Tékozló Homár

Hibázott a pénztáros, bukta a kamatot az ügyfél

2009.06.10. 14:30 | ge | 107 komment

Péter nem egy ideges fajta, még akkor sem emeli meg a hangját, ha a postáskislány hibázik, majd a hibára nem tud megoldást javasolni. De az idő előtt megszüntetett takarékjegy miatt ő már nem lesz többet a Posta ügyfele.

Nemrégiben lejárt a Posta kezelésében tartott, féléves futamidejű takarékjegyem. A pénz felvételének szándékával bementem a legközelebbi postahivatalba, ahol annak rendje és módja szerint kértem a megszüntetést, és a pénz kamattal együtt történő kiadását. A postás hölgy az általam átnyújtott papírok tanulmányozását követően, némi számítógépes pötyögtetés után egy olyan kamatösszeget közölt velem, amely nem egyezett az általam korábban kiszámolttal – és természetesen annál alacsonyabb is volt.

Mikor szóvá tettem a különbséget, és felhívtam figyelmét az általam várt összegre, némi képernyőbámulás után kiderült a különbség oka: a Magyar Posta figyelmetlen alkalmazottja egy másik betétet szüntetett meg, nem pedig a lejártat. Pechemre két azonos összegű megtakarításom állt bent náluk, az egyik fél évre, a másik egy évre betéve. A hölgyecske az egy éves aktív futamidejűt szüntette meg a lejárt féléves helyett, vagyis a lépcsőzetes kamatozású betétnek csak a kezdeti, legalacsonyabb százalékú kamatát számolta ki nekem.

A tévedés észrevétele után nagy telefonálás kezdődött (általa) valamely hozzáértőbb személlyel, azonban mint kiderült a megszüntetést nem lehetett visszavonni. Közben persze gyorsan peregtek a percek, mögöttem egyre hosszabb sor fejlődött ki, én sztoikus nyugalommal álltam, a hölgy kőmerev arccal próbálkozott mindent visszacsinálni – sikertelenül. Végül nem tudott mást mondani, mint hogy megszünteti a valóban lejárt félévest is, azt a pénzt kiadja, míg a véletlenül megszüntetett egy éves kamatát szintén kiadja, de magát az alapösszeget újra leköti.

Én nem vertem az asztalt, nem kiabáltam a főnökéért és kártérítésért (mert hát ugyebár igen gyenge kamatot kaptam az idő előtti megszüntetés miatt), hanem beleegyeztem az ilyetén való elrendezésbe (nem vagyok sikeres ember).

A konklúzió nem sok: mindenki figyeljen oda a közalkalmazottak tevékenységére (ja, jut eszembe: csak a végén kért egy gyenge elnézést, ráadásul előtte tett egy olya flegma megjegyzést, hogy sok pénzem van náluk, könnyű összekeverni), és az, hogy a magam részéről a Posta ilyetén szolgáltatásait (ha lejár a fentebbi betét futamideje) nem veszem többé igénybe.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frucsasz 2009.06.10. 14:41:14

El sem hiszem. Végre! Köszi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 14:41:53

"Én nem vertem az asztalt, nem kiabáltam a főnökéért és kártérítésért"
Birka-e a postoló?

"a Posta ilyetén szolgáltatásait (ha lejár a fentebbi betét futamideje) nem veszem többé igénybe."
És van egy jótanácsom : a többit se vedd, ha eddig nem tűn volna fel, hogy milyen színvonalúak.


"olyan kamatösszeget közölt velem, amely nem egyezett az általam korábban kiszámolttal – és természetesen annál alacsonyabb is volt."
Már az se lepett volna meg, ha ezzel trükköznének amúgy, még jó hogy nem erről van szó.

betépett felhasználó 2009.06.10. 14:43:52

"nem egyezett az általam korábban kiszámolttal – és természetesen annál alacsonyabb is volt."

szoval nem 1ezett, mert

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.10. 14:44:27

Postán pénzügyeket intézni...na.
Mondjuk azt sem hsiezm el, hogy nem lehet visszacsinálni. Legfeljebb nem akarják.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.10. 14:46:22

@Nelson Mandula: "hsiezm" - azt _hiszem_ ez örmény-thaiszólásban sem jelent semmit.

betépett felhasználó 2009.06.10. 14:46:32

hu vaze, a homar lenyelte a mondat veget, pedig volt benne ugyesen kibontott akcios gondolatmenet, bevezetovel, csucsosodo sztorilenyeggel es termeszetesen pianinos bezaro resszel 1gyutt, na mind1, osszefoglalom roviden:

az asztalt es a ...t verni kell!!!
maskent te szivsz!

Zsoci111 2009.06.10. 14:49:01

Igazad van! Nem is kell asztalt verni!!!!! A postafiók vezetőjének magától kellett volna odajönni, elnézést kérni, és kártérítést felajánlani. Csak úgy, mint ahogy ezt kultúrált európai környezetben egyébként szokták!

betépett felhasználó 2009.06.10. 14:49:56

@Nelson Mandula: pedig volt ertelme,
csak Scheiße-m kent kellett volna irnod.
en megertettem igy is

Frucsasz 2009.06.10. 14:50:00

Hát, ezért ezt egy tényleges pénzintézetben nem lehetne megtenni...Van egy régi dakota közmondás, miszerint cipőt a cipőboltból... Nem biztos, hogy helyes döntés a Postán lekötni a pénzedet, pont azért, mert nekik nem ez a fő profiljuk, így a rendszereik sem képesek ugyanarra, amire egy bank rendszerei. A bankoknál ugyanis nem okoz gondot visszamenőlegesen lekötni, feltörni, visszacsinálni, stb. Szegény postáskislány ahhoz ért, hogy pöcsételjen egyet a borítékodra, nem ahhoz, hogy ott mindenféle pénzeket kötögessen le meg fel. Mondjuk a beszólása elég húzós volt...

Xmas 2009.06.10. 14:52:53

Nem akarlak megbántani, de a Posta alkalmazottja nem közalkalmazott.

Impega 2009.06.10. 14:55:53

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: 県道90号線 / 県道164号線 / 県道214号線, さいたま市 14.00 orakor, holnap.

homár molla 2009.06.10. 14:57:35

el sem tudom képzelni, miért hagytad veszni a lóvét, azt meg végképp nem, hogy ezek után miért nem vitted a feltört betétből származó pénzt máshova. Péter, Péter, te szopni jársz a postára.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.10. 14:58:29

@Xmas: de megbántottad! miért kellett? nincs elég baja így is? :)

hogyaza 2009.06.10. 14:59:27

Elmondanám Neked, hogy a hölgy még jutalékot is kapott azért, mert lekötött Neked egy betétet.:-)Mert az ő nevével fut tovább a megtakarításod....
Különben vissza lehet állítani az eredeti betétedet, csak a központot kellett volna felhívatnod, vagy hívd fel magad a Posta/Erste call centert.

Frucsasz a Postán ugyanaz a rendszer,mint az Ersteben.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.10. 15:01:21

@Impega: ezmiez? csipő-,derék-, mellbőség? kié? most is ennyi vagy csak holnap kettőkor? megannyi kérdés...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.10. 15:01:22

@Impega: addig körülnézek. de ne érkezz késve, úúúútálok várni.

májgeriberi 2009.06.10. 15:01:37

Intelligensen is el lehet küldeni az embert az anyjába!
Nem kell ahhoz kajabálni meg ütni-vágni!

Unbiased 2009.06.10. 15:02:37

@Frucsasz: Azért én nem osztom a bankokkal kapcsolatos optimizmusodat. Az OTP-nél egy hónapokig tévesen, a káromra levont OTP direkt havidíjat ötször kellett megreklamálnom, mire kijavították, mert hogy a Szent Számítógépbe ők a fiókban nem tudtak csak úgy belenyúlni. Ha egyszer véletlenül az én javamra tévednének (ennek valószínűsége nulla), azt nyilván pillanatok alatt kijavítanák.

májgeriberi 2009.06.10. 15:06:50

@Unbiased: "Szent Számítógépbe"

ez jó és igaz, sokan azt hiszik ráfoghatnak mindent!

Nincs benn a gépben
Nincs benn a gépben
Nincs benn a gépben

és ezzel minden el van intézve.

Impega 2009.06.10. 15:08:43

@Nelson Mandula: persze, 90 a magassag, 164 meg a mellboseg. Kicsit maceras meret, dehat az elet nehez. @az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: szuper, de ha kesek majd 13.58-kor radtelefonalok.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.06.10. 15:14:58

@Rejtélyes: a kiscsaj havi 100 nettójából tiltatnád le te fasz? állja csak szépen a posta, ha szar a rendszere és nem lehet visszaállítani. amugy sem történt anyagi kára senkinek, csak jóvá kell írni azon a számlán az amúgy sávos kamatokat.

Frucsasz 2009.06.10. 15:15:06

@hogyaza: az lehet, hogy ugyanaz a rendszer, de sztem 1. némiképp kisebb a jogosultság, kevesebb a menüpont, stb. 2. a psotán nem erstés, képzett és tapasztalt bankosok ülnek. Hanem a postáskisasszony, aki legfeljebb a csekkekhez ért. Kapott egy fél napos tréninget, meg ígéretet, hogy ha elvállalja a fél évente egsyszer befutó banki termékekkel kapcsolatos feladatokat, havi 5 ezerrel megtolják a fizetését.

@Unbiased: optimizmus? ugyan :) A lényeg nem az volt, hogy a hú, a bankok de nagyszerűek. Csak annyi, hogy nagyobb esélyekkel oldják meg a hatáskörükbe tartozó problémákat. Egyébként én személyes tapasztalatból indulok ki. Az a bank, ahol én dolgozom, kis-közép bank, az egyedi megoldásai miatt szeretik az ügyfelek. A munkámból adódóan látom-láttam, hogy gyakorlatilag bármire képes egy bank az ügyfélért. Egyedi kondik fűnek-fának, díjak elengedése dettó, de egyébként tényleg bármi, ami az ügyfél agyából épp kipattan. Nem állítom, hogy nem követünk el hibákat. Követünk el. De nincs olyan hiba, amit ne korrigálnánk tökéletesen. Az, hogy az ügyfél elessen a kamattól miattunk, és még csak ne is tegyünk ellene semmit, nem fordulhat elő. Már csak azért sem, mert ez PSZÁF-gyanús lenne.
Azt ellenben nem tudom, hogy a Postának ki a felügyeleti szerve.

Rejtélyes 2009.06.10. 15:22:00

@rrroka: Igen, ez az Ő tanulópénze, majd legközelebb nem csak nevet, hanem a lekötés sorozatszámát is ellenőrzi (ugyanis az utóbbi egyedi azonosító). Aztán max ő perli a Postát, hogy nem volt kellően felkészítve a munkára és ezt a Posta nem ellenőrizte.

Frucsasz 2009.06.10. 15:24:27

Update: pénzügyi szolgáltatások terén a Postának is PSZÁF a felügyeleti szerve. Szerintem neki kéne menni az ügynek.

Secnir 2009.06.10. 15:27:14

amikor az első sorban elolvastam, hogy "Posta", azonnal tudtam, hogy egy lúzer írta a cikket.

amúgy meg:
nemtom, most hogy van, de a pénztárosok kapnak a fizujuk mellé x összegű fejpénzt (kvóta tökmindegy), amiből az esetleges hiányt pótolni tudják. cégtől, kasszától függően 5-10-50 ezer forint. ha ügyes volt, és olyan a hónapja, hogy nem mínuszos, akkor a zseton az övé. ha volt hiánya (pl. átvett egy hamis ötezrest és benézte), akkor ebből állta a cehhet.
nem véletlen, hogy a postán-állami boltokban kasszában stb. dolgozó hölgyeken annyi aranygyűrű meg nyaklánc van. nagyim az Délpesti ÁFÉSZ-nél volt ellenőr, és mesélte, hogy volt olyan pénztáros, aki éveken(!) át 0-s kasszát csinált nap mint nap. véresre is kereste magát ezekből a bónuszokból. meg a borravalókból.

Breki77 (törölt) 2009.06.10. 15:27:42

Amatőr. Ki az a marha, aki a postán köti le a pénzét (persze rajtad kívül)?

esef 2009.06.10. 15:32:16

A Postára a 400 Ft-os, ajánlott + tértivevényes levelet is alig merem rábízni, nemhogy a pénzem.

bogec 2009.06.10. 15:33:58

Postáról szóló dokumentum filmemhez keresek Oszkárdíjjjas alkalmazottat. Levélben várom a bemutatkozó DVD-ket. Cím: FINLAND...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.06.10. 15:35:46

"Én nem vertem az asztalt"

Persze, hogy nem. Jegyzőkönyvet vetettél fel a dologról, és simán betelefonáltál az ügyfélszolgálatra, hogy javítsák. Nem? Akkor a te bajod. Minek írkálsz ide?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 15:37:38

@Zsoci111: Vagy a postáskislányt pipázásra felajánlani? :D ahogy ezt tőlünk keletebbre szokták :)

@Secnir: Ez legalább ösztönzött a jó munkára.

@rrroka: A legtöbb pénzügyi rendszerben nincs visszavonás, mert visszaélésekre adhatna okot... d amúgy a jóváírással igazad van. max. felvennének egy jegyzőkönyvet, azt' csók.


@májgeriberi: Ja, ezt a dumát én is bírom. Mintha a gépben alkatrészeken kívül bármi is lenne.
Avagy, szellem a gépben? :D

"Az igazi programozó a boltban arról ismerszik meg, hogy a vonalkódokat maga akarja leolvasni, mondván hogy a programjait sem bízza soha a kártyalukasztósokra"

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.10. 15:39:03

Ne legyetek már parasztok, nem birka az ügyfél. Ő egy egész nyáj. :-)

Sose értettem azokat az értelmiségi gondolkodásmód perifériájára szorult embereket, akik képesek a MAGYAR POSTÁNÁL lekötni vagy elhelyezni a pénzüket...

1. Az szerintem egyiküknek sem jutott még eszébe, hogy milyen az, amikor egy pénzügyeit intéző "ügyfél" mögé kerülnek a sorban... Biztos, mert még sose történt meg velük. Az olyanokat agyon bírnám verni egy baccpapuccsal a helyszínen...

2. A Posta, az posta. A bank az pedig bank. Ne keverjük a szezont a faszommal. Volt már egyszer egy, a posta és a bank nevéből összekombinált próbálkozás, gondolom mindenki emlékszik arra, hogy mi lett a végeredmény...

3. Számíthat egyáltalán bárki is olyanra a Magyar Postától, amit civilizáltabb helyeken szolgáltatásnak neveznek?

4. FONTOSCH! Mondtam már hogy nem birka a postoló, hanem egy nyáj?

parmenion 2009.06.10. 15:51:10

Szerintem a posztoló még jobban is járt anyagilag: elég lett volna a postának csak az időarányos kamatot kifizetnie és akkor senkinek nincs kára. Én nem hallottam arról, hogy bármit is visszaállítanak, én például rögtön visszaállíttatnám néhány mostani 1x %-os betétemet pár évvel:)

parmenion 2009.06.10. 15:52:33

Szerintem a posztoló még jobban is járt anyagilag: elég lett volna a postának csak az időarányos kamatot kifizetnie és akkor senkinek nincs kára. Én nem hallottam arról, hogy bármit is visszaállítanak, én például rögtön visszaállíttatnám néhány mostani 1x %-os betétemet pár évvel:)

milyen_Péter? 2009.06.10. 15:57:20

"Végül nem tudott mást mondani, mint hogy megszünteti a valóban lejárt félévest is, azt a pénzt kiadja, míg a véletlenül megszüntetett egy éves kamatát szintén kiadja, de magát az alapösszeget újra leköti."

Megkapta a pénzét, tehát akkor miért is született a post? (ami angolul posta - muhahaha)

Mi van a homárral? Csomó gagyi pos(z)t került ki az utóbbi időben, egyik sem igazán homárba való. Vagy csak öregszem?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 16:01:29

@winyetta: Mondjuk a Posta igazán csinálhatna egy külön ablakot a pénzes ügyfeleknek.

@milyen_Péter?: Pl. az a baj hogy azt is megszüntette, amit eredetileg nem akart, így annak a kamatait bukta az ügyfél... Ráadásul ha nem egy szemfüles ügyfél, hanem egy mamika pl. aki a dolgot elszenvedi, akkor még nagyobbat is bukott volna.

KaPé 2009.06.10. 16:04:22

1., a postások nem közalkalmazottak.
2., nem verted az asztalt, nem kértél kártérítést -> úgykellett.

Bamba Barack 2009.06.10. 16:06:26

Én úgy szeretem itt a homáron a sok nagyon okos,mindent nagyon tudó emberkéket :))Ti biztos minden marha szuperul és körültekintően végeztek...

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2009.06.10. 16:09:01

@Impega:

県道90号線 / 県道164号線 / 県道214号線, さいたま市
Szaitamaban vagy?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.06.10. 16:17:59

Én üres sörösüvegbe szoktam fektetni a pénzem. Soha nem vertek még át.

Mérgező Hulladék 2009.06.10. 16:18:01

@milyen_Péter?: valószínűleg az lehet a gond, hogy egyrészt a hátralévő időre alacsonyabb kamatra tudja lekötni a pénzét, mint az eredetileg történt (azért ősz vége óta némiképp csökkentek a kamatlábak, és a rövid távúak egyébként is jellemzően alacsonyabbak), másrészt a lekötés feltörése miatt minden bizonnyal az eddig eltelt időre sem kapta meg a teljes kamatot.
Éljen Tömör Professzor!

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 16:19:23

Hülye vagy barátom! Igenis verni kellett volna az asztalt, követleni, hogy a cég hibáját csinálják vissza, ha nem teszik elmenni a PSZÁF-hez! Amíg nem követeljük meg, addig a szolgáltatók nem fognak fejlődni! Lehet, hogy kegyetlen megoldása lett volna az ügynek, és a hölgy kereshetett volna új munkát, de legalább a többi megtanulta volna, hogy figyelni kell az ügyfélre.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.06.10. 16:44:33

Meg kell nézni mekkora tőke volt lekötve, lehet a kedves posztoló csak 25e Ft-ot tartott lekötve, annak tulajdonképpen a féléves, de az egyéves kamata is elhanyagolható...

Nyilvánvalóan, ha mondjuk 40Millát rakott be ősszel nagyon nem mindegy, hogy betétfeltörés volt és kisebb kamaton újrakötés fele időre...

Amúgy normális ember netbankon csinálja az ilyesmit, nem vagyok biztos benne, de asszem a Postának is van ilyen, mert igazából ők Ersztések és azoknak van (olyan amilyen). Persze akkor folyószámlát kell nyitnod náluk.

De ha ott elrontasz valamit max. önmagadat panaszolhatod be, arról nem is beszélve, hogy jól ráküldöd a pénzt a bankkártyára és nem kell sorbaállni.

Off: mire érdemes ma "befektetni" az egyszeri munkavállalónak, részvény az ugye gáz, ingatlan is, életbiztosításon van még állami adókedvezménnyel?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.06.10. 16:45:46

De mi a ráknak írt akkor, ha már sötét volt visszakérni a pénzét? Mi az, hogy figyeljünk? MIT figyeljek, hogy milyen gombot nyom meg?!?

Gyökér.

i23kovacs 2009.06.10. 16:45:52

Nem úgy szokott az lenni, hogy a megbízást papirosra nyomtatják, azt az ügyfél szépen aláírja és akkor világos a helyzet?
Vagy aláírt valamit, amit nem kellett volna, vagy nem is volt megbízás, tessék szépen az eredeti állapotot helyreállítani.

www.BenKee.hu 2009.06.10. 16:53:57

Postán levelet kell feladni erre már én is rájöttem. Néha az sem megy nekik, de az aránylag kis hibaszázalákkal zajlik.
Én nem hagytam volna annyiba az biztos!
Tisztelet Péter a türelmedért!

2009.06.10. 16:54:21

Megint jönnek az okoskodók, hogy miért a postán köti le a pénzét.. miért a raiffisen vagy a cib ügyintézője nem szúrhatta volna el ?

amúgy jegyzőkönyvet kellett volna felvetetni és írásban követelni a károdat. Millió százalék hogy megtérítették volna.
De birkaként elsomfordálni onnan...na ez nem homároshoz méltó magatartás.

Mylady 2009.06.10. 16:55:20

lehet, hogy már írta más is (nem tudom, mert most write-only vagyok):
ez nem bank, nem banki termék, nem betétlekötés
ez takarékjegy volt, ami ÁLLAMPAPÍR
ÁKK az illetékes, köze nincs az erstéhez

ennél olyan nincs, hogy felbontás
az állam visszavásárolta tőle a papírt

szvsz a poszter elég birka volt (booocs)
de még javíthat: irjon egy reklamációs levelet, hogy elrontotta a pultos, oszt jónapot

hihetetlen, hogy simán elsétál, mikor megkárosítják
miért nem áll ki az igazáért? mit vár? hogy valaki majd megcsinálja helyette?

azt volt már, hogy ezért tart itt az ország?

epresfánk (törölt) 2009.06.10. 16:58:08

Kicsi hihettelen, legalább is az előadott verzióban. Ismerős idős néni mikor "lekötést" szüntetett meg, neki alá kellett ehhez papírt is írni...stb.

Amúgy meg a postásnő gondolom rengeteg ügyféllel foglalkozik, idegölő tud lenni, ki az aki nem tévedett még sose. A posati alkalmazottnak ez ahiba gondolom csak pár félrekattintásból adódott, könnyű bárki által elkövetni ugyanezt. Olyan nincs, hoyg egy üygfeles soha nem hibázik. A gond az, ha a hibát nem teszi helyre, vagy ha nincs lehetősége korrigálni, akkor nem hívta oda a felettesét, hogy mit lehet ilyenkor tenni, - akinek a magasabb béréért illik tudnia kitalálnia épkézláb megoldást.

Ha az ügyfél hagyta, hogy bizonyos összeggel megkárosítsák, arra inkább nem reagálok...

Mylady 2009.06.10. 17:02:01

és még annyit, mert látom, sokan nem értik: a takarékjegy sávos kamatozású, ahol a kamat mértéke az eltelt időtől függ, azaz minél tovább tartod bent a pénzed, annál magasabb a kamatláb, amivel számolnak
ha egyéves futamidejűt vett és félév után eladta, az azt jelenti, hogy igen alacsony kamattal számoltak neki az elmúlt félévre és kapott egy új takarékjegyet, nem tudom, milyen kamattal
ki kell számolni, lehet, hogy így járt jobban (bár nem hiszem, mert igencsak estek a hozamok az elmúlt félévben)

Netuddki. 2009.06.10. 17:05:07

Nemtom, de a postán most már árulnak a rágótól a süteményig mindent. Csomagot meg horror áron lehet feladni utánvéttel.

RustySpoon (törölt) 2009.06.10. 17:09:01

ezt hívják tanulópénznek.. legközelebb nézd meg esetleg, hogy mit írsz alá..

pazola 2009.06.10. 17:09:57

Jelzem, en is egy okoskodo vagyok, az Ellanal levo szamla 5kilo folott 9%-ot ad lekotes nelkul, erdemes megprobalni :)

( Aki nyitni akar, szoljon :D )

Mylady 2009.06.10. 17:14:45

Íme (forrás: ÁKK): A Kincstári Takarékjegyek értékesítése 2009.04.20, hétfő

A Kincstári Takarékjegy értékesítése folyamatosan, kizárólag a Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Magyar Posta Zrt.) állandó postai szolgáltatóhelyein történik.
Az értékesítés során a Kincstári Takarékjegyen az értékesítés időpontjában – az ÁKK Zrt. által kiadott aktuális Hirdetmény alapján – hatályban levő induló kamatláb, az ügyfél neve, születési helye és születési ideje, az értékesítés helye és dátuma valamint az ügyfél aláírása kerül feltüntetésre.

Az értékesítés során az ügyfélnek írásban nyilatkoznia kell a Kincstári Takarékjegyek forgalomba hozatal feltételeit tartalmazó Ismertető tartalmának tudomásul vételéről. Az aktuális Ismertető megtalálható valamennyi Kincstári Takarékjegy forgalmazásában résztvevő postai szolgáltatóhelyen, valamint az ÁKK Zrt. honlapján (www.akk.hu).

Az ügyfél a Kincstári Takarékjegy névértékének megfizetése alkalmával írásban hozzájárul ahhoz, hogy személyes adatait a Kibocsátó, az ÁKK Zrt., illetőleg az értékesítést végző Magyar Posta Zrt. a Kincstári Takarékjegy forgalomba hozatalához, forgalomban létéhez, illetőleg visszaváltásához kapcsolódó célból, a Kincstári Takarékjegyen alapuló jogok gyakorlása, illetve kötelezettségek teljesítése érdekében a Kincstári Takarékjegyen alapuló jogok, illetve kötelezettségek megszűnését követő nyolc évig terjedően kezelje, illetőleg felhasználja.
Ezen írásbeli nyilatkozat a Kincstári Takarékjegy váltásának elengedhetetlen előfeltétele, így amennyiben az ügyfél a nyilatkozatot bármely okból nem írja alá, úgy részére Kincstári Takarékjegy értékesítésére nem kerül sor.

A Kincstári Takarékjegy visszaváltását a Kincstári Takarékjegy tulajdonosa személyesen, vagy meghatalmazott útján az értékesítésben részt vevő bármely postai szolgáltatóhelyen kezdeményezheti.
Kincstári Takarékjegyek visszaváltását az ügyfél által benyújtott személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványban, valamint a Kincstári Takarékjegyen rögzített személyi adatok egyezősége esetén teljesítik.

-------------
szóval: CSAK a postán forgalmazzák (szóval ne bánCSátok, amiért odament)

Labancz 2009.06.10. 17:15:59

Már a nagyanyám megmondta: Párnaciha, befőttesüveg, itt van a pénz igazán biztonságban. Sikeres ember nem fizet kártyával, nem köt le pénzt és nem gyűjt pontokat a boltokban.

pazola 2009.06.10. 17:22:46

@Labancz: hat, ez meg mondjuk hulyeseg.

vagodeszka 2009.06.10. 17:24:11

Van olyan ember aki képes a pénzét a MAGYAR POSTÁRA bízni???

NORMÁLIS?

Labancz 2009.06.10. 17:32:49

@pazola: Voltál már vagyonosodási vizsgálaton, ahol megkérdezik a pontgyüjtő kártyád számát? Majd a következő alkalommal az orrod alá dörgölik, hogy ugyan hogyan szereztél x+n pontot, ha 1 pontot 100 forint elköltéséért kapsz?
Inkább elgondolkodtató, mint hülyeség.

derceto 2009.06.10. 17:34:06

Ha kézbesíteni nem tudnak rendesen, miért várnánk tőlük, hogy más, a profiljukba amúgy sem illő tevékenységet megfelelően végeznek?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.06.10. 17:42:10

@Labancz:
Simán belenyomom az arcba, hogy barátnő/testvér/akárki vásárlása után kapom a pontot, mikor én is jelen vagyok a vásárlásnál.
Persze megkapnám, hogy az nem életszerű, találjak ki mást. (Amúgy nekem tényleg így megy.)

ladislaus 2009.06.10. 17:43:22

@Rejtélyes: ez rossz eljaras! Szepen kivizsgaltatni es jovairatni es folytatni. Erre minden penzugyi szolgaltatonak van egy "sima excel tablaja"

ladislaus 2009.06.10. 17:47:07

@Labancz: Pontgyujtes tenyleg vicces, de a kartyas fizetes... nem tudom. Inkabb mint a cash...

tabim 2009.06.10. 17:58:20

Ha már arra vetemedsz, hogy a postán intézz pénzügyet, a minimum, hogy addig vered az asztalt , fenyegetőzöl és üvöltözöl, amíg nem találnak valami érdemi megoldást. Hiszen itt te vagy a sértett, nem volt ráhatásod az eseményekre!

hablabla 2009.06.10. 18:14:43

Ha nincs csihipuhi a végén, akkor mi értelme leírni? Egyszerű figyelmetlenség az egész. Ha a végén a postás hölgy lerántotta volna a gumimaszkot és kiderül Princz Gábor az, akkor nagyot ütött volna. Nem néztek Gyurcsányt? Talált gyerek, dráma, fordulat, feszültség...

De komolyan pénzt a Postára bízni?????

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2009.06.10. 18:41:50

Embert küldtünk a Holdra, de ezt nem lehet visszacsinálni. Ja.

Bit Rot 2009.06.10. 18:57:35

Azért megjegyezném, hogy normálisabb helyeken (BANKOKBAN) elédtolnak egy papírt a betét feltöréséről, amit aláírsz.

Utána, ha hibáztál is, te hibáztál.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.10. 19:39:38

@Nelson Mandula:
hat errol van szo
mindent vissza lehet csinalni
itt se megy minden siman a bankokban de amikor gondom volt es igazam is megoldottak
ez olyan hogy a benzinkutnal nem lehet stornozni stb.
siman felelesztem a regi szamlat es megszuntetem az ujat
ez semmi egy computerben
semmi

Gáborom 2009.06.10. 19:56:08

Az összes tájékozatlan fröcsögő baromnak ezúton közlöm, hogy a Posta Pénzügyi szolgáltatások márkanév alatt futó termékek az Erste bank kezelésében vannak, ő kezel mindent, a Posta pedig a hely, ahol ez elérhető.
A postáskisasszonyok jobb postákon nem a bélyeg felnyalását ismerik, azt már el is felejtették. De ismernek jó pár biztosítási és banki terméket - ja és a postai termékeket is. Melyik az a bank vagy biztosító amelyik mindezt kínálja és tudja.
Egetverő hülyeség,hogy 5-10-30 ezer forintot kapnak a pénztárosok a hiány fedezésére. A bérükben van ugyan egy pénzkezelési pótlék nevű tétel, de ez kb 2000 Ft havonta, bruttó. Az alapbér pedig az ablakos postásoknál a minimálbér és 100 rugó között van.
Nem jó ha a postás vagy bárki hibázik, de sajnos mindenki mindenhol szokott.Még az olyan tudálékos nagyképűek is,mint itt egyesek.
És most lehet szidni engem is.

viktor134 2009.06.10. 20:03:02

aki postán tartja a pénzét sikeres nem lehet. :D

Mylady 2009.06.10. 20:19:08

@Gáborom: közlöm veled (is), a tájékozatlan fröcsögő barommal, hogy ehhez nincs köze az erstének
ez nem banki ügylet
az állam kibocsát értékpapírokat, ezek közül a kisbefektetőknek szóló egyik típus a kincstári takarékjegy
ennek forgalmazására (értsd: adás-vétel) kizárólag a posta jogosult
ha ilyet akar valaki venni, csak ott teheti meg
ez nem jelenti azt, hogy a postán tartja a pénzét
merthogy ez konkrétan azt jelenti, hogy az államot hitelezi
az állammal üzletel, a posta csak a közvetítő
ééérted????

i hate the police (törölt) 2009.06.10. 20:26:16

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: igen, birka:)meg, ha ennyire nincs szüksége a pénzre, én megadom neki a bankszámla számomat, ugyan utaljon már némi aprót:)

Pajtás 2009.06.10. 20:35:36

így összesen mennyit buktál? 200 forintot?

load error 2009.06.10. 20:53:33

@Gáborom:

" Az összes tájékozatlan fröcsögő baromnak ezúton közlöm, hogy a Posta Pénzügyi szolgáltatások márkanév alatt futó termékek az Erste bank kezelésében vannak"

1. Fennebb kiderült, hogy nem ebbe a körbe tartozó termékről van szó.
2. Na és ha mégis? A Posta vállalta a szolgáltatás közvetítését, akkor vállalja a problémák megfelelő kezelését is.
3. Nem baj ha valaki hibázik, de vállalja a következményeit. Ez itt nem történt meg, ezért a felháborodás. A posztoló birka volt, de ha a Posta normálisan intézi a dolgot, és nem egy olyan megoldást kínál fel, amely csak a Postának jó, ez fel sem merülhetett volna.
4. Nézz a tükörbe, mielőtt nekiállsz fröcsögőzni. Minden ilyen téma legundorítóbb hozadéka a fröcsögő szerecsenmosdató user. Ez most Te lennél.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.10. 21:17:49

@Yooha: "Embert küldtünk a Holdra"

Mi, magyarok? Mikor?

antimat 2009.06.10. 21:29:57

@Secnir: bruttó havi 5ezrekből kereste véresre magát ? Nem lehetett egyszerű :P

mifi_75 2009.06.10. 21:53:16

@Mylady: Bocsánat, de látszik, hogy nem vagy tisztában a dologgal, csak írogatsz.
Ha tisztában lennél, akkor a posztból kivetted volna, hogy nem lehet szó Kincstári Takarékjegyről. A posztban az van, hogy a féléves helyett az egy évest szüntette meg. Ha tudnád mit írsz, akkor azt is tudnád, hogy a KT-ből csak 1, illetve 2 éves futamidejű papír van. Tehát fél éves nincs. Illetve A KT-ből csak azt lehet megszüntetni, amelyiknek a papír alapú formáját az ügyfél átadja. Így véletlenül megszüntetni nem lehet.

mifi_75 2009.06.10. 22:15:00

Egy kis kiegészítés az előbbiekhez:
6 illetve 12 hónapos futamidejű lekötéssel csak a Posta Gyarapodó Betét van.
És akkor idézet a posta.hu-ról: "A Posta banki szolgáltatások elnevezés alatt értékesített pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat az ERSTE BANK HUNGARY NYRT. nyújtja."

Mylady 2009.06.10. 22:17:11

@mifi_75: öööö... a lejárt a féléves futamidejű rész nálam tényleg kimaradt
visszaváltásnak értelmeztem
most elbizonytalanítottál...

akkor lehet, hogy... hm... most azt akartam írni, hogy postai takarékjegy (valami hasonló volt régen), de megtekintettem a posta honlapját, ott két terméket neveznek takarékjegynek: a kincstári I-et és a kincstári II-t
más nincs

akkor mi a francot szüntetett meg a poszter???

mindenesetre azt visszavonom, hogy nem a postán tartotta a pénzét :)))

mifi_75 2009.06.10. 22:26:44

@Mylady: Szerintem, mint azt fent írtam, gyarapodó betét volt.
Az ügyfél neve alapján az ERSTE rendszere felsorolja az összes hozzá tartozó betétet.
A kezelő szerintem itt hibázott, mert rossz betétet választott ki.
Ettől függetlenül a posztoló szerintem balfék volt. De lehet, hogy jobban járt, mert most esetleg magasabb a kamat, ezt észre is vette, és ezért nem balhézott. Persze azért egy posztra jó volt a sztori.

Mylady 2009.06.10. 22:38:53

@mifi_75:
"Nemrégiben lejárt a Posta kezelésében tartott, féléves futamidejű takarékjegyem. A pénz felvételének szándékával bementem a legközelebbi postahivatalba, ahol annak rendje és módja szerint kértem a megszüntetést, és a pénz kamattal együtt történő kiadását. A postás hölgy az általam átnyújtott papírok tanulmányozását követően..."

itt takarékjegynek nevezi (persze később betét is van a szövegben)

gondolkodtam (nem vicc! :) ) - ami miatt kételkedem:
a takarékjegy (mint megnevezés) egy annyira speckó dolog, szerintem kevesen használnák a betét helyett
+ írja, hogy fel akarta venni a pénzt kamattal együtt
ez megintcsak az értékpapíroknál jellemző - ha betét, akkor átutaltatom vagy felveszem kártyával
+ miért kell "megszüntetni" a megtakarítást, ha az betét? a betét lejár magától és automatikusan rendelkezésre áll a folyószámláján
nem kell közreműködő hozzá
+ azt írja, átadott a pénztárosnak papírokat, amiket az "tanulmányozott"
milyen papírokat? akkor az mégiscsak értékpapír? milyen papírja van egy betétnek?

nekem ez nem tiszta
teljesen elbizonytalanodtam

valaki szóljon a poszternek, hogy jöjjön és ne hagyjon kétségek között...

Mylady 2009.06.10. 22:44:15

@mifi_75: megnéztem, tényleg esélyes a gyarapodó betét
és ahhoz nincs folyószámla sem bankkártya, tehát tényleg ott kp felveszi
akkor egy kérdésem kilőve

a kamat meg nemnagyon lehet most magasabb
szerintem féléve általában sokkal magasabbak voltak a piaci kamatok

mifi_75 2009.06.10. 22:49:32

@Mylady: Nem folyószámlán lekötött betétről van szó.
A kulcsszó a dematerializált értékpapír.
Az Ersténél vezetett számlán van, ami a betét megszűntével szintén megszűnik.
Ami az ügyfélnél van papír, az a betétszámla szerződés a befizetési bizonylattal együtt.

Mylady 2009.06.10. 22:55:01

@mifi_75:
a gyarapodó betét az nem értékpapír, hanem betét
ha nála volt a befizetési bizonylat, meg a szerződés, akkor végképp nem értem, hogyan lehetett másikat megszüntetni

és továbbra sem értem, miért kellett megszüntetni, ha egyébként magától megszűnt

és miért hívja takarékjegynek?

Megdobbent 2009.06.11. 04:24:48

100% (ahaha), hogy postaba sosem tennem a penzem, max csekkfizeteskor :) Oszkarfaszomdij ide vagy oda. Szanalmas bagazs, de legalabb nem a mav-val fuvaroztatnak, eh-eh :>

Tron65 2009.06.11. 07:30:57

"A konklúzió nem sok: mindenki figyeljen oda a közalkalmazottak tevékenységére "
Hát ehhez csak gratulálni tudok!
Szerintem fogalmad sincs, kik a közalkalmazottak.
Egyébként hiába lested volna árgus szemekkel, akkor is símán elrontotta volna, mivel TE még kevesebbet értesz hozzá.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.11. 09:53:14

postán csak a levelet szabad lekötni egy évre.

pl írsz egy képeslapot karácsonyra, beadod dec 20-án, és ez így a következő év dec 24-ére meg fog érkezni a címzetthez.

ha ügyes a posta a levelezőlap értékét megnövelik azzal hogy különböző országokon keresztül viszik, ahol ott bélyegzőket nyomatnak rá. ha szerencséd van 1 év alatt kiér a levél, és lesz rajta thai, és finn pecsét is.

2009.06.11. 11:15:25

Még egyszer megkérdezem: akármelyik banki ügyintéző: rafi, cib, otp, nem tudja ilyen módon elrontani a betét feltörését? Csak a postás alkalmazott hibázhat ?
A sok nagyokos aki NEM a postára viszi a pénzét az nem járhat így ? vicces sztrovacsekek maguk.

Málnás Vodkazselé 2009.06.11. 11:27:39

Postáshoz lazán kapcsolódóan:
Egyik haverom a napokban adot fel a postán egy tábla csokit átlátszó csomagolásban (igaz ajánlottan, értékbiztosítással) és nem ették meg a postások :)

cbc 2009.06.11. 14:52:34

Jó, hogy mindenki nagyon okos, de azért maradjunk annyiban, hogy a Posta szolgáltatási színvonala igen alacsony. Hozzánk például már sokadszorra úgy érkeznek meg a levelek, hogy összegumizva kivágja a kézbesítő a ládák tetejére, aztán mindenki tallózgathat, kinek jött levele rendőrségtől, bíróságtól, apehtől, jé itt a sajátom is....

Mylady 2009.06.11. 15:11:47

@cbc: én mindenütt úgy adom meg a címemet, hogy házszám, lépcsőház, emelet, ajtó
a postaládán kint van a nevem, emelet, ajtó (ház, lépcsőház elvileg egyértelmű)
nos, a leveleimet rendszeresen úgy kapom meg (ha megkapom), hogy valamelyik szomszédhoz kerül és az dobja be hozzám (hasonló nevű nincs a lépcsőházban)
ellenben azoknak a levelei, akiktől vettem a lakást, simán a postaládámban landolnak még így három év után is, pedig nincs kint a nevük már nagyon régóta...

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.11. 17:14:32

@pazola: Majd te szolj ha tudsz 13,3%-nál jobbat. Most járt le.
Ella meg másra való :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.11. 17:18:14

@Bit Rot:
normálisabb helyeken (BANKOKBAN) elédtolnak egy papírt"

Mé' Thailandban nem?

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.06.12. 00:05:57

Aki a postára bízza a pénzét arra nincsen szó. Najó, van...
süti beállítások módosítása