Tékozló Homár

A Budapest Banknak nem kell több pénz

2009.04.08. 10:36 | jackyll | 94 komment

Végre egy pozitív hír a nyomasztó gazdasági környezetben, távol még a világvége! A Budapest Bank például hamarosan megtelik pénzzel, így lakossági és üzleti ügyfeleik papírfecnijeire sem lesz már szükségük. Hogy soha többet, még véletlenül se fizessen be pénzt senki, június 1.-től a pénztári készpénzes befizetésekre 300 forint/alkalom kezelési költséget vezetnek be. Annyira sok pénze van a banknak (vagy kérnek majd állami támogatást?), hogy vihetik a T. ügyfelek a postára vagy hagyhatják a párna alatt is:

A Budapest Bank nem látja szívesen június 1-től a készpénzzel befizetésre érkező ügyfeleit! Emese is inkább maradjon otthon, vagy menjen a Postára, jobban jár. A BB rendszeresen hiteltörlesztő ügyfelei a napokban kaptak velem együtt értesítést arról, hogy az eddigi ingyenes pénztári kp befizetés júniustól 300.-Ft/alkalomra változik, ugyanakkor a postai csekkes befizetés után továbbra is csak a fenti összeg felét, a 150.-Ft-ot terhelik az ügyfélre. Óriási ötlet!

Igaz, hogy így a bank pár nappal később jut a pénzéhez, de ez végülis számára ingyen van, hiszen a Posta diját az ügyfélre terheli, s hátha még emiatt fizetési késedelembe is esünk. Valamint mi, Emese és társai végre nem a bank pénztárosait nyektekjük ingyen (!) a kacagó forintjaink átszámoltatásával.

De nekünk is jó, mert a Postán velük ellentétben nem kérnek a legkisebb összeg befizetésekor is (terrorizmus elháritás céljából, ahogy kiplakátolták) személyi- és lakcimkártyát, aláirni sem kell a befizetést, meg ugye a Postán valamivel kisebb az esélyünk arra is, hogy bankrablás részeseivé válunk.

És hogy a Postán nagyobb lesz a sorbanállás? Az a Posta gondja, kit érdekel? Mi lesz, ha a többi bank is rájön, mekkora ötlet is ez...? Mi lesz, ha Posta sem hagyja magát és szintén árat emel, hogy visszairányítsa a forgalmat a bankokba...? Mi lesz az ügyféllel? Vagy bizzunk benne, hogy a PSzÁF előbb-utóbb betart nekik az ilyen ügyfélváró szives újitásokért?
 
Üdv:  Franko

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kulup 2009.04.08. 10:38:37

Miért nem utalod netbankból ? Az jobb helyen ingyé van.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.04.08. 10:39:16

Még így is a legjobb bank.

Én átutalok.

É2I 2009.04.08. 10:39:29

Emese, tudod mit kell csinálni a sünökkel?

Háromszáz forintot, bírod?

MisterY 2009.04.08. 10:41:58

Valaki elmesélné, hogyan kellene neten keresztül elutalni a pénztárcámban található pénzt? :-)

É2I 2009.04.08. 10:42:49

@MisterY:
Bedugdosod a modembe.

Smacika 2009.04.08. 10:42:50

Na akkor asszem bb bank megy a francba.
Nem mindíg van lehetőség utalni.
Tanultak a vaterától.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.04.08. 10:46:25

Netbankon az átutalás még mindig sok helyen ingyenes...

De ha nincs netbankod, akkor fizesd be ingyenesen citibankon a nevemre számlaszám : xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx (euro középárfolyamon) én meg majd elutalom nekik.

Világos, hogy csökkenteni akarják a pénzintézeti ablakokban csücsülő hölgyek számát. Kár... régebben láttam ilyen hölgyeket, csinosak voltak és piros nyakkendőjük volt, mint az úttörőknek / vodásoknak.

Amúgy van aki egész nyáron fesztiválozott és a mettált bírja ?

köpőcsésze 2009.04.08. 10:46:54

Olyan mé nincs, hogy egyik bankhoz se tartozzam? Miért csak a nyugdíjasoknak jár ilyen? Vagy dolgozzam feketén?

kicsirigo 2009.04.08. 10:49:23

@MisterY: Hát ugye a "tiszta" pénz, kereset túlnyomórészt banki utalással van kifizetve...de aki zsebre kapja, az már úgyis spórolt eleget ahhoz, hogy azt a 300-at kifizesse.

Keen25 2009.04.08. 10:55:05

Hehe. Mettal. Nem lattam emg igy leirva. :)

Harlequin 2009.04.08. 10:58:24

Az internet korában minek akarsz fiókba mászkálni? Fogadjunk gyertyával világítotok otthon!

EÖ (törölt) 2009.04.08. 11:02:17

még az kéne megoldani, hogy az internetes bankfiókot is ki lehessen rabolni
és akkor már tényleg be lehet szántani a bankok helyét, mert senki se menne be

Balance Of Power 2009.04.08. 11:03:15

A kiveteli dij is elegge bicskanyitogato dolog, de azt meg le lehet nyelni vagy atmenni a Citihez.
De befizetesi dij?! A kovetkezo az lesz, hogy 500-ert jegyet kell venni, hogy bemehessek a bankba??

RaveAcE 2009.04.08. 11:06:54

@smacika:
Vatera ráfázik az emelésre. Szépen átszivárognak az ügyfelek az ingyenes konkurenciához...

É2I 2009.04.08. 11:12:03

@Harlequin:
Nem akarok fiókba mászkálni. A legtöbbjébe nem férek bele, meg félek le is szakadna.

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):

Rabolják azt. Ilyen fishingel lelesik a pinty kódodat, oszt' ürítik a számládat.

Fairy Girl 2009.04.08. 11:17:26

@MisterY: Hogy kerül a pénztárcádba? Miért nem számlára érkezik? (ezittenafeketegazdaság?) :D

Impega 2009.04.08. 11:18:23

Fanko. De nem tudok hozzaszolni.

Mária 2009.04.08. 11:30:15

A Budapest Bank éppen profilt vált. Ezután webfejlesztő cégként működnek tovább.

maria.blog.hu/2009/04/03/a_budapest_bank_szetkurja_a_netet

Az új ügyfeleknek beígért ingyenhonlapot pedig a régiektől beszedett 300 Ft-okból finanszírozzák.

Ezért kell a BB-nál vizitdíjat fizetni :)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.04.08. 11:33:38

Ez az a bank, aminek pillangó a jele? Ez is jelzi, mennyire könnyedén száll el a berakott zsozsó, nem?

K0vasz 2009.04.08. 11:33:44

Vannak olyan autómaták, ahol nem csak kivenni lehet a pénzt, hanem betenni is. Az asszem ingyér van (bár nemtom, hogy a BB-nek vannak-e ilyen ATM-jei)

aardwark 2009.04.08. 11:33:53

nem vagyok ügyfél, ezé nem tok hozzászólni, de azért csak annyit, hogy hiába van számlám (otp-tudom, nem vagyok sikeres) de azért a bevételeim közel fele kp forgalomból vannak, akkor azzal micsinájjak? tudom-dugdossam a upc modembe (ténleg nem vagyok, sikeres-sőt halmozottan hátrányos helyzetű-otp, upc, pannon-mi jöhet még...)

ps: turb

Mária 2009.04.08. 11:34:36

@Cigiző:

Az nem pillangó, hanem ánuszrózsa. Megírták az Addict blogon kommentben az arculatváltáskor :)

☺ágica (törölt) 2009.04.08. 11:49:14

@AlulírottFentemlített: :DDD

@sambalabammbumbumm: szerintem csak panaszkodtak, hogy sok az ügyfél, és nincs idő pletykálni. Így legalább a befizetősökkel kevesebbel kell foglalkozni

@aardwark: :)

Impega 2009.04.08. 11:54:44

@☺ágica: Latod a kis cinege madarka? ;)

☺ágica (törölt) 2009.04.08. 11:56:07

@Impega: aha:) Hú, tiszta 'on' vagyok ma (bár máskor is:))

aardwark 2009.04.08. 12:07:19

@☺ágica: @Impega:
nos hölgyeim, a mosolyukért már megérte:)

(a bankhoz meg még annyit, hogy saját pénzemet veszem fel kp a fiókban és fizetek érte..., ettől néha pici idegrohamot szoktam kapni...)

no de azért szép napot

aardwark 2009.04.08. 12:12:54

ps: turb, turb
hiszen tavasz van

Frank Endi 2009.04.08. 12:26:23

Hi! Én írtam Frankó aláírással a posztot, de csak
HARLEQUIN-nak válaszolok:
Szerinted az Internet Kora van? Itt e kies hazában?
Nézz be néhány postahivatalba, mindegy mikor, hó elején vagy végén, mekkora tömegek állnak sorba sárga csekkeket lobogtatva. Vagy szerinted azok mind zsebbe kapják a pénzt? Egy fenét. Pont úgy mint én, ha a számlámon van már egyből mindent kiveszek élve az egyszeri ingyenes felvételi lehetőségemmel. Dehogy fogok utalgatni egy csomó helyre ahonnan ugyis dölnek a csekkek. Az utalásért a legtöbb bank is kb. 200-at felszámol, akkor meg minek.
Szóval ajánlom neked a postákat, ahol többszáz embert megkérdezhetsz mé' nem látja, hogy itt az internet kora.
Ja és tényleg gyertyával világítunk, de sokkal. A barátnőm nagyon kedveli.

kulup 2009.04.08. 12:32:25

@Frank Endi: Rosszul tudod, a legtöbb bank NEM számol fel 200 forintot netbankos utalásért, sőt, van olyan, amelyik egyáltalán nem számít fel semmit. Aki meg képes postán sorbaállni, az.....

aardwark 2009.04.08. 12:33:25

@Frank Endi: teljes jogos, ott a pont
pld én az eltére csak csekken tudom befizetni a tandíjat mert nem lehet utalni, ez milyen már???????

É2I 2009.04.08. 12:44:54

@kulup:
Még, egyelőre!

FHONTHOSH!!!!

☺ágica (törölt) 2009.04.08. 12:49:03

Tartok tőle, hogy ennek híre megy, és szép lassan minden bank be fogja vezetni

Fairy Girl 2009.04.08. 12:52:03

@É2I: Ritka, de elképzelhető. Akkor viszont minek a bankszámla? Szerencsés, ha be akar rá fizetni :)

kulup 2009.04.08. 12:54:16

A posztoló kicsit utánanézhetne, a Budapest Banknál is korlátlanul ingyenes az átutalás az Elektronikus számlacsomagban.

Fairy Girl 2009.04.08. 12:54:54

@Frank Endi: én csak azért nem utalással fizetem a számlákat, mert albérlet, és a csekkeket oda kell adni a tulajnak. Ha ez nem lenne, dehogy mennék a postára! (Az én bankomnál ingyen lehet utalni, sőt, készpénzt felvenni is, akárhányszor egy hónapban, a befizetést nem tudom, mert az sajnos ritka :) )
Ha majd egyszer saját lakásom lesz (hehh... nem vagyok sikeres...), akkor tuti mindent utalni fogok.

Fairy Girl 2009.04.08. 12:56:42

Jobban belegondolva, mire nekem saját lakásom lesz, már csak az ujjlenyomatomat kell rányomni a számlákra, mint a star trekben, vagy esetleg retinaleolvasással azonosítanak a teszkóban... :(

Balance Of Power 2009.04.08. 12:58:21

@aardwark: Elvileg minden csekken egy szamlaszam szerepel, oda pedig lehet utalni. Az ELTE-s csekken is kell, hogy legyen, anelkul a Posta sem tudja hova kuldeni a zsetont.
Szoval miert is ne lehetne utalni a tandijat?

Balance Of Power 2009.04.08. 13:00:24

@Frank Endi: Hat nemtom, en ugyanugy kapom a csekkeket, de a penzt neten utalom. Arra speciel jok a csekkek, hogy tudjam, mennyit kell fizetni.

A postan kuldott havi bankszamlakivonatokat viszont lemondtam a faszba evekkel ezelott. Mire megjon, mar reg nem aktualis az egyenleg es a neten mar hatszor megneztem.

Frank Endi 2009.04.08. 13:02:45

@kulup:
Jó, jó nem pont 200.
Unicredit Spectra Net átutalási jutalék: 99.-Ft
Axa Bank (azelött Első Lakáshitel) 199.-Ft
OTP Állandó átut megb. dij: 135.-Ft
Ezeket ismerem.
De akkor is pofátlanság pénzt kérni készpénz befizetésekor.
Közben rájöttem, lehet, hogy talán azt elégelték meg BB-ék, hogy minden befizetőtől igazolványokat kell kérniük összeghatár nélkül ápr.1-től, mert ezt talán nem ők találták ki. Ugyanis valakik szerint így kell a pénzmosás ellen harcolni. Ugyanis a pénzmosók nem elköltik a luxusboltokban a zsozsót, hanem nyilván inkább hitelt törlesztenek a bankokban a mosadékkal.
Egyébként nagyon sok hely nem fogad el átutalást, sőt kéri a befizetett csekkszelvény bemutatását is. Pld Önkormányzat mikor hosszabbit valami hivatalos iratodat, stb.
Szóval neked is megvan a véleményed a postákon sorbaálló sok szerencsétlenről? Akkor talán mondd el nekik. Örülni fognak.

É2I 2009.04.08. 13:11:54

@Balance Of Power:
Gondolom azért, mert kérik bemutatni a csekket.
Az utalási bizonylat csak sajtpapír Mancikának a pénzügyön a pénzügyi főiskolán. ;)

Mylady 2009.04.08. 13:17:09

@Balance Of Power:
Mikor én a corvinusra jártam (2 éve végeztem), még csekkes módszer ment. Hiába mondtam, hogy nekem macera a posta, mert bankban dolgozom és egyszerűbb utalni. Viszek hivatalos, pecsétes papírt is az átutalás megtörténtéről ha kell, csak ne kelljen a postán sorban állnom 200ezer Ft-tal.
Nem lehetett. Csekken kellett befizetni, mert a feladóvevényt fel kellett ragasztani a beiratkozási formanyomtatvány megfelelő helyére.

kulup 2009.04.08. 13:22:57

@Frank Endi: Volt már, hogy kénytelen voltam postán befizetni. Tényleg vannak olyan őskövület hivatalok, ahol nem lehet másképp, megérdemlik a sünt. Ettől függetlenül utálom, de nagyon.

vape 2009.04.08. 13:32:39

@☺ágica:
Úgy van. Magyarországon a bankok közötti verseny azt jelenti, hogy ha az egyik bevezet egy új díjat vagy emel egy meglévőt, akkor az összes többi követi őt 1 éven belül.
Lassan azt a bankot kell majd nagyítóval keresni, akinél ingyen lehet pénzt befizetni. Ahogy volt ez 2000 környékén is, mikor elkezdett megszűnni az ingyenes kártyás kp. felvétel ATM-ből a bankoknál.

Frank Endi 2009.04.08. 13:37:47

Na, most meg itt volt a szomszédból Manci néni, kérdezte mit csinálok én meg elmondtam. Ő nyugdijas, postás hozza a pénzét, amiből néha támogatja az ország másik végén kollegista unokáját. Mit csinál? Bemegy a bankba, (azt hiszem OTP) nem tölt ki semmi papirt, nem igazolja magát, csak bemondja a fecniről az unoka számlaszámát, kikeresik a gépben, erre odaadja kp-ben a lét, s perceken belül a kiscsaj kártyáján van a párezer forint, már költheti is.
Ennek ezután fuccs. Mert hátha épp pénztmos az öreglány? Vagy terrorakciózik? Meg még 300-at pluszban tejelnie is kell a veszélyes akció miatt? Akkor már lehet, hogy megint az egyszerűbb, olcsóbb de ezerszer lassúbb piros postautalványt választja majd Mancika?
Hol is élünk? Az Internet korában?
Na megyek ebédelni... Pá.

Vombatus Ursinus 2009.04.08. 13:55:53

Új dimenziók nyíltak Emesééknél.
Ezentúl nem csak akkor fizetsz, ha kiveszed a pénzed, hanem, amikor beteszed, akkor is. Ezt továbbfejlesztve lehetne olyat is kitalálni, hogy ha mondjuk odaállítok két millkával, hogy én Emesééknél szeretném tárolni mondjuk 4 hónapig, azért elkérnek ott, és rögtön 5000 forintot.

"Ezért tart itt az ország, a posztolót szidtuk-e már, sünt nekik és baccbapucs"

És ez nálunk a bankszektor... Szánalom.

☺ágica (törölt) 2009.04.08. 13:58:05

@Vombatus Ursinus: csak óvatosan az ilyen kijelentésekkel, mert ez lesz a következő húzásuk:) Vagy inkább :(((

Vombatus Ursinus 2009.04.08. 14:05:57

@☺ágica: Igen, a kreatív menedzsment ki fogja találni, hogy te azzal nekik teszel szívességet, ha náluk tartod a pénzed, nem a párnacihában.

Pedig elvileg másról szólna a történet. De nálunk arról szól, hogy a te a bankban lekötött pénzed után (jó esetben) kapsz kb. tíz százalékos kamatot, és azt a pénzt a bank nagyjából 20-30 %-os kölcsönre odadja másnak. Ügyes...

Mindössze 20 % a különbség.

☺ágica (törölt) 2009.04.08. 14:11:19

@Vombatus Ursinus: pontosan. Pedig tk tényleg nekik teszek szívességet, mert amíg a pénzem náluk van, ők használják:(

Vombatus Ursinus 2009.04.08. 14:16:46

@☺ágica: Erre Emese bankja kitalálja, hogy még fizess is érte...
Megbolondult itt már mindenki.

El innen, de gyorsan...

☺ágica (törölt) 2009.04.08. 14:22:00

@Vombatus Ursinus: na igen. Az a baj, hogy lassan már tényleg ez lesz az egyetlen megoldás. Pedig én szeretnék otthon maradni:(

É2I 2009.04.08. 14:23:07

Jah és még panaszkodnak is, hogy kevés a megtakarítás. Ezért meg még kell az államtól (adőfizetők) támogatás.

Hát sünöket a valagukba, meg kiszáradt görényeket a párnájuk alá, de izibe.

☺ágica (törölt) 2009.04.08. 14:25:20

@É2I: "kiszáradt görényeket a párnájuk alá" az miért jó? Büdösebb, mint élőben? :)

Lunitari 2009.04.08. 14:35:55

Fentebb már leírta valaki. Az egésznek annyi a lényege, hogy csökkentség az ügyfélforgalmat és ezáltal kevesebb embert kelljen foglalkoztatni....annyir rosszul megy a bankoknak is......

É2I 2009.04.08. 14:48:55

@☺ágica:
Kiszáradva már nem büdös, de kényelmetlen. A hulló szőrük meg allergiát okoz.
Kiszáradt kis mancsocskáikat éjszaka meg
nem imára fonják, hanem a banker hajába.
Amelyik kopasz, azt meg összekarmolják jól.

egyszerüen 2009.04.08. 15:03:40

Budapest bank az egy szemét bank.

Anno önkéntesem volt ott bemegyek és mondom neki kérem a hozamot mennyi lesz a számlámon. Mondja a tyuk hogy 140.340 Ft. Sms jött a 115 ezer forintrol. Aha.

Az ügyimtézök rendesen szivatják az embert.

Jön sms hogy ennyi pénz érkezett, ujabb sms hogy levontak belöle 4000 Ft-ot

ergo nem vagyok matekzseni, de ha 12-4-et elveszek nálam az 8 nem pedig 6

kellene valami ehető normális bank ahol nem néznek hülyének. Tudom ilyen a holdba van csak

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.08. 15:13:38

@Frank Endi: "tömegek állnak sorba sárga csekkeket lobogtatva."
Ilyenkor nyittatom ki a főpénztárt és kényelmesen , egyedul fizetek ott

i hate the police (törölt) 2009.04.08. 15:46:18

Én nem tudom,miért kell csodálkozni ezen.Vagy van aki még nem tudja,kiknek a tulajdonában vannak nálunk a bankok??Egyenlőre...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.04.08. 15:48:35

@horex: Nem lehet mindeni postaigazgató...
@Vombatus Ursinus: Non-profit szervezet számlavezetése 17-18 milliós éves költségvetéssel ~60 eFt, éves kamatbevétel 2300 Ft. OTP.

Vombatus Ursinus 2009.04.08. 16:15:17

@Kitalátor feljegyzete:

Gyakorlatilag: gratulálok az egész bankos szemétdombhoz mindenkinek, akinek egy kis köze volt hozzá és mos ott kukorékol a tetején, vagy mellette.

Egyszerűen sírni tudnék, hogy meg lehet ezt tenni a lúzerekkel.

The Good Boy 2009.04.08. 17:14:55

a raiffaissen (vagy hogy a töckömbe hivják ezt a skandináv csókát)autólizing már egy éve ezt csinálja, igaz csak 299.-Ft-ért. Viszont, ha úgy érzi, hogy az 5.-i fizetési határidő helyett (2.-án lett feladva)6.-án érkezik meg hozzájuk a pénz, akkor már jogosultak 380 HUF/db.-ért sms-eket küldözgetni.
Drága homár: erről is irtam kb. féléve egy posztot, másik 2 banki sztorival együtt, de sajnos egyiket sem tetted fel. Mit kell tennem, hogy egyszer az én posztomat is kirakjátok? Vegyek platós kék ifát, vagy kereszteltessem át magamat EDE kersztnevűre? Vagy csak egyszerűen terhesen (férfiből vagyok, de ha ez az akadály, megoldom) egyedül szilveszterezzek ingyen transzfer nélkül, vagy csak elég,ha 10.-ig nem ér fel a csőbe a viz velneszezés közben?

tygger 2009.04.08. 20:15:55

@aardwark: mi utaltunk :) nem volt egyszerű. a tapasztalatok nyomán lehet, hogy az elte átalakítja az egész rendszert...

tygger 2009.04.08. 20:20:14

@Balance Of Power: mert ha nem kérsz előre engedélyt, egyszerűen nem írják jóvá. mert megtehetik.

i hate the police (törölt) 2009.04.08. 20:22:13

@vape: sajna,igazad van.Most halottam,hogy valszeg a többi bank is követni fogja ezt a trendet

gyafi 2009.04.08. 21:56:01

Céges számlánál eddig is pénzbe került a befizetés, amit a címzettől vontak le.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.08. 23:27:41

@Fairy Girl: Számla a Star Trekben? Pénz sincs! Működőképes kommunizmus!

@Frank Endi: "Axa Bank (azelött Első Lakáshitel) 199.-Ft"

Ez céges számlánál van, magánszámlánál nincs.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.08. 23:54:08

Raiffeisennek mi a köze egy skandinávhoz?

mik1024 2009.04.09. 00:01:44

Igaz en Angliaban elek mar egy par eve, es tobbek kozott az ilyen lehuzasok miatt sem tervezem a visszatelepedest MO-ra, tenyleg felhaborito!!
Foleg, mert mar szinte mindenki atutalassal kapja a fizeteset es ha hozza akar jutni a penzehez fizetnie kell ez bicskanyitogato!Persze azt mondjak, fizess avval az nem kerul semmibe, dehat azert meg MO-n nem annyira elterjedt es kulonben is..

Itt nincsen dij, sem befizetesi, sem kiveteli, meg ha automatobol veszel ki az is ingyenes ( korlatlan )es nem csak akkor ha a sajat bankod ATM-jet hasznalod.

Sajnos tenyleg otthon mindenkit nagyon lehuznak! ezt annak ellenere mondom, h itt sincs semmi ingyen.

mik1024 2009.04.09. 00:03:35

Vagyis a penzkivetel igen :) Az ingyenes!

Flaggx 2009.04.09. 00:52:58

Az csak nekem szurja a szememet, hogy az én (a mi) befizetett adóforintjainkkal segíti ki az állam a "csődszélére került" bankokat, miközben nem is oly rég arról szóltak a híradások, hogy ezek a bankok ennyi és ennyi milliárdos nyereséget könyveltek el 2008-ra? Ha megkapom a fizetésem és használni akarom, akkor lehúz a bank. Ha hitelem van, lehúz a bank. Erre még adok neki pénzt (állambácsin keresztül), hogy beírhassa magának a nagyobb nyereséget. Persze, továbbra is lehúz a bank. És ha nem fizetem a hitelemet, akkor perelnek, meg behajtanak, hiába hivatkozok arra, hogy dehát az én pénzemből lett megmentve. (Mukitól kölcsön kérek 10 ft-ot, de Muki csőd szélére kerül, adok neki 20 ft-ot, hogy ne haljon éhen. Akkor Muki köv. hónapban kopog nálam a 10 Ft kölcsön miatt?)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.09. 02:11:06

Ebben az egészben azt nem értem, hogy ha a bank fél százalékkal kevesebb kamatot adna a betétekre, akkor bejönne annyi pénze, hogy ne kelljen az egyes szolgáltatásokért külön és külön és külön pénzt elkérnie. Egyszerű alkalmazott pszichológia: azt nem veszed észre, hogy kevesebb kamatot kapsz, de azt igen, hogy havonta egy ezresért utalsz át és nem ingyen. Mintha a kettő pénzügyileg nem volna ugyanaz...

Vegyük észre, hogy ott a másik cikk a fapados repülőgéptársaságokról, ahol azt írják, azok azért olyan olcsók, mert mindenen spórolnak és bármi extrát kérsz, azért külön fizetni kell. Namost az OTP után a Budapest Bank az ország második legdrágább bankja, tehát fapadosnak nem igazán tekinthető. Akkor miért is kell mindenért külön fizetni? Ja, mert hogy kibaszott telhetetlenek!

Sajnos, csak "bezzeg" tudom mondani - figyelmébe ajánlva annak a hölgynek, akinél aláírtam a BB-ban a kilépésemet, és gúnyos mosollyal mondta, hogy bizony ahová megyek, a másik bankban is csak most, az elején minden tejfel; pedig nem, mert most is! -, hogy az AXA-nál a magánszámlának nincsen havidíja és az átutalások is ingyenesek, 100 ezer készpénzt az (OTP-s!) ATM-ből 260 forintért veszek ki; a céges számla havonta 890 forint és egy átutalás 199 forint; és mindkettőhöz ingyenes az internetes hozzáférés. Ezzel szemben a BB-nál anno a cégem évi kb. 50 ezer forintot fizetett ki csak azért, hogy van számlánk és hozzáférünk Neten keresztül - magyarul a semmiért.

Hát igen, "fapados" bank, mert nem kicsit spórol azon, hogy nem kell annyi léhűtő ügyfélszolgálatost alkalmaznia meg ingatlant fenntartania. Ennek megfelelően "fapadosság"-uk ellenére - de inkább épp azért! - magas kamatot adnak a szaros, lekötetlen magánszámlára is.

Őszintén remélem, az Internet-penetráció tönkre fogja tenni a magyar bankok közül azokat, amelyek nem tudnak megváltozni.

Balance Of Power 2009.04.09. 09:30:16

@tygger: Es akkor ott kering a penz az eterben? Eleg vicces.

De mondjuk ha mar postan kell mindenaron befzetni, akkor esetleg oda lehet menni holtidoben is, mondjuk reggel 10-kor, amikor nincs senki. Egy diak meg plane raer. Egeszen elkepeszto, amit a Nyugati postan latok, ha keso delutan bemegyek (automatahoz szoktam bemenni nagyritkan). Ennyire nem lehetnek elfoglaltak az emberek, hogy csak este 6kor tudnak befizetni. Reggel 8, este fel 8, ebedido - ezek mind-mind csondesebb idoszakok. Szerintem mi szeretjuk szivatni sajat magunkat.

hedgy 2009.04.09. 10:09:40

Lehet, hogy már leírta valaki előttem, de szerintem az igazsághoz hozzátartozik:

NEM minden pénztári befizetésre vonatkozik a díj, mint ahogyan ez kiderül a post elején is, hanem csak a hiteltörlesztés befizetésére. Ha valakinek a kedve úgy tartja, befizethet a számlájára pénzt, mindenféle költség nélkül.

Angelus 2009.04.09. 10:31:15

Magasabb, mint a vizitdíj volt! Pedig ez a bank szektor, vagy már nekik is szükségük van a saját "vizit díjukra"? :)Súlyos, orvosi eset... PSZÁF-et ide!!

Balance Of Power 2009.04.09. 11:13:25

@hedgy: Igen, de attol meg suncsaladot a BB-nak.
Amugy meg nekem kicsit furcsa, hogy nem leemelik a torlesztot a bankszamlarol, hanem te fizeted be csekken. A szerzodesekben is benne van altalaban, hogy (pl.) minden honap 15-en emeli le a bank a penzt, akkor mindig alljon rendelkezesre az osszeg. A BB inkabb csekket kuld?

hedgy 2009.04.09. 12:08:35

@Balance Of Power:
Nem kötelező számlát nyitni, ha hitelt veszel fel. Ha pedig nincs számlád az adott banknál, nincs miről leemelni...

Balance Of Power 2009.04.09. 14:00:19

@hedgy: Hat nem tudom, az en hiteleimnel kotelezo volt. Es ha mar eleve ugyfel vagy x eve, talan gyorsabb az ugyintezes is, mert latjak, hogy ezer eve oda megy a fizetesed.

egyszerüen 2009.04.09. 15:06:29

igen van csekkes befizetés is, akartam felvenni hitelt és azt mondta a luvnya mivel kevesett veszek fel ergo 200 ezret ezért csekken kell fizetni. Mondom neki vonják le a folyoszámlárol, azt nem lehet, mondja ö

szerencse hogy elutasitották a hitelemet. Vicces volt de talán azért lettem elutasitva mert nincs vezetékes telefon elöfizetésem. Mondom neki van mobil. Az nem jo vezetékes kell. Mondom akkor ez tiltott árukapcsolás, ergo a törvény bünteti. Na utána nem kaptam meg a hitelt. Remélem elhuzz a sunyiba a bank, hulljon a férgesse

Volt hitelem x összeget fizettem mindig észrevettem hogy x+2000 Ft-ot vonnak le. Jol kiszurtam velük, leemeltem a manit és rajta hagytam x+500 Ft-ot:DD reklamáltak nincs meg az összeg, én meg reklamáltam hogy mi az a 2000 ft. Ja emeltek. Mondom nem kénne esetleg szolni?? értesiteni??

Na azota más bankba megy a manim, és inkább befizetem a hitelt. Nem tetszik nekik de magasbol xxxxxx öket:D

Balance Of Power 2009.04.09. 15:39:03

@egyszerüen: Nincs vezetekes telefon?! Ma mar szinte senkinek nincs, ez miert baj?

Fashionistas 2009.04.09. 22:49:14

És azt meg tudja mondani valaki hogy a BB bankban lévő számlámon az óvadéknak nevezett aljas lenyúlás az eddig 50 EFT volt és most csak 5 EFT.
A bankban a hölgy nem tudta a választ....

Mike36 2009.04.10. 03:10:21

inkább csak a drága készpénzforgalmat akarják csökkenteni

nem tudom ki irta a poszthoz a bevezetőt, de az hülye

Mike36 2009.04.10. 03:12:49

@Frank Endi: meg is érdemled
de nem baj, az ilyen kövületek mint te, előbb-utóbb kihalnak

Emigrans 2009.04.12. 16:10:25

Hello.
Esetleg ha valakit erdekel elmeselem hogy itt Angliaba is kemenyen lehuzzak a polgart.3 bankszamlam van :) .
A legrosszab 12 british pound/ho cserebe lakas biztositas ,300 pound limit,utazas biztositas meg amirol meg nem tudok.Minden trankzakcio ingyen van.Ill nem mert ha Mo-n hasznalom megbasznak 2(ketto)Poundal.
A masodik az 6 pound/ho
biztositas telefonra szamitogepre ra tv ra meg ilyesmi 250 pound limit.All transaction FREE.
Es a harmadik a kedvencem
nincs havi dij,nincs felveteli dij nincs semmilyen dij de van 300 pound keretem.ha 50 napon belul nem fizetek jon a sun meg a kesedelmi dij.
termeszetesen mindenhez netes eleres onnan meg minden lehetseges.
A peldamat NEM dicsekedes keppen mondom csak azert hogy szemleltessem az itteni bank szferat es hogy kifejezzem eggyuterzesemet honfitarsaim irant a magyar bankok elnyomassaval kapcsolatban.
Sunoket csomagolva az oltozombe.
Szep napot.

rszvsz 2009.04.12. 22:40:32

@Emigrans:

Mi a fene az a pound? Angol font? Az pound sterling. Esetleg font vagy gbp, úgy magyaros. Nem kell a sok nagyképű ÁLmagyar hsz...
Vagy ennyire gyorsan felejtesz? Nem beszélni jól magyart (c) kalapácsvető olimpikonunk fél év usa után...

Amúgy a BB anno sokáig piszkált 40ft tartozás miatt, ami 1 év alatt felment 120-ra. Végül bemásztam, erre kiderült, hogy régesrég beszüntették a számlámat, csak erről az iktatási alosztály 23/b szekciójában kovács 234 jánost elfelejtették értesíteni, aki még fél év múlva is küldte a csekket.

@Mike36: köszönjük EME-hülyeséget-SE!

Georgethebig 2009.04.12. 23:42:40

még nem jutottak el a csúcsra a bankok...
még nem vonnak le azért, hogy átutalás érkezett a számlánkra...
- és még sorbanállási díjat sem kell fizetni, ha bemegyünk...

-ellenben vonnak:
- számlavezetési díjat
- kártyadíjat
- számlakivonat díjat (legújabb!)
- konverziós díjat
- kamatadót
- pénztári kifizetési díjat
- sms küldési díjat v. mobilbank díjat
- átutalási díjat
- automatából felvételi díjat
- s most már pénztári befizetési díjat is
... a SÜN-t megérdemlik...

ja és majd 20 éve BB-s vagyok,
díjazom őket...

Emigrans 2009.04.13. 10:43:43

rendvedelmiszervekvedelmiszeverzete? Bocs az elirasert,de egyebkent erdekes dolog hogy idegen kornyezetben hajlamos az ember felvenni a kulfoldi nyelv sajatossagait, mivel a magyart nem hasznalom.Bocsanat minden magyartol akit megbantottam probalok oda figyelni majd ra.
süti beállítások módosítása