Tékozló Homár

A Centrum a megállapodás ellenére megvágja a hülyébb autósokat

2009.01.29. 10:43 | szily | 113 komment

Klasszikus helyzet, bárki találkozhatott vele, hogy a budapesti kerületi önkormányzatok irreálisan lassan adják ki az alanyi jogon járó parkolási engedélyeket. Ezért azt mondják a Naiv lakosnak, hogy amíg ki nem hozza a matricát a postás, tegye a befizetési csekkjét a kocsiablakba, hogy ne büntesse meg a Centrum. De a Centrum persze bepróbálkozik, hátha van akkora ökör, aki szó nélkül fizet. Helioport lent füstölög.


A minap autót vásároltunk, és jó polgárként bementünk a Budavári Önkormányzat várakozási engedélyek kiadásának osztályára, hogy kérjünk egy I. kerületi engedélyt amíg a garázs témája (by Szalacsi) meg nem oldódik. Elmondták, mi szükséges hozzá. Ok, mondom, mivel nincs nálam a párom személyi okmánya (mert miért is lenne nálam, hiszen AZ ÖVÉ) és mivel a kocsi az ő nevén szerepel, (22 ezerrel kevesebb a biztosítás/év) ezért az ő ügyeinek intézéséhez nem elég a meghatalmazás, nem elég a nevére kiállított kerületi címmel ellátott forgalmi engedély, mely okirat, és nem a szomszéd csinálta, hanem az okmányiroda, ahol -mint ilyen- okmányokat adnak ki, mely adott esetben őt is igazolja...szóval visszajövök holnap. Másnap reggel ott a csekk a kocsin. Jó polgárként elmentünk a postára, és fizettünk (hiszen MÉG nincs várakozási engedélyünk) 1650 pénzet. Majd a kért papírokkal (adóbevallás!!!!!) és a párom személyi okmányaival (durr egy pofon az alkotmánynak és a személyi jogok védelmének by ombuccman) mentem engedélyért. Hatalmas üvöltözés fogad, mert a "hülye ügyfél" nem tudja megérteni, hogy a rendszerek nem működnek (sosem működnek) és nem tudják megnézni, hogy ő milyen cég, és milyen jogon kér parkolási engedélyt ebben az évben is, de mikor "hülye ügyfél" elment, nemsokára sorra kerültem én is, és kaptam egy csekket, hogy most ezzel akkor ki a postára, fizet 1500 pénz, majd vissza. Magamban megemlítettem a 20-21. század forradalmi találmányait, kifejlesztőinek, és boldog magyar használóinak felmenőit, hogy miért nem lehet egy kártyás fizetést, vagy egy egyszerű készpénzes vásárlást lebonyolítani itt helyben, és mentem fizetni. Visszaérve épp egy nő kiabált, mert itt minden gördülékeny, de ez mellékes. Sorra kerültem. Ok, minden rendben, engedély megad, de majd két hét múlva várhatom a matricát, -majd jön futárral 1900-ért- mert most fogják legyártani. Mondom, egyenként tetszenek csináltatni? Nem, nem, csak megvárják, míg összegyűlik... De jó, -mondom- január vége van, és nem gyártottak elég parkolási matricát, most meg majd én kapok büntetést. NEM, ERRŐL SZÓ SINCS, A BEFIZETÉS A MAI NAPTÓL ÉRVÉNYES, TEGYEM KI A CSEKKET AZ ABLAKBA! Mondom a nőnek, hogy akkor tetszene csinálni egy másolatot róla. Tetszene. Másolattal haza, majd személyes adatok kitakar, és jó nagy betűkkel ráírtam, hogy ELSŐ KERÜLETI PARKOLÁSI ENGEDÉLY! Tegnap elmentem reggel nyolckor, de ma itthon vagyok, kinézek az ablakon, a lenti képet láttam. (Jól látható az A4-es papír előtte a kék csomag) Hívom az önkormányzat felelős osztályát, hogy ez, most, így, tényleg... Nő mondta, hogy ők megegyeztek a Centrum Parkolási Társasággal, gyűjtögessem(!!!) a csekkeket NE FIZESSEK EGY FILLÉRT SE! (szó szerint ezt mondta) És majd mikor megkapjuk a Zengedélyt, majd be kell mennünk a parkolási céghez "kinullázni". Lementem hát, és vártam az autóban a parkolóőrt. Gyütt a lelkem. Mondom neki, hogy héló, itt van ez, és miért? Válasz: Neki azt mondták a központba, hogy nincs kegyelem, kell a bevétel...meg tuti, hogy lesz egy két balek, aki így is befizeti a csekket... Erre egy mondás jut eszembe: Ne vitatkozz a hülyékkel, mert még a végén lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

Helioport

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.01.29. 10:58:44

Nekem is kell a bevétel, gyártok csekket, és kiteszegetem a kocsikra. Hátha van olyan hülye, aki nekem is befizeti...

elwood 2009.01.29. 11:00:02

legalább autód van

hiszti 2009.01.29. 11:00:39

Senki nem egyeztetett (önk.-centrum) semmit egymással. Ez jött le a postból. Csak szegény ügyfél próbál közvetíteni a felek között.
Márpediglen mindenki tudja, mi jár a postásnak.

beste 2009.01.29. 11:08:01

@Secnir: abszolút egyetértek. Röhej, hogy egy 10 millás országra másfél milla közszolga szolgál....

beste 2009.01.29. 11:09:15

@hiszti: de az csak egyszer sok. Ez a rendszer meg évek óta és még sok évig tetézi a számlát....

Impega 2009.01.29. 11:10:54

@beste: Meg ha szolgalnanak. De meg azt sem!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.29. 11:11:59

"a budapesti kerületi önkormányzatok irreálisan lassan adják ki az alanyi jogon járó parkolási engedélyeket"

Alanyi jog? Ede idáig kiterjesztette a fennhatóságát?

HaTaczy 2009.01.29. 11:12:42

"Ezért azt mondják a Naiv lakosnak, hogy amíg ki nem hozza a matricát a postás, tegye a befizetési csekkjét a kocsiablakba"!!!!!! és ne zárja be az autót, így nem kell feltörni és a kölcsönvevő is tudja -ha napközben ült bele-, este hova vigye vissza, h a tulaj másnap is tudja használni.

silent76 2009.01.29. 11:15:19

Az a baj Magyarországon, hogy mindenki lop, csal,hazudik. Vannak olyan országok, ahol ha enyém az autó, akkor nem kell a párom nevére iratni. És nem számít évi 22.000 HUF sem.

beste 2009.01.29. 11:16:07

@Impega: ... akarom mondani lófrál....

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.29. 11:17:20

Amúgy meg tiszta röhej ez az egész!
Nem írom le, hogy mit kívánok a Centrum vezetőségének, mert kimoderálnak!

lótumfaktum 2009.01.29. 11:18:11

Ette hungarikusz wirtschaft!
Remélhetően apark.cégekre is sorkerűl az ügyészség talán kezdi Öket is vizsgálni.
Remélh. Fürst György -öt is rabbosítják
aszálak bizt,össze futnak.
Emlékszik még valaki arra,hogy a mikor parkolófönök lett, milyen verdája lett véletlenűl amit biztosan csak talált a Nagymező utcában a mélygarázs ásása közben.

Secnir 2009.01.29. 11:20:57

A mai állam egy alappillére és támasza a bürökrácia - és egyúttal fejlődésének egyik legnagyobb gátja. Átláthatatlan, követhetetlen még a rendszer tagjainak számára is. Meg kell szüntetni, nincs mese. Nagyon jó példa erre az autóbehozatal külföldről (totalcaron volt erről egy nagyon jó cikk), egy bármilyen okmány elkészíttetése, vagy mint -fentebb említették- egy matrica elkészítése.
Lehet ezt katasztrofálisnak nevezni, lehet viccesnek, esetleg szomorúnak - mindegyik megállja a helyét.
Egy, a különböző minisztériumok és szervezetek (APEH, VPOP, rendőrség, okmányiroda, NHH, NBH, bíróságok stb.) közötti KÖZÖS felület ÉS adatbázis nagyjából sokat segítene a bürökrácia felszámolásán. Igaz, az összes adatvédelmi biztos és jogvédelemmel foglalkozó szervezet üvöltene, hogy ezt így nem lehet csinálni!
Pedig de.
ez volna az a pont, ahol leszarnám őket, és megcsinálnám, akár az AB ellenére is.
Milyen szép világ volna, ahol pl. költözéskor bejelentem a lakcímváltozást, és aznap délután, ha kiküldik az elkészült útlevelemet, már az új címemre tudják kiküldeni. vagy nem kell bejelentenem utána a vízmáveknél, az ELMŰnél, a TIGÁZnál, mert ők olvasásra megnytva látják a változást, hogy a Bakfitty u. 2.-ben már KisPista lakik, nem NagyBéla.
Mivel a Tigáz felé tartozása van NagyBélának, és látják, hogy NagyBéla elköltözött a Susogós u. 14-be, egyből oda küldik a felszólító leveleket, nem a KisPistának.
kész, ennyi.
Ugyanott lehetne vezetni, hogy KisPistának van-e autója, mi a rendszáma, és van-e rá érvényes autópályamatricája. illetve mikor volt. oly egyszerű egy ilyen adatbázist összerakni (nem a Centrumkft-féle adatbázisra gondolok xcel formátumban), akár IBM DB2, akár Oracle alapokon. Hozzávaló webes felület írása filléres dolog, akár titkosítva is. Ha erre a gusztustalan, igénytelen kormányzati portálra volt 200 millája a népnek, ezt szerverestül szoftverestül ki lehet ennyiből hozni.
nah, elég volt a füstölgésből, megyek melózom tovább, mert csak felhúzom magam, és olyankor söröznöm kell, vagy egy felest meginnom, de azt itt nem lehet...

Secnir 2009.01.29. 11:22:22

A mai állam egy alappillére és támasza a bürökrácia - és egyúttal fejlődésének egyik legnagyobb gátja. Átláthatatlan, követhetetlen még a rendszer tagjainak számára is. Meg kell szüntetni, nincs mese. Nagyon jó példa erre az autóbehozatal külföldről (totalcaron volt erről egy nagyon jó cikk), egy bármilyen okmány elkészíttetése, vagy mint -fentebb említették- egy matrica elkészítése.
Lehet ezt katasztrofálisnak nevezni, lehet viccesnek, esetleg szomorúnak - mindegyik megállja a helyét.
Egy, a különböző minisztériumok és szervezetek (APEH, VPOP, rendőrség, okmányiroda, NHH, NBH, bíróságok stb.) közötti KÖZÖS felület ÉS adatbázis nagyjából sokat segítene a bürökrácia felszámolásán. Igaz, az összes adatvédelmi biztos és jogvédelemmel foglalkozó szervezet üvöltene, hogy ezt így nem lehet csinálni!
Pedig de.
ez volna az a pont, ahol leszarnám őket, és megcsinálnám, akár az AB ellenére is.
Milyen szép világ volna, ahol pl. költözéskor bejelentem a lakcímváltozást, és aznap délután, ha kiküldik az elkészült útlevelemet, már az új címemre tudják kiküldeni. vagy nem kell bejelentenem utána a vízmáveknél, az ELMŰnél, a TIGÁZnál, mert ők olvasásra megnytva látják a változást, hogy a Bakfitty u. 2.-ben már KisPista lakik, nem NagyBéla.
Mivel a Tigáz felé tartozása van NagyBélának, és látják, hogy NagyBéla elköltözött a Susogós u. 14-be, egyből oda küldik a felszólító leveleket, nem a KisPistának.
kész, ennyi.
Ugyanott lehetne vezetni, hogy KisPistának van-e autója, mi a rendszáma, és van-e rá érvényes autópályamatricája. illetve mikor volt. oly egyszerű egy ilyen adatbázist összerakni (nem a Centrumkft-féle adatbázisra gondolok xcel formátumban), akár IBM DB2, akár Oracle alapokon. Hozzávaló webes felület írása filléres dolog, akár titkosítva is. Ha erre a gusztustalan, igénytelen kormányzati portálra volt 200 millája a népnek, ezt szerverestül szoftverestül ki lehet ennyiből hozni.
nah, elég volt a füstölgésből, megyek melózom tovább, mert csak felhúzom magam, és olyankor söröznöm kell, vagy egy felest meginnom, de azt itt nem lehet...

aardwark 2009.01.29. 11:22:28

még milyen jó, hogy nincs autóm
budán I kerben autót tartani???? hmm, okos dolog ez? akkor leszek kíváncsi az észak budai közlekedésre amikor lezárják a margit hidat...
centrumnak már annyi sün lett kívánva, szerintem meg sem érzik...

Secnir 2009.01.29. 11:23:41

sorry sily, kétser ment el.
az egyiket töröld plis.

Meklén és Tamara 2009.01.29. 11:24:15

Itt most nem a Centrum a hibás (mondjuk nyugodtan sz@rhatnak sünt, az egész eddigi tevékenységükért), hanem a hivatal. Neki kellett volna időre legyártatnia a matricát. Soha semmi nem megy egyszerűen ebben az országban! A bürökraták még mindig nem fogják fel, hogy ők vannak értünk és nem fordítva! Vérszopó piócák a nemzet testén! Megyek megkeresem a gyógyszerem...

aardwark 2009.01.29. 11:24:58

@Secnir: "Milyen szép világ volna"-na itt van a kutya elásva...
ajánlott olvasmány: Huxley-Szép új világ
UTÓPIA

Gumidomino 2009.01.29. 11:26:14

A parkolócégeket fogja először falhoz állítani a forradalom!!!

Másodiknak még lehet jelentkezni

Gumidomino 2009.01.29. 11:28:42

ez egy ritka hülye szóösszetétel volt.

szóval a parkolási társaságokat.
nem a parkolócégeket. bocsika.

beste 2009.01.29. 11:29:40

@Secnir: a fináncokat vedd ki a sorból, ők már rég megvalósították ezt, noch dazu a megyei parancsnokságokat is felszámolták évekkel ezelőtt, és megcsinálták a régiós rendszert. ÉÉÉÉS: működik!
Magasabb szinteken az a saját tapasztalatom, hogy felkészült, ügyfélbarát, tök normális figurákat válogattak pl. a Bp regionális parancsnokságra.

HaTaczy 2009.01.29. 11:29:44

@lótumfaktum:
"milyen verdája lett véletlenűl"
A szélvédő mögé helyezett csekken az Ő? neve szerepelt, csak hazavitte:D
Ajándék lónak......

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.29. 11:30:05

...hát olyan nehéz minden comment végére odakopizni, hogy:
A CENTRUM ÉS AZ ÖSSZES BEHAJTÓ SZERVEZETE CSALÓ, TOLVAJ, KORRUPT, INGYENÉLŐ BŰNSZÖVETKEZET. AZ ÖSSZES ŐKET TÁMOGATÓ ÖNKORMÁNYZATTAL, BÍRÓSÁGGAL, ALKOTMÁNYBÍRÓSÁGGAL, JOGALKOTÓVAL EGYÜTT. EZ FONTOS!!!!!!!

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.01.29. 11:33:24

Benézek a homárra és mit NEM látok? Egy autót az A4-es lappal...

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.29. 11:38:58

@Meklén és Tamara: nem tűnt fel neked, hogy sosem a saját kárukra késlekednek? Ez kb így hangzik: figyejjmá, ne kapkoggyatok azzal a kurva matricával, hagy kaszáljunk még egy kicsit, ti sem fogtok rosszul járni.

Secnir 2009.01.29. 11:41:02

@aardwark:
a szép új világ nem feltétlenül erről szólt. Ne feledd el, hogy ott az embereket effektíve a boldog tudatlanságban tartották, amiről itt szó sincs. Persze, az volna az ideális minden kormány számára, de egy olyan demokráciában ahol van felelős működőképes konstruktív ellenzék (LOL), ott még csak hasonló sem fordulhat elő.

szvsz a demokrácia-bürökrácia páros nem fér össze. nem férhet, a kettő kizárja egymást.

EÖ (törölt) 2009.01.29. 11:42:11

@Secnir:

nem baj ha csak az egyikre reagálok? :)

pont ezt akartam én is mondani
a faszér kell nagyvenféle azonosító meg hetvenféle adatbázis
minden legyen egyben.

(Mondjuk, akkor még azt is fogják tudni rólad, hogy mikor melyik barátnődnél voltál.)
bár a cellainfóból meg a kártyás fizetésekből így is tudják.

pingpong 2009.01.29. 11:45:59

ne fizess be semmit, a nő is megmondta. EZ FONTOS!

EÖ (törölt) 2009.01.29. 11:46:04

nekem haverom mozgássérült és van 1%-os alapítványa
az APEH minden éveben ronggyá szopatja, mikorra megkapja a kb 80-100.000 forintját
(3szori felutazás pestre, nem jó a nyilatkozat, mert a pecsét 1 mm-re rálóg az aláírás végére és nem olvasható, beírta hogy kéri vissza a pénzt, de a 234243/FGTR/tzt/45/III nyomtatványon nem ikszelte be, satöbbi)

ő meg kerekesszékkel rohangál a NEM AKADÁLYMNETESÍTETT Apeh irodába.

basszafasz 2009.01.29. 11:46:16

az egészben persze az a legszomorúbb, hogy ugyan sünt szaratnak a centrummal a kedves polgárok, mégis ki nyeri az egész csatát? na ki? naná hogy a centrum. a tulajdonosok kubában nyaralnak az autósok meg bekaphatják.

Átlagarcú 2009.01.29. 11:48:16

@Nálunk meg itt Tarpán: Nincs neked üldözési mániád? :))))

۝merta-X 2009.01.29. 12:01:14

@Egyéves Önkéntes: De egyébként én elektronikus adóbevallást küldtem tavaly, és ugye regelni kell email címmel, és most meg jött a govtól egy mail, hogy lejárt a verdám műszakija, csináltassam meg. Pirospont.

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.29. 12:04:30

@sörecet: Nincs Öcsém, és megmondom, hogy miért nincs.
Azért, mert én az egésztől kurvamesszire vagyok, évek telnek el anélkül, hogy én Pestre mennék.
Ilyen perspektívából, még az is lehet, hogy jobban látom a dolgokat, mint Te.
Ti elvesztek a részletekben, nincs rálátásotok a problémára. Én azt látom, hogy Pesten 30%-kal kevesebb hely van, mint ahány autó. Ez a 30% folyamatosan mozgásban van, de ha megáll, azt szabálytalanul teszi. Az bírságolható, a bírság végsősoron adók módjára behajtható. Az önkormányzatoknak, ilyenolyan Centrumkft-knek hatóságoknak és végül a törvényhozásnak nem érdeke, hogy ez a szám akárcsak 1%-kal is csökkenjen (parkolóházak építése, tömegközlekedés fejlesztése). ... hacsak, nem a trónjuk forog veszélyben. A trónról lelökni meg csak ti tudjátok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.01.29. 12:12:17

@Nálunk meg itt Tarpán: A CENTRUM ÉS AZ ÖSSZES BEHAJTÓ SZERVEZETE CSALÓ, TOLVAJ, KORRUPT, INGYENÉLŐ BŰNSZÖVETKEZET. AZ ÖSSZES ŐKET TÁMOGATÓ ÖNKORMÁNYZATTAL, BÍRÓSÁGGAL, ALKOTMÁNYBÍRÓSÁGGAL, JOGALKOTÓVAL EGYÜTT. EZ FONTOS!!!!!!!

Gumidomino 2009.01.29. 12:15:44

@Meklén és Tamara:

Én még mindig bízom benne, hogy ha a mostani 55-60 közötti korosztály, akik a bürokrácia emberi alapját adják, nyugdíjba megy, akkor úgy 6 esetleg 10 év múlva meg lehet reformálni az egészet, csak tök kell hozzá.

Öhm... vannak itt tökös fiúk?

Ez nem generációs ellentét, az én szüleim is ez a korosztály lesz nemsoká. Nekik a munka még nem lehetőség hanem kötelesség volt. Nekünk már rá kellett jönni, hogy ha nem adsz hozzá valami pluszt, rövidúton kibaccnak. Nekik még nem kellett. És millióan vitatkoznak rajta hogy kinek is (volt) jobb.

Az államigazgatás, a régi nagyvállalatok vezetőségei, a szocalista nagyvállalati struktúrák pókhálójának tetején még mindig nagyrészt 60-70 év körüli emberek ülnek foggal-körömmel kapaszkodva a székükbe, és igaz hogy van tapasztalatuk és esetleg szaktudásuk; de terveik, elképzeléseik, álmaik, erejük és lelkesedésük már nincs.

Donor 2009.01.29. 12:19:22

@Secnir: Ezzel csak az a baj, hogy a számítógépesítési közhivatal beszerzési alosztályán nem értenek (nem akarnak) az informatikához, így ha be is szereznek valami informatikai rendszerre emlékeztető valamit, valamelyik politikus fiacskájának az építőipari cégétől (mert ugye véletlenül se szakértő csinálja már) az csak arra lesz jó hogy arra kenjék rá a lassabb, bonyolultabb, drágább ügymenetet, majd verik a mellüket, hogy igen, megcsináltuk.

Donor 2009.01.29. 12:20:53

Amúgy támogatnám azt a pártot aminek az lenne a programja, hogy az össze közintézményt lecserélik egy egy számítógépre :)

Donor 2009.01.29. 12:22:38

@hiszti: Semmi gond, ezt is meg lehet oldani. Simán csökkenteném a fizetésüket, sztrájkba lépnének, így meg is lenne oldva a probléma :)

balazst 2009.01.29. 12:23:01

A megoldás: olyan helyre költözni, ahol BÖP és nem Centrum van (pl XIII. kerület). Űrlapot internetről kinyomtatni, kitölteni, személyivel, forgalmival (ha másnak kell, akkor simán a személyi, forgalmi fénymásolatával és meghatalmazással) elsétálni és 2 perc alatt kezedbe nyomják a matricát. Természetesen a befizetés is helyben történik. Ha nagyon lusta vagy, akkor postán is intézheted az egészet, év végén pedig küldik neked a következő évre szóló űrlapot, nehogy elfelejtsd.

Donor 2009.01.29. 12:25:00

Amúgy meg az a módszer tuti működne, mint ahogy az orvosokat kergetik ki az országból. Alacsony fizu, sok és borzalmas munka, borzalmas munkakörülmények, kilátástalanság. Menne a sok semmire kellő, nagyseggű aktatologató és csinálhatnának valódi munkát ami esetleg értéket teremt.

lótumfaktum 2009.01.29. 12:26:46

@HaTaczy:

Persze ÍÍjjjennek ÓÓÓdi hatos ful fos

lótumfaktum 2009.01.29. 12:41:46

@Gumidomino:

Szép újjjjj fiatalság: Gyúcsányi,Kulcsár,Újhegyi,Atkári,Arató Horn, Mesterházi Fürst,Nyakó,Gusztos,Pető,..Zuslág..Stb STB..

Te így gondolod, OKÉ
Most mért vagyunk szarban? mert "tudjuk,merjük,tesszük" meg csinálják!!-TÁK!

esef 2009.01.29. 12:43:10

Nincs egységes rendszer?

A II. kerületben (tudom, ez is burzsuj hely) ez úgy ment, hogy:
1. Önkormányzat 2008. decemberben kiküldte a csekket, hogy fizesd be.
2. Ha befizetted, a csekket és a forgalmit vidd el a megfelelő helyre, ahol megnézik, hogy tényleg kerületi-e a lakos és az autó.
3. Kezedbe nyomják a matricát, rögtön ki is ragaszthatod...

A posztíróról meg annyit, hogy nagyon nem sikeres ember...

ChPh 2009.01.29. 12:45:15

ennek sosemsemnem lesz már vége?

Secnir 2009.01.29. 12:46:40

esef:
fokozható: mi az a parkolási matrica? :D

lótumfaktum, gumidomnió:
ez most egy bürokrácia-centrumkft szidó blog, nem politikai blog. az máskor lesz.

2009.01.29. 12:49:15

Parkolóőrt dugott már valaki ?

MP 2009.01.29. 12:58:40

Én nem tennék semmit. Mikor kijön az első felszólítás akkor egyszer mondom EGYSZER beküldeném tértivevényesen a csekk másolatát nekik. Ha nem fogják fel akkor menjenek a bíróságra majd minden emiatt engem ért kárt behajtanék rajtuk. Ennyi.

staropramen 2009.01.29. 13:01:27

Lótum
Sztrovacsek! Ha már nem megy a minden színű ifjuság felsorolása ,inkább neki se láss.Egyrészt mert Secnirnek igaza van, másrészt meg napokra lefoglalnád a blogot.

maincoon © 2009.01.29. 13:14:04

a poszthoz ugyan nem szólok hozzá, mert nem vagyok fővárosi és nem is értek a témához, de ennek ellenére azt leszűrtem, hogy erotikus napotok van :DDDD

EÖ (törölt) 2009.01.29. 13:17:19



@maincoon ♀:
ebben a blogban az a jó, hogy rohadtul nem kell érteni a témához, Ez FONTOS!

például:

Az előbb eszembe jutott Názáreti Blájen: Iszonyatos tárgyeset!

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2009.01.29. 13:21:25

Sencir:
A mai állam egy alappillére és támasza a bürökrácia - és egyúttal fejlődésének egyik legnagyobb gátja. Átláthatatlan, követhetetlen még a rendszer tagjainak számára is. Meg kell szüntetni, nincs mese.

Igy van szameg.

Érdekes dolog, hogy a magyar rendszer olyan, hogy mindenhova a legfelsőbb sztemélyig el kell juttatni minden cselekvésre iranyulo inditekot, es ha a nagyfőnök azt mondja hogy ok, akkor mehet vissza a ranglétrán a dolog ahhoz, aki akarta a dolgot.
(gyakori, hogy hiaba valaki közepvezeto, nem vesz fel munkaerot, amig a legfelso ember rá nem bélyegez, pl. mintha nem lenne joga)

Ismerosom meselte, aki jogi tanacsoskent dolgozik allami szervnél:

Mellette két ajtoval valaki megirt valamit, es (hasrautok) vegig a 445ös rendeletre hivatkozott.

ez felment legföntre, onnan pár lépcsőn át hozzá, ellenőrzésre. észrevette, hogy hibas a hivatkozas, mert a 446os rendelet az ami azzal foglalkozik, de a cucc mar iktatva, minden, szoval nem atmegy két ajtot, es szol, hogy "Józsi, elirtad", hanem modositast kerelmez, az visszamegy egész föl, onnan meg vissza ahhoz, aki elirt egy szamot. az majd kijavitja, es ujra megy föl, hogy aztan kiadjak ellenörzesre...

igy van ez, Vogonosan.
3 példányban, megrágva, kétszer elveszitve, megtalálva, jegyzőkönyvezve, ujra elkuldve, ujra elveszitve.. stb

2009.01.29. 13:27:19

haha, ez hiszti
én is I. ker, se tavaly, se idén nem volt gond a parkolási engedély kiváltásával, mondjuk én előre utánanéztem, hogy milyen papírok kellenek, ez a posztírónak nem sikerült
és nem kell adóbevallás, hanem a tavalyi gépjárműadó befizetését kell igazolni, tehát nem kell itt a dráma
mindenki kurva agresszív

hiszti 2009.01.29. 13:27:58

@Secnir: oké. elsőre is hosszú volt:D
igazad van.

hiszti 2009.01.29. 13:36:03

@Donor: egyik jól funkcionáló országban sem termel az államigazgatási apparátus, csak ésszerű létszámmal ésszerű ügymenettel, gyors, pontos munkát végeznek.
Szóval értéket teremteni nem fognak, lévén nem ez a dolguk.

staropramen 2009.01.29. 13:39:55

Sztrovacsekek!
ne legyünk optimisták! Utoljára egy Asterix nevű gall harcosnak sikerült valamit tenni a bürokrácia ellen persze Obelix segítségével ,de úgy emléxem kicsi híján ők is rámentek.

helianthus 2009.01.29. 13:45:29

Sztrovacsekicsek!
Képzeljétek lemaradtam +1-ről (akkoriban is a fejem tágították, mostmár tényleg nagyon okos leszek) aztán az utalásokból aszittem, hogy a vendéglátósunkat a Füredit, hívjuk így.
Aztán furcsálltam, hogy Hagyma csak Mary-t fordít mostanában (a hasára meg vissza...). :D

Jelentem felzárkóztam, tudom ki kicsoda, és kérem szépen a minősítésem én is.
(zárójelben jegyzem meg, hogy az axás posztban belmébújt a kisördög, és nagyon ON voltam, pedig ha előtte képbe kerülök, biztosan nem teszem. Még itt a végén minden errejáró szociopata asziszi, hogy megnevelt.)

helianthus 2009.01.29. 13:49:09

A témához hozzászólva lenne egy kérdésem.
Ezt a bizonyos "Hívom az önkormányzat felelős osztályát, hogy ez, most, így, tényleg... Nő mondta, hogy ők megegyeztek a Centrum Parkolási Társasággal, gyűjtögessem(!!!) a csekkeket NE FIZESSEK EGY FILLÉRT SE! (szó szerint ezt mondta)" részt a posztíró rögzítette és hallotta rajta kívül még két (nem szlovák állampolgár) tanú, és tudja a nő nevét, a hívás pontos időpontját, stb.
Na nem azért, mintha ezek fontosak lennének, de később azért lehet, hogy jelentőséget nyernek az apró részletek.

jusztlacika 2009.01.29. 13:49:38

nekem az ilyentől mindig magasabban van a bal herém... most hogy így elolvastam annyit mondok:

AZTAKURVA!

helianthus 2009.01.29. 13:55:37

"@Gumidomino: Öhm... vannak itt tökös fiúk?"
Miért Te nem vagy az?? Én asszittem eddig igen. Hogy tévedhettem ekkorát kiskezitcsókolom? (o\/o)
Vagy fiú vagy, csak nem annyira tökös? :D

Texaszi Láncfűrészes 2009.01.29. 13:59:26

Ezé' tart itt az ország!

Amúgy meg nem kell Budapesten lakni, úgyis egy kalap szar a főváros.....

Nem kereste 2009.01.29. 14:03:27

Felhívnám a figyelmet az alábbi posztban szereplő egyén nevére.

autozz.blog.hu/2009/01/29/mert_nem_megyunk_ha_lehet

lótumfaktum 2009.01.29. 14:05:21

@jusztlacika: Aztat már gyerekkorban le kellet volna köttetni. hogy fölne szoruljon, még a végén ilyen sok jó prosztotól,/bocsánat/poszttól.

lótumfaktum 2009.01.29. 14:08:36

@Nem kereste: Most kit fognak büntetni?

Nagyon jó *****

ex-dr. vuk 2009.01.29. 14:10:46

Na erre egyertelmuen raillik a csalas definicioja.
Anyagi elonyszerzes celjabol masokat megteveszt, vagy tevedesben tart. Ennyi. Lehet buntetofeljelentest tenni.

shaman87 · http://mediagezd.shamanoldala.hu 2009.01.29. 14:10:58

Fel kéne már számolni ezt a céget :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.01.29. 14:15:36

@szily:
"budapesti kerületi önkormányzatok irreálisan lassan adják ki az alanyi jogon járó parkolási engedélyeket"

He? Kaptam postán egy borítékot, benne egy csekk, egy adatlap meghatalmazással, hátha nem magam akarom intézni, meg egy kitöltési útmutató a szükséges iratok listájával. Lementem az önkormihoz, a helyi "kihelyezett postán" befizettem a csekket, majd lementem az "extra ügyfélszolgálatra". Ez úgy néz ki, hogy a rendes ügyfélszolgálat mellett kinyitottak egy ritkán használt szobát (ahol máskor például a helyi választási bizottság szokott lenni), betettek pár asztalt, gépet, printert és ügyintézőt. Leültem, és miközben vártam, elkezdtem kitölteni az adatlapot. Sajnos ezek a piszkok olyan gyorsan dolgoztak, hogy nem végeztem a kitöltéssel, mire sorra kerültem, úgyhogy az ügyintéző hölgy előtt fejeztem be. Addig átnézte a papírjaimat, utána kezembe nyomta a matricát, aláírtam az átvételit, és kijöttem. Volt az egész vagy öt perc, de lehet, hogy tíz is. És ez a sokszor fikázott XII. kerület, ami szintén centrumos (Hogy szarjanak sünt!) környék. Lehet, hogy ez azért megy, mert itt nem 1.500,-, hanem 2000,- forint egy évre a matrica, de ha ennyi pluszért normális ügyintézést kapok, akkor nem érdekel, leszarom. Sünnel.

jébé 2009.01.29. 14:15:57

@Secnir: most már csak az az egyetlenegy pici elhanyagolható probléma, hogy miaf lesz azzal a másfélmillió közszolgával, mert ha vesszük nagy vonalakban hogy 3 millióan dolgoznak kis hazánkban, ebből másfél milla munkanélküli ... khm. Á sehogysejó.

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.01.29. 14:24:44

@jébé:
Mondjuk a bérükre szánt pénzből munkahelyet teremt az állam, ami felszívja a munkanélküliséget, profitot termel, vásárlóerőt...
A 3200 települési önkormányzat is totál luxus, mármint a költségtérítések és tiszteletdíjak.

jusztlacika 2009.01.29. 14:27:15

KÉRDÉS:

Mi lesz augusztus első hétvégéjén szombaton 14:00? Balaton környékén?


HÁT EDE TALÁLKOZÓ! KISBOGRÁTSCHOT HOZNI!!

Nem kereste 2009.01.29. 14:32:49

@jusztlacika:
Környékén? Nem pont FürEDEn?

Secnir 2009.01.29. 14:33:26

@jébé:
tételezzük fel, hogy máról holnapra valóban megvalóósítják ezt az egységes rendszert. mondjuk hétfőtől.
ok.
ez azonban nem szabadítja fel az ÖSSZES ügyfélrabszolgát, jó esetben is csak a 2/3-át. Egyrészt a maradék szükséges a rendszer ellátásához, másrészt fel kell tölteni adataokkal, ami a különböző rendszerekben tárolt különböző formátukat tekinve nem két perc.
másrészt én a leépítést valahogy úgy csinálnám, hogy akinek 1-2 éve van a nyugdíjig, azt elküldeném nyugdíjba, és nem vennék fel helyette újat. aki még nem töltötte be a 25-öt és nincs gyermeke, őt szintén lapátolnám.
viszont
ámde.
nem azonnal rúgnám ki őket, hanem azt mondanám, hogy
-ember, 4 hónap múlva megszűnik az a pozíciód, amiben eddig csak üldögéltél. 2 verziót ajánlok. 1: négy hónap múlva önként kilépsz, cserébe 4 hónapig itt dolgozol, és kereshetsz munkát. 2: most rúglak ki, és kapsz 3 hónap végkielégítést.
tisztában kell lenni azzal, hogy el fognak tudni helyezkedni az emberek. hazudik az, ki azt mondja, hogy nem tud elhelyezkedni. az nem is akar dolgozni.
hiába ugatják, hogy x százezer munkanélküli van Mo-on. annyi is lesz.
anyám erre jó példa, sokáig munkanélküli volt, én tartottam el, míg el nem költöztem otthonról. addig (5 éven keresztül) válogatott, de még hogy!
mondom neki: nincs semmiféle szabad vezérigazgatói állás, ami jó volna neked?
mutatom neki: nézd, takarítónőt kerensek innen 4 utcányira.
ő nem megy el takarítónőnek
igen, és addig mit fogsz enni?
miután elköltöztem, 2* megjelent pénzt kunyizni, megmondtam neki: ha lesz munkahelye, és megszorul, adok. munka helyett nem adok.
2 hét múlva volt munkája. előtte 5 évig nem. 50 évesen.
1.5 millió ember lesz az utcán? legalább lesz aki
-gátat épít
-kaszálja a parlagfüvet
-szedi a szemetet a belvárosban
-kiválogatja a politikusokat az összeszedett belvárosi szemétből
-parkokat füvesít
-hajléktalanszállókat épít
stb.

sajnos kell már egy kemény arculcsapás a magyaroknak, hogy felébredjenek abból a csipkerózsikaálomból, amiben 1945 óta vannak, hogy önálló ország lettünk, erős forinttal, és megnyertük a háborút az oroszok oldalán, és minden szép és minden jó úgy ahogyan van. vannak még olyan 60-as évekbeli törvényeink, amik a mai napon jogerősek, és lehet rájuk hivatkozni. nonszensz.

Pantone354 2009.01.29. 14:38:12

Nálunk (V.ker.) a tavalyi matrica január végéig érvényes. Családtag intézte mindkét autóra, nem kellet semmi csak az autó iratai, meg az igazolás(csekk?), hogy befizetted a súlyadót. Aztán máris ott volt a két matrica a kézben. Úgy néz ki valahol müködik ez rendesen.

jusztlacika 2009.01.29. 14:43:32

@Nem kereste:

én továbbra is mondom, hogy komolyan gondolom ezt, hogy füreden mindenki bogratsch jelmezbe elindul a város főteréről gyalog megérkezik a műemlék jellegű környékre 14:00 előtt!

ez fontos! VISZONT HA LESZÜNK 20-an én benne vagyok.

délioldal 2009.01.29. 14:46:52

én csak egyetlen dolpgra vagyok kíváncsi...

ha Bp-en kapok büntit az ugyebár ha gyorsan befizetem 1650 Ft.

nos én Szegeden élek.

ha itt kapsz büntit az 6500 Ft(!!!!)

valaki kifejtené nekem ezt? tudom, hogy másik cég és stb stb, de nem fér a fejembe, hogy Szeged mitől ilyen drága miközben még parkolóautomatákra sem költ a város...

lótumfaktum 2009.01.29. 14:47:11

@Secnir: "sajnos kell már egy kemény arculcsapás a magyaroknak, hogy felébredjenek abból a csipkerózsikaálomból, amiben 1945 óta vannak, hogy önálló ország lettünk, erős forinttal, és megnyertük a háborút az oroszok oldalán"


Te montad nem politikázunk!!
Hát a fenti EDElgés mi? Bacc papucs ismertető?
Te kezted !
Te hol éltél eddig? hogy ílyeneket halottál/1 l-lel/, mer bitos csak egy fülrehallasz balra.
A mit le írtál az tiszta magyar elleneszadesz.

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.01.29. 14:53:59

Vajon a legnagyobb tavunk északi partjának fővárosában rendezendő megemlékező jellegű gasztro-fesztivált lehet a homáron promotálni?

staropramen 2009.01.29. 14:58:20

Fijjug ne harcojjatok.Csak szóllog ,hogy 45 be nem is volt méggg forrint.
Neduddki!

jusztlacika 2009.01.29. 14:59:13

Lehet. Semmi akadálya. Én vér komolyan gondolom, hogy egy alapítványt csinálok. Ennek bárki tagja lehet, nincs tagdíj. mindenkinek vétójoga lesz. Az aélapító okiratot Füreden fogom én elsőként aláírni. ÉS minden évben kiosztom az elmúlt év legnagyobb lehúzó cégei díjat. MAX 20 cég kaphat ilyet. a 21-től megússzák.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.29. 15:02:42

"Neki azt mondták a központba, hogy nincs kegyelem, kell a bevétel...meg tuti, hogy lesz egy két balek, aki így is befizeti a csekket..."
Én meg azt mondanám erre hogy a jó kurva anyátokat.
Érdekes ezt 1 bármilyen bíróság nyilván nem vehetné figyelembe... Jobb ehyleken egy ilyen megmozdulásért megszüntetnék az egész céget.

AlulírottFentemlített 2009.01.29. 15:03:40

Nem normális dolog ma M.o.-on semmilyen ügyintézés sem.

2008.07.26.-án bontási engedélyért folyamodtunk a megfelelő módon az önkormányzatnál, amiről a jóváhagyó határozat 2008.10.20.-ai dátummal megszületett, de ezt mi csak 2008.11.20.-án kaptuk meg ajánlott levélben.

Cirka 4 hónap!!!

Nem volt ez kicsit gyors ügyintézés?

És nem is kellett semmit sem pótlólag benyújtani, mert jól lett eleve beadva a kérelem!

Secnir 2009.01.29. 15:10:39

@staropramen:
igaz, asszem '46 volt. jogos.

@lótumfaktum:
ok, most politikától függetlenül:
rendszerváltozáskor mindenkiben tudatosulnia kellett volna, hogy Mo. cocialista volt, és átment kapitalistába. annak minden vívmányával és hátrányával együtt.
de nem.
rendszerváltáskor meg kellett volna szüntetnie azt a borzasztó bürokratikus intézményhalmazt, ami a mai napig gátja midenféle fejlődésnek. egyik sem tette meg. vélhetően egy darabig nem is fogják. hol hallasz ebben jobbos-blaos-közepes-szélsőséges felhangot?
csupán racionalista vagyok, hideg fejjel.
és tősgyökeres informatikus, aki a fekete-fehér-igen-nemet ismeri. a talán, esetleg, mégis, lehet nem sok helyet foglal az én kis agyamban.

rengeteg olyan pozíció van az országban, amire egyszerűen nincs szükség. pont. ennyi. azért hozták létre ezeket az 'álmunkahelyeket', amiért a 70-es 80-as években szükség volt rájuk, hogy nem legyen annyi KMK-s az utcákon. Nálunk is, az első munkahelyemen volt az 50 fős TMK-ban kb. 15 olyan figura, akik az utcán lébecoltak volna, mert nem tudtak volna elhelyezkedni. az állami normatíva az volt, hogy a TMK 50 fős, tehát feltöltötték a létszámot. használni nem tudtuk őket, mert közgazdász diplomával lövése nem volt egy simmeringcseréhez, de mondjuk emelni, meg pakolni jó volt. és ő is boldog volt, mert volt munkahelye.
manapság ilyen elképzelhetetlen, mert a privatizált cégek, amelyek a profitra hajtanak, simán elküldik őket.
Azonban az állami cégekben (minisztériumok, BKV, Posta, MÁV stb.) még él ez a kényszerképzet, és sajnos ez meg is marad.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.01.29. 15:39:03

@staropramen:
az meg csak haggyan de Mary aszongya a haborut se mi nyertuk meg hanem Ok,
az oroszokkal

speedyx86 2009.01.29. 16:03:05

Volt most a napokban valami észkombájn nőci, aki 1,6 millát utalgatott egy faszinak, csak mert kérte. Faszikámat elő fogják venni csalásért.

A centrum tökugyanezt csinálja, őket miért nem veszik elő csalásért?

Sünt a vakbelükbe!

FéeVerte 2009.01.29. 16:15:14

Hagyma????

+ voltak ott valami angolok is.

EÖ (törölt) 2009.01.29. 16:27:29

@Secnir:

ha kormányt alakítok egyszer, akkor számítok a részvételedre :)

Ofélia . 2009.01.29. 16:33:16

@FéeVerte: Arra a a szivarozó kövérre gondolsz???.

Azóta is fizeti az angol hadügy a parkolási bírságait!.

lótumfaktum 2009.01.29. 17:20:31

@Secnir:
OKÉ de akkor nézd meg az unió működésétpl: havonta vándorolni brüssel-
strasburg között60-70 kamion oda-vissza.Az egész működése a kerék kötésre hajadzik, a multiknál ugyan az nincs itt új dolog.A bankoknál most sem lesz kevesebb ügyfél/adósok/ mégis mennyi rugtak ki amerikában,20-30ezret nim.Nagy pénz nagy játék-kis ...A multi most is kedvezményeket fogkapni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.01.29. 18:12:26

@FéeVerte:

hat voltak ott meg sokan
de mi nem a nyero agon voltunk ugy remlik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.01.29. 18:15:49

@FéeVerte:

amugyis a legnagyobb ervem Marynek, mondhatnam utolapom, mikor megmondom neki, Mi hadat uzentunk nektek, Ti meg sose mertetek
nahat
szereti is a magyarokat/gyk.engem/ es tart is tolunk, miko rgyerek volt csak az orosz atomtamadastol felt, most mar tudja tolunk is kellett volna de akkor meg nem elt, mikor hadat uzentunk
najovan szetnezek tota w-n meg a zugugyveden meg a blikken

Gumidomino 2009.01.29. 18:55:17

@lótumfaktum:

akkor itt működött az
azt olvasok ki a kommentből amit akarok.
ugye?
én nem politizáltam. ezt eddig ezen a blogon egyszer sem tettem és nem is fogom. ráadásul az általam leírt probléma régesrégen túl van a politikán a bürokráciánkban. ezért sem tudok én sem előrébb lépni.


helianthus
zoomolható képet úgyse kapsz, be kell érned a szavammal. :D

2009.01.29. 21:21:16

"Erdőszélen, erdőszéli
tölgy tövében volt egy ház.
Abban lakott hét süntestvér:

Sün Aladár,
Sün Piroska,
Sün Adorján,
Sün Dorottya,
Sün Demeter,
Sün Tihamér
s a legkisebb:
Sün Balázs."

Secnir 2009.01.29. 21:29:09

@Egyéves Önkéntes:
nagyon szívesen, csak azért tudni kell azt, hogy belőlem rossz politikus lenne:
-vékony a bőr az orcámon
-egyszínű a köpönyegem
-nem tudok hazudni
-nemcsak a saját zsebem érdekel
-bejárok mindennap dolgozni

Secnir 2009.01.29. 21:31:24

@lótumfaktum:
az unió működése / működtetése egy másik dolog. először rázódjon gatyába az unió, tudjon egységesen fellépni bármivel szemben / bármiért (amíg Írország pl. az alkotmányt nem írja alá, addig baxhatjuk), és ha már működőképes, majd akkor lehet racionalizálni...

Secnir 2009.01.29. 21:49:20

bankoknak meg elereszteni a kezét - kivéve ha állami. megtámogatni egy RT-t IMF pénzből? lófaszt.
majd ha a világválság után a saját nyereségükből a részvényesek tejelnek, esetleg akkor.
ha erre nem hajlandóak, menjenek csődbe, a részvényesek meg vigyék el a balhét. ők vitték csődbe, nem?
OTP, K&H, MKB? a volksbankot miért nem támogatják? az OTP miért kiemelt? a takarékszövetkezeteket miért NEM KELL?
áh, hagyjuk.

jébé 2009.01.29. 22:11:51

@Secnir: Secnir for President!
Nagyon szép amit írtál és 100%ban utopisztikus. Egyébként a közmunka közé én még bevenném a kutyaszartakarítást is.
Ha a teljes apparátusnak a töredékét, az APEH rendszerét hozom fel példának, akik valamilyen oknál fogva az állampolgárokat nem adószám, hanem név, lakcím, stb alapján tartják nyilván és nekem minden évben elküldik az egyik bp-i kirendeltségből, hogy azonnal nyújtsam be az adóbevallásomat, holott évekkel korábban elköltöztem (egy másik kerületbe, nem Kamcsatkára) és másik kirendeltséghez tartozom. És ez csak a jéghegy csúcsa. Jobb ha hátradőlsz és felrakod a gyaloglástól megfáradt lábaidat, mert metróval közlekedsz, mert NEM FIZETSZ A MOCSKOS PARKOLÓCÉGEKNEK EGY KANYI VASAT SE!

autosave 2009.01.30. 01:05:18

rendszám elől hátul leszerel, parkol, parkolóőr vakarja a fejét majd továbbmegy.

amíg nem jön a jogos engedélyed, addig ezt kell csinálni.

EÖ (törölt) 2009.01.30. 08:22:45

@Secnir:

áh, akkor nem jó.

ebből már egy tétel is sok, nemhogy mind egyszerre! :)

egyébként némely tulajdonság bennem is megvan, csak más csoportosításban:

-vékony a saját zsebem
-egyszínű a köpönyegemen az összes zseb
-nem tudok bejárni mindennap dolgozni
- vékony bőrrel hazudok minden nap

:P

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.30. 20:53:48

@Az Olvasó: Pedig nem hülyeség a minden iktatása. Én is minden szkripttel módosítok az adatbázisokban - még ha ez több munka is a kézi javításnál -, hogy 1) utólag pontosan vissza lehessen követni, milyen módosítások történtek, és 2) reprodukálni lehessen az egészet, ha elszállna az adatbázis, és elölről (régebbi backupból) kellene kezdeni a feltöltését.
süti beállítások módosítása