Szabi tavaly nyáron biztonsági ajtót vásárolt, amiről hamar kiderült, hogy nem is olyan biztonságos, mint amennyibe került. 1 hónap után a zár tönkrement, a garancia ügyében a forgalmazó és a beszállító egymásra mutogatott, de a perrel fenyegtés végül hatásosnak bizonyult.
Panelakásunkat ujjítottuk fel, teljeskörűen, mikor a bejárati ajtó cseréjét is célként tűztük ki magunk előtt, lévén a 30 éves fa házgyári ajtón a szél és a szagok, a hangról már nem is beszélve, úgy közlekedett ki-be ahogy akartak. Kiszemeltünk egy biztonsági 16 ponton záródó ajtót, minden nagyobb áruházban (Bricostore, Baumax, Praktiker, Obi) megvásárolható illetve a maszekoknál is, akik be is szerelik.Sajnos nyár derekán szembesültünk azzal ténnyel, hogy ilyen ajtóból a létező összes áruház hiánnyal küszködik annak ellenére, hogy nap mint nap szórólapokon reklámozzák (vásárló megtévesztése). Mindenki több hetes (4-6) beszerzést igért. Szerencsénkre (szerencsétlenségünkre) a Bricostore fehérvári áruházban volt még pár darab FUDA ajató (ami még jobban is tetszett mint a többi).
Az ajtót megvettük, majd kb. 2 hét után a kivitelező be is építette úgy ahogy kell, bár jelek már akkor is mutatkoztak, hogy itt baj lesz lévén a kulcs használati útmutatója értelmezhetetlen volt. A,B,C, kulcsokról beszélt amit elfelejettek a kulcsokon jelölni így totózni lehetett, hogy melyik a szerelő kulcs és melyik a végleges. A csomagolás mert ez lényeges, szakatt kartonpapírba volt csomagolva (rajta volt egy telefonszám, ez késöbb fontos lesz), használati utasítás és garanciajegyek nélkül, bár a Bricostore emberei azt állították, hogy bele van csomagolva.
Beköltözésünk után kb. 1 hónapos intenzív használatot követően a párom reggel munkába menet becsukta az ajtót majd ráfordította a kulcsot, ez egyszer sikerült neki. Ekkor az ajtó egy csentit befele mozdult majd, nem lehetett kinyitni. Hosszas telefonálgatás kezdődött, após, apám (mivel én nem Fehérváron dolgoztam így kellett a segítség) is megszakérették a helyszínen, hogy ezt tényleg nem lehet kinyitni, mivel garanciás így felhívtam a Bricostore-t, 4x hívtam őket hosszassan csöngetve, az álatlános információs számukat, és a fa áru osztályt is ahol az ajtókkal foglakoznak, senki nem vette fel, így hívtunk egy szerelőt, ki is érkezett a helyszínre majd a zár feltörése után bejutott a lakásba (biztonsági ajtó: jó átverés 3 perc alatt törte fel a zárat). Ez után kicserélte a zárbetétet egy minőségi német zárra, közben kideürlt, hogy a hézagolás hiányossága és a hihetetlen rudazat holtjáték okozta a megfeszülést. A javításról a számla 28.000.- Ft volt! Közben hívtam az ajtó belső felén lévő telefonszámot, a szám nem kapcsolható volt (többször is próbáltam).
Miután megtörtént a javítás felkerestük a Bricostoret ahol az információnál először jegyzőkönyvet vettünk fel az esetről, e közben befutott az osztályvezető is és cinikus kérdésekkel ostromolt bennünket, hogy miért nem őket hívtuk (ez megtörtént válaszoltam, mire: "nem tudunk minden telefont felvenni ha csörög"), miért hívtunk szerelőt mikor ők kimentek volna (na ja nem értenek hozzá, nincs alaktrészük se). Igéretet kaptunk, hogy 2 héten bellül értesítenek minket (törvény elő is írja), továbbá igéretet kaptunk a számla megtérítésére is. 2 hét után telefonon kerestük őket (mivel nem történt semmi) mikor közölték, hogy ők nem kötelesek az ügyben eljárni mivel a garanciát a beszállító látja el (elég fúrcsa mivel a számlát ők állították ki). Közben megadta a beszállító számát, hogy azon érdeklődjünk. (a számot is tévesen adták, meg egy másik reklamáló ügyfélé volt akinek szintén ezzel a Fuda ajtóval volt gondja). Ismét telefonálgatás, a Brico. részéről sajnálkozás, majd elértük a beszállítót. Egy ügyintéző vette fel (R.A) aki közölte, hogy egy emberük ki fog jönni és kicseréli a zárat és megtérítik a kárszámlánakt is.
Az álatlános garanciákban szereplő javítási határidők után kettő nappal megérkezett az importőr Fuduga Kft vezetője egy kinai származásű Úriember(?). Az ajtót szemrevételezte és kétszer elfordította a kulcsot majd, hosszas nevetgéléssel közölte, hogy ő itt csak akkor cserél zárat ha kifizetjük neki a munaköltséget, mindezt erős akcentussal és verbális kumunikációval, lévén nagyon nehezen beszélte a magyart de a garancia szót nagyon jól ismerte. A vérnyomásom kezdett felmenni, megkértem, hogy szedje szét és vizsgálja meg az ajtót ő ennek a kérésnek sem tett eleget (csak nevetett és annyit hajtogatott nincs garancia). Állítása szerint mivel nem őket hívtuk az ajtó belső felén található telefonszámon és más csinálta meg így nem vonatkozik már rá a garancia. Mikor megkérdeztem, hogy hogy hívtam volna a telefonszámot ha az bellül volt mi meg kívül? Válasz: az ajtó csomagolásán is volt telefonszám, na ja mert a kartonpapírt amibe csomagolták általában az ember a lakása bejárata mellett tartja. Ekkor közöltem vele azt, hogy nem is él a szám, de erre nem volt hajlandó válaszolni. Szóváltást szóváltás követett, az Apósomnak hála, hogy nem vertem beele a sárgát a földbe. Elment majd közölte, ha legközelebb vissza kell jönnie kiszámlázza a kiszállást. Ekkor már tényleg elpattant az agyam és elküldtem melegebb éghajlatra.
Ezután hosszas levelezés kezdődött az importőrrel és a Bricostoreval is, a Brico az importőrre (Fuduga Kft) (ekkor derült ki az is hogy kettő cége van a kinainak, mind a kettő nevében küldött leveleket Fuduga kft, Fuluda Kft) mutogatott az importor pedig ránk és tagadtak mindent amit elötte állítottak, továbbá egy sokadik levelükben kaptam egy felszólítást hogy fizessem ki a kiszállás díját 15.000.-Ft-ot. Ekkor telt be a pohár és úgy döntöttem, hogy perre viszem az ügyet kb. 2 hónap után. Továbbá nyilatkozatokat kért a beszerelésről és a javításról is. (Ezeket be is szereztük el is küldtük neki de ezeket is kifogásolta, sőt odáig jutottam, hogy az ajtó szerelő is felkereste őket akinek azt mondták, hogy csak "jogerős bírói végzés után hajlandóak javítani")
Ekkor egy végső kisérlet formájában a Brico fehérvári igazgatójának címeztem a levelemet, amiben perrel is fenyegetőztem.
Kettő hét után hívott az az osztályvezető a Bricostoreból aki csak tologatta az ügyet, hogy elfogadom e a kárszámla összegét ajándékvásárlási utalvány formájában. Elfogadtam mert már ez is jobb volt mint a semmi. Ezzel egyuttal kvázi ráutaló magatartással a Brico. elismerte, hogy hibát követtek el és azt is, hogy az ajtó garancia alá esett volna. Itt én lezártam az ügyet (gondoltam akkor).
Két nappal ezelött az ajtó megint hasonló jelenséggel megadta magát de, itt már sikerült szerelő nélkül kinyitni. Kihívtam ismét a szerelőt aki kijött és végül egy kalapács ütéssel oldotta meg a problémát. Így egyenlőre működőképes. (azóta már új ajtó után néztem).
Tanulságos ez mindenki számára:
1, mennyire nem foglakoznak a garanciávala a multik
2, hogyan hárítják másra a felelőséget
3, mekkora átverés a biztonsági ajtó (nem csak a kinai ajtók)
4, kihasználják, hogy egyes termékeknek speciális a garanciájuk (lévén mozdíthatatlanok) és annak érvényesítése
Annyit még hozzátennék, hogy megnéztünk azóta más biztonsági ajtókat is amik sokkal precízebben voltak összerakva, a kereskedő akivel beszéltün a Fuda hallatán nagyokat nyelt, szóval ő is tudhat valamit...
Üdv:
Szabi
Az utolsó 100 komment: