A sítáboros panasz eddig három részben szerepelt a Homáron (I., II., III.), és most itt az epilógus az Exit Tours jogi képviselőjétől. És a Homár, mint mindig, természetesen most is örömmel közzéteszi a másik fél véleményét.
Nézzük az alapvető tényeket. Az Exit Tours Kft. évek óta sikeresen működő utazási iroda, amelyik elsősorban diákturizmus szervezésével foglalkozik, ezen belül is síutak szervezésével. Évek óta többezer egyetemista ill. diákutas utazik egy szezonban az Exit Tours-szal síelni. Jelenleg is körülbelül 2.700 utas tartózkodik franciaországi síterepeken az Exit Tours szervezésében. Ezen adatok alapján nyugodtan kijelenthető, hogy elenyésző a panaszok száma.
A két posztból igyekszem kiszűrni a tényállításokat, és az utas véleménynyilvánítását és egyéb ehhez kapcsolódó meglehetősen gyerekes dolgokat figyelmen kívül hagyni.
1.) A busz nem volt túlfoglalva, annyian voltak a buszon ahány hely van. Egyébként a buszutazást az utazási iroda szerződött partnere végzi, és nyilvánvalóan nem vállal szabálytalanságot.
2.) A társas, buszos síutak állandó problémája a csomagok mennyisége. Az utazási iroda előre tájékoztatta a résztvevőket, hogy korlátozott mennyiségű csomagot tud elszállítani. Ehhez képest a résztvevők jelentősen több csomaggal érkeztek. Az utazási iroda munkatársa – nagyon helyesen – rugalmasan kezelte a helyzetet, és a résztvevők többségének egyetértésével a közlekedő részre is pakoltak csomagokat. A síbox problémáját a harmadik poszt érinti.
3.) A több mint ezer kilométeres buszút pontos időtartama nehezen kalkulálható. Az utazási iroda előzetesen tájékoztatást adott, hogy a szállások elfoglalása a kora esti órákban történik. A busz a kedvező időjárási viszonyok miatt az előzetesen vártnál hamarabb ért oda. Gondolom, hogy kedvezőbb volt ezt az időt már a faluban eltölteni, nem valamelyik autópálya-pihenőhelyen.
4.) A szállások megfelelő színvonalúak, sőt a többi hasonló árfekvésű szállásokhoz képest kifejezetten kiemelkedő (www.eurogroup-vacancies.com/balcon-des-arelles). A szállások szűkössége ezeken a síhelyeken teljesen általánosnak mondható. Ami ezzel kapcsolatban felmerült probléma (pótágyak) azt az utazási iroda az utasai érdekét szem előtt tartva oldotta meg.
5.) Nincs jogszabályi kötelezettsége az utazási irodának magyar mentősöket biztosítani, ezt az utazási iroda mintegy plusz „szolgáltatást” biztosítja.
6.) A biztonsági őrökkel a konfliktus nem tartozik az utazási iroda kompetenciájába, de azért fontosnak gondolom megjegyezni, hogy iroda vezetője, és munkatársai tucatszám rendeztek el már ebben a síszezonban is a helyi biztonságiakkal és sokszor rendőrökkel, részeg és vélhetően kábítószeres rombolásokat, balhékat. Elképzelhető, hogy a biztonságiak elfogadhatatlanul viselkedtek, de úgy tudom, hogy elég jó okuk volt a fellépésre.
7.) Az utazási iroda mindemellett gyakorlatilag mindennapra szervezetten valamilyen közösségi eseményt: hófoci meccset, pókerbajnokság, diszkót stb.
Összefoglalva, kérlek T. Homárt, hogy a fenti helyreigazítást leközölni szíveskedjél, valamint az utazási irodát negatív fényben feltüntető hamis és egyoldalú közlésetekért – különös tekintettel a valótlan címre - ugyanolyan terjedelemben és helyen (Index címlapján) és időben a sajnálkozásodat kifejezni szíveskedjél!
Az utolsó 100 komment: