Tékozló Homár

A szobát csak a szeretet fűtötte 2 évig

2008.12.17. 10:55 | ge | 154 komment

A Szőke család sajnos nem tűzdelte tele levelét a hibák konkrét leírásával, így csak annyi derült ki számunkra, hogy a Saunier Duval ügyfélkezelési szokásai sem túl szórakoztatóak. A 2 évnyi szívás után született karácsonyi köszöntő a levél végén.

Update: megérkeztek a részletek, a poszt bővült!

Szeretnék nagyon-nagyon szépen segítséget kérni egy karácsonyi köszöntő nyílvános továbbadásához, mivel a címzett valószínűleg monitorral, pc-vel együtt olvasatlanul küldi máglyára az e-mailjeimet. Ebben a köszöntőben szeretném semmi hátsó szándék nélkül a pokolba küldeni a kazánunkat gyártó Saunier Duval minden kedves érintetjét, csak is azért mert még ott is melegebb van, mint amilyen meleg volt 2 éven keresztül a kazánjuknak köszönhetően a házunkban. 

Történt ugyanis, hogy 2 éven keresztül bizonygatta nekünk a eme híres cég, hogy a kazánjuk tökéletesen üzemel, csak mi gondoljuk a 18-20 fokos szobahőmérsékletből, hogy valami mégis hibádzik. Két éven keresztül kérleltem, könyörögtem, hogy valamit csináljanak, de ezzel csak azt értem el, hogy a második év végén már szóba sem álltak velünk, hacsak a pesti központ szervízvezetőjét 250 km-re el nem értem. 

Majd csodálatos 2 éves huzavona után várva a hideg telet, elhatároztam, hogy saját költségre némi pereskedés emlegetése mellett lecserélem eme remeket. Ekkor történt a CSODA:  igazi szívet és szobát melengető készülékre cserélte saját kezüleg, na és költségre  a kazánunkat a gyártó.

Lakásunk után csodálkozó tekintetünk is hidegen hagyta Őket, mert egy "bocsánat", "bocsesz" estleg "mivel kárpótolhatjuk?" mondat sem hangzott el, vevőtött papírra részükről. 

A szokásos jó magyar módszert alkalmazta a cég:  dugjuk a fejünket a homokba, vagy szívem szerint bárhova, hátha az a balfék vásárló abbahagyja a nyavajgást. 

Szóval a köszöntő: 

Tisztelt Saunier Duval és annak minden felmenő/lemenő Ága! 

Ezúton szeretném megköszönni Önöknek azt a csodálatos 2 telet, ahol a karácsonyfa mellett a szobákat Önöknek köszönhetően csak a szeretet fűtötte, ezzel is összekovácsolva, erősítve családunkat. 

Köszönöm, hogy Önökek, hogy magamévá tehettem, sőt magas szintre emelhettem az udvarias e-mail írás és telefonos könyörgés minden lehetséges formáját, hisz ez munkám során is bármikor jóljöhet. 

Kifejeztetten köszönöm technikai igazgatójuknak, hogy drága idejét nem pazarolta feleslegesen rám, mégha már német kollégája is noszogatta hátsó fertáját, mert így a beígért személyes találkozó elmaradásával, megspórolhattam az amúgy is az Ünnepekre tartogatott szabdnapjaimat. 

Legutoljára tiszta szívvel és szerettel kívánom Önöknek, hogy történetem jusson el minden több emberhez, ezzel is segítve az emberiséget egy melegebb és még boldogabb jövő elérésében. 

Szerencsésebb és melegebb Boldog Új Évet, na meg telet kíván Önöknek:

A Szőke család Sopronból 

 

***

 

Kedves Olvasók/Hozzászólók!

 

Köszönöm, hogy ilyen sokan elolvasták a levelemet, bár remélem, azokhoz is eljut, akiknek igazán szántam. A levél alapvetően azért íródott, mert a cég (SD) hozzáállása verte ki nálam a biztosítékot és semmilyen 2 oldalú kommunikációra nem voltak hajlandóak egy panaszkodó kuncsafttal.A konkrét történet elég hosszú, de talán mégis jobb ha a köszöntőhöz megosztom.

 

Történt 2005 december elején, hogy szerettünk volna beköltözni a frissen épült családi házunkba, amihez csak a fűtésre vártunk, jobban mondva annak beüzemelésére (előző lakás eladva 250 km-re, karácsony a házban). Megjegyzem nem egy alsókategóriás termékéről beszélünk az SD-nek, hanem az akkor legjobb kondenzációs kazánjáról (150 l-es tartállyal, kéménnyel, mindenféle kiegészítőkkel kb fél milla). Sajnos csak a Saunier Duval tudhatja miért, ez nem sikerült, valami gond volt a kazán valamilyen paneljével, amit cserélni kell. 

Persze jött a karácsony, év vége, nem tudtak mit csinálni a helyi szervízesek, mi meg húzzuk meg magunkat ahol akarjuk, mert fűtés nincs. 

A első gond az volt, hogy január végén sem jelentkeztek, majd amikor felhívtam őket, a válasz: alkatrész még mindig nincs. Se lakás, se lakható ház. Ekkor már elfogyott a türelmünk és hívtam a pesti központot, hogy ez nem kóser, talán fizethetnék a felmerült költségeinket. Lőn csoda, lett alkatrész 3 napon belül. 

Itt szép is lett volna a történet, ha a fűtés működött volna, de a kazán percenként felfűtötte és lehűtötte magát vagy túlfűtéssel szó szerint kikapcsolt. Ennek eredménye, hogy ha működött is, akkor is csak langyos radiátorokat produkált, na és persze biztos, ami biztos, azt is egyszerre csak egy szinten (2x70 nm-ről beszélünk). Hívtuk a SD-t megnézték, a kazán jó, a hiba a rendszerben van (pl: koszos, nem tudja a kazán áthajtani rajta a vizet). Hívtuk a kivitelezőt, rendszer átmos, átnéz, majdnem iható víz jön ki belőle, minden rendben, a kazánban valami hibás. Fűtés még mindig alig. Ezt ping-pongoztuk egészen addig míg lejárt a fűtésszezon, bár ugyan meg nem fagytunk, de kisgyerekkel, na meg ennyiért nem erről álmodtam. 

Persze mi még ekkor sem tudtuk, hogy most a kazán rossz, vagy a fűtésrendszer hibás. Mindenkét fél azt állította, hogy a hiba a másik oldalt. 

Megjegyzés a pancserségemre: GYES-en voltam 1 éves gyerekkel, lakástörlesztéssel, tapasztalatlan házépítőként, így eszembe se jutott, hogy csak úgy kicseréltessem a kazánt, hátha tényleg az a hibás, hiszen kijöttek a szakemberek és azt mondták, hogy semmi baja. Persze kijött a másik szakember és az is azt mondta, hogy a rendszernek semmi baja. 

Eljött végre a nyár és boldog voltam, hogy végere megpihenhetek, mert már elegem volt az egészből, a kivitelezőnek már kulcsot adhattam volna, olyan sűrűn járt ki átnézni a rendszert. 

A következő fűtésszezon előtt ismét lendületbe léptem. Már kicsit agresszívabban, nem hagytam lerázni magam, kerestem mindent a neten, faggatam a szererlőt lenne ha megpróbálnánk ezt vagy azt módosítani a kazán beállításain (Ma már nagyon jól ismeremem ennek a készüléknek az elektronikáját, mivel annyiszor láttam szétszedve). 

A SD szervíz ekkor még mindig kijött, bár már nem olyan lelkesen, állítgatott dolgokat, aminek a hatására a helyzett néha javult, néha romlott. Az egyik ilyen destruktív munkájuk után a kazán naponta többször teljesen kikapcsolt, néha hangosan rezgett és érdekes szagokat adott. Itt 2 hétig kértem a SD-t, hogy jöjjenek ki, mert minden éjszaka fel kell kelni, hogy a kazánt újraíndítsuk.

Ez idén márciusban volt. Az amúgy nagyon kedves helyi szervívezető kijött állított valamit, amitől a kazán abbahagyta az előbbi furcsa tevékenységet, de cserébe már semmilyen fűtést nem adott, csak felfűtötte, majd lehűtötte saját magát. 

Amikor ezért nehezteltünk, még próbáltak állítani rajta, de már akármit csináltak fűtésünk abszolult nem volt és így a részükről lezártnak tekintették a dolgot. 

Itt kell megjegyeznem, hogy ekkor még javában fűtészezon volt. A házban meg tényleg hideg, és nem 18-20 fokról beszélek. A helyi SD már nem jött ki, mivel szerintük nem a kazán a hibás. 

Panaszos levélben írtam ismét pestre, ahonnan végül 2 év után az országos szervízvezető személyesen jött el, és állapította meg, hogy a kazánnal minden rendben. 

A kivitelező is csak vakargatni tudta a fejét, mert már mindent amiről azt gondolta, hogy segíthet, beépített a rendszerbe. 

Ismét levélírásba kezdtem arról, hogy saját költségre (ismét pénzkereső lévén) kícserélném a kazánt, de legyenek szívesek írásban garantálni és felelősséget vállalni a kazán működéséért. Ugyanezt kértem a kivitelezőtől is persze a fűtésrendszerrel kapcsolatban. 

Rögtön kaptam egy felajánlást: 

"Kedves Judit!

Habár meg vagyok győződve arról, hogy az Önnél nem a készülékkel van a probléma, fel fogunk szerelni (próbából!) egy másik kazánt. Ezt megbeszéltem a XXX úrral is, ők fogják a munkát elvégezni. Amennyiben a helyzet nem változik, visszarakjuk az eredeti készüléket és onnantól kezdve mi már nem tudunk segíteni, maximum tanácsot adni.

Kérem, hogy vegye fel a kapcsolatot a XXX-el. 

Üdvözlettel

YYY 

SD szervíz"

 

Itt lehetett volna a happy end, hiszen a kazán cseréje óta tökéletes a fűtésünk. De valami mégis hiányzott. Mégpedig egy bocsánat kérés. 

Elvártam volna 2 év és sok ősz hajszál után valami magyarázatott és bocsánatot, de akárhova írtam ezzel kapcsolatban már senki nem válaszolt. 

Felhívtam a pesti és helyi SD szervízt, hogy mi lesz azoknak a fűtéselemek (hidraulikus váltó, plusz szivattyú ...) a költségével, amiket csak azért szerelt be a kivitelező (az én költségemre), mert azok talán megoldják a problémát. Szabadidőt itt már nem is említettem. 

Erre csak annyi volt a válasz, hogy mivel ezeket a módosításokat nem ők javasolták és különben is miért nem kérdeztük őket, nem tartozik rájuk.  A fogyasztóvédelemről pedig csak annyit mondtak, hogy mivel ők már kicserélték a hibás kazánt, másra nem lehet őket kényszeríteni. 

De én még mindig kitartóan kerestem az igazunkat. 

Feléledt bennem a nem hagyom magam ennyire könnyen vásárló:

Leírtam  a németországi Vaillant (SD atyja/anyja ugyanis a Vaillant) egyik fontos emberének ezt a vevőtiprást, aki leszólt a pesti szervízigazgatónak, hogy csináljon az panaszkodó vásárlóval valamit. 

A SD szervízigazgató rövid e-mailben kérte az elérhetőségemet a probléma egyeztetése végett azzal, hogy majd jelentkezik. 

Mondanom sem kell, hogy soha többet nem jelentkezet. Hívtam kb 4-szer, ahol minden alkalommal nem ért rá, de majd jövőhéten visszahív előadást kaptam. Ezt a ping-pongot szeptember 29-én kezdtük és részemről most le is zártuk. 

Remélem ez már segítet mindenkinek megérteni miért is írtam a fenti köszötőt. Csak szerintem túl hosszúra sikeredet. 

Üdvözlettel: Szőke J. Sopronból 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maincoon © 2008.12.17. 12:10:44

Nelson :D
ja, keressük a kincset, de nem találjuk :(
főleg, hogy válság van ezen a területen :(

szerintem 4-ig, de utána nem megyek haza, mert otthon is válság van :( inkább megyek karácsonyi ajándékokat vásárolni :)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.17. 12:11:22

Secnir 2008.12.17. 12:09:29

hogy a picsbe? visszafele mit mér? nemááá? csak annak a fogyasztását méri amit beledugsz...az hogy odáig az elektron sérvet kap az aluvezetéken azt k***rvára nem mondja meg!!!

luigi22 2008.12.17. 12:14:42

"Az Olvasó 2008.12.17. 11:46:40"

Csatlakozom Secnir-hez, de érdemes az egész fogyasztásmérőt kontorlálni vele, ha nagy az eltérés akkor éremes az áramszolgáltotóhoz fordulni egy hitelesítésér.
Ha rossz a fogy.mérő az áramszolgáltató állja a költségeket, ha jó te.

GuMiSZu 2008.12.17. 12:16:01

Vailant hehe ugyanaz a gyártósor rakja össze mint a Ferollit csak az féláron van :)
nekem ferollim van 5 éve és pöpec... Legalább valami olasz cuccom is van olyan MACSÓ-s :D

maincoon © 2008.12.17. 12:16:32

Kozsonak mi a rendes neve? Nem ő írta a posztot?
Az kampányol mindig a szeretettel...

Reisz Manfréd 2008.12.17. 12:18:24

Meklén és Tamara 2008.12.17. 11:01:44
Sztem kettőt nyugodtan vehetsz. Egynek jó lesz.

luigi22 2008.12.17. 12:18:34

Ha v.ki lopja az áramot (a mérőóra és a lakáselosztó között), akkor egy szakaszos fogyasztót (bojler, hűtő, stb.) nem biztos hogy kiszúrsz egy sima rövididejű kismegszakító lekapcsolással.

NaP · http://nagyek.blog.hu 2008.12.17. 12:19:43

Olvasó!

Előttem szóló GuMiSZu helyesen mondta!
Teszteld a rendszered! Kapcsoljatok mindent ki és be. Közben figyeljétek a fogyasztást!
amikor elmentek otthonról, akkor írjátok fel a villanyóra állását és hasonlítsátok össze a hazajövetelkori értékkel.
Egy rossz hűtő is rengeteget tud ám fogyasztani! Ellenőrizzétek azt is!

pizsama 2008.12.17. 12:19:58

Ó, azok a Homár-szerdák
Hideg kazán, égő verdák
Buzdítások sün szarásra
Ez nem az F. Attila száma?

indapasssucks 2008.12.17. 12:20:07

öööÖ nem értem.

Mekkora légteret fűtöttek egy mekkora kazánnal? Milyen típusú a kazán? Milyen tüzelésű (gáz, villany, vegyes...)?
Mit mondott a szakember, aki kint járt és bevizsgálta?

Ha most akkor kicserélte a cég a kazánt a saját költségére, akkor nem értem, mi a probléma? Ugyanolyanra cserélte ki? Más típusra?

Egyátalán, az említett cég a gyártó vagy a forgalmazó?

Ja, hogy csak fikáznak/lejáratnak egy céget a nagy publikum előtt? Sok esetben jogos, de itt nem látom okát...

t.smith 2008.12.17. 12:23:12

Nálunk SD működik 5 éve. Semmi baja, éves karbantartás+tisztítást lehúzásnak érzem 6 rugóér', de sztem ezt mindegyiknél kell csinálni. Viessmann, Buderus, Hoval, ezeket kell venni, csak hát a Peugeot-Mercedes viszonyítás itt is igaz.....

Szerda (törölt) 2008.12.17. 12:23:17

Most mi van?
Hideg volt a kazán?

tomot 2008.12.17. 12:23:48

tüvapok : ez egy külön sztori. aki nem francia azt szarba sem veszik, egymást is egyébként. ha nem vennéd észre, mindenki előrébb tart mind mi, úgyhogy ehez nem kell frognak lenni.

t.smith 2008.12.17. 12:26:02

Ja, és indapasssucks kolléga meglátása meglehetősen helyes... A rencerben nem lehetett a hiba? (csövezés, szerelés, radiátorok, ezek mérete, stb?) Ha a csere a közelmúltban történt, akkor még nem innék előre a medve bőrére, mert eddig ez nem tél. Hogy jobb lett-e vagy sem a cucc, azt akkor lehet majd megmondani, ha az első -20 után is meleg lesz bent.

GuMiSZu 2008.12.17. 12:26:38

"Ha semmi, akkor falban van a zárlat. A többi kört vissza, a hiányzót hosszabbítóval helyettesíteni, amíg nincs javítva.
"

Ha a falban van az zárlat, azt még a hosszabító nem oldja meg! sztem...
A falban lévő zárlat a TOKOZOTT RÖVIDZÁR!!

tomot 2008.12.17. 12:29:25

Vaillant éves Bp - 10e.

ehez=ehhez

Átlagarcú 2008.12.17. 12:31:13

"Köszönöm, hogy Önökek, hogy magamévá tehettem, sőt magas szintre emelhettem az udvarias e-mail írás és telefonos könyörgés minden lehetséges formáját, hisz ez munkám során is bármikor jóljöhet."

Ezt lehetne csiszolgatni még néhány évig.
...persze ettől még részvétem.

Kimmi 2008.12.17. 12:32:54

Figyeljé má,megoldható,hogy addig ne fűccsé be?! Mer szeretem ha hűvös a szoba egy kicsit!

É2I 2008.12.17. 12:34:40

@Az Olvasó 2008.12.17. 11:46:40

A hűtő sanszos. Mindenki úgy gondolja, hogy az nem fogyaszt sokat. Amíg zárt a rendszer a mostaniak nem is, de ha valamennyi gáz elszivárgott a fogyasztás szépen elindul felfele.
A két átlagos pc is szépen fogyaszt.
A többi felsorolt fogyasztó kb az előzőek által elfogyasztott energia 1/3-1/4-ét fogyasztják még pluszban.

A már korábban többek által javasolt fogyasztásmérő megvétele segít kideríteni a problémát. Illetve eloszlatni a kétségeket, mivel lehet, hogy nincs is hiba, csak alacsony a részszámlátok. Bár a 650kWh nekem is soknak tűnik, a hűtő lesz az......

Páneurópai Harci Kos 2008.12.17. 12:42:10

Saunier Duval az egyik legproblémásabb sz@rkupac.. soha többet.
(Céggel jártunk pórul)

Átlagarcú 2008.12.17. 12:43:13

Ez így történhetett: ...nesze bazmeg, kicserélem neked egy atomerőműre, csak haggyá má nekem békit!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.17. 12:44:34

A hűtőben fűrészelő manók sokat fogyasztanak ám!

Átlagarcú 2008.12.17. 12:48:14

Két év után miért akkor jut eszébe valakinek a nyilvánosság (mint nyomásgyakorlás), amikor megoldódott a probléma?

elwood 2008.12.17. 12:49:43

Én ilyen fostalicska Saunier Duval használok mert az építtető épp ezt építtette be.

Három év a garancia, minden évben 10 ropiért felülvizsgáltattam, hogy a gari érvényes legyen, meg hogy ne a télben fagyjon ki alattam.

Negyedik évben ahogy lejárt a gari, tél közepén se kép se hang, elektromos panelcsere 50 000Ft.

Felhívtuk a Dulvát hogy és ezt most így hogy ? Azt mondta adjuk be írásban a panaszt. Beadtuk. Leszarták.

AzHofi 2008.12.17. 12:50:21

tüvapok: meg azért is tartanak előrébb, mert kimaradt 40+8 év kommunizmus az életükből.

Páneurópai Harci Kos 2008.12.17. 12:51:54

Jut is eszembe EDE-poszt merre van, hol van micsináltatok vele?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.17. 12:52:26

AzHofi 2008.12.17. 12:50:21

naja....ez mondjuk igaz!

Acmee 2008.12.17. 12:54:59

Kazán: Aki jót akar és nem sajnálja a lét: Viessmann.

Aki jót akar és egy kicsit sajnálja a lét: Buderus

Aki fűteni akar, ennél több "kitérdekel": Vaillant, stb.

Noname szaroktól tartózkodni!

Ha okos vagy kondenzációsat veszel! Ha nem, akkor sima atmoszférikus B-kategóriást!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.17. 12:55:01

de vazze kéééét ééévig várni? az ilyen töketlenek miatt örül magának Saunier, de Dulván!

dulván lökjék a padlóla, sőőőőt példás bűntetést nekik!

azért az emberünkre is kiváncsi lennék, lehet olyan tipus mint a nyuszika aki ment kérni fűnyírót a medvéhez! ismeritek a viccet?

É2I 2008.12.17. 12:55:22

@elwood 2008.12.17. 12:49:43

50 ropi? Hogy nyalnának sünt. Megjavíttatni nem próbáltad valami szakival a panelt? Vagy annyira szétégett?
Láttam már olyat is, de azt egy villám intézte.

Acmee 2008.12.17. 12:56:06

Saunier Duval nem rossz amúgy, gyengus középkategória... 2évet nem vártam volna, szerelő kihív, megcsináltat... Vagy ránéz a kazánvíz-termosztátra...

PR32 (törölt) 2008.12.17. 12:56:32

úúú... csak most jöttem. már jó a kazán? vagy ez is vinni kell le/fel? most ezt nem értem. Mi a kérdés? Mert a megoldás már megvan!

MosoMasa 2008.12.17. 12:57:11

nálatok legalább szeretet van/volt.... ;)

elwood 2008.12.17. 12:58:33

nem égett az szét, csak a cirko meg se nyekkent, szerelő jött lego-zott egy darabig biztosíték miegymás, aztán a panelcsere segített. Az egy db alkatrész, 50 eFt.

Nem tudom van-e külön szaki panelellenőrzéshez, sztem leírás sincs hozzá. Gyári szerelő volt aki jött.

PR32 (törölt) 2008.12.17. 13:00:02

na, télleg. én is posztot írok, hogy nekem milyen jó konvektorom van, de egyedül élek, ezért a nagy szeretetben a monitort ölelgetem. Azt 2 éve senki nem jött felém sem az IBM-től. Szemetek. :D

humornyomor 2008.12.17. 13:00:06

18-20 fok? Mi azzal a baj? Mi direkt ennyin tartjuk és tökéletes.

Ja, hogy nem gatyában meztéláb kell otthon tartózkodni télen. Ezt senki nem mondta?

amfiteatrum 2008.12.17. 13:00:27

Nekem 6 éve működik az SD hibátlanul, átlagos havi 11eft gázszámla mellett, 21-22 fokos szobaőmérséklettel.

Én biztos nem vártam volna, nemhogy 2 évet de 2 hónapot sem. Aki ilyen halvérű az teleljen mint a pontyok. Ha akarsz valamit, akkor intézd el, de 2 év után ne panaszkodj.

schokobanane (törölt) 2008.12.17. 13:00:57

Andie · minority.blog.hu/ 2008.12.17. 11:53:10

21 fok alá? :) Ha nálunk nincs 25 fok a lakásban, két pulóverben vacogok és a radiátort rugdosom. Persze távhőnél ez utóbbi cselekedet kábé annyi, mintha szerelmes levelet írnék nekik.

--
Az volt már, hogy a posztoló miaszarnak várt két évig?

theface 2008.12.17. 13:01:29

hát nem tudom ebben mi olyan nagy szám, 5 éve lakunk honvédségi lakásban, amely mellesleg új (!!!) építésű, tehát első lakóként vagyunk jelen eme remek kis lakásban, csak egy gond van vele, hogy a megbízott építtető társsaság, szépen megspórolta a szigetelés 80%-át minimum
téli időkben, nálam alap "túlélési" eszköz a 2 darab melegítő felső, hidegebb napokon a 3 is szükséges
ágyamban téli időszakban ágyamra egy hő megőrző gyapjú pokróc van terítve, és egy ugyan ilyen jellegű takaróval takarózók, természetesen huzat nélkül, mert úgy melegebb, és néha azért szükséges még egy pokróc is
persze mindezt kiküszöbölhetnénk hogyha a jelenleg fizetett havi fűtésszámlánk kb 3x annyiba kerülne, persze ekkor egyes helyiségek a lakásban kellemetlenül meleggé válnának

szobámban a hidegebb téli napokon a fal 6-8 fokos, olyan helyen ahol a szakértő szerint minimum egy 17 fok kell, hogy legyen
nem ritka az olyan reggel amikor 16 foknál alig melegebb kicsiny szobám. és lakás nagy része is 20 fok körül mozog ekkortájt, mert ugye okos fűtés rendszert kiépítő "szakemberek" a kazán vezérlőjét amiben benne van egy hőmérő, azt a lakás olyan pontjára rakták, ahol még a legcudarabb hidegben is vígan mérhetsz 25fokot

nos mi 5 éve folyamatosan közvetítjük a panaszunkat a honvédség felé, de 5 éve tesznek rá.

amúgy lakásnak további egyéb szépség hibái is vannak, láthatóan (!!!) ferdén vannak betéve az ablakok, ajtófélfa és fal között néhol rés van, a fa padló 3 év után csak úgy elkezdett feljönni, pedig előírások szerint lett kezelve, tehát ami árt neki attól teljes mértékben meg lett kímélve

és a kérdés, hogy miért fogadták el szüleim ezt a lakást?
1. maikor megnézték, akkor még nem volt kész állapotban, tehát még volt hátra nem kevés feladat
2. ha nem fogadják el, akkor mai napig
vagy napi bejárást kéne a munkahelyére megoldania (ami meg barátok között is napi 4 óra utazást jelent, oda vissza) 3. mehetne a nőtlen szállóra, ami meg azért valljuk be a legjobb házasságot is tönkre tud tenni az, hogy ha évekig csak hétvégéken látják egymást
4. fizethették volna a szép kis albérleti díjat, amit ebben a városban egy normális lakásért elkérnek

É2I 2008.12.17. 13:03:36

@elwood 2008.12.17. 12:58:33

Gyári szerelő sosenem javít helyszínen, csak cserél. Majd bent a műhelyében megcsinálja a panelt; jó lesz másik 50 ropira ;(
Elkérted a rossz panelt? Én ilyen esetben szoktam.
Volt is egy pár: Hö! Hö! Hát az minek neked?
Mondom: a biztosításhoz. :P

Acmee 2008.12.17. 13:03:43

schokobanane: Mennyé' az egyenlítőre! Basszus... Ha lefekvéskor több van, mint 20fok, megőrülök... Télen is nyári takaróval, 18fokban szeretek aludni...

Ja, és nem szeretem a meleg(eke)t!!
:DDDD

Acmee 2008.12.17. 13:06:23

Ja, sokat pörgő villanyórára: Asszonypajtás nem hegeszt sok tortát a kertben? ;)

Totyabá 2008.12.17. 13:09:02

Gyanus ez a Szőke kazán nekem, úgy érzem a teljes igazságot sohasem fogjuk megtudni. Lehet, hogy a füttésnekaszerelőjje ("a szaki") kurta el a dolgot, az SD meg kussolt, mondván, hogy az ő szaruk jó (ami egyébként lehet, hogy igaz is), mígnem Mr. Blond megírta a perrel fenyegető levelet, az SD-nél meg a cserével foglalkozó manus jót dugott este az asszonykájával és reggel, miután beért a melóhelyére - még az előző esti élmények hatása alatt - engedélyezte a cserét. Szőke papa meg itt fikázza, pedig ő volt a jótevője.

A nagy kazánvitához meg csak annyit, hogy:
1. A Saunier-Duval a Vaillant csoport tagja, tehát a mostani (illetve a jövőben megjelenő) kazánjaik eléggé hasonlatosak lehetnek/lesznek.
2. A Junkers Törökországban (és a Vaillant Kínában)gyártott kazánjai jó eséllyel hasonlóan tartós/megbízható készülékek fognak lenni, mint a többi török/kínai motyó.

kicsit off:
Az asszonyállat egy jónevű(!) német cégnél minőségbiztosítási vezető, természetesen szokott mesélni hajmeresztő történeteket a beszállított alkatrészekről. Az ő minőségbiztosítási politikájuk lényege 2 mondatban: Első a gyártás, a megrendelt mennyiséget LE KEL GYÁRTANI! Ha csak minőségi problémás alkatrészek vannak, akkor abból. (Ja, és ezt a kinti németek is tudják, mert az Ő engedélyükkel történik ilyenkor a gyártás!) És ez egy világszerte ismert brand!

elwood 2008.12.17. 13:09:28

elkértem a panelt, itt van a polcon azóta is. sztem egy kazán szerelő nem tudja megjavítani.

Kimmi 2008.12.17. 13:10:31

Acmee 2008.12.17. 13:03:43
Télen is nyári takaróval, 18fokban szeretek aludni...

Igazad van, ha 20 foknál melegebb van éjszaka, akkor másnap egész nap fáradt vagyok!

PR32 (törölt) 2008.12.17. 13:10:36

Ne is mondjátok. Nálam is úgy pörgött a villanyóra, hogy nem győztem fizetni. Már kihúztam az ébresztőórát, ezért minden nap elkések, kikapcsoltam a számítógépet, lemaradok mindenről. A tv-t sem nézem soha, ezért lemaradtam a maunikasóról már mióta. Szex is csak sötétben van, ezért nulla a szerelmi életem. Kihúztam a hűtőt, az összes kaja megromlott.
És még mindig qrvasok a számla.

Most ott tartok, hogy a gangon álló esztergagépet gyanusítom...

Nalunk meg itt Tarpán 2008.12.17. 13:10:42

Nekem is ijen kájhám van két és fél éve. azóta a zasszony meg a lyány csak mesztelen hajlanó a házban lenni. majd én is reklamációzok. székejjenek sündisznót az összes kazángyár.

PR32 (törölt) 2008.12.17. 13:12:11

Tarpa: oszt' hány éves az a lyány? ;)

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.17. 13:13:58

Kösz a tippeket, amugy szoltunk ÉMÁSZnak, hogy tessék bemérni az órát, ugyan már.

A hűtő két éves, kétszer volt megviszgálva, és tényleg alig megy.

Felénk nincs baumax. Hódéknál lehet vajh ilyen mérőeszközt kapni?

Ja, émász azt mondta, hogy őket nem erdekli, ha lopjak is az aramot (persze, csak nekik fizessunk)

Az eslő két évben, amikor itt laktunki, havonta lejartam a villanyorakhoz, es vezettem. két éve, télen, amikor vilagit az ember, es akkor is két gép volt, és akkor volt egy régi lehet hűtő, ami állandoan zugott, akkor volt 140 (SZÁZNEGYVEN) kilowattóra havonta. amikor a hutot kicsereltuk, maris csak 110kwh-t nyeltunk.
a router+modem nem hiszem hogy konstans 400 wattot enne..

kiszamoltuk, az van, hogy óra alapján 24/7 590w megy. ha mondjuk a nap felében vagyunk árammal aktivan, akkor 1100+ watt megy orankent (mer ugye ha alszunk, meg ilyenek, még a torrent se megy.)
Családi házban, ahol naponta mos a tulaj, es elektromos tuzhellyel süt heti többször, van számitogep, +nagyi naphosszat tévézik; azt mondta, akkor ment fel neki 310kwh-ra (családi ház!) amikor egy honapig hősugárzóval fűtött egy szobát. (preciz asszony, kis fuzetbe vezeti szepen az óraállását)
akkor hogy a véres ge*ibe tudunk mi 650kwh-t nyelni egy honapban, amikor előttem szóló műhelyes iparigépész kolléga is 500-at fogyaszt, minden házikellékkel.

É2I 2008.12.17. 13:14:25

@elwood 2008.12.17. 13:09:28
elkértem a panelt, itt van a polcon azóta is. sztem egy kazán szerelő nem tudja megjavítani.

Az lehet, ha "csak" gázszerelő és nem ért műszerész dolgokhoz. Bár a mostani kazánokban már több az elektronika, mint egy TV-ben ;)
Kérdezz meg egy műszerészt, hátha olcsón javítható. És akkor lesz egy pótalkatrészed, vagy akár el is adhatod....

Kimmi 2008.12.17. 13:15:47

Egyébként meg a Szőke család szóljon Szőke Kapitánynak, az majd letépi a kazánt a falról, bemegy a központba, oszt nem lesz sok mondanivalója!

elwood 2008.12.17. 13:18:12

ÉÉI:

Mit javítsak egy panelen amin van pár chip, egy kijelző, és ha benn van a kazánban kiíírja hogy F7 és pihen ? Ha meg másik van benn akkor fűt. Ehhez nincs külön leírás.

Kimmi 2008.12.17. 13:19:12

Ha meg jó szerelő kell, akkor tudnám ajánlani a nagyapámat, aki anno mikor havonként bekötötte a palckos gázt, nem szappanosvízzel hanem gyufával ellenőrizte szivárog e! Ilyenkor mindenki kiment a kert végébe!

PR32 (törölt) 2008.12.17. 13:19:32

Húúú... Karácsonko' lehet megyek Fehérgyarmatra, nehogy megálljak Tarpán egy kis szilváért! :D

elwood 2008.12.17. 13:20:56

több pótalkatrész nem kell, ha mégegyszer beszarik akkor alárakok ilyen gördülő izéket és legurítom lépcsőn, miután felgyújtottam.

Nalunk meg itt Tarpán 2008.12.17. 13:23:05

az idei jóra sikerült. a gyarmatiak is itt főzetik.

PR32 (törölt) 2008.12.17. 13:24:57

Mostmá' télleg megyek Tarpára is. Nemhiába tanultam 8 évig, tudom, milyen a finom szilva! :D

Nalunk meg itt Tarpán 2008.12.17. 13:27:15

8 évig tanultad? itt mindenki úgy születik hogy tuggya.

PR32 (törölt) 2008.12.17. 13:34:04

mit csináljak? nekem 8 évig tartott, amíg elvégeztem a gimnáziumot...
Na meg "sajnos" én a Tokaj-Hegyalja borvidékhez közelebb születtem... :)

schokobanane (törölt) 2008.12.17. 13:37:12

Acmee,
egy lakásban fűtés nélkül is van annyi, amennyivel te megelégszel. Talán mondd le, s egy csomót spórolsz.
Javaslom továbbá, hogy az összes eszkimóhuszár adja le karácsonyra az összegyűjtött pluszmelegét a rászorulóknak, és máris nem lesz több panaszos cikk.

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.17. 13:50:57

"nagyapámat, aki [..] nem szappanosvízzel hanem gyufával ellenőrizte szivárog e! Ilyenkor mindenki kiment a kert végébe!"

Egeen.. :D

Ahelyett hogy rászóltatok volna? :P Örökségre játszás, vagy tudtátok, hogy ugy is makacsul ragaszkodik a sajat modszereihez, mint a nagypapák általában?

Erről a párom nagypapája jutott eszembe, aki disznóvágáskor (öröm a faluba') mindig a modszereit erőlteti, nem hagyja a népet dolgozni. Nekem az volt a kijelölt feladatom, hogy gyakran koccintsak vele, igy delelott 10-től már nyugodtan dolgozhatott a nép, csak papó aludt békésen. (mondjuk nekem se adtak már kést a kezembe az X-edik vakító-házi-metilpálinka után :D )

Nalunk meg itt Tarpán 2008.12.17. 13:55:57

...no nem kell lehüjézni azt aki gyufával nézi. mert az lehet hogy tuggya hogy mi a difi az égési meg a szökési sebesség között. lehet hogy még azt is tuggya hogy melyik mennyi. mindenesetre nem lehet egy magyar-történelem-esztétikás bőcsész.

É2I 2008.12.17. 13:56:16

@Az Olvasó 2008.12.17. 13:13:58

"azt mondta, akkor ment fel neki 310kwh-ra (családi ház!) amikor egy honapig hősugárzóval fűtött egy szobát."

Nem vonom kétségbe a szavahihetőségét a forrásnak, de az a 310kWh egy szoba fűtésére írd és mondd; kevés. Max akkor nem, ha kint sincs még túl hideg és a szobát se fűtötték 18 foknál többre.

É2I 2008.12.17. 13:59:18

@ Az Olvasó 2008.12.17. 13:50:57

Mettállt birod? :D

Blog.hu-s nickname 2008.12.17. 14:08:38

Elwood, ÉÉI!

Nálam szintén SD kazán. Szintén panelcsere. Szerelő mondta, féláron van felújított panelje. Betettük.

Azóta már az is csere. Követzekő kazán nem SD lesz. Kipróbálunk valami nonamet... (ott, ha kell, nem panelt cserélünk, hanem az egészet... :) )

Blog.hu-s nickname 2008.12.17. 14:10:14

...ezektől az apróságoktól (panel) eltekintve, jól működik... :)

Átlagarcú 2008.12.17. 14:12:55

Tarpa!
...megaztán dohányozni mindenki dohányzik, de szappan meg víz nehezebben kerül, mi?

Secnir 2008.12.17. 14:14:05

"Acmee 2008.12.17. 12:54:59
Kazán: Aki jót akar és nem sajnálja a lét:"

annak Vigas.
szeptembertől decemberig 10.000. forintnyi fát fűtöttem el vele, konstans 23°, melegvíz 80°.
gázosoknak meg nem fokk hanem fakk. :)
most vettem 36ezerér' akácot, jövő év végéig biztos kitart. pláne, hogy márciustól októberig nálam a Nap a fűtő :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.17. 14:53:47

hu most belegondoltam, hogy 16 fokban kellett volna kelnem meg tusolni
vac vac vac

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.17. 14:55:21

mongyuk a szeretet megvan de azert figyelek termosztatra is

jszoeke 2008.12.17. 14:56:44

Kedves Hozzászólók!

Köszönöm, hogy ilyen sokan elolvasták a levelemet, bár remélem, azokhoz is eljut, akiknek igazán szántam. A levél alapvetően azért íródott, mert a cég hozzáállása verte ki nálam a biztosítékot és semmilyen 2 oldalú kommunikációra nem voltak hajlandóak egy panaszkodó kuncsafttal.

A konkrét történet elég hosszú, de szívesen megosztom.

Történt 2005 decemberében, hogy szerettünk volna beköltözni családi házunkba, ami már elkészült, csak a fűtésre vártunk, jobban mondva annak beüzemelésére (előző lakás eladva 250 km-re, karácsony majd valahol). Megjegyzem nem az alsókategóriás termékéről beszélünk az SD-nek, hanem az akkor legjobb kondenzációs kazánjáról (150 l-es tartállyal, kéménnyel mindenféle kiegészítőkkel kb fél milla). Mindezt karácsony előtt. Sajnos csak a Saunier Duval tudhatja miért, ez nem sikerült, valami gond volt a kazán valamilyen paneljével, amit cserélni kell.

Persze jött a karácsony, év vége, nem tudtak mit csinálni a helyi szervízesek, mi meg húzzuk meg magunkat ahol akarjuk.

A első gond az volt, hogy január végén sem jelentkeztek, majd amikor felhívtam őket, a válasz: alkatrész még mindig nincs. Se lakás, se lakható ház. Ekkor már elfogyott a türelmünk és hívtam a pestieket, hogy ez nem kóser, talán fizethetnék a felmerült költségeinket. Lőn csoda, lett alkatrész 3 napon belül.

Itt szép is lett volna a történet, ha a fűtés működött volna, de a kazán percenként felfűtötte és lehűtötte magát vagy túlfűtéssel szó szerint kikapcsolt. Ennek eredménye, hogy csak langyos radiátorokat produkált, azt is csak egy szinten (2x70 nm-ről beszélünk). Hívtuk a SD-t megnézték, a kazán jó, a hiba a rendszerben van (pl: koszos, nem tudja a kazán áthajtani rajta a vizet). Hívtuk a kivitelezőt, rendszer átmos, átnéz, majdnem iható víz jön ki belőle, minden rendben, a kazánban valami hibás. Fűtés még mindig alig. Ezt ping-pongoztuk egészen addig míg lejárt a fűtésszezon, meg nem fagytunk, de kisgyerekkel, na meg ennyiért nem erről álmodtam.
Persze mi még ekkor sem tudtuk, hogy most a kazán rossz, vagy a fűtésrendszer hibás. Mindenkét fél azt állította, hogy a hiba a másik oldalt.

Megjegyzés a pancserségemre: GYES-en voltam 1 éves gyerekkel, lakástörlesztéssel, tapasztalatlan házépítőként, így eszembe se jutott, hogy csak úgy kicseréltessem a kazánt, hátha tényleg az a hibás, hiszen kijöttek a szakemberek és azt mondták, hogy semmi baja. Persze kijött a másik szakember és az is azt mondta, hogy a rendszernek semmi baja.

Eljött végre a nyár és boldog voltam, hogy végere megpihenhetek, mert már elegem volt az egészből, a kivitelezőnek már kulcsot adhattam volna, olyan sűrűn járt ki átnézni a rendszert.

A következő fűtésszezon előtt ismét lendületbe léptem. Már kicsit agresszívabban, nem hagytam lerázni magam, kerestem mindent a neten, faggatam a szererlőt lenne ha megpróbálnánk ezt vagy azt módosítani a kazán beállításain (Ma már nagyon jól ismeremem ennek a készüléknek az elektronikáját, mivel annyiszor láttam szétszedve).

A SD szervíz ekkor még mindig kijött, bár már nem olyan lelkesen, állítgatott dolgokat, aminek a hatására a helyzett néha javult, néha romlott. Az egyik ilyen destruktív munkájuk után a kazán naponta többször teljesen kikapcsolt, néha hangosan rezgett és érdekes szagokat adott. Itt 2 hétig kértem a SD-t, hogy jöjjenek ki, mert minden éjszaka fel kell kelni, hogy a kazánt újraíndítsuk.
Ez idén márciusban volt. Az amúgy nagyon kedves helyi szervívezető kijött állított valamit, amitől a kazán abbahagyta az előbbi furcsa tevékenységet, de cserébe már semmilyen fűtést nem adott, csak felfűtötte, majd lehűtötte saját magát.

Amikor ezért nehezteltünk, még próbáltak állítani rajta, de már akármit csináltak fűtésünk abszolult nem volt és így a részükről lezártnak tekintették a dolgot.

Itt kell megjegyeznem, hogy ekkor még javában fűtészezon volt. A házban meg tényleg hideg, és nem 18-20 fokról beszélek. A helyi SD már nem jött ki, mivel szerintük nem a kazán a hibás.

Panaszos levélben írtam ismét pestre, ahonnan az országos szervízvezető személyesen jött el, és állapította meg, hogy a kazánnal minden rendben.

A kivitelező is csak vakargatni tudta a fejét, mert már mindent amire gondolt, hogy segíthet beépített a rendszerbe.

Ismét levélírásba kezdtem amelyben leírtam, hogy saját költségre (ismét pénzkereső lévén) kícserélném a kazánt, de legyenek szívesek írásban garantálni és felelősséget vállalni a kazán működéséért. Ugyanezt kértem a kivitelezőtől is persze a fűtésrendszerrel kapcsolatban.

Rögtön kaptam egy felajánlást:

"Kedves Judit!
Habár meg vagyok győződve arról, hogy az Önnél nem a készülékkel van a probléma, fel fogunk szerelni (próbából!) egy másik kazánt. Ezt megbeszéltem a XXX úrral is,
ők fogják a munkát elvégezni. Amennyiben a helyzet nem változik, visszarakjuk az eredeti készüléket és onnantól kezdve mi már nem tudunk segíteni, maximum tanácsot
adni.
Kérem, hogy vegye fel a kapcsolatot a XXX-el.

Üdvözlettel
YYY

SD szervíz"

Meg sem kell említenem, hogy a kazán cseréje óta tökéletes fűtésünk van.

Rákérdezésünk után kaptunk új garanciát a kazánra, amire remélhetőleg soha nem lesz szükségünk.

Ezt értem el 2 év és sok ősz hajszál után. Elvártam volna valami magyarázatott és bocsánatot, de akárhova írtam ezzel kapcsolatban már senki nem válaszolt.

Felhívtam a pesti és helyi SD szervízt, hogy mi lesz azoknak a fűtéselemek (hidraulikus váltó, plusz szivattyú ...) a költségével, amiket csak azért szerelt be a kivitelező (az én költségemre), mert azok talán megoldják a problémát.

Erre csak annyi volt a válasz, hogy mivel ezt nem ők javasolták, nem tartozik rájuk. És innentől kezdve már senki nem kommunikált velünk. A fogyasztóvédelemről pedig csak annyit mondtak, hogy mivel ők már kicserélték a hibás kazánt, másra nem lehet őket kényszeríteni.
De én még mindig kitartóan kerestem az igazunkat.

Feléledt bennem a nem hagyom magam ennyire könnyen vásárló:
Leírtam a németországi Vaillant (SD atyja/anyja ugyanis a Vaillant) egyik fontos emberének ezt a vevőtiprást, aki leszólt a pesti szervízigazgatónak, hogy csináljon az panaszkodó vásárlóval valamit.

A SD szervízigazgató rövid e-mailben kérte az elérhetőségemet a probléma egyeztetése végett azzal, hogy majd jelentkezik.

Mondanom sem kell, hogy soha többet nem jelentkezet. Hívtam kb 4-szer, ahol minden alkalommal nem ért rá, de majd jövőhéten visszahív előadást kaptam. Ezt a ping-pongot szeptember 29-én kezdtük és részemről most le is zártuk.

Remélem ez már segítet mindenkinek megérteni miért is írtam a fenti kis szösszenetet.

Üdvözlettel: Szőke J. Sopronból

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.17. 14:56:52

36 ezerert akacot?
oszt kiktol-e vetted-e?

cseresznye1 2008.12.17. 14:58:36

A Sün 2008.12.17. 11:58:11
Én a Homár olvasóira szeretnék panaszt tenni, akik nap mint nap belekívánnak engem valaki ánuszába!

KEdves sün testvér. Tüvapok és én karácsonyra melepünk 200 liternek megfelelö ánuszsikositoval ajándékba. Nem, nem kell megköszönni csupán szeretnénk megelölegezni a következö évi ánusz látogatásod 1 részét mivel szárazon a tüskék stb stb igy az év elsö negyedéig tán elleszel :)

Blog.hu-s nickname 2008.12.17. 15:04:17

Kazánok után nézelődöm... most olvastam, hogy állítólag az SD kazánok (amik hozzánk jönnek) valamely északi szomszédainknál készülnek (csehek vagy szlovákok, már nem tudom).

Átlagarcú 2008.12.17. 15:31:06

"Remélem ez már segítet mindenkinek megérteni miért is írtam a fenti kis szösszenetet."
Részemről ezt mind értettem és átéreztem a helyzetet. Én azt nem értem, hogy a nyilvánossággal miért kellett várni addig, hogy már a bosszún kívül semmi értelme ne legyen.

pizsama 2008.12.17. 15:50:34

Én vagyok a Saunier Duval
A profilom: hibás kazán
Hiába is szidtok, az ám
Sünöket szarok én lazán

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.12.17. 16:57:35

Sajnos nekem az ilyen márkás kazánokra nem futja... :(
Helyette FÉG kazánt használok ami ugyan nem kondenzációs így az őrláng (készenlét) elfogyaszt talán 1-3m3 egy szezonban. Viszont: vettem 2 kazánt tartaléknak a vaterán 8ezerért és ennek a típusnak a rákfenéje az égéstér (ki szokott lyukadni és egy rosszul szellőző házban megfojtja a lakókat COval) ezt viszont évente 2x ellenőrzöm, az alkatrész cseréje 5ezer... Hiába 15 éves még mindig gyártanak hozzá

Jólfelhúztammagam 2008.12.17. 17:09:14

sambalabammbumbumm. Nem az őrláng fogyasztásával jobb a kondenzációs kazán, hanem az égéshő felhasználásának hatásfokával.
Egy szezonban a megspórolt gázon 20-30 fég kazánt is vehetnél a vaterán, csak minek.

moli 2008.12.17. 17:17:58

birosagra kell menni. meg most is.

sysTEM 2008.12.17. 18:03:04

Békéscsabán meg vannak kókány, átbaszós szerelők, vigyázzatok!:

J.Tibor "gázszerelő", aki a végösszeget meg akarta toldani úgy + 130.000 Ft-al, és mikor a kiállított szállítólevelet!!! átnéztem, akkor láttam, hogy +1 radiátor van rajta. Valami "fár" osztót akart rászámolni +ban, mert az "véletlen" lemaradt az ajánlatról. Ez meg az ő baja. Nekem kellett volna szólni, hogy figyú, nincs az ajánlaton "fár" osztó - ami azt se tudtam mi, mellesleg nem ment volna a rendszer nélküle. Ekkor már nem hagytam magam. Kifizettem az eredeti árajánlat szerint. Ja és 2 hónapig könyörögtem neki egy új termosztátért mert az eredeti xar volt. A végén kaptam számlát az anyagról. Így is majdnem egy misit otthagytam.

Secnir 2008.12.17. 19:04:40

hagyma:
tüzép
1.4 tonna
rönkben. magamnak válogathattam, mert a kutya nem szólt hozzám.

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.17. 19:22:50

Secnir 2008.12.17. 12:09:29
"a Lidlben vettem anno 1500 huf-ért (de lehet bauhausban, bricoban, obiban is kapni) egy okos műszert."

Megfogadtam tanácsod, egész délután a városban szaladgáltunk (Eger) de csak az obiban lehetett venni, és 4k-ért, de vettem.
Na, aztan mindent egyenként rádugtunk, hogy hány watt, megnézegettük, mertuk egy kicsit, aztan összeszorozgattam napi átlag használattal, satöbbi. 300 fölé nem kéne mennie (a két gép*15 óra húzós :) 190watt+210watt ). ja, és felfelé becsültem.
ugyhogy nem tudom mit mért az óra havi 650kwh-t.

Holnap teletömöm a mosógépet, és arra is rádugom. ha nem eszik 50kwh-t egy session alatt, akkor szar a villanyóra.

Hajszárítózni se szoktunk, rövid a haja a népnek, akinek nem, meg hagyja csak ugy megszaradni. (valaki irta, hogy az is sok. persze, megneztuk, 1800watt. ha használnánk.)
heti egyszer 10 perc porszivozas (elég az ha figyelunk) sem dobja fel 300kwh-val.

epeficam 2008.12.17. 20:00:00

Hosszú és tele van hibával, nem veszi be a gyomrom.

Ofélia . 2008.12.17. 20:14:05

secnir: Mindig mondtam én, hogy a cserépkályha a legjobb.

15 kiló akác és minusz tízben kirohanunk a lakásbol.

Igaz a belváros közepe és 90 centisek a falak viszont jó a szellőzés( régi de karbantartott nyílászárók) nem is penészedik semmi és büdi sincs.

Egyébként a kicsit gáztvesztett hűtők csodát tudnak csinálni mértem már 600 w. inputot pedig látszólag tökéletesen működött.

A Pc se c-64 már pláne az összes ketyerével együtt.

Secnir 2008.12.17. 20:56:19

olvasó:
24 órát mérj / fogyasztó
másrészt mondom, konnektorokat is mérj 100 W-os izzóval/óra.
2 perc nem mérvadó egy fogyasztónál...

Totyabá 2008.12.17. 20:56:42

sambalabammbumbumm: az őrlángos a f@sza kis FÉG kazánodon évente kb. 10e ft-ot éget el... A hatásfoka meg kb. 80-85% körül lehet, ellentétben a kondenzációsok 100 felettiével....

Szóval gratulálok, jó döntés! Ha gondolod keress meg, tudok én is pár eladót:)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.12.17. 20:57:29

sörecet, meg indapasssucks és társaik!

A szövegértést gyakorolni kéne még!
"A SD szervízigazgató rövid e-mailben kérte az elérhetőségemet a probléma egyeztetése végett azzal, hogy majd jelentkezik.
Mondanom sem kell, hogy soha többet nem jelentkezet."

Továbbá az, hogy két évig szívott viszonylag rendszeresen, elbaszott rá egy rakás pénzt, időt és a szájábaszarnak, annyira nem képesek, hogy elnézést kérjenek!

EZ A PROBLÉMA, segítek!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.12.17. 21:05:23

Acmee 2008.12.17. 12:56:06
Te hülyegyerek, mit olvastál? Hányszor volt szerelő a beküldőnél szerinted?

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.17. 21:05:28

"Secnir 2008.12.17. 20:56:19
olvasó:
24 órát mérj / fogyasztó
másrészt mondom, konnektorokat is mérj 100 W-os izzóval/óra.
2 perc nem mérvadó egy fogyasztónál..."

Mértem a konnektorokat is, szaladgáltam a kis olvasólámpával sorra.

Rajta van az eszköz :) holnap leszedem, és megnézem mit dobott

aztan ráteszem a hűtőre, az is hagy mérjen egy napot

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2008.12.17. 21:12:57

Hát.
Nem ártana magyarul tanulgatni kissé, kedves levélíró.
Pl. nem "semmi hátsó szándék nélkül", hanem "minden hátsó szándék nélkül".

Amúgy a 18-20 fokkal mi a gond? Nálunk ennyire van beállítva, sőt, inkább a 18 a nyerő.

Secnir 2008.12.17. 21:21:47

Olvasó:

ne 2-3 percet mérj, hanem min. 24 órát/fogyasztóként
ráadásul, amit írtam, a konnekotorkat is csekkold le egy 100W-os izzóval egy egyórás időtartamra minimum.
mosó-, mosogatógépet szintén. vasaló dettó.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.12.17. 21:25:16

Totyabá 2008.12.17. 20:56:42
Te most azt állítod, hogy a kondenzációs kazánban a hasznos energia nagyobb, mint a befektetett energia?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.17. 21:31:19

Secnir
jo van aszittem a nemzetisegiek szallitottak megrendelesre

Totyabá 2008.12.18. 00:08:45

chiken......: igen, ez az állítás lényege!:) De igazából csak attól függ, hogy mit veszel 100%-nak. A lényeg az, hogy a meleg füstgázt még jobban lehűtik (kondenzálják a vizet)és így nyernek még pár %-ot.

Olyan ez, mint amikor 104-es oktánszámú benzint csinálnak:)

Koli 2008.12.18. 15:50:53

Nálunk otthon és a nyaralóban is SD kombi cirkó.
Hátha olvassák az SD-sek, ennyit megér :-) (...)

A nyaralós már 7 éves, a negyedik évben panelcsere (úgy 30e FT).
A Tapolca környéki szervizesüket már régen két lábbal kellett volna kirúgni.
Egy darabig elérhetetlen volt, majd mikor megbeszéltük a cserét, a találkozóra elfelejtett eljönni, a telefonja meg ki volt kapcsolva. Én elcsesztem egy napot, meg autóztam majd 400 km-t potyára. Közben mínuszok voltak. És ha akkor szétfagy a rendszer?

A lakásunkba az építtető szerelte be, két éves a drága. Kb. két hónapja éppen külföldön vagyok, nejem hív, villog a piros lámpa, kevés a nyomás a kazánban.
Mondom ott a rajz a cirkón, olvasd el, töltsd fel a rendszert.
A gyári rajzon teljesen rossz leírás.
Ha valaki azt a gombot tekergeti ahogy a rajzon van, akkor tovább csökken a nyomás.. (a rajzon egy kék tekerőgombot mutat, hogy azt tekerd, de a valóságban egy csapon kell 90 fokot tekerni...).

Szajon sünt aki ilyet forgalomba mer hozni.

Van más márka, ennyi pénzért meg főleg...

vércica 2008.12.18. 20:52:04

A Szőke család sajnos nem tűzdelte tele levelét a hibák konkrét leírásával,de helyesírási hibákkal annál inkább.
Sajnálom, de nagyon szúrja a szememet.
Túl azon, hogy ha a pokolhoz hasonlítja a lakást, az embernek az jön le, hogy nagyon meleg van a lakásban,
közben meg nem fűt a kazán vagy mi...Most akkor mi van???
Amúgy meg:
érintetjét=érintettjét
szervíz=szerviz
kezüleg=kezűleg
vevőtött papírra=vetődött...
nyavajgást= nyavaLYgást!!!! Eszméletlen, hogy ezt a szót senki nem képes helyesen leírni!
Köszönöm, hogy Önökek, = ?????
jóljöhet=jól jöhet
mégha= még ha
hátsó fertáját = fertályát
jusson el minden több emberhez,=???
helyzett=helyzet
abszolult=abszolút
fűtészezon=fűtésszezon
magyarázatott=magyarázatot
jelentkezet=jelentkezett
minden alkalommal nem ért rá=egyik alkalommal sem ért rá
jövőhéten=jövő héten
segítet=segített
köszötőt=he????
sikeredet=sikeredett
Csak annyit szólnék hozzá, hogy méltó vagy a nevedre, tényleg szőke vagy!
2 évig fagyoskodni csak egy hülye tud! Ahelyett, hogy a jogaiddal vergődtél volna,
rakattál volna be egy normális kazánt és utána a jó melegben már lehet a jogokon jajongani.

süti beállítások módosítása