Tékozló Homár

A Volánbusz sofőrje nem árul bérletet

2008.08.11. 15:30 | ge | 57 komment

A Homár legutóbbi szorult helyzetében a trolin próbált jegyet venni (hiszen lehet), ezzel percekig tartó döbbent keresegékésre ítélve a sofőrt és a többi utast. A Volánbuszon bérletet is lehet vásárolni, de ott a sofőrök egyszerűen oldják meg a keresgélés és a számlakiállítás problémáját: vagy nem visznek magukkal bérletet, vagy ha számlát kérsz, azt mondják, nincs.

Alábbiakban egy kolléganőm levelét továbbítanám Neked, amit a fogyasztóvédelemnek írt minap. Hátha a Volánbusztól is olvassa valaki, aki hatással lehet a buszvezetők munkamoráljára. (Tudom, hogy ez csak utópia, de a reményhal...) A hasznos tanácsot is megköszönjük, ha kapunk valakitől, mit lehet tenni ilyen helyzetekben. - Azon kívül, hogy írogatunk a Volánnak, meg a fogyasztóvédelemnek, nyilván. 

From: Xxxxxxx Xxxxxxxx
Sent: Friday, August 08, 2008 2:44 PM
To: 'levelek@fogyasztovedelem.hu'
Subject: Volánbusz Zrt buszvezetőivel kapcsolos panasz


Tisztelt Ügyfélszolgálat!



A Dány- Isaszeg- Gödöllő útvonlán (2140) közlekedő néhány buszvezető magatartásával kapcsolatban jelezném panaszomat.

Tudomásom szerint- amit a gödöllői buszpályaudvaron lévő menetjegypénztárban is megerősítettek- mind a buszon a soförnél, mind a végállomásokon lehetőség van jegyet és bérletet egyaránt vásárolni.
A jegy és bérletpénztárban még azt is hozzátették, hogy a sofőrök az eladott bérletek után jutalékot is kapnak. Ki is van a legtöbb buszon ragasztva, hogy bérlet az autóbuszvezetőnél kapható. Nincs időszaki korlátozás.

Rendszerint a buszon szoktam a bérletemet megvásárolni, ugyanis a munkahelyem megközelítéséhez nem kell a végállomásig mennem(Gödöllőn dolgozom).
Ezzel többnyire nem problémás, a legtöbb sofőr készségesen kiállítja a készpénzfizetési számlát, és megvehetem a bérletet.
Azonban ami ezen a héten történt, több, mint felháborítónak tartok.

2008.08.07.én próbálkoztam bérletet vásárolni felszálláskor, Gödöllőre menet. Egy számomra  új, idősebb sofőrrel találkoztam- bár ennek nincs jelentősége-, aki közölte velem, hogy mivel " tegnap már 6.-a volt, ezért nem hoztam magammal bérletet".

Nem értettem az összefüggést, hiszen a hónap minden napján kellene bérletet tartania a sofőrnek és mi köze az én bérletvásárlási szándékomnak ahhoz, hogy melyik napot is írjuk?
Ezt közöltem is a sofőrrel, illetve hangot adtam annak, hogy a jegy árát, 200 Ft-ot az én munkahelyem nem számolja el, kizárólag a bérletet, tehát minden egyes 200 Ft kifizetésével engem rövidítenek meg.
Természetesen jegyet váltottam, amit mellékelten be is csatolok, amennyiben a panaszomat elegendőnek találják az ügy kivizsgálásához, és ez szükséges lehet.

Ugyan ezen a napon, 08.07.-én hazafelé menet a gödöllöi végállomásról 18.00-kor induló buszon újúlt erővel megpróbálkoztam a bérletvásárlással, szintén sikertelenül.
A sofőr most semmit nem fűzött hozzá,hogy miért nincs nála bérlet, egyszerűen közölte, hogy nincs.

Azt azért hozzáfűzöm, hogy ez a sofőr rendszeresen ezen a vonalon jár, sőt néhány alkalommal sikerült is bérletet vásárolnom nála, azonban volt olyan eset, hogy felszálláskor közölte, hogy nincs nála bérlet- készpénzfizetési számlával kértem-, azonban mikor Gödöllőn, a Szabadság téren leszálltam, láttam, hogy egy másik utasnak sikerült bérletet vásárolnia. Gondolom Ő nem kért készpénzfizetési számlát, és így máris került elő bérlet valahonnan.

Amennyiben nem megoldható a buszokon a bérlet vásárlás, akkor a Volnánbusz Zrt gondoskodjon arról, hogy ez ne is legyen feltüntetve a buszokon a sofőröknél, illetve a jegypénztrakban se adjanak ilyen információt.

Azonban, ha ilyen formában is működik a bérletértékesítés, akkor az minden sofőrre nézve legyen kötelező érvényű kifogás nélkül.


Amennyiben a panaszom alapján a bejelentésemet megalapozottnak találják, kérem, vizsgálják ki az ügyet!

Köszönettel:
Xxxxxxx Xxxxxxxx
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.Bio74 2008.08.11. 15:34:16

Öööö, miért nem?

csuf (törölt) 2008.08.11. 15:36:23

én is buszsofőrködtem. jópár évig. a mi cégünknél, ha ilyet csináltam volna, másnap már nem kellett volna dolgoznom...

2008.08.11. 15:44:57

Szerintem ez nem homár téma. Nem árult bérletet és kész, szerintem neki épp elég dolga van a vezetéssel. Miért akarják, hogy még jegyárus, bérletárus, számlakitöltő is legyen ?
Esetleg plusz szolgáltatásként az utas cipőjét is lepucolják, netán vacsorát főzzenek neki ?
vagy én vagyok egy sztrovacsek ?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.08.11. 15:50:25

csuf:

Dehogynem! Az egyik haverom az egyik volánnál volt sofőr. Olyan kevesen voltak, hogy azt csinált amit akart, egyszerűen nem rúgtak ki, mert tudták, hogy akkor holnap nem lesz akit buszra ültessenek.

A végén már azon röhögött, hogy mit engedhet meg magának.

Hónapokig táppénzen volt, késett, napközben hazament, stb. És semmi.

Könyörögtek, hogy maradjon. Aztán otthagyta őket.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.11. 15:51:40

De messze van Dány és Isaszeg... Ilyennel? Azt, hogy levelezel a volánnal, meg a fogyvéddel. Talán megéred, hogy emiatt kirúgrják.

Manyizga (törölt) 2008.08.11. 16:23:07

klarky: simán fizetésemelést kellett volna kérnie. :) Valszeg gyorsan megszabadultak volna tőle, nehogy a többi sofőrt is "megfertőzze". :)

pernyekergető 2008.08.11. 16:43:28

A buszsofőrt nem EDÉ-nek hívták? Ez FONTOS!!!!!!

Magam_a_Mondomét! 2008.08.11. 16:50:51

pernyekergető !!!!

Biztos, hogy nem EDE volt!!!!
EDE - mint tudjuk - IFÁ-val jár!!!!
Ez Fontos!!!!

Hózentróger 2008.08.11. 16:53:06

Nekem meg az olyanokkal van tele a tököm, mint te, kedves postoló. Minden hónap első négy-öt napjában 20-30 perceket késik a buszom az olyan idióták miatt, akik a buszon vesznek bérletet lustaságból, ráadásul számlát is kérnek. Tököm, én miért tudom megvenni a bérletpénztárban a bérletemet?

Az ilyen idióták miatt kések el a munkahelyemről hónap elején.

Amúgy Veszprém-Budapest viszonylatról beszélek.

Kopi3.14 2008.08.11. 16:58:22

Nemet tapasztalat: sofor mellett kis ketyere, sok nyomkodhato gombbal. jegyet, heti-, havi-berletet, negyes jegyet ad, rovid tavra, varosra, kovetkezo telepulesig, azt koveto zonaig, megazt koveto zonaig, a regio maradek reszere. kis gondolkodas altalaban, hogy akkro mi kell, es pillanatok alatt kapod a jegyet. A sima, egy utra szolot kezelni sem kell utana- nem is fer bele az automataba, ketfele papirt hasznalnak.

Taapsztalat, Volan jaratok, Bp-Veszprem viszonylatokban, esetleg Bp-Pecs, Veszprem-Pecs. Kis ketyere adja a jegyet, ha szamlat kertem, ugyanazon gepbol jott ki egy masodik papir is, majd en toltsem ki utolag modon. Ha pedig baj volt a geppel, akkor kezzel x-elgetett a megfelelo papiron.

Árpóca · http://sosefelejtemel.blog.hu 2008.08.11. 16:59:12

Én a mai napig se tudtam h lehet venni a buszon is bérletet..mik vannak:D Amugy jah engem is felháborítana ha a tetű busz számlakérős bérletvevök emberkék miatt állna + gusztustalannak tartom hogy egy nyambadt diákbérletért 2300Ftot elkérnek egy hónaba undorító!

randi-guru.blog.hu

Kopi3.14 2008.08.11. 17:01:54

Mark Levinson: pl nincs nyitva penztar, ott hoszabb a sor, mint mashol?
Esetleg mert van lehetosege ra? miert busszal utazol vonat helyett? Az nem kesik. Annyit. Csak tobbet.

norino 2008.08.11. 17:04:21

Mark Levinson: vidéken nincs minden településen bérletpénztár! És nem mindenki utazik a következő végállomásig, ahol esetleg van. Ha pedig van, akkor annak nyitvatartása természetesen nem alkalmazkodik a földi halandók munkaidejéhez!

Hózentróger 2008.08.11. 17:09:34

norino:

én például a hétvégi bevásárláskor szoktam a buszvégre odakanyarodni, és megveszem akkor. Nem is kitérő, mást sem szopatok vele, szerintem működik. Értem én, hogy nem mindenki tudja megoldani, de ha mindenki megoldaná, aki tudja, akkor reggelente a sofőrnek nem 1ö, hanem max 2-3 számlát kellene irnia.

Hózentróger 2008.08.11. 17:10:34

nem 1ö egyenlő nem 10

jatatita 2008.08.11. 17:17:56

Én Somogyban élek, több éve utazom bérlettel. Eddig is csak egy sofőr árult bérletet a buszon, de ő is csak minden hó 5. napjáig. Mostanra elege lett a bérletárusításból (állítólag olyan kevés jutalákot adnak érte, hogy nem éri meg vele szarakodni, így aztán már ő se árul bérletet. Elég messze lakom az állomástól, ráadásul természetesen olyan időpontban van nyitva, hogy se munkaidő előtt, se utána nem érek oda, szóval elég nagy fejfájást okoz hó elején a bérletvétel.

Sofian 2008.08.11. 17:48:59

Nem tudom miért kell bérletet árulni a buszon?! Arra van a bérletpénztár a végállomáson! Milyen lenne már ha a piros 7-esen venném meg a bérletem! Meg is lincselnének, és meg is érteném őket! Nem véletlenül lett bevezetve hogy a végállomásokon nem lehet sofőrtől jegyet venni. Ez is sokat segített azon hogy pontosabban járjanak a buszok. (Nomeg hogy a vezetők kevesebb pénzt rakjanak zsebre)

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.11. 18:03:06

az egész azért van mert sz*rnak a fejünkre. nem az összes , de van aki

SLacc 2008.08.11. 18:03:12

Xxxxxxx Xxxxxxxx
Ez ám OTP-s devizaszámla, nem 24, hanem csak 16 számjegyes. Na, most kibújt a szög a zsákból.

MosoMasa 2008.08.11. 18:03:47

...meg az is a baj, hogy csülköt sem árul, meg pacalot sem!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.08.11. 18:04:05

Sofian 2008.08.11. 17:48:59

Van különbség a piros 7-es és a távolsági buszok között, elég sok...

Sofian 2008.08.11. 18:08:31

winyetta:
Utaztál te már a Diósd Érd Százhalombatta Bia környéki vonalakon reggel? A konzerv feeling vetekszik a piros 7-esével.
Jah..és nem távolsági hanem a helyközi buszokról beszéltem. Pl.: Veszprémbe jár távolsági, agglomerációba helyközi, amin szintén sok és sűrűn elhelyezett megállók vannak úgy mint a BKV járatain.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.08.11. 18:16:01

Diósd-Érd-Százhalombatta vonalon nem, de Esztergom-Dorog-Budapest vonalon igen, szóval tudom, hogy miről van szó, ne izgulj. Viszont akkor sem lehet a 7-es buszt ezekhez hasonlítani, a kettőnek köze sincs egymáshoz. Az említett esztergomi busz is megáll minden bokornál. Nem tudom mit kell rinyálni azért, mert valaki nem megy x megállóval tovább a végállomásig meg aztán x megállót vissza hazáig, csak hogy megvehessen egy bérletet, ha már a sofőrnél is lehet azt kapni (elvileg). Inkább attól kéne kiakadnia az embereknek, amikor megkérdezi a sofőr az 1500 Ft-os jegyről, hogy 800-ért jó lesz-e, szerintem nagyobb probléma, mint az, ha valaki a sofőrnél vesz bérletet. Én is jártam anno busszal, akkor is vásároltak bérletet, nekem semmi gondom nem volt vele...

tcxbalage 2008.08.11. 18:33:33

Milyen cselekvés az a "percekig tartó döbbent keresegékés"? Tán hobbikertészkedés?

Kopi3.14 2008.08.11. 18:42:21

Sofian, ha ket telepules kozott ingazol, ami tortenetesen mindket vegallomastol jo 20 km-re van, akkor te fogsz azert ket oraval korabban kelni, hamarabb elmenni munkahelyrol, hogy azt a kurva berletet megvehesd? Raadasul midnezt ugy, hogy odautaznod egyebkent nem kene, vagyis plusz ket jegyet is venned kell erte. Aki nem jar vegallomas kornyeken soha, az miert menjen csak a berletert addig? Hozzak vissza a kalauzokat, es meg van oldva a problema.

Sofian 2008.08.11. 19:07:21

Mivel most az agglomerációról beszélünk, valószínű hogy a legtöbb ember a végállomásokra utazik. Illetve a végállomások frekventált helyen vannak. Valószínű hogy havi egyszer valahogy csak oda keveredsz. Ha nem akkor keresel egy boltot ahol árulnak a közelben:
Pl.: www.volanbusz.hu/hu/tarsasagunkrol/palyaudvaraink/berlet

De ez a lista sem teljes.

Mellesleg továbbra is azt mondom, hogy a sofőr nem trafik. Tudom a sofőr, takarító néni, pénztáros egyesek számára nem ember. Ezért van az hogy a sofőr, pénztáros is úgy viselkedik ahogy vele viselkednek.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.08.11. 19:21:12

Pár évig utaztam Volánbusszal, mivel jóval pontosabb, mint a MÁV (a busz menetideje 60 perc a vonat 34 percéhez képest, ennek ellenére hamarabb voltam otthon busszal, annyikat késett a vonat). A sofőrök igencsak kiskirálynak érzik magukat, nekem is sokszor nehéz volt bérletet venni. Elsejétől ötödikéig minden nap nálam kellett legyen a 18.000 forint, hátha egyszer sikerül elcsipni egy sofőrt, akinél van bérlet. Ahogy Kopi is irja, ment és jövet is elég messze volt bérletpénztár, ezért én is mindig a buszon vettem, sőt számlát is kértem. Ez valóban rátesz pár percet a menetidőre, de ezért kár beszólni az utasoknak, nem mi tehetünk róla, hogy hülye számlarendszer van. Szóval ez igenis Homár sztori.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.08.11. 19:23:26

Sofian: az Örs is végállomás, mégsincs Volánbusz-bérletiroda. Ha pedig a szabályzatban benne van, hogy a sofőr árul bérletet, akkor az a minimum, hogy 1-e és 5-e között van nála bérlet és árul is. Nem mondja senki, hogy trafik, de végezze a dolgát, mivel ez is benne van a munkaköri leirásában. Ennyire egyszerű.

asdf 2008.08.11. 20:01:45

Itt is elsutom orok vesszoparipamat:

NEM KELL SZAMLA ANNAK A K**** BERLETNEK AZ ELSZAMOLASAHOZ! Foloslegesen szopatjatok mind magatokat mind a sofort, mind az utastarsakat, hogy percekig iratjatok azt a nyamvadt szamlat.
A kitoltott(!) berletet konyvelesre leadod, ott a papirost alairod, hogy az ellenerteket atvetted es kalap kabat, ennyi.

Kardics 2008.08.11. 21:32:50

asdf 2008.08.11. 20:01:45 "NEM KELL SZAMLA ANNAK A K**** BERLETNEK AZ ELSZAMOLASAHOZ!"
De nálunk sajnos kell+ jelenléti ív másolat és még akkor sem Kp fizetik hanem majd a hónap közepe környékén ráutalják a számlára.Ahány ház annyi szopatás:)

upho 2008.08.11. 21:35:56

szabalyzat szerint van berletarusitas? van. akkor minden ettol eltero szarjon sunt es kalauz2.

upho 2008.08.11. 21:36:56

-2 termeszetesen.

Dax 2008.08.11. 21:43:34

Világéletembe blicceltem, így érdembe nem tudok hozzá szólni a témához, esetleg annyit hogy a hetesen reggel mindíg sikerül a legbüdösebb és/vagy koszosabb ember mellé állnom

nothing.at.all (törölt) 2008.08.11. 22:42:32

azt is megértem, aki utálja, hogy bérletvásárlók miatt késik a busz, mert én is.
de apukám is buszsofőr, volt olyan, hogy vasárnap este fél 10-kor állított be valaki hozzánk bérletet venni itthon.:D szal vannak vicces emberek.
mondjuk, az is gáz, ha vki a munkaideje miatt nem tud az állomáson bérletet venni.
bérletautomata lenne erre csak a jó megoldás sztem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.12. 07:10:57

Sztem is ha a munkaköri leírásában benne van hogy brletet árul, akkor lesz szíves végezni a munkáját. Ha nem akar bérletet árulni akkor meccselje le a főnökével, ne az utassal.
Vazeg ha nekem adnak 1 feladatot és azt mondom hogy nem csinálom, akkor másnap már nem biztos hogy be kell jönnmöm, pedig itt is bombázzák marhaságokkal az embert. Ennyi.

Shagrath 2008.08.12. 07:26:12

Én a Budapest-Sydney vonalon akartam a soförnél bérletet venni, de még a soförig sem jutottam el, mert feltartoztatott a 57-essel számozott széken ülő Wesley Snipes-ra hajazó figura. Sikeres-e vagyok?!

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.08.12. 08:42:25

Látod Dax, így baszik ki veled az élet, amiért nem fizetsz. Szóval fizess, fürödj meg, és meglátod, szép lesz minden.

Szakyster 2008.08.12. 08:42:27

Mikor legutoljára bérletet kellett vennem, a bérletpénztár csak hétköznap, és csak 7-14-ig volt nyitva, ahol kedvesidőshölgy 'pörgött'. Szóval eleve esélytelen, hogy ott vegye meg bárki is a bérletet, pláne, hogy sokan 3 kilométerrel hamarabb szálltak le. Nehogymár a a bérlet miatt is szabadságot kelljen kivenni!

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.08.12. 09:07:10

na de mi az a "keresegékésre"?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 10:23:16

nálunk a régi helyen ahol dolgoztam ezt úgy csinálták, hogy tudták kinek kell bérlet, elmentek, és megvették, és én csak felmentem érte a titkárságra, vagy a könyvelőhöz, aláírtam és elhoztam, és a régit leadtam.

igaz akkoriban nem voltam sikeres ember, közalkalmazott voltam egy közintézményben...

theutat villám 2008.08.12. 11:10:52

keresegékésre magyar szó-e?
mennyi idő észrevenni-e a cikk szerzőjének-e, hogy mekkora faszságokat ír össze. e

Dax 2008.08.12. 11:18:07

EnZsolt! Nekem szép minden! Pont megfelelő!

morninggirl 2008.08.12. 12:03:27

A sofőr melletti ketyere nálunk is működik:Győr-Sopron megye!
Még nem fordult elő hogy nem kaptam volna bérletet!
Mark L. meg induljon el 1 órával előbb, majd akkor tán nem késik el!

rizibizi 2008.08.12. 16:11:49

Nincs benne a munkaköri leírásban, hogy köteles bérletet árusítani. Az a kis jutalék sokaknak nem éri meg a plusz munkát és időt, ami a bérletárusítással jár, ennyi. Amíg nem kötelező, addig nem lehet számonkérni a dolgot, úgyhogy ezért biztos nem fogják kirúgni például.

Marcos Barcos 2008.08.12. 17:02:46

nemtudom ti hogy vagytok vele, nekem sincs ínyemre amikor tahitótfalun valaki felszáll a buszra és bérletet vesz, áfás számla és véletlenül csak egy macskakaparással van felírva neki a cím egy vécépapír hátuljára!
ámla vagy bérlet kell az előtte két nappal menjen be vmelyik volántársasághoz és váltsa meg!
vagy vmi megoldás, megveszi a bérletet, kap egy blokkot (ugyanolyan mint a jegy) és azzal befárad másnap vhova és kéri a blokkal és bérlettel az áfás számlát!
akinek áfás sz
ez olyan mint amikor vki egyszerre 20 céges havibérletet vesz a blaha aluljáróban!
oké, lehet, mindent lehet, de amikor 1 pénztár van nyitva és sürgős lenne akkor gáz!

Marcos Barcos 2008.08.12. 17:09:15

bocs a kontrolcé máshova ment, de szerintem érthető

szerény olvasó 2008.08.12. 18:27:50

Két apró megjegyzés....
1, Ha jól rémlik mindenhol csak 5.éig lehet bérletet venni... a postoló 7-én akart...
2, ha a jegykiadó gép újfajta (elvileg mindenhol az), akkor az is tud áfás számlát adni, nem kell külön tömb hozzá...

Mifelénk ez így van....

neet 2008.08.13. 08:49:20

Amit utálok: 1. boltban: 3 terméket vennék, de előttem valaki 200at. (Miért nincs express line, max 7 items?)
2. ÁFÁS számla: akár boltban, akár jegypénztárban. Még ha nem sietek, akkor is idegesít, különben is csak a hülyék állnak sorba áfásért, akik annyira májerek, h a cég fizeti nekik, dögöljön meg a lovuk. Mert nekem sose fizeti senki.
Meg a tömbbérlet is jó. Meg a postán állok egy szál kukacsekkel (miért, oh, miétr nem tud a Díjbeszedő Zrt is hó elején csekkezni, mint minden rendes szolgáltató, h egyszer kelljen csak mennem?), szóval állok fillérre kiszámított pénzzel, csekkel, kb 10 mp lennék, erre előttem egy maca 652 db ajánlott levéllel, postakönyvvel, áfással persze.... előre nem is enged, ha kérem se. Csak nekem természetes, hogy ah 1000 doglot veszek, és mögöttem valaki egy szál kólával ácsorog, azt előreküldöm??
neet

neet 2008.08.13. 08:52:27

csekk-kel? vagy egyszerűsítés elve él itten? csekkel?
neet

szerény olvasó 2008.08.13. 13:00:55

neet...
sajna nekem is csak részben térítik, azt is beleépítve a fizumba... de ha azon múlna, én is kérném az ÁFÁ-st...nem mindenki tudja a költségvetését enélkül összehozni...

A szolgáltatóknál kellene kicsit más hozzáállás...külön ÁFÁs rész esetleg... így akinek kell, olyan mögött áll, aki ugyanazt akarja... akinek meg nem kell, nem idegeskedik...

Balance Of Power 2008.08.14. 14:24:47

Ahogy irta valaki: automata! Ahol kartyaval, kp-vel egyarant lehet jegyet, berletet venni. Ennyi.
De hat ez Pesten se mukodik a BKV-nal, mit varunk akkor a Volantol. 4 db berletpenztar van a 2 millios Bp-n, ahol vehetsz kartyaval berletet - termeszetesen minden ceges-szamlas berletvasarlo is oda all sorba. Mondjuk ilyenkor a kedvencem az, amikor nekiall az ablakon keresztul lediktalni, hogy Gizi Kft. 1095 Budapest stb., bazmeg ird mar ra egy papirra, lehetoleg nyomtatott betukkel, olvashatoan es add oda a penztarosnak.
süti beállítások módosítása