Tékozló Homár

Megnyugtatás helyett letolás járt az éjszakai gyermekorvosi ügyelettől

2009.08.11. 09:05 | ge | 131 komment

Egy 11 hónapos kisfiú szülei mit is tehetnének, ha egy injekció utáni éjszakán a gyerek vigasztalhatatlanul zokogni kezd. Az aggodalomtól megőrülés után az ügyelet felhívása gergőbáéknak is logikus lépésnek tűnt, ám segítséget nem, csak lebaszást kaptak a rémült szülők a pökhendi ügyeletestől.

11 hónapos kisfiunknak tüszős mandulagyulladása volt, amit a körzeti doki megállapított és megfelelően kezelt is. Mivel elhúzódóban volt, egy injekcióval a combba küldte a másvilágra a bacikat. Szegény nagyon sírt, de végül a polifónikus csengőhangok megnyugtatták vagyis inkább elterelték a figyelmét.

Hajnal egykor (augusztus 9-én) azonban vigasztalhatatlan zokogással keltett minket, semmivel sem tudtuk csillapítani, egy óra elteltével a Bólyai utcai (212-5979) ügyeletet hívtuk, azt gondolva, talán valami mellékhatás gyötri, vagy csak a szuri helye fáj, de mondjon valamit, mert menten megbolondolunk.
 
Három kiemelten felháborító/dilettáns állítását szerenénk kiemelni az idősödő hölgy ügyeletesnek:
 
1.) - Anyuka, hogy lehet, hogy nem tudja megállapítani, miért sír? (lebaszó stílusban)
2.) - Értse már meg, hogy egy 11 hónapos gyereknek nem fájhat a torka
    - De hát egész héten azért nem evett, mert fájt neki a nyelés, ezt a körzeti is megerősítette.
    - Nézze, ezt nem most, hajnali egykor kell megvitatni.
3. (búcsúzásképp) - Nyugodjon meg, lesz még ennél sokkal rosszabb is.
 
Hadd ne kommenteljem, mennyire alkalmatlan a nyanya, ha lesz időm, előkerítem a feljebbviteli szervet is, de talán ezt is olvassák (ha kirakod).

Ez esetben megnyogodhatnak: végül elaludt, ma már jól van.
 
Üdv:
 
gergoba

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Énbagoly 2009.08.11. 09:57:33

@staropramen: Én biztos vagyok benne, hogy nagyon be voltak szarva. És a tehetetlenségnél, semmi sem rosszabb.

Viszont, lehet, hogy én is inkább bevittem volna. anno, mi is megjártuk a kölyökkel egy párszor az ügyeletet.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.08.11. 09:59:30

Elgondolkodtam ezen az egészen...

miért van bennem az az érzés, hogy 'szegény' orvosokat ne bántsuk, mert nem megbecsültek, alulfizetettek, leterheltek? ezt más is így érzi? - egy megfizetett szakembert agyonütünk és egy petákot nem kap ha szarul dolgozik. Egy orvosnál ez miért van másképp?

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 10:00:03

Mi többször is mentünk éjszakai ügyeletre a gyerekkel.

Mindig rendesek voltak.Három budapesti kórházban.

Két orvos nem fogadta el a hálapénzt.

Tavaly,amikor egyszerre volt hányás és hasmenés a gyereknél,és az ügyeletre telefonáltam,udvariasan elmondta a doktornő,hogy mi a teendő:apránként kortyokban jó hideg Coca-colát inni,és ha az sem segít,bemenni,mert akkor kiszáradhat.

Segített a kóla.

.lll. 2009.08.11. 10:03:39

@jesszum:

én eccer szinte lepofoztam az egész ügyelet/nem tudtam viselkedni/

Frucsasz 2009.08.11. 10:04:22

@jesszum: hm. Nemrég valamelyikünk rosszul volt (most nem emlékszem pontosan ,hogy ki) itt a homáron, és úgy dereng, mintha ott azt írtátok volna, hogy a kólától hányni fog, nem? Nekem legalábbis a szénsav tuti még jobban felkavarná a gyomrom.
Már többször hallottam a kólás megoldást, néha hányás ellen, néha meg pont azért, hogy segítsen hányni. Nem tudom, melyik a helyes verzió...

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: természetesen szó sincs retusról :) Pusztán az előnyös szöget emeltem ki :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 10:09:10

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:

mert sokkal jobban kiszolgáltatott vagy. tt állsz, fekszel, ülsz, szarul vagy, esetleg tehetetlen és másik embertől vársz segítséget. feltétlen bizalommal fordulsz hozzá, hiszen az életed van a kezében esetleg.

ami ugyibár tyúkszaros ugyan, de rém fontos....

azért.

és - tisztelet a kivételnek - többen el is játszák, a legnagyobb baj, hogy el is hiszik, hogy ők mindenek felett állnak. te majd csúszol a taknyodon,hogy főorvos úr/ügyeletes rádemelje a tekintetét. mert bízol benne. elfogadod, hogy van még ezer betege, hogy elfoglalt, hogy felelős döntést kell hoznia a te ügyedben is, neki is lehet rossz napja, problémája stb. stb.

ismétlem, tisztelet a kivételnek. én is találkoztam már kivétellel, hála Istennek. egyre többször.

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 10:09:11

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas:


A kólától hányást nem én írtam.

Nekem azt mondta a doktornő,hogy a Coca-cola megnyugtatja a gyomrot,és a kórházban is azt adnának neki.

Nem szívesen adtunk a gyereknek,mert amúgy nem adunk neki,és mi sem isszuk,de akkor vettük,és bevált.

Secnir 2009.08.11. 10:09:16

nálunk baba csak most fog jönni (még 3 és fél hét)
már félek előre, hogy a gyerekorvosok mit fognak szólni ahhoz az üvöltöző baromhoz, aki légyszart is feketehimlőnek nézi...

Dulifuliokoska 2009.08.11. 10:10:51

Olyan gyermekorvost kell választani, aki hajnalban is felveszi a telefonját, és így biztonságban érzed a gyermekedet.
Én a körzetis, kirendelt dokinénit öt perc ismeretség után küldtem el örökre, mert nem tetszett a hozzáállása.
Rövid keresgélés után találtam meg a mostani dokinkat, de benne még sosem csalódtam. Tudja, hogy milyen érzés lehet első gyerekes, tapasztalatlan szülőnek lenni és ha kell, mindent háromszor magyaráz el, amikor látja, hogy az aggodalomtól nem vagyok/voltam észnél. Lebaszós dokikkal én is találkoztam, (baleseti ügyelet, stb.) de nem hibáztatom őket a türelmetlenségükért, mert alulfizetetten, sokszor a minimális eszközök híján eddig mindig rendesen összefoltozták a gyereket.

Delfinci 2009.08.11. 10:10:55

Amikor az én gyermekem volt még ekkora, azt mondta a gyerekorvosunk, ha ordíj éjjel nyugodtan induljunk el az ügyeletre, de ha lehet gyalog. (Nem lakunk messze.) Nincs nagy baj, akkor az új élémnyek hatására útközben a gyerek elnézelődik, abbahagyja a bömbölést és elalszik. Ha meg nem, akkor addigra oda is érünk az ügyeletre. Igaza volt. Bár éjjel sosem mentünk ügyeletre, csak este. :)

É2I 2009.08.11. 10:11:49

@jesszum:
Kólát javasolt a doki? És még használt is. Besz@rás.

Delfinci 2009.08.11. 10:12:33

bocs, ordíj = ordít, élémnyek = élmények
Jaj, reggel van még ... :)

.lll. 2009.08.11. 10:12:56

@É2I:
ez bizony így igaz

Énbagoly 2009.08.11. 10:17:41

@Secnir: gratula! :)))
És hidd el, nem te leszel az egyetlen aggódó szülő. :)))
Aki ezt meg nem tudja kezelni, az ne menjen gyerekek közelébe.

McKelek 2009.08.11. 10:17:46

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas:

Kólát én írtam valamire, jól le is toltak érte. Mindenesetre a kóla nem csodaszer, de pár dologra jó:

A magas cukortartalma miatt hirtelen sok energiát ad. A gyors energia meg mindig jó, ha valaki gyenge, fáradt, pl. össze akar esni.
A koffeintartalma (ami ugye jóval kisebb, mint pl. a kávéé) is élénkítö hatású egy kicsit, meg megmozgat pár belsö szervet.
Szokták ajánlani hasmenésre is, na arra csak akkor érdemes, ha nincs más kéznél (pl. fekete tea + háztartási keksz.)

A széndioxid tartalma nem annyira vészes, legtöbb esetben nem büfiztet meg.


Az ügyeletes nyanyát meg megkeresni, jól fejbe verni fa testápolóval és kijelenteni neki, hogy kizárt, hogy agyatlan nyanyáknak fájna a fejbeverés.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 10:20:58

@Secnir: ó, gratula meg minden.

nem, a tiéd nem fog éjjel ordítani. lábujjhegyen fog még éjjel is szopizni, és biztosan egy tündér lesz. neked nem lehetnek ilyen problémáid. ki van zárva.

ha mégsem így lenne, hát tévedtem.

kisgyerek kis gond.

már most szólok, hogy nagy gyerek nagy gond.

Dulifuliokoska 2009.08.11. 10:22:49

@Secnir: gratulálok, szeptember elején gondolok majd rád:)
Addig is pihenj sokat, és ne olvass paráztató netes fórumokat!

BékiPeti · http://kiberloves.blogspot.com 2009.08.11. 10:27:05

Szegény feleségemnek volt egy aggódós éjszakája és az ügyeletes telefonon semmi megnyugtatót nem volt hajlandó mondani, de cserébe jól letolta őt. Pedig sejthetnék, hogy éjszaka minden probléma sötétebbnek látszik és nem tréfából hívják őket, hanem mert tőlük várnak segítséget, de legalább megnyugvást. Ezzel visszaélni nem szabad. A sztori:
egycsacsicsalad.blogspot.com/2009/04/hard-days-night.html

Isaura 2009.08.11. 10:28:11

@jesszum: Nekem is mondta a doki egyszer, nem hittem el. És tuti buli, ha elcsapod a gyomrod, tényleg segít. Apám se hitte el, de neki is segített, mikor bekajált.

Azt olvastam, hogy régen a kólát patikában adták, és gyomornyugtatóként.

Csak nem csodaszer valóban. Haselcsapásra jó, de persze nagyobb bajnál nem játszik.

A poszthoz meg annyit, hogy minden szülőnek joga van keresztbepisilnie magát, ha a gyereke készen van. Attól még a tetünéninek nem kell büdösbugrisnak lennie. Dúlva egyszerű a telefon másik végéről istent játszani. Empátia... ha nincs, akkor inkább menjen robot összeszerelőnek...

Frucsasz 2009.08.11. 10:30:32

@akos147: hát minimum. Esetleg eke helyett lehet eleve rotációs kapa is.

@Secnir: gratulálok :)

movhu 2009.08.11. 10:30:36

3 gyerekes apaként csak meg tudom erősíteni az előttem így szólókat: be az autóba a gyerekkel, és irány az ügyelet.
Nekem jellemzően ez a Heim Pál kórházat jelentette este/éjszaka. Az sem egy nyugati szint, főleg a baleseti része elég balkáni, de mindig rendesek voltak, és ellátták a gyereket. Volt olyan, hogy mellkasi fájdalom miatt a lányomat befektették 3 nap kivizsgálásra, hogy tuti legyen, nincs semmi komoly baja. Ráadásul az egyetlen hely, ahol nagyrészt kedvesek az orvosok és nővérek.
Szóval nem telefonálni legközelebb, hanem csomagolni.

májgeriberi 2009.08.11. 10:32:40

nehogymá kiderüljön, hogy a kóla gyógyszer!

labi 2009.08.11. 10:33:15

Ilyen ez... 40 fokos lázas csecsemőt beviszed az ügyeletre, akkor első körben lebaxnak, hogy mi a faxnak vitted be...

Aztán miután megismerték az előzményeket vért akarnak venni, a béna orvosnő fél órás szenvedéssel sem tudja megoldani (pedig előtte elég sok dokinak sikerült) ezért közli hogy azért nemtud vért venni, mert ki van száradva a gyaerek. (mivan?! két szeméből dől a könny, iszik mint a gödény, bőre nem száraz, hogy jött ez a kiszáradás ötlet?)
Közli biztos hasmenése van
Nincs neki.
Biztos?
Biztos.
Kicsit sem volt lágyabb a széklet?
Lehet hogy kicsit puhább, de az egy új kaja miatt, de az még elég messze van a hasmenéstől.
De ez akkor is hasmenés, így ő nem foglalkozhat vele, vigyük át a másik korházba, majd ott foglalkoznak vele.
Másik korházban az értelmesebb emberke közli, hogy be ne vigyük, mert ha nincs hasmenése akkor itt majd összeszed valamit amitől lesz...
Hazavittük... Szerencsére nem volt gond.

Persze van az ügyeleten normális dokinő is (máskor) de őt nehéz kifogni...

Szeretem a magyar egészségügyet, a *** ***.

Énbagoly 2009.08.11. 10:36:04

Lassan ott tartunk, hogy ha gyereket akarsz, szerezz be egy orvosi szakkönyvet a gyerekgyógyászatról. Diagnosztizáld te otthon.

labi 2009.08.11. 10:38:46

@Énbagoly:

Ne diagnosztizálj otthon. :)
Nekünk megvan az összes szakkönyv. Minden egyes tünet szerepel a nagyon enyhe megfázástól az eboláig mindenhol. :)

Csak az idegeskedés van vele, ha tudtam volna akkor már a gyerek születése előtt méglyát rakok a gyerekbetegséges és a mikor-mit-kell-már-tudnia-és mennyit-kell-gyarapodnia-a-gyereknek könyvekből. :)

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.08.11. 10:41:37

Már elnézést de most komolyan, ha a beteg kvázi indokolatlanul zaklatja orvosát ügyeleti időben (tehát mikor azért van ott hogy legyen kihez fordulni) akkor nem az orvosnak kellene a legjobban örülni, hogy nem egy perforált vakbelet kell azon-nyomban megműteni, hanem csak egy zaklatott anyuka buksiját megsimizni?? Derogál a szakmai önérzetüknek ha nem csak életmentés céljábóé fordul hozzájuk az ember, hanem olykor indokolatlanul is?!

Frucsasz 2009.08.11. 10:41:42

Jézus, most már biztos, hogy sose lesz gyerekem. Nem érném meg az első születésnapját se, az idegességtől meghalnék. Esetleg börtönbe kerülnék, mert megölném az orvosokat...

Okádó Mikádó 2009.08.11. 10:44:25

De most az komolyan elvárás, hogy éjszaka egy órán át sír a gyereked és orvosok foglalkozzanak vele?

Én kismamaszauruszos posztot nem kommentelek, mert agyvérzést kapok.

É2I 2009.08.11. 10:44:30

@májgeriberi:
Én is eddig úgy tudtam, hogy az unimukk az. Erre kiderül, hogy a kóla.
Még a végén kipróbálom, de óvatosságból előtte azért 1:1 hígítom egy kis vodkával. Nehogy nagyobb bajom legyen tőle.

maincoon © 2009.08.11. 10:50:03

én előre megfontolt szándékkal nem akartam írni ehhez a poszthoz, de nem bírom megállni.

én felnőtt fejjel estem áldozatul hasonló módon egy ügyeletes nővér ámokfutásának. éjszaka felhívta a férjem az ügyeletet, hogy a 8 hónapos terhes felesége nem kap levegőt, fáj a háta és az egész mellkasa. azt mondja a nő, hogy ezért hívott fel bennünket éjjel? adjon neki egy algopyrint és reggel vigye a háziorvoshoz :O
végül kórházba kerültem. utána felhívtam az vezető háziorvost és elmondtam neki normális hangnemben a történetet. a fegyelmi tárgyalásról még tudtam, mert el kellett volna mennem tanúnak, de addigra megszületett a kölök és 6 naposan nem szándékoztam másra fordítani az időmet.

amúgy pár évvel később már konkrétan majdnem az életembe került több orvos figyelmetlensége. sürgős életmentő beavatkozások stb, minden játszott, de ez külön posztot érdemelne. nagyon kísértenek engem az ilyesmik, úgyhogy szinte biztosra veszem, hogy én orvosi műhiba által múlok ki.

McKelek 2009.08.11. 10:50:49

@májgeriberi: "nehogymá kiderüljön, hogy a kóla gyógyszer!"

Nem gyógyszer, akkor sem, ha egy gyógyszerész kotyvasztotta eröször össze fejfájás és depresszió elleni gyógyszerként, ill. fáradtság ellen.

Viszont sok esetben segít, ugyanúgy, mint a háztartási keksz, teák, paradicsomleves, húsleves, vörösbor, stb...

Átlagarcú 2009.08.11. 10:52:40

Tudjuk, hogy hogyn működik: A doki odaveti, hogy mára elég, ne vegyen föl több hívást. Vagy, mert aludni akar, vagy mert fáradt, vagy tuggyaafranc.
De mivel a doki a majdnemorvosok között az Isten, a telefonos élete árán is meg akar felelni (nem a betegnek) az Istennek. ...meg aztán a jattból sem kap.
Mostanában divat gyerekeknek meghalni szállítás közben, virslitnyelve, félrediagnosztizálva stb.

McKelek 2009.08.11. 10:52:58

@maincoon: hmmm, én fordítva vagyok vele. Ha nem lennének orvosok és modern gyógyszerek, szerintem párszor kiszelektált volna a természet... ;)

Átlagarcú 2009.08.11. 10:54:31

tudom, nem nyerő vélemény az enyém, mert az egészség a legfőbb érték és az emberek szeretnek odanyalni, akitől ezt függni vélik.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.08.11. 10:54:32

@Okádó Mikádó: Kicsit el vagyunk szédülve ugyebár. Mégis ki mondta itt hogy minden roszzalvó gyerkőc anyukája hívja az ügyeletet az aznapi bölcsődalért?! Ha viszont tudod hogy beteg a gyerek, vagy nem is tudod de felmerül a lehetősége, cselekedned KELL! Márpedig ha nem vagy orvos, kétségtelen az tűnik kézenfekvőnek, ha orvoshoz fordulsz tanácsért, akár éjszaka is, nem pont ezt a célt szolgálja az ügyelet intézménye, hogy ezt bármikor megtehesd?!

B@nális Coitus 2009.08.11. 11:03:40

Ocsmány ez az EÜ és akik benne dolgoznak, de hangsúlyozom, tisztelet a sok becsületes és elhivatott kivételnek:
közeli rokonomnak dagadt a karja és a melle. Ment ide-oda, mondtak sokmindent, de végülis az volt az eredmény, hogy begipszelték a karját, mert hogy biztos megrándult. Csak nem akart szűnni a dagadás, másik orvos leszedette a gipszet, küldte vizsgálatokra, kiderült, hogy daganatos!!!! Ilyenkor kéne elővenni azt az orvost, aki begipszeltette a karját, és kipicsázni, mert ezek tényleg e,ber életekkel játszadozak!

csibemail 2009.08.11. 11:16:09

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra:

na álljon meg a menet!!!!
mondjatok nekem egy ügyeletet,ahol nem az asszisztencia,hanem az orvos veszi fel a telefont! mindenképp jelezném egy felettes felé,mert nálunk Dunaújvárosban dettó ez a helyzet! csak itt ha személyesen viszed oda a gyereket 40,5 fokos lázzal,megkérdezi a nő,hogy hány féle képp próbáltad levinni! erre én közöltem vele,hogy egy 6 hónapos csecsemőnél ez már mit sem ér,azonnali beavatkozást igényel!!!! átsétáltam vele a kórházba,ott meg egy igazi team azonnal "életmentő" cselekvésbe kezdett!!!!

helianthus 2009.08.11. 11:20:25

Eszembe jutott gyermekorvosom, akihez középsuliban is jártam. Minden alkalommal minimum két órát vártam, hogy bekerüljek a rendelőbe (szeretett piacra járni előtte és rendelési idő kezdetét követő fél órán belül érkezett meg, viszont muszáj volt hajnalban odamenni, mert mire elkezdte a rendelést már kétezren vártak rá) és maximum öt percet voltam benn, de azalatt megvolt a vizsgálat, adminisztráció és receptet is megírta.
A vicc, minden alkalommal felírt két doboz gyógyszert (valami S betűset) és mindig ugyanazt! függetlenül attól, hogy náthás voltam, köhögtem, skarlátom volt vagy himlőm.
Én megkaptam a két doboz S..-t, beszedtem aztán gyógyulttá nyilvánultam.
Valószínű ennek köszönhető, hogy azóta sem vagyok egy gyógyszerszedő típus, ha elvoltam cirka 18 évig ugyanazon a gyógyszeren, akkor elvagyok nélkülük is.

májgeriberi 2009.08.11. 11:23:45

@helianthus: az emberi szervezet úgy van kitalálva, hogy gyógyítsa önmagát

kivételek vannak

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.08.11. 11:24:46

Szerintem az ügyeletes simán levette, hogy a gyerek csak az injekciótól nyűgös, és ennek megfeleően elhajtotta a beparázott szülőket.

Ha nekiállt volna nyugtatgatni, akkor mi lett volna?

- Jó estét kívánok, 11 hónapos fiam tüszős mandulájára antibiotikumot kapott injekciósan, és most nagyon üvölt, nem tudjuk megnyugtatni.
- (Óbazmeg, má' megin' egy "tökéletes" szülőpár, akinek a gyereke csak tökéletes lehet...Demcsákocska...) Értem. Láza van?
- Kicsit meleg a buksija...
- Az az üvöltéstől van.
- De nagyon sír.
- (IGENBAZMEG, addig üvölt majd, míg elalszik...) Mástól nem lehet.
- De hát fáj a torka..
- 11 hónapos gyereknek nem fáj a torka! (Tessék figyelni, innentől az ügyeletes kezdeményez, irányít.)
- (WTF???) De hát egész héten fájt neki..
- Most tudja miért sír? Dehogy tudja, akkor nem hívna! Milyen anya az ilyen, aki nem tudja miért sír a gyerek???!! (üti a vasat)
- De hát valami baja lesz...
- Nyugodjon meg anyuka, lesz ez még sokkal rosszabb is...Viszhall... (coup de grace)
- háde-háde-háde- letette...

És 1 perc múlva az ügyeletes már alszik is, fél óra múlva a gyerek is... öröm és boldogság.

Másik esetben.

- Jó estét, 11 hónapos kisfiam sír, nem tudjuk megvigasztalni, antibiotikumot kapott.
- Hű, biztos az injekció miatt van...(És itt semmi olyat nem mondott, amit az anyuka nem tudott eddig is, és ettől anyu sem boldog, az orvos az legyen határozott, tudjon többet, jobban, azonnal)
- De bevinnénk...
- De tessék megnyugodni...
- De sír...
- De ne tessék...
- De nagyon sír, bevisszük...

És 10 perc múlva ott vannak, az ügyeletes vesződik egy üvöltő kisgyerekkel, lehet tessék-lássék vizsgálgatni, lehet papírmunkázni, javasolni valami kúpot, ami majd leszedálja a gyereket...Tiszta ráfizetés mindenkinek... A gyerek magától is elaludna...

maincoon © 2009.08.11. 11:27:42

@McKelek: persze, nekem is többször segítettek már. de az az utóbbi eset (amit nem részleteztem)azóta is meghatározza az életemet. minden iratom meg van egy szaftos kis perhez. csak erőm nincs, mert azóta is felzaklat. és a helyzet nem változna, még akkor sem, ha megítélnének egy rakás pénzt. nem érdekel. élek és megpróbálom jól érezni magam a bőrömben. közben marhára együtt tudok érezni minden olyan emberrel, akinek rossz tapasztalata volt az egészségügyben. és ezek sajnos nincsenek kevesen :(

Szódás Lova 2009.08.11. 11:29:25

@csibemail:
hú!!!!!
hogy jelzed egy fel ettes felé!!!!
ha nem!!!!
veszi fel a tele font!!!!
csak egy nő vér!!!!!!!!!!!
egyébként pont osan mit is akartál írni!!!!
az a kemény aki hal dokló csecs emővel sétál!!!!


mell esleg!

Kezdő szülő mindig stresszel mindenkivel. Nyegle ügyeletes nővér mindig b***tlan p*csa stílusban ráz le mindenkit.

Kijelenthetjük, hogy ez a világ folyása, helyes, mindig igy ment és fog menni, tehát ez így jó.
Eszerint örülnünk kell az ilyen cikkeknek, hiszen a világ megszokott módon halad a maga útján.

EnZsolt 2009.08.11. 11:35:47

Csörr-csörr.

-Igen, ügyelet.
-Jó estét, éppen úton vagyok Önök felé, sürgős eset lesz.
-Mi a probléma?
-Ki kéne venni egy cipőt egy seggből.
-Te jó ég, ez elég komolyan hangzik, mikorra ér ide?
-2 perc és ott vagyok, és szóljon azonnal a dokinak, mert fájni fog.
-Fájni fog? Hát most nincs az ánuszában cipő?
-Nekem? Miért lenne?
-Hát nem azt mondta?
-Nem én azt mondtam, hogy ki kéne venni egy cipőt, egy seggből, azt nem mondtam kiéből.
-Hát akkor kinek kell a segítség?
-Önnek, drága hölgyem.
-Nekem?
-Bizony-bizony.

Telefon letesz, két másodperc múlva.

Kipp-kopp...

helianthus 2009.08.11. 11:36:02

@Szódás Lova: neked is soknak tűntek az ede-jelek??? :D

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: én is hozzájárulok, hogy kitegyétek. ;) mpl sarokban térdepelve tényleg olyan 'csücsöri kis gádzsi', ahogy álmaimban elképzeltem!
Tényleg MPL szigetelsz?

Átlagarcú 2009.08.11. 11:37:25

A legnagyobb baj nem is az orvosokkal van, ha oda eljutottál, már nyert ügyed van. A probléma az orvosokat körülvevő pszihopata személyzettel van. Akiknek életük nagy tragédiája, hogy nem orvosok, de majdnem. Ugyan nem rendelkeznek az orvos képességeivel, de néhány területen (betegek megalázása, a szakma misztifikálása) úgy viselkednek.
Minden cselekedetüket egyetlen dolog motíválja: Az általuk imádott orvos elismerésének a kivívása.

EnZsolt 2009.08.11. 11:41:01

@helianthus: Megvan Páraltől a Gyilkosok és szeretők.

Begyalogoltam a fél belvárost feleslegesen, de legalább ezt sikerült megvennem.

Innen üzenném azon antikváriumoknak, akiknek van honlapjuk, de csak dísznek, és úgy érzik, hogy teljesen felesleges kiírni rá, hogy 2 hónapig szabin vannak, hogy dasszák meg, de dulván.

Almatlan Jozsi 2009.08.11. 11:43:43

"Hajnal egykor (augusztus 9-én) azonban vigasztalhatatlan zokogással keltett minket, semmivel sem tudtuk csillapítani, egy óra elteltével a Bólyai utcai (212-5979) ügyeletet hívtuk, azt gondolva, talán valami mellékhatás gyötri, vagy csak a szuri helye fáj, de mondjon valamit, mert menten megbolondolunk."

Ez a felelosseg kivetitese. En nem tudom megnyugtatni a gyerekemet. En nekem nincs fogalmam, hogy mi a baj. En vagyok ideggorcs. De ki mindezert a felelos? Nem en hanem a hulye picsa ugyeletes aki NEM SEGITETT! SKANDALLUM!

Most mar meg is nyugodhatunk, a gyerekem sirasanak az oka nem mas, mint az ugyeletes bunkosaga.

A gyerekemmel hanyszor eljatszotta ezt a felesegem (hisztis picsak gratulalok). Egyebkent amelyik gyerek sokat sir gyerekkoraban annak felnott korban jobb lesz a lelki tartasa, mert atesik azokon a traumakon idejeben amin egy embernek at kell esni, ha fel akar noni!

Mondjuk ha en ott lettem volna 5 perc alatt megnyugtatom. A vallamra vettem volna, razogattam volna, kedvesen beszeltem volna hozza es kesz. De az anyja ahelyett, hogy vigasztalna maga is hisztizni kezd mint egy idegbeteg (lasd megbolondulok) akkor persze, hogy a gyerek meg zaklatottabb lesz. ha ranez az anyjara tudja, hogy valami nagy baj van. A kampicsorodott keperol leolvassa. Miert nem tudja egy anya elviselni, hogy a gyereke sir? Miert nem hagyod hogy feldolgozza lelkileg a kulvilagot? Meg csak 11 honapos! A siras megnyugtatja, te meg hasznalj fuldugot. Jo hogy nem mindjart lelovom mert sir. Oke ertem en hogy hangos meg nem tudsz tole aludni, de ezt korabban kellett volna vegiggondolni. De mondom normalis szulok mellett kevesebbet sir, de azert akkor is fog!

b[ALien] (törölt) 2009.08.11. 11:46:28

@Sörecet: van ilyen is, amit mondasz
de nekem több olyan történetem is van, mikor a nővér mentette meg a beteg életét
csak mert a doki lusta volt átnézni a lázlapot (pl.gyógyszerérzékenység)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 11:50:24

@csibemail: most nem értem a problémádat. az a baj,hogy ha nővér veszi fel a telefont és nem az orvos? nem látok oda, de szerintem az veszi fel, aki akarja. vagy ráér. vagy eléri a telefont előbb mint a másik. vagy nem derogál.

hát itt pöstön minálunk az orvos vette fel, amikor kicsi volt a gyerek. onnan tudtam, hogy bemutatkozott. és mondja hogy dottor ezmegaz, ügyelet. írtam is, hogy régen volt.

és a kölökorvost mobilon is lehetett hívni. már amikor volt már mobil.

de az én kölkem már nagykorú lett időközben, és felnőtt ügyeletre jár, ha kell. de inkább felhívjuk a házidoktort. azt nálunk lehet, éjjel nappal. szeretjük is nagyon. mindenkinek ő az orvosa: anutámnak, apukámnak, tezsvíremnek és családjának és nekünk is, tehát igazi családorvos. fiatal, lelkes, nem fárad, nem elutasító, nagyon segítőkész, csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni.

amikor apukámnak volt infarktusa, felhívta a kórházat ahová került, beszélt a kezelőorvosokkal, intézett nekünk sok mindent, rehabot stb.

szóval pöpec.

Átlagarcú 2009.08.11. 11:51:44

@Almatlan Jozsi: A szülő aggodalma adott pillanatban nem átérezhető. Aki azt állítja, hogy csak azért hívott ügyeletet, mert a felelősséget át akarta hárítani(különben az sem baj, ha megdöglik) az rossz úton jár. Négy fiam van, néhányszor voltam én is pánikban. Ma már tudnék én is "nagyvonalú" tanácsot adni.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 11:54:31

@helianthus:

jaj, elpirultam.... te kis mocskos fantáziájú napraforgó. gyere malackodjunk együtt a sziget sarában:))

YES

Macikám, a kis koszoskormű punkocska-rockabillicske pirszinggel a szájacskájában most költözik ippeg a dizájnos gumicsizmájában, én csütörtök és péntek, mert a munka nemesít, és még mindég pórnép vagyok a fene egye meg.

betépett felhasználó 2009.08.11. 12:02:05

kolyoknyugtatopolifonikuscsengohangok
polifonikuscsengohang.lap.hu/

ha mar semmi nem segit, meg mindig ott
a www.indavideo.hu/video/Tankcsapda_-_Baj_van amit at kell huzni midibe

es tenyleg, Anyuka, hogy lehet, hogy nem tudja megállapítani, miért sír a gyereke? lehet nem is on az anyja?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.08.11. 12:03:16

DÉL VAN !!! Sün még mindig a patakparton backolódik? :))

helianthus 2009.08.11. 12:04:47

@EnZsolt_______konyvevo.blog.hu: tök jó, kezdetnek az is megteszi és csatlakozom polgári engedetlenségi mozgalmadhoz, szerintem is dasszák meg!

szabidoki 2009.08.11. 12:05:09

Jóreggelt!

Ha felhívjuk éjnek idején az ügyeletet hülyeséggel, ne csodálkozzunk, ha elhajtanak a véres g@cibe. Ezt vérmérséklettől függően mindenki máshogy intézi, de a lényeg ugyanaz.
Az, hogy sír a gyermek, nem betegség. Lehet sok betegségnek tünete, de ha más nincs, csak annyi, hogy sír, akkor nincs baj, majd abbahagyja.
Ezt egy 11 hónapos csecsemő szüleinek meg már illik tudni.
Felháborító, hogy mindenki az orvosokat szidja, de közben halvány gőze sincs, hogy zajlanak ezek a dolgok.

Átlagarcú 2009.08.11. 12:05:52

Off:
MPL büntis képét próbálom Freudi szemmel értékelni:))) Megakadt a szemem egy motívumon: Az alsó pespektívából felelé, egy bizonyos pontra tekintő, ugrásra kész élőlényen(rák)
Mivel ez a motívum megismétlődik MPL avatárján is, levonható bizonyos következtetés, amit itt nem részleteznék:)))
On:

helianthus 2009.08.11. 12:07:30

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: hát azért ettől elpirultam egy kicsit. Most megyek és valami filozofikusat olvasok, hogy megnyugtassam felzaklatott lelkivilágom.

helianthus 2009.08.11. 12:08:37

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: nem tudom, de kiabájunk neki egyszerre:


SÜN!!!!!
HOL VAGY????

Átlagarcú 2009.08.11. 12:08:48

@szabidoki: A "véres geci" kifejezésből nem következik egyenesen, hogy te tényleg doki vag ugye?

helianthus 2009.08.11. 12:11:36

@szabidoki: elnézést kérek, de honnan kéne tudnom, hogy hülyeséggel merészelem az ügyeletet zaklatni? Pláne egy 11 hónapos csecsemő esetében, aki még nem hall, nem lát őőő nem beszél, (ez a jó)??

helianthus 2009.08.11. 12:12:46

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: szeretnék rávilágítani, hogy egy fontos momentumot elhanyagoltál.
Hol van a kukorica????!!!

elwood 2009.08.11. 12:14:35

hisztis szülős poszt után mostmár jöhetne egy gorombakovácsos

helianthus 2009.08.11. 12:15:39

@EnZsolt_______konyvevo.blog.hu: most nézem jobban mit írtál, két hónapig szabin??? Tud valaki antikvárumi álláshirdetést linkelni nekem rögtön?

Átlagarcú 2009.08.11. 12:15:41

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: Mivel a motívum itt is jelen van tengeri csillag formájában, immár teljesen megalapozott a véleményem:))) ...centrikusság:)))

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 12:16:01

@helianthus: frucsasszal az előnyös oldalt beszéltük meg. a kukorica frucsasznak nem előnyös.

É2I 2009.08.11. 12:19:42

@Sörecet:
Azaz, méghozzá a fentebb említett példámból való.

Szódás Lova 2009.08.11. 12:41:22

Hízásjelentés:

Az ebéd még nem jött meg, A Blaha Lujza téren kanyargós, lassan már csak 25 fok.
A szódában nincs buborék, 17 cm, 10 fok.
Lassan éhen döglök, testzsírom 3%, apad, deréktájékon duzzad, 36,5 fok, nadrágtartók találkozása tilos.

b[ALien] (törölt) 2009.08.11. 12:44:42

Én ismerek pár száz orvost, így szidhatom az arra érdemeseket? Persze kb. a fele meg dicséretre méltó, ezt se felejtsük el
Talán csak plasztikai és agy sebész nem szerepel a telefonomban:)

Secnir 2009.08.11. 12:45:32

@Dulifuliokoska:
"Addig is pihenj sokat, és ne olvass paráztató netes fórumokat!"

nem, nem olvasok ilyeneket.

olvas az asszony eleget, és megmutogatja mindegyiket :(

Dulifuliokoska 2009.08.11. 12:59:10

@Secnir: Ja, én valamiért az hittem, hogy a te pocakodban laknak...mindegy, akkor is pihenj sokat, neked is lesz dolgod elég.

Frucsasz 2009.08.11. 13:01:37

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: ó, köszönöm :D Kiköpött én vagyok, ráéreztél :D még a hajam is ilyen ,csak mostanában a sok víztől egyfolytában göndörödik.

@helianthus: nekem tényleg nem áll jól a kukorica. A sárga sápaszt :D

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.08.11. 13:02:00

@Secnir: Nem kell vele törődni, ez a zasszonyoknál egyfajta verseny, hogy ki talál ki jobb paráztatást a többieknek, illetve kinézik azt maguk közül, aki nem parázik minden szaron kellően látványosan...

Utólag belegondolva a posztoló is ilyen körben mozoghat...

Martinicske 2009.08.11. 13:12:46

Bizony nem egyszerű, ha egy beszélni nem tudó kisgyerek egy órán keresztül ordítva sír. Nálunk is volt már ilyen, az a legrosszabb, hogy nem lehet tudni, hogy van-e valami komoly gond.

A minimum ilyenkor az ügyeletes részéről a türelem és a megértés, azon túl hogy utánajárt, hogy nincs-e nagy baj.

helianthus 2009.08.11. 13:14:28

@Secnir: secnir és a pocaklakó! Leesett, úgyhogy ezúton is gratulálok a kis Secnir vagy Secnirella világrajöttéhez.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.08.11. 13:32:10

@Martinicske: Ha van ereje üvölteni, van ereje meggyógyulni...

viszont amikor elhallgat és szenved... na, az a durva, olyat ne kelljen senkinek látnia...

Magam_a_Mondomét! 2009.08.11. 13:40:22

- DOKTOR ÚR! Engem folyton semmibe vesznek!

- Ugyan már, kérem a következőt!

Manci néni, a szomszéd 2009.08.11. 14:21:21

Aztán meg amikor az apja nem bírja tovább hallgatni a gyerek üvöltését és jól agyonüti a kölköt, akkor meg fel van mindenki háborodva.

kees · http://neuhappysex.ch 2009.08.11. 14:48:03

Nehéz ezt a gyereksírást jól kezelni. Ha egy órán át üvölt a gyerek és felhívod az ügyeletet, jól leb@sznak, amiért telefonálsz, pedig a gyereknek semmi baja. Ha pedig a gyereknek tényleg lesz valami baja, és kiderül, hogy nem is telefonáltál az ügyeletre... :-O

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.11. 14:52:56

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: Egyetértek a "nagy gyerek, nagy gond" megállapításoddal. Megjegyzem továbbá, hogy alapvetően abortusz-ellenes vagyok, de a poszt*natális abortuszt már meg tudom érteni...
(+9 sor animáltova szmájlicsku)

*+13 év

papugaja 2009.08.11. 14:59:57

Én azért mégiscsak írnék egy rövidke levelet a betegjogi képviselőnek.

Ha meg a gyerek még túl kicsi ahhoz, hogy elmondja, mi fáj, el kell vinni az állatorvoshoz. Ő pont ilyen páciensekkel dolgozik.

ügyfélszolgálatos 2009.08.11. 15:38:11

@Secnir: Chill out man! Nálunk a 8 hónapos a kis szaros, eddig nem volt gond. Nem kell a legtöbb dolgot túlparázni és nem árt a védőnővel jóban lenni, nekünk ő ajánlotta, hogy hová érdemes vinni a kölköt. Ja és érdemes nemcsak a kötelező oltásokon elgondolkozni. Nálunk a rota elleni oltás például jól jött, az egész család agonizált de a fiam leasz@rta.

ügyfélszolgálatos 2009.08.11. 15:43:30

@papugaja: Asszem te is egy idióta lehetsz.

theutat villám 2009.08.11. 16:27:15

Bolyai, tanuljuk már meg, nem bÓlyai

Fanatikus Oltás - http://www.dunaferrkikoto.com 2009.08.11. 19:29:55

Egy munkatársam a kisfiát azért vitte be minap az ügyeletre, mert a fejére esett, és a kérdése az volt az ügyeletes dokicsajnak, hogy: Ezzel miért hozta be? ... á lá dunaújvárose vásárnáp

vittore 2009.08.11. 23:31:29

@gftamas: Alapvetően, nyugodt, joviális apuka vagyok. Esetedben a doki tehetetlen nyomorékként élne tovább....

selymesszőrű tejbegríz 2009.08.12. 01:00:44

A mai anyukák gyerekeiből lesznek az ilyen beszari anyámasszonykatonái. Sír a gyerek és felhívja az ügyeletet, ha már ő nem tud aludni más se aludjon. Mert, hogy sír a gyerek. Ez is valami plázaanyuka?

betépett felhasználó 2009.08.12. 10:20:09

@selymesszőrű tejbegríz: de legalabb 20 ev mulva, ha a plazagyerek mar felnott es netan ugyeletes dokineni lesz belole, egy hasonlo ejszakai becsenges utan, teljes empatiaval fogja kezelni az ugyet.
csak a memoriaja ne hagyjon ki...

labi 2009.08.12. 11:19:38

Sok okostojás aki szerint mondjuk egy 40 fokos lázas üvöltő gyereket nem kell ügyeletre vinni annak mind van gyereke akivel ezt már átélte? :)

Persze, nagy az esély rá, hogy egy kis (vagy több) várakozás után meg lehet oldani otthon is, de van rá egy kis esély, hogy esetleg valami komoly baj van és rábaszás van ha nem viszi be.

Amúgy innen is gratuilálok annak az orvosnőnek aki hónapokon át mondta nekünk, hogy "á nyugodjanak meg ez nem komoly", majd elmúlik.
Aztán miután kiderült hogy nem múlik el magától és komoly dolog, nem győzött extra kedves aranyos és tündibündi lenni hogy ne húzzuk rá a vizes lepedőt.

Szerencsére fél év alatt 100%-ban meggyógyult az, ami időben felismerve tizedennyi idő alatt is megoldódhatott volna, ha nem ráz le minket minden alkalommal, míg végül egy másik dokihoz mentünk.

No ennyit a "hagyni picsába majd elmúlik, nem kell az orvosokat semmiségekkel zavarni" hozzáállásról.

Doryyka 2009.08.12. 13:09:08

Egyszer a párom jó beteg lett, amikor elsőévesek voltunk az egyetemen. Végigboázta az egész éjszakát, semmi, egy korty víz sem maradt meg benne. Hajnalra jártányi ereje sem maradt. Az ügyelet a 3. üvöltve intézett telefon után volt hajlandó kijönni, de akkor legalább ellátták. Ő felnőtt volt, de könyörgöm, egy kisbabával kapcsolatban így???

selymesszőrű tejbegríz 2009.08.12. 14:33:09

@betépett felhasználó:
Sajnos a plázagyerekekből nem lesznek orvosok. Tapasztalat.

selymesszőrű tejbegríz 2009.08.12. 14:38:58

@labi:
Egy 11 hónapos gyerek sokkal jobban bírja a lázat mint egy felnőtt ember, de gondolom ezt nem tudtad. Generációk nőttek fel úgy, hogy a lázas csecsemőre nem hívták ki az egész Semmelweiss kórház ügyeletét. Hideg vizes fürdő és kész. Eddig 3 gyereknél sikeresen bevált nálunk, mindegyik egészséges maradt. Az ilyen húgyagyú "köhintett-a-pici-hívjunk-mentőt!!!!" anyukáktól még a szőr is feláll a hátamon. (Akinek nem inge...)

Vajmaci (exHajjakend) (törölt) 2009.08.13. 20:12:58

Nekem Gyöngyösön, mikor fél éves lehetett a pici, egy éjjel magasra szökött a láza...ami kell ilyenkor...priznic,hűtőfürdő,lázcsillapító...de semmi nem használt, elhihetitek hogy mindent megpróbáltam.
Hajnali 3-fél 4 körül gondoltam a gyerekorvosi ügyelet kijön, és végső megoldásként egy szurival esetleg megoldja a gyerek lázcsillapítását.De nem...az álmos muksó közölte, hogy:
1. nem jönnek ki lázas gyerekhez, pláne hogy nincs rajta külsérelmi nyom! (mondtam a majomnak,hogy ha összeverem a gyereket akkor jön csak ki?)
2. egyébként sincs ügyeletes gyerekorvos (a gyerekorvosi ügyeleten!), csak felnőtt belgyógyász!
3. próbáljam ülőfürdőztetni,priznicelni,satöbbi...
Elküldtem a francos fenébe...
Az eset után kb 2 héttel a belvárosban, a piacnál megláttam,amint a gyerekorvosi ügyelet kocsijába száll be egy középkorú muki, épp a boltból kijőve (bevásárolt), és nemgyengén elküldtem a jó anyukájába, hogy úgylátszik erre futja az adófizetők pénzéből!A faszi egy szó nélkül úgy bevágta magát a kocsiba, hogy öröm volt nézni...
(megjegyzem elég gyakran látni a fennen említett kocsit a városban,amint épp vásárolni,postára,ide-oda tinglitanglizni járnak vele)

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.08.13. 21:58:00

Nyilván az a probléma, hogy nem tömted tele a zsebét. Egyszerűen nem bírom felfogni, miért tűri mindenki, hogy a kórházakban (is) ez a rendszer. Hogy szemrebbenés nélkül elteszi a pénzt a sarlatán, a nyomorult, sokszor végső stádiumban lévő beteg (vagy hozzátartozói) meg csak tömködik ezeket a szemeteket.
Az életüket kockáztató, sokszor 12 órákat dolgozó tűzoltóknak ki ad pluszpénzt???

Ha - ne adj Isten - egyszer hasolnó szituációba kerülök (mármint orvosos-kórházas), azt aztán leshetnék, hogy perkálok nekik... Ha akkor meg nem kezel? (Egyáltalán: mi az hogy NEM KEZEL???!!!) Ja, olyan patáliát csapok, hogy neki lesz kellemetlen egy idő után.
Ha először csak száz ember állna ehhez így hozzá, majd többen csatlakoznának, előbb-utóbb megszűnne ez a rohadt rendszer. (Tiszta Dél-Olaszország, a nyomor legmélye.)

Szelíd hangorkán 2009.08.15. 22:42:47

@selymesszőrű tejbegríz: Ezzel maximálisan egyetértek. Az ügyelet nem arra van, hogy a lázat csillapítson. Az a szülő feladata, gondoskodjon róla, hogy mindig legyen otthon lázcsillapító, tanulja meg (ahogy a fürdetést és a tisztába tevést), hogy kell hűtőfürdőztetni, priznicelni a gyereket.
40 fokos lázzal csecsemőt furikáztatni ügyeletre, Jézusom...
(Igen, nem kapcsolódik a poszthoz, de fentebb is olvastam egy felháborodott írást, hogy a 40 fokos gyereket előbb berángatta az ügyeletre, aztán csodálkozott, hogy lebaszták.)
süti beállítások módosítása