Zsuzsanna a magyar ipart akarta támogatni, ezért a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt.-nél vette meg a kétlapos asztali villanytűzhelyet. Meg is kapta a méltó büntetését, kár, hogy nem fokossal. A vásárlás a legrosszabb fajta hungarokommunista hangulatban zajlott: nem volt rendes zacskó, az eladó pökhendien beszélt a vevővel, szinte lehülyézte és slusszpoénnak szét is esett a kezében a készülék. Ekkor hangzott el a címbéli mondat. A levelet pár napja kaptuk, mire beraktam volna, be is futott a cég válasza, sűrű bocsánatkérések formájában. Katarzis alant, az első levél legjobb tagmondata: "Ha más cégek akkora szatyrokat le tudnak gyártani, amibe belefér az ember egész élete".
Volt "szerencsém" ma bent járni a budapesti üzletükben délután fél 6 körül. Egy kétlapos asztali villanytűzhelyet vásároltam. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy az eladó egy madzaggal kötötte át a dobozt, hogy annak segítségével vigyem el. Kértem, hogy nem kaphatnék-e inkább egy szatyrot, mert az mégiscsak kényelmesebb szállítást tesz lehetővé. Az eladó kissé ingerülten közölte, hogy csak kicsi szatyruk van, azt ugyanúgy át kellene kötni. Ez rendben is van, de rákérdeztem, hogy sohasem szokott nagyobb szatyor lenni?? Erre azt válaszolta, hogy nem, nem szokott. Kérdezem én: a 21. században, egy üzletben, ahol 20-szor 20-as terméknél nagyobbat is árulnak, miért nem gondoskodnak nagyobb szatyorról? A nagyobb elektronikai üzleteknek miért van ilyen? Már látom a választ, hogy a Multik (Media Markt, Electro World stb.) megengedhetik maguknak, hogy ilyeneket legyártassanak, de ez a szarvasi cég, amelyik Budapest közepén, az Andrássy úton tart fenn impozáns üzletet, az nem. Biztos, hogy jól van ez így? Biztos, hogy 2009-ben madzaggal átkötött, nem könnyű dobozzal kell a villamoson szerencsétlenkednie az embernek?
Arról már nem is beszélve, hogy meg mertem kérdezni, mennyit fogyaszt ez a tűzhely, mire azt a választ kaptam: 2500W-os. Ez nekem, mint nőnek, és mint nem villamosmérnök végzettségűnek, őszintén szólva, nem mond semmit. Ráadásul ezt eddig is tudtam, az interneten megnéztem a termék leírását. Mikor erre a válaszra "buta képet" vágtam, akkor a kereskedő ingerülten és kioktatva kiegészítette azzal, hogy "forintosítva akarja tudni? mert azt nem tudom megmondani, mert nem tudom, hogy a villanyszámlán mi van...".
Nem, nem forintosítva akartam tudni, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy ha mondjuk 1 órán keresztül folyamatosan üzemel ez a tűzhely, akkor hány kWh-t fogyaszt. Aztán azt már beszorozom én az egységárral, nem gond. Biztos az én hibám, hogy nem értem a W és a kWh közötti különbséget, átváltást, de szerettem volna megérteni... Nos, az üzletükben hiába kerestem rá a választ.
Az eladó érzékelte, hogy nem vagyok elégedett, bár igazából a szatyor hiánya akasztott ki.
A marketingszakmában dolgozom, végzettségemet tekintve is ide tartozom és csak annyit "üzennék" a marketingesüknek, hogy gondolkodjon el azon, nem ér-e meg plusz költséget az, ha annak, aki egy nagyobb, de még szatyorban elhelyezhető/elvihető terméket vásárol, annak esetleg felajánlhatják ezt az opciót. Mert nem mindenki autóval érkezik az üzlethez, nem mindenki a szomszéd házban lakik, hogy nem viszi messzire, stb.
Ha más cégek akkora szatyrokat le tudnak gyártani, amibe belefér az ember egész élete, akkor a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. miért nem gondol ilyesmire??? Hozzáteszem, mikor ezen értetlenkedtem, még megkaptam azt az eladójuktól: "Látom, mindkettőnknek rossz napja van..." Ezt meg aztán kikérem magamnak!!! Az üzletben is ezt tettem. Nekem nincs rossz napom. Legalább is eddig a vásárlásig nem volt. Csak értetlenül álltam a helyzet előtt. Olyan morcos volt ez a "kereskedő", hogy számlát kérni már nem is mertem, mert attól féltem, letépi a fejem és belémkiabál...
Ja, és a hab a tortán az a pillanat volt, amikor kipróbálta a megvásárolt tűzhelyet, melynek egyik hőfokszabályzó gombjának elejéről leesett valami kis takaró műanyag akármi. Visszarakta. Rákérdeztem, hogy "ez lejár???", mire a válasz: "hát, néha leesik, esetleg kis ragasztóval oda lehet rögzíteni..." Utólag visszagondolva, ebben a pillanatban kellett volna otthagynom a boltot a termék megvásárlása nélkül. Ezt mégis hogy gondolják? Mi az, hogy még egy percig sem használtam, de már lejár róla, nem egy főalkatrész, de mégiscsak egy darabka... Én ragasszam meg, amit több, mint 8.000,- Ft-ért vásároltam???? Ezt hogy képzelik??? Ráadásul, bár én naivan azt hittem, ez nem egy magyar termék, hanem kínai és az Önök cége csak forgalmazza... Remélem, van olyan jó, amiért rá merik írni a cégük nevét... Egyébként kb. 5 évvel ezelőtt vásároltam ugyanebben az üzletben egy ugyanilyen terméket, ami már kb. 1 hét után elromlott, de a garanciális javítás után 5 évig tökéletesen működött. A történtek ellenére még mindig az Önök cégébe helyeztem a bizalmam (úgy gondoltam, ezzel is a magyar vállalatokat és nem a külföldieket támogatom) és Önöknél vásároltam egy újat, de ígérem, soha többé be nem teszem oda a lábam... Szívem szerint a vásárlók könyvét kértem volna, de tapasztalataim szerint, azokhoz nem jut el az oda beírt dolog, akiknek szánja az ember, ezért választottam ezt a formát a közlésre.
Ezt a levelet, utólagos engedelmükkel, egyúttal megkapja az Index portál Tékozló Homár nevű fogyasztóvédelmi blogja is, okulásképpen, mások számára.
Bízom benne, hogy átgondolják észrevételeimet, tapasztalataimat és igyekeznek a hibákat kijavítani, valamint megvédik a Cégük jó hírnevét, hogy több vásárlót már ne veszítsenek.
Üdvözlettel:
X. Zsuzsanna
A cég válaszlevele:
Tisztelt X. Zsuzsanna!
Kedves Vásárlónk!
Először is elnézését kérem, hogy csak most válaszolok, de ki kellett vizsgálnunk az Ön által tett észrevételt, panaszt.
Az eladó hozzáállása sem emberileg, sem szakmailag nem elfogadható, amiért ezúton is elnézést kérünk. A szükséges intézkedést megtettük. A termékkörünket tekintve van a kínálatunkban forgalmazott termék. Sajnos erre a piaci viszonyok kényszeríttetek bennünket, mivel nem tudtuk saját gyártású termékeinkkel felvenni az árversenyt, az országot elárasztó kínai termékekkel. A portfolió bővítése is így volt lehetséges, mivel nem tudtuk finanszírozni a közel 25 termék felszerszámozását. A mai gazdasági helyzetben nagyon nehéz talpon maradni egy gyártónak Magyarországon. Természetesen műszaki csapatunk folyamatosan koordinálja a gyártást.
A csomagolás tekintetében háromméretű reklámtáska áll rendelkezésére a mintaboltoknak. A kínálat széles skálája miatt, valóban nem tudunk minden termékünkre táskát biztosítani, de megfontolunk még egy mérettel nagyobbat. A hőfokszabályzó gombbal kapcsolatban is igazat adok Önnek, nem engedhetjük meg, hogy a már észrevett hibát azonnal ne orvosoljuk. A kollégámnak egy másik készüléket kellett volna kipróbálni, és hibátlanul átadni Önnek. Még egyszer elnézést kérek társaságunk nevében, bízom benne, hogy ismét vásárlóink között üdvözölhetjük.
Köszönjük, hogy megosztotta velünk észrevételét, számunkra nagyon fontos, hogy eljussanak hozzánk az információk akár negatív, akár pozitív, mert szeretnénk megvédeni hírnevünket.
Tisztelettel:
Grivalszki Zsuzsa
kereskedelmi igazgató helyettes
Szarvasi Vas-Fémipari Zrt
Az utolsó 100 komment: