Tékozló Homár

Az ember, aki belátást és rugalmasságot várna egy mobilcégtől

2009.08.19. 09:53 | szily | 17 komment

Az alanti sztorit azért közöljük, hogy mindenki lássa: léteznek még Magyarországon olyan, tényleg hipernaiv ügyfelek, akik bármifajta belátást várnának az internetszolgáltatóktól. Gbaba31 ugyanis pillanatig sem titkolja, hogy ő is hibázott, megsértette a T-csoporttal kötött szerződés feltételeit, mégis úgy gondolja, hogy minimális rugalmassággal megoldható lett volna az ügye. És ha így történik, még mindig T-ügyfél lenne. Már nem az, ami a céget láthatóan kicsit sem érdekli, ami fáj gbaba31-nek.


Egy rövid esszében:-) szeretném megosztani azt a már-már untig ismert tételt igazoló történetünket, miszerint a telekommunikációs multik minden tekintetben védve vannak az általunk aláírt jogszerű szerződéseik által, még akkor is, ha ők hibáznak. Ja, és nem feledve azt sem, hogy fontosabb kb. 20000 Ft behajtatása, mint egy elégedett ügyfél megtartása hosszútávon, esetlegesen további szolgáltatások igénylésével egyetemben. Szóval...
Tavaly októberben kértük IPTV készülékünk áthelyezését havi 4800 Ft-os előfizetéssel és telefonvonallal együtt. Az áthelyezési kérelmet tartalmazó faxon jeleztem az új számlázási címet. Az elkövetkezendő hónapokban kaptunk T-home-os számlákat, de mint utóbb kiderült, csak a telefonra (mely korábban T-com logóval érkezett, ám időközben változott az is T-home-ra). Én ezt, mea culpa, nem vettem észre, és nem jeleztem 15 napon belül, ahogy az a szerződésben kötelezettségeim között szerepel. Nem tudok belekötni abba sem, hogy többször küldtek felszólítást a rossz címre, mert a szerződésben szerepel, hogy a tértivevény át nem vétele esetén is kézbesítetettnek tekintett.
Március elejére 21000 Ft tartozás halmozódott fel ezáltal, emiatt a szolgáltató egyoldalúan szerződést bontott a hűségnyilatkozat lejárta előtt 3 héttel, ezáltal addigi tartozási díjunkat további 15000 Ft szerződésbontási díjjal, 5000 Ft adminisztrációs díjjal, meg egy kicsi kamattal terhelte meg. A végeredmény kb. 43000 Ft. Erről az ügyfélszolgálat tájékoztatott, mikor hívtam. Méltányossági kérelemmel fordultunk a céghez, hogy tekintsen el a szerződésbontási díjtól, hisz mindketten, ők is, én is hibáztunk, a szolgáltatás igénybevételével felhalmozódott hátralékunkat szeretnénk rendezni és a szolgáltatást a továbbiakban is szeretnénk igénybe venni. Áprilisban még a rendszerben volt a kérelem, májusra azonban eltűnt:-) No, ekkor az ügyfélszolgálat újra rendszerbe vette kérelmünket. Július 23-án (30. születésnapomon:-) érkezett a csekk a behajtó cégtől július 30-i hatállyal. Úgy terveztem, hogy most aztán már tényleg van hol megfogni őket, hisz kötelességük lett volna válaszolni a kérelmünkre (terveztem, hogy írok nekik, a hírközlő hatóságnak, Önöknek). Ráadásul ma, aug. 10-én érkezett az sms, hogy a jogi eljárásokkal kapcsolatosan a behajtandó összeg tekintetében hívjuk ezt és ezt a számot. Mikor felhívtam az ügyfélszolgálatot, tájékoztattak, hogy kérelmi ügyünk korábban lezárásra került, mivel azonban kézhez nem kaptuk, az ügyfélszolgálatos hölgy felolvasta a kérelmet elutasító levelet.
Tanulság? A szolgáltatók oligopol:-) helyzete és a hazai jogi környezet lehetővé teszi, hogy ilyen szerződéseket kelljen aláírnunk, ha egy egyébként korszerű, igényes és jó szolgáltatást szeretnénk igénybe venni. Hát igen, ez a kárunk az üzemi veszteség. Azt is sejtem, hogy nem sokat számít, hogy a holnapi naptól lemondom a telefon előfizetést a T-home-nál, és mind a telefon, mind a TV (bár ebben bizonytalan vagyok), mind az Internet tekintetében más szolgáltató után nézek.
Nem igazán tudom, ezek után hol lehetne fogodzót találni, hogyan lehetne igazunkat bizonyítani, mert tulajdonképpen a szerződés szerint nincs is igazam:-) Gondolom máshol is hasonlót fogok aláírni...
Egy dolog bizonyos, március óta nincs idehaza TV...NAGYON jó nélküle, mindenkinek ajánlom tiszta szívvel...
 
gbaba31

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xmas 2009.08.19. 10:06:27

Ó, én a T-vel már lassan egy éve, hogy felszámoltam minden szerződéses viszonyomat, mivel soha nem tudtak egy szabályos számlát kiállítani, ha épp csomagváltás volt. Volt olyan, hogy egymás után 5-6 számlát is elbasztak.

Ezek után a szerződések felmondásához mindössze 3x kellett 3/4 órát sorban állnom. Igazán csekély ár a T-mentes nyugalomért.

tsimike 2009.08.19. 10:20:29

A T is szarvasat hibázott hogy nem tudta nyilvántartani az árukapcsolt telefon iptv kombójánál az új adatokat, de azért nekem feltűnt volna hogy az eddig fizetett összeg helyett csak a töredéke van a csekken...

simon says: 2009.08.19. 10:43:14

a szolgaltato alapbol bekaphatja, de ebben az esetben nincs igazad, mert az elso szamlan feltunik, hogy mas az osszeg, betelefonalsz az uj cimmel es meg van oldva a dolog. gondolom jo magyar szokas szerint sumakoltal, hatha meguszod, hat nem.

pizsama 2009.08.19. 11:39:12

Aláírás előtt el kell olvasni a szerződést!!! Végig. Az apró betűset is!

Anno írta valaki, hogy a neki elküldött T-s szerződést itt-ott megváltoztatta, és úgy küldte vissza. Nem vették észre!

nem várt fordulat 2009.08.19. 12:24:16

itthon már nekem sincs tévém, max a csajomnál comedy centrált nézek, meg néha egy egy viasatos krimit, oszt kész. újságot sem olvasok, híreket sem hallgatok, és elképzelhetetlenül jó a stresszmentes élet. így is úgy is lehúznak mindenhol, de így legalább nem idegeskedem rajta.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.19. 12:29:28

Sajnos ezek a szolgáltatók nem arról híresek, hogy a silány szolgáltatásuk mellett, még nagylelkűek is lennének.
Az első hibás számlánál jelezni kellett volna és nem fajult volna idáig a dolog.

DaM 2009.08.19. 14:11:13

Húú, de nem érkezik hozzászólás ehhez. :D

CID 2009.08.19. 14:43:20

Milyen jó, hogy a mobilcégnél nem kell áthelyezést kérni :)

Egyébként mi köze ehhez a mobilnak ?

hardrock 2009.08.19. 15:07:09

@pizsama: Hú, ez BAROMI jó ötlet!!!!!!

storage 2009.08.19. 15:36:25

ja ötletnek jó, csak érvénytelenné válik, mert a neked kiküldött szerződés már érvényesített, azaz te egyoldalúan módosítod, ami így nem valid.

storage 2009.08.19. 15:40:04

ha meg nem nézed, hogy mit fizetsz be, akkor van annyi zséd van, hogy mindegy, vagy el akartad sumákolni.

szerintem mindenképpen válts szolgáltatót mert azzal majd jól kitolsz a Tvel + hátha egy másik szolgáltató nem szúrja ki, hogy nem fizetsz :) logikus.

ambbay 2009.08.19. 21:07:03

@storage: vagyis, ha a szolgáltató nem szúrja ki, és megkezdi a szolgáltatást, akkor azt érvényes szerzôdés nélkül teszi (?)

nav 2009.08.19. 22:40:58

Ha rövidebben írod le, talán többen elolvassák.

Agyalap 2009.08.20. 08:07:23

Abszurdisztánban nem érdeke egyetlen cégnek sem, hogy megegyezzen az ügyfeleivel. Ezt a szót, hogy ügyfél, szerintem nem is ismerik. Inkább behajtják a 10eFt-os követelést, és hűvös felsőbbrendűséggel elhajtják alantasaikat.
A régi mondás, hogy jobb a sűrű fillér mint a ritka forint - számukra érthetetlen hülyeség lehet.

Picujka 2009.08.21. 11:05:37

Aki a T-gecivel szerződik sikeres ember nem lehet. Maximum hülye. :)

leaping cat 2009.08.23. 20:53:10

az át nem vett tértivevényes levél csak akkor kézbesített, ha a jó címre küldik.
süti beállítások módosítása