Tékozló Homár

Torkonakadt Csütörtök - Féláron féladag félmenüből

2009.02.27. 14:04 | jackyll | 198 komment

A klasszikus válságcsökkentő vendéglátós trükkre szállít két példát Gabriella és Kitti. A  szuperlebutított büfémenüt illetve a féladagos megoldást bizonyára nem csak az Új Tündérkert és a Verne Étterem menedzsmentje alkalmazta ezen a jeles napon:

Most érkeztünk haza a XVIII. kerületben lévő Új Tündérkert étteremből, ahol a Torkos Csütörtök alkalmából foglaltunk asztalt. Az étterem kritikán aluli módon intézte a felkészülést a mai napra. Tudomásom szerint "A csatlakozás feltétele az azon a héten és előző héten használt ’a la carte’ étlap és itallap megtartása és az  ÉTEL- ÉS ITALFOGYASZTÁSRA együttesen adott 50%-os kedvezmény." Nos, mi a hónap legelején foglaltunk asztalt, amikor is az étterem honlapján semmilyen különösebb információ nem szerepelt az akcióról, továbbá a foglaláskor sem hangzott el arra vonatkozólag, amit ma tapasztaltunk. Konkrétan, hogy büfévacsoraként oldották meg az estét, az itallap egy házilag nyomtatott A/4-es lap, rajta eléggé zanzásítva a máskor üzemben lévő kínálat.

Azt gondolom, ha valaki kiválaszt egy éttermet, elvárható, hogy azokkal a feltételekkel ülhessen le fogyasztani, amikkel ott egyébként is találkozna. Megérkezésünkkor szembesülve a fentiekkel esélyünk nem volt másik helyen próbálkozni, hiszen köztudott, hogy ezen a napon mindenhol teltház van. Hazaérkezésünkkor láttam, hogy ma este már szerepel a büfés megoldásra vonatkozó megjegyzés a lapjukon, ami enyhén szólva is későn közölt információ. Úgy vélem, ennyire pitiáner módon nem intézheti egy magára valamit is adó hely az akciós nap lebonyolítását.

Gabriella

 

* * *


A Verne Éttermet vettük célba torkosságunk estéjén a Váci utcában. Megérkezésünkkor nagy volt a sürgés-forgás, bár nem volt telített a hely. A pultnál ácsorogva kedélyesen megszólított egy pincér, majd nevem hallatán, melyre asztalt foglaltunk, harsány kacagásba kezdett. Nem tetszett, de úgy voltam vele, ne legyünk vaskalaposak. Italrendelés után a Verne magyaros bőségtálat választottuk kedves vacsorapartneremmel két személyre. Kábé 45 percet kellett várni az ételre, de úgy voltunk vele, nagy a forgalom, kevés a pincér, nem fogunk ezen rágódni, bár tény, a szemünk már kopogott az éhségtől.

Ekkor jött az igazi feketeleves. Bőségtál címén az ember egy hatalmas fatálra számít, mindenféle földi jóval, magyaros ínyencségekkel, kétféle körettel, húsokkal. Ehhez képest egy tálban kaptunk két extravékony csirkemellet, három (fél)szelet sertéskarajt, két rántott gombafejet, olyan három kanál rizst, és ez nem csalás, nem ámítás, nem túlzás, esetleg lehetett tizenkettő a hasábburgonya szeletek száma. Mindez olajjal bőven átitatott, hatalmas adag mirelit hagymakarikával. Ennyi. Pikantéria, hogy eredetileg ez az étek 8000 Ft-ba kerülne. Természetesen szóvá tettük a pincérnek, hogy valóban ez lenne- e a bőségtál, mire ő határozott igennel felelt. Erre megkértük, hoyg legyen kedves legalább köretet hozni, mert nem tudjuk mivel megenni a húst. Nagy kegyesen hozott egy adagnak megfelelő sült krumplit, újabb rész olajos hagymakarika kíséretében. Remek. Hozzátenném, az utólag esett le, hogy amikor az étel összetevői felől érdeklődtünk, még cigánypecsenye és savanyúság is szerepelt a kínálatban, a bőségtál részeként, na ebből sem láttunk semmit. A vacsorának se íze, se bűze nem volt, olajos, íztelen menzakajának mondanám, bár kedvenc kifőzdémben is százszor jobban főznek. Ez egyáltalán nem túlzás, tízből kettest adnék a Verne Étterem tegnap esti produkálására. Felháborító. Száz forint borravalót hagytunk, úgy sejtem, nem mi voltunk a legnépszerűbbek aznap este. Egyébként más vendégektől is hallottuk a felismeréseket, miszerint ezek fél adagok. Mintha a fogunkat húzták volna, úgy hagytuk ott azt a hatezer Forintot. Nem érdemelték meg. Az olajos, íztelen menü elfogyasztása után csalódottan eloldalogtunk, a desszertünket pedig már a közeli gyorsétterem kínálatából választottuk  ki.

Remélem sikerül felhívni a figyelmet az egyébként dicséretes kezdeményezés lassú elkorcsosulására (nem egy embertől hallom mennyire kritikán aluli a kiszolgálás az akciós nap alkalmával)

Kitti

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seric2 2009.02.27. 14:11:13

Ezeket direkt a homár miatt rendezik...

neet 2009.02.27. 14:12:21

sose volt még ilyen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 14:13:15

eskuszom cak azt tudom mondani
torkos csutortokon zabaljon mindenki otthon
mindenki foglal elore 1 honapra
en elhiszem a felar/1/2/ csabito
de.........

neet 2009.02.27. 14:13:30

De most tényleg mér kell ezt? Vagy ne torkoskodjék a tulaj, vagy ha igen, ne spúrkodjon, egy nap csak belefér, nem?

szemig jimmy 2009.02.27. 14:19:28

Most már tudom hova lett a rizs a sushi-séktól.Elvitték a bőségtálhoz

rincewind 2009.02.27. 14:21:09

Vendéglátós-holokausztot!

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.02.27. 14:21:14

Évek óta ez megy a torkoskodás címén, most meg itt a világválság: naná, hogy zanzásítanak!
Bár szebb szó rá a költségoptimalizálás.

fallen 2009.02.27. 14:21:36

Mi vidéken járunk már 3 éve, de ott nem találkoztunk még ilyen problémával, az étlap ugyanaz és az adag sem kisebb. Szerintem a többség tisztességesen csinálja, bár ez aligha vigasztalja azokat, akik "rossz" helyre tévedtek.

Palkovicsné 2009.02.27. 14:21:56

pontleszarom.... laptopkelle?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 14:22:03

na most meg annyit szeretnek mondani, ha ez a'merikaban tortenik meg
akkor kzlod koszonom ezt nem kerem es kisetalsz
nem hogy meg borravalo is

szemig jimmy 2009.02.27. 14:22:35

Azon vajon miért nevetett a cincér hogy Kitti?

dr. Aullah 2009.02.27. 14:23:55

Én azt hittem hogy a TK arra való, hogy odacsalógassa késpbb is a vendégeket. Tévedtem.

EMBEREK! TK-ön MINDENKI EGYEN OTTHON!

szemig jimmy 2009.02.27. 14:24:07

A nagy sikerre való tekintettel minden szerda "Torkos Szerda"!

Vajon ezt hol találtam???

rincewind 2009.02.27. 14:24:17

De most komolyan...ez annyira gáz.

Józsikám! Tibikém! Ebben benne kell lenni, ilyenkor vannak a tömegek, a zsozsó! Írj csak fel minket az akcijósok közé, aztán meg kitalálunk valami jó kis módit! És vegyetek A4-es lapokat!

IndaMuncher 2009.02.27. 14:25:08

"a desszertünket pedig már a közeli gyorsétterem kínálatából választottuk ki."

Heh... oda kellett volna először betérni. :)

2009.02.27. 14:26:12

Tegnap az Etno-ban voltunk, és maximálisan korrekt kiszolgálásban volt részünk, az étel is finom, igényes és teljesen biztos, hogy teljes adag volt. Azt hiszem, hogy a Torkos Csütörtök alkalmával is csak azt kell tenni, amit máskor, ha vacsorázni akar az ember: megfelelően megválasztani az éttermet (honlapjukat csekkolni, véleményeket keresni a kiszemeltről) és bevállalni a szolgáltatás árát a szolgáltatásért cserébe (a.k.a. olcsó hús és az ő híg leve). Tuti, hogy én nem tettem volna be a lábam pl. a Trattoria Venezia romjain "kivirágzott" Il Patio & Planet Sushi borzalomba... (minimum gyanús, hogy olaszt is meg japót is profin tudnak...). Vernét egyébként normál üzemmenetben sem találtam bizalomgerjesztő helynek.

janikahhh (törölt) 2009.02.27. 14:28:00

Mikor fogjátok már fel végre, hogy féláron félkaját/kiszolgálást/ülőhelyet/stb. lehet kapni????
Vagy most jöttetek külföldről, és nem tudjátok, hogy mi van kishazánkban?

pety7439 2009.02.27. 14:28:45

Nem kötelező, egyél máskor.....

SsPL71 (törölt) 2009.02.27. 14:29:30

Így jár aki nem tud főzni és étterembe kénytelen enni, igaz Lányok? XD

demizson bobby 2009.02.27. 14:31:27

Ezt nem értem. Szar a hely és otthagysz 100 Ft borravalót?
Minek?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.27. 14:31:49

most már csak ilyen posztok lesznek???

GRMBL 2009.02.27. 14:32:36

Jó hogy nem kaptatok szaporafosást a verne menzától mint egy barátom aki egyébként informatikus.

SsPL71 (törölt) 2009.02.27. 14:32:39

Biztos, nem batzpapucsban mentetek :D

Hadess 2009.02.27. 14:34:58

Kedves Kitti

Aki magyar allampolgar letere, beter a budapesti Vaci utca barmelyik vendeglato ipari egysegebe ami nem McDonalds, Subway vagy Burger King azt 1 szoval lehet jellemezni : hulye

bldo 2009.02.27. 14:36:58

Nem kell ahhoz Torkos Csütörtöknek lenni, hogy a Verne egy szar lehúzós hely legyen - alapjáraton ilyen.

jokkmokk 2009.02.27. 14:37:13

"Megérkezésünkkor szembesülve a fentiekkel esélyünk nem volt másik helyen próbálkozni, hiszen köztudott, hogy ezen a napon mindenhol teltház van."

Meki, török, kínai :)

Mikor tanulják meg végre a lúzer magyarok otthon, hogy nincs ingyenebéd?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.27. 14:37:43

az nem lehet, hogy ezek a hely máskor is szarok? csak akkor nem tódul a tömeg? most meg jön mindenki bódog bógtalan, másnap meg sírnak a homárnak! gyertek le falura (uram bocsááá vidékre)aztán föl sem bírtok majd állni, annyit zabáhattok!

gyepetto baggio 2009.02.27. 14:38:00

fozzel otthon bazdmeg. olcsobb es faszabb

bekbórd! 2009.02.27. 14:38:02

Ismerős éttermében láttam már, hogy mi folyik ezeken a csütörtökökön. Az emberek képesek párezer forint kedvezmény miatt egymást taposva betódulni a helyre, lesni az asztalokat, hogy hol tették le a kanalat, és mikor fizetnek már. Ezzel népszerűsítjük a gasztronómiát, vendéglőbe járást?
Az említett étteremben szinte veszteséges egy ilyen akció, mivel amúgy is van vendégük bőven -ott nem 8000,-Ft egy bőségtál-, inkább csak "PR-okokból" csatlakoznak.

moli 2009.02.27. 14:40:50

@hagyma: probald ezt megmagyarazni az itt elo nepessegnek. a normalisabbja meg sziv a buta/tunya/mulya tobbseg miatt.

emzéperiksz 2009.02.27. 14:41:57

Piszkos Fredben voltunk.

Az internetes étlapon 2290 Ft a 20 dekás bélszín, a torkos csütörtöki étlapon 3690 volt az ára.

Ezek után már éreztem, hoyg nem kellene megredelni, de azért kikértem. 2,5 órát vártam rá rendelés után! Állítólag elfelejtették...
A medium steak helyett hoztak végül egy fullra véreset. Visszaküldtem, hogy kérek egy mediumot, erre hoztak egy cipőtalp keménységűre sütöttet. Azt is vissza kellett volna küldeni, de már nem volt kedvem. Pár falatot legyűrtem belőle, de többet oda nem megyek, az biztos.

cyber panka 2009.02.27. 14:42:22

mélytorkos csütörtök.


amugy aki ebben hisz, amig magyarországon amugy is sajnos nagyrészt mutyilehuzósdi zajlik a vendéglátásban-szóval az sikeres ember nem lehet.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.27. 14:42:32

@hagyma: egyre jobban kezd tetszeni ez az ámerika! :)

Impega 2009.02.27. 14:43:08

Magyar etteremnek magyar nevet!

Emanuelle 2009.02.27. 14:43:56

Mi kétszer jártunk pórul, be kellett látnunk, hogy amíg ilyen Magyarországon
a vendéglátási kultúra, addig mi nem
próbálkozunk többet. Mellesleg a kedves vendégek is megérik a pénzüket, még ennyi suttyót ilyenkor az éttermekben! Tavaly a Vernében estünk mi is pofára, olyan szar volt a kaja és vizezett az ital, hogy a leves után
felálltunk és fizetés nélkül távoztunk.
Persze nem sutyiban, megmondtuk a pincércsajnak, hogy ezért a fos cuccért nem vagyunk hajlandóak fizetni és a főételt már nem is várjuk meg.
Mit mondjak, még csak nem is tiltakozott.
Ami a Tündérkertet illeti, oda máskor
sem érdemes menni, legalábbis úgy hírlik.
Szóval, szvsz hagyjátok a francba az egész torkos baromkodást, ha jártok étterembe, akkor járjatok ezután is, ha nem, akkor felesleges ilyenkor begyűjteni a kínos emlékeket.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.27. 14:44:10

hatezerért asszonnyal telezabáljuk magunkat teljes áron errefelé. és ebbe benne van a a vacsi előtti fél gömbkóla is

stab 2009.02.27. 14:44:17

aztán középvezető volt-e köztetek ? (tornacipőben természetesen)

88wx335dsf 2009.02.27. 14:44:27

Szokásos mélytorkos csütörtök.

Almaspite 2009.02.27. 14:44:28

Most akkor minden évben ugyanazok a postok lesznek a Torkos Csutortokok utan?

Rajmond 2009.02.27. 14:45:14

@Impega: Magyar embernek magyaros kaját!

Emanuelle 2009.02.27. 14:45:22

Torkos szerda? Ha jól rémlik ez is
Verne féle becsali duma.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.27. 14:45:33

egyre jobban az az érzésem, hogy a sok ruppótlan majom, aki eddig a kívülről csorgatta a nyálát ezekre a nyüves vendéglátóhelyekre azok most bementek, és a suttyók találkoztak a nyüvekkel és semmi jó nem kerekedett belőle!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.27. 14:46:54

javaslom vegyük fel a torkos borz kifejezést! szív, mint a torkos borz csütörtökön! :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 14:49:40

@moli: @a paraszt a fatelepről:

itt tenyleg kimennek ha nem tetszik valami
szar a kaja vagy valami
felallnak oszt elmennek
lattam parszor
es akkor jon a fomenedzser es valsagstaob hivnak ossze, hogy m iorten
es meg az is lehet nem a vendegnek volt igaza
de en nem egyszer lattam nem tetszett a kaja felallt es elment
lecet
/mamapicinek thats all/

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.27. 14:51:04

@Impega: asszem ki kellett volna tennem a ;) jelet a végére. de most pótolom mielőtt alulművelt parasztnak tűnnék.

johevi 2009.02.27. 14:51:12

A hónap eleji netellenőrzés után, legközelebb nem biztos hogy az "eset" után kell megnézni a honlapot, hanem a megelőző héten...

hurrá trpedo: de magyar volt, meg május károly is

elwood 2009.02.27. 14:52:13

1) Ez a poszt is jó.

2) Torkos csütörtök szuper. Rengeteg embernek van módja tapasztalatot gyűjteni a tapló lehúzós éttermekről ! Féláron !
Ezt az oda se megyek többet érzést máskor kétszer ennyiért lehet megkapni.

3) Kitti áruld el hogy hívnak, min nevetett a pincér ?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 14:52:27

ja es tenyleg le van irvabeszkennljem?
a vendeg leulesetol szamitva 3 percen belul vizet kell toltemi
5 -10 percen belul fel kell venni a rendelest
es 20-25- percen belul ki kell vinni a kajat

Winky 2009.02.27. 14:52:31

Mi is étteremben vacsoráztunk tegnap! A TK alkalmával fél áron ettünk. Lehet, hogy az adagok kisebbek voltak de így is elég volt, legálább a deszertet nem kellett letuszkolni, elfért. A minőség hetünkből valakinek bejött valakinek nem. De ez szerintem TK nélkül egy álagos hétköznap is így alakul. Ilyenkor azért lehet több rossz vélemény mert többen mennek étterembe, egész egyszerűen több vélelény lesz. Mindenesete a búzasör és a pálinka mindenkinek ízlett!

ValamiAmerika 2009.02.27. 14:52:47

@Hadess: aki ennyi alapján lehülyéz valakit, az hülye... :P

Banna 2009.02.27. 14:55:31

Tudom, hogy ez senkit nem vigasztal, de mi 11 fővel jelentünk meg a Várban lévő Apetito étteremben, és olyan hihetetlenül finom volt minden, hogy csak úgy omlottak a húsok a szánkban. A kiszolgálás kifogástalan volt, sőt! Nyoma nem volt a lehúzásnak vagy csökkentett adagoknak. Csapatunk mérete sem okozott gondot az ételek gyors elkészítésében, a pontos felszolgálásban - pedig az étterem dugig volt egész este. A desszertre kellett negyed órát várni, amire előre felhívták a figyelmünket, merthogy frissen készült a csokifelfújt, és hát ahhoz idő kell...Szóval, én csillagos ötöst adok, és remélem hogy az ilyen tapasztalatokból van több a tegnap estére vonatkozóan.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.02.27. 14:57:49

Egyszer a pizzahutban átfutott a tányéromon egy elefánt.

holor 2009.02.27. 14:57:52

ez a torkos csütörtök minden évben az éttermek 80%-ánál pont így jelenik, meg. ezt sajnos nem kevés saját tapasztalat alapján is írom, de gondolom sok társammal együtt nem írok a homárnak, hanem elkerülöm ezt a fantasztikus alkalmat

elwood 2009.02.27. 14:59:01

@hagyma: "5 -10 percen belul fel kell venni a rendelest
es 20-25- percen belul ki kell vinni a kajat "

mit lehet ennyi idő elkészíteni ? májkrémes kenyeret ?

MintaMókus 2009.02.27. 15:00:20

aranyszabály: minden jó hely drága, de nem minden drága hely jó. Ami nem drága az max. arra jó, hogy valami lisztesprézlis szarral teletömd magad. A vendéglátós is boltban vásárol, ha neked drága a jó alapanyag, akkor neki is az. Aki meg nem tud egy normális éttermet kiválasztani, mert még sosem járt olyanban, az majd egy ilyen után talán elgondolkozik.

stopper 2009.02.27. 15:01:00

A Colombus hajón voltunk tegnap többen, valszeg nem ezt választom, ha én szervezem, de korrekt volt a kiszolgálás és a kaja + egy kitöltött kérdőív fejében kaptunk egy kártyát, amivel még egyszer igénybe lehet venni az 50%-ot....

Egyébként, ahol torkos csütörtökön úgy vernek át, hogy észreveszed, ott máskor is elő fog fordulni.

IndaMuncher 2009.02.27. 15:01:24

@GRMBL: "Jó hogy nem kaptatok szaporafosást a verne menzától mint egy barátom aki egyébként informatikus."

Hahahaaa.... Előfordult velem is anno egy fősulis kajáldás pizzaszelet után.
Eddig azonban azt próbáltam megfejteni hogy jön össze az informatikusmeló a szaporafosással, de eddig nem jöttem rá. :D

dehiszezénvagyok 2009.02.27. 15:03:50

Mi a 220 éves pinceétteremben (Symbol)voltunk, tudom mindenkinek ajánlani, mert az árak stimmeltek (ua. mint előtte 1 héttel interneten), a kiszolgálás korrekt volt (összességében 2 óra alatt végeztünk az előétel-leves-főétel-desszert négyessel), az étel/ital pedig hibátlan...Teljesen degeszre ettük magunkat. :D Idén voltunk először TCS-n, és szuper volt. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 15:04:45

na a szabaly nalunk
ha nem tetszik el lehett menni
1. Smile.... we are on stage
2. Use proper telephone etiquette
3. Use The Guest Name
4. Positive Energie-Manage the inpression
5, Responsivennes
Always say "my pleasure"
6. Efficient- Do It once- do it exactli right
7. Style- Be courteous
8. Follow trougth- Close eachinteractionappropiately
9. Recognition- Applaud a great performance
10. E mporwermwnt- Do what it t akes to satisfy every guest


na most ezt vay betartod vagy megy a levesbe

dehiszezénvagyok 2009.02.27. 15:05:06

@dehiszezénvagyok: Ja, már úgy értem, ugyanazokból az árakból vontak le 50%-ot. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.27. 15:05:18

"az egyébként dicséretes kezdeményezés lassú elkorcsosulására "

Igen, pont ezt akartam mondani.
1-2 alkalommal voltunk, alig lehetett beférni, bárhová is mentünk, tömeg, stb.

Amíg van pénzem arra hogy Torkos Csütörtök nélkül kifizessek egy finom éttermi vacsit, addig lehetőleg nem a Torkos Csütörtökön megyek :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 15:05:55

@elwood:
mindent ha van szemelyzet
a keszetelek keszetelek egy steaknak siman eleg 25-30 perc meg velddanban is
ha van eleg ember

ready_real 2009.02.27. 15:08:12

Kedvesem tegnap esti mondata a csodálatosan eltöltött torkos csütis vacsoránk után ez vikt?: figyeld meg , hogy holnapa homár teli lesz női felmenőket emlegető poszttal. Nem tévedett.
Mi a stonehenge pubban voltunk, kb 3000Ftot fizettünk, és akkora adagot hoztak, alig fért belénk, és akkor még arról nem is beszéltem, miylen finoman főznek. Korrektek voltak, rendesek voltak, szerintem nemcsak féláron megyünk még majd oda.
Csillagos 5öst nekik.

MintaMókus 2009.02.27. 15:11:02

@elwood: ennyi idő alatt ha megfelelő az előkészítés szinte mindent el lehet készíteni, még a szofisztikáltabb kajákat is. Jobb helyeken ilyenkor eléd raknak valami kóstolót, hogy ne kopogjon a szemed hangosan :). Persze az olyan helyeken, ahol ilyenkor veszik ki a mélyhűtőből a cuccot....
És még egy fontos: normális éttermi konyhán nem úgy főznek, hogy mindent egy ember csinál. Más csinálja a köretet, más a húst/halat/akármit és megint más tálal. Így azért könnyebb elképzelni gondolom

Impega 2009.02.27. 15:11:14

@elwood: @hagyma: Igy van. A tobbi meg elokeszites kerdese. Vannak olyan etelek, husok,szoszok, amik elo vannak sutve.

IndaMuncher 2009.02.27. 15:12:05

@hagyma:
WTF Seriously?
- Positive Energie-Manage the iNpression
- exactli right
- Follow trougth- Close eachinteractionappropiately
- E mporwermwnt

p543hp 2009.02.27. 15:12:58

Utoljara 2 eve TK-n, vmi dragabb tengeri kajas helyen, nem emlexem a nevere, a Vaci utca kornyeken. Nem adtak a teljes etlapot, de ami volt az nagyon finom volt, erdemes volt elmenni. A vegen kihoztak a szamlat, odaadtam a hitelkartyam. 2 perc mulva visszajottek h ezer bocsanat, de veletlenul a teljes arat szamoltak fel, ennek termeszetesen csak a felet fogjak levonni a kartyarol. Szoval ilyen is van...

MintaMókus 2009.02.27. 15:13:36

@hagyma: egy steak ne legyen több 5-7 percnél, mert akkor nem steak, hanem cipőtalp :)

Mourinho már nem a király 2009.02.27. 15:14:47

Ehh, nem borravalót hagyni. Felállni az asztaltól, és otthagyni őket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.27. 15:14:51

Egyébként érdekes, elvileg az egész Torkos Sütőtök azért van hogy az emberek odaszokjanak az éttermekbe.

Na azért jó magyar szokás szerint elkezdték maguk alatt vágni a fát, előbb-utóbb tényleg zt érik el hogy lejáratják amgukat :D

Úg tűnik errefele nem divat a hosszú távra gondolkodás...

Impega 2009.02.27. 15:15:25

@ColT: tan csak nem beertel dolgozni :D?

elwood 2009.02.27. 15:16:06

úgy számoltam elsőre, hogy beüléstől 10 percre veszik fel a rendelést, és beüléstől 20 percre ott az étel.

mondjuk voltam ilyenben, de nem fogott meg

Ofélia . 2009.02.27. 15:17:40

@MintaMókus: Hát igen a drága helyek csak drágák de a konyha szirrszar:))

Ha enni akarsz nem menj oda de ha felvágósan szeretnél egy elba@szott estét hát rajta!!!!

Kóstolót TISZTESSÉGES helyen tesznek eléd mind a kancsó HIDEG csapvizet egy kis citrommal:(((

Zoltan Baranyai · http://mindennapibetevo.blog.hu 2009.02.27. 15:18:24

A Torkos csütörtök egy marketingfogás lenne, hogy az amúgy gyorséttermen élő népességet a nagyobb gasztronómiai élvezetet nyújtó ÉTTERMEKBE vonzza. De sok hely nincs felkészülve ekkora embertömegre és nem is azt nézik, hogy simán menjen a kiszolgálás és ezért erre az egy napra felvegyenek még 10 embert, hogy az elégedett vendég netalántán később is visszajöjjön még több pénzt itthagyni, hanem az azonnali nyereség a cél.Inább egyétek a mindennapi betevőt online, arra várni se kell és nem hízlal!

greggrant 2009.02.27. 15:18:46

Biztos mondták már, de ilyen esetben minek a borravaló?!? Az nem alapból "jár", hanem ki kell érdemelni. 100 forint helyett baccpapucsot az ilyennek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 15:19:50

@F.house:
mexokhattad volna helyesirasoma
de segitek
Positive Energy- Manage the impression
exactly right
Trough
Close each interaction appropiately
empowerment

es Mary is horkol
es fejbol irtam
de ilyesmi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 15:21:12

@MintaMókus:
aze kell neki 10-12 perc
hamburgernek is ha nem mekis
koret, talalas stb 20-25 perc a normal

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.02.27. 15:21:42

Ilyenkor fizetni és ide írogatni?????

1) Felállsz, normálisan szólsz a pincérnek, hogy hívja ide a vezetőt.

2) A vezetőnek elmondod a problémádat, kéred a panaszkönyvet, beleírsz. És egy büdös petákot nem fizetsz és távozol.

3) Írsz ide, a fogyvédnek, a Magyar Turizmus Zrt.-nek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.27. 15:22:17

@Impega: Még nem... Majd éjjel...

De kedvenc melóstársam most rúgták ki szal lehet hogy záros határidőn belül már én sem megyek dolgozni :/

@Csillagharcosdada: Erre mondtm h9ogy hosszú távra gondolkodni luxus...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 15:22:58

@elwood:
OK max felora
a nagyon gyors is gyanus mert az tegnapi steak
dehat en azt latom elbol
nehogy mar a halat akarjak megtanitani uszni

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.27. 15:23:37

nem csodálkozom


Vernének volt fantáziája

a tündérek pedig tudjuk, hogy minden csodára képesek a varázspálcájukkal, még büfévacsorát is tudnak csinálni

Friend of Wine 2009.02.27. 15:24:19

Vidéken roston sült libamáj, jó adag, nagyon finom, szép helyen.
5+ jár érte, úgyhogy nem mindenhol csapnak be.

lovacska30 2009.02.27. 15:24:22

Sajna a Sir Brian is leszerepelt tegnap.. kisebb adagok es sajna az arak sem stimmeltek..
mindig azt hittem h a TK azert van h az ember maskor is vissza menjen.. de ezzel a hozzaallassal arra jo h hova tuti ne..
A kolleganöm meselte h a Kashmirban is csalodniuk kellett, a szamlaban benne volt a borravalo (10%) az eredeti arra- no comment..
JA es az otthon fözessel kapcsolatban, attol h rendszeresen fözök otthon attol meg neha jo erzes h nem kell a konyhaban allni melo utan, es eves utan mosogatni.. bar azt hiszem ezek utan TK-t inkabb elkerülöm..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 15:24:47

@EnZsolt:
felallsz es elmegy
lecet
/mamapicinek thats all/

Pittykapitany 2009.02.27. 15:26:13

@hagyma: nem thats it?
arra jobban rimel a lecet :)

MintaMókus 2009.02.27. 15:28:27

@ofélia: nem törvényszerű, hogy a drága hely szar, mert a jó alapanyag is drága, és nem feltétlenül felvágás, ha elmész egy étterembe valami olyat enni, amit te nem tudsz, vagy nem akarsz elkészíteni. DE: ha valaki itt él, akkor kb. képbe kell(ene) lenni az árakkal. Ha a metroban az elfogadható minőségű Argentin, vagy Szürkemarha bélszín 10 rugó/kiló, akkor azt a 20 dekás szeletet nem fogod megkapni 3ezerért sem. Tehát ha ennél olcsóbb, akkor az nem bélszín nyilván. Pármai sonkás pizza: 7-9ezer huf egy kiló pármai sonka. Ha ezt ezer forintos pizzán látod, akkor tuti, hogy nem azt kapod. Ilyen egyszerű. Kb. lődd be az alapanyag árát, szorozd fel 1,8-cal, és akkor lehet elképzelésed arról, hogy esetleg valóban azt kapod, amit kértél.

Sörstréber 2009.02.27. 15:29:30

Hűség Városa, felkapott étterem. Csak kiemeltek pár kaját, de komplett étel/itallap féláras volt. Előétel oké, főétel hatalmas adag, desszert már nem is fért le, ajándék jófajta ágyas pálinka. így is lehet csinálni! szereztek pár törzsvendéget (és nem kevés borravalót a teltház ellenére is vidám, kedves felszolgálók)

Berix 2009.02.27. 15:29:56

Meridon is 5* kap a tegnapi napért:) korrekt árak, viszonylag gyors kiszolgálás. Az étel sok és finom volt. Azért látszott, hogy teltházra nincsenek felkészülve.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 15:34:43

@MintaMókus:
de kell
olyan sztekekt csinalok itt Marynek a konyhaban
ne tudd meg

Ofélia . 2009.02.27. 15:38:14

@lovacska30: Eredeti árra??? remélem lövöldöztél:))

@MintaMókus: Te azd hiszed hogy ha nem otthon követed el akkor EREDETI pármai sonkábol csinálják????

Kis naiv:)))))

GRMBL 2009.02.27. 15:39:18

@F.house:
"...hogy jön össze az informatikusmeló a szaporafosással, de eddig nem jöttem rá."
A konkrét esetet tekintve a verne-kaja a primary key a híg széklethez.

Miigeii 2009.02.27. 15:39:30

Minket tavaly a Rolling Rockban (Kosztolányin) csaptak be nagyon ocsmány módon. Idén nem is mentünk, okádék ez a magyar pofátlan csalás, gyomorforgató ügyeskedés. Tudom,Isten hozott Abszurdisztánban.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2009.02.27. 15:39:39

Amíg lószar van, veréb is van.
Aki ezt nem érti, annak további jó torkoskodást kívánok.

Tűzvillám (törölt) 2009.02.27. 15:40:08

Miért nevetett a pincér azon, hogy Kitti?

1: Ka Kitti
2. Pu Kitti
3. Tö Kitti
4. Ma Kitti

alfredo 2009.02.27. 15:41:13

Részlet a Verne Étterem honlapjáról:

"A nagy sikerre való tekintettel minden szerda "Torkos Szerda"!"

Hm.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.27. 15:42:39

@alfredo: csak győzzék nyelni a kedves vendégek

@Tűzvillám: ez nekem is szöget ütött a fejembe, legalább egy százast

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 15:42:55

@Pittykapitany:
mamapici szereti a korrekt ngol nyelvtent
sancban is eros volt
bar ugy remlik jobbszarnyon volt uto
de ez nem tuti
lehet jobb kezes volt
ah nem emlekszem meg a roplabdasok allandoan forogtak

Lamese 2009.02.27. 15:43:32

Vannak jó példák is. Mi az V. kerületi ETNO caféban foglaltunk asztalt és nem bántuk meg. Noha este 9-re mentünk, tömve volt az étterem, a pincérek megállás nélkül sürögtek-forogtak. Minden volt, ami az étlapon szerepelt, változatlan mennyiségben, kitűnő minőségben, a kiszolgálás pedig figyelmes, kedves volt. Mind a négyen úgy távoztunk, hogy ide máskor is jövünk.

Ofélia . 2009.02.27. 15:44:50

@MintaMókus: És nem erre gondoltam de mióta az UN. drága helyeken elszállt a ló és a vezetőség + főzni sem tudnak lassacskán a kaja a díszítésböl kezd állni és nem a gasztronómiábol!!!!!

25 év után a mátyáspincében vacsoráztunk de MEG SEM KÖZELÍTETTE sem az étel minősége sem a kiszolgálás az átkosban elkövetettet.

Lehet hogy konzervatív vagyok de nem ismétlem nem igénylem a portán a csöcsös buta macát és a többi csak rátett egy lapáttal:

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.02.27. 15:49:05

Ma meg legyen Izzadó Péntek!

Mindenki a szaunákba!!!!!!!!

Ofélia . 2009.02.27. 15:49:16

@Kirándulás: Ezer éves bölcsességemet lopod:))))

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.27. 15:50:49

@ofélia: és ebben az a vicc, hogy tényleg lassan ezer éves vagy

de én ezt (is) szeretem benned

steflac 2009.02.27. 15:53:20

Hajrá a szaunába! : )

Aki meg TCS-én spórol... szal tudjátok :) úgy kell neki

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 15:55:11

@mamapicilánya/mpl:
im sorry de neked en vagyok itt ne kezgyel ki egy nonevu ezerevessel

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.27. 15:58:36

@hagyma:

"de én ezt (is) szeretem benned", de csak hagyma után

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.27. 15:59:44

@ofélia: bocsáss meg, de tudod hagyma vette a stukkert, és a halántékomnak tartotta a monitoron keresztül. és ez tényleg így volt

elwood 2009.02.27. 16:02:22

@ofélia: "nem igénylem a portán a csöcsös buta macát"

ne má, Tamás kéne oda törülközőben ... ?

Ofélia . 2009.02.27. 16:15:33

@mamapicilánya/mpl: Én is és kiesett a kolbász a kezemböl:)))

@elwood: Méér törölközőben még vetkőztessem is le???

Ofélia . 2009.02.27. 16:17:29

@☺ágica: Elképzelem,hogy előtted a barátod kezében a szál kolbász és röhög:)))

Impega 2009.02.27. 16:18:18

@ofélia: Persze es nem elfelejteni megmasszirozni a kis görcsös talpat :D

Mert megmasszirozni a Tamas talpat es bedugni a nyelved ...18+

Ofélia . 2009.02.27. 16:20:35

@Impega: Könyörgöm HOVA?? mármint a nyelvet:))

Új ötleteket kérek:))

Darkydark (törölt) 2009.02.27. 16:22:10

Mennyi idióta okos köcsög ír ide... Csak, hogy cinikus legyek, gondolom mind újgazdag mszp szavazók vagytok, mert azok gúnyolódnak a magyaron, a tolvaj ...dók javára!

NGL 2009.02.27. 16:22:31

Mi tegnap a "Piszkos Fred"-ben voltunk, és azt kaptuk amire számítottunk, kedvesek voltak, felkészültek foglalkoztak velünk, rendes adag kaját kaptunk, olyan áron mint ha nem tegnap ettünk volna ott
25 perc alatt megkaptuk a rendelt ételt, nem zavartak el hogy jönne a következő vendég,

mi és szerintem az emberek 90% jól járt tegnap a maradék 10% meg így járt legközelebb jobban válasszon :DD

holas 2009.02.27. 16:23:16

@Darkydark:
A véleményeddel bemutatkoztál...

pollio 2009.02.27. 16:25:18

Tudni kell éttermet választani. Egyszerűen egy korrekt helyen nem csinálnak ilyet. Egy korrekt hely Torkos Csütörtökön is korrekt. Ha már XVIII. kerület, akkor ott a Zila, mi ott voltunk tegnap este. Nem a la carte volt, hanem svédasztal, ami ez esetben azt jelentette, hogy kb. 8-féle jobbnál jobb kajából lehetett válogatni, nemhogy nem féladag volt, hanem annyiszor mentél vissza, ahányszor akartál, minden kaját végigehettél, én pl. ettem egy levest, két nagy tányért különféle finomságos húsokkal, utána sütit, presszókávét, a párom nem tud ennyit megenni, de ő is jól bevacsorázott, és elfogyasztott 2 pohárminőségi bort,mindezért fizettünk borravalóstul 6 ezrest, ketten együtt, és egy darabig mozdulni sem tudtunk, úgy bekajáltunk.

Impega 2009.02.27. 16:29:09

@ofélia: :D Kerdezd meg Krisztiant , lehet vannak mar bejaratott helyek !

holas 2009.02.27. 16:29:28

Tegnap én is voltam torkoskodni a barátnőm unszolására. Nekünk sem volt semmi bajunk a kajával, vagy a kiszolgálással, azt kivéve, hogy a pincérnek 3 szor szóltam, hogy fizetnék és ezalatt kb 15 perc telt el.
Tudom, hogy elfelejtette, de kétszer? :)

Másrészt jó hír, hogy amelyik étterem trükközik ezzel a torkos csütörtökkel, az legközelebb már nem vehet részt ebben (elvileg!)

Ofélia . 2009.02.27. 16:33:27

@Darkydark: Gyenge volt az anyag??? kicsi egy szem lelkem???

Orvos látott máááá

Ideje elolvasni marxtol a tőkét:))))

monyon le 2009.02.27. 16:33:54

Mi az A38-on k.jó kiszolgálásban részesültünk, még annak ellenére is, hogy az asztal foglalást kicsit elhibázták! De maximális respect a helynek, ahogy megoldották a helyzetet!

pollio 2009.02.27. 16:34:03

@Tipli: Igen? Én tegnap féláron dupla adagot kajáltam, nem akármilyet, Magyarországon, méghozzá. Erre varrjál gombot, vagy ha nem tetszik, húzzál el Nyugatra, és edd a "kitűnő" német vagy angol konyha remekeit!

Ofélia . 2009.02.27. 16:35:39

@NGL: Az étterem neve nekeem unikum ha így történt akkor fel is kell keressem:)))

Utcs házszám plííz:))

gonosz gombóc (törölt) 2009.02.27. 16:36:09

Az a hely, ami torkos csütörtökön tisztességtelen, az az év minden más napján is az. Ennyi.

Impega 2009.02.27. 16:40:43

Dödöllét van ehetnékem.
Kocsonyát.
Szármát.

Ofélia . 2009.02.27. 16:44:13

@Impega: Ha elárulnád a szármát??

Csak,hogy ne haljak meg bután:))

Impega 2009.02.27. 16:45:18

@ofélia: Oh, pardon. Ja, de csak akkor ha nem halsz meg utana, mert ha igen, akkor nem mondom el!

pollio 2009.02.27. 16:46:16

@Hadess: Aki magyar létére a McDonaldsban, Burger King-ben, méginkább a hányásszagú Subwayben költi a pénzét, az szégyenlje magát! (Onnan tudom, hogy hányásszagú a subway, mert Angliában volt hozzá szerencsém...) A Váci utcában meg ott a Fatál, ahol akkora adagot adnak, hogy nem bírod megenni, annak ellenére, hogy nagyon ízlik, de természetesen el lehet vinni dobozban. A hely igen jól megy, láttam olyat, hogy sorba álltak az ajtó előtt, szabad asztalra várva. Nem lehet véletlen.

Amúgy az összes külföldi barátomnak nagyon tetszett bármelyik hely, ahova vittem őket Budapesten, tudni kell, hova kell menni. Annyi igaz, hogy görög barátaim mindig hiányolták a kenyeret meg a vizet az asztalról. Ennyit tanulhatnának a magyar vendéglátósok a görögöktől, náluk alap, hogy ha leülsz egy asztalhoz, rögtön hoznak egy üveg vizet, és kenyeret sem kell külön kérni.

szmut 2009.02.27. 16:47:09

Tökéletes estét töltöttünk az Aalabárdos Étteremben. Valóban De Luxe kategória minden értelemben... És a végén elosztották a 40ezret kettővel :)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.27. 16:47:18

@emzéperiksz: 2,5 órát vártál???? Akkor azt kell mondjam, hogy megérdemelted.

Impega 2009.02.27. 16:47:29

Töltöttkáposzta. Nálunk ezt igy hivjak. Otthon legalabbis. Mi igy hivjuk.

mazsola42 (törölt) 2009.02.27. 16:48:51

kedves NGL!
hány órára volt a piszkos fredbe foglalásod?
csak mert mi 20.30-ra mentünk (jelzem, 22.30ig maradhattunk), és nagyon úsztak... a mellettünk lévő asztalnál 22.30kor kapták meg az e l ő é t e l t ....
párom kért egy levest, arra 50percet vártunk, és utána 22.20ig kb a semmire... mondták, h mindjárt hozzák a rendelést,inkább kértük a számlát,erre úgy jöttek vissza, h jaj hát most fogják tálalni....mondtuk, h ne fáradjanak vele...
nekem iszonyat csalódás volt a hely.
végül elmentünk pizzázni, és kifogástalan volt minden. tanultunk belőle, maradunk a jól bevált helyeknél :)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.27. 16:49:54

@elwood: "Kitti áruld el hogy hívnak, min nevetett a pincér ?"

Hello Kitty? :-D

elwood 2009.02.27. 16:50:04

"Aki magyar létére a McDonaldsban, Burger King-ben, méginkább a hányásszagú Subwayben költi a pénzét, az szégyenlje magát!"

Ez az, magyar seggbe magyar lóf*t.
Vagy miről szól ez tucatnyi poszt itt ?

NGL 2009.02.27. 16:52:21

nekünk 19 órára volt foglalásunk és akkor még nem volt fullon a hely, akkor ezek szerint jól jártunk :)

Impega 2009.02.27. 16:54:08

@elwood: Na ez ellen lenne nemi kifogasom. Lehet inkabb a Tomiéba, jo?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.27. 16:56:06

"szégyenleni" nem tudom magam, de nem is akarom

"görög barátaim mindig hiányolták a kenyeret meg a vizet az asztalról"

ez Magyarország, ha kenyeret és vizet akar, miért nem eszik otthon, ha már itt tartunk

még jó hogy nem fhansziák voltak....

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.27. 17:00:40

Én utálom a magyaros kajákat. Meki forever!

pamutmacska 2009.02.27. 17:07:20

Kedves Gabriella!
(meg aki még erre téved, és méltónak találja irományomat az olvasásra)
Látom, nem csak Ti jártatok pórul. Már utaltam is rá az öreghalászos posztban, hogy ez az étterem bicskát nyitogatott a zsebemben.
A következő történt: lefoglaltunk január végén egy asztalt 7 személyre. Mivel más éttermeknél is próbálkoztunk, ahol inkorrekten álltak a szervezéshez (szűkített ét- és itallap), ezért kétszer is rákérdeztünk, hogy akkor a teljes étlap és minden félárú. Igen, így van. Bele is nyugodtunk. Időnként ránéztem a honlapra. Kb. egy-két hete is láttam, hogy már a csak a déli órákra tudnak asztalt adni, de ennyi, semmi több. Végül szerdán délelőtt újra ránéztem, és döbbentem látom a 2250ft/fős menüs megoldást. Kiakadtam, mert először is, mi van, ha én nem kérek levest, vagy pl. desszertet, csak főételt és egyáltalán. Másodszor, hogy noha megvolt a telefonszámunk, a kutya nem tájékoztatott, hogy változás történt volna (amit egyébként az étterem vezetése nem tehet meg, mert azon éttermek, melyek az akcióban részt vesznek, nos ott kötelező a számla teljes összegéből az 50%-ot levonni). Végül telefont ragadtam, és felhívtam őket. A hölgy elmagyarázta, hogy mi a szitu, nagyon tele vannak, nem tudják megoldani az a'la carte étkeztetést, mert állítása szerint kb. 3 órát kellene várnom a kajára. Mire én mondtam, hogy ezt én meg is érteném, de akkor meg ha nincs kapacitás, nem kell részt venni ilyen akciókban, mert ez így nem korrekt. A férjem is felhívta őket, hogy lemondja a foglalást (amit erősen gondolkodtunk, hogy megtegyünk -e, de ha már ők inkorrektek voltak, mi nem akartunk azok lenni), és elmondta, hogy nem érti, hogy miért nem lehetett felhívni és minimum tájékoztatni a változásokról. Elnézést kértek, de ettől még 7 ember estéjét (de min. 5 emberét, ha az apróbb családtagokat nem számítom) teljesen tönkre tették, mert nincs az az étterem, amit én szerdán délután le tudnék foglalni már. Először telefonos, majd írásos panaszt nyújtottam be a Magyar Turizmus Zrt-nél, akik ugyan még aznap kizárták őket az akcióból (=levették a menjünkenni honlapról), de ettől még az étterem tele volt, és az ingyen reklámot megkapta. Mivel nem hatóság, nem büntethetik őket, de bízom benne, hogy a nyilvánosság ereje megteszi hatását. S még egy ötlet: én úgy gondolom, nem ártana a jövő évi akcióban egy "feketelista" azon éttermekről, akik nem voltak korábban korrektek, hogy ha esetleg "önszorgalomból" részt is vesznek a Torkos Csütörtökön (amely nevet szintén le lehetne védetni...), akkor se tudjanak másokat átverni.
S amit még kikértünk, hogy mi van akkor, ha az ajtóban szembesülünk a dologgal, úgy, ahogyan Ti is, kedves Gabriella. Erre nem tudtak mit mondani igazából.
Pedig kár, mert az étteremben korábban már voltunk egy alkalommal (direkt tesztelés céljából), és nagyon finom ételt kaptunk, a kiszolgálás tökéletes volt, s a környezet is tiszta, szép.
Sajnos, de többet nem fogunk oda menni, s ahogy látom, többen mások sem.

Így ettünk itthon, és először és utoljára próbálkoztam ilyen akciókkal. :s

Bocsánat a hosszú eszmefuttatásért.

vauvauvau 2009.02.27. 17:10:01

Én voltam a vernébe a pincér.
A faszom kivan má a magyar vendégektől, alig jattolnak, aztán meg követelőznek. Én a gundelba jártam, szóval van egy kis eszem, de ezeknek a barmoknak igenis hagymakarikát fogok vinni. 100 borravalóért vigyem ki nekik a drága húst? faszt! tartogatom jól fizető vendégeknek!
Még bele is köptem!

Verne Étterem pincére

pamutmacska 2009.02.27. 17:16:35

@Emanuelle: mit tudsz a Tündérkertről, amit én nem? Nekem tetszett a hely. Szerdáig. Azóta a lábam sem tenném be.

Egyébként meg lehet naiv, aki hisz az "ingyenebéd"-ben, de ettől még nem gondolom, hogy ne kellenének ilyen és ehhez hasonló akciók. Csak igaz, ami igaz, a magyar mentalitás... Sajnos. Pedig a kezdeményezés nem lenne rossz.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.27. 17:22:11

@vauvauvau: te olyan pincér vagy, aki a farkát is beleVERNÉ a kajába? :-D

NGL 2009.02.27. 17:23:20

@ofélia: ez a címük 1073 Budapest, Osvát utca 9.

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.02.27. 17:23:50

Érdekesek ezek a "torkos" hozzászólások. Ha jól megnézem őket tuti hogy 1-2 ami dicsér azt a megdicsért vendéglátós írta.
...

pamutmacska 2009.02.27. 17:26:10

@mamapicilánya/mpl: igen, Apjuk nagyon dicsérte, mára nem is maradt. Ma van az éhes péntek. :D

NGL 2009.02.27. 17:29:54

@Ingyen Online Stratégia játék magyarul: pedig nem :) én nem vagyok tulaj :) és jól jártam :) jó időben voltam jó helyen :)

Ofélia . 2009.02.27. 17:32:53

@Ingyen Online Stratégia játék magyarul: Na hogy tényleg dicsérjek a KÉK rózsa a wesselényi utcában.

Az árak normálisak a kiszolgálás jó bármi van elvitelre külön dohányzó terem és a kaja JÓÓÓÓÓ

Nem puccos díszítésböl áll hanem ÉTELBÖL

Aki ismeri a környéket az tudja,hogy az ottani lakosok etz megkivánják:))

zbzbzb 2009.02.27. 18:14:30

hihetetlen ez a sok élhetetlen gyökér, akik mind bedőlnek ennek a faszságnak, hogy torkos csütörtök, a homár meg pakolgatja az ökörségeiket ide kifelé...
hát bazdmeg, ha nincs pénzed normális étterembe menni, ne legyél már annyira óccsójános, hogy ilyenkor azt hiszed lesz rá esélyed...
ez az egész akció egy szép, magyaros lehúzás, nem tudom hogy lehettek ekkora lúzerek, hogy nem veszitek észre, és zabáljátok a sok megmaradt szart "féláron"...

mert a magyar mindig mindent kiváló minőségben, de ÓCCSÓN akar!

kurvaország ez.

tejbetök 2009.02.27. 18:19:52

Már régóta tudom, hogy torkoscsütörtökön otthon eszem.

Egyéb esetben elmegyek olyan helyre, mint a Trófea, s fix összegért azt, s annyit válogatok össze ami jólesik.
Bele verem a f...m a mai divatba, hogy menő éttermekben a hatalmas tányért összerajzolják, rátesznek egy falat kaját, majd jól levesznek anyagilag.
Na akkor inkább otthon a bográcsban főzök egy rendes kaját, s a haverokkal bezabálunk.

Ofélia . 2009.02.27. 18:35:17

@tejbetök: A bográccsal azért vigyázz csak 14 óra után elnyert kékszalaggal és műemléki környezetben főzhetsz benne.

Ez FONTOS!!!

Tsabi 2009.02.27. 18:47:35

@ofélia: kiveve aki alanyi jogon, vagy van megfelelo meretu hutoje! :)

ilyenlegyen 2009.02.27. 18:51:47

Asszem, itt az ideje, hogy végre elváljék az ocsú...

Tessenek írni és s(z)avazni:

ilyenlegyen.hu/

nyulambulam 2009.02.27. 20:33:44

hehe, belopták a homárt a hvg online főoldalára :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.27. 20:53:11

@tejbetök:
mi csak kis faszenest hasznalunk

ez fontos!!!!!!!!!!

pamutmacska 2009.02.27. 21:23:00

Torkos Csütörtök
Éhes Péntek
Szalmonellás Szombat
Vidám Vasárnap

:D :D :P

zsobig 2009.02.28. 01:05:01

Kedves cikkíró!
Nekem nagyon nem tetszik a poszt, egyáltalán nem is értek vele egyet.
Lehet, hogy ez egy buta kezdeményezés, meg hogy így nem lehet a népet étterembe szoktatni, azonban az én környezetemben is vannak olyanok (pl. nagyszüleim) akik számára bizony nagyon nagy dolog az az 50%-os kedvezmény. És ezt az sem teszi "tönkre", ha kissé kevesebb étel-ital van a direkt aznapra összeállított étlapon.
Én is voltam tegnap étteremben, én is kihasználtam ezt a kedvezményt. Az egyik jobboldali véleménnyel ellentétben én nagyon jól éreztem magam a Tündérkert étteremben. Az igaz, hogy az itallap egy színes lapra volt nyomtatva és büfévacsora volt - de ezeket korrektül közölték is a telefonban a foglalásnál, amit bizony nem hónapokkal, de nem is hetekkel ez előtt kellett lefoglalni: múlt héten pénteken még volt hely számunkra. Ezen kívül nem volt semmi humbug, a kiszolgálás is gyors volt és a pincérek is kedvesek voltak.
Nem értem az olyan embereket, akiknek tényleg semmi sem jó...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.28. 01:35:57

@zsobig: de figyejjé mán, ha fele annyit kapsz fele pénzért, akkor egy teljes adagot mennyi pénzért kapsz? okoska!

mthrfckr 2009.02.28. 08:31:58

Egyszerű a megoldás, nem kell szar helyre menni! :)
Ki rendel bőségtálat, főleg fél áron?

2009.02.28. 09:09:53

Most örülük csak igazán, h nrm sikerült semmi "jó" helyre asztalt foglalni.

Menjetek az IKEÁBA! Ott 100HUF 10db húsgombóc+3 féle krumpli alapú köret+áfonyaszóz+baranmártás.

Jól laktunk vele és egész finom is. Sőt, utána 10Ft-ért vehetsz üvegkancsót is. :)

Ja és nem 1 napos akció, több mint 1 hónapig tart.

Látszik, hogy nem egy primitív, pénzéhes, semmirekellő magyar vezetjük van.

pamutmacska 2009.02.28. 12:11:11

@zsobig: nos, nem vagyunk egyformák. Igazából mi azért foglaltunk a Tündérkertbe hetekkel ezelőtt, hogy biztosan legyen hely (Nektek szerencsétek (?) volt, hogy később is kaptatok). Ha rosszmájú lennék, azt mondhatnám, hogy talán azért, mert sokan, látva a lehúzást, visszamondták.
S ha elolvasod az én kommentemet is feljebb, akkor a menüs vacsorának híre-hamva még nem volt a honlapon akár még két hete sem. Tájékoztattak arról, hogy ezt mindössze két hete döntötték el, és hogy foglaláskor akkor már előre közölték is. Kivéve velünk, akik korábban foglaltak. Az egy dolog, hogy ez így továbbra sem korrekt (már a szűkítés), de akinek megfelel, szíve joga. Nem mintha a szűkített étlapról nem tudtam volna választani, sőt antialkoholista lévén úgyis üdítőt ittam volna, ami szintén szerepelt az akcióban, hanem az eljárás, ami felbosszantott. Hiszen, nekünk pont az ellenkezőjét állították, ergo nem mondtak igazat, sőt félrevezettek. S a felháborító, hogy a változásról nem tájékoztattak.
De ettől még tény, hogy azon éttermek, akik csatlakoztak az akcióhoz és a Turizmus Zrt. honlapján "ingyen" reklámot kaptak, vállalták az 50%-os kedvezményt a TELJES étlapból és itallapból. Így, akárhogy is nézem, Téged is megtévesztettek, kedves zsobig. De mint mondtam, nem vagyunk egyformák, ha Neked ez még belefér, szíved joga. Én alattomos és inkorrekt húzásnak (lehúzásnak) tartom. Ennyi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.28. 14:05:52

@pamutmacska:
ertem a gondod
de annyi kikivankzik belolem
igen lehetett jo dontes ha "tulfoglalas" van
vagyis egy rovid idointervallumban qrwa sokan mennek, akkor erdemes buffet csinalni
foleg ahogy a magyar etlapokat ismerem
/346 fele etel/
a'merikaban van 6 oszt jonapot

Ofélia . 2009.02.28. 14:20:21

Na erre elmondom a saját véleményemet mivel van néhány vendéglátós ismerősöm (az egyik a gellért főpincéra)

Tehát: Nincs még egy ilyen alkalom, hogy fagyasztóban heverő és kiselejtezés előtt álló méregdrága húsféléket el lehet adni a hozzá nem értő viszont(ezt egyébként nem engedhetem magamnak) stílusu ebédelőknek:((((

A hűtő kipakolva a vendég elégedett(mivel fingja sincs arrol,hogy mit eszik) és minden elfekvő készlet kisöpörve:(((

És ha nem vesznek össze akkor mindenki boldog:(((

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.28. 14:27:28

@ofélia:
a fagayasztott hussal nincs baj
az mar baj ha meregdraga husok ott hevernek a fagyasztoban
mert vagy nincs forgalom, vagy a fonok huje
lecet
/mamapici kedveeret that's all/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.28. 16:38:08

ez az eger meg egeszen tokeletsen ugy nez ki mint egy muugro
abszolult szep testtartas a csobbanas elott

Színes Géza 2009.02.28. 18:42:48

Torkos csütörtök - csak igényteleneknek.

Aki nem szeret úgy étterembe menni, hogy a személyzet szar potyázóként bánik vele, úszik a konyha és a pincérek, az jól teszi, ha egy olyan éttermet vesz célba ilyenkor, ahol nincs ilyen akció.

pamutmacska 2009.02.28. 20:26:31

@hagyma: ez rendben is menne, de a minimum elvárható az lenne, hogy
a) ne töltsék túl az éttermet a nagy haszon reményében
b) ha már túltöltik, akkor hívják fel azon vendégek figyelmét, akiket nem tájékoztattak foglaláskor a változásról (megvolt nekik a számunk)
c) nem kell csatlakozni ilyen akcióhoz, ha nem bírom kapacitással
d) ha már csatlakozom, akkor veszek fel plusz személyzetet erre a napra

Mindegy, nem biztos, hogy mindenki egyet ért,nem is baj. Nekem bántotta az igazságérzetemet, megtettem a panaszt és nem is mentem oda. Többet sem fogok.
S mivel ezzel nem vagyok egyedül, nem biztos, hogy az étterem azt a célt érte el, amit óhajtott.

pamutmacska 2009.02.28. 20:30:42

@Színes Géza: Kedves Géza! Én nem érzem attól igénytelennek magam, mert megpróbáltam kihasználni egy kedvező akciót (jelzem, először és utoljára). Ennyi erővel sehol ne vásárolj semmit, ahol akció van, mert akkor jársz jobban ha drágább... Nem hinném.
Volt ismerős másik étteremben, ahol nem úszott a konyha, a pincérek udvariasak voltak, és a sikerre való tekintettel 3 napos akciót csináltak. :)
Hogy a hús fagyasztóból volt -e, nem tudom, de az ízre nem panaszkodtak, szalmonellát se kaptak, és minden oké volt. Hozzájuk kellett volna csatlakozni. Ettől függetlenül nem érzek késztetést, hogy jövőre ismét palira vegyenek. Csak ilyenkor a becsületes, magukra adó éttermek (mert hiszem, hogy ilyenek is vannak), akik fair módon betartották a feltételeket is elesnek a gyanakvó vendégektől. S így szép lassan ez is, mint minden más pozitív kezdeményezés, kimegy a divatból Magyarisztánban. :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.01. 00:32:25

@pamutmacska:
tovabbra is azt tudom mondani
ertem
sot
megertem a gondot
csak megjegyeztem
a buffe nem volt rossz dontes
eeeeeeeeeeessssssss
igen szolni kellett volna elotte nektek, hogy a helyzet valtozott
azt mar cak felve teszem hozza, hogy amerikabn...
nagyob unnepeken stb.
szinte csak buffe letezeik
tudjak hogy keptelense rendelesre kiszolgalni3000 embert

de meg 1x
ertem es egyet ertek veled
az etteremnek elore kellett volna gondolkodni
vagyis az etterem nem tud
a fonoknek
torkos csutortok= buffet
lecet
/mamapici miatt thats all

Thom Yerk 2009.03.01. 12:52:35

jó ez a torkoscsütörtök
csak tényleg nem oda kell menni, ami jólnézki, hanem ahol jól főznek, meg normálisak a pincérek. mi már 3szor voltunk, ebből 1-szer volt olyan, hogy a kaja meg a pia kevés volt és szar. viszont kétszer kvajót kajáltunk. szóval igenis VAN féláron normális kiszolgálás és étel, és jó ez a kezdeményezés, csak a sok hülye barom nem használja ki a reklámértékét, hanem csinál egy kalap szart belőle. ez a magyarországi hozzáállás inkább, mint a lehúzás stb, az máshol is van

Színes Géza 2009.03.01. 21:20:12

pamutmacska: Persze akár működhetne is, ha nem lennének tahók az éttermesek.

Lehetne másképp is. Pl. az IKEÁ-ban most hétvégén olyan akció volt, hogy 100 Ft-ért adtak 10 húsgombócot főtt burgonya körettel. Arra számítottam, hogy ha más körettel kéred, akkor majd rá kell fizetni, de nem! Bármilyen körettel 100 Ft-volt és a 15 ill. 20 darabos is arányosan 150 ill. 200 Ft-ba került. Sőt még egy akciót is tettek hozzá, ha bárhány húsgombócot vettél, akkor 500 valahány Ft helyett 10 Ft-ért vehettél egy csomag elég igényes szalvétát.
Ez egy korrekt akció volt átverés nélkül!
A legtöbb magyar étteremben rémálom a kiszolgálás. Nem rég jártam a Spoonban, ami egy igen lehúzos hely. Hiába a damaszt szalvéta, ha a pincérek úgy viselkednek, mint a legbunkóbb feketemercis mezitlábas taxisok. Egy elvileg 5*-os helyen, azt mondja a pincér a tányérom összeszedésekor: "Na? Jót főztem?" Nem tudott disztingválni a barma. Persze nem ez volt a fő gond, hanem hogy mindent 5x kellett kérni, míg kihozták. Mondjuk a kaja jó volt.
Ami mindig bejön: Árnyas, Mosselen, TGIF, Leroy, Bock Bisztró, Cafe Kör.

lótumfaktum 2009.03.01. 21:51:16

gyertek a vörös csepel területén a HASPÓK-ba750-ért leves ,húsos kaja ,sőr v. tea is kijön!Nem kis adagok munkásoknak!!!!!!!!!
mindíg bejön, de ki még nem!

Jerryco 2013.01.31. 13:03:19

@Miigeii: Idén nem is mentetek? Miért, csak TCS napon mentek étterembe? Na, pont nektek nem kell kinyalni a seggét.

quisum 2014.03.07. 12:08:21

Mint valamelyest a vendéglátásban érintett,mondhatom azt,hogy a vendég oldalnak, ill. a vendéglátó oldalnak is bőven meg van a maga sara és ez pont az ilyen eseményeknél és hasonló tömegméretűeknél jön elő.
Az éttermek jelentős részénél rossz vagy gyenge felkészültségű a la carte-os szakácsok vannak. Átlagos kaják átlagos szinten.
A fogyasztói oldal pedig maga a borzalom. Minél nagyobb legyen az adag, /hölgyismerősöm mondta: jó nagy rántott hús, csak azt eszik étteremben/ az, hogy előétel, főétel, desszert, soknak eszébe sem jut /nyilván anyagi kérdés is/.
Az ország egyik legnagyobb idegenforgalmú helyén lakom, napi kapcsolatban éttermekkel, stb. Az egyik étterem gazdát cserélt, az új tulaj hónapokon át nem tudott egy normális a la carte-os szakácsra szert tenni.
4 csillagos hotelek konyháján nincs normális a la carte-os szakács, ezt maga a tulaj mondta.
Rokonom 6 szakácsot alkalmazott szép egymás után, egyik sem tudott főzni és ezek nem kezdők voltak.
Ha ezek átlag körülmények között nem boldogulnak, el lehet képzelni, azt amikor tömeg van.
Abba pedig bele kell törődni sajnos, hogy a rengeteg középkategóriás étterem tulaja inkább megy a lehúzásra, mint a minőség fejlesztésére, mert a zabagépek azt úgy sem fizetnék meg.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.07. 12:12:34

@quisum: "el lehet képzelni, azt amikor tömeg van."

Tuggyák előre, mikor lesz torkos csütörtök. A legnépszerűbb kajákból lefagyasztanak egy csomót, kerítenek egy gyereket, aki csak a mikróban fog felolvasztgatni, oszt nyugi van. :))
süti beállítások módosítása