Lelketlen szolgáltatókon edzett primitív homárszívünk is megremegett két gyermelyi asszony levelét olvasva, akik borzalmas körülmények között kénytelenek napi 80 kilométert utazni. A zsámbéki medencében járatokat üzemeltető Kontakt-Busz Kft járműveinek néha meg kell állniuk, hogy a sofőr lekaparhassa a szélvédőre belülről ráfagyott párát. Az utasbarát közlekedési cég kínai buszain nem nem működik, hanem állítólag egyáltalán nincsen fűtés, az ígért radiátorokat pedig lassan egy hónapja nem szerelik be. Alant két fellázadt fogyasztó panasza, illetve a cégnek írott levelük, amire természetesen nem kaptak választ. A felügyeleti szervtől sem, nyilván. A sztori tanulsága, hogy nem csak a Volán sportja a távolsági emberkínzás.
Végső elkeseredésemben fordulok Önökhöz, mivel mindenhol süket fülekre találok/unk. Panaszunkkal először a szolgáltatónak írtam, utána a felügyeleti szervének és most Önöknek. Igen sokan járunk vidékről Budapestre dolgozni, iskolába a zsámbéki medence vonalán üzemeltetett Kontak-busz kft buszaival. Ezekből a buszokból, amiket Kínában gyártottak, rájuk jellemző minőségben, a fűtést véletlen kifelejtették. Bár lehet, hogy költség takarékosság lebegett az Ügyvezető Úr szeme előtt, de ez minket nem vigasztal. Péntek reggel az utastérben -7c°ot mértünk, a sofőr kesztyűben vezet. Volt, hogy meg kellett állnia, hogy lekaparja a jeget belül az ablakról, hogy tudjon kanyarodni. Hát nem tudom, hogy ha ez a luxus busz, akkor milyen lehet a nem luxus. Nincsenek nagy igényeim, mert akkor fűtött üléses autóval járnék, de mivel egy szimpla beosztott vagyok, aki napi 80 km-t utazik 1200ft-os jeggyel, cserébe elvárnék valami kis meleget. A sofőrök is szóvá tették a vezetőségnél, de az volt rá a válasz, hogy nem kötelező itt dolgozni. Megértem, hogy ők nem mernek szólni, mert féltik az állásukat, de mi utasok csak adhatunk hangot véleményünknek, hiszen nem kevés pénzt fizetünk a "szolgáltatásért". Amit eddig sikerült kinyomoznom, hogy állítólag dec.15-ig minden buszba kellett volna radiátorokat szerelni, hát ez nem jött össze. Nem tudom, hogy ennek a történetnek van-e hírértéke, de sok utastársammal egyetemben bízunk benne, ha ezt esetleg a Médiában közzé teszik, hátha észbe kap a vezetőség és beszerel valamit.
Tisztelettel kérném segítségüket vagy azt, hogy hova forduljunk.
Mellékletként csatolom a Kontakt-Busz Kft-nek küldött levelemet is.
Köszönettel,
B. Ildikó Gyermely
D. Krisztina Gyermely
Íme a közlekedési vállalatnak írt levél:
Tisztelt Vezetőség!
Amikor megkaptuk az új buszokat kezdtünk örülni, hogy, nosza fejlődünk, de az örömöm/ünk csak addig tartott amíg egyszer ki nem próbáltuk. Amellett, hogy borzasztó kényelmetlen, a csomag az ölünkben a lábunk nem fér el, és sorolhatnám. Még nyáron csak oké, hogy beáll a nyakam a légkonditól elfogadom, mert meleg van valamit csinálni kell felveszem a kapucnim. Aztán jött a tél ahol már nem elég a kapucni, és mivel hely nincs a buszon, hogy a kályhát magammal cipeljem ezért elvárnám, hogy a nem kevés pénzért megvett bérletem áráért legalább 15c° fok legyen. Napok óta úgy utazom 80km-t,hogy az ablak belülről be van fagyva. Lehet, hogy kicsit kényes nő vagyok, de hát már az a nemzedék vagyok, aki vár valamit cserébe a pénzéért,és nem vagyok azon szerencsés ember, akinek a cég fizetné az útiköltséget, tehát saját költségen utazgatom, ezért cserében felfázhatok mert a csoda legó buszok csak a katalógusban mutatnak jól, de próbálják ki egyszer pl.a tardosi buszt akik napi 120km utaznak ezek a balkáni körülmények között. Tisztelettel kérném önöket, hogy a fűtésre kicsit nagyobb hangsúlyt fektessenek ha lehet. Tizenéves lányok utaznak a buszon akiknek ezek a kis felfázások az egész életüket tönkre teheti. Tisztelettel kérném Önöket az intézkedés menetéről és megoldásáról értesíteni szíveskedjenek. Bízom a még tavasz előtti megoldásban Köszönettel egy elégedetlen utas.B. Ildikó
Gyermely 2009.01.07.
Az utolsó 100 komment: