Tékozló Homár

A Samsungnál sincs 3 év garancia?

2009.09.17. 12:14 | jackyll | 173 komment

Naiv ügyfél úgy gondolná, hogy a Samsung talán elég tőkeerős ahhoz, hogy saját maga kicseréljen egy mai árfolyamon 11ezer forintos merevlemezt. A meghibásodás életének második betöltött éve után jelentkezett, amire azonban megszűnt a cég, amelyik eladta. Viszont sajátgaranciás papírt adtak hozzá, azaz, ki tudja, honnan importálták a merevlemezt. Namost ezért a Samsung a vásárlót próbálja büntetni, hiába írja az anyaoldal, hogy a termék garanciális, a magyar Samsung nem foglalkozik vele, küldjék Hollandiába:

A történet egy 2 éve vásárolt, 3 év garanciás SATA HDD életútja levelekben összefoglalva.

1. levél a Samsung Magyar Zrt-nek:

Tisztelt Ügyfélszolgálat! Egy hibás HDD ügyben írok. 2007.09.03-án vásároltam egy Samsung HD321KJ HDD a ******* Kft-nél. A HDD idő közben meghibásodott, szerettem volna a garanciát intézni. A *******Kft. által adott garancialevélen 3 év garancia szerepel. A gond, hogy időközben a Kft megszűnt. Gondoltam, közvetlenül a gyártóhoz fodulok garanciális ügyintézésemmel, fel is hívtam az ügyfélszolgálatot a mai napon 17:11 perckor (beszélgetésünket rögzítették, visszakereshető). Ott a fentieket elmondtam, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy a HDD nem garanciális!

Ennek több dolog is ellentmond:
Az alábbi weboldalon ez olvasható: Merevlemezek 3 év teljeskörű (számlagarancia) Ebbe még teljes mértékben benne vagyok.

Az alábbi weboldalon is ellenőriztem a HDD garanciális kérdését, pozitív választ kaptam: S0MQJ1G******* HD321KJ INW 100 In warranty
Tehát garanciális!

Gondolom a telefonos ügyintézőjük figyelmetlen volt, ezért adott részemre téves információt. Előfordul. A kérdésem, hogy mi a fentiekben a HDD garanciális javításának a menete? Válaszukat előre is köszönöm!

2. Megérkezett a SAMSUNG Magyar Zrt válasza:

Köszönettel vettük érdeklődését.  Az Ön kérésének adtunk egy nyilvántartási számot.  Kérjük, a továbbiakban erre hivatkozzon: 29******
Köszönjük, hogy kérdésével a Samsung Electronics Ügyfélszolgálatához fordult.

A Samsung Electronics Magyar Zrt. által forgalomba hozott merevlemezekre 3 év cseregaranciát biztosítunk, amely a vásárlás helyén érvényesíthető. Amennyiben Samsung Electronics Magyar Zrt. által kibocsátott jótállási jeggyel rendelkezik, és hibás a készülék, a vásárlás helyén cserélik azt. Abban az esetben, ha megszűnt a kiskereskedő, kérem, keresse fel garanciális szerviz partnerünket: HRP Hungary Kft. 1133 Budapest, Véső u. 7. Tel: 06-1-452-4670. Ha nem rendelkezik Samsung Electronics Magyar ZRt. által kibocsátott jótállási jeggyel, abban az esetben a készüléket értékesítő kiskereskedő biztosítja a támogatást a készülékhez. Amennyiben nincs a készülékhez Samsung Electronics Magyar ZRt. által kibocsátott jótállási jegy, nem tudjuk vállalni a termék cseréjét.

További kérdés esetén kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat bizalommal a 06
80 726 7864-es ingyenes számon.

Megértését előre is köszönjük


Üdvözlettel,

Samsung Electronics Magyar Zrt.
Ügyfélszolgálat

3. SAMSUNG RMA

Fogtam magam, a Samsung RMA oldalon (ahol szerintük gyártói garanciális) leadtam, a mai napon már el is postáztam nekik Hollandiába.

4. Válasz a SAMSUNG Magyarországnak:

> A Samsung Electronics Magyar Zrt. ltal forgalomba hozott merevlemezekre
> 3 v cseregarancit biztostunk, amely a vsrls helyn rvnyesthet.

Rendben, intezem az RMA-t a kulfoldi Samsung fele, mivel a Samsung Electronics Magyar ZRt. altal kibocsajtott jotallasi jeggyel nem rendelkezem.

> Amennyiben nincs a kszlkhez Samsung Electronics Magyar ZRt. ltal
> kibocstott jtllsi jegy, nem tudjuk vllalni a termk cserjt.

Remelem nem veszik rossz neven, ha a tortenesekrol a Fogyasztovedelem fele is irok egy levelet, illet a HOMAR felel is megirom a garancialis eljarasukat.

Kozremukodesuket elore is koszonom!

Ennyit a 3 év garanciáról!

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Énbagoly 2009.09.17. 12:15:44

@májgeriberi: ne elsőzz, mert levernek! :))

Énbagoly 2009.09.17. 12:18:50

Na végre egy tökös ügyfél! Még akkor is ha nő. :)
Tetszik, hogy tényleg kiküldted Hollandiába. :)
Majd írj a homárnak, hogy mi lett a vége. :)

Trójai 2009.09.17. 12:19:29

mindjárt elolvasom :)

Tökös Veréb 2009.09.17. 12:21:35

az ALDIban tuti kicserélték volna!

májgeriberi 2009.09.17. 12:22:43

ezek a több évre szóló gariknál úgy van, hogy x évét vállal az egyik cég x évet a másik cég

ha közben az egyik cég megszűnik éppen az ahol lehetne a garit érvényesíteni akkor az szopás

Tökös Veréb 2009.09.17. 12:23:07

egyébként jól csináltad, én még mellé tettem volna egy kis levélkét, hogy azért küldöm nektek, mert itt hungáriában nem dolgoznak! azért is ZéRté, me zárva van!

Trójai 2009.09.17. 12:24:22

Hülye cégek. Komolyan mondom, miért nem intézik az ügyfél panaszát, az a szaros 11 ezer ft vagy pár ft meg sem kottyan a cégnek, de inkább túráztatják. Hát rohadjanak meg. Aztán lesz a sokezerből 1 aki felveszi a kesztyűt. Drukkolok neki. :)))

Ja, és hány ügyfél nézett volna utána ennyire a dolognak, a nagy átlag, ahogy megkapja a telfonban a választ, hogy nem garanciális, máris nem firtatja tovább a dolgot, elhiszi és beletörődik...

Dr. Kix 2009.09.17. 12:28:20

Amíg a magyar jogrendszer ezt lehetővé teszi, addig a magyar Samsung nem fog máshogy cselekedni. Balkán.

Énbagoly 2009.09.17. 12:28:20

Atyám, egy posztoló, akit dicsérünk! Hová jut így a homár? :))

Tökös Veréb 2009.09.17. 12:30:02

@Énbagoly: ebből is látszik, hogy aki nem hülye azt nem bántja senki!

ha plö beleírta volna, "velem ne szórakozzanak én informatikus vagyok" akkor tuti kapott volna már az arcába! :)

hetech 2009.09.17. 12:30:57

Azért arra kíváncsi lennék, hogy mennyibe fog fájni ez a hollandiai posta oda-vissza értékküldemény, törékeny, stb...
Meg persze mennyi időbe fog telleni az egész hercehurca.
Biztos megéri?

Tökös Veréb 2009.09.17. 12:31:55

@lódarázs: még NÜ, de ha megjön a csere akkör BÜ lesz! De akkor is csak nagyonnyugati BÜ, mert itthon még mindig Balkáni Ügyfél maradt!

Énbagoly 2009.09.17. 12:36:22

@Fulzsenszio: szerintem is. :)

@lódarázs: nem TÜ (Tökös Ügyfél) :)

rózsarózsa (törölt) 2009.09.17. 12:36:51

@Fulzsenszio:

"nagyonnyugati BÜ"

Ne emlegesd rékucot!

Még megjelenik.

Meklén és Tamara 2009.09.17. 12:38:12

igazi piti, sz*rrágó hozzáállás. Százezreket, milliókat költenek reklámra marketingre, de tízezer forinton huzakodnak. Azt nem fogják fel, hogy az elégedett ügyfél a legjobb reklám. Most majd megtanulják...

Énbagoly 2009.09.17. 12:38:47

@lódarázs: oké, nem fogjuk :)

@jesszum: az biztos. :)

staropramen 2009.09.17. 12:42:39

@jesszum:
Ahogy azt Villon mester jórégen nagyonnyugaton megírta:
"Addig hívd karácsonyt-megérkezik"

kulup 2009.09.17. 12:44:31

Persze szemétség, hogy a magyar Samsung nem vállalja a garanciát, neki tökmindegy lehetne, hogy hol vetted a cuccot. Ennek ellenére ha megveszed a szürkeimportos HDD-t, könnyen járhatsz így, ezt lehet tudni előre is, a posztoló se ártatlan szerintem.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.17. 12:49:42

Nekem két Samsung HDD-m ment tönkre nyáron, de hát 2003 óta felnőtt mellettük két gyerek (és leszokott a kikapcsológomb általi random resetelésekről, meg a ház oldalba rugdosásáról, igaz, tegnap az egyik gyerek lazán a BIOS-ba küldte a gépet), meg mondjuk így: volt is rajtuk forgalom, szóval nem mondom, hogy elégedetlen vagyok velük.

Ez mondjuk a gyártón, és nem a magyar képviseleten múlott.

Azon már gondolkodtatok, hogy a forgalmazó üvegajtaján behajított totálkáros HDD mellé kell-e féltéglát, vagy Batz papucsot kötni?

pernyekergető 2009.09.17. 12:50:43

Ezek a garancia dolgok úgy mennek, hogy az üzlet megveszi a samsungtól x forintért 3 év garival, és kap hozzá samsung garanciajegyet.Van egy opció, hogy veheti garancia nélkül, jóval olcsóbban, és ha hibás a termék, csak neki (az üzletnek, forgalmazónak) cseréli ki a samsung. Ezek a bolti garanciák, mikor hiba esetén oda kell visszavinni ahol vetted. Itt a posztoló vásárláskor csak azt nézte, hogy olcsóbb mint máshol, azt nem ki állja a garanciát.

Pepin bácsi 2009.09.17. 12:51:29

@jesszum: mikor lesz kocsonya ?

ez most OFF volt.
moderálás ?

Miigeii 2009.09.17. 12:51:49

Kopmlett konfig: 3 év
minden egyéb- billentyűzet, egér, akksi, hdd..., 1 év.

A legtöbb gyártó esetében.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.17. 12:52:01

Szerintem még mindig az egyik legjobb a Samsung a HDD piacon. Viszont HDD-re nemigen tudsz garit érvényesíteni, mert jönnek majd a túlárammal, szakszerűtlen kezeléssel, miegymás. Ez egy ilyen iparág volt már 10 éve is. Bár én már cseréltem pár meghajtót garisan. Biztosan szerencsém volt. Meg általában hamar kijött a bibi.

Tökös Veréb 2009.09.17. 12:52:04

@kulup: gyártó garancia van! elvileg akárhol megvehet, akárhol érvényesítheted(néd)!

scubadiver 2009.09.17. 12:52:28

Szinte mindegyik cég ezt csinálja. Így landolt a grundig (szándékosan kis betűvel) dvd-m 2 és fél év után a kukába (előzmények a Homáron is megtalálhatók), és a grundig lcd tv-m 3 év 2 hét után szintén a kukába! De a canon mini dv kamerám és a digitális fényképezőm is a ganyédombon kötött ki nem sokkal 3 év után! Pedig tényleg vigyázok minden cuccomra! Lehet, hogy ez a baj?

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.17. 12:53:13

@Miigeii: Ja igen. 1, szerencsés esetben 2 év a gari HDD-re. De inkább 1. Köszi Miigeii

NorbArt 2009.09.17. 12:54:07

Mindenekelőtt a tudatlanok számára elmondom hogy jelen esetben legkevésbé sem a samsung a hibás, valóban nagyn korrektek legyen szó hdd, monitor, odd stb.
Magyarosrszágon lehet vásárolni nem hivatalosan lásd: szürkeimportnak neezném de nem az samsung termékeket is. Picit olcsóbbak, de néha csak egy év gari van rá, néha annyi se ha a cég megszűnik. Magyarországon akkor érvényesíthető a 3 év gari a hivatolos márkaszervízben ha hivtalos samsung magyarországon keresztül jött be a termék. Érthető, hisz a samsung magyarország nem egy karitativ szervezet aki nem köteles azzal foglalkozni ha egy kis cég mondjuk tajwanról DHL futárszolgival szerez be vinyót pl. Hiszen nem rajtuk keresztül értékesítették. Nem azárt drágábbak hivatalos samsungon keresztül bejött cuccok mert többet keresnek rajta, hanem mert a termékkekel meg kell fizetni az itthoni márkaszeríz fenntartását is. Ettől függetlenül ha kollega kipostázza az anyacég köteles foglalkozni vele, hiszen ők gyártották.
Remélem érthető volt.
Azon azért érdemes elgondolkozni hogy mikor veszünk valamit nem is gyanús hogy a megbízható cégek pcit drágábbak? De ugye ha valahol 10 forinttal olcsóbb akkor már odamegyünk. Lehet olcsóbban vásárolni de csak okosan megbízható cégtől...

raszt@ · http://stoppolas.blog.hu/ 2009.09.17. 12:54:24

Itt egy játék melyben Magyarország erősebb az USA-nál is, sőtt az USA egyes területeit birtokolja. Regisztrálj az alábbi linken és légy részese ennek a nagy és erős Magyarországnak.
www.erepublik.com/en/referrer/raszta

Ez pedig egy kis segitség a kezdetekhez:
sites.google.com/site/ereptutorial/elsonapok

daat 2009.09.17. 12:54:33

A Hollandiába kiküldés előtt esetleg a HRP-ben megpróbálhatta volna. Ha rajtuk ment keresztül, akkor még esélyes is lett volna, hogy segítenek. Biztos egyszerűbb postázni, de...

b[ALien] (törölt) 2009.09.17. 12:55:03

Posternek be kell írjak egy piros pontot.

Tucsok84 2009.09.17. 12:55:06

a pendrivokra meg élettartam garanciát válal a gyártó :D, persze a forgalmozó max 2évet. kiváncsi lennék ha beküldenék a kingstonnak egy 128as pendrivot cserére akkor kapnék-e valamit cserébe.
egy két cégnél működik, amugy a dolog.

Egy anyukától halottam, hogy a pelenkán nem ragadt a csík. és az egész csomag selejtes volt. Beküldte a gyártónak, és szinte postafordultával kapott, egy hibátlan nagy kiszerelésű csomagot.

sazoo 2009.09.17. 12:56:21

Én vagyok az egyetlen, aki szerint a Samsung korrektül járt el? :)

A kedves ügyfelet nem sajnálom, mert rengetegen járnak így, húsz forinttal olcsóbban megveszik valami szar piti sufni pc boltból a cuccokat, utána meg néznek. Ráadásul ennek jó része szürke forrásból jön be az országba, ahol 1 év a max gar. Így lehet olcsóbbnak lenni a hivatalos viszonteladóknál. Szóval remélem a hollandok rájönnek hogy nigériai disztribúcióból jött és visszaküldik hogy dugd fel bátran a döglött winyódat.
Azért balkán, mert sok gyökér egy ezres megspórolásáért képes órákat járni a boltokat alkatrészekért.

Tökös Veréb 2009.09.17. 12:59:18

@sazoo: és ha nigériában vette akkor mivan? csak közben hazajött!

a magyar samó meg lehetett volna segítőkészebb!

daat 2009.09.17. 12:59:21

@sazoo: Tudsz mondani az ilyen "kedves ügyfeleknek" tuti módszert, amivel ki tudják szúrni a szürkeimportos boltokat? Az,hogy olcsók nem jó, mert a szürke dolgokat is lehet normál vagy emeltebb árban is adni.
Nem tud mindenki nagykerből beszerezni pl. vinyókat.

sazoo 2009.09.17. 12:59:29

Mire megírtam mobilon, Norbart megelőzött. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.17. 13:04:08

Miért is kellene egy magyar (márka)kereskedő cégnek egy olyan termékre garanciát vállalnia, amit lehet, hogy Moldáviában raboltak ki egy afgán kamionból,ami Örményországba vitte volna?
Az outlet boltokban, pontosítok, a Debrecen Plaza outletjében amúgy külön szóltak, hogy mivel ők nem hivatalos márkakereskedők, nem érvényes a gyári 3 éves garancia, csak az az egy éves, amit nekik kötelező biztosítani.

kulup 2009.09.17. 13:04:47

@daat: Persze, meg kell nézni, hogy milyen garancialevelet adnak. Ha eredeti Samsung hologramos, akkor mehet, ha nem , akkor viszlát. Én is így vettem tévét, persze nem a legolcsóbb helyen.

rózsarózsa (törölt) 2009.09.17. 13:06:32

@Pepin bácsi:

Már biztatóan hűvösödik az idő :-)

"Itt van az ősz,itt van újra..."

Ki tudja,miért utálom oly nagyon...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.17. 13:07:29

Az Aldiban 100%, h kicserélték volna.

daat 2009.09.17. 13:07:52

@kulup: :) Igen, ez egy megoldás, de én még nem láttam olyan mezei usert, aki ilyen dolgokkal tisztában van. Infósok tudják, de azok meg szereznek egy nagykeres kapcsolatot oszt ennyi. Kb ezért virágzik a szürke cuccok forgalmazása. :(

Tökös Veréb 2009.09.17. 13:09:41

@Kitalátor feljegyzetei: @sazoo:

de vazz, ha a gyártó szerint garanciális akkor most miről beszélünk? én elvileg megvehetem akárhol a világon!

rózsarózsa (törölt) 2009.09.17. 13:11:39

@staropramen:

"Francia vagyok Párizs városából,/mely lábam alatt a piszkos mélybe vész,/s most méter hosszan lógok egy nyárfaágról,/és nyakamon érzem,hogy seggem mily nehéz."

(Négysoros vers,melyet Villon halálítélete szélére írt)

Pepin bácsi 2009.09.17. 13:13:05

@jesszum: kocsonyahúst az ALDIban vegyél

Egyéves Önkéntes 2009.09.17. 13:14:09

@Fulzsenszio: nekem is szlovákrendszámos Samsung HD321KJ HDD SATA-m (vagy mi f.sz) van.
bármelyik országban nincs rá garancia.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2009.09.17. 13:14:37

"... megveszik valami szar piti sufni pc boltból a cuccokat..."

Ők is szerettek volna valamiből megélni. Egy ideig sikerült is. A Samsung nem szolgálta ki őket itthon, vagy piacképtelen árat kaptak. Ezért alternatívak voltak.
2000 vinyóból gariban kicseréltek 9-et. Aztán tönkrementek, hasonlóan sok más vállalkozáshoz (ehhez javasolom olvasgatni a heti csőd/felszámolási értesítőt). Így a kedves posztoló pórul járt. Sajnálatos. Mindkettő.

Kéretik a kis cégeket nem fikázni, megbízhatatlannak beállítani, meghogy csak a "nagycég/hivatalos partner" a jó.

Énbagoly 2009.09.17. 13:15:03

@jesszum: hát, ez eddig kimaradt az életemből. De HÚ!

Bakter 2009.09.17. 13:15:13

A Samsungnak, mint sok más gyártónak, van saját garleve. Az a hivatalos, nem a saját sufnituning céges garlevél. Máskülönben meg régiók vannak, és az egyik régió nem vállal garanciát a másikban eladott termékre, hacsak ezt a gyártó nem engedélyezi. Nem minden termék világgaranciás. A Samsungnak van egy három nyelvű (köztük a magyar), szürke A5-s méretű garleve, azt kell kapni minden termékéhez. Persze azt is megfelelően kitöltve, mert úgy érvényes, és meg kell őrizni hozzá a számlát is.
A szürkeimporton beérkezett, ki tudja milyen feltételekkel vásárolt termékekkel más helyzet. Elképzelhető, hogy rma-zott, értékcsökkent, vagy egyszerűen csak rövidebb garral rendelkező terméket kap így a vásárló. Amire persze más feltételek is vonatkoznak. Ennyi.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.09.17. 13:15:44

Most a posztoló magától hülye, vagy tanulta valahol?

"Ha nem rendelkezik Samsung Electronics Magyar ZRt. által kibocsátott jótállási jeggyel, abban az esetben a készüléket értékesítő kiskereskedő biztosítja a támogatást a készülékhez. Amennyiben nincs a készülékhez Samsung Electronics Magyar ZRt. által kibocsátott jótállási jegy, nem tudjuk vállalni a termék cseréjét."

"Rendben, intezem az RMA-t a kulfoldi Samsung fele, mivel a Samsung Electronics Magyar ZRt. altal kibocsajtott jotallasi jeggyel nem rendelkezem."

Jótállási jegy nincs -> irány a kiskereskedő. Csakhogy az megszűnt, így szopás van.

A 3 év garancia érvényesítésének feltétele a jótállási jegy, így teljesen rendben van, hogy a szám alapján ugyan garanciára jogosult, csak hát igazolni nem tudja a jogszerű vásárlást a jótállási jegy hiányában. A kiskereskedő valószínűleg feketén hozta be, azért nincs hozzá jótállási jegy, ilyen egyszerű, a panaszos megszopta.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.17. 13:16:11

@Fulzsenszio: + hát, bármelyik hivatalos márkakereskedőtől / orgazdától. És mivel Te csak a kereskedővel kerülsz szerződéses jogviszonyba, a gyártó meg szintén csak a kereskedőkkel, sok közötök nincs egymáshoz. A hirdetéseket is a kereskedők fizetik.
Kivéve pl. Szilur Bt. Debrecen, Hétvezér u., ahol közvetlenül a gyártótól rendelhetsz (cipőt), sőt az esetleges garanciát is érvényesítheted.

rózsarózsa (törölt) 2009.09.17. 13:20:40

@jesszum:

A Buffalo Soldier onnan ered,hogy az amerikai polgárháborúban az északiak megengedték,hogy feketék is harcoljanak - külön egységekben - a déliek ellen.

Énbagoly 2009.09.17. 13:21:53

@Sün‼: miért nekem kifejezetten tetszett, csak egy kicsit hátborzongató @jesszum: versecskéje.
És itt most nem a bagoly énem nyilvánult meg. :)

ave 2009.09.17. 13:22:14

Lopott, csempeszett vinyora nincs gari? Meglepo??

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.17. 13:22:38

@NorbArt:
pont ezt akartam írni!

Amúgy egy HDD pusztán a benne lévő mechanika rázkódása, félvezetők melegedése miatt is tönkre megy. Én tuti nem adnék egy évnél több garit, mondjuk én szemét vagyok :)

Ja, amúgy nekem is samsung van asszem talán vagy 4 db

Pepin bácsi 2009.09.17. 13:22:58

@jesszum: ha ott is mosolygósak az eladók, akkor igen.
Jó úton haladsz, hogy BÜ legyél

KáposztaMedve 2009.09.17. 13:25:22

Ez akkor most nem bódog ügyfél?

LiberAll 2009.09.17. 13:26:11

Most min kel csodálkozni, megvetted, valakitől a merevlemezt, amire kaptál egy sajtfecnit, mint garanciát, gondolom, azért ott vetted, mert anno 500-1000Ft-al olcsóbb volt, mint a "normális" számtech. boltban, most meg csodálkozol, hogy elhajtanak a pecsába.... megérdemled, nekem is van samsung HDD-m vagy 4 darab, egyikkel sincs semmi gond, de mondjuk mind a 4-hez van samsungos garijegy... de én nem lada csomagtartós boltokból vásárolok.
Ennyi a trükk, ha hülye vagy akkor ne mást hibáztassál.

KáposztaMedve 2009.09.17. 13:30:30

Amúgy meg nem kellene valami jogutódnak lenni az ilyen megszűnt boltok esetén, ahol érvényesíteni lehet a garanciát?

Tökös Veréb 2009.09.17. 13:33:03

@LiberAll: hát igen! valaki tökéletes!

Don Bolesz 2009.09.17. 13:33:37

@LiberAll: mire vágsz fel? hogy téged már suzuki csomagtartóból szolgáltak ki és kaptál hozzá egy szines fénymásolatot?

LiberAll 2009.09.17. 13:34:56

@Fulzsenszio: nem, nem vagyok tökéletes, csak használom azt a szervet, ami a két fülem között van és agynak hívják, ajánlom mindenkinek a használatát.

LiberAll 2009.09.17. 13:38:55

@bolesz: nem, tudod én szakboltból vásárolok, ami már kb. itt van 4 éve és valószínűleg itt is lesz még egy ideig, s kerülöm a Mustár és Bluefos és társa számtech .boltnak csúfolt adócsaló és pénzmosó műintézményeket, mondjuk szerintem a villanyszerelő sem a praktikerből vásárol...
Amúgy nem színes fénymásolat, sőt ha sokat vásárolsz egy helyen, akkor az elveszett garijegy sem gond, szóval szerinted megéri merevlemezenként az a 1000 Ft plusz amit kifizetsz, ha szerinted nem, akkor OK, de akkor ne csodálkozzál, hogy a Samu elhajt a búsba, tegyük hozzá teljesen jogosan.

ed_atya 2009.09.17. 13:39:26

És miért van az, hogy a Samsung Hollandiát egyaltalan nem érdekli, hogy van e garancia leveled? Talán mert ők nem kifogásokat keresnek... Ők a gyári szám alapján beazonosítják, hogy mikor es hol gyártották és annyi. Attól függetlenül, hogy hivatalos vagy szürke e az import, még hibás Samsung termékről beszélünk, ami rontja a cég hírnevét, ha nem kárpótolják az ügyfelet...

Don Bolesz 2009.09.17. 13:40:22

@LiberAll: le ellenőriztem a két fülem között az orromat, a szememet, meg a kereplőmet találtam. akkor most mi van?

Énbagoly 2009.09.17. 13:40:39

@ed_atya: kíváncsi vagyok, ez lesz-e a vége?

Don Bolesz 2009.09.17. 13:42:52

@LiberAll: van nekem is egy régi 40 gigás vinyóm a samsungtól. még semmi baja nincs a mentés mentése van rajta

ed_atya 2009.09.17. 13:43:30

@Énbagoly: Nyugaton a tapsztalatom szerint így működik. Egyedül a lopott termékekre szüntetik meg a garit a szériaszám alapján...

LiberAll 2009.09.17. 13:44:03

@bolesz: OK, akkor most bizonyítottad, azt a hipotézisemet, hogy nincs agyad :P
Ajánlom, sürgősen keresd fel kezelőorvosodat.

LiberAll 2009.09.17. 13:45:40

@bolesz: és van rá garijegy ??? XD

LiberAll 2009.09.17. 13:48:18

@ed_atya: Ok, hogy Őket nem érdekli, nálunk meg van pár "hülye" törvény amit sajna a Samsungnak Abszurdisztánban be kell tartania, meg be is akar tartani, mert neki úgy jobb, azért azt te sem gondolod, hogy a Samsung egy jótékonysági szervezet, nekik, az az üzlet, hogy a user vesz egy másik vinyót, s tekintve, hogy a boltokban alig van választék a többi gyártótól, ismét samu-t fog venni...

Ni 2009.09.17. 13:49:32

Fel kell hívni a holland anyacéget és beleüvölteni a kagylóba - persze hollandul - hogy Ni!

majd attól megijednek.

Énbagoly 2009.09.17. 13:50:19

@ed_atya: hát, remélem lesz folytatása a posztnak, és akkor kiderül. :)

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.17. 13:50:20

Samsung merevlemezek értékesítésekor mindig ad az értékesítő garijegyet. A HRP-ben pedig minden gond nélkül cserélik, igaz 2 hetet kell rá várni, mire megérkezik a cseredarab, de legalább megvan. Saját tapasztalat.

Flat Eric / sta press (törölt) 2009.09.17. 13:51:08

Nem megmondtam, hogy HDD-t az Aldiból?:)

Bakter 2009.09.17. 13:58:01

@ed_atya:
Azért, atyám, mert ha náluk vásárolták, azt a szériszám alapján látja, és mivel hozzá tartozik, le tudja cserélni. A magyar is le tudná cserélni, ha tőle származna.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.17. 14:03:18

Hiányérzetem van.
Nem kaptam meg a mai BÜ postot.

staropramen 2009.09.17. 14:05:46

@jesszum:
Ez a Faludy féle fordítás ha jól emléxem.
A konszolidáltabb magyarítás valahogy így végződik:
" rőf kötél súgja majd fejemnek, hogy mi a súlya a fenekemnek"

Don Bolesz 2009.09.17. 14:06:20

@LiberAll: csak anyajegyem van de azzal nem utazhatok a buszon. ki van irva minden buszon és villamoson.

flea 2009.09.17. 14:08:05

@scubadiver: a Grundigot még értem, de a Canont hogy csináltad, mondd?

Mi a garancia lejárta után fél évvel vittük a kijelölt Canon szervizbe a 2 Mpixeles fényképezőgépet, mert elkezdett csíkozni.

Mondták, hogy ez a CCD gyári hibája, ezért a garanciaidőn túl is ingyen cserélik (!).

Majd 4 hét után kezüket tördelve bejelentették, hogy sajnos nem áll rendelkezésre megfelelő cserealkatrész és hozatni sem tudnak, ezért ugyan fogadjuk már el ezt az újabb gépet cserébe... ami történetesen 7,1 Mpixel, és zsír új lévén további 3 évig garanciális.

Nagy kegyesen elfogadtuk :)

(BÜ-gyanús komment-e?)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.17. 14:11:24

@flea:
Eléggé hajaz rá.
A szervizesek kedvesen mosolyogtak is közben?

Nooke Edley 2009.09.17. 14:18:58

Nekem az ilyen hozzáállás miatt került a Samsung, mint márka a fekete listámra. A Samsung már nem egyenlő a minőséggel és a jótállással. Anno Németországban vettem, mikor ott tanultam egy félévet, egy olyan Samu fényképezőt amin világgarancia volt. Mivel ultrakompakt volt és tudott mp3-at is lejátszani, felmelegedett aztán az olaj bepárolgott a vhova ahova nem kellett volna, így már csak tiszta fehér képeket csinált. Egy pár mail után és személyes közbenjárás után (Pesten van vmi nagy épületben a központ, a Godout környékén azt hiszem) elvállalták hogy megcsinálják. A szervizes csávó csodálkozott is, hogy kaptam hozzá tokot, mert az itthon nem járt senkinek se hozzá. Megcsinálták, aztán újra tönkrement, így volt egy 80 ezres mp3 lejátszóm. Nem igaz, hogy nem csináltak élettartam teszteket a készüléken. Aztán egy haveromnak a vinyója ment tönkre, elég hamar egy éven belül. Bezzeg a Maxtorom külső vinyóként, kapta az ívet 24/7-ben és csak a második leesés tette tönkre. Ezt a világgaranciát nem igazán értem akkor, ha elutazok külfödre és tönkremegy a telefonom, laptopom akkor is vigyem vissza abba az országba ahol megvettem, mikor sürgősen kellenének az adatok? Vagy a céges ügyfeleknek egyenlőbb juttatásaik vannak, mint a simáknak?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.09.17. 14:20:30

@staropramen:

annyival, amennyivel Illyés konszolidáltabb volt Faludynál. Nekem a nemkonszolidált verzió jobban bejön. (A merevlemezei is tartósabbak.)

Ja: SAMSUNG

Énbagoly 2009.09.17. 14:24:10

@Nelson M.: Hát, ebben Faludy sokkal jobb volt. És így nyersebben fogalmazva, hogy úgy mondjam, életszerűbb is. :)

Sir Mortzosch 2009.09.17. 14:27:03

Én szeretem a Samsungot.
Vinyó van 2, TFT van 1, kutyabajuk, lekopogom.
Ellenben xar telefonjaik vannak.

flea 2009.09.17. 14:27:23

@Sün‼: az a vicces, hogy nem tudom, mert a totális technikai analfabéta anyósom intézte, mert ő járt arra... Ami tulajdonképpen még egy hatalmas plusz, mert őt aztán kb bármivel le lehetett volna rázni és/vagy megvágni 10-20 rugóra.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.09.17. 14:28:04

@Énbagoly:

Faludy eléggé életszerű, úgy nagyjából mindenben, talán mert mert élni.

SAMSUNG

Nooke Edley 2009.09.17. 14:29:36

@gothic: na igen csak ezt nem akartam hozzátenni :D az újabbak között már talán van egy-két jó is...

Almatlan Jozsi 2009.09.17. 14:29:38

@flea: Hat te egy kib..ott boldog ugyfel vagy hallod-e, hogy csinalnal magad ala a WC-n! Irany gyorsan bekuldeni a homikanak a kis posztodat, kulonben te sem vagy masabb, mint az sok orokke pesszimista magyar aki csak rossz hireken szeret csamcsogni! Orak ota varok egy jo kis zaftos bodog ugyfel posztra de hiaba...

(tervem az, hogy burkoltan fogok offolgatni - baloldali erzelmembol indittatva)

mi nem foglalt még 2009.09.17. 14:32:22

@kulup: milyen szürkeimportról beszélsz?
UNIO a kulcsszó.
egy magyar kiskereskedő simán szerezhet be akár hollansiából is árut semmi de semmi suskus nincs abban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.17. 14:32:54

@flea:
Ezesetben csak 85,349%-ban BÜ komment.
Ettől függetlenül szvsz nyugodtan küldd be a homárba.
Részletek a Szily-blogon.

staropramen 2009.09.17. 14:33:50

@Énbagoly: @Nelson M.:
Ez így igaz ámbár Faludy a saját bevallása szerint is esetenként elég lazán bánt az alapművel.Ettől függetlenül nálam is ez a nyerő.Lehet persze , hogy ebbe belejátszik az, hogy Faludy forditást és átköltést néhány tíz évig kiadói hanyagság miatt csak ismerős antikvárostól lehetett beszerezni erős konspirációval.Az a rendszer valamiért nem szerette.

Énbagoly 2009.09.17. 14:34:07

@Nelson M.: Hát az biztos, hogy nem vesztegette el az életét. :)
És soha nem álfinomkodott. :)

Énbagoly 2009.09.17. 14:36:07

@staropramen: hogy szerette volna, amikor kimondott olyan szavakat, amik nem voltak cucializmuskompatibilisek?
A nemi szervek, vagy a segg emlegetése nem fért bele, még a tűrt kategóriába sem. :)

staropramen 2009.09.17. 14:37:25

@flea:
Ha neked nem megy akkor sürgősen keress egy bérkommentelőt aki ezt a történetet mosolygósra fésüli és feldobja a Homárra.Ott most vevők az ilyesmire.
Ha biztos megjelenést akarsz legyen benne vidám arcú Aldi polcfeltöltő.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.17. 14:39:00

@staropramen:
Mondhatnánk úgy is, h ez most olyan trendi.
Meg Aldi.

j311 2009.09.17. 14:41:00

11k HUF. A posta többe kerül Hollandiába és vissza... Na mindegy, ha naiv ügyfélnek ez kell.

staropramen 2009.09.17. 14:41:12

@Énbagoly:
A pokolbéli víg napjaimat nem tudtam letenni, elsőre reggeltől másnap hajnalig olvastam ki.
Igen egy szabad ember sehogy nem fér bele bármilyen rendszer bármilyen kötöttségeibe.Többek között ezért is tisztelem annyira.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.09.17. 14:46:02

@staropramen:

szabad ember. megfogtad a lényeget, sztrovacsek!

(szamizdatban azért hozzá lehetett jutni annó)

Énbagoly 2009.09.17. 14:46:33

@staropramen: Tudod, nőként olvasva, néha rohadt furcsa volt, de aki tud, az tud. :)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.17. 14:47:41

@j311:
Nem naiv. Hülye. Lényeges különbség!

hetech 2009.09.17. 14:49:21

@j311: Ebben a hozzászólásomban @hetech: én is erre céloztam, de senkit nem érdekelt eddig.

kulup 2009.09.17. 14:58:11

@mi nem foglalt még: Hozhat bárhonnan, csak itthon nem lesz rá garancia, mint a mellékelt ábra is mutatja . Azért gondolom az neked is világos, hogy ezek a garázscégek számla nélkül, feketén veszik az árukészlet nagy részét, aminek az eredete minimum kétséges.

kulup 2009.09.17. 15:00:01

@mi nem foglalt még: Amúgy ennek semmi köze az unióhoz, amíg nem voltunk tagok, addig is lehetett importálni bárhonnan, max. vámot is kellett fizetni.

mi nem foglalt még 2009.09.17. 15:03:20

@kulup: nem tudom ki, hogy veszi az árut.
egyben viszont biztos vagyok, hogy elég gáz egy cégnek ha unión belül szórakozik egy maga által elismert garanciális igénnyel.
simán cserélni kellene a magyar samsungnak és maguk közt elintézni a másik egységükkel a dolgot.
ha csak nem lopott a cucc akkor miért kétséges az eredete?
a samsung legyártota valahol eladta ha nem lopták el tőle, ergó jár rá a gari.
nem is értem a magyqr samsung miért izmozik a vevővel.
önmagát jártja csak le.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.09.17. 15:08:25

Értem én a szürkeimportos nyavaját, csak azt nem értem, hogy ha egyszer a gyártó az adott sorozatszámú termére 3 évet vállal akkor azt miért nem vállalja a magyar hivatalos képviseletén is? vagy mégsem igazán hivatalos mégsem igazán képviselet?
Naív ügyfélként az tetszene, azt érteném a hivatalos magyar képviseleten, hogy országon belül vannak, tudnak magyarul és képviselik a gyártót mindenestül - azaz nem kell hollandusul beszélni meg oda postázni. Vagy ez tényleg naiv? :D

kulup 2009.09.17. 15:08:50

@mi nem foglalt még: Egyetértek, a Samsungnak nem kellene ezzel szopatnia a vevőt, dehát ez van...

Almatlan Jozsi 2009.09.17. 15:11:01

@Énbagoly: Miert te nokent olvastad? Na ezt se gondoltam volna...En meg itt hecceltelek a pszichiaterrel :-( Micsoda egy udvariatlan kocsog vagyok.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.17. 15:13:12

Megjegyzem a világ legegyszerűbb dolga garjegypótlást kérni, ha a számla legalább megvan. Ezt a Samsung ügyfélszolgálatnál lehet kérni.

Bakter 2009.09.17. 15:13:55

Azért jó egy ilyen blog, hogy itt okoskodjon a sok "szakértő", mit és hogyan kéne csinálni a gyártóknak. Gyártják az elméleteket sorra, csak az baj, hogy ezek rózsaszín elméletek, amivel szembe ott áll a gyártók saját működésiszabályzata, meg a törvények. És ezek nem mindig fedik le a rózsaszín elméletekben foglaltakat. A jelen esetben sem. A Samsungnak is van egy működési rendje, amit megkövetel a helyi képvisletektől és szervizektől, aszerint intézi ügyeket. Nem az itt kommentelők vágyálmai szerint.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.17. 15:16:33

@mi nem foglalt még:
A Samsung a fentiekben nem különösebben izmozik.
Válaszolt a kérdésre.
Az ügyfél meg ahelyett, hogy kérdezett volna, lement amőbába.

Énbagoly 2009.09.17. 15:16:50

@Almatlan Jozsi: egy fenét vagy udvariatlan köcsög. :)
Tényleg pasinak hittél? :))

Almatlan Jozsi 2009.09.17. 15:17:00

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:

Ez telleg naiv elkepzeles...

Hogy a hivatalos kepviselet attol hivatalos, hogy magyar nyelven magyarorszagon kepviseli a Samsungot...

Es nem attol, hogy csak az altala forgalmazott termekeket kepviseli, melyekre a kepviselet miatt felarat tesz, de ettol furcsa mod a Samsung anyaceg arrese se csokken...

Mert minket mindig ketszer huznak le. Egyszer az anyaceg majd masodszor a forgalmazo aki az anyaceghez tartozik mellesleg.

mi nem foglalt még 2009.09.17. 15:17:26

@Bakter: majd aztán az itt kommentelők nem tőle hanme mástól vesznek árut és egy idő múlva rá kel jönnie, hogy úgy kell csinálni, hogy a vevőnek legyen jó.

mi nem foglalt még 2009.09.17. 15:21:18

@Nathan D'Xantine: nme válaszolni kellett volna hanem kicserélni a hibás terméket.
ill. csak azt kellett volna válaszolnia, hova menjen a vevő a cserekészülékért.
egy normális cég így csinálja.
nem is kell neki semmiféle garijegy egyzserűen beüti a gépbe a sorozatszámot és a gép löki, hogy van e rágari vagy sem.
ha van rá gari már cseréli is.

S1lver 2009.09.17. 15:22:31

@Lesből Támadó Szárítókötél: nekem, mint vevőnek mi a f@sz közöm van ahhoz, hogy a cucc hogyan került az országba? A Samsung gyártotta? Igen. Letagadták? Nem. Az anyacég szerint garanciális? Igen. Jónapot, lehet cserélni. Ilyen egyszerű lenne.

Pár évvel ezelőtt volt nekem egy Fujitsu-Siemens laptopom, amire itthon 1 év garancia járt, de a Fu-Si 3 év nemzetközi garanciát vállalt. Fogalmam sincs, hogyan került az országba, valószínűleg feketén, mert német billentyűzetes volt, magánszemélytől vettem. Lényeg, hogy kb. 2.5 éves korában tönkrement, beballagtam vele a magyar szervizbe (akkor még Rikvest Kft., nem tudom, változozt-e), a fickó megnézte a sorozatszámát, bevette és megcsinálták. Nem kellett se számla, se garanciajegy. Nahát...

Bakter 2009.09.17. 15:22:35

@mi nem foglalt még:
Jól teszik, legfeljebb ott még szarabb supportot kapnak. A Samsung megkövetel bizonyos, vitatható dolgokat, viszont a magyar képviseletén keresztül igen jó supportot is ad hozzá. Van alkatrész, és csere esetén is meglehetősen rugalmasak. Olyan marha nehéz megérteni, hogy amit nem a magyar képviselet ad el, azt csak egy csettintésre nem cserélheti ki? Jóval fentebb a sok offbaromkodás előtt leírtam, hogyan működik a dolog.

Don Bolesz 2009.09.17. 15:27:50

a samsung szarjon sünt!!

Almatlan Jozsi 2009.09.17. 15:28:04

@Énbagoly: Csupan a kommentjeid alapjan. Eleg ferfiasan fogalmazol :-) hihi

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.09.17. 15:30:24

@Almatlan Jozsi: "Mert minket mindig ketszer huznak le."

ENNYI.

Amúgy szerintem jók a samsung hdd-k (faasztal+kopkop) van amelyik gépben nonstop megy és 5 éve semmi gond... igaz, a felhasználás sima irodai file szerver, nem egy állandó benchmark jellegű olvasófej rángatás :)

Énbagoly 2009.09.17. 15:30:54

@Almatlan Jozsi: Na, akkor te még nem tudod, hogy skizofrén vagyok, és több oldalam van. :))
De azért poén. :)

Almatlan Jozsi 2009.09.17. 15:33:01

@Bakter: Ha tenyleg az anyaceget kepviselne, akkor kicserelhetne. Szerintem. vagy ne hivja magat kepviseletnek. Hivja magat Samsung kizarolagos magyarorszagi forgalmazo tarsult ZRT-nek

amudj tudja valaki ma a szosz az a zrt?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.17. 15:34:32

@mi nem foglalt még:
Kérdésre válaszolni szokás.
Ezt a Samsung megtette.
Hogy az ügyfélnek nincs érvényes garanciajegye, az nem derült ki.
Az ügyfél - ha nem egy pukkancs elmebajos lenne - kommunikálhatott volna még egy kicsinyt.

És talán kérhetett volna a számlája alapján (persze ha van neki) garanciajegy pótlást. Amit meg is kapott volna. És máris lett volna garjegye amivel ügethet a HRP-hez, vagy postázhatja nekik, vagy bármi.

Az ügyfélszolga annyiban sáros, hogy ezt a megoldást bekínálhatta volna.

De a válaszlevelet küldő nem tudhatta, hogy nincs garjegy.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.17. 15:35:50

@Bakter: A Samsung semmi vitathatót nem követel. Vekengeni lehet, hogy mások rugalmasabbak, de vitatkozni nincs min.

Don Bolesz 2009.09.17. 15:36:21

@Almatlan Jozsi: zárt részvénytársaság. tehát választ tőlük ne várj mert a nevében benne van be van zárva.

Bakter 2009.09.17. 15:38:56

@Almatlan Jozsi:
Wazzeg, ilyen marha nehéz a felfogásod? A Samunál régiók vannak - ami egyébként más világcégekre is jellemző - azt cserélik szó nélkül, amit a régión belül adtak el. Egyébként a fenti problémára is szinte biztos van megoldás, csak végig kell járni azt az utat, ami az rma engedélyezéshez kell.
Máskülönben, te mint vevő nem a gyártóval kötsz szerződést a vásárláskor, hanem a kereskedővel, miden kötelezettség a kereskedőt terheli, így a javíttatás és a csere is.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.17. 15:40:18

@Almatlan Jozsi: Zárt Részvény Társaság.
(Magyarán nem közforgalmú részvényei vannak. Ellentétben az NyRt-vel...)

Bakter 2009.09.17. 15:44:53

@Nathan D'Xantine:
Olyan szervizben dolgozom, ahol több más márka mellett Samsungokat is javítunk, pontosan tudom, hogyan mennek a dolgok. Ilyen blogtémákat a többi gyártónál is lehetne hozni, még világgarancia esetén is. Ezért nem értem az okoskodást még azután is, hogy elmondtam feltételeket. De az ügyfelek jókora része alapból hülye vagy értetlen, képtelen felfogni, hogyha ez meg ez kell a garancia érvényesítéséhez, akkor az kell, és punktum. Ami egyébként a törvényekben is szerepel. De jobb ilyen bloggokban okoskodni a fszságról.

Az ügyfélszolgálat, mint a legtöbb cég esetében egy harmadik cég, ami ügyfélszolgálat üzemeltetésével is foglalkozik, nincs közvetlen köze a gyártóhoz. Mondanak is soxor nagy baromságokat, de ez más tészta.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.17. 15:47:06

@Bakter: Egy helyen dolgozunk te Ló! ;)

Csak azért javítottalak ki mert még valamelyik agysérült azt képzeli, hogy van oka vitatkozni.

Don Bolesz 2009.09.17. 15:50:49

@Bakter: @Nathan D'Xantine: látjátok még ti sem vagytok közös nevezőn pedig a satupad két oldalán dolgoztok, akkor most mi mit higgyünk?

Bakter 2009.09.17. 15:51:03

@Nathan D'Xantine:
Nagy a cég, és nem ismerem a kollégákat.:-)
Mindjárt megkapjuk, hogy samsungbérencek vagyunk. Wazze!!!!

flea 2009.09.17. 15:55:26

@staropramen: megoldom egyedül, legfeljebb beletelik pár napba (esetleg hétbe, hónapba stb.)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.17. 15:58:21

@bolesz: Valamit félreérthettél gyöngyöm. Olvasd újra! :)

Alikam 2009.09.17. 16:03:02

@LiberAll: Nekem is volt egy Samsung vinyóm. 3 évig bírta a szerencsétlen utána felmondta s zolgálatot.

Sajnos a Samsung nem tanult bele a vinyó-fejlesztésbe.

Don Bolesz 2009.09.17. 16:11:43

@Nathan D'Xantine: "Egy helyen dolgozunk te Ló! ;)" talán ezt de már nem is vagyok benne olyan boztos vagy de na de ez már skizó.

Almatlan Jozsi 2009.09.17. 16:18:38

@Bakter: Relative igen a tiedhez kepest. Nem erdekel a Samsung hogyan csinalja a dolgokat. Az se erdekel, hogy benfentes vagy. Az ugyfelek mink vagyunk es ha valami nekunk nem tetszik morgunk. A Samsung felelossege ha illegalisan is forgalomba kerulhet Magyarorszagon egy hd. En mint vevo nem tudhatom es nem is kell tudnom, honnan van a cucc. Bocs, hogy nem szulettem kereskedonek.

Tovabbra is tartom ez igy nem kepviselet. Csak forgalmazo. Ne hivja magat Samsungnak. Ez a fogyasztok tudatos megtevesztese. Es oh yes, a Samsung mint gyarto vallal garanciat a hdd-re tudtommal. Ugyanugy mint ahogy az Apple termekekre az Apple vallal vilaggaranciat.

Egyebkent vinyot szervizbe soha nem adnek. Majd biztos megengedem masnak, hogy turkaljon az adataim kozott.

scubadiver 2009.09.17. 16:24:06

@flea: Valószínű hasonló hibája lehetett az enyémnek is, de grundigos eset után nem is gondoltam, hogy velem szóba állnak. A kollégámnak abban az időben ment tönkre a kamerája (szintén canon), és a javitását 60 ezerért vállalták. Egy új akkoriban már 56 ezer körül volt. Hát ezért nem is próbálkoztam. Kalapácsot adtam a gyerek kezébe és rá bíztam a javítást -és csak utána ment a ganyéba.

Bakter 2009.09.17. 16:29:45

@Almatlan Jozsi:
Nem értesz semmit. Az hogy törvényi szinten is szabályozva van, hogy mi kell egy garancia érvényesítéséhez, és te nem tudsz róla, az a te bajod. A törvények nem ismerete... Viszont, amikor az orrod alá dugják a szabályt, törvényt akkor hiába morogsz. Az ügyfélnek sem kell azonnal kinyalni a seggét, csak azért mert ügyfél. A legtöbb azt képzeli, hogy neki minden szolgáltatás minden kötelezettség nélkül, azonnal és ott jár, azt minden szolgáltató és gyártó nyomban teljesítse. Mert követelőzni mindenki tud. Hát a nagy lfaszt.
Nem arról beszéltem, hogy a fenti hdd illegálisan került forgalom, csak azt, hogy másik gyártói régióból. És erre is van megoldás az azonnali óbégatás helyett. Mi magunk is intéztünk el már ilyen ügyeket.
Ha nem adod szervizbe, akkor hogy a rákban akarod kicseréltetni? Dobby manóval?

flea 2009.09.17. 16:56:03

@Bakter: vannak olyan cég-ország kombinációk, ahol a vevőszolgálat ill. szerviz kezét-lábát töri, hogy az ügyfél problémáját megoldja. Mondhatni "kinyalja a seggét csak azért, mert ügyfél".

És vannak olyan cégek, ahol kifejezetten úgy alakítják ki az ügyfélszolgálati procedúrát (többnyire törvényesen), hogy minél több panasz ill. probléma elintézhető legyen egy "sajnáljuk" kezdetű üzenet elküldésével, azt is e-mailen vagy az ügyfél által kezdeményezett telefonhívás útján.

A kettő között széles a spektrum, de azt ugye belátod, hogy a potenciális vásárló azt a terméket választja szívesebben, amelynek gyártója az ő országában/környékén inkább az előbbihez, mintsem az utóbbihoz van közelebb. Azoknál a cégeknél, ahol ezt már felismerték, ott azt szokták mondani, hogy "az ügyfélnek mindig igaza van", ahol meg nem, azok előbb-utóbb a Homárra kerülnek, meg ilyeneket irkálnak, mint pl. itt most te.

A konkrét esetnél maradva: én mint (potenciális) vásárló leszarom, hogy megfelel az eljárás a törvényeknek, a gyártó belső eljárásrendjének, sőt horribile dictu még azt is, ha direkt bele van írva valahova apró betűvel, hogy "a garanciális ügyintézést csak abban az esetben végezzük el, ha az ügyfél 14 különböző alkalommal kéri azt". Főleg leszarom, hogy milyen "gyártói régióból" származik a termék, sőt azt is, hogy a gyártó szerint egyáltalán vannak régiók. Ha a márkanevet (Samsung) sikerült globálisan és egységesen bevezetni, akkor a szupportot is úgy kéne, punktum.

Koky_ 2009.09.17. 16:56:17

Almatlan Jozsi: Bírom, mikor mindennek úgy kellene történnie egyesek szerint, ahogy ő diktálja. Majd a gyártók szépen kikérik mindenki egyéni véleményét.... Egyébként nem is értem. 2 dolog: kitöltött garjegy és számla. Hatalmas dolgok egy garancia ügyintézésnél.

flea 2009.09.17. 16:58:25

@scubadiver: örök igazság: "egy próbát megér". :) De hát utólag ill. a partvonalról persze könnyű nekem okosnak lenni.

flea 2009.09.17. 17:02:58

@flea: félreértés ne essék, ahhoz minden joga megvan a Samsungnak és mindenki másnak, hogy azt mondja, csak azokra a termékekre vállal garanciát, amit (pl) a jóváhagyott viszonteladói hálózathoz tartozó kereskedőtől vettek, és ezt számlával igazolni tudják.

Ha viszont ezt nem mondja, hanem gyári garanciát emleget, akkor onnantól kezdve, hogy a szóbanforgó termék bizonyíthatóan Samsung és még nem járt le a garanciaideje, olyan formalitásokra hivatkozni, mint számla és garanciajegy, egyszerű sz..kavarás - még akkor is, ha egyébként valóban nem olyan jaj de nagy dolog ezeket (1) megszerezni vásárláskor (!), (2) megőrizni.

Bakter 2009.09.17. 19:21:36

@flea:
Miből gondolod, hogy itt nem törték magukat az ügy megoldása érdekében? Mi van, ha kedves ügyfél egyszerűen meg sem értette, mit kell csinálnia? Nehogymár egy telefon vagy email hatására azonnal 15 méteres limuzinon vigyenek neki cseredarabot.
Örülök neki, hogy leszarod a törvényt, meg a gyártó garanciális FELTÉTELEIT, amik alapján az egész ügyintézésnek működnie kell. Csak azt nem értem, hogy ha ezeket leszarod, milyen alapon akarsz te bármilyen üzletmenet elvégezni?

Bakter 2009.09.17. 19:27:36

@flea:
Talán elkéne olvasnod a vonatkozó törvényt arról, milyen formalitás a garjegy meg a számla ilyen ügyeknél.
Így van, gyártó meghatározhatja, milyen feltételekkel cserél. Amiket a megfelelő formában szintén közöl. Jelen esetben ez a kitöltött garjegy és vásárlást igazoló számla. Ugyanis a garanciát az ügyfélnek kell bizonyítania nem gyártónak.

Egyébként nem vagyok senki ügyvédje, csak naponta találkozunk olyan seggekkel, akik képtelenek felfogni, hogy a garanciális javítások elvégzéséhez milyen feltételeket kell az ügyfélnek teljesítenie. Amiket persze vitathat meg okoskodhat, csak akkor nem lesz a javítás elvégezve. És átalában azokkal járunk a legrosszabbul, akiknek kinyaljuk a seggét, hogy megoldjuk a problémáit.

flea 2009.09.17. 19:29:53

@Bakter: még mielőtt hülyeségeket adsz a számba, nem azt mondtam, hogy leszarom a törvényt, hanem hogy leszarom, hogy a cég eljárása megfelel a törvénynek.

Más szavakkal, hogy érthetőbb legyen: az, hogy megfelel a törvénynek, az csak azt jelenti, hogy nem tesz pofátlanul és nagy ívben a jogra. Azt nem, hogy jó, vagy ügyfélbarát is.

A gyártó garanciális feltételeiről meg annyit, hogy a "gyári garancia" hétköznapi nyelven azt jelenti, hogy "ha mi gyártottuk, és nem működik, azért vállaljuk a felelősséget", és pont az a szép benne, hogy ezt minden további feltétel támasztása nélkül teszik.

Azt pedig ne mondd, hogy a Samsungnál ezt nem így értik, már csak azért se, mert a holland Samsungnál szemlátomást igenis így értik. :)

Továbbra is hangsúlyozom, lehet, hogy az ügyfél a konkrét esetben elégtelen erőfeszítést tett még ahhoz is, hogy ötcsillagosan kiszolgálják - én csak a kommentben leírt véleményeddel vitatkozom.

flea 2009.09.17. 19:32:06

@Bakter: ezt meg egyszerűen nem értem, hiszen abban a kommentben, amire válaszolsz, abban pont azt írtam, hogy "természetesen támaszthat feltételeket, de ha ezt NEM teszi, hanem gyári garanciát emleget, akkor adja is azt".

Felmerül a kérdés, hogy ha a gyári garancia nem azt jelenti, amit az imént írtam, akkor miben is különbözik a "nem gyári" garanciától?

Bakter 2009.09.17. 19:41:28

@flea:
Nálunk a tövényileg előírt garancia 1 év, ami e felett van az a gyártó garanciája, ergo gyári garancia. Aminek a feltétele jelen esetben garlevél+számla. És már írtam, te szerződéses viszonyban nem a gyártóval, nem a szervizzel, hanem a kereskedővel vagy, minden követelésedet felé kell benyújtani. Ja hogy az megszűnt, akkor csöcsvan nemdebár. Ilyenkor jön az, hogy megkeresed a disztribútort vagy a gyártót. Itt sem kellett volna mást tenni szerintem, mint a számlamásolat elküldésével pótgaranciát kiállíttatni a Samsung ügyfélszolgálattal, amivel már mehetett volna a szervizbe. Ha meg se számla se garlevél, nem kéne nagyon panaszkodni. Főleg mikor mindig elmondják a médiában is pl a fogyasztóvédők, hogy ezeket tanácsos megőrizni.

Bakter 2009.09.17. 19:45:37

@flea:
Még annyit. Mert persze nálunk csak jogos követelése van mindenkinek, de hogy ezeknek meg is kéne felelni, azaz bizonyos kötelezettségeket is eleget tenni, az nem megy. Két (vagy apehileg min a számla) nyavajás papír megőrzése szerintem nem teljesíthetetlen kérés egyetlen gyártó részéről sem.

flea 2009.09.17. 19:47:16

@Bakter: hmmm, ez így világos, és valóban helytelen a gyári garanciára hasalt definícióm...

Amit viszont még mindig nem értek: miért van szükség a már megszűnt kereskedő által kiállított számlára ahhoz, hogy "pótgaranciát" vagy mi a bánatot állítson ki valaki? Ha egyszer világos, hogy az adott cég termékéről van szó, és még időn belül vagyunk.

Ugyebár a számla elvileg azért kell, hogy bizonyítsd, mikor vetted, mert a garancia akkortól ketyeg, akármennyit állt a cucc a kereskedő polcán. Na de ha gyártási idő alapján is belefér, akkor...?

Bakter 2009.09.17. 20:09:47

@flea:
Most elolvastam pontosabban a Samsung válaszát, és már végképp nemértem a felháborodást.
Ott van világosan: Anya megszűnt a kereskedőd? Van garleveled? Menj a HRP-be, és kapod a cserét. Nincs garleveled? Küld el a számlamásolatot a megfelelő helyre (ezt írtam fentebb én is) és kapod a pótgarit, eljárás mint fent. Ha nincs semmi, akkor ludas a kereskedő, mert a garhoz kell a magyar galevél. Tökéletesen érthető és világos az eljárás menete, így bevezető kirohanás hangulatkeltés.
Hogy miért szükséges a gari vagy pótgari? Mert ez a feltétele a cserének, illetve az extra garanciának. Ennyi.
A számla többek között ezt is bizonyatja. De azt is, hogy te birtokodba került a készülék. Ez a törvényben pontosan definiálva van.

(Példa. Világmárka 1. Nálunk a németek forgalmazták. Ügyfél a francia forgalmazótól vette. Bedöglött. A német forgalmazó, amivel mi kapcsolatba álltunk nem vállalta a francia forgalmazó készülékének jav költségeit.
Világmárka 2. Az európai forgalmazónál nincs az Amerikában vagy Ausztráliában eladott típusokhoz anyag, és csak körülményesen intézhető ezek javíttatása, hiába világgarosok. Ergo nem magyar jelenség ez a huzavona)
(Az a baj, hogy itt mindenki álmodik egy világot magának by Edda, hogyan kéne működni ezeknek a dolgoknak. Csakhogy vannak törvények és belső szabályzatok, és azok alapján működnek a dolgok. Ezt lehet szeretni, vagy utálni, a lényegen nem változtat. Vagy elfogadod ezeket, vagy keresel más gyártót, aminek szintén megvannak a mag hepjei, csak más módon.)

Bakter 2009.09.17. 20:17:51

@flea:
"Amit viszont még mindig nem értek: miért van szükség a már megszűnt kereskedő által kiállított számlára ahhoz, hogy "pótgaranciát" vagy mi a bánatot állítson ki valaki? Ha egyszer világos, hogy az adott cég termékéről van szó, és még időn belül vagyunk."

Mert a számlám szerepel minden hivatalos adat, eladási dátum, név, stb, vagyis ez az igazolása annak, hogy tiéd a készülék. És elméletileg csere esetén NEM!!! indul újra a garancia, ahogy azt sokan hiszik, hanem a szervizben eltöltött idővel növelve az eredeti gar folytatódik. Magyarul, ha a 3 évből eltelt 2,5, akkor fél év van hátra a garanciából, hiába új a cseredarab. Ezt sem tudják sokan, mind ahogy azt sem, hogy nem köteles senki új készüléket adni csereként. Az más kérdés, hogy legtöbb esetben a cserénél olyan az eljárás, mintha újonan vett készülék lenne - ez megintcsak a gyártók rugalmassága.

flea 2009.09.17. 20:24:42

@Bakter: "Mert a számlám szerepel minden hivatalos adat, eladási dátum, név, stb, vagyis ez az igazolása annak, hogy tiéd a készülék."

A legtöbb garanciális cuccról, amit vettem, nem adtak számlát, csak nyugtát (és ha kellett érvényesíteni a garanciát, akkor elfogadták). Azon meg nincs név. Akkor most hogy van ez?

Másrészt azt se értem, hogy miért kell bizonyítani, hogy az enyém. Mert, ha mondjuk loptam, akkor már nem garanciális?

Bakter 2009.09.17. 20:35:53

@flea:
A nyugta is számla, bár neved nem szerepel rajta, igazolja, hogy mikor került a birtokodba a készülék és kitől.

A törvényben le van ez írva, a kollégám a jogász, úgyhogy én nem tudom pontosan idézni.

Szerintem az illetőnek simán be kellet volna mennie az ajánlott szervizbe, és beszélni velük. Talán a Sansung felé intézkedtek volna ők. Mi is csináltunk ilyeneket (bár nem kitörő örömmel, mert bürokratikus) de nyaltuk az ügyfél seggét és el akartuk intézni, amit itt hiányol mindenki. Bár mi nem foglalkozunk hdd-vel, de nyílván azzal sem már az ügymenet.
Az a baj, hogy az ügyfelek jókora része sötét, akaratos és követelődző, mert ő az "Ügyfél", mindent akar azonnal, amiért ő nem hajlandó tenni semmit. Itt is állandóan asztalt akarnak borgatni, meg ablakot betörni, pedig a "legyen szíves" vagy a "kérem segítsen" varázsszó olykor csodákra képes - még egy szervizben is. Az asztalborogatóval szemben meg olyan a fogadjisten, mint amilyen az adjonisten. Ezt sem fogják fel sokan.:-)

/tno+DA= 2009.09.18. 00:02:54

Én nem értem ezt a posztot.

"Rendben, intezem az RMA-t a kulfoldi Samsung fele, mivel a Samsung Electronics Magyar ZRt. altal kibocsajtott jotallasi jeggyel nem rendelkezem."

Ha nem rendelkezel de elirányítottak akkor mi a probléma?
Vagy nyuszika esete hogy a rohadék mackó nem fogja odaadni a fűnyíróját?
Egy kis bíztatás.
Anno csoporttársam sem jutott dülőre a magyar garanciát iolletően mert azt mondták neki nem garanciális, mert a 3 év a gyártó felé él de a magyar leányvállalat nem a gyártóval egyenlő. Elég fura válasz, és sántít de ő nem levelezgetett.
Elküldött egy ajánlott csomagot Hollandiába a Smasungnak. Hamarosan jött egy mail hogy a cucc megérkezett és bevizsgálják hamarosan értesítik.
2 hét múlva levél helyett egy csomagot kapott, benne egy munkalappal hogy az előző termék valóban hibás, gazdaságosan nem javítható de lévén 320-as vinyó nem állt rendelkezésükre így egy 500-ast küldtek pótlásként, remélik megfelelő de ha mégsem jelezze és megpróbálnak szerezni egy megfelelő darabot de előzékenyen felhívták a figyelmét hogy ez több időt is igényelhet.

Illetve az új vinyóra ismét 3 év gari.
Haver köszönte szépen és természetesen megfelelt neki.

McKelek 2009.09.18. 08:20:29

Eddig kb. 3 Samsung terméket vettem. (tévé, mosógép, hifi-center) Furcsa módon mindegyik 2-3 héttel a garanciaidö lejárta után romlott el.
A szerviz szerint nem éri meg a javításuk. A Samsung sz*rt a problémámra.

Most új tévét keresek. A Samsungnak jó árai vannak. De nem fogok Samsungot venni, inkább kiadok kicsit többet egy megbízható termékre.

Secnir 2009.09.19. 08:39:13

@Bakter:
"A nyugta is számla, bár neved nem szerepel rajta, igazolja, hogy mikor került a birtokodba a készülék és kitől."
ehh.
a nyugta NEM számla.
megnézném azt, amikor te pl. a teszkóban vásárolt nyugtával próbálsz meg elintézn mondjuk egy TV garanciális cseréjét, amikor ez áll a nyugtán:

TV19" UM 45 -44900
UHT1,5 -249
SONYCCD8mmTk-555
----------------
Összesen -45704
ma: 12:45

aztán a forgalmazónak magyarázd el, hogy ebből melyik a philips tv-d. és amikor elkezdi magyarázni, hogy a philips tv minimumára, amennyiért ők kiadják az 55e forint, és 45-ért nem vehetted meg, és ezen se szériaszám, se típusszám, se semmi, akkor igaza lesz. nem tudod vele bizonyítani, hogy te mikor és mit vettél. a nyugta csak egy elszámolási bizonylat, hogy hány tételt mennyiért vettél. igaz, ugyanúgy áfaköteles, de az már a kereskedő dolga, hogy hány bejelentett pénztárgépe van. az egy másik sztori.

neked ugatok 2009.09.21. 15:09:16

halkan megjegyzem, hogy az a salátalevél, amit a samsung garanciapapírnak nevez, szóval ennek a papírnak az átvétele 2 dolgon múlik:

1.) a nagykerben a raktáros elfelejti-e odaadni
2.) vagy nem jár hozzá, és akkor ugyanabba a nagykerbe kell visszavinni, ahova pedig a kisker fogja visszavinni - ha a kisker megszűnt, szopás, de még mindig nem lehetetlen, pár telefonnal kideríthető, honnan jött :P

VR6. 2009.10.01. 15:31:19

Offtopic: Máshol sem rózsás a helyzet: HRP 4 hét alatt nem képes egy garanciális Asus notebookban egy zsanért kicserélni. Brnoba küldött notinál ez egy hét csupán, futárnál töltött időt is beleszámítva.
Hiába lengetjük az EU zászlót, nem lettünk messzebb a Balkántól.
süti beállítások módosítása