Tékozló Homár

A CIB Bank szivatós ügyfélkezelési gyakorlata

2008.12.10. 15:55 | ge | 103 komment

Levélírónkat először a a CIB Bank online rendszere, majd telefonos ügyfélszolgálata szivatta órákon át, így hiába próbált a saját pénzéhez jutni, ez 4 nap alatt sem sikerült neki. A bank elismerte ugyan, hogy hibázott, de semmilyen megoldást nem tudott javasolni a felmerült probléma megoldására. Naív ügyfelünket a mai napig nem tájékoztatták arról, mi is történt valójában. 

„Mélyen hiszünk abban, hogy az ügyfélkapcsolatok minősége, valamint ügyfeleink bizalma és megbecsülése olyan értékek, amelyeket elkötelezetten védenünk és ápolnunk kell.” Az idézet a CIB Bank honlapján olvasható. Írásommal a CIB Bank ügyfélkapcsolatainak hatékonyabb védelmezéséhez és ápolásához szeretnék segítséget nyújtani.

Október 23-án, a hosszú hétvége első napján külföldre indultam. Úgy gondoltam, kevés készpénzt viszek magammal, s bankkártyával fizetek, ahogyan ezt a pénzügyi kultúra terjesztésében élenjáró bankok is sugalmazzák ügyfeleiknek.

Október 22-én megkíséreltem átvezetni az E-Broker kereskedési rendszeren, a CIB Banknál vezetett értékpapírszámlámon lévő szabad egyenleg egy részét, két alkalommal is sikertelenül. Később a CIB 24 telefonos ügyfélszolgálat ügyintézője átmeneti rendszer-leterheltségre hivatkozva megnyugtatott, hogy a pénztári órák után, de az október 23-án kezdődő hosszú hétvége során is lehetőségem lesz átvezetni a pénzt. Következő nap hívtam a CIB 24-et, ahol – miután elmondtam, hogy az értékpapírszámlámról szeretnék átvezetni –közölték, hogy rendszerkarbantartás okán erre nincs lehetőségem, próbáljam meg később.

A nap folyamán – már külföldről – többször is felhívtam az ügyfélszolgálatot, amely mintegy három óra múlva, már be is fejezte a karbantartást. Ekkor jelentkezett a következő probléma: az ügyintéző közölte, hogy az értékpapírszámlámon nincs pénz. Ettől kissé izgatottan kértem, magyarázza el nekem, hogyan lehetséges ez annak fényében, hogy előző délután az E-Broker szerint volt pénz a számlámon.

Válaszul HOLD-ra tett, majd negyedórával később közölte, mégis van pénz a számlámon, de az nem olyan státuszú, hogy utalni tudják, s azt sem tudja megmondani, miért. Mivel azonban problémám nem az ő területe – folytatta –, kapcsol egy másik ügyintézőt, akinek újabb negyedóra alatt sikerült felfognia a hallottakat, magyarázattal azonban ő sem tudott szolgálni, csupán a CIB Bank rejtélyes háttérosztályára hivatkozott, amely egyedüliként alkalmas a probléma felderítésére és megoldására.

Semmi gond – válaszoltam –, akkor a háttérosztállyal szeretnék beszélni, ám sietve kioktatott, hogy arra sajnos nincs mód, egyrészt, mert az csak írásban kommunikál, másrészt banki szünnap lévén, csak négy nap múlva foglalkoznak majd a problémámmal. Hívásommal így csupán annyit értem el, hogy kaptam egy ígéretet egy aznapi (csütörtöki) visszahívásra, de hiába vártam, senki nem jelentkezett.

A jobbnál jobb zeneművek és a „sajnos pillanatnyilag minden munkatársunk foglalt, de hívása fontos számunkra…” típusú sablonok meghallgatásával, különféle billentyűkombinációk benyomásával, a problémám többszöri ismertetésével, illetve várakozással együtt, aznap mintegy három órát telefonáltam külföldről a CIB Bankkal.

A következő nap ismét felhívtam a CIB 24-et, ahol a bank innovatív és rugalmas szolgáltatásairól szóló rész átugrása után, már jelentkezett is a telefonos ügyintéző. Hosszas várakoztatás után sem tudott választ adni arra, hogy előző nap – ígéretük ellenére – miért nem hívtak vissza. Az E-Brokerrel kapcsolatos ügyek nem hozzá tartoznak, mentegetőzött, így kapcsolja egy kollégáját, akit negyedóra alatt felhomályosítottam hívásom mibenlétéről. Ő is látta a számlámon elérhető szabad egyenleget, ám ő sem nem tudta, miért nem vezethető át. Mint mondta, esélyt sem lát arra, hogy hétfő előtt megoldják a problémám.

Délután megcsörrent a telefonom és a hívó, a CIB Bank ügyintézője diadalittasan közölte, hogy kétnapi szerencsétlenkedés után úgy döntöttek (!), hogy – mivel a hibát továbbra sem sikerült megoldani – rákönyvelik a kért összeget a számlámra, ami „mindössze” annyi kellemetlenséggel jár, hogy azonnal fel kell vennem a pénzt, ellenkező esetben ugyanis visszautalják magukhoz.

E lehetőséget több szempontból is életképtelennek tartottam, így visszautasítottam. Legfőképpen azért, mert épeszű ember nem gondolhatja komolyan, hogy amikor a forint euróval szembeni árfolyama az október közepén mutatott volatilitást produkálja, 285 forintos árfolyamon felveszek pénzt (indokolatlanul sok készpénzt tartok magamnál), amit ha nem költök el, nagy eséllyel csak jóval alacsonyabb árfolyamon tudok visszaváltani, a külföldi készpénzfelvétel díjáról nem is beszélve.

Mivel aznap sem voltak képesek megoldást találni, kértem, hogy hétfőn reggel – midőn a háttérosztály munkatársai visszatérnek jól megérdemelt szabadságukról – tájékoztassanak, milyen módon kívánnak kárpótolni. Sajnos azonban sem hétfőn, sem kedden nem jelentkeztek a banktól, így szerdán hívtam a CIB 24-et, ahol az ügyintéző arról tájékoztatott, hogy a CIB Bank minőségbiztosítási osztálya kizárólag írásban benyújtott és számlákkal igazolható kárigény esetén mérlegeli a kártérítést, magyarázattal pedig nem kívánnak szolgálni.

A kártérítési igényem írásos bejelentésére vonatkozó javaslatot azonban hárítottam (helyette ajánlottam, hogy hallgassák végig a hangszalagokat) már csak azért is, mert nem gondolom, hogy az okozott kár csupán – a számlával is igazolható – telefonszámlámban érhető tetten, s nem szeretném, ha figyelmen kívül hagynák, hogy négynapos szabadságom alatt egy napot töltöttem a CIB Bank munkatársaival történő telefonálgatással, s más módon kellett pénzhez jutnom. Tíz nappal később kaptam egy levelet a CIB Bank minőségbiztosítási osztályától, amely megerősítette, hogy a bank által okozott kár megtérítésére irányuló igény csak írásban benyújtott és számlákkal igazolható dokumentumok alapján megalapozott. 

Történetemet az alábbi, ugyancsak a CIB Bank honlapján elérhető tanulságos idézettel zárom: „Megalkottuk a „Figyelmünk 100%-a az Öné. Mától még inkább...” programot, amelynek célja, hogy még jobban megismerjük ügyfeleink bankunkról alkotott képét. Tisztában vagyunk azzal, hogy mennyire fontos meghallgatni és megérteni ügyfeleinket annak érdekében, hogy folyamatosan emelhessük szolgáltatásaink színvonalát.”

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EÖ (törölt) 2008.12.10. 16:03:38

Nelsonra hallgattam....

én már csak holnap elsőzök!

EÖ (törölt) 2008.12.10. 16:04:43

kártya helyett a sikeres ember egy köteg 54000 ft-ossal indul útnak

schokobanane (törölt) 2008.12.10. 16:06:45

"...s bankkártyával fizetek, ahogyan ezt a pénzügyi kultúra terjesztésében élenjáró bankok is sugalmazzák ügyfeleiknek."

Bocs, hányinger jött rám, nem bírok továbbolvasni.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:07:15

Ja, ez már volt a szivatós blogon... sajnos így nem minősül új posztnak, úgyhogy még mindig nyerésre állok.

elwood 2008.12.10. 16:07:48

elég kellemetlen lehet, nem akarnék így járni.

kérem valaki ijessze meg azt a sünt amit CIBnek feltolt előtte

schokobanane (törölt) 2008.12.10. 16:09:24

Leküzdöttem, tovább.

"Válaszul HOLD-ra tett"

És hogy esett a holdraszállás? Én mondjuk a Napra tettelek volna.

Bocs, de újabb hányinger. Ma már nem jutok tovább.

elwood 2008.12.10. 16:10:06

azt mondták írásban kell beadni és számlákkal igazolni, sztem mindkettő megoldható, tedd meg légyszíves

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.12.10. 16:12:25

Miért menne valaki pénz nélkül, egyetlenegy bankkártyával külföldre???

Pepin bácsi 2008.12.10. 16:12:28

Levente, Te vagy az ?

Szar ügy az ilyen.
Ha tudom, hogy külföldre megyek, hosszú hétvége előtt. Nem az utolsó napon kezdek el azon agyalni, hogy legyen a kártyámon elég pénz.

Az okos embereket a bölcs előrelátás jellemzi. szokta volt mondani boldog emlékű apám.

2008.12.10. 16:13:54

foglalja már össze valaki mi ez a hosszú sztori mert nincs türelmem végigolvasni.

facsipesz 2008.12.10. 16:15:35

HÚÚÚ, ocsmány egy informatikai rendszere lehet ennek a banknak, nem ez vette meg az IEB-t? Mintha akkor egy hétre állt volna le a rendszerük. (taglalva itt a Homáron is)

Képzeld el, ahol ilyen IT rendszer van, (bug-os, mint az állat) milyen szinten van biztonságban a pénzed..... Elviszi egy bug:)

Pepin bácsi 2008.12.10. 16:16:52

Kulics 2008.12.10. 16:13:54

nem érdemes végigolvasni. A lényeg a következő: A bank balf*sz, az ügyfél meg egy lúzer pöcs.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:17:08

Kulics,
röviden: nem volt pénz a kártyáján, pedig szerette volna, a CIB meg nem.

schokobanane (törölt) 2008.12.10. 16:17:24

atpijkamo · www.kek-erdoben-jartam-zold-ibolyat-lattam-holnap-megyek-szemeszhez.hu/ 2008.12.10. 16:12:25

Miért menne valaki pénz nélkül, egyetlenegy bankkártyával külföldre???

Mer ő bróker, azér. A brókerek meg kemény legények, egy szál bankkártyával küzdenek a gonoszbankok ellenében. Pénzt nem visznek, az indokolatlan, és amúgy is árt a voluntarit volunter volitalitásnak is. Na hát ezér. ÉrtEDE?

Balance Of Power 2008.12.10. 16:17:59

Irasos panasz kell pedig. Nekem is volt, hogy szerzodesmodositas elbaszasakor (CIB hibajabol) ramvertek a kozjegyzoi dijat. Hatarozott hangu panaszlevel, cc Fogyvedelem+PSZAF es egy honap mulva (annyi idejuk van a valaszadasra, bar 15 napot irnak a honlapon) jovairtak, bocsanatot kertek es az ujabb modositasi es kozjegyzoi dijat atvallaltak.

nem várt fordulat 2008.12.10. 16:18:35

atpijkamo: több okból is.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:20:14

Amúgy nem szabad bankkártyát használni, mert nem biztonságos. Lelesi a vírus a számát és megvan a baj...

Taurusz 2008.12.10. 16:22:01

Én is kimentem Bécsbe egy szál bankkártyával. Rá is basztam rendesen. Direkt megkérdeztem, hogy ez jó az osztrákoknál? (Mármint a bankomtól) Ja, mondták, nyugodjak meg. Sehol nem fogadták el.(Visa) Mindenhol MasterCardot akartak tőlem. Na, de én csak egy laza napra ugrottam ki, a haveroknál meg volt pénz.

elwood 2008.12.10. 16:24:54

igen ez jogos, ha user nagyon kártyapárti, szerezhetne egy hitelkártyát is, ma már Kiskirálylány12 névre is lehet rendelni.

Ott elég nagy keret esetén nem kell percre aggódni mennyi van rajta és el is fogadják.

Balance Of Power 2008.12.10. 16:26:44

Taurusz: Automata nem volt sehol?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:27:00

Taurusz,
megnyugtatlak, a Mastercardot sem fogadták volna el. Ha kinn is van a MC-logo, csak az ausztriában kibocsátott kártyát fogadják el. Tavaly ugyanezzel szívtunk Bécs környékén. Hogy mi értelme lehet arra azóta sem tudok rájönni...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.12.10. 16:30:04

Ilyen EB-Broker számlám nekem is volt, csak az nem a CIBálós banknál hanem az erszténél. Ezzel nincs tapasztalatom, de az erszény banktól menekülj, nem tudom mit csinálnak, de az tény, hogy nem a pénzed növelésével foglalkoznak: nem keveset befektettem náluk és 2 év alatt nem voltak képesek hozamot generálni. Mondjuk abban az volt a jó, hogy egyik nap felmondtam, következő héten mehettem a pénzemért, oda is adták, vissza se néztem...

Citi az jó, abban még nem csalódtam! Sok dolgot el lehet intézni online, de érdemes bemenni az ügyfélszolgálatra (be kell jelentkezni, mint a fogorvosnál, de ha csak beesel simán, akkor sem kell várni) és a csajokon úttörőnyakkendő van ! Ha millát veszel ki vagy teszel be akkor van kávé is, de ha csak apróbb dolgot akkor ihatsz az ásványvízből is.

Szeretnék náluk sokszor kávézni, de csak a lakásvásárláskor tudtam eddig.. nem vok elég sikeres :(

Kíváncsi vok, ha lottóötössel mennék be, tuti letérdelne a fél ügyfélszolgálat a cipőmre... ;-)

Secnir 2008.12.10. 16:32:00

"tájékoztassanak, milyen módon kívánnak kárpótolni"

igen egyszerűen. felmondod a szerződést

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 16:34:39

"a bank által okozott kár megtérítésére irányuló igény csak írásban benyújtott és számlákkal igazolható dokumentumok alapján megalapozott"

TEljesen tipikus, ilyen esetben a büdös életben nem lesz számlád.

Egyébként nekem az nem tiszta hogy minek akartad átvezetni a pénzt az e-brokeren? Passzióból?

Függetlenül a postoló újgazdag köcsögségétől :D a CIB-nek is jár a sün análisan... Ennyire szarni mindenre...

Balance Of Power 2008.12.10. 16:38:22

Nelson Mandula 2008.12.10. 16:27:00

Ugyanezt Daniaban is eljatszottak, most hogy mondod, eszembe jutott. Fasizmus, diszkriminacio.

A masik kedvencem volt a hitelkartyaval (Amex) torteno fizetes eseten az osszeg x szazaleka mint jutalek. Kurva anyatok.

Ettol fuggetlenul az esetek nagy szazalekaban sose volt gondom bankkartyas fizetessel EU-ban, Egyiptomban, Angliaban, az asszony pedig az USA-ban is megfordult a debit cardunkkal.

Impega 2008.12.10. 16:39:12

Nelson Mandula 2008.12.10. 16:27:00
Az en kartyamat mindig elfogadjak (visa-francia)

Balance Of Power 2008.12.10. 16:40:14

sambalabammbumbumm 2008.12.10. 16:30:04
Kíváncsi vok, ha lottóötössel mennék be, tuti letérdelne a fél ügyfélszolgálat a cipőmre... ;-)

Talalkoztam mar olyan ugyintezo holggyel, akinek legszivesebben a "leszopsz?" kerdest tettem volna fel. De vegulis maradtam a sablon ugyem intezesenel. Luzer-e vagyok?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 16:46:54

Impega,
nem tudom... passz. Bécs környékén tavaly ilyenkor sehol nem tudtunk kártyával fizetni (se Visaval, se MC-vel) és volt ahol kint is volt a tábla, hogy csak osztrák kártyával lehet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 16:47:39

@Balance of Power : Jó hogy nem tetted fel mert látja a bankszámlád és ha túl kicsi az összeg akkor nemet mond :D

Tudod, mint a vicc :

"-Lefeküdne velem egy 10 milláért?
-Hát... peeeerszeeeeee
-És egy ötezresért?
-Minek néz engem, mégiscsak!
-Hát hogy maga micsoda azt megbeszéltük, már csak alkudozunk..."

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.12.10. 16:48:36

Pepin bácsi 2008.12.10. 16:12:28
"Az okos embereket a bölcs előrelátás jellemzi. szokta volt mondani boldog emlékű apám."
Akkor húzott volna gumit szerintem...

dekaszta 2008.12.10. 17:21:32

Bazi ügyes gyerek. Egy napot és rengeteg pénzt elbaszott a hosszúhétvégéjéből azzal, hogy a CIB 24-et hívta és szopatta a 4 napos hétvégén dolgozó callcenterest, de a kártyáját nem használta (nem tudtak neki pénzt rátenni, ergo nem is kellett a kártya). A kisköcsög még ugrál is, hogy rohadna meg a fajtája.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 17:25:25

@dekaszta : Ezen már én is gondolkodtam, hogy ha annyi pénzem lenne hogy külföldre menjek egy hosszú hétvégén, akkor vajon sikeres-lennék-e, és leszarnám-e a pénzfelvételi díjakat...?

staropramen 2008.12.10. 18:27:35

Eltebölcsészlogós anyuval közös kártyátok nem volt? Azt mindenhol szívesen fogadják.
Az pedig FONTOS

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 18:29:32

dekaszta,
te voltál-e a hosszú hétvégén szopó ügyfélszolgálatos vagy csak elgurult a gyógyszered?

Sokorai_Atala 2008.12.10. 18:31:24

Én Damaszkuszban a sima OTP-s lafos visámmal simán fizetgetek. Sőt 3szor kér elnézést tőlem a boltos, hogy nem baj, hogy a pin kódomat be kell ütnöm és hogy tudom-e fejből:) annyira szórakoztatóak:)De mondjuk Bécsbe nem járok, ott nem tudom hogyan van:)

Ofélia . 2008.12.10. 18:33:24

CoIT: Ez arra emlékeztet mikor elvacsorázunk a kiscsillaggal 8000. huf-ot és sajnálnám az 500-huf jattot.

Soha nem megyek se nyaralni se hosszu hétvégéra ha ez gond lehet(nem a feleségem fog főzni) Akkor inkább ne lássam velencét.

Ofélia . 2008.12.10. 18:47:46

elwood: Kiskirálylány névre csak könyvet lehet rendelni, meg kicsilekvárt, meg zodiákus tallérokat, meg varázsvesszőt.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 18:52:14

Szerintem is az ügyfél a hülye.
Ezentúl mindenki legyen elégedett azzal, hogy ha van pénze a bankban, azt csak akkor és úgy használhatja, ahogy azt a bank jónak látja.
És egyébként is: mi a faxnak megy külföldre, Ráckeve már smafu?!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 18:59:57

@Nelson : Füredre!!!! EDÉHEZ!!! FONTOS!!!

@ofélia : A jatt az a kiszolgálástól függ, én max. 1-200Ft-ot szoktam adni (általában 5000 körül vacsizunk).

A legjobb az hogy az oldalborda kap kajajegyet, havi 10 ezret, és ilyenkor év végén már minden étteremben azal fizetünk ---> hót ciki de fogyjon már el :D


Amúgy én elmennék hosszú hétvégén nyaralni, de én hosszú hétvégén is dolgozok néha + esetleg ha bármilyen elkalom lenne egy sima hétvégén pl. egy jó kis koncertre, akkor is tuti melózok (így jön ki a lépés).

Másrészt ha nem melózok, akkor örülök ha ott az a pár nap arra hogy kidőljek, kialudjam magam, sörözek, és megoldjam az otthoni dolgokat.

Xezs 2008.12.10. 19:09:05

a hold magyarul tartast jelent ne flancoljunk man itt

Ofélia . 2008.12.10. 19:18:15

CoIt: A kajajegy nálam is ennyi.

Nem annyira ciki csak annak aki irigyli(uristen mit kapunk ezért)

Egyszer aljas módon ettem belőle szuper sztéket is.

Amugy minden hosszu hétvégén dolgozok én is.

Kivéve okt 23 mert akkor menekülök.

Az a Welness napom( na ezért csak én kapok)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 19:33:48

hat az en kartyaimat meg mindenhol elfogadtak, de meg nem voltam amerikan kivul veluk
otthon nem volt kartyam csak romi
remelem ha megyunk Maryvel auugusztusban tudjuk hasznalni
mar nem a romit, bar lehet megtanitom kanasztazni, mert csak pokerezni tud

2008.12.10. 19:35:20

köszönöm az összefoglalót.
Nem értem azt akinek kártya problémája van; az én platina dombornyomott kajmán- szigeteki kártyámat még mindenhol elfogadták. Még a ráckevei strand női napozójában is. Na persze többször le kellett húznom "ott", de megérte :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 19:37:59

Kajajegyből wellneszelni ölég kínos. Ez már Ráckevén sem trendy, pedig ott még alanyi jogon fogadják el az üdülésicsekket a juppiskodások.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 19:48:42

most komolyan kerdezem, az udulesi csekk alanyi jogon jar?
mer akkor en is igenyelek, megha Edehez nem is jo

vércica 2008.12.10. 19:55:33

Mér kell külföldről hívogatni a bankot?
Mér?

Ofélia . 2008.12.10. 19:58:29

hagyma: Neked nem is jár és nem is jut alanyi jogon.

NM vezérem: Welnesselni még nem sikerült belőle csak eszegetni de ha van ötlted ne kimélj.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 19:59:52

ofelia
le vagyok dermedve en magyar vagyok!!!!!
ez FONTOS!!!!!!

a bankot kizarolag meghatarozott territorimbul lehet fel-e hivni-e?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 20:02:13

na megyek a Krogerbe serteshuse, mert az lesz a lencsefozelekhez

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 20:06:08

Vigyél udueleschy checkek vagy kajajegyet!!!! Ez FONTOS!!!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 20:08:32

hagyma,
jó, akkor jár, de nem jut. pont ugyanott vagy. most jobb?
esetleg ofélia felajánlja neked a maradék kajajegyeit, amivel a filipben csak a ruhatárat tudná kifizetni.

ofélia,
neked sem jár wellness-csekk, mert a vezérigazgató helyettesek egy saját wellness hotelt kapnak. A tied a Szentgotthárdi Jéghotel. Kulcsokat a polgármesternél veheted át.

Ofélia . 2008.12.10. 20:12:29

hagyma: Nálatok így hívják a hentest??

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 20:16:04

a kozertet hijjak igy
ez igenis diszkriminacio, hogy en nem kapok, de ha kapok se udulhetek vele EDE-nel

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 20:17:03

ofélia, FONTOS, hogy a jéghotel fűtéséhez egy kis gőzmozdonyt biztosít a MÁV!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 20:17:45

kartyat viszek Colt, azzal fizetem ki a 2 pakk sort meg a kilo serteshust, a qrwaeletbe
lesz vagy 2 masodperc

Taurusz 2008.12.10. 20:20:02

Balance Of Power!

Nem, ahol voltunk nem láttam automatát... de lehet, hogy nem figyeltem eléggé, vagy csak álcázták. Bár lehet, hogy csak 54 euróst adott volna ki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.10. 20:22:57

Sört... jó egyeseknek! :D
Mehetek holnap hajnalban a túlórába bele... Szarjon sünt aki kitalálta!

Na jó éyt mindenkinek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 20:28:17

bladimeri utan mindig megkivanom, meg a lencse utan
bar meg sose foztem lencset, de ma fozok, a porkolt nem problema
amugy a bankok neha itt is rugalmatlanok, deeeeeeeee
ha egy kanyi nincs a szamlamon akkor is tudnam hasznalni a kartyamat

É2I 2008.12.10. 20:35:24

Baxa meg irén nem engedett a géphez. Ilyen még nem volt. FONTOS!!!!

De egy: qrva hosszú.

Másodiknak: az otp egyszer játszott ilyet, de nem négy napig csak egyig. Azóta nyalogatják az ánuszok által kiadott sünöket, de mindet.

Harmadiknak: tetesd meg ezzel a cib-el ugyanezt te is, és legalább nem lesz kisebbségi érzésed.

Negyediknek: kérd ki a telefonbeszélgetéseket és küldd el a felettes szervnek.

Ötödiknek: ha nem adják ki, nyomd fel a felettes szervnek, asszem ötven milla a kezdő befizetésük a szeptemberi szabályozás óta.

Hatodiknak: te magad légy :)

Hetediknek: megpihenhetsz.....

Ofélia . 2008.12.10. 20:42:05

vezérem: ha a mozdonyhoz nem lessz szén akkor még nyegyven milla jutalom kell.

Ezresben kérem a pőrekocsiba mert megfagyok.

Ofélia . 2008.12.10. 20:44:59

+ + irén: midjárt lepihenek DE miért van olyan érzésem, hogy inkább juro bankjegyekkel hagynám el a határt??.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 21:14:00

ofélia,
negyven milla jutalom mindenképp lesz hó végén. jó évet zárunk! + szén-jegy of course.

2008.12.10. 22:05:33

Igazi jófej ember a postoló:) Használni akarja a kártyáját, de nem tudja.
Felhívja a call centert, ahol nem tudnak segíteni. Veri a nyálát (jogosan), mire sajnálkoznak, de nem tudnak segíteni (gondolom itt jön az amikor már minősíthetetlen stílusban veri a nyálát)
Visszahívják, hogy megoldják, csak annyit kérnek, hogy a használatot időzítse a következő pár órára.
Ő meg megtagadja, hogy nem életszerű.

WTF??
Ha valakinek sünt kell szarnia, akkor az a postoló, meg a szarszopó informatikusai a cib-nek...

vércica 2008.12.10. 22:30:52

A postoló egy lúzer, ki az a barom, aki kimegy egy szál kártyával külföldre úgy, hogy azt se tudja, hogy mi a fákkot fog csinálni, fog-e egyáltalán működni a tetves kártyája. Megérdemli, majd máskor kicsit előrelátóbb lesz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.10. 22:34:10

hat en igen utalnam ha a kartyam nem mukodne valahol
mongyuk pez a z vanrajta nem kesobb akarom ratetetni
meg nem is akarok menni csk augusztusban
Maryvel
na utana irok postot az tuti

PannonBoy 2008.12.11. 03:41:26

Hát az a véleményem, hogy a postoló nem egy racionális ember. Hogyha E-Brokerrel és értékpapírszámlával rendelkezik, akkor feltételezhető, hogy jelentősebb megtakarítással rendelkezik és portfólióját maga állítja össze. Ez azért egyfajta pénzügyi tudatosságot feltételez, épp ezért elvárható, hogy nem az utolsó pillanatban fogja az utazását fedezni az értékpapírszámla szabad egyenlegéből. Inkább az ügyfél viselkedése életszerűtlen.

@nális coitus 2008.12.11. 06:49:17

a CIB egyre geCIBb!
Vettél volna augusztusban 236-ért ejrót, és azzal fizettél volna inkább!!! Mondjuk autóbérlés, szálloda eleve kizárva, tehát kp-ben maximum a gyereknek a cukorkát veheted meg :-)

Pepin bácsi 2008.12.11. 07:42:18

chicken, a 'Kérem, Szilyt ne!' lobbi alapítója · homar.blog.hu/2005/04/10/vegyi_tamadas_husvetra 2008.12.10. 16:48:36

felhúzta, kiszakadt, ez van

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 07:45:48

ritkán mondok ilyet, de itt mindenki aki fikázik az hülye !!!! bár a poszotló egy burzsuj bróker gondolkodhatott volna előre, aki itt veri a nyálát, de most neki kell, hogy igazat adjak!

Azreel 2008.12.10. 22:05:33
te igen, hülye a kártyára nem azért kellett neki a zsé, hogy felvegye a ropogósat! hanem azért, hogy tudjon kártyával várásolni! a cib meg rátette volna, meg levette volna! noooormális?

Ofélia . 2008.12.11. 08:05:47

pepin: Pontosíts: már a felvételnél vagy az akció végén.

rohadtul nem mindegy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.11. 08:12:50

@tüvapok : Attól még nem tört volna le a keze hogy felvesz a kártyáról zsét, és azzal fizet, kőkori módon...

Impega 2008.12.11. 08:18:01

Persze nem tort volna le, de lehet veszitett volna egy kis osszeget, kizarolag a bank hibajabol. Igaza van a Posztolonak

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.11. 08:28:41

Egyiknek sincs igaza :D Az egyik hülye, a másik seggfej.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 08:32:33

ColT 2008.12.11. 08:12:50
na ne b**sza már meg a moha....akor minek egyáltalán kártya??? ezzel simán megerőszakolod! 2008-ban ilyen csikicsukit játszani, hogy teszünk rá pénzt de le is vesszük azért röhejes! meg mégis mennyit vett volna le? ha keveset akkor megint ugyanott van....ha többet akkor meg a nyakánmarad és nem a kártyán!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 08:35:24

ColT 2008.12.11. 08:12:50

az persze megint más kérdés, hogy nem 1 nappal előtte állok neki netbankárkodni...de egyébként meg ez is miezmár? nem megy az onlány feület?

Pepin bácsi 2008.12.11. 08:38:36

ofélia 2008.12.11. 08:05:47
szvsz a felvételnél, és csak az az egy darab volt...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 08:40:50

ColT 2008.12.11. 08:12:50

meg a sok hülye pont azért ugat, aminek nem így kéne működnie!

ménem vetté fő előbb pénzt?
akkor minek a netbank???

ménem vitté kest?
akkor minek a kártya?

az a baj, hogy a tróger bankoknál ez nem így működik és mindenki kénytelen felvenni egy védekező magatartást!

efemcé 2008.12.11. 08:43:45

Nem értem, miért kell a Posztolót szidni.. :S
1. Call center arra való, hogy mozgathassa a pénzét. Alapból esze ágában sem lett volna az ügyfélszolgálatossal csevegni. Egyik számláról a másikra helyezte volna a pénzét.
mellékelt ábra (poszt, lásd fönn) szerint --> Call center NEM működött
2. Kártya arra (is, a pénzfelvét mellett) való, hogy vásároljunk vele. Bármikor, bárhol, bármennyit és rugalmasan, megbízhatóan.
--> Kártyáját NEM tudta használni.
Mindkét szolgáltatásért fizet. Ezért jogosan várja el a szolgáltatás rendelkezésre állását.
A CIB sáros de nagyon.

Ui.: "Készülj-fel-az-özönvízre-is" és "egy-kártyával-külföldre-hogy-képzeled-nyomi-felelőtlen-kisapám" kommentelőtársaim pedig pl. a BKV/MÁV/VOLÁN/Malév járatokra való beszállás előtt (a menetjegy megvásárlása után) full service check-et végeznek el az adott járművön a biztonság kedvéért, ugye? Mert megszoktátok, hogy az, hogy fizettek valamiért, nem garancia a szolgáltatás megvalósulására. Szép és további stresszmentes életet kívánok nektek!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.11. 09:29:04

Tüvapok kicsit túlpörgött :D

Figyu, arra kívántam rávilágítani miszerint a postoló nem igazán állt neki időben a dolgainak. Ez eddig egy - pont, bár nem életveszélyes, de külföldre azért nem árt vinni kápét is.
Szarakodott mindenfele, és közben elkövette azt a hibát hogy a megoldási lehetőség mellett is elment, ami ugyan nem volt a legjobb, de működött volna.

A bank azért volt fasz mert nem volt képes rendesen működni.

helianthus 2008.12.11. 09:31:40

Hát mire elhessegettem a kéknyulakat, már lassan lefut a post. De!!!
Tüvapoknak adok igazat, annak ellenére, hogy én sem indulnék el egy szál bk-val külföldre, még ha van is rajta pénz, hiszen hallottunk már országos leállásról, Murphy köztünk él, el is lophatják (sic!) stb.
Viszont miért gondolják azok, akik arra hivatkoznak, hogy nem előző nap kell nekiállni, hogy ha mondjuk 3 nappal előtte áll neki, akkor majd működik?
Én részemről nem veszem be az átmeneti rendszerleterheltség, és karbantartás varázsszavakat. Bénák és nem tudták megcsinálni, és tuti, hogy 3 nappal előtte sem tudták volna.

kopaszfeketemercis 2008.12.11. 09:32:40

Most megyek az ELEKTROWOLRDBE:-) remélem megnézi valaki a csecsemet! Nem azzé teszem ki hogy rá se nézzetek!!

helianthus 2008.12.11. 09:34:40

Elnézést kérek a bénák szóért, és kérem helyettesítse az "ügyetlenek" vagy "nem értenek hozzá" szavakkal.

Ofélia . 2008.12.11. 09:56:45

kopaszfeketemercis: Remélem csecse a cscsed?.

É2I 2008.12.11. 10:04:59

Na tessék, kellett nektek cikizni az esztert. Mára már ő sem posztol. :[

Ofélia . 2008.12.11. 10:07:53

A posthoz a zárszavam: Ha valaki csak az elektronikára bízza magát nagyon pórul járhat akár egy kábelhiba esetén is.

Tehát értelmes ember mindig visz magával annyi kest, hogy ne haljon éhen műszaki probléma esetén.

Persze vannak törvények meg reklamálási lehetőség viszont ezért nem adnak milánóban se benzint se pizzát se szállást.

Túlzottan bíznak sokan a reklámokban és a ketyerékben.

Balance Of Power 2008.12.11. 11:24:54

Akik a posztolot vedik, miert hagyjak figyelmen kivul azt, hogy EGY NAPPAL korabban akarta intezni a dolgot? Azt nem irja ugyan, hogy a nap mely szakaszaban, de lehet, hogy esetleg este 10kor?
Nemtom, en ha utazom, hetekkel elotte mar azt kalkulalom, hogy mennyi az annyi, eleg lesz-e a szamlankon levo penz, kell-e KP kulon es ilyenek.

schokobanane (törölt) 2008.12.11. 11:52:09

ofélia: ja, erről van szó. Mindenki marhára bízik a mai technikában, adott esetben a bank "külföldön is szolgálunk" lőzungjában. Meg kéne már érteni brókerarcúaknak is, hogy ez igazából csak a (remélhetőleg, közel-)jövő zenéje, és nem kell ebbe százszázalékos bizalmat fektetni. Jóisten, annyi poszt volt már itt a Homáron, szerintem egyik bank sem maradt ki a rinyasorból; lassan külön blogot lehetne nyitni a bankok szarságairól. Ha mindenki a Homárt olvasná legalább néhanapján, ahol kábé háromnaponta bankos panaszlevél van, akkor a valóságnak megfelelően értékelné a bankok teljesítményét, nem pedig a reklámoknak (vagy esetleg az itthoni egyszeri-kétszeri jó tapasztalatoknak) megfelelően. Adott esetben brókerkánknak épp nem volt gond másik forrásból pénzt szerezni, ahogy írta is, de mi lett volna, ha nem ilyen tehetős, ám reklámokon és egyalkalmas bementem-a-cibbe-minden-oké-de-kurva-jó-bank-is-ez-anyukám-nem-lesz-gond-a-nyaraláskor tapasztalaton nevelkedett kétgyerekes család vág neki olyan filozófiával egy útnak, hogy "nem viszek pénzt, majd a bankom úgyis elrendezi"? Agymenés. És itt tényleg nem a birkaszemléletről meg beletörődésről van szó, ahogy valaki kevésbé burkoltan utalni kívánt rá, hanem arról, hogy az ember készüljön fel mindenre, mégpedig pont azért, hogy külföldön a pihenésre jusson inkább idő, s ne a pénz utáni rohangálásra kelljen fordítani a szabadidőt. Egy kis alkalmazkodás a képzelt technikai nehézségekhez, egy kis előrelátás (vagy inkább gondolkozás), kevesebb nagyarc és bizakodás, ellenben kevesebb gond, több pihenés, jókedvű hazatérés. Hogy a bénákról szóló kevesebb Homár-posztokról ne is beszéljünk. Mindenki döntse el, melyik éri meg neki jobban.

Majmász Gedeon 2008.12.11. 12:42:53

gabriseszter: a naiv rövid i (még mindig)!

-elf- 2008.12.11. 13:38:04

Ha, ha. A jó öreg CIB.

mielőtt otthagytam volna őket, történt, hogy feltettem egy egyszerű kérdést a CIB 24-en, hogy ha előző nap utaltam pénzt, azt miért is nem tudom felvenni most.
A kellően arrogáns kezelő, miután nem tudott mit mondani, a régi, jól bevált menekülési útvonalat, az Általános Szerződési Feltételeket említette.
Rutinos fogyasztó révén rákérdeztem, hogy volna kedves megmondani, hogy az ÁSZF mely pontjának mely bekezdésében találom, mire az én kontómra történő cc 20 perces várakozás után közölte, hogy nem találja, nade így van és kész, pasz.

A panaszomra úgy 4 éve várom a választ.

2008.12.11. 14:53:30

Én nem látok abban semmi problémát, hogy a posztoló "egyszál" kártyával indult neki a világnak. Ez az esetek 99% nem probléma, hogyha a magyarországinál fejlettebb kártyaelfogadó hálózattal rendelkező országba megy. Ha pedig olyan mit Mo., vagy még rosszabb, akkor még mindig ott vannak az ATM-ek, kp felvételre.

A bank hibázott, ennyi.

Utoljára 20€-t vettem ki az automatából, és az kb 3 hete volt. Van még belőle 2,65 és nem azért, mert ilyen keveset költök, hanem mert mindenér kártyával fizetek. Gyors, megbízható és nem utolsó sorban jóval kényelmesebb mint a KP. Az otthoni elfogadóhálózatnak van még hova fejlődnie mind mennyiségben, mind minsőségben (értsd: a kapcsolat sebessége)!

Ariadne12 2008.12.11. 15:33:51

-elf- 2008.12.11. 13:38:04

Ha bankközi átutalás volt, akkor nem feltétlenül kapod meg másnap. Ráadásul ha cibhez utaltad más bankból, akkor egyáltalán nem biztos, hogy az ő hibájuk, simán lehet a másik banké is, sőt lehet nem is hiba...
Pl. ha másik irányba, tehát cibtől utalsz neten hétközben este 6 után, akkor az másnap teljesül, és leghamarabb az azt követő napon kerül jóváírásra a másik banknál. Úgy tudom, egyszerűen így működik a renszer.

meditatív · http://kilatas.blog.hu/ 2008.12.11. 16:42:14

Évekig használtam az ebrokit és elégedett voltam vele. Jött a 2008 január 01 amikortól a legjobb haverok felmondtak meg hetekig interneten még megbízást sem lehetett adni, mert gond volt az ebrokival. 0,7% min 3000 Ft-ért lehetett kötni a Xetrán, de miután a CIB beolvasztotta az IEB-et sorra felmondtak a tőkepiacokhoz kicsit is értő kollégák és utána számomra teljesen lehetetlenné vált a kereskedés, félórás -órás visszaigazolások, hozzánemértő munkatársak...
ráadásul év közepétől a min. 3000 Ft-os díjat 20.000 Ft-ra emelték, nesze nektek kisbefektetők! Akkor ott is hagytam őket, miután az Eon részvényeimet úgy tudtam eladni, hogy meg kellett írnom a háttéreseknek (Back office) hogy ugyan írják már át a Xetra ticker kódját az Eonnak mert a német rendszer nem fogja elfogadni a régi Eon tickert...
Egyébként a CIB ügyfele vagyok, de részvényeket nem veszek náluk, meg tanácsot sem kérek tőlük értékpapír ügyekben. Ezt használom:

www.fio.co.hu/

kopaszfeketemercis 2008.12.11. 22:44:43

Ofélia:Nem az én csecsem,hamen 2 két ribimé,meee csak este mennek a sarokra.Addig meg velem lognak!Nézni ingyéé lehet,de fogdosni máá csak pizzé!

insider 2008.12.13. 23:16:08

régen az IEB-nek q**** jó befektetési szolgáltatása volt, aztán a cib menedzsment az egyesülés után jól szétverte az egészet, nehogy má vmi jó is történjen a bankkal....

ex-ügyfélként már csak annyit mondhatok, hogy az eBrokinál sajna már minden jobb, és aki marad a cibnél, az megérdemel karácsonyra egy szopóálarcot!

muci83 2009.01.16. 10:28:14

kedves post író!

talán nem az utolsó pillanatban kellene intézkedni nem? :o)

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 00:33:12

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

bbt62009 · http://www.pannon.info 2009.07.17. 20:02:08

"Szégyenlistán" a CIB Bank
A CIB Bank Zrt.-t elmarasztalta a Budapesti Békéltető Testület

A CIB Bank Zrt. egyik ügyfele 2008. november 7.-én internet bankon kezdeményezte a CIB Ingatlan Alapok Alapja befektetési jegyeinek visszaváltását amit a bank nem hajtott végre és az ismert PSZÁF felfüggesztés miatt ez a fogyasztónak kárt okozott. A bank telefonos beszélgetésekben kártalanítást ígért de később ezt változó indokokkal megtagadta.

Az ügy a Budapesti Békéltető Testület elé került, amely BBT/6/2009. számú határozatában kötelezte a bankot az ingatlan jegyek 2008. november 24.-i árfolyamon történő visszaváltására (megtekinthető: www.pannon.info).

Ezen túlmenően megállapította a következőket:
• Az bank az Ingatlan alapját a fogyasztókat megtévesztő módon reklámozta és vonzó befektetésként tüntette fel még 2008. november 7.-én is.
• A Bank nem tagadhatja meg a fogyasztókkal készült hangfelvétel kiadását, és azt adja ki az ügyfélnek.

Ezzel szemben a CIB Bank Zrt:
• A megtévesztő reklámozást még 2008 végén is folytatta és a fogyasztókat megtévesztette mivel az ingatlan alapot az állampapírokhoz hasonlóan vonzó és biztonságos, de annál nagyobb hozamot ígérő befektetésként mutatta be akkor amikor azok árfolyama már folyamatosan csökkent. Kockázatát az állampapírokéhoz hasonlónak állítja be.
• A Bank nem hajlandó kiadni az ügyféllel készült hangfelvételt.
• A CIB Bank nem rendezte az előírt árfolyamon a jegyek visszaváltását és azokat csak 2009. áprilisában váltotta vissza az előírtnál jóval alacsonyabb árfolyamon ami a fogyasztónak jelentős kárt okozott.

A fentiek alapján a CIB Bank Zrt. joggal szerepel azon cégek "szégyenlistáján" amelyek a a Budapesti Békéltető Testület (BBT) honlapján is helyet kaptak. Ezen azon cégek szerepelnek akik nem hajtják végre a BBT határozatát és a fogyasztó jogokat semmibe veszik.

További információ a www.pannon.info oldalon!
süti beállítások módosítása