Vannak olyan közhelyes alapigazságok, amiket szitkozódásszinten mindenki elfogad, de talán pont emiatt nagyon ritka az igazi ellenpróbájuk. Ilyen például a címbe foglalt állítás. Köszöntsük együtt Gábort, a vakmerő, sőt szinte eszeveszett Homár-olvasót, aki nem maradt meg az általánosítások szintjén, és költözködés után minden folyó ügyét a Nagy Világhálón próbálta elintézni. Igaziból. Ugye milyen durva? Meg is kapta a magáét. Íme a kalandok pontról-pontra, tömören és mellbevágóan:
Nemrég költöztem, így a régi lakással kapcsolatos szolgáltatásokat át kellett költöztetnem illetve lemondanom. Mivel a legtöbb szolgáltató honlapja már a webes/emailes/telefonos ügyintézésre buzdít én is ezt a sorrendet preferáltam aminek mint alább részletezem gyakorlatilag pár agyvérzésen kívűl semmi eredménye. Tehát így előre is összegezve ne próbáljon meg senki lemondani valamit nem személyesen! Esélytelen! Én is csak azért folytatom hősies pionirként ezt a hálátlan feladatot, mert most már a dűh, elszántásg, és nagyfokú hülyeség gyilkos kombinációja átjárja minden porcikámat! Példát fogok statuálni!!!! J
Lássuk a teendők listáját és, hogy éppen hol tart az adott ügyintézés – mert bizony még tart:
Szolgáltató neve: ELMÜ
Profil: áram
Elvégzendő feladatok: régi lakást diktálósra módósítani, új lakást átírni
Kapcsolat módja: Email
Eredmény: 1-2 hetes türelmes várakozás után felvették velem a kapcsolatot az átírással kapcsolatban mint telefonon mint emailben és kb. +1 hét alatt le is futott a dolog. Mivel ez kb. 3 hetet vett igénybe a diktálósra módósítást már meg sem próbáltam elektronikus úton intézni. Maradt a sorbanállás a Batyin.
Szolgáltató neve: FŐGÁZ
Profil: gáz
Elvégzendő feladatok: régi lakást diktálósra módósítani, új lakást átírni
Kapcsolat módja: Email
Eredmény: Elöször is telefonon megkérdeztem, hogy emailben kontaktálhatunk ez ügyben vagy sem. Nagyon megnyugtatott a hölgy – Lehet. Még fel is sorolta mit kell csatolnom. Aztán persze már nem voltam nyugodt! Jópár hetes türelmes várakozás után úgy döntöttem elég irány az ügyfélszolgálati iroda. Személyesen lezavartam mindkét ügyet. Csodák csodája 2 napra rá hívtak, hogy van egy nyitott emailes megkeresésem lakásátírás ügyben amit úgy látnak, hogy személyesen elintéztem és most ezért szeretnék lezárni. Okéztam. Amúgy érdekes egybeesés, pont mire elintéztem személyesen?!
Szolgáltató neve: UPC
Profil: tv
Elvégzendő feladatok: átköltöztetni az új lakásba
Kapcsolat módja: webes felület
Eredmény: Nagyon megörültem amikor megláttam, hogy a UPC oldalán miután regisztráltam az ember csak rákkattint a költözésre, kitölti az adatokat és kész is… gondoltam még akkor. 1-2 hét várakozás után telefont ragadtam és megkérdeztem, hogy áll az ügy. Az ügyintéző kedves volt és diplomatikus így nem derült ki a számomra, hogy regisztrálták-e egyáltalán a költözési kérelmem. Rövid csevej után közölte, hogy az új lakásba nem költöztetthetem át a kábeltv-t. Rendben – mondtam – akkor szüntessük meg. Persze ezzel ő nem foglalkozott így kapcsolt egy kollegához akinél szintén 2-3 perc alatt azonosítottam magam, majd megnyugtatóan búcsúztunk miután visszaigazolta, hogy sikeresen megszüntettük a szerződést. Azóta természetesen még jön a számla… mehetek a UPC-hez is.
Szolgáltató neve: T-Com
Profil: telefon
Elvégzendő feladatok: megszüntetni a vonalat
Kapcsolat módja: személyes
Eredmény: Mivel egy köpésre dolgozom egy T-Ponttól az elöző tapasztalatok alapján rögtön személyesen indultam ezt a szintén piti dolognak látszó ügyet elintézni. Fénymásoltunk, aláírtunk, de a számla az csak jön még mindig… Még egy köröm lesz itt is személyesen.
Szolgáltató neve: Externet
Profil: internet
Elvégzendő feladatok: megszüntetni a szerződést
Kapcsolat módja: telefon/posta/fax
Eredmény: Röviden semmi. Egy laza emaillel indítottam amiben a megfelelő infók közlésével kértem a szerződést felbontását. Pár nap múlva meg is érkezett a válasz, miszerint ez így nem lesz jó. Küldtek egy formanyomtatványt amit ajánlva fel kell adni ill. elküldhetem faxon is. Kitöltöttem, elküldtem postán ajánlva és emailben (scan). Azóta kb. 3 naponta napi 5x hívom az ügyfélszolgálati számokat, amik legtöbször rögtön foglaltat jeleznek vagy a menüben történő barangoláskor szétkapcsol és ha már úgy érezné az ember, hogy ezaz akkor megkér az automata hogy várjak. Nem tudom meddig kellene mert kb. 15-20 perc után eddig mindig letettem. Úgy heti szinten küldök emailt de semmi válasz. A számla és felszólító/fenyegető levelek meg csak jönnek és jönnek… majd személyesen! Talán!
A leg@#&x szolgáltató címet is egyértelműen az Externet kapja, mivel ők meg sem próbálják felvenni velem a kapcsolatot és én is hiába próbálkozok hetek óta bármilyen csatornán keresztül. Úgy gondolom ez 2008 végén minősíthetettlen, főleg egy olyan cégénél akinek a fő profilja a telekomunikáció! Na de gyors megpróbálom hívni őket megint… … … tü-dű-di …tü-dű-di…
Hát röviden ennyi. Telnek a hetek/hónapok és eddig 5-ből 2. Elektronikusan elintézett 0 (azaz Elmüre adhatnék valami értékelhettlen 1 ezredet vagy ilyesmit.)
Az utolsó 100 komment: