Tékozló Homár

Szigorúan szabályozza a retúrjegyeit a Malév

2009.04.29. 14:10 | ge | 124 komment

Bodizsár most szembesült azzal, hogy a Malév csak abban az esetben teszi felhasználhatóvá a retúrjegy visszaútját, ha az odautat is igénybe vetted. Nyilván meg van annak az oka, hogy "a repülési szelvények csak kiállításuk sorrendjében a repülőjegyen feltűntetett indulási helyről történő kiindulással használhatók fel", úgyhogy ha valaki tudja, vagy hasonlót tapasztalt más légitársaságnál, írja meg nekünk.

Gyakori utazásaim London és Budapest között felvetették bennem, hogy mi lenne, ha kipróbálnám a szokásos fapados légitársaság helyett az előnyösebbnek és talán kevésbé tömöttnek ígérkező MALÉV légitársaságot. Árban kedvező ajánlatot találtam és gondoltam a szolgáltatás minősége miatt érdemes egy próbát tenni.

Sajnos lekéstem a Londonból induló járatot, saját hibámból. Ebben némileg közrejátszott hogy a kötelezően kinyomtatandó 10 oldalas jegyre "nem fért rá" a check-in nyitás-zárásának időpontja, csak a gép felszállásának időpontját tüntették fel. Mindenesetre egy másik légitársasággal jöttem haza másnap, mit sem sejtve, hogy ez még csak a kezdete bosszúságaimnak. A MALÉV honlapján ez az üzenet olvasható. Még jó, hogy megnéztem, és nem próbáltam meg felszállni a kifizetett visszautamra:

Felhasználatlan első szakasz

Ha nem használtam fel retúr jegyem első szakaszát, a visszautat még leutazhatom?

A Malév Zrt. Üzletszabályzatának 5.1.2-es pontja kimondja: „Tekintettel arra, hogy az utas által megvásárolt repülőjegy viteldíja a repülőjegyen feltüntetett teljes útvonalat határozza meg, a repülési szelvények csak kiállításuk sorrendjében a repülőjegyen feltűntetett indulási helyről történő kiindulással használhatók fel. Az első repülési szelvényt minden esetben fel kell használni, ellenkező esetben a repülőjegy érvényét veszti. A többi repülési szelvény felhasználása mellőzhető, feltéve, hogy a mellőzés tényéről az utas a Malévet legkésőbb az érintett járatra történő utasfelvétel lezárásának időpontjáig értesíti. Amennyiben az utas az értesítést elmulasztja, vagy késedelmesen teljesíti, a repülőjegy érvényét veszti, a további repülési szelvények nem használhatók fel."
 
Ezt a szöveget értelmezze mindenki úgy ahogy akarja. Mindenesetre betartják. Én már visszafelé is azzal a bizonyos másik légitársasággal kényszerültem utazni, melyet egyébként már számtalanszor lekéstem. Mindig retúrjegyet veszek egyébként és soha nem volt problémám.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.04.29. 14:10:31

ezt elsőre nehéz elolvasni :]

Impega 2009.04.29. 14:12:51

csipke bogyo vesszo

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.04.29. 14:15:39

Ha lekésed az odautat, akkor ezzel a visszautat is lekésted??? Ennek így semmi értelme.

Mondd nekik, hogy már nem tartasz igényt az első szervényre, és vegyék úgy, hogy felhasználtad. Hivatkozz rám!

É2I 2009.04.29. 14:20:13

Trükkös kis kötsögök ezek, az beztos.

jesszumpepi (törölt) 2009.04.29. 14:23:02

G meg kapjon egy jegyet az Antarktiszra!

Kizárólag odaútra szólót.

betépett felhasználó 2009.04.29. 14:23:34

szerintem logikus dontes
ha elso cetlit idoben nem mondok vissza, 1ertelmu, hgoy komolytalan vagyok, a malev eladhatta volan a helyem utolso perces aron, de igy vartak ram,oszt uresen ment a szek. Az ilyen szivjon gazt.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.04.29. 14:24:49

posztolót már lehet csesztetni? ha az indulás időpontja rajta van a jegyen, nem kell szuperszámítógép a check-in zárásának kiszámításához
a probléma maga viszont elég furcsa, ha egyszer ki van fizetve a jegy, miért nem mindegy a malévnak, hogy valóban felülsz-e a gépre?

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.04.29. 14:27:14

@betépett felhasználó: ez igaz, ha teljesen tele van a gép, ez nem tudom malévnál mennyire jellemző

helianthus 2009.04.29. 14:27:30

Hát szívesen írnék a tapasztalataimról, ha lennének.
Így abszolút kibicként azt mondom, hogy ez f@szság.
Ha az odautat nem vette igénybe, de kifizette a társaság csak nyer, mert egy emberrel kevesebb súlyt visz, ez tuti számít üzemanyagban, megspórolták a ropi-mogyoró-üdítő-hányászacskó adagját, vagy mit adnak a gépen?? Szóval tiszta sor.
Akkor miért nem?
A gépnek nem az lenne a legjobb, ha minden jegyet megvennének, de senki nem utazna???

Piel 2009.04.29. 14:29:48

Az árképzés miatt lényeges ez: az egyutas jegyek mindig drágábbak, és lényeges a kapacitás kihasználása. Azaz a légitársaság ezzel szűri ki azokat, akik így akarnak olcsóbban egyutas jegyhez jutni, és elveszik a lehetőséget a légitársaságtól, hogy a ki nem használt helyet értékesíthesse. Szerintem érthető a dolog.

Col.Maybourne 2009.04.29. 14:30:11

A jelenseg nem Malev specifikus, minden hagyomanyos legitarsasag amelyik nem egyutas rendszerben dolgozik fenntartja maganak azt a jogot, hogy csak sorrendben lehet a szegmenseket leutazni.
Egyutas rendszeru (kulon e-ticket szam minden szegmensre) legitarsasagok ahol nem kell az odautat leutazni: Brussels Airlines, SAS es asszem a TAP, de csak europai jaratokra.

b[ALien] (törölt) 2009.04.29. 14:30:21

2,5 méternél nagyobbat még soha életemben nem repültem
Ez most érdemi volt?

Impega 2009.04.29. 14:30:42

@helianthus: Lahet azert mert az egy utas jegyek sokkal tobbe kerulnek. Ez csak tipp. Nem kell anyazni ;)

EÖ (törölt) 2009.04.29. 14:31:33

@Impega: áthozom az exites posztból, mer' látom azt már nem olvasod:
most szólt a főnököm, hogy a tegnapi nyereményed még átváltható egy Bolíviai körútra Kepes Andrással, érdemes rajta elgondolkodni, szép út lesz, főleg ha azt is elárulom, hogy Mexikóvárosi átszállással mehetsz...
NA?

anarch 2009.04.29. 14:32:34

Én rákérdeztem a checkin-es hölgynél, hogy nem-e lehetne-e, hogy mégis visszabillentsék a jegyet aktívba. A checkin-es hölgy azt mondta: De. Kattintott párat és kedves mosollyal odaadta a beszállókártyát. :)).

Ilyen is van :). Aztán lehet hogy a hölgy már nem dolgozik a Malévnél...

Col.Maybourne 2009.04.29. 14:33:09

@helianthus: Gondolom posztolo àkcios jegyet vett 100€ ertekben. Ezzel a legitarsasag a kihasznaltsagi mutatoit javitja, de nem keres rajta a fillert sem. A 'no show' nem flexibilis jegy eseteben az osszes tovabbi szegmens elvesztesevel jar, mert igy azt a legitarsasag masnak el tudja adni. Tehat igy keres a legitarsasag igazan penzt.
Sok-sok eve en is jartam igy, megtanultam a lecket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 14:33:19

"Mindenesetre egy másik légitársasággal jöttem haza másnap, mit sem sejtve,"
Ja csak így? Grat a jó keresethez... :)

"Ha nem használtam fel retúr jegyem első szakaszát, a visszautat még leutazhatom?"
Nyilván a saját szolgáltatásuk védelme érdekében van ez... de azért "kedvesek"...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.04.29. 14:35:02

@redcard: "posztolót már lehet csesztetni? ha az indulás időpontja rajta van a jegyen, nem kell szuperszámítógép a check-in zárásának kiszámításához"

Nem kell csesztetni, maga mondta, hogy ebben ő a hibás.

Van aki olvas, van aki ír.

É2I 2009.04.29. 14:36:24

@Piel:
Ez ok. De simán lehetne pótdíjazni a visszautat, hogy ne érje meg trükközni.
Akkor meg a valamiért lemaradó utas sem anyázna akkorát.

Harlequin 2009.04.29. 14:36:36

De szarul megy, hogy csak úgy eldobáljuk a repjegyeket...

staropramen 2009.04.29. 14:36:43

Sztrovacsekek!
Ünnepélyesen kijelentem, hogy Boldizsár barátunk posztjának utolsó mondata mostantól nem érvényes.Kérem a T. esküdtszéket, ne vegye figyelembe.

Impega 2009.04.29. 14:37:22

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Tenyleg nem olvastam, sok a dolgom, de ez az ajanlat most megremegtetem.

Ha esetleg lekesem az exittours-os gepet, akkor a malevval visszajohetek?

Harlequin 2009.04.29. 14:38:42

@Impega: Csak, ha az OTP-nél vezeted a folyószámládat.

EÖ (törölt) 2009.04.29. 14:39:50

@Piel: bár nem tartozik szorosan ide, de az egyik holland ismerősünk úgy jött párszor Budapestre, hogy nyújorkba vett jegyet budapesti átszállással és itt pedig lelépett, na persze nagy csomagot nem tudott hozni
és new york olyan dömpingáras volt, hogy olcsóbb volt a AMS-BUD-NYK jegy, mint az AMS-BUD
ki érti ezt?

EÖ (törölt) 2009.04.29. 14:42:54

@Impega: scepticus vagyok, bár amennyiben a ticketed az első section-ra érvényes és a checkin-nél validáltatod és a No-Show optiont cancel statusba kéred, akkor lehet hogy leOK-zzák a terminálnál a desztinációt.

Impega 2009.04.29. 14:44:43

@Harlequin: Az OTP benyelte a kartyamat mert virusos lett. A kulso ceg aki visszaadhatna a kartyamat, franciaorszagi siparadcsicsomba utazott Az Exit toursszal.

Szűcslaci 2009.04.29. 14:44:50

Késtem már le járatot, retúr jegyem volt, visszafelé semmi gond nem volt. Ez egy baromság.

staropramen 2009.04.29. 14:46:00


Egyéves Önkéntes (Sün-díjas) 2009.04.29. 14:42:54
Sztrovacsek4 nekem predesztinációm van, kezelték de nem múlott el , mit tegyek , ha látok egy terminátort?

anarch 2009.04.29. 14:47:02

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Austrian-nel simán megérte Bécsből átjönni vonattal és BP-ről menni nyaralni, aztán a visszaúton meg lelépni Bécsben... No, ez a légitársaság sincs már... (ebben a formában)

Impega 2009.04.29. 14:47:37

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Jo akkor talan egy onlájn csekinget megprobálom. Remélem a login jo. Ha nem akkor legfeljebb error fault es majd kencelizálodik az ut. Legfeljebb mekszikoban maradok kondásnak.

ProShopper 2009.04.29. 14:49:48

én pont így jártam a múlt héten. oda vissza jegyem volt 2 egymást követő hétre amszterdam - budapest // budapest - amszterdam. a keresztbe foglalás miatt így ugye olcsóbb szerdán jönni csütörtök menni (egymást követő két nap utazni) lekéstem a visszautat bp-ről, szerettem volna átrakatni a másik jegy retúr részét 1 héttel korábbra. nem lehetett, a bp reptéri malév irodában sem. ennek oka a fent említett szabály. homár posztot eddig sajna nem írtam, 2 okból sem: 1. én késtem le a gépet, saját hibámból (a posztoló is) 2. miután elolvastam az érintett szabályzati pontot sikerült felfognom is (a posztolónak nem:)) másik alkalommal azzal nem értettem egyet hogy miért kell 2009-ben 130 km/h-val közlekedni egy napsütéses, üres , szombat délutáni autópályaszakaszon... de az intézkedő biztosúr szerint ez is le van írva 'valami szabályzatban' :) és az értelmezési vitákban ez a döntő. itt meg a malév szabályai. miről beszélgetünk amúgy?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.29. 14:54:41

Mindentől függetlenül kijár a Malévnek a sün!!!
Nem hiában tart itt eredményesség tekintetében. Nekem eszembe sem jutott soha Malévvel utazni.

EÖ (törölt) 2009.04.29. 14:54:44

@Impega: El ne felejtsd a passanger statust busy-re állítatni!

@anarch: ja én is jártam külföldre dupla retúrjeggyel, az egyikkel csak odautat, a másikkal csak a visszautat használtam, így mindkettőben volt egy szombat és a két jegy olcsóbb volt, mint ez egy, amiben nem volt szombat.

@staropramen: lokális predesztináció vagy acute?
az első esetben cyclicus preccesszió a javasolt gyógymód, míg a második esetben ez ellenjavalt, és inkább a periférikus sterilizáció a célravezetőbb.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.04.29. 14:57:55

Hol a kép a poszt elejéről, amin a kedves utas dugja a check-in-es hölgyet?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 15:00:37

@atpijkamo: Csak jobb legyen mint a kék törpös...

Amúgy meg ha bevallja a postoló, hogy ő a hibás, akkor meg mé' nem szólt a Malévnak?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.29. 15:00:39

@ProShopper: A történeted azért nem ugyanaz, mint a posztban leírtak. Ugyanis Te egy héttel korábbra akartad a visszautat íratni, tehát - ha jól olvastam ki a történetedből a lényeget - az eredeti odaút előtti időpontban akartad a visszautat megvalósítani. Így azért érthetőbb a Malév hozzáállása. A posztban leírtak viszont sünt érdemlő magatartást valószínűsítenek a Malév részéről.

gyilkoshód 2009.04.29. 15:07:42

A Mátra Volánnál sosincs ilyen probléma.
Tessék velük járni London-alsóra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 15:10:42

@gyilkoshód: A Wizzair meg az Orange véjsz is egyirányú :)

helianthus 2009.04.29. 15:13:44

@Col.Maybourne: HÁHÁHÁ komám, látszik, hogy nem hazafi vagy. Magyarországon olyan, hogy a 'légitársaság mutatóit javítja, de nem keres rajta egy fillért sem" NEM LÉTEZIK.

helianthus 2009.04.29. 15:14:45

@Impega: Rendben kérlek, akkor nem anyázok. Különben is az az elvem, hogy nem kell mindjárt anyázni, ráér később is. :?

Smacika 2009.04.29. 15:18:00

Nem Dr G. szervezte a repcsit?
Amúgy az indexen hír volt a zexittúrsz ma.
G.-vel együtt.

gamegod 2009.04.29. 15:18:16

De ha az odajegyet kifizetted, meg a visszajegyet kifizetted, akkor hol veszteséges már a légitársaságnak ha az egyiket kihagyod?

gyilkoshód 2009.04.29. 15:19:20

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Itt az irány már nem is kérdéses a fent említett esetemben.
Megy oszt helló. Örülsz ha odaérsz. De ha nem; az se olyan nagy gond.

Smacika 2009.04.29. 15:21:48

Ja és az ászf tökéletesen leírja ezt a szitut, úgyhogy reklamációnak helye nincs.
A kedves posztoló is beillesztette az ide vonatkozó részt.
Egyértelmű.Ha veszel egy repjegyet akkor el kell utazz vele, hogy vissza is tudj jönni.
Mert ha nem utaztál el akkor hogy a kék égbe akarsz visszautazni?
Világos? :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 15:22:15

@gamegod: Azért mert akkor eladják még egyszer a széket, így dupla nyereség, amitől így elestek :D

@gyilkoshód: De, ha nem érsz oda és itthon ragadsz, az gáz :)

Sylba 2009.04.29. 15:22:36

Germanwings, AirBerlinnél megcsináltuk, hogy csak vissza jegyet használtuk el. Persze előtte jó tájékozodni az adott légitársaságnál, hogy működik ez, mert sztrájk, autópályalezárás stb mindig bejöhet a képbe. De!!!!!!!!!
Azt nem értem, hogy eddig, ha ismerősők közül valaki bukta a gépet, a jegykezelők, még a Wizzairnál is átrakták a jegyet. Főleg, ha késel. De mivel amit többen is irtak, hogy a Malév árképzése retúr jegyre szól, odairányba elég horror árak vannak. Sajna. :S

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.29. 15:29:08

bazdmeg, ha lekésem és megyek következővel, a visszaútra nem szállhatok fel, hiába van kifizetett jegyem?

ez egy faxság.

kíváncsi vagyok, hányan vesznek úgy repjegyet, hogy erről kapnak tájékoztatást vagy elolvassák a malév kisokost

mondjuk gépet eddig kizárólag a következők miatt késtem le:

- sztrájk
- köd, hóvihar
- kataszrófa

egyszer 86-ban a kurva nagy hóban nagyon le szerettem volna késni a budapest-moszkva járatot de sajnos nem sikerült, pedig majdnem gyalog mentem a reptérre a város másik végéből, és kettőt léptem előre, egyet hátra. de nem ment.

ja, és malév az odajegyet aranyárban adja. hülye paréjok. ha nem akarok egyáltalán visszajönni zanzibárból, miért kell lehúzni? barmok. nem csodálom, hogy döglődik.

Smacika 2009.04.29. 15:31:11

Off:
Bementem az önkormaányzathoz, hogy van a pecó előtt 2db kiszáradt korhadt gyümölcsfa.(Falun lakom).Ki szeretném vágni és ültetni másikat, szépet, élőt.
Aszongya a csaj:Oké írjak egy kérvényt, 2 héten belül megnézi a jegyző, és majd ő dönt.
Ma jött egy illatos levélke a hivataltól, hogy pengessek 2200 huf illetéket ha azt akarom, hogy foglalkozzanak az üggyel(a csaj nem szólt, hogy illetékköteles a dolog, naná akkor leszarom).
Ha nem pengetem be 8 napon belül, akkor behajtják.És most már pontleszarják ha meggondoltam magam.
Felsorolva ilyen-olyan btk,sztk,ptk,áfa,céfa,béfa.
Mondom:WTF???
Ha a korhadt fám agyonkúr valakit az is az én hibám, mert nem jeleztem, hogy saját költségen eltávolítom.
Megjegyzem az utca közterület, tehát valóban kuss ott a nevem(kivéve ha havat kell lapátolni, vagy füvet kell nyírni, mert akkor hozzám tartozik)de ettől ledobta az agyam újfent a vezérműláncot.

Tsabi 2009.04.29. 15:33:56

Eljen a masik legitarsasag. Allati korrekt dolog a malevet bactatni, hogy lekesem a gepuket, es torlik a foglalasom, DE meg se kerdezem oket, hogy "nem-e-lehetne-e". Mondom ezt ugy, hogy nem komalom a malevot, az egyetlen jo (amig volt) a DUS jaraton a frissen sutott zsemle volt. Meg regen. Mostmar zsemle sincs meg DUS jarat se. Legalabbis jo ideig nem volt, most meg mar menjen veluk akinek muszaLY.

jesszumpepi (törölt) 2009.04.29. 15:36:43

Az Exit Tousnál befizethető zanzibári akciós utazás.

Megnézhető a híres zanzibári tojásdobáló-verseny.

Felárért dr.Érdi Gábor is megdobálható.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 15:40:38

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Látod, amikor megsietne az ember akkor mindig elkésik :)

@smacika: Teljesen mindegy, úgyis te vagy a hibás büdös adócsaló ellenség :D

Col.Maybourne 2009.04.29. 15:52:27

@helianthus: HàHàHà, te meg latszik, hogy nem ertesz a legitarsasagok arkepzesehez. Nem a te hibad. De azert jo ha tudod, hogy sem az 1Ft-os, sem a 100€ jegy nem fedezi a koltsegek toredeket sem.

2009.04.29. 15:52:38

Mitol 10 oldal egy repulojegy? 40-es betuvel van nyomtatva? Az utazasi felteteleket nem kell hozza kinyomtatni, bar ha mar megtette, talan erdemes lett volna elolvasni megis.

The Good Boy 2009.04.29. 16:11:55

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):
"scepticus vagyok, bár amennyiben a ticketed az első section-ra érvényes és a checkin-nél validáltatod és a No-Show optiont cancel statusba kéred, akkor lehet hogy leOK-zzák a terminálnál a desztinációt."

Ezt azért a gyengébbek kedvéért nem lehetne ómagyar nyelven is leirni?

Úgy néz ki, megkaptam az Oceániai szigetvilágban azt a gondnoki állást azon a gyönyörű lakatlan szigeten havi 50.000. $ fizetésért. Most azt nem tudom, hogy a malévval repüljek (ha csak odautat fizetek, akkor rámegy az itthon hagyott leendő exfeleségem gatyája (akarom mondani bugyija is), ha pedig retúrjegyet vennék, és útközben kiderülne, hogy nem akarok malévval visszaszállni, akkor meg lehet, hogy kitesznek mexicovárosban a foci kupadöntő stadionjánál aközé a 100 000. látens malacbajos közé.Ha meg az exittourssal megyek, félek, hogy G. úr rábeszél, hogy 4 korsó sör, meg egy hokidöntőre szóló (a tavalyira) jegy ellenében szálljak meg Zofingenben, ahol 3 hét múlva már tutira lesz üres szoba nekem is.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.29. 16:15:26

Szervezze meg G. a "Kondás leszek Mexikóban" című kalandtúrát a Malévnek.
EZ FONTOS!!!!!!!!!!!!!!

Santos35 2009.04.29. 16:18:55

ez minden légitársaságnál így van
miért nem rögtön úgy vetted a jegyet, hogy London -> Bp
vagy miért nem vettél csak egyirányú jegyet?
Balek!

Ariadne12 2009.04.29. 16:25:30

Ez érdekes. Dupla retúrjeggyel szokásom utazni Brüsszelbe meg vissza, mert oda iszonyú drágák a jegyek (a sok bürokrata miatt, no mindegy). Ami épp olcsóbb, Malév vagy SN Brussels, egy BUD-BRU és egy egy BRU-BUD, egyiknek az odafelem, másiknak a visszafele útján használom. Eddig sosem volt gondom vele, utoljára most márciusban sem. Nem tudom, hogy nekem volt mákom mindig vagy valahogy a visszafele jegy mindig SN Brussels lett, de ezután figyelni fogom...

Ja és lécci valaki nyomja már fel őket a GVH-nál, ez ugyanis lehetne akár erőfölénnyel visszaélés is, jelesül az ászf-ben hátrányos feltételek elfogadásának kikényszerítése változat. Mert hogy ugye jogom van két darab teljesértékű retúrjegyet megvenni olyan áron, amilyenen adják, innentől fogva meg hadd döntsem már el, melyiket akarom leutazni és melyiket nem...

Ariadne12 2009.04.29. 16:26:39

@Santos35: Khm, az egyirányú jegy sokkal drágább, nem éri meg...

Ariadne12 2009.04.29. 16:28:39

Ja és Brüsszel viszonylatában két alapáras retúrjegy összesen kb. 120.000 Ft (de kevesebb is néha), viszont egy szombat nélküli egyetlen retúr 250.000 simán lenne. Nem kis különbség.

majdazteneldontom (törölt) 2009.04.29. 16:30:32

Segítek: merüljetek el a no-show fogalmába.
A repülőjegy tulajdonképpen egy szerződés a légitársaság és az utas között. Te nem jelentél meg a megfelelő időben, a megfelelő helyen, azaz mondhatni elálltál a szerződéstől, felrúgtad azt.

DrJohnson 2009.04.29. 16:33:05

Most nem tudom miért vagy meglepődve, ez teljesen normális eljárás, bármely légitársaságnál. A British Airways általános utazási feltételei is tartalmazzák:

3c1) ...We will not honour your ticket and it will no longer be valid if you do not use all the coupons in the sequence provided in the ticket.

(Nem vesszük figyelembe a jegyét és nem érvényes, ha a szelvényeket nem a jegyet található sorrendben használja fel)

Darth Revan 2009.04.29. 16:33:49

Eddig valahanyszor Malevval utaztam a gep tul volt foglalva. Mivel nem szeretek nagyon koran kimenni a repterre tobbszor voltam varolistan, bar szerencsere mindig megoldodott az utazas (paran biztos lekestek a gepet...)
Szoval ezek utan nem igazan ertem, hogy a Malev miert szivozik. Nekik csak jo, ha valaki nem utazik mert ugy is tulfoglaljak a gepet...

Dr Kangörény 2009.04.29. 16:35:54

Anyám, micsoda logikája van egyeseknek.
Azért nem lehet visszafelé felhasználni, mert így trükköznek az utasok.
Bassza meg, ha én kifizetem a jegy árát oda-vissza és nem szállok fel a gépre, azon csak nyer a malév, mi a lófaszt tudnék ezzel trükközni????

És magasról szarom le azokat, akik szerint elfogadhatóvá teszi a posztban leírt faszságot az, hogy az aszf-ben is le van írva.

Hagyjátok szó nélkül, örüljetek neki, hogy ti elolvassátok az aszf-et, és bégessetek hozzá! Birkák!

Ariadne12 2009.04.29. 16:38:51

@majdazteneldontom: De mivel ez egy polgári jogi szerződés, ezért csak és kizárólag akkor tekintheti ezt elállásnak, ha 1. legalább az ászfben benne van (benne van) és 2. nem tisztességtelen vagy más okból bibis ez a kikötés. Attól, hogy szokásosan használják más légitársaságok is, még nem biztos, hogy nem ütközik magyar jogszabályba.

Szerintem ez a második nem áll meg, simán belefér az erőfölénnyel visszaélés fogalmába. :D Lehet ki is próbálom, kanyarintok egy levélkét a GVH-nak, aztán meglátjuk. :)

tomi888 2009.04.29. 16:44:04

Általában ez azzal történik meg tényleg, aki ki akarja játszani a légitársaság árképzését. (Nehogy már oda-vissza olcsóbb, akkor inkább azt veszek...)
És ez tényleg nem újkeletű dolog. Nem értem miért van Homáron.

Önjáró Talajgyalu 2009.04.29. 16:50:49

Hát válság van ti meg itt repkedtek? Tudod az milyen környezetszennyező? És még rinyálsz is a retúrért? Hát nem máv ez! Azanyátok!

(Ajánlott irodalom: napirajz.hu/archives/2009/03/23/GYUTIFRIBE/ )

drotbeka 2009.04.29. 16:52:54

hát ez legalább olyan jó,mint ez az oldal:DDD

drotbeka.uw.hu/

zd 2009.04.29. 16:52:54

sziasztok,
nekem is volt hasonló esetem, szóltam előre a Malévnak hogy sorry de oda csak később és máshonnan tudok menni (céges ok miatt), de vissza már mennék. jöttek, hogy sajnos ASZF miatt nem lehet ilyet. erre végülis lehet indokuk, mert sok odavissza akciós jegy van, és a priceingban benne lehet hogy a egyutas business embereknek más a tarifa. (konkrétan ez a retúrjegy nem ilyen volt).
na de visszatérve, mondtam jóó, ha nem lehet nem lehet, akkor (mivel vissza mindenképp az a gép kell) kifizetném a visszaútra szóló egyirányú jegyet, nem érdekel a retúr bukás.. azt mondták nem lehet, nincs már hely!
mivan??? ott a kifizetett helyem!!! no comment..

s.p. 2009.04.29. 16:53:09

Szoktam repülni Malévval és Wizzair-rel is. Ha időben foglalom a jegyet, akkor 10-20 euroval drágább a Malév. És mégsem kell könyökölni a helyért. A fapados jegyeken sem szokott rajtalenni a kapunyitás/zárás ideje. Van egy olyan, hogy a gép indulása előtt másfél-két órával érdemes kimenni a reptérre. Az akciós jegyek vásárlásánál ott van, hogy nem lehet elcserélni, meg lemondani, meg összetépni, meg mittudomén. Tessék elolvasni az apróbetűs részt is!

hegyilany 2009.04.29. 16:54:36

@betépett felhasználó:
Szerintem is ez lehet az ok. Mostanában a Melév "üzletpolitikájának" része a túlfoglalás. Ha nem jelenik meg a kedves utas, utolsó pillanatban még föltolnak valakit a helyére. De hogy emiatt a visszaút miért nem működik, azt nem értem. Gondolom, szimpla bünti.

Más kérdés, hogy aki ilyen gyakran utazik, miért nem tudja, hogy indulás előtt mennyi idővel illik a reptérre érkezni...?

euratom 2009.04.29. 17:00:23

Figyi, ez most nem poen:

1.) itt egy link: ec.europa.eu/europedirect/write_to_us/mailbox/index_hu.htm

2.)ez csak angolul van:
ec.europa.eu/transport/passengers/air/air_en.htm

3.) De, mint EU-s allampolgar 15 munkanapon belul az altalad hasznalt hivatalos nyelven kapsz valaszt ha pl egybol a Fobiztosnak irsz, a kozlekedesi elnok helyettesenek:
ec.europa.eu/commission_barroso/tajani/index_en.htm

Hasonlo gond van a kompjegyekkel kapcsolatban (pl. P&O Ferry)is amikor pl veszel 3 fore jegyet de csak 2-en mentek kifele es 3 jottok vissza vagy forditva.

Mindez, nem a legitarsasag kijatszasa, vagy a komp-e, hanem visszaeles erofolennyel.

Mivel ez nem magyar belugy, lasd a minimalis orszagon beluli legikozlekedest :-) javaslom a fenti linkeket mert azok 100%-ban mukodnek, azaz valaszt fogsz kapni.
ez van, ez igy mukodik...

Önjáró Talajgyalu 2009.04.29. 17:02:45

Amugy szerintem ez ilyen kommunista maradványcsökevény lehet. Abból érzem csak, hogy MÁV-nál is ez van, hogy ha retúr jegyed van, akkor nem mehetsz vissza vele, ha odafele mondjuk mégis elvitt egy ismerősöd, vagy biciklivel mentél, vagy gyalog, vagy bármi.

Azt nem értem mondjuk, mi a különbség a retúr, meg a két egyútra szóló jegy között, régen legalább mintha olcsóbb lett volna a retúr 3,14%-al, de most már ez sem igaz, szerintem. Egyébként egyszer egy ismerősöm járt úgy, hogy vett retúr jegyet Szentmotorosbánya-külső és Bivalybasznád-alsó közé, odafele meg a kaller részegen aludt az ülésen ezért nem kezelte a jegyet. Visszafele meg ugyanaz a kaller emberkedni próbált vele, hogy nemérvényes, mert nincs az odaút érvényesítve, de aztán el lett igazítva a faszkalap, hogy hol a helye. Lenyűgöző, hogy egy mobiltelefonos fotónak mekkora személyiség, mentalitás és szemléletformáló ereje van.

reader613 2009.04.29. 17:10:36

dehát a posztoló által írott probléma közismert. Ha nem vagy rajta az oda gépen, akkor a malév joggal feltételezi, hogy nem utaztál oda, ergó vissza se akarsz jönni.

Én kb 15 éve érdeklődtem hasonló lehetőségről szintén a Malévnál és feketén-fehéren megmondták, hogy ez a helyzet.

reader613 2009.04.29. 17:12:00

@drotbeka: húzzál már innen a halálfa szára...

NGabor 2009.04.29. 17:15:05

Ez szerintem csak az átszállásos utakra vonatkozik, azaz Budapest-Frankfurt-London esetén, ha a budapesti indulát az utas lekési, és mondjuk elmegy a 10 perccel később induló Lufthansaval, akkor már nem veheti igénybe a Frankfurt-London útvonalat, mivel felszabadították az ülőhelyét a kapcsolódó járatokon. A visszaút az már másik utazás.

VilMarci 2009.04.29. 17:15:13

Szerintem ez nem a trükközős eset. Simán megtehetem azt, hogy egy A-B retúrjeggyel megyek, és valamikor később egy B-A szintén retúrjeggyel jövök haza. Ez két külön jegy, és még az ASZF sem tiltja, hiszen a jegyek első felét elhasználtam. De mi értelme lenne trükközni azzal, hogy nem megyek ki a jeggyel, csak vissza? Az utas csak rosszul járhat ezzel, hiszen a máshogy kijutás mindenképpen pénzbe kerül...
Egyébként szeretnék mégegyszer túlfoglalt gépet kifogni. Tavaly Amszterdamból hazafele tele volt a gép (Malév-KLM közös járat), és közölték, hogy aki bevállalja az este 8 órási gépet, az kap 200 euró kártérítést. Sajnos siettem haza (gyerkőcöt nézni ultrahangon :), ezért nem vállaltam be. Azóta sajnos nem találkoztam ilyennel :(

Alf (törölt) 2009.04.29. 17:22:55

@Piel: Ezzel most azt mondod, hogy aki kifizeti a jegyet az elveszi mástól a lehetőséget, hogy kifizesse a jegyet.

A repülőtársaságnak mindegy kellene legyen, hogy ülnek-e a gépen.

Ez kb olyan, mintha a mekiben nem ehetnéd meg a hamburgert, ha nem iszod meg a kólát, mert így szeretnék kiszűrni azokat, akik csak a menü ára miatt vesznek menüt...

Ez egy sima lehúzás, a fel nem használható visszajegyet simán eladják egyutas jegynek...

mr_x 2009.04.29. 17:23:35

En a multkor Kijevbe repultem Malev-val.
Mivel csak egy iranyba kellett jegy (onnan Londonba repultem tovabb), a jegyarus holgy azt tanacsolta, hogy olcsobb ha egy irany helyett oda-vissza veszem a jegyet, es a visszajegyet eldobom. Ekkor rakerdeztem, hogy es ha Kijevbol inditom az utat es a BUD-KBP jegyet dobom el akkor nem lesz-e meg olcsobb, de erre felvilagositott, hogy a visszaut csak odauttal egyutt ervenyes.
A Csalagut uzletszabalyzata ennel meg cifrabb, ott benne van hogy ha a visszajegyet nem hasznalod fel akkor joguk van a returjegy-egyiranyu jegy kulonbozetet utolag kiszamlazni neked (es levonni a hitelkartyarol ha azzal fizettel)

Ariadne12 2009.04.29. 17:24:31

@VilMarci: Épp ez a gond, hogy a B-A jegynek nem használtad el az első felét, mivel az A-B jegy első felét használtad helyette!

És feljebb páran már leírtuk, hogy több okból is előfordulhat, hogy igenis a két retúrral jár jobban, sőt sokkal jobban az ember. Konkrétan pl. ha a két retúrban van szombat, akkor az sokkal olcsóbb, mint sok hétközbeni sima retúr, százezres különbségek vannak. Ha muszáj hétközben jönni meg menni is, akkor nagyon nem mindegy.

Túlfoglalással mondjuk én sem találkoztam, hálistennek. De Londonban tettek már fel turista jeggyel a teljesen teli turista miatt a business utolsó helyére. :D Majdnem lekéstem ugyanis, a check-innél eleve azzal kaptam a beszállókártyát, hogy szaladjak, mert 5 (!) percem van elérni a gépig (Heathrow-n, uff). Végül sikerült, bár mögöttem már csukták az ajtót. :)

mr_x 2009.04.29. 17:25:17

Bocsanat a BUD-KBP valojaban KBP-BUD akart lenni.

Alf (törölt) 2009.04.29. 17:27:30

ha meg az árképzést akarnám kijátszani, nyilván úgy venném meg a jegyet, hogy az első út legyen oda, ahova akarom, a többi meg kit érdekel.

szóval ez nem magyarázat.

LEHÚZÁS

VilMarci 2009.04.29. 17:29:21

@mr_x: Nem. A két jegyem: A-B-A és B-A-B. Tehát mindkét jegynek az első felét használom el.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.04.29. 17:37:15

Az egesz mizeria onnan szarmazik, hogy a tarsosagok igyekeznek egymas ala csapkodni kemenyen arban. Gyakorlatban ez pl ugy csapodik le, hogy teszem azt Frankfurtbol olcsobb Londonon keresztul BA-val menni mondjuk NY-ba, mint kozvetlen Lufi jarattal - es viszont. Namost, a kedves angol uriember megveszi a jegyet Frankfurtbol, majd az elso szekciot kihagyva Londonbol indul. Indulna, mert a jegyet kozben no show miatt mar reg toroltek.

Az osszes regionalis airpassre es vilagkoruli jegyre is altalaban csak egyetlen egy kifejezett megkotes van az idotartamon kivul: az elso utat nem utazod le, buktad az egeszet.

Az "olcso" "egyiranyu jegyekrol" mar nem is beszelve. Az utasok mar annyi fajta es magnitudoju hulyeseget talaltak ki a repules torteneteben, hogy az valami frenetikus, a mai agyonszabalyozas csak valasz erre.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.04.29. 17:41:09

A masik epikus eset, amikor mondjuk a Bud-Mad jegy olcsobb Pragan keresztul, mint a retur Bud-Prg kulon vagy Prg-Mad kulon, es abbol en csak az egyiket akarnam kihasznalni (logikus okokbol). Ilyenkor szoktak az ember tokein taposni, ha "veletlenul" kimarad egy vagy ket szakasz.

janikahhh (törölt) 2009.04.29. 17:49:11

Büdös genszterség az egész légutaztatás. Lovat mindenkinek!

KopaszMercis 2009.04.29. 17:52:49

ez kibaszottul alap.. fapadosnal nem para reg legitarsasagnal viszont egyeztetni kell veluk, akkor megoldhato

Nem neztel utana rabasztal ennyi.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.29. 18:01:42

@NGabor: én aszondom, a légitársaság ne tételezze fel, hogy mi a faxot csinálok.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.29. 18:02:51

ha nézett volna a malév top geart, tudhatná, hogy az autó néha gyorsabb mint a repülllllő

elwood 2009.04.29. 18:06:37

ezt nagyonnem értem,
ha veszek egy retúrt ami olcsóbb mint az egy út, akkor rendőrrel hozatnak vissza ?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.29. 18:09:16

@elwood: ha észreveszik, hogy az odaúton nem szálltál fel a repülőre, hanem bicajozol, azonnal érted küldik a rebiszt és sün alakzat. ergo el sem utaztál.

ha mégis, mert mondjuk inkább autóztál, rábacctál a sompira, mert visszajönni repülllővel már nem ér, csak gyalog. hehehehe

Lova 2009.04.29. 18:28:21

Hetente repülök, van némi közkinccsé tehető tapasztalatom:
Ha csak a visszautat akarom kihasználni (pl körutazás) akkor fordítva veszem a jegyet, azaz nem Budapest-Párizs-Budapest, hanem Párizs-Budapest, Párizs, és a második szegmens máris első szegmens lesz. A jegy második fele meg kuka és még mindig olcsóbb, mint egy egyutas jegy.

Rendszeresen repülőknek az a legolcsóbb, ha egy hét átfedéssel utazzák le a szegmenseket.
pl:
1. jegy: 1. hét hétfő - 2. hét péntek
2. jegy: 2. hét hétfő - 3. hét péntek
és így tovább. Az első héten visszafelé meg az előbb leírt módon fordítva foglalt jeggyel kell haza jönni, míg az utolsó hét kifelé útjának második szegmense elvész.
A MALÉV mostani árképzésével kb. 4 hét után jobban megéri így utazni, még a két eldobott fél jeggyel is...

Ofélia . 2009.04.29. 18:31:47

@elwood: NEM a maradványaiddal az NTSB fog elszámolni:(((

Óccó légitársaság = végtelen kockázat!

A karbantartás minősége elérte az életveszélyességi szintet gyakorlatilag minden légitársaságnál!!!

TÚÚÚÚÚÚL olcsón utaztatnak:(((

Ofélia . 2009.04.29. 18:43:14

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: "gyalog" Legalább nem zuhan le!!

Használt nem ellenőrzött alkatrészekkel javítanak, nagykarbantartások, kimaradnak(drága), alulfizetett halálosan fáradt(állásukat féltő) technikusok barkácsolnak az olcsó hússal, a lényeg, hogy a ketyere hagyja el a földet:((

És ami a lényeg: "kifizethető kockázat" ami annyit jelent, hogy kevesebb e a ráfordítás a tisztességes munkára mint a kártérítésre az összes per után!

Na jó repülést:((((

silent76 2009.04.29. 18:54:41

Értelmesebben is írhattál volna.
Egyébként a Swissnél is így van sajnos...

Ofélia . 2009.04.29. 18:59:35

@silent76: Bocsi dühböl írtam mert kb 10 éve nem ülök repülőre de a swissben azért bíztam egy kicsit, ezek után sajnos...

Tomzone 2009.04.29. 19:03:57

Furcsanak tunhet, de minden legitarsasagnal igy van. Termeszetesen vannak olyan kategoriaju dragabb jegyek amelyeket vissza lehet valtani utazas elott, azaz nem veszik el. Ha bechekkolsz, de nem szalsz fel a gepre, akkor is jo mar a visszautra.

Hozzászóló 2009.04.29. 19:11:09

Múltkor az önbecsekkolós aftomatánál akartunk becsekkolni, amikor jöttünk vissza Londonba. Csakhogy a kiválasztható úticélok között NEM volt London?!? Volt Biharbasznádtól kezdve Újmutyurig minden, de egy picinyke, London nevű várost kihagytak a rendszerből. Ettől, meg a felszolgált kajától eltekintve szerintem korrekt a Malév.
Az író meg béna, mert mint írja, többször is lekésett már repülőt. Biztos a baccpapucsát igazgassa ilyenkor, mert belement a sün.

Szarazkoro 2009.04.29. 19:24:22

Tukkozik a BA mert nekik mindent lehet. Kocogok!!

Ofélia . 2009.04.29. 19:29:40

@Hozzászóló: Azért repülőt lekésni az már a művészi hülyeség kategóriába tartozik(mint bárhonnan elkésni) legalább is nálam:)))

Ofélia . 2009.04.29. 20:40:13

@Flashzee: Soha nem lessz egyetértés köztünk mivel soha ismétlem soha nem késtem sehonnan.

Mikor még a régmultban főnök voltam egyet nem bocsátottam meg senkinek a KÉSÉST:((

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.29. 21:09:07

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:

ezért nem vagy már főnök???

én most főnök vagyok, és a halálom a késés.

úgy fogom végezni, ahogy te.

Tsabi 2009.04.29. 21:37:36

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: En ugy vagyok vele, egy biztos, fent maradni nem fog. Abban kell bizni, hogy tervszeruen jojjon le. De persze en is csendben bekesen, almomban szeretnek meghalni, mint a nagyapam, nem ugy sikoltozva mint az utasai. :D

Vladimir Harkonnen 2009.04.29. 22:38:29

@smacika:
Legközelebb ne irkálj nekik, fogd a fűrészt, és tedd a dolgod!
Bizonyítsák be, hogy volt ott fa!

Mylady 2009.04.29. 23:05:59

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:
@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
engem nagyon utálnátok...
mostanra (hosszú évek kemény munkájával) elvesztettem minden lelkesedésemet, lojalitásomat a céggel, a főnökkel meg a munkával szemben...
gyakorlatilag minden nap elkések, 5-30 percet... főnök néha szóváteszi, de őszintén szólva leszarom
ja! egyébként a túlóráim száma folyamatosan nő...

Mylady 2009.04.29. 23:09:41

@Önjáró Talajgyalu: annyi különbség azért van a MÁV és a MALÉV között, hogy a MÁV-nál simán érvényesítheted az odaútra szóló jegyet. Kellően lendületesen odafirkantasz egy kriksz-krakszot a közepére, meg bekarikázod a dátumot és nem fog senkiben sem felmerülni, hogy azt nem a kalauz kezelte...

Mylady 2009.04.29. 23:13:20

Egyébként itt tényleg mindenki ennyit repül? Én még életemben nem ültem repülőn... jó-jó, nem kell mondani, tudom magamtól is: nem vagyok sikeres...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.30. 00:19:07

Én nem repülök minden héten, úgyhogy megyek is sünt szarni.

De legalább nem hívnak BODIZSÁR ("l" nélkül)-nak sem...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.30. 00:25:47

a keses a halalom
sosem kesek es szemelyes sertesnek veszem ha talakozo eseten valaki kesik
apamtol orokoltam
O egyszer aludt el/reggel 6-ra jart egy gyarba/ es kepes volt megkerulni a gyarat es bemaszni akeritesen, ne lassak a portan hogy kesett es belulrol ment ki blokkolni, hogy ja elfelejtettem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.30. 00:31:17

tudom hogy elcsepelt kozhely de repulni a legbiztonsagosabb, meg gyalogost is tobbet utnek el evente mint aki lexzuhan
de en egy ideje nem kedvelem, szivesebben vezetek
persze ha megyunk haza Woodival azt hiszem elkerulhetetlen lesz

tomi888 2009.04.30. 00:38:53

@Mylady: ez nagyon nagy így leírva:D

Ofélia . 2009.04.30. 07:06:34

@Mylady: Minden nap útálattal munkába menni rövid és keserves életet jelent((

Tudom, hogy ez egy vénember bölcsessége de hidd el, hogy semmi sem fontosabb egy meleg lakáson a normális ételen és egy normális társon kívül:))

Az összes többiböl csak mások gazdagodnak mivel jó pénzért az annyukkat is eladnák természetesen a te kiszolgálásod érdekében

Mylady 2009.04.30. 07:54:34

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: azért utálatról nincs szó... talán
egyszerűen míg korábban lelkes voltam, mostanra leszarom.... egyszerűen nem érdekel, mi folyik ott és hogy jól csinálunk-e valamit
amit muszáj, azt megcsinálom
ennyi
ha jobb lesz a gazdasági helyzet, lelépek
addig meg elvagyok

helianthus 2009.04.30. 08:56:22

@Col.Maybourne: Ezek szerint az összes légitársaság tulajdonképpen jótékonysági intézmény, aki saját pénzén utaztatja szegény utasokat???
Vagy miről beszélünk??? Ezt tényleg nem értem és valóban nem értek hozzá, de nekem ez nem hihető. És mi az, hogy 1 ft-os jegy??? 1 forint akarna lenni? Már olyan már végképp nincs (a 100 €-t tudom mi, bár látni még csak tv-ben láttam azt ne magyarázd el, köszi).

Col.Maybourne 2009.04.30. 11:43:51

A legitarsasag nem beloled el, aki maximum turistakent hasznalja oket evente nehany alkalommal. Neked eladhatja a jegyet (!) akar 1 Ft-ert is (a tobbi a repteri illetek, fuel surcharge, stb, amit ugyan a jeggyel egyutt fizetsz, de valojaban nem a jegyhez tartozik) ez javitja a kihasznaltsagi mutatojat.
A legitarsasag az uzleti utasokbol el meg tenylegesen, akik a flexibilis jegyeket veszik, hetente akar tobbet is. Az ilyen jegy lenyegesen dragabb, de barmikor visszavalthato, cserelheto, stb. Egy BUD-BRU viszonylaton lehet utazni 100€-ert (ebbol a jegy 1€), de 1400€-ert is. Remelem vilagosabb...

kernelpanic 2009.04.30. 14:01:58

nekem egyszer volt jegyem oda vissza Budapest-Berlin Easyjet
deaztán mivel már Németországban voltam, vonattal mentem Berlinbe
végül simán hazarepültem a repjegy második felével

mielőtt felmerülne a kérdés, hogy sikeres-e vagyok, elmondom, hogy a vonatjegy Augsburgból majdnem annyi volt mint a repjegy oda-vissza

viszont szép volt átvonatozni tavasszal a fél NDK-n, még ma is könnyek szöknek a szemembe..

Mylady 2009.04.30. 18:42:02

@kernelpanic: egyszer én is levonatoztam a Budapest-Berlin-Budapest távot... keresztül Csehszlovákián... felejthetetlen élmény...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.04.30. 21:12:04

fapadosnál nem tudsz retúrjegyet venni. képtelenség.

ezért késhetted le azt a járatot, és ezért nem a Malévet.

fapadosnál A-B, B-C, C-D stb. utakat utazol, míg Malévnál A-B-C-D-t. gondolom érthető a különbség.

Malévnál A-B-A a London-Budapest-London, míg mondjuk Wizznél A-B, B-A, tehát két teljesen külön jegy, nem pedig 1, ami retúr.

Roberto1 2009.05.01. 16:15:28

Kedves posztíró. Amelyik légitársaság nem fapados, ott mindegyiknél ez a szabály. Amennyiben nem használod fel az odautat, a visszaút is törlődik (nem raknak fel felesleges kaját a gépre, nem várnak rád, miközben valaki 14.-szerre mondja be a nevedet a hangosbemondón,...). Sírni lehet, de inkább gondolkodni kell:
1. bemegyek egy utazási irodába és a repjegy megvételekor minden lehetséges veszélyre felhívják a figyelmemet
2. megveszem ócsón a neten, de akkor meg az "ideismegideispipa" filozófiát el kéne felejteni végre, és tessék elolvasni, mielőtt mindent ész nélkül elfogadunk. Ja, hogy sok idő?! Akkor meg így jársz...

+1tipp: fel nem használt jegynél a Malév visszaadja az illetékeket, ha jól tudom, jelen pillanatban még a kerozin felárat is, ami így tuti több, mint a teljes kifizetett összeg fele...hajrá!

@crazymokus:
Te viszont tuti utazási irodában veszed a jegyet, mert látszik, hogy nem értetted meg a lényeget! :o) Majd ha legközelebb megnézed, láthatod, hogy 2féle jegyet kapsz:
BUD-BRU-BUD és BRU-BUD-BRU... és ez pont a fenti probléma miatt van így! :o)

2009.05.03. 12:06:37

Bizony, mint ahogy többen is leíták előttem, a normál, nem point-to-point légitársaságok (v. low cost v. fapados) csak az előre kibocsátott sorrendben engednek repülni. No-showup esetén a többi szegmens törölve. És csak hogy még egy példát adjak a már említett légitársaságok ÁSZF-jéhez, itt van a vonatkozó szabályozás a Finnair-től:

"3.3.2 The Ticket may not be valid and we may not honour the Ticket if the first flight coupon, or in the case of an Electronic Ticket, an electronic coupon has not been used and the passenger commences his or her journey at any Stopover or Agreed Stopping Place."

Mint ahogy olvasható, a "may" szót használták, mert magasabb kategóriájú jegyek esetén gyakorlatilag úgy és akkor repülsz, amikor akarsz, minden változtatható.

VilMarci 2009.05.03. 19:39:36

Valaki tudja, hogy miért olcsóbb a szombat éjszakát tartalmazó repülőjegy?

Piel 2009.05.04. 13:05:13

@Alf: @Piel: Ezzel most azt mondod, hogy aki kifizeti a jegyet az elveszi mástól a lehetőséget, hogy kifizesse a jegyet.

A repülőtársaságnak mindegy kellene legyen, hogy ülnek-e a gépen.

Alf! Ennek semmit köze az utashoz, meg hogy igazságos e, hogy a légitársaság elvárja, hogy ha az utas kifizeti a jegyet, akkor fenn is üljön a gépen. Ez üzletpolitika, és mint mondtam, a kapacitás kihasználásával van összefüggésben. Neki az a lényeg, hogy a gép tele legyen fizetős utasokkal, és nem az, hogy üres legyen, bár fizettek a jegyért. A jegyek árát ugyanis a kapacitás kihasználtságának függvényében állapítja meg egy légitársaság, ezért térnek el egy adott járaton belül a jegyárak nagyon jelentősen. Ja, és még egy fontos info: a jegyen belül csak az első útra való kupon felhasználására vonatkozik ez a szabály! Azaz egy LON-BUD-LON esetében, ha a LON-BUD-ot lerepülted, akkor a második kupont kikukázhatod, de még az is megeshet, hogy az illetéket és a kerozinpótdíjat visszaigényled!
süti beállítások módosítása