Attila hónapok óta vonattal és bringával jár dolgozni Vácról Budapestre. Mivel a 8-as gyorson nincs tároló, Attila a peronon szállítja a kerékpárt, eddig minden probléma nélkül. Ma reggel viszont a kalauz úgy ítélte meg, hogy a drótszamár gazdátlan, így Újpesten leszállította a vonatról.
Szokásomhoz híven betámasztottam a bringát a peronon és beültem a fülkébe közvetlen a fal túloldalára. (minden második állomáson fel kell állnom, hogy felengedjem az embereket). Dunakeszin felengedtem őket, majd két állomással később lépek ki, a kerékpár sehol. Állok ott, mint egy rakás szerencsétlenség, mire egy utas közli velem, „ha tied volt a kerékpár, a kalauz lerakta”
????
Keresem a kalauzt, aki már átment rajtam hozzám se szólva és bérletem se kérve.
Azt mondja, ő kérdezte kié, és mivel senki nem válaszolt, lerakta!
(Én zenét hallgattam – nem tagadom, lehetséges, hogy általánosan kérdezte a fülkében – de még egyszer mondom engem nem kérdezett és a személyi bérletem sem kérte)
Hát köpni-nyelni nem tudtam – de picit megnyugodtam, amikor azt mondta, hogy az újpesti MÁV-osoknak adta oda. Visszamentem a következő vonattal újpestre ahol újabb kellemetlen meglepetés ért. Az ottani forgalmis hölgy (a történet egyetlen pozitív szereplője egyelőre) állítása szerint neki nem adta oda. Ez életszerű is mivel az utolsó előtti kocsiban utaztam, ami kb. 100mre van a vonat elejétől ahol ő áll mikor elengedi a vonatot.
Itt kezdődött a MÁV mint cég remeklése. (A Kalauzon kívül a többi ember normális volt csak épp nem csinálták semmit a kéz széttáráson kívül)
1. Felhívtam a MÁV direktet – Az ottani hölgy lebeszélt a panasztételről, hogy tegyem meg személyesen mert ők csak 15 napom belül tudnak válaszolni és ő egyébként sem nagyon tud mit csinálni. Nem emlékszem pontosan a beszélgetésre sajnos eléggé feldúlt voltam, de a MÁVnál meg kell lennie pontosan.
2. Bementem újra a nyugatiba és panaszt tettem a forgalmi ügyeleten – Felvették a levélcímem és levélben! 30 nap múlva! Válaszolni fognak. Addig biztosan nem lesz bringám ha rajtuk múlik.
Az egyetlen ember aki tett valamit a MÁV-tól is az újpesti forgalmis(?) volt akinek nem is ez lenne a munkája. Szerinte van rá egy árnyalatnyi esély, hogy a kerékpár meglesz mert valószínűleg egy mozdonyvezető rakta el mivel túl közel volt a pályához – megpróbálja kideríteni, ő akinek nem is ez a munkája.
Javaslom a MÁV-nak, hogy ne látszat panaszirodát tartsanak fent – olyan embereket kell ilyen pozícióba tenni akik meg tudnak dolgokat oldani, nem félnek egy minimális felelősségvállalástól (pl. telefonszámlát generálnak a MÁV-nak) és nem 0 hatáskörük van.
Technikai információ:
Vonatszám: 2147
Bérletszámom amiket nem kért senki: 00233170 és 00233171(kerékpár)
Költői Kérdésem:
Milyen MÁV szabályzat mondja azt, hogy ha valami nem stimmel a kalauz szerint (amelett, hogy nem szóltam, hogy enyém, azzal védekezett, hogy nem az utolsó peronon volt!) – a kerékpárt le kell dobni a sínek mellé? Vagy milyen emberi agy kell ehhez, hogy valaki ilyet találjon ki?
Kit kell ahhoz tennem, hogy egyből egy érkező vonat elé dobják?
Egyéb kérdésem:
Érdemes-e illetve kell-e rendőrséi feljelentést tenni az ügyben? A Kerékpárt én raktam össze újonnan az alkatrészek értéke 100.000Ft felett van, így használtan az általam becsült értéke 50.000Ft.
Valamint nyugodtan lehet ahhoz hasonló észrevételekkel élni, hogy „te vagy a hülye miért nem zárod le” (hogy fel tudjanak szállni az utasok) illetve „ezért járok én autóval/helikopterrel.
Amit elvárnék ha a MÁV egy korrekt cég lenne.
Kerékpárral járok dolgozni. Minél hamarabb derítsék ki mi történt, ha megvan szállítsák le a Váci vagy a nyugati pu. Állomásra.
Addigi BKV költségeim térítsék meg. (4 jegy/nap)
Ha nem lenne meg a kerékpár a káromat térítsék meg.
Ettől független észrevételem: A régi típusú vonaton amivel hazafele járok (jártam) van tároló. Ez azonban nagyon gyakran zárva és nem lehet használni. Egyre több kerékpáros jár a vonatokon, kérem informálják a kalauzokat, hogy ez azért van hogy ott szállítsuk a bringákat.
Attila
Az utolsó 100 komment: