Tékozló Homár

Bíróság előtt támadják a fogyasztók a MÁV-Start szemét feltételeit

2008.08.01. 01:24 | szily | 29 komment

Azt mindenki tudja, hogy a vasúttársaság úgy szabta meg a késés miatti kártérítés feltételeit, hogy az utasok véletlenül se kaphassák vissza a jegyük árát. Most kiderül, hogy amit mindenki tud, az mennyit ér a bíróság előtt, a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet ugyanis pert indított a kivagyiskodó mamutcég ellen. Részletek az Index cikkében. Bevallom, az FJSZ-ről ennél egyelőre a Homár sem tud ennél többet, de pénteken beszínezzük ezt a csúnya fehér foltot.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snayperskaya 2008.08.01. 02:46:13

Mind a 2 cikket elolvastam....a MÁV vett rá saját autó vásárlására..:) Egyszerűen vasúton utazni itt..áhh...:)

ja..UTOLSÓ!

Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.08.01. 04:47:49

Hát, ez olyan mint a Galaxis Utikalauzban... A tervek elérhetőek voltak, miért nem nézték meg...
Itt is lehet visszakérni késés miatt a pénzt, de nem éri meg...
-Aki nem érti az feltétlen olvassa el Douglas Adams nagysikerű könyvét :)

Tron65 2008.08.01. 06:20:35

Reklamáció: minden nap 12:10 és 12:15 között. Kivéve, ha süt a nap, vagy esik az eső, vagy csak egyszerűen nincs kedvünk hozzá.
Ebédszünet: minden nap 12:00 és 12:30 közt.

staropramen 2008.08.01. 08:11:39

Azért jó lenne többet tudni az ügyről.Egyébként a magyar bírói gyakorlatot elnézve nem vennék fel nagyösszegű hitelt a jövendő győzelemre.Ha bankár lennék nem is adnék ilyet az FJSZ nek ,hogy majd a MÁV-tól kapott pénzből megadja.

JohnnyB 2008.08.01. 09:13:55

Az egész mávot el kéne adni, és a pénzből utakat építeni. Ja, hogy ez Magyarország? Akkor csak szétlopnának mindent. Az eladásnál és az útépítésnél.

Egyébként elérhető valahol a máv költségvetése? Csak úgy kíváncsiságképpen.

Szarjon sünt.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.08.01. 09:22:06

a többi szarságukért nem perelik be őket???

rendszeresen kimaradó elővárosi vonatok, dzsuvás megálló, vonat, paraszt kaller, parlagfű, bunkó vagy semmittevő ajtónállók a nyugatiban, egyéves sorállás a pénztárnál (na jó, az internetes jegyrendél az teccetős nekem) és még lehetne sorolni.

a panaszleveleimre meg mindig ugyanaz a szegény csóka válaszol, hogy továbbítják az illetékeseknek, oszt semmi sem történik, pedig már harmadik éve bombázom őket emilekkel.

kakiljon 424-est

Peti Dezsőné 2008.08.01. 11:08:42

minek jegy? fele a kallernak,osz jóvan...

423ft 2008.08.01. 11:21:22

Ismersőm volt kint Japánba. A vonatok indulás és érkezése másodperc pontosan történik. És be is tartják halál pontosan mennek.
A vonatokról: tiszta kivűl belül kényelmes ülések,aamit el tudsz képzelni.

Mesélte, hogy volt egy irányítási ami miatt az egyik vonat késett és igy a sűrű menetrend miatt a többi vonat is elkezdett késni és a nap végére teljes káosz lett. A vasuttársaság vezetője szégyenében öngyilkos lett.

Ugyanez a máv-ra levetitve egy hét alatt kényelmesen kiirtodna a máv vezérkar!

Más:
Ismerősöm utazott a villamoson pesten (nem a combinón.) Mellette állt két japán turísta akik angolul beszéltek:
Következőt mondták széles mosollyal.
- Nagyon rendes a magyaroktól, hogy a turisták kedvéért a régi villamosok is mennek!!!

LOL

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.08.01. 11:42:41

423ft 2008.08.01. 11:21:22

Azt hiszem ott voltam én is, legalábbis az 52-es villamoson pontosan azt mondták, hogy tündéri ez a 100 évvel ezelőtti hangulat :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.08.01. 11:52:02

A cikkről:
"Ugyanakkor ha az utas a késett vonattal elutazik, akkor késési időt a felszállás előtt közölt, módosított indulási időhöz viszonyítva kell számítani, vagyis a MÁV egy több órás késéssel induló vonat esetén is mentesítheti magát azzal, hogy indulás előtt közli az új indulási időt."

minden vonatkésést bemondanak és sokat ki is írnak ahol lehet, szóval csak ebben az egyetlen pontban biztosítják, hogy 0 azaz nulla darab késés miatti kártérítést fizessenek ki.

De azért 3-4 egyéb pontban megerősítik, hogy sohasem lehessen késés miatti kártérítés kifizetés.

Tényleg, kapott valaki *bármilyen* kártérítést? ha kiszámoljuk, hogy hány "utazási tranzakció" történt (including bérlet as well) és feltételezzük, hogy csak az esetek 0,001% (azaz 10ezer utazásból egy embernek) ahol nagyobb, mint 30 perc a késés akkor 10M utazási tranzakciót nézve legalább 100 kártérítés kellene nem? De mivel egy vonaton elfér vagy 100 ember biztos akkor ha még csak a fele is kér kártérítést, akkor az jönne ki, hogy 2 vonat késett egy évben.. szóval mennyi utazás volt meg mennyi kártérítés.. ezt kéne tudni.

hijarna 2008.08.01. 11:53:31

Itt Barcelonában azért késik a vonat, mert a 300 km/h-s szupervonatok pályáját építik, meg a pályaudvart újítják fel...

hijarna 2008.08.01. 11:54:37

A MÁV nagyon nem sikeres... ellenben a RENFE...

bigmano 2008.08.01. 12:10:26

2 alkalommal kaptam vissza helyjegy árat, 2004 óta vonatozgatok Szeged és Pest között. Egyszer a szegedi, egyszer a kőbányai állomáson váltottam vissza, mindkétszer levontak kezelési költséget:) 2004ben történ mindkettő, azóta a MÁVon kívülálló okokból késik a vonat, így a hangosan beszélő szerint nem áll módjukban visszaváltani.
Amúgy én is a MÁV miatt vettem kocsit. Azóta ritkán kések:)

Primavera 2008.08.01. 12:12:09

Nekem 1x visszaadzák az elsőosztályú különbözetet, mert nem bírtam leülni. Volt olyan is, h másodosztályú jeggyel a kalóz kitessékelt az elsőosztályú állóhelyről (ott volt csak hely).

Más, amit nem értek: észrevettétek, h amióta új közlekedési miniszter van Bp-Békéscsaba viszonylatban a menetrendnek a tájékoztató jellege is megszűnt? A korábbi miniszter legalább úgy csinált, mintha kirúgná a sok kléhűtőt.
Azt már meg se említem, h Bcs-n olyat nem írnak ki, h mikor jön, mikor indul, mennyit késik, mert nincs hova. Még krétájuk és táblájuk sincs a XXI. században...

kismandala 2008.08.01. 12:30:36

Primavera: énis rendszeresen uazom Bcs-Bp között, ami vicces most épp a 11:45ös Békéscsabára tartó vonaton ülök :) soha de soha nem volt még olyan ezalatt a cirka 7 év alatt mióta utazom, h Bcs-ről időben el tudtam volna indulni.. ott lakom az állomástól 300 méterre, de rendszeresen 40perceket várok az állomáson 80 fokban, mert ugye ha hazamennék, tuti elindulna hamarabb, mint amennyi késést bemond..
amúgy régen ilyen szutyok táblákra kirakták, h milyen vonat megy, de az is megszűnt ha jól vettem észre..
ráadásul semmi összhang az ottani infós, meg a hotline-juk között.. múltkor a telefonban azt mondták megy egy vonat 14 óra nem emléxem már mikor, kimentem hozzá, ott közölték h az csak áthalad, nem áll meg.. mondom fasza, akkor miért küldenek ki ahhoz, nem azt kérdeztem mikor halad át bcs-n vonat pest felé, hanem h mikor tudok utazni.. Ő nem tudja, de az soha nem is állt meg.. leültem, vártam a későbbit, egyszercsak odajött az infós, h Ő azért megkérdezte telefonon, neki is azt mondták h megáll, de ő meg tudja h nem áll meg.. én balga hittem neki, hiszen a telefonosok bp-n ülnek, ő meg ott, gondoltam gyakorlati tapasztalat.. aztán a relay újságárus közepén álldigálva a megveendő lappal a kezemben láttam ahogy a vonat megáll, egy ember leszáll, és továbbrobog.. köszi máv-start... 2008 Magyarország...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.08.01. 12:49:50

Tegnap 10 perc alatt értem Angyalföldről Ráckevére az új gyorsjárású vonattal. A pénztárban nem próbáltak átverni, sőt utánam szóltak, hogy még van visszajáró. A vonat percre pontosan indult és érkezett. A kocsik tiszták, illatosak, a kalauz kedves, udvarias volt.
Aztán arra ébredtem, hogy a ráckevei strand kismedencéjébe lóg a kezem és erősen szúrja egy sün, az oldalamat meg nyomja a sitt.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.08.01. 13:49:20

Na, hát ezért keresem az olcsó repjegyeket három főre Japánba, mert ott pontos a vonat.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.08.01. 14:04:32

mamapicilánya,

az zéróviva most kedvezményesen visz Japánba, ha leadod a Norbi-csipszből gyűjtögetett csavarokat és legalább 1 értelmes, összefüggő mondatot találsz a tavalyi, szigetes Norbi-klipben.

Primavera 2008.08.01. 14:35:22

kismandala!
Elhagytad már Szolnokot? :)

Sasfióka 2008.08.01. 15:04:55

Azért álljon meg az a japán vonat!
Való igaz, hogy a japán országimázs része a Shinkanzen és a Nozomi Superexpress. Azonban az élet nem csak ebből áll japánban.
Én is jártam már kinn, sőt kinnjártamkor három szigetre is eljutottam, Hakatatól (Fukuoka) Sapporoig. Hakata - Tokio távolság valóban 1200 km-rével vonattal nem igazán volt vészes, reggel hatkor indulás, tizenegy óra előtt érkezés a Nozomival. Aztán vissza Tokioba, majd onnan Sendai-Sapporo. Hachinoheig (Tokiotól 630 km-re van) 3 óra az út, megy Shinkanzen. Azonban Hachinohe az utolsó Shinkanzen megálló, onnan csak "National Rail" megy. Onnan Hachinohe - Hakodate 270 km-es szakaszával 3 óra, Hakodate - Sapporo pedig 330 km-es szakaszával majd 3,5 óra.
Ja még annyit, a kéthetes vonatbérlet akkor volt kettőnknek kb. 180e Ft. Most megnéztem, most kb. 250e Ft két főnek (125e Ft / fő)
De példálul a JRP bérlet nem is érvényes a Nozomira, arra külön kell jegyet váltani, ami oda-vissza ca. 40e Ft / fő. [Bár tény, hogy nálunk a "legjobb" vonatok közlekednek közel hasonló menetidő/távolság arányban, náluk meg ez a "mezei személyvonat"]

Persze nem mondom, hogy a Máv milyen jó, mert nem az. De pl. utaztam Sopronba IC-vel, és igaz kb. 10 perc késéssel érkezett meg, de légkondicionált kocsi, hamar odaértünk.
De pl. mentem már Szerencs fölé egy kis faluba is. Egy autó vitte a csomagokat, mi pedig mentünk vonattal, és PERCRE PONTOSAN egyszerre értünk oda és egyszerre is indultunk.
Persze lehet beszélni itt mellékvonalakról, mert azért sok helyen még a kispiros BZMOT (a régi, nem a felújított) pöfög. Ott van "gázolajszag".
De ott van pl. Pusztaszabolcs-Budapest vonal, ahol a Stadler-vonatok járnak ott is már elég kulturált a közlekedés.

De csak azért üröm az örömben: Nekem Sopron-Budapest volt IC pótjegyem. Mikor felszálltam a vonatra, a helyemen ült egy hölgy, neki Sopron-Győr viszonylatban volt helyjegye ugyanoda. Majd Győrben leszállva egy úr is felszállt, és SZINTÉN oda volt helyjegye :) Persze vissza nem térítettek, de leülhettem máshova! Semmi sem lehet tökéletes! :)

kismandala 2008.08.01. 23:56:53

14:35kor már éppen csárdaszállást.. végül is csak kb. 30-40 km-re (nemtom pontosan mennyire van) voltam attól ahol lennem kellett volna menetrend szerint ugyanabban az időben :D

viszont: Szolnokon felszállt két retkes, izzadt, ápolatlan cigány csávó, és behúzódtak a budiba... többek között ezért is tartunk it.. szolnok-bcs vonalon az 3 rongy veszteség.. én meg kiköhögtem a 6ezret...

kismandala 2008.08.02. 00:03:39

és tudom h az itt 2 t :D

zsoltike 2008.08.02. 11:58:25

Egyszer 9 ora alatt ertem le 200 km-re levo varosba, Bprol, IC-vel, normal menetido 3 ora lett volna. Teli vihar volt, lefagyott/leszakadt a felsovezetek es a helyjegy arat persze nem kaptam vissza mert a mavon kivul allo okok miatt kesett a vonat.

Ennyi erovel kiirhatnak menetidonek azt is hogy 10 perc, es ha csak 3 ora alatt erek oda akkor meg azt mondjak, hogy elnezest de mavon kivul allo okok miatt nem TGV kozlekedik ezen a vonalon.

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.02. 12:32:10

egy rohadt nagy szeméstég az egész. valaki lenyulta a milliárdokat és az utasokon akarnak most spórolni

kismandala 2008.08.02. 12:59:27

az egész cég a Magyar Állam Vicce... élnének piacból, lenne konkurencia.. éhen döglenének az 7szentség

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.03. 21:56:10

Ja, nekem a MÁV+Volán egyszer-kétszer összehozta hogy a Pécs-Kaposvár-Tab (Siófok ha úgy tetszik) távot 8 óra alatt nyomjam le (140km).
Mondjuk az sem rossz hogy párszor azt is megoldották hogy a dombóvári vasútállomáson aludjak kora tavasszal.
Yó vót nya.
süti beállítások módosítása