TMG türelmes és nyugodt ember lehet, ha ezt az Unicredites kalandot ennyire nyugodtan végig tudta csinálni. Váratták és küldözgették, de ő csak ült, várt és csendben szemlélődött közben.
Van egy eurós biztosításunk és ehhez egy itt nem részletezett oknál fogva át kellett utalnunk a biztosítónak közel 200 eurót. Tudom hogy nem túl nagy összeg, főleg nem a bankárok éves bónuszaihoz képest, de sajnos nem volt itthon elegendő euró, csak a fele, ezért a másik felét forintban vittem, majd átváltják a bankban, gondoltam. A belvárosban volt éppen dolgom, és kapóra jött egy szuszra betérni a Nyugati téri OTP-be is, ahol készségesen felvilágosítottak, hogy ez a művelet sajnos nem olyan egyszerű, mert hogy a számlaszám, amelyre a pénzt utalni kell az Unicredit Bankos, legegyszerűbb és legkevesebb költséggel és macerával jár, ha átballagok egy ilyen bankba, és ott fizetem be!
Nosza, emlékeztem rá, hogy a Váci úton, nem messze a Westend-del szemben van egy Unicredit Bank, átballagtam pár száz métert. Időpont szerda délután 3 óra, verőfényes idő. Eddig az alapsztori.
Belépve a bankba (vagy inkább nevezzük bankocskának) 6 fős személyzet fogad: 2 (!) biztonsági ember és 4 (!) hölgy a pultok mögött, azonban mindez kb. 40 négyzetméteres helyiségben, szokásos fabútoros, Unicredites enteriőrrel. Ügyfél rajtam kívül egy (!) van, de ő se a pultnál ül, hanem az ügyfélvárónak kialakított helyen. Rögtön sorszámadó gépet keresek, nehogy megszóljanak, de ilyen nincs, ehelyett tábla figyelmeztet, hogy maradjak kellő távolságban a pulttól, tartsam tiszteletbe a banktitkot! Csakhogy nincs mit tiszteletben tartani, mert a négy hölgy egyikénél se ül senki, ők azonban erőteljesen a monitorra szegezik figyelmüket. Első körben még ezen se lepődöm meg, szokás ugyanis a back office munkák egy részét a front officban is elvégezni. Eltelik pár perc, mire az egyik hölgy a sarokban felnéz a monitorából, felfedez engem, és megkérdi, hogy mire várok csendben! Közlöm vele, hogy arra, hogy foglalkozzon velem valaki! Erre nagy duzzogva az asztalához invitál, helyet foglalok, ő is, de még mielőtt munkához látnánk kattint párat az egérrel, eltüntetve az utolsó ablakot. Kár hogy a monitor féloldalasan volt állítva, mert amint rápillantottam, felsejlettek egy bezáródó internetes honlap flash-es reklámjai.
Előadom a hölgynek - akit első pillanattól kezdve magázok, bár jóval fiatalabbnak tűnt nálam - a problémám és javaslom, hogy váltsuk gyorsan be a forintot euróra, és utaljuk át a pénzt. Mire ő letegez (!), hogy hát te itt ilyet nem fogsz tudni megcsinálni, mert nem az Unicredit ügyfele vagyok és csak az Unicredites ügyfelek válthatják be a pénzüket itt euróra! Kerekre nyílt szemekkel visszakérdeztem, hogy biztosan jól hallottam-e, ha én bejövök az utcáról és szeretnék venni az Unicredit Banktól forintért eurót, akkor azt nem tehetem meg, ha nem vagyok Unicredites ügyfél? A válasz erőteljes igen! Kérdem hát, hogy akkor most menjek el egy pénzváltóba, vagy másik bankba, váltsam át a forintom euróba, majd jöjjek vissza? A válasz ismét erőteljes igen!
Kezdett felmenni a pumpám, na mindegy, átballagtam a Westendbe, ahol 302 forintos váltásért vettem eurót egy pénzváltóban. Megyek vissza a bankba, szakad rólam a víz a flaszteren, no de lám, az egyik őr már az utcán strázsál, biztos uncsi volt benn a nagy hajtásban és a légkondiban. Belépek a helyiségbe: a hölgy, akivel nemrég beszéltem már ügyféllel beszél, a Pénztár feliratú pultnál egy őszes, ámbár fiatal ember ül és beszél a fiatal pénztáros hölggyel, és a harmadik ügyintézőnél is vannak. Egyéb iránt más ügyfél megint nincs a helyiségben. Viszont a negyedik, szemüveges hölgy üres, nemsokára fel is fedez, az asztalához invitál. Kitöltjük egy perc alatt a befizető lapot, majd megkér, hogy fáradjak át a pénztárhoz. Átmegyek a Pénztár elé, az őszes hajú férfi még mindig ott ül és beszél a pénztárossal. Telik az idő, és még mindig beszélgetnek. Nézelődöm unalmamban, elnézem, ahogy a fiatalabb őr unottan bíbelődik a mobiljával és fel alá járkál, majd feltűnik, hogy az egyes számú ügyintézőtől (aki letegezett) elmegy az ügyfél és a szemüveges ügyintéző azon nyomban átmegy az asztalához, leül vele szembe és elkezdenek susmogni, cseverészni. Időm mint a tenger, gondolhatják ők, nézek másik felé, a valutaárfolyam táblára tekintek, és feltűnik hogy az Unicredit 306 forintért váltja most az eurót. Úgy tűnik, az Unicreditnek nagyon jól mehet, hogy 4 forinttal drágábban vehettem volna tőlük az eurót, mint a szemközti pénzváltóban, de hát nem vagyok az ügyfelük, az én forintom koszos bizonyára, ne ide hozzam, tömjem más zsebét. Ülök már pár perce, és még mindig beszélget az őszes fazon a Pénztárban, egyre kedélyesebben sztorizgatnak ők ott édes kettesben, láthatóan és hallhatóan nem ügyintézés, hanem privát párbeszéd folyik.
A harmadik hölgy pár perc múlva végre felszabadul, és megkérdi, hogy mire várok! Mondom neki, hogy a Pénztárra, de már negyed órája csak csevej megy! Erre odamegy a pénztároshoz, a fülébe sugdoss halkan, gondolom olyasmit hogy bocsi Magdika, hogy megzavarom a légyottot, van itt egy kis köcsög, aki szeretne pénzt befizetni, kérd már meg az őszes udvarlód, hogy jöjjön vissza később. Erre a faszi észreveszi magát, hogy hát jéé, tényleg bankban vagyok ahol a pénztár a pénzügyekre lett kitalálva, feláll és elbúcsúzik.
Végre leülök a pénztárba, adom a pénzt, visszajáró fél euró. Mondja a hölgy, hogy várni kell pár percet a fél euróra, mert hogy időkapcsolós a széf! Kivárom szépen csendben, addig ülök vele szemben, de persze látom a szemén, hogy fáj neki, hogy nem hagytam tovább cseverészni.
Köszönök és távozok. Közben arra gondolok, hogy milyen jót tett tavaly októberben ennek a csőd szélére került banknak a tőkeemelés... jobb helyre nem is mehetett volna!
Üdv: TMG
VinszentVega 2009.04.09. 10:03:21
bogec 2009.04.09. 10:03:21
bogec 2009.04.09. 10:04:28
maripán 2009.04.09. 10:05:02
maripán 2009.04.09. 10:06:11
sünözés ér-e? ed-e?
staropramen 2009.04.09. 10:06:54
"Mindenki mindenki ellen
Mindegy csak dolgozni ne kelljen!
(Bikini?)
elwood 2009.04.09. 10:17:34
dőljön rájuk
médinhángöri 2009.04.09. 10:31:59
Impega 2009.04.09. 10:34:12
Agyalap 2009.04.09. 10:38:11
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.04.09. 10:38:22
arra jó
Angelus 2009.04.09. 10:41:00
Zep 2009.04.09. 10:56:07
pizsama 2009.04.09. 11:33:56
varvizib 2009.04.09. 11:44:01
A pénzváltást el lehet intézni a közvetlenül a UniCredit bank melletti váltóban is, nem kell ehhez átballagni a Westendbe.
Szerintem azért az ügyfeleknek tartják fent az euró váltást, mert nincs kifejezetten sok eurójuk és nem akarnak ezzel bajlódni. Nekem ügyfélként is felhívták a figyelmemet, hogy jobb áron válthatok a váltóban, meg is köszöntem nekik.
merta-X 2009.04.09. 12:23:07
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.09. 13:22:09
Bankrabló bemegy, majd elordítja magát:
-Ez egy bankrablás, ide a pénzt, különben vér fog folyni!
A dolgozók honlapokat néznek továbbra is, egymással beszélgetnek az egyik őr kinnt sétál, a másik mobilozik. A rabló tátott szájjal körbenéz, vár. Majd felszólítja az egyik ügyintéző:
-Mi kell vazze' ?(csak úgy állazán, álfiatalosan)
-Pénzt szeretnék kivenni - mondja gyámoltalanul a delikvens.
-Neved?
-Azt inkább nem mondanám meg.
-Akkor hogy találjuk meg a számládat te szerencsétlen?
-Nekem nincs itt számlám.
-Akkor meg hogy vérbe akarsz kivenni innen bármit is kiskrampusz?
-Úgy gondoltam, ez a fegyver, meg a határozott fellépés elég lesz, de nem jött össze.
-Jajj Istenem, na menj innen a Pénztárhoz, majd ott segítenek neked. Köcsög.
Az "ügyfél" odaballag a pénztárhoz, őszes, de fiatal ember éppen bájcsevejt intéz egy hölggyel. Várakozás folyik, az óra halkan kattog, odakinn emberek cipői kopognak a járdán, egy kutya éppen a falra vizel. Ügyintéző hölgy látja a fegyvert görcsösen markolászó, emberségétől megfosztott rablót a pénztár előtt tehetetlenül toporogni, amolyan szaró galamb módjára.
-Kaptál már pénzt?
-Még nem.
-Dezső bazzeg rablás folyik, menj már a pénztárba.
-Mindjárt, most jön a csattanó. Kurva.
Dezső a nagy hahotázás után odamegy a pulthoz.
-Mi kéne?
-Pénz.
-Euró, forint?
-Euró jó lesz, az most úgyis erős.
-Mennyit kérsz?
-Az összeset elvinném, ha nem nehéz.
-Leszarom, te cipeled. Dobd le magad a székbe, mert időzáras a széf, szóval várni kell egy kicsit.
Az idő ismét lassan folyik, majd egyszercsak...
-Nesze, itt a lóvéd, remélem most már elégedett vagy.
-Köszönöm szépen, minden jót.
-Nyasgem.
Kicknick 2009.04.09. 13:39:14
a blaha mellett(körút) meg a fehérvári úton a 4-es végállomásánál is tök rendesek az Unisok
ha bemész egyből kérdik miben segíthetnek és udvariasak is
nekem eddig nem volt gondom velük
horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.09. 15:12:19
Fiona_kedvence 2009.04.09. 16:31:56
én ott szüntettem meg az összes számlámat
aztán 2 hónap múlva a számlavezető bankom hívott, hogy miért nincs fedezet a számlámon, nem tudják a havidíjat levonni
mondom már rég megszűntettem egy másik fiókjukban a számlám, mire ők, hogy ezt nem látják a rendszerben
még jó hogy annak idején kértem a papírokra érkeztető bélyegzőt, így csak egy pici utánjárásba került az egész :D
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.09. 19:32:33
Van egy közelebbi is kb 20 méterre...
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.09. 19:37:20
bekbórd! 2009.04.09. 20:13:33
Mike36 2009.04.10. 03:07:55
Szupadupafláj 2009.04.10. 07:44:49
tisztahülyeség 2009.04.10. 18:43:03
3 bankban vezetek számlát többek között az Unicreditben is. Ráadásul banki ügyeimet közvetlen lakóhelyem mellett lévő fiókban a Westendel szemben intézem többnyire, amíg a másik már nevezett OTP banknál (Westend), maga a várakozási idő is felér egy örökkévalósággal 15-perc várakozás, mire valaki szólít a hívógombos rendszer megnyomása után, holott senkinél nincs ügyfél szerintem több, mint felháborító.
Az Unicreditnél sosem vártam 10 percnél többet és mindig kedvesen fogadak.
Talán azért tűnhetett írónknak annyira hosszúnak a várakozás, mert ott nincs hívórendszer. Miközben besétálva az OTP-be már előre fel vagyunk készülve a hosszadalmas várakozási időre.
Egyébként nekem szimpatikus, hogy nincs hívórendszer és még sosem volt arra példa, hogy letegeztek volna.
Karácsony előtt ellopták az egész pénztárcámat, ebbben benne volt az összes kártyám, dokumentumaim...
Már előre "fáztam" attól, hogy mennyi időbe és energiába fog kerülni nekem a személyes dokumentumaim pótlása, illetve a bankügyeim intézése. Ehhez képest az Unicreditben kellemesen csalódtam pillanatok alatt letiltották a kártyámat és kb. 1,5 hét alatt sikerült postai úton megkapnom.
Következett az OTP bementem a Westend talán 2.emeletén lévő fiókba, mire közölték velem, hogy a mai napon nincs is ügyintézés, csak néhány dologról tudok intézkedni, a nyomógombos hívórendszer 90%-a celluxal volt leragasztva, csak egy volt szabad így bátorkodtam megnyomni, az ügyféltérben senki, kb 5-6 ügyintéző lézengett a fiókban, a kislányom már teljesen ki volt menni akart...... hangsúlyozom, ügyfél rajtunk kívül egy szál sem.
Telt múlt az idő, azt hittem ott fofogk megöregedni ,de most komolyan. kb 20 perc múlva megjelent a bűvös számom a kijelzőn. Egy 35-40 körüli fiatalember invitált az előtte lévő pulthoz. Megkérdezte mit akarok (körülbelül ebben a stílusban), mert ma nincs ügyintézés, elmondtam neki, hogy ellopták a kártyámat és szeretnék helyette másikat.... (persze akkor a személyes dokumentumaim már rendelkezésemre álltak). A letiltásért levont a számlámról 1.700Ft-ot az új kártya rendelésért, pedig 4.600 -at. Majd miután belenézett a számlámba, és meglátta hogy milyen munkahelyről kapom a fizetésemet, rögtön a barátjának nézett és letegezett, mintha már ezer éve ismernénk egymást. Folyamatosan tegezett én pedig visszamagáztam, de hallhatóan ez őt nem igazán zavarta.
Semmit nem kellett aláírnom, nem ellenőrzött semmit simán rendelt egy kártyát anélkül, hogy én bebizonyítottam volna hogy az vagyok aki vagyok. Tehát ezek szerint bárki rendelhet bárkinek bármit náluk ha tud egy számlaszámot. Mindegy, miután a kártyát megrendelte emberünk, kijelentette, hogyha egyébként nem így kérem ezt a kártyát, hanem váltottam volna egy díjcsomagot 20Ft-al magasabb havi díj ellenében, akkor INGYEN kaphattam volna egy kártyát, jó kis üzletpolitika, nemde????? Akkor már szóhoz sem jutottam .... A kártya elkészítése kb. 4 hetet vesz igénybe, majd akkor gyere be.-mondta Ő. Erről inkább NO COMMENT.
Hála a jó égnek a 3. számlámhoz nincs szükségem kártyára:)
Bocs ha egy kicsit feldúltan írtam, de az ilyesfajta átverésekhez nem vagyok hozzászokva. Visszatérve a témához, hogy írhat olyat valaki az OTP ről hogy készségesek, amikor nem voltak hajlandóak neki átutalni egy összeget egy másik banknál vezetett számlára, olvasatomból inkább az tűnik ki, hogy ott nem igazán akartak neki segíteni... lehetséges, hogy a készséges kishölgynek vagy úrnak derogált kitölteni egy bizonylatot?
A véleményem ennyi, és még talán azt hozzátenném, hogy nekem semmi rossztapasztalatom nincs az Unicredit már említett fiókjával kapcsolatban, általában 10 perc alatt el lehet intézni bármit és velem nagyon kedvesek ott. Költségek tekintetében, pedig lényegesen jobb, mint az OTP.
banki ügyintéző 2009.04.10. 19:18:17
banki ügyintéző 2009.04.10. 19:24:25
Koppi 2009.04.10. 20:04:07
A post nem igazán problémát tár fel csak nyavajogsz. Ha idegesít ha valamit intézni kell maradj otthon.
lanawest 2009.04.10. 20:27:19
Csatlakozom az előttem szólóhoz, teljesen egyet értek vele. Ebben az egész történetben nem volt semmi extra csak szimpla nyavajgás, vontatott leírás... szerintem 1-est sem érdemel. Számomra az egészből az derül ki, hogy valaki pár perc ücsörgés miatt képes egy órát fogalmazni, mindenféle általa vélt dologról, akkor nagyon ráér. Így felmerül a kérdés, hogy egyáltalán mi baja is van a várakozással, hiszen ideje mint a tenger...
handabanda 2009.04.10. 20:46:24
Maximus 2009.04.10. 23:57:45
Utalás és befizetés között van különbség, ha erre volt az a reakció, hogy ezt csak a bank ügyfelei tehetik meg, akkor ez egy teljesen korrekt tájékoztatás, ugyanis ehhez számlával kell rendelkezni, ami jelen esetben nem volt. Az meg, hogy csak az unicredit ügyfelei válthatják be a pénzüket... Erősen megmosolyogtató. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy bankintézetben dolgozó alkalmazott ilyen kijelentést tenne: Bocsi, de mivel te nem vagy a bank ügyfele nem válthatsz eurot, megtagadom! :-) Azt el tudom képzelni, hogy esetleg a pénzváltót javasolták pusztán jóindulatból, ahol alacsonyabb is lehet az árfolyam - a leírtakból kiderült jobban is járt - de ezért inkább köszönet járna, nem egy ilyen pocskondiázó iromány... szerintem...
A történet második fele is elég túlzó, miután segítettek kitölteni a bizonylatot és a pénztárhoz irányították hosszas várakozás után került csak sorra. Sajnos van ilyen, megeshet, hogy vannak előttünk mások is és várakozni kell.
Összességében ez egy 0 történet. Egy állítólagos sérelem felnagyítása érdekes, megmosolyogtató, de kétségekre erősen okot adó előadás formájában.
Soraimat lezárva egyet tudok javasolni: TMG, ha ennyire ráérsz másokat lejáratni, akkor arra is szánj néhány percet, hogy felmész a bankok honlapjaira és összehasonlítod az általuk nyújtott kondíciókat. Hátha így is tudsz spórolni pár forintot, a valutaváltással már úgyis sikerült :-)