Tékozló Homár

Nem észleli saját hálózati hibáját a UPC?

2009.04.06. 10:10 | ge | 49 komment

Petya szerint a UPC éjszakánként korlátozza a netkapcsolatát, de nem csak az övét. A somszéd is ugyanezeket a tüneteket észleli, de az ügyfélszolgálat szerint ezt nem hálózati probléma okozza. hanem a júzerek modeme a hibás, amit egy újraindítással meg lehet oldani. Próbálták, nem lehet.

Egyetemista vagyok, mellette dolgozok, elég sűrű minden hetem és hétvégém is. A munkámhoz nélkülözhetetlen az internet, ezért is volt fontos, hogy gyors és megbízható netem legyen. Opció sok nemvolt, UPC lett, legnagyobb csomag, menjen csak a sok bit le és fel. Megfigyeltem már, hogy nemegyszer éjszaka elmegy a net (teljesen, nem kihagy, nem belassul, paff modem hanyatvágja magát és null net). Reggel 5-6 körül visssza (modem logjából tudom, jókat derültem rajta régebben - nem azért mert örültem neki, hanem megmosolyogtam ezt a technikát, hogy éjszaka úgyis alszik az ember nem veszi észre....).

Ma viszont éppen a munka finishében - amire nagyon is szükség lett volna, hogy finish valóban meglegyen - megint eldobta magát. Modem ugyanazokat a fényjeleket adta le. Nem izgultam, egy két szidalmazás kiszaladt a számon a UPC felé, de mondom fél óra remélem és minden ok lesz. Eltelt 2 óra, felhívtam 1221-et.

Lejátszottuk az kedves hölggyel a köröket, kapcsolt egy informatikus szakembert. Neki elmondtam mi a probléma, felvette, mondta, hogy ő itt azt látja, hogy minden ok. Mondom neki, nem, nem ok, nincs net, nem a modem a rossz - erre később kitérek -, nézzen rá jobban, mert nekem kell a net. Ő nem látja, kiküldenek embert. Ok, mikor? Jövő hétre (péntek van ma) ígérte, szerda reggelt beszéltünk meg, mert nekem héfő-kedd egyetem Szegeden, nem hagyhatom ki sajnos.

Kérdeztem tőle, hogy ha esetleg mégse modem probléma, akkor szerdán orvosolják-e. Nincs válasz. Nem tudtam több értelmes infót kiszedni belőle, csak azt hogy szerda, majd szakember, majd nézi, sajnos nem tud segíteni. Kössz. Vártam újabb 2 órát, kis nyomozást hajtottam végre, kiderült háztömbben másik srácnál dettó UPC, percre pontosan akkor ment el a net, amikor nálam (modem log megintcsak, de most nála).

Visszahívtam UPC-t, hogy akkor valami nagyon nem stimmel, mert vagy a monitorozó rendszerük nemok, vagy tudják, csak hazudnak a pofámba, hogy szar, aztán majd hirtelen 5-6 óra után visszajön én meg cseszhetem, mert hogy visszajött, ne akarjak semmi kompenzációt. Egy sráccal - 25 éves vagyok, ő is kb. ennyi lehetett - beszéltem, akit nem nagyon érdekelt, hogy nem csak nálam nincs net, dettó ugyan az a hiba a szomszédnál is. Elkezdte a kis itineréből felolvasni - nem is próbálta meg úgy csinálni, hogy ne halljam, hogy olvassa - a sablonszöveget, miszerint húzzam ki modemet, várjak blablabla. Felhívtam a figyelmét, hogy nem vagyok ennyire 0ás a technikához, ezen túlvagyok, látom mi a bibi, nem a modem, hanem a rendszerükben van. Ő ezt nemhiszi, az áramtalanítás mindig megoldja. Na paff, mondom ennyi? Ennyi a segítség? Nem jutottam előbbre, ezért elbúcsúztam és leraktam.

Újra hívtam a hibabejelentőt és kértem újra egy informatikust. Neki elmeséltem a logokat, a modem hibaüzenetét, hogy mi a baja és hogy valamit nagyon a UPC területi egységétől vár, de nem a lakásban van a bibi és nem a modemben. Nagy csönd - kereste a megfelelő fedősztorit - majd megszólal, hogy látja, hogy szerdán mennek és majd a technikusok megnézik. Kész, mondom ilyen nincs, annyit mondjon meg, hogy tudják, hogy hiba van csak nem lehet mondani, vagy ennyire 0 infójuk van, hogy miért nem megy amiért én fizetek havonta. Itt annyira felhúztam magam, hogy elbúcsúztam és mérem a 72 órát ma 4 óta, mert azt viszont a tudtomra adták, hogy ne is álmodjak kompenzálásról, ha ők 72 óra alatt megcsinálják.....

A legidegesítőbb, hogy egy hét 168 óra, ebből ők elszórakoznak heti 8-at amikor nincs net. Ez egy hónapban már van egy nap is. Ezért fizessek? És nincs lehetősége az embernek mit lépnie, mert 71 óra múlva (hétfőn) visszajön a net a nagy semmiből, akkor így jártam. Aztán kedden újra elmegy? És hülyének néznek?

Eddig elvoltam UPCvel - van rosszabb is - de most elgurult a gyógyszer és megnézem, kinél milyen áron mit lehet. Utálom ha hülyének néznek és a szemembe (fülembe) hazudnak. Ki téríti meg a telefonszámlám (kb egy-másfél órát beszéltem - persze hallgattam egy rakat ajánlatot, zenét stb.) Ki adja vissza a szabadságot, amit esetleg majd azért kell kivennem, hogy a technikusok megnézzék a 'rossz' modemem? Ki magyarázza el a főnöknek, hogy a munka azért áll mert nincs netem? A UPC? Nemhiszem.

Üdv:
Petya - Egy tékozló és szenvedő Homár-olvasó

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bugreport 2009.04.06. 10:11:53

Én azt mondom első :P

Bugreport 2009.04.06. 10:13:20

ezt meg te buktad anti elsőzés humán agent :P

É2I 2009.04.06. 10:13:26

Na végre, sokadik

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.06. 10:15:19

Ha nem kell belépnem én lennék a Zelsőőőő

Amúgy meg a UPC-nek sünszarás. Ha már a modemekig ellátnak akkor miért nem lehet elmondani hogy bocs látom a modemet de lehet hogy a modem LAN illesztője szart be?
Vagy ha mégis nem a modem LAN-ja hanem valami hálózati eszköz útközben akkor az?

Azt egyébként nem hiszem hogy direkt csinálnák, mert szerintem nekik rohadt mindegy hogy napi 1-2 órával többet vagy kevesebbet szolgáltatnak, inkább beleszarás tipikus esete.

É2I 2009.04.06. 10:20:28

Sajnos a sztori mindennapos, és nem csak a upcnél.
Egyébként meg technika, elromolhat, ennyi.
És biztosan tudom, kondenzátor _van_ benne ;)

☺ágica (törölt) 2009.04.06. 10:23:05

Nagyon off/

@ColT: tudok jó fogdokit. Nem latat, de tényleg jó. Tapasztalat:)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.06. 10:30:12

kinél milyen áron mit lehet?

hát mindegyiknél ugyanezt, ugyanilyen áron

akarsz még választani?

nekem lassan nem marad tévé és netszolgáltató, akit ne rúgtam volna ki

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.06. 10:33:36

@É2I: Elektronika! Klasszikusokat csak pontosan :D

@☺ágica: Ehh, nekem csak altatás :D Ha ez nem lenne szempont, már megoldottam volna.

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Bááármilyen áááron.
ANnyit húznak le rólad amennyit gondolnak - ha hagyod :)

É2I 2009.04.06. 10:44:34

Akkor:

"Pál: Felrobbant a pirító

De mikor szétszedtem akkor megdöbbentem.
ELEKTRONIKA VOLT BENNE!
Egy kibaszott kenyérpirítóba is kondenzátorok !!!, elektromágnes!!! stb volt benne."

Volt ott kibaszott kondenzátor is :P

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.04.06. 11:03:09

Érdekes.. mondjuk lehetett volna hangsúlyozni a kedves ügyfél részére, ha már ilyen technikai zseni, hogy mondjuk a modem pingelhető, ez az IPcím, ha kéri elküldök egy printscreent a mailjére traceroute-al.
Esetleg megjegyezni, hogy az ilyen kütyük melegszenek, ne 1 másodpercre kapcsolja ki, hanem fél órára, a lényeg az, hogy meggyőzni hogy csak a kimenő szervizes lesz a megoldás.

Amúgy meg ha ilyen fontos a net, nincs kéznél egy backup net? Mondjuk Wlan a szomszédtól betárcsázós net, McDonalds vagy netkávézó?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.06. 11:07:57

@☺ágica: Ja, köszi, nem baj hogy ajánlanád, csak hát nem a jó fogorvos hiánya a gond hanem a félelem :D

@sambalabammbumbumm: És mondjuk ha a modem túlmelegszik akkor miért csak esténként megy el pár órára a net...
Meg ha a modem túlmelegszik és elmegy a net akkor nem látná a központ sem.
Meg ha a modem túlmelegszik néha akkor a szakik sem fogják kicsrélni... :/

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.06. 11:09:04

@sambalabammbumbumm: A betárcsázóst ne mondd komolyan... Írta hogy gyors kell, tehát valószíűleg távoli adminol valamt.
Persze lehet hogy csak torrentezik, ha gonosz akarok lenni :D

KáposztaMedve 2009.04.06. 11:16:06

az ÁSZF-ben benne kell lennie mennyi a minimális vállalása a szolgáltatónak rendelkezésre állásban és sávszélességben. Ha azt nem teljesíti lehet kompenzációt kérni. Persze ezek sok esetben nevetségesen alacsony számok.

ChPh 2009.04.06. 11:16:41

itt hetente legalább egyszer elmegy 4-5 órára, most boxolunk velük (13. ker)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.06. 11:26:47

off

@ColT: elkísérjelek? fogom a kezed.
hidd el, oda kell haladni a fogdoktorhoz, mert most csak fájogat, tehát nincs nagy baj, a doktorbácsi ad egy szurit és utána nem is érzed, mit csinál.

de ha hagyod, hogy jobban fájjon, nagyobb baj lesz, és utána lehet, hogy hiába kapsz egy vödör injekciót, bexarsz, amíg rendbe rakja.

én próbáltalak megvígasztalni, bátorságot és erőt adni neked ehhez a nem mindennapi feladathoz.

és tudok olyan is, aki hipnózisban is csinálja a félősöknek, és az csak + 5 ezer

aggódom érted

on

Tron65 2009.04.06. 11:28:48

1 ismerősöm (nem upc-os) szépen írta a naptárába amikor bejelentette, hogy mikor nem volt net (az esetek 99%-ában visszaOKézták, hogy tudnak a hibáról). Amikor összejött 30 nap, szépen nem fizetett be egy számlát. Persze rögtön pattogtak, hogy ígymegúgy, tartozása van.
Szépen beballagott az ÜF-re és az orruk alá dörgölte: őt egy picit se érdekli, hogy reggel 8-kor kiment valahova egy szerelő és megcsinálta a netet, ha este 6-kor, mire hazaért, megint nemvolt. Ő internetezni nem munkaidőben szeretne.
Jóváírták neki, de ahogy lehetett, lelépett a bandától.

Waxolo 2009.04.06. 12:16:43

Én is UPC-s vagyok. Nálam dettó ezt csinálja éjszakánként. Nagyon unom, de legalább elmegyek aludni, mert nem tudom mikor mennék :) De teljesen igazad van, nem ezért fizetünk!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.04.06. 12:49:26

@ColT:

Miből gondolod, hogy igazat mond az ügyfélszolgálat? :)
Annak idején, amikor már én is untam a xxxx. telefonálót én is elhajtottam, hogy kapcsolja ki, innen jónak tűnik, de a legjobb a biztos HW hiba, majd kicseréljük... mondjuk belsős kollégák voltak, és amikor ráértem önként visszamentem megcsinálni.

Amúgy én még láttam a múlt héten betárcsázósat, tényleg hasonlít a mai emberekre, ugyanazt eszi mint mi.

Lynx-el nyomta ráadásul :)

DaM 2009.04.06. 12:49:30

Én is UPC-s vagyok kb. 6 éve. Eddig 3 kerületben láttam a szolgáltatásukat (I, II, XIV) és nagyon ritkán pusztult el net. Vagy lehet, hogy ritkán vettem észre, minden esetre nem éreztem késztetést, hogy minden modemen lehívjam a logokat. És mindenhol jött az ígért sávszél, sőt most olyan áron kapom az amúgy hűséges netemet, amennyiért a legutóbbi akciós áraikon meghirdették. (És NEM módosult a hűségidőszak!)
Biztos van miért szidni őket, de azért tudnak szolgáltatni normálisan is. A szerződésekben pedig valóban szokik lenni rendelkezésre állási százalék ilyen esetekre. Csak igen f0s - mármint az ügyfélnek. Meg amúgy sem tudna kárpótolni pár ezres, ha a a legrosszabbkor hal be. De pont ezért van 3G-m is. 1.4Mbit/0.8Mbit, 400MB korlát. Egy ilyennel szerintem egy éjszakát ki lehet húzni. Szakikám, sajnállak, jogos a nyafogás, de ha fényezed magad, akkor a másik oldalról ne húzd le a fényt azzal, hogy ennyire semmibeveszed az üzembiztonságot (mármint nem tartasz backup vonalat és nem is gondolod, hogy egy szimple retail netkapcsolat mellé kéne neked)

Secnir 2009.04.06. 13:23:19

"hanem megmosolyogtam ezt a technikát, hogy éjszaka úgyis alszik az ember nem veszi észre."

khm
nálam a torrent iccaka sem alcik.

DaM 2009.04.06. 13:37:53

@Secnir: Igaz, a szervezett bűnözés is inkább éjjelre koncentrálódik. De nem is pampognak pl. a kátyúk miatt.

kavinton 2009.04.06. 13:51:03

A fenti hiba nálam is megvan, de nem minden este, csak néha. Nem jeleztem, mert éjszakás diszpécser nem azért ül ott bent, hogy megoldja a hibát, hanem h a 24 órás hibabejelntő vonal éljen. Amugy meg szerintem tudnak a hibarol...

Miigeii 2009.04.06. 14:44:36

Mi már megtanultunk ezzel élni.
Mert ez tényleg így van, hipp-hopp, elmegy egy kicsit a net. Estefelé és éjjel gakori.

Deviáns 2009.04.06. 15:43:28

Nem lehet, hogy Router-t használsz a modem után, és a routeren van valami időkorlátozás beállítva (esetleg alapértelmezettként)?

Én egyszer az inviteles üsz-nek voltam képtelen elmagyarázni, hogy vazze, nem világít az adsl Led a modemen. Nincs ADSL a modemtől kifelé... mindenáron beállításokat akart velem ellenőriztetni, na meg kikapcs bekapcs meg ilyenek...

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.04.06. 16:13:17

A digit felhozni okos dolog... Kb 40 paneltömbben szolgáltatnak.

pety7439 2009.04.06. 16:18:31

@sambalabammbumbumm: megnéztem hidd el mindent, ki is kapcsoltam, nem 5 percre, azután durrant el az agyam, amikor hülyének néztek és papírról felolvassák, hogy hol a konnektor és hogyan húzzam ki...

netet nem fogok, nem illik, nem tudok lopni máshonnan. mekibe nem megyek 8 órát dolgozni...

@Deviáns: modemre direkt is rányomtam minden gépet otthon amit találtam és meghalt (modem logja szerint már a modem elakadt, nem részletezem, mert technikai zseni leszek...)

Nemsokára telefonálok is, mert letelt a 72 óra :D Net meg nincs...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.06. 16:22:49

@Deviáns: ezt velem is csinálják:

szíveskedjen kihúzni az adsl csatlakozását a konnektorból. sikerült? jó. akkor várjon öt-tíz percet, dugja be újra és jó lesz. ha mégsem, hívjon újra.

idő eltelik

jó, akkor ellenőrizzük a beállításokat...

működik?

nem?

mi a hibaüzenet kódja?

és akkor itt már kezdek mérges lenni.

egyékbént nagyon kedvesek és készségekes, látják, hogy egy teljesen műszaki analfabétával van dolguk, még a konnektort is elmagyarázzák, hogy néz ki.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.06. 16:33:15

az órát a upc-hez igazítják! szinte minden éjjel pontban 1kor elmegy a net és pontban 2kor vissza jön, már ha visszatalál a fejállomásra... 10ből 8x. modem csere volt, jelerősség vastagon jó, de akkor is...

sünt nekik! :D

basszafasz 2009.04.06. 16:40:54

nem észleli a hálózat hibáját az upc. minden egyes eszközön legalább 30 user lóg. mire lenne jó, ha felugrana valahol egy openview ablak hogy meghalt egy router, ha 1 percen belül úgyis bejön az első hivás. már évek óta nincs aktiv hibafigyelés sehol sztem. hajnalban meg belassul a "munkámhoz nélkülözhetetlen" torrent. (csak vicceltem, tudom hogy 24/7ben uj linux distribuciokat huzol le legalisan).

epeficam 2009.04.06. 17:58:01

Nekem hetekig megy a modem, és nem melegszik.

Disznó Úr 2009.04.06. 18:10:28

Nekem is (és ismerősömnek is) ugyanez a helyzet, mint amit a srác ír. Most beszéltem egy upc-s ismerősömmel: a 80 Mbites hálózatot csinálják, azzal van valami központi hiba.

Tudják tehát, de azért nem vallják be a központi hibár hogy ne kelljen visszatérítést fizetni.

Aljas, mocskos dolog ez.

nevem_senki_ 2009.04.06. 18:40:02

mennyire ráértek egyébként, ha azt mondjuk valamelyikőtök megnézné , és nem csak az ugrálást produkálná, most emeli a sávszélességet a szolgáltató, szerinted ez menni fog átállás nélkül? mert neked biztos minden flottul megy, nemigaz? Hogy fizetsz érte? Miért, ma már miért nem fizetsz szerinted? Máshol meg a szaros 20 megából kapsz 4-et, jó esetben, ott fél napig nincs net, na ahhoz mit szólnál????

Ecco 2009.04.06. 19:23:12

Ugyanilyen problémám volt pár hete (éjszaka random időszakra elment a net), mígnem egyszer én is besokalltam és felhívtam őket hogy mi a nagy helyzet. Detto mint fent, ment a blabla meg hogy kikuldenek valakit holnap.

A dolog pikantériája az volt, hogy aznap reggelre sem jött vissza a net, és mint utólag kiderült a lépcsőházi jelerősítő (vagy mi a szösz) mondta be az unalmast. Kicserélte a technikus srác és azóta minden ok. Állítólag az utcánkban pár nappal előtte ugyanilyen problémája volt egy másik háznak is. :o

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.06. 20:04:42

@sambalabammbumbumm: "McDonalds vagy netkávézó?"
Hö,hogy megdobálják bögrékkel amikor a legnagyobb munkában van?
Aztán menekulhet a konyhába , hogy onnan pannonos mobilnettel folytassa?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.06. 20:09:54

@sambalabammbumbumm: ugyanazt eszi mint mi."
JA, ugyanazt. A mult honapig még én is tel.modemmel hasitottam , tán utolsónak az országban :)

nyanyanya 2009.04.06. 21:04:09

Nalunk napkozben szokott elmenni hol percekre, hol 10 percre a net.. Ezen meg nem is kulonosebben huznam fel magam kulonben mar reg agyverzest kaptam volna, de mikor napkozbeni kotesekkel tozsdezni probal(na) az ember es mitadisten akkor megy el 10 percre, azert sulyos penzeket lehet elbukni.. Esetleg masnal is elofordulnak ilyen napkozbeni perces kiesesek, vagy csak minket tisztel meg a upc?

Piréz Vitéz 2009.04.06. 21:13:32

Nagyon hasonló volt pár éve nálunk is. Véletlenül épp láttam, amikor a körfolyosón levő UPC-s dobozban nyúlkált a szaki, aminek eredményeképpen a net megdöglött. Hívás üfsz-re, mondom mi van... indítsam újra a modemet, jól van-e beállítva a gép, stb... hiába mondtam neki, hogy valószínűleg nem véletlen, hogy pont akkor ment el a net, amikor az ürge piszkálta a dobozukat, ráadásul a modem él, diagnosztikai oldala elérhető, de nem látja a drótot, mégis ragaszkodtak hozzá, hogy márpedig kiküldenek egy embert, aki megnézi a modemet. Utána még telefonálgatás ide-oda, hol ezt mondtak, hol azt (egy darabig az egész országot érintő zavarra kenték rá, utána installáljam újra a windowst, stb...) Volt ott még sokminden, végül hiba kezdete után 70. óra tájékán valaki megint belenyúlt az elosztó dobozukba, net megjavult, majd felhívtak, hogy ugye, hogy nem kell küldeni a szakit megnézni a modemet. Sünt nekik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.06. 22:57:40

nekem tornado eseten szokott elmenni a netem es ez egy tornado sulytotta allam
van mikor az aram is elmegy
evi 1-2
persze akkor kene a legjobban
ez ilyen

Viaa 2009.04.07. 09:30:10

Hasonló problémával küzdök már 5 napja, folyamatosan szakadozik a net, újraindul a modem, és érdekes ha nem csúcsidő van, akkor több óráig van net, tehát a tünetek hálózati túlterheltségre utalnak. Szerintük modem hiba vagy vírusirtó..hmm. A "true story" a következő: most építik ki a hiperszuper 80 Mbit-es hálózatot, és nagyon is jól tudják, hogy emiatt vannak meghibásodások, de hülyék lesznek beismerni, nehogy kártérítést kelljen fizetni az ügyfeleknek. Kijön az ember, kicseréli a modemet, jééé ugyanaz a hiba pár órával később is, de nekik fogalmuk sincs mi lehet a baj. Nem szeretem, ha hülyének néznek.

csillagszemu_juhasz 2009.04.07. 09:43:19

igen a virusirto miatt valoszinuleg ujraindul a modem :D nemertem, mi ertelme van, hogy ennyire hulyenek nezik a kenyeradojukat. vagy netan ok lennenek ennyire retardaltak? :O

szmoker (Homo Trollicus) 2009.04.07. 13:48:34

Digi 20/10 mbit, korlátlan (korlátlan, havi 1-2 tb megyen), 1.5 éve nem állt le.

UPC sünjön szart :)

G3rg0 2009.04.07. 19:03:51

A XIII. kerületben is ugyanez a helyzet :( Már két hete szívok upc miatt. Jóformán csak akkor van net, amikor úgyis korlátozzák, éjszakára meg lelövik. Gratulálok!

e1 · http://beszoltam.hu 2009.04.07. 19:12:39

A UPC Pozsonyban ugyanezt műveli. Lelőni kevés volna őket. És persze megy a kamu szöveg, modem restart, használok-e routert, stb. Most már azt csinálom, hogy rögtön mondom, hogy modem restartolva volt, routerem nincs. Ilyenkor általában észreveszi, hogy valamely helyi csomóponton bibi van, és máris küld egy technikust, blablabla... Nemsokára felmondok nekik, lesz itthon fincsi internet optikán keresztül. Amíg nem lesz újból melóm 20/2MB féláron, ha lesz zseton, akkor rögtön 70/14. :)

Lensver 2009.04.15. 00:57:54

Valaki itt írta, hogy a UPC jelenleg sávszélességet növel. Én is úgy tudom, hogy emiatt fordul elő (legalábbis én is azóta tapasztalom, mióta elkezdték hivatalosan), hogy néha elmegy a net. Ha ilyen előfordul (néha napokig nem, néha egy este többször), akkor áramtalanítom 2másodpercre a modemet, aztán visszaáll egyből (értelemszerűen 10-15 másodperc míg újraizzítja magát a modem). De bízom benne, hogy azért megoldják, ha "megoldható". Az éjszakai melókról meg annyit, hogy bizony-bizony előfordul, hogy az ember pl. egy fordítási munkát (deadline reggel 9kor:) egész éjszaka csinál és mikor hajnalban véreres szemekkel el akarja küldeni, kicsit felhabzik a szája, mikor látja, hogy épp nincs netkapcsolat. Torrent meg sokesetben alap éjszakai tevékenység, sajna.
süti beállítások módosítása