Tékozló Homár

Már a Kozel sem a régi?

2008.08.22. 12:39 | jackyll | 170 komment

Időről-időre rácsodálkoznak az emberek, hogy miért ilyen szarok mások a Magyarországon kapható sörök, mint német/cseh/holland közértekben kapható márkatársaik. Balázs gyárlátogatáson próbálta leleplezni a Kozelt:

Haverokkal úgy határoztunk - mivel idén nem voltunk olyan sikeresek - hogy autóval elmegyünk Prágába. Mivel "útba esik" Velke Popovice, így elhatároztuk, hogy meglátogatjuk az "elhírestült" futballstadiont, asszonykórust - na és persze nem utolsó sorban megnézzük, hogy hogy is készül a Kozel. Már Velke Popovice felé hajtva is nagyon feltűnő volt, hogy Kozeles kamiont nem láttunk. Viszont Pilsen kamiont annál többet. Kicsit furcsálltuk, de hát ki tudja... Mindjárt kiderül, hogy miért is.

A gyárlátogatás során  kiderült több turpisság is. Először is, Velke Popovicének egy igen szépen felújított FEDETT stadionja van, és idézve a hölgyet: "kikérik maguknak, hogy nem meghatározó a sport [lásd pl HC Slavoj Velké Popovice]". Az asszonykórusra nem tudott mit mondani, azt nem ismerte. Azonban az igazán meglepő az volt, amikor mutatták a térképet, hogy hova is exportálnak ők Kozelt. Magyarország hiányzott róla...[Mellékeltem a fotót.] Mint kiderült miért: Igaz a Kozel sörösüveg címkéjén ott van az "eredeti" velke popovicei címke, a hátulján pedig annyi szerepel, hogy forgalmazza (!) a Dreher, de mint kiderül, nem csak forgalmazza. Gyárja is. Az eredeti velke popovicei sört.

Budapesten, a sörgyárban. Mert elvégre büszkeségünk cseh remekünk. Most akkor Budapest Csehország? (Ha továbbolvasod, kiderül, hogy Velké Popovice meg Magyarország...) LEMARADTAM VALAMIRŐL? Sebaj, túllépünk ezen az apróságon, ennél nagyobb hazugságokat is kénytelenek vagyunk lenyelni. Úgyhogy mi eredeti Kozelt itt nem iszunk. Ott viszont ittunk. Hozzáteszem az sör, a magyar Kozel meg nem olyan Kozel, mint a velkepopovicei eredeti Kozel... Persze ízlések és pofonok. [Igazolja mindezt a hazai Kozel sörön lévő vonalkód, amely 599-nel kezdődik. Igaz ez csak azt jelenti, hogy Magyarországon csomagolták - mint a "kínai" makói hagymát (ez is megérne egy homár postot)]

De hogy került a pilzeni kamion Velke Popovicére? Erre is nagyon egyszerű a magyarázat. Velké Popovicén nem csak Kozelt gyártanak, hanem a Pilzner Urquell, a Gambrinus és még sorolni lehetne, hogy mi az ami ott kezdi pályafutását. Ennyit a konkurenciáról... Az, hogy Pilzenben palackozzák és így lesz Pilzner Urquell, az meg ugye részletkérdés.

Csak hogy hab is legyen ezen a tortán, mellékeltem a Velké Popovice településtáblát. Ugye nem csak én látom rajta a "hazai kötődést?" ÉS AZ BIZONY NEM PHOTOSHOP!!! Ott van, eredetiben, teljes terjedelmében. Már csak az a kérdés, hogy vaj'h mi köze ennek a kis cseh falunak nagy Magyarországhoz...

Kellemes sörivászatot!

A szomorú igazság pedig az, hogy a Dreher licensz-alapján gyártja több más márka mellett a Kozelt, eredeti alapanyagokból, Kozel-sörmérnökök áldása mellett. Sajnos Magyarországon nem csörgedez elég hegyi patak, elég kemény a víz, így az ebből készült sör állaga is más lesz, mint amit a "központban" nyomnak. Akinek ez nem tetszik, lehet menni Szlovákiába!

Szűrt kommentelők

Témába vágó kommenteket várunk kulturált formában. A sértő, személyeskedő, trollkodó, spamnek minősülő és politikai tartalmú kommenteket töröljük. Gazdájukat a vétség súlyosságától függően kizárjuk, akár örökre is. Senkivel nem kell egyetérteni, de a véleményt elfogadható formában kell közölni. Köszönjük.

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek:

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.08.22. 12:46:01Szűrés

Ez nem a Pannon söre, amit Fekete Pákó reklámozott, és így lett "Kozel hozzád"?

gabor2 2008.08.22. 12:49:29Szűrés

Mult heten voltam a dreher sorgyarban es valoban azt allitottak, hogy ok gyartjak kozel sort. Valahogy ugy van, hogy valami nagyon nagy ceg bevasarolt Euroban sorgyarakbol. Aztan csak ugy mondtak a Drehernek, hogy gyartsa mar. En ugy emlekszem egyebbkent, hogy csak a Dreher gyartja, de lehet, hogy rosszul emlekszem amit az idegenvezeto bacsi mondott. Magyarorszagon szerintem az egyik legrosszab sor es a minosege a Kobanyai sorevel egyenerteku.

lukit 2008.08.22. 12:52:57Szűrés

Par honapja raadasul az addig 4,8%-os Kozel 4%-os lett hirtelen. Rohadjanak meg.

gabor2 2008.08.22. 12:56:48Szűrés

Egyebbkent az idegenvezeto bacsi az allitotta a Dreher gyarban, hogy teljesen ugyanugy (technologia) csinaljak csak a viz kulonbozik. Meg a talan a gombakat vagy bakteriumokat vagy miket is kulfoldrol hozzak ilyenkor amivel a keszul a sor. En egy picit hitetlen voltam ezzel kapcsolatban, ismerve a kozel sor minoseget es tudva, hogy ilyen minosegu sort a tulunk eszakra levo orszagokban biztos nem keszitenek.

birdito 2008.08.22. 12:57:25Szűrés

lukit!

Ez csak azért történhetett, mert Mo-n kemény a víz, és 0,8% alkohol kell a felpuhításhoz.
A Dreher az amúgy Zrt? (Mert akkor nem ér!)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.22. 12:57:57Szűrés

Ehehe. Arra felé még a kecskék is Kozelt adnak tej helyett. Nekem a POPOvicéről más jut eszembe... Amúgy a kecsomé jól van arrafelé?

béla2 2008.08.22. 13:00:16Szűrés

Nemrég ittam Kőbányait, szerintem nem volt rossz. A magyar Kozel viszont nekem sem ízlett. A Borostyán és a Bivaly magyar találmány vagy licence alapján gyártják?

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.22. 13:02:20Szűrés

Nálunk amúgy vannak jó kis trapista sörök. Azok a kemények. 5%,6%,7%,8%,9%,11%,13% és néhol még 16%-os is. Meg persze a punciknak gyümölcsös 3-4%-os.

Csak egy pár fajta, ami eszembe jut (ezek egyikát sem csinálják külföldön): Leffe, Hoegaarden, Chimay, Kőbányai Világos (ja, az nem), Orval, és még legetne sorolni. Van egy pár fajta.

naneee 2008.08.22. 13:02:50Szűrés

Lehet itthon kapni egyáltalán a határainkon túl készült sört?
Vagy mindent a dreher, pécsi, stb gyárt?

Persze másból meg törjük magunkat, hogy hazait vagyünk, támogassuk a hazait...

Jólfelhúztammagam 2008.08.22. 13:04:49Szűrés

Az a nagy cég a SABMiller. Van vagy száz sörmárkanév a kezében.

Mondjuk nem lehet sikeres ember, aki Kozelt vesz, hiszen rá van írva, hogy készül a Kőbányai sörművekben.

Lehet menni Szlovákiába? Hát az is nagy lúzerség. Az ott kapható 3,5%-os dobozos Kozel szintén Lóbányán készül. A sok okos magyar meg veszi a "szlovák" sört.

A Steiger pl. igazi szlovák sör. Olcsó, jó, és az ami rá van írva. www.steiger.sk/

naneee 2008.08.22. 13:04:55Szűrés

Különben én is kóstoltam a kőbányait nemrég, és meglepően jó ahhoz képest, hogy mindenhol mint az olcsószar sör szinonímája tűnik fel.

gabor2 2008.08.22. 13:07:25Szűrés

Egyebbkent erdemes jobaratsagot kotni a Dreher sorgyar alkalmazatokkal. Ugyanis van egy kantin ahol minden alkalmazott ingyen ihat sort delutan 14h-tol este 19h-ig. Kulturalt, tiszta kornyezet, orias lapos kepernyos TV diszkreten a sarokban, 4 fele sor (Dreher, Dreher Bak, Kozel, Aszok). Mindenki annyit iszik amennyit akar es havonta 5db baratjat viheti (ertsd:1x5 vagy 5x1 stb.), hogy csatlakozzon a kulturalt szorazkozashoz.

gabor2 2008.08.22. 13:09:51Szűrés

birdito:
Sajat kutjaik vannak a szomszedban valahol a sorgyar mellett. Es azt allitottak, hogy a viz az teljesen megfelel az igenyeknek a sorgyartashoz. Tehat nem kemenyebb, mint mashol.

senf 2008.08.22. 13:11:57Szűrés

A Dreher legutóbb a SAB-é (Dél-Afrikaiak) volt. A víz kemény, ezért lágyítják, talán ki is ioncserélik, és ez bevett gyakorlat a legtöbb gyárnál. Kevés van ami eredeti quelle-ből, vagy pramen-ból veszi a vizet. Az a baktérium az élesztő, ami gomba. A Kozel meg nekem sem izlik, de jó lesz az vidékre, kabát alá...

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.08.22. 13:15:28Szűrés

valaki elkezdhetné a Warkát meg a Lecht importálni lengyelből már végre.

mangorlo 2008.08.22. 13:26:46Szűrés

mink amikor egyszer is voltunk határ mellett direkt átmentünk révkomáromba venni kozelt, hogy empírikusan hasonlítsuk össze az itthon gyártott kozellel. na és semmi különbséget nem éreztem

egyébként kőbányai tényleg sokat javult, bár a híre elég rossz, le is szúrt a közértes bunkónő, aki már nem az, de régen az volt, hogy miért veszek ilyen szakadék sört?

blr 2008.08.22. 13:26:49Szűrés

A Kozelt már legalább egy éve itthon gyártják. Azóta nem iszom.
A szomorú az, hogy határ mentén élő szlovák ismerősök is panaszkodtak, hogy a magyart árulják náluk a boltban...

cworm (törölt) 2008.08.22. 13:27:18Szűrés

Nem hinném, hogy Ede keze lenne a dologban, ő most vitorlázik. Nagy boldogan, tudatlanul, hogy mi is folyik(!) a háttérben.
Én megvagyok az Arany Ászokkal.

RogerNyul 2008.08.22. 13:32:05Szűrés

Valóban szarabb a Kozel mióta itt gyártják. Anno, amikor legelőször ittam állati jól esett, legutóbb már nagy csalódás volt.

Artie 2008.08.22. 13:34:16Szűrés

Urak, valóban szar volt a Kozel (meg minden itthon főzött sör), még Szlovákiában is ezt árulták. Viszont legutóbb Érsekújváron már nem magyar Kozel volt a tecsóban, hanem... szlovák, Pivovar Topvar, Topolcany. És lőn. Iható lett újra.

dansun 2008.08.22. 13:35:24Szűrés

A magyar Kozel üvegén/dobozán ott van, hogy: Tisztasági Fok: 10°, ilyen szutyok sört a csehek nevében eladni pofátlanság...
...tessék bekapni, Mr. Dréher!

Artie 2008.08.22. 13:35:25Szűrés

Amúgy meg Dreher=Kőbányai=magyarKozel... Egyébként a Beck's is így "járt", gyártatták egy ideig Bőcsön, aztán olyan szar volt, hogy elvitték Lengyelországba, nemrég került vissza. Most megint szar.

neeskens 2008.08.22. 13:38:27Szűrés

Érdekes. Mindenesetre a barátnőm nyári munkában sört kóstoltatott, a résztvevőknek - anélkül, hogy tudták volna mit isznak - két sört kellett összehasonlítani, külsőleg-belsőleg (íz, illat, állag stb.). A Kozel így az egyik legmagasabb pontszámot kapta, ha jól emlékszem talán csak a Pilsner verte meg az összehasonlításban. Lenyomta az össszes magyart (Soproni, Dreher) meg egy csomó, amúgy itthon nagyobb márkának tartott külföldit (Amstel, Heineken,Gösser).
Nem egy embernél, többszáznál, úgy - mégegyszer mondom - hogy nem tudták mit isznak.

kanbatu 2008.08.22. 13:39:21Szűrés

A kőbányai gyárban vigyáznak, hogy ne legyen jó a sör, ennek érdekében biztosan a szükségesnél ritkábban tisztítják a csöveket, ez adja a dréhernek meg egy két másik sörnek azt az otthonos állott hónaljszagot. Véletlenül az arany ászok most éppen iható (nem jó, csak iható), de gondolom a hibát hamarosan korrigálják.

A Kozel pedig azóta készül itt, amióta lehet nálunk is kapni, ennek meg már több éve. Fekete ökör. Ott kell.

neeskens 2008.08.22. 13:39:42Szűrés

Mondjuk azt nem tudom biztosan, de úgy emlékszem sima magyar Kozel volt.

Artie 2008.08.22. 13:41:24Szűrés

Amstel, Heineken, Gösser: mind magyar sörök. Hasonlítsd össze a soproni Gössert a leobenivel. Mintha nem is ugyanarról az italró lenne szó. A Heinekennél meg érdemes kipróbálni, hogy megveszed a magyar üvegest, meg veszel holland kishordóst. Szintén mint a híg húgy és a sör. Az Amstel "lánykori" neve meg nálunk Talléros. Na az volt még egy rettenet.

ihatethisindapassthingy 2008.08.22. 13:43:10Szűrés

Andrei, bizony. A Duvel a belépőszint és már az is elképesztően finom. Többszörös fermentálást a népnek!

pocak 2008.08.22. 13:44:27Szűrés

Oly távol vagy tőlem, és mégis Kozel.

Artie 2008.08.22. 13:44:41Szűrés

Igazi, külföldi sörök: Pilsner, Staropramen, Budovar. Ezeket kell inni. Igaz, a Budovart nem szeretem, de ízlés dolga, nem azért, mert gagyi sör.

neeskens 2008.08.22. 13:45:37Szűrés

Csak azt akartam mondani, nem kell a sznobizmus, mert ha az emberek nem tudják, hogy Kozelt isznak, akkor igencsak ízlik nekik.

szobatars 2008.08.22. 13:45:44Szűrés

Évek óta nem veszek Kozelt még a szlovákoknál sem (ok: Dreher)

A Zlaty Bazant szinte kötelező, Steiger, Smadny Mnich,Topvar, Gambrinus...na meg a Kelt!

paráznabillegető 2008.08.22. 13:46:51Szűrés

mamapicilánya, szeretlek! :)
proszit! :)))

Hózentróger 2008.08.22. 13:47:36Szűrés

Krusovice, gyerekek, az ám a valami. Csak kurva drága.

Artie 2008.08.22. 13:47:37Szűrés

Mondom, már nem magyar Kozel van Szlovákiában! Neeskensnek meg gratulálok, vártam, mikor lesz valaki, aki szerint ez sznobizmus. Amíg Magyarországon alap, hogy kukoricadarát teszünk a sörbe, amíg nálunk alap, hogy gyenge vízből főzzük, addig lesz savanyú utóíze, és ihatatlan lesz.

mqqq 2008.08.22. 13:48:46Szűrés

Ezért kell Coronitát inni, azt nem itthon gyártják.

neeskens 2008.08.22. 13:49:24Szűrés

Artie! Olvasd el az előző hozzászólásomat:

Érdekes. Mindenesetre a barátnőm nyári munkában sört kóstoltatott, a résztvevőknek - anélkül, hogy tudták volna mit isznak - két sört kellett összehasonlítani, külsőleg-belsőleg (íz, illat, állag stb.). A Kozel így az egyik legmagasabb pontszámot kapta, ha jól emlékszem talán csak a Pilsner verte meg az összehasonlításban. Lenyomta az össszes magyart (Soproni, Dreher) meg egy csomó, amúgy itthon nagyobb márkának tartott külföldit (Amstel, Heineken,Gösser).
Nem egy embernél, többszáznál, úgy - mégegyszer mondom - hogy nem tudták mit isznak.

Ez a helyzet!!!

szuper titkos nikk · http://www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.08.22. 13:50:15Szűrés

Itt még a Coke is más, mint mondjuk Bécsben... :((

mqqq 2008.08.22. 13:50:34Szűrés

Artie, miről beszélsz? Pilsnert is a Dreher gyártja.

Syolos 2008.08.22. 13:50:51Szűrés

Apropó, Duvel. Lehet kapni itthon!! Le voltam döbbenve, amkor boldog pofával hazacipeltem hat rekesz (vagy minel hívják azt a keménypapíros csomagolást) flamand söröcskét, és a Duvel meg ott figyelt a Kaisers-ben (igaz, a címke magyar részére sikerült egy helyesírási hibát eldugniuk, de hát :D). El is döntöttem, hogy többet Nem importálok magánba Duvelt. De aztán megnéztem az árát, és ötszáz valahány forint volt (kint meg asszem 5 vagy 6 euróért vettem a hatos pakkot), úgyhogy revidiáltam a nézeteimet :)

Nekem amúgy a barna Kasteel a kedvencem, kicsit édes, de finom.

Artie 2008.08.22. 13:53:51Szűrés

Pilsnert a Dreher _forgalmazza_. Vegyél egyet, olvasd el a címkéjét. Tudod, hogy a kettő között mi a különbség, ugye?

Neeskens, te meg olyanokkal kóstoltass, akik nem magyar sörön szocializálódtak, hanem ittak már rendes sört is. A sok magyar lötty közt lehet, hogy a Kozel a legjobb, nem tudom, de nem is akarom megtudni.

Hózentróger 2008.08.22. 13:55:13Szűrés

Egyébként meg Sopronit iszom, az a finom sör, akárki megmondhassa.

Dubito 2008.08.22. 13:55:43Szűrés

Én eddig azt hittem, a Kozel nem is sör, hanem amolyan "esti ital".
Na mindegy, ezután is maradok a Dréhernél.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.08.22. 13:55:45Szűrés

Én egyszer voltam a Borsodi Sörgyárban gyárlátogatáson.

Bandukoltunk a gépek között, néztük, hogy készül a nedű, miközben azt hallgattuk, hogy milyen rohadékok ezek a multi bevásárlóközpontok, akik behozzák a sok vackot, a névtelen söröket, amiket akciósan 99 forintért árulnak. És, hogy hűűű, meg háááá, meg rohadt kapitalisták, stb.-stb.

Egyszer csak beértünk egy hatalmas csarnokba, ahol hegyekben álltak a raklapokra felpakolt no name sörök. Megszeppenve néztünk, kérdezni, de még körül nézni sem mertünk, mikor megszólalt a kísérőnk. Ja, ha erre van igény, akkor ezt (is) csináljuk.

Na ennyit erről....

(Voltam a Budweisernél is. Hát ott ilyet nem tapasztaltam, de az valami csoda volt! Ajánlom mindenkinek és friss, szűretlen, jéghideg sört is adnak kóstoló gyanánt. Mondjuk az Csehország, ez meg nem...)

Fedup Sári 2008.08.22. 13:59:44Szűrés

Nem az a baj, hogy a svetly velkopopovicky kozelt kőbányán gyártják (eddig nem tudtátok?), hanem az, hogy a szenyák nem hozzák be a premiumot és a cernyt. Mert akkor lehetne jó velkopopovicky inni itthon is, nem csak csehországban. A drekker üfsz-a azt írta, mikor kérdeztem, hogy miért, hogy a barnán gondolkoznak középtávon.

De ugyanígy nem jön be hozzánk a staropramennek is a teljes választáka, gyártanak pl. egy ír fekete sört, nagyon finom, de szarnak importálni magyarországra. Staropramenék meg azt ajánlották, hogy látogassam meg csehországot, ha innék a sörükből.

Igaz, tkp. elég szlovákiáig elmenni, mert ott már kaphatóak a cseh sörök.

neeskens 2008.08.22. 13:59:47Szűrés

Imádom ezt a hozzáállást, én hozok egy tényt. Te el se olvasod,amit írtam, mert én senkit sem nem kóstoltattam....

Ez egy dolog, oké. Azért kíváncsi lennék, látatlnaba megtudnád-e mondani, melyik a magyar és melyik a hollnad Heineken.

De, szerinted az össszes magyar sör ihatatlan lötty, gondolom, ezért te esténként kimész Németországba, ha vacsi után meginnál egy Gössert...

Vöcsk 2008.08.22. 13:59:59Szűrés

A Pilsneré a Kozel meg a Gambrinus is, de a Pilsner Urquellt Pilzenben gyártják, pár hete voltam a pilzeni sörgyárban, amikor az U19-es EB volt.

A Nagy-Magyarország zászló a Teplice-Kispest meccs kapcsán került oda több mint egy hónapja, csoda, hogy még mindíg ott van.

movhu 2008.08.22. 14:05:09Szűrés

A sör 4,5%-kos(vagy inkább 5-ös) alkoholtartalom alatt nem sör...4%???? Ez vicc.
Az összes ilyen üvegre cimkét rakatnék:

"SÖR JELLEGŰ ALKOHOLTARTALMÚ ITAL"

Pol 2008.08.22. 14:07:09Szűrés

Akkor már értem, hogy miért nincs nálunk barna Kozel. Eddig nem értettem, hogy az miért nem fér fel a kamionra...

Pedig az sokkal jobb (szerintem).

Nagyzee 2008.08.22. 14:14:35Szűrés

@neeskens: Itthon is lehet azért kapni import söröket.

Amúgy a Kozelt is importálták a bevezetése utáni első 1-2 hónapban, ha jól emlékszem. Az volt a legjobb, mert már akkor is igen olcsó volt, de viszont még eredeti és minőségi. És igen, ég és föld a különbség.

Legnagyobb szívfájdalmam pedig az, hogy a Staropramen nem tervezi, hogy valaha is fognak Granat-ot exportálni Mo-ra.:(

rexter 2008.08.22. 14:19:59Szűrés

legjobb sor az angol arany aszok, a carling. magyarorszagon meg az arany aszok :D
legundoritobb a Borsodi. ami annyira undorito h szoba sem kerul itt a sorokrol valo elmelkedes kozben :)

neeskens 2008.08.22. 14:22:52Szűrés

Szerintem meg (l.d. 13:49-es hsz-emet), meg még többszáz ember szerint a Kozel minimum az "egész jó" kategóriába tartozik.

Persze, fasza dolog félévente ínyencségből flamand,cseh söröket inni, de azért az teljesen más.

Az Aranyfácán, vagy a Becks például szerintem nem igazán jó sör.Kb. Soproni szint, nekem eddig a csapolt barna Krusovice jött be a legjobban Prágában, meg jó Hoogarden is csapolva. De: ezekhez viszonylag ritkán jutsz hozzá, viszont én szívesen iszom Kozelt itthon is, mert szerintem finom.

riksafutam 2008.08.22. 14:26:35Szűrés

a 4%-os sör az a 10-es sör a cseheknél. Üdít, frissít, és lassabban rúgsz be tőle.

moxika 2008.08.22. 14:27:31Szűrés

Elég lassan jöttetek rá, hogy itt gyártják, mert már legalább 4 éve így van!!!!

dr. orter 2008.08.22. 14:29:47Szűrés

az ott nem nagy Magyarország, hanem a Magyar Királyság. Annyira bonyolult megkülönböztetni a kettőt?

vydámbarak 2008.08.22. 14:31:44Szűrés

Jónapot! Jó a köbányai sör manapság. Mostanában iszogatom is,ám régebben tényleg olyan volt,mint a víz,azért nem ittam hosszú évekig. A kétliterest veszem,igy elmondhatom,hogy csak két üveg sört ittam kéremszépen!:8)

Secnir 2008.08.22. 14:33:09Szűrés

jaja, kozelert én is kijartam komaromba, amikor még kozel volt.
most mar tavol van.
de akkor finom volt, meg amikor elkezdték importálni mo-ra.
aztán egyszer amikor beleittam azt hittem buggyant. vagy mijafasz. bontok másikat. az is. na öveg átnéz, gyártja dréher sakálműve lóbánya. pfuj.
egy darabig kijártam importér' aztán a dréher utánamnyúlt, és oda is ők szállították.
akkor elkezdtem hozni Corgon-t, az is gyó volt.
mosmár nem járok az écaki határ felé, így kénytelen vagyok beérni azzal ami van.
igaz, válogatok, ha vanidőm elmenni a helyi italnagydiszkontba, ott válogathatok kedvemre import sörök közül. és ha egy kummantás magyar nyelvű szöveg sincs rajta, akkor meg vagyok nyugodva. (becks, löwenbrau stb).
a drehernek sajnos kellene egy olyan helyet keresnie, ahol van TISZTA nem kemény FORRÁSVÍZ. pont. kőbányán gyár lebont, ott újjáépít. másképp nem tud a picaon talpon maradni.
de az sem, aki a söreiket issza....

ihatethisindapassthingy 2008.08.22. 14:36:07Szűrés

Syolos, nekem a Kasteel túl édes, de a Delirium Tremens üt :) Duvelt asszem valamelyik nagyáruházban (Auchan, Tesco?) lehet kapni rendszeresen, illetve belga sörökből általában van egész jó kínálat a Culinarisban, úgy 8-12 fajta az 500-ból, kriek is. Chimay, Judas, Kwak, Corsendonk, Kasteel, Duvel, ezek szinte mindig.

Yeto 2008.08.22. 14:40:08Szűrés

(vagy minel hívják azt a keménypapíros csomagolást)

Tán csak nem a KARTONra gondolsz?

Fércelt 2008.08.22. 14:42:31Szűrés

Tudom, hogy nem vagyok szerencsés de a múltkori szívásom óta azt is utálom aki a Kozelt kitalálta. (a hazait) Egy kartonból (24)10 volt alapból buggyant. Először csak az tűnt fel, hogy nincs habja. Aztán meg az, hogy olyan az állaga mint ha szüretlen búzasör lenne. A szaga pedig mint a tojásnokedli után egy családébrsztő 11 másodperces puki ami egymás után 4 szólamban hagyja el a szelepet. Soha többet nem iszom itthon Kozelt!!!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.08.22. 14:42:33Szűrés

Erre most jött rá a levélíró? A magyar Kozel egyszerűen ihatatlan, teljesen nyilvánvaló, hogy köze nincs a cseh Kozelhez. :P

Lesz még Prága magyar falu! xD

neeskens 2008.08.22. 14:43:23Szűrés

Szerintem amúgy a Löwenbrau ihatatlan

- Rendi - 2008.08.22. 14:44:19Szűrés

nabazz 2008.08.22. 13:02:50

Nem rég olyan Holstein-be futottam bele, amit Horvátországvan gyártottak; finom is volt :)

Amúgy érdemes olvasgatni a címkét, érdekes dolgok derülnek ki...

borovi 2008.08.22. 14:44:26Szűrés

Mekkora egy farok lehet, aki nagymagyarországos matricával szarja tele az összes útjába eső külföldi településnév-táblát! És akkor csodálkozunk, hogy a szomszédaink rühellnek bennünket.

fosószilva (törölt) 2008.08.22. 14:44:29Szűrés

A Kozel odaát már ismét szlovák gyártmány és létezik egy erősebb változata is, ha jól emlékszem zöld cimkés. Na azt össze sem lehet hasonlítani ezzel a lóhúggyal amit itthon kapni. Sajnos jó pár sör járt így pl a Löwenbrau ami nagyon messze van az eredetitől. A Tuborgot is évekkel ezelőtt még kőbányán gyártották, de annyira szar volt a minőség, hogy visszavonták a licensz gyártás jogát, el is tűnt egy időre Mo.-ról. Most a horvátok gyártják. Kicsit jobb lett. Szomorúen kell látnom, ha külföldön járok és kóstolgatok, hogy sörben (is) nagyon gyengék vagyunk. És nem csak a szlovákokra, osztrákokra gondolok, hanem pl. a szlovéneknél is van 1-2 saját (pl. Union) márka ami simán üti az egyetlen magyar prémium sört a Drehert.

Zizi6785 2008.08.22. 14:50:36Szűrés

Bivaly, Borostyán magyar, és a legjobb hazai sörök. A Bivaly még erősebb lett volna, csak nem engedik itthon.
fosószilva jogos, még a horvátok is jobb sört gyártanak mint mi.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.08.22. 14:52:10Szűrés

még jó ,hogy nem szeretem a sört...azért hihetetlen ,hogy a a kommentelők szerint minden magyarországon gyártott sör _szar_

ezt tényleg fikaország

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.08.22. 14:55:26Szűrés

melyik horvát sör?:) nem emlékszem pontosan melyik horvát márka vagonjai állnak Bőcsön feltöltésre várva....

csipa 2008.08.22. 14:55:30Szűrés

"Budweiser" ezt igy leirni??? Budvar, bazmeg!

Persze 2008.08.22. 14:58:20Szűrés

Nekem már a reklámja is túl gagyi volt ahhoz, hogy egyáltalán észrevegyem ezt a löttyöt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.22. 15:01:47Szűrés

Jesszus. 1-2x megkóstoltam, de kösz, többet nem.
Ugyanez igaz a gagyi 3%-os vizezett akármikre, meg a Borsodira is (lehet szidni, nekem nem ízlett, bár az legalább nem vízízű).


Szóval marad a kérdés : ha a Dreher normális sört is tud gyártani, kkor ezt miért gagyisítja? rontja az üzletet? Milyen üzletet? Ebből is hozzájuk dől a lé...

yenoee 2008.08.22. 15:02:13Szűrés

Kozel cerny RLZ :)
Dréheresbe eccer futottam csak bele, háde kerülöm azóta is messziről.

fosószilva (törölt) 2008.08.22. 15:05:50Szűrés

Borostány, Bivaly valóban nem rosszak, aki az édesebb ízeket és az erősebb söröket kedveli. De a keserűbb izekért rajongók nincsenek nagyon elkényeztetve magyar márkákkal.

neeskens 2008.08.22. 15:07:48Szűrés

Horvátoknál azért érdekes, mert van két saját márka az Ozujsko meg a Karlovacko. Szerintem egyik sem olyan rossz, Karlovacko talán jobb.

Viszont a nem horvát sörök a kocsmákban majdnem dupla annyiba kerülnek Zágrábban, mint a két hazai.

Amúgy meg akkor is tartom,hogy a Kozel (magyar) nem rossz.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.08.22. 15:09:14Szűrés

... izé, tessék mondani, a búzasört szereti még rajtam kívül valaki...?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.22. 15:11:38Szűrés

@fosószilva : Nemtom, nekem a Soproni + Arany Ászok teljesen jó, néha Heineken, vagy ilyesmi "jobb" sör csúszik be.
Szalon még elmegy, pedig itt lakok ahol gyártják, de nem tartom túl nagyra.

Amúgy voltunk a sörfőzdében még régebben tanulmányi kiránduláson...
...gondoljátok el, hogy 6 hatalmas tartály a fejed felett (pár emelettel a föld alatt van az aljuk, te meg alattuk, a tartályok 1-2 emelet magasak...) é az mind tele sörrel...
Na annyi még Szalonból is oK lett volna 8P

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.08.22. 15:12:18Szűrés

Nem a magyar víz szar, hanem a Kőbányai Sörgyárban nem tudnak rendes sört főzni.
Nem jönnek rá, hogy hiába vesznek bármilyen licenszet, a sör nem lesz jó, és nem a licenszben van a hiba.

Komáromban nagyon jó Heinekent főztek.
Be is zárták a sörgyárat......Most ihatjuk a szar importot :-)

িচলেদীদসজৃ (törölt) 2008.08.22. 15:13:04Szűrés

sör alapanyagai víz+maláta+komló.
Amíg ilyeneket olvasol a címkén hogy savanyúságot szabályozó anyag, vagy kukoricadara. Amíg ez megengedett addig itt nem lesz normális sör.

Dr. Fotos 2008.08.22. 15:15:09Szűrés

A Heineken sem olyan izu mint az eredeti Holland es akkor a meregdraga Guiness-t meg sem emlitettem.

Kövér_Agár 2008.08.22. 15:15:49Szűrés

Schwechater Zwickl-t kóstoltátok már? Mennyei!

Secnir 2008.08.22. 15:22:03Szűrés

apropó:
házisörrel kapcsolatban vannak már valakinek tapasztalatai? mármint főzött már? és sikeres volt?

rka 2008.08.22. 15:22:18Szűrés

magyar sörök közül szerintem csak Dreher es a Soproni iható, licenc sörök közül a stella sem rossz.
a Kozelt pedig csak magyarorszagi palyafutasanak maximum az elso feleveben importaltak, addig nagyon is jo volt, aztan jott a gyanus uvegvaltas, es a cimken felfedezheto volt hogy a kobanyai uton gyartjak.

Pista Bácsi 2008.08.22. 15:27:35Szűrés

LEFFE !!!!

Na, az sör!!! A többi meg :-(((

Azt tudja valaki, hogy Reininghaus sört lehet-e kapni valamerre ? (Márminthogy a sógoroknál erréb.)

Zizi6785 2008.08.22. 15:28:40Szűrés

Stella-t a Borsodi gyártja.

rush4you 2008.08.22. 15:30:52Szűrés

na igen az "ilyen" emberek isznak HEINEKENt meg BECKS-et. csak a logó számít
a söripari konszernek nem tegnap jöttek létre és már semmiből sincs eredeti, mindenki eszi a maszlagot:
"évszázados recept, bele is húgyozunk hogy autentikus legyen"
ugyan már, ébresztő !!

birdlady 2008.08.22. 15:30:58Szűrés

A Zlaty-t is a dreher gyártja, de ez kinek okoz meglepetést?
Menj el a dreher sörgyárba SÖRUTAZÁS-ra, a honlapjukon lehet jelentkezni. Ott aztán meglátod, hogy hány márkát gyárt még ezeken kívül a dreher.

rush4you 2008.08.22. 15:32:24Szűrés

a másik okos:
savanyuság szabályzo, mint mondjuk aszkorbin sav nem odavaló mi?
vagy kukorica??
ne igyál coronitát te se, sőt sört se sztem

jorgosz 2008.08.22. 15:34:32Szűrés

Így van anti troll!Ami jó, azt javítsuk le!-ez a jelszó,és már nem csak itthon.Tapasztalt kassai sörivó barátom felhívta figyelmemet:vigyázz már itt is szart gyártanak némelyikből!Hozzáteszem a Kozel(kinti) még teljesen fogyasztható.Kőbányai Prazdroj: gyalázat!Egy üvegtől szétmegy a fejem...Sajnos a sörgyáraink kútjai szar vizet adnak-vagy olyanná teszik.Miskolci vagyok,a Borsodi ihatatlanná vált, (mindegyik)szinte büdös.(nem mintha egy ultranívós lett volna eddig...)És mégis veszik, mint a levegőt.

Secnir 2008.08.22. 15:34:42Szűrés

neadjisten van valakinek egy sörös receptje, amit ki lehetne próbálni?
anno kaptam egyet, de csak egy ihatatlan szar lett belőle. rákérdeztem a receptadóra, hogy mit basztam el, mert ihatatlan szar lett, erre azt mondta, hogy neki is, csak odaadta a receptet, hogy hátha sikerül.
azóta kísérletezgettem, de sose nem jött össze. tipp? ötlet valakinek?

Tamil Tigris · http://www.caucasianchallenge.com 2008.08.22. 15:36:52Szűrés

Mi ebben a meglepő? Aki ismeri és szereti a Kozelt, az tudta a megjelenése előtt, hogy itthon fogják gyáártani, miután a Dreher elvesztette a Holsten márkát, kellett nekik egy alsó-középkategóriájú márka.
A hazai Kozel egy rakás szar, különösen a cseh Kozel mellett.
És hol lehet a legfinomabb Kozelt inni? Prágában, az U Cerneho Vola nevű intézményben. Sörbarátoknak kötelező a meglátogatása.

Megjegyzem amikor én a Staropramen gyárban jártam, furcsa volt, hogy a komplett gyártás technológiát megmutatták az alapanyagokkal együtt. Erre a helyi fószer elmondta, hogy nincs itt semmi titok, mert egy dolgot úgysem tudsz lenyúlni, az pedig - mutatott a lába alá - a viz alattuk, amiből ugye a sör 85%-as van... hát ezért nem tudna a legjobb sörmester sem olyan söröket csinálni, mint azok a srácok ott kint.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.08.22. 15:39:58Szűrés

pár dolog: heineken nem import, sopronban gyártják. itt a különbséget az importhoz képest leginkább a víz adhatja, de a heineken minőségét a hollandok elég szigorúan ellenőrzik és az élesztő meg a komló is hollandiából jön. Zlatyt is sopronban főzik (nem a dreher). nem gyakorlott sörkóstolók meg igen nehezen vesznek észre kisebb különbségeket sörök közt (sok sörkóstoláson vettem részt, voltak nagyon érdekes tanulságok), persze a nagyon szart azért ki lehet szúrni.
Én szeretem a búzasört, ráadásul azt nem gyártanak itthon, mert más a technológiája mint a mo-i gyártósoroké és (szerencsére) nem fogy annyi, hogy megérje átteni a termelést :)

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.08.22. 15:42:52Szűrés

kozelt meg valóban alsó-középkategóriára hozták be a borsodi/soproni ellen, de aztán a saját arany ászokjukon is sikerült ütni vele egy jókorát

flobertgida 2008.08.22. 15:49:18Szűrés

Sencir!
Régen lehetett kapni "otthon főzhető sört", mily meglepő Mezőgazdasági boltokban,a Pilseni, hm.. isteni,csak nem volt kellően szénsavas.Próbálkozz hátha van még forgalomban.

flobertgida 2008.08.22. 15:51:51Szűrés

Bocs,helyesen Secnir csak a szókép olvasás az....

Secnir 2008.08.22. 15:53:02Szűrés

a www.hazisor.hu -n van, de még nem mertem megvenni, egyelőre a hagyományos főzéssel próbálkoznék...

Kopi3.14 2008.08.22. 16:01:01Szűrés

neeskens, erdekes, Gössert idekinn meg nem lattam, ellenben a reklamja az Paulaner. Nem lehet, hogy az is valami magyar nemet sor?

jimy02 2008.08.22. 16:01:54Szűrés

redcard
Van magyar búza sör is Ilzer a neve.
Ami a Kozel-t illeti tényleg rosszabb lett mostanság, a Heineken meg etalon sör. Nálam a Staroparmen a nyerő cseh sör.
Na meg aki ilyen teszkos húgyleveket iszik mert az is fogy rendesen csak tudnám miért, én megnem birnám inni, őket vajon mi visszi rá???

pater76 2008.08.22. 16:02:57Szűrés

Leffe Bruin! Az SÖR! Szerencsére itthon még nem kezdték el pancsolni, így az import üveges tökéletes minőségben csurog le a torkomon :)

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.08.22. 16:05:48Szűrés

jimy02, tényleg, az ilzer felett elsiklottam

Vegaaa 2008.08.22. 16:10:52Szűrés

lehet hogy oktondi dolog megemlíteni az edelweisst, mivel az búzasör, de 250ér kapni a tescoban. amíg ez így van, addig csak nevetgélek a többi márkán:) és még dunkel is van belőle.

tincze 2008.08.22. 16:12:41Szűrés

csak eszembe jut:Csehországban remek sörnek számít a Kozel.Az utóbbi időben viszonylag gyakran vagyunk Cs.o-ban, üzletileg.
Hihetetlenül isszák a sört!
Pl. Öreg barátunk (kb. 65 éves, felvidéki magyar srác, Prága mellé nősült , ott ragadt) a szomszédaival, konkrétan 3 fővel elkezdenek pénteken sörözni, úgy hogy van 120 liter sörük.(3 hordó), a finom Fermettel, meg moravai szilvapálesszel kísérgetik.
Vasárnap meg már aggódnak, hogy a grillezéshez kéne valami kis sört venni, de hétvégén csak üvegest tudnak szerezni.Na ?

tincze 2008.08.22. 16:15:07Szűrés

Különben elkezdtünk beszélgetni egy cseh sörgyárral, hogy hoznánk Magyarországra a terméküket.
Persze igazit, csehet, nem ilyen műmájer módon , legagyisítva.
Szerintetek?

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.08.22. 16:16:54Szűrés

vegaaa, nem oktondi, az edelweiss remek import búzasör :)

jimy02 2008.08.22. 16:17:26Szűrés

Vegaaa
Helyesen látod a dolgokat pláne azért mert import sör, és kint kicsit olcsóbb is. Löwenweiss is jóval olcsóbb mint itthon, sajna ezek nagyon drágák idehaza, még az általam kedvelt Paulaner is iszonyat drága

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.08.22. 16:18:16Szűrés

Én úgy tudom nem sikerült Sopronban elfogadható Heinekent főzni, de lehet hogy azóta lejjebb adták a hollandok az elvárásaikat...

A nagy igazság a víz. Ha nem jó a víz, meg lehet toszni az egészet.

chorizo 2008.08.22. 16:25:39Szűrés

Amsterdam Maximator. 12%. Fejreállsz :D

jimy02 2008.08.22. 16:25:45Szűrés

anti
Én azért vitatkoznék a soproniak egész jól főzik a licenc söröket, nem úgy mint a dreher pl a HB-t azt nem igazán találták el, amit kintről hozok ég és föld a különbség, de visszont a saját söreik dreher bak , classic egész türhetö.
De hogy necsak a dreheről mondjunk rosszat példának ott a borsodinak a löwenbrau-ja az se hozza az elvárható formát.

rogerlaci 2008.08.22. 16:26:25Szűrés

lányok, fiúk, azt hiszem tévedésben vagytok, hogy adott márkájú sört csak az originátor gyártja. Gondoljátok meg, hogy logisztikai szempontból milyen pazarlás lenne tőbb ezer köbméter vizet szállítani egyik országból a másikba. A licensz adás teljesen elfogadott dolog a világban a megfelelő minőségellenőrzés mellett. Gondoljátok meg, hogy az amlodipin hatóanyag tatalmú vérnyomáscsökkentő tablettákat csak az USA-ból lehetne Magyarországra szállítani, mert ott van az originátor. persze az is igaz, hogy az originátor multi aki a világ több helyén gyárthatja a hatóanyagot és azt számos országban tablettázhatja, szerelheti ki. A sörrel lényegesen kevesebb a macera, megvan a recept, csak a technológiai fegyelmet kell betartani.

neeskens 2008.08.22. 16:34:38Szűrés

A magyar licences Löwenbrau meg HB szerintem is gyalázat, de a Kozel meg a Heineken nem rossz.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.08.22. 16:36:16Szűrés

anti_troll, egész jó heinekent főznek sopronban. egyébként valóban nem csak hollandiában és sopronban főznek heinekent, hanem elég sok országban, mindenhol ahol a hollandoknak megfelelt a minőség. de pl usába be kell vinni, mert az amerikaiak csak úgy veszik, ha import, nekik az az elit :)

UkránMaty. 2008.08.22. 16:40:34Szűrés

Emeberek! Nehogymá a saját sörünket szidjuk...
A Soproni pl. kifejezetten minőségi sör(persze ha hónapokig boltan áll akkor rossz lesz mint minden sör amiben nincs tartósítószer, amelyikben meg van az mondjuk már eleve rossz)
A soproni sörgyár saját kúttal rendelkezik, amiből különösen tiszta vizet nyerenek, a Heineken is ebből készül egy teljesen külön rendszeren, tudtommal maga a rendszer is a licensz része.
Kövezzetek meg de én a magyar Kozelt és még a sima Drehert is szeretem!
xD
Amúgy a soprni sörgyár látogatható és egy élmény!!!
FONTOS!!!!!!!!

Manyizga (törölt) 2008.08.22. 16:47:57Szűrés

Magyar vízből nem lehet jó külföldi sört csinálni. Magyar tejből se lehet normális Milka-csokit készíteni. ÉG ÉS FÖLD. Ez van.

nemáá 2008.08.22. 16:49:43Szűrés

A multkor vettem - Gossert itthon, mondvan az meg jo (a Kozelrol voltam leszokoban). Nem tudtam meginni, olyan szarra sikeredet fozet kerult a palackba. Az soproni gyartmany emlekeim szerint.
Most az alacsony aron bevezetett, majd k...a dragava valt Pilsnert iszom, ha SORt akarok inni

Dudi 2008.08.22. 16:51:33Szűrés

Véleményem szerint, hogy nálunk nincsenek hegyi patakok, amikkel sört csinálhatnánk, meg hogy kemény a víz, csak hablaty. A csapvizünk Európa szerte a legjobbnak számít, artézi kútjaink meg kihasználatlanul hevernek (különben sem hiszem, hogy egy patakocska elegendő lenne annak az irdatlan mennyiségnek az ellátására, melyet a neves nemzetközi sörgyárak igényelnek)

Valóban lehetnek minőségellenőrzések, de valószínűleg akkor a gyár egyszerűen "összekapja" magát, és amíg tart az ellenőrzés, jókat gyárt (az így gyártottakat meg odaajándékozzák az ellenőröknek, vagy a vezetőségnek - még véletlenül se kerüljün ki a piacra).

Én inkább a spórolásra, és az ebből adódó (esetleg engedélyezett - vagy nem engedélyezett?) eltérésekre gyanakszom. Számomra inkább fontos a minőség, ezért, ha boltban vásárolok sört, nem bánom, ha 300 Ft fél liter, de alaposan utánanézek, mit fogok inni. Az első három korsóig, utána meg valóban mindegy :)

laposmacska 2008.08.22. 17:15:32Szűrés

Hol lehet Gambrinust kapni Debrecenben és a környékén? Csehországban ittam, és eddig nekem az jött be legjobban!

laposmacska 2008.08.22. 17:29:21Szűrés

klarky 2008.08.22. 13:55:45
"(Voltam a Budweisernél is. Hát ott ilyet nem tapasztaltam, de az valami csoda volt! Ajánlom mindenkinek és friss, szűretlen, jéghideg sört is adnak kóstoló gyanánt. Mondjuk az Csehország, ez meg nem...) "

Na az tényleg nagyon ott van! Még az asszony is megitta. Egész addigi életében kb fél deci sört ivott (utána is), de a szűretlen sör neki is ízlett.

Mondjuk bunkó magyarokkal voltam: A "csapos" töltötte a papírpoharakat egy tálcán, hogy jusson mindenkinek, egy közülünkvaló faszi odaáll, hogy elveszi a tálcát, erre a hozzá legközelebbi szabad polcra leteszi, elvesz kettőt, és elhúz a picsába. Még én szégyelltem magam.

tudos77 2008.08.22. 17:39:32Szűrés

Soproni és Heineken nemcsak Sopronban hanem Martfűn is készül itthon. Ugyanolyan minőségben. A nagy sörgyárak söreit nem egy sörgyár készíti egy forrás vizéből, hanem esetenként több száz. A vízminőségi paraméretek és a gyártástechnológiát adják el a nagy cégek, a vízminőség beállítása pedig nem nagy tudomány. A martfűi, soproni és holland Heineken közül az importot 10000 emberből 9999 nem tudja kiválasztani több anonim kóstolásnál. Ez tény.

Mellesleg a sörnél izlések és pofonok. Nekem a Dreher és a Soproni 1895 kifejezetten a kedvenceim, még az egyébként kiváló minőségű cseh söröket nem szeretem (a Staropramen nekem egy keserű lábvíz), a szlovákoknál is csak a Kelt és a Corgon jön be.
A legjobb söröket szerintem a Leffe csinálja, illetve van néhány nagyon kellemes német sör (pl: Veltins), de például nekem a magyar Beck's jobb mint a német.

MosoMasa 2008.08.22. 18:32:43Szűrés

A szlovákok meg eredeti Sony tv-t gyártanak.
A hitachit meg a kínaiak.

staropramen 2008.08.22. 19:28:11Szűrés

@tudos77
a személyeskedést kéretik mellőzni.

Atomkapitány 2008.08.22. 19:34:12Szűrés

Én is nagy cseh sör rajongó voltam, amíg Belgiumban nem jártam. Na azután igen nagy visszalépések ezek a "remekek". Itthon én is csak barna staropramen.

FéeVerte 2008.08.22. 19:46:05Szűrés

Leffe!
bár itt már sokan írták... Akkor: Framboise. A márka már a része.. izé, múlt ködébe vész.
No meg a Calvados, Amavera.

vegacs 2008.08.22. 19:48:25Szűrés

Pár éve jártam Szlovákiában egy fesztiválon.
Punk Island volt a neve.Nem tudom,hogy ezt rendezik-e még...
De!
A Kozel ízlett a legjobban...meg persze a Topvar!
Miután hazajöttünk azután jelent meg a hazai piacon a Kozel.
Ott ízlett-itt nem...
Ez a nagy büdös helyzet.
Még egy megjegyzés:A-nemzetközi viszonylatban kis méretűnek számító-Punk Island fesztiválon legalább 8 féle csapolt sör volt!!!
A legjobb cseh és szlovák sörök.
Ha itthon elmegyek egy fesztiválra akkor csak egy(esetleg két/kettő)féle csapolt sört ihatok mert megveszi a jogot a lakosság itatására valamilyen nagy gyártó.ű

cső

MosoMasa 2008.08.22. 20:30:26Szűrés

Az a jó, hogy sok nagyszájú sörös csak a cimkéről tudja valójában megkülönböztetni a söröket. És ez alapján mesternek titulálják magukat.
Ehhez jön a finom kis demagóg duma, hogy itthon minden szar....

UkránMaty. 2008.08.22. 20:59:34Szűrés

@magampista
Igazad van!
Én elmentem Sopronit vedelni...
xD

Alwares 2008.08.22. 21:25:31Szűrés

Azt mindenki tudja, hogy Kozelt, kizárólag Prágában kocsmában, csapoltat szabad inni. Alap ;)

neet 2008.08.22. 22:06:11Szűrés

Létezik sörön olyan, h minőségét megőrzi??? Tegnap az Intersparban akartam venni nagyüveges strapa sopronit (1.5 l), de az volt kékkel rápecsételve, h 19.08.08. Na, ez már vagy aug 21. körül volt, nyáron sose tudom, milyen nap van. Nem vettem meg. Sikeres-e?

gumby 2008.08.22. 22:35:34Szűrés

mi lesz a sráccal ha megtudja, hogy van olyan suzuki ami magyarországon készül? tán beír a homárra?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.08.22. 22:39:07Szűrés

el kell ongyam meg otthon eltem vot egy sorozom es amstelt csapoltunk
kintrol hoztak
tok jo volt, jottek is a nepek
aztan elkezdtek itthon gyartani, asszem Komaromban, hat onnantol mentek a nepek
eg es a fold volt a kulonbseg
Vician Heinekkent ivot, Mary meg most csuszott ki a konyhaba egy blodimeryert
en meg most Natural lightot iszok ugy dontottem

Benyő 2008.08.22. 22:43:45Szűrés

Magam - vörösváriként - Rotburgert iszom. Nem ilyen úri huncutságokat!

Asidotus 2008.08.22. 23:00:29Szűrés

Az a durva, maikor tavayl október 22-én a M?agas-Tátrában, a Tarajkán (Hrebienok), ami regy síparadicsom lenne, magyar gyártású Kozel sört adott a pultos, mert csak olyan söre volt. Mi hiába kértünk szlovák sört, nem volt.

renugard 2008.08.23. 07:41:21Szűrés

Úristen! Ember járt a Holdon? Mik vannak...szinte hihetetlen.
Tényleg létezik olyan sörivó az országban, aki azt hiszi, hogy importsört iszunk? Akkor elárulom, hogy a "külföldi" sörök 95%-a itt gyártott sör, mégpedig az eredetivel megegyező szabványok alapján készülő. Valószínüsíthető, hogy a különbség az alapanyagok minőségében van, de alapvetően nem különbözik a kettő. én is ittam eredetit és tudom, hogy jobb, de ez sem nevezhető rossz sörnek.
A Kozel reklámja a Csehek szempontjából enyhén szólva sértő és etikátlan, de bizonyos szemszögből megvizsgálva a Kozel szempontjából, tökéletes, hiszen egy FEDETT stadiont libalaegelőként megjeleníteni, csak a sör nagyszerűségének kiemelését célozza. Azt már megemlíteni sem merem, hogy a mikulás sem létezik igazából, csak felnőttek beöltöznek piros ruhába és hófehér álszakállba. Bocs, ha valakit sokkolt a hír.

renugard 2008.08.23. 07:48:48Szűrés

Benyő!! Te vagy az emberem! Rotburgert minden háztartázba!!! A legjobb magyar sör, amit valaha ittam!!!

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.08.23. 09:32:10Szűrés

Az miért van ha itthon elmegyek valamilyen nyári fesztiválra, koncertre, MINDIG fosok két korsó sör után?
Ha otthon megiszom az üvegest/dobozost, akkor meg SOHA.

Ezt magyarázza meg valaki.

Chrom 2008.08.23. 11:21:52Szűrés

"Meg a talan a gombakat vagy bakteriumokat vagy miket is kulfoldrol hozzak ilyenkor amivel a keszul a sor."

Sörélesztő...ami ugye gomba...érdemes volt tényleg résztvenned a látogatáson. Annyi erő sem volt benned, hogy odafigyelj?

Chrom 2008.08.23. 11:24:56Szűrés

Jah, jut eszembe, a legjobb a Mr. Sör. 130-140 Ft egy korsóval és finom:)

Marcos Barcos 2008.08.23. 13:26:54Szűrés

olvasva a kommenteket összefoglalom a saját tapasztalataimat:
nagy sörös vagyok, inkább mint bor, meg főleg rövid, valahogy nem kenyerem, egyszó mint száz ezt iszom és a következők tűntek fel!

Kozel: amint már 100-an leírták szar!

Arany Ászok: régen nagyon nem jött be, azóta egészen feljavult, néha már dreher helyett iszom!

Dreher: jó, a bak is bár kis fenntartással(később)

Soproni: a feketedémon kivételével mind szeretem, kiváltképp a kinizsit, az a legjobb magyar sör!! csak sajnos nem lehet kapni egy jó másfél hónapja egyáltalán! Nuku, semmi!

Borsodi: rémes, néha iható, néha hányadék, lévén nem vagyok sikeres ember nem egyszer kaptam egész tálca dobozos borsodit! Az a sör (a dobozos) ÉDES, mintha 2 kanál cukrot belehánytak volna!

Borostyán: semmi köze ahhoz a sörhöz amit elkezdtek anno gyártani, eleinte finom volt, ízletes, a mostani egy lónyál! nemegyszer adtam neki az elmúlt egy évben még egy esélyt, mind megbántam!

lehetne folytatni, de annyit jegyeznék meg hogy a fenti sort, de ugy általában tűnt fel hogy a magyar honban gyártott sörök minősége, íze egy barokkos rapszódiát megszégyenítő mértékkel ingadozik! ez alól valamennyire kivétel a soproni! azon is gondolkodtam, hogy látom most is az italnagykerek raktárában csak úgy ki vannak baszva a napra a rekeszek, ne mondja már nekem senki hogy a sörnek nem basz oda, hogy napokat áll egy ipartelepen a napon, felaszák a kamionra amin szétpállik, aztán megint áll egy raktárban 30 fokban aztán meg bemegyek a teszkóba és lehűtöm és megiszom, aztán meglepődök, hogy mintha vmi nem lenne helyén vele!

a külföldről adoptál(nem importált) sörök meg felejtősek!
heineken: nem szeretem az ilyen söröket, inkább a különlegességeket, ennek túl kommersz íze van, jellegtelen (mint a Beckset sem)! DE, volt szerencsém inni kinn spanyolhonban , Ciudad Realban csapolva (Murphy's Irish Red és Guiness melett) és azt hittem berosálok! A fent említett két sörből betoltunk 1-1 korót meg 1-1 poharat aztán vettünk egy korsó heinekent és simán szinten volt semmi szar íz mint az itthoniban!

Budvájzer: szerintem megegyezhetünk hogy semmi köze az eredetihez!

Arany fácán/Zlatybazsant: kb a lakhelyemtől 15 km kell menni és százszor finomabb verziót inni a fent említett sörből, mint a ganéj itthonit!

----
és még egyet említenék meg hogy lássuk, nemcsak nálunk van baj, szloviban lehet venni KELT nevű sört, csatos palack, iegymás , ami megintcsak nagy kedvenceim egyike volt, sajnos az elmúlt években nagy minőségbeli (és ízbeli) romlás állt be a háza táján!

ja és a horvát és legynel sörök nagyon finomak!

pizsama 2008.08.23. 13:42:19Szűrés

Bár akkoriban én még nem voltam nagy sörfogyasztó, de édesapám váltig állítja, hogy addig voltak jók a magyar sörök (pl. Soproni), amíg nem kezdték pasztörizálni őket! Elég nagy pofátlanság volt amúgy ez a Kozel-es dolog, hogy először behozták importba, viszonylag olcsón, aztán drágább is lett, meg szarabb is! Egyik hazai lincencben gyártott sör (Zlaty, Gösser) se olyan jó, mint az eredeti. Érdemes néha belekóstolni miben különböznek a határon túli változatok!

tarr 2008.08.23. 20:48:17Szűrés

Egyik haverom 2 éve Sopronban dolgozott a sörgyárban nyári meló gyanánt. Ő mesélt 1-2 dolgot hogy hogyan mennek ott a dolgok.
Adott egy tartály Heineken, annak az alja a Sárkány sör, annak a legalja pedig az Arany hordó. Hát így megy kérem szépen...

Marcos Barcos 2008.08.23. 21:53:38Szűrés

ja és még külön történet lehetne a Löwenbrau, mert amit most lehet venni kék löwenbraut az valami hányadék, bár viszonyítási alapom nincs az eredetihez!
vkinek van?
a löwenweisse vagy mi az egész jó, bár nekem kicsit édes!

tarr, ez durva!

bobek3000 2008.08.24. 09:29:48Szűrés

A post írónak: elég sok a licence alapján gyártott sör Magyarországon, mivel mi hagytuk, hogy kiírtság az un. lokál söröket, és megvettük a jogokat a sör locsolásra...apám szerint se a magyar, se a holland Heineken nem iható és a magyar Amstel jobban csúszik mint az eredeti.(ha ez fontos, apám nem magyar)
Az eredeti Kozelból nekem a premium izlett a legjobban, a sima verzsön pedig, nem sokkal jobb mint a magyar(kedvencem a Budvar)...
Még ennyit: a Kaiser, a Stefl és még sok más sör is helyben locsolt, nem pedig az "eredeti"...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.24. 11:18:59Szűrés

Azt már akartam mondani én is hogy a Soproni az világszínvonalú sör. A víz is kb. addig lényeges amíg a többi összetevő jó, mert pl. a Pécsi Sörfőzde is állítja hogy a vizük az tuti mert a Mecsekből húzzák csővezetéken - ettől föggetlenül a Szalon az csak iható, nem az az über sör...

jesszumpepi (törölt) 2008.08.24. 12:30:03Szűrés

Lehet,hogy a Kozel már közel sem olyan jó,mint régen,de a magyar vízilabda igen.

staropramen 2008.08.24. 14:53:00Szűrés

egyetemista koromban/nem most volt/ a mostani Károly krt és a Paulay " Ede" sarkaán lapult a Sirály vendéglő.Semmi maradandót nem alkotott,de pesten csak ott lehetett V. Kozelt kapni.Sörtúráinkon tesztsörként használtuk. Aki ugyanis 3/4 részegen még ki tudta mondani, hogy velkopopovicei kozel annak nem kellett hazamenni.
Annak idején az Ádám sörözőben /a Divatcsarnok mellett/ igazi csapolt Staroprament mértek ,amit számolatlanul ittunk némi tatárbífsztekkel színesítve.A Tüköri sörözőben/ ma Hold utca/ csapolt Liesingert mértek. Az volt ám a szép világ.Amúgy azt hiszem , hogy a lincenszben itthon gyártott sörök legnagyobb baja az, hogy a minőségük nem állandó, néha becsúszik egy-egy rossz széria .Persze amit a Löwennel műveltek az sztem köztörvényes bűntett.

jesszumpepi (törölt) 2008.08.24. 16:43:02Szűrés

Tatárbifsztek sörrel.Mmmm...Jöhet.

tarr 2008.08.24. 17:06:48Szűrés

Szerencsére a közelben van egy olyan kocsma ahol csapolt barna Krusoviczét adnak és ez teljes mértékben kielégíti a sör iránti szükségleteimet :)

Hurkada 2008.08.25. 08:20:17Szűrés

Azt már 2006.09.22. előtt is sokan tudták, hogy a KOZEL az a világhírű "Kőbányai világos dunavíz" reinkarnációja. Azóta pedig a becsületes és kitartó Homár olvasók előtt ez teljesen világossá is vált. Éljen a Pilsner Urquell.
Íme a régi post. homar.blog.hu/2006/09/22/halal_a_licenszsorokre_4#more81960

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2008.08.25. 11:09:52Szűrés

így van ez a legtöbb sörrel, külföldi licensz alapján készülnek Magyarországon...
a sör ízét pedig a víz minősége meghatározóan befolyásolja, tehát nem kell csodálkozni, hogy az originált jobb!
Én manapság rákaptam a belga sörökre, eddig német fan voltam, de a BELGA SÖR NYERT! a legjobb: Delirium Tremens - csak ajánlani tudom
A magyar sörök közül, pedig az 1895-ös Soproni a favorit!

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2008.08.25. 11:12:59Szűrés

re: Marco Barcos
Én ittam originált német Löwenbrau-t, és szerintem egy elég korrekt sör!
Nem a kedvencem, de elég jól adja... ha már német sör, akkor a Radeberger-t vagy a Birburger-t ajánlom!

thetriggerhappy 2008.08.25. 12:32:27Szűrés

mi ezen ameglepő? az állítólag japán asahi pedig csehországban készül....

Bugreport 2008.08.25. 13:05:51Szűrés

Szerintem én is bátran mondhatom, hogy a lengyel sörök is ott vannak a toppon. Tatra Mocne, Okucim (vagy hogy írják...) Gingers... Bár fene a gusztusokat, ők szörpel rontják el a jó söreiket, nem dunavízzal mint mi :D

boldiii 2008.08.25. 21:04:09Szűrés

Jártatok már Göss-ben? Az itthoni reklám szerint csodaszép a víz stb. Hát van egy baromi nagy vaskohó a környéken, pl. az igazán impozáns, majdnem olyan szép zöld táj, mint a reklámban.

Egyébként meg még a szlovák kozel is a jászberényi úton készült kb. már akkor is, amikor itthon még nem is árulták. Így van ez.

Ja és a Heineken. No azt sem külföldön csinálják.

Meg kb. még mit nem?

chronos75 2008.08.25. 22:25:48Szűrés

Én meg ezt a sz*r borsodit iszom főként.. :)

pedig már mindent végigittam és szerintem az itt elhangzottak fele egészséges (?) magyar para ill. megmagyarázás..

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2008.08.26. 21:18:49Szűrés

Nekem a kedvenc Szlovákiában vásárolt söröm a Topwar. Csak szlovák szöveg van rajta, kivéve a gyártóra vonatkozó információt... (készül a kőbányai úton...). Amúgy nem rossz sör, nem is értem miért nem kapni itthon???!!!

Ami a Heinekent illeti (mint "prémium" sört), aki teheti kóstolja meg az eredeti Holland palackozást... Én akkor utáltam meg, amikor 10 éve bevezették itthon a csúfolmányát...

Ja, és Pilsner Urquell szerintem akkor is a legjobb, ha akárholis palackozzák :))))

pinkfloyd 2008.08.27. 09:16:25Szűrés

Nem értem miért veszik egyesek a Kozelt. Rossz az íze, nincs alkohol tartalma (vetekszik a Balatoni Világossal, amiben apám még a lábát sem merte megmosni). Nálunk minden szart el lehet adni, ha agresszíven reklámozzák! És ráadásul kurva drága!!!

Pelydzs 2008.08.27. 15:28:08Szűrés

Gyerekek!

Felejtsétek már el ezt a "csörgedező hegyi patakok vizéből készült" marketingbaromságot!

Sörgyárnak dolgozom, és a világon már nincs olyan sörgyár (na jó, ez lehet, hogy nem igaz, de Mo.-n tényleg nincs), amelyik így működik!
Mivel nagyüzemben nyomják, ezért az a cél, hogy a minőség egyenletes legyen, amit úgy oldanak meg, hogy kondícionálják a vizet, azaz pontosan beállítják a szükséges értékeket.
Úh. a "kemény" magyar víznek semmi köze sincs a sör ízéshez.

Szóval Ukránmaty. bocsesz, de ez baromság:
"A soproni sörgyár saját kúttal rendelkezik, amiből különösen tiszta vizet nyerenek, a Heineken is ebből készül egy teljesen külön rendszeren, tudtommal maga a rendszer is a licensz része."

Tarr! Ez még nagyobb baromság:
"Egyik haverom 2 éve Sopronban dolgozott a sörgyárban nyári meló gyanánt. Ő mesélt 1-2 dolgot hogy hogyan mennek ott a dolgok.
Adott egy tartály Heineken, annak az alja a Sárkány sör, annak a legalja pedig az Arany hordó. Hát így megy kérem szépen..."
Ha ezt így csinálnánk (mivelhogy nekik dolgozom), akkor a tulajdonos kb. 1, az ÁNTSZ meg kb. 10 millió évre záratná be az egész hóbelebancot!!! Nincs még egy olyan élelmiszeripari termelés, amely olyan ellenőrzött és tiszta lenne, mint a sörgyártás (inkább ennék ott a padlóról, mint néhány étteremben a tányérról...)!

Bocsesz a kirohanásért, de ha az itt fikázó néhány közül egyik is látott volna valaha sörgyárat belülről, akkor nem írogatna ekkora baromságokat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.08.29. 04:46:02Szűrés

jesszum
ne idegesits
tatarbifsztekhez vorosbort iszunk
ez 1 ertelmu

jesszumpepi (törölt) 2008.09.05. 17:54:06Szűrés

Nem nagyon szeretem a veresbort.
Ha legközelebb együtt tatárbifsztekelünk,akkor nem fogunk összeveszni az innivalón :-)

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2008.09.12. 17:04:30Szűrés

Pilsnert nem főznek Velke Popovicében. Elárulom a nagy titkot, miért tanyáznak Pilsneres kamionok ott:
a két sörgyárnak ugyanaz a tulajdonosa, egy cég a kettő, külön gyárral és külön márkákkal. Minden egyes kamiont egységesen Pilsner színekre pingáltak.

CID 2008.09.22. 15:10:51Szűrés

Löwen-nel kapcsolatos megjegyzések megnyuggtattak. Már azt hittem, hogy az izlelőbimbóimmal van baj, hogy mostanság nem ízlik, de ezek szerint nem :)

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása