Tékozló Homár

A Vodafon kis pihentetés után újrahasznosítja a régi számait

2008.06.12. 12:00 | ge | 81 komment
Viti tulajdonképpen boldog, hogy a Vodafon egy autókereskedő régi számát adta el neki és nem egy kurváét, mert így szimplán csak a nyitvatartása után érdeklődnek, nem pedig a torka mélységéről és az extrák árairól. Viszont ha új, szűz számot szeretne, fizetnie kell.
A minap vásároltam egy ÚJ Vodafone előfizetést. Ahogy bekapcsoltam a telefont, már jött is az első hívás – egy ismeretlen hang érdeklődött a „legújabb használtautó-kínálatom” felől. Kissé meglepődtem (hiszen életemben nem „dílerkedtem” kocsikkal), de ezt még betudtam téves hívásnak.

Aztán ahogy napról napra egyre többen érdeklődtek, hol a „nyitvatartásom”, hol a „napi akcióim” felől, azt hittem, hogy valami félregépelt hirdetésbe került a számom.

De sajnos NEM.

Hiszen ma már egy banktól is kaptam sms-t az „új” számomra, amelyben tájékoztatnak, hogy a (nem létező) autómon már több havi rendezetlen tartozásom van, amit haladéktalanul fizessek be "a szokott módon".

Na, ezen már kiakadtam, és nyomozásba kedtem.

Fény is derült hamar a sötét valóságra: a „drága” Vodafone bizony egy „újrahasznosított” telefonszámot adott az ÚJ előfizetésemhez!!! Előttem egy autókereskedőé volt a szám, aki visszaadta a Vodának, az meg lazán továbbpasszolta nekem, mint Kedves Új Ügyfelének. „Használja egészséggel!”

Dührohamomban hívom az ügyfélszolgálatot, ahol elismerik, hogy valóban „újraosztották” a számot egy kis „pihentetés” után. Levegőt sem kapok, de a K.O. csak ezután következik: a számomat NEM HAJLANDÓK LECSERÉLNI, csak 5.000 forint különdíj ellenében!!!

Teljes döbbenet, bontom a vonalat (nem akarok üvölteni a munkahelyemen), és elmerengek azon, hogy tulajdonképpen MILYEN SZERENCSÉS IS VAGYOK!!!

Hiszen mennyivel durvább lett volna, ha egy „hivatásos örömlány” régi számát kaptam volna meg!!! Akkor most óránként kapnám a „jobbnál jobb” ajánlatokat hol orális, hol pedig análszexre… Igaz, rögtön továbbítanám is őket a 1270-re, az illetékes(ek) drága édesanyjához, akitől ezúton csak annyit kérdeznék: „És Te hogy vagy...?”

Üdv: Viti
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jimbo75 2008.06.12. 12:03:24

Kéne 53-as Buick, van eladó?:-DDD

fokaorr 2008.06.12. 12:04:46

szerintem ez bevett dolog
T-mobile uj szam, telo bekapcs, SMS erkezik, hogy a ***** nyeremenyjatekrol ertesitenek, mert korabban feliratkoztam
ehe

törvényenkívüli 2008.06.12. 12:20:44

hű de jó, hogy még 95-ben vettem a számom...

Szumi 2008.06.12. 12:22:24

A kapott szám jó, működik, megjegyezhető.
Hazsnált szám nincs - hacsak nem két helyen él egyszerre. Szerintem nyiss egy használtautó kereskedést.

törvényenkívüli 2008.06.12. 12:31:32

vagy add el egy kereskedőnek, esetleg egy uccalánynak, és fellendül az üzlete

dupi 2008.06.12. 12:32:55

nemrég volt itt is ilyen.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.06.12. 12:36:42

Még szerencse, hogy nem kisállatkereskedés száma volt, mert akkor kérdezhetnék óránként, hogy van-e frissen szart sün a boltban? De csak és kizárólag Vodafone-os által szart kell, mert az az egyik legjobb, és sokkal tovább él, mint pl: a Match-os, vagy Volános.

LoLLeR 2008.06.12. 12:40:27

Szerintem ez minden szolgáltatónál így működik. Az, hogy most ilyen elődje volt a kártyának, arról a szolgáltató nem tehet.
Utána nézni nincs jogköre szerintem.
Szerintem megér 5k-t, hogy nyugtod legyen.

Beee 2008.06.12. 12:41:07

az Én mobilomon orvosi rendelőt szoktak keresni.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.12. 12:43:57

Igaza van Szuminak.
Vedd úgy, hogy a megszólított a sors és nyiss egy autókereskedést.
Mindenképpen legyen nyitvatartásod és napi akcióid, mert láthatod, erre igény van!

shibuya 2008.06.12. 12:48:08

tudnam ajanlani a Showder Klubban Hadhazi elvtars altal felhozott megoldasi modot.
Ott az illetot szekszualis nemnormalisak zaklattak az uj vonalas szaman a pajtasat.Megprobalom idezni.
-Szia, Gyuri vagyok!Mi van rajtad?
-Szia Semmi!
-Uhuuhuuhhhh!Mit csinalsz?
-Epp napozok!
-Uhhhhhuhuuhuh!
-Most folyik vegig a testemen a napolaj...
-Uuuuhuuhuuuuhuuuh
-...a mellem kozott...
-uhuuhuuhuuuuuuuuu!
-...a hasamon keresztul....
-uhuhuuuhuuuhuuuuuhuhuuuuh!
-...egeszen a FARKAMIG!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.12. 12:50:50

ma csöngött a céges mobil. felveszem.
én: - haló xy cég, miben segíthetek?
ő: - téves hívás?
én: - nem tudom, mi az xy kft vagyunk, ha ezt tetszett hívni akkor jó, ha nem, akkor téves, de ezt én nem tudom önnek megmondani.
ő: - akkor téves.

kavinton 2008.06.12. 12:51:10

Díjmentesen is megcsinálják. Csak tudni kell a modjat ;) Irj nekik kedves es egyertelmu levelet. Az NHH-is legyen CC-n.
Aztan varj az SLA-ra.

2008.06.12. 12:54:08

Gondolom akit zavar hogy újrahasznosított számot kapott, az hajlandó kifizetni a szolgáltatója helyett a plussz számtartománynak a nyitását + fenntartását.
Nyilván kiköhöghetné a voda is, de javaslom hogy anyázd inkább az idióta embereket, akik nem képesek a saját rohadt telefonszámmódosításukat bejelenteni, aztán csodálkoznak, ha nem éri el őket senki (meg jönnek a postok, hogy itt a végrehajtó, nem keresett a bank, pedig igazán kitalálhatták volna, hogy már nem arról a számról hívom őket mint régen, és a lakcímem is változott, hiszen HITELT vettem fel...)

muesli 2008.06.12. 12:55:00

khm.
Új céges mobilomon (Vodás) a volt munkahelyemet keresték. (a T-Mobile-től)
Ez milyen?

Céadaoin (user ID 44540) 2008.06.12. 12:58:34

Engem is cégesmobilon (olyan kevesen tudják a számát, hogy még én se) hívott egyszer az alsó-dögöjjmegpusztai rendőrség, hogy beszélgessünk az ittas vezetésemről... mondtam, ezt most nagyon bebukták, mert még jogosítványom sincs :-D Ezen ugyan meglepődtek, de aztán emelték a tétet, mondván, hogy akkor valamelyik kiskorú (!) hozzátartozóm vezette az általam üzembentartott autót. Ja, mindezt hétköznap este tízkor...
Máig nem tudom, ki lehett és tulajdonképpen kitől és mit akart... de annyira nem is érdekel :-D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.12. 13:01:20

nem csak a vodánál megy így! 2000 körül vettem egy vezetékes analóg számot a matávnál... netmiattugyebár... mondom a csajnak zsír új számot adjon, mert nem vagyok hajlandó a régi előfizető szarságait hallgatni... jó úgy lesz! hazamegyek, telefon felvesz pizza rendel... mondják a címet (na nem az enyémet) hívom a matávot, hát igen, 3200+áfáért szivesen... na ők is szarjanak sünt!

anarch 2008.06.12. 13:03:03

Igen, a telefonszámok ilyenek... Csodálkoztam is, hogy nem volt még belőle nagy botrány.

Lesből Támadó Szárítókötél 2008.06.12. 13:03:31

Teljesen normális dolog a hívószámok újrakiosztása, a kérdés csak az, hogy a Vodkafon mennyi idő után tette meg: a saját ÁSZF-jének 2.3.1-es pontja szerint 3 hónap.

Az elektronikus hírközlési előfizetői szerződésekre és azok megkötésére vonatkozó részletes szabályokról szóló 16/2003-as IHM-rendelet 9. §-a azt mondja, hogy a szám pihentetésének időtartamát a szolgáltató határozza meg, azonabn visszautal a rendelet 8. §-ára. A 8. § (5) bekezdése előírja, hogy az előfizető kérheti, hogy a szolgáltató a hívószámot 6 hónapig ne rendelje más előfizetőhöz. Innentől kezdve az, hogy a Yodafon kerek perec 3 hónapig pihentet, szerintem a jogszabályba ütközik, és a fenti jogszabályi hivatkozással megérne egy próbát az ingyenes számcsere érdekében előbb az ügyfélszolgálaton, majd az NHH-nál.

Én lennék terrorista! 2008.06.12. 13:06:04

Az én volt 30-asom is él, de azt két évig parkoltatták. Igaz, akkor még Westel volt. Akinek mobilja van (főleg céges), azt elektronikus rabláncon tartják, így sikeres ember nem lehet.

BiG_ 2008.06.12. 13:11:47

Szerintem meg kérd a szolgáltatót, hogy tegye ezt a számot emeltdíjassá, mint a viccairnál az ügyfszolgot :-))) Kis zseppénz...

Üdv!

Nick-son 2008.06.12. 13:14:34

El kellene kezdened autókkal kereskedned.

Máris bejáratott vásárlói köröd lenne.

Egyébként meg mi a lófaszt csináljon a vodafon, ha elfogytak a számai?

A számmező se végtelen, az ügyfelek meg nyakra főre veszik a feltöltős telefonokat.. az mind egy szám... aztán kidobálják a kártyákat, ha az aktuális szerető túl kellemetlenné válik... vagy rájön a házastárs ...

Ugyanez van az ip tartományokkal is.

Szerintem az lenne az igazságos, hogy mindenki kap egy szűz (de már 14 éven felüli) számot ingyen, ha elhasználta, vagy valamiért másikat akar, akkor fizet.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.12. 13:22:25

nick-son
akkor nyittasson meg új tartományt!

arral nem beszélve, hogy közölje előre, hogy újrahasznosított számot ad, azt akkor eldöntöm, kell-e a retkes szolgáltatása vagy nem! de így ez tipikusan a vásárló megtévesztése!

Pötyy 2008.06.12. 13:27:17

Miért lenne megtévesztés? Aki egy kicsit is rálát a távközlésre, az tudja, hogy nagy valószínűség szerint olyan számot fog kapni, amit korábban már használt más. Az sem megtévesztés, ha az orvos nem mondja el műtét előtt, hogy hányas cérnával fogja öszevarrni a sebet. Pedig nem mindegy, a heg méretének szempontjából.

Sötétmancs 2008.06.12. 13:33:22

Szerintem használd ki az ingyenreklámot és vágj bele az auto-bizniszbe

Én lennék terrorista! 2008.06.12. 13:42:24

"hogy hányas cérnával fogja öszevarrni a sebet. Pedig nem mindegy, a heg méretének szempontjából."

Elég szomorú, szenvednek is tőle sokan, hogy az orvosok b@sznak a cérnára, meg leszarják a bőr alatti kötőszövetet. Pedig az, hogy mi marad műtét után, igenis a végeredmény része.
Anyuka is teljesen kibüfizteti a gyereket evés után, az autószerelő is szorosan húzza meg a csavarokat.
Tessék minden munkát rendesen elvégezni!

A lényeg pedig: több ideig kell parkoltatni a telefonszámokat, vagy bizony fizetni egy újabb tartományért.
Nem kell sajnálni a multikat, nem halnak éhen :-)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.12. 13:42:25

pötty te félrebeszélsz... szar a hasonlat!

az ügyvéd meg rálát a jogra, mégse kell mindenkinek jogot tudónak lennie, ez nem jelenti azt, hogy a delikvenst nem kell tájékoztatni!

a cérnás eseted akkor stimmelne, ha előzőleg másból kivett cérnát használnák újra...

Pötyy 2008.06.12. 13:51:29

Fogadni merek, hogy benne van az ÁSZF-be, ezért tájékoztatva van az ügyfél, persze megértem, hogy senkinek sincs kedve elolvasni.
A te ügyvéded sem fogja elmondani a per előtt, hogy na most itt a mittudoméjn hányas törvényre hivatkozok, ha azt megtámadják, akkor pedig a mittudoméjn hányasra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.12. 13:51:58

Ezt már rohadt régóta csinálja minden szolgáltató, csak a többi sumák módon, Vodáék meg még ebből is gazdagodni akarnak.
Gusztustalan.
Drótkefe-fosás a bünti érte...!

Pötyy 2008.06.12. 13:52:30

-ben természetesen

Pötyy 2008.06.12. 13:55:21

Ez egy technikai akadály (7 számon tízmilló számot lehet kiosztani), amin nem lehet változtatni. Persze lehet, még nincs kiosztva az összes, de előbb-utóbb úgyis ki lesz. Elvárni azt, hogy a szolgáltató KÜLLÖN felhívja a figyelmed a jelenségre, olyan, mint azt elvárni a mikróárustól, hogy tájékoztasson, hogy nem lehet a macska szárítására használni. Van ahol elvárják, meg is van arról az országról a véleméynem...

Főúr1127 (törölt) 2008.06.12. 14:14:45

Az ilyen szarjon telefonfülkét...

Én nem vagyok számhordozgatós, van két kártyám, mindkettőt használom. Ez a kavar nem azok miatt van, akik megszüntetik a szerződésüket, hanem akik agyba-főbe veszik az új kártyákat (mert az első hónap, kedvezményes, ingyenes, 70 ft-ért teló jár hozzá, stb.).

Mivel ilyen akciói főleg a Vodának vannak, náluk sokkal gyakrabban fordul elő az ilyesmi (tudjátok, csórók átb@szója...).

Persze ha a szóban forgó illetők nem lennének olyan bunkók, hogy elhajigálják a kártyájukat, és/vagy nem jelentik be a változást, hordozást, miegymást, akkor nyugodtan szarjanak sünt, kenyérpirítót, vagy távíróoszlopot. A mobilszlgáltatók, meg legyenek szívesek a mimum egy éve passzív accoutokat törölni, és csak fél év múlva újraosztani.

holysmoke the one 2008.06.12. 14:17:29

Most történt!
13:35kor raktam össze a gépemet egy másik helységben,ahonnan nem működött a netem.
Fölhívtam a TvNetworköt,hogy ugyan próbáljuk már meg orvosolni ezt a számomra óriási problémát.
Jelentem most távoztak a szerelők,a végeredmény pedig a beírásomból kikövetkeztethető

homár molla 2008.06.12. 14:18:19

tök mindegy, meddig pihentetik a számodat. nekem legalább 5 éve megvan a pannonos számom, elvileg 1 évig tartották bent, mielőtt nekem kiadták (én pedig 7 egymás utáni szám közül választottam ki). azóta keresik rajtam Molnár Csabát, akinek ezúton üzenem, hogy fizesse vissza a kibaszott hiteleit, valamint osszon szét új névjegykártyákat. Köszönöm.

BékiPeti · http://kiberloves.blogspot.com 2008.06.12. 14:18:25

Én bankban dolgozom, rengeteg ötletem van :) és mégis egy fuvarozócéget keresnek (ma már egyre ritkábban) rajtam a céges mobilszámomon. T-Mobile-os előfizetés.

BékiPeti · http://kiberloves.blogspot.com 2008.06.12. 14:20:01

Viszont amikor a privát - szintén T-Mobilos - számomat felfüggeszttettem, akkor jelezték, hogy fél évig tartják fenn a számomra, azután pedig kiadhatják másnak is.

Klónozott egér 2008.06.12. 14:20:28

Velem is megtörtént, újra használni akartam a régi kártyámat, de éltem a gyanúperrel és miután beraktam a kártyát a telefonba felhívtam magam.
Meglepődtem, mikor beleszólt valaki aki nem én voltam.

Ez a történet nem volt érdekes. Nekem se.

Jólfelhúztammagam 2008.06.12. 14:21:42

"(7 számon tízmilló számot lehet kiosztani)"
Mínusz a 0-ás és 1-es kezdet, azaz 8 millió kombináció/mobil szolgáltató. Szerintem már a Voda is túl van ennyi eladott, elosztogatott SIM kártyán, tehát matematikai kényszer az újrahasznosítás.

Nyugodtan lehet hőbörögni az NHH-nál. Teljesen szabályos a dolog. Még csak az sincs egyértelműen előírva, hogy mennyi ideig kell pihentetni a számot.

"akkor nyittasson meg új tartományt!"
Tudod, hogy mennyi pénzt nyúl le az állam a megnyitott tartományokért? Igen, azért, hogy használod a számot, ami nem is az övé. Hát nagyon-nagyon sokat. Ennél többet már csak a koncesszióért meg a frekvencia használatért kasszíroz. Meg ÁFA.

soolyom 2008.06.12. 14:30:04

"(7 számon tízmilló számot lehet kiosztani)"
Mínusz a 0-ás és 1-es kezdet, azaz 8 millió kombináció/mobil szolgáltató. Szerintem már a Voda is túl van ennyi eladott, elosztogatott SIM kártyán, tehát matematikai kényszer az újrahasznosítás."

Tizmillió magyar között nemhinném hogy a Voda egyedül 8 millió kártyát szétszórt volna. Jelenleg is kb 2-3 millió aktív ügyfele van, és ebbe benne vannak a számhordozással szerzettek is, amik nem az ő számtartományát bitorolják. Szerintem.

Pötyy 2008.06.12. 14:32:05

Azért ne sajnáljuk azt a pénzt az államtól, főleg ne a mobilszolgáltatók zsebéből. Tudod mennyi húz le rólad Voda/T/Pannónia, azért hogy használod az elektromágnesseséget, és a levegőt, ami nem is az övé? (Egy mobilhívás önmagában 0 költségű, az összes költésg a berendezések fenntartása, ill telepítése)

LiberAll 2008.06.12. 14:46:25

Nekem is eljátszotta ezt a Voda, az új céges előfizetésen valami Tamást kerestek, nem nem vagyok Tamás. Amúgy a csúcs nálam az volt amikor valami "kisgazda" átirányította a vezetékes számát a mobilomra, s kérdezték, hogy hozhatják e a trágyát, meg jött egy csaj, hogy mit keresek én ezen a számom, meg fel fog jelenteni. Végül 200 decibeles üvöltéssel, s a jó szaxizó k anyukájának két mondatonkénti ismételgetése után rájött, hogy 1, kicsit ideg vagyok én is, 2, hogy az ismerőse egy tajparaszt és rossz számot állított be. Azt a hetet az ellenségemnek sem kívánom. Jah és akkor a Westelnél csak vállvonogatás volt a válasz, segíteni nem tudnak. Szóval szarjon az összes mobil szolgáltató igazgatója komplett 3G-s adótornyot, szép piros fehéret antennával

suntime 2008.06.12. 14:56:33

"Tizmillió magyar között nemhinném hogy a Voda egyedül 8 millió kártyát szétszórt volna."

6 évig volt egy vodás számom, teljesen meg voltam elégedve. Ezalatt az idő alatt minden meghosszabbításnál kaptam két ajándék sim-kártyát, elő is fizettem mobilnetre, stb. Összesen vagy 12 számom volt a Vodánál, amiből kettőt használtam.

Most külföldön élek, van egy számom, és csak az keres rajta, akit én akarok, hogy hívjon :)

Secnir 2008.06.12. 15:00:07

elfogyott a számtartomány?
LOL

0630(vagy 20,70 stb)1111111-től
0630(vagy 20,70 stb)9999999-ig
az annyi mint 8.888.888 user.
ez 3 szolgáltatónál 26.666.664 user.
annyain el sem férünk az országban baszki.
plusz még a vonalasok...

Sir Mortzosch 2008.06.12. 15:08:24

Romániában van az Orange, a Vodafone, a Cosmotel és Zapp.
6 számjegyű a telefonszám, + 3 számjegy az előhívó, tehát pl. az Orange szám: 0744-xxx-xxx. DE! 0740-0741..-075x . Tehát tudnak variálni az körzetszámmal is, nem probléma nekik. Mi több, ha épp azt szeretnéd, akkor 10 euroért te mondod meg a számot, feltéve, ha az már nem foglalt, akkor fogod és viszed.
Csak érdékességképpen :)

euAgWzgmmtq7K 2008.06.12. 15:08:32

ügyes vagy, megsúgom, (bár nem olvastam a többi kommentet, és biztos leírták már), de minden szolgáltató ezt csinálja

Pötyy 2008.06.12. 15:11:36

Secnir:

kicsit furán számolsz, de már megegyeztünk a cirka 8.000.000-ban. Ez teljesen elképzelhető, hogy már egyszer ki volt osztva, meg kéne nézni a KSH statisztikáit. Csak gondolkodásképp minden eladott SIM-kártya egy szám, akkor is, ha nem használta soha senki. Szerinted hányan bizniszelnek azzal, hogy akciós telefont vesznek, amjd eladják a kártyafüggetlen készüléket? És nem egy darabot vesznek belőle...

anarch 2008.06.12. 15:15:13

Nem osztanak ki minden számot. Pl.: 1. vannak rövid (4-5 stb jegyű) számok, tehát ami azzal kezdődik azt eleve nem adják ki.
2. Vannak fenntartott tartományok a szolgáltatónál amit nem adnak ki mezei előfizetőknek pl. emeltdíjas sms, fogadásért fizetős sms, kék-zöld-piros mittomén számok, belsős (technikai) számok
3. elhordozott számok (ugye, ugye, volt is nemrég a homáron, hogy a szolgáltató újra kiadott elhordozott számot és KETTŐ is élt belőle párhuzamosan...)
4. jól kinéző, egyszerűen megjegyezhető számok (ezekért fizetni kell, ha valaki ilyet akar) pl 0000001, 1234567 és társai.
5. meg még biztos van tucatnyi spec eset

Pötyy 2008.06.12. 15:20:46

kártyafüggetlenített pontosabban. mert így félreérthető

Jólfelhúztammagam 2008.06.12. 15:54:03

"Tudod mennyi húz le rólad Voda/T/Pannónia, azért hogy használod az elektromágnesseséget, "

Na ezért is az állam kaszál évi milliárdokat frekvenciahasználati díj címén.

"Tizmillió magyar között nemhinném hogy a Voda egyedül 8 millió kártyát szétszórt volna."

Ne a jelenleg aktív kártyákat számold, hanem az összes valaha kibocsájtottat, azt is ami a kukában végezte.


"0630(vagy 20,70 stb)1111111-től
0630(vagy 20,70 stb)9999999-ig"

Sajátos felfogás, de magyarországon 1 és 0 számjegyekkel nem kezdődnek előfizetői számok, viszont a nulla a számon belül használatos.
Szóval 2 000 000 - 9 999 999.
Azaz 8 millió darab.

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2008.06.12. 15:55:17



Elképzelem, ezt a szarjon sünt perspektívát! Hűű, ha bele gondolok, hogy előtte le is kellett nyelnie!

sonran 2008.06.12. 16:19:38

A Voda pontosan 6 hónapig nem adja újra ki a számot, ez alól a tied sem volt kivétel. Sajnos nem volt szerencséd! :(

suntime 2008.06.12. 16:23:05

Gromek :)))))))))))))

Egyébként nem tudom, miért vagytok annyira oda. A szolgáltatók azon mérik egymást, ki tud több számot eladni ("kvázi előfizetőre" szert tenni) adott negyedévben/évben.

Aki nem akar fizetni telefonszámért, az vegyen egy kártyás csomagot, és használja a számot 1 hónapig. Ha nem kap rajta kelletlen hívást, tetesse át a kártyát előfizetésre, és csókolom. Én is így csináltam anno :]

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.12. 16:54:08

Sünnyelés...
Ez a legjobb amit a mobilszolgáltatóknak kívánhatunk!

Terveüdekszi 2008.06.12. 17:59:57

Arra gyanakszom, hogy az én telefonszámom is egy újrahasznosított szám. Gyakorta látom viszont biznyos elemeit házszámokon, rendszámokon, stb... Lehet engem is átbasztak?

Amúgy irigylem a posolót, ismét egy velős probléma. Talán írjon a matematikusoknak, hogy fedezzenek fel a számára egy teljesen új számot. :-D

FwM / Arlene 2008.06.12. 20:45:07

Ebben nem tudom, mi a nagy show, külföldön élek, de ugyanez a szitu. Barátnőm az új telefonjára az első nap 81 darab SMS-t kapott, mert a nemnormális előző gazda regisztrálva volt valami SMS-hirdetési oldalon, ezért állandóan csipogott a barátnőmnek a telefon, hogy most két kiló rizs, vagy négy kismacska, vagy egy fél pár zokni van eladó. Ő átkérette a régi számát (T-Mobile), a két szolgáltató lerendezte egymás közt.

Volt viszont egy barátom (még otthon), ő is Vodafone-os volt, és a számát még valaki birtokolta, konkrétan egy siófoki lány. Az volt a vicces, hogy ha egy konkrét nagyvárosból hívták a barátomat, akkor a siófoki csajnál csörgött, de ha húsz km-rel arrébbról, akkor már a barátomnál. Mikor felhívta a Vodafone-t, hogy ugyan kinek a nevén van ez a szám, a siófoki csajét adták meg... A barátom meg teljességgel nem is létezett a Vodafone számára. Attól függetlenül, hogy a számismétlődés teljesen normális, azért a Vodafone még... tudjátok... süncsaládot tolatva...

Mr.Brooks 2008.06.12. 22:49:54

És a legkeményebb, hogy a Vodafone reklámja van a lap tetején:-D

Nick-son 2008.06.12. 23:25:03

"akkor nyittasson meg új tartományt!"

Persze, könnyű azt mondani.

Ha meg emiatt emelkedne a percdíjad meg az lenne a baj.

Aqweren 2008.06.12. 23:32:42

Nekem a invitel adott egy olyan számot ami valami srek (nem viccelek) bála nevú egyedé volt anno. Öt éve megvan az előfizetés és a mai napig előfordul hogy a legszebb álmomból felkeltenek hogy ott-e van a béla...amikor meg először hallottam hogy srek a vezetékneve, sírva röhögve tettem le a telefont. És nem téves, nem elütik, mert vettem egyszer a fáradtságot hogy egy ezeréves telefonkönyvben kikeressem a számot, és valóban ott van...

bejla a gyilkos harcipillangó 2008.06.13. 00:30:05

Tés vagyok (5 éves számmal), egyszer egy szép, nyári szombat éjjelen olyan hajnal fél 2 körül vad trillázásba kezdett az aktuális agyrákképző-apparát. Felvettem, erre egy igen különös hanglejtést produkáló egyén beleszólt, hogy:
ő: Merre vagy Lacikám? Mennyi zöldet is kértél?
én: Ne haragudj, de rossz számot hívtál, dögölnék így hajnal fél kettőkor.
ő: Na ne szórakozzál, ne etessél merre vagy és mennyi kell?
én: Lebuktattál bázmeg, gyere a szokásos kocsmába és hozzál 14-et.

Nem tudom végül elment-e a megszokott kocsmájába 14 adag marihuánával, de ha igen, akkor erősen rátoszott.
Szarjon olajfát virágzás közben.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.06.13. 01:02:12

Egyébként biztos hogy van még szabad szám, mert 0-val meg 1-gyel kezdődő mobilszámot még nem láttam.

2008.06.13. 09:10:43

Amikor még kapcsolatban álltam a matávval, kiosztotta nekem a Jahn Ferenc Kórház (egyik?) számát, úgyhogy elég rendszeresen kerestek rajtam mellékeket, orvosokat, hErpEsz-eltávolításról és akupunktúráról érdeklődtek. A legérdekesebb talán az volt, amikor egy asszonyság rámszabadította a +2 családtagját is, mert nem hitte el, hogy ez NEM a kórház és NEM bunkóságból nem kapcsolom a hőn áhított melléket, ő mindenáron be akart jelentkezni kezelésre.

catus 2008.06.13. 09:44:49

csak tudnám mi lenne ha szerződéskötéskor ülök a kedves ügyfélszolgálatos előtt és nekikezdenék olvasni 40 oldalnyi ÁFSz-t?!
Viszonylag gyorsan olvasok így szerintem egy órát biztosan eltartana, addig meg áll a sor mögöttem? Igazából még nem gondolkodtam rajta de ha bemegyek bármelyik sünszaró szolgáltaóhoz akkor a falra valahol ki van rakva vagy 15 ÁFSZ és én kiválasztom pl a kártyás előfizetésre vonatkozót?

Tzl 2008.06.13. 10:21:00

Nem hiszem, hogy belerokkana bármelyik szolgáltató, ha használna egy olyan ellenőrző programaot, ami csak azokat a számokat engedné visszaforgatni, amit pl. hetente egy alkalomnál többször már nem próbálnak felhívni, se SMS-t küldeni. Kizárva ezzel ezt a néhány kirívó esetet.

lwcolors 2008.06.13. 10:45:54

Ennél csak az a jobb, hogy a vadiúj céges telefon(szám)ról levontak egy csomó pénzt (t-mobile) mindenféle csengőhangletöltéselőfizetésre, meg mittoménmifélére. Kiderült, hogy egy suttyókölöké volt a szám előtte, aki előfizetett mindenféle hülyeségre, és a szám újraaktiválásakor (mintha mi sem történt volna) újra kezdték ezeket levonni.

CybRed 2008.06.13. 11:42:03

mi a munkahelyen Már voltunk áruház, rádió, orvosi rendelő, autószervíz :)))
Mindez ezért mert az emberek elfelejtik hogyha budaörsöt akarja hívni nem kell az 1-es oda :)))Mikor már nagyon untuk az áruszálíltónak benyögtük pakoléja le a 3as kapuhoz..válasz oké rendeben pont itt állok... hogy aztán mi lett vele kitudja :D

W00d5t0ck 2008.06.13. 13:53:18

Ott van az ÁSZF-ben? Ott van. Aláírtad a szerződést? Aláírtad. Ezzel elfogadtad automatikusan az ÁSZF-et amiben ott van? Elfogadtad. Nem olvastad el mielőtt aláírtad? Ez már a te bajod. Kellemes utazást az autóbizniszben, ebből máshogy nem mászol ki :) Bár szerintem még mindig kisebb befektetés az 5000-res új szám mint egy autókereskedés, de ahogy érzed...

Nekem is a vezetékesemmel volt ilyen "gondom", de ott csak egy öreg nénike keresett egy másik öreg nénikét. Megmondtam hogy ez a szám már az enyém és nem a másik nénikéjé, azóta nem hívott. Gondolom találkoztak és újra számot cseréltek. Vagy valami ilyesmi. Mindenesetre nem anyázok, mert aláírtam a szerződést.

W00d5t0ck 2008.06.13. 13:54:53

Egyébként az új számmező drága (tényleg, még multiszemmel is). Ezenkívül dolgoztam már hírközlés/távközlés területen, NHH-nál sem érdemes próbálkozni, ők is megérik a pénzüket :)

mazsolaszáj 2008.06.13. 13:55:05

Mondjuk az síma elütés, de Pécsen a Jakab-hegyi Kollégium és a Porszektúra szám között 1 karakternyi(számnyi???) külömbség van. Vicces esetek vannak:
- 346-os szobát kérném
- itt csak tepsi van és hallgat...

mazsolaszáj 2008.06.13. 13:58:16

Ja, csak egy kérdés:
És 5K-ért biztosítanak, hogy szűz számot kapok? Mert akkor a ezek szerint ez nem alapszolgáltatás? Azaz: Logikailag előbb adok el használt számot mint újat? Nem hiszem. Szerintem 5ezerért is ugyanakkora valószínüséggel kapsz használtat, mint rendesen.

dwdHU 2008.06.13. 14:45:07

aki vodafonos az mind szerencsetlen ember, innentol kezdve szopjon mind .

Sir Zet 2008.06.13. 17:24:46

A barátnőmmel (témobilos) ugyanez a helyzet: rendszeresen jönnek sms-ben 40-es/50-es fószerektől érdeklődések valami netes társkereső hirdetésre... A "vicces" megjegyzéseket megelőzendő: nem, nem ő regisztrált oda.

HeHe 2008.06.13. 21:22:11

"A Vodafon kis pihentetés után újrahasznosítja a régi számait"
Nem csak a Voda - A Pannon is... A lejárat után simán kiadták a volt számomat másnak. Engem mondjuk nem zavar, örüljön neki... Én azért mentem a Vodához anno, mert aki a Pannonnál van nem lehet sikeres.

Koncsillag · www.konquer.org 2008.06.18. 21:45:39

Én a móka kedvéért biztosan élnék a hívásátirányítás lehetőségével, és egy hétig a 1270-re futnának be a hívásaim :D

puffancs 2008.06.19. 08:52:28

a vodanak ebben az esetben suru bocsanatkeresek kozepette kene szamot cserelnie ingyen!!!! es meg kompenzalni a tagot legalabb ezer extra perccel.


az en esetem a t-mobile UK-vel: elofizetes blablabla. telefonon zaklattak, de mivel en nem tudtam, h szamot lehet csereltetni (az egyik szakuzletben azt mondtak, elofizetesnel nem lehetseges), nem hivtam az ugyfelszolgalatot. a baratom viszont erosen osztonzott, h csinaljak mar valamit. felhivtam az ugyfelszolgalatot, mondtam, h mi ujsag, uj szamot szeretnek. erre ok, OK, semmi gond. ahogy letettuk a telefont, jon egy konfiguralasi ize, es mar uj szamom is van INGYEN (mivel mondtam, h zaklatnak ejjel-nappal). amugy 35 font a szamcsere ara.
tehat en csak aldani tudom oket. angliaban a voda is igy jar el. kedvesen es ingyen.

mesegomba 2008.07.09. 14:23:39

"Szerintem ez minden szolgáltatónál így működik. Az, hogy most ilyen elődje volt a kártyának, arról a szolgáltató nem tehet."
Ámen..

De most komolyan, a postoló tisztában van azzal, hogy matematikai lehetetlenség annyi számot összekombinálni, ami még soha senki nevén nem volt..ez mindig is így volt, csak nyilván sokkal kevesebb embernek volt telefonja. Itt az előző tulaj hibázott, amiért nem tájékoztatta drága vevőit/ismerőseit/ellenségeit, főleg bankját(!) hogy neki ugyanmmá megváltozott a telcsije száma.
Nem tudom mit kell ezen felháborodni, nekem is volt már nem egyszer ilyen, felhívtam a bankot, akitől kaptam az smst és megmondta mit kell csinálnom,hogy ne kapjak többet. Voálá!
Kis kreativitás..

Megjegyzem lehetett volna kicsit rugalmasabb a yoda, hogy netán méltányosságból ingyenesen kicserlélik a számot.(de arra sincs garancia, hogy azon nem fog keresni a Béla :) )

Tündérhegy 2008.07.13. 13:15:19

A dolognak egyszerű a magyarázata, amibe ha kedves Viti belegondol, nem kap idegrohamot.
Minden telefoncég egy adott számtartományból gazdálkodik, azaz nem olyan számokat ad ki, amit csak akar, hanem ami a rendelkezésére áll. Nomármost ez a készlet véges. Ha egy telefonszám megszűnik (pl. lemondja az előfizető), akkor az a szám min. fél évre karanténba kerül, tehát addig nem lehet másnak kiadni. Aztán viszont már igen.

Az pedig már szép magyar szokás - és nem is tartozik külön a tárgyhoz -, hogy jogos vagy vélelmezett sérelmeink fölött érzett felháborodásunkat olyanon vezetjük le, aki marhára nem tehet semmiről, mert így az egyszerűbb.
Vö: " Igaz, rögtön továbbítanám is őket a 1270-re, az illetékes(ek) drága édesanyjához, akitől ezúton csak annyit kérdeznék: „És Te hogy vagy?""
Mivel ott nem az illetékes veszi fel és olyannak aztán tényleg könnyű szidni az anyját, aki csak a vonal másik végén van és soha nem futok össze vele személyesen.
Bár erről van egy meglepő és mulatságos sztori... :)

Viti · http://startpage.co.uk 2009.04.15. 11:02:12

Kedves Tündérhegy!

Matematikailag nézve "hülye azért nem vagyok", nyilván én is tudom a számtartomány és az ügyféllétszám összefüggéseit.
Nálam a biztosítékot nem is az újrahasznosítás TÉNYE, hanem az ügyfélszolgálat hozzá(nem)állása vágta ki végül.
Ugyanis ha ők azt mondták volna, hogy OK, nézünk egy másik, régebb óta pihenő számot (mert biztosan van ilyen is!), s arra cseréljük INGYENESEN, akkor ezzel el lett volna intézve a dolog.
Mert az ugye valószínűsíthető, hogy nem minden újrahasznosított szám származik egy ilyen nagy forgalmat bonyolító illetőtől...
A teljesség (és a korrektség) kedvéért azért azt hozzáteszem, hogy a cikk kapcsán végre elindult a vezérhangya a Vodánál, és hoztak egy ingyenes számcserére vonatkozó döntést a hasonló esetekre.
Így végül az enyémet is lecserélték, és LÁSS CSODÁT: tényleg SZŰZ számot kaptam tőlük!!! (Mert bizony volt ám még ilyen abban a sokszor kimerített számtartományban!)
süti beállítások módosítása