Közkeletű legenda, hogy a reklámkreatívok, amellett, hogy szemtelenül sokat keresnek, mindezt úgy teszik, hogy közben ráadásul állandóan be vannak szívva. Én nem hiszek ebben, mert ha könnyűdrogokat használnának, egyszer-egyszer becsúszna valami váratlan megoldás is. Most azonban kivételt kell tennem: a gerillaműfajban utazó ReVision ügynökség olyat engedett ki a kezéből, amit a népnyelv a "beszívva jó ötletnek tűnt" kategóriába szokott sorolni. Nem beszívva viszont szánalmas jófejkedés, amit a Lexmark nyomtatók kampányával művelt a ReVision. A "Védd a fákat, egyél hódot!" szlogen, illetve a brosúrában közölt hódrecept a saját, sok évvel ezelőtti receptfüzetsorozat-ötletemre, az "Újabb macskareceptek"-re emlékeztet, de én 1-2 órán belül kijózanodtam, és elborzadtam.
A hivatalos jófejkedők viszont most örömtüzeket gyújthatnak hosszú Rizla papírokból, mert szegény hülye állatvédők nem vették a szar poént, hanem az alant olvasható közleményt adtak ki az Országos Sajtószolgálaton keresztül. Innen üzenjük Herman Ottóéknak, hogy pont ez volt a reklámosok célja, ti csökkent értelmű földikutyák.
A Homár azonban a reklámszakma önjelölt ostoraként nem csukja be a nyeles szemét, ha ilyen nyomorult hirdetéssel találkozik, de linket azért nem helyezünk el. Na és azt még meg se említettük, hogy mennyire hiteles papírtakarékossági kampánnyal reklámozni egy nyomtatót, a digitális kor legértelmetlenebb termékét.
update 1 : Az véletlenül lemaradt a szövegem végéről, hogy a szlogen a nyugati világ pólóboltjaiban ezer éve alapcikknek számító "Save a tree, eat a beaver!" mondat lefordítása. Csakhogy az eredetiben a jelentést árnyalja, hogy a beaver pinát is jelent.
update 2: Koincidencia a Szívlapát blogon.
OS - A HEROSZ közleménye
Budapest, 2008. november 25., kedd (OS) - A Herman Ottó Magyar
Országos Állat- és Természetvédő Egyesület (HEROSZ) tagjai nevében
felháborodva tiltakozik a Lexmark nyomtatógyártó cég reklámkampánya
ellen.
Felháborodva tapasztaltuk, hogy a vállalat védett állatok ellen
irányuló szlogennel kommunikál. Az "Egyél hódot!" kifejezés jelent
meg a Lexmark hirdetéseiben, melyet egy többtízezres példányszámú
gazdasági magazinban lehetett megtalálni. Ellenérzéseinket szította,
hogy a hirdető lapon, nem csupán a szlogenben jelenik meg a védett
faj, hanem egy hódból készített étel receptjét is olvashatjuk.
Mélységesen megdöbbentünk, hogy akár egy receptfüzetben képpel,
hozzávalókkal és elkészítési móddal együtt szerepel a hirdetésen a
hódétel. A szöveget tovább olvasva egy Internetes oldal címét
találjuk (nyomtasskevesebbet.hu) ahol szintén a felháborító szlogen,
és további hódot tartalmazó ételek receptjei jelentek meg.
Tiltakozásunk oka elsősorban az a tény, hogy a közönséges hód
Magyarországon a védett fajok közé tartozik, melynek
természetvédelmi értéke legmagasabb, az azonos besorolású állatok
között. Kötelességünknek éreztük, hogy fellépjünk a Lexmark
provokatív kommunikációs stratégiája ellen, hiszen ebben az esetben
a következmények akár tragikusak is lehetnek.
Belegondolni is rettenetes, hogy valaki komolyan veszi a
buzdítást, és valóban elpusztít egy, esetleg több hódot, hogy
elfogyassza azokat. Éppen csak befejeződött a WWF 12 éven át tartó
hód visszatelepítési programja, amely lehetővé tette, hogy hazánkban
ismét otthont leljen Európa legnagyobb testű rágcsálója. Minden
eszközt megragadva óvni kell a jelenlegi populációt, az
elpusztításukból még tréfát űzni is igen ízléstelen.
Kérem a média képviselőit, hogy hívják fel az emberek figyelmét
arra, hogy a Lexmark hirdetésének tartalma büntetendő magatartásra
szólít fel, és semmiképpen ne vegyék azt komolyan!
a HEROSZ Elnöksége
Kiadó: Hermann Ottó Magyar Országos Állat- és Természetvédő
Egyesület
Az utolsó 100 komment: