A szezon egyik legviccesebb leleplezése: a DIGI nem számított arra, hogy ennyire népszerű lesz az internetszolgáltatása, ezért akkora (úgy értem, olyan kicsi) elosztó aljzatokat szereltek föl, ki tudja hány lépcsőházban, hogy a switch-nek nevezett alkatrészek néhol már beteltek. Magyarán minden aljzatot elfoglalt egy-egy előfizető kábelének a vége.
Na mit gondolnak, hogy oldották meg a DIGI szerelői, amikor egy ilyen épületben újabb lakó fizetett elő? Igen, úgy, a rutinos Homár-olvasók nyilván már tudják. Bizony, kihúzták az egyik régebbi előfizető dugaszát, és a helyére pattintották az újét. Fetrengünk a röhögéstől, a lábaink az ég felé kalimpálnak. A pompás történet lentebb olvasható:
Az alábbi esetet, ami a minap történt velem, ha nekem mesélik, egyszerűen nem hiszem el. Tulajdonképpen a mai napig nem tudok a dolog frengünk a röhögéstől, pelett napirendre térni, annyira megdöbbentett, hogy ilyesmi megtörténhet. Megpróbálom dióhéjban leírni az eseményeket.
A múlt hét csütörtökön délután a lakásomban lévő internet elérésem megszűnt, úgyhogy betelefonáltam a DIGI ügyfélszolgálatára, hogy bejelentsem a hibát. Rövidesen kapcsoltak egy műszaki kollégát, aki megvizsgálta a saját műszaki nyilvántartásukat, ahol nem talált semmi problémát az én vételi helyemen, valószínűsítette, hogy a probléma nálam lesz. Ezek után néhány rutinszerű ellenőrzést végeztetett el velem a saját gépemen, hálózati kapcsolatok, tűzfal, vírusirtó, stb. Ezek nem vezettek eredményre, így az ügyfélszolgálatossal abban maradtunk, hogy mivel sem náluk nem látszik a probléma, sem nálam nem oldható meg szoftveres beállításokkal, felvesz egy munkalapot, és szól a szerelő kollégáknak, akik felveszik velem majd a kapcsolatot.
Estefelé újra betelefonáltam, mert sem az elérés nem javult meg, sem a kapcsolatfelvétel nem történt meg. Ekkor az üszisnek elmondtam az előzményeket és rákérdeztem, hogy miért nem jelentkeztek a szerelők. A hölgy tájékoztatott, hogy a kapcsolatfelvételre 3 munkanapjuk van (szerződés szerint), úgyhogy legyek türelemmel. Nem néztem utána, de bizonyára tényleg ez szerepel a szerződésben, úgyhogy elkönyveltem magamban, hogy most pár napig a telefonomra vett internetelőfizuval kell boldogulnom.
Legnagyobb meglepetésemre másnap reggel csöngetnek a lakásom ajtajánál, a DIGI-s szerelők jöttek kivizsgálni a bejelentést (le a kalappal a reakcióidő tekintetében, lett volna rá 3 napjuk). Kérdezték, hogy melyik szomszédnál akadozik a net? Elsőre meglepődtem a kérdésen, mondtam, hogy nem a szomszédnál, hanem nálam, és nem szakadozik, hanem egyáltalán nem megy a net. Kiderült, hogy az ő munkalapjukra az írta az ügyfélszolgálatos, hogy a bejelentő (vagyis jómagam) szomszédjában akadozik az internet elérés, amin ők is csodálkoztak, hogy akkor miért nem maga a szomszéd tette a bejelentést? Mindegy, ezen a kis kommunikációs problémán gyorsan túllendültünk, és azonnal elkezdték a kivizsgálás érdemi részét: az egyik szerelő a lakásban felhelyezett egy műszert a kábel végére, a másik az elosztószekrényben kereste, hogy melyik lehet az én végpontom. Két perc sem telt bele, kiderítették a probléma okát: az én kábelem másik vége (hozzám már UTP kábelen jön a net, nem koaxon) nem volt bedugva a lépcsőház központi switchbe. Hogy-hogy? – kérdeztem. Hát úgy, válaszolta az egyik szaki, hogy valaki kihúzta a tegnapi bekötés során. Nyílván kiült az arcomra az értetlenség, ezért megértő, tanári stílusban elmagyarázta a jelenséget: annak idején a lépcsőházba egy 24-férőhelyes switchet szereltek a DIGI munkatársai, mert senki nem gondolt arra, hogy ennyire népszerű lesz a szolgáltatásuk. Ahogy szaporodtak az internet előfizetések, úgy fogytak a szabad helyek a switchben, egészen addig, amíg el nem fogyott az összes. A következő bekötésnél a szerelők gondban voltak, volt aznapra 8 címük, nincs szabad hely, mi legyen - morfondíroztak, végül egy másik lakóét kihúzták, az új előfizetőét meg bedugták a helyére. Így az új előfizető boldog volt, a munkalapot lezárhatták, csak a pórul járt másik lakó ette a kefét, és telefonált a DIGI-hez, hogy nem megy a net. Így minden új előfizető bekötésével egy elégedetlen ügyfelet generáltak. Minden elégedetlen ügyfél visszadugása után egy másik elégedetlen ügyfelet generáltak, ugyanis amikor kijöttek egy hibát kivizsgálni, akkor valakit megint kihúztak, és bedugták a korábban kihúzott méltatlankodót. Persze a "kihúzott" csak onnan tudta meg, hogy valami nem stimmel, hogy nem megy a net.
Az én esetemben sem jártak el másképp, valaki más helyére visszadugták az én kábelemet, amit előző nap egy új előfizető kedvéért húztak ki. A korrektség jegyében meg kell említeni, hogy a két szaki beszólt a "központba", hogy megrendeljen egy nagyobb switchet, így a közeljövőben talán megszakad a panaszkodó ügyfelek lánca.
Üdv.:
surgyelan
Az utolsó 100 komment: