Az alábbi történet elég hosszú, de a Naiv Ügyfél kérése ellenére nem rövidítettem le, mert annyira tanulságos, és igen szépen megmutatja, hogy a magyar bankok üzleti gyakorlata mennyire ügyfélellenes, kőkorszaki és mélyen kelet-európai. Hősünk, zé, egész extrém dolgokat kívánt volna meg a K&H Banktól: új bankkártyát akart, netbankolni, és háromféle összeget csoportos beszedési megbízással átutalni. Furcsa kívánságok egy magyar banki ügyféltől, meg is bűnhődött értük. Emberünk nyugaton él, amitől annyira naivvá vált, hogy konstruktív ötleteket is ad a hazai bankoknak az ügyintézéshez. Bruhaha! Kalandok alant.
Régi olvasótok vagyok a homárblogon és sokáig úgy gondoltam, hogy az írásokban közölt esetek kb. 80 %-a biztosan elkerülhető lett volna egy kis odafigyeléssel / empátiával / türelemmel. Hát mostanra fogtam fel, hogy miért is szorulnak ökölbe a pesti jómunkásemberek kezei ;)
Az én szopásom igazából csak arra jó példa, hogy a magyar bankrendszer mennyire egy őskövület még ma is és mennyire akar XIX. századi megoldásokat letolni a torkodon - ostobán.
A történet 2006-ban kezdődik, amikor kiköltöztem Írországba. Természetesen megtartottam otthon a bankszámlámat (K&H Banknál). Egy év alatt már szerencsére olyan helyzetben voltam, hogy tudtam pénzt hazaküldeni, ezekkel együtt elhatároztam, hogy reménybeli vastag bankszámlámat innen is felügyelhetővé teszem: a világos megoldás az internetbank. Ehhez társult még a szüleim kérése, hogy az addig csekkel fizetett otthoni költségek (magyar mobil, otthoni autó biztosítása, önkéntes nyugdíjpénztár) kifizetését a számláról oldjam meg. Ha minden igaz, ez sem lenne gond.
2008 őszén egy hazalátogatás alkalmával beballagtam az Október 23-a utcai fiókba (ahol egyébként nagyon segítőkészek és rugalmasak, külön jó pont) és átvettem az új bankkártyámat, igényeltem internetbankot és megadtam a csoportos beszedési megbízásokat.
A tömör mérleg:
1. A bankkártyát másodikra sikerült kibocsátani, miután elvileg a régi pin-kóddal kellett volna működnie, de nem tette (+ 5000 forint kártyadíj).
2. Bár az internetbankért azóta is fizetek, a szolgáltatás nem működik (részletes technikai nyomor alább).
3. A csoportos beszedési megbízások - a meggyőző egyenleg ellenére - hol átmennek, hol nem.
--------
1. A bankkártya kibocsátással kapcsolatban nem is vesztegetnék több szót. Olyan hülyeség csak Magyarországon létezik, hogy be kell érte menni egy fiókba: emiatt, mint kiderült már egy kártyát megcsináltak és meg is semmisítettek, mivel nem vettem át. Azt, hogy végül is csak egyszer vagy kétszer fizettem kártya újrakibocsátási díjat nem is tudom és nem is érdekel. Az ír megoldás: kártya levélben megy a regisztrált címre, ami bárhol lehet (külföldön is) és teljesen ingyenes. Az új kártyát egyszer aktiválni kell (10 perces telefonhívás) utána a régi pinnel használható. Itt még soha egy fillért sem fizettem a debitkártya birtoklásáért / használatáért / igényléséért.
2. Internetbank: a K&H egy kivételesen ostoba chipkártyás rendszert támogat, amelynek használatához az OmniKey cég kártyaolvasóját kell használni. Ez már eleve korlátozza a netbankolást, hiszen cipelni kell magaddal (a súlya nem nagy, de eléggé ormótlan), nem használható akárhol (pl. internetkávézóban v. munkahelyen, ahol esetleg nem telepíthető a szükséges driver). És persze jottányival sem biztonságosabb, hiszen a chipkártya ugyanúgy elhagyható, ahogy egy pin kód stb.
Egy hónap várakozás után szüleim kora télen átvették és kiküldték nekem a netbankos csomagot. A benne lévő cd-ről install, kártya be: semmi. A rendszer nem tud beléptetni. Alaposan megivzsgáltam a windows registry keyeket, USB port jogokat, a drivert, mindenből legfrissebb letölt, installál: semmi. Még a pin kód beadásáig sem jutottam el. Sebaj, gondoltam, te kis geci, rajtam nem fogsz ki: az OmniKeytől letöltöttem egy diagnostic tool-t, a végeredmény az volt, hogy a kártyán lévő chip nem ismerhető fel. Közben bonyolítottam egy kb. 15 fordulóból álló email threadet a K&H-s helpdeskkel. Valószínűleg nem az ő hibájuk, de _semmit_ sem tudtak segíteni, nyilván csak olyan esetekre voltak felkészülve, hogy a néni nem tudja betenni a cd-t a meghajtóba. Nem is merem elképzelni mi lett volna, ha linux alól próbálom. Hát ezzel szívhatsz bmeg gondoltam én, semmi értelme erőlködni, karácsonykor úgyis terveztem hazamenni: majd akkor. Karácsonykor a bankba be: vittem az olvasót, kártyát, pint - helyben demonstráltam a srácoknak, hogy mi a gond. Korrektül azonnal elfogadták, semmi gond, adnak új kártyát. Külön szóltam, hogy olvasóegységből nem kell még egy (később mégis kaptam, de annyi baj legyen). Persze az új kártya kiállítása is két hét... Sebaj, Írhonba haza, szülők kártyát átveszik, kiküldik: már február elején járunk.
Nagy lelkesedéssel vetettem magam a zsákmányra... ami rögtön le is lohadt, amikor így sem működött. Most már óvatosabb voltam: először chipkártya diagnózis. A chip olvasható, kiváló. Utána uninstall driver, gondosan kitörölgettem a registryből is mindent, ami bekavarhatott, ellenőriztem az összes fontos windows-os process-t, ami résztvesz egy ilyen eszköz kezelésében. Szépen feltettem a legfrissebb drivert. Amikor azzal sem működött, akkor megpróbáltam a cd-n lévő verzióval. Közben bújtam a fórumokat, próbáltam rálelni egy kis segítségre - sok usernek sokféle nyomora volt ezekkel, de egyik sem az én esetem. Újra párhetes emailváltás a helpdeskkel. Sok újat nem tudtam meg. "Próbálja meg eltávolítani az XP SP3-at.", "Húzzon ki minden USB eszközt, próbálja újra." Ilyen okos tanácsokat kaptam. Többször, szép kövér betűkkel leírtam nekik, hogy értek a háttérhez, nem átlaguser vagyok -- azért csak nyomták a süket a dumát. Ez már késő tavasz környéke, gyakorlatilag itt adtam fel. Nem is zavart volna az e-bank hiánya, ha nem szopok a következőben kifejtett módon a beszedési megbízásokkal is.
3. Összesen három fent részletezett fizetnivalóm van: autóbiztosítás kb. 30e Ft per negyedév, otthoni Vodafone mobil kb. 20e Ft per hó, önkéntes nyugdíjpénztár kb. 10e Ft / hó.
Mindhárom szolgáltatónál jártam 2008 telén és szerződést módosítottam / egészítettem ki, hogy működjön a dolog. Mindhárom papírt szabályosan aláírtam, megadtam a bankszámlaszámom, részletes adataim. Ezeket szó nélkül elfogadták, hogy ők majd továbbítják a bankba. Ez valószínűleg meg is történt, de valahogy a számlára a terhelések már nem érkeztek meg: mindhárom szolgáltató módszeresen bosszantotta a szüleimet a klasszikus eszközök (felszóltás, elmaradások összegzése) használatával. Amikor májusban ismét otthon voltam megpróbáltam utánajárni, hogy mi történt:
a) autóbiztosítás: a biztosító elküldte a banknak a papírokat, de azokon nem szerepelt a csoportos beszedési megbízás engedélyszáma. A bank nem szólt sem nekem, sem a biztosítónak. Én ezt a számot természetesen nem tudtam, ezért májusban a banki ügyintéző segítségével nyomoztam ki (6 hónap alatt, két fizetés elmaradása és a biztosítás felmondásával való fenyegetés a mérleg). Természetesen időközben a szüleim készpénzzel fizettek.
b) telefonszámla: állítólag az aláírásom nem volt megfelelő a szolgáltatóval kötött szerződésen. Ezt a bank állítólag feltételesen befogadta, de aztán "elakadt két osztály között". Itt sem kapott értesítést sem én, sem a szolgáltató. Édesanyám meghatalmazottként még egyszer eljárt ebben áprilisban, akkor végül a banknál az én jelenlétem nélkül is felvették a rendszerbe a megbízást. (2008. október - 2009. április, 6 hónap, közben minden számlát csekkel rendeztünk.) Azóta még két alkalommal fordult elő, hogy a megfelelő egyenleg dacára, nem teljesítették a telefonszámlát a szolgáltató felé.
c) önkéntes nyugdíjpénztár: már szerződést is úgy kötöttem, hogy csoportos beszedési megbízás útján fizetem az esedékes díjakat (emlékezetem szerint ez a mai napig nincs elintézve, laza 9 hónap). Ezt egyszerűen csak nem dolgozták fel, vagy nem tudom.
----------
A fenti szopóból tanulva szívesen adnék tanácsokat bankoknak:
1. Kártyát és bármit (pin kód) a delikvens címére ajánlott levélben. Ha olyan hülye, hogy rossz címet ad meg, akkor sajna. Ha a bank ragaszkodik a személyes átvételhez, akkor telefonos / emailes értesítésre is adjanak lehetőséget.
2. E-bankot kizárólag platform- és hardverfüggetlen megoldásként szabad indítani! Minden egyes kütyü csak nehézségeket fokozza, semmit sem tesz hozzá a biztonságérzethez, hogy a tényleges biztonságról már ne is beszéljünk. A legjobb: két vagy három jelszóból álló rendszer, https, ha kell egy java alapú kis csellentyű. Ennyi. Mindenhonnan használható, rugalmas és biztonságos.
3. Röhejnek tartom, hogy nem lehet elintézni még azt sem, ha _fizetni akarsz_, ha vidáman dobod a pénzed a szolgáltatók után... "Sajnálom fiatalember, nem áll módunkban elfogadni a pénzét, mert nem megfelelően töltötte ki a B102W nyomtatvány 11-es rovatában a... blalbalablablablabla". Köszönöm, hogy fizethetek nektek.
Ennyi, rövidítsd le nyugodtan, hogy kiférjen a homárra.
Csattogós ollojú üdvözlet a zöldektől!
Zé
vd1992 2009.07.10. 00:15:08
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.10. 00:19:20
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.07.10. 00:24:10
RaveAcE 2009.07.10. 00:28:31
- nem kell "csipelni" az olvasót a netbankoláshoz
- a munkáltatóm bankja, mert így korábban jön a fizus.
Szerintem ezeken a szempontokon kívül nincs semmi, amit figyelembe lehetne venni bankválasztásnál. Ügyfélszopató az összes.
zalamatyi 2009.07.10. 00:30:50
A csillagok szerencsétlen együttállásától mindenki szenvedhet és úgy látszik, te a hímtag rossz oldalára születtél bankolni: szopóág.
Nem tisztem védeni őket és szerintem egy kellemetlenséget még te is lenyeltél volna, inkább adok egy gyakorlati tanácsot.
A KH-nál van sms alapú internetbank, amihez nem kell külön csipkártya, kártyaolvasó, szoftver, stb. Amennyiben újra itthon jársz, cseréld le a mostanit olyanra és egy csapásod megoldódik. Nem mellesleg nekem prímán működik (most már firefoxban is :-) ).
Maradok tisztelettel..
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.07.10. 00:37:26
lacwe 2009.07.10. 00:55:47
lacwe 2009.07.10. 01:00:39
Don Bolesz 2009.07.10. 01:08:50
gzurti 2009.07.10. 01:10:13
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.10. 01:11:47
de nem en
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.10. 01:14:16
hihhetetlen
Chamb 2009.07.10. 01:25:02
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.07.10. 01:33:44
Miert nem szuntette meg a bank az egyenlegem ha minuszban volt, mi lesz ha vegul 600.000 ft al fogok tartozni 3 even belul?
HAHAHA, besetalok es kifizetem nekik a 3 centet elkuldok mindenkit az anyjaba es leszophatnak. Nincs mit elvenniuk.
Farkasbarack 2009.07.10. 01:35:11
Én rendszeresen használom az e-bankot sms-jelszós beléptetéssel, és az működőképes! Nem lehet célzottan ezt kérni...?
Megdobbent 2009.07.10. 01:40:37
szifonman (törölt) 2009.07.10. 01:42:47
kak 2009.07.10. 02:14:41
Ne kesereggyé' el, biztos, nem vagy 1edül a kibaszottak (akivel kibasztak - elnézést) listáján.
Igazad van, elég nagy faszság ez a chip olvasós Omnikey...
Én is használtam (céges) kb. másfél évig, aztán bankot váltottunk, mert egy töketlen társaság ez a KájendHá.
Nem is értem, hogy merik magukat banknak titulálni azzal a sok fárasztó, bohóckodós, gyerekes, kék kalapos, esetlen, táncos, reklámkjaikkal.
Ja és a szlogenjük:
"DÖNTS OKOSAN!"
Szerintem akkor dönt az ember okosan, ha be sem megy hozzájuk, vagy bankot vált.
Már a vége felé (mielőtt váltottunk = tavaly ősz körül) nem működött tökéletesen az ebank - pedig átváltottam PIN kóddal belépős formátumra - és nagyon tele lett a tököm vele / velük.
A végére nagy nehezen megtudtam, hogy az explorer "már" nem tökéletes hozá (azt írta belépés után, mikor a menüre klikkeltem, hogy "az alkalmazást egyszerre két helyről nem használhatja" - még egyről sem ment, nemhogy kettőről) és váltanom kellett firefoxra. Na itt már működött (Lehet, hogy URI GELLER beszólt neki: "MÚKODJ"). A privát e-bankomat még használom a mai napig, de pl. Google Chrome-mal nem tudom használni, pedig az az alap böngészőm (kipróbáltam és megszerettem).
Egy kis mellékes:
Annyira qrvajó bank ez a döncsokosan Ká end Há, hogy egyszer meghívtak (több jól menő cég vezetőinek tartott) előadásra, ahol ahol ecsetelték a lehetőségeket (cég bemutatása, befektetések, kölcsönök, jövőkép, bla bla bla...)
Azzal a lendülettel felvettem valamilyen hitel osztály főnökasszonnyal a kapcsolatot hitel ügyben, akivel névjegykártyát cseréltem és elmeséltem neki, hogy egyszer nekilendültünk a cégünkel, hogy hitelt kérjünk, de akkor elutasítottak minket mondván, hogy még fiatal a cég (asszem fél évesek voltunk), de azóta eltelt egy év és akkor most itt vagyok és szeretnénk hitelt.
Beküldött a zuglói központú fiókba valamelyik emberhez, akivel találkoztunk. Elmeséltük, hogy kellene egy pár milla a válalkozáshoz és, hogy fiatal korunkban nem kaptunk, de most már úgy gondoltuk, hogy nem lehet ez akadály (ráadásul a lezárt éves mérlegünk 100 milla feletti forgalmat mutatott (importőrök vagyunk)- a számlánkra bejövő-kimenő pénzeken azért a bank is keresett szépen). Bevittünk mindent papírt, amit kért az ember és elmondtuk neki (nem fenyegettük, csak, hogy vegyenek komolyan), ha most is úgy áll hozzá a bank, mint azelőtt, akkor bankot váltunk.
Az eredmény:
Ugyan úgy fedezetet kértek, mint, amikor azt mondták, hogy még fiatal a cég. (megjegyzem: a bankok nem ingyen adják a hitelt, kersnek rajta elég szépen)
Közben már egy ismerős megemlítette, hogy menjünk át Budapest Bankba, ott máshogy állnak hozzá és lehet, hogy van remény a hitelre.
A vége az lett, hogy leköszöntünk és átmentünk (pontosabban a számlát nem szüntettük meg, csak a forgalmat a BB. számlán bonyolítjuk). A hitel is összejött (15 milla) most volt egy éve, hogy kaptuk.
A hab a tortán, hogy kb. 3-4 hónapra rá miután eljöttünk felhívta a társamat egy "bankos zaklató", hogy mi történt, látja, hogy nincs a számlán mozgás, pedig azelőtt aktív volt?
A társam elmesélte neki a sztorit és az ember mondta, hogy de nagyon sajnálja, pedig náluk is meg lehetett volna oldani a hitelt és nem is érti, hogy az elődje mit kavarhatott? - Most erre csak azt tudom, mondani az elődjének, hogy legközelebb DÖNTS OKOSAN!
Ennyi! (Késő bánat, eb gondolat)
Még annyi, hogy a BB mennyivel rugalmasabb, mint a K&H:
- pénzbefizetéskor nem kell kitölteni papírt, elég, csak elmondani, hova mennyit (tavaly még nem kértek személyit sem, idén már kell)
- 2 millió Ft.-ot bámelyik fiókban előzetes bejelentés nélkül fel lehet venni (a K&H-ban max 1 milla)
- céges számláról kivételkor nem kell csekfüzetet töltögetni, csak "benyögöm" honnan és mennyit szeretnék.
A K&H-ban, ha fingott az ember, már papírt írtak, amit alá kellett írni, hogy te fingottál (iszonyatos felesleges papírmunka - a dolgozó lányok is panaszkodtak, hogy régen nem kellett ennyi papírt pazarolni) - nevetséges az egész társaság...
Üdv, aztán te is DÖNTS OKOSAN!
Kak
bugsy 2009.07.10. 03:00:07
Évek óta minden klappol, a Netbank pedig egyenesen zseniális.
Nem sípolnak, ha külföldre kell telefonálniuk vagy sms-t küldeniük, a telefonos support pedig példamutató.
Hja, és ez nem fizetett reklám, közöm nincs hozzájuk, csupán nekem eddig nem volt semmi gondom velük.
A&CS 2009.07.10. 06:13:10
1200000 ft-os megtakaritásból 5 éves járadékot kértem.Az első félévben elvesztettek belőle " rossz befektetés miatt 127000 Ft-ot / fél éves járadék/
a Második félév negativumának nagyságát
még nem tudják megmondani. Ha azonnal kivenném egy összegben minden 1000 ft-ra
400 Ft-ot fizetnének ki.Ha egyösszegben kiveszem, most a 127000 pluszban lebbe kamatként másik banknál !. De sajnos azoknak is megvan a maguk hátulütőjük!
Lehet hogy ujra a párnaciha lenne a biztos megoldás?
GYUFo 2009.07.10. 06:38:15
Azonban az ügyintézés szégyen, először rossz jelszót kaptam meg és ezt ők látták, felhívtak korrektül hogy fáradjak be mert látják a hibát, hogy miért nem tudnék belépni ha akarnék. Aztán 1 óra 10 percet várakoztam a bankban.
Kézpénzbefizetésnél 20-4 percet szoktam várakozni úgy hogy 2 ember van előttem. OTP-ben egy 5 perc szokott lenni, úgy hogy 6-7 ember is van előttem.
sonance · http://www.sonance.hu 2009.07.10. 06:42:04
A legjobb amúgy a weboldaluk. Ronda, logikátlan, semmit sem lehet megtalálni rajta elsőre, akkora szégyen, hogy tanítani kéne. Bal oldalon a kereső, jobb oldalon a menük, olvashatatlan a színek miatt, a tartalmak értelmetlen összevisszaságban. Ha belépnél az e-bankba, a jobb oldali menüben bögyörőzöl, utána meg lesel, hogy mi van, mert a bal oldali oszlopban választhatsz belépési módot. És megaLOL a 2008 év leginnovatívabb bankja xD
A netbank meg egy igazi okádék, az SMS belépésnél case-sensitive jelszót küldenek, ami egy idősebb júzernél gondot okozhat, plusz a mobil képernyők eltérései miatt az "L" betű ha kicsi, "1" nek, a "0" meg nagy "O" WTF! Ráadásul ha párszor elírod - nekem is sikerült a fentiek miatt - letilt 24 órára a rohadék.
Az OTP-nél a belépéshez miért nem kell idióta SMS-es belépés? Eleve https, ki van maszkolva az ügyfélkód, kell a bankszámlaszám, majd jelszó. Nem elég?
A primitív chipkártyás megoldás jó volt 10 éve de minek már? Sz@r, kényelmetlen, platformhoz kötött, igénytelenül leprogramozott csökevény.
Ofélia . 2009.07.10. 07:37:57
Régensburg 347 cm áapad hajóvonták találkozása tilos!!:)
Nekem 30 éve van otp számlán és két éve anyám k and h számláját is intézem de még egyikkel sem volt semmi gondom leszámítva a sorbaállást és leginkább azt utálom mikor a pénzbefizetési sorszámot nyomja meg valaki de folyószámla ügyeit intézi félórákig.
Nem értem az eljárást, hogy miért nem küldik másik sorszámért!!
Egyébként mindkét bankal elégedett vagyok!! vagy teljesen hülye???:)))
amugy36 · http://hetevutan.blog.hu 2009.07.10. 07:47:19
DÖNNNCCCSSS OKOSAN!!!!!!
EnZsolt 2009.07.10. 07:48:16
Sir Mortzosch 2009.07.10. 07:50:11
Nem voltak gondjaim egyikkel sem. OTP-s webbank jól működik, t-mobile roamingban jól működik, elégedett ügyfél vagyok asszem.
pöowztrqasfr · http://bit.ly/1a3Kgy 2009.07.10. 07:55:09
bit.ly/Pl9db
jesszumpepi (törölt) 2009.07.10. 07:57:13
Na de mi van a páros debrecenihez?
Torma vagy mustár?
EnZsolt 2009.07.10. 08:01:42
Miért? :D
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.10. 08:05:39
Impega 2009.07.10. 08:09:49
Nekem is volt egyszer a Káendhával egy bankkartyas kalandom, amikor is megjott a kartya, amjd visszakuldtek, majd nem lehetett lemondeni, ujatkerni, mert ki kell varni x napot, majd ujrafizetni, mindez mar 5 eve. (targyalas)
Az itteni bakom sem kuldte ki az uj bankkartam. Egye fene, bementem erte, maskulonben postai keltseget kellett volna fizetnem (soher diszno vagyok), a bank 100 meterre van tolem. (befejezes)
jesszumpepi (törölt) 2009.07.10. 08:12:08
Pötyi bá és a zernő elfáradtak.
Napok óta ropják a táncot.
Most nekik is jár egy kis pihenés.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.10. 08:15:20
Mondjuk az erste netbankja se semmi. Minden egyes belépéshez és azon belül minden egyes tranzakcióhoz külön-külön esemest küldenek jelszóval. 6 db átutalásnál így mindössze hétszer kell begépelni, hogy j670OuFG1bHgM45vVxaT56, 2Uio945DvHxYakl56E, S45hO7mgmz6X8illI25s, stb. Egy átlag rezsi átutalásához jó ha van az embernél túlélőcsomag és akkutöltő, mert ha közben lemerül a telefon, lehet újra kezdeni.
gabor2 2009.07.10. 08:18:17
Nem szivesen irom le, hogy hasznald az Erste bankot. Mert az utolso bort is lehuzza rolad koltsegek gyanant, de a netbankjuk az korrekt. sms-esben kapod a biztonsagi kodot es sima HTML-es feluletet van amit barmilyen OS alol tudsz hasznalni.
puzzztrewew · http://href.hu/x/73ug 2009.07.10. 08:26:25
bit.ly/dDWNp
gftamas 2009.07.10. 08:27:18
Ofélia . 2009.07.10. 08:30:21
Ezt nem lehet megunni:)
@Nelson Mandula: Ez komoly?? már az elsőnél földhöz b@sztam volna a telefont:((
Secnir 2009.07.10. 08:31:13
van még olyan ember, aki nem a helyi takarékszövetkezetben tartja a pénzét?
kak 2009.07.10. 08:37:33
Nem lenne kedve valakinek ajánlani ezt a linket a K&H központba, vagy akár egyenesen a vezérigazgatónak, hogy elolvassák és levonják a következtetést, hogy mekkora balfékek! Hogy már lépni kellene egy kicsit a múltból?
Lehet, hogy nem is tudnak róla, hogy vannak elégedettlen ügyfeleik!? Ezek biztos azt hiszik, hogy mindenki táncol (a hülye reklámaikra) és kurva jókedvű.
Hát ahogy elnézem a hozzászólásokat, nem igazán...
kak 2009.07.10. 08:40:58
Nem lenne kedve valakinek ajánlani ezt a linket a K&H központba, vagy akár egyenesen a vezérigazgatónak, hogy elolvassák és levonják a következtetést, hogy mekkora balfékek! Hogy már lépni kellene egy kicsit a múltból?
Lehet, hogy nem is tudnak róla, hogy vannak elégedettlen ügyfeleik!? Ezek biztos azt hiszik, hogy mindenki táncol (a hülye reklámaikra) és kurva jókedvű.
Hát ahogy elnézem a hozzászólásokat, nem igazán...
Pitta2 2009.07.10. 08:41:07
Az Erste netbankja nagyon lassú és körülményes az állandó sms-ezés miatt.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.07.10. 08:45:33
Hát ezen halálra röhögtem magam. Vidámmá tetted a mai napom.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.07.10. 08:46:46
Hát ezen halálra röhögtem magam. Vidámmá tetted a mai napom.
gt_t 2009.07.10. 09:00:52
A kártya kiküldés mindenhol megy, csak külön kérésre lehet áétvenni a fiókban...nem tudtam, hogy a káhá nem postáz...ez is egy szint.
Még annó a diákhitellel kapcsolatban volt káhám, szerencsére már nincs diákhitel, így nincs káhá se, amikor volt semmi bajom nem volt vele, mondjuk pénzem se volt:)
Valahogy nekem nem szimpatikusak, de ez az én szubjektív véleményem.
Szerencsére nekem sose voltak ilyen bajaim a bankkal ahol vagyok, a kocsi bitosítóval sem, a mobil szolgáltatóval sem, és az önkéntes nyp-ral sem.
Szegény posztolónak minden összejött, részvétem.
becher 2009.07.10. 09:11:52
2009.07.10. 09:16:25
És az OTP is 33%-ot elcseszett a befizetéseimből!
Mocskos disznó rablók állami segítséggel, kötelezve az embereket, hogy kidobja a pénzét.
Rohadjon meg mind.
2009.07.10. 09:22:08
2009.07.10. 09:39:31
Egyébként nem muszáj a kártyásat választani, ott van mellette az SMS alapú ...
Nem ez a nyomor benne, hanem hogy az egész hóbelevanc csak Windowson működik, Linuxon meg nem; egyáltalán telepítés kell hozzá egy egyszerű böngésző helyett.
Amit szeretek, az az Unicredit tokenes beléptetője - sajnos ennek a banknak a szinvonala is sokat hanyatlott a profithajhászás miatt. Legalább róluk elmondható, hogy régen jók voltak ...
Pukker 2009.07.10. 09:42:44
Egyszer egy nagyobb összeget kellett átutalnom, emiatt váltottam a kártyásba, nekem elsőre működött rendben. Igaz nem a kiküldött akármivel próbálkoztam, hanem a céges pcmcia olvasóval (laptopom van).
csoportos beszedést még sosem mertem megkockáztatni, anyira bonyolúlt folyamat, hogy a eltéved valami a jó istense tudja kibogozni (szolgáltató, bankja, giro rt, te bankod, te). Te rendelkezel a legkevesbeb infóval, mégis neked kell szaladgálnod a dolgok után.
A limiteket is bénán lehet állítani, oké hogy nagyobb összeget nem tudnak levonni, de 3szor ugyanazt simán, aztán nem VISSZAUTALJÁK, hanem jóváirják!
Szódás Lova 2009.07.10. 09:45:24
Báj dö véj: A múltkor nem vitt magával pénztárcát, és nem ebédelt. Mondom neki: Derágám, egy bankban dolgozol, hogyhogy nincs pénzed? Azt válaszolta, hogy minimum 400 huf egy készpénzfelvétel. Kérdezem: Neked is?! Aszongya: Neki is. Akkor be kell fizetned magadnak négyszázat, hogy adhass magadnak a saját fizetésedből? Be.
Bzmg.
pocokkaa 2009.07.10. 09:46:19
nemertekhozza 2009.07.10. 09:53:25
Azert hulyegyerek, mert ez a legbiztonsagosabb! Ha mutatsz ennel biztonsagosabbat a ma Magyarorszagon elerheto szolgaltatasok kozott, akkor lefosom a bokamat! :)
Volt mar regebben egy ilyen poszt, ahol a kurvahozzaerto szakember informatikus nem birta feltelepiteni a kartyaolvasot. Ha valaki balfasz, az nem feltetlenul a rendszer hibaja! Ahogy mar masok is irtak, van SMS-es azonositas is, en speciel mindkettot hasznalom, altalaban a kartyast (nem kell hozza omnikey, de hat ugye a posztolo nem atlagjuzer :P), ha pedig surgosen kell valamit intezni (az elmult 3-4 evben talan ketszer volt ilyen), akkor barhonnan az SMS-est.
gt_t 2009.07.10. 09:59:48
Egyébként nem kellene, hogy mindenkinek informatikus végzettsége legyen egy netbenkhoz, nem?
Te káhás vagy?
zsoci 2009.07.10. 10:06:23
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.07.10. 10:06:27
Kártyát postán küldik.
Netbankért nem fizetsz, és ha azt használod, olcsóbb minden, mint személyesen.
3 év alatt csak kétszer basztak fel, amikor a nemtommelyik bankkal egyesültek, és szar volt a rendszerük.
EnZsolt 2009.07.10. 10:06:42
ladislaus 2009.07.10. 10:11:40
Csoportos beszedesi megbizas es atutalas ellenkezo iranyu muvelet. Tolod vagy huzod. Kb ilyen. Nem lehet huzva tolni vagy tolva huzni...
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.10. 10:14:01
nemertekhozza 2009.07.10. 10:15:31
Hat ezt bizony rosszul hiszed! Tudomasom szerint (a jelenleg a piacon elerheto szolgaltatasok kozul) ez az egyetlen peldaul, ami man-in-the-middle ellen ved.
Nem dolgozom a KH-nal, csak bosszant, amikor az okos meg akarja magyarazni, hogy a statikus jelszo jobb, mint a chipkartyas csak azert, mert https-t lat a bongeto cimsoraban.
Manyizga (törölt) 2009.07.10. 10:18:56
2, A K&H-nál létezik az SMS-es netbankos azonosítás, DE CSAK 500.000 Ft/nap utalási limittel. :( (a chipkártyás balfaszkodással nincs limit)
(https: működik PDA-n is.)
3, AXA netbank: JAVA alkalmazás, limit nélküli utalás (nem működik PDA-n)
4, UniCredit netbank: egyszerűbb a felülete mint a K&H-é és SMS-es azonosítással 10Milla/nap az utalási limitje. (https + FLASH (?!) nem megy PDA-n)
min 2009.07.10. 10:20:11
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.10. 10:22:46
Milyen beteg jellem tart ki a k&h mellett az első komolyabb szopó után? Direkt szívatod magad, hónapokon keresztül.
A másik, hogy önkéntesbe fizetsz havi 10ezret... Drukkolok, hogy a munkádhoz legalább érts.
escaramujo 2009.07.10. 10:24:12
ladislaus 2009.07.10. 10:25:47
nemertekhozza 2009.07.10. 10:27:17
Te hogy hasznalod? Tokennel, vagy meg a klasszikus "kinyomtatunk egy A4-esre 100db jelszot" fajtat? :)
(Bar ha azt irod, hogy java igenye volt csak, akkor akar telefonra telepitheto szoftveres tokent is hasznalhatsz.)
vape 2009.07.10. 10:27:28
Képzeld, működik a bankkártya postázása, a csoportos beszedési megbízás és a chipkártya nélküli netbankolás Magyarországon! Pl. én is tapasztaltam/használtam már mindegyiket. Igaz, nem a K&H-nál.
Igazából Szily bevezetője a felháborító, mert még adja a írországi srác alá a lovat.
stand.by 2009.07.10. 10:29:37
Atm kiirta nem tudja teljesíteni a tranzakciót...mivel elég pénz volt a számlán, gondoltam hiba az atm-ben, vagy nincs benne kp. Ok haza, majd máskor veszek ki.
Pár nap mulva esedékes hiteltörlesztés, több mint kétszer annyi pénz a számlán, ennek elleére szóltak hogy nem tudták levonni....egyenlegem nézem, eltunt róla egy rakás pénz...hmm ennek a fele sem tréfa...kiderült hogy a sikertelen pénzfelvételkor mégiscsak levonták a fel nem vett pénzt! Sőt levontak mégegyszer annyit biztos ami biztos és zárolták!!!
KH-fiokba be, még nyugodtan panaszt tedtem és kértem hogy mégis csináljanak valamit. Ja tessék irni levelet ez így személyesen nem megy! bameg ok geci levél ment, pár nap mulva visszakaptam a duplán lehuzott pénzem, rá két hónapra(!) levélben is értesítettek hogy szorri.
ladislaus 2009.07.10. 10:32:10
Kutyakulak 2009.07.10. 10:33:03
Elotte OTP-s voltam.Annyit sose szoptam mint veluk.Volt,h a gyori fiokban tobb mint egy kibaszott orat kellett csak allnom egy rohadt belfoldi manitranszferre.A vegen felalltam,megkerdeztem,h mire varok mar tobb mint 70 perce???????legyek turelemmel.Ennyi volt a valasz.lebasztam neki a sorszamot mondtam anyad legyen turelemmel.A legutolso penzehes geci rohadek bank.Aldom az eszem,h megszabadultam toluk.Soha tobbet OTP.
Jo nekem a Junikredit.
KommentElek (törölt) 2009.07.10. 10:33:50
Az OTP drága, és nem tudnak normálisan egy bankszámlamegszűntetést elintézni (esetleg direkt húzzák le pénnzel az embert ilyenkor).
A K&H szimplán drága, és valóban lassú az ügyintézés.
Az Erste nagyjából oké volt, de a különböző fiókokban más, és más volt az ügyintézés minősége/sebessége.
Az UniCredit volt a legjobb (Netbank szuper / tokenes vagy SMS azonsítás lehetőséggel, Linux alól is megy), de amikor a hitelem egyösszegű visszafizetésénél okoskodtak, akkor otthagytam őket.
Most CIB van, az internet bank jó (Linux alól is), de amikor lakást vásároltam és a lakás vételárát kellett átutalnom, akkor pont egy órába telt, míg sorra kerültem a bankfiókban.
Szóval tökéletes bank nincs, csak vannak nagyon rosszak.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.07.10. 10:33:56
cuebler 2009.07.10. 10:37:19
1. a csoportos megbízások nem szoktak "néha" átmenni. vagy átmennek vagy fedezethiány, esetleg értékhatár átlépése miatt visszautasítják. de minden esetben értesítenek a miértről.
2. a chipkártya tényleg baromság, én sms-díj spórolása miatt használom csak. a te problémádat vsz az okozza, hogy az internet explorer active-x vezérlőt, a mozilla firefox pedig kiegészítőt telepítene a chipkártyához, csak szerintem nem engedi az oprendszer vagy te. azt már nem is említve, hogy a firefox-os kiegészítő nem volt működőképes, de egy e-mail után a helpdesk-jük küldött egy működőképes példányt.
3. a bankkártya kiküldéséhez csak annyi hozzáfűzni-valóm van, hogy összesen hat debit és két hitelkártyám van k&h-s (céges és magán és nejemnek külön meg a kutyának, hehe) és eddig mindig rendben megérkezett, pin-kóddal, minden szirszarral.
az pedig nem az ő hibájuk, hogy a magyar bankrendszer ilyen mohó, hogy a saját pénzed használatáért is fizetned kell. azokat a "felügyeleteket" és "képviselőket" kellene fellógatni, akik ezt hagyják...
szóval, száz szónak is néhány a vége: benne vagy a fenti 80%-ban te is vastagon :-D
kancellar 2009.07.10. 10:40:42
Én Erste bank, első kártya levélben jön, a pin kód egy külön feketített ultabiztonságos borítékban egy nap eltolással. Lejárati kártyacsere borítékban jön a pin kód a régi az első hazsnálattal aktiválom.
Netbankjuk is korrekt két felhasználónév egy jelszó után jön az sms-ben az aktiváló kód minden belépésnél és tranzakciónál.
Ők már modernebb világban élnek, a hitellel viszont jól leszivattak, pedig nem is deviza.
nemertekhozza 2009.07.10. 10:43:08
flikk 2009.07.10. 10:47:48
sms rendszerben max. 500e Ft-ig indíthatsz tranzakciót. Ha ennél többet utalnál köteleznek a fent leírt chipkártyás baromság használatára!!!!
Én 2 hónapos akicós lekötésre toltam át 5millát. Végig szívtam az egész chipkártyás baromsággal. A futamidő végén nem tudtam továbbutalni a pénzt, mert pont akkor, pont nálam (megjegyzem egy otthoni sikertelen kísérlet után az ügyintéző segítségével bent a bankban próbáltam meg átutalni a pénzt) nem működött a rendszer és kezdhettem az egész igénylést előről. 2 hete ülnek a pénzemen, várom a második kütyüt, hogy végre a pénzemhes jussak...
K&H az ellenségemnek sem! (Jártama már az OPT-nél, a BB-nél és Raifeisennél.) Mindenhol botlottam felkészületlen ügyintézőkbe, és szívtam is rendesen. Internetes ügyintézésben azonban a BB messze a legjobb színvonalon teljesít, csak ajánlani tudom!!)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.10. 10:49:44
Ez a lejobb.
Vaze milyen rendszere lehet a K&H-nak?
(Hűha, anyám ott tartja a pénzét. segítség!)
"Internetbank: a K&H egy kivételesen ostoba chipkártyás rendszert támogat, amelynek használatához az OmniKey cég kártyaolvasóját kell használni."
Nemtom, nekem olyasmi volt hogy egy IE/Firefox plugin kell hozzá és kb. úgy működne mint az OTP netbankja, de mivel az összes gépünkkön Linux fut, és Linux alá nem létezik ez a plugin... Szóval nem lett netbankunk :D
"telefonszámla: állítólag az aláírásom nem volt megfelelő a szolgáltatóval kötött szerződésen. "
Ezek készek! Hgy lehet egy aláírást feltételesen elfogadni?! Megyek bankot robbantani elrtontott aláírásokkal.
Amúgy ezt nekem is játszották, amíg volt náluk számlám.
Szerencsétlen bankda. Jár a sün...
Saci Pererê 2009.07.10. 10:59:17
mivel ez egy tánc. J
Gonzago 2009.07.10. 11:00:28
én csak egy egyszerű júzer vagyok, de :
8 (!!) éve használom a K&H e-bankját és eddig a világon semmi gondom nem volt. A 8 (!!) év alatt 3x cseréltem számítógépet, vagyis 3x kellett újra installálni az egész hóbelevancot.
Jelzem én külön szeretem, h nem egyszeres biztonsági rendszerrel dolgoznak, tekintve, h egy sima internet alapú cuccot seperc alatt fel lehet törni. Míg ha van vmi fizikai elem is a rendszerben, erre nem sok mód van tudtommal.
A csoportos beszedés jó móka, főleg, ha a szolgáltató is (és nem csak a bank!!) átvezeti a rendszerében, merthogy neki kell indítania a beszedést a számládról.
Ja, ha vkit érdekel, h melyik bank e rendszerét hányszor hekkelték meg, akkro csak simán rá kell keresni a hirkeresőn. Ott van fent minden cikk....
Ja és ha nem megy az internet, akkor van telefonos ügyfélszolgálat is, ha jól tudom, ott egy egyszerű kóddal 1 perc alatt lehet utalni. De azt annyira nem ismerem, tekintve, h az e-bank pár másodperc alatt mindent lerendez.....
Sok sikert...
g
G1 2009.07.10. 11:03:10
tlantos 2009.07.10. 11:07:45
sacc/kb 2006 ota (ha nem regebben) van chipkartyas ebank-om a k&h-nal, hibatlanul mukodik, soha semmi gond. Talan inkabb a posztiro szamitogepevel es az osszeganyolt windowssal volt itt gond.
amugy erre talaltak ki az sms ebankot, ahhoz nem kell kartya.
valamint buta a user, mert nem kell magaval vinni, lehet a kartya magyarorszagon egy olyan gepbe dugva, ami mindig megy, es csak a kepernyot kell atvenni (pl. vnc)
a biztonsagrol annyit, hogy ha chipkartyas, akkor csak a kartyarol lehet belepni, a kartyahoz meg valaszthato a pin kod (lehet 8 jegyu is) es 5 probalkozas utan vegleg letiltotik. nincs puk, bankba kell menni vele.
tlantos 2009.07.10. 11:09:15
Manyizga (törölt) 2009.07.10. 11:09:15
"
Így van. 100%-ig egyetértek. Persze a bankok között is van, amelyik ingyenes ebből a szempontból, pl. az AXA.
i23kovacs 2009.07.10. 11:12:08
Velem az OTP tett meg olyat, hogy az új kátryámat személyesen vehetem csak át, és abban a fiókban, ahol a számlát nyitottam. Ez kb. 200 km-re volt az akkori tartózkodási helyemtől, és történ 1999-ben, a XXI.sz. hajnalán. Nem is vagyok már OTP-s.
A Raiffeisen.nek sokáig jó volt az internetes bankja, de bevezették, hogy csak 1 millát utalhatsz interneten keresztül. Nem is vagyok már Raiffeisenes.
Az Unicreditnek nagyon szuper az internetes bankja, írhatsz nekik a felületen keresztül szabd formátumu levelet, ami digitális aláírással van hitelesítve, és még aznap szépen megcsinálják, amit kérsz.
Amúgy is nagyon segítőkészek, látszik szolgáltatni akarnak.
nothing.at.all (törölt) 2009.07.10. 11:12:37
esetleg annyi, hogy sokat kell várni a bankban, még ha kevesen vannak is, mert a mucikkú szeretnek inkább trécselni. na de ez legyen a legnagyobb bajom félévente egyszer.
i23kovacs 2009.07.10. 11:14:03
tárhejj · http://atarhely.hu 2009.07.10. 11:15:09
EÖ (törölt) 2009.07.10. 11:15:36
Csak azért nem büntettek meg, mert amúgy is lemerülni készült.
nemertekhozza 2009.07.10. 11:16:55
Azert ezt talan nem kene! Pont a lenyeget vesziti el igy az egesz es pont annyira lesz biztonsagos, mint egy sima statikus jelszo.
@Gonzago: "Jelzem én külön szeretem, h nem egyszeres biztonsági rendszerrel dolgoznak, tekintve, h egy sima internet alapú cuccot seperc alatt fel lehet törni. Míg ha van vmi fizikai elem is a rendszerben, erre nem sok mód van tudtommal."
Maradjunk annyiban, hogy alaposan megneheziti. Amirol beszelsz egyebkent, azt ugy hivjak, hogy tobbfaktoru azonositas, ami a birtoklasra es a tudasra epul. Ezt megvalositja nemcsak a kartyas, hanem az SMS-es, tokenes is pl.
kaboca36 2009.07.10. 11:18:39
Az USA-ban felmész a bank weboldalára, regisztrálsz ,és már meg is van . Kezelheted a bankszámlád, átutalhatsz stb.
nem értem miért kell külön CD?? és ha nem a saját géped használod akkor mi van??
átutalásnál pedig,1 cég felhiv,2 bankkártyaszám megadd, 3 ennyi hátradölsz és élvezed az életet.
miért kell mindent tul bonyolitani??
Shitting Bull 2009.07.10. 11:19:05
Polemius 2009.07.10. 11:20:04
A k&h kártyás megoldásához kell pin kód is. Vagyis hiába kél lába a kártyának, nem tudnak vele visszaélni.
A kártya nem csak a bank által adott omnikey olvasóval működik, másokkal is.
Nem csak a kártyával lehet használni a netbankot, hanem van mód sms beléptetős megoldásra is.
Aki internet kávézóból, nyilvános hálózatokból stb. akar netbankolni, az sikeres ember nem lehet. (Hacsak nem vpn-en keresztül teszi.)
A kártyához szükséges programok, driverek feltelepítése valóban nehézkes lehet egységsugarú usereknek, de azoknak meg van support, vagy az sms login.
Erősen user error szagú ez a netbankos része a történetnek.
tlantos 2009.07.10. 11:20:25
ha annyira a biztonsag a cel, akkor idoziteni a gep be/kikapcsolasat idonkent 10 percre.
uttoro 2009.07.10. 11:23:28
1) A K&H nem magyar bank, hanem a belga KBC hazai leánya
2) Kétségtelen, hogy a dolgozók magyarok és nem precíz németek - és számos dologra nem hívják fel a figyelmet, ami később felesleges bosszúságot okoz, pl. ha nem veszed át a bakkártyád, akkor azt nem őrzik végtelenségig és, ha később kérsz egy újat, akkor a pinkód már nyilván más lesz, mert a processz az processz...
3) Technikailag más lehetőségek is vannak, pl. SMS, amihez nem kell semmi kütyű
4) Az, hogy a bankok a dokumentumokat pontosan egyértelműen kérik kitölteni - azzal nincs baj, az, hogy ha valami nem stimmel, arról nincs feedback - az gáz - de ez ismét a magyar munka precízsége - még abban is biztos vagyok, hogy a folyamatleírás is felhívja a figyelmet, hogy hogyan tájékoztassák a kedves ügyfelet.
talán ennyi
sok sikert!
p.s. egyébként más mosópornál nekem kíválóan működik minden, és szerintem a KBC-nél is jó ez, csak peched van
nemertekhozza 2009.07.10. 11:23:43
msmester 2009.07.10. 11:25:52
Elfelejtettem leírni, hogy az sms megoldás az csak akkor működik, ha
(1) először belogolsz a chipkártyával
(2) belföldről próbálod.
Értelemszerűen ez nekem nem működött, mert ugye egyik feltételt sem teljesítem.
A gépem amúgy semmi extra: egy sima asztali konfiguráció, eddig még semmilyen eszközzel nem volt komoly gondom. És ugyan most adótanácsadóként dolgozom, de értek a hálózatépítéshez, linux shellprogramozáshoz és eléggé jól kiismerem magam winyóz alatt is.
Ami igazából engem zavar, hogy egy nyilván milliárdokból felállított rendszer nem fut mindenen (illetve hardverfüggő, hogy min). Ennek a megoldásnak olyannak kéne lennie, hogy hazaviszek egy USB-s bigyót, bedugom, beírom a pinkódot és működik.
Akkor is, ha nem tudok angolul, akkor is, ha akkor látok először gépet.
Na mindegy.
Amúgy "customer care" szempontból korrektek voltak (mondjuk ehhez biztos hozzájárul, hogy a fiókbéli ügyintézőt ismertem általánosból ;)), de a legjobb, legudvariasabb ügyfélszolgálatot is megúnja az ember, ha végül nem oldódik meg az ügye.
Néhány említettek a biztonság témakört: egyetértek, hogy a chipkártya jó megoldás például cégek esetében, hiszen ezzel már lehet jogokat korlátozni (pl. X csak megadott összeghatárig utalhat át, stb.) és az alkalmazottak valószínűleg nem hurcolják haza a kártyákat.
De egy privát netbanknál, könyörgöm, ahol kb. annyi a funkcionalitás, hogy megnézed az egyenleget, átutalsz, esetleg mobilfeltöltés, lekötés ilyesmi, ott erre semmi szükség. Tény, hogy gyakorlatilag az összes valamire való netbankos visszaélés phishing volt: tehát fake emailekkel húztak ki login információt a userekből. Mostanra, hogy ez a módszer kb. 10 éves már, a felhasználókban kialakult rá egy immunitás. Amúgy is minden bank figyelmeztet rá, hogy SEMMIT nem kérnek emailben. Én nem tudok arról, hogy brute forceon alapuló módszerekkel eddig bárki is feltört volna banki rendszereket. (Most a "kiszakítom a falból az ATM" módszert nem tárgyalom ;)
Internetbank: legyen funkcionális, egyszerű, működjön és legyen bárhonnan elérhető. Ennyi.
Üdv mindenkinek: Zé
ladislaus 2009.07.10. 11:26:00
Ti itt qrva sokan hányszor utaltok milliokat netbankon keresztul??? De aki milliokat utal netbankon keresztul naponta az miert sir barmi dij miatt???
Azert mert vkinek lakasvasarlas miatt kellett utalnia tobbmillat es be kellett mennie a fiokba, azert a netbank a szar?
nemertekhozza 2009.07.10. 11:26:40
Es hogyan azonositod magad belepeskor? Tenyleg erdekelne, hogy az oly fejlett, kivalo usa-ban hogyan csinaljak!
májgeriberi 2009.07.10. 11:28:03
barátom itt még minden az!
kis hazánk nem bír túllépni a régi "jólbevált-jólműködő" dolgoktól.
http://www.mytransportquote.com · http://www.mytransportquote.com 2009.07.10. 11:33:34
aBringakirály 2009.07.10. 11:35:25
taffer 2009.07.10. 11:44:30
"van megoldás: OTP
- Hát ezen halálra röhögtem magam."
Ez engem is meglepett, OTP-s ügyfél mivoltom ellenére. Az OTP díjai messze drágábbak gyakorlatilag az összes többi banknál.
Mégse váltottam eddig, mert ügyintézésben az OTP-vel semmi bajom nem volt, mindent el tudtam gyorsan intézni (Bp-i fiókok), és korrekt, kényelmes a netbankjuk. Eddig minden kiszemelt bankról lebeszéltek kollégáim, ismerőseim, annyi rossz tapasztalatuk volt.
És mint fél éve megtudtam, a díjakra is lehetnek olcsóbbak: most összevont módon kevesebbet fizetek a folyószámla+értékpapír számla+netbankért, illetve ezzel együtt jár havi két ingyenes pénzfelvétel és korlátlan számú ingyenes belföldi átutalás. A disznóság ebben persze az, hogy bent kellett járnom valamiért, hogy megtudjam, hogy ilyen is van, különben máig fizetnék mindegyikért külön-külön. Ja, meg le lehet mondani a havi kivonatot, úgyis látom online, így még olcsóbb.
Persze lehet, hogy csak mindig kifogom a rendesebb ügyintézőket, mindenesetre már olyan is volt, hogy egy "folytatásos" ügy miatt vissza kellett mennem, és a megbeszélt napon reggel sorszám nélkül a pulthoz mehettem az első ügyfél előtt, de ha várni kell, tapasztalataim szerint az is gyorsabban megy, mint máshol.
Ugyanakkor a tőzsdézést én is máshol intézem, mert az OTP-s értékpapírszámla erre alkalmatlan, mert pofátlanul drágák a díjak, és nem is állítható be annyi minden, mint egy jó webes brókeren. De mindezt leszámítva elégedett vagyok. Ez már a vég?
Missing Link 2009.07.10. 11:46:31
a kütyüs bankolás k+h-nál csak egy választható lehetőség, lehet simán, sms megerősítéssal is bankolni a neten náluk, én időtlen idők óta ezt használom.
kicsit avittas az oldaluk, de működik.
Átvitel honvéd 2009.07.10. 11:51:49
szferi 2009.07.10. 11:55:22
hubert_1975 2009.07.10. 11:55:25
Frucsasz 2009.07.10. 12:01:28
halihalo 2009.07.10. 12:02:19
halihalo 2009.07.10. 12:09:05
bluesilver 2009.07.10. 12:09:14
-A K&H Bank 2009. július 30-tól az ügyfél értesítési címére postázza az igényelt bankkártyát (nemrég kaptam erről tájékoztatót a kivonathoz)
-A K&H e-bank https -t használ, 2 jelszóból álló rendeszer (egyik adott, másikat sms-ben kapod) nekem működőképes összességében. Bár a chipkártyás beléptetésnél lehet, hogy máshogy van.
nemertekhozza 2009.07.10. 12:11:09
gt_t 2009.07.10. 12:23:06
Én úgy tudom igen, így kényelmesnek nem mondanám.
emzéperiksz 2009.07.10. 12:23:29
Ohmygod 2009.07.10. 12:23:43
Vállalkozói számlán legalábbis így van.
halihalo 2009.07.10. 12:24:31
2. Nekem pl. a BB-nél az új kártyák is ugyanazzal akóddal működnek, akár processz, akár nem.
4. A folyamatleírás lehet, hogy leírja, csak éppen a lényeget hallgatják el benne.
gt_t 2009.07.10. 12:25:41
Amúgy netbanknál fontos szerintem a biztonság, a kényelem..ez a kettő sokszor üti egymást, de pl az marhára nem izgat, hogy mennyire csili vili egy netbank. Legyen jó, és kész.
emzéperiksz 2009.07.10. 12:25:52
adj_meg_egy_nicknevet 2009.07.10. 12:27:27
Nem azért bolond, amit
Polemius írt 2009.07.10. 11:20:04-kor, vagyis a hálózat védtelensége miatt, hiszen épeszű bank csak HTTPS-en keresztül nyújt netbankot, és a tanúsítványát valami olyan tanúsítványkiadótól szerzi be, amely alapból benne van a legtöbb browser-ben (pl. netlock).
Aki internetkávézóban vagy munkahelyen netbankol, az azért bolond, mert olyan hardvert használ végpontként, amely nem kizárólag az ő uralma alatt áll. A titkosítás/hitelesítés (kliensoldali része) a kliens gépen futó browserben történik. Ha a géphez más is hozzáférhet, simán telepíthetett rá keyloggert, meghegeszthette a browsert, akármi. Kivétel ez alól, ha internetkávézón azt értjük, hogy "WiFi és saját laptop", de akkor is gáz, mert más lenézheti a jelszót, vagy csak simán a számlaszámot meg a számlaegyenleget.
Netbankolni kizárólag otthonról, védett hardverről, dedikált browser processzből (semmilyen más ablak ill. tab nincs nyitva, SEMMILYEN MÁS PROGRAM NEM FUT) szabad.
Az írországi megoldás úgy működhetett volna, ha az ürge megveszi itthon a saját laptopját, itthon összelövi hibátlanul a netbankkal, eltárolja a certificate-et vagy legalább a CA-t, ha a CA nincs default-ból a browser-ben, aztán kiviszi az egész miskulanciát, sohasem enged senkit a laptop-jához nyúlni, és csak otthonról netbankol vele.
Geez.
Netuddki. 2009.07.10. 12:27:32
halihalo 2009.07.10. 12:28:04
Netuddki. 2009.07.10. 12:29:04
Boldogok a ... :)))
emzéperiksz 2009.07.10. 12:30:16
halihalo 2009.07.10. 12:30:23
halihalo 2009.07.10. 12:31:41
Netuddki. 2009.07.10. 12:32:27
Na ez a fizetés is magyar sajátosság.
tutti : 2009.07.10. 12:32:44
Vicc, humor, poén, baki, nevetés :)
Már játékokkal és más extrákkal a blog mellett!
Nézz be!
halihalo 2009.07.10. 12:33:15
Yeto 2009.07.10. 12:35:17
changebug (törölt) 2009.07.10. 12:36:24
Normális ember RISC procis gépet használ otthon. :) és/vagy mainframe-et.
A maradék férgese meg hagy hulljon :)
emzéperiksz 2009.07.10. 12:36:51
Cpt. Flint 2009.07.10. 12:38:47
Arra gondolhatott nemertekhozza a pénzfelvéttel, hogy míg az OTP-nek több ezer ATM-je van az országban, addig az AXA-nak talán száz... és "idegen" automatából pénzt felvenni általában qrva sokba kerül.
Mindent utalsz... a péket, a hentest, a zöldségest, a fodrászt is? Mert azért még sok helyen nem lehet kártyával fizetni, sajna.
halihalo 2009.07.10. 12:41:22
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.07.10. 12:42:27
Netbankilag CIB elég jó.
OTP-nél mobil aláírást kér nagyobb átutalásnál időnként - aztán mégis teljesíti a tranzakciót. Izgalmas.
Viszont OTP netbankban lehet autópályamatricát venni, a tranzakció látszik és kinyomtatható, nem vész el.
Kártyakiküldés: két dolognak nem örülök: 1.ha be kell menni érte, (idő)
2.ha kiküldik, és postaládába bedobják. (kilopják)
Hozzák ki a munkahelyemre személyes átvételre :D
Aiasz 2009.07.10. 12:45:19
halihalo 2009.07.10. 12:45:28
gt_t 2009.07.10. 12:45:55
Goyo 2009.07.10. 12:45:56
8Gbit 2009.07.10. 12:47:01
A leveledből nem derül ki, h telepítetted-e a K and H ban k eBank nevű szoftverét.
Egyébként megsúgom neked,h az egyik legbiztonságosabb rendszer a chip kártyás rendszer sztem.
Alternatív belépési módszer: SMS alapú azonosítás. Bárhol használhatod.
Én is csak egy ügyfél vagyok a banknál,de amiért még ott vagyok az az eBank rendszerük, mert nálam bevált. Egyszerű, jól használható, biztonságos.
Beszedési megbízást nem javaslom. Nekem volt,de inkább lemondtam. Majd én utalom a lóvékat:), ne garázdálkodjanak a számlámon.
A kártya átvétel baromi macerás volt ezt elismerem, de mint olvasom ez hamarosan megoldódik:)
Nekem ennyi meglátásom van a dolgokkal kapcsolatban.
Cpt. Flint 2009.07.10. 12:48:39
De mondom, nekem a netbank, távszámla, díjnet a lényeg. (Kártyát még a töröttet is ingyen cserélték.) Mondjuk kártyacsere ügyben OTP-nél valami öszvér megoldás van, mert ha simán lejár, akkor lejárat előtt (!!!) kiküldik az újat postán és marad a PIN-kód. Viszont ha lejárat előtt cserét kérsz valamiért, akkor be kell menni az újért és megváltozik a PIN.
cso zsi 2009.07.10. 12:50:45
Országos (ha jól tudom más is) bankunk sms-ben küldi a belépőkódot.
Mire a kód megérkezett, és az oldal frissült, a kód érvényét vesztette.
Még jó, hogy távelérési program segítségével egy otthoni családtag gépén keresztül meg lehetett oldani a problémát.
Aki meg nem foglalkozik informatikával, az szúrja magát tökön?
2009.07.10. 12:51:38
Köszönöm az infót, megyek is húzom a símaszkot és tárazom be az UZI-t, kell kis lóvé hétvégére.
/Balotay századost meg csókoltatom az Elhárításnál, aki most ezt olvassa/
Cpt. Flint 2009.07.10. 12:53:42
Az OTP-nél meg havi 4 ingyenes saját ATM-ből (az én csomagomban).
De ha te nem használsz készpénzt egyálatlán, az szvsz azt jelenti, hogy nem te látod el magad (és családod). Mo-on (még) nem lehet mindent átutalással/kártyával rendezni.
Innentől viszont a véleményed féloldalas.
halihalo 2009.07.10. 12:55:28
De megint csak: kinek mi jön be.
halihalo 2009.07.10. 12:56:37
Novi 2009.07.10. 12:59:28
1. Csoportos beszedési nem megy, én nekem még a bankban sem sikerült életre kelteni. Igaz "csak" egyszer próbáltam, de nagyon elegem lett.
2. A kártya nekem kell, jó és biztonságos megoldás, a gond az hogy a belépéshez használt pluginje CSAK Windowsonkon megy, na ez egy igen nagy balfaszság viszont.
Cpt. Flint 2009.07.10. 12:59:58
Persze én is boldogabb lennék, ha nem kellene pénzt felvenni.
halihalo 2009.07.10. 13:01:13
De megint csak: kinek mi jön be.
pit.stop.boys 2009.07.10. 13:04:51
Csak ne csodálkozz rajta, hogy egyszercsak jelzálog kerül a házadra, vagy ha nincs vagyonod BAR listára kerülsz, és esélyed sem lesz esetleg kölcsönt felvenni.
Szerintem le kellene ezt tisztázni a bankkal.
halihalo 2009.07.10. 13:06:12
Ezt próbáltam mondani, hogy nincs számlavezetési díj sem, és a látra szóló kamat 9%. Nem kell lekötni, és ha kell váratlanul, nem bukod a kamatot.
Igaz, az átlagnak lehet, nincs kp. bevétele.
8Gbit 2009.07.10. 13:08:35
gt_t 2009.07.10. 13:12:21
J.G. 2009.07.10. 13:13:06
A KH belga, nem magyar.
A postán kiküldjük a kártyát az tényleg jó, egyszer bedobta a postás a szomszéd házban lakó kártyáját. A vezetéknév egyezett. Ez valóban egy biztonságos módszer. Lehet, hogy ő is anyázna itt, ha nem viszem át neki, hanem mondjuk kidobom. Pedig nem a bank hibája, simán a postás hülye.
Néhányan itt istenítik a cib-et. Hát jó nekik, én simán lemondtam a bankszámlámat náluk, olyan minősíthetetlen az egész.
Most otp-zek, amiben az a jó, hogy nem vár tőle sokat az ember, azt viszont teljesítik. És ha nagyon kell, akkor mindenhol van ATM. Mármint otp-s olcsó, és nem aranyáru egyéb. Pl. a cibnek ezt nem sikerült megoldania, hiába verte a mellét, hogy ő a második legnagyobb bank. Igaz, azt nem mondták, hogy a fiókszám szerint, mert az nem lett volna igaz.
Jocóó 2009.07.10. 13:13:18
én csak azt az egyet nem értem, hogy ha már egyszer abba a szerencsés helyzetben vagy, hogy jól megy sorod Írföldön, mi a csudát akarsz te ettől a szerencsétlen országtól... Ha én lennék a te helyedbe, nemhogy számlám, semmim nem maradna itten...
halihalo 2009.07.10. 13:14:29
Van tapasztalatom a családban... :)
halihalo 2009.07.10. 13:16:30
gt_t 2009.07.10. 13:17:16
J.G. 2009.07.10. 13:17:44
J.G. 2009.07.10. 13:20:28
Suzuki, Opel, IBM, Samsung...
pssszt 2009.07.10. 13:21:37
taffer 2009.07.10. 13:30:49
Azt már én sem az OTP-nél, hanem az ELLÁnál vezettem, mert ott még a vállalkozói számlavezetés is ingyenes volt, az átutalás meg nem százalákos, hanem fix díjas (céges pénzösszegeknél ez nagyon jó), eleinte fix 99 HUF, később felemelték valamivel. A netbankjuk egy Windows-os kliens volt, ami nyilván nem olyan praktikus, mint egy webes kliens, de nekem semmi bajom nem volt vele.
Nem tudom, ma is ezt választanám-e vállalkozói számlához, mert ezek szerint ma már nemcsak az ELLA kínál ingyenes számlavezetést. Mondjuk saját ATM-jük nekik sincs, de a céges ügyekhez nem is nagyon kellett használnom.
Cpt. Flint 2009.07.10. 13:32:46
Nekem ez a problemám az AXA-val:
1. A 9% kamat csak 500 eFt felett van.
2. A számlanyitás díja majd' egy éves (jelenlegi) számlavezetési díjam. (Bár a CAP-programban ingyenes, csak tudnám, mi az.)
3. Csak VISA kártyát adnak.
4. 260 Ft a kp. felvét díja.
5. Ha neadjisten mégis kellene, kevés a fiók.
taffer 2009.07.10. 13:40:44
Akkor céges számlához lehet, hogy én is megint azt választanám, de már pár éve (f)eladtam a vállalkozásomat, úgyhogy ez nem téma.
Cpt. Flint 2009.07.10. 13:42:52
uttoro 2009.07.10. 13:46:18
halihalo 2009.07.10. 13:48:16
Lapidus Ted 2009.07.10. 13:48:29
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.10. 13:49:33
igen, de a teljes összegre. Ha nincs meg, 7.5% az annyira szar lenne lekötés nélkül? Amúgy 5M felett meg 13.25%
Kp. felvétel gbc feliratú (volksbank,erste) atmekből 199.
gt_t 2009.07.10. 13:55:42
Ezért torzít ez a poszt is. Szegény posztolónak mindenből kijutott, de ettől még nem szar az egész magyar bankrendszer, sőt van olyan ismerősöm is, aki teljesen elégedett a káhával. nekem egyszerűen nem szimpatikusak.
Kár, hogy mindig anyázásba fulladnak ezek a dolgok, minden bankot lehúzunk itt, de tudjátok az a furcsa, hogy valamelyik marketinges weboldalon olvastam, hogy több piackutatás azt mutatja, hogy az emberek több mint háromnegyede teljesen elégedett a bankjával.
Nem szarok ezek a bankok, csak mindenhol van olyan, hogy valakivel szerencsétlenség történik (mint a posztolóval) és innentől általánosít mindenki.
halihalo 2009.07.10. 13:56:01
1. Igaz, de az 500 ezer alatti 7,50% is több, mint amit pl. a fiam kap a CIB-nél, ami 0,2%.(nulla egész kettő)
2. Lehet, nem ismerem a bankod, de általában nem egy évere választ az ember bankot, hacsak nem szúrnak ki vele nagyon és gyorsan.
3-4-5. már írtam, engem egyik sem zavar/érint különösképpen.
Egyébként eredetileg azt írtam a legelső kommentemben, hogy akinek INTERNETES ügyintézésre kell távolról, annak szerintem ez az egyik legjobb. Ár/értékben mindenképpen.
halihalo 2009.07.10. 13:59:24
toodark 2009.07.10. 14:03:14
A legszebb az, hogy a kivonatokat egyszerű pdf-ben szolgálják ki - elég lenne legenerálni őket, azután egy nagy disken megtartani örökre, pillanatok alatt ki lehetne szolgálni.
Már felmerült bennem, hogy viszek nekik egy 1 terras vinyót. Valószinűleg elég lenne, nekem meg megérne ennyit ezt a funkció :)
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:04:14
gt_t 2009.07.10. 14:10:46
Iagazad van, hogy a legtöbb ember lusta váltani. Ha valami nem tetszik valakinek, akkor váltani kell, én pl magán nyp-t úgy váltottam, mint a szél, mert szarok voltak, a mostani egyenlőre jó, de ha kell, akkor váltok mástól is.
Örülök, hogy én elégedett vagyok a szolgáltatóimmal, nem akarom senkire ráerőltetni őket, de srácok, ha valami nem tetszik számtalan lehetőség van, és nem szar mindegyik, ez nem jó hozzáállás!
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:13:51
Jó, persze, biztos igazad van, nem lehet olyan rossz az az AXA netbankolni, miért ne hinném el neked. A kamat meg tényleg magas.
Nekem azért jó az otp, mert odáig vittem, hogy már nem is csekkek jönnek a legtöbb szolgáltatótól, hanem távszámlán meg díjneten meg ebpp-n küldik a számlákat. És ezeket tudtommal leginkább az otp-s netbankba integrálták, bár dombornyomott vagy visa kártyánál még netbank sem kell az ezekben való fizetéshez. De azért van pár szolgáltató, ahol még utalgatni kell.
Csomorkány 2009.07.10. 14:15:38
Csoportos beszedési: Egy lakás közüzemi számláit akarnám így a szolgáltatók után dobni. Az ELMÜ-nek kell a pénzem, rendben leszedi. A Díjbeszedőnek májusig kellett, júniusban nem szedte le. Ne kérdezzétek miért, én kérdeztem a bankot, aszongyák, utánanéznek (ügyintézők segítőkészek). A Gázműveknek február óta nem kell a pénzem, igaz a csekkeket rendszeresen kapom. Az MKB szerint minden oldalon minden rendben van, ők sem értik, mi van akkor mégis elb... Mindenesetre azt ígérték, segítenek.
Netbank: Így tenném sorba:
Raiffeisen,
OTP (engem is meglep, de megérdemli a 2. helyet, egész intelligens)
MKB
ERSTE Utóbbi egészen szörnyű, a hideg kiráz, ha ERSTE-től kell utalnom. Legutóbb 11 SMS-t kaptam, mire sikerült az eksön.
Olyat viszont egyik sem csinált még velem, mint a K & H az ügyféllel, hogy külön hardvert adott volna a netbankhoz. Ez nekem már önmagában megérte volna a bankváltást, különösen, ha kinn élek Írországban.
Egyéb hasfájások:
Az OTP-re nagyon ideges vagyok, mert képtelenek részletezni, mire milyen bankköltséget számolnak föl, csak néhány varázsszám bukkan föl az elszámolásaikon. A kamat, amit fizetnek, egészen vicces, dehát ez most a banki szolgáltatásokról szól.
A CIB-nek sikerült egyszer 70%-os kezelési költséget fölszámolnia egy külföldi utalásomra (nem vicc, 34 EU utalása 54 EU-mba került, vagy így valahogy, meg is írtam a Homáron anno).
Ezek után a CIB-nek a tájékát is elkerülöm.
Grafit Macsek 2009.07.10. 14:16:29
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:20:33
Mondjuk a lustaságban igazad is van, de ennek több oka is van.
1. Tényleg nem egyszerű eleve egy számlamegszüntetés.
2. Akinek hitele van egy banknál, attól többnyire megkövetelik, hogy legyen ott a számlája is a rendszeres jövedelmével.
3. Baromi nehéz és időrabló sokoldalas hirdetményekből, közleményekből kibogarászni, hogy 50 bank közül melyik kínálja a legoptimálisabb (és még akkor is kompromisszumos) megoldást. És egy csomó dolgot még külön kell figyelembe venned (kell-e neked bankfiók, ATM, milyen a netbankja, mi lesz, ha később hitelt akarsz stb.)
Szóval nem csoda, hogy az emberek többsége nehezen vált, és ha vált, még akkor sem biztos, hogy jól jár.
Csomorkány 2009.07.10. 14:21:14
Eddig a Raiffeisentől, az OTP-től és az MKB-től kaptam bankkártyát, mindhárom behívott a fiókba, hogy személyesen vegyem át. Nekem mondjuk nem kellett 200 km-t utaznom az ügy érdekében, ezért jobban örültem, mint a posztíró által javasolt postás megoldásnak.
halihalo 2009.07.10. 14:27:13
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:28:39
halihalo 2009.07.10. 14:29:32
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:30:46
Locke 2009.07.10. 14:33:21
halihalo 2009.07.10. 14:34:12
illemvakond 2009.07.10. 14:35:01
Persze, semmi akadálya, csak előbb fizessem ki a tartozásomat, ami 2 Ft, ballagjak át a pénztárhoz. Rendben, átballagtam, kb. három métert kellett megtennem addig, várakozási idő mondjuk fél perc. Fizetném a tartozásom, mire közli a pénztáros, hogy az egyenlegem -5 Ft.
Szerencsére vagyok olyan sikeres, hogy 3 forint nem vág a földhöz :) – de akkor sem nagyon értettem.
-1 Ft/m, vagy hogy?
Csak ha már banktémánál vagyunk.
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:35:15
halihalo 2009.07.10. 14:36:32
A BB közölte a legutóbbi hitelkártya-kivonaton, hogy megváltozik az ÁSZF és az Üzletszabályzat, és a honlapon megtekinthető. Megtekintettem, csak éppen sehol nem írják külön, mi változott. Szóval el kellene olvasnom 34 oldalt (5-ös betűnagyság, sűrűn teleírt oldalak), és összehasonlítanom az előzővel, mi változott. Ahelyett, hogy megírnák, melyik pont más. Ez is gusztustalan...
gt_t 2009.07.10. 14:37:58
Ha a hitel odaköt, akkor sincsen semmi....kell, hogy legyen számlád, ok, minimális költségű díjcsomagot választani, a bejövő fizetést egy az egyben átutalni a másik bankba.
Ez nem olyan bonyolult. Sokan félnek tőle, és nehéznek tartják, de nem az. Egy ismerősöm most váltott, az egyedüli nehézség az volt, hogy az otp bankár próbálta meggyőzni, hogy ne menjen el onnan, de ennyi.
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:38:50
BushDoctor 2009.07.10. 14:44:25
samot 2009.07.10. 14:44:27
jutottam!Sajnos a Bankok 90%-a gyengécske,
amatör és sokszor mindegy stilusba dolgozik!A fenti Bankok többsége még liszenszet se kapna kicsit nyugatabra!
Ami nemegészen érthetö a kàrtya dolog!
Mi az,hogy naponta csak 10 alkalommal lehet hasznàlnI?A civilizàcioban ez ugy
müködik,hogy pl.napi ezer eurot vehetsz
le!Hogy azt 1-re vagy 30-ad szorra az senkit nem érdekel,illetve fizethetsz vele 30-szor is max.1000euroig!Megint
vmit szeretnének kitalàlni ami màr màshol évek ota müködik!
Szeretnék "bankos lenni" szisztéma!
Mindenkinek sok türelmet,de ha lehetöség van rà egy kulturàltabb Bankot kivànok!
msmester 2009.07.10. 14:45:58
Kis cseri a habra a tortán: csak érdeklődésképpen megkérdeztem, hogy ott Írországban hogy megy a bankváltás: az ember beballag egy személyivel az új bankba, visz egy kivonatot a régitől és az új bank a számlanyitással párhuzamosan áthozza a folyószámláját bármelyik belföldi pénzintézettől. Ingyen. Van olyan bank most (Bank of Ulster), amelyik 150 €-t kínál az új ügyfélnek, aki ezt rájuk bízza...
Valamiért nem erre készülök otthon :D
BushDoctor 2009.07.10. 14:46:12
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:47:19
Az otp-s lakáshitelt pl. csak az otp-s számládról hajlandók kötelező inkasszóval leszedni. Ha meg már azt meg kell tartanom és pénz is kell legyen rajta, akkor minek nyissak másikat? A dupla számlavezetési meg kártyadíj kedvéért? Még azon is gondolkodunk, hogy inkább a párom erstés számláját is beolvasztjuk az én otp-sembe és társkártyának egy visa electront kérünk.
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:52:09
2009.07.10. 14:56:21
Cpt. Flint 2009.07.10. 14:58:22
Gondolom azért, mert ennél a folyószámlánál nincs számlavezetési díj, ami a bank költségeit kompenzálja, ezért valami gátat akartak szabni. Bár ezt azért nem értem, mert úgy tudom, a kártyás vásárlás költségét/díját (részben?) a bolt fizeti a banknak...
A napi összeglimit megint más, az inkább téged véd; hogy ne tudják az ellopott kártyáddal levásárolni az összes pénzt a számládról.
gt_t 2009.07.10. 15:03:38
OTP-n hagysz annyit amennyi a törlesztő, viszont a többi utalásodért, ilyenekért nem fizetsz, és vannak olyan ajánlatok ahol nincs kártyadíj, sőt....0 bankköltséggel is lehet.
De mondom nem ügynök vagyok, egyszerűen nem tragédia ha valakinek két bankja van, és sokkal olcsóbban ki lehet jönni.
Ez mindenkinek a saját dolga, így csak egy javaslat, ötlet, belemagyarázni nem akarok.
OTP-nél nincs nagyon drágább bank.
Számolj utána, én úgy csináltam, hogy megnéztem, hogy átlag miből mennyi tranzakcióm van, mennyi a bevételem, és megnéztem a bankok ajánlatát. Nekem speciál 0-ra jön ki az egész, semmiért nem kell fizetnem. CITI 0 Ft-os, és AXA.
Semmiért nem fizetek...ja bocs, az AXA-nak volt egy egyszeri belépési díja, de havonta a bankköltségem nulla.
halihalo 2009.07.10. 15:08:35
Pema 2009.07.10. 15:12:14
másrészt meg ha valaki baszik arra hogy kifizesse 9 hónapig a tartozását más úton módon akkor az meg is érdemli az ilyen szopást.
@gt_t: CITI 0 forintos, persze ha havi 300e jön a számládra :)
Répatorta 2009.07.10. 15:18:10
Persze ettől függetlenül a chipkártyás rendszer, amit telepíteni is kell, őskori sz@rság.
A második bakinál már otthagytam volna a bankot és keresek egy normálisat helyette (mert azért akad olyan is)
A CITI és AXA mellett vannak még mások is, akik ingyenes számlavezetést adnak.
halihalo 2009.07.10. 15:18:38
Ja, és magyarországi vezetékes szám pl. 4 penniért hívható (ez most éppen 13 forint).
gt_t 2009.07.10. 15:20:37
Kobe 2009.07.10. 15:22:17
Természetesen épeszű választ azóta sem kapok. Ellenben új bankot keresek :)
atvi.hu · http://www.atvi.hu 2009.07.10. 15:23:40
K&H-val személyes tapasztalatom csak annyi volt, hogy egy barátomnál beállítottam a cikkben is említett kártyás megoldást, OTP-ről van egy szép kis sztorim, remélem nem gond, ha belinkelem.
www.atvi.hu/2009/06/otp-ugyfel-voltam/
dzseffry 2009.07.10. 15:27:15
Talán nem ártana tájékozódni, az elhamarkodott mocskolódás helyett...
halihalo 2009.07.10. 15:41:03
Feszttimi 2009.07.10. 16:33:07
(egy darab aláírásra lett volna szükségem..........)
Dorian Gray 2009.07.10. 16:33:58
Persze nem azt mondom, hogy a K&H a tökéletes bank, nekik is megvannak a maguk hibái, de ebben az esetben a felháborodást kicsit túlzónak érzem.
cuebler 2009.07.10. 17:18:39
2009.07.10. 18:22:55
1. A K&H nem magyar bank, a belga tulajdonos dönti el, hogy milyen fejlesztésekre mennyit enged költeni.
2. Van itthon olyan bank, ami tud mindent, amit a posztíró elvárna. Buta választás volt a K&H.
Bébipapi 2009.07.10. 19:27:38
A K&H az első magyarországi bank aki postán küldi a bankkártyát...
Nem lehet, hogy valamit kicsit túl spiláztál?
Nick-son 2009.07.10. 20:14:30
A privát netbank használható sms megerősítéssel is, szoval ez a chipkártya az ügyfél által vállalt külön szopás.
Az sms nekem hamarabb megjön mint ahogy megtalálom a telefonom, külföldön is így kell működni ennek, ha mégsem akkor az szerintem nem a bank hibája.
A céges számla nekem is chipkártyás, tényleg szívás beüzemelni, nem tudom mért nincs egy normális program hozzá, amit fel kell telepíteni aztán kész. Nekem is fél napom ráment.
A beszedési megbízásokat meg a legegyszerűbb netbankon keresztül megadni, sehova nem kell menni, senkinek semmit nem kell küldeni, csak az ügyfél azonosítókat kell megadni...
b0lha 2009.07.11. 00:47:12
boldii9 2009.07.11. 00:52:08
A másik részről, az olvasót ugyan adja a KH, de lehet mást is használni, mivel szabványos kártyáról van szó. Beraksz a norebookodba egy pc-card olvasót, és voila, nem kell cipelned.
Sokkal jobban idegesítenek a 8 számjegyű kódos mobil-sms authentikációs rendszerek. Miért nem elég 7 számjegy, amit mindenki be bír írni, kontra nyolc szám, ami ellenkezik az ember értelmi adottságaival...
Kis Hableány 2009.07.11. 10:18:18
emzéperiksz 2009.07.11. 23:42:01
Hiába megy át egy másik bankhoz, ami olcsóbb valamivel, valamilyen számlát meg kell tartania az OTP-nél is, és a kettő együtt már biztos, hogy nem éri meg.
Kicsi79 2009.07.12. 11:59:53
kulup 2009.07.13. 13:31:38