Tékozló Homár

Mínusz hét fok a távolsági buszon

2009.01.14. 00:08 | szily | komment

Lelketlen szolgáltatókon edzett primitív homárszívünk is megremegett két gyermelyi asszony levelét olvasva, akik borzalmas körülmények között kénytelenek napi 80 kilométert utazni. A zsámbéki medencében járatokat üzemeltető Kontakt-Busz Kft járműveinek néha meg kell állniuk, hogy a sofőr lekaparhassa a szélvédőre belülről ráfagyott párát. Az utasbarát közlekedési cég kínai buszain nem nem működik, hanem állítólag egyáltalán nincsen fűtés, az ígért radiátorokat pedig lassan egy hónapja nem szerelik be. Alant két fellázadt fogyasztó panasza, illetve a cégnek írott levelük, amire természetesen nem kaptak választ. A felügyeleti szervtől sem, nyilván. A sztori tanulsága, hogy nem csak a Volán sportja a távolsági emberkínzás.

Végső elkeseredésemben fordulok Önökhöz, mivel mindenhol süket fülekre találok/unk. Panaszunkkal először a szolgáltatónak írtam, utána a felügyeleti szervének és most Önöknek. Igen sokan járunk vidékről Budapestre dolgozni, iskolába a zsámbéki medence vonalán üzemeltetett Kontak-busz kft buszaival. Ezekből a buszokból, amiket Kínában gyártottak, rájuk jellemző minőségben, a fűtést véletlen kifelejtették. Bár lehet, hogy költség takarékosság lebegett az Ügyvezető Úr szeme előtt, de ez minket nem vigasztal. Péntek reggel az utastérben -7c°ot mértünk, a sofőr kesztyűben vezet. Volt, hogy meg kellett állnia, hogy lekaparja a jeget belül az ablakról, hogy tudjon kanyarodni. Hát nem tudom, hogy ha ez a luxus busz, akkor milyen lehet a nem luxus. Nincsenek nagy igényeim, mert akkor fűtött üléses autóval járnék, de mivel egy szimpla beosztott vagyok, aki napi 80 km-t utazik 1200ft-os jeggyel, cserébe elvárnék valami kis meleget. A sofőrök is szóvá tették a vezetőségnél, de az volt rá a válasz, hogy nem kötelező itt dolgozni. Megértem, hogy ők nem mernek szólni, mert féltik az állásukat, de mi utasok csak adhatunk hangot véleményünknek, hiszen nem kevés pénzt fizetünk a "szolgáltatásért". Amit eddig sikerült kinyomoznom, hogy állítólag dec.15-ig minden buszba kellett volna radiátorokat szerelni, hát ez nem jött össze. Nem tudom, hogy ennek a történetnek van-e hírértéke, de sok utastársammal egyetemben bízunk benne, ha ezt esetleg a Médiában közzé teszik, hátha észbe kap a vezetőség és beszerel valamit.

Tisztelettel kérném segítségüket vagy azt, hogy hova forduljunk.

Mellékletként csatolom a Kontakt-Busz Kft-nek küldött levelemet is.

Köszönettel,
B. Ildikó Gyermely
D. Krisztina Gyermely

Íme a közlekedési vállalatnak írt levél:

Tisztelt Vezetőség!


Amikor megkaptuk az új buszokat kezdtünk örülni, hogy, nosza fejlődünk, de az örömöm/ünk csak addig tartott amíg egyszer ki nem próbáltuk. Amellett, hogy borzasztó kényelmetlen, a csomag az ölünkben a lábunk nem fér el, és sorolhatnám. Még nyáron csak oké, hogy beáll a nyakam a légkonditól elfogadom, mert meleg van valamit csinálni kell felveszem a kapucnim. Aztán jött a tél ahol már nem elég a kapucni, és mivel hely nincs a buszon, hogy a kályhát magammal cipeljem ezért elvárnám, hogy a nem kevés pénzért megvett bérletem áráért legalább 15c° fok legyen. Napok óta úgy utazom 80km-t,hogy az ablak belülről be van fagyva. Lehet, hogy kicsit kényes nő vagyok, de hát már az a nemzedék vagyok, aki vár valamit cserébe a pénzéért,és nem vagyok azon szerencsés ember, akinek a cég fizetné az útiköltséget, tehát saját költségen utazgatom, ezért cserében felfázhatok mert a csoda legó buszok csak a katalógusban mutatnak jól, de próbálják ki egyszer pl.a tardosi buszt akik napi 120km utaznak ezek a balkáni körülmények között. Tisztelettel kérném önöket, hogy a fűtésre kicsit nagyobb hangsúlyt  fektessenek ha lehet. Tizenéves lányok utaznak a buszon akiknek ezek a kis felfázások az egész életüket tönkre teheti. Tisztelettel kérném Önöket az intézkedés menetéről  és megoldásáról értesíteni szíveskedjenek. Bízom a még tavasz előtti megoldásban Köszönettel egy elégedetlen utas.

B. Ildikó

Gyermely 2009.01.07.
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aáb · http://azsiaport.hu 2009.01.14. 20:14:50

@TREX:
ne feledjük, hogy Peking Pest megye méretű város, 15 millió fő! Más a lépték. Ami nekünk már távolsági, az nekik még simán városi közlekedés.

Ezek a buszok viszont Hsziamenben (Xiamen) készülnek, ami csak 2,5 milliós, agglomerációval együtt.

gyermelyi 2009.01.14. 20:15:34

"előfordulhat, hogy bent ugyanolyan hideg van, mint kinn, mert a buszok nem fűtött garázsból, hanem a szabad ég alól indulnak hajnalban"
Persze hogy a szabad ég alól indulnak, honnan a f.szból indulnának? Szerintetek hány sofőrnek van otthon buszgarázsa?
ehhez csak annyit, hogy az előző MAN típusokon be lehetett állítani, hogy mongyuk ha 5.25-kor van indulás, akkor a kályha kapcsoljon be 5.00-kor. Tehát léptünk visszafelé kb.hármat...
Jó ez a birkáknak...

Sadist 2009.01.14. 20:16:24

Az konstruktív megoldási javaslat, ha azt mondom hogy a fiatal lánykák üljenek a fiúk meleg ölébe?

gyermelyi 2009.01.14. 20:19:43

@Sadist: és a nem fiatal lánykák hova üljenek?

CssC 2009.01.14. 20:29:31

Szerintem tesztelni kellene a buszokat!
Töréspróba! Hátha elfogy mind.
Vagy esetleg tesztelni kellene a futásteljesítményt. Buszokat vissza kellene küldeni Kínába!
Mondjuk sofőrök legyenek a Nobusz Kft.
és a Kontakt-busz Kft. vezetői utasok meg a kínai szerelők.

Ha ilyen gagyi személyautót kapna a kft. tulajdonos megnézném, hogy felháborodna.:)

Ma a hátsó kerék előtt ültem, vagyis nyomorogtam. Nem tudom kire méretezték.
Fűtőtest hátul 2 a 4-es ülésnél elöl bal oldal 1.

VilMarci 2009.01.14. 20:41:03

"A társaság közbeszerzési eljáráson nyerte el a szolgáltatás jogát öt évre, 2008 és 2013 között. Ezért évente nettó 774 millió forintot kap, és 2,58 millió kilométert kell teljesítenie."
Ez 300 Ft/km, ami qrva jó pénz, pláne kínai szar buszokkal.

bozsi.´ ´ ´ 2009.01.14. 20:53:09

nekem csak az lenne a kérdésem, hogy aki 03:30-kor ír kommentet az MÉG ébren van vagy MÁR ébren van? :D

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.14. 21:19:06

Azért azt is vegyük figyelembe, hogy a Kontakt-busz Zsámbék környéki járatainak mindössze 20%-a távolsági (Zsámbéknál illetve Biatorbágynál tovább meg), a többi elővárosi. Tehát nem biztos, hogy rossz az, hogy elővárosi konstrukciót választottak, csak a kínaiak rosszul tervezték meg. Elővárosi buszba nem illik a kézi váltó, szimmetrikus tükör (ezek inkább távolsági buszba valók), illetve a temperáló fűtés (ez meg városi buszba való), valamint a lábteret is csinálhatták volna némelyik ülésnél nagyobbra. Szerencsére az ülőhelyek többéségén el lehet férni, és ott az ülések hosszú távon is kényelmesek.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.14. 21:20:15

Majd holnap letesztelem. Úgyis jó rá a Budapesti bérlet :)

CssC 2009.01.14. 21:52:20

szimmetrikus tükör a legjobb:)
A bal oldalit nem lehet használni. :)
Mivel a napellenző eltakarja a rálátást.
Így marad a sofőr melletti tükör.

Amit meg a jég és a pára miatt nem lát
vagy állandóan törölgeti az ablakot, vagy jégkaparóval vakarja:).
Az egyik buszon láttam hogy a meleg levegőt egy gégecsővel odavezette a sofőr az ablakra. Leleményes, de elég gáz!!:)

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.01.14. 22:01:33

@aáb: Mindegy, hol készült, járnak Pekingben is.

Hanem, ha a lodenkabat nem fejtette volna ki, továbbra sem érteném, hogy mi a faxért nem lehet egy THERMOKING nevű légkondival fűteni. Szégyen.

moli 2009.01.14. 22:03:00

@ekat: pffff. egyszeruen tessek leszokni mar errol, es korulnezni. szlovak euro es szamtalan (szamtalan!) egyeb jel. nem pedig agyatlanul kikerni omagyarsaganak, hogy hatdehogynahathogyhat!

ekat 2009.01.14. 22:19:41

@moli: Elképzelésem sincs, hogy miről beszélsz. De egészségedre.:-)

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.01.14. 22:22:14

@Nálunk meg itt Tarpán: Az már igaz, mert Hong Kongban emeletes villamosozik az ember.

ekat 2009.01.14. 22:23:35

Jut eszembe.. nem fogjá(to)k elhinni,és nem tudom, mi történt, de ma visszafele le lehetett venni a kesztyűt.:-)

hardrock 2009.01.14. 22:36:48

Legközelebb kést kell vinni, és szabdalni kezdeni az üléseket. Ha a vezető ugat, felajánlani, hogy az ő pofájára is kiterjeszthető az eljárás.

Kutyaidomár 2009.01.14. 22:50:46

@hardrock: Csak ugye nem a vezető tehet a körülményekről... :S
És ettől még fűtés sem lesz, csak még szarabb buszok.

TTTA 2009.01.14. 23:29:46

Volánnak küldött levelemre ezt a választ kaptam 1 hónap múlva.

"Köszönjük, hogy bejelentésével megkereste Társaságunkat. Nagyon sajnáljuk, hogy utazásai során kellemetlen tapasztalatokat szerzett.

A King Long típusú járatokat közlekedtető alvállalkozónknak továbbítottuk az autóbuszok fűtésével kapcsolatos észrevételét. Tájékoztatásuk szerint a probléma megoldása folyamatban van, a beszállító változtatásokat hajt végre a fűtési rendszeren, amivel a kívánt hőmérséklet komfort elérhető.

A történtekért szíves elnézését kérjük! Bízunk benne, hogy a várható intézkedések hatására a későbbiekben megelégedéssel tudja igénybe venni szolgáltatásainkat.

Budapest, 2008. december 19.

Üdvözlettel:
Kommunikációs iroda
Volánbusz Zrt."

De ugye ma már január 14-e van.
Fűtés az még mindig nincs.
Nyárra lesz légkondi helyett, én gyanítom. Csakhogy nekünk ne legyen jó.

TTTA 2009.01.14. 23:33:35

@CssC: ha megakarok írni bármit azt megteszem én magamtól is

vadparaszt 2009.01.15. 02:17:58

Te "csak" 1-2 órát ülsz naponta ezen a buszon és közben semmi dolgod, de gondolj bele a sofőr helyzetébe, aki 10-12 órát kénytelen fagyottan kucorogni, nem lát ki a párától-jégtől, és 40 utas életéért felel majd a bíróságon. Az ügyvezető úrnak pedig azt kívánom, hogy a dicsekedett leánya jöjjön szembe autóval, amikor ez a vezethetetlen busz nem is annyira véletlenül letér majd az útról...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.15. 08:48:16

@TREX: Gondolom egyszerűbb volt radiátorba vezetni a hűtővizet, mint rákötni a légkondira (hűtő-fűtő légkondi pazarlás lenne, miközben a busz eleve állít elő meleget, amit az utastér fűtésére lehetne használni)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.15. 08:49:46

@ekat: Egyszerű. Jóval melegebb van, mint tegnap, eddig (-5)-(-10) fok volt, most 0 fok fölött van a hőmérséklet.

KE2 2009.01.15. 09:21:35

Én is naponta küzdök ezzel a problémával. Már írtam a Kontakt busz KFt. ügyvezetőjének és a Volánbusz Zrt-nek is, de semmi válasz.
Szerintem a TV ügyvédjéhez kelle fordulni, vagy a vásárlók könyvébe beírni.

TTTA 2009.01.15. 09:55:13

Mi lett a buszokkal? Ma reggel nem csak a csúszós út miatt nem mentek a buszok, hanem úgy gondolom nem is indultak.

ekat 2009.01.15. 09:57:58

@Peti817172M: Jogos, bár reggel azért fáztam. Jelzem, szerintem novemberben írtam nekik először... fázósabb vagyok az átlagnál, vagy legalábbis a férfiaknál mindenképpen. Na ma viszont egyáltalán nem tudtam dolgozni menni a jó kis KingLong-gal... de erről nem ők tehetnek.

ekat 2009.01.15. 10:42:55

@moli: Gondolom, kné-nak akartál írni, de ha ő lennék, se érteném, amit írtál. Na mindegy is, kellemes napot!:-)

Hiraoka 2009.01.15. 12:15:42

Szintén gyermelyi vagyok, tehát napi 80 kmt megyek ezzel a szarokkal.
Mostanában próbaképp a radiátor alakú izék mellé ülök, de teljesen fölöslegesen, a hatás ugyanaz, mintha az ajtó előtt foglalnék helyet...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.15. 12:37:14

Ma kipróbáltam, tényleg nem volt túl meleg rajta, a hőmérőt persze itthon felejtettem. De kabátban nem volt vészes csak a lábam fagyott le, mert padlószinten elég cúgos volt. Meg útközben fokozatosan csökkent a hőmérséklet. Persze elég gyökér sofőr volt. Az utasok egy részének a hidegben kellett várakoznia, mert amikor elment a tartózkodóba, becsukta az ajtót, pedig már jól működött az a megoldás, hogy sofőr bemegy a tartózkodóba, az utasok meg az ülésre teszik a jegyet. 785 Zsámbék járat volt, de az 1-es kocsiállásra állt be a 3-as helyett, és nem töltötte ki a kijelzőt, csak induláskor, akkor is 784 Bicskére. De a legjobb az volt, mikor megkérdeztem hányas busz, azt válaszolta, hogy fél 12-es. Aztán mikor mondtam, hogy a viszonylatszámra gondoltam, akkor csak nézett, majd kérdeztem, hogy 781? (1-es kocsiállásról csak az indul (meg a 789, de az csak éjszaka van), erre megkérdezte, hogy hova szeretnék menni, aztán megkérdeztem, hogy hova megy, és akkor már mondta hogy Zsámbékra, igaz vissza kellett kérdeznem, hogy Pátyon át-e... Azért elég szomorú, hogy azt se tudja, hányas járaton megy.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.15. 12:39:06

Az ülés határeset, elővárosi forgalomban (Zsámbékig/Biatorbágyig) elmegy, hosszabb távon már belezsibbad a popóm. Mindenestre a folyosó mellett ülve nem olyan vészes, ha nem ül melletted senki.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.15. 12:50:53

[i]785 Zsámbék járat volt, de az 1-es kocsiállásra állt be a 3-as helyett[/i]

Helyesbítés: a 785-ösök a 4-esről indulnak.

moli 2009.01.15. 13:16:48

@ekat: nem, neked akartam irni es neked is irtam. (kne egy ostoba entitas.)

kné 2009.01.15. 14:27:33

@moli:
entitás (helyesen ékezettel kedves moli) jelentése: valamely dolog tulajdonságának az összessége.
Az "ostoba" jelző így nem kapcsolódik hozzá a magyar nyelven, és a magyarul értőknél.
Ezek szerint nem kné az ostoba, de hogy megértsd: te nem erteni es nem irni jo magyarul, igy nem kene beleszolni es legorombaskodni masokat, ha nem beszeled es nem erted jol a nyelvet. Az occo, cípőszet kérsz rá?, ütszaz, stb. szókincsed kevés lesz ide. De segíthetek úgy is, hogy elárulom a shift gomb lenyomásával lesznek nagybetűk, az ékezeteket pedig találd meg magad. A téma továbbra is a hideg busz, nem a kínai és magyar nép szidása.

kné 2009.01.15. 14:29:39

@ekat: köszi, de én értettem, hogy neked köszönte meg azt, hogy jó egészséget kívántál a további félreértésekbe való gabalyodáshoz.

staropramen 2009.01.15. 15:01:08

Sztrovacsekek!
olybá tűnik, hogy még mindig akad nehány kőagy aki nem érti:
a busz alapból egy alváz és a karosszéria.Azt, hogy mit rakjanak bele, miilyen komfortú legyen a busz azt a megrendelő dönti el a célnak,a pénzének és az elvárható gazdaságos üzemeltetésnek megfelelően.
Tehát a gyártó úgy öltözteti fel a buszt ahogy anagytapasztalatú csupaelnök tengernagyügyvezetőmenedzser megrendeli. Ő a hunyó. Ő akar szar olcsó busszal qrva sokat szakítani.Azt meg végképp nem értem, hogy miért kell azokat fikázni akik naponta kénytelenek ezeken a mozgó hűtőládákon utazni. Na!

ekat 2009.01.15. 15:14:40

Ó jaj. Én meg azt sem tudom, mi az az entitás.:-)
Na mindegy, az érdekesség kedvéért: ma reggel a Széna téren egy... izé.. öregúr ott hőbörgött, hogy mi az, hogy nem járnak a buszok, miért nem hirdeti ki a Volánbusz a sztrájkot?
Nagy az Isten állatkertje...

Ördög5 2009.01.15. 18:13:34

Ezt a buszos problémát nem csak a Volánbusz és alvállalkozói figyelmébe ajánlom, hanem Széles Gábornak is.....
Sajnos van szerencsém ehhez a romhalmaz buszhoz. Budapest-Kékestető útvonalon utazom. Téli gumi nincs a buszon.... Szerencsére Én azzal a változattal utazom, melyen van fűtés. De nem mindenhol. Az utolsó három sorban nincs radiátor. Nem tudom miért.
A buszvezetők panaszkodtak a vezető ülésekre, rövid az ülőlap, nem lehet eléggé hátra tolni, így a magasabb gkv. megszívta.
Első utazásomkor lefejeltem a belső tükröt... (december közepe) Ha nem figyelek, akkor ez minden felszállásnál sikerül.
Ja, a színösszeállítás finoman szólva nem európai, ha elképzeli valaki a világoskék plüss üléshuzatot, szürke műbőr fejrésszel a "piszkos" fehér műanyag kapaszkodót, a fekete filc háttámlát és a nikkelezett lábtámaszt.... egyszóval hányadék!
A busz műszaki színvonaláról annyit, hogy félautomata váltós Ikarus-Scaniakat cseréltek le mechanikus váltós buszra. A váltás 4-5 fokozat között külön élvezet, mert a váltókulissza 4-es a váltó viszont 8 fokozatú. Tehát az 5-be kapcsolás röviden: 4-ből üresbe, váltókar balra, pneumatikus szelep nyit, váltó jobbra, majd jöhet az 5. fokozat. Mindezt a Mátrai emelkedőkön... A buszra nem szállhat fel csak 11 álló utas, de ők sem mehetnek a hátsó ajtó utáni részre, mert nem lesz jó a busz tengelyterhelése. Viszont a gkv-nak mindenkit el kell vinnie.
A leghátsó üléssorból kivettek egy ülést, hogy a tengelyterhelés .....
Ugye milyen korszerű ez a lim lom?
A kényelemről meg annyit, hogy igyekszem nők mellé ülni, közülük is a vékonyak mellé, mert két átlagos termetű ember nem fér el vállban!!!
A két üléssor között nem lehet csak élével közlekedni, itt egy anorexiás giliszta sem fér el!!
A háttámla szöge olyan, hogy kénytelen vagyok dönteni, de ekkor a mögöttem ülő megszívta.

A buszok meg nem újak, általában 35 ezer km-t futottak mielőtt megvásárolták őket. Ne felejtsük el olimpia volt Kínában.

Összességében ezeket a buszokat nem lett volna szabad megvásárolni.
A PR kollégák meg próbálják megmagyarázni, ledugni a torkunkon ezt a szemetet.

Ördög5 2009.01.15. 18:15:43

Bocs!
a kötőjel kimaradt!!
A buszok meg nem újak, általában 3-5 ezer km-t futottak mielőtt megvásárolták őket. Ne felejtsük el olimpia volt Kínában.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.15. 18:44:22

@Ördög5: Akkor a tietek sokkal jobb, mint a mienk :)

Az utolsó balti Hering 2009.01.15. 18:45:45

@bozsi.´ ´ ´: tudod vizsgaidőszak egyes napjain luxus lenne éjjel aludni ha reggel 8kor vizsgázol

utas 2 2009.01.15. 23:43:26

@CssC: Helo.A kedves 'ügyvezető igazgató úr'-nak!!!!!Tudhatná,emlékezhetne rá,hogy mióta létezik távolsági buszvonal(pl.Gyermelyre)azok a buszok SOHA nem indultak fűtött garázsból.Voltak már ilyen hidegek máskor is és az IK.256,260 on ilyen hidegek nem voltak.Az igaz,hogy reggel nem volt gatyarohasztó meleg a buszokon de hogy még délután is ugyanolyan hideg legyen mint reggel olyan nem volt!!!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.16. 07:25:56

@Az utolsó balti Hering: Pedig jobban járnál, ha a vizsga előtti napon már nem a tanulással foglalkoznál, és kipihenten mennél vizsgázni. Persze ez függ attól, hogy mennyi időd van megtanulni az anyagot (általában fél év :) )

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.16. 07:28:46

@utas 2: Az Andor utcában van garázs, tehát van amelyik garázsból indult, bár való igaz, ott is a szabadban álldogálnak. Amúgy mióta a Fing Fosok vannak, azóta kevesebb háznál parkoló buszt látok. Volános időszakban gyakoribb jelenség volt. Eddig a legdurvább az volt, mikor Felcsúton láttam parkolni egy Fing Fost, pedig arra nem is jár olyan :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.16. 07:30:39

Egyébként nem igazán takarékos a cég. Reggelente fürtökben mennek Zsámbékra az üres Garázsmeneti buszok. De visszafelé is elég gyakori jelenség. Hagy fogyjon a drága gázolaj.

KINGLONG 2009.01.16. 09:27:21

@TTTA:
Én is szóról szóra ugyanezt a választ kaptam, kb. 1 hónap elteltével, hogy jeleztem a problémát!

KINGLONG 2009.01.16. 11:17:01

@onopapa:
Én már írtam nekik is! :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.16. 14:23:28

Egyébként azon is meglepődtem, hogy a Hatvani Fosokon a viszonylatszámot leragasztották egy fekete matricával, ahelyett, hogy átprogramozták volna az adatbázist úgy, hogy ne írjon ki számot. Miért is programozták úgy be a járatokat, hogy mindenféle kamu viszonylatszámokat írjon mellé? Lehet szám nélkül is:

users.atw.hu/peti817172m/kinglong2.jpg

(A kép régi, ekkor még nem voltak beszámozva a Zsámbéki járatok)

ekat 2009.01.16. 15:11:10

Olvastátok az Index-cikket? Aszerint pár hét múlva - mondjuk nyárra :-D - lesz pótfűtés.

ekat 2009.01.16. 15:15:28

@Peti817172M: Nekem a belső kijelző tetszett. Egy ideig kínai szövegek futkostak rajta, aztán ész, megállás és vég nélkül egymásután az összes megálló neve, talán rövid ideig rendben is kiírta őket, már nem is emlékszem, mindenesetre már rég csak üdvözöl és annyi.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.16. 15:34:09

Mostanában már semmit nem ír ki. De amúgy se ér semmit, mert világosban olvashatatlan.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.16. 15:37:07

Meg azt is szeretem, mikor minden egyes érintett település nevét kiírják a kijelzőre, és 10 perc míg kiderül, hogy hova is megy a busz :) Én lecserélném a vezérlőt Vultronra, és akkor a belső kijelzőt is lehetne rendesen működtetni (természetesen GPS segítségével, különben az életben nem írná ki a pontos megállót, a sofőrök sokszor még a megfelelő menetirányt is lusták beállítani. Rendszeresen megy Budapest felé Zsámbék felirattal busz)

KINGLONG 2009.01.16. 16:48:08

Most volt az M1 Ablak című műsorában ez a téma, ahol Kelemen János Neobusz Kft-s szerint a buszok megfelelőek.....
Ahhoz képest, 0,5 fok volt az egyik buszban, és a riporter is szétfagyott rajta. Az Ablak műsorvezetői is felháborítónak tartják a dolgot, és szerintük míg nem csinálnak fűtést a buszra addig nem szabadna közlekedtetni vagy ingyen kellene szállítani az utasokat, esetleg kártérítést kellene fizetniük!!! Egyetértek!!!!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.16. 19:56:50

@KINGLONG: Van rajta fűtés, de csak temperáló. Emmellé építenek be egy erősebb fűtőrendszert.

CssC 2009.01.16. 21:48:56

TV-ben voltak.
Panaszkönyvbe írtak már be.
Leveleket is írtak már Volánnak is meg
Kontak-Busznak is.
Kihez forduljunk???

Én nem mutatom meg a bérletem ha felszállok. Vagy ha jön ellenőr csak akkor ha jegyzőkönyvet vesz fel.
Szerintem ezt kellene csinálni mindenkinek!!!
De ennek se lesz értelme.

Mindenki csak röhög a birkákon, hogy hagyják magukat. De ez nem csak az utasokra érvényes!!
Ez az egész országra, az egész népre.
Ki képviseli a céget a buszon??
Szerintem a sofőr. És hogy??
Egész úton azzal van elfoglalva, hogy hol vannak az ellenőrök. Fő elfoglaltságuk hogy mobiltelefonoznak!
Szóval ők is leszarják az egészet.
Miért?? Nem kapnak elég fizetést!!
Miről is beszélünk?
Beperelni a Volánt? Igen lehetséges.
De ki ügyvéd köztünk??
Ki fizeti a bírósági költségeket??
Nem a Kontakt-Busz a hibás.
Az aki leszerződött vele!!
A Volán-Busz!!!!! A Kontakt-Busz ügyesen osztotta a lapokat, vagyis a borítékokat. Elnézést boríték mit is mondok! Nem boríték egy kis olaj a gépezetbe, hogy jobban működjön.
Mivel tudjuk Magyarországon nincs korrupció!! :))

CssC 2009.01.16. 22:10:43

www.spheros.de/Produkte.Teile___Zubehoer.Seitenwandheizer.aspx

itt található mit be kéne szerelni a buszokba :)
De lehet, hogy valami barkács megoldás lesz??

ekat 2009.01.17. 00:36:35

Majd egyszer azért talán rájössz, hogy a birkaság ponthogy nem mások véleményétől függ.

Ördög5 2009.01.17. 08:36:58

Az Ablak műsorát megnéztem. Kelemen János Úr szerint a buszok megfelelőek. De hogy mire azt nem mondta. Milyen előírásoknak fele meg azt sem mondta.
Felháborító, pofátlan nyilatkozat!
És mindent elárul az, hogy menet közben nem engedtek forgatni.

A korrupció az csak a melósok által elkövetett cselekmény, a jogalkotók szerint. Bizonyos beosztások felett ez lobbi!
Ne keverje össze senki a kettőt.
Bár, ha jobban bele gondolok, akkor Magyarországon a kettő között semmi különbség nincs!

Mivel évek óta ingázom, több busztípuson is utaztam (Ikarus, Ikaus-Scania, Mercedes, MAN, Credo) nyugodt lelkiismerettel kijelentem, hogy ez a leggyengébb busz, amit menetrendszerinti forgalomba engedtek.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.17. 14:20:33

Ma 16 fokot mértem a 784-es járaton közlekedő King-Longon. Az már teljesen jó. Mondjuk a 22-esen közlekedő Localón meg 20 fok volt.

9mmPara 2009.01.17. 17:54:27

A 60/1992 kormányrendelet szerint ebben a buszméretkategóriában a számla nélkül elszámolható üzemanyagnorma akár 20%-kal is magasabb lehet, ha a busz hivatalosan nem távolsági, hanem városi-elővárosi forgalomban közlekedik.

a cikkírója 2009.01.18. 19:43:01

Sziasztok! köszi mindenkinek a sok sok hozzászólást.Pénteken reggel beszéltem a Lepp Úrral,az egyik tv jelenlétében. Megmutatott egy buszt amire már szereltek fűtést.Igen az már alakul. Kérdeztem, hogy ez nem volt előrelátható? Mért kell ehhez a média, hogy megoldódjon.Hát nem gondolták.Mivel nem vagyok sem közlekedési jogász, és nincsen semmiféle műszaki végzettségem, így bizonyos dolgokkal nem tudok vitatkozni. Én csak azt tudom, hogy Gyermely nem előváros, sőt a többi település sem amin keresztül megy, és piszok hideg van.Ja és a hőmérő nem a belső hő méri,bár azért annyit tudok, hogy fagy az +18 fokban még nem fordult elő.Tényleg köszi mindenkinek, hogy osszátok a véleményünket.2010ben már nem fogunk fázni.:)

donka 2009.01.19. 21:17:43

az ejszaka leple alatt ki kellene egesziteni 3 betuvel, h fucKING LONG

VilMarci 2009.01.19. 21:25:50

@kedves cikkíró: esetleg majd megtudhatjuk, mikor kerül adásba a beszélgetés, s kb melyik csatornán? Ennyi reklám talán belefér... :)

molniya 2009.01.20. 10:53:16

Én sztem a kínaiak kispórolták a fűtőrendszerből a keringetőszivattyút. Így aztán hiába van rajta fűtés, nem vagy alig lesz meleg a radiátor. VAgy van rajta szivattyú csak beszart, vagy nem szart be csak a sofőr nem tudja hol kell bekapcsolni, egyáltalán be kell-e.

a cikkírója 2009.01.20. 18:13:11

Szia VilMarci!
HÁt azt mondta a riporter hölgy, hogy ha adásba kerül akkor hétfő Aktív, de nem lett leadva. Passz, hogy miért. Sok mindent lehetne erről írni meg beszélni, de............És hát van rá lehetősége, hogy visszaéljen mert csak ez az egy szolgáltató van ígyis úgyis ezt használjuk.Csak borzasztó, hogy el kell viselni mert kül nem tudsz dolgozni, suliba járni...

ekat 2009.01.20. 21:18:19

@donka: Szerintem meg nem eléggé..-)

lovas lányka 2009.01.21. 22:16:45

Én csak lovagolni járok ki zsábékra, de én is megveszem úgyanúgy a bérletet, én is átfagyok, sőt a hidegtől garatgyulladásom is lett, ami elég kellemetlen tünetekkel jár, pl.:alig tudtam enni a manduláimtól. 2 hétig szenvedtem ezzel a betegséggel...kikellett maradnom az iskolából, ami érettségi előtt a plusz faktok miatt nem túl szerencsés, és hol érdekelte ez a Kontakt busz Kft? Sehol.

lovas lányka 2009.01.21. 22:24:01

@Peti817172M: én ott voltam azon a buszon, illetve 10.50-re értem oda mivel a 11.00-sal számdékoztam elmenni, de az valamilyen oknál fogna nem indult sehonnan, majd nagynehezen odajött az említett sofőr h felengedje az utasokat, kérdeztem tőle, hogy hová lett a 11.00-ás busz, mivel ő már akkor is ott állt mikor megérkeztem, erre csak annyit felelt, hogy neki tudomása szerint 11.30-kor kell indulnia és kész a többi az én bajom..

ekat 2009.01.22. 10:13:59

Ma megjött a második válaszom is:
''
Köszönjük bejelentését. Nagyon sajnáljuk, hogy utazásai során kellemetlen tapasztalatokat szerzett.


Társaságunk kiemelkedő hangsúlyt fektet az alvállalkozók által üzemeltett járművek megfelelő műszaki állapotára, felszereltségére is, melyet rendszeresen ellenőrzünk, az esetleges hiányosságok megszüntetésére azonnali intézkedéseket teszünk.


A King Long XMQ 6121G típusú autóbuszok közül 99 db végez szolgáltatást a VOLÁNBUSZ Zrt. részére. Az említett járműveket 2008. júniusa óta közlekedtetjük. A tavalyi év novemberétől érkező – fűtéssel kapcsolatos – reklamációk kapcsán, alvállalkozónk intézkedéseket tett a probléma kiküszöbölésére, extra ventillátoros hőcserélőkkel látja el a buszokat. A 99 autóbuszból eddig 32 busz átalakítása történt meg, a hőcserélők beszerelése ütemezetten – hetente 8-10 jármű – folyik, így a teljes autóbusz állomány átalakítása várhatóan február közepére, végére befejeződik, addig is szíves türelmét és megértését kérjük


A történtekért szíves elnézését kérjük! Bízunk benne, hogy az intézkedések eredményeképpen a későbbiekben megelégedéssel tudja igénybe venni szolgáltatásainkat.


Budapest, 2009. január 22.


Üdvözlettel:


Kommunikációs iroda

Volánbusz Zrt.''

Hát csak így is legyen... és nyárra kiváló fűtésünk lesz.:-))
Már csak az időnként rosszul csukódó hátsó ajtók problémáját kellene megoldani, ezzel a héten már kétszer is szembesültem, húz be a (most ugye nem nagyon) hideg levegő meg ugye kellemes zaj lesz tőle. Igaz, lehet, hogy ugyanaz a busz volt, és hogy csak ezen fordul elő.

CssC 2009.01.22. 12:59:12

Én is kaptam egy szép választ!

Köszönjük bejelentését. Nagyon sajnáljuk, hogy utazásai során kellemetlen tapasztalatokat szerzett.

Társaságunk kiemelkedő hangsúlyt fektet az alvállalkozók által üzemeltett járművek megfelelő műszaki állapotára, felszereltségére is, melyet rendszeresen ellenőrzünk, az esetleges hiányosságok megszüntetésére azonnali intézkedéseket teszünk.

A King Long XMQ 6121G típusú autóbuszok közül 99 db végez szolgáltatást a VOLÁNBUSZ Zrt. részére. Az említett járműveket 2008. júniusa óta közlekedtetjük. A tavalyi év novemberétől érkező – fűtéssel kapcsolatos – reklamációk kapcsán, alvállalkozónk intézkedéseket tett a probléma kiküszöbölésére, extra ventillátoros hőcserélőkkel látja el a buszokat. A 99 autóbuszból eddig 32 busz átalakítása történt meg, a hőcserélők beszerelése ütemezetten – hetente 8-10 jármű – folyik, így a teljes autóbusz állomány átalakítása várhatóan február közepére, végére befejeződik, addig is szíves türelmét és megértését kérjük
A történtekért szíves elnézését kérjük! Bízunk benne, hogy az intézkedések eredményeképpen a későbbiekben megelégedéssel tudja igénybe venni szolgáltatásainkat.
Budapest, 2009. január 22.
Üdvözlettel:
Kommunikációs iroda
Volánbusz Zrt.


Úgy látszik sokáig tartott a levél megírása de utána mindenkinek jól elküldték mindet:)

CssC 2009.01.22. 13:55:01

Valaki hazudik!

ha jan.13. első busz kisérleti átalakitása megtörtént akkor hogy tartanak 32 busznál?? nem telt el 3 hét :)!!


Tájékoztatás
2009-01-14

A hideg idő beálltával felmerülő problémára reagálva szükségesnek tartjuk, hogy tájékoztassuk Önöket a King Long autóbuszok fűtésének állapotáról és a kialakult helyzet kezeléséről.

Tisztelt Látogató!

A King Long autóbuszokat az európai normáknak megfelelő német gyártmányú 30 Kw teljesítményű, a motortól független állóhelyi fűtőberendezéssel rendeltük.

A fűtéssel kapcsolatos tapasztalatainkat és az utasok észrevételeit az autóbuszokat forgalmazó társaság részére továbbítottuk. Jelzéseink alapján a forgalmazó cég december folyamán különböző beavatkozásokat végzett az autóbuszokon, de ezek a hőérzetet érdemben nem javították.

A végleges megoldás érdekében egy autóbusz kísérleti átalakítása 2009. január 13-án megtörtént. Az autóbusz importőre február végére ígéri az összes, autóbusz fűtéssel kapcsolatos probléma végleges rendezését.
Köszönjük az eddigi megértésüket és kérjük türelmüket a végleges megoldásig.
Lepp László

ügyvezető

Ladybird82 (törölt) 2009.01.22. 17:37:03


Szuper! Tavaszra talán lesz fűtés!
Addig hány felfázással gazdagodunk, kedves Kontakt Busz?
Nem most kellett volna észbe kapni, a reklamációnk után, hanem már a nyáron intézkedhettek volna!
A novemberi-februári bérletek árát ki fizeti nekünk vissza?
Mert szolgáltatásért fizetünk, nem egy hideg dobozért!!!

Ladybird82 (törölt) 2009.01.22. 17:38:55


Ja, kedves Lepp Úr, a türelmünk már régen elfogyott!!!
Ugyanis mi nem fűtött luxusautóval járunk, sajnos....

Orseey 2009.01.22. 18:40:23

Nagyon jó!Múlthéten beszereltek valami fütést a buszba!És érdekes módon csak 3-4 napig volt jó!Reggel este didergünk a buszon!Igen ez már nem King Long hanem FING FOSS

Orseey 2009.01.22. 18:42:17

Lepp Úr nem tudom hogy maga mit szólna ha ilyen hideg kényelmetlen buszon kéne napi több órát utaznia!

TTTA 2009.01.22. 20:24:08

Igen, mint látom mindenkinek ugyan azt a választ írták.
Hisz szegény ügyintéző mi a csodát tehetne. A valósat nem írhatja meg mert neki is szüksége van fizetésre.

Már olvastátok hisz másnak is ez az üzenet érkezett:
Köszönjük bejelentését. Nagyon sajnáljuk, hogy utazásai során kellemetlen tapasztalatokat szerzett.

Társaságunk kiemelkedő hangsúlyt fektet az alvállalkozók által üzemeltett járművek megfelelő műszaki állapotára, felszereltségére is, melyet rendszeresen ellenőrzünk, az esetleges hiányosságok megszüntetésére azonnali intézkedéseket teszünk.

A King Long XMQ 6121G típusú autóbuszok közül 99 db végez szolgáltatást a VOLÁNBUSZ Zrt. részére. Az említett járműveket 2008. júniusa óta közlekedtetjük. A tavalyi év novemberétől érkező – fűtéssel kapcsolatos – reklamációk kapcsán, alvállalkozónk intézkedéseket tett a probléma kiküszöbölésére, extra ventillátoros hőcserélőkkel látja el a buszokat. A 99 autóbuszból eddig 32 busz átalakítása történt meg, a hőcserélők beszerelése ütemezetten – hetente 8-10 jármű – folyik, így a teljes autóbusz állomány átalakítása várhatóan február közepére, végére befejeződik, addig is szíves türelmét és megértését kérjük

A történtekért szíves elnézését kérjük! Bízunk benne, hogy az intézkedések eredményeképpen a későbbiekben megelégedéssel tudja igénybe venni szolgáltatásainkat.


Budapest, 2009. január 22.

Üdvözlettel:

Kommunikációs iroda
Volánbusz Zrt.


Már nagyon kicsi nekem is a türelmem, hogy fáradtan átfagyva érek haza.

De mint látom igazából semmit nem tehetünk.
Kicsit elszomorító!!!

a cikkírója 2009.01.22. 20:47:38

Nekünk ma már buszunk sem volt /érdemes volt nagydobra vernem már busz sem jött reggel amivel bemenjek,de azért a többiek ne sz..janak.:)/ De tényleg álltunk vártunk már el kellett volna mennie a gyermelyi busznak,optimistán vártuk a Tardosit,majd a nővéremet, hogy vigyen el Zsámbékra ott hátha van élet.Du kiderült,hogy a Tardosi lerobbant,és ami Gyermelyről indult volna 6 kor elment a Tardosra,hogy elhozza a dolgozni vágyó embereket.Hát lenne még egy ötlet a fűtés után aminek a megoldását kb 2045re várnám hátha addig fejlődünk annyit, hogy megoldható legyen.Diszpécser aki telefonál arra az 5-6 szerencsés településre akik ezt a szolgáltatást igénybe vehetik, hogy hahó ne várjál már mert hát mentesítő járat nincs uh, megszereljük aztán indulunk is Valamikor.Aztán, ha indul megnyom egy dudát és mindenki kiszalad a megállóba.Bár mikor ónos eső volt, fent volt az oldalukon,hopgy nem indulnak a buszok, de sajna a megállóba itt Gyermelyen még nincs internet.Meg hát még egész sok helyen otthon sem.Na mindegy csúszott gondoltuk, hogy nem indul hisz a sofőr sem igazán szeretné kockáztatni az életünket, sem a sajátját. Ja meg csak saját felelőségére indulhat el.Mert ő felel a buszért anyagiakban is.No erre is kitalálták már a cascot.Hát igen lehet túl sokat okoskodom, de ugye kívülről könnyebb diktálni.
ui:A sablon e-mailt én is megkaptam nagyon tetszett.Mikor személyesen beszéltem a Lepp Úrral ő is ue.mondta.Csak akkor volt esélyem visszakérdezni,de hát ...
Írt a riporter hölgy, hogy mivel amikor beszéltünk nem volt nagyon hideg sajna nem tudtuk képekkel alátámasztani a jégvirágot,a buszra meg nem kaptak forgatási engedélyt ezért később, ha hideg lesz és nem változik lehet visszatérünk.Hát most ennyi! Sziasztok.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.24. 23:41:41

@lovas lányka: Viszont a mi buszunknak is a 4-esről kellett volan indulnia. Ennyit a sofőr "helyismeretéről" :)

túlélő2009 2009.01.25. 00:37:55

@a cikkírója: Nem hiszem el, hogy még nem perelte be senki. Itt már mindenki megvásárolható. Nem működik rendesen a média,a fogyasztó védelem, miért pont lim-lom működne. Egy komolyabb műszaki felülvizsgálaton biztos megbukna. Az is megérne egy misét,hogy ki engedélyezte ezeket a buszokat forgalomba helyezni.
Én már többször láttam menet közben zsúfolt buszon kinyílni az ajtókat,de ez természetes dolog csak meg kel nyomni egy kicsit erősebben.Ha véletlenül valaki kiesik azt hogy magyarázzák meg? Ja ott a sofőr. Ő felel mindenért.

túlélő2009 2009.01.25. 14:01:53

@Orseey: Tévedés semmit sem szereltek be csak melegebb van!

túlélő2009 2009.01.25. 14:24:27

@ekat: @hardrock: Kicsit bunkó módon fogod fel a helyzetet. Ha nincs fűtés a buszon arról a beszállító és a vállalkozó tehet.Ha rongálsz azt meg úgyis mi fizetjük ki,nem Ők !!!

túlélő2009 2009.01.25. 14:32:23

@KINGLONG: Én már -10 fokot is mértem, igaz akkor kint -12 volt! Változást csak a tavasz hoz.A többi kacsa mint minden ami föntről jön.Ez van.

túlélő2009 2009.01.25. 14:42:05

@lovas lányka: A te butaságod nem kérdés.
Zsámbék központ 1-2 kocsiállás Bicske.Gyermely stb. 3-4.Bocs de neked ezt tudni kéne.

túlélő2009 2009.01.25. 15:42:17

Kedves @TTTA: Már megszokhattad volna.Mi választottuk.Vagy nem ???!!!

túlélő2009 2009.01.25. 15:46:01

@CssC: Mindenki hazudik, ez Magyarország!
Eddig hol éltél?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.26. 01:41:31

@túlélő2009: Régen így volt, de most csak a 4-esen van kitéve a 785 menetrendje, tehát mindnek onnan kellene indulnia. Illetve egy van, ami a 3-asnál fel van tüntetve, hogy onnan indul.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.26. 01:44:17

Tehát jelenleg:

1: 781,789,Biatorbágyig közlekedő 782
2: 795
3: 782,14:45-ös 785
4: 784,785,786,787
5: 801

ekat 2009.01.26. 11:37:23

@túlélő2009: Mi van, tenyérbemászó nickem van, hogy már a második ember engem izélget a más hozzászólásáért...?:-)

ekat 2009.01.26. 11:40:12

Hát én - mint gondolom sokan mások - továbbra is naponta kétszer KingLongolok, és egy szál pluszfűtést nem láttam / éreztem. Viszont legalább nincs olyan hideg, tehát azért most elvagyok... na de meddig?

Orseey 2009.01.26. 17:51:08

Kedves Túlélő2009! Igen is beszereltek valamit a hátsó ajtóhoz!Lehet hogy arra a buszra nem amivel te jársz de a Bérire a Kürtire biztos Palotásira és a vonzás körzetébe lévöre igen! Erröl ennyit!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.26. 17:55:51

@Orseey: A hozzászólók többsége a Zsámbéki medence járatait ismeri, lévén a levélíró is azokat a járatokat használja.

Orseey 2009.01.26. 18:12:13

@Peti817172M: Igen és Bér és vonzáskörzetének nem lehet egy szava se?Mi is minusz 14 fokba ültünk!És mi se hagyuk szó nélkül ezt az egészet!Válasz levelet se kapunk!Panaszkönyvbe is beirtunk és onnan se jött visza semmi válasz!

lovas lányka 2009.01.26. 20:56:29

@túlélő2009:tudom jól h honnan milye busz indul, és nem mellesleg a 11 óráshoz mentem ami csak zsámbék központig megy, és az az 1-esről indul ugyebár.

túlélő2009 2009.01.26. 23:36:53

@Orseey: Zsámbék környékén a 3.busz-nál tartanak,de már lassan nem is kel,mert itt a tavasz.Nézz utána,szerintem ott nem a Kontakt-Busz közlekedik.De lehet hogy az is King Long.Úgy hallottam,még rendeltek 120db-ot,nehogy másnak jobb legyen.

túlélő2009 2009.01.26. 23:51:59

@ekat: Bocs,nem cseszegetni akartalak!Csak arra gondoltam,van ennek a valaminek elég baja rongálás nélkül is. Szerintem már ketyeg az önmegsemisítő!!!
De akkor ne légy rajta.

Orseey 2009.01.27. 17:55:57

@túlélő2009: Szió!Igen erre is a King Long buszok járnak azaz a Fing Foss!

KINGLONG 2009.01.28. 15:45:38

Ma reggel nem volt -10 fok, mégis lefagyott a lábam a szuper King Long-on, mert úgy fújta a hideg levegőt a lábamra hátulról a "fűtőtest"! Iszonyat hogy hazudoznak, mert nem ugyanazzal a busszal utazom minden nap, mégsem tapasztaltam még egyiken sem, hogy meleg lenne.... erről ennyit, szerintem ezeket semmi nem hatja meg, tehetünk mi feljelentést bárhol.... jót röhögnek rajtunk, ők úgyis élvezik a luxus autójuk fűthető üléseit!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.29. 14:36:39

@lovas lányka: Akkor miért a 4-eshez van kitéve a menetrendje? Én is tisztában vagyok a Széna tér forgalmi rdnejével, de ha egyszer kétértelmű a tájékoztatás...
süti beállítások módosítása