A történet előzménye az a pár évvel ezelőtti megkeresés volt, amikor egy rendkívül kedves hangú hölgy a Pannon ügyfélszolgálatától felhívott és beajánlotta a Pannon 500-as néven futó, akkor új szolgáltatását. Mivel a csomag kedvezőbbnek tűnt az akkoriban használt díjcsomagomnál, így hát váltottam, sőt, még egy kiegészítő szolgáltatásra is hagytam magam rábeszélni, a díjcsökkentőnek nevezett extra kedvezményt ígérő szolgáltatást is megrendeltem. Az új szerződésem alapján 500 percet beszélhettem a havi díj fejében, ami elérése után a többi perc is a tarifacsomag 20 Ft-os percdíján került volna számlázásra, mivel azonban az extraként megrendelt és kifizetett díjcsökkentő szolgáltatást is megrendeltem, így a Pannon a havi beszélgetések összesítése után a forgalmi díjakat az eggyel nagyobb tarifacsomagra is kiszámolta és nekem a kedvezőbbet számlázta. Működött is ez a rendszer egészen idáig, amikor az e havi számlám olvasgatása közben furcsa dologra lettem figyelmes. A számlán a forgalmi díjak a szokott 1 helyett két sorra voltak bontva: lebeszélhetőségen belüli és lebeszélhetőségen felüli hívásokra. Az előbbihez bruttó 20, az utóbbihoz bruttó 35 Ft-os egységár tartozik.
Telefont ragadtam, kérdést szegeztem, érveltem, értetlenkedtem, felháborodtam. A kedves ügyfélszolgálatos közölte, hogy januárban módosították az általános szerződési feltételeket, így az 500 percen túl eső beszélgetések a korábban külön díj fizetés mellett megrendelt díjcsökkentő szolgáltatás ellenében nem az eggyel nagyobb díjcsomag kedvezőbb tarifáival, hanem a szerződés - a törvény értelmében napilapokban megjelentetett, ügyfélszolgálati faliújságon kifüggesztett, a Pannon weboldalának valamelyik eldugott szegletében kihirdetett, de nekem, mint a szerződőnek el nem juttatott - módosítása értelmében már ezen a 75%-kal növelt áron kerül kiszámlázásra és ez így rendben is van - szerintük.
Felvetődik bennem az eset általános tanulságain túl pár költői kérdés:
- Tényleg nem sikerül ennyi idő után sem felnőni a szolgáltatói szerephez ezeknek a cégeknek (nem gondolom, hogy bármelyik másik mobilszolgáltató máshogy áll az ügyfelekhez) és bármit megtehetnek?
- Vajon megfelelőek azok a törvények, amelyek nem kötelezik a szolgáltatókat arra, hogy egyoldalú szerződésmódosítások esetén értesítsék az érintett ügyfeleiket direktben is (akár egy sms, e-mail, vagy más egyéb is megfelelne, tőlem akár még a rendszeresen megküldött és sok pénzért nyomtatott újabb ajánlatokat tartalmazó borítékaikba is belerakhatják, ha sokallják a postaköltséget)?
- Komolyan gondolják a szolgáltató cégek hogy hosszú távon sem lesz semmi hátránya a hasonló inkorrekt hozzáállásnak?
Egyébiránt a szolgáltatások között most is szerepel egy hasonló csomag 500 helyett 600-as kivitelben és most is hirdetik, hogy "A csomagban foglalt percek lebeszélése után a percdíj nem változik!" 12 év után viszlát, Pannon!
Egy volt ügyfél:
D Róbert
Újabb csendes díjemelés a Pannonnál
Róbert szerint nem csak a hívásrészletezést jóárasította a Pannon értesítés nélkül az elmúlt hónapokban, hanem a fix perces tarifákon túli beszélgetések árát is. Legalábbis az ő 500-as, mára nem létező csomagjában:
Az utolsó 100 komment: