Tékozló Homár

OTP-s kártyával vásárolni: 406-os hibakód

2008.06.04. 11:13 | ge | 60 komment
A Homár is kipróbálná a szép zöld kártyáját, ha lenne miért, így viszont az olvasókra bízzuk a tesztelést: valóban 406-os hibakódot jeleznek vissza vásárlásnál a terminálok? Levélírónk szerint a vele történt eset ugyanis nem egyedi.
Előljáróban leszögezném, hogy 11 éve vagyok az OTP ügyfele, ebből 10 év békés kártyacserélgetéssel telt el, illetve egyszer, a netbank szerződés megkötésével, de ezen kívül fiókot csak hirdetésben és buszról láttam. Az elmúlt egy évben többet voltam OTP fiókban, mint színházban, és sajnos ez nem annak köszönhető, hogy a kultúrára nem maradt időm, inkább annak, hogy most már annyira "megbízunk egymásban" lett a kapcsolatunk, hogy szinte már hazajárok.

Az elmúlt egy évben voltak problémák az utalások teljesítésével is, azonban az utóbbi pár hónapban a zöld kendős hölgyek inkább a kártyázásra mentek rá, az én idegeimmel együtt.

Kezdődött a tavaly szilveszteri "kártyarendszerünk nem látja a folyószámlakezelő rendszerünket" bakival, amikor nagy nehezen kisakkoztam, mennyi készpénzre lesz szükségem a szilveszteri forgatagban (és utána), mindezt 30-án, amikor a kártyám még a 27-i egyenleget látta.

A mostani probléma kicsit jobban aggaszt, mivel az ügyintézők bevallása szerint múlt hét csütörtök óta érint egyes kártyákat. A hibajelenség egyszerű: Az ember bemegy az élelmiszer gigamarketbe, Red Bull ládaderbiről lopott bevásárlókocsiját telepakolja, majd jó polgáremberként a pénztárhoz sorol. Termék kirámol, kocsi átgurít, kártya átnyújt. A Tuscós kislány persze nem látja, hogy egyből csippel kéne használni, mindegy. Ekkor jön a meglepi: A terminál (szintén OTP-s) visszaküldi a tranzakciót, hogy akkor ezt mégsem, "Hibakód 406". Bármit is jelentsen ez, mivel papírt nem nyomtat a POS, megpróbáltatom mégegyszer. Akkor is ugyanez. Lepörgetem: Napi limit rendben, fedezet van, stb, stb.... Hátulról a jó magyar össznépi szokás szerint Tibor a vállalkozó néz rám, hogyaszondja: "A köcsög fizetne a kártyájával, aszt még pénze sincse'." Tibor természetesen plazmatévét vesz, köteghúszezres a kézben, lukasatléta, hónaljkutya. Sebaj, a közelben egy ATM, gyorsan pénzkivét, sikeresen (akkor a terminállal lesz a baj - habár előttem sikeresen fizettek), vissza a pénztárhoz, fizetés, távozás. A kártyát egy másik helyen direkt megpróbálom használni, kisebb összeggel, ugyanezzel a hibával hasal el.

Beballagtam hát egy OTP fiókba (ismét), ahol először néztek rám, és mivel kilőttem az összeg idiótaszűrő kérdésüket (igen van pénz, napi limit, PIN kód jó, nem, NEM járt le a kártya), kénytelenek foglalkozni az üggyel.

A velem foglalkozó ügyintéző hölgy kedves, nem ő tehet róla, és egy fél órára eltűnik a hátsó helységbe telefonálni. Ott kisütik a helpdeskkel közösen, hogy már dolgozik a "Központ" a hibán, és addig, átmeneti megoldásként cseréljem le a PIN kódomat egy csipes ATM-en, akkor 24 óra után működni fog a dolog. Röviden felsejlik bennem, hogy hogy tudom megállapítani kívülről, mint digitális analfabéka, hogy mitől csipes egy ATM, amikor néha még a tojásszeletelő-póthúr típusokkal is bajban vagyok, de szerencsére megkapom a két legközelebbi ATM címét ami olyan, mert ugye a fiókban, ahol vagyok, még nem olyen van.

PIN csere megvolt. 24 óra eltelt. Jack Bauer beveszi magát az első közértbe. Mit ad Isten, vagy a "Központ", továbbra sem megy a dolog. Visszatérek hát az előző fiókba, hogy a tegnapi fél óra után ma is eltöltsek egy kis időt ott... Újabb negyed óra telefonálgatás, telefonszám átvétel, "majd értesítjük, elnézést", illetve "akar a kártyával vásárolni?" kérdések hangzanak el.

A fiókban kissé balra egy hölgy fennhangon reklamálja, hogy szombaton indulna nyaralni, de így nem tud elmenni, a mellettem lévő ablaknál egy fiatal srác már a harmadik napját tölti a fiókban, elméletileg neki már a kártyát cserélik, ugyanilyen hibával. Ő biztat. Ennyi eddig a történet, várom a hívást a bankból, és azon gondolkodom, hogy most már "Megbíznék egy másban", mert bár 11 év hosszú idő, van, amikor el kell engedni a gyerekek kezét.

Üdv,
Akinek mindig igaza van (ez volnék én, az ügyfél)
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.Brooks 2008.06.04. 11:25:03

Elsőként én ehhez nemtudok hozzászólni. :P

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.04. 11:27:45

"11 éve vagyok az OTP ügyfele"

Miért?

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.04. 11:38:20

bankcsere. életem egyik legjobb döntése volt otthagyni az otp-t, azóta sikeres ember vagyok.

Sofian 2008.06.04. 11:40:08

Csányi úr szarjon sünt!

Sofian 2008.06.04. 11:50:01

Nocsak, nocsak..mi ez az index.hu-s header itt fent....?

Okádó Mikádó 2008.06.04. 11:54:44

:( Csalódott vagyok. Semmi harmadik próbálkozás után kártya benyel és miszlikbe aprít....már a bankok sem a régik.

naneee 2008.06.04. 12:01:09

az ótépé ősi, de sikeres román bank.
A központi szerverük meg palkovicsné laptopja.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.04. 12:14:39

Igazad van! De attól még nem műxik a kártyád, ugye?

Még mielőtt otthagynád a zótépét, ajtó letép, szöges léccel szétcsapkodni a mellkasukra elhelyezett szarkupacot, így megköszönve az elmúlt 11 évet.

Karmanto 2008.06.04. 12:15:09

most mondták órán, hogy a vásárlónak addig van igaza, amíg haszon van belőle...

Pikka 2008.06.04. 12:23:37

nekem is otipis kártyám van (dzsunijor) de nincs vele baj...mondjuk pénzforgalom nem sok (csóró s sikertelen egyetemista) ergo szivatni se nagyon tudnak, bár fizetni azért ezzel szoktam.
JA, várható kártyacsere ügyben (nem leszek már dzsunijor) kérem a banktippeket:)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.06.04. 12:29:12

Én azt nem értem, hogy miért akkor kell közölnie az automatának, hogy nem lehet pénzt felvenni, ha már kiválasztottam a menüpontot, és beütöttem mennyi pénzt szeretnék a kezembe kapni. Teljesen logikus.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.04. 12:29:22

"kérem a banktippeket"

Budapestbank. Miért ne a legjobbhoz mennél?

A statisztikák szerint az emberek gyakrabban váltanak házastársat mint bankot.

Sanyi 2008.06.04. 12:53:23

Ez valoszinuleg egy HTTP 406 Not Acceptable message amit a szerver general. Valami adatot rosszul raktak a kartyara ami nem PIN vedett tranzakcioknal nem engedi a szerver oldalon a kartya elfogadasat. Valoszinuleg egy SQL select doglik meg szerver oldalon es abbol lesz egy 406.

corifu 2008.06.04. 12:56:37

atpijkamo
"Budapestbank. Miért ne a legjobbhoz mennél?"

Ezt mire alapozod?

holdfenytolvaj 2008.06.04. 12:58:11

Pikka: Tökmindegy melyiket választod, úgyanúgy lehúz mindegyik. Azt válaszd, amelyik a legközelebb van a lakó-/munkahelyed/iskoládhoz... Nekem Takarékszövetkezetnél van számlám, mert alacsonyak a havi költségek és a ház aljában van a kirendeltség...

Bit Rot 2008.06.04. 13:11:41

Én 8 évig voltam OTP-s.
Ma már CIB-es.

Nem bántam meg, mindenben jobb, olcsóbb és normálisabb.

Fairy Girl 2008.06.04. 13:12:26

OTP OTP éjjáéjááóó
(táncolás, örülés, hogy én már nem vagyok ilyenes)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.04. 13:32:01

első bank!
nekem nincs vele bajom. kezdem azt hinni hogy nem a bankokkal vannap problémák, hanem némely ügyfelek túl lúzerek, szerencsétlenek. na persze nem a saját hibájukból, nem is a bankéból. egyszerűen nem születtek sikeresnek...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.06.04. 13:32:25

Atpijkamo:
A statisztikák szerint az emberek gyakrabban váltanak házastársat mint bankot.

Talán mert egy válóper mindenestől is még mindig olcsóbb és kevésbé macerás? :-S

avogadro00 2008.06.04. 13:32:46

otp-t mindeki hagyja el! még időben :)

Moslékos 2008.06.04. 13:43:48

Bankváltás? Én most hagytam ott a Budapestet 10 év után, lett belőle CIB, most minden szolgáltatásom ingyenes (bár az év eleji egyesülés miatt 4 hónapig nem tudtam belépni a netbankba utalni)...
A BB-nek a legnagyobb baja, hogy nagyon drága (szerintem a legdrágább), átlagfizetés mellett, havi egyszeri utalás + mobilbank szolgáltatásért 2-3 ezer forint a sápjuk.
A Unicreditnél ugyanazért a szolgáltatásért mint a BB-nél 275Ft-ot fizetek havonta. Szerinem bármi csak ne OTP!

Fapuma (törölt) 2008.06.04. 13:46:34

tojásszeletelő-póthúr típus...

ez odabaszott, utálom az OTP-t, de röghöz kötnek...

skandigraun 2008.06.04. 13:49:57

Az OTP-nek 1 előnye van a többi bankkal szemben (legalábbis BP-n): 200 m-ként van 1 OTP automata, vagy egy Bankomat (ami ugyebár szintén OTP-s már egy ideje). A BB szerintem egy pofátlan dög (persze a többi is, de az OTP-n kívül csak innen van még tapasztalatom): alig van automatájuk, de régen legalább volt szerződésük a bankomattal, és viszonylag olcsón lehetett ott kp-hez jutni. Utána ahogy a bankomat elment, a BB igérte, hogy no problem (talán 1-2 fiókban még mindig kint van hirdetmény), ezentúl kedvezményesen lehet pénzt felvenni mind saját automatából, mind máshonnan (ez számomra azt jelenti, hogy csökken a pénzfelvételi díj). Erre az idegen automaták árai maradtak, de a sajátot felnyomták 50 forinttal (kb 10-15 saját automatájuk lehet BP-n). Na és itt mondtam, hogy bekaphattyák. (Fő bankköltségemet a kp felvét adja)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.06.04. 14:02:27

Én pár hete hagytam ott az OTP-t. Más volt a számlaegyenlegem a neten, mint az sms értesítőn, hatalmas volt a havidíj, és még ezer bosszantó apróság, szóval most CIB. Kevesebb az automata, és az sms értesítőben csak tranzakció összege van benne, az új egyenleg nem (és elsőre a netbank felépítése is idegen, de ez gondolom csak megszokás kérdése), de ettől függetlenül (bár még korai hosszú távú következtetéseket levonni, de) azt hiszem nem bántam meg a váltást.

Mária 2008.06.04. 14:06:00

Ennél csak az lenne meglepőbb, ha az "Error: 404" hibát írnák azok a fránya gépek :DDD

azize 2008.06.04. 14:22:16

8 év OTP után Erste, egyelőre műkszik, úgy 2 éve már...

ajandeknapmintnap.info · http://www.ajandeknapmintnap.info 2008.06.04. 14:40:46

Köszönyük Emese :) Ja az nem :)
Aki OTP-nél van 11 éve az sikeres ember nem lehet

LittleBear 2008.06.04. 14:55:44

Voltam /voltunk mi is már sokféle banknál.
Most a CIB a "kedvelt", bár hozzájuk tök véletlenül kerültünk (ha keressük, nem megyünk hozzájuk).
A meglepi: egy ideje havonta egyszer bárhonnan ingyenes a kp felvét, a saját ótomatából meg max 200 000 ft-ot lehet felvenni, 100 egész forintért (Erste banknál saját ATM, 100 000 ft felvételéért majd 400-at kell fizetnünk).
És itt még van takarékszámla, (CIB), ahol viszonylag jó a kamat, de bármikor a pénzhez jutok.

(Vicc: MKB-nál van a nem aktív baráti bt számlája. Valamit elszúrtunk, tenni kellett rá pénzet, 5000 ft-ot bankfiókban ráraktunk, levontak 300 ft kezelési költséget (a havi díj meg 1800 ft - ott kéne hagyni őket, csak céges számlával macerás).)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.06.04. 15:04:05

Van jobb mint a ctibank 0 ft-os akciója?
Gyakorlatilag minden nulla:
-számlavezetés
-készpénzfelvét
-készpénzfelvét nem saját ATMből
-készpénzfelvét bankból
-átutalás netbankon
-átutalás telefonon
-kártya 1. díja
-kártya további díja
-valuta átváltási költség (azaz ha veszel ki ájrót akkor csak az árfolyamnak megfelelően vonják le, nincs extra könyvelési díj)
...

Amiért mégis fizetni kell:
-SMS értesítő (havi 2v3száz fix)
-külföldi készpénzfelvét
-társkártya nem első díja

Asszem, nem vok bankos, csak csodálkozom, h mindenki nem citis...

Ja, és van deface-elt oldaluk is ami azt jelenti hogy a hackerek körében is népszerű! :)

Valaki kérdezte, hogy hogyan talál jobbat mint az otp.. hmm.. Találomra ????

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.06.04. 15:08:21

Jah és van takarékszámla ami ingyenes és a folyószámlához hitelkeret ami mondjuk fizetős: talán egy ezres évente, viszont akár a fizu duplája is elérhető rajta...

Azaz ebben nem vok biztos amióta van ilyen "a citinél minúszba lehet menni" dolgom akkor még csak 60e magyar forintot kerestem oszt azóta a limit nem változott...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.04. 15:13:15

"csodálkozom, h mindenki nem citis"

Homárt olvasol-e?

sls 2008.06.04. 15:19:46

Fedor 2008.06.04. 14:02:27


"az sms értesítőben csak tranzakció összege van benne, az új egyenleg nem"

Ami neked van az a kártyafigyelő, igényelj számlafigyelőt, akkor lesz benne egyenleg is.

sls 2008.06.04. 15:25:46

"Van jobb mint a ctibank 0 ft-os akciója?"

Az a 0 forint valójában 3500 ft, kivéve ha nimcs 150e nettó fizud és 3 milkód a számlán folyamatosan.....

2008.06.04. 15:44:34

Én Finnországban tanulok, de mivel sajnos nincs állandó munkahelyem még, ezért néha rászorulok szülők támogatására... Van 2 OTP-s kártyám, egy VISA Classic és egy VISA Electron (ex Junior), két különböző folyószámlával (tudom, NAGYON nem vagyok sikeres). Sokáig mindkét kártya tökéletesen működött, de kb. másfél-két hónap óta a VISA Electron-nal nem tudok fizetni, ha a chip-et kell használni... Visszadobja a vásárlást a rendszer, az eladók szerint indoklás nélkül. Ha a mágnescsíkot le tudják olvasni (NEM MINDEN TERMINÁLON VAN OLVASÓ), akkor a fizetés simán megoldható. A PIN kódot biztosan tudom, mert ATM chip olvasóját használva tudok pénzt felvenni...

Telefonáltam OTP-nek, és ott hosszú tanakodás után azt mondták, hogy a chip megsérült és igényeljek új kártyát, aminek a menete a jelenlegi kártya letiltása (1500 HUF), majd új igénylése, ami 2 hét után átvehető a számlavezető bankfiókban (tudom, alig 2 óra lenne repülővel)...

Azért én azt mégiscsak érdekesnek tartom, hogy pénzfelvételnél működik a chip, vásárlásnál meg nem... OTP - 2008

boldiii 2008.06.04. 15:56:49

Sanyi kommentjére, a "aloszinuleg egy SQL select doglik meg szerver oldalon es abbol lesz egy 406."

Ja, biztos megkérdezték a usert, hogy mi legyen a kártyára írt név, ő meg a keresztnevét arab betűkkel a vezetéket kínai írásjelekkel rakatta rá poénból, most meg bezzeg csodálkozik.

emzéperiksz 2008.06.04. 16:09:19

Nekem működik az OTP-s hitelkártyám.
Amúgy itt egy cikk a kártyákról:
www.vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=225344

Sofian 2008.06.04. 16:18:08

Ezt a minden sarkon van egy otp atm dolgot szerintem ne erőltessük. Mint azt sokan írták a bankok nagyrészénél van legalább havi 2 ingyen kp felvételi lehetőség! akinek havi 2 kpfelvétel ingyen bárhonnan nem elgendő a kp-s dolgainak lerendezésére az nem sikeres ember! Esetleg OTP-s középvezető!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.06.04. 16:39:44

" sls 2008.06.04. 15:19:46 "

Köszi a tippet! Utánanézek, mert nekem tényleg hiányzik ez a funkció...

emzéperiksz 2008.06.04. 17:37:52

sls 2008.06.04. 15:25:46

Ez olyankor nagyon gázos, ha nem sokkal több 150 ezernél a fizud. Pár nap táppénz egy infulenza miatt, és jön a 3500-as havidíj.

LouiS 2008.06.04. 18:12:18

A citinél meg olvasd el az apróbetűt... Havonta érkeznie kell a számlára (típustól függően) egy csinosabb összegnek...

Etihad 2008.06.04. 21:20:02

sambalabammbumbumm! A Citibankos dolognak vannak bizonyos feltételei, lásd apróbetűs rész..

Amugy meg aki a mai banki kínálat mellett OTPs az vagy nyugdíjas v mazo esetleg a kettő együtt.

Megdobbent 2008.06.04. 21:41:29

Azt mondjuk nem ertem, hogy mi a fasznak ul be a kedves posztolo gyerek a bankba? Gondolja, hogy ott helyben karcol neki uj kartyat a kiscsaj, vagy ravarazsol a megbizunkegymasban logo egy uj csipet, vagy mifasz? Nem ertem.

dwdHU 2008.06.04. 22:17:42

mernem veszed ki a let es rakod a zsebedbe? :s

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.06.05. 06:25:32

Cseréltesd ki a kártyát és müködni fog, egyébként meg ez csak rétegjelenség a termináloknál, nemis érinti az egész országot.Ahol van 2millio ügyfél ott előfordul egy kis szerencsétlenség.A fiatal bankok persze gyorsan csapnak le az elégedetlen ügyfélre, igérnek ingyenes pénzfelvételt, kedvezményes díjakat majd mivel másképpen nem tudják müködtetni a rendszerüket emelik az árakat és ott vagy ahol a part szakad.Mert az OTP igy szar meg úgy szar de még mindig magyarország legnagyobb bankja egy bejáratott rendszerrel.
Énis idén lecseréltetem a kártyámat, bár nekem csak az a gondom hogy ezzel nem tudok neten vásárolni :D
Amúgy 100 ügyfélből 90 idióta aki azt hiszi hogy azért mert sikitozik és ordibál a havi 10ft-jáért ami a számlájára érkezik majd ő lesz az első számú ügyfél akinek fényesre kell nyalni a hátsóját.Ott tartunk hogy bankkártyára szeretnének pénzt befizetni, mikor rákérdez az ember hogy milyen folyószámlájuk van néznek hogy nekik olyan nincs... Képtelenek megérteni mi a különbség a pénz befizetés és az átutalás között.Na ilyen ügyfeleknek magyarázhatod hogy a problémájukra mi a megoldás, nekik nem kell, nekik az kell amit kitalálnak maguknak de nem is létezik.Ezért aztán lehet irányt váltani Lelkes Emeséhez, hátha majd konfetti esővel meg tortával fogad... :D

Majmász Gedeon 2008.06.05. 08:26:10

* nem előljáróban, hanem elöljáróban
* nem a hátsó helységbe, hanem a hátsó helyiségbe (a helység ugyanis települést jelent)

Ákibard! 2008.06.05. 08:36:52

Nekem aránylag jó tapasztalatom van az OTP-vel már két éve, bár nem igazán volt komolyabb kapcsolatom velük, csak egyszer a szerződéskötéskor, majd egyszer az OTPDirekt szerződéskor...

Amúgy a kártyám működik rendesen, teljesen ellátja a feladatát.

hawaj 2008.06.05. 10:25:15

érdekes... fél éve még nyomatékosan a lelkemre kötötte a zöld óriás, modern zöld nyakkendős,- bár még 80-as évek beli fehér köpenyes - ügyintézője, hogy a chippes kártyának nem lehet megváltoztatni a pin kódját. ezt most akkor most hogy?!

Ninus 2008.06.05. 10:58:23

Az OTP-t én is otthagytam pár hónapja. Nekem vhogy nem egyezett az sms-ben kapott összeg a banki kivonattal... Ez akkor volt gáz, amikor vásároltam...

Edd China 2008.06.05. 14:28:54

Ha ennyi para volt a zótépével miért vagy még mindig ott??? Meg úgy egyébként is, miért vagy otpnél?
Nem vagy sikeres, az már biztos.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.06.05. 19:23:59

Olyan ügyfél még nem született akinek az smsben és a számlalevélen egyező összeg szerepelt volna.Hihetetlen de az smsnek ára van amit nem az smsértesítőben kapsz meg hanem a számlalevélen :D Vagyis az aktuális egyenleget kapod meg a tranzakcio után amiben az sms ára még nincs benne, hiszen elküldés után kerül levonásra.Vagy jobb lenne ha a sikertelen smsküldést is leszámláznák? :D
Nem jó a zotépé, énis utálom mert sokat számolnak fel mindenért, de a többi ugyanezt csinálja és amelyik még nem az majd fogja mert egyedül így müködik egy bank.Mivel ráadásul a 3betüs pénzgyárban dolgozom, látom hogy ez ílyen bicigli.
Nyugodtan megérne egy homárposztot az ügyfelek hülyesége is.pl: bejön és azt mondja otthon felejtette az iratait de így vehet-e fel pénzt....Meg pénzt szeretne befizetni az ismerőse számára de nemtudja a számlaszámot...Vagy bejön látja hogy ki van írva hogy utipi és erste-s számlára akar készpénzel befizetni...
Az ember ugye segít, elmagyaráz de amikor negyedszerre mondom neki ugyanazt és nem érti meg hogy ez így nem müködik és szerinte ez azért van így mert az utipi ilyen, más bank meg copolányokkal fogadja sőt ha megkéri az ügyintéző le is fekszik vele... Az utipi az nem, az csak bank, semmi másra nemjó csak arra amire egy bank, itt nincs lufiosztogatás, vattacukor a gyerekeknek, sem ajándék vibrátor, itt csak számlakezelés van, pénzügyek.Az ehhez kapcsolodó szolgáltatásokkal.Van ilyen meg olyan ügyintéző mint mindenhól, ha nekem nem tetszik, ha velem flegma átmegyek a másikhoz és kész.Van az ügyfél és van egy szolgáltató, mindkettőnek van egy határa amit nem tud átlépni, az ügyfél ezt sokszor átlépi.Ha 6kor zárunk, 6óra kettőperckor veri az ajtót hogy nála még nincs annyi és engedjem be...és ha nem engedem, az édesanyámmal lépjek szexuális kapcsolatba vagy szolgáltasam ki a hátsómat egy méretes ló nemiszervének...1000ügyfélből 2 megköszöni hogy az ember segít neki, hogy a vak ügyfélnek hívoszámot tép és a pulthoz vezeti ahol az ügyintéző tudja fogadni, néha kapsz egy köszönömöt.Menj be egy más bankba, bármelyiket említhetném, le sem csinálják hogy neked látási panaszod van, vagy mi a bajod, mint a robotok menj a pulthoz és intézd az ügyed van rá 10perced... Ez meg legalább emberséges, a sok fikázás között néha egy köszönöm poszt is beférhetne...

torma99 2008.06.05. 21:33:34

Az Otp fikázása kb olyan mint a t-com-é azért van több negatív élmény róluk,mert tényleg a bankpiac 18%-át utalják. Én is állandóan gondolkodtam egy időben, hogy na most aztán én tényleg elviszem a francba innen a pénzem, de! Tényleg mindenhol van OTP automata, bpn minden forgalmas helyen van fiók is. Ha vannak államkötvényeid, részvényeid, akkor tök mind1 melyik bank értékpapírszámláján tartod...

medwe00 2008.06.06. 12:46:07

A történet nem meglepő. Az OTP -ve eltöltött 10 év egyhangugan telt, pénzlevétel, esetenként fizetés. A 2008 -as évben viszont, kártyabevonások (számszerint 3x) ugyanis valahogy nem akarták látni a számla egyenlegét. Azóta átnéztem mennyit is fizetek a semmiért, átmentem a CIB-hez és boldogabb vagyok vele mint valaha. Többet is szolgáltatnak, olcsóbban is, és a fiókban is más a hangulat.

dimitrij 2008.06.07. 09:23:53

chip hiba, asszem a 400-as kódok mind mind ebbe a csoportba tartoznak. valszeg télleg a kártya- vagy a bankcsere a legbiztosabb módszer. :)

Neek Rivers 2008.06.09. 22:02:42

Azért jó, hogy a sok blogoló megfogta a lényeget, pl. Hejesíráschi (sic!) hibákra vadásznak, illetve az OTP-ben dolgozva megmondják a tutit.
Én csak annyit írnék, hogy 3 db reggeli látogatás után az újpesti fiókban sikerült megtudni, hogy van egy chipes ATM az Árpád üzletházban, ahol le tudtam cserélni a PIN kódomat, majd sikeresen vásároltam.
Leírnám, hogy nekem sem volt bajom az OTP-vel, de egy hét kártya nélkül betett a konzumfogyasztó pofámnak.
Csak azt jegyezném meg, hogy nekem kellett szumma három órát járkálnom a megfelelő ATM után (kétszer küldtek rossz helyre az ügyintézők, nem vagyok sikeres ember), az ugye nem túl szolgáltatásszagú. Szóval kedves OTP-s pajtásunk, ezt olvasd el. Én nem téptem rossz sorszámot, nem kiabáltam a kedves hölggyel, sőt, nem 10 forint érkezik a számlámra. De ha mondjuk bemegyek egy fiókba, elvárnám, hogy legyen olyan infrastruktúra, amivel meg tudom oldani a bank problémáit (ld. PIN kód csere az Árpád üzletház oldalában).
És ezen nem megsértődni kell, meg azt hajtogatni, hogy "Az OTP a legnagyobb bank", hanem tudomásul venni, hogy ennek egy oka van: történelmi. Sok baki sok ügyfelet vihet el. Tegyél róla, hogy ne így legyen, ha olyan pozícióban vagy. Köszi.

Egy (még) OTP-s ügyfél

Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.06.10. 09:23:01

Én két évvel ezelőtt szabadultam meg az ótépétől. nem hiányzik. a kártya se hiányzik. érdekes módon azóta kézben tudom tartani a pénzügyeimet, és nem fedezek fel ilyen-olyan hiányzó tízezreket, amiket nem tudok felidézni, hová költöttem el, és mire...

dontdie 2008.06.10. 11:18:55

otp arra késztetett, hogy én is billentyűzetet ragadjak. már rég láttam, hogy otpre jobb nem alapozni, ezért mielőtt elkezdtem dolgozni, regisztráltam másik banknál. de otps kártyát megtartottam, gondoltam jó lesz még netes vásárlásra. aztán mivel junior voltam és kinőttem belőle, utánna pedig már nem volt túl kedvező, gondoltam lezárom velük a dolgot. elmentem megszűntetni a folyószámlám. akkor 9 hónapos terhesen állok a "néni" előtt, kérdezi, miért akarok megvállni tőlük. mondom, találtam jobbat. melyiket? megmondom. de nekük is van olyan akciójuk. de a másiknál "kiemelt ügyfél vagyok". meglepődött arc, mert annyi pénzem van? akkor itt is. mondom nem, más okból (többet fizetek, de nem kell sorban állnom, telefonon, neten is bármit el tudok intézni, külföldről is. ha gond van, csak egy hívás, probléma megoldódik. tesztelve, tehát tuti. kisbabával nagyon nagyon nagy segítség.) ok, megszüntetjük. kérem, várjon kicsit. várok, várok, várok. elmegy, visszajön, elmegy, visszajön, mosolyog. kezd nehéz lenni az állás ekkora hassal, mondom leülök. ok, majd szól, ha megvan. 20 perc után szól, nincs meg, most nem működik ez a számítógépes rendszer. (miért is akarok elmenni tőlük? talán ezért...) ok, majd jövök máskor. jövök pár napon belül (már közel a szülés, előtte ezt muszály letudni), ugyanaz, vár, vár, vár, majd nő megsajnál. sajnos, nem működik ez a dolog, de leírja kézzel, írjam alá és majd megcsinálja, ha már mükődik. köszönöm, hogy ilyen kedves ügyintézőhöz kerültem. soha többet otp.

Vikoca 2008.06.11. 23:52:29

Sziasztok!

Én abba a bizonyos boltban vagyok pénztáros ahol a "legkisseb is számít"!
Mostanság nálam is egyre több a hibakód:406-os bankártyás fizetés és azt tapasztaltam hogy csak azok a kártyák voltak így amelyikek Visa vagy Visa elektron és nem kér pinkódót hanem aláírásos! De elég bosszantó mert addig amig a vásárló nem érti meg hogy nem az ő hibálya sőt nem a bolté addig kemény percek telnek el és a mögötte állok már a búsba is elküldik!!! Persze hívtuk mi is a Helpdesket és kitaláltak minden féle mesét habbal ahelyett hogy megmondanák hogy fogalmuk sincs miért nem fogadja el a bank a saját kártyáját!! Csak ennyit akartam írni de amint megtudok valamit megírom ide!! :)

balcsi 2009.02.20. 13:24:23

Sziasztok!

Én dolgoztam az otp-ben 1,5 évig, és azért hagytam ott, mert elegem lett abból, hogy a jogosan haragos ügyfelek rajtam vezették le a dühüket. Tény vannak ügyfelek akik eleve úgy jönnek be, hogy majd adok én a "köcsög ügyintézőnek". Előtte a BB-ben dolgoztam. Humánusabb, bár drágább bank, és legalább az ügyintézők egymást nem fúrják.
Amúgy a többi bank egy szinten van.

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 02:08:14

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása