Tékozló Homár

Jófejkedik a Tesco

2008.10.28. 15:40 | jackyll | 111 komment

Darwin Dij szokatlan üzenetre lett figyelmes az egyik Tescóban. Lehet, hogy már a biztonsági szolgálaton is van egy ilyen tábla, ahol a kapucnis vásárlók zaklatása miatt kérnek elnézést. Elképesztő.

Ezuttal nem panasszal - hisztivel, hanem szigoru mercem szerint is jofejseggel kereslek meg, amit a Tesco produkalt, es marha nehez volt lefotozni, mert kozvetlenul a penztaros neni vonalaban van (alatta picit), igy aztan csak egy laza karlenditessel tudtam konspiraltan exponalni :) Az utolso bekezdesre hivnam fel a figyelmed.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2008.10.28. 15:42:21

és most mennyire vagyok nem béna? 3-szorosan?

idiotapocs 2008.10.28. 15:42:55

A piáspultoknál is van kirakva egy ilyen.

Andie 2008.10.28. 15:46:55

Múltkor egy 15-nek alig kinézö 17-es srác lóbálva vitte a drágának tünő pezsgőt a pénztárhoz. Előttünk ért célba, de a pénztároshölgy (40 körüli, gondolom hasonló korú gyermeke lehet) igen határozottan megtagadta a kiadását, és személyit kért. Az persze nemvolt.
Srác hátraarc, el a piják felé, majd 1 perc múlva egy ugyanolyan pezsgővel 3 pénztárral feljebb sorbaállt.
Pénztároshölgy szólt a bizt.őrnek, hogy ugyan menjen má oda, és szóljon a Marisnak, hogy a srác próbálkozik.

Kicsit szemét dolog, de valamelyest egyetértek. Rémes, hogy a mai fiatalok milyen szinten isznak, szívnak, stb. Öcsém révén, fiatal kollegáim révén semmi mást nem hallok, csak így bebasztam, úgy bebasztam, állni sem tudtam, hazamásztam, hánytam, stb. És ezt dicsőségként könyvelik el, valszleg barátikör szerte.
Ilyen öreg lennék? Nálunk még nem ez volt a menő...

a kertész tömlővel 2008.10.28. 15:48:15

ez komoly,,tegnap este tőlem is akarták kérni a tecsokúton,,pedig csak 2 sört vettem ,,másért nem nagyon megyek oda,,de pont útba esett,,29vagyok szörös fejű majdnem kopasz, (saprba is ezt játszák mostanában,,már ott is akarták kérni),,

de nem adom,,mer mivan ha igy akarja a pénztáros megtudni a nevem és közösségi oldalakon keresztül zaklatni.
hehe

EÖ (törölt) 2008.10.28. 15:50:54

"olyan oktatásban részesítettük"

mutattak egy képet, rajta Donatellácska: Ő nem kap cigit.

Másik kép rajta a Medveczky Ilona: Na ő kaphat piát. Akkor most vizsga....

Impega 2008.10.28. 15:54:29

En is a kepesito tanfolyamra lennek kivancsi.
Amugy itt a multkor apuka beperelte aruhazlancot, mert a lanya 17 eves lanya a detoxon talata magat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.28. 15:55:34

Aztán meg ha fiatalabb az ember akkor kell vinni idősebb havert aki kihozza neki...
Sajnos az ilyesmivel nagyon mit kezdeni nem lehet :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.28. 15:57:25

@Impega : Ja, és persze az áruház a hibás, nem pedig apuka, mert a kislánya egy hülye picsa esetleg (akit ő nevelet olyanra amilyen) és olyan trendi volt neki hogy bebaszott.

Amúgy is, ha extasyt.szedett volna be a ribanc akkor kit perel be? A maffiát? :D

EÖ (törölt) 2008.10.28. 15:58:08

a sok hülyegyerek elissza az agyát utána meg csodálkozunk, hogy az ács nem bír, csak derékszögű építményt hegeszteni (na mondjuk az se lesz pont derékszögű) a ferdét, íveset már nem vállalja el, mert ott számolni kéne

2008.10.28. 16:00:04

Hehe, ez az angol tescos szoveg egy az egyben leforditva. Angolul jobban hangzik :)

Impega 2008.10.28. 16:03:01

ColT 2008.10.28. 15:57:25

Nem azt mondom hogy apukanak igaza van, csak azt hogy az aruhazaknak is vedeniuk kell magukat, ha mar a gyerekeknek... Mert azert meg kell mondani, Apam, Anyam akar mennyire is jol nevelt, es is fetrengtem asztal alatt. Es akkor mi van? Nem hivtam Apamat, hogy jojjon velem, Apam meg nem gndolta hogy en reszegeskedem!

kicsilara 2008.10.28. 16:03:41

Ez remek. Én már megszoktam, ha egyedül megyek szeszes italt venni személyi nélkül el sem indulok. A hosszú hétvége alatt 2szer kérték el a személyimet. Ez nekem tetszik! simán letagadhatok minimum 6évet! :) később de jó lesz!

Mellesleg elég közeli ismerősöm boltban dolgozik, és elég szép kis megszorításokat hoztak ki, ha valaki 18éven alulinak ad el piát v. cigit.

jawbone 2008.10.28. 16:05:53

ez tenyleg az angol tecsos szoveg, itt visoznt engem rendszeresen megkernek fialtal sracok hogy hozzak nekik ezt-azt, ha csak soroket "rendelnek" ki is hozom, kovezzetek meg
en is ittam srackoromban a gimnazium alatt, meg is rendes ember lettem(annyira-amennyire)
amig apuka-anyuka minden masnap kiuti magat, addig kar is a gyerekekkel foglalkozni, pont a mai indexen van valahol hogy 1millio magyarnak van alkoholgondja..
lol ezt pont nem befolyasolja egy uveg pezsgo egy kissracnak, lehet pont jo lesz mert behany tole es utana egy ideig nem erolteti

Impega 2008.10.28. 16:05:55

kicsilara 2008.10.28. 16:03:41

Hogy jott ki a 6 ev? Miert nem 5 vagy 7? :D

Impega 2008.10.28. 16:05:55

kicsilara 2008.10.28. 16:03:41

Hogy jott ki a 6 ev? Miert nem 5 vagy 7? :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.28. 16:06:23

@Impega : Értem én hogy miért írták ki + hogy a seggüket védik, de egyébkénti esetekben (amiktől ezek a feliratok vannak) is elgondolkodhatnának a szülők.

Párszor én is berúgtam már életemben, de az esetek 90%-ában tudom mennyi pia az ahol még nem csinálok marhaságokat :)

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.10.28. 16:07:12

Ma már, közelebb a harminchoz mint a 20hoz, egyet értek a korlátozásokkal..

de ha középiskolában nem tudtunk volna szeszhez jutni, hát boztos hőbörögtünk volna.

a multkor 3an tescoba kiszaladtunk, a kegfiatalabb volt 23 éves, (de, nemtom. talán frissen voltunk borotválva) és kérték a személyit (mert vettunk ket uveg bort is).
Jót nevettünk, mert harombol haromnak a kocsiban maradt a tárcája, a harmadik meg a bankkártya mellett talált egy régebbi diakigazolvanyt, amin fényképes igazolványnak minosult.

majdnem nem koccintottunk

elwood 2008.10.28. 16:07:44

ezek a mai fiatalok ... isznak, szívnak.

Bezzeg a mi időnkben ... nem volt fű. Csak ittunk mint állat.

Impega 2008.10.28. 16:08:27

ColT 2008.10.28. 16:06:23

Mostmar en is tudom :D de az elso 10 %-ban nem tudtam. Meg is matszott. Es a szuloknek telleg fingjuk sincs rola mit csinal a 16 + eves gyerek mikor lemegy a tobbiekhez a terre.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.28. 16:10:33

Elég régi már a rendelet, ideje betartani. Igazam van, vagy igazam van?

jawbone 2008.10.28. 16:11:55

igazad van
most jo?
:)

2008.10.28. 16:15:13

Az Olvaso:
de ha középiskolában nem tudtunk volna szeszhez jutni, hát boztos hőbörögtünk volna.

Ennyire elelmetlen kozepiskolasok voltatok? ;)

Mellesleg en is sikeres embernek tartom magam, pedig volt porban fetrenges nem egyszer...

facsipesz 2008.10.28. 16:19:42

Ó, persze, a "mai fiatalok így isznak, meg úgy isznak", lufaszt isznak ezek, csak úgy csinálnak. Két sör után megy a dorbéz.

Amikor mi ilyen fiatalok voltunk, 2deka kevertet kísértünk le egy feles vodkával. Háromszor. Persze most úgy is nézünk ki:)))
De legalább közben Heisenbergről elmélkedtünk: vagy azt nem tudtuk, hogy hol vagyunk, vagy azt, hogy merre megyünk:)

dehiszezénvagyok 2008.10.28. 16:21:11

Én azt nem értem, hogy jön össze a 18 és a 21? 21 USÁ-ban korhatár, nálunk a 18 van érvényben, ha jól tudom...

Loree 2008.10.28. 16:21:20

Elég nagy röhej, hogy 17 év 364 naposan még nem vehetek szeszesitalt, 18 év 1 naposan meg már igen. Nyilván húzódik itt egy éles határvonal, csak én nem látom.

23 vagyok, tehát lehet ugatni, lehet nem elhinni, de nem menőzésből szerettem inni régen sem, hanem mert jólesett. Majd ha az lesz a véleményem, hogy megérdemli a világ, hogy mindig 100%-ig józanul nézzem, akkor így fogok tenni, addig pedig letompítom magam ha tehetem, és így tettem 18 éves korom előtt is.

Nem a rendelettel van amúgy a fő bajom, hanem az itt hőbörgő szánalmas Isten barmaival "jaaajjj, isznak a gyerekek", "jaaaaj, a mai fiatalok" - egy kurva nagy röhej. Mindig is alkoholista ország voltunk, és ez nem véletlen. Hozzáteszem, családomban egyedül én vagyok ilyen, szüleim pl absztinensek, tehát még csak az sem igaz h apa-anya fetreng...

Skywalker_Lajos 2008.10.28. 16:23:30

Mindez semmi!
Barátnőm 27 éves, salkoholmentes sört akart venni az Intersparban.
Személyit kértek tőle.
Alkoholmentes sör miatt, érted ugye???
Amúgy nem kérheti a boltos a személyit, sőt még a biztonsági őr sem, max nem szolgál ki.

Skywalker_Lajos 2008.10.28. 16:23:40

Mindez semmi!
Barátnőm 27 éves, salkoholmentes sört akart venni az Intersparban.
Személyit kértek tőle.
Alkoholmentes sör miatt, érted ugye???
Amúgy nem kérheti a boltos a személyit, sőt még a biztonsági őr sem, max nem szolgál ki.

2008.10.28. 16:26:36

dehiszezénvagyok 2008.10.28. 16:21:11
Én azt nem értem, hogy jön össze a 18 és a 21? 21 USÁ-ban korhatár, nálunk a 18 van érvényben, ha jól tudom...

Ez egy kicsit ilyen nyakatekert dolog, ha 21 even alulinak nezel ki, akkor leellenorzik, hogy 18 folott vagy-e. Ez szerintem azert van, hogy ne cseszegessenek tul sok embert feleslegesen. Es mint mondtuk, ez az angol szoveg 1:1 forditasa, igy megmaradt ez a gyakorlat, ami szerintem egesz jo.

www.aecc.co.uk/FileAccess.aspx?id=458

s.o.v.i.e.t 2008.10.28. 16:26:52

Hosszútávú fogyasztói társadalmat épít a Tuskó!Nem tiltani ilyesmit FONTOS!

Jelen helyzetben - is - nyugdíjreformer felfogás kellene.

1. testnevelés órák betiltása - mert ugye minek az egészség - és szakmaibb oktatás a többi tárgyban
2. súlyos adókat kivetni az egészséges ételekre és életmódra
3. ingyenes cigaretta alanyi jogon 12 éves kortól
4. 13 évesen alanyi alkohol
5. 18 éves kortól amfetamin származékok alanyi jogon a hatékonyabb munkavégzésért és így a több adópénzért
6. 32 évesen alanyi sportkocsi üzemanyaggal és több amfetamin
7. 45 évesen kötelező ittasvezetés drogokkal -állami támogatással - és tuning a sportkocsiba. rendőrség büntessen lassúhajtást és józanvezetést

Ez által:

nyugdíjrendszer: pipa
közegészségügy: 70%-ban pipa
adóbevétel: pipa
autógyártás munkahelyteremtés: pipa

Impega 2008.10.28. 16:27:02

Loree 2008.10.28. 16:21:20

Igyal csak! Jol kiszursz mindenkivel, jol megmodtad!

csibenyussz 2008.10.28. 16:27:23

Aki piát akar venni, az megveszi. Maximum beküld mást, és megveszi az. Sajnos vagy nem sajnos, de ez van.

csibenyussz 2008.10.28. 16:28:25

Tényleg, és akkor az öregnek kinéző fiatalkorúakkal mi van? Azok ihatnak???

Páneurópai Harci Kos 2008.10.28. 16:29:03

nem véletlenül van a tiltás.
És teljesen egyetértek vele, mert elveszi az ilélőképességet és a józan eszet.
Á' ugysem történik ez meg az, részegen rá lehet pisilni a villamosvezetékre, részegen lehet autót vezetni, sokmindent lehet. balesetet szenvedni is.
(u.i. korhatárt 20 ra felvinni)

Impega 2008.10.28. 16:29:52

csibenyussz 2008.10.28. 16:28:25

Ez az a koltoi mondat, amelyet eddig meg senki nem tett fel!
Es szerintem, ahogy mondod, azok megvehetik a szeszt.

saxo 2008.10.28. 16:30:00

A szemetek tőlem még sose kértek személyit. :-(

saxo 2008.10.28. 16:31:40

Amúgy totál helyeslem, hogy nem adják ki boldog-boldogtalannak a cuccot. De ez a szöveg... :-)

Loree 2008.10.28. 16:33:15

@ Impega 2008.10.28. 16:27:02
Kivel is szúrok ki? Elmondtam a véleményem és kész.

2008.10.28. 16:33:26

A kovetkezo lepes tenyleg az, hogy kriminalizalni lehet az alkohol vasarlasat is. Bar ez mar eleg radikalis. Mellesleg szerintem sokkal komolyabb problemak is vannak ebben az orszagban, mint a reszeg tinik... Bar nezzuk csak meg a ZPt, ott eleg szanalmas a helyzet :D

Vargnatt 2008.10.28. 16:40:17

Nekem is feltűnt ez a kétféle korhatár a szövegben, kicsit ellentmondásos.

Ezzel a törvénnyel én is egyetértek, de teljesen betartatni úgyse lehet.

Viszont azt már kicsit kezdem unni, hogy 22 évesen egy szaros sörért is gyakran kutatni kell a diákom után (ugyanis a személyimet csak vezetéshez hordom magamnál, a diákon úgyis rajta van a szül. év). Mintha legalább abszintot vennék, vagy valami. A sör nem alkohol! Gabonatermékekkel ízesített főzött víz :)

Ettől függetlenül sose ülnék volánhoz úgy, hogy tudom, előtte nem sokkal sört ittam. Azért egy pici hatással tényleg van az ítélőképességre.

mqqq 2008.10.28. 16:40:27

Nem kötelező adni személyit. Neki meg nem kötelező adni piát/cigit.

csibenyussz 2008.10.28. 16:48:49

Én egyszer elmentem apámmal vacsizni (ez ritkán fordul elő, mert más-más kontinenseken élünk),és feltünt hogy elég furcsán nézeget minket a pincér (azt hitte mint később kiderült hogy a csaja vagyok apunak), rendeléskor meg nem akart nekem sört hozni, mert előbb igazoljam magam hogy nagykoru vagyok... hmmm... (ja, akkor voltam 27..)

délioldal 2008.10.28. 16:59:17

hát ez nagyon jó!

életemben először kért meg kb egy hete a biztonsági őr hogy fáradjak vele mert át kell vizsgálnia a zsebeimet.

előzmény:

a bútoroknál egy széket próbálgattam és azt követően jó szokásomhoz híven zsebrevágtam a kezem. ez volt gyanús.

nem nagyon értettem, hogy mi az amit zsebre tudnék tenni a bútorok között ezért az irodáig tartó utat végigröhögtem...

szóval ha tesco-ban jártok vigyázzatok és ne tegyétek zsebbe a kezeteket!

üdv szegedről

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.10.28. 17:01:52

délioldal 2008.10.28. 16:59:17
Nekem anyám külön bolti viselkedést is okított. Abban a kurzusban benne volt, hogy ne dugjam a kezem a ruházatomba. Továbbá ne vigyek be hifit a műszakiba. Ilyen apróságok...

Impega 2008.10.28. 17:02:04

délioldal 2008.10.28. 16:59:17

A Szecsenyin mi a helyzet? Robban vagy nem robban?

Swind 2008.10.28. 17:02:25

Most nyaron munchenben jartam es a hekyi Edekaban (lehet, hogy ez EDE cege?), cigivasarlaskor a penztaros csaj elkerte a szemelyimet.
Kisse megrokonyodtem, aztan odaadtam neki, megkoszonve, hogy nem nez meg 18-nak:)
Annal is inkabb mert akar a lanyom is lehetne, jovo heten leszek 36:)

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.10.28. 17:02:48

csibenyusz: Gratulálok fiatalos megjelenésedhez :D

2008.10.28. 17:03:46

chicken · homar.blog.hu/2005/04/10/vegyi_tamadas_husvetra 2008.10.28. 17:01:52
délioldal 2008.10.28. 16:59:17
Nekem anyám külön bolti viselkedést is okított. Abban a kurzusban benne volt, hogy ne dugjam a kezem a ruházatomba. Továbbá ne vigyek be hifit a műszakiba. Ilyen apróságok...

Igy van, en is megtanultam, hogy boltban nem teszem zsebre a kezem, az ilyen esetek elkerulese vegett :) Lehet, hogy ez azert van, mert a "mindenki gyanus" korszakbol szarmaznak a felmenoink? :)

délioldal 2008.10.28. 17:03:50

Impega 2008.10.28. 17:02:04

A Szecsenyin mi a helyzet? Robban vagy nem robban?

:)))

köszi kérdésed. közel van és robbanást még nem hallottam. bizakodunk bizakodunk!
:)

Impega 2008.10.28. 17:04:45

délioldal 2008.10.28. 17:03:50

Vegre valami esemeny is lenne, az arvizeken kivul.
Na en leptem, sziasztok!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.28. 17:05:29

@délioldal : Hogy mit? Hát az üvegasztalt aminek eltölrted a lapját!

délioldal 2008.10.28. 17:08:57

persze, hogy elférjen a farzsebben:)

kicsilara 2008.10.28. 17:20:02

@ Impega 2008.10.28. 16:05.:55

Mert ha levonsz az életkoromból 6 évet, akkor épp csak 17éves és 3XX napos leszek! teccike értenie?

@délioldal 2008.10.28. 17:08:57

Nem kellett volna a multkor kicsempészni darabjaiban a kis faszeneset sem, és akkor fel sem tűnt volna hogy eltetted az eltört üvegasztal lapját...gyanúúúús vagy már! :)

É2I 2008.10.28. 17:24:11

A gond az, hogy már könnyen hozzá lehet jutni autókhoz, nem a csak a piához. Amíg egy húsz év alattinak ez még csak álom volt (az autó), addig nem is volt ekkora "baj".
Hazatántorogtuk (igen én is), és legfeljebb kaptunk egy qrva nagy fülest a fatertől, hogy legalább a maradék répát is kidobjuk....

Ma meg van 300Le ótóka 16 éves picifiamnak, de füles nincs, mert beperel a kiskamasz.....

Tehát össze van téva ez a problema, hogy má' a könnyű droghoz jutást ne is keverjük bele.

Lehet ám minden szart tiltani, de igazából nevelni kéne, de az a komzumidióta nevelésbe nem fér bele ;(

délioldal 2008.10.28. 17:24:32

a kis faszenes nem volt egyszerű mutatvány! előtte az obiból kellett darabokban kivinnem egy flexet, hogy szét tudjam azt a vacak öntöttvasat darabolni... látnád a házamat! igaz az ytong-gal megszenvedtem kicsit de megérte!

csibenyussz 2008.10.28. 17:24:59

Megjegyzem a legtöbb tini kipróbálja a piát, a cigit... tán még a füves cigit is. Én is megtettem, és most nem cigizek, nem vagyok alkesz és nem drogozok... milyen alapon itéljem el azokat akik most megteszik?

délioldal 2008.10.28. 17:28:52

egyébként a sok off után...

hasonló feliratokat külföldön is lehet látni és szerintem ez legyen a legnagyobb probléma kedvenc áruházláncunknál...

bár kapucnist tényleg ne vegyél fel!

csibenyussz 2008.10.28. 17:30:45

szerintem ez nem probléma. korrekt, de mint már fentebb irtam a dolog megkerülhető ha egy kicsit szemfülesebb az a bizonyos tini.

É2I 2008.10.28. 17:38:41

Aki be akarja szerezni a bármit, beszerzi, ennyi.
Nem is ezzel van baj, mindinkább azzal, hogy a trendiséget sugalja az összes reklám. És csodálkozunk, hogy mennyi (fogékony) fiatalabb emberkénk így is akar élni.....

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.10.28. 17:50:49

Szerintem teljesen korrekt szöveg. A Kaisersben volt előttem egy lány, és tőle is kérték a személyit, majd hisztizett, meg morgolódott, egyáltalán feleslegesen... szegény pénztáros meg magyarázkodott, hogyha nem kéri, akkor még az állását is elvesztheti. Naná hogy kérni fogja!
Egyetértek ezzel a szabályozással!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.10.28. 17:50:52

"Csodálkozol a kokainistán,
s nem érted?
Gondolkozzál az okain is tán -
s megérted!"

PTibor (törölt) 2008.10.28. 18:10:57

Bezzeg 8-10 éve.. mikor 16 évesen besétáltam a plusba kis vodkáért, majd közölte a pénztáros, hogy nem adja ki, mert fiatal vagyok. Én meg rámutattam a feje fölött lógó táblára, mely szerint alkoholt 14 év alatt nem adnak ki.

Azzal nem értek egyet, hogy 12-15 évesen menőznek a kiskölkök és azon versenyeznek, ki a részegebb, de a gimi vége felé szinte kötelező kipróbálni mindent..

szerintem a társadalmunk nagy része kipróbálta, fetrengett is, mégsem alkoholista mindenki..

Secnir 2008.10.28. 19:23:20

nemtom, tőlem sosenem kérték a személyit.
igaz, alacsony termetű vagyok (kosarasok között annak számítok), szemöldököm ujjnyi vastag, hangom a pincéből jön.
sose néztek 16-nak. legfeljebb, amikor az voltam. de akkor még nem kértek személyit, mert a csapos tudta, hogy ránk számíthat (már ami a napi fix bevételét illeti).
mondjuk az se ma volt.
heeeejhaújra 16 lehetnék!

újra tudnék annyit inni, amennyit ma csak szeretnék tudni, eh...

Prinzessin Erbsen (törölt) 2008.10.28. 20:03:17

itt -nemetorszagban- többnyire csak automatanäl lehet cigit venni, az meg keri a jogositvanyt, vagy a bankkartyät, mert azon van chip es nezi az identitast, jogositvänyom nincs, a bankärtyämat lenyelte egy automata, kisse ideges voltam, es elfogyott a cigim, meg kellett kerni valakit, hogy vegyen nekem -öszhajam a bizonyitek, hogy elmultam 18

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.28. 22:29:18

Már csak azt nem értem hogy minek kell dohányozni?
Mert a füvet meg az alkoholt még OK de a cigi...

essay 2008.10.28. 22:43:16

ez tényleg az angol szöveg fordítása :)
a napokban figyeltem fel rá a mahon pointi (cork) tescóban, és jót mosolyogtam rajta.

Bugreport 2008.10.28. 23:04:29

Én csak boldog vagyok amikor elkérik a személyimet. Fiatalság érzetem van :)

kukatr 2008.10.28. 23:16:37

Szegeden már elég régóta lehet látni. Teljesen korrekt kiírás, aki ezt nem érti meg abba már nem kell több alkohol. :D
Az álszent jajezekamaifiatalok dumát meg lehet elfelejteni, az őseink is ugyanazt csinálták mint mi. Nem kellett őket sem félteni. :)
Nem azzal van a baj, hogy egy tizenéves iszik, hanem, hogy mikor kezdi el. (12 és 17 között hatalmas különbség van) Az alkohol fiatal szervezetre gyakorolt hatásairól sohasem beszélnek a szigorítást szorgalmazó 'őseink', csak arról, hogy milyen hülyeséget csinálnak, meg hánynak, meg fetrengenek, meg satöbbi, de a lényeg felett elsiklanak...
Az alkoholfüggőséghez kell jópár év, bár az emberek nagy része legkésőbb az egyetem alatt kitombolja magát, vagy az pár év munka után. :)

zuhany 2008.10.29. 01:02:42

-Kisfiam, hová mész meztelenül?
-Bevásárolni!!

sys 2008.10.29. 02:05:04

sztem a "pénztárosainkat olyan oktatásban részesítettük" simán leiterjakab: we have instructed our cashiers that...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.29. 02:08:02

hat itt 21 a korhatar es nagyon komolyan veszik siman bezarjak a botodat par evre, ha bebukik
asszem itt 35-ig kinezotol kell elkerni
mongyuk meg tolem is kertek el az iden is/48/ de 8 eve rendszeresen
szoval oregszem
ja ha reszegen randalirozol rogton bevisznek a sittre bizonuos allamokban
ka, discoba meg ilyesmi be se teheted a labad 21 alatt
ettol meg iszbnak es foleg jointoznak de sokkal nehezebb
a fiam meg nem volt 21 es nem adtak ki neki az alkoholmentes sort, mert minimalsan tartalmaz valamennyit
hat ez van
iszok is meg 1 dobozzal, Mary vett

Preston · http://www.prestonline.hu 2008.10.29. 02:59:50

ez a kedves felirat egy az egyben jelen van évek óta a itt, a brit tescó boltokban, most csak annyi történt h lefordították és kitették - ezekszerint - magyarországon is... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.29. 04:07:59

meg annyit akartam mondani, hogy a budos eletben nem fogok kabelezni
ezt Marynek is megmondtam

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.29. 04:12:01

kemeny vagyok ma ejjel
amugy is magyarul mondtam es meg alszik is vegre megint

rhiannon 2008.10.29. 06:28:35

Párom 31 éves és a benzinkúton elkérték múltkor a személyiét, mert cigit akart venni. Amúgy 186 magas és többnek néz ki mint 18. lol

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.29. 07:51:45

egyébként meg nemtudom mi bajotok ezzel! elkérik megmutatod, jót mosolyogtok egymásra, hogy jé nem is nézel ki ennyinek. elvsized amit megvettél és kész! én még emelném 21-re!

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.10.29. 08:13:22

Tőlem is mostanában elkérik, és még csak nem is a tecsóban. pedig nekem már kék diákom van és van is benne pár bélyeg .

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.29. 08:15:35

a pénztárosok mind nagyon SPEKTIKUSOK!!!

egyébként meg ha nem eltebőcsészlogós a személyid akkor jön a békásgyerek és elhúz a raktárba...

Impega 2008.10.29. 08:20:39

kicsilara 2008.10.28. 17:20:02

Teccik erteni :)

Gumidomino 2008.10.29. 08:30:34

elég álszent dolog azon csodálkozni hogy 12-15 évesek próbálnak alkoholizálni amikor a kommentek egy része kis büszkeséggel itt is arról szól hogy hogyan rúgtunk be amikor fiatalok voltunk. vagy akár még most is.
észre kellene venni hogy amióta világ a világ az alkohol és a piás bulizás nem csak az állapot elérése hanem a felvágás miatt is megy.

csak most mindent hamarabb élnek át a fiatalok. kivéve a felelőségvállalást.

EÖ (törölt) 2008.10.29. 08:33:03

bírom az ilyen, 17 év 364 naposan nem de 18 év 1 naposan igen

pontosan
kell egy határvonalat húzni, aztán lesz aki alatta van, lesz aki fölötte

ugyanez van a gázártámogatásnál is vagy bárhol
van aki húsz forint miatt kiesik belőle, de olyan is van, aki 20 forint miatt belekerül

EÖ (törölt) 2008.10.29. 08:38:00

egyébként pedig üdvözlöm a kulturált táblahasználatot

ideje lenne már leszokni a "Alkohol vásárlása HATÓSÁGILAG tilos" típusú kommunista csökevényről.

A kedvencem az a tábla, amire az van festve: "Vigyázat, ennek a táblának éles szélei vannak! Kérjük ne fogja meg a szélét!"

www.htportal.org/gallery-image-228.html

Impega 2008.10.29. 08:43:56

Gumidomino 2008.10.29. 08:30:34

Senki nem alszentkedik, persze mindenki ivott, cigizett blablabla
De ahogy mondod. Regen volt 20-25-40 forintunk es abbol befroccsoztunk, vagy ki mit ivott. Aztan szepen csendben busszal hazamentunk.
Ma? Tobb ezer forintbol es sokszor kemeny alkoholbol beiszik a gyerek, rafuvezik, aztan viszi apuci kocsijat oszt megy neki a karonak, vagy kukat borigat, vagy keritest tor, jatszoteret rongal. Aztan ha elkapjak, apuci megy erte. Na ez a baj. En 22 evesen raktam le a jogsit, sajat keresetbol es 26 evesen vettem meg az elcso kocsimat. Addig busz, bicaj. Es nem is rongaltunk soha haverokkal.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.29. 08:49:14

Oviban kérdezik a gyereket : kisfiam te mióta cigizel? Ááá már régóta, meg már nővel is voltam? És mikor? Nemtudom úgy bevoltam baszva! :)

Itt tartunk…vótmá?

Dr.Bio74 2008.10.29. 09:04:42

Bocs egyéves, nemtom volt e már a kérdés, de:
Az ácsnak alapból kiindulva miért is kellene hegeszteni?

Primavera 2008.10.29. 09:10:49

csibenyussz, neked nem unalmas az életed. :)

Vargnatt 2008.10.28. 16:40:17
Vezetéshez minek személyi?

Dr.Bio74 2008.10.29. 09:17:52

Az alkohol a fatalkori éntudattal kombinálva halálos tud lenni, az időskori májjal kombinálva szintén.
Hazudnék ha azt mondanám, hogy 16 évesen nem tapasztaltam meg milyen a csúnyán berúgott agresszív énem, és milyen a másnaposság, jópárszor, de azóta érdekes módon több, mint egy évtizede, mindig megállok a spicceségnél, és csak azt iszom meg ami ízlik.
14-15 évesen eszembe nem jutott az alkohol, a cigaretta igen, de mivel nem kellett stresszelni, nem is ízlett, és értelmetlennek tartottam.
A fiatalság pont az a korosztály (cca:21-23 évig) akit magától is meg kell védeni, ezért meg kell nehezíteni a káros élvezetekhez való hozzájutásukat, úgyanakkor el kell fogadni, hogy nagyon helyesen tapasztalatot akarnak szerezni.

schokobanane (törölt) 2008.10.29. 09:35:45

Acsi 2008.10.28. 23:04:29
"Én csak boldog vagyok amikor elkérik a személyimet. Fiatalság érzetem van :)"

Naná! :) Nem is tudok elképzelni egy ellenkező helyzetet. Az ilyennek örülni kell. Az én személyimen rendesen meglepődnek például: 15 évvel múltam tizennyolc. Úgy látszik, csak én látom a szarkalábakat a szemem sarkában...

(Mondjuk az is igaz, hogy kenceficét sosem hordtam a képemen, állítólag ezzel is összefügg a dolog. A húgomat például, aki ötperces bevásárláshoz is műszempillát tesz fel meg félórát mékápol, mindig inkább a nővéremnek nézték.)

cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2008.10.29. 09:53:55

Hát én még csak két éve élek Londonban, de minden Teszkóban van ilyen felirat.
Ezekszerint most átvették a magyar üzletek is. Ebből homárposzt?
Na mindegy, majd ha itt feltalálják a langyos vizet, talán abból is lesz legalább ekkora hírverés :)

Impega 2008.10.29. 09:57:04

cybergreg · www.cybergreg.hu 2008.10.29. 09:53:55

Tenyleg havazik nalatok?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.29. 10:14:35

Mary mekapol eppen, de meg nem neztek az anyamnak
hat igen olyan 17 es 21 kozott durvan be tudtunk rugni mongyu egy P. Mobilon
vagy csak ugy
de telleg nem tortunk zuztunk
hanyas vot
van ez a korszak, nem veletlen itt se hogy pl. ha kocsit berelsz fele annyi egy 40 evesnek mint eg 21-nek

cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2008.10.29. 10:24:56

Impega 2008.10.29. 09:57:04

Van olyan része az országnak, ahol igen. Itt esett valami szmötyi, de hónak nem nevezném.

Pikka 2008.10.29. 10:56:30

Bezzeg a "nyugati" országokban nem hőbölög senki, hogy 18éves kor alatt még egy discoba se mehetsz be, sőt este 9 (vagy 8) után már csak kimért alkoholt árulnak. Sőt, az alkoholos italoknak külön bolt dukál. Szerintem ez nagyon klassz így.
Mondjuk ott is leleményesek a fiatalok és az utcák tele vannak részeg középiskolásokkal.
De ha ezek a nehezítések csak 2 gyereket tántoírtanak el a pilástól már az is eredmény. Hátha az unokáinknál már nem elsz olyan menő a részegség.
Ami engem inkább zavar az a köztéren piálás, jól is teszik egyes városok, hogy büntetik! Utálom a részeg, büdös csöviket és a szobor tövében hányó, hal mellett hugyozó középiskolásokat is! (innen lehet tudni, hogy valaki már egyetemista, azok legalább otthon alapoznak)

Amúgy szerintem az a normális, ha a szülő nem tiltja, hanem tanítja az alkoholfogyasztást. Ha vasárnaponként meg ünnepnapokon kap a gyerek egy fél pohár bort (amitől nem lesz semmi baja), vagy egy kis sört, akkor nem lesz annyira vonzó számára, hiszen nem tiltott gyümölcs...

princessophia 2008.10.29. 11:30:32

Tőlem nem kérik már a személyit.Sajnos.
Amúgy boltban előttem álló 13-nak látszó lánytól sem.

Preston · http://www.prestonline.hu 2008.10.29. 11:46:03

londonban remek kis hóviharban gyalogoltam haza bizony. most persze ujra hétágra süt a nap (meg a hasamra) szóval bár még nem néztem ki az ablakon, szerintem nem maradt belőle semmi.

3 éve nem láttam havat egyáltalán, jó volt :)

Pikka 2008.10.29. 13:13:23

Ahhoz képest én itt (Pécsen) ujjatlan fölsőben mentem a boltba és melegem volt. Pedig ma még egy felest se ittam:D

Pikka 2008.10.29. 13:15:03

Én ma ujjatlan felsőben +egy farmerdzseki mentem a boltba (Pécsen)és melegem volt. Pedig ma még egy felest sem ittam!

A Tyne folyó déli partja 2008.10.29. 14:22:49

csak kérdem a sosrstársaktól, akik szintén Angliában laknak. ti kizárólag a Tescoba jártok vásárolni?Csak mert az osszes tobbi boltban ott díszeleg ez a felirat...

A Tyne folyó déli partja 2008.10.29. 14:30:45

jut eszembe, itt nincs is szemelyi, ha utlevele sincs, meg jogsija se, es tul fiatalnak nez ki, cseszheti....amugy tolem a multkor ket kiscsaj akart tuzet kerni. mondtam, hogy nem dohanyzom, meg egyebken se adnek, mert tul fiatalok vagytok. mire az egyik: nem is, mar 13 eves vagyok...no comment...amugy meg ez itt az egyik legnagyobb gond, a folyamatos ivaszat, a felnottek se tudjak, hol a hatar, nehogy bedoljon senki annak, hogy itt nem isznak a fiatalkoruak...sot...

UserError 2008.10.29. 22:46:50

Az Arénás Tescoban sokkal jobb backdoor-ok vannak ....

drhb (törölt) 2008.10.29. 23:30:24

Én 21 éves vagyok, és egyre gyakrabban kérnek tőlem személyit, először 20 éves voltam mikor kérték, előtte sosem, pedig nem veszek mostanában gyakrabban piát. Egyszer olyan volt, hogy vettem tescoban kaját, volt közte 1 üveg bodzás Radlert, aminek 1,2% az alkoholtartalma, és kérték a személyit...

Indy_ 2008.10.30. 10:33:06

Hehe, egy hete vettem pár doboz sört (többek között pelenkát, bébiételt, stb), a pénztáros elkérte a személyimet. Néztem mint a bögöly. Ja, 33 vagyok. :D Igaz, baseball sapkában voltam... :D

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.31. 00:30:21

Na azt, hogy az áruházak alkalmazottai milyen jó képzésben részesültek, ami alapján ki tudják találni a 21 év alatti korúság tényét, nem szeretném kommentelni (semennyire). Múltkor tőlem is akartak valami iratot, amit biztonsági okokból nem hordok magammal mindenhova. Kénytelen voltam mással igazolni magam. Persze nem kell mondanom, hogy az eddigi legjobbindulatú becslés is 22 év volt, amit viszont már sikeresen abszolváltam jópár éve.

K0537632 2008.10.31. 15:44:44

Angliaban elfogadott dolog a hasonlo magyarazat, de itt inkabb magyarazat es nem magyarazkodas... az egesz kb. 2 mondat, de valoban benne all hogy "if you are lucky enough to look under 21, don`t be offended if the cashier...etc"

A Tyne folyó déli partja 2008.10.31. 22:14:28

azért bennem felmerült egy kérdés : tudtommal otthon 18 év a korhatár, nem? a 21 sehol se oszt-szoroz, nem? itt az nagy ünnep, otthon semmi, miért kellett egy az egyben lefordítani a szöveget?

amúgy egy élmény (nem a sajátom, tesómé, aki reptéri bárban dolgozott - a check-inen belül, szóval oda már az került be, aki átesett mindenféle ellenőrzésen.) gyerek kért valami alkoholt, tesóm fiatalnak találta, kérte az igazolványt. mire a gyerek: nincs nálam...

Retek · http://vakerda.blog.hu 2008.11.03. 09:37:34

Tőlem is elkérték a személyit nemrég, de előtte még rá is kérdeztek, hogy elmúltam-e 18, amikor sört vettem a Match-ben.
Mondtam a pénztárosnak, hogy "ja, tíz éve". És tényleg!

Itt tartunk...

Retek · http://vakerda.blog.hu 2008.11.03. 09:39:00

Tőlem is elkérték a személyit nemrég, de előtte még rá is kérdeztek, hogy elmúltam-e 18, amikor sört vettem a Match-ben.
Mondtam a pénztárosnak, hogy "ja, tíz éve". És tényleg!

Itt tartunk...
süti beállítások módosítása