Tékozló Homár

Hitleres videó készült a Milka csoki gyártójáról

2009.03.31. 12:15 | szily | 152 komment

A szezon videódivatja a Bukás című hitleres film kulcsjelenetének feliratozása, a leghíresebb a gyurcsányos verzió persze, de most zárkózhat a Milka csokis. A meghökkentő alkotás Ilkáék műve. Az Indexen korábban megénekelt Ilka család évek óta harcol a Kraft Foods multival, a Milka gyártójával, hogy legálisan árulhassák a saját magukról elnevezett Ilka Rudolf nevű túrórudi-klónt. Ami, leteszteltük, egyébként teljesen ehető. Hiába van rajta tehén helyett tengerimalac, hiába más a betűtípus, a Kraft nem enged. Ilkáék pedig webkettes eszközökkel harcolnak a per mellett: a szájt mellett van egy blogjuk és most meg próbálják lovagolni a vicceshitler-hullámot. Az olvasó dönt, hogy ez mennyire sikerült nekik, mindenestre ez az első alkalmon, hogy Hitler - ha felirat segítségével is - de kimondja az "Index" szót.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zephyré 2009.03.31. 14:25:54

@EL LOBO - A farkas:
amit kifelejtettem. a honlapépitésre forditott költség valóban különbözik, de vmit összehányni, csak azért, mert x összeget adnak érte.

Én ugy vagyok vele, ha X összegért elvállalom, hogy a tölem várható legjobbat nyujtom, akkor nem öket kell hibáztatni, hogy x összeget fizetnek, hanem magamat, hogy csak ennyit tudok nyujtani...

igig (törölt) 2009.03.31. 14:27:34

@Mária: az "ilka" szóra megjelenő az 1 660 000 találat közül mégiscsak az első. :) Ha valaki beírja, a saját (jelenleg nem is forgalmazott) terméke nevét, és az 1 660 000-ból az első, az szerintem nem rossz.

igig (törölt) 2009.03.31. 14:28:45

@Zephyré: te összekevernéd a boltban a kék, tengerimalacosat a megszokott lila tehenessel, az egyedi probléma.
A lényeg: ha a Kraft-é a lila, akkor a kék nem sz övé. Stimt?

marhaláb 2009.03.31. 14:31:11

Bazzeg, a milka ráküldte az összes magyarul tudó alkalmazottját erre a hírre :))) De lehet, hogy még az ÖMW is :)
Sötét labancok

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.03.31. 14:34:10

@Mária:
Az Index címlapjára vágyakozásod aligha áll kapcsolatban Hitler lila tehenével, Ilkáék anti-honlapjával, pláne velem.
Tehát felvetésed számomra kezelhetetlen.
Csupán némi vádat érzek ki soraidból, amelynek lényege, hogy a Homár meg én, szóval hát az olyan magyaros kapcsolat, amelynek révén én, a méltatlan, miközben te, a méltó...
Életemben nem találkoztam Szilyvel, se ő velem, nem beszéltünk, nem írtunk egymásnak. Talán a Milka intézte nála néhány táblacsokiért, hogy ilyen furmányos módon szóba kerülhessen a termékük.
(Ráadásul a videót én is most látom először, tiszta Ilka-termék, saját tenyérből!)

igig (törölt) 2009.03.31. 14:35:06

Szóljatok, ha rossz a gondolatmenet:
1. Ha egy cég levéd egy színt, meg egy állatot, akkor az az övé.
2. Más színt, meg más állatot levédhet más.
3. A saját családnév szabad felhasználásába (lásd. Alkotmány) nem szólhat bele semmilyen cég, főleg, ha a nevünk nem egyezik az övével.
4. Más szín, más állat, más név. Ergo: nincs lopás, nincs bitorlás.

Mária 2009.03.31. 14:44:15

@EL LOBO - A farkas:

A keresőoptimalizálók úgy általában nem értik a tréfát, vagy Te vagy a kivétel, ami a szabályt erősíti?

☺ágica (törölt) 2009.03.31. 14:46:19

@igig: na jó, de akkor is annyira nyilvánvaló, hogy a milka hátán akar felmászni. Miért nem lett pl narancssárga? Az is elég feltűnő. És miért pont foltos tengerimalac? Miért nem kiscsirke...? Szerintem arra gondoltak, hogy ha sikerül boltba kerülni, esetleg éppen milka cuccok mellé, akkor néhány figyelmetlen vevő véletlenül pont ezt veszi le a polcról. Volt is nemrég egy hasonló poszt, csak ott hajbalzsamról volt szó

Mária 2009.03.31. 14:47:33

@Zephyré:

vagy vegyük példának a Győri Édes "Jó reggelt" sütijét és hozzá Schobert Norbi "Jó estét" kekszét:

maria.blog.hu/2008/01/23/norbi_update_jo_reggelt

igig (törölt) 2009.03.31. 14:48:23

@☺ágica: megértelek, változtattunk is.
Azt se engedi a bíróság.
ilka.hu/ilkablog/?p=134

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.03.31. 14:50:35

@Mária: Már hogyne érteném a tréfát.
Egyébként a közhiedelemmel ellentétben saját névre se könnyű elsőnek lenni!
Bizonyítom: üsd be a google.hu alá - Mária. Ez a saját neved, mégsem vagy rá első!
Viszont ha beütöd ezt a bonyolultat: ilka-milka, akkor az Ilka blogja az első!
:-)

☺ágica (törölt) 2009.03.31. 14:51:18

@igig: a zöld már OK. Akkor viszont lehet, hogy a névvel van baj

igig (törölt) 2009.03.31. 14:51:52

@☺ágica: plusz épp most zajlik a tudatosítás, hogy ez nem AZ.
Ha van pár perced nézd meg a blogunk blogrollját és ott láthatod, hogy eddig volt 3 index címlapunk, 2 HVG cikk, címlap a Népszabadságban, Magyar Nemzetben, voltunk 20 percet (az egyébként szar) Bumerángban a Slágeren, az MR1-Kossuthon 2szer délután 15-15 percet, a Dna TVben volt rólunk egy 20 perces műsor...folytathatnám.
Tehát: sokan már tudják, hogy az ILKA nem MILKA és ezt a boltban is tudni fogják.

igig (törölt) 2009.03.31. 14:54:11

@☺ágica: a családnév szabad felhasználását sem a Kraft fogja eldönteni. Ha akarom bármit gyárthatok a saját nevemmel, még akkor is, ha ez nem tetszik valakinek.

Kazimír 2009.03.31. 14:57:14

Az egészen véletlen, hogy ugyanolyan ferde szögben, ugyanolyan szélességben vagyon a felirat elhelyezve?

Mária 2009.03.31. 14:59:43

@EL LOBO - A farkas:

Ne csinálj hülyét magadból, még akkor se, ha arra játszol, hogy a Homár közönségét nem érdekli a keresőoptimalizálás :)

Én a blogos Mária vagyok, nem a szűz :)

Arra viszont (maria blog) 58.600.000 találatból az első és a második helyen, nemzetközi mezőnyben :)

Téged hányadik helyen hoz a Google a Zoli névre?

☺ágica (törölt) 2009.03.31. 15:01:05

@igig: nyilván, de úgy tűnik ez nem volt éppen jó ötlet. Megértelek, de ettől még az átlagnak, így nekem is, egyből a hasonlóság ugrik be. A "tudatosítás" pedig nem tudom, mennyire működik. Nálam valószínű nem nagyon (bár most nem vagyok otthon), mert többnyire csak a boltban nézelődöm, így hozzám az ilyesmi nem nagyon jut el. És lehet, hogy vannak még így páran.

igig (törölt) 2009.03.31. 15:03:29

@Kazimír: te vagy a Kraft egyik ügyvédbojtárja? ;))
Megnyugtatlak, más a dőlésszög és más a szélesség is.
Sőt, a tengerimalac és a tehén szinte minden mérhető paraméterében eltér egymástól. testsúly, magasság, táplálkozás, élőhely.

Tsabi 2009.03.31. 15:05:16

@igig: pontosabban sokan tudjak, hogy nem Milka, hanem csak masoljatok a dizajnt. Azt, hogy Szilynek ilyen melysegig be lehet nyalni, es ezert kaptok nemi reklamot itt is, nem bizonyit mast, hogy a pr-etek az jo. A termeket nem probaltam meg sosem, igy arrol nem nyilatkoznek.

csepeszil 2009.03.31. 15:06:03

Ja és úgy vagyis az Index még pártolja is a lopást?? most már nem értem...ha Nagy Magyarország matrica van egy magyarországi buszon az baj, baj ha egy sofőrnek nem tetszik ha lefényképezik, nem baj ha gyurcsány eladja az országot, de az, hogy egy Ilka lopni akarja a Miskát az nem baj???? nem értem.....

igig (törölt) 2009.03.31. 15:07:21

@☺ágica: megértelek, biztos vannak még így néhányan.
De hányan?
Én többszáz emilt kaptam az elmúlt években, akik azt mondták, hogy ők nem.
Én sem.
Nem keverem a zöldet a lilával.

Visszatérve Rád, szerintem már te se kevernéd a boltban.

igig (törölt) 2009.03.31. 15:24:48

@csepeszil: az ilka-termékek magyar termékek.

☺ágica (törölt) 2009.03.31. 15:27:00

@igig: a zöldet a lilával nem. Viszont az elsőt változatot simán össze lehet keverni a milkával. Nem lett volna egyszerűbb mindjárt a zölddel kezdeni?

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.03.31. 15:32:49

Az Ilka honlap készítőjének őszinte vallomása, miért is ilyen az Ilka web-egysége, milyen fejlődési szakaszokon ment keresztül:

"... a megrendelő pompás marketing stratégiáját követve, órák alatt hoztunk már létre kifejezett anti-honlapot, amelynek irritáló egyszerűsége, szemtelen ornamentikája (tengerimalac figurával) - szóval az egész megjelenés bolondossága (hogy finom fogalmazásban adjam át a dolog lényegét) színtiszta gerillamarketing. Nos, akkor lássuk, milyen is az igazi, konkurencia-pukkasztó gerillamarketing honlap, amely talán még további oldallal is gyarapszik majd, mivel KÉT oldal több, mint EGY, igaz, kétszer annyiba kerülne :-) , de a gerillamarketing az olcsó megoldásokról (is) szól...

Újabb őrületes beruházás történt a honlapba! Ugyan nem lett kétlapos, de egy INGYENES blogmotor már lehetővé teszi az interaktivitást!..."

Vallomásos sorok ezek, szó nincs bennük lopásról, ilyesmiről, csak a dőlésszögről van benne szó, amit röhögéstől kap az ember. Hát így valahogy.

Énbagoly 2009.03.31. 15:35:08

@☺ágica:
Direkt kezdték úgy ahogy.
Ők is tudják, te is tudod, én is tudom. Soha nem fogják beismerni.
Most, hogy már ismeri a fél ország a nevüket, bármit piacra dobhatnak vele. Már megvolt az ingyenreklám.

☺ágica (törölt) 2009.03.31. 15:39:37

@Énbagoly: lehet, de azt azért nem hiszem, hogy ettől most mindenki rohanni fog a boltba. Szerintem egy ilyennél pont akkora esélye van a pofára esésnek is, mint annak, hogy bejön.

Énbagoly 2009.03.31. 15:41:28

@☺ágica: nálam pofára esés, mert a milkás rudit sem szeretem. Túl édes.

☺ágica (törölt) 2009.03.31. 15:44:40

@Énbagoly: szerintem is. Ha rudi, akkor a pontos:)

igig (törölt) 2009.03.31. 15:49:04

@☺ágica: @Énbagoly: persze, hogy azért kezdtük ezzel, mert így lehetett olyan hírverést csapni, amilyet.
Sajnos kevés kp-nk van, így maradt a gerillamarketing, de úgy néz ki ez bejött.
Ha meg lesz a boltban ilka-termék, akkor majd eldől, hogy kipróbálod-e. :)
Más.
Kedvencem a Pont2 a Pöttyöstől.

igig (törölt) 2009.03.31. 15:50:48

@☺ágica: még ide tartozik, hogy 2005. novemberben kezdtük az egészet. Akkor jött a per (még ma is tart).
A Kraft meg kijött 2008. januárban egy rudival.
Szerinted miért?

☺ágica (törölt) 2009.03.31. 15:59:34

@igig: valószínű azért. De akkor is fenntartom, hogy nem jó ötlet ilyesmivel próbálkozni. Azt írtad, kevés a kp. Viszont a perek és az időhúzás miatt szerintem ugyanott vagy, mintha elsőre zölddel, más névvel, mittudomén indítasz. Bár nem értek hozzá, csak egyszeri női aggyal végiggondolva nekem így tűnik logikusnak.

igig (törölt) 2009.03.31. 16:04:25

@☺ágica: lehet, hogy igazad lesz, majd eldől (a női agyat nem szólnám le).
Nekem is volt aki mást javasolt, de így döntöttünk.
Csak az mókás, ha valaki az évi 56 milliárd dollár árbevételű multicéget félti tőlem.
De hízelgő is.
Szoktam is mondani: ha legyőz a világ vezető édesipari konszernje, az még nem a világvége.

i hate the police (törölt) 2009.03.31. 16:04:47

Én eddig kedveltem a Tékozló Homárt,de ez a ,,vicc,,undoritó.Vagy lesz hasonló is,amiben majd a ,,bejrúti mészárost,,vagy Perezt fogják kigúnyolni??

☺ágica (törölt) 2009.03.31. 16:06:10

@igig: hát, olyan multit még nem láttam, aki nem félti a pénzét, de majd meglátjuk.

xboxer 2009.03.31. 18:35:08

1. Ha olyan fasza lenne Ilkáék terméke, akkor nem kéne neki ekkora felhajtás.
2. Ilkáék kis cég. Ezért gondolták, hogy egy már bevezetett brandet meglovagolva jól fognak járni és még jópofának is fognak tűnni. De rábasztak mert egy náluk erősebb kutyába kötöttek bele és ráadásul nincs is igazuk. Az egészet azért csinálták, mert mivel ők kicsik nem tudják olyan nagy csinadrattával bevezetni a piacra a terméküket, mint egy multi. Ezért ingyenreklámmal/botránnyal próbálnak meg ismertséget szerezni.
3. ráadásul még magyarkodnak is, mert ez magyar termék.
4. az is ciki, hogy 1000x-ra meglovagolják a Hitleres videót, tehát sem ötletben, sem dizájnban (honlap, blog) sem csomagolásügyileg, se a névadással kapcsolatban nem tudnak felmutatni semmit.
5. at hogy az index.hu melléjük áll, az tipikus, mert az indexesek zsigerből elutasítják a multikat. holott már ők is rég azok....

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.03.31. 19:22:06

@xboxer:
Éppen az a baj, hogy nem lehet megtudni, hogy fasza vagy nem fasza az Ilkáék terméke, amely valóban magyar termék LENNE, mert bíróságipari eljárássorral, perfelhővel egy multinacionális cég az Ilka Rudolf plánkonvex rúd piacra kerülését évek óta akadályozza.
Enni vagy nem enni - ez lenne a kérdés, piacgazdaságban, szabadon eldöntve, ehelyett pert nyerni vagy pert nem nyerni - játék folyik.
Mit csinálhat a kicsi - erre adj tanácsot! (Csak azt ne mondd, hogy semmit se csináljon, ne termeljen, ne akarjon piacra kerülni, adja meg magát a behemótnak. Azért ne mondd ezt, mert az országunk is kicsi...)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.03.31. 21:02:39

Leszarom Ilkáékat. Csináljanak saját arculatot, és legyenek vele sikeresek. De ha koppintanak, akkor ne nekik álljon már feljebb.

Foltos Gatya 2009.03.31. 21:11:21

Nem értem!
Ezen a filmen taggyűlés,vagy csak megbeszélés látható?
És egyébként is szar az egész!Találhattak volna egy Orbánra jobban hasonlító színészt is,bár a karakter amit hoz,szinte tökéletesen megegyezik vele.
Lesz még ilyen taggyűlésszerű,valamikor az indexen?
Köszi

zolioo7 2009.03.31. 21:45:31

Hajrá Ilka Rudolf!
Király meglátás és igazi "magyaros" virtus!
Geszti Petya sem csinálta volna másképp!
A magyar vágtában sem lovon, hanem hörcsögön kellene vágtázni a városok lovasfiainak!
Lehet venni Ilka Rudit valahol?

zotyikaa 2009.03.31. 22:12:12

Nekem tetszett. A Kóka-Kólán jót röhögtem. A multik meg bekaphatják. Mióta "multibrand" lett a Tihanyi Camembert, már Lengyelországban gyártják. A Bocit, Pilótát ők találták ki? Ők is elbótolták tőlünk, nem fizették meg.

bldo 2009.03.31. 23:18:31

Én a honlapjuk alapján Ilkáéknak szavazom meg a sünöket, legyen nekik olyan is a tengerimalac mellé.

hakapeszi maki 2009.03.31. 23:21:57

Ilkáéknak közel sem ez az egyetlen koppintási/lopási kísérlete. Túró rudi témában már szinte mindennel bepróbálkoztak. Egyszer pl. a "pöttyös az igazi!" szlogent próbálták "lenyúlni". De mert az ugye védett, hát azzal a nyelvtanilag sírva fakasztó címmel nyitottak weboldalt, hogy "Az Ilka rudi a Igazi!" Így ahogy írom hiányzó Z-vel!!!!. Sírni valóan szánalmas bagázs!!!! Önállóan semmi ötlet, csak a más farvizén evezgetés, jogi kiskapuk, trükkök és csűrés-csavarás.

Oké,hogy a multikat nem illik szeretni, de a Homárnak akkor is kibaszott nagy feketepont, hogy egy ilyen sunyi, surmó lopós bagázst promótálnak.

ave 2009.03.31. 23:47:09

Igazi pocs ez az Ilka. Rohadjon meg. Pont.

cso zsi 2009.03.31. 23:51:41

@Zephyré: "daewoo akrámi - opel kadett koppintást. a különbség az, hogy ők megvették a licenszt"
Kb olyan hülye példa volt, mint a plágiumos topicban a Zorán által "lopott" Cohen dal.
GM-leány, az E-kadett kaszniját tudtommal eleve tőlük hozták.
www.vezess.hu/hirek/daewoo_speedster_utos/3981/

cso zsi 2009.03.31. 23:58:24

Céget saját névről elnevezni vagy lúzerség, vagy nagy siker.
A Milka lila tehene is magyar, bár a cég nem kürtöli világgá.
Ilka terméket nem kóstoltam, de a Milka cuccai csak az "átkosban" volt nagy szám. Van most is finom, és van pocsék köztük.

Fairy Girl 2009.04.01. 08:03:29

Századik :)

Azt kellett volna a végén mondani, hogy "különben mehetek vissza a balettbe ugrálni" :D

igig (törölt) 2009.04.01. 08:32:38

@ave: igazad van, pöcs ez az Ilka.
Te nem vagy az, bizonyítékként itt a remek blogod:))
globalisteszt.blog.hu/

Futi 2009.04.01. 08:38:01

Index cikk: "És hogy a leleplezett levelező mit vár a tengerimalacos édességtől? Ebben is megvesztegetően őszinte volt, elmondta ugyanis, hogy ugyan az se rossz, ha a termék jól fogy és ő keres rajta valamennyit, de az sem, ha az Ilka Rudolf "felpiszkálja a Mikát" és a multi "kis készpénzzel" megpróbálja kiradírozni az apró riválist."
Ebben van a lényeg szerintem.

igig (törölt) 2009.04.01. 08:43:04

@hakapeszi maki: szólíthatlak Juditnak, ugye?
Mielőtt valaki készpénznek venné a hozzászólásod, leírom, hogy sajnos fantazmagória.
Semmiféle "az igazi" szlogen nem volt. Ötletként, viccből felmerült, nem kell értened.
Továbbá mit loptunk?
Színt?
Állatformát?
Nevet?
Mit?
Másrészt a kék, tengerimalacos rudit VISSZAVONTUK, helyette egy zöld, állattalan mintával jöttünk volna ki (figyelembe véve a hozzád hasonló Kraft alkalmazottak véleményét)de azt sem lehet forgalmazni, mert a Kraft az ÖSSZES színt levédette + a Milka szót is levédette MINDEN áruosztályban, ergo pattogatott kukoricát se lehet forgalmazni se lilát, se kéket, se zöldet Ilka néven, pedig erre az Alkotmány (egy nagy könyv) jogosít fel mindenkit.
Ez azért vicces.
További jó munkát!

igig (törölt) 2009.04.01. 08:48:13

@Futi: fejlett demokráciákban előfordul a peren kívüli megegyezés. Ha nem tetszik egy másik termék akkor perelheted vagy megegyezhetsz.
Tiltja ezt valami?
Szerinted lehet zsarolni egy Kraftot vagy Tescot vagy Gazpromot?
Arról szól a cikk, hogy volt egy ötlet, ami menjünk el a jogi határvonalig (semmi se lett elLOPVA), és ennek következményeként felmerült egy olyan rendezési mód, hogy ha nagyon piszkálja a Kraft csőrét az Ilka rudi, akkor megveszi.

Futi 2009.04.01. 08:58:57

@igig:
Szerintem pedig arról szólt a dolog, hogy anno nemigen akartatok gyártani se rudit, se mást, csak a névegyezésből adódóan úgy gondoltátok, majd a milka lerendez benneteket némi kp-val, amit eltesztek könnyen jött alapon. Nem jött be, tovább kellett lépjetek...

zolioo7 2009.04.01. 09:02:55

Jól szóltál igi!
Hakapeszi maki: a Kraft-on kívűl van valami köze a magyaroknak a milkához?
Igen-igen a Kraft dolgozók magyarosrzági fizetésén kívűl persze!
Van Mo-on milka gyár? Mo-i tejet dolgoznak fel az Alpesi csokivarázsban!
Nem hiszem! Ha most valaki elmondaná, hogy egy magyar kisgyárban, magyar tejből készül a milka összeomlik egy "Alpasi" imázs!
Mondja valaki, hogy magyar alapanyagokból készül a milka!
Az Ilka ellenben igen! Ez a mai világban igencsak díjazandó, és nem kellene jogi következményekkel járnia egy családi név felhasználásával születő ötletnek, csak azért, mer egy multi stipi-stopi HASONLÓ nevet már lefoglalta.

igig (törölt) 2009.04.01. 09:05:19

@Futi: pedig de. Gyártottuk is a rudit, amíg a Kraft a gyártót le nem tiltotta, mondván őket fogja perelni, mert mi bitorlunk. (mit is?)
Mire másik gyártóhoz mentünk, ők is gyártottak, majd nekik is ment a levél.
Tök mindegy kinek van igaza, egy multival ki akar pereskedni?
Mi úgy gondoljuk, igazunk van és ezt próbáljuk bebizonyítani a bíróságon is.
Más.
Megtisztelsz, hogy most regisztráltál és csak ebbe a témába kommentezel.
Köszi.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.01. 09:05:34

@igig: nem olvasom végig, összefoglalnád röviden, hogy van-e egyáltalán valamilyen terméketek úgy egyébként a piacon, és az hol, milyen márkanéven kapható, vagy egyelőre csak a márkát tervezitek?


köszi

igig (törölt) 2009.04.01. 09:07:38

@zolioo7: úgy van.
Alap esetben amit levédtél az a TIED.
De csak AZ.
Más nem.
A mi esetünkben a Kraft úgy lép fel mintha a kéket, a tmalacot és az Ilka szót is birtokolná.
Néhány kommentező is így érzi, ami nem baj, de sokatmondó :)

igig (törölt) 2009.04.01. 09:11:13

@mamapicilánya/mpl: nincs semmilyen termékünk a piacon, mert amíg tart a per (2006 óta), nem akarunk jogosulatlan előnyt szerezni.
Majd ha vmelyik bíróság megengedi valamelyik csomagolásmintánkat, AKKOR fogjuk elkezdeni a forgalmazást.
Ez a különbség a lopások (Adibios...) meg köztünk, hogy mi nem árulunk semmit jelenleg, hanem a bíróságon küzdünk a vélt vagy valós igazunkért.

Futi 2009.04.01. 09:11:49

@igig:
Valóban nem szoktam kommentelni, inkább csak olvasom a blogot, de a regisztrációm több, mint egy éves... :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.01. 09:13:25

@igig:

akkor állnak az ilkarudigyártó gépek, a munkások szabadságra mentek meg ilyesmi?

hogy tudjátok ezt finanszírozni?

zolioo7 2009.04.01. 09:14:29

@igig: Most jutott eszembe, van Kraft nevű ismerősőm!
Legközelebb javaslom neki, hogy kezdjen forgalmazni pl: biotrágyát, vagy kezdjen köztisztasági (ismertebben: szippantós) vállakozásba:))))))
Ezeknek azé nincs köze a kajákhoz, ergo nem vág a nagy Kraft profiljába!

☺ágica (törölt) 2009.04.01. 09:19:18

@zolioo7: akkor majd azért perelnek, mert így a terméküket összefüggésbe lehet hozni a sz*ral:) Sosem lehet tudni, kinek mi szúrja a szemét

igig (törölt) 2009.04.01. 09:19:38

@Futi: :) megtisztelsz, hogy hozzánk szóltál.

igig (törölt) 2009.04.01. 09:21:56

@mamapicilánya/mpl: Egy alföldi cég gyárt, mi forgalmazunk, reklámozunk... A mi cégünkben 7 ember dolgozott és dolgozna.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.01. 09:23:39

@igig: ja, értem

mint sóhernorbi. de ő nem is forgalmaz meg nem is reklámoz magától. akkor mégsem.

zolioo7 2009.04.01. 09:53:06

@☺ágica: Jaja! Ez így van!
Azért kiváncsi lennék, hogy a Kraft neki megy egy sz*rral dolgozó cégnek!
Kraft kontra Kraft, Food kontra Shit :))
Már látom a bíró arcát aki kapja az ügyet: sz*rul nézne ki az tuti :)

igig (törölt) 2009.04.01. 09:58:47

@zolioo7: jó nyomon haladtok, már mi is kombináltunk errefelé egy rágcsálóirtóval.
ilka.hu/ilkablog/?p=79

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.04.01. 10:10:22

Ha már a multik kedvelése - nem kedvelése szóba jött, akkor tisztázandó, hogy ez érzelmi vagy más oldalról közelítendő-e meg.
"A Harward Egyetem elemzése szerint azok a kis és közepes városok, ahol megjelentek, elkezdtek gyorsuló ütemben szegényedni. Miért? Kínálatukban alig van helyi termék. Koncentrált kapacitásuk miatt a kereslet egyre nagyobb hányadát vonzák magukhoz. Az adott térségben más szektorokban megtermelt jövedelem rajtuk keresztül egyre nagyobb mértéknban nap, mint nap kiszívásra kerül..."
Az idézet a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara blogjából való (Kamarablog), stílszerűen, hiszen Ilkáék is pécsiek.

bldo 2009.04.01. 10:18:48

Mennyiben kerül egy (x)-es megjelenés a homáron? Tengerimalacoknak vagy sünöknek van kedvezmény?

igig (törölt) 2009.04.01. 10:29:31

@blackdogone: miután nem árulunk semmit, fölösleges az (x), de egyébként úgy tudom 42 500 + ÁFA, már ha kell számla.

zolioo7 2009.04.01. 12:07:29

@igig: Nem gondolkodtatok más termékekben, amiket nem lehet összefüggésbe hozni a milkával. Pl. Ilka kolbász (hörcsögből, 100 % bio), vagy Ilka Cuvee vörös bor .. stb.
Ha ezek meglennének nem mondhatná senki, hogy csak a Milka farvizén eveztek.
Vagy lemaradtam és már korábban írtad!

zolioo7 2009.04.01. 12:09:21

A boros ötlet tovább fűzve: Pécsi Cuvee: Hörcsögvér :))
HÖ-HÖ

Zephyré 2009.04.01. 12:13:36

@igig:

Nyilván nem keverem össze, eddig még sose kevertem össze ilyesmit, de ettől még egyértelmü a dizájn koppintás.

Zephyré 2009.04.01. 12:19:31

@EL LOBO - A farkas:

évek óta akadályozza? lol

szerintem ha jó a cucc és sima fehér bizgentyübe csomagolják flancolás meg koppintás helyett, akkor rég lehetne #1 rudi itthon.

ha meg szar a termék, akkor mit kaparnak? akármilyen csilivili külsüvel is szar marad.

még nem kostoltam, de mivel minden ilyen uj izét kiprobálok, ha látok veszek belöle.

igig (törölt) 2009.04.01. 12:41:06

@Zephyré: a lényeg: valójában nem a színnel, meg a tmalacos dizájnnal van gondjuk, hanem a névvel. Betalált náluk, hogy a saját családnév használata megengedett, bármilyen célra, levédetés nélkül.
Ezért sajnálom azokat a hozzászólókat, akik az ADIDOS-sal, meg effélékkel hasonlítanak össze, mert nem hallotam még az ADIDOS családról, sem a perükről. Csak a cipőjüket láttam a kínain.

Zephyré 2009.04.01. 14:37:28

@igig:

Ha név miatt perel a Kraft, az bebukja, ha design koppintás miatt, azt meg megnyeri. Nem bonyolult.

Szépen Ilkáéknak a szarkeverés helyett ki kéne találni egy jó dizájnt, és a normális kereskedelemre fókuszálni, elnézést kérni a Krafttól a lopás miatt.

Kb ez lenne a kulturált megoldás, csakhát ez MAGYARISZTÁN.

Mennyivel korrektebb lenne egy ilyen tesjesedény a kis vályogház mellett letéve dizájn, esetleg egy baranyai népviseletes mosolygós kislány vagy akármi? Ja, hogy az nem koppintás? Hát ez van. Nem mutogatni lehet csak a multikra, hanem tanulni is lehet ám tőlük...

Zephyré 2009.04.01. 14:38:38

és ezuton levédem a tejesedényes / népviseletes ötletet, mielött ellopná valaki (nem)

csoxibácsi 2009.04.01. 14:51:34

@Zephyré: Van valami személyes problémád az Ilka fiúkkal vagy a Kraftnak gályázol...???!!!

igig (törölt) 2009.04.01. 15:54:23

@Zephyré: zephi! (ha hívhatlak így) Mondd már meg, hogy mit lopunk?
Színt? A miénk kék.
Állatot? A miénk tengericoca.
Nevet? Azt 300 éve használjuk.
A terméket? 2005-ben kezdtük a levédetést és a Kraft 2008ban megjelent egy rudival.
Tehát hol látsz itt lopást, drága?

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.04.01. 23:07:50

Van egy jó hírem az Ilkának szorítóknak (akik megkóstolnák, ha lehetne a Rudolfot) és egy rossz hírem a Kraft bérbanyáinak:
a videó futótűzként terjed, számos portálon elevenednek meg a Kóka-kóla és Ilka Rudolf peckes szöszkéi, beszédtéma lett a videó taxiban és buszon, repülőgépen és vonaton: s valahogy az emberek a kis tengerimalacnak inkább szorítanak, mint a tehénnek.
A gerillamarketing lényege éppen ilyesmi: olcsón, gyorsan, hatékonyan körberöhögni a gigászt, a kor nyelvén csúfolva ki bíróságipari remekeit, azaz például videón.
A videó terjedését aligha tudja a behemót megállítani. Sok-sok csoki ára volna az!

Zephyré 2009.04.02. 13:31:03

@igig:

a dizájnt. bal középen felfelé döntve a terméknév, jobb alul foltos állat képe.

lehetne zöld és skorpió is, a dizájn elemei az elhelyezés alapján hasonlóak(koppintott)

a másik kérdés, hogy a tengerimalac hogyan kapcsolodik egy tejtermékhez, ami baranyából származik, azon kivül, hogy a tengerimalac is tejjel táplálkozik kis korában?

nem szurkolok senkinek, cukorbetegség miatt még csak rudit se ehetek fél éve, ugyhogy kb nem érint, hogy melyik milyen (sajnos). De az, hogy bemagyarázzátok, hogy nem hasonló a design, az zsákutca. szerintem.

igig (törölt) 2009.04.02. 13:39:30

@Zephyré: ha igazad lenne, akkor le kéne venni minden bolt polcáról a Boci csokit (tehén, hegyek előtt és csoki a termék), a Milky Way termékeket (rajzolt tehénfigura + a névben a MILK szó, csak hogy kettőt említsek.
Nagyon sok terméken van állatfigura és TÉVES az a sugallmazás, hogy minden ami édes és állatfigurás az CSAK Milka csoki lehet.
Tudod ki szokta ezt állítani?
A Kraft jogi képviselői.

igig (törölt) 2009.04.02. 13:42:21

@Zephyré: ja és azért lett tengerimalac, mert semmi köze a tejhez és az édességekhez, ugyanis ha olyan állat lett volna, amelyiknek van köze a fenti dolgokhoz, akkor most azért mehetne a hiszti.
Hogy hasonlít a tehénhez.
Most nem hasonlít, az a baj.
Ha dialektikus materialista vagy akkor meg az a baj.

igig (törölt) 2009.04.02. 13:43:30

@Zephyré: ja és azért lett tengerimalac, mert semmi köze a tejhez és az édességekhez, ugyanis ha olyan állat lett volna, amelyiknek van köze a fenti dolgokhoz, akkor most azért mehetne a hiszti.
Hogy hasonlít a tehénhez.
Most nem hasonlít, az a baj.
Ha dialektikus materialista vagy akkor meg az a baj.

xboxer 2009.04.02. 13:50:41

@EL LOBO - A farkas: Mit csináljon a kicsi?
1. egy jó/kiváló minőségű terméket
2. egy fasza image kampányt, amivel bevezethetné a termékét a piacra. (Ja, vagy erre nincs elég pénz?)
Namármost az Ilka rudi gondolom nem egy különlegesen nagy szám. (megérzés, bocs). És kampány helyett megy ez a pereskedés, hogy ezzel kivívják a népek szimpátiáját.
Én mit (nem) tettem volna?
1.Ha tudom, hogy van egy olyan brand, hogy Milka, akkor hiába is hívnak engem Ilkának eszembe sem jutott volna ilyen névű termékkel megjelenni a piacon. (A dizájn elemeit most hagyjuk.)Mert tudtam volna, hogy a Milkát forgalmazó cég ezt nem hagyja annyiban és mivel ő a nagyobb így vagy úgy de el fog taposni.
2. Az Ilka Rudi helyett, ami egy tényleg szar és unalmas név (plusz mindenkinek a Milka ugrik be róla) kitaláltam volna valami jobbat, és ha kevés a pénzem, csináltam volna valami jópofa, olcsó, de célzott kampányt.
3. lehet példát venni a Szentkirályi ásványvízről. Ráírták a termékre, hogy világbajnok ásványvíz és azóta veszik, mint a cukrot. Pedig előtte ki hallott olyanról, hogy Franciaországban van ásványvíz világbajnokság? Megjegyzem van több is. Ugyanúgy, mint év bora...Marketing/pr bullshit, de működik.
Epilógus: mert most hol tartunk? Az Ilkát páran sajnálják. A Milkának meg nyilván nem csökkentek -jelentősen - a bevételei. Pár éve tart a pereskedés, ami senkinek sem jó. De nyilván a Kraftnak jobb ügyvédei vannak és végtelen mennyiségű pénze. A Kraftot lehet szídni, de közben a nagyokos és magát eredetinek tartó magyar vállalkozó meg perekre költi a pénzét, elbassza a drága idejét ahelyett, hogy bevételt csinálna valamiből, amit nem saját maga után nevez el.
Ésszel kéne csinálni gyerekek!

xboxer 2009.04.02. 13:55:50

Még valami beugrott. Amikor indult a zoom.hu nevű oldal, az index.hu ügyvédje írt egy levelet nekik, azzal vádolva őket, hogy az index.hu dizájnját nyúlják: "A zoom.hu „honlapjának szerkezete, tördelése, az alkalmazott betűtípusok és a navigáció is összetéveszthetőségig hasonlít az index.hu megoldásaira.” Isten útjai kifürkészhetetlenek, LOL.

igig (törölt) 2009.04.02. 14:08:03

@xboxer: van logika abban amit mondasz.
Mi úgy gondoltuk, hogy kell egy fasza termék (az lett). Kell egy név, meg egy design, ami üt. Ekkor jött a képbe a családnév.
Amit nem tudunk:
1. mi lesz a per vége? (lehet, hogy Brüsszelben másképp állnak majd hozzá mint Pesten).
2. előfordulhat, hogy egy tök más (nem édesipari) termék bevezetésekor marketingelőnybe kerülünk, akkori versenytársainkkal szemben?
3. kivételt képezhetek-e az Alkotmány alól, amely biztosítja minden magyar állampolgárnak a saját családnevének való korlátlan (akát gazdasági jellegű) felhasználását? Ha igen, írják bele a nagy könyvbe, hogy "... kivétel: Ilkáék."

xboxer 2009.04.02. 14:14:34

@igig: ne haragudj, de szerintem nem volt helyes az alapvetés.
Nálunk egy ilyen meetingem, amikor azt mondta volna egy kollégám, hogy srácok legyen a nevünk Ilka rudi, akkor én egyből azt mondom neki:"a faszom se fog huzakodni ezekkel a hülye Kraftosokkal, találjunk ki valami okosabbat!"
Gondolj bele: jog, ügyvédek, alkotmány, Brüsszel, perek? Az igazság odaát van - ott ahol a pénz, tehát a jogra SOHA NE ÉPÍTSETEK. Kinek kell ez?
Mennyi ideje tart ez? Mennyi időtök ment el rá? Mennyi árbevételtől estek el? Kinek jó ez? Most komolyan?

igig (törölt) 2009.04.02. 14:46:39

@xboxer: 2005. novembere óta megy.
Igazad van a joggal kapcsolatosan, nincsenek illúzióink.
Viszont enélkül az ilka-név-mizéria nélkül, senki se tudna rólunk. Ha kijövünk egy Bütyök-rudival, az megy a lecsóba, 86. rudi a piacon.
Most meg az esély megvan, hogy a jópár ember által megismert ilka névvel valami nagyobbat dobjunk.

xboxer 2009.04.02. 15:03:55

@igig: Oké ezt gondoltam :-)de miért nem csináltatok egy olyan image kampányt, akár gerillásan, ha nincs rá sok mani, amely kihangsúlyozza, hogy hahó emberek itt az Ilka, ami nem Milka, mert ez magyarabb, mert ez jobb, ez a miénk etc...?
És 2005 novembere óta ez az Ilkás cég csinált már valamit? Van valamilyen termék vagy csak ez a per?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.02. 15:07:09

@igig: nem az ilka névvel fogtok nagyot dobni, hanem azzal, hogy megy a vaksi magyar vásárolni, nem olvassa el a feliratot, messziről nézi és hunyorítva, és odanyúl az ismerős kinézetű valamiért.

és ennyi.

aztán hazamegy, a gyerek mondja, hogy nézd anya, ezen nem is milkatehén van, hanem ilkamalac.

szerintem ha nyernétek sem gyártanátok rudit.

de én ehhö nem értek.

mondjuk én, mint eccerű földi halandó háziasszony, aki szemüvegben vásárol, bele nem tennék egy olyan kaját a kosaramba, amire az van írva, hogy "plánkonvex rúd".

de azért sok sikert kívánok nektek.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.02. 15:11:39

@igig: ahogy megírtad anno a homárnak. mintha milka rudit vettél volna. de aztán kiderült a turpisság.

xboxer 2009.04.02. 15:34:30

@igig: ha jó ötlet kell íme a híres gorillás csokireklám: www.youtube.com/watch?v=TnzFRV1LwIo
ez a hirdetés valami 30%-al dobta meg a forgalmukat.
London utcán gorillának öltözött statiszták mászkáltak, asszem csokit is osztogattak.
volt gorillás futóverseny is.
ilyen egyszerűen lehet kötni egy unalmas terméket (csoki) egy szerethető, mindenki által könnyen beazonosítható "arc"-hoz. nézd meg a többi hirdetésüket is!

igig (törölt) 2009.04.02. 16:13:49

@xboxer: konstruktív, nagyon köszi :))
süti beállítások módosítása