Az alanti sztorit azért közöljük, hogy mindenki lássa: léteznek még Magyarországon olyan, tényleg hipernaiv ügyfelek, akik bármifajta belátást várnának az internetszolgáltatóktól. Gbaba31 ugyanis pillanatig sem titkolja, hogy ő is hibázott, megsértette a T-csoporttal kötött szerződés feltételeit, mégis úgy gondolja, hogy minimális rugalmassággal megoldható lett volna az ügye. És ha így történik, még mindig T-ügyfél lenne. Már nem az, ami a céget láthatóan kicsit sem érdekli, ami fáj gbaba31-nek.
Egy rövid esszében:-) szeretném megosztani azt a már-már untig ismert tételt igazoló történetünket, miszerint a telekommunikációs multik minden tekintetben védve vannak az általunk aláírt jogszerű szerződéseik által, még akkor is, ha ők hibáznak. Ja, és nem feledve azt sem, hogy fontosabb kb. 20000 Ft behajtatása, mint egy elégedett ügyfél megtartása hosszútávon, esetlegesen további szolgáltatások igénylésével egyetemben. Szóval...
Tavaly októberben kértük IPTV készülékünk áthelyezését havi 4800 Ft-os előfizetéssel és telefonvonallal együtt. Az áthelyezési kérelmet tartalmazó faxon jeleztem az új számlázási címet. Az elkövetkezendő hónapokban kaptunk T-home-os számlákat, de mint utóbb kiderült, csak a telefonra (mely korábban T-com logóval érkezett, ám időközben változott az is T-home-ra). Én ezt, mea culpa, nem vettem észre, és nem jeleztem 15 napon belül, ahogy az a szerződésben kötelezettségeim között szerepel. Nem tudok belekötni abba sem, hogy többször küldtek felszólítást a rossz címre, mert a szerződésben szerepel, hogy a tértivevény át nem vétele esetén is kézbesítetettnek tekintett.
Március elejére 21000 Ft tartozás halmozódott fel ezáltal, emiatt a szolgáltató egyoldalúan szerződést bontott a hűségnyilatkozat lejárta előtt 3 héttel, ezáltal addigi tartozási díjunkat további 15000 Ft szerződésbontási díjjal, 5000 Ft adminisztrációs díjjal, meg egy kicsi kamattal terhelte meg. A végeredmény kb. 43000 Ft. Erről az ügyfélszolgálat tájékoztatott, mikor hívtam. Méltányossági kérelemmel fordultunk a céghez, hogy tekintsen el a szerződésbontási díjtól, hisz mindketten, ők is, én is hibáztunk, a szolgáltatás igénybevételével felhalmozódott hátralékunkat szeretnénk rendezni és a szolgáltatást a továbbiakban is szeretnénk igénybe venni. Áprilisban még a rendszerben volt a kérelem, májusra azonban eltűnt:-) No, ekkor az ügyfélszolgálat újra rendszerbe vette kérelmünket. Július 23-án (30. születésnapomon:-) érkezett a csekk a behajtó cégtől július 30-i hatállyal. Úgy terveztem, hogy most aztán már tényleg van hol megfogni őket, hisz kötelességük lett volna válaszolni a kérelmünkre (terveztem, hogy írok nekik, a hírközlő hatóságnak, Önöknek). Ráadásul ma, aug. 10-én érkezett az sms, hogy a jogi eljárásokkal kapcsolatosan a behajtandó összeg tekintetében hívjuk ezt és ezt a számot. Mikor felhívtam az ügyfélszolgálatot, tájékoztattak, hogy kérelmi ügyünk korábban lezárásra került, mivel azonban kézhez nem kaptuk, az ügyfélszolgálatos hölgy felolvasta a kérelmet elutasító levelet.
Tanulság? A szolgáltatók oligopol:-) helyzete és a hazai jogi környezet lehetővé teszi, hogy ilyen szerződéseket kelljen aláírnunk, ha egy egyébként korszerű, igényes és jó szolgáltatást szeretnénk igénybe venni. Hát igen, ez a kárunk az üzemi veszteség. Azt is sejtem, hogy nem sokat számít, hogy a holnapi naptól lemondom a telefon előfizetést a T-home-nál, és mind a telefon, mind a TV (bár ebben bizonytalan vagyok), mind az Internet tekintetében más szolgáltató után nézek.
Nem igazán tudom, ezek után hol lehetne fogodzót találni, hogyan lehetne igazunkat bizonyítani, mert tulajdonképpen a szerződés szerint nincs is igazam:-) Gondolom máshol is hasonlót fogok aláírni...
Egy dolog bizonyos, március óta nincs idehaza TV...NAGYON jó nélküle, mindenkinek ajánlom tiszta szívvel...
gbaba31
Ofélia . 2009.08.19. 09:55:07
Xmas 2009.08.19. 10:06:27
Ezek után a szerződések felmondásához mindössze 3x kellett 3/4 órát sorban állnom. Igazán csekély ár a T-mentes nyugalomért.
tsimike 2009.08.19. 10:20:29
simon says: 2009.08.19. 10:43:14
pizsama 2009.08.19. 11:39:12
Anno írta valaki, hogy a neki elküldött T-s szerződést itt-ott megváltoztatta, és úgy küldte vissza. Nem vették észre!
nem várt fordulat 2009.08.19. 12:24:16
Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.19. 12:29:28
Az első hibás számlánál jelezni kellett volna és nem fajult volna idáig a dolog.
DaM 2009.08.19. 14:11:13
CID 2009.08.19. 14:43:20
Egyébként mi köze ehhez a mobilnak ?
hardrock 2009.08.19. 15:07:09
storage 2009.08.19. 15:36:25
storage 2009.08.19. 15:40:04
szerintem mindenképpen válts szolgáltatót mert azzal majd jól kitolsz a Tvel + hátha egy másik szolgáltató nem szúrja ki, hogy nem fizetsz :) logikus.
ambbay 2009.08.19. 21:07:03
nav 2009.08.19. 22:40:58
Agyalap 2009.08.20. 08:07:23
A régi mondás, hogy jobb a sűrű fillér mint a ritka forint - számukra érthetetlen hülyeség lehet.
Picujka 2009.08.21. 11:05:37
leaping cat 2009.08.23. 20:53:10