Tamás új lakásának új mosogatógépe egy hónap után bedöglött. Először a forgalmazóhoz, aztán az építtetőhöz fordult, de minden hiába, alkatrész, megoldás hónapok óta sehol. A fogyasztóvédelem hivatalos állásfoglalása ellenére az illetékes sem cserére, sem a pénz visszafizetésére nem hajlandó, inkább nem veszi föl a telefonját.
2008.04.12.-én beköltöztem feleségemmel első lakásunkba, ahová az építtető jóvoltából került egy konyha-szett, amelyben egy "Baumitc" gyártmányú mosogatógép is helyett kapott. Számunkra elég fontos eszköz, ha nem kaptunk volna, akkor vettünk volna egyet. A használat után kb. 1 hónappal egy E3-as hibaüzenetet kezdett kiírni a mosás lejártakor, folyamatosan pittyeget és hallatszott, hogy a mosás még nem járt le.
Kinyitottuk és a mosási idő jóval hosszabb volt és az edények nem száradtak meg. Láthatólag valami a szárító részével nem volt rendben. A kapott használati útmutatóból kiderült, hogy ilyen hibaüzenet esetén szerelőt kell hívni, ne is próbálkozzunk semmivel.
Nyíregyházán, ahol lakunk a gépet az I.C. Marketing Kft. forgalmazza, és az építtető és tőlük szerezte be. Ők is látják el a javítással kapcsolatos teendőket, de úgy, hogy a garancia jegyen meg vannak jelölve különböző szerelők, akiket lehet keresni. A listában szereplőből fel is hívtam egyet, kijött megnézte, kipróbálta, és "szoftverhibát" diagnosztizált. Majd az mondta, hogy kb. 10 nap múlva megjön az alkatrész és meg is lehet csinálni. Ő megrendeli az IC. Marketingtől. Ez volt májusban, azóta még mindig nem jött meg az alkatrész.
Miután a szerelő elment 14 nap múlva felhívtam, hogy mi újság. Azt mondta leadta a megrendelést az I.C. Marketing Kft.-nél, hívjam őket, hogy mi újság. Felhívtam őket, azt mondták tudnak az ügyről, nyugodjak meg, jönni fog az alkatrész. Közben azt mondták nyugodtan használjuk a gépet (persze, csak vizesen jönnek ki belőle az edények, köszi!). Újabb 2 hét múlva, amikor már 1 hónapja nem volt semmi, újra telefonáltam, ekkor már azt mondták, hogy "legjobb tudomásuk szerint" meg van rendelve az alkatrész. Kezdett gyanús lenni a dolog, hogy mi az, hogy "legjobb tudomásuk szerint". Nézze meg a gépben mondtam, ha meg papíron dolgoznak, akkor no comment! Ezután vártam újabb 1 teljes hónapot. Semmi.
Ekkor az építtetőhöz fordultam, és közben a fogyasztóvédelemhez is. Az építtető kiderítette az I.C. Marketing ügyvezetőjét, az illetékest. Kiderült, hogy nincs is alkatrész megrendelve, mert a szerelő állítólag nem "hivatalos" módon rendelte meg. Erről persze elfelejtették őt is, meg engem is értesíteni! Közben megérkezett a fogyasztóvédelem hivatalos állásfoglalása, amely leírja, hogy 15 napon túl kérhetek cserét, vagy azonnal a pénzemet vissza. Hát az I.C. Marketing vezetője közölte, hogy nem cserél és a visszafizetni sem akarja, hanem jönni fog az alkatrész várjam meg.
A mai napon (2008.09.29) felhívtam délután újból, azt mondta, hogy leül a gép elé és már nézi is. Mondtam, OK. Hívjon vissza 5-ig, akkor is ha nincs alkatrész, mert akkor beszéljük meg, hogy hogyan fizeti vissza a pénzt. Semmi. 6-kor én hívtam 2-szer, aztán kikapcsolta a telefonját. És akkor döntöttem úgy, hogy írok Önöknek.
Az utolsó 100 komment: