Tékozló Homár

Nem veszi magára a reklamációt az Externet

2009.02.09. 10:20 | ge | 54 komment

Homár-fan tanácstalan, mert úgy érzi, felháborító az, amit az Externet megenged magának. Kétszer is a cég ügyfele lett, nem épp önszántából, de nem volt más választása, azóta meg rendszeresen net nélkül marad. Az ügyfélszolgálatot hiába hívja, a leveleire nem válaszolnak, bezzeg a kimaradt napokat kiszámlázzák.

A történetem még jó régen kezdődött. Boldog TV-Net előfizető voltam évekig, mikoris az Externet felvárásolta a szolgáltatási területet. Ekkora tőlem nem kérdezték meg, hogy akarok-e az ügyfelük lenni, de ezen viszonylag könnyen túltettem magamat. Na ez volt egy hatalmas hiba.

Annyi még hozzátartozik a történethez, hogy egy kertvárosi, főleg nyugdíjasokkal teli külvárosrészben lakom nagyon közel az ADSL központhoz, így a TV-Net 3 éve alatt gyakorlatilag a leghoszabb üzemszünet 1 óra volt - amiről előre értesítettek. A 3 év alatt nem volt összesen 24 óra üzemszünetem.

Szóval mikor az Externet átvette a szolgáltatást elkezdett a szolgáltatás minősége romlani, időről időre 15-30 percekre teljesen váratlanul megszakadt az internet, majd mire elértem volna az ügyfélszolgálatot visszatért. Sebaj - gondoltam naívan - majd váltok szolgáltatót és megszűnik a gond. Váltottam és alá is írtam egy egy éves hűséget a VivaNet-hez. Ám alig 1 hónappal ezután a Vivanetet felvásárolta az Externet....

Azóta heti szinten 1-1 órás kimaradások voltak (néha naponta többször 5-10 perc, máskor egybe fél óra). A telefonos ügyfsz. sose tudott segíteni a probléma megoldásában, húzták az időt amíg megjavul "magától". De még ezt is lenyeltem.

2008. december 31-én délután azonban ismét elment az internet. Egy órán át nem is kerestem a kapcsolatot az ügyfsz-al, gondoltam csak a szokásos és majd rendbejön. Hát nem jött. Este telefonáltam is a 1201-re, ahol a műszakisok nem vették fel a telefont, végül elértem az általános ügyfélszolgálatot ahol a kishölgy kioktatott, hogy miért nem olvasom a weblapjukat (ugye, ha nincs internet?!), mert ott ki van írva, hogy karbantartás van a körzetünkben. Várjak türelemmel. Rendben, vártam, úgyis szilveszter volt. De újév napján még mindig néma csend. Ismét telefon, kb 10. hívásra fel is vette egy enyhén megviselt hangú fiatalember, akitől megtudtam, hogy semmiféle karbantartás nincs(??), de amúgy ő nem is tudja mert ma jött először dolgozni... (??) De majd küld a Tcomnak egy hibajelentést és majd ők jelentkezni fognak. Jelentkezett is a Tcomos szerelő 2-án, hogy megoldotta a problémát. És tényleg.

Ezekután jan. 9én megismétlődött a történet, net sehol, ügyfélszolgálat telefont nem emel, 1 óra próbálkozás után vállrángatás, ígéret, hogy Tcomnál utánannéznek, de "mivel péntek van, így szombat délelőtt továbbítják a szerelők felé a gondot és hétfő előtt ne is számítsak semmire, mert hétvégén a szerelők nem dolgoznak". Hurrá, végülis ha 0-24 szolgáltatok abba nincs benne a péntek és hétfő közötti időszak.
Innentől naponta érdeklődtem, sose tudták megmondani, hogy mikor lesz internetem. Végül 13-án ismét a Tcomtől hívtak, hogy kicserélték a hibás alkatrészt, mostmár lesz net. És volt.
 
Idáig elég szokványos a történet, de megjött a számlám dec 5- jan 5 között. Persze minden nap (a 3 nap leállás is!) ki volt számlázva. Ekkor írtam egy emailt az Vivanet ügyfélszolgálatának, amiben a kértem, hogy amit nem szolgáltattak azt ne is számlázzák ki.
Továbbá már előre jeleztem, hogy január 9-13 között sem volt internet, így azt se számlázzák ki (de már előre látom, hogy a februári csekk is teljes lesz...) Válasz nuku. Ez volt jan. 10-én.
 
(amúgy az ÁSZF ide vágó idézete: "Amennyiben a Szolgáltató érdekkörébe tartozó ok miatt a Szolgáltatás 48 óránál tovább szünetel, a Szolgáltatótól az adott hónapra eső teljes havi díj visszakövetelhető az arra jogosult ügyfél által.")
 
Január 30-án küldtem az Externetnek is egy panaszos email-t (mint a Vivanet tulajdonosának), hogy legyenek kedvesek kivizsgálni az ügyet. Válasz a mai napig (február 7) nem érkezett.
 
Azzal a kérdéssel fordulok hozzád kedves Homár, hogy mit tehetek ilyenkor? Napi 200- forintot fizetek az internetért. Nem az az 1.400 forint hiányzik a konyhapénzemből, amit az Externet megpróbál lehúzni rólam, hanem egyszerűen a büszkeségemet sérti, hogy azért, mert NYRT. azt hiszik a kedves vezetők, hogy megtehetik az előfizetőkkel azt, hogy a reklamációkra nemes egyszerűséggel SEMMIT sem reagálnak és részükről ezzel le is van tudva a panasz. Mit tehetek? Nyilván ilyen összegért nem fogok bíróságra menni (sőt, még a budai központjukba sem asztalt verni), de ha ezt megtehetik akkor bármit?
 
üdv,
Homár-fan

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gelsystem 2009.02.09. 10:22:35

vasz iz dasz post-dömping???
harmadik?

EMMI 2009.02.09. 10:24:45

kicsit off:

1 hónap múlva lejár az enternetes hűségidőm, váltanék, de nem tudom hová menjek.
Tud valaki valami jó céget ajánlani?

Az externetnek meg sok sok sünt....

gergo1000 2009.02.09. 10:25:01

addig amíg nem megy mindenki birosagra akár 1200 forint miatt is, addig megtehetik..
sok kicsi 1200 sokat jelent nekik..
es ugyis tudjak, hoyg nem mesz, ezert szivatnak is.

Énbagoly 2009.02.09. 10:26:10

Ezt a tempót követni sem lehet.
Posthoz:
Drága Homár-fan!
Ritka szar helyen laksz, mármint internet szempontból.
Egyébként a tököm tele van azzal, ahogy az ügyfelekkel bánnak nagyon sok helyen. Mikor fogják már fel, hogy belőlünk élnek?

Antalbaba 2009.02.09. 10:26:32

No, elolvastam;-)
Engem a TvNetwork vásárolt fel, voltak is problémák, mentem verni az asztalt, jutottam is egyről a kettőre. Telefonon, emailben nem vagyunk emberek:-( Amikor már ismerősként üdvözölt bármelyik ügyfélszolgálatos, egész jól boldogultunk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 10:28:19

"kb 10. hívásra fel is vette egy enyhén megviselt hangú fiatalember,"
Lehet bulizott előző éjjel, azért szartak a problémádra...

Amúgy meg ha nem tudnak szolgáltatni, minek csinálják?
Ha meg hülyeségeket írnak az ÁSZF-be akkor tartsák is be! Adják csak szépen vissza az 1400ft-t.

Énbagoly 2009.02.09. 10:29:02

@VIKI:
Azt csak te tudod milyen szolgáltatók vannak a környéken.
Ha megtudtad, nézz utána mit írnak róluk a homáron, és lehet, hogy úgy döntesz, a fenét kell neked net. :-)

EMMI 2009.02.09. 10:34:19

Énbagoly:
Ha nem lesz netem, akkor homár elvonási tüneteim lennének:)
nordtelekomról valami vélemény?

Homár fan-nak üzemen, hogy ne adja fel, verje ki belőlük a pénzt. Orruk előtt lobogtatni a saját ászf-jüket.
És még több sünt nekik

-Gyöngyibaba- 2009.02.09. 10:40:28

Drága Homár-fan!
Ott basztad el az egészet, hogy e-mailt írtál. Arra, ha felfordulsz is, nem fognak válaszolni. Hivatalos, ajánlott tértivevényes levelet írj. Arra már fognak reagálni. Jah persze ott is 30 nap a válaszidő. De arra már várhatsz választ.
Ne e-mailezgess, mert nem tudod bizonyítani, hogy megkapták. Tértivevényes levélnél meg igen.

۝merta-X 2009.02.09. 10:45:10

De minek írogasson? Váltson szolgáltatót.

Bugreport 2009.02.09. 10:46:24

@VIKI: NordTelekom

eddig semmi bajom nem volt velük. Fiatalos ügyfélszolgálatuk van. Az externetet zsigerből utálják... Eddig minden ügyemet gyorsan és hatékonyan kezelték. Mi kell még?

Tsabi 2009.02.09. 10:52:08

Szerintem ilyen görgös alligatort (vagy hogy hijjak) kene alarakni, azzal kijön.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.09. 10:55:34

kérem a posztolót, rendszeresen ápdételje, melyik szolgáltatóhoz megy. ahhoz én nem fogok, nehogy felvásároljon az externet (vagy mi)

F(r)osch & tsa. 2009.02.09. 10:55:39

@Acsi: Tudsz még mondani valamit a nordtelekomról? Igazából én hozzájuk szeretnék menni, mert nálunk csak ez a redvás t-com van meg externet, és olvastam a nordtelekomnál, hogy t-com partnerhálózatba be tudják kötni a netet, meg hát azért olcsóbb is mint a trécom meg 990ért van hozzá telefon (nem kell 3-4ezres alapdíjat arra a szarra is fizetni), és gondolom rosszabbnak biztos nem rosszabb...

AlulírottFentemlített 2009.02.09. 11:00:34

Elektronika van benne!

Következésképp: elromlik

Bugreport 2009.02.09. 11:03:21

Én telefonról nem tudok nyilatkozni, internetjük viszont kiváló. Nem volt még egyszer semmi leállás, csak amikor valamelyik alul iskolázott kiásta a kábelt. Problémákat tényleg rugalmasan kezelnek. Nem nézik le az előfizetőt. Sőt, amikor az externettől menekültem hozzájuk, már már együttérző hangon beszélt velem az operátor :D

Tsabi 2009.02.09. 11:04:06

@AlulírottFentemlített: a latin is mondja : elektronika ergo bumm

Bugreport 2009.02.09. 11:05:18

@AlulírottFentemlített: az másik post ;-)

dr. _mmm_ 2009.02.09. 11:05:25

VIKI:Nekem 8 évig volt Enternet és semmi gondom nem volt velük. Csak azért váltottam mert a mostanit ajándékba kaptam és ingyen van.
Amúgy most Invitel van. Az se rossz.

elwood 2009.02.09. 11:08:24

sok a poszt de elég laposak.

Ákosról szeretnék olvasni, szembe világító viperáról, fagyott mntősökről ...

Impega 2009.02.09. 11:16:41

Haza jottek e az EXIT-esek? Es kihoztak e a Mercit?

-Gyöngyibaba- 2009.02.09. 11:29:07

Ihatnak a cukorbetegek györgyteát?

EMMI 2009.02.09. 11:34:56

..:: Gabesz ::..

Én is vagy 3 éve náluk vagyok, sok problémám nem volt velük, de az ősszel átvert az egyik telefonos emberkéjük, és akkor döntöttem el, hogy váltok.
A NordTelekomnál tényleg csak 1000,- Ft körül van a telefon havidíja, és nem 4000,- mint a magentánál.

jusztlacika 2009.02.09. 12:14:22

Homar-Fan, hagyjad!

én egyszer fingottam már az externetnél.

Sir Pub 2009.02.09. 12:21:54

Ne hagyja, tessék mindig mindenhova bemenni és reklamálni, asztaltcsapkodni, baccpacsker, féltégla stb, különben ezek a rohadt szolgáltatók soha nem változnak.

liven 2009.02.09. 12:29:18

Bárkinek, aki váltani akar, ajánlom a T-POCSAYNVITEL-t. Most akciós a "MESE CSOMAG" (hol volt, hol nem volt).
Boldog Új Évet Minden Homározónak 2010-re! A Pocsay család.

nem várt fordulat 2009.02.09. 12:41:31

Azért ezt ne 1200 Ft-tal számoljuk.
Tegyük fel, hogy a srác fejlesztő, és webre fejleszt. Számoljunk igen piti és potom 5 000 Ft-os órabérrel. Dolgozhat ő hétvégén is. Ha így számolok 3 munkanapnak megfelelő összeget, az 120 000 Ft. De ez még semmi, ha azt is számolom, hogy mondjuk hétfőn lett volna átadás, és mondjuk kötbér van a szerződésre.

homar-fan 2009.02.09. 13:17:19

@karacsi_maci:
Webfejlesztő ugyan nem vagyok, de egyrészt a befejezett munkáimat E-mailben kell elküldenem a megrendelőknek, illetve sokan szintén e-mailben tartják velem a kapcsolatot üzleti ügyben, baromi cink, hogy minden reggel és este a szomszédba kell átkéreckednem laptoppal, hogy megnézzem a leveleim. Arról már ne is ejtsünk szót, hogy tv-m nincs, újságot nem veszek, mert azért van internetem, hogy azt hasznlájam.
És ez FONTOS!

moli 2009.02.09. 13:23:14

"""enyhén megviselt hangú fiatalember"""

o a Nyúzott Arcú Lány testvere?

drhb (törölt) 2009.02.09. 13:33:26

Az Externet szarjon sünt.

Egy dolgot azonban nem értek. Mi értelme van olyan cégtől netet rendelni, amely nem az akié a telefonkábel amin jön a net? Így nyilván könnyen egymásra tud mutogatni a 2 cég, ha gond van, megéri ez akkor ha mondjuk havonta ezerrel olcsóbb így?

elwood 2009.02.09. 13:34:37

internet nélkük nagyon nehéz ... nem lehet email-ben versenytárgyalást kiírni egy kovácsoltvas konvektortakaróra ...

buksikutya 2009.02.09. 13:45:15

nagytudasu bodecs bela es bandaja...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 14:04:41

@drhb: Talán mert az akié a káblos kurva drágán adja a lassú netet, a többi szolgáltató meg olcsón adja a gyorsabbat, ugyanazon a kábelen?

homar-fan 2009.02.09. 14:49:54

@drhb:
Mert 5 éve rendeltem a netet, akkor lehetett választani Tcom (vagy matáv?) és még 10 cég között. Kb 20% árkülönbség volt a 10 cég javára. A TVnet korrekt is volt, de eladták a szutyoknetnek.
Mostmár csak 2 szolgáltató érhető el nálunk: Sünös barátaink és a Tcom. Ahogy lejár a hűség váltok Tcomra, nekik legalább van helyi irodájuk ahova vihetek sünt, nem kell budára mennem...

Bud és Kelly Cica 2009.02.09. 15:38:47

tényleg érdekel, hogy mit csinálj?

először is, lehetőséged van a kiküldött számlát 8 napon belül visszautasítani, ha valamilyen kifogásod van ellene.
legegyszerűbb beletenni a számlát egy borítékba, és mellétenni egy levelet, amiben tárgyilagosan megfogalmazod, ami történt. Majd a végére odaírod, hogy mit vársz tőlük. tértivevény, ilyenek, és előtte ne felejtsd el lemásolni magadnak.

posta, aztán telefonálj az ügyfélszolgálatra, hogy akkor most ezt te eküldted nekik.

cégnél eddig mindig bejött.
amikor a Tcomos szerelő kiröhögött minket, hogy azt hisszük, 4Mbites a sávszélességünk, holott nem volt olyan eset, amikor a 2-t elértük volna, szóval nem műszaki hiba miatt lassul a netünk, kb. 1 telefon volt elintézni, hogy az előfizetési díjat ehhez a valós teljesítményhez képest csökkentsék, már kiküldött számlát helyesbítsék stb.
nem multi vagyunk, piti összeget fizettünk a netért, csak kellett egy határozottabb fellépés.

egy próbát talán megér.

drhb (törölt) 2009.02.09. 19:07:26

@ColT:

Nem látok egetverő különbséget a T-Com és a másodlagos szolgáltatók árai között. Amennyiért az Externetnél 2,5 megabitet kapsz, annyiért a T-comnál kicsivel kevesebbért 2 megabitet(4690/hó-Externet, 4490/hó T-Com). A 8 megabit pedig olcsóbb a T-Comnál(8390-9270). A postolónál érthető hogy még akkor fizetett elő más szolgáltatónál, amikor még megérte, mondjuk akkor is kockázatos persze, de ha most ott csak T-com és Externet van, akkor ki az a hülye aki a másodlagos szolgáltatót választja(én rettenetesen utálom amúgy a t-comot, nem is olyan netem van, de még mindig egyszerűbbnek gondolom ha csak egy szolgáltatóval kell hadakozni)?

drhb (törölt) 2009.02.09. 19:08:44

Nekem mostanában UPC-vel van gondom, egyre gyakrabban szakad meg a net, azt mondta egy ismerős, hogy valami jelerősítőt használjak, és akkor jó lesz.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.09. 19:09:15

Ez a post nem érdekel, úgyhogy nem is írok ide.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.10. 00:18:18

@moli:
meggyotort arcu/vagy nem?/
de szerintem nem a testvere hanem a pasija
egy meggyotort es egy megviselt dugnak a buszon pozsony es a nepliget kozott

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.10. 00:34:07

"de ezen viszonylag könnyen túltettem magamat. Na ez volt egy hatalmas hiba."

ezek a posztolók mindig elismerik a hibájukat. akkormeg?

ez az externet, olyan, mint az exittours?

Bubu80 2009.02.10. 00:53:09

Jó napot, jó szurkolást!

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.02.10. 08:57:46

30 napon belül köteles írásban válaszolni. Ha nem, mehetsz a hírközlési felügyelethez. (Előtte is mehetsz, de nem sok értelme van.)
Ha addig nem reagálnak, megbasszák őket szárazon. Az már zavarni fogja őket remélhetőleg.

Lakkozotteger (törölt) 2009.02.10. 09:38:34

Erről valahogy a South Parknak a 12. évad 6. része jut eszembe, Over Logging címmel. Ajánlom mindenkinek, nézzétek meg. Ott sincs Internet.

mizie 2009.02.10. 22:27:55

mi a napokban hagyjuk ott az externetet. a 8 megás netük többezerrel drágább a tcoménál.

és mostmár a rohadt telefont sem kell fizetnem csak azért hogy legyen net - csupasz adsl

DaveSlim 2009.02.11. 09:26:55

Amúgy bírom, hogy okosnak hiszik magukat az emberek/nethasználók; ÁSZF-ből idézgetnek, de fingjuk sincs arról, hogyan is működik az internet, azon belül is az ADSL. Elmondom nektek, hogy az esetek 99%-ában az internetszolgáltatónak semmi köze a vonalhoz, a szakadáshoz, a vonalbeli problémákhoz. Ugyanis a T-Com-tól bérlik a vonalat, az ő rendszerüket használják. Jobb esetben van egy saját radius szerverük, ami csak annyit csinál, hogy beenged a netre a loginoddal/jelszavaddal, oszt ennyi.
Ergo:
ha probléma van a vonallal, sajnos kúvára nem fog megjavulni attól, hogy átmész egy másik ADSL szolgáltatóhoz! Más alternatívát, más hálózatot kell választani, ha minden kötél szakad. Gy.k: kábelnet, micro, egyéb vonal, csak ne telefonvonalon jöjjön.
Az írásom nem azt jelenti, hogy nem értem meg a levélírót; teljesen igaza van, dühítő, ha nem megy a net. Csak mielőtt írogatunk, járjunk már utána jobban a dolgoknak.

drhb (törölt) 2009.02.12. 10:27:31

@DaveSlim:

Igen, például te hiszed magad qrva okosnak. Azért szövegértésből még van mit fejlődnöd. A postíró eredetileg másik szolgáltatónál volt, és akkor nem szakadt meg a net ami ugyanazzal a telefonkábellel jött, a szakadások akkor kezdődtek, mikor az Externet megvette a szolgáltatóját.

"Csak mielőtt írogatunk, járjunk már utána jobban a dolgoknak. "

Szerintem mielőtt írogatsz, olvasd el alaposan a postot.

Mellesleg az sem igaz, hogy a szakadások az esetek 99%-ában a vonal miatt vannak. Jó internetszolgáltatóknál valóban így van. Viszont ugyanúgy a szolgáltató szervere is lefagyhat, kis szolgáltatóknál ez pedig hétvégén szokott probléma lenni, mert basznak felügyelni a szervergépet, és ezért előfordul hogy onnantól kezdve egész hétvégén nincs net. Két haveromnak is ilyen van, mindkettő szolgáltató mikrohullámon adja a netet, egyiknek sem az antennáival szoktak a gondok lenni.
süti beállítások módosítása