Tékozló Homár

Lehúzós pakolás a Szent László Kórházban

2008.11.12. 10:00 | ge | 108 komment

A Szent László Kórház parkolási szabályai szeptembertől megváltoztak. Az eddigi egyszeri 300 Ft helyett óránként kérik el ezt az összeget, a betegek és a látogatók nagy örömére.

Küldöm egy apró pici példáját annak, hogyan toljunk ki mégjobban a már így is nyomorulttal. Parkolási díjak a Szent László Kórházban.
Ez különösen annak a betegnek kedvez, aki vagy bejár nap mint nap 1-4 órás kemoterápiás infúziót lecsöpögtetni, vagy annak, aki 3-4 hétre befeküdt az éppen aktuális kezelését felvenni, és a hozzátartozók tv-t, ásványvizet, csomagot cipelnének neki, akár vidékről, akár Budapestről.

Nem elég az, hogy valaki hónapokra, vagy akár 2 évre is kiesik a keresőképesek sorából, és kiszúrják a szemét a bruttó bére 60%-ával (mínusz járulékok, kórházi ellátás idejére 60%, otthoni táppénz 70% - MIÉRT IS??? ), még a kórházi parkolódíjat is fizetni kell, ami ÓRÁNKÉNT TÖBB mint Budapest belvárosában, vagy valamelyik drága plázában. Főleg úgy, ha a kiírástól eltérően,  pl.31 percet marad az ember autóval a területen 300 Ft, vagy ha pl. 61 percet 600 Ft. Hiába az első fél óra ingyen, és te csak azon felül 1 megkezdett órát maradtál, náluk megkezdődött a 2 óra..... (Na itt sokalltam be végképp) És persze a parkolóőr csak annyit tud böffenteni, hogy ki van írva, ki kell fizetni.

Április óta járok ide, szeptembertől van ez a rendszer, addig az volt a szokás, hogy ha bementél 300 Ft, és kész. Ha 10 percet maradtál, ha 23 órát, akkor is 300 Ft.  A szeptemberi változás előnye, minden 2. alkalommal kapok nyugtát. Korábban, összesen 2x kaptam.

Üdv: Egy Remélem Már Nem Sokáig Kórházjáró Hozzátartozó

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.11.12. 10:29:57

Gondolom, sokan parkoltak ott naphosszat, holott akár nem is a kórházban volt dolguk, csak a 300 froncsi kevesebb volt, mint a köztéri parkolás.
A megoldás meg azért ügyes, mert, ha a kórház alkalmazottai lassítják a melót (elnézést a feltételezésért), nagyobb bevétele lesz a kórháznak a parkolásból. Azaz, nővérke megihat még két kávét, megbeszélheti telefonon az ügyeit a barátnőjével, a beteg (meg az autója) meg majd vár még plusz fél órákat....
Korrekt meg talán az lenne, ha legalább a pacienseket (a saját v. az őket szállító 1 autó erejéig) nem büntetnék halálra.
Aki tévét szállít a rokonnak, annak mindegy, hogy 1 óra 300Ft vagy 1 nap, mert annak tényleg nem kell többet maradnia bent az autójával, csak, míg kirakja a tévét a rokonnál, aztán akár ki is parkolhat az utcára (ha marad) felszabadítva azoknak a helyet, akik valóban betegek, vagy épp most hozzák azt a tévét a rokonnak...

@nális coitus 2008.11.12. 10:38:26

A nyomorult, ha 61 percet parkol, akkor már 600-at fizet? Pedig abból az első 30 perc ingyen lett volna, nem? Tehát 30+60=90+1-től kéne neki hatszázat fizetni, nem? De gondolom azért kell az első perctől, mert a parkolóőr nem tudná kiszámolni a félórákat :-))))

@nális coitus 2008.11.12. 10:39:32

Ez a kormány miatt van, monnyon le mindenki!!!!!

sárkánylábasárga 2008.11.12. 10:47:38

zep!
tegnap este írtam neked. Miért nem válaszolsz? Arra a rövidke mondandódra is kíváncsi lennék. Lécci-lécci!

s.o.v.i.e.t 2008.11.12. 10:57:48

lehetne ingyen azoknak, akiknek beutalójuk van, vagy iratokkal bizonyíthatóan kezelés alatt állnak.
hozzátartozóknak ebben kedvezni nem elvárható (P+R felfogás miatt)

ha beépítik a kórház látható költségvetésébe, akkor ámen. ehhez az kell, hogy segítsünk a dokumentálásban. kérjük el a számlát róla becsülettel.

de nem nagyon értem, hogy ez miért Homár téma? ki károsít meg kit?

blamm 2008.11.12. 11:04:29

hat igen, talan gondolkodni kellett volna mielott az orszag nagy resze leszavazza a vizitdijat...

labi 2008.11.12. 11:06:20

Az se sokkal jobb, amikor egyáltalán nem lehet beparkolni, mert nyolc szakadtladányi brazil hozzátartozó egész nap elvan a szülészeten, már járóképes gyermekeikeket küldve be az egyágyas szobákba, hogy alszik-e ott a beteg és ha igen van-e valami mozdítható a környékén amit nem pakolt el.

elwood 2008.11.12. 11:17:29

mikor is indul népszavazás a parkolási díj eltörléséről ? ezt valahogy kifelejtették ...

Impega 2008.11.12. 11:23:25

s.o.v.i.e.t 2008.11.12. 10:57:48

Egyetertek ezzel a hozzaszolassal. Valoszinu lehetne egy kompromisszumot talalni, ha akarnanak .

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:27:06

azt aze el kell mondanom hogy itt a'merikaban meg nem lattam fizetos korhazi parkolot. igaz csak kettoben voltam
parkolohazat se layyam ahol nem felugyelik a kocsidat
hat csak ennyit akartam mondani addig meg be nem jutok Mary utan a furdobe

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:28:58

az is igaz, senkinek eszebe nem jutna beallni evekre
megennek valami tortat
csokival

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:30:34

mst hallttam reggel az egertol , hoy az orvosok menekulnek mer' nincs pez
remelem nekik legalabb a parkolas ingyert van

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:36:21

itt szaaggyon le a kislabujjam ha Mary ma nem kockas kabatban megy el/hala egnek/
most vette ki a gardrobbol
a parkolohaz 3 dollar, de gyalogol mer 3 percre van a hotel

W Joe 2008.11.12. 11:38:05

Hmm, a kórházi napidíj helyett?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.12. 11:39:23

blamm 2008.11.12. 11:04:29

ennek a vizitdíjhoz aztán semmi köze...az meg megint máskérdés, hogy ebben a formában a vizitdíjnak nem volt létjogosúltsága! az állam elvett pénzt a korházaktól orvosoktól majd aztmonda, hmm nincs zsééé majd fedezzük a vizitdíjból...tehát egyáltalán nem plusz bevételi forrás lett volna. gondolkodj mielőtt írsz....

Nolet 2008.11.12. 11:40:50

elwood 2008.11.12. 10:19:34
"akár 2 évre is kiesik a keresőképesek sorából, és kiszúrják a szemét a bruttó bére 60%-ával "

segítek, amíg valaki nem dolgozik, nem termel nem kap fizetést. amivel "kiszúrják a szemét" azt a többi ember befizetéséből kapja meg.

Igen ám, de amikor dolgozott, ő is hozzájárul a közös. Ergo, ez olyasmi mint a biztosítás. (olyannak kéne lennie)

2008.11.12. 11:43:00

Igen, ez a tipikus példája annak a "háborúnak" ami ebben az országban zajlik. Ennek mindannyian áldozatai vagyunk, mert élhetetlenné válik az ország.
Adott a kevés parkolóhely a kórház területén belül. Igen, ide bepofátlankodnak azok akiknek nem is a kórházban van dolguk, hanem a környéken dolgoznak például. 300 forintért megéri egész nap otthagyni. Ergo: nem jut hely a betegek/látogatóik autóinak. Mit tesz a kórház: óránkénti díjat szed, amivel kiüldözi a csaló parkolókat. És ezzel a beteglátogatókat is.
Ez amiatt van, hogy nálunk a kuruc hagyományok alapján az a menő, ha valaki kijátssza a szabályokat, buszsávban előz, rokkant kártyával csal...stb.stb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:43:05

tuvapok
aze' kerdezze meg par orvost mennyivel kerestek tobbet a vizitdij utan mielott irsz, amit tobbek kozott az orvosi kamara kovetelesere eltoroltek, hogy az orvosi kamara komplenoljon utana hogy nincs penz
de ez most a parkolasrol szol
mentonek kell -e fizetnie?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:44:55

Nolet
ez elvileg nem olyasmi hanem az
mas kerdes, hogy aki nem fizeti annak is jar valamikeppen mer nem hagyhatjak megdogleni az utcan

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.12. 11:45:36

hagyma 2008.11.12. 11:43:05

én csak reagáltam egy hozzászólásra...egyébként nekem ne oszt az észt a vizidíjról odaátról....

labi 2008.11.12. 11:46:24

"Ergo, ez olyasmi mint a biztosítás. (olyannak kéne lennie)"

Önrész.

Andie 2008.11.12. 11:47:46

Nekem különösen tetszik ez a "felelősséget nem vállalunk" dolog, amire többször, nyomatékosan felhivják a figyelmünket. De igaz ez a parkolóházakra, a megőrzőkben elhelyezett értékekre, a ruhatárakra, mindenre szinte. Kérdem én, akkor miért is fizetünk?
Mernék én úgy fejleszteni, hogy ide a pénzt, de hogy a program elindul-e, vagy úgy müködik-e, ahogy várták, arra nem vállalok garanciát. Asszem felkopna az állam.
Ha 3-500 ftot fizetek óránként pusztán azért, mert egy 6 négyzetméteres területet elfoglalok a világból, akkor legalább tudjam már ott biztonságban a kocsimat. Neme?

elwood 2008.11.12. 11:48:16

Nolet
"Igen ám, de amikor dolgozott, ő is hozzájárul a közös. Ergo, ez olyasmi mint a biztosítás. (olyannak kéne lennie)"

kéne, de akkor te választanád meg mennyire biztosítod magad mennyiért, és köthetnél drága biztosítást ami 100%-ot térít (most is van ilyen kiegészítő ha akrsz) meg olcsóbbat ami csak 60%. Annyiból amit ez az ország befizet, ennyi jut.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:49:56

tuvapok
imadom mikor az eszt osztast mondjak
akor tudom, hogy frankot mondtam
de nekem , tudod, hogy 8
az eger mondta hogy most meg menekul ki merre lat
hat en nem tudom....

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.12. 11:51:40

hagyma 2008.11.12. 11:49:56

ecsém elvagy tévedve! te nekem még itt nem mondtál frankót! lehet a többiek komálják ezt az ámerikás stílust meg amit írsz....én inkább csak megtűröm, mert annak idején már rántottam kardot, de akkor rámdőlt a kommentközönség....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:51:44

Andie
ez itt a'merikaban ugy van, hogy ahol orzik is ott dragabb
ennyi

elwood 2008.11.12. 11:52:09

Andie
"Mernék én úgy fejleszteni, hogy ide a pénzt, de hogy a program elindul-e, vagy úgy müködik-e, ahogy várták, arra nem vállalok garanciát."

Andie, egyszer olvass el egy sw garancia formaszöveget bármelyik cégtől, több a disclaimer mint a vállalás. Azon kívül, hogy elindul, szinte semmit nem kéhetsz számon. Hogy az sw azt csinálja amit állítanak róla, az szinte csak véletlen szerencse lehet.

A parkolóházban azért fizetsz mert azt meg kellett építeni és fenn kell tartani. Az utcán meg azért, hogy ne állj ott ingyen egész nap, és más is odaférjen.

Impega 2008.11.12. 11:52:49

Andie · minority.blog.hu/ 2008.11.12. 11:47:46
" Kérdem én, akkor miért is fizetünk?
"

300 ft/ora -> 7200 ft/nap -> 86400 ft/ev kb 8 m2 terulet elfoglalasa. Ezert fizetsz... sajnos.

Mellesleg meg Igazolast hogy a korhazban jartak, latogattak, mitoomen, es parkolodij eltolese, legalabbis merseklese!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:53:49

en nem vagyok eltevedve baratom
es a stilusom tok magyar
szarnak lehet hogy szar
dehat mindenkinek van
a szomszedom peldaul egy kocsog, dehat nem mondom meg neki minden nap, meg ugyse hinne el
de telleg az
Mary is igazat adott a dologban pedig O visszafogott

elwood 2008.11.12. 11:54:07

"az eger mondta hogy most meg menekul ki merre lat"

akkor mégis csak bejött a Protect -es egérirtószer

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.12. 11:54:58

hagyma 2008.11.12. 11:51:44

amúgy el sem olvasom amit írsz, csak ha rámreagálsz...:) értelmetlen olvashatatlan hülyeség....

Impega 2008.11.12. 11:55:19

Jaj, rosszul szamoltam, bocs, csak fonok epp itt ment el mellettem ;)

2628000 ft/ev

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.12. 11:56:32

hagyma 2008.11.12. 11:53:49

mondom, hogy el vagy tévedve...."es a stilusom tok magyar"....ááááá

na jó én befejeztem....szépen írogatunk egymás mellett oszt jónapot....semmi egyéb!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:57:47

tuvapok
ezzel megnyugtattal
a Te irodalmi munkassagod viszont emeli a homar nivojat

elwood
telleg aszonta reggel, ejjel lattam de nagybetus es vezet valami kamarat
nem kamrat!!!!
ez FONTOS!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 11:58:52

ezzel abszolut egyet kell ertenem a homar nem arra valo hogy egymassal vitatkozzunk hulyesegeken

törvényenkívüli 2008.11.12. 12:00:15

Helyes, szedjék csak, bár én legalább 500 Ft-ot szednék, minden kórházban.
Ha nem tetszik, állj meg az utcán (ja, hogy ott ingyenes, és nem lehetne posztolni?) vagy menj békávéval.

papucsbojt 2008.11.12. 12:01:49

De ha tenyleg arra szolgal, hogy a kornyekbelieket tartsak tavol az olcsobb parkolohelyektol, es a betegeknek/hozzatartozoknak biztositsak a lehetoseget, akkor arra mas megoldas is van. Pl. a portan kap az ember cetlit, hogy valoban itt volt dolga, es akkor a kijaratnal nem kell fizetni. Igy csinaljak ezt mashol aruhazaknal, ahol a vevoknek ingyenes parkolni, masnak meg nem - ott a blokkra adnak plecsnit, es azzal lehet a parkolasert "fizetni.

Fairy Girl 2008.11.12. 12:04:25

A legérdekesebb a dologban, hogy kifizeted a vagyont a parkolásért, de még így is az orrod alá dörgölik, hogy a gépjárműveket NEM ŐRIZZÜK.
Akkor meg mire fel a díj? Mert ha teszem azt, őrzött parkoló lenne, ahol biztonságban tudhatom az ( egyébként nem létező) autómat, mégiscsak lenne némi értelme kifizetni a busás díjat. Így viszont... Szarjon sünt, aki ezt kitalálta basszus.

Dr Kangörény 2008.11.12. 12:09:19

Én ebben nem látok nagy gondot.
Ha beteget hozol-viszel, az ingyen van. Rokikártyával szintén.
Látogató meg sétáljon nyugodtan.
Mi a gond? Semmi?

Dr Kangörény 2008.11.12. 12:09:20

Én ebben nem látok nagy gondot.
Ha beteget hozol-viszel, az ingyen van. Rokikártyával szintén.
Látogató meg sétáljon nyugodtan.
Mi a gond? Semmi?

Secnir 2008.11.12. 12:15:07

na akkor számoljuk át, együtt, újra.
látogatóknak ugye tételezzünk fel napi 8 órát, öt napot, négy hetet, 12 hónapot évente.
az annyi mint: 300*8*5*4*12=576.000 forint.
egy fizetőparkoló kb 2*4-es, azaz nyolc négyzetméter.
konklúzió: ha 8m² kerül 576.000 forintba egy évre, akkor talán meg kellene venni azt a nyolc m² parkolót nem?
feltéve, ha van olyan beteglátogató, aki egy teljes éven mindennap látogatja a beteget. és ott parkol.
amúgy egy egyszerű huszárvágssal meg lehet oldani a mások ott parkolását: a nemfizető látogatói parkoló reggel 8-tól du 6-ig van nyitva. oszt kész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 12:17:20

hat fel or alatt nem igen intezel el semmit
szerintem is azert kellett mert beallt boldog boldogtalan
tudom hogy rossz pelda de...
itt a hotelben aki zabal az etteremben es keri, utan kap egy kis matricat es mikor kiall a parkolohazbol nem kell fizetnie
szoval lehetne azoknak adni akik hosszabb ydore mennek kezelesre
bar en nem ismerem mi a modszer, tehat van-e kapus, vagy mi van?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 12:19:43

de ha fizetni kell gondolom kimenetelkor kell, tehat van valami portas es akkor bellaskor csak kell egy parkolojegy
arra meg ragaszthatna az asszisztens a matricat
kb fel masodperc

papucsbojt 2008.11.12. 12:20:36

hagyma, ezt mondom en is, hogy erre van mas megoldas is. Es felora alatt tenyleg semmit nem lehet elintezni egy korhazban, sem mint beteg, sem mint latogato :(

gaijin 2008.11.12. 12:21:19

Egyébként a szombathelyi kórházban ugyanez a tarifa.

Azért a betegszállítás több időt is igénybe vehet ám, mint fél óra.....

Droopy79 2008.11.12. 12:25:14

Debrecenben a klinikán a parkolás megkezdett fél óránként 390 Ft, vagyis óránként 780 Ft már jópár éve. Természetesen őrzés nélkül. Ugyhogy ez a post mehet a levesbe :-)

is 2008.11.12. 12:27:14

szóval volt egy emberbarát, 300Ft-os rendszer, amivel a kedves látogatók visszaéltek. talán nem kellett volna vele visszaélni.

papucsbojt 2008.11.12. 12:28:08

Nem biztos, hogya latogatok eltek vissza vele, hanem a kornyeken elok/dolgozok.

tehenke 2008.11.12. 12:30:33

Segítek: Ha lenne vizitdíj, ugyanitt tartanánk ,csak azt is lenyúlnák.
Amúgy naplopó közalkalmazott -e vagy, hogy ilyeneket írsz?
Aki nem dolgozik, nincs pénze. Pont.
Erre való a család, hogy a beteg családtagot ápolja. Aki meg annyira antiszociális, hogy utálja a családja, az így járt.
több 10000 éve így megy ez az emberiségben, csak az utolsó 100 évben hülyült meg mindenki, és akarja ingyen a mindent.

Meggyes a hibás · http://meggyesahibas.blog.hu 2008.11.12. 12:32:54

Esztergomban is hasonló ármagasságban van az "óradíj" a kórházon belüli parkoláskor.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 12:35:17

aze remelem nem a Centrum uzemelteti

2008.11.12. 12:40:01

papucsbojt 2008.11.12. 12:01:49

Kérlek ne légy naiv, mintha nem is ebben az országban élnél.
Ha cetli bemutatásra nem kéne fizetni a portán, akkor azt hamisítanák, vagy a parkolási díj feléért a nővér kiállítaná.

Állítólag Magyarország előrébb lépett a korrupciómentes listán. Igaz sokba került. :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.12. 12:40:17

A Szent Istvánban is ugyanez az "árfekvés"... Mondjuk ha egy szülésre viszed be az asszonyt, és ott vagytok - teszem azt - 10 órát, az már szép kis summa...

maincoon © 2008.11.12. 12:45:17

Nálunk nem kell fizetni a kórházi parkolásért. Mondjuk nincs is miért, mert alig van hely, annyira gusztustalan a környék.

Az első 2 óráért fizetnék 300-at, akár.
De ha 2 órán túl húzódik a várakozási idő és igazolni lehetne, hogy ez nem a vizsgálattal, hanem a v.á.r.a.k.o.z.á.s.s.a.l telt el, akkor én fizettetném meg a kórházat!

sárkánylábasárga 2008.11.12. 12:54:17

zep nem válaszol. Még egy nyomorult spam sem jön :(

moTa 2008.11.12. 13:08:17

De hogy még mindig pakolás van a címben(ráadásul az indexen is...) azért vicces... Pedig én szóltam...

papucsbojt 2008.11.12. 13:19:01

Tehenke: ja, szerinted minden beteget lehet otthon apolni. Nyilvan meg sosem voltal annyira beteg, sem hozzatartozod, hogy korhazba kerulj, szerencsere...

Kulics: Nem vagyok naiv, ugy gondolom, hogy a hamisitas tobbe kerul, mint a 300 forint, ha a megfelelo technologiat hasznaljak.

s.o.v.i.e.t 2008.11.12. 13:27:32

mivel a két kórház ugyan az 2007 júni 30. óta...

s.o.v.i.e.t 2008.11.12. 13:29:31

én azt szeretném tudni, hogy ha beállok a kocsival a műtőbe, ott fizetnem kell-e, vagy kerékbilincselnek-e

É2I 2008.11.12. 13:58:38

pakolás != parkolás

FONTOS!!!

Eszter olvasod-e a saját blogod ?

Errefele a kórházba be nem méssz autóval. Max amig beviszed a beteget, azután get out. Így a doktor úrak kényelmesen elférnek a kisebb nagyobb RAVokkal, Merdzsókkal, Volvókkal, Bömösökkel.
Kívül van fizetős, nem tudom mennyi, mert van egy kisebb ingyenes és a környék útcáiban is lehet ingyért.

Hála az égnek ritkán kell odamennem.

elwood 2008.11.12. 14:08:16

lehetne olyan mint a mozis plázákban. mondjuk ha viszed a vakbeledet a kezedben, és kifelé leadod a portán, ezzel igazolva a benntartózkodás okát ...

Impega 2008.11.12. 14:17:24

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.11.12. 12:40:17
Volt itt nemreg egy poszt, hogy az asszonyka szult, apat megbuntettek, apa szitkozodott, buntetest elneztek, gartatula az ifju szuloknek.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.11.12. 14:32:25

AZe' megneznem, hogy a kemos beteg egyedul autokazik. Ha meg rokon viszi, szepen kiserje be, ultesse le, es kivul tagasabb. A masik. Keresztanyam a halala elott jart kemora /nem sok sikerrel, mivel meghalt/, es kerhetett mentot.

gerasz 2008.11.12. 14:34:24

Szent László kórházról további szépségek:
www.ansum.atw.hu/

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.12. 14:58:49

hagyma 2008.11.12. 11:57:47

há nem megmondtam, hogy elfelejthetsz, te ámerikás magyar! én egyébként abszolút nem emelem a homár nívóját (már ha egyáltalán lehet ezt nívónak nevezni ami a homárnak van), csak kötekedni járok ide, meg néha véleményt nyílvánítani...meg jókat röhögni...

gerasz 2008.11.12. 15:15:54

csak szpemmelek ám

Gubacs 2008.11.12. 15:18:18

hagyma 2008.11.12. 11:27:06
Amerikaban sok korhaznak van fizetos parkoloja vagy parkolohaza.Igaz,hogy a fizetesnel vannak meltanyosagi szempontok.

helianthus 2008.11.12. 15:29:06

Gyertek elsőzni az új postba!

staropramen 2008.11.12. 15:32:30

attól tartok kedves sztrovacsekek, hogy ezzel csak a biztonsági őrök által zsebretett pénz nőtt meg hiszen ezek szerint nyugtát csak minden 2. alkalommal kap.Előtte egyszer sem kapott. Igy a kórház is pénzhez jut az őrök pénze sem lesz kevesebb. ez a frankó, EZ FONTOS.
Ráckevén a strand parkolójában is be akarták ezt vezetni, de jött a forradalom és falhoz állította az értelmi szerzőket.

2008.11.12. 15:46:26

papucsbojt 2008.11.12. 13:19:01

..hogy a hamisitas tobbe kerul, mint a 300 forint, ha a megfelelo technologiat hasznaljak.

Igen, te mondtad ki a bűvös szót: a "megfelelő technológiát". Akkor ezek szerint a kórházaknak hologrammos cetliket kéne gyárttatni, hogy ne lehessen hamisítani? Ez lenne egy kórház dolga, hogy harcoljon a hamisítókkal ?
És akkor a nővér által félpénzért kiadott hologrammos cetlit hogy védenéd ki... ááá egyre beljebb megyünk a témába feleslegesen.

blamm 2008.11.12. 16:29:16

tuvapok: hat azert lett volna letjogosultsaga ebben a formaban is. igaz h elvettek penzt az egeszsegugytol, es ezzel kivantak potolni, de most se kapnak tobbet az allamtol mint akkor, es meg vizitdij sincsen.. nem akarok itt elterni a tematol, de engem baromira felhuzott anno a sok birka ember, hogy ezt nem szavaztak meg.

pl haziorvosnal siman levettek a veremet vizitdij idejen, majd miutan eltoroltek, kozoltek, h sajna mar nincs penzuk megvenni a kellekeket ezert 1000 huf ha ott akarom levetetni.

mas: svedorszagban pl. 100 korona (2500 huf) alatt hozzad se szolnak az orvosnal. ez a noverke dija, ha orvos is kell az mar 200 korona. Persze itt magasabb joval az eletszinvonal, de szvsz a 300huf nalunk realis volt.

node mindegy, sorry az offert :)

elwood 2008.11.12. 16:44:21

@blamm
nem fogod elhinni, de visszapótolták központilag

így a sok géniusz csak arról szavazott, hogy az adófizetők fizessék ki az egészet, vagy az ingyenélők is tegyenek be egy-két százast.

Random666 2008.11.12. 17:06:01

A vizitdíjból jóval több bevétel volt, mint amennyit elvettek, előtte a fogorvosom 5 percig válogatott a fúrófejek között, hogy találjon egyet, ami nem törött, de a vizitdíjból tudott venni egy új készletet. Háziorvos is abból vett fel egy második asszisztenst. Szerintem simán megérte.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 17:35:40

tuvapok
en mar reges regen elfelejtettelek
en kizarolag rohogni jarok ide

Gubacs , mondtam meg csak ketszer jartam korhazban egyszer elvagtam az ujjam es ossze kellett varrni, egyszr meg a fiam karambolozott oszt bevittek megvizgalni es bementem erte na ott nem kellett fizetni
tuti van fizetos is ezzel a Szent Istvannal sincs bajom akinek menni kell azt vigye be a baratnje, vagy fizessen

Ofélia . 2008.11.12. 19:14:18

tüve: nem szoktam goromba lenni nem is olvastam el az összes kommentet viszont a stílust ismerem a tük vagytok parasztok címü fejezetböl.

Hát teneked kéne egy kis észt osztani.

Amúny nyugodtan utálj: elviselem.

Mi a szarért vagy ennyire belekeseredve a saját kicsi picurka életedbe??.

A parasztokat változatlanul tisztelem.

Tisztességesen dolgoznak és nem fecsegnek baromságokat.

Ofélia . 2008.11.12. 19:23:16

s.o.v.i.e.t.: minek ennyi pont?.

Persze,hogy bilincselnek a műtőasztalhoz.

Na ott műtét közben kell hívni az utálommant.

Ofélia . 2008.11.12. 19:26:28

random ördög: Abszolút egyetértek.

Kicsi pénz volt de nagy fejlődés.

Ki a F@sz törölte el?.

Ofélia . 2008.11.12. 19:37:43

tuve: most kivételesen nem védem hagymát mivel többet kefélt mint én életemben.

DE: légyszi megírni, hogy miért utálsz mindenkit aki kölföldön dolgozik, él, és nem nyavajog hanem örül az életének.

Erre már csak azért is kiváncsi vagyok mivel az egyszem barátomat sikerül exportálni NSZK-ba 1972-ben és én örültem az ottani sikerének.

Pedig még jugóba sem kaptam útlevelet a fent említett ok miatt.

Mindig örülj az ismerőseid sikereinek és SOKKAL hosszabb életü leszel ezen a földön.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 20:00:46

ofelia
koszi
en szerettem otthon elni, a fiatalsagomat nem veheti el senki a P Mobilt, Ferenc elvtarsat, Viciant, a vaci csajokat
aztan kijottem ide
es qrwa jol erzem magam, qrwa sokat dolgozom, megnosultem, valami hihhhetetlen no a felesegem
es mint lathato az otthonhoz valo kotodes megmarad orokre
ez most tenyleg off volt nagyon

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 20:02:06

most meg egy utolso off
sokat ittunk egyutt Tunyoval koncert utan
RIP

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.12. 20:03:36

az adoval itt is nagyon vigyazni kell
tobbet adnak erte mint otthon emberlesert es ez nem vicc
vigyaz is mindenki

Attee 2008.11.12. 20:25:28

Úgy lenne korrekt, hogy aki pl. járóbeteg ellátásra érkezik, kap egy pöcsétet, oszt kimehet isten hírével akár 8 óra múlva is ingyé.
Gondolom, valamiért megváltozott a díjtétel, sokan jogtalanul parkoltak ott, oszt mentek ki plázázni gyalog.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.12. 20:54:02

ofélia 2008.11.12. 19:37:43

nem mindenkit :) meg az sem, hogy külföld...mert akkor itt sokmindenkinek neki lehetne menni....ennyi!

Ofélia . 2008.11.12. 21:16:57

tüvapok: Nem akartam erre válaszolni de megteszem.

Az élet alapszabálya(szerintem), hogy ne menj neki senkinek sem vélt sem valós indokbol.

Csak a vérnyomásod emelkedik és az eredmény egy sokkal rövidebb élet(ami úgy is nagyon rövid) és kedvességgel humorral sok mindent át lehet vészelni.

Kb 30 évvel ezelőtt sokkal jobban éltem mint most de elfogadom a helyzet változását.

A megoldás nem a magadba folytott düh hanem a helyzet átértékelése és a röhögés.

Tudom, hogy ebböl nem lehet kifizetni a gázszámlát és a gyerekek igényeit viszont neked is csak egy életed van.

Bocsi a hosszu kioktatásért de mióta olvasom a kommentjeidet egy megkeseredett embert látok magam előtt.

Nyugodtan lehet utálni de neked is csak egy életed van

Mylady 2008.11.12. 21:53:27

ne szólj hozzám! 2008.11.12. 14:32:25

Anyám különböző betegségekből kifolyólag élete utolsó éveiben elég sokat időzött kórházakban. Innen tudom, hogy
1. Mentőt nem lehet csak úgy kérni. A csípőműtétje után 1 teljes napot kellett várnia, hogy hazavigyék, mert nem engedték az orvosok, hogy autóval hazavigyük, mert nem szakszerű. Ehhez képest a mentőben a pótkeréken ülve(!) utaztatták, mert csak ott volt hely.
2. A kemós beteg miért ne utazgathatna egyedül. Anyám sugárkezelésre járt hetekig úgy, hogy minden reggel utazott 2oo km-t busszal, megkapta a kezelést és hazabuszozott vagy vonatozott 2oo km-t. Később kemoterápiára járt hónapokig, heti kétszer, szintén busszal. Egyik nap oda, másnap vissza. Nem jut ám mindenkinek autó a segge alá. És kölcsönkérni sem lehet, ha minden nap kell.

Öcsém meg dolgozott betegszállítóként. Vesebetegeket hordott kisbusszal kezelésre. Ez a betegnek ingyen volt. Elvileg. A szállítóknak ugyanis fizetniük kellett fejenként/alkalmanként 500 Ft-ot azért, hogy legyen hely a kocsiban.

M. Péter 2008.11.12. 23:47:38

Akinek nincs kocsija, annak meg a korhaz fizesse a vonat- vagy buszjegyet?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.13. 00:12:27

hat M.Peter ez nem tudom most hogy van de az atkosban bizony fizettek

mikike 2008.11.13. 00:43:07

kemós beteg nem egyedül nem utazhat hanem tömegközlöködési eszközön nem, a gyengült immunállapota miatt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.13. 01:50:10

szoval fizettek a beteg utazasi koltseget/vonat, busz/ es ha kiserore volt szukseg annak is
az SZTK fizette
hogy most mi van azt tenyleg nem tudom
paekolasi fizetnia korhazban akkoriban szoba se johetett

M. Péter 2008.11.13. 11:05:04

En mindig gyalog mentem, es nem fizettek a cipom kopasat. Amig keves embernek volt autoja, addig nem volt gond a parkolas. Ugy jobb, hogyha ingyenes a parkolas, de reggel 8-ra betelik, es aki azutan erkezik, az mehet parkolohazba, kerenghet a kornyezo utcakon parkolohelyet keresve, majd gyalogolhat a korhazba?

Stubb 2008.11.13. 12:08:00

Üdvözletem!

Ugyan nem olvastam végig minden hozzászólást és ezért elnézést kérek, de szeretnék pontosítani néhány dolgot, mint a kórház egyik dolgozója (leszögezem nem célom senkivel sem "vitázni" és nem is fogok).

- A rendszer a László és az István kórházban egyaránt működik, hiszen az intézmény neve Egyesített Szent László és Szent István Kórház és Rendelőintézet
-"1-4 órás kemoterápiás infúziót lecsöpögtetni" Ezt a mondatot többször hallottam már különböző betegségekkel felsorolva. A betegszállítás jelenleg ingyenes (a 30perc ingyen parkolással biztosítva). Tehát amennyiben a beteget hozzák a kórházba akkor probléma kilőve.
Ugyan nem tudom, milyen állapotban van egy beteg egy kemo kezelés vagy egy dialízis után, de ha képes autót vezetni, akkor tényleg minden elismerésem. Még akkor is ha kicsit kisarkítva, de ezzel a közúti veszélyeztetést könnyen megvalósíthatja... De ez részletkérdés. Mindazonáltal a rendszeresen életmentő kezelésre járó betegek jelenleg rendelkeznek ingyenes behajtásra jogosító belépőkártyával...
- Az említett parkolási díjakat és rendszert többek között azért kellett bevezetni, mert a 2 telephely kb. felét ingyen parkolónak nézték az emberek és a környéken lakók, eléggé megnehezítve a betegek és látogatók parkolását. Ez a probléma teljesen megoldódott, jelenleg az eddigi legzsúfoltabb parkolónk, a szülészet előtt, is csak félig van.
- Pontos számokat nem írok, nem írhatok, de mint azt írták néhányan előttem, a kórház bevétele a rendszer bevezetésével megemelkedett, a pénz pedig bekerül a költségvetésbe, nem pedig a biztonsági szolgálat zsebébe vándorol, így pedig a közeljövőben sor kerülhet néhány kisebb "fejlesztésre" ami eddig pénz hiányában nem történt meg.
-Nyugtát minden esetben adnak a biztonsági őrök, mert kötelességük. Amennyiben ez nem történik meg, akkor ezt jelezni kell a kórház rendészeti vezetőjének aki el tud járni az őrökkel szemben. Tudom oldschool, de: Néma gyereknek...
-Így a végére még egy dolog. Kérem gondolja át mindenki, hogy az olyan kórházakban, ahol nincs a kórház udvarán parkolóhely, ott hol parkolnak a betegek, látogatók? Bezony az utcán. Sok esetben nem ingyen... És az ott befolyt parkolási díjat nem a kórházra fordítják, ez asszem egyértelmű...

TV-CC 2008.11.13. 12:35:28

Úgy veszem észre ez sokan inkább irigykednek, amiért valaki kocsival megy be a kórházba...
Vagy mert tv-t kap, vagy mert az államtól akár 60% táppénzt is kap.
No, akkor tessék irigykedni, ha rákot sikerül mindehhez összeguberálni 30 évesen!

Sok összetevős a téma, de annak nincs igaza, aki bármilyen szempontból elítéli a felháborodást.
Lehet keresgélni a mi miért van? -t, de egyelőre az nonszensz, hogy a kiírtak ellenére többet fizettetnek.

Mellesleg a reggel a kapu elé támasztott autóval megy át a beteg CT-re a másik kórházba, mert a betegszállítóra órákig várni kell, gyalog messze van, a taxit említeni sem érdemes, és megint ott van ugye az, hogy épp levitték a kemóval nullára az immunrendszert, és egy bolhatüsszentéstől befertőződik a beteg....

lega 2008.11.13. 22:41:57

Pakolás.... :-)
A Nyírőben 300 az első óra, minden további megkezdett öt perc 50 forint. :-/

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.11.13. 22:44:39

nem értem mi a gond! ez semmi! parkolt valaki mostanában a debreceni egyetemen? na ugye!!

Vladimir Harkonnen 2008.11.16. 09:39:15

Sajnos mostanában sokat kell járnom a lányommal a Tűzoltó utcai kórházba. Ott úgy oldották meg a parkolást, hogy szerződtek a Liliom utcai parkolóházzal, ami egy sarokra van a bejárattól, és így csak 90 Ft/óra a díj. Valamint nem kell félig-meddig szabálytalanul a Tűzoltó utcában óránként 240 ft-ért parkolni!
Mondjuk jellemző, hogy a parkolóház árai olcsóbbak, mint az utcai parkolásé (legalábbis itt), de mégis kong a parkolóház, az utcán meg nincs hely!

Perillustris 2008.11.16. 16:37:31

"A Szent Istvánban is ugyanez az "árfekvés"... Mondjuk ha egy szülésre viszed be az asszonyt, és ott vagytok - teszem azt - 10 órát, az már szép kis summa."

Az már legalább 3000 forint. Ha egy hónapban 20x viszed be, az már 60 000. Tényleg durva!

borovi 2008.11.17. 10:12:19

Az esztergomi kórházban 350 Ft egy óra. És csak 20 perc az ingyenes. Mert mohóbbak. Vagy pofátlanabbak.
süti beállítások módosítása