Tékozló Homár

Kirabolja az OTP azt, aki csekket kap (18+, extrém trágár)

2009.01.19. 12:34 | szily | 219 komment

Ez tényleg egyszerű rablás, ennél az is jobb lenne, ha a az OTP alkalmazottja fegyvert fogna az ügyfélre és elvenné a tárcáját. Abban legalább van izgalom, nemcsak megalázás. A sztori: Vomit barátunknak csekken rótta le tartozását egy francia ügyfele, az OTP pedig hónapokig ült a pénzén, majd a 179,11 eurós összegből 42,75 eurót levett „külf ktsg” címén. Vomitot ez annyira kiborította, hogy megírta a Homár történetének egyik legmocskosszájúbb, Pornolizer-stílusú levelét. Akit az ilyesmi zavar, na kattintson vagy ne olvassa tovább!

 

hat az osszes kurva annyat bassza sziven a rohadt magyar bankrendszer.

egy buzi franciat nem tudtam ravenni, hogy elcseszett atutalassal fizesse ki a fospicsa osszeget, amivel logott. faztam tole elore, de kuldott egy csekket.

> I send the cheque (179,11€) tomorrow.

fifikas geci vagyok, ugyhogy kulfoldi postacimre kuldettem. ebben a putri orszagban a nevre szolo csekket is elloptak volna. december 8-an beadtam az otp-be, csekk arfolyamon bevaltjak, nagy kiralysag. egy het mulva irta a francia, hogy levettek a zsetont tole, akkor kuldhetem az arujat. mondok neki, majd ha en is megkapom. 3-4 hetet igertek elore, mig a szamlamra kerul, igy vartam szepen. januar 15 vagy 16-an bementem megint, mert telefonon semmit nem lehet elintezni. a no fejet egybol kiszurtam, de egyenesen letagadta, hogy o bevette volna a csekkemet. nah, mondom jol kezdodik. van valami sajtpapirom rola, de nem volt nalam. nevem alapjan vegul kikereste, hogy je, tenyleg. a KOZPONT december 11-en fogadta be a csekkemet. felhivta oket ott elottem, hogy mileszmar. azzal biztattak, hogy a befogadastol siman lehet 60-70 nap, mig latok belole valamit. ettol nagyon megorultem. biztosan gyalog hozzak, messze az a franciaorszag. vagy azalatt valaki nagyon jol tudja hasznalni a zset.

ma 19-en reggel a szamlamat nezem, nott az egyenleg, de furcsa osszeggel. hat b+, valaki lenyult koltseg cimen tobb mint 42 eurot. draga volt tarolni a kibaszott penzemet. a western union koltsege feleennyi, a paypalon at 7 szazalek a buko, de azokat azonnal megkapod. ha a buzi utalt volna, az egeszet megkaptam volna kabe masfel honappal ezelott.

>CSEKK 136,36 EUR KÜLF KTSG 42,75

most elkerem a franciatol a bankszamlakivonatat, ahol mutatja, h. neki mennyibe kerult ez a moka, es milyen datummal. aztan irok a pszaf-nek. aki meg legkozelebb csekket ad, annak analisan kuldom fel.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gelsystem 2009.01.19. 12:36:28

juhééééééééééé

kitt206 2009.01.19. 12:40:54

szép kis lehúzás

gelsystem 2009.01.19. 12:41:26

aki kotssog franciákkal üzletel, pláne otp-én keresztül: na, milyen ember is nem lehet?!?!?!?
.
csekkkk??? vazze, mi az?2009
valyon, íbéjen árÚsz-e???

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.01.19. 12:42:00

Na, de az OTP mindiiiiig vmi szart csinál!! Miért megy még bárki is oda? De most komolyan...

Dr Gregory House 2009.01.19. 12:42:57

Nem értem. Mit akarsz a pszaf-től? Inkább nézd meg a rabló OTP kondíciós listáját.

Harlequin 2009.01.19. 12:43:47

Azért a PSZÁF-nek próbálj meg normálsian írni!

Secnir 2009.01.19. 12:44:30

na, végre egy tisztességesen megírt, az OTP szintjéhez méltó reklamáló levél.

kíváncsi leszek a válaszra...

staropramen 2009.01.19. 12:45:36

a 90-es évek elejének áporodott levegőjét érzem! ez akkor mindennapos dolog volt.A bank kap 1 kézzel kiírt csekket.Átveszi aztán elkezd levelezni a külföldi bankkal, hogy x számláján tényleg van-e annyi pénz. Ezután elküldi a csekket, a külföldi bank + küldi a pénzt. Ez akkor jó 1 hónap volt.
Úgy tudom azóta azért valamit fejlődött a bankrendszer meg voltak informatikai fejlesztések is.

Dr. Kix 2009.01.19. 12:47:57

Zsír! Mindig is komáltam az értelmetlen káromkodást. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.01.19. 12:48:29

ahogy mondod
Western UNion
nem tul draga
a felado fizeti es egy perc alatt ott van
a tobbit felejtsd el

Bugreport 2009.01.19. 12:53:52

Ebben hol volt káromkodás? :D Különben csekk? Bazze megérdemled ne haragudj. payPal... Lehet leránt lettável, de meg is kapod azonnal. e-Bay-on mit gondolsz miért van sok ember (pár tízezer eladással a háta mögött) aki csak PayPal-on hajlandó a pénzt fogadni.

elwood 2009.01.19. 13:05:38

A csekk beszedetése más banknál is drága és lassú. Több hétre vállalja a CIB.

Miért pont a fospicsa OTP-t bíztad meg ezzel az elcseszett dologgal ?

Unbiased 2009.01.19. 13:07:17

Ad OTP: lakásépítési kölcsön tavaly decemberben lejárt, de azért persze vonták továbbra is. Reklamáció; kiderült, hogy un. számlalezárást kell (ill. kellett volna nekik) csinálni, ami nekem valami 2800 forintba kerül. Kérdezem, lehet-e (az ő) kártyájukkal fizetni; persze, hogyne. Otthon megnézem a papírt (lúzer vagyok), kiderült, hogy ami történt, az egy díjjal emelt kézpénzfelvétel volt. Hol itt a készpénz?
Mellesleg megigérték, hogy a tévesen levont összeget visszatérítik; gyanakszom, hogy ez ügyben párszor még meg kell látogatnom őket...

bogec 2009.01.19. 13:15:18

Tetszik a levél stílusa! Tisztességes, kerek történet, beszédes jelzőkkel, gonosszal, a végén tanulsággal!

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2009.01.19. 13:15:45

Amikor én $-os csekket váltottam K&H-nál, akkor a számlámra helyezést azonnal megcsinálta, azonnal fizette, és nem számított fel költséget. Az ügyintéző azt mondta, hogy ha kp-ban kérem, akkor annak + költsége van... akkor mindegy volt, így ahogy nézem akkor jobban választottam bankot.

www.jateklinkgyujtemeny.hu

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.01.19. 13:18:05

42 ojróért nem saraztam volna be a kibebaszott nicekemet ezzel az ótvar mocskosszájú káromkodással, baszom a szád szélét édes Vomit ecsém!

Amúgy igazad van...

staropramen 2009.01.19. 13:24:30

@cégalapító
a kézzel írt és a bank által kibocsátott fix összegű csekk más elbírálás alá esik.A kézzel írott magáncsekket addig nem fizetik ki míg az ellenérték meg nem érkezik, hiszen fedezetlen csekket egy bank sem szeret beváltani.
A bank által kiadott csekkért a kibocsátó bank garanciát vállal.

frocli 2009.01.19. 13:28:54

A francia (a postoló szerint homoszexuális) üzleti partner kissé helytelen angolsággal azt közölte a sárgított idézetben, hogy holnap küld csekket (tomorrow!), ehhez képest már meg is kapta...Így a költségek beszámításán nem is lehet csodálkozni...

Layosh 2009.01.19. 13:31:31

OTP: Google(USD) csekkem beviszem, kb 5-10 perc várakozás, kb 5-10perc ügyintézés és jövök kifelé a bankból a napi árfolyamon Ft-ban kifizetett pénzemmel. Semmi kezelési ktsg, semmi más. Az árfolyamon keresnek eleget. Mindezt úgy hogy nincs számlám az OTP-nél. Soha semmi gond nem volt még.

É2I 2009.01.19. 13:45:51

Ez jó poszt, tetszik. Megérdemli a zotpzrt.
Gondolom ezért ott is hagyod őket; mert megérdemlik.
PSZÁF-al meg semmire sem mész, mutyi (vagy inkább matyi) társaság. Sajnos.

VilMarci 2009.01.19. 13:49:28

Először is: nem fogadunk el csekket olyantól, aki az orrán keresztül beszél és csigát zabál.
Másodszor egy kérdés: végül is elküldted-e neki a cuccot?

anarch 2009.01.19. 13:54:00

Pontosan emiatt életképes a Western Union. Ojrópábai szemszögből (az ingyeneshez képest) pofátlanul drágán. De a balkáni "banki" viszonyokban teljesen korrekt, gyors, és megbízható szolgálatást nyújt...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.01.19. 13:57:08

csúnyán beszélt a posztoló, megalázottnak érzem magam a csúnya szavak miatt, pszichológushoz fordulok, hogy megértesse velem: nem kell tényleg megbasznom az anyját az összes banknak. gondjaim vannak.

vizsla_barat 2009.01.19. 14:20:10

en anno Irorszgabol kaptam csekket es a K&H ingyer bevaltotta napi valuta veteli arfolyamon.
Azt is tegyuk hozza,hogy mindez postabankeknal 22 ojroba kerult volna,OTP-t meg sem probaltam ezek utan...

movhu 2009.01.19. 15:17:16

Egyrészt utaltatni kell, másrészt a Káendhá ekkora összeget azonnal kifizet jutalékmentesen.(Tapasztalatból mondom, több csekket váltottam be náluk).

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.01.19. 15:30:35

Google reklámok, megkaptam a 100 USD csekkemet. CIB nél vagyok, kb 1000Ft kezelési költség volt, és 1 hónapig tartott. Olcsó és lassú. Lehet, hogy káénhá, de a céges számlámat nem tudom csak úgy átpakolni hirtelen.

boldiii 2009.01.19. 15:31:41

Nekem csak csekk miatt van Budapest Bank devizaszámlám. Ott viszonylag gyorsan jóváírják és _sokkal_ kisebb a költség. (de ott sem jelentéktelen sajnos)

Ezt a tanácsot még korábban kaptam, és igaza volt annak, aki írta.

Vámpír\\\'08 2009.01.19. 15:32:15

Úriember nem üzletel franciákkal.
Az OTP meg kapja be.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.01.19. 15:33:34

Ha bárhol le van írva, hogy csekkes pénzátutalás 40% költséggel jár akkor hiába kiáltasz PSZAFért. Annyiért adja amennyiért tudja.

Inkább hagyd ott a bankot, keress mást, vagy ne vállalj csak utalásért.

Esetleg legközelebb utánvétes futárt használj, és akkor a csigazabáló fizethet neki készpénzzel a postaköltséget meg ő állja...

Vagy tegye be az eurókat borítékba és adja fel neked :)))

Mindegy, hogy ajánlott-e...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.01.19. 15:34:31

@É+É+I:
Hol?
Én úgy tapasztaltam, hogy az OTP és a Raiffeisen is sokezres tranzakciós díjjal dolgozik, ha csekket váltasz be.

Kuszi 2009.01.19. 15:34:50

Nem mindegy hogy váltod be. Ha a csekket beváltod, akkor ugye nem forintba kapod, és horribilis összegeket vonnak le (éjjá éjjá hóó). Míg ha eladod a csekked, akkor a valuta vételi árfolyamán forintban megkapod azon nyomban. Szóval nem beváltani kell, hanem eladni a banknak. :)

béluka · http://www.ashole.hu 2009.01.19. 15:36:43

máskor majd nem az ótépében váltod be :)
oktogon k&h... 3 perc és kapod a lóvét és még ügyfélnek se kell lenned...

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.01.19. 15:38:58

en a csehekhez utaltam par koronat Nemetorszagbol, ki is fizettem az utalasom koltseget amit persze hozzaadtak az eredeti osszeghez, igy a cseh pofa megkapta a penzet 3 nap mulva, csakhogy neki a bankja levett 10 eurot az atutalasert mint kezelesi koltseget. En 1 eurot fizettem.....Nem csoda hogy a kulfoldi bankok a nyereseguk haromnegyedet Kelet-Europaban realizaljak, iszonyu lenyulasok mennek.

CDRDJ6620 2009.01.19. 15:39:12

Ja, az ilyen hülyéknek találták ki a PAYPAL-t 10 éve.

jewel79bp 2009.01.19. 15:40:00

amikor a forintot nagyon szarul váltották az euróhoz képest, utaltunk némi pénzt a magyar számlánkra, mondván, most jól váltják... na nem a bank... 30 forint volt az eltérés a tévében reklámozott szar forint és aközött, ahogy a bank beváltotta a pénzt.

jfe 2009.01.19. 15:40:15

Nalunk az erste jatszotta meg hogy 150 ajro atutalasra lehuzott 50 ajro kezelesi koltseget. Volt is nagy csodalkozas, mert nem volt az se csekk, se semmi kacifant, csak egy egyszeru kulfoldi atutalas.
De legalabb tudjuk, hogy a magyar bankok sosem mennek tonkre...

◄ViZion 2009.01.19. 15:41:34

Hmmm... én németből postán küldtem haza pénzt, NEM levélben, hanem ugye lehet kp.-t is feladni...
Az árfolyam azért nem volt egy Exclusive change, de még olcsóbban jöttem ki így is mint a western unionnal. Tranzakció kb. 5-8 nap.
Oksa, a franciák messzebbre laknak, onnan lehet több :)
Szépen megfogalmazott, kellemes olvasmány. Feltételezem az író csak néha jön haza, ezért nem tudta, hogy az OTP-be csak fegyverrel, símaszkban szabad bemenni... lol

ymre 2009.01.19. 15:42:59

Magyarok! Honfitársaim!
Melyikőtök is vonult utcára, amikor a MOL és az OTP közzétette 2008-as nyereségtervét, egységesen 220 milliárd forintról? Kétszer 220 millárd osztva 10 millió magyarral az pont 44 000 Ft/fő/év. Ez befér nektek.
Sőt, erre nem, de vakegerek hívó szavára kimentek népgyűléseket tartani a 300 forintos vizitdíj ellen, - aminek legalább szépítő és kosztjavító hatása ráadásul minden körzeti rendelőben, kórházban azonnal észlelhető volt.
Megérdemlitek, meg azt is, hogy a Bige nevű, Romániából nincstelenül áttelepült senkinek csak azért még egyszer kifizessék az adótókból a Péti Nitrogén műveket, mert Gige a Csányi vadászhaverja. Birkák vagytok, akkor pedig ne csodálkozzatok, ha megdug benneteket ez a jászsági birkapásztor.

W84IQ 2009.01.19. 15:43:25

Volt, hogy egy partnerünk kb. 1 hónappal később fizetett, és amerikai lévén csekken (ott divat).

Tizedmásodpercet sem gondolkodtam rajta, küldtem vissza azonnal, mert drága, és lassú beváltani. Eleve 30 napot zárolja minden tisztességes bank a csekk értékét, amíg kiderül, hogy biztosan nem fedezetlen. Még úgy is jobban jártam, hogy megvártam amíg lestoppolja a csekket, és elindít egy új utalást.

Lehetőleg kerülni kell a csekket.

A kedves posztolónak viszont jó volna valami emberi nyelvet is elsajátítani, mert ez a mit itt írásban előadott, nem üti meg a mértéket. Ezek után nem meglepő, hogy tájékozatlanságára jól rá is fizetett.

maciBp 2009.01.19. 15:43:28

helló!

Csányi a barátom!
Ja, nem az egy másik, mégse vagyok gazdag:P

exseven 2009.01.19. 15:44:06

Dániában a Danske bank vette le az USA csekkem felét beváltáskor. Ilyen ez a világ.

greenc 2009.01.19. 15:46:21

Ez fura...
Anno kaptam $150 -t a kedves google tól csekken.Postán küldték amerikából és simán megjött (ráadásul nem is budapestre hanem pest megyébe) bevittem az OTPbe a csekket, már nem emlékszem mennyit vontak le érte, de max pár száz forintot, csak egy nyilatkozatot kellett aláírnom, hogy vállalom a felelőséget ha valami nincs rendben a csekkel. Mire kiléptem a kapun már rezzent is a zseben az összeggel.
Nemtom mi lehetett a különbség de nekem jó tapasztalataim voltak...

tlantos 2009.01.19. 15:47:38

A csekk nehez ugy. Ket fo tipusa van bevaltas szempontjabol.
Egy sima csekket nem fognak csak ugy atvenni, megvarjak, amig be tudjak vasalni a kulfoldi banktol a penzt.
Az amerikaiaknal divat az un. money order. Ez is egyfajta csekk, viszont az ellenerteket kifizettek, igy a fedezete biztositott. Na ezt valuta vetelin a khb azonnal megveszi.

vaniliatudat 2009.01.19. 15:49:41

PAYPAL PAYPAL PAYPAL

De most tényleg, minek csekkel sz@rozni? Nem kell lacafacázni, csak a PAYPAL vagy utalásos fizetést fogadod el, oszt kísz.

vaniliatudat 2009.01.19. 15:51:12

Bár persze azt sem értem, hogy az IBAN és SWIFT kódok megadásával a németek meg a zosztrákok szerint nincs utalási költség. A zotp meg a cib mégis laza 2000-2500 Ft-ot von le.

De persze így jár aki íbéjezik... :)

füredi (törölt) 2009.01.19. 15:51:18

A Pszáf nem fog reagáni, annyiért váltja az OTP amennyiért akarja. Tájékozódni kell - ha már küélföldi címre kérted a levelet, miért nem mentél például külföldi bankba.

BéLóg 2009.01.19. 15:52:04

Sajna kevesen tudjátok, hogy az a "csekk" amiről Vomit olvtárs beszél, nem valamiféle "pénzpapír", hanem nem is tudom mi, talán egy váltóhoz hasonlíthatnám.

X.Y kiad egy fecni papírt (!), amit valóban egy füzetből tép le, amelyen igazolja hogy neki van ennyi pénze illetve hogy ha te ezt beviszed a bankjába (!), akkor ott fizetnek. Francia rendszerben, mivel úgymond neked is van csekk, minden bank mindenki csekkjét ingyen váltja.

20 évvel ezelőtt, amikor én először találkoztam ezzel, rettenetesen modern dolog volt, mert Fro-ban MINDENHOL de esküszöm hogy mindenhol, még a vécésnéninél is ELFOGADTÁK a papírt, miközben bankkártyának még se híre, se hamva nem volt. Ráadásul miközben a németeknél akkor mint szaros külföldinek csak olyan Sparbuchot adtak, amiből a szomszéd város azonos típusú bankjában sem (!) teljesítettek kifizetést, addig a franciák az üres bankszámla nyitáskor a kezembe nyomták a csekkfüzetet! Egy dolgot mondtak, akármit is írok a számok helyére, MINDIG annyit fizetnek ki a benyújtónak, amennyit BETŰVEL írtam. Ez egy olyan országban, ahol a 90-et úgy kell kimondani, hogy katrövendisz, ami azt jelenti hogy quadró, azaz "négy"-szer ven, azaz húsz meg disz azaz tíz (!) (gyengébbeknek 90=4x20+10), bizony nehézkes volt. Ezért is tudok a mai napig franciául százig számolni!
Zsebre ment ugyanis!

Naszóval: Vomit barátunk nyilván egy ilyen szarpapírt kapott (nem is hiszem hogy ez még van ott!!!!), nem csekket, nem pénzátutalást és főleg nem pénzt, így hát nem is csodálom a többhetes késést meg a kőcséget.
Legközelebb kedves Vomit 30 euróért menj valami fapadossal oda-vissza a Francba (:-), a bulanzséri vagy hogyhívják reptéren vedd át a "csekket", menj be valamelyik Popolárés reptéri fiókba, vedd át a pénzt, add át az árut és jobban jársz mert még utaztál is!

Egyébként sajnállak és igazad van, de mégsem az OTP a hunyó.

Jocó01 · http://megszoritos.blog.hu/ 2009.01.19. 15:52:40

grenec: mert az egyik a deviza csekk beváltása (a tied), a másik a dev.csekk beszedése (a panaszosé).
És igen, ez ennyi, ilyen lassú, és ennyibe kerül, igen, Európában vagyunk, igen, 2009-ben, tessék előre kérdezni, és ha nem tetszik, nem használni.
(Amúgy nem is értem, mit akart a francia a dev.csekkel, ez a csekkezés alapvetően az amerikaiak mániája, és ezért nem is tudnak az aurópai bankok érdemben (=gyoran,, olcsón) semmit kezdeni vele.
Ja, és k** sok melót jelent egy ilyennel dolgozni, tudom, mert csináltam :)))

drsx 2009.01.19. 15:56:02

Szerintem a posztolo Draft-ot (Valto) kapott es nem csekket. Es ezert kerult ennyibe...

ymre 2009.01.19. 15:57:31

Anyám meghalt, a húgom teljes felhatalmazással bement az OTP-be, megszüntetni a számláját.
- Azt nem lehet.
- Mér?
- Csak.
- Értem. Várnak még rá átutalást? Vagy bármit, ami történik?
- Nem. Ön leveheti róla a teljes összeget, de megszüntetni csak hónapok múlva lehet.
Húgom még egyszer szembesülni volt kénytelen azzal, hogy meghalt az Anyánk.
Kafka, mint tudjuk, banktisztviselő volt.
Ez egy ilyen kafkai bank.
Vagy milyen is?
PiCsányi.

cb600f 2009.01.19. 15:58:46

No, és mi ebből a tanulság? :)

Btw, nekem a Google AdSense csekkeket a K&H helyben kifizeti valuta árfolyamon, 0 költséggel.

Kaa 2009.01.19. 15:59:53

Azért ennek a levélnek a szerzőjétől sem szívesen rendelnék. Lebuzizza az ügyfelét, és még neki áll feljebb. Faszkalap.

Tyss · http://sokallok.blog.hu 2009.01.19. 16:00:04

Így jár az aki franciákkal üzletel :-)

Vacska Mati 2009.01.19. 16:08:23

@cégalapító: azért ennyire egy bank sem nagylelkű... Lehetséges esetek:
a) Visszkeresettel kaptad meg te azt a pénzt a számládra. Amennyiben a csekk fedezetlennek bizonyult volna, akkor bukod az összeget és még a beszedés költségét is rád terhelik.
b) utazási csekket váltottál be, ami előre kifizetett instrumentum és emiatt azonnal meghitelezi a befogadó bank az összeget.

BushDoctor 2009.01.19. 16:08:52

Amerikából érkező csekkek még többe kerülnek. Vannak olyan 80-100 dolláros jutalékcsekkjeim amiket nem váltottam be, mert nem fedezte volna a dijakat ezért a falon vannak, szépen, bekeretezve :)
Amúgy meg aki ótépé ügyfél az sikeres ember nem lehet. :p A teljes örjöngést meg spórolhattad volna, ha ELÖRE tájékozódsz, a francia, "magyarföldfelszabdaló" franciáját meg elhajtod a csekkjével a búsba.

Deuce Bigalow 2009.01.19. 16:13:11

ez b+, ez de nagyon keményen űberdúrva eccsém! ha ezért sem bassza meg őket a PSZÁF, akkor ezeknek a mocskoknak már tényleg mindent lehet....
Mo. 2009, brávó!

AczélGyörgySzelleme 2009.01.19. 16:13:58

Tehát, hogy értesem...
> I send the cheque (179,11€) tomorrow.
aztán
>CSEKK 136,36 EUR KÜLF KTSG 42,75

azaz az OTP elosztotta kétfelé az összeget? (mert 135,36+42,75=179,11)
Vagy az ipse csak 136,36-ot küldött?

Aztán kötelező volt a csekket az OTP-be vinned? A francia kibocsájtó bank előírta, hogy CSAK az OPT-ben lehet beváltani?
Ha mondjuk Braziliában utazgatsz, akkor ott be sem válthatnád?

Egyszóval, mi a retkes lóherét kerestél az OTP-ben???
Ezt kérdem a számtalan magyar állampolgártól is...

marosy 2009.01.19. 16:14:05

ymre 2009.01.19. 15:42:59
Ne itt politizálj, bolsikám.

átlátó 2009.01.19. 16:14:27

A bankosoknál csak a bankosokat útálom jobban. Meg a büdös pinát is na.

nácivadász tűsarkúban 2009.01.19. 16:17:47

sima bankközi (OTP-külföldi - EU- bank) átutalás is kb 4000-be került nekem az OTP-ben, szóval nem csodálkozom, ha nem onnan vonnák egy hitelemet, már meg is szüntettem volna számlám.

AczélGyörgySzelleme 2009.01.19. 16:20:56

ymre megállapításai sajnos igazak...

Miért nem vette észre egyetlen OTP-s ügyfél sem, hogy pár éve egy jól irányzott tözsdei trükkel a korábbi állami bankot Csányiék egyetlen perc alatt alakították át magánbankká!!???
Hát senkinek sem számít akár több évtizedes befektetése???
Én úgy gondolom, hogy az OTP ügyfelek a világ legbárgyúbb emberei...

marosy 2009.01.19. 16:21:26

bombalurina 2009.01.19. 16:17:47
"sima bankközi (OTP-külföldi - EU- bank) átutalás is kb 4000-be került"
Nekem is. Ezután PayPal lesz az OTP pedig felölem csődbe is mehet.

BéLóg 2009.01.19. 16:23:05

@ymre: Ennek pedig oka van, nem azért csinálják hogy szopassanak!
Egymillió dolog lehet ami utólag kiderül és valamiért bankhoz kötődik egy haláleset után, úgyhogy teljesen normális és MINDEN bankban az az eljárás, hogy néhány hónapig (ez fix hogy valamilyen rendelet írja elő) nem szüntetik meg.
Megkaptál minden pénzt?
Akkor mijafax kár ért?
Kétszer kellett bemenni?
Húgod minden évben, amikor kimegy a temetőbe szembesülni fog azzal, hogy édesanyja meghalt! Szóval a demagóg dumát a "felidézett lelki traumáról" hanyagolhattad volna.

Utóirat: Úgy írtad le a sztorit hogy meg kell kérdezzem: Te szembesültél egyáltalán azzal hogy a húgod anyja (sic) meghalt?

Gerolsteiner 2009.01.19. 16:35:09

A megoldás: mivel az eladó nem kapta meg a teljes ellenértéket, eláll az adásvételtől, a kapott pénzösszeget (a 139 eurót) visszautalja. Akarom mondani kiálít egy csekket. Amiből remélhetőleg a francia bankja is levon 40 eurót, és marad neki 100. Akkor talán észreveszi a csigaevő, hogy Európában él, és talán egy ingyenes eurotransferral könnyebben boldogul.
Btw: eladó ott hibázott, amikor belement a csekkes fizetésbe, illetve előzetesen nem érdeklődött annak feltételeiről.

Impega 2009.01.19. 16:44:35


ebben a levelben minden benne volt.

Amugy ez baromsag, mert ugye franciaban ugy hasznalja az ember a csekkfuzetet mint a regi amerikai filmekben. Kartyavan? nem csekkel. Ezzel nem vedem csak hozzasoltam. AZ OTP MEG KOCSOG ALNOK SZAR

autosave 2009.01.19. 16:50:14

hogyan van ez az ingyenes IBAN kódos euro átutalás? van erre valami EU-s irányelv/jogszabály??

tőlem raiffeisen és cib mindig ezreket vont le! akkor itt az ideje megreklamálni visszamenőleg mindet... jó kis pénz állna a házhoz!

autosave 2009.01.19. 16:53:03

otp-ből nekem csak emlék maradt:
maaaarikaaaa! gyere mán' itt egy (hülye) ügyfél, aki nem csak a nyugdíját akarja felvenni, hanem akar valami banki szolgáltatást és én ahoz nem értek
marika jön, bassza meg ez is minek jön fejjel, mi a gond(!) gizike?

(a gond semmi nem volt, csak annyi, hogy az ügyintézőknek FOGALMA sincs alapvető dolgokról...)

azóta is visszagondolok milyen jó volt felmondani... (és épp akkor lettem X.éves ami felett már sok költséget akartak rámverni számlavezetés címén...)

megsemnyikk@n 2009.01.19. 17:02:13

Sorry, de mar a franciak sem szeretik a csekkeket, max nagyobb osszegnel, de akkor is meg kell varmi a visszaigazolast. fizetes csak kartyaval!!!

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2009.01.19. 17:04:45

az OTP-vel kapcsolatban azért szerintem sokkal inkább a PSZÁF-hez kéne menni, hogy a gold Amex hitelkártyájuk esetében csak a VIP verzió emeli le automatikusan a tartozásodat a folyószámládról, ezért minden egyes hónapban manuálisan kell szarakodnod vele, és nem hogy nincs kiszámolva, hogy pontosan mennyit kell megadnod, hanem direkt úgy küldik ki a kivonatot, hogy ne értsd, mi a pálya, abban a reményben, hogy ha valamit elcseszel, akkor jól megvágnak. mondjuk nekem nem nagyon kell, csak vásárolni szoktam vele, de el se fogadják egy csomó helyen, asszem vissza is adom hamarosan.

Impega 2009.01.19. 17:06:13

@megsemnyikk@n: Nekem nem ez a tapasztaolatom, de ezen nem veszunk ossze.

Konflikt · http://flickr.com/konflikt 2009.01.19. 17:09:51

csak nem sunok hoztak a let a franciaktol??

Impega 2009.01.19. 17:11:48

nem a let a menekult csigak hoztak,a sunoket mar az otpsek szartak ki.

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2009.01.19. 17:12:09

2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról

Tisztességtelen az a kereskedelmi gyakorlat,

(...)

amely érzékelhetően rontja azon fogyasztó lehetőségét az áruval kapcsolatos, a szükséges információk birtokában meghozott tájékozott döntésre, akivel kapcsolatban alkalmazzák

Mikrobi 2009.01.19. 17:17:17

Csak ne szidjátok az OTP-t, tulajdonos vagyok benne, ma is 4,7%-ot csökkent az árfolyamuk. Valamiből ki kell fizetniük az osztalékomat...

dr. Trebitsch 2009.01.19. 17:19:37

1. minimum 30 USD, bármelyik magyar banknál a magánszemély által kibocsátott csekk díja és 30-60 nap várakozás. Én gyakran kapok az USÁ-ból kis összegű csekkeket, mert az amik is csekkbuzik. Ha az összeg 50 USD alatt van, akkor rögtön kidobom, mert nem kapok belőse úgysem semmit.
2. két, az utcán egymás mellett lévő magyar bank között a devizautalás minimum 6 munkanap. De pl. Ausztriából az USÁ-ba, vagy bárhová másnap ott a pénz.
3. Amikor csak lehet, nem magyar bankokat kell használni, van internet és bankkártya.
4. A szóhasználattal 100% egyetértek.

Doki 2009.01.19. 17:24:44

Ez nem trágár levél. Ez őszinte és szomorú levél. Nem fojtotta vissza a kárvallot a benső érzéseit. Amúgy meg tényleg a bankok kurvaannnnyát!

dr. Trebitsch 2009.01.19. 17:27:40

@füredi: @BéLóg: a 30 dollárt tőlem be akarták szedni, pedig nem sajtpapír volt, a legnagyobb amerikai brókercég állította ki, a a Bank Of America Corporation garantálta a kifizetését. Akik 30 USD -et kértek VOLNA: OTP, MKB, CIB... tovább nem mentem, de állítólag mindegyik Magyarországon ennyit kér minimum.

dr. Trebitsch 2009.01.19. 17:29:36

Azért reménykedem, hogy az EU a mobilokhoz hasonlóan egységesíti az EU-n belüli utalások díját is, mert az is nálunk a legmagasabb. És akkor már nem is kell egy magyar bankszámla sem.

Miliko Enoki 2009.01.19. 17:33:08

Én most mondtam fel OTP számlámat, boldogan láttam, hogy aznap kb.10 emberke ugyanígy tett.
Lehúzós banda és a luvnya is túl kiváncsi volt: nyitok -e máshol számlát, ha igen hol? Mennyiért,stb.
Nekem SMS szolgáltatásért vontak havonta 600Ft + üzik száma= x összeg, csak erről engem sohasem értesítettek SMS-ben.

Pöcsköszörű 2009.01.19. 17:37:41

Nagy lúzer lehet aki OTP-ben akar csekket beváltani...
60-70 nap, pff. Nem adtam volna oda.
A google adsense is csekkezett régen (most már van átutalás). Csodák-csodájára (biztos kifogtam egy normális postást) megjött a csekk, elmentem az első K&H-ba, és 2 perccel később a kezemben volt a teljes összeg napi árfolyamon, nem ültek rajta 2 hónapot, és nem volt x ezer forint kezelési költség...
Aki otp-be csekket visz sikeres ember nem lehet, sőt otp-be járni ősi román szokás, miegymás. :D

tommybravo 2009.01.19. 17:42:33

Ember fogja a csekket, bemegy egy rendes OTP-be (Bp. Semmelweiss utca például), ahol azonnal kifizetik az összeget napi árfolyamon. Nekem így ment éveken keresztül, sosem volt probléma.

Az OTP-t bántani túl egyszerű, mivel elég trágya egy cég, de kár olyan pontján piszkálni, ahol korrektebb a legtöbb konkurensénél. Ha téged átvertek, az egy csúnya eset, de ettől még nem általános.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2009.01.19. 17:46:16

a pszáf-nak lehet írni, csak minek. egyedi ügyeket nem vizsgál. itt max megnézi, hogy volt e zavar az ügymenetben aztán lezárja, ill átadja valami tlakhelyhez rendelt kamarai estületnek ahol semmi nem fog történni. (ez durván fél év az életedből) csak felesleges postaköltség.
az otp-vel meg nem érdemes és nem is lehet egyezkedni. egyszerűen nincs kivel. nincs egy olyan szint ahol értelmes és döntésképes emberekkel találkoznál, csak az előretolt droidok vannak. 1 évig vitatkoztunk velük egy lakáshitel mizérián. nekünk úgy 500 e + az ügyvédi költésg bánja. a per előtt egyszerűen visszaléptünk, mert nem volt értelme és belefáradtunk már. (agyilag és anyagilag is) azóta lélekben köpök egyet rájuk és béke van, + velük SOHA, de SOHA többé.....

dr. Trebitsch 2009.01.19. 17:46:43

@tommybravo: ne hasonlíts össze egy google vagy egy bank által kiállított csekket a Gipsz Jakab által kiállított csekkel. Gondolom Neked se egy egyszerű magánember csekkjét váltották be így, itt pedig arról van szó

2009.01.19. 17:48:49

Hagyjátok már azt a szerencsétlen cocilista maradvány ,rothadt OTP-t . Előbb utóbb talán beszarik .Olyan mint a MOL, a magyarokkal baszik ki a leginkább ez a kettő a legdrágább ebben a qurva lehúzós országban mondván hogy lusták vagyunk váltani meg talán szeressük mert Magyar. .....Hát nem

trazz 2009.01.19. 17:49:49

Wow, ez elég vicces egy sztori.
Mondjuk nekem is van egy hasonló vicces történetem. Egy külföldi (usa) pókerklub tagjaként nyertem egy kisebb összeget, ebből tavaly novemberben ki is kértem valami 160$t (pontosabban többet, de 30% adót levonnak belőle). Sajnos az ilyen-olyan kinti jogszabályok miatt csak (névreszóló) csekken fizetnek ki. Az első csekket természetesen lenyúlták a postán.
Aztán decemberben küldtem egy mailt a supportjuknak hogy oppá, nem érkezett meg a csekk. Várjak még a hónap végéig, hátha elkavarodott a levél de megkerül (a kis naívak... nem ismerik a magyar postát. megkerül? itt? :D). Vártam türelmesen. Januárban megint írtam nekik, oké, letiltják a csekket és küldenek egy újat. Egy hét múlva megkaptam a csekket.
Bementem a legközelebbi otpbe, elküldtek, mondván hogy csak a Deák téri vagy a Tátra utcai fiókban lehet beváltani. Bementem a Tátra utcába... És legnagyobb meglepetésemre HELYBEN beváltották a csekket mindenféle kezelési költség nélkül! Gondoltam, a lehúzás az árfolyamon lesz. Ekkor lepődtem nagyot : 206.63 FTot kaptam egy dolcsiért. A környéken van vagy fél tucat pénzváltó minimum, átlag 205öt adtak volna érte. Azt hittem, álmodom.
Azért megkérdeztem az ügyintézőtől hogy ha dolcsiban kérem, mennyi a kezelési költség. Azt mondta, 0.3%.
Tudom, a kurva anyámat. :D

dr. Trebitsch 2009.01.19. 17:50:20

Az OTP-vel egyébként én 1990-ben szakítottam meg az összes kapcsolatot, amikor le akartam állítani az állanó utalást a biztosítónak, és közölték, hogy, hogy azt én nem állíthatom le, csak a biztosító. Vagyis a saját számlámon én nem rendelkezhetem. Kivettem az össze pénzt, utána levélben megírtam, hogy a bent hagyott pénz elég egy havi számlavezetési díjra, a számlát felmondom, és ha nem tetszik, pereljenek be. Így tudtam tőlük megszabadulni.

Cliff 2009.01.19. 17:58:40

egyik ismerosom szinten otp tetu bankban vette fel a sajat lekotott penzet, lekotes lejarta utana es 880.000,-ft felveteleert 7000,-ft-ot vont le a bank "kifizetes" cimen. kerdezte a haverom, hogy erdekes amikor o betette a penzt nem kapott 7 ezret "befizetes" cimen...egy masik bankban miutan megkerdezte ez 800ftba kerult volna.
rohej az otp ugy ahogy van...
az "orszag" bankja...ha nem otp lenne a neve es nem ez lett volna az egyetlen bank regen akkor mar reg a lomtarban lennenek csanyistol ugy ahogy vannak...
regebben amikor en is megszuntettem naluk a bankkartyam (nem veletlenul) felszamoltak 1700ft "lelepti dijat"...ott mondtam nekik: na ezert megyek el!

leviathan99 2009.01.19. 18:11:35

@BéLóg:

"Vomit barátunk nyilván egy ilyen szarpapírt kapott (nem is hiszem hogy ez még van ott!!!!)"

Gondolom csak szofordulat volt. Parizsban dolgozom es ez meg tenyleg van itt, kulonosen elvezetes, amikor a kozertben elottem harman fizetnek csekkel :-)) mondjuk ez ott teljesen normalis, de hat sok minden baromsagot csinalnak, ami sehol mashol nem normalis.
Nem a temahoz tartozik de azert az sem utolso, amikor 3 eurot fizetnek ki bankkartyaval es 3 percig kell varni a bank visszaigazolasara......

dr. Tonyk 2009.01.19. 18:12:45

Mindenki fikázik, de még ötletet nem láttam, hogy melyik bankot kellene használnom!

Bejja1 2009.01.19. 18:13:29

ymre !!
A rendeletek értelmében ki se fizethették volna a testvérednek édesanyád pénzét.
A halálával megszűnt a meghatalmazás. A számlán levő pénz az örökösöké.A hagyatéki eljárás lefolytatása után, közjegyzői végzésre lehet kifizetni.
Mielőtt felháborodsz, pont a te érdekedben.

breizh 2009.01.19. 18:22:48

@Gerolsteiner: Tudod picinyem a francijáknál az ott már Ejrópa. Nálunk meg még a nyugat-Balkán. Rendszeresen fizetek és váltok be csekkeket Fo.-ban. Ott semmivel nem drágább, mint a hitelkártya.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.01.19. 18:24:37

na, tudtam már régóta, miért nem vagyok ótépés:))) és ez is megerősített abban, hogy soha nem leszek az

anutám szokott kapni csekket ámerikából, a kőgazdag testvére támogatja az itthoni ügyintézésben. hát nem egy rokkkkkkefffffelllller, de legalább kifizeti anutámnak az utánmászkálást a hülye ügyei miatt.

na szóval, még mindig a cibnél vagyok (mert ott a pszáf, az adatvédelmi biztos és a rendőrség óta szeretnek engem, de ezt már a törzsközönség tudja), a devizaszámlámra befogadtam anutámat, mint társ.
együtt (anutám már kicsit idős, rémüldözik a bankoktól, még saját számlája sincs, ő a párnacihában bízik) elzarándokolunk a benkbe, mert nincs jobb dolgunk,a csekket betoljuk az üvegablakon a nőnek, hogy írja jóvá, oszt ott figyel a júeszdollár.

azonban ez sem két napig tart, mert ellenőrizni kell a fedezetet meg ilyesmi, de ez minket nem zavar. a kezelési ktg sem óriásiha megyünk világot látni, onnan költekezünk júeszdollárt.

én a napi középárfolyamot kifizetem anutámnak, mégiscsak egy nyugdíjas, én nem nyerészkedem rajta.

dr. Trebitsch 2009.01.19. 18:26:57

@Bejja1: ha nem meghatalmazott, akkor sem veheti fel, társtulajdonosként sem! Ami eléggé furcsa. A Lajtán túl, ahol kulturált bankrendszer van, közös számlát lehet nyitni úgy, hogy "right of survivorship", vagyis a túlélő jogával, ha az egyik fél meghal, a másik fél lesz az egyedüli számlatulajdonos, minden további szarakodás nélkül. Nálunk ilyen nincs, mert akkor nem lehetne mindenféle adminisztrációs költségekkel megvágni a kuncsaftokat.

plutó111 2009.01.19. 18:28:00

Mondanám hogy a Budapest Bank majdnem ugyanennyit vont le. (40$)
Rá is kérdeztem, hogy ezt mire fel, de rákenték a külföldi bankra mindenféle bizonylat nélkül.

Molitorisz 2009.01.19. 18:33:29

@stonedraider: lehet egyedi üggyel is a pszaf-hez fordulni, kivizsgálják, és még csak fél évbe sem telik. Az ismerettségi körből lakáskölcsönnel kapcsolatos ügyintézés körüli herce-hurca miatt ketten is fordultunk hozzájuk. Igaz, a hónapokkal később az otp-től kapott bocsánatkérő levéllel kitörölhettük...
Tapasztalatom, hogy már a pszaf-fel való fenyegetőzés is megteszi a hatását az otp-ben. Egyébként csekkel is megszivattak már.

breizh 2009.01.19. 18:40:48

@Tonyk: Én úgy tudom, hogy a Külker Banknál nem vesznek le ennyit. Igaz ott is kb 30 nap, míg jóváírják.

Wizz Air 2009.01.19. 18:42:47

nem írom le milyen valutanemről van szó , mert az okosok belkötnek ebbe is ...
szóval , kevesebb fizetést kaptam , 5 (x valutával) , és mivel nem elösször fordult elő , már reklamálok minden garasért !
kaptam is egy uj csekket , amit bevittem a bankba , ott kértek tőlem 6 (x valutát) , mert ennyi egy csekk átfuttatása (összegtől függetlenül) .
tehát nem kaptam meg , az elmaradást , mert nem voltam hajlandó fizetni azért , hogy mégnagyobb minuszom legyen .

dr. Tonyk 2009.01.19. 18:48:54

breizh: Ok, kösz!

Egyébként normál itthoni használatra melyik bankot javasoljátok . Fontos lenne a internetes bankolás is.

Cuncimokus 2009.01.19. 18:59:29

Nagyon rendben van ez a nyelvezet, ha bankokról van szó.

Medina Szidónia (törölt) 2009.01.19. 19:00:18

A boltban is megnézed a termék árát, mielőtt vásárolsz, ez is egy termék, banki termék. Előbb meg kellett volna kérdezned az árát (de meg is nézheted, minden bank közzéteszi a hivatalos kondíciós listáját), nem pedig utólag nyafogni és a bankot fikázni!!!!

Wizz Air 2009.01.19. 19:02:26

Tonyk
Én nem javasolnám egyik bankot sem
Tedd a pénzed a párnába !!!

Wizz Air 2009.01.19. 19:04:08

Medina Szidónia
Te bankos VAGY !!!

Sicc 2009.01.19. 19:05:52

OTP folyószámla:

Betéti kamat: 0.2%
A Hitel ua. folyószámlán : 25%

Avagy százhuszonötször akkora kamatot vernek rád, ha tet tartozol, mint ha ők.

Tekintettel arra, hogy az OTP olyan egy gerinctelen szemét, élén a mulimilliárdos Csányival, aki a mi pénzünkön hízott dagadtra, megszüntetem az összes lekötésemet, folyószámlámat.

Az idei folyószámla feltételek vérlázítóak. Én nem tudom, hogy kinek a keze került bele az OTP-be, de gyakorlatilag úgy működik, mint a maffia.

Raha92 · http://www.jabjab.blog.hu 2009.01.19. 19:08:03

Haha.
Nekem 44€-t küldtek, vagyis 10.980 Ft-nak megfelelő pontos összeget.
A CIB mint levelező bank levont 10.000Ft-ot belőle...

Iridium 2009.01.19. 19:22:05

Meg kellett volna kérned, hogy egy zacskó csiga mellé gyömöszölje be az ojrókat és adja fel királyin. Na akkor megkaptad volna a teljes összeget. És még a csigát is megehetted volna.

gpetersz 2009.01.19. 19:25:03

Szerintem ez így teljesen rendben van, egy ekkora paraszttól még a dupláját is levehették volna. Ezzel a stílussal nem is bánnám ha egy ilyen "fifikás ge*i" kint ragadna...

plutó111 2009.01.19. 19:27:10

Medina Szidónia: persze-persze csak az ember nem arra alapozva nyit bankszámlaszámot, hogy hátha kap amerikából egy csekket.
Ja meg ilyeneket mondtak hogy köllött a pénz mert futárpostával vitték a csekket vissza amerikába. (internet, fax, stb?)

dr. Tonyk 2009.01.19. 19:31:31

Wizz Air, párna nem játszik!

Továbbra is várom az: "Ezt a bankot ajánlom: " hozzászólást.

non olet (törölt) 2009.01.19. 19:34:17

"A számlán levő pénz az örökösöké"

kiveve pl. ha...

...van halaleseti rendelkezes
akkor az aki megvan nevezve
es nem resze a hagyateknak.

De biztos van meg mas eset is amikor kifizetheto a halal utan is siman.

Hallgatni arany 2009.01.19. 19:43:41

Haha, én reklamáltam valamit - jogosan - még a nyáron (bankfiókban) erre küldtek egy pofátlan levelet, melynek fele nem igaz, a fele meg önreklám volt.

Nosza, a levelükön talált emilre (reklamacioKUKACdomain) elküldtem ismét a konkrét reklamációt. Többszöri felszólításra is szarank rám, b'sznak válaszolni. Fél év telt el, most már csak sportból is végigviszem a dolgot.

Szerintetek ki legyen a következő címzett? Pszáf? Fogyasztóvédelem? Szabad Európa Rádió???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.01.19. 19:44:00

higgyetek nekem
en sokat eltem otthon is, tul sokat
az otthoni bankok, a mobiltelefonosok, az internetszolgaltatok extrahypersuper haszonnal dolgoznak es meg nagy reszben kotsogok is
ezt merem allitani
husegnyilatkozat, meg szamlavezetesi dij
anyam..............

dr. Trebitsch 2009.01.19. 19:46:38

@Tonyk: én majdnem mindegyik bankot kipróbáltam, szar mindegyik. De egy kell az itthoni utalgatás miatt. Spórolt pénz, kártya, csekk, ilyesmi jobb Ausztria, Dánia stb., (és ma már ez teljesen legális)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.19. 20:02:59

A megoldás: tegye bele egy borítékba és adja fel postán. Így egyik bank sem gazdagszik a tranzakción. Csak a póstások.

magyari 2009.01.19. 20:03:45

@ymre: Húú, NAGYON egyetértek! Osho (ajánlom figyelmbe a Megértés könyve c. könyvét) tevékről ír. Azok ugyanis hülyébbek, mint a birkák. (Meg. Osho indiai - volt. Míg le nem lőtték, ha jól tudom.) Birka-ország, birka-népe. Bólogat mindenre, veszi az lcd kivetítőt - hitelre. Aztán márciusban(?) rájön, hogy hiába rágcsálja a kivetítőjét, nem enyhül az éhsége. Így belerúg a szomszédjába. Aztán meg megy az utcára. És ORDÍT! (Ne legyen igazam, ezt akarnám!)

Perzsa 2009.01.19. 20:04:14

Nekem is volt 2 éve egy hasonló esetem. Csekken kaptunk vmi céges jutalmat...Amikor besompolyogtam vele egy kisvárosi Erste-be...Na az volt egy móka. A fél bank összeszaladt, h mim van nekem. Nem láttak még csekket. Én sem. Na, mire kicsodálkozták, kitelefonálták magukat, előkerült vmi gyakornok gyerek, aki előtte néhány hónapja volt Angliában, és ott a csekk megszokott dolog, na Ő kimondta a szentenciát: ez egy frankó csekk. Azt is tudta, hogy mit kell csinálni vele. Aláírtam, meg ők is, és le kellett szakítani róla az én igazoló példányomat. (Ez volt az én sajtpapirom.) Ezt nekem kellett megtenni, mert nem akarták vállalni a felelősséget, ha elszakad:)) És itt ágazott 2 felé a történet: a bank ott abban a pillatban dönthet úgy, h megveszi tőled a csekket, - legalábbis ők ezt mondták - gondolom napi árfolyamon, és kifizetnek, semmi extra, ők vállalják a felelősséget.
Vagy: bevonja töled, leellenörzi, hogy van-e mögötte fedezet, stb. és ha minden OK - nálam ez 7 hetet vett igénybe...- akko r megveszi és le is vesz egyúttal. 2 éve ez nekem kb. 8 eFt-ba fájt. De korrektek voltak: közölték, hogy ők nem veszik meg tőlem, elmondták az árat, vagy mehetek vele másik bankba.:)

y b 2009.01.19. 20:05:38

100 postból 10 google adsense csekk visszaváltós...jó pénz e van benne?

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.19. 20:08:15

En azt csinalom hogy 100€ beteszek egy boritekba veszek ra 1 db 75 centes belyeget, es bedobom egy postaladaba, amit hetfön feladtam az csütörtökön mar megkaptak, es eddig meg mindig minden centet megkaptak

A fiamnak valuta szamlaja van az OTP-nel, szombaton skypon szolt hogy kene love, amig beszelgettünk elutaltam a Sparkasses szamlamrol, szerdan mar felvette a lovet €-ban es szaladt vele egy penzvaltohoz, mert az jobba fizetett- nekem 10 utalas ingyenes eus orszagba.

Kollegenö ajanlava adott fel levelben 650€-t - nem kaptak meg soha.

Secnir 2009.01.19. 20:08:17

"(18+, extrém trágár)"

azt mondja extrém trágár LOL

nem hallottad kollégámat, mikor kirúgták...

@Tonyk:

lassan írom, hogy megértsd:
takarékszövetkezet.
:D

Mihala 2009.01.19. 20:10:34

@plutó111: Nah ZOOTP... Butapest Bank ezt nekem is eljátszotta, panaszoltam is. Kiderült, hogy az a kedves ángol bank levont még 10 fontot mondván, hogy kis összegű átutalás, és persze vmi 3eFt körüli átutalási ktg.-et + kez. ktg. megint levont a BB... Így lett a szuperocsós használt digigép 9e+(biztosított posta ktg. a lopások miatt helyett) 26e Ft. Oszt nem működött mire megérkezett. Még jó hogy a M.o. Fuji márkaszervíz ingyen!!! javította minden gari nélkül, mondván hogy erre gyári gari van így x év után is. Hálám üldözze őket sokáig...

hbe 2009.01.19. 20:12:04

Na csekkezők. Az én tapasztalatom, tanácsaim, alkalmazható stratégia:
Első és legfontosabb, kerüljétek a csekkeket, ahogy csak lehet. De ha mégis, akkor
A) lehetőség K&H. Hogyha
- A kibocsátó bank országának pénznemében van-e a csekk.
-Nincs rajta a csekken A/C payee felirat, vagy keresztben kék csík.
- 400-500 dollárnál nem nagyobb az összeg
akkor jó eséllyel megveszi tőled egyből a K&H. A megveszi, az ahogy fentebb is írták, pont ez, megveszi. Odaadod, és odaadja forintban az ellenértékét levonás nélkül. Nem beszedésre átveszi, az nem jó nekünk.
Ha valamelyik feltétel nem teljesül, akkor ha van ott számlamúltad, akkor is elég jók az esélyeid, hogy ne beszedésre vegyék át, hanem számlára tegyék, esetleg zárolva. A beszedésről általánosan lejjebb.
B) OTP. A postban történtek tényleg vérlázítóak, de itt nem az OTP szedte le a sápot, és elég jól használhatók csekkeknél. Hasonlóan hogyha
- A kibocsátó bank országának pénznemében van-e a csekk.
-Nincs rajta a csekken A/C payee felirat, vagy keresztben kék csík.
- 400-500 dollárnál nem nagyobb az összeg
akkor jó eséllyel megveszi tőled egyből a OTP.
Ha mondjuk látott már egyszer-kétszer az ügyintéző, akkor lehet nagyobbat is meg fog venni tőled. Szóval főleg ha ott van számlátok, ne adjátok oda beszedésre a csekket. Ha mégis, akkor megint később.

Amit még tudok, de csak ha ott van számlád, az a Rafi. Itt arra kell figyelni, hogy olyan számlára váltsd be a csekket, amiben az ki van állítva, de ez általában is igaz a beszedésre. Mondjuk egy amerikai vagy kanadai USD csekket a Rafi beszedésre fix 10EUR-ért ír jóvá 40 nap alatt. Ez sok, de jobb, mint sok más bank, és jó eséllyel nem lesz közvetítői banki díj. De ha nem azonos számlára teszed, akkor fizetheted a konverziós díjat is mindenhol.

Na és akkor itt jön a beszedési rémálom. Ez kb. egy lutri, de a tapasztalataim az európai csekkekel rosszabbak. Egy német EUR csekk forint számlára 30-40 EUR, mire megjárja a közvetítői bankot. Itt elemi, hogy EUR számlára rakd be, akkor sokkal jobbak az esélyeid, persze nem biztosíték.

Egy usa csekk USD számlára szintén elég jó szokott lenni, ritkán van közvetítői levonás. De ne tegyetek EUR csekket forint számlára beszedésre. Ha a csekk EUR és EUR országbeli, és EUR számlára teszitek, lehet reklamálni, hogy miért vágtak meg a közvetítők.

Ami garantált szívás, ha nem megy az A-B opció, és mondjuk egy amerikai banktól van fontban csekketek, vagy fordítva, akkor érdemes az A helyen olyan nemű számlát nyitni, és arra beadni egyből.
Nincs egzakt jó taktika, próbálkozni kell, de ha valakinek muszáj csekkeznie, remélem hasznos volt amit írtam.

halihalo 2009.01.19. 20:18:15

Én is otthagytam az OTP-t... De "örömmel" olvasom, hogy nem kellett megbánnom.
Többen kérdezték, hát leírom: Tudjátok, hogy van Magyarországon olyan bank, ahol nem számolnak fel kezelési költséget semmilyen utalásodra, nem kell havi díjat fizetned, és a kártya is ingyen van? A készpénzfeltvtelért fizetni kell, de fix 199 Ft-ot. Ja, és a látra szóló kamat most épen 8,5%.
Olvasatok emberek, és hasonlítsátok össze a feltételeket!!!

Nagypipa 2009.01.19. 20:18:58

Haver, ne írj a PSZÁF-nek. Én írtam a PSZÁF elnökének (akit véletlenül és sajnálatosan régről ismerek) és egy köcsög főosztályvezető válaszolt helyette. Szerinte minden OK, az OTP a világ legjobb bankja, stb. És persze az üzletszabályzatban minden benne van. (Csak éppen konrkétan ez nincs benne...) Feladtam, mert ez a ország egy köcsög ország, a PSZÁF törvény-szarrágó - a nagyméltóságú kollegák "értelmezik" a jogszabályokat, persze sohasem az ügyfél, hanem mindig a bank javára. És ha valami nem tetszik neked, fordulj az Alkotmánybírósághoz, majd 12 év múlva rámozdulnak az ügyedre. Látod, amikor "válság" van, akkor sem Neked, az ügyfélnek segít az Állam, hanem a bankok segítségére siet. Hányadszor segít nekik? És hányadszor neked?

halihalo 2009.01.19. 20:24:21

@Tonyk: Lásd a halihalo 2009.01.19. 20:18:15 hozzászólást

Dzsok 2009.01.19. 20:31:29

Mivel mi az ojrópai únió tagjai vagyunk meg a franciák is, ezért mindenképpen kerülni kell az eu bankok közötti átutalást meg a banki csekkeket.

Az amerikai paypalt érdemes használni európában ekkora összegű pénzmozgásokra, mert gyorsabb, olcsóbb mint az eu csekk vagy bank átutalás.

nem várt fordulat 2009.01.19. 20:35:22

én is úgy jártam, ahogy írták már.
bementem a bankba, letettem a csekket, és megkaptam érte a teljes összeget forintban. adsense google csekk volt. ez az OTP a III kerületben a flóriánnal szemben.

érdekes mondjuk, mert egyszer meg egy 530$-ból csak 460-at kaptam meg egy másik banknál, de ott is egy csomó időbe tartott. nem tudom min múlik.

lasszko 2009.01.19. 20:40:32

Örök igazság:banknál,vagy biztosítónál ne remélj semmi jót!
Te csak rosszul járhatsz!

aneurysm 2009.01.19. 20:48:21

Nemrég kártyával fizettem, OTP zárolta az összeget, majd amikor 2 héttel később lekönyvelte, látom a kivonaton, hogy háromszor emelték le az összeget. Aztán pár nap múlva visszarakták. Ezt magyarázza meg nekem valaki.

Perzsa 2009.01.19. 20:48:52

Ja, egy kollégám ugyanebben a kisvárosban, másik bankban, ugyan ezért a csekkért - összeg - 10 perc alatt megkapta a lét a számlájára. Igaz, hogy kb. 3 hétig zárolva volt ez az összeg, de legalább nem vették le.
Egyébként nem olyan hűde trágár a cikk. Inkább: ami a szívemen, az a számon :) Ami érthető is, ha a küldött lé majd' negyede beszakad.

zsoci 2009.01.19. 20:51:27

Teljesen egyetértek a magyar bankok rablók.

Csak azt mondjátok meg miért kell ékezetek nélkül írni ? Nem igaz hogy nem tellik ékezet klaviatúrára !!

Ezt mért kell ?

Nagypipa 2009.01.19. 21:01:28

Ne dobd ki az amerikai csekkedet! A Dollár még mindig jobb, mint a forint. Beváltjuk számodra és a forint ellenértéket átutaljuk bármelyik magyar bankban vezetett számládra. Egyetlen feltétel: a csekk nem lehet hat hónapnál régebbi (a csekken szereplő dátum a mérvadó). Az eredeti csekket hat hónapon belül kell depositálni a bankunkba. Ha érdekelnek a részletek, írj a címünkre: fleximpex@charter.net

Cliff 2009.01.19. 21:14:43

zsoci: recesszio van!!!! sprlnk a btkkl!!!!tdd t s!

Nagypipa 2009.01.19. 21:24:16

@Tonyk: használj bennünket: nem vagyunk bank, viszont elégedett leszel. fleximpex@charter.net

birdito 2009.01.19. 21:30:40

A k. PSZÁF lófaszt se fog dugni a seggedbe. Először megírja, hogy 30 nap múlva válaszol, majd megírja (40-50 nap múlva), hogy lófasz a seggedbe, nem történt semmi.

Én írtam a PSZÁF-nek, mert az egyik köcsög biztosítónak 60napra sem sikerült választ adnia. Majd mikor becsatoltam az újabb levelem mellé egy rendőrségi feljelentést, másnap megjött a válasz.
A PSZÁF-nek is időközbenmegküldtem, arra a biztosító nem reagált. Nem félnek ezek tőle. Na ás mit írt a köcsög sóhivatal? Na mit? A biztosító bocsánatot kért, legyen nekem ennyi elég, nyugodjak meg, semmi nem történt. Ennyi.

1third 2009.01.19. 21:33:09

Az OTP nem csak azt rabolja ki, aki csekket kap - hanem mindenkit. Gusztustalan, undorito tarsasag, aluliskolazott, de hatalommal megjutalmazott ugyintezokkel. Peldaul, egy Biro Lajos utcai fiokban a bankkartya ugyentezo nem tudja, mi a FedEx es a DHL, nem ismerte az e-mail kifejezest, es fogalma sem volt, hogy mit jelent az, ha a kedves ugyfel egy masik idozonaban el, mint o. Azt mar meg sem emlitem, hogy en, a telefonon beszelo allat nem vagyok ugyfel, mert nem terdepelek az asztala elott szemelyesen.
Ja, es nem mellekesen, 8 honapja nem kepes eljuttatni a bankkartyamat...
Tudom, nem lehetek sikeres ember, mert az OTP-nel van a bankszamlam...
De vajon csoda, ha hanyingert kapok a Mo-n uralkodo viszonyoktol...???

Jomunkasember 2009.01.19. 21:34:40

Sajna még néha is kapcsolatba kerülök OTP-vel. Időnként komolyan azt várom, mikor bemegyek a fiókba, hogy odajön hozzám a biztonsági őr, és elkéri a belépődíjat.

De a legnagyobb kárt 4-5 éve sikerült összehozniuk:
Lakást vettünk, és a feleségemnek volt OTP-s lakás előtakarékossági számlája. Az ár egy részét annak kellett volna fedeznie. És a pénz csak úgy „eltűnt” az oroszlányi és a paksi OTP fiók között. 850 eFt-ról volt szó, ami akkoriban még nagyon sok pénz volt. A kis dögök meg simán letagadták: az Oroszlányiak szerint ők elküldték, a Paksiak szerint meg nem kapták meg. Közben végig a lekezelő „nincs kedvem dolgozni” OTP-s ügyintézős stílus. Néha látványosan megsértődve, mikor megjegyeztem, hogy azért kérek mindenről írásos tájékoztatást is, mert nem bízom bennük.
Nem volt kis meccs. Sok várakoztatás, száz km-es utazásokkal tarkítva. Három hónapig tartott mire előkerült. Az persze azóta sem derült ki, hogy ki volt a béna és, hogy megjutalmazta e cégvezetés a „jó” munkájáért.

A paksi fiókvezető legalább a végén elnézést kért, de az oroszlányiak még arra sem vették a fáradságot. Sőt mostanában a „jól végzett munkájukon” felbuzdulva anyámat kóstolgatják:
Pár éve önszorgalomból kiutaltak neki egy hitelkártyát. Ő persze nem kérte. Ezt meg is írta nekik, át sem vette a kártyát, de azért a cég jogásza nemrégiben elkezdte fenyegetni, hogy a számlavezetés, egyéb járulékos költségek és persze a kamatok miatt már közel 100 eFt „adósságot” halmozott fel, amit ha nem fizet be, nagy bajba kerül.

Inkorrekt banda. Tényleg fosztogatják az ügyfeleiket. Persze avval nyugtatják magukat, hogy a belső ügyrendjük szerint járnak el. Csak azt furcsállom, hogy senki nem veszi észre, hogy ez az ügyrend nem kifejezetten törvényes.

Dr Kangörény 2009.01.19. 21:35:44

Mindenkinek a rák egye ki a belit, aki az otp-vel bizniszel.

1third 2009.01.19. 21:40:27

@birdito: Pontosan igy van, a PSZAF szerint az OTP nem csinal semmi torvenytelenseget. Az en ugyemben sem, miutan a 8 honap alatt sem megkaphato bankkartyam miatt mar az elso napon levontak a dijat, es minden evben le is fogjak vonni, meg ha soha nem jutok hozza, akkor is.

(csak zarojelben kerdezem meg, hogy sztem a PSZAF-ban nem a masodallasu OTP ugyintezok ulnek...????)

Etihad 2009.01.19. 21:45:37

A PSZÁF majd küld egy levelet az otpnek h foglaljanak állást az ügyben és utana ügyfélnek küldenek egy levelet hogy nem tehetnek semmit.

Amugy minden banknak (még az otpnek is) van hirdteménye abban benne van h az ilyen hülye csekkeket mennyiért vátják be.

Amugy azt én sem értem hogy a mai kínálat mellett ki a vérzivataros franc az otp ügyfele aki szeret állva ügyintézni szocreál milliőben.

tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2009.01.19. 22:05:36

> Zord Kaszás 2009.01.19. 17:33:08
> Lehúzós banda és a luvnya is túl kiváncsi volt: nyitok -e máshol számlát, ha igen hol? Mennyiért,stb.

azért kérdezte mert ő is meg akarja szüntetni :|

endre817 2009.01.19. 22:07:33

Sziasztok!
PiCsányi cége valóban egy rablóbanda.
3 éve egyik legjobb barátommal esett meg a sztori: cca. 800.000 jó magyar forintot vett fel kp.-ben, mert kellett. Ám nem nézte meg, miért is tette volna egy bankban. Egy másik helyen fizetni akart, de kiderült, 10 bankó, N.B.: 200.000 forintocska hamis. Mire visszament, mondták, az átvételnél kellett volna ellenőrizni, hamis-e! A rendőrség csak röhögött, semmi nem történt azon kívül, hogy lefoglalták a lét, és évente 3x jár bíróságra, mert a hamisító bandát elfogták. Se pénz, se posztó. Ugyanez az eset esett meg Szegeden is, ugyanabban az időben. Hogyan került az OTP-hez a hamis pénz??? Erre senki nem adott választ.
Csak egyet tudok érteni azzal, aki símaszkban és pisztollyal lép az OTP-be üzletelni. Egyenlő partnerek, egyenlő esélyek. :-) Endre

kisgalád 2009.01.19. 22:21:19

Most együtt kéne éreznem a postolóval. Nem megy. A stílusa Ede tanultabb unokatestvérének felel meg.

Hála az égnek, az OTP-t rég elkerülöm a színvonalas és kedvező árú szolgáltatásai miatt, még a gondosan megválogatott ügyintézők ellenére is.:)))

ski 2009.01.19. 22:29:27

Helo!

Talán nem ártana megnézni a bankok cégkivonatát!
Látjátok ti ott valahol azt, hogy jótékonysági intézmény?
Szerintem nem!

Ez ennyibe kerül és ennyi ideig tart.

zahor103 2009.01.19. 22:31:58

akinek a Zótépében van a pízze, az sikeres ember nem lehet.
ajánlom az AXA-t (régi nevén Ella)
magas a kamat lekötetlenül is, és egy fikányit se nyúlnak le a pénzedből!
szevasz

hbe 2009.01.19. 22:33:12

Azért félve leírom, be nem tenném az OTP-be a lábam, de ebben az esetben ők annyit kaptak, ami le van írva: CSEKK 136,36 EUR KÜLF KTSG 42,75
Azaz az OTP-hez 136,36 EUR érkezett be, a többit a közvetítő bankok szedték le útközben. Beszedésre átadott csekk, Európa, 2009.
Amit ez a post így elér, az az, hogy az eddiginél is szarabb lesz csekket beváltani. Valaki megnézi az OTP-nél, aztán a 10:23-as brainstormingon rájönnek, hogy figyelj már, annyi gond van ezekkel a csekkekkel, valamit csesszünk már, hogy senkinek se jusson az eszébe beadni még ennyire se, akkor gond sincs vele.
Kicsit több tárgyszerűség és kevesebb szenzációhajhászás jót tenne a homárnak.

endre817 2009.01.19. 22:33:48

@ski: A tisztesség nem azonos a jótékonysággal. E

endre817 2009.01.19. 22:35:08

@kisgalád: Ld. ski-nek küldött megjegyzésem. Ha Te lettél volna sz@rban, vsz. együtt tudnál érezni magaddal. E

v2peti 2009.01.19. 22:51:46

Nekem van OTP lakástakarékpéntárom, de eddig akárhány ügyintézésem volt vele, úgy néznek rám, mintha havonta vagy félévente lenne ilyen ügyfelük. Nincs is formanyomtatványuk, úgy kell sima A4-es papírra leírni, hogy mit akarok módosítani.Mondom nem igaz, nem 1970-ben vagyunk, hanem 2008-ban. :(

glad az egyetlen 2009.01.19. 22:55:11

Hát aki a mai világban még papírforma csekkel intéz egy ügyletet....

Ott a Moneybooker és a Paypal erre a célra.
A legtöbb országban így "büntetik" a papír alapú tranzakciókat.

Szilvapeti 2009.01.19. 23:02:40

Nem kell külön szidni az OTP-t, mert "némelyik bank mind egyforma". Más kérdés, hogy elavult fizetési móddal ilyen költségek járnak.
Különben is: TÖBB FIZETÉST A BANKÁROKNAK!!!

Legközelebb küldd ki érte a nagymutert ingyé, beváltja ott és hazahozza. Hátha olcsóbb lesz meg gyorsabb, meg a nagymuter is hálás lesz.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2009.01.19. 23:32:30

gugliba írjátok be, hogy zeit 3 vagy zeitgeist 3 Ott láthatjátok a pénz születését, a pénz semmisségét, a bankok lenyúlásainak kezdetét. Már jó sokszáz éve így csinálják... Ez pedig egy aranyos anomációs film a pénz születéséről: www.korszellem.net

Jó reggel a való világban!

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2009.01.19. 23:33:46

Bocs, animációs :-) mint az OTP.
Fontos!!!!!!!

MsTaurus 2009.01.19. 23:34:57

@BéLóg: Nincs igazad. Tavaly meghalt anyukám. Bemegyek az OTP-be. Mondom, tovább vinném a számlát, írják át a nevemre(olyan jó pin kódja volt). Válasz: Azt nem lehet. Meg kell szűntetni. Megszűntették ott helyben. Rá néhány hónappal meghalt apukám is. Újra OTP. Kérdezik: Viszi tovább a számlát? Mondom nem, szűntessék meg. Megszűntetik, ott helyben. Talán az volt a probléma ymre testvére esetében, hogy a művelet igen sok papírmunkával jár, és lehet hogy meghaladta az adott OTP-s hölgy/úr szakértelmét vagy egyszerűen lusta volt. Mindenesetre, amikor arra került volna sor, hogy apukám devizaszámláit is megszűntessem (mindegyik devizanemhez külön számla tartozik és előbukkant még egy 0 egyenlegű számla is) én magam hátráltam meg a macera előtt, csak az üreset szűntettem meg.

Marty Mcfly 2009.01.19. 23:35:33

Én USA-ban dolgoztam 2 évet, majd a megtakarított lóvét "cashier's chek"-en hoztam haza, mert az átutalás durva összeg lett volna (a kinti bank miatt is). A csekket OTP-be vittem beváltani, majd kb 30 napot kellett várnom az összeg tényleges megjelenésére a számlámon!!! Ja, az amerikai bank (felhívtam őket), már a 3. napon fedeztették a csekkem! Mi a fasz történt 27 napig? Jobb bele sem gondolni! Azóta megbántam, jobb lett vna mégis a drágább átutalás...
OTP SUCKS!!!!!!!!!! Nincs is már ott számlám!!!

gloriamundi1 2009.01.19. 23:40:05

A csekket a bank vszeg beszedésre vette át, ami azt jelenti, hogy postán küldi ki a kibocsátó banknak, az pedig utalja az ellenértéket. Hát ez nem egy-két hét, pláne az évvégi ünnepeket közbeiktatva.
Az még jobb, ha a kibocsátó bank és az OTP nem állnak közvetlen kapcsolatban, mert akkor közvetítő (u.n. levelző) bankok adják tovább egymás között a lóvét. Persze mindenki megkapja érte a maga pici, de fix díját. A kibocsátó bank meg levonja a csekkbeváltás és az utalás valszeg minimum díját, ami lehet akár 20-30 EUR is, és az OTP már csak a sor végén áll a saját díjával.
Bizony csekket kapni gáz.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.19. 23:41:13

Akinek az OTPnél van számlája, sikeres ember nem lehet.

Új híreim vannak számukra: Kádár et. beadta a kulcsot, szabad piacgazdaság van, oda váltotok, ahova akartok.

CConstantine · http://www.xenu.net 2009.01.19. 23:44:36

OTP xarrágó cég (xRt)
az indulatokat megértem.

nézzétek meg a chf személyi hitelek otp-s kamata eddig azért drágult mert a svájci banki alapkamat nőtt. megértem.
1-2 hónap alatt azonban több százalékot nőtt otp-nél megint a chf kamata (nem a váltási/árfolyam költségről van szó!), miközben a svájci alapkamat csak csökkent!
pszáfnál magyarázza meg az otp az ügyet.

otp home banking: évente kb 1 milliárdot költ az otp rá, az IQSYS-nek fizeti. csak látnám rajta hogy mire megy el a pénz. még azt sem jelzi az oldal, hogy külföldi EUR átutalás esetén mi az általuk elfogadott számla formátum. ha tévedsz, próbálnak plusz ktg-kkel terhelni. aztán reklamálhatsz.

másik otp adalék:
simán rábeszélték előttem Apám hogy fizessen a hitelkártyájára életbiztosítási kiegészítést.
Bment 1 évvel később is rákérdezni, hogy ez minden halálesetre vonatkozik, és hogy nem fogják örökölni akkor a hitelkártyája tartozását.
mondták mindenre kiterjed.
amikor meghalt (RIP) akkor meg kiderült hogy csak baleseti halálra vonatkozik, és bocs, biztos mi értettük félre, és nem érdekli az se őket, hogy én is hallottam mit mondott az egyik munkatársuk.
OTP-Garanciánál tudnak rengeteg ilyen félretájékoztatási ügyről, de hiába szóltak, nem képzik a munkatársakat.
utána teszteltem három különböző otp fiókban, hogy A és C hitelnél és hitelkártyánál milyen biztosítás van alapból benne és mit lehet kérni.
Teljesen mást mondtak a három fiókban.
no comment.

gloriamundi1 2009.01.19. 23:44:54

Ja, és a PSZÁFnak emiatt tök fölösleges szólni. Ez így működik és kész.
Mint exbankár szívből sajnáltam azt az ügyfelemet, aki ebayen vett egy kütyüt, tán 52 EUR volt. Ő bezzeg utalta, csak valami nem stimmelt, így a fogadó bank visszautasította, ami az ő kondíciós listájában 20 EUR/db. És erre jött a normál utalási költség, methogy a lóvé megjárta az utat oda-vissza. Az egész nem volt több 35 EURnál.
Neki sem volt szerencséje.

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2009.01.19. 23:50:00

Tonyk:
Nyaron otthon voltam es en is probaltam mar tanacsot kerni itt hogy szavazzon a tarsasag:
www.ertekelem.hu/kozosseg/polls.php

Eleg keves szavazatt ami azt jelenti a Szabad Piac Gazdasag otthon nem mukodik... de a Raffibank latszik alegjobbnak.
Ott is vagyok de meg igy is ugy erzem, hogy a legnagyobb rablo banda amikor osszehasonlitom a legkapitalistabb bankal az usaba. legyen az CITI, Bank of America, JP Morgan vagy akar a sarki Eastern Bank.. Mindegyiknel olcsobban nyitok, vezetek szamalat..

Perzsa 2009.01.20. 00:21:49

Ebből valóban egy jó kis OTP reklám született. OK, olyan, amilyen, nem kétlem, korábban is sok "jót" hallottam róluk nagyon sok embertől, de azért az ügyfeleik "mi" vagyunk...ez kit minősít?
Ja, igen: engem nem az Erste húzott le, hanem valamelyik USA-beli. Ezek csak egyszerűen ökrök voltak - és persze én is... - évek óta náluk van némi dellám, oda megy fizum, lekötve is volt, mégsem mertek megvenni egy ezeregyszáz dolláros csekket. OK, elfogadom, hogy jogos. De azért elmehetnek a búsba.

gloriamundi1: az a lé semmiféle utat nem tett meg. Sem oda, sem vissza. Esetleg számítógépen bogarásztak. Nem galambpostával...

Xezs 2009.01.20. 01:26:27

Jó írás, tetszik a stílus. Üde színfolt a sok jajongó (jó, ő is jajong de vicces) ripacs poszt közt.

baliquez 2009.01.20. 01:41:08

Ha nem teccik el lehet menni, tessék. Aztán ha mind jól elmentünk akkor majd egyszerre visszamegyünk és átvesszük a hatalmat, jó?

tiborc2008 2009.01.20. 01:43:08

Abszurdisztánban már csak így mennek a dolgok, minden rabló multi segge ki van nyalva, azt tesznek, amit akarnak. Nem ótépénél bankolok, hanem a minden évi legjobb banknál (saját maguk, meg valami gittegylet szerint, akinek legtöbbet tejelnek, ezért minden évben asszongyák, hogy ők a legjobbak). Egy csipcsup 20-30 eurós külföldi átutalás tavalyelőtt még 3000 pénzbe került náluk, tavaly már "csak" 1800 körül. Van valami EU-direktíva, hogy EU-n belül ugyanannyiba kéne kerülni egy utalásnak. Két éve ötvenszer, tavaly már csak harmincszor annyiba került. Közeledünk ajroppához...

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.01.20. 02:20:15

Tevdes, hogy az atutalasnal mindent megkapsz. Ha nem ikszeli be az ugyfel, hogy atvallalja a te koltsegeidet is, akkor teged, a fogadot is levesznek. Persze nem ennyivel, engem 2EUR-ral roviditettek meg azert, hogy 'fogadtam' a penzt szinten Fro-bol. Visszafele olyan 12 EUR volt 805EUR kuldese (mert en atvallaltam a partner koltsegeit). Es ez meg semmi - ha az USAba utalsz, akkor meg sem tudjak elore mondani, hogy mennyibe fog kerulni. Mert nem tudjak, hogy pontosan merre megy a penz. (Lofaszt nem tudjak, valahol le van rakva az a routing, kulonben sosem erne oda.) Felhaborito. Ja, az EUn beluli utalasnal sem tudod meg, hogy mennyibe fog kerulni. Meg egyaltalan hogy mi a frasz kerul 10-12EUR-ba azon, hogy atkuldenek nehany tiz bitet? Foleg akkor, ha orszagon belul 40-50-250 Ft (250 persze a cegeknek, mert azokat jobban le lehet huzni ugyanazert a szolgaltatasert, mivel bankolni kotelezo).

yappari 2009.01.20. 02:24:27

Tonyk 2009.01.19. 19:31:31

Az a tudtátoke-bank az Axa, régebben Ella volt. De jaj, ha nem pesti vagy, vagy nem bízol a telefonos-netes bankolásban.

A nem direkt bankok közül szerintem a legkevesebb fika a Rafit, K&H-t, Cibet szokta érni. Ezen belül már tényleg az dönt, hogy alapvetően mire kell a számla.
Én OTP-ről váltottam rafira. otpnél egy csekk befizetése netbankon 220 ft volt, számlavezetésire nem emléxem. most a legdrágább rafis folyószámlám van havi 600-ért, viszont ingyenes minden átutatás. Havi három csekk után tehát már jó vagyok. Én kb. 20-at utalok egy egy hónapban, a többi spór meg többszörösen fedezi az egyéb költségeket. Mondjuk legutóbb kitalálták, hogy sms értesítő küldése 20 ft, ami 30-40 tranzakciónál már szép összeg, így azt le is mondtam.
De a kártyámat még egyszer nem köpte ki semmilyen terminál, bárhol is jártam a világon.

És legalább nem hülyék. Az otp-nél van amexem, és egyszer elkéstem a törlesztőrészlettel. Kaptam is egy levelet a -13000 bünti mellé vmi olyan szöveggel, hogy sajnálattal kísérték figyelemmel a számlatörténetemet, ezért a kénytelenek korlátozni a hitelkeretemet. Eddig 600e ft volt, és nem fogjátok elhinni, az új limit 595! Ezen azóta röhögök. Két hónap múlva újabb levél, hogy örömmel látják, hogy jó törlesztő vagyok, jutalmul az új hitelkeret 700.

Elég sünös-lollos, nem?

dalex 2009.01.20. 02:32:57

Kirabol a bankod?

Régi kedvencem a témában.

dalex 2009.01.20. 02:35:14

Kirabol a bankod?

www.youtube.com/watch?v=bcYdYYB2zQE

Régi kedvencem a témában.

nitaku 2009.01.20. 03:01:42

Elöször még 2004 ben volt egy írországi adóvisszaigénylésem szédelegtem a hivatalos állami csekkel,- OTP nél azt mondtak /ahol pedig talán még akkor is volt számlám/ ,h adjam oda és rakjak be 150.000 FT ot igen 150 ezret!

Kössem le és fél év múlva kifizetik a csekket!!!!

Ezután a K&H ban azt mondták ,h kp megveszik azonnal,- kérnek belöle pár € t.

Számlám se volt semmi , pikk pakk nyitottak egyet majd bezárták pénz a kezemben volt.

Ezután persze meg sokszor mentem be mindenféle csekkel ,irországi adó visszaigénylés többször ,- ,angliai gépkocsi biztosítás visszaigénylés,- azonnal fizettek és MINIMÁLIS pénzt vettek csak le, 240 € nál 9 € vagy valami ilyesmit.

K&H bank a legjobb,- ez tény.

A sima debit kártyájuk is dombornyomott chip&pin*.A debit kártya! Nem a credit.-

*chip&pin azt jelenti chippel felszerelt kártya amihez kell a pin számot is tudni.

Angliában nem is fogadnak el más kártyát 2006 márciusától hivatalosan,- sok magyar bank meg most is égő módon a régi kártyákat adja ki.

Akkor mentem át a K&H hoz amikor azt mondták egyszer angliában egy fizetésnél "ugye tudja ,h ezt a kártyát nem volna szabad elfogadnom " meg "menjen be a bankjába új kártyáért "

Na ekkor mentem be a K&H ba és azóta sem bántam meg.


Raiffeisen bankról pedig csak annyit ,h egy ismerősöm sehol,- ismétlem sehol nem tudott egy automatából sem pénzt kivenni ,- amikor felhívta tőlem a rafit és felháborodottan panaszkodott a válasz ez volt "igen tudom nekem is hasonló problémám volt amikor angliában voltam."

Inter-Európához meg ne menjetek ha jót akartok,- nekem a végén a rengeteg duplikálás és minden után még egy 150.000 Ft os rekordot is kivettek amivel szándékoztak röviditeni engem.

A számlavezetésük érdekes; ha leveszel az a következőképpen néz ki: levét 120.000 feltét 120.000 ft levét 120.000 kérdeztem miért van ez így? A fiókvezető válasza "nem tudom "

A pénzem végül pszáf feljelentés után 2 nappal visszakaptam.

Minden egyes szó amit itt leirtam igaz , és vállalom érte a felelősséget megkeresés esetén.

fckyou 2009.01.20. 04:50:42

Részemről OTP:

Junior számlám volt - nem igen használtam -, és egy ideje ilyen 3-500 forintokat huztak le havonta a számlámról. Bementem, mert kijött hogy -500 forintban vagyok.

Erre a következők derültek ki:

1. ha 24 éves kor után nem viszed be az iskolalátogatási igazolást, akkor automatikusan lakossági számlára tesznek. Erről persze b@sznak akár egy e-mailt is küldeni, hogy "paraszt, holnaptól 2x annyit fizetsz". Hölgyemény válasza: minek arról értesítés, benne van a számlaszerződésben - ja b*meg 16 évesen kötöttem és mind a 100 oldalát átolvastam emiatt.

2. van egy úgynevezett "nem teljesült" számlavezetési díj OTPnél. Értsd: havi díj lenne 300 huf, de ha nincs ennyi a kártyádon, akkor 600 huf. Végülis hamár paraszt az OTP, akkor legyen k.nagy paraszt:)

3. mondom, ok lemondanám/megszüntetném a számlát, pont a fentiek miatt. Erre hölgyemény kedves válasza: "Egy ügyfélbe nem hal bele a cég"

Szal igen, lehet egy ügyfélbe nem hal bele az OTP, de nekem van egy magán, és 4 Kft számlám.... ugye így már azért jobb ügyfél vagyok igaz? - persze rendes banknál vagyok, nem OTP.

fckyou 2009.01.20. 04:54:30

Csekk ügyben:

Undorító, hogy ez van. A csekkek elmaradt béna dolgok, de csomó országban működnek. Az egy másik probléma, hogy a magyar bankok kb 50 évvel le vannak maradva az egész fejlődésben.

Tehát nekik 60 nap ellenőrizni, hogy egy csekknek van-e fedezete. Ez ugye rendes helyen úgy működne, hogy beírod az egységesített banki rendszerbe a csekk adatait, az meg kiadja, hogy van vagy nincs fedezet. stb...

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.01.20. 05:59:45

Nekem a fasszopó otp nem akarta kifizetni a számlán tárolt pénzemet (850 ezret akartam felvenni), mert nem volt nálam lakcímkártya csak jogosítvány, két otp-s hitelkártya, személyi, a lakcímkártya fénymásolata és az útlevelem.
10 éve ugyanoda járok, az a szuka aki most vezetőként élősködik, többek között az én pénzemből is, még betanulóként pislogott ott amikor nekem már régen számlám volt náluk. Rajta múlt, hogy kiadják e nekem a SAJÁT pénzemet amiért több ezer forint kezelési költséget vontak le mikor beérkezett a számlámra egy másik otp számláról. Azt mondta nem adhatnak ki ekkora összeget egyben, 250 ezer a maximum. Mondtam,hogy akkor kivennék 3x250 ezret, plusz a maradékot. Mire a csaj mosolyogva közölte, hogy hihi, mivel nem tudom magam igazolni így nehogy már azt higyjem, hogy majd
részletekben kiadja...

(a lakcímkártyám nem találtam, az okmány iroda éppen 2 napos szünetet tartott, a pénz pedig kellett volna, mert arra való)

kpityu2 2009.01.20. 06:02:01

Lámpavasra minddel.

kpityu2 2009.01.20. 06:05:59

Akkora nyereséggel dolgoznak, hogy csődbe vitték a világgazdaságot. Mert nincs az az ipar, mezőgazdaság ami képes lenne kitermelni a nyereségüket. Hacsak nem a kábítószerkereskedelem. De azért mentsük meg őket. Abcúg.

Winettou (törölt) 2009.01.20. 07:29:27

Sziasztok, szerencsés alkat vagyok, nekem csak egy kérdésem van, amit nem értek: a bank piaci szereplő. Hogy lehet az, hogy az általunk megkötött piaci szerződést (bankszámla, hitel, bármiyen más pénzügyi szerződés) egyoldalúan módosíthatja? És ha már módosítja, miért elég ha kiteszi a bankban, és miért nem kötelező előtte engem a módosítás tényéről írásban/postai úton/emailben értesíteni, és a visszajelzésemet várnia?

Most őszintén, ki jár be a bankba két hetente a kondíciós listák változásait olvasgatni? (önkormányzat kifüggesztett határozat ugyanez) Vagy csak én vagyok ilyen lúzer, és mindenki ismeri az összes változást? :)

ikke i drift 2009.01.20. 07:56:40

@Winettou:

Azért, mert ilyen szerződést írtál alá velük. Ezt bármelyik piaci szereplő megteheti (lásd pl. telkócégek), ha elég erős(nek képzeli magát).

phoenixke 2009.01.20. 08:11:05

Az én sztorim is lehetne egy levél. 2002-ben váltam el a drága otp-től a következő történet miatt. Külföldön dolgoztam egy projekten, majd vártam a pénzt. Az átutalás megtörtént, beszkennelve láttam is a 6000 eurós visszaigazolást... Két hét után többször is benéztem a kedves vállvonogató ügyintézőkhöz, akik közölték, hogy már pedig ilyen átutalás nem is volt. Harmadik hét után elértem a gülüszemu asztalborogatós állapotot... Végül egy budapesti fiókban egy tényleg segítőkész fiókvezető kiderítette, hogy a pénz bizony a vidéki számlavezető fiókom függőszámláján ragadt... Ott pedig örömteli "Tényleg!" felkiáltással átvezették a számlámra... Ki kamatoztatta? Vagy ilyen a rendszer?? Vagy szándékosan ilyen, lehessen kamatoztatni? Nem tudom, mert nem érdekelte őket a panaszom. Cserébe minden pénzemet át vittem egy korrekt bankhoz akik boldogan kezelik a pénzemet ...

Ferry 2009.01.20. 08:15:20

Az a baj, hogy fingod nincs egy ilyen csekk beszedésének folyamatáról (és költségéről) + tájékozódhattál volna előre. A franciát is meg lehet érteni, mert nálunk ez a legelterjedtebb fizetési mód.

Ferry 2009.01.20. 08:16:41

@Ferry: mármint náluk (nem náluNk)

Winettou (törölt) 2009.01.20. 08:26:19

@ikke i drift: gyenge érv, törvényben rögzítették nekik ezt. Mond egy olyan bankot, ahol nem így működik, és elmegyek lefényképezni. :)

Winettou (törölt) 2009.01.20. 08:27:42

@ikke i drift: mármint helyesen: mondj:)

Csajszi7 2009.01.20. 08:43:00

Maximálisan egyet értek. Annyit az OTP-ről, hogy én 2x próbáltam lemondani az sms szolgáltatásukat, harmadjára sikerült is!

Lenne egy kérdésem: Junior számlám van, és el nem tudom képzelni, hogy miért vonnak le róla az utóbbi időben ÜGYLETI KAMAT címen. Már kérdeztem egy pár bankos ismerősömtöl, de lövésük nem volt h mi lehet az!

ymre 2009.01.20. 08:47:17

1./ Nem hiszem, hogy politizálok akkor, ha az érdek felismerő képességről beszélek: ha 44 000 Ft/fő/év minden magyar állampolgártól büntetlenül elvehető, az már nem a piltika szintje, hanem az ostobaságé, az összefogásra képtelenségé.
2./ Anyám említése azért fájdalmas, mert a halála előtti perceket vigigbeszéltük, kristálytiszta tudattal és elégedetten ment el tüdőrákkal 77 évesen, és boldog vagyok, hogy ez velünk így történhetett meg.
3./ A pénzfelvétel a hagyatéki eljárás lezárása után történt. Én nem azért beszéltem a Húgomról, mert engem az Édesanyám halála érzéketlenül hagy, hanem azért, mert az OTP-ben nem voltam jelen. S ma sem értem, hogy egy minden szempontból lezárt életút miért nem teszi lehetővé egy találkozással a bankszámlát is.
Kár feltételezésre épített megállapításokat tenni, mérgezzük egymás életét.
De a kérdés: Csányi (igazgatósági tag a MOL-ban, OTP vezér) valóban megtehet-e mindent? Pld hogy állami pénzeket lobbizzon ki Bige Lászlónak, most épp a PÉTI NITROGÉNMŰVEKNEK? Aki az ugyanilyen pénzekkel kistafírozott Tiszamenti Vegyiműveket csődbe vitte (pedig a mosóporhoz éjszakánként kamionsorok hozták a hatóanyagot hígító kőport, a kőkemény szennyvizeket simán a Tiszába engedték a költségtakarékosság nevében)
De a többi üzlettársa is érdemel mémi figyelmet. Ma Magyarország összes fegyverraktárát (akár honvédségi, akár gyári) ugyanaz a biztonsági cég őrzi, Pintér Sándor vadászbaráté. Ki is tud puccsot végrehajtani Mo-n? Messze többről szól az OTP első embere, mint amit láttok. Senki nem állítja meg, az EGO-ja meg végképp nem.

staropramen 2009.01.20. 08:53:33

Abogy Brecht írta: semmi egy bankrablás egy bankalapításhoz képest

jerpa 2009.01.20. 09:05:01

Nem védeni akarom az OTP-t (távol álljon tőlem), de az ember akivel ez megesett, és ilyen megfogalmazásban írta le a történetet, nem helyezkedett túl jól, amikor az észt osztották. Minden banki tranzakciónak van minimum ktg.-e nyilván felháborít mindenkit, ha a ktgek nagyon magas %-ot tesznek ki, de a legegyszerűbb mindig a bankokra mutogatni, amikor rengeteg adóbevétel érkezik tőlük az állam felé, és akkor senki nem háborog, amikor a pénze után kamatot fizet neki a bank. A legostobább hozzáállás: ˝miért fizessek, hogy használjam a pénzem˝ és ˝nyugaton nem így van˝ hát elmondanám a bocsánat a kifejezésért, de alulművelt, gondolkodni nem tudó, és félinformációval rendelkező emberek számára, hogy magyarországon jó dolguk van az embereknek ebből a szempontból, mivel ilyen fizetési morál mellett a fél ország feje felül elárvereznék a házát. Abban, hogy az emberek most Magyarországon így állnak hozzá a Bankokhoz, arról a Bankok is tehetnek, mivel túlságosan el lettek kényeztetve az ügyfelek. Mindig a leggyakrabban használt fizetési csatornát kell választani, mert valószínüleg ez a leg ktg hatékonyabb.

staropramen 2009.01.20. 09:16:13

@jerpa
most van egy fontos melóm, gyorsan befejezem aztán elmorzsolok nehány könnycseppet a szemem sarkában szegény bankokért, sőt az otp-ért külön is.megjegyzem qrvára nem érzem, hogy mint ügyfél el lennék kényeztetve.

naponta 3x 2009.01.20. 09:25:36

Nekem is van egy csekkes sztorim. Van kis hazánkban egy boltunk, minap jön egy londonban élő hazánkfia, elköltene úgy 600.000 HUF-nak megfelelő GBP-t nálunk, ha elfogadjuk a HSBC csekket. Nézünk okosan, aztán gyorsan tájékozódunk. 3 bankot hivunk fel, és kiderül, hogy a nyugaton a csekk rendszer bizony remekül müködik, de nálunk nincs, és egyelöre nem is lesz. Bárhol Ny. Európában 10 perc alatt ellenőriznek egy csekket és indulhat a tranzakció. De a mi bankunk (nem otp) a következőt mondta szó szerint: nem tudjuk ellenőrizni, nem javasoljuk az üzletkötést. Továbbá, ha elfogadjuk a csekket min. 30 USD költség és 3-6 hét a transzfer. Pedig még HSBC fiók is van ebben az országban, nem is egy. Égett a pofánkról a bőr, és el kellett küldenünk a jóembert, szerencsétlen azt se tudta fiu vagy lány.

BéLóg 2009.01.20. 09:49:19

@MsTaurus: Szia!
Akkor csak azt tudom mondani, hogy ezért vagy azért de két azonos ügyben is lehetséges két teljesen különböző eljárás. Egyébként a hszekből is kiolvashatjuk ezt,m hisz még a csekkek beváltása is az otp esetében is -- úgy tűnik -- fiókról fiókra változik. (???)Én magam úgy tudom, haláleseti megszüntetés nem normális eset, hagyatékok, stb., de miért is gondolnám, hogy a te eseted nem valós? Szóval ki tudja? Esetleg nálad már eltelt a megfelelő idő mikor bementél? Vagy szimplán két ügyintéző kétféleképpen tudja? Netán kétféleképpen állnak hozzá?
Mostmár azt gondolom, ez is lehetséges!

Amanitin2 (törölt) 2009.01.20. 09:57:15

@naponta 3x:

ilyenkor kell egy kicsit angolul vagy németül tudni, felhívni egy bécsi bankot, és beváltani ott.

BéLóg 2009.01.20. 10:13:37

@ymre: Kedves Ymre!
Én ugyan nem reklamáltam hogy politizálsz, de azért a válaszod sorai részben nekem szólnak.
Nézd, nem állt szándékomban megsérteni se téged, se senkit, de ahogy és amit leírtál, annyira furcsa volt, hogy ilyen válaszra futotta. "Húgom édesanyja meghalt", ez annyira szokatlan szófordulat, hogy az ember akármit is gondolhat mögé. Az is értelmezhetetlen volt a számomra, amikor azt írtad, hogy gond volt másodszor szembesülni kegyeleti dolgokkal, miközben valószínűleg azután és azóta is N-szer szembesültetek már vele.
Én a lehetségesnél rosszabbul értelmeztem ezeket a sorokat. Ironizálni akartam, de nem volt szándékom ezzel leradírozni téged.
Mivel valaki a haláleset utáni számlazárást teljesen másképp írta le, a saját információim hitelességébe vetett bizalmam kicsit megingott. Eddig 100% biztos voltam abban, veletek korrektek voltak csak ti nem fogtátok fel, mostmár az is lehet, tán mégsem.

Amit pedig Csányiról írsz, már ne haragudj, de Csányi csak az egyik magyar oligarha, olyan kisebb fajta, már ha pl. Hodorkovszkijhoz vagy Szeva Bácsihoz, stb. hasonlítjuk. Ne feledd azonban, hogy van még Prinz úr is, a Demján úr és persze PONTOSAN ilyen milliárdos a Kúrcsány, a Veres, a Kóka.
Én úgy látom, Csányi, Princz, Demján a maguk pecsenyéjét sütögetik, amiben vannak LOKÁLIS nyertesek meg vesztesek is, MIKÖZBEN az államból meggazdagodott kormányzó milliárdosok GLOBÁLIS veszteseket termelnek. Ezért talán más is azt gondolhatja, egyoldalú a te dühöd, legalábbis amit leírtál, még akkor is, ha minden betűje igaz.

Én úgy gondolom, ha nem nézzük, kinek honnan lett az első milliárdja, az általam megnevezett CsPD urak valahogy a piacgazdaság terén tevékenykednek, míg a QVK hármas a saját ország pénztárából lop. Folyamatosan. Most is.

morbiczer 2009.01.20. 10:16:20

Nem tudom, nekem ez a csekkes dolog olyan huszadik szazadi.

Harom hozzaszolassal feljebb az angol ugyfel pl. miert csekkel probalkozott, miert nem volt nala pl. egy egyszeru VISA kartya? Valoszinuleg mindenki jobban jar azzal, az en a teren bevallottan szereny tapasztalatom szernit meg neki is egyszerubb lett volna.

Pupu 2009.01.20. 11:09:08

Ámberek...
Végigolvastam az összes előző kommentelőt, és van néhány dolog amit nem igazán értek.
Írták itt páran, hogy mi Magyarok itten ebben a "balkáni" ámde ojrópai országban valami elmebeteg módon el vagyunk kényeztetve,meg igenis igaza van a bankoknak és társai. Hát kérdezem én, hogy ezek az Überokos ,"nyugaton" sikeres,minden kicsi-mégkissebb-elektromikroszkóppal is alig látható betűs részt mindíg végigolvasó emberek mennyi időt töltenek el életükből ezekkel a dolgokkal?Ennyire ráérnek?Szegények...
Enyébként meg a zótépé igenis egy .....
Az egész ismerettségi köröm röhögőgörcsben fetrengett a zótépé bénaságán.Mondjuk én annyira nem röhögtem, mert akár komoly anyagi kár is érhetett volna minket. Történt a következő:
kb 5 ( igen, ÖT ) éve megszüntettem minden összeköttetésemet az OTPvel, mert "picit" úgy éreztem hülyének vagyok nézve. Ez jelentett 2 bankszámlát (magán+cég), 2 hitelkártyát,meg minden a céges számlához tartozó kártyát.
Velem egy időben drága családom is elsok(k)alt az OTPtől, így megszüntették a számláikat, irány a Rafi és azóta szép a világ.Ez idáig okés, nincs vele semmi gond. Eltelik majdnem 2 év, ülünk otthon apósékkal, vacsora miegymás. Feleség kimegy postaládához, majd besétál egy a húgom(!!!!!) nevére szóló otp-s levéllel, melyben ott lapul a húgom bankkártyája. Na azért azonnal lefagytunk....
Miután bevittem a zótépébe a kb 60 éves topis bányarém fel volt háborodva, hogy én fel mertem háborodni. Mivelhogy a húgomnak nem kell bejönnie átvenni a kártyát, és ők figyelmesek meg minden.
25 perig tartott mire felfogta, hogy nem az a bajom, hogy kiküldték, hanem az, hogy rossz címre és úgy hogy kb 2 éve nem voltunk a bank űgyfelei.Na, megértette, átvette, rendbetette. 2 hét múlva jött ugyanoda egy levél, hogy bocsi, mivel a számlakivonatok (????) címzett ismeretlennel erről a címről visszamentek(?????) ezért jelen levelükkel tájékoztatnak, hogy 130.000-ft tartozást sikerült felhalmozni, BAR listára feltették, tessék azonnal kifizetni...
Apám, na itt ledobtam a rigaláncot,megfog ügyvéd, bemegy bank, anyázik, üvőlt, bank yard kihív mondván fenyegetve érzik magukat.
Feladtam...Igazi hülyék gyülekezete......
Mielőtt még valaki belekötne: a húgom külföldön él, teljeskörű közjegyzői okaratos meghatalmazással járok el heyette.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.01.20. 11:16:30

@Winettou: Egyetertek, elegge felhaborito. Erre azt szoktak valaszolni, hogy kint van a honlapon is. Totsd le naponta, olvasd at es hasonlitsd ossze az elozo nap lementett verzioval. Egyebkent a multkor a Raiffeisenes kivonatomon volt egy figyelmeztetes, hogy valtozott a szamlavezetes dija. Igaz, hogy utolag - ez is biztos valami pszicho trukk - de ilyen csodat mashol meg nem lattam. Marmint banknal. Mert a leg pimpfebb online szolgaltatas (havi $10-t fizetek erte) kepes arra, hogy elore szoljon a valtozasrol, es az uj szerzodes ket formaban kint legyen. Az egyik a valtozasokat irja le, a masik pedig az egyseges forma.

@ikke i drift: > Azért, mert ilyen szerződést írtál alá velük

Ez nem egeszen igaz. Pontosan azert, mert amellett, hogy alapbol tisztessegtelenek, meg a szabalyozas is szar. Az ugyanis arra kotelezi oket, hogy 1-2 nemtomhany orszagos napilapban tegyek kozze es fuggesszek ki a fiokokban. 2009-ben. Na nem mintha 1990-ben nem lehetett volna elvarni, hogy a szamlaertesiton feltuntessek azt, ha teged erinto valtozas tortent. Ha pedig elvarhato, akkor a megfeleo szabalyozo szerv nyugodtan lephetett volna. Ilyen egyszeru.

NémethMarcell 2009.01.20. 11:20:09

Az OTP teljesen idióta. Pár éve - amikor még OTP-s voltam - Amerikából akartak nekem küldeni pénzt, előtte bementem megkérdezni, milyen banktól fogadnak be money ordert. A párbeszéd nagyjából így zajlott:

- Van egy listájuk arról, hogy milyen money ordert tudok beváltani Önöknél?
- Listám nincs, de van egy mappánk csekkmintákkal.
- Meg tudná mutatni?
- Nem lehet, kizárólag belső használatra van.

;)

plutó111 2009.01.20. 11:34:21

@jerpa: Te se helyezkedtél túl jól amikor az észt osztották. A post meg a legtöbb komment arról szól, hogy nem ezt preferálta az ember, de nem volt más választása.
Egyébként teljesen pofátlan dolog ekkor összeget levonni. Itt írta valaki, hogy nem értünk ahhoz hogy hogyan is müködnek ezek a csekkes dolgok (postai utalás stb). Könnyörgöm XXI-dik században vagyunk, minden interneten keresztül zajlik (vagy kellene). Néhány gombnyomásért levonják a pénz negyedét? Ne legyen már ez normális...

debilgyik (törölt) 2009.01.20. 11:41:32

ej-ej, ne mondjátok, hogy a pszáf-hez nem érdemes fordulni!

betörlesztettem sok milliót az ödönös banknál a lakáshitelbe, levontak 30 ezret szerződésmódosítási díj címén és semmilyen papírt nem kaptam arról, hogy mennyi a fennmaradó hitel, új havi törlesztés stb.

írtam nekik meg a pszáfnek, eddig három bocsánatkérő levelet kaptam, meg egy emblémás törölközőt, hogy jajugyanbocsássak már meg :-)

jjaroli · http://innen.hu/ 2009.01.20. 11:43:01

Van egy réteg (akik Google hirdetéseket jelenítettek meg weboldalaikon), aki régebben elég sokat szívott azzal, hogy nemcsak hogy az egyes bankokban gyökeresen eltérő feltételekkel és költségekkel váltják be a csekkeket, hanem még bankfiókonként más és más módon, miközben a fiókok nagy részében azt sem tudják, hogy eszik-e vagy isszák a csekkeket. Úgyhogy nemcsak az OTP-vel kapcsolatban, hanem az egész magyar bankrendszerrel kapcsolatban elmondható, hogy nincs a helyzet magaslatán. Nekem például anno a Raiffeisenben is következetesen sokkal többet vontak le költségként, mint amit az ember a pénztárban mondott, meg mint ami le volt írva a kondíciós listában.
További tapasztalatokat lásd:
webni.innen.hu/CsekkekBev_c3_a1lt_c3_a1sa

debilgyik (törölt) 2009.01.20. 11:46:56

és hogy fikázzam az otp-t is:

pár éve megszüntettem a számlám, de jöttek továbbra is a napi egyenleg-sms-ek, amiért ugye fizetni kell, az sms-ek tanulsága szerint le is mentem minuszba a már nem létező számlámon.

bementem az otp-be, hogy akkor én azt kifizetném.

1. miért nem mondtam nekik a számla megszüntetésekor, hogy kapcsolják ki az sms-eket is?
2. nem tudom kifizetni a tartozást, mert már nincs számlám náluk.

mindez egy olyan bankban, ahol 1500 forintos tartozásnál is képesek voltak kiküldeni BAR listával fenyegető levelet :-(

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.01.20. 11:54:01

Lectori salutem!

Egyszer én is pórul jártam már, de nem mondom meg, melyik bankkal. Lényeg, ami lényeg, hogy ausztrál botanikai szaklapjaimon igen borsos felár díszelgett!
Jó szelet!
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának negyedéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon kredites képzésben

Lajos_62 2009.01.20. 11:57:52

Én már évekkel ezelőtt minden kapcsolatomat felszámoltam az OTP-nél. A legzsiványabb bank. Valaki itt bankot keresett. Nekem bejött és éveken át semmi gondom nevolt a BudapestBankkal.

Szilard 2009.01.20. 12:21:35

Bank!? Miért nem mész a kincstárba? Ugyanazt eléred mint ott.

Krisztina (törölt) 2009.01.20. 12:27:41

Tudom, hogy aki a Raiffeisen ugyfele az nem lehet sikeres ember, viszont nekem a devizaszamlamra tobb tizezer dollart koltseg nelkul irtak jova, csak az amerikai bank nyult le $38-at az utalasert. Az szerintem nem olyan nagy gaz.

Krisztina (törölt) 2009.01.20. 12:28:51

Ja, es mire hazert a repiulo, addigra ott viritott a szamlamon a penz. Bar ez nem csekk, hanem atutalas, szoval lehet, a csekkel ok is megszivattak volna rendesen.

GTi 2009.01.20. 12:33:37

Nekem 30 Ajrót küldtek Brüsszelből csekken. Az Unicreditnél váltottam be, de az sem volt sokkal jobb. külföldi ktsg: 11.59, Unicredites ktsg meg 3.74 mínusz, így jóváírtak a számlámon 14,67-et, azaz 51% volt a költség... Vicc!

HepiEnd (törölt) 2009.01.20. 14:11:52

Azért én remélem h a Homár csak elrettentésül rakta ki ezt a posztot.na nem az OTP-re gondolok hanem a minősíthetetlen szövegre.akinek ennyi kultúra nem szorult a fejébe és égeti magát ország-világ előtt az obszcén beszédével,az meg is érdemli ami vele történt.

tiborc2008 2009.01.20. 14:24:42

Amúgy ebayen a termékleírásban megjelöli az eladó, hogy milyen fizetési módot fogad el. Én is szeretnék németeknek paypallal fizetni, de sok közülük nem fogadja, marad az általuk preferált átutalás, amit magyar bankok 2-3 ezer ft-tal sarcolnak. Ha megkérdezem a németet, hogy lehetne-e paypallal, 90 százalékuk azt válaszolja, hogy nem, ha nem tetszik, ne tessék licitálni. Szóval tanulópénz megfizetve a csekkelfogadással, jövőben meg el kell kerülni.

tiborc2008 2009.01.20. 14:26:30

HepiEnd, nincs igazad, ez a tetübank egy szépen beszélő/író ügyfelet is ilyen ocsmány módon vág le.

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2009.01.20. 14:38:02

Az OTP-vel már nekem is tele a hócipellőm.

Minap bemegyek a budafoki, viszonylag nagy, OTP kiszolgálati egységbe.

Azzal riogattak a médiában, hogy emelkedik a víz, áram stb. díja, ezért bekocogtam az OTP fenti egységébe, hogy limitet emeljek az átutalási betétszámlámhoz kapcsolódó megbízásoknál.

Délután 4 óra van. Nagyüzem. Már ami az ügyfeleket illeti. Ott dolgozókból már jóval kevesebb. Talán így van ez napközben is, de az is lehet, hogy ennyi az összlétszám.

Pár ablaknál ült csak alkalmazott. Ebben az energia-válságos időszakban szinte mindegyik rövid ujjú blúzban, ingben, míg mi ügyfelek a kinti zimankós hidegből jövet talpig gyapjúban. Már jó ideje izzadok a kinti -10 fokos hidegből bejőve, magamon a téli kabát, mikor figyelmes leszek arra, hogy még az a néhány ügyintéző, akik az ablakok mögött ültek sem azzal vannak elfoglalva, hogy tisztelt ügyfelek (már, mint akikből élnek) elégedettek legyenek a seperc alatti ügyintézéssel, és gyorsan távozzanak, hanem kedélyes csevegéssel hármas kalákában múlatják az időt.

Ügyfél pedig aszalódjon kedvére a 60 C°-os melegben, télikabátban, hiszen ők jól érzik magukat a rövid ujjú ruhácskáikban, az idő pedig majdcsak eltelik még záróráig.

Konklúzió: nehogymár az ügyfél jól érezze magát a pénzéért. Az OTP nem az ügyfélért van, hanem az ügyfél van az OTP-ért.

A következő kívánságuk az lesz, hogy ajándékozzuk nékik a pénzünket, az összes vagyonunkat a szeretet jegyében. S tulajdonképpen munkával ne zavarjuk őket, hiszen oly jól elvannak nélkülünk.

János34 2009.01.20. 20:50:47

Nekem kb. 3 és fél éve volt USD csekkem, mert egy cég külföldön azzal fizetett nekem. Hazahoztam magammal.
Természetesen mindenekelőtt tájékozódtam, hogy itthon melyik bank milyen feltételekkel váltaná be nekem.

Akkor a Raiffeisen-t találtam a legszimpatikusabbnak, mert összegtől függetlenül 10 dollárt vont le. Ez baráti, mert a körülbelül 320 dolláros csekkemet akkor pl. a CIB úgy váltotta volna, hogy abból nekem nem is marad.

OTP viszont nekem mindíg az a "betegeskedő öreg marad", akinek mindíg mindenért fizetni kell, függetlenül, hogy mekkora értékben teljesített szolgáltatást. Pl. egy fapados repülőjegy árát utaltam skóciába egy havernak OTP-n keresztül. Persze a kb. 80 fontos utalásért levont az egyenlegemről még 50 fontot "tranzakciós költség" címen. Never ever. eset marad.

Mellesleg az átutalás költsége - ha elektronikus átutalásról van szó egy olyan külföldi bankba, amelyben a hazai bank részére vezetnek számlát - konvergál a nullához.

Noha odakint a máshonnan eredeztethető pénzügyi kultúra folytán ingyen váltják a csekket, sőt, amikor a kinti Internetbankon (!) keresztül kinti félnek akartam fizetni, akkor a kedvezményezettnek POSTÁN kiküldtek egy csekket az utalt összegről. (A számlaszámára kezdeményeztem az utalást.)

1third 2009.01.21. 05:59:58

@János1983: Hat eppen ez az. A KULTURA - penzugyi, kozlekedesi, ugyintezoi es lehetne sorolni... Arrafele VAN kultura. Magyarisztanban harom nemzedek mulva sem lesz :-(((

Nekem sem Nemetorszagban, sem az USA-ban SOHA nem voltak bankos problemaim - de Magyarisztan banki ugyintezese es az egyebek csak hanyingerre kesztetnek!!! Mikor fog kihalni vegre ez a hatalmaskodni vagyo ugyintezoi reteg...??? 50 ev...? 100...?

ymre 2009.01.26. 16:40:41

@Amanitin2: Köszönöm, emberségedet is, de eszméidet is.
Gyurcsány bá' sztem épp ott vétett ritmushibát, amikor nem zárkózótt fel Putyin hullámához az oligarchiához szükséges bánásmódban. Ma már elkésett vele.
De: a globális lenullázásban nem is a helyzetet érzem rettentőnek, sokkal inkább a kilátásokat. Vagy 1./ állami beavatkozással kiegészített kapitalizmus lesz (Kína, és a politika minden részvételért a szabadság egy részét veszi el árként), vagy 2./ JÖN a diktatúra.
Németországban a modell az volt, hogy az emberek egy részétől elvett forrással lendítjük ki a holtpontról a gazdaságot. Ez a réteg a kommunista cimkéjű, a zsidó cimkéjű embercsoport volt, de ennek nincs határa: szlávok, magyarok is mentek volna a levesbe. Ha veszed a fáradságot, hogy a fejlesztésre költött német pénzeket az éves tervekben összeveted az elkobzott vagyonokkal, az egyezés kísérteties (Forrásmű: Hitler pénze, könyv, szenzációs).
A ma veszteségei növelik annak a kockázatát, hogy egy következő (bármilyen)vezetőnek nem nagyon lesz választása: forrást kell teremtenie. Akár így. Van sansz rá.
Ez az igazi bűne egy féktelenül maradt oligarchának. Messze az OTP-től ez dereng föl.
De köszi.

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 00:28:28

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása