Tékozló Homár

Passzív dohányzásra kényszerít a MÁV

2008.09.29. 08:35 | ge | 59 komment

A MÁV online jegyvásárló rendszere jelen esetben nem hibázik, csak hiányos. GySEV jegyet a rendszeren keresztül nem lehet venni, így aki nem fárad személyesen a pénztárakhoz, esetleg kénytelen 2 órát a MÁV dohányzó kocsijában utazni.

Ismét egy MÁV-os sztori, bizonyára tele van már vele a padlás, de engem nagyon felháborít, hogy a MÁV pénzért károsítja az utasok egészségét. Nem érdekel igazából, hogy valóban a bevétel miatt, vagy csak a fejlesztők hanyagságából teszi-e ezt.
A helyzet a következő: a Budapestről nyugati irányba közlekedő IC-k egy MÁV-os és egy GySEV-es részből állnak, amik Csornáig együtt közlekednek. Itt szétkapcsolják a szerelvényt, a GySEV-es rész Sopronba megy, a MÁV-os pedig Szombathelyre. Tehát, ha az ember Csornáig utazik - mint mi is, mindegy, hogy melyik részben ül (itt most konkrétan a 14:10-kor induló 934-es IC-ről van szó).


Mivel kényelmesek vagyunk, örömmel fogadtuk, hogy immár (végrevalahára) online is lehet jegyet venni, ki is használjuk ezt a funkciót. A múltkor viszont szembesültünk a ténnyel, hogy csak dohányzó kocsiban van hely. Péntek délutáni vonatnál ezen tulajdonképpen nincs is semmi meglepő, vettük volna meg korábban a jegyet, mint péntek délelőtt. Viszont ott helyben láttuk, hogy bizony a GySEV-es vonatrészben még bőven volt hely. A héten ismét ez volt a helyzet, hogy a rendszer csak dohányzóba tudott jegyet adni.


Nosza, vettünk jegyet, de helyjegyet nem. Én elmentem a BME-n lévő pénztárba, és vettem két helyjegyet. Meglepő módon volt még nemdohányzó hely a soproni részben.


Értem én, hogy a MÁV a saját kocsijaiba próbálja meg először eladni a jegyet, bolond volna, ha nem így tenne. De az, hogy engem inkább 2 órás passzív dohányzásra kényszerít, ahelyett, hogy egy GySEV-es jegyet adna, elég felháborító. Mi van ha valaki gyerekkel utazik, vagy épp kismama? Nem hiszem, hogy elképesztő teljesítmény volna egy "if nincs máv-os hely then gysev-es helyet adok" rész megvalósítása.


Ráadásul más országokban évek óta működik már online jegyeladás, azt sem lehet mondani, hogy valami úttörő módszer gyermekbetegségéről van szó.

dia

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.09.29. 08:40:04

a MÁV egy szar!!! majd ha lesz időm részletezem is....

liven 2008.09.29. 08:40:58

Már azt hittem, csak én szedek itt Béres cseppet:)

Layosh 2008.09.29. 08:57:00

goto MÁV és bagózni, ez kimaradt...
Hogy egyeseknek semmi sem jó...már az is nagy szó, hogy lehet online jegyet venni, még csiszolgatják a rendszert. A Homár helyett inkább a MÁV-nak írtál volna eme hiányosságról.

Brunoka 2008.09.29. 09:05:56

Na velem epp forditva van: ha megfeszulok sem kapok dohanyzo kocsiba helyjegyet de a posztolo ravilagitott a megoldasra: majd ezentul forditva kerem..

Amugy teljesen megertem, hogy egy nemdohanyzonak sokkal szarabb dohanyzo helyen utazni mint fjorditva..

A mav monnyonle.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.09.29. 09:18:24

Nekem sem sikerült még dohányzó kocsiba jegyet vennem. Érdekes. Mondjuk nem túl gyakran utazom vonattal, de komolyan aszittem, hogy dohányzó szakasz már nem is létezik.

Tízben?

jusztlacika 2008.09.29. 09:21:38

van admin, vagy ímit írok, az megmarad?

TÉNYLEG, A HOMÁR JELMONDATA:


a szó elszáll, az írást meg kitörli az admin! :D

nekem gyanus volt mar az elejen is... 2008.09.29. 09:43:54

1: nem a MÁV kényszerit passziv dohányzásra, hanem a dohányosok.

2: "Ráadásul más országokban évek óta működik már online jegyeladás" ez különösen tetszett... ahhh fiatalság, bolondság... Ha más országokban megy, nálunk miért nem? Vess csak egy pillantást a MÁV online jegyrendelés tenderre. A végösszegre és hogy abból ténylegesen mennyi ment annak a zsebébe aki megcsinálta... Utána örülj neki, hogy egyáltalán jegyet ad :)

havajj 2008.09.29. 10:01:52

ha az auchanban elfogy a joghurt, akkor lehessen ott is tescogazdaságos joghurtot kapni
azt hittem már nem tudja alulmúlni magát a homár, de lassan már nincs értelme idenézni

Lajszlo 2008.09.29. 10:06:56

Másnak is feltűnt már, hogy a dohányosok jelentős része a nemdohányzóban ül le, aztán amikor rájön a nikotinéhség, akkor átsétál a dohányzóba elszívni egy cigit? Merthogy folyamatosan a füstben ülni, az neki is büdös. Az, hogy ezzel nemdohányzókat kényszerít át a füstös kocsiba, nem szempont neki.

2008.09.29. 10:07:18

Most ezt miért kellett így hétfő reggel?!
Az ilyen növesszen szárnyakat és röpködjön. Legközelebb meg az lesz a baja, hogy ez a jegyvásárlós szoftver miért nem találja ki a gondolatait is egyúttal?
Picsogós!

jusztlacika 2008.09.29. 10:08:58

múlt hét szerda óta nagyon szar a homár

mumli 2008.09.29. 10:16:59

na én megyek rágyújtani.

AlulírottFentemlített 2008.09.29. 10:34:48

A máv időnként beleszarik a saját tányérjába is.
Kb. két hete utaztam egy IC.-vel dohányzó vagonban.
A dohányzó kocsi mindig a 20-as számú szokott lenni és ez most is így volt.
A probléma csak az, hogy egy nemdohányzó vagon kapta a dohányzásra kijelölt szerepet, s amin nem volt egy darab hamutartó sem!

Ezek után ne csodálkozzanak, hogy miért koszosak, szemetesek a vonatok, amikor még lehetőséget sem adnak arra, hogy a megfelelő helyre kerüljön a hamu és a csikk.

Szarjanak viaduktot!

Fairy Girl 2008.09.29. 10:37:13

"if nincs máv-os hely then gysev-es helyet adok"

ez a best ever :)

hgregory 2008.09.29. 10:37:58

Én a helyedben inkább a GySEV online jegyvásárló rendszerét szidnám, az ugyanis olyan rossz, hogy nem is létezik!

Mért nem lehet örülni annak ami van?

A múltkor a pénztárnál én is csak a dohányzóba kaptam jegyet. Hát látom ám, hogy a grazi vonatrészben sok szabad hely van. Megkérdeztem a kalauzt: átülhetek? Ő meg mondta, hogy igen. Tudom, durva sztori, meg kellett volna írnom a homárra.

Majmász Gedeon 2008.09.29. 10:40:02

Kérdés a dohányosokhoz: Miért nem vágjátok fel inkább egyből az ereiteket? Gyorsabb és olcsóbb lenne - nektek is, nekünk is...

elwood 2008.09.29. 10:40:36

Most a Gysev-nek van jobban működő online rendszere, vagy nincs ?

if van then használd azt,
else ne szidd a mávot

jusztlacika 2008.09.29. 10:43:03

Majmász, nem akarok veled vitatkozni, de szidni valakit, mert bagózik elég szánalmas dolog.

Én se mondom rád, hogy csúnya vagy és kövér!

amúgy én bagozok is meg nem is...

elwood 2008.09.29. 10:44:58

Majmász:
"dohányosok, Miért nem vágjátok fel inkább egyből az ereiteket? "

Én alkalmilag szívtam el egy-egy szálat, és volt bizonyos élvezeti értéke. Az érvágást nem próbáltam, az is jó ?

nyünyőke 2008.09.29. 10:49:34

juj de jó, megint lehet kezdeni fikázni a dohányzókat
ahogy már el is kezdődött
gratulálok

jusztlacika 2008.09.29. 10:51:48

nem!

bocsánat, én azokat az emberekt rúgnám fel, akik ezt kitudják mondani!


Fúj, büdős bagós!

De van egy varázsmondat, ha kicsi a place:

Bocs, rágyújthatok itt?
kipróbáltam, működik.

ennyi, nem kell túlmisztifikálni... ennyi!

nemBela 2008.09.29. 10:59:21

hErpEsz: nincs szükség gondolatolvasásra
elvileg lehet választani, hogy dohányzóba kéred-e jegyet, csak ez nem nagyon érdekli a rendszert. Először olvass, aztán írj.
Fikázós!

É2I 2008.09.29. 11:00:23

@Lajszlo

Ez így van.
Már jó ideje leszoktam, de míg átitattam a tüdőm nikotinnal, addig én sem vettem bagózósba jegyet. Viszont nem is gyújtottam rá. Kibírtam azt a pár órát.Szerintem illetlenség is. Simán betiltanám a vonaton a dohányzást, az összes dohányzó vagon hamutálos pöcegödör.

É2I 2008.09.29. 11:05:54

@ Majmász Gedeon

"Kérdés a dohányosokhoz: Miért nem vágjátok fel inkább egyből az ereiteket? Gyorsabb és olcsóbb lenne - nektek is, nekünk is..."

Na most egyetértek, bár az érvágás jobban fáj, de gyorsabb, mint a véres köhintés.....

Ja és hamutálas természetesen, ha már neked írok :)

nyünyőke 2008.09.29. 11:08:18

jusztlacika 2008.09.29. 10:51:48

Nem neked szólt. Én elejében még a dohányzó fülkében is megkérdeztem, ha ültek bent és sokan voltak a vonaton, hogy nem zavarok-e, ha rágyújtok.
De aztán az meg milyen már, hogy szinte teljesen üres a vonat, erre a nemdohányzó beül a dohányzóba... Rágyújtok, erre sértődötten kivonul.

Szintén üres vonat, egyedül ülök a dohányzóban, mellettem nemdohányzó fülkék üres sora, benyit egy nő, hogy leülhet-e. Mondom természetesen, de dohányzó a kocsi, nem tudom, nem zavarja-e. Erre elkezd ugatni, hogy hát de zavarja és egyébként meg nem is lehet már dohányozni a vonatokon, a dohányzóban sem, majd bebassza az ajtót. ?!?!???!

enenmegaziren 2008.09.29. 11:00:23
"Szerintem illetlenség is"
Miért illetlenség rágyújtani a kijelölt helyen?

"Simán betiltanám a vonaton a dohányzást, az összes dohányzó vagon hamutálos pöcegödör."
És ez téged miért zavar? Te ne ülj be oda, a dohányos meg ha ott ül, az ugye nem a te bajod.


Élni és élni hagyni, emberek...

É2I 2008.09.29. 11:12:41

@ jusztlacika

A baj csak az, kevés az olyan ember, aki megkérdezi. Sőt az utcán mindenki rágyújt annak a maga természetességével. Senkit nem érdekel, hogy mögötte is jönnek. Azaz van élet körülötte, pont az amit kérés nélkül mérgez.
Mondom én is bagóztam,de azok közé tartoztam, aki megkérdezi, de már lassan tíz éve megvilágosodtam. Érdekes módon, azóta zavar is a füst. Gondolom természetes reakció, hogy eszembe se jusson visszaszokni. (Én qrva nehezen szoktam le.)

Mnofőnix 2008.09.29. 11:13:04

Én az IC-ken betiltanám a dohányzást mindenütt. Nehogy már két - három órán ne lehessen kibírni nélküle.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.09.29. 11:22:22

Mnofőnix 2008.09.29. 11:13:04

jaja, vagy az ilyenek este álmukban is felébrednek elszívni egy cigit?

É2I 2008.09.29. 11:25:02

@Laura Palmer

Az élni és élni hagyni kicsit irónikus ebben a kérdésben ;) Ha jobban belegondolsz a dohányzásoddal mérgezed a környezetet, átvitt (vagy nem) értelemben gyilkolod.

Nem ülök egyébként oda, csak egyszerűen terjeng a szag a vonaton, mivel elég nehéz valóban elkülöníteni a füstöt. Nem beszélve arról, hogy sok kultúrált simán kifujja bárhol az utolsó slukkot dohányzó kocsi ide vagy oda. (Nem rólad beszélek csak nagy általánosságban.)

Bár nem máv, de a buszra is felugrik még az utolsó slukkal és simán befujja.
Mondom dohányoztam 15 évig, de ilyet nem tettem.
Az illetlenséget arra értettem, hogy zárt helyen. Attól még hogy kijelölt, a helyzet ugyan az, annyival különbözve, hogy legalizálva van.

Éntőlem dohányozhat bárki, az ő dolga, de ha az én pofámba fujja, az volt az utolsó slukk. (És igen van fegyvertartási engedélyem, mint ahogy fegyverem is :)

nyünyőke 2008.09.29. 11:27:06

tik vagytok parasztok 2008.09.29. 11:22:22
Na ez most remélem leesett, mennyire szar hasonlat volt:)))

Mnofőnix 2008.09.29. 11:13:04
Magyarázd már meg kérlek, hogy ha egyszer van dohányzó, meg nem dohányzó, elkülönítve, és te ülhetsz a nemdohányzóba, ugyan mi a fenéért zavar, hogy van dohányzó is?

Reménytelek esetek....

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.29. 11:40:23

if ezen meglepőd, és kiakad, then ön nem magyar.

if ön magyar then hülye, mert itt ez megy már 1000 éve.

miért adna a máv autómata gyesevre helyet? hogy nekik menjen a lóvé? a mávot mikor érdekelte utoljára az utas? ha lehetne a tetőre is adna el jegyet, minthogy a gyesev vagonba.

normális e vagy e hogy kimész előtte x nappal, veszel autómatából jegyet, majd a bme-n utána még helyjegyet? akkor nem lett volna célszerűbb egyből bme-n venni mindent? (-1 db pályaudvari kimenés), vagy ha egyszer ott vagy a pályaudvaron akkor ott venni pénztárba?

Majmász Gedeon 2008.09.29. 12:13:50

elwood 2008.09.29. 10:44:58

"Az érvágást nem próbáltam, az is jó?"

Nem tudom, kérdezd az emósokat! :)

elwood 2008.09.29. 12:58:46

Ja, aztán emo-s vagonokat is beállítanak, hamutartó helyett lavórral.

Mondjuk ott legalább nem lesz füst.

Fairy Girl 2008.09.29. 13:11:33

Elwood

"if van then használd azt,
else ne szidd a mávot"

Ott a pont :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.09.29. 13:22:21

Tegnap emos vagonban utaztam Ráckevére, mert a upc online rendszere csak oda tudott jegyet adni. Különös módon a kocsi tele volt iwiwen regisztrált apehosokkal. Amikor előkotortam a cigimet, két békávé ellenőr esett nekem, hogy csak akkor gyújthatok rá, ha életfogytiglani hűségszerződést kötök a Centrummal. Hiába mutogattam a pecsétes papíromat, hogy a kintlévőségeimet az Intrum kezeli, mégis be kellett fizetnem a Pannonnak a 120 Ft-os pluszt és "ebből új, hö!" felkiáltással még le is löktek a vonatról a megvadult téonlájnosok.

É2I 2008.09.29. 13:44:58

....és e közben elszórtad a három diplomád....

Öti 2008.09.29. 13:56:32

felesleges vita, hónapokon belül a nemzetközi vonatokhoz hasonlóan az IC-ken is TILOS lesz a dohányzás (nagyon helyesen, az akaratgyenge embereket neveleni kell)

amúgy a gysev is zrt? ha igen az mit jelent?

elwood 2008.09.29. 13:58:50

Öti remélem téged mint akaratgyenge embert, hasonló tiltással fognak lenevelni a cukor, a zsír, az alkohol és egyéb káros anyagok bárminemű fogyasztásáról.

Öti 2008.09.29. 14:11:38

cukor, zsír, alkohol fogyasztásával magamon kívül ártok -e valakinek? (most tekintsünk el attól ha valaki ittasan kocsiba ül, nekik rögtön életfogytiglani börtönt...) Passzív cukorevésről még nem igazán hallottam.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.09.29. 14:11:58

Október 1-től az IC-ken szigorúan tilos lesz a zsírszalonna fogyasztása.
Nagyon helyesen. Nem igaz, hogy valaki nem bírja ki...! (Állítólag az Akaratgyenge Zsírszalonnások Egylete már fogalmazza a beadványt.)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.09.29. 14:13:49

Az a passzív cukorevés, ha valaki a félig elszopogatott savanyúcukrát váratlanul átköpi a szádba.

kardinálispinty 2008.09.29. 14:52:55

Én nem értem, esküszöm, magam is gyakran utazom a fenti vonalon: Tisztán GYSEV-vonat Győrtől van... addig meg MÁV: mert az ne tévesszen meg, kinek a kocsija, a lényeg, melyik szakaszon vagy. Az más kérdés persze, hogy a kocsinak is van Székhelye, de az nem szempont. Valószínűleg azért nem volt hely egyébként a látszólag üres vagonokban, mert te végig kérted a jegyet, márpedig lehet, hogy valaki már előbb lefoglalta a helyet mondjuk csornától. És hiába üres a vonat addig, ha onnantól meg már foglalt. Vagyis lett volna nemdohányzó, de csak Csornáig, onnan Sopronig meg már nem... ha te Sopronba készülsz, akkor összességében azt mondja a rendszer: nincs hely.

elwood 2008.09.29. 15:02:20

"cukor, zsír, alkohol fogyasztásával magamon kívül ártok -e valakinek?"

Miért ? A dohányzókocsiban dohányzó kinek árt ?

Amúgy az inzulinodat meg bypass műtétedet én fogom fizetni a tb-mből. Teszed le azt a tepertőt !! ( Két felkiáltójellel)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.09.29. 15:37:24

Nekem az (nem) tetszik amikor a BKVn a felszállás előtt a cigi utolsó 5 cm-ét 1 másodperc folyamatos nagyerejű szívással használja el, majd tüdejének tartalmát kiüríti a busz belső terébe (esetleg egy kis TBC-s harákolással egyetemben).

Amúgy dugtatok már vonaton? Sikeresek gondolom a nappali járaton próbálkoznak, akik meg kevésbé azok meg az estin.. Izgalmas, nagy figyelmet igénylő dolog, mert a felszállókat/kallert nézni kell sokszor...

AlulírottFentemlített 2008.09.29. 15:41:23

Ameddig az állam nem teszi tiltottá a dohányárú forgalmazását, azaz boltban lehet kapni legálisan, addig legyen dohányzóvagon is a vonatokon.

Ha szabad valami, akkor miért tilos?

Az állam monnyon le!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.29. 15:47:48

itt mar szinte csak az utcan lehet cigizni,meg otthon, de lehet betiltjak azt is
hat magyarorszagon be is tiltanam osszes vonaton
aki megy valahova az max 2-3 ora 99 szazalekban
addig tessek ne cigizni
sorital visznt legyen!!!!!!!
ez FONTOS

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.29. 15:49:24

alulirott
kotont is lehet kapni, megse dugunk mindenhol
csaka hol not talalunk mongyuk
Kaposvaron semmikeppen

Gobbi Hinta 2008.09.29. 15:51:27

Például a Kálmán Imre EN is széltében-hosszában nemdohányzó vonat, ült a fülkében múltkor rajtam kívül egy német, egy arab meg egy osztrák és ezek közül csak a német meg én bírtuk ki rágyújtás nélkül; az osztrák kiment a rötyire bagózni, az arab meg telefüstölte a fülkét, hiába lett még külön elmondva neki hogy mi a helyzet, simán leszarta (ki mit hozott otthonról ugye) Kaller meg ilyenkor sehol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.29. 15:51:30

en konnyen beszelek 4 eve eldobtam az uolsot es akkor voltam barom mikor elszivtam az elsot
meg amgy se vonatoztam12 eve
utoljara vacrol mentem a nyugatiba mer a csajom elvitte a kocsit

Mr.Brooks 2008.09.29. 17:00:35

szerencsétlen hülye...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.29. 18:43:10

sommas velemeny
szerencses huye is van amugy

AlulírottFentemlített 2008.09.30. 09:48:57

"hagyma 2008.09.29. 15:49:24
kotont is lehet kapni, megse dugunk mindenhol"

hagyma!

A kotonhasználat viszont nem jár füstképződéssel így nem okoz passzív doháyzást sem :-)
Bár lehet, hogy bizonyos fordulatszám mellett a gumi is füstölni fog, de kaposváron ez nem lehet probléma.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.09.30. 10:59:57

Kaposváron bevállalós csajok vannak nem kell gumi!
Igaz egyszer lementem a teszkóba, mert azért mégis illik odafigyelni és elkövettem azt a hibát, hogy felajzott állapotban vettem...
3 dobozzal...
12-es "családi" csomagot... egy hétre...
a teszkós csaj lehúzta... a vonalkód olvasón.. még csak el sem pirult... Sikeres csaj

Prinzessin Erbsen (törölt) 2008.10.03. 10:02:07

a román vasutak egész területén tilos a dohányzás, na ja a fejlett országokban már csak igy van
süti beállítások módosítása