréltetem a kártyámat, bár nekem csak az a gondom hogy ezzel nem tudok neten vásárolni :D
Amúgy 100 ügyfélből 90 idióta aki azt hiszi hogy azért mert sikitozik és ordibál a havi 10ft-jáért ami a számlájára érkezik majd ő lesz az első számú ügyfél akinek fényesre kell nyalni a hátsóját.Ott tartunk hogy bankkártyára szeretnének pénzt befizetni, mikor rákérdez az ember hogy milyen folyószámlájuk van néznek hogy nekik olyan nincs... Képtelenek megérteni mi a különbség a pénz befizetés és az átutalás között.Na ilyen ügyfeleknek magyarázhatod hogy a problémájukra mi a megoldás, nekik nem kell, nekik az kell amit kitalálnak maguknak de nem is létezik.Ezért aztán lehet irányt váltani Lelkes Emeséhez, hátha majd konfetti esővel meg tortával fogad... :D
Majmász Gedeon 2008.06.05. 08:26:10
* nem a hátsó helységbe, hanem a hátsó helyiségbe (a helység ugyanis települést jelent)
Ákibard! 2008.06.05. 08:36:52
Amúgy a kártyám működik rendesen, teljesen ellátja a feladatát.
hawaj 2008.06.05. 10:25:15
Ninus 2008.06.05. 10:58:23
Edd China 2008.06.05. 14:28:54
Nem vagy sikeres, az már biztos.
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.06.05. 19:23:59
Nem jó a zotépé, énis utálom mert sokat számolnak fel mindenért, de a többi ugyanezt csinálja és amelyik még nem az majd fogja mert egyedül így müködik egy bank.Mivel ráadásul a 3betüs pénzgyárban dolgozom, látom hogy ez ílyen bicigli.
Nyugodtan megérne egy homárposztot az ügyfelek hülyesége is.pl: bejön és azt mondja otthon felejtette az iratait de így vehet-e fel pénzt....Meg pénzt szeretne befizetni az ismerőse számára de nemtudja a számlaszámot...Vagy bejön látja hogy ki van írva hogy utipi és erste-s számlára akar készpénzel befizetni...
Az ember ugye segít, elmagyaráz de amikor negyedszerre mondom neki ugyanazt és nem érti meg hogy ez így nem müködik és szerinte ez azért van így mert az utipi ilyen, más bank meg copolányokkal fogadja sőt ha megkéri az ügyintéző le is fekszik vele... Az utipi az nem, az csak bank, semmi másra nemjó csak arra amire egy bank, itt nincs lufiosztogatás, vattacukor a gyerekeknek, sem ajándék vibrátor, itt csak számlakezelés van, pénzügyek.Az ehhez kapcsolodó szolgáltatásokkal.Van ilyen meg olyan ügyintéző mint mindenhól, ha nekem nem tetszik, ha velem flegma átmegyek a másikhoz és kész.Van az ügyfél és van egy szolgáltató, mindkettőnek van egy határa amit nem tud átlépni, az ügyfél ezt sokszor átlépi.Ha 6kor zárunk, 6óra kettőperckor veri az ajtót hogy nála még nincs annyi és engedjem be...és ha nem engedem, az édesanyámmal lépjek szexuális kapcsolatba vagy szolgáltasam ki a hátsómat egy méretes ló nemiszervének...1000ügyfélből 2 megköszöni hogy az ember segít neki, hogy a vak ügyfélnek hívoszámot tép és a pulthoz vezeti ahol az ügyintéző tudja fogadni, néha kapsz egy köszönömöt.Menj be egy más bankba, bármelyiket említhetném, le sem csinálják hogy neked látási panaszod van, vagy mi a bajod, mint a robotok menj a pulthoz és intézd az ügyed van rá 10perced... Ez meg legalább emberséges, a sok fikázás között néha egy köszönöm poszt is beférhetne...
torma99 2008.06.05. 21:33:34
medwe00 2008.06.06. 12:46:07
dimitrij 2008.06.07. 09:23:53
Neek Rivers 2008.06.09. 22:02:42
Én csak annyit írnék, hogy 3 db reggeli látogatás után az újpesti fiókban sikerült megtudni, hogy van egy chipes ATM az Árpád üzletházban, ahol le tudtam cserélni a PIN kódomat, majd sikeresen vásároltam.
Leírnám, hogy nekem sem volt bajom az OTP-vel, de egy hét kártya nélkül betett a konzumfogyasztó pofámnak.
Csak azt jegyezném meg, hogy nekem kellett szumma három órát járkálnom a megfelelő ATM után (kétszer küldtek rossz helyre az ügyintézők, nem vagyok sikeres ember), az ugye nem túl szolgáltatásszagú. Szóval kedves OTP-s pajtásunk, ezt olvasd el. Én nem téptem rossz sorszámot, nem kiabáltam a kedves hölggyel, sőt, nem 10 forint érkezik a számlámra. De ha mondjuk bemegyek egy fiókba, elvárnám, hogy legyen olyan infrastruktúra, amivel meg tudom oldani a bank problémáit (ld. PIN kód csere az Árpád üzletház oldalában).
És ezen nem megsértődni kell, meg azt hajtogatni, hogy "Az OTP a legnagyobb bank", hanem tudomásul venni, hogy ennek egy oka van: történelmi. Sok baki sok ügyfelet vihet el. Tegyél róla, hogy ne így legyen, ha olyan pozícióban vagy. Köszi.
Egy (még) OTP-s ügyfél
Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.06.10. 09:23:01
dontdie 2008.06.10. 11:18:55
Vikoca 2008.06.11. 23:52:29
Én abba a bizonyos boltban vagyok pénztáros ahol a "legkisseb is számít"!
Mostanság nálam is egyre több a hibakód:406-os bankártyás fizetés és azt tapasztaltam hogy csak azok a kártyák voltak így amelyikek Visa vagy Visa elektron és nem kér pinkódót hanem aláírásos! De elég bosszantó mert addig amig a vásárló nem érti meg hogy nem az ő hibálya sőt nem a bolté addig kemény percek telnek el és a mögötte állok már a búsba is elküldik!!! Persze hívtuk mi is a Helpdesket és kitaláltak minden féle mesét habbal ahelyett hogy megmondanák hogy fogalmuk sincs miért nem fogadja el a bank a saját kártyáját!! Csak ennyit akartam írni de amint megtudok valamit megírom ide!! :)
balcsi 2009.02.20. 13:24:23
Én dolgoztam az otp-ben 1,5 évig, és azért hagytam ott, mert elegem lett abból, hogy a jogosan haragos ügyfelek rajtam vezették le a dühüket. Tény vannak ügyfelek akik eleve úgy jönnek be, hogy majd adok én a "köcsög ügyintézőnek". Előtte a BB-ben dolgoztam. Humánusabb, bár drágább bank, és legalább az ügyintézők egymást nem fúrják.
Amúgy a többi bank egy szinten van.
Fogyasztóvédő 2009.03.19. 02:08:14
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:
Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal
A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.
A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.
Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.
Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.
Néhány tény:
Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.
A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.
A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.
PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.
- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?
- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?
- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?
- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?
- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?
- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?
- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”
A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.
Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.
Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.
A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.
Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.
A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.
Info: www.vallalkozokszovetsege.com