Bevallom őszintén, hogy az alábbi sztoriban az hökkentett meg legjobban, hogy olvasónk, mtoma és csaja az egy éves járási évfordulójukon minden megvásárolt jegyet eltettek emlékbe. A laza tízlábúakra nem jellemző a dátumfetisizmus, azt viszont jól tudja a fajtánk, hogy aki kuponos akcióban részt vesz, az sajnos nem sikeres ember. Illusztráció alant.
Egy esetet szeretnék megosztani az olvasókkal, ami elég tanulsággal szolgált számunkra és hűen tükrözi a kereskedelemben és vendéglátásban felbukkanó akciós ajánlatokat. 2008.10.11-én szombaton ünnepeltük barátnőmmel az 1 éves évfordulónkat. Sok helyen voltunk mindenhol eltettünk valamit emlékbe (jegyet, prospektust, stb.).Késő délután moziba mentünk a Westendbe. A 2 jegy mellé kaptunk 2 kupont is, amire az volt írva, hogy az 1. emeleti T.G.I. Friday's amerikai étteremben 500 ft-ot ér. Nem szoktunk általában mindenféle akciós ajánlatnak bedőlni, de úgy gondoltuk mozi után megiszunk valamit, amire beválthatjuk majd a kuponokat.
Meg is kerestük a helyet mozi után, de már a bejáratnál "kedves" tábla fogadott, ami jelezte, hogy aki kupont akar beváltani, annak kupononként legalább 1000 Ft-ot kell fogyasztani. Elkértük az egyik alkalmazottól, az itallapot, hogy megnézzük mit is tudnánk inni. Természetesen az italok 990 Ft-ba kerültek, tehát 2 ital 1980 ft lett volna, igy 20 Ft-ért kellett volna keresni valamit, amit persze, hogy nem lehet, mert a legolcsóbb mini süti is 390 ft. Ezen negativ felfedezések után mégis úgy döntöttünk, hogy beülünk. Rendeltünk is 2 italt és egy sütit. Végülis 2670 Ft lett a végösszeg, amiből lejött volna a 2-szer 500 Ft-os kupon értéke.
Elfogyasztottuk a rendelést, hívtuk a pincért és kértük a számlát. Mielőtt elment volna mondtam neki, hogy majd kupont is szeretnénk felhasználni a fizetésre. Erre ő elkérte tőlünk a kupont és elment. Kis idő múlva visszajött és elkérte a mozijegyet is. Erre mi mondtuk, hogy odaadjuk a mozijegyet, de szeretnénk megtartani, ezért kérjük vissza, akár a hátuljára is pecsételhetnek, hogy ne lehessen újra felhasználni, de szükségünk van a jegyre, mert emlék. Még szerencse, hogy elraktuk a jegyet emlékbe, mert egyébként a film vége után kidobtuk volna. Meg is jegyeztük, hogy nem volt sehol írva, hogy a jegy is kell. Erre az volt a válasz, hogy ők szóltak a mozi pénztárába, hogy a pénztárosok mondják, hogy a kuponhoz a jegy is kell. Azt azért nem értem miért a mozipénztáros feladata egy étterem akciójáról tájékoztatni a mozilátogatót?
Ezután elment a pincér a jegyekkel és kuponokkal, de kis idő múlva megint jött, ekkor már rossz hírrel, ugyanis nem adhatja vissza a jegyet. Na ez eléggé felháborított, és azt mondtuk, hogy akkor kifizetjük készpénzben, mert a jegyet nem adjuk, mire megint elment. Ezután már nem ő jött vissza, hanem egy fiatal nő, aki az étterem menedzsereként mutatkozott be. Már azt hittük a problémát jön megoldani, de legnagyobb megdöbbenésünkre azt kezdte el mondani, hogy a weboldalukon kellene kitöltenünk valami kérdőívet. Na itt elszakadt a cérna, és megmondtuk neki, hogy nem töltünk ki semmit, sőt fel vagyunk háborodva azon, amit művelnek ezzel a kupon akciónak álcázott lehúzással. Senki nem mondta nekünk, hogy a jegy is kell, miért nem tudják lefénymásolni a jegyet, és minek van a kupon, ha végülis a jegy a fontos. Erre ő elkezdte mutogatni az asztalon levő kicsi reklámtáblájukat, hogy azon ott van, hogy a jeggyel érvényes a kupon és elviharzott ott hagyva a számlát. Mi odatettük a pénzt, de távozás előtt még elolvastam ezt a reklámtáblát. Az első mondta így kezdődött: "Mutasd fel a mozijegyed" és 500 ft kedvezményt kapsz stb. Erre kihívattuk a "menedzsert" és megpróbáltuk elmagyarázni neki, hogy mi a különbség a mutasd fel és az add át között, és javasoltuk nekik, hogy javitsák át a táblát a hasonló félreértések elkerülése végett.
Láthatóan nem fogta fel a "tapasztalt menedzser kisasszony", ellenben próbálta elmagyarázni nekünk, hogy a kettő tulajdonképpen ugyanazt jelenti. Na erre otthagytuk, mert olyannal nem érdemes vitatkozni, aki ennyire ragaszkodik a saját hülyeségéhez. Valószínüleg a "menedzser hölgy" a BKV ellenőrnek is odaadja a bérletét, amikor azt kéri tőle, hogy mutassa fel. Erre csak Besenyő István örök érvényű szavait tudom leírni: "NOOOOOORMÁÁÁÁÁLIS?"
Gondolom a kis táblán még mindig ugyanaz a felirat. Viszont felmerült bennünk, hogy ez nem szándékos megtévesztés-e, mert nem tartott volna semmeddig rányomtatni a kuponra, hogy csak a jeggyel érvényes. Ráadásul már a bejáratnál, amikor érdeklődtünk, akkor sem mondta a pincér, hogy a jegy is nálunk van ugye, ő csak az 1000 ft-os fogyasztásról beszélt. Bár a másik pincér bizonytalankodásából is az derül ki, hogy szerintem nekik sincs fogalmuk, hogy működik ez a kuponrendszer. A mozijegyre is csak az van írva, hogy az előadás végéig tartsuk meg. Nem tudom hány ilyen eset lehetett, amikor valaki hasonló szituációba került itt, mert eldobta a jegyét? Az árképzés is biztos nem véletlenül van így kitalálva, hogy 20 ft miatt minimum 200-300 ft-ot még kell költenie az embernek, ha be akarja váltani a kupont. Nekünk mindenesetre a tanulság: örökre immunisak lettünk bármiféle akciós ajánlatnak akár csak az elolvasására is, nemhogy részt vennénk benne és másnak is csak ezt tudom tanácsolni.
Üdvözlettel:
mtoma
Az utolsó 100 komment: