Jó reggelt, dagadó pártkasszát mindenkinek! Csak emlékeztetnénk a kevésbé tájékozott fogyasztókat, hogy mától - közgazdaságilag természetesen semmivel sem alátámasztható módon - átlagosan 30 százalékkal nőnek a parkolási díjak a fővárosban. Előző mondatunk persze populista hangulatkeltés, hiszen a dolgonak pontos közgazdasági oka van: legfeljebb egy év múlva választások lesznek.
A legdrágább zónákban, például a Várban, egy kétórás várakozáshoz 1160 forintnyi aprót kell előbányászni, a parkolási díjat sosem fizető fővásosi képviselők nagyobb dicsőségére. A legalacsonyabb tarifa 115-ről 145 forintra ugrik és egy rakás új terület válik fizetőssé. Egy vigasztalhat mindenkit: a legbecsületesebb parkolási cégek 30 százalékkal jobb Ferrarikat és Lamborghiniket lízingelhetnek ezentúl.
AronH 2009.06.02. 00:14:14
mercsi 2009.06.02. 00:31:08
mercsi 2009.06.02. 00:33:37
Tsabi 2009.06.02. 00:38:40
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.02. 00:40:28
en elarulom
mert azik penzebol veszik akik meg akarnak allni, parkolni stb
ilyen zrt meg kft meg nem tudom mi
namost itt kentuckyban az ut mellett vannak orak es az allam altal dolgoztatott emberek mukodtetik es minden az allamnak folyik be
semmi zrt-nek nem tilos meg ilyennel foglalkozni, csak ehhez meg kell cvenni egy teruletet es ott garazst epiteni vagy csak felcsikozni
ha megvette az ove a parkolo lets go
de nalatok az onkormanyzat tulajdonaban levo uttestet kiadjak zrt-nek berbe
azok meg lenyuljak a hasznot
es nem katyuznak
ez idiotizmus
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.06.02. 00:43:18
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.02. 00:43:31
a repteren itt is
orzott takaritott parkolo
szerintem meg a repteri illetekbol is koltenek ra
ertsd meg hihetetlen hivba volt a parkolast kiadni magancegnek
ahogy a szrt-t is az lenne
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.06.02. 00:45:39
nem tud vki egyet olcsón?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.02. 00:48:06
a vilag legnagyobb uzlete
ne remenykedj nem jutsz hozza
itt az ut felteszek 3-4 orat felveszek nehany fogalmatlant es a tuti bevetel 30 szazaleket befizetem a tanacsnak
tudom orkomanyzat
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.02. 00:50:02
semmit
meg venni se lehet az utcat az ott van
semmi beruhazas
ah haggyuk is
az allam rossz tulajdonos
hahahaha
Gipsz Jakab jo\hehehe
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.06.02. 00:52:00
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.06.02. 00:53:05
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.02. 06:15:01
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.06.02. 07:11:50
Mondjuk már reggel van...
Hagyó hagyjad!!!!
Megdobbent 2009.06.02. 07:17:15
kiskár 2009.06.02. 07:17:43
Na, így sikerült adni a kultúrának is!
Gratulálok!
É2I 2009.06.02. 07:52:52
Én is csak halkan jegyezném meg, hogy az átlagkereset nem annyi, mint dajcslandban.;)
Tudom, demagógia, meg hogy ezek a ferraris cégek nem is olyanok, meg különbenis.
Isaura 2009.06.02. 08:02:15
.lll. 2009.06.02. 08:06:15
.lll. 2009.06.02. 08:11:30
EÖ (törölt) 2009.06.02. 08:18:42
azaz 100% fejlődés - 0% korrupció!!!
nemhogy örülnétek, hogy gyarapodik a zország!
muhahahaha
aardwark 2009.06.02. 08:23:27
hát erre most mit? igaz nincs autóm és nem is tervezek de azért ez kimeríti az erő qrva anyázás lehetőségét, asszem hagyma fejtette ki jól a dolgot és csak az alábbi kis olvasni valót ajánlanám:
T. Köcsög magyar választópolgár!
Úgy érzem, hogy az elmúlt napokban nyilvánosságra került adatokkal
kapcsolatban, egy-két kérdés tisztázásra szorul. Az sejlik, hogy 17 évvel
a rendszerváltás után, még mindig nem vagy tisztában a demokrácia
játékszabályaival!
Igen, 299 Ft-ért ebédelek, és 18 millió a benzinpénzem.
És?
Egyrészt faszközöd van hozzá, másrészt meg ez nekem (legálisan) jár.
Hallom a rikácsolásod a társadalmi igazságosságról, meg az elosztásról,
meg a sok bugyuta, idealista blablád, hogy nekem miért igen, neked meg
miért nem.
Azé' bazmeg, mert Te egy fingszita kis pöcs vagy, én meg az elit.
Azé' bazmeg, mert én hozom a törvényeket! Magamnak. És ha megszopod, -
mert én úgy gondolom, hogy meg kell, hogy szopd - akkor így jártál. Majd
négy év múlva szavazol, anyádra.
Mit cincogsz? Visszahívás? Te kis fasz! Hát azt a telibabaszott alkotmányt
is én írtam, gondolod, hogy megtettem neked azt a szívességet, hogy
beleírtam, hogy visszahívhass?
Négy év, kis köcsög! Négy év. Ez a rendszer a négyéves diktatúrák
sorozata. Buktam már meg az elmúlt tizenöt évben, egyszer is? Tessék?
Láttál Te már időközi választást, ebben a kurva országban? Nem figyelsz,
kis fasz!
Tényleg, kire szavaztál tavasszal? A komcsikra, vagy a Fideszre? Tudod
miért kérdezem?
Mert még azt sem vetted észre, hogy ez is kurvára mindegy. Én bazmeg, ha
megyek szavazni, beviszem a fülkébe a kutyám, rászaratom a szavazólapra és
azt adom be. Mert mindegy, hogy ki mellé húzod az ikszet, érvényes-e a
szavazatod vagy sem. Mindenképpen rám szavazol. Mert egyedül belőlem
választhatsz. Én egy vagyok. Az elit. A Z E L I T!
Szociáldemokrata, liberális, szocialista, meg konzervatív. Ezt a szart is
meg lehet veled etetni? Öcsém, hogy Te mekkora fasz vagy! Szerinted a
büfében van jobbos és balos szendvics? Ugyanazt a kenyeret zabáljuk,
ugyanazt a tehenet fejjük, csak a székházra teszünk ki más-más logót, hogy
tudjad, éppen melyikünk szónokol, napirend előtt.
A világ nem vízszintesen van felosztva, jobb és baloldalra, hanem
függőlegesen, fentre és lentre. Ja, a fent én vagyok, a lent meg Te, Te
kis paraszt. "A törvény szerződés, gazdagok és szegények között." - azt
hitted vicc, mi?
Még pofáztol, hogy elkúrtuk, elkúrták az országot? És gondolod, hogy nem
szarok bele vastagon? Engem addig érdekel a szaros hazád működőképessége,
amíg az képes kitermelni a benzinpénzem, meg az illetményem. Az meg
egyelőre nincs veszélyben. Zsé van, főnök és kontroll nincs. Ergo, szarunk
bele!
Tudom, neked ez most nagyon nem tetszik. Há' nyazsgem! Vagy tudod mit?
Menj le tüntetni! Azt nem szarjuk le, gondolod? Menj le és rázd a nyálad a
Kossuth téren.
Visszatérve a benzinpénzemre, kurvára utálom ha a zsebembe turkálnak. Igen,
öt milliárdot basztunk el, majd' négyszázan. A vizitdíj meg 10 millió
emberen hoz vagy másfél milliárdot. Igen bazmeg, spórolni kell! Gondoltad,
hogy majd én kuporgatok? Ne kezdj el rinyálni, hogy a nyomorult nejeddel,
és a két kibaszott kölyköddel éltek 120 nettóból! Unalmas. Közölöm veled,
hogy kurvára beleszarok. A két szaros gyereked is csak annyira érdekel,
hogy ne dögöljön éhen. Hogy legyen majd, akivel tíz év múlva is magamra
tudok szavaztatni. Egyébként meg mit ugatsz? Nem tetszik a proliélet?
Neked is áll a zászló, lehetsz Te is politikus! Ha nem, akkor meg kuss! Te
választottad, szavad nem lehet.
Négyszázan. Igen, ennyien vagyok. Emlékszel még, hogy ezt a kampányt is
(mint mindegyiket) úgy kezdtük, hogy most aztán kisebb parlament lesz?
Lett? Na látod! Hogy a saját munkahelyemen csináljak létszámleépítést?
Kekeke.
Miért, szerinted mi a faszt kezdenék a Laci fiammal, ha nem tudnám betolni
képviselőnek? Legyen prolimunkásköcsög, mint Te? Viccelsz, ugye?
Szóval, Kedves Köcsögmagyarválasztópolgár!
Sajnálom, hogy ilyen módon és ilyen stílusban kellett tudomásodra hoznom,
amire magadtól is rájöhettél volna. Mivel nem csak birka, hanem barom is
vagy, erre a megoldásra miattad kényszerültem. Nem akartalak megbántani,
és az önérzeted sem akartam agyonbaszni, de minekután Te akkora pöcs vagy,
hogy képtelen voltál a tények segítségével a valóságos helyzeted
meghatározni liberális demokráciánkban, így ez a levél nem más, mint a Te
nyelvedre lefordított helyzetelemzés. Most, hogy tudod már, hogy hová
sorold magad, szeretnélek megkérni, hogy a fentiek figyelembevételével a
pofádat evésre használd, és most húzzál vissza dolgozni, köcsög!
2009 Budapest, Európa
Tisztelettel:
A politikai elit.
Isaura 2009.06.02. 08:26:13
EnZsolt 2009.06.02. 08:31:54
Énbagoly 2009.06.02. 08:37:27
Lassan tényleg luxus az autó. Számold össze a költségeket.
.lll. 2009.06.02. 08:46:43
mára a munkahelyem környékét még david copperfield se tudná megközelíteni autóval
É2I 2009.06.02. 08:54:06
Jaja, napi 3-400 km-t.
(Majd megkérdezlek egy hét múlva, hogy akkor is ez-e a véleményed ;)
Fairy Girl 2009.06.02. 08:54:32
Énbagoly 2009.06.02. 09:03:13
Ilyenkor nem bánom, hogy nincs jogsim. Bár, ha messzebbre kell utazni, néha jó lenne.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 09:16:49
Berlin belvárosában meg 1 euró a parkolás. és nem 120ezer Ft a nettó átlagfizetés...
a poszt amúgy tökéletes
aGerald 2009.06.02. 09:18:38
Exchange_student (törölt) 2009.06.02. 09:19:15
legközelebb majd az jön, hogy de , jó, hogy csak pl. 20 éves vagyok mert a 60 éveseket kivégzik a főtéren..
ez a fajta hozzállás ámulatra méltó,
tisztelettel adózok előttetek...
Navarone 2009.06.02. 09:19:19
Navarone 2009.06.02. 09:20:45
anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.06.02. 09:20:45
Off, de:
Pártunk és kormányuk az Uniós jogharmonizációra hivatkozva tanulmányozza a lehetőségét annak, hogy az ivóvíz, és a levegő is legkésőbb 2013-ig jövedéki termék legyen.
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.02. 09:21:26
Tsabi 2009.06.02. 09:22:10
Preis · http://www.glasso.hu 2009.06.02. 09:22:16
Ilyet! Eddig is rühelltem a parkolási cégeket, de ezentúl...semmit nem kapsz egy fizetett "szolgáltatásért". Vicces....
Énbagoly 2009.06.02. 09:22:18
AvgDvl 2009.06.02. 09:22:28
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.02. 09:22:31
12341234 2009.06.02. 09:22:36
.lll. 2009.06.02. 09:26:01
érthető az indult
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.06.02. 09:26:46
A 13 kerületben 130Ft/óráról 360Ft/órára emelkedett a parkolás költség!!!!! Először nem hittem a szememnek!!!!
10e Ft-os kártyákat lehet venni. Ez ~3 napra elég, napi 8 órás munkaidővel számolva ~60e Ft/hó a parkolális költség. Normálisak ezek?????
Ha van esze a parkolási cégeknek, akkor a haditechnikával védik az irodáikat, mert az a néhány fős slepp nemigen fog tudni védekeznim ha párszáz ember kapával kaszával leszedi mindet....
Walter Melone (törölt) 2009.06.02. 09:30:26
Ja, hogy egy darabot sem építettek?
Sztem mindenki varrasson magának ponyvát, vagy vegye le a rendszámot!
Egyébként még mindig:
PÚRHABOT AZ AUTOMATÁKBA!!!
avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.06.02. 09:32:18
Köszönnyük, gennyládák!
fingerbangs 2009.06.02. 09:32:44
amig mindent lenyelunk nem fog valtozni semmi
TILTAKOZZ! NE MENJ EL SZAVAZNI
Kolo 2009.06.02. 09:33:56
viszont ezt találtam:
http://www.obuda.hu/hir/573/
http://www.obuda.hu/levelezes/099_parkolas_2009_0511.pdf
és végül
http://www.obuda.hu/levelezes/100_parkolas_2009_0512.pdf
Na, akkor most mi van?
kyanzes (törölt) 2009.06.02. 09:35:06
Navarone 2009.06.02. 09:35:14
Navarone 2009.06.02. 09:36:21
Ezt akarjátok?
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 09:39:56
a Maon élő felnőtt emberek tudják, ez azért van, hogy még több pénz jusson a pártkasszákba és magánzsebekbe.
Dulifuliokoska 2009.06.02. 09:41:08
Tegnap a rádióban a buszjegyek árának növekedésével hozták összefüggésbe a parkolási díjak emelését. Oké.
Engem a parkolás nem érint, a családunkban egy autó van, amit a párom használ, én gyalog járok/BKV.
Viszont felháborító az is, hogy ha csak a szüleimhez kell kiszaladnom Budaörsre, az is 1800 forintomba kerül. (Ja, ugyebár nem taxiról beszélek.)
Amikor a redves BKV után tisztálkodom, minden esetben felmerül bennem a másik autó megvásárlásának gondolata...amit el is felejtek gyorsan, ha arra gondolok hogy autó-tulajdonosként ki és mennyit lop ki a zsebemből...Van itt cseber és egy veder.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 09:41:16
te idióta...
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.02. 09:46:51
honphibu 2009.06.02. 09:47:29
Legrosszabb esetben a szerzői jogvédő valamilyen ürüggyel kötelező jelleggel felhologrammatricázhatná őket, monnyuk.
Továbbá javaslom a kerekestáskákkal közlekedő nyugdíjasok fizetéskötelezettségének bevezetését.
Lalikiraly 2009.06.02. 09:48:47
Mocoria 2009.06.02. 09:49:14
Nem, nem azt akarom, hogy ne legyen parkolási díj. Már így is vadászni kell egy nyomorult helyre, ha megmozdulunk a kocsival, és haza akarunk menni. De ne egy magáncég nyúlja le, semmi szolgáltatásért! És tényleg: hol vannak a P+R parkolók?! Ami volt, azt is beépítették (bevásárlóközpont, rendőrpalota, stb.) A BKV-nak meg csak az hiányzik, hogy MINDENKI szálljon át autóról tömegközlekedésre... Már most is tömegnyomor van.
Aztán hogy a kerületi önkormányzatoknál jó helye lenne-e a parkolási bevételeknek, megint más kérdés. Én is olyan belvárosi kerületben lakom, ahol már "rabosították" a polgármestert...
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.02. 09:50:05
Eddig azon panaszkodtatok ti autósok, hogy a BKV túl drága, autóval mindenhova olcsóbb eljutni. Hát nesztek, megkaptátok :) (szvsz eddig is kurvadrága volt az autózás a BKV-hoz képest, ez csak a ti demagóg hülyeségetek volt hogy a BKV-t jegyár alapján vettétek, az autót pedig parkolás, kötelező biztosítás, szervíz és minden egyéb költség nélkül kizárólag liter/kilométer alapján számoltátok, így kijött olyan extrém adat hogy BKV havi 40 ropi, autó meg 10, holott pont fordítva van a valóságban...)
hgizmo · http://www.flickr.com/photos/hgizmo/ 2009.06.02. 09:52:07
avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.06.02. 09:52:57
Amúgy jó példa, hogy a Belváros fideszes vezetése azonnal kirúgta a parkolócéget, amint kiderült a ferrari!
A közgyűlésnek meg a demszkájhagyottagyúhagyó bandának kicsit több köze van akár a bevételek újraelosztásához, akár a bkv állapotához, akár ahhoz, hogy hagyják elfolyni a beszedett pénzeket, vagy nem?
Ott pedig bezony masszívan kommunista többség van, lásd a költségvetés megszavazását. Benyomtak egy igazi vén vastagnyakú kommunista vén szatyrot, csak így tudták elfogadtatni!
star77 2009.06.02. 09:54:02
És Németországban van igen kiváló minőségű,összetett és jól működő autópályarendszer,a személyautóknak ingyen.
ilyenkor mi van?
Navarone 2009.06.02. 09:55:56
Az autó a legdrágább közlekedési eszköz, ezek után nevetséges az, ahogy egyesek a párszáz forintos parkolási díjon sírnak...
Összesen kétszer mentem dolgozni autóval, de soha többet. A XVII. kerületből az V. kerületbe eljutni nem gyorsabb autóval, mint BKV-val, és inkább az élet-halál harcra hasonlít, mint kényelmes autózásra. Parkolóhelyet találni pedig lutri, el is késtem miatta. BKV-val bent vagyok kevesebb, mint 50 perc alatt, és kényelmesen utazok a buszon és metrón, közben tudok olvasni, tanulni, lazítani, és havi kilencezerből megvan az utazásom, nem kell több tízezret költeni rá.
star77 2009.06.02. 09:58:45
Phrascarica 2009.06.02. 10:00:24
londoner 2009.06.02. 10:00:24
Navarone 2009.06.02. 10:01:35
V.kerület és XVII. kerület. Teccik tudni, merre van?
Navarone 2009.06.02. 10:02:43
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 10:03:00
azt ugye már sosem tudjuk meg, mi lett volna, ha nem derül ki...????
de.
benyomták a III/II-est, skandallum. sokkal jobb lenne költségvetés nélkül menni, az olyan polgári.
meg fogja kapni a jobboldal a fővárost jövőre, nem várok tőlük (sem) semmit.
sanyix 2009.06.02. 10:03:07
Phrascarica 2009.06.02. 10:03:39
Mégis hová a faszba építenek P+R-t, ja ahol nem tudsz átszállni csak egy fél óránként közlekedő büdös buszra?
fingerbangs 2009.06.02. 10:03:52
halal a jelenlegi politikai elitre!
bolhaplaza.hu 2009.06.02. 10:04:42
Megint a külföld a példa,de a fizetéseinket is hasonlítsd már össze baszkikám!
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 10:04:48
autóval ugyanez fél óra lett volna, és 700 Ft amortizációval.
privát történeteket tekintve most tömegközi-autó: 1:1... :-DDD
lifelike 2009.06.02. 10:05:05
Phrascarica 2009.06.02. 10:07:00
Esetleg levenni a rendszámot az sem több mint egy perc.
Én így parkolok már 1 éve. Jön a paraszt parkolóőr nézelődik, telefonálgat, aztán megy tovább. Naponta 1600 Ft spórolás :DDD, mindjárt jobb a nap többi része is.
Netuddki. 2009.06.02. 10:08:21
Na jó, de az USA-ban amíg eljutottak idáig előtte még kiirtották az indiánokat, volt egy polgárháború, felszabadították a rabszolgákat, megnyerték a világháborút és azóta az egész Föld nekik dolgozik.
Hja ilyen egzisztenciával könnyű...
bolhaplaza.hu 2009.06.02. 10:08:30
Phrascarica 2009.06.02. 10:08:35
Navarone 2009.06.02. 10:09:09
bolhaplaza.hu 2009.06.02. 10:10:01
.lll. 2009.06.02. 10:10:13
nyertél három tányér busafejlevest
jó étvágyat!
mi lenne ha a 4-es metró alagútja mélygarázs lenne?
na?
Navarone 2009.06.02. 10:10:35
avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.06.02. 10:10:42
No meg, "ha az a volna ott nem volna"...
Ezzel szöges ellentétben állnak az ingatlanpanamák miatt rabosított szadeszes és maszopos polgármesterek, vagy a messziről bűzlő 11. kerületi rio és zp körüli dolgok, nem?
De fura, ez utóbbiak mind kormánypártiak...
Dulifuliokoska 2009.06.02. 10:10:43
Bár ha azt nézzük, én speciel senkire sem tudok szavazni, nem hogy jó szívvel nem, de sehogy. Majd meglátjuk, de már készítem a hányószacsit a jövő heti melldöngetésékhez.
astbury 2009.06.02. 10:10:58
ssolymarka 2009.06.02. 10:11:17
hivatal.blog.hu/2009/05/14/pederke_interju_csipak_ferrari_peter_vallalkozoval
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.02. 10:11:19
És 700 Ft-ból nem tudom honnan hova mentél és mennyi időt töltöttél ott, de ha én munkába autóval járnék, csak parkolásra elköltenék napi 2000 Ft-ot (ez emelés előtti ár) de ha túlórázom, könnyen lehet az 2500 is. Szorozd már be 20-szal... És akkor még nem tankoltam, nem fizettem kötelezőt, nem vittem olajcserére az autót, nem cseréltem téli/nyári gumit, stb...
Okés, értem én az autósokat hogy érveket próbálnak felhozni az autó mellett, de könyörgöm, az ne az ár legyen!
Netuddki. 2009.06.02. 10:11:33
Elárulok valamit. Statisztikailag exponenciális emelkedik a valószínűsége, hogy a közteresek elszállítják a kocsidat. Aztán kamatostul fizetheted amit idáig nem. Nem kívánom Neked, de szóltam. :)
smokedoc 2009.06.02. 10:13:07
ezért A nyugdíjasnak a B autós fizetne egy reális havi (jog)díjat
Ennek a vége:
minden parkoló tele lenne, de senkinek sem kell fizetni.
Akkor összeomlana a rendszerük, mert nem tudná eltartani önmagát!
(Mondjuk ugyis roskad a csalásoktól és a korrupciótól)
valaki csinálja már meg akinek van még tőkéje :)
Phrascarica 2009.06.02. 10:14:21
Doubledeceker 2009.06.02. 10:14:51
Nekem is folyamatos dillema ez az autó vs BKV.
De úgy van, hogy autót mindeképpen tartanék, mert sokat járok vidékre. Ha pedig van autóm, akkor amellé már nem szívesen veszek bérletet 9000 Ft-ért.
Szóval, ha azt mondom, hogy van kocsim, amivel a mnkába járás amortizációval együtt kijön havi 6000 Ft-ból, akkor már nem éri meg a BKV.
Pláne mivel igyis ugyis kell kocsi, sok minden egyéb tevékenységhez is.
Szóval nem egyszerű ez.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.02. 10:16:01
Igazad van. Közgazdaságilag alátámasztva lényegesen nagyobb emelés volna indokolt...
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.02. 10:16:26
Rendben. Tegyük fel hogy holnaptól megszűnik a BKV. Ha a körúton jársz - feltételezem autóval - akkor a dugóban ácsorogva gondolom van időd megszámolni, hogy a melletted elsuhanó Combino villamoson kb hányan vannak. Segítek, 353 személyes ez a típus, és csúcsidőben tele van miközben kb másfél percenként közlekedik. Képzeld csak el mi történik ha ezek az emberek mind autóba ülnek, másfél percenként kb 250-300 autó. Hol férne el ennyi szerinted?
És akkor még a váci út alól nem kapartuk ki a metrón utazó kb 400 embert. Tömegközlekedés nélkül megbénulna a város, az autósok érdeke is hogy működjön.
Netuddki. 2009.06.02. 10:17:05
Megmondták, hogy a Ferrári csak befektetés volt és jelentős haszonnal adtak túl rajta. De Rogánnak úgy kellett ez a hírverés, mint egy falat kenyér. De mint tudjuk amikor nyilatkozott mozgott a szája Tódi barátunknak.
Az persze más kérdés, hogy az önkormányzatnak kellene üzemeltetnie ezt az aranytojást tojó tyúkot.
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.06.02. 10:17:42
londoner 2009.06.02. 10:18:07
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.06.02. 10:19:07
MP 2009.06.02. 10:19:17
Phrascarica 2009.06.02. 10:19:19
Netuddki. 2009.06.02. 10:19:51
janó01 2009.06.02. 10:19:55
Phrascarica 2009.06.02. 10:22:46
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 10:23:50
a másik. olyan a munkám, hogy nem tudom, mikor kell autóba vágni magam, és elszaladni valahova. tehát kocsival járok. akkor minek vennék bérletet mellé?
a harmadik: ezer ember leírta már ezerszer. ha kocsival megyek, akkor saját magamat szagolom, télen fűtök, nyáron hűtök és kényelmesen utazom. ugyanez bkv-n egy hányás.
smokedoc 2009.06.02. 10:27:58
szlovákoknál is ingyenes.
"Eltörölték a parkolási díjat a hatóságok az egész ország területén, Szlovákiában. A HavariaPress úgy tudja, hogy a szomszéd államban két alkotmánybírósági döntés és egy törvénymódosítás alapján múlt év végétől tilos parkolási díjat szedni a városok közterületein."
ENGEDETLENSÉGI MOZGALMAT!!!!
Frucsasz 2009.06.02. 10:29:01
Hát akkor most megtanuljátok, hogy a kocsi nem a városba, különösképp a belvárosba való. Vagy fizettek. Kiváncsi vagyok, hol van az ingerküszöb, ahonnan már eljut az infó a fejekbe. Ha van egyáltalán, de attól tartok, itt, kicsiny hazánkban egész egyszerűen nincs semmiféle küszöb vagy határ.
avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.06.02. 10:30:48
Többiek! Ha valaki valahol a városban lát egy teherautót, ami ugye tuti egy szegíny tsóró evás kisvállalkozójé, tecsós zaccsivan letakart rendszámmal és kamerával a szélvédő mögött, tegye a következőt:
- szedje le a zacsit a rendszámról
- álljon a kamera elé, kedvesen mosolyogva és széles mozdulattal alkalmazzon nemzetközi jelzést a kedves tulajdonos részére, feltartott középső ujjával
- aztán szóljon a legközelebbi parkolóőrnek.
Mert megérdemli.
záporjózsi 2009.06.02. 10:31:40
Elvileg van valami közlekedésfejlesztési alap. Na arra kellene odafigyelni meg minden fillérrel elszámoltatni. Vegyenek a parkolási bevételekből új buszokat, építsenek parkolóházakat és egy fillért ne tegyenek zsebre.
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.02. 10:31:52
Egyébként tényleg nagy szerencséd lehet, mert nekem akkor is drágább lenne az autó ha csak 50 Ft lenne a parkolás mindenhol. 8*50=400, 20*400=8000...
A kosz-bűz-csövesek pedig létező jelenség, de korántsem olyan gyakorisággal amilyennek a BKV Figyelő blog alapján tűnhet. Főleg nem a belvárosban (lepukkant, gettós külvárosi panelrengeteg körül tekergő buszjárat esetleg lehet ilyen, de arra nem mennék BKV-val én sem, itt most belvárosról van szó)
avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.06.02. 10:32:57
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 10:33:17
na, ezt kifejthetnéd egy rövid esszében...
lifelike 2009.06.02. 10:34:19
így az eu mellénk áll és nyomást fog gyakorolni a politikusokra, a kormányra, a következő választáson ugyanígy kell tenni, és a politikai káoszból kinőhet egy valódi demokratikus nemzeti kormány (a mostani lobbyirányított korrupt szarevő politikusok helyett, akiket le kell csukni)
Phrascarica 2009.06.02. 10:34:26
Na akkor próbáld ki Csepel (XXI) Puli sétány és Mondjuk Újpesten a Megyeri hídtól 1 Km-re lévő lakótelepet. Na az hétköznap szerencsés esetben 100 perc, nem szerencsés esetben pedig 190-220 perc (mivel a 104-es busz van hogy csak óránként 1X indul). És akkor még nem is mondtam a XVIII ker-IV.ker-t.
Na ugyenez autóval 35-60perc. Úgyhogy a baromságot ne itt nyomjad...
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.02. 10:34:35
hát normális az basszameg, hogy peremkerületből kocsival max 15 perc alatt bent vagyok a városban reggel, ugyanez egy óra busszal, átszállással jó esetben?
és az normális, hogyha dugó van, én kényelmesen ülök az autómban a bevezető úton, és gyök kettővel "száguldva" is százszor lehagyom még így is azt a kibacott, szintén dugóban vánszorgó, az emberektől kidudorodó békávé buszt ugyanabban a dugóban?
akkor miért is menjek békávéval, ha ugyanott vánszorgunk?
ha erre majd lesz megoldás, már a nagyfalu határából is békávézok. addig nem. kész.
ha annak csak a tizedét forgatták volna vissza közlekedésre, parkolásra amit eddig beszedtek, már régen lehetne itt normálisan közlekedni.
nem, a pént nem lopta el senki, szily rosszul tudja, ez csak urban legend
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 10:34:50
meg úgy általában pl. azzal, hogy felszállnak és megállnak az ajtóban.
meg úgy az összes platformmal szinte, ahol Maon emberek közé kell menni....
záporjózsi 2009.06.02. 10:35:28
Picsasereghajtó 2009.06.02. 10:36:26
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.02. 10:37:04
Azért, mert a barom sok autó a belvárosban a város működését lehetetleníti el, és ez egyszerűen sokba kerül így (elvesztegetett munkaidő, egészségügyi kiadások, elmaradó turisztikai bevétel stb.), mint
A parkolási díj egyfajta keresletszabályozó eszköz - nem a legjobb, főleg egymagában nem, főleg ha a befolyó összeg egy komoly része elpárolog, de úgy-ahogy azért működik.
@Legelő Őse:
Abban tévedsz, hogy én nem értem ezt. A parkolási díjakból a tömegközlekedést és a közterületek, utak karbantartását kellene keresztfinanszírozni. Az nem jó, ha a nagy részét lenyúlják. De
- ettől még van keresletszabályozó hatása
- az is hülyeség, amit a Homár állít, hogy a 100%-a lesz lenyúlva.
Phrascarica 2009.06.02. 10:37:19
záporjózsi 2009.06.02. 10:37:34
fingerbangs 2009.06.02. 10:40:01
"Habár fölül a gálya, S alúl a víznek árja, Azért a víz az úr!"
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 10:40:36
a sztrádáknak, meg a Kőröshegyi völgyhídnak is csak a 15-20%-át nyúlják le, te igen okos-tojás...
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.02. 10:40:42
Az autósok meg rákanyarodnak a villamossínre holott látják, hogy már nem férnek át a következő zöldig, és beragadnak a villamos elé a Nyugati felüljáró alatt. A tirpákság nem függvénye annak hogy mivel jár az ember :)
"meg úgy az összes platformmal szinte, ahol Maon emberek közé kell menni.... "
Akkor szerintem a városi élet nem neked való, nem gondolkodtál még azon, hogy leköltött egy tanyára? :)
@záporjózsi: Ezt nem tudtam, akkor így méginkább érvényes a dolog.
@phrascarica: "Na akkor próbáld ki Csepel (XXI) Puli sétány és Mondjuk Újpesten a Megyeri hídtól 1 Km-re lévő lakótelepet."
Ez egy szélsőséges eset. Egyébként aki ezt a távot teszi meg napi szinten, azt nem is érinti a belvárosi parkolási helyzet, és nincs is köze a belvárosi dugó kialakulásához, mert körbemegy az M0-n. Már ha nem olyan paraszt, hogy csakazértis bejön a belvárosba füstölögni egy kicsit.
avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.06.02. 10:40:45
Dulifuliokoska 2009.06.02. 10:41:14
záporjózsi 2009.06.02. 10:42:51
fingerbangs 2009.06.02. 10:45:01
van alternatíva: www.lehetmas.hu/
Phrascarica 2009.06.02. 10:45:51
Tipikus hozzáállás én biciklivel/BKVval járok más se pöffeszkedjen a légkondis autójában 76 fokban és -20 ban is nehogymá' ingújban vezessen "DÖGÖLJÖN MEG A SZOMSZÉD TEHENE"
záporjózsi 2009.06.02. 10:46:11
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.02. 10:46:16
Nem értek egyet, mert valami attól még lehet hasznos, hogy nem tökéletes. (Nem, a mai állapot nem elfogadható).
De ez most mindegy, ez inkább a morális tartalom. Itt volt egy állítás, hogy közgazdaságilag hülyeség emelni a díjakakat. Én meg leírtam, hogy közgazdaságilag nem hülyeség.
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.06.02. 10:47:04
Phrascarica 2009.06.02. 10:48:24
Maczi 2009.06.02. 10:49:48
A BKV Combinoján szombaton az ellenőrök mellett nyugodtan elmehetett egy büdös kéregető nő, aki szinte az utasokra rámászva koldult. Mikor felszólítottam, hogy szálljon le (mert az ellenőrök ezt nem tették meg), akkor heves anyázós üvöltözésbe kezdett. Megfogni nem mertem, nem akartam semmit sem elkapni. Gumikesztyű pedig nem volt nálam - kulturált utazáshoz készültem aznap.
Phrascarica 2009.06.02. 10:50:02
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 10:50:15
nem.
bónusztrekk: mi itt (is) megint egymásnak estünk, hogy az autós vagy a bkv-val járó a menőbb/okosabb/intellingencsesebb, miközben a már javába szedik a parkolódíjat a tolvajok. ős i magyar szokás szerint...
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.06.02. 10:50:19
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.02. 10:51:28
Az a baj, hogy nem csak a szomszédé, hanem a saját tehenünk is megdöglik. Egy ekkora városban ilyen beépítettség mellett NEM fér el annyi autó, amennyien szeretnének autózni. Fizikailag. Akár megépül M0 körbe meg még három, akár nem.
Nem igaz, hogy mindenki, aki teheti (anyagilag), az autóval jár. Szerencsére még Budapesten sem. De ha kicsit elnézel nyugatabbra, látod mindenhol a -meglehetősen eredményes- törekvést a belváros forgalomcsillapítására - parkolási és esetleg behajtási díjak mellett, jó tömegközlekedéssel.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.06.02. 10:51:34
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.02. 10:51:42
Az más kérdés hogy például Bécsbe tavaly májusban 13€-s vonatjeggyel mentem, és az eurocity vonat nem sokkal lassabb mint az autó, pláne hogy Bécsben a vonatról átszálltam a metróra, arról az S-Bahn-ra és pillanatok alatt kint voltam a reptéren.
qmatch 2009.06.02. 10:52:07
Még anyit csak, hogy én elég ritkán fizetek parokolási díjat, itthon garázsom van, munkahelyemen szintén bérelt helyen állok...nem vagyok tehetős, a család egyetlen autója idén lesz 8 éves, érhet talán 1 milliót...
Ezt azért írom le, mert a kötekedő gyökerek szerintem sokszor a pöffeszkedő korunkemberével azonosítják "AZ AUTÓS"-t, aki a sínre parkol, leszorít, és többnyire minimum 5-10 milliós kocsikkal teszi ezt. Miattuk ne érezzenek most elégtételt, mert ők rokkantak szoktak lenni - nem csak agyilag, de csak papíron.
Mondom, az a furcsa, hogy milyen széles szekértábora van a nyerészkedőknek az "egyszerű" emberek között.
Dulifuliokoska 2009.06.02. 10:52:13
avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.06.02. 10:52:53
belaaaa 2009.06.02. 10:52:56
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.02. 10:57:01
Az autóhasználat a rendszerváltással robbanásszerűen növekedésnek indult, és kb. mára stabilizálódott a városban. (Máshol még nem). A stabilizálódás azt jelenti, hogy lényegesen többeknek van autójuk, mint ahányan naponta használják, és hogy hány autó lesz a városban, azt a pillanatnyi körülmények határozzák meg. Tehát egy-egy új út átadása, de a tömegközlekedési változások (buszsávok, stb.) is eltolja ezt az egyensúlyt.
Abban tévedsz, hogy a parkolási díjaknak ne lenne szabályzó hatásuk. Van nekik, erős, de meglehetősen helyi jellegű, és az adott helyen az átmenőforgalomra nincs hatással. Ezért én sem tartom jó _önálló_ eszköznek, de fontos dolognak tartom.
Amit az átláthatóságról írtál, azzal egyetértek.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.02. 10:59:52
A P+R és a dugódíj kapcsán teljesen egyetértek. De a parkolási díjakat sem lehet elfelejteni, mert egyrészt a városba irányuló célforgalmat csökkenti, másrészt önmagában parkolóhelyből sincs elég. Az arányokon el lehet vitatkozni persze.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.02. 11:03:04
Abban szerintem nincs vitám senkivel, hogy a közpénznek nem kellene eltűnnie.
A parkolási díj esetében viszont az is egyfajta haszon, és legalább olyan lényeges, hogy kevesebben érkeznek miatta autóval a belvárosba (ld. feljebb), és ez legalább megvan.
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.02. 11:03:17
Ostoba demagógia ez a "prolik járnak csak BKV-val" duma.
Nekem beleférne a költségvetésbe egy autó, de minek költsek arra, ami SZAR? (XIII kerület, lakásvásárláskor szempont volt hogy metróhoz 5 percnél többet ne kelljen gyalogolni, és a belvárosi munkahelyem is egy cigi távolságra van villamostól, metrótól, busztól. Ami nekem BKV-val fél óra, bringával 20 perc, azt autóval jó esetben megteszem 3/4 óra alatt, de akkor azonnal találtam parkolóhelyet.)
Meg lehet egyébként nézni Párizsban a La Defanse üzleti negyedet, ott hétfő reggel csupa öltönyös "prolik" lepik el az 1-es metró végállomását. Nyugaton valahogy nem derogál tömegközlekedni...
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.02. 11:04:23
szomorú, ha ebből neked annyi jön le, hogy gyökérkedés. szeretném tisztázni: budapesti vagyok, van autóm, és használom is (oda, ahova szükséges).
záporjózsi 2009.06.02. 11:05:56
(kb. ennyi amiben egyetértünk, de ezt most hagyjuk. ;))
@belaaaa: Tudod mennyit terveznek (=már rajzolják)? Tudod mennyi készül el az idén? Nézz utána, érdemes. Az egy másik kérdés, hogy miért a mi adónkból építik, amikor értelmes plázapolitikával meg lehetett volna oldani az ingyenes P+R-t úgy 30-40 ezer férőhelyre, mint a Savoyában.
@Gery Greyhound >: Viszont a vonat - ha van ülőhelyed - sokkal kényelmesebb és pihentetőbb.
@Legelő Őse: Erről a parkolási díj bevezetésekor készült felmérés. A bevezető utak és a belvárosi utcák terhelése csökkent, a sebesség nőtt. Csak ez elég régen volt és el tetszenek felejteni...
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.06.02. 11:06:14
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.02. 11:09:40
belaaaa 2009.06.02. 11:23:39
lovacska30 2009.06.02. 11:29:08
Gabesz81 2009.06.02. 11:30:02
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.02. 11:33:10
Így szokás Zentruméknál, nem?
Kentetsu 2009.06.02. 11:40:18
Stella motoron 2009.06.02. 12:10:53
Ha mindenhova azzal megyek akkoris legrosszabb esetben a feléből kijövök a BKV bérletnek egy nagyrobogóval. Amikor 50köbcentissel jártam ez még kevesebb volt, ahhoz meg jó az autós jogsi is. Maga a gép meg nem egy nagy tétel, sem a biztosítását tekintve, sem a fenntartását.
Jah és a parkolási gond is le van tudva azonnal, továbba a dugók is irrelevánsak lesznek.
Hogy ez miért nem merül fel sosem eféle vitákban? Miért nem alternatíva a robogós-motoros közlekedés a városban? A vezetési kultúrához hozzá lehet(kell) szokni, amíg nincs jobb alternatíva.
Max 15 perc alatt jutok a XV.ből a II.be reggelente és ez nem nagyon függ dugóktól.
Üdv!
Stella
Winston Smith 2009.06.02. 13:09:30
Épül az. Budai villák, balatoni nyaralók, stb.
Amúgy a parkolódíjat azzal szokták indokolni, hogy a belvárosban máskülönben nem lenne stabad parkolóhely. A XIII. kerület Duna plázán túli része kíváncsi vagyok mióta belváros...
i hate the police (törölt) 2009.06.02. 13:11:56
Autóval ill. BKV-vel utazók között pedig mindig lesznek ellentétek, vagyis parttalan közöttük a vita
i hate the police (törölt) 2009.06.02. 13:14:19
avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.06.02. 13:17:05
Persze, a kisebbségnek is élni köll valamibű a segílyke mellett...
zapkorte (törölt) 2009.06.02. 13:47:22
zapkorte (törölt) 2009.06.02. 13:53:32
No meg persze nem csak belvárosból áll a város. Nálunk a XX. kerben egyáltalán nem számít ritkaságnak, ha délután négykor kéttucatnyi emberrel 25-30 percet is várok a 36-os buszra, ami egy negyed százados, harmonikaajtós, környezetszennyező szerencsétlenség.
Biciklizni meg utálok. Főleg télen. Aki akar, biciklizzen, mit bánom én, de nehogy má' kötelező legyen! Ezen már a kínaiak is túl vannak. :)
Stella motoron 2009.06.02. 14:02:36
Hát, lehet, hogy érdemes lenne megtanulni legalább biciglini, sosem késő :). Robogózni is meg lehet tanulni, nem kell feltétlenül motorra ülni (rögtön).
Mondjuk, ha nem tudsz biciglini, ne ülj fel tényleg a robogóra. Bringával kissebbet lehet esni, azt kell először megtanulni.
Ez azért nem hiszem, hogy ennyire sok embert érintene, hogy ezért kellene ennyi embernek egyedül egy kocsiban ülnie. Vagy tévedek?
Üdv!
Stella
Stella motoron 2009.06.02. 14:12:19
Engem beengednek motorral a cég garázsába, mivel helyet nem foglalok (erre érdemes rákérdezni, mert lehet nekik mindegy, ha nem kell érte extra helyet fizetniük), de itt az utcán is állnak motorok a ház előtt.
Napközben ha kinnt hagyod a közelben valami forgalmas helyen az utcán, lekötve, adott esetben leriasztva, kevesebb eséllyel viszik el. Gyalogkapun beférnek a motorok, biztos lehet neki valami jó helyet találni.
Ha az éjszakai tárolást nem tudod megoldani otthon, az már zűrösebb. Egy kisrobogót hamar feldobnak egy platóra, de 200kg visító tömegnél ez egy kicsit zűrösebb. Az utcán énsem hagynám kinnt éjjelre.
Üdv!
Stella
i hate the police (törölt) 2009.06.02. 14:22:02
Nálam a helyzet a következő:tizenéves koromban bigliztem és kismotoroztam is.A motorozást, ahogy megszerezhettem a jogositványt-magyarán 17 lettem-abba is hagytam, azóta mindenhová kocsival járok, de több mint 2o év alatt még soha nem volt balesetem, pedig nem vagyok egy deffenziv vezető:)Szóval, nem hiszen, hogy ennyi idő után megtudnék úgy tanulni motorozni, hogy ne veszélyeztessek senkit:)A biciglizést elméletileg nem lehet elfelejteni, nos , nekem mégis sikerült.1o éve felültem egy biciglire..hát, mit mondjak, halálfélelmem volt, pedig nem vagyok egy ijedős tipus/tudom, nem szép, de a sztrádán gyakran megyek 2oo felett és abszolút biztonságban érzem magam, hozzátéve, hogy csakis akkor megyek gyorsan, ha senkit nem veszélyeztetek, mert ahhoz nincs jogom/.
A kérdésedet nehéz megválaszolni, mivel a többi ember nevében nem tudok nyilatkozni.
Üdv!
Stella motoron 2009.06.02. 14:37:29
Akkor rád nem vonatkozik a dolog. Ha halálfélelmed van, akkor ne motorozz. Te ülj autóba! De sokan alaptalan félelmek miatt nem ülnek fel egy robogóra. Pedig szerintem más lenne a motorosokhoz a hozzáállás ha többen legalább robogóznának is néha.
Mind a közlekedés, mind a parkolás is másképpen nézne ki.
És a kérdésem még mindig fennáll mindenkinek! Miért csak a bicigli az alternatíva, a motor és robogó miért nem? Szerintem bringával (ha nem bringaúton mennek) veszélyesebb városban közlekedni, mint robogóval, főleg ha fogalma sincs a biciglisnek a kreszről.
Tudom, hogy a média plántálja az emberekbe, hogy mennyire veszélyes a motorozás, ami valamennyire igaz is, főleg ha ész nélkül csinálják, és mint mindent ezt is meg kell tanulni, de érdemes és valós ALTERNATÍVA LENNE a városi közlekedésben.
Üdv!Stella
Yakk 2009.06.02. 14:47:23
i hate the police (törölt) 2009.06.02. 14:50:54
Azért van arra egy hipotézisem, hogy miért a biciglit preferálják a motorral szemben:a ,,drága , jó zöldek,, áldásos média-tevékenysége...
Üdv!
Tsabi 2009.06.02. 14:57:16
Stella motoron 2009.06.02. 15:20:33
Te egy rendes autós vagy :). Sok van belőletek, de van aki azért is beljebb megy, nehogy elférjek (látom a tükörben, hogy röhög).
'Zöld bringázás', naja ez már tényleg politika. Nem hiszem, hogy a városi levegőben az annyira egészséges lenne amúgy....
A motor is kevesebb szennyezést okoz mint egy autó, főleg, hogy nem áll annyit a dugóban. De most a bringa a 'trendi'/politikailag támogatott, bár néha a frászt hozza rám némelyik, amikor simán átmegy előttem a piroson. Némelyik halálos veszélyesen tud bringázni. De ez más témához tartozik már.
Mindenestre már tényleg nem lehet autóval a városban sem közlekedni, sem nem parkolni. És ezen a megnövelt parkolási díj - ami elveszik privát zsebekben - nem fog segíteni, ha csak nem annyiban, hogy az emberek közlekedési alternatívát fognak keresni, de abban egyet kell értsek, hogy a BKV nem minden esetben lehet az.
Üdv! Stella
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.06.02. 16:18:22
Na mindegy is - nem kétséges hogy arról van szó, kevesebb autónak kell a városban lenni, ez valóban nem kérdés! Én magam is amikor csak tehetem bringázom. De!!! A belvárosban lakom - van autóm, mert kell a munkámhoz. Ha használom, akkor mostantól 30%-al többet kell fizetnem, pontosan a semmiért. Pontosan erről szól ez a cikk, nem többről, és nem kevesebbről. El vagyok keseredve, mert azt érzem, sokan nem érzékelik hogy mi a gátja a fejlődésnek - ami szerintem is a kevesebb autó! Az, hogy a beszedett pénzt folyamatosan visszaforgassák, és építsenek fejlesszenek, amitől kevesebb autó fog bejönni. Nem azokat kell szopatni akik itt élnek, hanem akik minden kibaszott nap egyedül ülve az autóban 1 órán keresztül oda- vissza bearaszolnak és kiaraszolnak a városból. Ez a baj, könyörgöm tessék már megérteni!!! Nem a panelházak mögött kell órákat kirakni és magáncégeket hizlalni! De tényleg. Minden ősöm belvárosi, én is szeretem, és már rég rádöbbentem hogy nem az autó a megoldás, mert lehetetlen vele közlekedni, de néha sajnos muszáj! A bevezető szakaszokon kellene kirakni baszott nagy olcsó havidíjas parkolókat, és metrót gyors buszokat meg gyorsvasutat mindenhova a belvárosi nagy csomópontokba, ahogyan az minden szájba lökött környező országban van, Hát mi olyan bonyolult ezen? Erre mi történik? Semmi!!! Csak fizess többet, majd elrakja maffia! Ti mit vártok ettől? De komolyan? Csak a szokásos Autós vs. nem autós acsarkodás lesz belőle. Pedig már az elmúlt években is számon kellett volna kérni hogy mire megy a parkoló pénz. Most hogy drágább, meg különösen:
http://varos.blogter.hu/332213/nyilvanosak_lesznek_a_centrum_parkolo_adatai
Egyszerűen lássunk tovább! Nálunk mindent büntetnek, emelnek, és beszednek, adóztatnak, és behajtanak. Aztán csodálkozunk hogy semmi sem változik...huuuu most megint felidegesítettem magam...én kérek elnézést...
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.06.02. 16:21:11
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.06.02. 16:23:45
http://index.hu/belfold/budapest/2009/06/02/180_szazalekos_is_lehet_a_parkolodij-emeles/
Stella motoron 2009.06.02. 17:37:37
Robogóval ha minden szabályt szóról-szóra betartassz, akkor hamar meghalsz Bp-en. De racionálisan és figyelve szerintem nagyon jól lehet haladni vele.
Végre valaki más is értékeli ezt! :D
Kéne már valami mozgalmat indítani a robogós-motoros közlekedés népszerűsítésére Budapesten!
Budapest nem bír el ennyi autóforgalmat! A bringás közlekedés meg nem mindenkinek működik távolság / erönlét vagy egyebek miatt. Külsö parkolók és a tömegközeledés minősége miatt nem nagyon van más alternatíva.
Üljön, aki tud robogóra vagy motorra! Kapjon adókedvezményt aki átül, állami támogatást, vagy bármi ösztönzést és ne érezzem már ennyire, hogy az állam minket is le akar csak húzni ahol csak lehet (pedig így van, miért is lenne ez kivétel)!
Üdv! Stella
i hate the police (törölt) 2009.06.02. 17:55:11
Bicikli:ebben is igazad van.Én is sorolok még eseteket:biciklis a villamossineken, egyirányú utcában forgalommal szemben, stb...én már higgadt vagyok velük szemben, de nem biztos, hogy mindenki az.Egy érdekesség:Ausztráliában szinte minden autós, motoros szabályosan közlekedik..a bicikliseket kivéve/bár ott büntetik őket is, ezért néha pechük van/.
Az általad leirt utolsó szakasszal pedig még ha akarnék, sem tudnék vitatkozni, maximálisan igaz.
Üdv!
Phrascarica 2009.06.02. 19:21:55
a 115 Ft-os díj 220 Ft lett azaz >90%
a 225 Ft-os díj 360 Ft lett azaz >60%
Hol 30% az átlagos díjemelés, mivel ezek a zónák teszik ki a az összes zóna 80%-át!!!
Kommunikációból 5-ös. Igazmondásból 1-es leülhet!
Micsoda geciládafaszszopó az aki 90%-al emeli a parkolási díjat! Kevesebb lett az autó?? NEM Kevesebb lesz az autó? NEM akkor meg miafasznak? Hát persze pártfinanszírozás, korrupció stb. DÖGÖLJETEK MEG !!! LEGKÖZELEBB mehettek kapálni, mivel egyre több rendszám nélküli autó parkol, és ha rájönnek hogy így lehet egyre több fog. Aki sokat markol keveset fog :DD
Phrascarica 2009.06.02. 19:32:12
Phrascarica 2009.06.02. 19:36:59
Phrascarica 2009.06.02. 19:41:53
Átlagarcú 2009.06.02. 19:42:35
záporjózsi 2009.06.02. 22:40:26
Azt mindenki legyen szíves megjegyezni, hogy nem a semmiért fizet. Azt fizeti megy, hogy próbáljanak parkolóhelyet csinálni neki. Mivel? Azzal, hogy díjat szednek. Az egy másik kérdés, hogy olyan helyen, ahol mindig volt szabad parkolóhely (pl. Lövőház utca távolabbi részei) egyszerűen rablás.
A 115 Ft helyett 145 Ft 26%. Tényleg hazudtak: kevesebb, mint 30%. Ez elég nagy terület. A 210->220 Ft sem 30%, valóban.
i hate the police (törölt) 2009.06.02. 22:52:50
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.03. 18:35:17
amit írsz, az nyilván extrém, olyat én nem szeretnék :). aki az autójával dolgozik, annak nem kellene ellehetetleníteni a munkáját, de a belvárosban autózóknak az elsöprő része az nem ilyen. Lehetne disztingválni (ötleteim lennének...)
@i hate the police:
"ezt nem fogják megcsinálni, mert egyszerübb kitiltani az autókat lassan mindenhonnét"
Többek közt azért nem fogják ezt nagy léptékben megcsinálni, mert bazi drága dolog, és mert a várost tönkreteszi. Máshol a 70-es években véget értek az ilyen törekvések, nekünk még egy kicsit tanulnunk kell.
Az pedig nem indok, hogy valaki "2o éve autózik soha nem fog átszállni a BKV-ra". Magánnyomor, ahogy mondani szokás.
i hate the police (törölt) 2009.06.03. 19:58:01
Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.06.06. 10:40:43
index.hu/bulvar/hirek/2009/06/06/meghalt_az_autoban_hetekig_birsagoltak/