Előfizetést máshova költöztetni mindig izgalmas kihívás és sosem tudhatjuk mi lesz a vége. DaveID új albérletbe költözött, ezért indult el ezen az úton és futott bele többször is a saját magával ellentmondásba keveredett UPC hibás tájékoztatásaiba. Végül nem tudni, akkor most van szolgáltatás az új pecóba vagy nincs?
Párommal idén januárban döntöttünk úgy, hogy szeretnénk egy másik albérletbe költözni, a költözés pontos dátumának február 27-ét tűztük ki. Ez év elején már több, mint 2 éve hűséges előfizetői voltunk a UPC Magyarország Kft-nek, internetet és kábeltelevíziót szolgáltattak nekünk havi kb. 5 000 Ft díj ellenében. Tudtuk, hogy időben szólni kell, ha az előfizetést költöztetni szeretnénk, ezért már a költözés előtt kb. 3 héttel felvettük a kapcsolatot a UPC ügyfélszolgálatával. A gondok már itt elkezdődtek: amikor először telefonáltunk, akkor nem tudták biztosan, hogy az új címen elérhető-e a szolgáltatásuk, és tájékoztattak, hogy mivel ők nem ismerik a pontos helyszínt, ezért csak az adatbázisukra hagyatkozhatnak, ott pedig az adott cím úgy szerepel a nyilvántartásban, hogy nincs hozzá UPC hálózat, viszont érdekes módon a házszámhoz hozzátéve egy "A" vagy "B" betűt ("A" lépcsőház vagy "B" lépcsőház) máris elérhető a szolgáltatás.
A mi bérleti szerződésünkben nem szerepelt a lépcsőház konkrétan, viszont utánanézve kiderült, hogy az "A" lépcsőházban található a lakás, ezért újra felkerestük őket, ezúttal személyesen az Örs vezér téri irodájukban, és immáron az "A" betűvel is megtoldott házszámmal jelentkeztünk. Ekkor közölték, hogy az adott lakásban (X. emelet Y. ajtó) már van egy élő kábelTV előfizetés, amit jelenleg is rendszeresen fizetnek!, ezért sajnos a miénket nem tudják elköltöztetni! Kérdem én, ha a lakást kiadó cég hivatalosan is igazolja, hogy a lakásban december óta nem lakik senki, és a régi lakók is a T-kábelnél voltak előfizetők, hogy lehet ott élő UPC előfizetés?! Mivel a lakás száma pontosan X0Y (mivel X. emelet Y. ajtó), újra felhívtuk őket, ezúttal nem X. emelet Y-t mondtunk, hanem X. emelet X0Y-t. És láss csodát, az ügyintézőjüknek visszadobta a számítógép, hogy ott még nem rögzítettek előfizetőt, ezért ő arról tájékoztatott minket, hogy el tudják költöztetni a szolgáltatást, meg is beszéltük, hogy február 27-én kiküldenek egy kollégát, aki majd aktiválja előfizetésünket az új lakásban.
A költözés napján a megbeszélt időintervallumban végig ott tartózkodtunk az új címen és a ház bejáratát figyelve vártunk!, de a UPC-től egy lélek sem keresett meg minket azzal a céllal, hogy aktiválja előfizetésünket. Az intervallum lejárta után betelefonáltunk az ügyfélszolgálathoz, ott egy hölgy arról értesített minket, hogy egy kolléga már a házban központilag átállította a hálózatot, tehát már elvileg van internetünk és kábeltévénk is. Azonnal nem tudtuk kipróbálni, hogy minden működik-e, viszont pár nappal később levélben értesítettek minket arról, hogy sikeresen átköltöztették az előfizetésünket, gondoltuk nem lehet több probléma. Amikor sikerült beüzemelnünk a számítógépet, azt tapasztaltuk, hogy se internet se kábelTV nincs, emiatt megint hívtuk az ügyfélszolgálatot, ahol miután elmondtuk nekik, hogy senki nem jött be a lakásba a modemet aktiválni, újra egyeztettek velünk egy időpontot (ez kb. +3 napot jelentett), amikor kijönnek hozzánk és megnézik, hogy mi a probléma.
Eljött a várva várt nap, amikor úgy volt, hogy este jönnek a szakemberek, de aznap dél környékén felhívott egy hölgy a UPC-től, hogy - és most jön a lényeg - sajnos a műszaki osztályról neki azt az információt adták, hogy nincs hálózatuk az adott házban, ezért nem tudják elköltöztetni az előfizetésünket, hanem minden a régi címen fog tovább menni!!! Mindez történt azután, hogy már kiküldték a levelet az új címre a sikeres költöztetésről!
A hölgynek a telefonba megmondtam, hogy mindennemű kapcsolatom meg fogom szüntetni a UPC-vel, ezzel együtt szeretném lemondani az internet és kábeltévé előfizetésem is, hiszen mire fizessek, ha nincs szolgáltatás? Azt tudni kell, hogy kábeltévére még 2010-ig hűségnyilatkozatunk van, ezért ő arról tájékoztatott, hogy sajnos nem tudom lemondani, mert köt a szerződés, stb. és fizessek inkább elő a UPC Direct-re, mert azt legalább mindig magammal vihetem mindenhova. Igen ám, de azt meg nem lehet hűség nélkül igényelni, tehát ettől a megoldástól inkább elzárkóztam.
Kérdem én, ha egy előfizető foggal-körömmel ragaszkodik az előfizetéséhez, több, mint 2 000 Ft-ot! eltelefonál (ezt számlával is bizonyítani tudom) _csak_ a UPC ügyfélszolgálattal annak érdekében, hogy át tudja vinni egyik helyről a másikra az előfizetését, de a szolgáltató tehetetlensége és fejetlen, egyúttal hibás és ellentmondásos belső szervezeti működése ezt lehetetlenné teszi, akkor melyik félnek róható fel a hűségnyilatkozat megszegése?!?! Egyáltalán ilyenkor mi a teendő a hűségnyilatkozat szerint? Miért vállal ilyet a szolgáltató, ha aztán képtelen tartani a megállapodását??? Ja és miért nem kaptunk egyetlen választ sem az ügyfélszolgálatnak írt levelünkre???
A dolog legújabb csattanója pedig az, hogy nemrég levélben kiküldték az újabb számlát! a régi előfizetésünkről, mintha mi sem történt volna, az új címre, úgy, hogy NINCS IS OTT HÁLÓZATUK!!!
Véleményem szerint ma, egy európai jogállamban egyik szolgáltató sem teheti meg azt, amit velünk megtett a UPC következmények nélkül! Ezek után nem kérdés, hogy egyik levelükre és megkeresésükre sem fogunk reagálni, és örülhet a UPC Magyarország Kft. mint egy amerikai vállalat itthoni képviselete, ha nem pereljük be kártérítéssel azért, amit itt eljátszott egy hűséges előfizetőjével.
--
Üdv,
DaveID
Az utolsó 100 komment: