Tékozló Homár

Nem nyávog, amit mond, azt csinálja

2008.06.10. 15:42 | szily | 132 komment

Mókás szembesülni azzal, hogyan próbálják instruálni a tanárok az érettségizőket, hogy szegény diákok félreértésből ne rombolják le a szoba berendezését. És legfőképpen véletlenül se adjanak ki állathangokat. A képeket BKV Figyelő lőtte Budapesten, a Trefort Ágoston 2 tannyelvű középiskolában.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mike36 2008.06.10. 15:45:09

van már előrehozott érettségi is?

Greg36 2008.06.10. 15:46:03

És tiszta alsónemüket, melegítőket és két készlet gyakorlót a kanálgéppel mikor osztják ki, szóbeli eligazitás (bocsi, vizsga) előtt, vagy után? :)

Mike36 2008.06.10. 15:47:43

csúnya ruhában nem lehet érettségizni

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.10. 15:47:58

Azért a tanár se ma kezdte, ismeri a tanulókat, tudja hogy rögtön nyávognak, ha várni kell egy kicsit.

nem várt fordulat 2008.06.10. 15:51:19

de az is milyen állat, hogy szerencsétleneket bekéretik reggel, de tudják, hogy csak délután kerülnek sorra, addig is csak szopjanak ott.

majd amikor bemegy köszön, és azt csinálja amit a bizottság mond:

-JÓ NAPOT KÍVÁNOK, KEREKES KATIKAT VAGYOK!
- Üdvözöljük Katika, tolja le a bugyiját, és pucsítson egyet.

hejesirasbalynok 2008.06.10. 15:56:09

Pedagógus nem lehet sikeres ember.

hejesirasbalynok 2008.06.10. 15:57:29

a szóbeli vizsgára minek toll? Ajándék a bizottságnak?

hejesirasbalynok 2008.06.10. 15:58:32

a bizottság kérdezi:
-Szabó Csabika, na mit csinál a macska?
- Nem nyávog!

Én lennék terrorista! 2008.06.10. 16:02:10

Sajnos a mai pedagógus tényleg nem lehet sikeres ember, örül ha nem hal vagy rokkan bele az aznapi szereplésébe.
A papíron az utolsó mondat kisbetűvel kezdődik, helytelen kérem, helytelen.
Amúgy pedig okosak a mai fiatalok, csak így tovább a liberalizmus útján, a végén biztos a totális elbutulás.

hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:09:59

hú de sok dolga lehet egy pedagógusnak
eleve 8-kor kezdi a napot,
eleve 45-50 percesek az órái
délután kettőre már végez is
téli szünet
nyári szünet
őszi szünet
tavaszi szünet

tudom készülni is kell. Egyszer, az egy szar és nem tanár, akinek minden évben újra készülnie kell ugyanazon anyag leadásához.

Mertcsak 2008.06.10. 16:16:08

Az előrehozott érettségi az mi a túró?
Ezeket má nem nagyon tudom követni.

Aki ezt írta a diákoknak,az meg szerintem nem pedagógus,csak tanerő.

úrilány 2008.06.10. 16:19:52

belegondolva, hogy manapság milyen az önfegyelmező-képessége egy tizennyolc évesnek, ezen nincs semmi csodálkoznivaló, a kifejezésmódon sem

lvnte (törölt) · http://lvnte.blogspot.com 2008.06.10. 16:22:25

hejesírásbajnok te se vizsgáztál még semmibol szoban ugylatom. :)

(magadnak jegyzetelhetsz vizsga elott, hogy mit akarsz majd elmondani... meg ilyenek... :D )

hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:24:32

gr7 2008.06.10. 16:22:25

áh még sose...

nálunk az egyetemen az volt a divat, hogy szóbelin elolvastam a tételt, aztán elmondtam, nem kell oda papír meg toll (amit lehetett azt már írásbelin leírtuk) vazzeg, csak annak aki nem tanult.
MonGYuk én nem tanárképzőbe jártam.

hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:26:23

azt elfelejtettem hozzátenni, hogy ki is rúgtak mindig. :)
(azt nem mondom hogy meghúztak, mert az az évfolyamtársnőmmel történt....)

hijarna 2008.06.10. 16:27:06

Nagyon is helyes ez a vasfegyelem, amilyenek ezek a mai fiatalok... és ez csak egyre rosszabb lesz (én 25 éves vagyok most, de már 20 évesen is ki voltam akadva a lentebbi korosztályokon). Önállótlanok, rinyálnak, semmi se jó és semmi se szent, példának okáért egy nyomorul levelet nem tudnak feladni a postán, nemhogy hivatalos ügyben intézkedni. Tragikus. Ez a jövő.

hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:27:31

na jól van nem arcoskodok itt tovább, megyek oszt lemosom az ányolcamat :)

hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:29:01

hijarna 2008.06.10. 16:27:06

Minek adjanak fel levelet a postán? nem olvasol homárt? úgyis csak szétlopják! :)

Lókupec, nincs valami mondanivalód??? :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.10. 16:40:00

hejesirasbalynok!
És ezzekel, amiket felsioroltál, még egyáltalán nincs megfizetve az, hogy rosszindulatú, elkényeztetett, tévedésből vagy anyagi haszonszerzés céljából (gumidefekt / lakás-szocpol / segílyke) csinált, véletlenül a küretkanalat elkerült neveletlen takonypócokkal vannak összezárva naphosszat, úgy, hogy kb. négyen kapnak annyi pént, amit sok bankipicsa naponta egyszer letérdelve lazán megkeres.

Amúgy meg Úrilánynak van igaza. Sajnos a mai középiskolásoknak már törvényi parancsra mindent meg kellett engedni, és meg is engedtek - fegyelmező eszközök híjján -, kivéve a gázcsapot.

Tetszik amúgy, amikor gyereket csak képen látott közoktatási főtudorok osztják az észt. Csak egy egyetlen hétig tanítanának a pl. baktakéki vagy a hajdúhadházi általános iskolában! ("Ejnye Norbika, ejnye Ricsike! Ha mégegyszer megerőszakoljtok órán Pamelácskát, és ellopjátok az egy szem magyar társatok ebben a tanévben 43. tolltartóját is, akkor ma nem tapsolunk meg titeket! Ugye, hogy fog az fájni nektek?!")

hijarna 2008.06.10. 16:51:15

hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:29:01

egyszerű hétköznapi példának hoztam, érzékeltetés képpen :-)))

hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:51:31

óh, hát persze
az én időmben nem volt még csoportosan elkövetett garázdaság bioszórán, sem felvegyverkezve-bűnszövetkezetben elkövetett almalopás tesiórán, de aljas indokból elkövetett nemi erőszak sem az uzsonna alatt
oszt a tanárok mégis nyavalyogtak (nyávogtak :) ), mert a kurvaanyját pistikének, miért van nekik ladájuk, rohadjon meg a Marcika, mert megint mennek Bulgáriába, meg a büdöstapló Zsókatanárnéni már megint ő megy hévizre a z igazgató úrral

ettől függetlenül én 3 percet nem bírnék elviselni a sok tapló kölyök között

sajnálom hogy ezt kell mondanom, de a selejtje megy tanárképzőbe (tisztelet a kivételnek), aki csak mindenáron egy használhatatlan diplomát akar szerezni.

és most üssetek...

hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:52:40

hijarna 2008.06.10. 16:51:15

Vágom én.
Mondjuk a lakossság 97%-a nem tud egy felmondólevelet (UPC, biztosítás, stb.) megírni.

Geitenbeffer_ 2008.06.10. 16:56:24

Nincs ezzel a szöveggel semmi gond.

hijarna 2008.06.10. 17:02:32

hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:52:40

Na igen, meg az én időmben elcsattant opár saller is, csak úgy igazságosan, hogy a bühös kölök tudja, hol a helye. (Engem speciel sose tenyereltek taknyán, mert jó gyerek voltam :-))))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.10. 17:11:38

No ezért kellene megfizetni a tanítókat, tanárokat, hejesírásbalynok! Ha valódi alternatíva lenne, hogy osztályfőnök, vagy banki osztályvezető legyen az ember, ugyanannyi fizetésért, rögtön előkerülnének a tehetséges pedagógusok.
Megjegyzem, hogy a deszegregáció lánglelkű apostolai - amennyiben "másságuk" nem akaddályozza őket a gyermekvállalásban, gyermekeiket olyan magániskolákba íratják, ahol 4-5 gyerek tanításáért, neveléséért százezreket visznek haza a tanárok. Ahelyett, hogy beadnának őket a rakacaszendi általános iskolai kollégiumba (ha még megvan).

puffancs 2008.06.10. 17:18:17

hat ja. nehany tanar elmehetne titkarnokepzobe, hogy megtanuljanak egy oldalt megszerkeszteni word-ben. +a helyesiras :)

puffancs 2008.06.10. 17:21:00

kitalator jeljegyzete:
szep dolog tamogatni a pedagogusok jobb megbecsuleset, persze. edesanyam is pedagogus, es jo is raadasul. de mibol, megis?
mert a magyar az egy olyan, hogy adot nem szeret fizetni. kapni, azt szeret, a kozosbol, de beleadni mar nem. es akkor a korrupcios csatornakon eltuno milliardokrol ne is beszeljunk.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2008.06.10. 17:33:59

Szerintem ezt a végrehajási tudósítást iskolatitkár írta, nem pedagógusi szintű helyesírással :), egyébként meg a világ legjobb magyartanára - aki engem is tanított - is bankban dolgozik azóta... pedig nem is okoztunk Neki sok traumát :)

AP (törölt) 2008.06.10. 17:39:25

Ez valami katonai iskola?

hoel 2008.06.10. 17:45:48

hejesirásbajnok: fizika szóbelin pl szóban mondod el a képletet, ha kérnek egy példát, vagy hogy az erők hogyan hatnak vmire, azt is szóban dalban mókában ábrázolod. Ja. Láttál e mást is e a humán szakon kivül ?

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.06.10. 17:47:55

karacsi_maci:

te még nem érettségiztél? Az anno, amikor az enyém volt, úgy zajlott, hogy haza sem mehettünk, hátha valami miatt borul a sorrend.
Mondjuk mi is elléptünk egy órácskára...

neet 2008.06.10. 17:52:07

Aki 11.-ben annyira penge, hogy már le tud érettségizni, megteheti biz. tárgyakból. (Pláne, ha azokat mondjuk 12.-ben már nem is tanulja.) És akkor 12.-ben kisebb a sztressz meg a nyomás. És aki nem akar májusban, az mehet októberben is. És aki nem akar akkor sem.. na, liberalizmus.

Én, mint ilyetén fiatalokkal hosszasan összezárt egyén állítom, h a nagy többségnek nem csak azt kell elmondani, h szép ruha meg köszön, hanem, h ne pukkasszon rágót felelés közben, csikket még kint dobja el, ha lehet (bár a stressz miatt meg a személyiségi jogok blabla... ez lassan megengedett lesz, mármint vizsga alatt)..

A kedvencem, bár elég off, az, amikor az egész évet ellógó (200x igazolatlan hiányzás) diákot beédesgetjük osztályzó vizsgára, ott állunk puccban, ő persze b..ik eljönni, majd kiírunk kövi ip-t és megint luftra... de neki joga van 2x (4x, 8x) beszopatni a gárdát. És most már 18 évig is....

Amúgy szeretem őket. :))

Nem Penny hajója 2008.06.10. 17:53:28

Minden tanár kurva, de nem minden kurva tanár.

_alesi_ (törölt) 2008.06.10. 18:11:08

Mondjuk az is vicces, hogy a lista látható részén csak fiúk szerepelnek. Ehhez hozzávesszük a nyávogást, simán kijön az emo...

Nem Penny hajója 2008.06.10. 18:24:30

alesi:

25. Temesi Flóra - 11.B.

_alesi_ (törölt) 2008.06.10. 18:25:34

rendben a Flórát benéztem, így máris érthető a nyávogás.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.06.10. 18:44:02

Kicsit olyannak tűnik, mintha valami szóbeli tájékoztatás írásos emlékeztetője lenne.

SLacc 2008.06.10. 18:44:28

Szomorú, de ilyen nullák a mostani tanítványaim. A legrosszabbak 11-esek, csipognak, mint a fürdős k....k. Amikor kiosztom a feladatlapot, jön a kérdés:
- Mit kell csinálni?
Válasz:
- Remélem a gyerekedet sem te csinálod majd.

Zérók. Gondolkodtatni akarom őket, de ellenállnak bőszen.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.06.10. 18:51:58

_alesi_ 2008.06.10. 18:11:08 >>> Egy műszaki iskolában (elektronika szak.) igen kevés lány van...:)

SLacc 2008.06.10. 18:56:40

helyesirasbalynok:

Nem sok rálátásod van a szakmára. Nekem igen. 45 percesek az óráim, de akkor nagyon ott vagyok. Felkészülni meg minden óra előtt fel kell. Mert az anyagot tudom (kiválóan), de hogy hogyan tanítom az előző évek tapasztalata által javítva, az gondolkodást igényel. Ez nem mindig másik 45 perc, sőt, vállalom, nekem 10 perc elég. Nem vagyok annyita jó. Előtte dolgoztam telefonos ügyfélszolgálaton is napi 10 órát.. Közel sem volt annyira megterhelő, mint napi 6 óra, amit tartok. De nem ez számít. Ha jól számolom, 72 évig kéne dolgoznom, hogy annyi szabadságom legyen, mint most van, tanárként. Tudod mit? A szakma nyitott, mindenki választhatja, csak kérlek, ha ezt választod, legyen elhivatottságod. Különben, ha hiteltelen vagy, a gyerekek szétszednek. Sok itt hozzászólót szétszednének. Nekem nem szólnak be. Vajon miért? Mert nem szükséges. És mert nem mernek. Nem hagyom, hogy faszakodjanak velem, és én sem faszakszom egyikőjükkel sem. Ha valamelyikkel "kib.szok", az indokolt. Nem irigykedni kell. Én szeretném a politikusok fizetését, de nincs gerincem hozzá. Nem vagyok sikeres, a gyerek elvileg alázhat (gyakorlatilag meg nyakonverem, ha megteszi, és egy jó időben elhelyezett pofonért nem jelentenek fel, sőt, a szülő megköszöni), de ez már csak így van.

A Tyne folyó déli partja 2008.06.10. 19:07:02

és még hozzáteszem a fentiekhez (helyesírásbajnok bugyuta hozzászólásaihoz akartam én is hozzátenni, de lásd az előttem szólót), hogy minden osztály is más!!! ami működik az egyiknél, nem biztos, hogy fog a másiknál, én tartottam egyszer két csoportnak angolórát, ugyanaz a könyv, ugyanúgy kezdők, ugyanannyi óraszám, mégis kellett rájuk külön készülnöm, mert az egyikben sokkal jobb képességűek voltak. és ez csak az egyik fele.általánosban a füzetet se árt beszedned, nyelvtanárként millióféle játékot, ilyen-olyan feladatot kell kitalálni (egyáltalán, mire az ember végignézi, hogy mit is használhat fel, meg hogyan a már meglevő anyagából, elmegy egy csomó idő. tudod, minden tanár dolgozik otthon is, nem úgy megy, hogy lejárt a munkaidő, aztán kész, elfelejtem a dolgot.

és annak a nagyokosnak, aki szerint titkárnőképzőt is kell végezni: jelentem, nekünk az egyetemi képzés részét képezte a számítástechnika, és konkrétan a Word-ot tanultuk alaposabban....de szerintem azóta mást is, azt biztosan tudom, hogy itt Angliában anélkül meg se kapod a tanári diplomát. és minden tanár használ wordot, powerpointot meg mindenféle tanulássegítő programot.

A Tyne folyó déli partja 2008.06.10. 19:11:22

ja, amúgy jó suli lehetett, ahol csak úgy kapásból kihúzza az ember a tételt, aztán mindenféle gondolkodás (megtervezés, mondandója logikus felépítése) nélkül csak úgy elmondja. valahogy nem akarnék egy olyan előadást hallgatni, ahol összevissza ugrál az előadó, mert minek megtervezni előre...

princessophia 2008.06.10. 19:22:59

SLacc! Könyörögve kérlek, gyere a mi iskolánkba tanítani!!!!
Hátha a jelenleg itt dolgozó tanárok egy kicsit elszégyelnék magukat...
Lelketlen, tehetségtelen, zéró pedagógiai érzékkel "megáldott" emberek, akik képtelenek kezelni az esetleges problémákat,- a gyerekekről már nem is beszélve.
Pedig a legtöbben tehetségesek valamiben.Jelenleg nálunk a tanerők azzal foglalkoznak, hogy a gyerekek még a lelkesedésüket is elveszítsék egy életre.

Decesso (törölt) 2008.06.10. 19:34:06

Ilyenkor szokás azt mondani, hogy senki sem kényszerített, hogy tanárnak menj. Én lenézem az összes tanárt. A tanulmányaim alatt semmit(!), nem tanítottak meg, mindent tankönyvből, vagy internetről kellett tanulni. (kivéve az egyetem. Azon jó tanárok vannak...) Jó tanárból kevés van. ( vagy nincs is? ) Van egy másik mondás is: Aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja. Nekem a középiskolában a programozástanárom eredetileg programozó volt, de mivel annyira nem tudott programozni, hogy nem tudott belőle megélni ment tanárnak...
Mellesleg én azért is nem mennék tanárnak, mert az lenne az első dolgom, ha valamelyik hülyegyerek rosszalkodik beleverném a fejét a falba. Nincs türelmem a mai hülyegyerekekhez...

A Tyne folyó déli partja 2008.06.10. 19:37:58

amúgy a szöveggel semmi gond, meg egyébként is: igen, ennyire a szájukba kell rágni a dolgokat...

A Tyne folyó déli partja 2008.06.10. 19:43:44

Decesso, te netről tanultál írni-olvasni, pl? erősen kétlem.

az utolsó mondat meg: na ugye...akkor talán képzeld magad a tanár helyébe. kicsit átfogalmazom a tanár szemszögéből. próbálj meg tanítani úgy, hogy a fél osztály rosszalkodik. én annak idején a saját általános iskolámban kezdtem, a volt tanáraim lettek a kollégáim, és ők mondták,hogy mi voltunk 40-en, abból volt 1-2 órát zavaró, magatartászavaros, mikor én kezdtem, voltak 20-an egy osztályban, abból fele viselkedési problémás.

amúgy szeretem mikor olyanok szólnak hozzá, akiknek fingjuk nincs az egészről, és az első 5 perc után kimenekülnének a teremből...

Stress Testing As A Service 2008.06.10. 19:46:48

Fölösleges egy órával hamarabb megjelenni, 5 perccel előtte is bőven elég...

greg_garcia 2008.06.10. 19:51:39

Mondjuk aki a pedagógusokat szarozva fényezi önnön sikerességét, az valószínűleg kisebbségi érzésekkel teli kudarchalmaz. Gondolom a GDF-en végzett és A8-asát 1995-ben gyártották. Már ha az a sikeresség kritériuma, hogy ki hol végzett és milyen kocsija van.
Tényleg van olyan ember, aki azon morfondírozik, hogy itt vannak ezek a lúzer pedagógusok a nettó 160 ezrükkel, én meg holnap öröklöm apám 2 milliárdos cégét, fú de sikertelenek ezek a tanárok?

hejesirasbalynok 2008.06.10. 19:52:08

hoel 2008.06.10. 17:45:48

hát például: mondom, hogy ánégyzet meg bénégyzet egyenlő cénégyzet
vagy
felírom a táblára krétával (például nálunk ez volt a szokás, dehogy papírra te nem írtál semmit az biztos, papírra otthon is ráírhattad, ez volt az általános tanári vélelem)
láttam a humánon kívül sokmindent, van például matek szigorlatom, fizika szigorlatom, mechanika szigorlatom (sőt ebbőlmingyá kettő is mert ez első olyan jólsikerült, hogy mégegyszer akarták hallani :)), van egy másfajta matek szigorlatom, egy kontinuummechanika szigorlatom meg még kettő, amire nem emléxem

W Joe 2008.06.10. 19:52:25

"Ha várni kell nem nyávog!" :D
Miáúúúú!

mirejmatyiő · http://www.antikkonyv.hu 2008.06.10. 19:52:52

szerintem király:D ezek ismerik a diákjaikat!

josef_k 2008.06.10. 19:58:17

Nem felesleges egy órával hamarabb megjelenni, mert előfordulhat, hogy hamarabb sorra kerül - pl. azért, mert valamelyik diáktársa nem volt képes időre ott lenni. És persze nem lehet percre pontosan kiszámítani azt, hogy ki mikor kerül sorra - annak ellenére, hogy kész menetrend van.

Aqweren 2008.06.10. 20:01:00

"itt vannak ezek a lúzer pedagógusok a nettó 160 ezrükkel"
Muhaha :D
Kezdő pedagógus fizetése nettó 85ezer.
Mogyoróért dolgoznak.
Tudom, mert pályaelhagyó pedagógus vagyok. Ha lelkiismeretesen akarod végezni a munkád, kinyír a sok kiégett lelkiismeretlen kollega. Neked soha nem lehet igazad, a gyerek szent, mindent megtaníthatsz neki csak azt nem hogy hogyan boldoguljon egyedül. Tárgyi eszközeid nincsenek, anyagiak úgyszintén, fegyelmezni csak szóban lehet, de a hangodat sem emelheted fel mert azért már jön a világvége stb. Ha hiszel benne hogy a gyerekeidből teljes értékű felnőttet tudsz nevelni, azok a tanárok, akik már lemondtak róluk, mindent megtesznek hogy ne sikerüljön (nehogy kiderüljön hogy ők kudarcot vallottak). Szakmai segítséget nem lehet kérni, mert minden pedagógus szeret azzal kérkedni, hogy nála jók a gyerekek, ő tud fegyelmet tartani, ha pedagógiai problémád van, nem vagy a pályára való.
És mégis van aki csinálja, kitartóan és lelkiismeretesen. Ja és mindig akad valaki akitől megkapja hogy nemdolgozik, nemsikeres, hülye, lúzer, gyereknyúzó, meg még amit el tudsz képzelni.
A jó pedagógusaink külföldön dolgoznak vagy irodisták/call center munkatársak/adósságkezelők/ingatlanügynökök.
Aki nem hiszi járjon utána.

kukatr 2008.06.10. 20:02:39

helyesirasbajnok, nálunk még a legjobb tanulók is használnak tollat szóbelin, talán, mert matek szakos vagyok :P:D

Decesso, egyetemen jó tanárok vannak? Inkább fogalmazzunk úgy, hogy vannak jó tanárok is. Keveset látok olyat, akiben van lelkesedés és érthetően magyarázza el az előadások anyagát, sokszor csak ledarálják a jegyzetüket azt kész... Oké, hogy a szakterületükben nagyon sokat tudnak, de nem mindig tudják ezt a tudást tovább adni. :(

A gyerekkel/diákkal meg korrekten kell bánni (a szülőknek is), akkor büntetni, ha feltétlenül szükséges.

Decesso (törölt) 2008.06.10. 20:10:39

Alsóban jó tanárom volt, az tudott is tanítani, úgyhogy írni olvasni nem könyvekből és netről tanultam :)
Mellesleg: Én nem takarodnék ki 5 perc után a teremből, engem kirugnának legfeljebb 2 nap után.
Mellesleg egyszer kipróbáltam milyen tanítani (felkértek), és magyart ( Ady-t ) tanítottam egy órán keresztül. Tényleg csak akkor figyeltek amikor elüvöltöttem magam, hogy kuss, nem pofázni, figyelni. Azután már persze kussban ültek :) Bár nekem kevesebb fegyelmező eszköz volt a kezemben... Nem tudtam egyest osztogatni, úgy ahogy némely tanárom fegyelmezett...

Decesso (törölt) 2008.06.10. 20:12:03

Ohh de sok mellesleget írtam :)

ishoj 2008.06.10. 20:17:20

Én dolgozom mint az állat, de bírom. 51 órát tartok egy héten, és az ilyen pályaelhagyó callcentereseket megeszem reggelire. Ha már pénzről beszélünkl.

Aqweren 2008.06.10. 20:22:53

Nemtom te hol dolgozol de én a Kjt. szerint kaptam fizetést. Ja és 26 órában hetente. Hivatalosan. Nemhivatalosan 40-et de a túlórát max. csúsztatni lehetett. Csak nem nagyon volt mikor...
Lehet hogy csak rossz helyre mentem, vagy nem vártam 10 évet hogy magasabb fizetési kategóriába lépjek, vagy.....mindegy.
Szeretem a szakmát, de valamiből fizetnem kell az egyetemet (meg a lakbért. meg a kaját. meg a kocsit. meg minden)

hejesirasbalynok 2008.06.10. 20:23:13

animacs!
látod ilyen egy tipikus pedagógus mint te vagy. :(

hejesirasbalynok 2008.06.10. 20:26:38

greg_garcia 2008.06.10. 19:51:39

- nem a Gábor Dénesen végeztem, hanem ME és ELTE
- nincs A8-m, vicc volt, látom vágod...

hejesirasbalynok 2008.06.10. 20:30:36

Most jöhetnek itt a pedagógusok vasvellával nekem, de nem véletlenül társul a pedagógus szóhoz az ami társul.
Mindenkinél okosabbnak hiszi magát mert ő Diplomás. Közben pedig a legkönnyebben megszerezhető diploma.
Mégegyszer mondom: tisztelet a RITKA kivételnek.

A Tyne folyó déli partja 2008.06.10. 20:33:47

na, hejesirasbalynok, ez megint egy mélyreszántó hozzászólás volt. vajon azért vagyok tipikus, mert szoktam készülni? (amúgy az említett példa ráadásul felnőttekről szólt....)ejnye...mellesleg, összesen pár hónapot tanítottam csak iskolában, utána felnőtt-tanítás, most meg külföldön vagyok (iskolákban). itt meg méginkább a diák szájába kell rágni a dolgukat, akarom mondani, tanulni nem is kell, (könyv füzet, minek) diák nagyjából mindent megtehet, tanár semmit (ha véletlenül hozzáér az ember a folyosón, már sikít, h. feljelent).

Secnir 2008.06.10. 20:35:21

"hejesirasbalynok 2008.06.10. 16:09:59
hú de sok dolga lehet egy pedagógusnak
eleve 8-kor kezdi a napot,
eleve 45-50 percesek az órái
délután kettőre már végez is
téli szünet
nyári szünet
őszi szünet
tavaszi szünet

tudom készülni is kell. Egyszer, az egy szar és nem tanár, akinek minden évben újra készülnie kell ugyanazon anyag leadásához."

nah, asszony pedagógus. talán részletezném:
az órák manapság már 1/2 8-kor kezdődnek, tehát ő 7-re jár. az 1/4 7-es indulást jelent, 1/2 6-os kelést.
délután 5-re végez, beleértve minden szirszart. este 6-ra itthon is van.
4 szünetfajta: abból 2ok a nyári meg a téli. őszi tavaszi: osztálykirándulások stb. nem egy élvezet 20-30 suhanccal megbirkózni 4 napon keresztül. amit persze meg is kell szervezni.
minden évben újra kell készülni, mivel a kibaszott oktatási minisztérium nem képes egy (1 aza EGY) olyan NAT-ort, illetve kötelezően folytonos tananyagot elkészíteni, ami alapján minden évben 'csak le kéne adni' az anyagot. Minden évben új, másfajta tankönyvek, más kiadótól, tehát már nincs olyan, mint nálunk volt, hogy a húgom megörökölte az én tankönyveimet, és nem kellett megvenni. Mondjuk azt nem értem, hogy pl. matek-fizika-kémia-biológia-testnevelés nem változik meg egy év alatt annyira, hogy abból új tankönyvet, új gondolatokkal kelljen nyomtatni (és kötelezővé tenni, és új tanmenetet készíteni belőle).
egy dolgozat, az csak egy dolgozat. de ha egy héten 2 napon át csak azt írat, az 2*8*25 dolgozat (400) és azt ki kell javítani, minden hejesírásbalynok hibáival és egybekkel együtt. na az nem 5 perc és nem 1 óra. az napok kérdése.
néha arra megy el a hétvége.
most érettségi? többet készül mint a diákok.
a többit meg elmondták az előttem szólók...

A Tyne folyó déli partja 2008.06.10. 20:37:47

ja, a legkönnyebben megszerezhető diploma, meg az egyik legnehezebb munka...
tényleg nem volt nehéz az egyetem, feltéve, ha megtanulta az ember a dolgokat, bekerülni viszont annak idején sokkal nehezebb volt, mint a műszaki karosoknak, az én időmben 110 pont körül volt a határ, a műszakisoknak meg valami 80-90.

Aqweren 2008.06.10. 20:38:43

Én is találkoztam diákként rossz pedagógusokkal, akik egyáltalán nem a pályára valók, mégsem mondom azt hogy mind ingyenélő. Egyébként nem is annyira könnyen megszerezhető...legalábbis ahol komolyan veszik.
Most ha csak egy szociálpedagógust veszel, ismernie kell a gyógypedagóiai eseteket, betegségeket, fejlesztő eljárásokat, terápiákat, tanul pszichiátriát, szociális munkát, általános és alkalmazott pedagógiát, jogot, anatómiát, szociológiát, pszichológiát (gyerek és felnőtt egyaránt)...azért az sem csak annyi hogy ülsz a főiskolán a s*ggeden és kisétálsz diplomával a kezdedben...

A Tyne folyó déli partja 2008.06.10. 20:41:38

secnir, én még azt imádtam, mikor jöttek a szülők,hogy "ezt így és így kellene csinálni". ahogy egyszer egy újságcikkben olvastam, a tanár mondta, hogy "a mi munkánkhoz mindenki ért" , mármint a szülők, meg a hejesirasbalynokhoz hasonlók így gondolják. próbálnák csak ki....
ja, és én se végeztem soha kettőkor, sőt. inkább négykor.

ishoj 2008.06.10. 20:41:43

Hát ez az. Én nem közalkalmazott vagyok, bár óraadóként tanítok állami iskolában is. Meg alapítványi suliban, meg egyháziban, meg nyelviskolában. A lényeg az, hogy ne általánosítsunk. Én kinn vagyok a piacon. Ha szar lennék akkor nem hívnának. Sikeres vagyok, az adott lehetőségeken belül. És tanár vagyok.
Persze tudom, sok igazság van abban amit az előttem hozzászólók felhoztak de ahhoz nekem mi közöm?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.10. 20:53:32

Összefoglalásként megállapíthatjuk, hogy a szomszéd töke mindig zöldebb.

Secnir 2008.06.10. 21:01:32

"Animacs 2008.06.10. 20:37:47
ja, a legkönnyebben megszerezhető diploma"
aha, amikor az asszony a Ranschburg Jenő óráiról majdnem sírva jött ki (akkor még csak jártunk) be akartam menni megverni az öreget.
aztán beleolvastam a könyveibe, és kicsit elméláztam azon, mennyivel jobb a informatikusnak fekete/fehér, igen/nem, AND/OR, van füst a proci felől/nincs füst a proci felől...

Animacs:
az a csúcs, mikor a tanár kivételével mindenki ért az oktatáshoz. azt csípem.
legszebb erre egy eset volt, gimnáziumban valami szülői vagy mi volt estefelé, ahol diákok+szülők együtt voltak bent. én meg mentem az asszonyért.
folyosón a t. szülő és az asszony üvölt egymással -mert a hangzavartól, amit a kedves csemeték kiadtak magukból- nem hallanak semmit. én sem. az igazgató sem.
kb 4 percig bírtam, és akkor gyomorból elüvöltöttem magam (gyerekkoromban meccsen edződtem a népstadionban) hogy:
-CSEEEEENDET!
lehetet hallani, ahogy a kávéautomata serceg a háttérben, olyan csönd lett.
namost.
ha valaki arra nem tudja megtanítani a büdös kölkét, hogy ne üvöltözzön, amíg ő beszél, az mást sem fog tudni. az ne beszéljen a tanításról.

A Tyne folyó déli partja 2008.06.10. 21:20:42

mármint, ha a szülő nem tudja megtanítani, hogy ne üvöltözzön? nekünk is jött azzal a szülő, h. neveljük meg mi. erre mondta a kolléga,hogy hozott anyagból dolgozunk...meg mikor behívják a szülőt, h. beszéljenek a gyerekéről, mert gond van, az meg visszaüzen,hogy nem érdekli....

most viselkedészavaros gyerekekkel vagyok (nem tanár, csak learning support assistant). jópár közülük szimplán el van kényeztetve, semmi orvosi baja nincs...egyszerűen azért viselkednek úgy, ahogy, mert otthon mindent elnéznek neki. másik változat,miko van egy rakás csemete, a szülők meg tojnak rá..

ezt a fél nyolcas kezdést megemlítem nekik, itt az általnos a 8.40-9.05ig (az összes suli más), a mieink vagy tízre szoktak beérni (hozzák őket, nem az ő hibájuk, de így is panaszkodnak..
házi feladat meg egy hétre van, 2 szem oldal, az is nagy megterhelés nekik, megtanulni kívülről végképp nem kell semmit, vagy emlékszik a dolgokra következő órán, vagy nem. 15 éveseknél még szókereső, meg "illusztráld a mondatokat" (rajzold le a sztorit, a tanár által táblára írt mondatok alapján) Az se rossz...

A Tyne folyó déli partja 2008.06.10. 21:22:06

és a tanár ne emelje fel a hangját, mi?:) tedd érdekessé az órát, csak a gond az, h. előbb csend kell, hogy egyáltalán megtudják, mit is fogunk csinálni:)
a felnőttoktatás sokkal kényelmesebb volt, meg jobban is fizetett:)

o_tee 2008.06.10. 21:28:56

Szerintem a legtöbben azért mennek tanárnak, mert a közalkalmazotti státusz, meg a látszatra könnyű munka eléggé vonzó tud lenni.Ja, hogy közben fegyelmezni, és tanítani is kéne a "kölyköket", az más dolog! A jó tanáraimra szívesebben emlékszem, mert ők tényleg tanítottak is nem csak "leadták az anyagot". Volt, aki az óra első felében elmondta mi van a könyvben, aztán csengetésig azt csináltuk, amit akartunk. Volt olyan középiskolai tanárom, aki azzal kezdte, hogy 5-re ő tudja az anyagot, 4-re az, aki bejön helyettesíteni, ha esetleg nem ér rá, úgyhogy jól figyeljünk, mert ő bizony nem mondja el még egyszer! Viszont voltak jó tanáraim is: az általános iskolai matek és a töri tanáraim pl. (bár az egyik reál a másik humán tárgy!) úgy tudtak tanítani, hogy ha álmunkból keltettek is, mondtuk hogy 8 x 5 =40, meg valaminek a 20 %- a az az ötöde; 1222 - aranybulla kiadása, Mátyás király 1458-1490-ig uralkodott, stb. A középiskolai kémia-tanárnőm (innen is üdvözlöm Gizi nénit, hátha olvassa :) )úgy tudott magyarázni, hogy a mindenféle egyenleteket, mint a verseket írtuk fel a táblára feleléskor hiba nélkül, és nem kellet fegyelmezni, mert érdekes volt az, amit és ahogy tanítottak! Sajnos ez az amit én a mai oktatásból hiányolok...

Ja, 160 nettóért én is bemennék 20 rosszaság közé 5 nap egy héten, de valakinek dolgoznia is kell!...

T2006 2008.06.10. 21:38:17

Secnir 2008.06.10. 21:01:32
Akkor az informatika tanárnak jó vagy nem jó? :)

Egyébként ha ezt elmondták szóban, kiírták, stb. még így is biztos lesz olyan aki elkésik, nem visz tollat, nem tudja a nevét, nem visz személyit... "mér' ezt mondta valaki?" Sajnos nálunk mindig van egy-két ilyen. És valamiért soha nem a jó tanulók!

zahor103 2008.06.10. 21:48:51

helyesírásbajnok, te egy fasz vagy.
nincs ezen mit szépíteni, a magadfajtáknak készült a fenti leírás is, hogy ne nyávogjanak, stb...

cinna 2008.06.10. 21:48:56

a papír/ceruza témához annyit, hogy a kisérettségiken/érettségin azvan, hogy az embernek van fél órája kidolgozni a tételét, felépítheti a feleletét, jegyzetelhet magának, ehhez kell az íróeszköz. találjuk fel együtt a kiflit!

Pista Bácsi 2008.06.10. 21:53:51

helyesírásbajnok!

Egyfolytában azon gondolkodom, hogy mi az az ME?!?!

(Miskolci Egyetem? Műszaki Egyetem? Marxista Egyetem? Munkadíj Elszámolás?)

Manyizga (törölt) 2008.06.10. 22:33:07

Az, hogy írásban nem tudnak kommunikálni az emberek, az egy dolog. De szóban se. :)
Naponta csörögnek nálunk a félretelefonok.
Mert nem értik mit hallanak azt se:
géphang előtte bemondja: Ön az ELEKTRONIKAi multicég IT terülét hívta, kapcsoljuk az illetékest!
- Elveszett csomagot szeretnék bejelenteni!
- Milyen céget teccett hívni?
- Nem Alitalia?
- ...

- Szeretném megkérdezni mikor ér ki a szerelő?
- Milyen szerelő?
- Nem a Gázművek?
- ...

- Ne haragudjon, milyen számot hívtam?
- Ezt magának kéne tudnia, szerintem téveset!
- Nem figyeltem, amikor bemondta a géphang, hogy melyik cég is ez?
- ...

Úgyhogy se írásban, se szóban nem tudnak kommunikálni... :)

BZL 2008.06.10. 22:46:46

SLacc:

"Én szeretném a politikusok fizetését, de nincs gerincem hozzá."

Bocs, de nem úgy akartad mondani hogy nincs gyomrod hozzá mert gerinces vagy ?
:-)

Mézesmázos Mózes 2008.06.10. 22:49:49

Én csak azt szeretném mondani, hogy Egerben, a Gárdonyi Géza Gimnáziumban Galló Lenke töriből és Koczok Mária matekból olyan fantasztikus tanárnőim voltak, hogy nekik köszönhetem a közgazdászdiplomám minimum felét - a tánclépésben való bejutást az egyetemre például, csak hogy a leglényegesebbet említsem.
Egyik sem volt az a ma oly divatos liberális típus, sőt, Marika nénitől komolyan tartottunk is néha, akkora tekintélye volt.
Ezért válhattam azzá, ami most vagyok.

klackner 2008.06.10. 23:15:46

Gondolom, aki előzetes érettségit tesz, az az iskola krémje. Ehhez képest ez az iskola ennyire tartja legjobb diákjait. Szép...
Meg a fogalmazásból látszik az is, hogy kicsit dühös a tanerő, mi a f.szt kell előrehozott érettségivel szarozni. Előzetes beosztás, jövő héttől, talán... Gondolom, a beosztáskészítő pedagógus még nem érettségizett le.

Pikka 2008.06.10. 23:19:29

Mi rettegtünk az ofőtől, az hogy kukák vagyunk, meg sötétbenlopódzórohadtimperialistakémekügynökei enyhe volt, néha ütött is, mi meg nyafogtunk, mint minden kamasz, de soha nem álltunk neki hőbölögni, meg felejelenteni. MAikor egy lányt úgy fenékbebillentett, hogy lefejelte a táblát hát szídtuk rendesen, de összességében mindenki azt mondta, hogy sokat kaptunk tőle...tudásban és emberségben egyaránt. Ha hülye a gyerek, akkor pozozza csak meg, bár amilyenek a mai iskolások nem csodálom, ha 10év alatt beleőrül a tanár. Nemsokára már nem a diákok fognak vérengzeni, hanem a bekattant tanárok. Sajnos..
Én láttam jó tanárt, láttam rosszat, de ha rendesen nevelik a gyereket otthon, akkor az rájön magától is, hogy saját érdeke tanulni. No nem mindent, rühelltem a fizikát és hiába tanultam, de ami érdekelt azt igen.. Nem hinném, hogy minden esetben a hülye tanár az oka annak hogy a gyerekből semmi se lesz (na ja, mekkora is a funckionális analfabétizmus manapság?)

LyukasBogrács 2008.06.10. 23:36:11

25% a 15 évesek körében (PISA felmérés).

Anatómus 2008.06.10. 23:42:09

Kedves O_tee, szó sem volt itt nettó 160-ról, és aki azt hiszi, hogy a tanítás nem munka, az egyszerűen hülye. Ez egyáltalán nem vicces, pedig milyen sokan cinikusan poénkodnak, mert a tévében/rádióban ezt nevezik intellektuális megközelítésnek.
Minden tiszteletem pl. az alsós tanító néniké (én szerencsére felnőtt egyetemistákkal küzdök, hogy ne a hasüregben keressék majd a beteg tüdejét, és még ez is az ú.n. jobb ügyhöz méltó buzgalom) de a tanító nénik folyton haptákban állnak, ugyebár nincs nekik egy óra szünetük sem, egész nap hallgatják a kicsik visítását és a nagyobbak artikulált üvöltését és minden áldott reggel 8-kor elkezdik kerekíteni a C betűt, majd jön a matek, kicsit énekelnek, kivágnak, festenek és így tovább. Minden írás- és matekóra után beszedik a 30 gyerek munkafüzetét, kijavítják és hazamennek organzát venni, tojást főzni és 30 darab óriás piros pontot kivágni, hogy a kiskölkök motiválva legyenek. 24 órás műszak és aki nem próbálta, ne jártassa a száját. Az ántivilágban ezért is volt kiemelt foglalkozás és többségükben a nők nem is mentek férjhez, hogy teljesen átadhassák magukat a hivatásuknak, vagy pl. ott voltak/vannak az egyházi tanítórendek. De ma egy agyonhajszolt családanya vagy apa nem tud olyan mértékben azonosulni a hivatásával, tehát szakma lesz belőle, favágás. Egyébiránt egy pedagógus meg is érdemli a nyári szünetet, mert különben mikor töltődne fel, hogy szeptember 1-től újrakezdje a mókuskereket. És igen, ehhez elhivatottság kell, ugyanúgy mint a papi, kutatói és az orvosi pályához, csak sajnos az emberek szelleme oly mértékben beszűkült, hogy nem képesek magasztos célok érdekében megmozdulni, mert valakit vagy valamit sokkal egyszerűbb becsmérelni, lesajnálni és kiröhögni. Az általános minőségromlás ijesztő, mert a sok hozzászóló, azaz mi magunk sem vagyunk az az acélos fajta mint a felmenők, de a hibát nem a sok hülye, korrupt, kiégett, lúzer (sic!) tanárban kell keresni, hanem tessék odahaza körülnézni, aztán lehet sopánkodni, hogy hova jutott a világ. Mert mit is mond egy vérkapitalista, ha a beosztott ellentmond... és mit mond a tanító néni, ha óra közben megszólal egy édes kis hangocska, hogy már mér' a nyolcas példa a házi, a kilences sokkal jobb lenne?!?! És kitől tanulja ez az ártatlan gyermek, hogy mindig adjon hangot a véleményének?
A Trefort (ha a VIII. kerületi Trefort utcai iskoláról van szó) pedig egyike a jó színvonalú, gyerekbarát iskoláknak, és lám, mégis járnak oda olyan képtelen példányok, akiknek a süketség (oka:fülhallgató) mellett egyéb percepciós zavaraik is vannak. Pedig ugye, hogy nem lenne helyük egy nagymúltú oktatási intézményben, amíg el nem sajátítják az alapvető viselkedési szabályokat? És aztán onnan kikerülve csakis a cinizmus vezérli minden léptüket... és mennek toll és ceruza nélkül felmondani a Pithagorasz-tételt... és már az orvosok sem az igaziak, ugye... középszerűek, modortalanok és pénzéhesek... de bezzeg a sok kommunikáció-szakos "diplomás" majd kioszt mindenkit...mert ők az új etalon.

LyukasBogrács 2008.06.10. 23:44:38

Érthető, hogy rossz tanár nem tud sokat alakitani egy osztályon, de ez a hendikep semmi ahhoz képest, amit egy hiányos neveltetésű, buta, agressziv, osztálytárs képes művelni, mint amilyen Kovács Jenő is volt. Csak azért engedték át az érettségin, mert nem akarták többet látni.

Kniight 2008.06.11. 00:39:03

A pedagógusnak mindig igaza van. Ha nincs, akkor is, azért, mert ő a pedagógus.
Ezen felül sértődékenyek és bosszúállóak.
Nagyon kevés ezalól a kivétel.

Ja és tiszteletet nem lehet csinálni, ki kell érdemelni.

Sírnak, hogy kevés a pénz. Tényleg kevés. Nagy részük még annyit sem érdemelne...

Sajnos a diákok között is van sok akit jól fenékbe kellene billenteni.

A jelen társadalom nem igényel okos embereket. Buta fogyasztókat igényel akik elhiszik hogy a mosópor aktív liposzómái kézzel szedik ki a koszt a ruhaszálak közül, és buta szavazókat, akikkel minden 4. évben meg lehet etetni ugyanazt a szart.

A maradék tehetséges és tehetős lurkók majd az elitiskolákban gatyábarázódnak, amiket remélem nem tesznek végleg tönkre a politikusok, a nem oda való diákok és a nem oda való tanárok.

lonicera 2008.06.11. 00:52:53

Bocs, nem ide jártam, de aki nem egy paraszt, az tudja, h a Trefort Ágoston az egyik legerősebb gimnázium Bp-en. Ez tény, nézzetek utána. És az is tény, h van, aki képes bemenni farmerban érettségire, mert paraszt. Ezután nem értem, mért akkora szenzáció ez a poszt... Ha jól emléxem, akkor ez a suli az ELTE gyakorló gimnáziuma és nem hülye gyerekek járnak oda. Szóval minden tirpák kussolhat, ha csak kicsivel gyengébb suliba járt. Mondom mégegyszer, én nem oda jártam

mirInda 2008.06.11. 01:14:58

hejesirasbalynok és Decesso típusú nagyon okos embereknek köszönhetem, hogy a pedagógiai pályáról, tanári állásomból 8 év után végre egy nyugodt, jól kereső állásban dolgozhatok, akkor, amikor nekem tetszik.
Végre nem kell ákom-bákom dolgozatokat javítanom, unos-untalan értekezletekre járnom, felzárkóztatásokkal bíbelődni, integrációs programokban résztvenni, továbbképzésekre járni, differenciáltan oktatni, az évente átírt tankönyvekhez és tanmenetekhez igazodni, szülői értekezleteket és fogadóórát tartani, idétlen statisztikákat készíteni, etc. A tanítást már meg sem említem. :)

Köszönöm. :) Örök hálám.

mirInda 2008.06.11. 01:19:26

aqweren: így van.

A poszt meg király. És nem nyávogni! :)
Ha mégis, akkor miáú.

gabest1 2008.06.11. 01:20:24

ha valaki nem ünneplőben megy, mi történik? nehezebb kérdést kap? kekecebbek lesznek vele a tanárok? ebből szerintem az következik, hogy azért kell kiöltözni, mert akkor könnyebb lesz... bunda! megvesztegetés!

sanmarco73 2008.06.11. 01:28:00

Mi ez a 160e nettó? Én 15 éve tanítok és valahogy 100 sincs a nettóm.

Decesso (törölt) 2008.06.11. 07:00:18

Szívesen :)
Mellesleg, van egy ismerősöm aki tanárnak tanul ( apámnak is tanár diplomája van, de még sose tanított. csak azért végzett tanár szakon, mert az a legkönnyebb diploma... ), és megkérdeztem tőle miért akar tanítani. Azt mondta azért, hogy jobban meg tudja tanítani a diákoknak az anyagot, mint ahogy neki tanították, mert szerinte is szar tanárok vannak mindenhol. Arra a kérdésre, hogy hogy bírná az idióta középiskolásokat, azt mondta, hogy megértené őket, mert ő is ugyanolyan rossz gyerek volt.

Vidocq 2008.06.11. 08:37:48

Pffff. És fel vagyunk háborodva a tanárveréseken? Szerintem ha valaki ilyen "kultúrált" tájékoztatót ír az elveszíti emberi mivoltát. Nos innentől kezdve szabad verni, anyázni... :)

datoja 2008.06.11. 08:52:31

Szerintetek egyáltalán szükség van tanárra?Az ősember nézzétek meg,hova jutott!Pedig nem járt iskolába.

hejesirasbalynok 2008.06.11. 08:52:41

zahor103 2008.06.10. 21:48:51

ezek már az érveid, vagy még azokra várni kell???

ME: Marxista Egyetem :)

Most szép hogy idejött pár pedagógus, a mundért védendő, de nekem is van a családban pár pedagógus, aki mind azt mondja, hogy ha három éve tanítasz és még készülnöd kell, akkor valami baj van a szellemei kapcitásoddal.

Tudom én hogy szegény pedagógusoknak nehéz dolguk van, nem úgy mint akik árkot ásnak, vagy szívet műtenek, esetleg vasat csapolnak, vagy lehalásznak egy halastavat. Netán a pénztárban ülnek naphosszat.
Akkor foglaljuk össze: Ebben az országban a pedagógusoknak van a legtöbb munkájuk és a legkevesebb pénzük. Így jó lesz.

hejesirasbalynok 2008.06.11. 08:58:20

Kniight 2008.06.11. 00:39:03

Így igaz!

HA szóvá teszed, hogy milyenek, akkor jönnek ide és lefaszoznak engem. Pedig ez a társadalom véleménye, nem az enyém.

Az egyik szomszédomat vittem fel hétvégén pestre, német tanár az ELTE-n és azt mondta hogy még a mekibe is elmenne dolgozni, csak azt a sok hülyepicsa IRIGY kollegnőjét ne kelljen látni többet.

Pikka 2008.06.11. 08:58:40

Nem vagyok pesti, ergo nem tudhatom h a TÁ mennyire elit gimi. CSak azt tudom, hogy itt Pécsen milyen az a gimnázium, ami 5éve (amikor érettségiztem), még elit volt...Azóta fejkvóta van, vagy mi a szösz, s emiatt kb 3 as átlaggal simán felvesznek valakit. Buktatni nem lehet (bár miért buktatna a tanár egy síkhülyét, hogy még egy évig boldogítsa?). Szóval ha a város egyik legjobb gimijét tele lehet pakolni hülyékkel, akkor mi lehet a többiben?

Az ünneplőről annyit, hogy ez egy szokás, nem kell változtatni rajta. Nálunk soha nem kellett kiöltözni évnyitóra sem, egyedül évzáróra (a többire ott volt a sima egyenpóló+famer). Érettségin meg ki lehet bírni. Egyetemen sem zavart, ha kosztümben kellett vizsgázni, persze csak akkor, ha a tanár is megtisztel minket és ő is felhúzza az öltönyét. Volt, amelyik erre nem volt hajlandó, szólt is, hogy menjünk csak famerben. Amúgy emlékszem, mi szalagavatóra estélyit vettünk/varrattunk és örültünk hogy nagylánynak/nagyfiúnak nézünk ki, élvetük a puccot. Aztán 1 év múlva visszamentem a suliba és a csajokon miniszoknya volt meg olyan bokszolós cipő. Mit lehet az ilyenektől várni?

Egyébként szerintem durva, hogy 1-2 év korkülönbség mennyit számít...barátnőm, aki nála 2,3 évvel fiatalabbakkal jár egyetemre nem tud beszélgetni velük, annyira más világ...

hejesirasbalynok 2008.06.11. 09:00:43

Végre nem kell ákom-bákom dolgozatokat javítanom, unos-untalan értekezletekre járnom, felzárkóztatásokkal bíbelődni, integrációs programokban résztvenni, továbbképzésekre járni, differenciáltan oktatni, az évente átírt tankönyvekhez és tanmenetekhez igazodni, szülői értekezleteket és fogadóórát tartani, idétlen statisztikákat készíteni, etc.

mondja ezt egy tanár.
Gondolom, amikor beíratkoztál a tanárképzőbe, akkor nem tudtad, hogy majd dolgozatokat kell javítanod, értekezned kell, stb.
Ha ezt választottad, akkor ne sírj, hanem tanítsd a kölköket!

A punter 2008.06.11. 09:17:38

Nemtudom,de a 80 éves tanárbácsi nem olyannak tűnt,aki ilyesmiket irogatna...
Aki könnyű diplomát akar,az úgyis a Gábor Dénesre megy:D

Pikka 2008.06.11. 09:22:52

Azért én nem hinném, hogy pölö egy biológia/kémia szakor pedagógiával vegyítva olyan könnyű elvégezni...aki ezt hiszi, az úgy gondolja, hogy a tanár azt tanulja, amit lead az iskolában? ennél azért kicsit komolyabb a tananyag.
Ráadásul a pedagógusi pályát, nem a követelt tudás teszi nehézzé, hanem a stressz.
Persze ezzel nem azt mondom, hogy nincs ennél nehezebb munka, csak azt, hogy nem a diploma megszerzésének a nehésgéből kéne kiindulni...

corifu 2008.06.11. 09:40:38

Az a baj a poszttal, hogy mindenki a kívülállóként nézi ezt az üzenetet/kiírást és nem érti, hogy kell azt látnia. Én is kívülálló vagyok, de tavaly volt szerencsém egy szülői tájékoztatót végighallgatni, amit az Igazgatóúr tartott, aki rendkívül szimpatikus, hozzáértő, humoros ember. Ez az iskola tényleg az egyik legjobb Budapesten. Meg lehet nézni (ami látszik a névsorból), hány 11(!!!)-es megy a végzősökkel (12.) együtt érettségizni.
Ez is mutatja az iskola színvonalát.
Visszatérve a feliratra: próbáljátok meg a humor szemüvegén át nézni, mert ez arról (is) szól!

2008.06.11. 10:06:41

A valódi, jó pedagógust meg kellene fizetni, de a sok alkalmatlan semmi kis percemberkéket (akik legalább a 70%a a tanári karnak) meg elzavarni a vérbe.

Navarone 2008.06.11. 10:20:58

Helyesírásbajnok, neked tényleg fogalmad sincs, hogy mit csinál egy tanár. Azt hiszed, hogy nyolctól kettőig leadja az anyagot utána hazamegy és vakarja a fenekét. Nyáron pedig csak lazsál.

Hát ha akarsz, maradj meg ebben a tudatlanságban.

datoja 2008.06.11. 10:22:19

Oktatási reform javaslat!
Négy elemi- ingyenes, de nem kötelező,bármely korban elvégezhető.A további oktatást oldja meg a magánszféra/egyház,alapítvány,magániskola/.Ha tényleg "demokrácia" lenne,senkit sem kényszerítenének arra hogy iskolába járjon.
Ha valaki végig gondolja, rájöhet, nem is akkora hülyeség!

Gumidomino 2008.06.11. 10:25:18

hejesirasbalynok,
téged nem molesztált véletlenül tanár?
:D


lonicera,
tehát szerinted mindenki kussoljon aki nem járt egy ilyen elit/erős tanintézménybe, sőt ne háborodjon fel azon, hogy egyáltalán le kell ILYET írni 16-17 éves fiataloknak?
Emiatt nézzük el nekik, hogy magatartásból viszont sík "hülyék", esetleg parasztok?
csókoltatom a volt tanáraidat, megérik a pénzüket! :)


És innen üdvözlöm Ági nénit, a középiskolás magyar-irodalom TANÁRUNKAT, akit a második évünk végén a kollégái kiutáltak a suliból, mert általános imádatnak örvendett a diákok között.

Érdeklődő, gondolkodó, felelős és döntésképes embereket kellene nevelni (nem csak tanítani...). Van rá minimum 12 év.


Nem gondoltam volna, hogy ilyen szar a helyzet e téren félrecsúszott liberális demokráciánkban.

anarch 2008.06.11. 10:58:54

A jó pedagógust lehet zsebbe fizetni, külön óra, külön feladat, akármi...

Anyám tanár, igaz egyetemi. Évente megír egy könyvet, példatárt akármit, egészesen vicces pénzekért (egy fordítóirodában tíz oldalért elkérnek annyit), a kollégák pedig simán ellopják és saját feladatsorként használják. Sikeres? Viszont szereti csinálni...

A fenti levélre azt hittem, hogy ez 8-10 éveseknek szól. Legalábbis a szövegezése pont ugyanolyan, mint a színházi látogatásra szóló levélé (talán Varázsfuvola), emlékeztek rá?

A Tyne folyó déli partja 2008.06.11. 11:11:12

most mondott egy jó ötletet a tesóm: kérdezzétek már meg ettől a nagyokostól (i.e: aki szerint tök könnyű munka), hogy ha annyira az, vajon miért is nem megy tanárnak? Rajta, hejesirásbalynok, végezd el az egyetemet, könnyű, aztán 8től kettőig fogsz csak dolgozni, aranyéleted lesz.

az, hogy a családodban a pedagógusok nem készülnek, csak annyit jelez, hogy pontosan ők a lelkiismeretlen tanárok, akik tojnak arra, hogy képezzék magukat, utánanézzenek a dolgoknak, és próbálják mindig érdekesebbé, stb. tenni az órát.

Chrom 2008.06.11. 11:17:26

Slacc,

látom igen magabiztos pedagógus vagy. Tőlem nem köszönnéd meg, ha hozzányúlnál a gyerekemhez. Mert Te a gyerekért vagy, de a testi fenyítés nem a te feladatod. Emlékeztetnélek a szó eredeti jelentésére:
"Maga a szó a görög paidagogosz szóból származik, jelentése: gyermekvezető. Így nevezték azt a rabszolgát, aki a gyermekeket iskolába kísérte, illetve akinek feladata volt a gyermek szellemi vezetése, azaz nevelése."

Az én anyám is pedagógus, mégis tudja úgy vezetni az osztályát, hogy hozzá sem ér a gyerekhez. Minden tiszteletem a pedagógusoké, akik engem oktattak valaha. És nem csak a növendékekkel van a gond. Van aki képtelen a gyerekekre hangolódni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.11. 12:05:51

Engem alsóban Kossuth Lajos tanított. Nem, nem AZ a Kossuth Lajos, de abból a családból. Pici csereháti faluban, összevont osztályban. Első-harmadik, második-negyedik, aztán a másik "iskolát" bezárták, annyira kevés volt a gyerek, és mind a négy osztály kényelmesen elfért a 30 padban.
Kossuth Lajos nem a legkorszerűbb pedaggiai eszközöket alkalmazta, a fegyelmezési eszközei is a múltat idézték, a közeli Szendrő iskolamúzeumában meg is tekinthetők hasonlóak.
Volt ugyebár a körmös, amit vonalzó lapjával mi fiúk nagyon enyhe bűnökért kaptunk, de a lányoknak már azért is meg kellett szolgálni rendesen. Volt a tenyeres, amikor kinyújtott karral kellett várni a vesszőcsapást. A lányok számára ez volt a legnagyobb büntetés, de mi fiúk fenekest is kaptunk, ami úgy zajlott, hogy a tanító bácsi kihívott - ha nem akart menni, pajeszánál kihúzott - középre, az íróasztalhoz, elhangzott a "Fogd meg a cipőd orrát!" felszólítás, utána jött a suhanás és a csattanás. A bőgés csak elsőben, mert aki bőgött, az gyáva és kicsi volt, és azzal nem játszottunk. Nem is nyávogott szinte senki, esetleg könnyezett, és próbált úgy ülni, hogy kevésbé fájjon. Merthogy a bot vékony volt ugyan, de nem a puhány alföldi tanítók mogyorófa-vesszője! Nem, a mi áldott emlékű tanítónk minden évben vágott néhány, a kisujjánál is vékonyabb méteres-forma somfa-vesszőt, és azt használta mutatópálcaként és fegyelmező eszközként. Akik történelemből és biológiából egyformán visszamaradottak, azok kedvéért közlöm, hogy az ősmagyarok és a többi nyilas (=szittya / szkíta) somfából készítették íjjaikat. Szárazon is megőrzi acélos rugalmasságát.
Mi nem túl sokan kezdtünk egy osztályt. Ági és Joli a nyolcadikig is nehezen jutott el, mint mondani szokás, az ő eszüket már a nagyapjuk elitta, jó kis direkttermő borral. Berni diplomás ápoló lett, aztán valami szociális szakot is elvégzett, mert már nem főővér, hanem öregotthon-vezető Pest környékén. Hajni református lelkész, az itthoni után az USA-ban is szerzett valami diplomát. Gyusziról semmit sem tudok, harmadikban Pestre költöztek, erősen műszaki érdeklődésű szorgalmas emberke volt, szerintem vagy mesterember lett, vagy mérnök. Két diplomám nekem is van. Hatunkra tehát jut legalább hat diploma, és nem lett senki lelki sérült.

Gumidomino 2008.06.11. 12:14:35

hát kérlek alássan, ezt ilyen kevés kommentből még nem lehet kétséget kizáróan megállapítani


;)

Mike36 2008.06.11. 12:22:36

hijarna
ha most ilyen hülye picsa vagy 25 évesen mi lesz veled ha majd 80 leszel
biztos jól érezted volna magad az 1800-as évek második felében

Mike36 2008.06.11. 12:26:41

lófaszt volt körmös, meg verés
bármennyire fáj az auroter rendmániásoknak, ma már nem a prosozos oktatás dívik, ma már kell betörni a gyerekeket mint egy lovat, nem alattvalóknak kell produkálni, hanem értelmes, önállóan gondolkodni tudóm, az információtengerben eligazodni képes, csoportban jól dolgozó mebereket kell képezni
és az nem megy vasfegyelemmel, mindenféle önállóság, egyénieskedés megtorlásával, terroral, testi kényszerrel
le tetszettek maradni 100 évet
el tetszettek avulni

Mike36 2008.06.11. 12:31:14

Kitalátor, nem a diplomán múlik, hogy mentálisan mennyire vagy sérült
vagy hogy vered e a gyereked
tipikus hozzáállás: vert az apám, mégis ember lett belőlem
2 diplomával sem látod be önnön primitiv hozzáállásodat ebben a krdésben, sőt büszkén hirdeted

Navarone 2008.06.11. 13:00:50

CHROM:

Néhány kölyköt igenis jó lenne igazából pofánvágni, hogy vegyen vissza!! Ha már a kedves szülei ugye liberálisan nem nevelik, nehogy kettétörjön a kis személyisége egy atyai pofontól.
Na az ilyen kölykökből lesznek a kaposvári gyilkosok, akiket nem szoktak nevelni otthon...

Navarone 2008.06.11. 13:02:51

MIKE: amiről te írsz, azt ezzel a liberális oktatással nem lehet elérni! Csak azt, amit látunk: svéd kisebbség véres tampont dob a tanárra, szakmunkás tanuló csappal veri, rúgdossa a tanárt, kaposvári gyilkosok. stb stb.

Jó ez a liberalizmus, ugye?

mirInda 2008.06.11. 13:12:03

hejesirasbalynok

"mondja ezt egy tanár.
Gondolom, amikor beíratkoztál a tanárképzőbe, akkor nem tudtad, hogy majd dolgozatokat kell javítanod, értekezned kell, stb.
Ha ezt választottad, akkor ne sírj, hanem tanítsd a kölköket!"

Talán nem vetted észre, de nem sírok. :)
De tudtam, csak igyekeztem érzékeltetni milyen volt az a semmittevés. :)
Önmagamat meg nem fényezném, hogy hogyan tanítottam, az úgysem mérvadó...

Most jobb helyem van, legalább megbecsülnek, de nem is tanárként munkálkodok.

Amúgy joggal f@asznok le Téged. :( Szoktál Te gondolkodni is mielőtt szájkaratézni indulsz? :(

A legjobbakat!

A Tyne folyó déli partja 2008.06.11. 17:32:57

szerintem egy kicsit keveredés van a fegyelmezéssel kapcsolatban. az ugyanis nem önállóság, meg egyénieskedés, hogy "nem csinálom, mert nincs hozzá kedvem", meg hogy óra alatt mobiltelefonozik, üvölt, verekedik, stb.
meg ugye, mikor otthon anyuka közli vele,hogy "ugyan fiam, ne tanuld meg ezt, nincs rá szükség, stb. hülye a tanár", megtorlás semmi, aztán csodálkoznak, mikor a munkahelyen majd időre be kell érni, meg el kell végezni a munkát, sőt, felettesek is osztogatnak utasításokat...
mirinda, ezzel a helyesírásbajnokkal nem érdemes vitatkozni, alatta van az értelmes gondolkodás szintjének. kétlem,h. tényleg van diplomája, max. vette...már abból kiderült,h. szerinte szóbelire nem kell toll...ilyet nem mond olyan ember, aki életében járt már vizsgán, nemhogy állítólag még többdiplomás is.

o_tee 2008.06.11. 19:10:07

Anatómus 2008.06.10. 23:42:09

Ha már a hivatástudatnál tartunk, talán kérdezzük meg a pékeket, hogy ők vajon mennyiért dolgoznak napi 10-12 órát (persze nagyrészt éjszakai műszakban, nappal 3-4 óra alvással), és vajon ők mit szólnának bármely évszakban 2 hónap szünethez (azt éves szabadságon felül!). Ja, és ne felejtsük el, hogy ők Karácsony másnapján (és egyéb ünnepnapokon) már délután dolgoznak, hogy másnap reggel annak is legyen friss kenyere, péksütije, aki "fél hatkor kel, hogy fél nyolckor dolgozni tudjon!" Szerinted?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.06.11. 20:24:31

Csak szólok: NEM a VIII. kerületi ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskoláról van szó, hanem a XIX. kerületi Trefort Ágoston Kéttannyelvű Középiskoláról. (Az előbbi sohasem volt kéttannyelvű.) Bár az ELTE gyakorlógimnáziuma az elmúlt évtizedben - pl. az onnan a felsőoktatásba jelentkezők felvételi eredményeiben mérve - eléggé kicsúszott az élmezőnyből (amikor én jártam oda 15-20 éve, folyamatosan az országos top 5-10-ben volt), még mindig biztosan nem összehasonlítható egy külvárosi iskolával.

LyukasBogrács 2008.06.11. 21:39:36

Aranyos ez a "szépen felöltözik!" utasitás. Egy ilyen nálunk is elkelt volna érettségi előtt. Történt ugyanis, hogy a délutáni bizonyitvány átadásra Klára nem az egyen kosztümben, hanem a tőle megszokott utcai/útszéli szerelésben jött el. Amikor sorra került, az elnök nézett egyet, felsorolta a jegyeit és átadta a bizonyitványt. Ekkor egy másodperc szünet következett, amit Klári azzal oldott fel, hogy kezet nyújtott (!) az elnöknek. Az elnök persze visszautasitotta: -Kézfogás nincs!- mondta. Méltó befejezése volt a tanulmányainak.

Később férjhez ment egy fradi focistához, ha már páran felhozták, hogy kiből mi lett.

neet 2008.06.11. 22:08:00

Én még kezdő tanárnak számítok, bár annyira már nem zsenge a korom, van saját kölök is, tapasztalat, miegymás. Nem nívós a suli, nem egy rendőrségi ügy volt már, mi 2.0 átlaggal felvesszük a diákokat, épp a fejpénz miatt. Mesélhetnék sztorikat, de nem ezért írok. Megdöbbent, amiket ti írtok. Megdöbbent, h ennyire kaka véleménnyel vagytok a tanárokról, pedagógusokról. Miért? Ennyire kaka tanáraitok voltak? Ne mááá. Vagy ennyire nem láttok 2-ig, és csak szajkózzátok a többit?
Épp bemonta Hiller doktor is, h mi vagyunk a kakák, mi tehetünk mindenről. Hm. Valaki azon megpróbált már elgondolkodni, h nekünk 45 percben kell csodát tenni, ami anyucinak otthon 24 órában sem ment? Valaki próbált már gondolkodni?
Aki nem tanár, az is látott már iskolát belülről, ugye? Vannak még emlékeitek?
És mi az a közmondás, h aki nem tudja, tanítja? Könyörgöm, hogy tanítanék bármit is, amihez nem értek? Hogy állnék ki egy osztály elé, akit motiválni kell, tanítani kell, irányítgatni a helyes út felé? Ha nem értem én sem? Basszus.
neet

neet 2008.06.11. 22:12:38

Jövőhéten szóbeli érettségi! Ne feledjétek a szép ruhát. Aki meg nem érti, nem érzi, miért kellene szépen felöltöznie, az monnyon le, és kézfogás sincs.

A kertünk és környéke tele van sünikkel. Olyan édesek! Egy-kettőt megsimiztem, tényleg szúr, de ha finoman nyúlsz hozzá, nem vészes. Nem kéne másik szállóige? Pl hidaljon azonos neművel? A sünik olyan aranyosak...
neet

LyukasBogrács 2008.06.11. 22:22:34

Szép ruha??? Hát mi a szuvas, korhadt vécédeszkának csináltattunk érettségire mindenkinek egyen kosztümöt, -öltönyt, ha nem azért hogy felvegyük érettségire, amibe a bizonyitványosztás is beletartozik???

Sajtika 2008.06.13. 19:22:17

nem tudom, szerintem ez semmi...

nalunk amit szoktak muvelni, az szokott vicces lenni...

a tanar lekezeloen beszel a gyerekkel, tragar szavakkal illeti allandoan es ezek folott meg meg is alazza "felsobrendusegere" tamaszkodva.. aztan pattognak meg egymast vedik, amikor eldurran az agyam es elkuldom a p*csaba, mert hiaba tartom magam nyugodt embernek, de a szart mocskot ensem hagyom magamra raverni hiaba vagyok 17 eves..

az igazgatobacsi allando nyakszorongatosrancigalosesegesziskolaelottorditosmegalazos dolgairol mar nem is beszelek.

magyar oktatas (Y)
es ne verjek tanart? heh.. :]

ui., tisztelet a kivetelnek, aki normalis pedagogus mert van szerencsem olyanhoz is :)

T2006 2008.06.14. 21:30:45

o_tee 2008.06.11. 19:10:07

És ki szidta a pékeket???
Annyi fél igazságot hordtál össze, hogy akár politikus is lehetnél!

Elég sok pék barátom van, ezért némi rálátásom van a munkájukra, ami egyébként elég nehéz!
Valóban 10-12 órát dolgoznak, de heti váltásban éjszaka/nappal. Miért alszanak 3-4 órát? Szvsz annyit alszik amennyit akar. A két hónap csak másfél, és ez az évi rendes szabadság, nem azon felül van!
De nehéz és hosszú a munkája a tűzoltónak, orvosnak, kohászok....
és a végtelenségig lehetne sorolni, hogy kik dolgoznak ünnepnapokon, éjszaka, hosszú munkaidőben!
süti beállítások módosítása