Levélírónkat először a a CIB Bank online rendszere, majd telefonos ügyfélszolgálata szivatta órákon át, így hiába próbált a saját pénzéhez jutni, ez 4 nap alatt sem sikerült neki. A bank elismerte ugyan, hogy hibázott, de semmilyen megoldást nem tudott javasolni a felmerült probléma megoldására. Naív ügyfelünket a mai napig nem tájékoztatták arról, mi is történt valójában.
„Mélyen hiszünk abban, hogy az ügyfélkapcsolatok minősége, valamint ügyfeleink bizalma és megbecsülése olyan értékek, amelyeket elkötelezetten védenünk és ápolnunk kell.” Az idézet a CIB Bank honlapján olvasható. Írásommal a CIB Bank ügyfélkapcsolatainak hatékonyabb védelmezéséhez és ápolásához szeretnék segítséget nyújtani.
Október 23-án, a hosszú hétvége első napján külföldre indultam. Úgy gondoltam, kevés készpénzt viszek magammal, s bankkártyával fizetek, ahogyan ezt a pénzügyi kultúra terjesztésében élenjáró bankok is sugalmazzák ügyfeleiknek.
Október 22-én megkíséreltem átvezetni az E-Broker kereskedési rendszeren, a CIB Banknál vezetett értékpapírszámlámon lévő szabad egyenleg egy részét, két alkalommal is sikertelenül. Később a CIB 24 telefonos ügyfélszolgálat ügyintézője átmeneti rendszer-leterheltségre hivatkozva megnyugtatott, hogy a pénztári órák után, de az október 23-án kezdődő hosszú hétvége során is lehetőségem lesz átvezetni a pénzt. Következő nap hívtam a CIB 24-et, ahol – miután elmondtam, hogy az értékpapírszámlámról szeretnék átvezetni –közölték, hogy rendszerkarbantartás okán erre nincs lehetőségem, próbáljam meg később.
A nap folyamán – már külföldről – többször is felhívtam az ügyfélszolgálatot, amely mintegy három óra múlva, már be is fejezte a karbantartást. Ekkor jelentkezett a következő probléma: az ügyintéző közölte, hogy az értékpapírszámlámon nincs pénz. Ettől kissé izgatottan kértem, magyarázza el nekem, hogyan lehetséges ez annak fényében, hogy előző délután az E-Broker szerint volt pénz a számlámon.
Válaszul HOLD-ra tett, majd negyedórával később közölte, mégis van pénz a számlámon, de az nem olyan státuszú, hogy utalni tudják, s azt sem tudja megmondani, miért. Mivel azonban problémám nem az ő területe – folytatta –, kapcsol egy másik ügyintézőt, akinek újabb negyedóra alatt sikerült felfognia a hallottakat, magyarázattal azonban ő sem tudott szolgálni, csupán a CIB Bank rejtélyes háttérosztályára hivatkozott, amely egyedüliként alkalmas a probléma felderítésére és megoldására.
Semmi gond – válaszoltam –, akkor a háttérosztállyal szeretnék beszélni, ám sietve kioktatott, hogy arra sajnos nincs mód, egyrészt, mert az csak írásban kommunikál, másrészt banki szünnap lévén, csak négy nap múlva foglalkoznak majd a problémámmal. Hívásommal így csupán annyit értem el, hogy kaptam egy ígéretet egy aznapi (csütörtöki) visszahívásra, de hiába vártam, senki nem jelentkezett.
A jobbnál jobb zeneművek és a „sajnos pillanatnyilag minden munkatársunk foglalt, de hívása fontos számunkra…” típusú sablonok meghallgatásával, különféle billentyűkombinációk benyomásával, a problémám többszöri ismertetésével, illetve várakozással együtt, aznap mintegy három órát telefonáltam külföldről a CIB Bankkal.
A következő nap ismét felhívtam a CIB 24-et, ahol a bank innovatív és rugalmas szolgáltatásairól szóló rész átugrása után, már jelentkezett is a telefonos ügyintéző. Hosszas várakoztatás után sem tudott választ adni arra, hogy előző nap – ígéretük ellenére – miért nem hívtak vissza. Az E-Brokerrel kapcsolatos ügyek nem hozzá tartoznak, mentegetőzött, így kapcsolja egy kollégáját, akit negyedóra alatt felhomályosítottam hívásom mibenlétéről. Ő is látta a számlámon elérhető szabad egyenleget, ám ő sem nem tudta, miért nem vezethető át. Mint mondta, esélyt sem lát arra, hogy hétfő előtt megoldják a problémám.
Délután megcsörrent a telefonom és a hívó, a CIB Bank ügyintézője diadalittasan közölte, hogy kétnapi szerencsétlenkedés után úgy döntöttek (!), hogy – mivel a hibát továbbra sem sikerült megoldani – rákönyvelik a kért összeget a számlámra, ami „mindössze” annyi kellemetlenséggel jár, hogy azonnal fel kell vennem a pénzt, ellenkező esetben ugyanis visszautalják magukhoz.
E lehetőséget több szempontból is életképtelennek tartottam, így visszautasítottam. Legfőképpen azért, mert épeszű ember nem gondolhatja komolyan, hogy amikor a forint euróval szembeni árfolyama az október közepén mutatott volatilitást produkálja, 285 forintos árfolyamon felveszek pénzt (indokolatlanul sok készpénzt tartok magamnál), amit ha nem költök el, nagy eséllyel csak jóval alacsonyabb árfolyamon tudok visszaváltani, a külföldi készpénzfelvétel díjáról nem is beszélve.
Mivel aznap sem voltak képesek megoldást találni, kértem, hogy hétfőn reggel – midőn a háttérosztály munkatársai visszatérnek jól megérdemelt szabadságukról – tájékoztassanak, milyen módon kívánnak kárpótolni. Sajnos azonban sem hétfőn, sem kedden nem jelentkeztek a banktól, így szerdán hívtam a CIB 24-et, ahol az ügyintéző arról tájékoztatott, hogy a CIB Bank minőségbiztosítási osztálya kizárólag írásban benyújtott és számlákkal igazolható kárigény esetén mérlegeli a kártérítést, magyarázattal pedig nem kívánnak szolgálni.
A kártérítési igényem írásos bejelentésére vonatkozó javaslatot azonban hárítottam (helyette ajánlottam, hogy hallgassák végig a hangszalagokat) már csak azért is, mert nem gondolom, hogy az okozott kár csupán – a számlával is igazolható – telefonszámlámban érhető tetten, s nem szeretném, ha figyelmen kívül hagynák, hogy négynapos szabadságom alatt egy napot töltöttem a CIB Bank munkatársaival történő telefonálgatással, s más módon kellett pénzhez jutnom. Tíz nappal később kaptam egy levelet a CIB Bank minőségbiztosítási osztályától, amely megerősítette, hogy a bank által okozott kár megtérítésére irányuló igény csak írásban benyújtott és számlákkal igazolható dokumentumok alapján megalapozott.
Történetemet az alábbi, ugyancsak a CIB Bank honlapján elérhető tanulságos idézettel zárom: „Megalkottuk a „Figyelmünk 100%-a az Öné. Mától még inkább...” programot, amelynek célja, hogy még jobban megismerjük ügyfeleink bankunkról alkotott képét. Tisztában vagyunk azzal, hogy mennyire fontos meghallgatni és megérteni ügyfeleinket annak érdekében, hogy folyamatosan emelhessük szolgáltatásaink színvonalát.”
helianthus 2008.12.10. 15:56:34
Most olvasok is.
helianthus 2008.12.10. 15:57:35
Mylady 2008.12.10. 16:01:31
ja, és dobogó
EÖ (törölt) 2008.12.10. 16:03:38
én már csak holnap elsőzök!
EÖ (törölt) 2008.12.10. 16:04:43
schokobanane (törölt) 2008.12.10. 16:06:45
Bocs, hányinger jött rám, nem bírok továbbolvasni.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:07:15
elwood 2008.12.10. 16:07:48
kérem valaki ijessze meg azt a sünt amit CIBnek feltolt előtte
jusztlacika 2008.12.10. 16:08:34
schokobanane (törölt) 2008.12.10. 16:09:24
"Válaszul HOLD-ra tett"
És hogy esett a holdraszállás? Én mondjuk a Napra tettelek volna.
Bocs, de újabb hányinger. Ma már nem jutok tovább.
elwood 2008.12.10. 16:10:06
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.12.10. 16:12:25
Pepin bácsi 2008.12.10. 16:12:28
Szar ügy az ilyen.
Ha tudom, hogy külföldre megyek, hosszú hétvége előtt. Nem az utolsó napon kezdek el azon agyalni, hogy legyen a kártyámon elég pénz.
Az okos embereket a bölcs előrelátás jellemzi. szokta volt mondani boldog emlékű apám.
2008.12.10. 16:13:54
facsipesz 2008.12.10. 16:15:35
Képzeld el, ahol ilyen IT rendszer van, (bug-os, mint az állat) milyen szinten van biztonságban a pénzed..... Elviszi egy bug:)
Pepin bácsi 2008.12.10. 16:16:52
nem érdemes végigolvasni. A lényeg a következő: A bank balf*sz, az ügyfél meg egy lúzer pöcs.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:17:08
röviden: nem volt pénz a kártyáján, pedig szerette volna, a CIB meg nem.
schokobanane (törölt) 2008.12.10. 16:17:24
Miért menne valaki pénz nélkül, egyetlenegy bankkártyával külföldre???
Mer ő bróker, azér. A brókerek meg kemény legények, egy szál bankkártyával küzdenek a gonoszbankok ellenében. Pénzt nem visznek, az indokolatlan, és amúgy is árt a voluntarit volunter volitalitásnak is. Na hát ezér. ÉrtEDE?
Balance Of Power 2008.12.10. 16:17:59
nem várt fordulat 2008.12.10. 16:18:35
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:20:14
Taurusz 2008.12.10. 16:22:01
elwood 2008.12.10. 16:24:54
Ott elég nagy keret esetén nem kell percre aggódni mennyi van rajta és el is fogadják.
Balance Of Power 2008.12.10. 16:26:44
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:27:00
megnyugtatlak, a Mastercardot sem fogadták volna el. Ha kinn is van a MC-logo, csak az ausztriában kibocsátott kártyát fogadják el. Tavaly ugyanezzel szívtunk Bécs környékén. Hogy mi értelme lehet arra azóta sem tudok rájönni...
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.12.10. 16:30:04
Citi az jó, abban még nem csalódtam! Sok dolgot el lehet intézni online, de érdemes bemenni az ügyfélszolgálatra (be kell jelentkezni, mint a fogorvosnál, de ha csak beesel simán, akkor sem kell várni) és a csajokon úttörőnyakkendő van ! Ha millát veszel ki vagy teszel be akkor van kávé is, de ha csak apróbb dolgot akkor ihatsz az ásványvízből is.
Szeretnék náluk sokszor kávézni, de csak a lakásvásárláskor tudtam eddig.. nem vok elég sikeres :(
Kíváncsi vok, ha lottóötössel mennék be, tuti letérdelne a fél ügyfélszolgálat a cipőmre... ;-)
Secnir 2008.12.10. 16:32:00
igen egyszerűen. felmondod a szerződést
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 16:34:39
TEljesen tipikus, ilyen esetben a büdös életben nem lesz számlád.
Egyébként nekem az nem tiszta hogy minek akartad átvezetni a pénzt az e-brokeren? Passzióból?
Függetlenül a postoló újgazdag köcsögségétől :D a CIB-nek is jár a sün análisan... Ennyire szarni mindenre...
Balance Of Power 2008.12.10. 16:38:22
Ugyanezt Daniaban is eljatszottak, most hogy mondod, eszembe jutott. Fasizmus, diszkriminacio.
A masik kedvencem volt a hitelkartyaval (Amex) torteno fizetes eseten az osszeg x szazaleka mint jutalek. Kurva anyatok.
Ettol fuggetlenul az esetek nagy szazalekaban sose volt gondom bankkartyas fizetessel EU-ban, Egyiptomban, Angliaban, az asszony pedig az USA-ban is megfordult a debit cardunkkal.
Impega 2008.12.10. 16:39:12
Az en kartyamat mindig elfogadjak (visa-francia)
Balance Of Power 2008.12.10. 16:40:14
Kíváncsi vok, ha lottóötössel mennék be, tuti letérdelne a fél ügyfélszolgálat a cipőmre... ;-)
Talalkoztam mar olyan ugyintezo holggyel, akinek legszivesebben a "leszopsz?" kerdest tettem volna fel. De vegulis maradtam a sablon ugyem intezesenel. Luzer-e vagyok?
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:46:54
nem tudom... passz. Bécs környékén tavaly ilyenkor sehol nem tudtunk kártyával fizetni (se Visaval, se MC-vel) és volt ahol kint is volt a tábla, hogy csak osztrák kártyával lehet.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 16:47:39
Tudod, mint a vicc :
"-Lefeküdne velem egy 10 milláért?
-Hát... peeeerszeeeeee
-És egy ötezresért?
-Minek néz engem, mégiscsak!
-Hát hogy maga micsoda azt megbeszéltük, már csak alkudozunk..."
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.12.10. 16:48:36
"Az okos embereket a bölcs előrelátás jellemzi. szokta volt mondani boldog emlékű apám."
Akkor húzott volna gumit szerintem...
dekaszta 2008.12.10. 17:21:32
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 17:25:25
Ofélia . 2008.12.10. 18:21:34
staropramen 2008.12.10. 18:27:35
Az pedig FONTOS
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 18:29:32
te voltál-e a hosszú hétvégén szopó ügyfélszolgálatos vagy csak elgurult a gyógyszered?
Sokorai_Atala 2008.12.10. 18:31:24
Ofélia . 2008.12.10. 18:33:24
Soha nem megyek se nyaralni se hosszu hétvégéra ha ez gond lehet(nem a feleségem fog főzni) Akkor inkább ne lássam velencét.
Ofélia . 2008.12.10. 18:47:46
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 18:52:14
Ezentúl mindenki legyen elégedett azzal, hogy ha van pénze a bankban, azt csak akkor és úgy használhatja, ahogy azt a bank jónak látja.
És egyébként is: mi a faxnak megy külföldre, Ráckeve már smafu?!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 18:59:57
@ofélia : A jatt az a kiszolgálástól függ, én max. 1-200Ft-ot szoktam adni (általában 5000 körül vacsizunk).
A legjobb az hogy az oldalborda kap kajajegyet, havi 10 ezret, és ilyenkor év végén már minden étteremben azal fizetünk ---> hót ciki de fogyjon már el :D
Amúgy én elmennék hosszú hétvégén nyaralni, de én hosszú hétvégén is dolgozok néha + esetleg ha bármilyen elkalom lenne egy sima hétvégén pl. egy jó kis koncertre, akkor is tuti melózok (így jön ki a lépés).
Másrészt ha nem melózok, akkor örülök ha ott az a pár nap arra hogy kidőljek, kialudjam magam, sörözek, és megoldjam az otthoni dolgokat.
Xezs 2008.12.10. 19:09:05
Ofélia . 2008.12.10. 19:18:15
Nem annyira ciki csak annak aki irigyli(uristen mit kapunk ezért)
Egyszer aljas módon ettem belőle szuper sztéket is.
Amugy minden hosszu hétvégén dolgozok én is.
Kivéve okt 23 mert akkor menekülök.
Az a Welness napom( na ezért csak én kapok)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 19:33:48
otthon nem volt kartyam csak romi
remelem ha megyunk Maryvel auugusztusban tudjuk hasznalni
mar nem a romit, bar lehet megtanitom kanasztazni, mert csak pokerezni tud
2008.12.10. 19:35:20
Nem értem azt akinek kártya problémája van; az én platina dombornyomott kajmán- szigeteki kártyámat még mindenhol elfogadták. Még a ráckevei strand női napozójában is. Na persze többször le kellett húznom "ott", de megérte :)
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 19:37:59
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 19:48:42
mer akkor en is igenyelek, megha Edehez nem is jo
vércica 2008.12.10. 19:55:33
Mér?
Ofélia . 2008.12.10. 19:58:29
NM vezérem: Welnesselni még nem sikerült belőle csak eszegetni de ha van ötlted ne kimélj.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 19:59:52
le vagyok dermedve en magyar vagyok!!!!!
ez FONTOS!!!!!!
a bankot kizarolag meghatarozott territorimbul lehet fel-e hivni-e?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 20:02:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 20:06:08
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 20:08:32
jó, akkor jár, de nem jut. pont ugyanott vagy. most jobb?
esetleg ofélia felajánlja neked a maradék kajajegyeit, amivel a filipben csak a ruhatárat tudná kifizetni.
ofélia,
neked sem jár wellness-csekk, mert a vezérigazgató helyettesek egy saját wellness hotelt kapnak. A tied a Szentgotthárdi Jéghotel. Kulcsokat a polgármesternél veheted át.
Ofélia . 2008.12.10. 20:12:29
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 20:16:04
ez igenis diszkriminacio, hogy en nem kapok, de ha kapok se udulhetek vele EDE-nel
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 20:17:03
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 20:17:45
lesz vagy 2 masodperc
Taurusz 2008.12.10. 20:20:02
Nem, ahol voltunk nem láttam automatát... de lehet, hogy nem figyeltem eléggé, vagy csak álcázták. Bár lehet, hogy csak 54 euróst adott volna ki.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 20:22:57
Mehetek holnap hajnalban a túlórába bele... Szarjon sünt aki kitalálta!
Na jó éyt mindenkinek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 20:28:17
bar meg sose foztem lencset, de ma fozok, a porkolt nem problema
amugy a bankok neha itt is rugalmatlanok, deeeeeeeee
ha egy kanyi nincs a szamlamon akkor is tudnam hasznalni a kartyamat
É2I 2008.12.10. 20:35:24
De egy: qrva hosszú.
Másodiknak: az otp egyszer játszott ilyet, de nem négy napig csak egyig. Azóta nyalogatják az ánuszok által kiadott sünöket, de mindet.
Harmadiknak: tetesd meg ezzel a cib-el ugyanezt te is, és legalább nem lesz kisebbségi érzésed.
Negyediknek: kérd ki a telefonbeszélgetéseket és küldd el a felettes szervnek.
Ötödiknek: ha nem adják ki, nyomd fel a felettes szervnek, asszem ötven milla a kezdő befizetésük a szeptemberi szabályozás óta.
Hatodiknak: te magad légy :)
Hetediknek: megpihenhetsz.....
Ofélia . 2008.12.10. 20:42:05
Ezresben kérem a pőrekocsiba mert megfagyok.
Ofélia . 2008.12.10. 20:44:59
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 21:14:00
negyven milla jutalom mindenképp lesz hó végén. jó évet zárunk! + szén-jegy of course.
2008.12.10. 22:05:33
Felhívja a call centert, ahol nem tudnak segíteni. Veri a nyálát (jogosan), mire sajnálkoznak, de nem tudnak segíteni (gondolom itt jön az amikor már minősíthetetlen stílusban veri a nyálát)
Visszahívják, hogy megoldják, csak annyit kérnek, hogy a használatot időzítse a következő pár órára.
Ő meg megtagadja, hogy nem életszerű.
WTF??
Ha valakinek sünt kell szarnia, akkor az a postoló, meg a szarszopó informatikusai a cib-nek...
vércica 2008.12.10. 22:30:52
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 22:34:10
mongyuk pez a z vanrajta nem kesobb akarom ratetetni
meg nem is akarok menni csk augusztusban
Maryvel
na utana irok postot az tuti
PannonBoy 2008.12.11. 03:41:26
@nális coitus 2008.12.11. 06:49:17
Vettél volna augusztusban 236-ért ejrót, és azzal fizettél volna inkább!!! Mondjuk autóbérlés, szálloda eleve kizárva, tehát kp-ben maximum a gyereknek a cukorkát veheted meg :-)
Pepin bácsi 2008.12.11. 07:42:18
felhúzta, kiszakadt, ez van
a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 07:45:48
Azreel 2008.12.10. 22:05:33
te igen, hülye a kártyára nem azért kellett neki a zsé, hogy felvegye a ropogósat! hanem azért, hogy tudjon kártyával várásolni! a cib meg rátette volna, meg levette volna! noooormális?
Ofélia . 2008.12.11. 08:05:47
rohadtul nem mindegy.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.11. 08:12:50
Impega 2008.12.11. 08:18:01
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.11. 08:28:41
a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 08:32:33
na ne b**sza már meg a moha....akor minek egyáltalán kártya??? ezzel simán megerőszakolod! 2008-ban ilyen csikicsukit játszani, hogy teszünk rá pénzt de le is vesszük azért röhejes! meg mégis mennyit vett volna le? ha keveset akkor megint ugyanott van....ha többet akkor meg a nyakánmarad és nem a kártyán!
a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 08:35:24
az persze megint más kérdés, hogy nem 1 nappal előtte állok neki netbankárkodni...de egyébként meg ez is miezmár? nem megy az onlány feület?
Pepin bácsi 2008.12.11. 08:38:36
szvsz a felvételnél, és csak az az egy darab volt...
a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 08:40:50
meg a sok hülye pont azért ugat, aminek nem így kéne működnie!
ménem vetté fő előbb pénzt?
akkor minek a netbank???
ménem vitté kest?
akkor minek a kártya?
az a baj, hogy a tróger bankoknál ez nem így működik és mindenki kénytelen felvenni egy védekező magatartást!
efemcé 2008.12.11. 08:43:45
1. Call center arra való, hogy mozgathassa a pénzét. Alapból esze ágában sem lett volna az ügyfélszolgálatossal csevegni. Egyik számláról a másikra helyezte volna a pénzét.
mellékelt ábra (poszt, lásd fönn) szerint --> Call center NEM működött
2. Kártya arra (is, a pénzfelvét mellett) való, hogy vásároljunk vele. Bármikor, bárhol, bármennyit és rugalmasan, megbízhatóan.
--> Kártyáját NEM tudta használni.
Mindkét szolgáltatásért fizet. Ezért jogosan várja el a szolgáltatás rendelkezésre állását.
A CIB sáros de nagyon.
Ui.: "Készülj-fel-az-özönvízre-is" és "egy-kártyával-külföldre-hogy-képzeled-nyomi-felelőtlen-kisapám" kommentelőtársaim pedig pl. a BKV/MÁV/VOLÁN/Malév járatokra való beszállás előtt (a menetjegy megvásárlása után) full service check-et végeznek el az adott járművön a biztonság kedvéért, ugye? Mert megszoktátok, hogy az, hogy fizettek valamiért, nem garancia a szolgáltatás megvalósulására. Szép és további stresszmentes életet kívánok nektek!
@nális coitus 2008.12.11. 09:22:42
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.11. 09:29:04
Figyu, arra kívántam rávilágítani miszerint a postoló nem igazán állt neki időben a dolgainak. Ez eddig egy - pont, bár nem életveszélyes, de külföldre azért nem árt vinni kápét is.
Szarakodott mindenfele, és közben elkövette azt a hibát hogy a megoldási lehetőség mellett is elment, ami ugyan nem volt a legjobb, de működött volna.
A bank azért volt fasz mert nem volt képes rendesen működni.
helianthus 2008.12.11. 09:31:40
Tüvapoknak adok igazat, annak ellenére, hogy én sem indulnék el egy szál bk-val külföldre, még ha van is rajta pénz, hiszen hallottunk már országos leállásról, Murphy köztünk él, el is lophatják (sic!) stb.
Viszont miért gondolják azok, akik arra hivatkoznak, hogy nem előző nap kell nekiállni, hogy ha mondjuk 3 nappal előtte áll neki, akkor majd működik?
Én részemről nem veszem be az átmeneti rendszerleterheltség, és karbantartás varázsszavakat. Bénák és nem tudták megcsinálni, és tuti, hogy 3 nappal előtte sem tudták volna.
kopaszfeketemercis 2008.12.11. 09:32:40
helianthus 2008.12.11. 09:34:40
Ofélia . 2008.12.11. 09:56:45
É2I 2008.12.11. 10:04:59
Ofélia . 2008.12.11. 10:07:53
Tehát értelmes ember mindig visz magával annyi kest, hogy ne haljon éhen műszaki probléma esetén.
Persze vannak törvények meg reklamálási lehetőség viszont ezért nem adnak milánóban se benzint se pizzát se szállást.
Túlzottan bíznak sokan a reklámokban és a ketyerékben.
Balance Of Power 2008.12.11. 11:24:54
Nemtom, en ha utazom, hetekkel elotte mar azt kalkulalom, hogy mennyi az annyi, eleg lesz-e a szamlankon levo penz, kell-e KP kulon es ilyenek.
schokobanane (törölt) 2008.12.11. 11:52:09
Majmász Gedeon 2008.12.11. 12:42:53
-elf- 2008.12.11. 13:38:04
mielőtt otthagytam volna őket, történt, hogy feltettem egy egyszerű kérdést a CIB 24-en, hogy ha előző nap utaltam pénzt, azt miért is nem tudom felvenni most.
A kellően arrogáns kezelő, miután nem tudott mit mondani, a régi, jól bevált menekülési útvonalat, az Általános Szerződési Feltételeket említette.
Rutinos fogyasztó révén rákérdeztem, hogy volna kedves megmondani, hogy az ÁSZF mely pontjának mely bekezdésében találom, mire az én kontómra történő cc 20 perces várakozás után közölte, hogy nem találja, nade így van és kész, pasz.
A panaszomra úgy 4 éve várom a választ.
2008.12.11. 14:53:30
A bank hibázott, ennyi.
Utoljára 20€-t vettem ki az automatából, és az kb 3 hete volt. Van még belőle 2,65 és nem azért, mert ilyen keveset költök, hanem mert mindenér kártyával fizetek. Gyors, megbízható és nem utolsó sorban jóval kényelmesebb mint a KP. Az otthoni elfogadóhálózatnak van még hova fejlődnie mind mennyiségben, mind minsőségben (értsd: a kapcsolat sebessége)!
Ariadne12 2008.12.11. 15:33:51
Ha bankközi átutalás volt, akkor nem feltétlenül kapod meg másnap. Ráadásul ha cibhez utaltad más bankból, akkor egyáltalán nem biztos, hogy az ő hibájuk, simán lehet a másik banké is, sőt lehet nem is hiba...
Pl. ha másik irányba, tehát cibtől utalsz neten hétközben este 6 után, akkor az másnap teljesül, és leghamarabb az azt követő napon kerül jóváírásra a másik banknál. Úgy tudom, egyszerűen így működik a renszer.
meditatív · http://kilatas.blog.hu/ 2008.12.11. 16:42:14
ráadásul év közepétől a min. 3000 Ft-os díjat 20.000 Ft-ra emelték, nesze nektek kisbefektetők! Akkor ott is hagytam őket, miután az Eon részvényeimet úgy tudtam eladni, hogy meg kellett írnom a háttéreseknek (Back office) hogy ugyan írják már át a Xetra ticker kódját az Eonnak mert a német rendszer nem fogja elfogadni a régi Eon tickert...
Egyébként a CIB ügyfele vagyok, de részvényeket nem veszek náluk, meg tanácsot sem kérek tőlük értékpapír ügyekben. Ezt használom:
www.fio.co.hu/
kopaszfeketemercis 2008.12.11. 22:44:43
insider 2008.12.13. 23:16:08
ex-ügyfélként már csak annyit mondhatok, hogy az eBrokinál sajna már minden jobb, és aki marad a cibnél, az megérdemel karácsonyra egy szopóálarcot!
muci83 2009.01.16. 10:28:14
talán nem az utolsó pillanatban kellene intézkedni nem? :o)
Fogyasztóvédő 2009.03.19. 00:33:12
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:
Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal
A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.
A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.
Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.
Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.
Néhány tény:
Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.
A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.
A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.
PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.
- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?
- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?
- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?
- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?
- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?
- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?
- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”
A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.
Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.
Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.
A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.
Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.
A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.
Info: www.vallalkozokszovetsege.com
bbt62009 · http://www.pannon.info 2009.07.17. 20:02:08
A CIB Bank Zrt.-t elmarasztalta a Budapesti Békéltető Testület
A CIB Bank Zrt. egyik ügyfele 2008. november 7.-én internet bankon kezdeményezte a CIB Ingatlan Alapok Alapja befektetési jegyeinek visszaváltását amit a bank nem hajtott végre és az ismert PSZÁF felfüggesztés miatt ez a fogyasztónak kárt okozott. A bank telefonos beszélgetésekben kártalanítást ígért de később ezt változó indokokkal megtagadta.
Az ügy a Budapesti Békéltető Testület elé került, amely BBT/6/2009. számú határozatában kötelezte a bankot az ingatlan jegyek 2008. november 24.-i árfolyamon történő visszaváltására (megtekinthető: www.pannon.info).
Ezen túlmenően megállapította a következőket:
• Az bank az Ingatlan alapját a fogyasztókat megtévesztő módon reklámozta és vonzó befektetésként tüntette fel még 2008. november 7.-én is.
• A Bank nem tagadhatja meg a fogyasztókkal készült hangfelvétel kiadását, és azt adja ki az ügyfélnek.
Ezzel szemben a CIB Bank Zrt:
• A megtévesztő reklámozást még 2008 végén is folytatta és a fogyasztókat megtévesztette mivel az ingatlan alapot az állampapírokhoz hasonlóan vonzó és biztonságos, de annál nagyobb hozamot ígérő befektetésként mutatta be akkor amikor azok árfolyama már folyamatosan csökkent. Kockázatát az állampapírokéhoz hasonlónak állítja be.
• A Bank nem hajlandó kiadni az ügyféllel készült hangfelvételt.
• A CIB Bank nem rendezte az előírt árfolyamon a jegyek visszaváltását és azokat csak 2009. áprilisában váltotta vissza az előírtnál jóval alacsonyabb árfolyamon ami a fogyasztónak jelentős kárt okozott.
A fentiek alapján a CIB Bank Zrt. joggal szerepel azon cégek "szégyenlistáján" amelyek a a Budapesti Békéltető Testület (BBT) honlapján is helyet kaptak. Ezen azon cégek szerepelnek akik nem hajtják végre a BBT határozatát és a fogyasztó jogokat semmibe veszik.
További információ a www.pannon.info oldalon!