Tékozló Homár

Tudtán kívül módosította a szerződést a naiv ügyfél

2009.09.22. 14:30 | ge | 80 komment

Júniusban a MediaMarkt és Credigen 0 százalék THM-mel kecsegtető hiteltakciójáról már volt két posztunk: egy a hitelfedezeti biztosítás díjáról, egy pedig az átláthatatlan hitelbírálatról szólt. K. mindezeket megúszta, 3 társával együtt megkapta a hitelt és jól be is vásárolt, a részletek törlesztésénél viszont elkezdődtek a problémák.

A hitelfelvétel napján minden dokumentumot kitöltve, aláírásunkkal hozzájárultunk ahhoz, hogy a bank az aktuális havi törlesztőrészleteket csoportos beszedési megbízás formájában minden hónapban leemelje a számlánkról. Én konkrétan megkérdeztem az ügyintézés során, hogy ezután kell-e tennem bármit is a bankomnál, a válasz határozott NEM volt. Örömmel mentünk haza mindenféle műszaki cuccal, teltek múltak a hetek, majd eltelt közel 2 hónap, nem vontak a számlánkról egy forintot sem. Mivel gondoltuk hogy nem lettünk elfelejtve, ezért telefonon érdeklődtünk, mi is a helyzet. Azt a választ kaptuk, hogy majd köv hónapban kezdődik a törlesztés.

Aztán egyszercsak mind a 4 en levelet kaptunk a banktól, benne egy csekk, az aktuális törlesztőrészlettel, semmi egyéb információ csak a szokásos számlalevél. Naivan nem is gondoltunk semmi rosszra, feladtuk a csekkeket, gondoltuk kicsit döcögősen indul, de sebaj. Rá kb 2 héte újabb levél : Egy csoportos beszedési megbízás nyomtatvány, amit aláírva kértek visszaküldeni. Ellenőriztem a hitel dokumentumaimat, pontosan ugyanezt a nyomtatványt aláírtuk a helyszínen is. Sebaj, naiv ügyfél aláírja, majd küldi vissza.

 

És innentől jön a fekete leves : Újabb levél a Credigentől, benne újabb csekk, közel az előző törlesztőrészlet duplája! Mellette egy levél, amiben közlik velem, hogy ÉN azzal hogy feladtam az első csekket, hitelszerződés módosítást hajtottam végre, ugyanis a hitelfelvételkor a csoportos beszedési megbízást választottam! Ézért szerződés módosítá címén fizessek be 7000 ft-ot, és innentől csekket küldenek...

Kérdem én :
- A csekk küldése előtt erről miért nem tájékoztattak?
- Miért íratnak velem alá kétszer ugyanazt a dokumentumot?,
- Miért nem küldenek egy levelet hogy sikertelen volt a csportos beszedési
megbízás, és kérnek meg arra hogy menjek be a bankomhoz ezt elintézni?

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez egy újabb lehúzási kisérlet a bank részéről...

Üdv :

K.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2009.09.22. 14:33:29

Van erre egy felügyelet, talán oda kellene ezzel fordulni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.22. 14:35:49

Ez a csoportos lehúzás című ősi piréz trükk.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.09.22. 14:38:32

Akkor ezek szerint tudatmódosítottan? Ahhoz valamilyen szert kellett használni, azt meg a törvény bünteti... Na mindegy, inkább elolvasom a posztot. :P

DaM 2009.09.22. 14:43:21

Nem lehúzási kísérlet ez, csak megint tulok volt valaki. Jól szervezett káosz uralja a magyarországi nagyvállalatok működését, ezt az anomáliát meg jól beszippantotta az ügyfél. Van ez így. Máskor azt se hidd el, amit kérdeznek tőled. Még a családtagoknak sem. Akkor nem érnek meglepetések. Legalábbis csak ritkán.

Neménvótam 2009.09.22. 14:45:40

Miért fizetted be a csekket, ha csoportos megbízást adtál?
Minek írtad alá az újabb csoportos megbízást, ha már egyet aláírtál?

KáposztaMedve 2009.09.22. 14:46:58

Biztos ~70000 kölcsönt vettek fel, és 7000 a jatt, ezen mi a meglepő?

eloszto · http://eloszto.hu 2009.09.22. 14:47:57

Műszaki cuccra HITELT NEM VESZÜNK FEL!!!

Roltii 2009.09.22. 14:48:13

csoportos beszedési megbízást nem adunk...Ha lusta vagyok csekkel rohangászni, akkor utalj át mindent. Kemény havi 10 perc..

Énbagoly 2009.09.22. 14:48:15

Már megint a régi vesszőparipám. Személyes ügyintézés! És ne higgy el semmit a bankoknak.

RaveAcE 2009.09.22. 14:48:56

Ne fizess, majd vonják a számláról, ha akarják. az eredeti szerződés szerint. A bankban azért húzzál fel nekik egy limitet!

Énbagoly 2009.09.22. 14:49:38

@Neménvótam: hát, igen, jogos kérdések.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.22. 14:59:44

"ÉN azzal hogy feladtam az első csekket, hitelszerződés módosítást hajtottam végre, ugyanis a hitelfelvételkor a csoportos beszedési megbízást választottam! Ézért szerződés módosítá címén fizessek be 7000 ft-ot, és innentől csekket küldenek..."

Aha, viszont téged a kutya nem tájékoztatott, hogy módosul a szerződés, szóval már mehet is a levél a PSZÁF-nek...

Amúgy a csoportos beszedési nálam pl. úgy működött hogy sehogy. A mostani T-s netemhez 2 éve kértem csoportost.
Azóta sem csoportos beszedési, azaz jön a csekk, és semmi nyoma annak hogy én ezt kértem volna.
Igazából nem zavar, mert a Posta mellett lakom, meg így nem tudnak többet leemelni, de azért elég LOL.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.22. 15:01:07

@RaveAcE: Na ez igaz, azt mindenképp. Így a következő, módosult tudatállapotban tett szerződésmódosításodkor nem tudnak ilyen könnyen beszopatni.

Amúgy az első gyanús jelnél mentem volna a bankba asztalt borogatni.

Ofélia . 2009.09.22. 15:17:28

Te magasságos jó ég!!!

Alapfokon hitelre nem ismétlem nem veszünk semmilyen elektrónikát tartalmazó szirszart!!!!

A többi csak lehúzás ill nem mert elfogadtad a szerződést!!!

Mi a fontosabb?? EMBEREK?? enni vagy a széles TV ezen csak röhögni tudok:))))

Ofélia . 2009.09.22. 15:19:00

@KáposztaMedve: De még milyen birka VÉRBIRKA!!!!!

johevi 2009.09.22. 15:20:40

Ez nem "lehúzás" azért ennyire nem hülyék, hogy így szerezzenek pénzt, ez "egyszerűen" hanyag ügyfélkezelés és trehány adminisztráció, és papíralapú, bürokratikus, átláthatatlan szervezet.

Ofélia . 2009.09.22. 15:24:11

@ColT: Normálisan nem megyünk bankba!!!!

Kivételt képez ha nincs mit enni és hideg a margithíd alja!!

Ott amúgy már drága a sátorhely!!!

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a takaró vége az a takaró vége és nem kell mindenkinek mindenböl 2 számmal nagyobbat venni a szomszédok miatt!!!

Mer a híd alján már parcellázzák a telkeket:)))))

KáposztaMedve 2009.09.22. 15:29:13

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa csődben: Inkább azt mondanám, csak indokolt esetben. Pl. pár éve sürgősen kellett egy kütyüt a munkámhoz, megvettem jobb híján hitelre(!) és azóta árának többszörösét kerestem meg vele.

De csak azért életreszóló adósságba verni a családot, hogy HD-ready LCD tv legyen a nappaliban meg nullkilométeres suzuki álljon a felhajtón tényleg semmi értelme, főleg ha a csekkek befizetése után se kábel tv-re sem benzinre nincs pénze. És mire lejár a hitel, és évezhetné a gyümölcsét addigra a TV elavult a kocsi meg egy halom rozsda.

Welcome to magyarisztán, a millió birka országában

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.22. 15:33:45

Én csak bimetálos cuccot veszek hitelre.

helianthus 2009.09.22. 15:34:58

Ez kész.
Vesz hitelre valamit és nem vonják két hónapig és azt gondolja rendben van.
Háháhá!!!!
Hát hol élsz ember?
Itt még 200 ft-ért is rád küldik a behajtót.

2009.09.22. 15:36:45

Szerintem 2x7000-et kéne fizetnie, hiszen először csekkesre módosította ("ráutaló magatartás" meg satöbbi), utána viszont megint csoportos beszedésre! A bolondját járatja szegény bankkal, és még a hasraütésszerű díjakat sem akarja fizetni, hát micsoda ember az ilyen?

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.22. 15:39:32

Ezeket a helyszínen rendezhető hiteleket amúgy is szeressük. A Credigen, meg korrekt cég!

Marklar 2009.09.22. 15:49:47

@Roltii:
"csoportos beszedési megbízást nem adunk...Ha lusta vagyok csekkel rohangászni, akkor utalj át mindent. Kemény havi 10 perc.."

Abban igazad van, hogy DD-t (csop. beszedés, (Direct Debit)) nem adunk, viszont csekkes fizetési mód nem volt. csak ez, vagy az álladó átutalás. Csak onnan tudom, hogy én is vettem fel náluk ilyen áruitelt. Amúgy az a mákom, hogy bankban dolgozom, tehát tudom, mi a különbség, és hogyan működnek ezek a dolgok, és tudtam, hogy a DD-ben nem lehet megbízni, ezért adtam én is álladót.
CSOPORTOS BESZEDÉST SOHA NE VÁLASSZUNK!!!!
Mert ugye ilyenkor a bank kiküld egy elektronikus jelet a te folyószámládra, hogy ekkor meg akkor terheljen róla x Ft-ot, de ha már 1 Ft-tal kevesebb is van rajta, akkor a terhelés nem történik meg! Viszont nagyobb összegről kimehet a DD, mert hát azt a tranzakciót nem te indítod, hanem a bank.
Ezért jó az állandó átutalás. Igaz, hogy ha 1 ft-tal kevesebb van a számládon, itt akkor sem teljesül a művelet, viszont ÉN DÖNTÖM EL, MENNYI AZ ÖSSZEG, és nem a DD-t indító pénzintézet vagy akárki.
Egyébként zárszónak annyit, hogy ilyen 0%-os THM-es hitelt felvenni lehet, de ésszel, és előtte szigorúan SZAKEMBEREKTŐL TÁJÉKOZÓDNI! Ha a boltban kérdezzük meg az eladót, ő nem fog érteni hozzá.
Remélem, tudtam segíteni, ha bárkinek ilyen jellegű kérdése van, szívesen válaszolok.

Secnir 2009.09.22. 15:52:23

"amiben közlik velem, hogy ÉN azzal hogy feladtam az első csekket, hitelszerződés módosítást hajtottam végre, ugyanis a hitelfelvételkor a csoportos beszedési megbízást választottam!"
na állj.
ha az eredeti szerződésben szerepelnek azok a pontok, hogy TE milyen esetekben hajthatsz végre EGYOLDALÚ szerződésmódosítást, és az egyszeri csekken történő feladás közte van -legalábbis ráutaló magatartásként- akkor bukta. ha viszont nincs benne, akkor a Credigen bukta; szerintem olyan szinten, hogy akár a szerződés is semmis lehet
és lehet, hogy még a pénzt sem kell visszafizetned.

olvasd át a szerződést kedves poszt toló. esetleg hangosan.

KáposztaMedve 2009.09.22. 15:53:55

Csoportos beszedési megbízás? Hát én vártam a csoportot, de nem jöttek beszedni...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.09.22. 16:20:23

@Marklar: ha bankban dolgozol, pontosan tudhatnád, hogy:

- a legtöbb banknál lehet kérni felső limitet a csoportos beszedésre
- a legtöbb banknál lehet kérni sms-t a terhelésekről
- a csoportos beszedés előtt minimum 8 nappal meg kell kapnod a szolgáltatódtól a számlát
- valamint ha nincs pénz a számládon, az állandó átutalás se fog teljesülni

Manyizga (törölt) 2009.09.22. 16:21:43

Eszembe nem jutott csoportos beszedési megbízást adni. Megkérdeztem, hogy hova utalhatom a törlesztőt. Elküldték, hogy mikor, mennyit utaljak át. Interneten beállítottam és kész. AXA-nál ingyenes az utalás.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.09.22. 16:22:41

@nyomasek_bobo: ráadásul átutalásnál havonta módosítgathatod az összeget, ha az nem állandó.

Secnir 2009.09.22. 16:28:16

@Marklar:
"az a mákom, hogy bankban dolgozom, tehát tudom, mi a különbség", megbeszéltük ezt a többi biztonsági őrrel, hogy hogyan kell csinálni.
(ez csak vicc, ne sértődj meg rajta)

"a bank kiküld egy elektronikus jelet a te folyószámládra"
:) igen. olyan kis egybitest. a folyószámlám meg értelmezi. mer'a folyószámlám egy modem. aztán hozzávan kötve egy plotter, ami egy nagy főkönyvbe átvezeti folyóírással.

Marklar 2009.09.22. 16:29:02

@nyomasek_bobo:
Helló!
Hidd el, ezekkel tisztában vagyok, de már láttam olyan dolgokat a DD-től, hogy azt te el se tudnád képzelni:)
Egyébként nem oltásként mondom, de ha figyelmesen elolvasod a kommentemet, láthatod, hogy állandó átutalásról kezdtem beszélni az elején. És a közepén is.
Maradok továbbra is tisztelettel

Marklar 2009.09.22. 16:31:49

@Secnir:
Na aggódj, nem sértődtem meg, azt azért nehezebb elérni nálam:)
Egyébként amit írtál arról a vicc jut eszembe, hogy két PC beszélget:
-Te tudtad, hogy kompatibilisek vagyunk?
-Heeeee?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.22. 16:41:26

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa csődben: Nem is csak hitelre gondoltam.
Nekem sincs, nem véletlenül.
De ha már van, akkor oda kell figyelni, nem leszarni a leveleket.
Meg bármi esetben ha valami jön a banktól, akkor odafigyelni.

Marklar 2009.09.22. 16:42:38

Még egy gondolat: Kedves post író figyelmébe ajánlanám )és mindenkiébe, akinek ilyen, vagy hasonló áruhitele van), hogy ugye a szerződés úgy szól, hogy "Áruhitel és hitelkártya szerződés". Erre baromira tessék odafigyelni, mert ugye a szerződés is tartalmazza, hogy a bank dönthet úgy, hogy kiküld egy hitelkártyát, mert jól fizető az ügyfél (lehet, hogy akkor is kiküldi, ha nem az, eről nincs infóm). Namármost, ha az az emberkének nem kell, nem akarja használni, ne az legyen, hogy kidobja, hanem TESSÉK AZONNAL JELEZNI A BANK FELÉ, HOGY MEG AKAROD SZŰNTETNI!!! attól, hogy a kártyát nem kezded használni, az ehhez tartozó hitelszámla még létezik, és onnantól kezdve, hogy beterhelődik az éves kártyadíj, már van is kintlévőséged, ami után jön is majd a kivonat. Nagyon sokan ezt nem tudják, és ebből komoly bonyodalmak és pereskedés is szokott lenni. A legcikibb az, ha a bank kipostázza neked a kártyát, a postán elkavarják, te meg se kapod, ergo nem is tudsz róla, hogy kéne lennie egy ilyenednek, a bank meg örül, hogy már újabb terméke jutott el egy ügyfélhez. Én pl ezért is csináltam azt, hogy betelefonáltam, és jeleztem, hogy ilyen nekem majd nem is kell! Szóval nekem ne is postázzák ki. 1-2 hónap múlva azért újra rájuk szólok, hogy ilyet még véletlenül se.... előfordul rendszerhiba vagy ügyintézői mulasztás (nem felelőtlenséget feltételezek, hanem tőlterheltséget), nehogy aztán kiderüljön, hogy nem volt nyoma a múltkori kérésemnek.

Tisztelettel: én

2009.09.22. 16:42:39

aki magyarországon áruvásárlási hitelt vesz fel az sikeres ember nem lehet.

kulup 2009.09.22. 16:56:26

Nekem van csoportos beszedésem, de nincs vele gond. Limit van mindegyiken és figyelem a számlát rendszeresen. Általában már egy héttel előbb benyújtják, így látom, hogy mit akarnak levonni. Ha nem stimmel, még van idő leállítani.

Marklar 2009.09.22. 17:01:32

Egyébként az oké, hogy van limit, viszont kimehet akár két jel is egyszerre, vagy még több. Így az egyszeri ember gondolhatja, hogy "WTF, kétszer küldték el az sms-t", aztán majd néz nagyokat, hogy kétszer annyit vontak le a számlájáról.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.22. 17:02:19

@nyomasek_bobo:
Az, hogy megadod limitben, hogy oké 10eFt felett ne teljesítsék az még nem limit.
Ha minden nap levesznek 9eFt akkor :)

Ha 10e/hó a limit akkor meg már régen lejárt a szerződésed, de azért még vonják tőled amíg lehet, futhatsz a pénzed után!

Ha egyik sem, akkor a köv. számla 10,001 Ft lesz, ami ugye nem teljesül, megpróbálják egy hét múlva, aztán kiküldik csekken (át is állíthatnak) meg akkor már a következőket is, vagy adhatsz még egy megbízást, persze akkor egyszerre két hónapot kell fizetned... ehhhh.. szóval ne akard a csop. beszedésit! Nyűg a cégnek, ügyfélnek, de még a banknak is.

Amúgy az ilyen "akcióknál" mindig elgondolkodom, hogy hol lehet az átverés. A bankok nem jótékonysági intézmények, valahol haszon kell nekik: a kérdés az, hogy mennyire akar a vásárló elkurvulni ahhoz, hogy meglegyen az áhított cucc. Csak remélni tudom, hogy soha nem kerülök olyan helyzetbe, hogy hitelt kelljen felvennem. Ha mégis akkor meg abban reménykedem, hogy minél hamarabb megszabadulok tőle :)

hubazze 2009.09.22. 17:06:51

Gyerekek, én is ugyanígy jártam, ugyanezzel a hitellel. ÉS : Én sem veszek fel soha áruhitelt, de nekem speciel egy 150e ft-os cuccról volt szó, amit KP-ért akartam megvenni, de mivel 0% THM-re adták, gyakorlatilag nem volt értelme kifizetnem a teljes vételárat egyben,inkább választottam a havi 5e ft-os törlesztőt, mert egy forintot nem bukok vele.

Marklar 2009.09.22. 17:06:53

@sambalabammbumbumm:
Vazze.. sose írod el a neved?:DDDD

Egyébként ahhoz, amit mondtál: valószínűleg az árrésbe van beépítve a bank haszna, másra nem tudok gondolni.. én e azért vettem föl, mert muszáj, hanem azért hogy ne egy összegben fizessem ki a cuccot, ha már lehet részletekbe is. megvan rá a félretett pénz, ha bármi beüt, az az első, hogy a hitelt rendezem.

Ofélia . 2009.09.22. 17:30:34

@KáposztaMedve: Egyetértek hitelre szerszámot gépet raktárt ilyesmit veszünk és nem FOGYASZTÁSI cikket!!!

Ezekkel nincs gond (persze ha nem sík hülye az ember) megkeresni a törlesztés árát és még jól is lehet keresni a hitelen!!!

De, hogy nagyobb kocsit a családnak, lapostévét, jégkockagyártó hűtőt, medencét a ház elé Stb.

Az ilyen ne sírjon és főleg ne kérjen egy fillért sem az adómbol!!!!

Nem vagyok rá vevő és egy percig sem tudom sajnálni!!!!!

Ez a szokott szlogen: járni jár de nem jut:(((((

Ofélia . 2009.09.22. 17:39:15

@hubazze: 0 szálalék thm BRUHAHAHAHA:))))

Nagyvakond 2009.09.22. 17:49:15

Kicsit "off", úgyhogx jaj, de bocsánatot kérek, és csak szerényen mondom, nem azér' hogy fontoskodjam, meg ne botozzatok, de a címben különösen üvölt a "NAIV" hosszú í-vel.
T'om, hogy már ezerszer elhagzott, de azér'...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.09.22. 18:20:34

Pontosítanék:

Közüzemi, havonta változó összegű számla teljesítésére való a csoportos.

Áruhitel törlesztésre tényleg biztosabb az állandó átutalás.

Persze az emberi hülyeségtől ez sem ment meg, ha valaki hibázik a rendszerben. Max. elmondhatod, te mindent megtettél a kivédésére.

Mylady 2009.09.22. 20:58:13

1. Kedves poszter, arra nem gondoltál, hogy esetleg megérdeklődd a banknál, hogy WTF?
Már megint csak találgatunk, hogy mi van, pedig lehet, hogy egy telefonhívással el lehetett volna intézni mindent.
(nem a bankot védem, nyilván ezek is hülyék, mint mind, csak mi a francnak kell itt rinyálni félinfokkal)

2. @Ofélia: "hitelre nem ismétlem nem veszünk semmilyen elektrónikát tartalmazó szirszart"
De, vehetünk. Ésszel. A 0% thm-es hitel pl kifejezetten megéri. De erről most ne nyissunk vitát, mert már annyiszor kitárgyaltuk...

3. @Secnir: "...akár a szerződés is semmis lehet és lehet, hogy még a pénzt sem kell visszafizetned."
Én ugyan nem vagyok jogász, de úgy tudom, hogy ilyen esetben az eredeti állapotot kell helyreállítani.
Azaz ha semmis(?), akkor azonnal vissza a banknak a lóvét (persze lehet más megállapodást kötni a visszafizetésről). De lehet, hogy tévedek.
Olyan meg alapból nincs, hogy az egyik fél különösen hátrányos helyzetbe kerül (értsd:kölcsönadott neked és nem kell visszaadnod) - vagy akkor az nem kölcsön, hanem ajándék, az annak megfelelő adózási következményekkel.
stb nem folytatom

Mylady 2009.09.22. 21:04:33

@Marklar: nekem az áruhitelhez kötelezően kellett hitelkártyát igényelnem (még gondolkodom, hogy felnyomjam-e a bankot tiltott árukapcsolás miatt), az ügyintéző azt mondta, postán küldik, de nem kell vele foglalkozni. Használat előtt (vagy az első használattal? - nem emlékszem, makd elolvasom, ha megkaptam) aktiválni kell, addig, amíg nincs aktiválva, nem él és nincs fizetési kötelezettség.
Nem tudom, tényleg így van-e, majd kiderül. Legfeljebb lemondom, mert nekem nem kell.

Mylady 2009.09.22. 21:08:30

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa csődben: én 168ezret fizetek most, 4 hónap, 42ezer/hó és egyetlen fillért sem kellett pluszban befizetnem
szerinted ez hány százalék thm?

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.09.22. 21:19:47

"...A 0% thm-es hitel pl kifejezetten megéri..."
Aha, emlékszek még arra (ti már nem?), hogy az amcsik vettek fel ész nélkül hiteleket, 0%-ost is. Aztán mi is történt??? Na??? Nem volt az olyan rég és még mindíg tart...

hiénaf1 2009.09.22. 21:37:01

Kérjél tőlük te 7000 huf bírságot szerződésmódosításért, végül is ők küldték a csekket és nem hajtották végre a szerződésben foglalt csoportos beszedést.

hiénaf1 2009.09.22. 21:39:58

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa csődben: mi közöd van hozzá, hogy ki mire költi a még nem létező pénzét? :)

Bambuló Házisárkány 2009.09.22. 21:52:43

Én biciklit vettem hitelre, esténként vagy tekerem vagy nézegetem. Tök spórolós.:)

hawaj 2009.09.22. 21:54:16

Milyen poén lenne ugyanígy tájékoztatni most a bankot, hogy azzal, hogy csekket küldött ki, ráutaló magatartással szerződésmódosítást kért, amiért most Kedvesügyfél 10.000 Ft kezelési költséget számol fel.

Megdobbent 2009.09.22. 22:35:07

@Sün‼: Ezt _nyomatekosan_ kikerem a pirezek neveben! Pirezia polgarai es vezetese semmifele trukkokel nem el, az a nemzet boldog es elegedett. Semmilyen kapcsolatot nem apolnak Magyarorszaggal, mi tobb el sem ismerik.

Nahat.

A posztolo meg ha csoportost irt ala, akkor mi a picsanak ugrott be a csekkes csalinak? :)

Inkabb hivta volna fel a kocsogoket, hogy mi a kurvaanyatoknak nyomtok csekket, amikor nem erre szerzodtunk?!

Igyaztan beszopta, de a jelen korulmenyek kozott ebben az orszagban minden rezdulessel szemben gyanakodni kell, kulonben igy jarsz. Vagy rosszabbul.

igazságos 2009.09.22. 22:48:29

Vajon miért van az, hogy mindig a törlesztésnél kezdődnek a problémák???

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.22. 23:04:20

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa csődben: Hogy magának milyen igaza van!

@igazságos: Mert a legtöbben hülyék hogy előre gondolkodjanak.

-Provocat- 2009.09.22. 23:14:02

Kedves Poszter,ide írd be a történetet.

www.pszaf.hu/fogyasztoknak/panaszokrol/urlap

Csak 3 perc, és ujjmozgás kérdése az egész, viszont a PSZÁF köteles lesz eljárni.

Énbagoly 2009.09.22. 23:33:36

Azért szégyen, hogy odáig züllött a homár, hogy még éjszaka is on kommentek jönnek. :)

Almatlan Jozsi 2009.09.22. 23:44:23

nagyon varok egy ejfeli posztot

@Énbagoly: latom most mar ujra sima bagoly vagy :-)

Énbagoly 2009.09.22. 23:45:28

@Almatlan Jozsi: Ja, mert mindenki mindenfélét belemagyarázott a szigorított nevembe. :)

Almatlan Jozsi 2009.09.22. 23:47:09

Egyebkent most vettem eszre hogy van bennunk kozos

(bar biologia ismereteim eleg hianyosak :-))

Almatlan Jozsi 2009.09.22. 23:50:28

hat az hogy ejszaka homarozol
(most nem tudom hogy agyikobol, vagy pedig ejszakas nover vagy egy korhazban)

Énbagoly 2009.09.22. 23:53:33

@Almatlan Jozsi: ilyenkor már régen aludni szoktam, de ma valahogy átlendültem a ló túlsó oldalára.

kadaj01 2009.09.23. 08:47:49

csoportos beszedési megbízás egy hülyeség. én csekkes vagyok, és mindig is az maradok. az, hogy évek után is elő tudom keresni, bizonyítani(ingyen), hogy igenis befizettem, elképesztő nagy boldogság.

vape 2009.09.23. 10:39:13

@Marklar:
Csatlakozom az előttem szólókhoz.

Milyen banknál dolgozol és milyen pozícióban?
A csoportos beszedési megbízásnál napokkal előtte kiküldik a számlavezető bankodnak a terhelési igényt. Ezt jobb helyeken netbanki felületen a kedves ügyfél is láthatja. És jobb helyeken le is tilthatja ezt a terhelést, ha nem tetszik neki. És akkor ugye a beállítható limitről még nem is beszéltünk.

Állandó átutalással meg nehéz pl. törleszteni egy devizahitelt vagy fizetni a villanyszámlát, ahol minden hónapban más összeget kell fizetni.

Azt a "bankban dolgozom" szöveget inkább ki kellett volna hagynod a kommentedből...

Lajszlo 2009.09.23. 10:42:35

Nekem van egy tippem, hogy miért kellett többször is aláírni a csoportos beszedési nyomtatványt. Hasonlóan jártam biztosítás kötésekor: aláírtam a biztosítónál a nyomtatványt, aztán mégis csekk jött. Besétáltam a biztosítóhoz, aszongya a bankom visszadobta a megbízást, nem egyezik az aláírásminta. Kitöltöm újra, próbálok úgy aláírni, mint 20 éve, 18 évesen... hát megint csak csekk lett a vége. Harmadik körben végre benyelte a bank.
Azon viszont azóta is fel vagyok háborodva, hogy a bank miért nem értesít, ha -szerintük- valaki a nevemben próbál hamis aláírással átutalási megbízást adni a számlámra???

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.23. 10:58:33

Csak személyesen szabad ügyintézni...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.23. 11:55:26

@vape:
Én az elektromos számlát pártolom (így nem vágnak ki fát) és a Pósta sem dolgozik annyit :)
Aztán amikor megjön az email akkor szépen beállítom, hogy x napon menjen el az összeg. Változhat is havonta. Állandó összegekre meg nincs jobb a tartós átutalásnál!

Marklar 2009.09.23. 17:54:21

@Mylady: hitelkártya aktiválása általában az első tranzakcióval történik meg. mint ahogy az új bankkártyát is akkor aktiválod, amikor először használod, és pénzt veszel ki róla, vagy teszel be, stb... És azt javaslom, inkább jóelőre szüntesd meg a kártyát.

@vape: azt, hogy melyik bankban dolgozom, és milyen pozícióban, néhány post-tal ezelőtt leírtam, hadd ne mondjam itt is, annyit súgok, hogy szintén bankos post. Nyilván devizahitelnél és közüzemi számlánál hasznos lehet a DD, mert hát ott nem fix összegek vannak. Viszont akkor én már inkább a csekkes befizetést ajánlom, bár annak az a hátránya, hogy lehet, hogy akár 8-10 nap az átfutási ideje, és előfordul, hogy a postán elkeveredik a befizetés, ilyenkor (sajna, saját költségre, ami kb 600 Ft) tudakozványt kell kiállítani a befizetésről és akkor utánajárnak, hogy hol az ember pénze. De a egjobb megoldás mindig az, hogy ahol csak lehet, pénztárnál fizessük be kp-ra. Legyen akár hitel, akár egyéb dolog.

Maradok továbbra is tisztelettel

Mylady 2009.09.23. 18:26:59

@Marklar:
"a postán elkeveredik a befizetés, ilyenkor (sajna, saját költségre, ami kb 600 Ft) tudakozványt kell kiállítani a befizetésről és akkor utánajárnak, hogy hol az ember pénze."

érdekes, nekem még sosem tűnt el csekken befizetett pénzem
egyébként létezik egy olyan dolog, hogy feladóvevény
bemutatod, ezzel igazolod, hogy befizetted
a többit rendezze le a címzett és a posta

a másik: "De a egjobb megoldás mindig az, hogy ahol csak lehet, pénztárnál fizessük be kp-ra."

én ezzel nem értek egyet
nem túl biztonságos soktízezer (akár százezer) forinttal szaladgálni az utcán
+ ha pénztárban fizeted be, akkor többletköltsége van (a pénzfelvétnek is és befizetésnek is)
+ ha húszféle helyre kell befizetnem, akkor az húsz (többnyire hosszú) sorbanállást jelent
+ ez természetesen munkaidőben zajlik
és még sorolhatnám

ezzel szemben ha van egy internetes hozzáférésed meg netbankod, pár perc alatt jóval olcsóbban elintézheted otthonról (munkahelyről), kényelmesen
nem kell csoportos beszedésit adni, vagy állandó átutalást, mert létezik eseti átutalás is, amit akkor indítasz, amikor kedved van hozzá

...valahogy az írásaidból számomra az derül ki, lehet, hogy bankban dolgozol, de halványlila gőzöd nincs egy csomó mindenről...

Marklar 2009.09.23. 21:40:17

Ez eddig oké, csak pédául egy bank addig nem tudja lekönyvelni az összeget a hitelre, amíg az ténylegesen nem érkezik meg, és nem egy embernek már mondták fel ezért a hitelét. Ilyenkor persze jogos az ember felháborodása, hogy "dehát itt a feladóvevény, tudom bizonyítani, hogy föl lett adva". Oké, akkor faxolja el, vagy ilyesmi. Addig a banknak honnan kéne tudni, hogy tényleg föladta? Mondjuk nyilván vannak minden fizetési módnál olyan dolgok, amikre nem lehet felkészülni előre, mindegyik mellett is és ellen is szól sokminden, én csak a saját véleményemet mondom, hogy melyik a legjobb szerintem. Amúgy meg az utcán nincs az ember homlokára írva, hogy "kétszázezer Ft van nálam KP-ban". Ennyi erővel ugyanígy kizsebelhetik az embert úgy, hogy nincs nála, csak 150 ft kp, viszont van nála egy bankkártya, amin van kétszázezer forint, és olyan fajta kártya, hogy vásárláshoz nem kell pin kódot megadni.
Egyébként meg nyilvánvalóan nincs fogalmam csomó mindenről, de nekem nem is az a dolgom, hogy mindent tudjak, másrészt én csak a saját véleményem és tapasztalataim osztom meg. De nyilván bele lehet kötni az élő fába is...

Bit Rot 2009.09.23. 23:00:27

Aki nem csal adót, az ne sárga csekkezzen már, mert növeli az amúgyis nagy sort a postán!

Kösz!

vape 2009.09.24. 16:00:30

@Marklar:
Nem tudom, mivel biztonságosabb egy esetlegesen elkavarodó csekk, vagy a készpénzzel utcán szaladgálás annál, hogy figyelem, mikor milyen összeget készül levonatni a számlámról a szolgáltató csop.beszedésnél.
Kb. 8 éve vannak felhatalmazásaim csoportos beszedésre, eddig kb. 2 alkalom volt, hogy elutasítottam a levonást (netbankon keresztül), mert túlszámláztak. Azt az összeget csekken sem fizettem volna be... Én nem tapasztaltam eddig az általad említett kockázatot. Viszont örültem, hogy nem kell postán sorban állni minden hónapban 20-30 percet, 5-6 csekkel a kezemben.

Banki dolgozó létedre visszaterelnéd az embereket a múlt századi pénzkezelési technikákra. Kicsit olyan, mint a géprombolás a 18. században Angliában. Ott ugye úgy gondolták, ha szétverik a szövőgépeket, megmarad a munkahelyük a textilgyári munkásoknak.

Marklar 2009.09.24. 16:09:54

Jó, kinek ez, kinek az a jobb megoldás. Mondtam, és csak a saját véleményem és tapasztalatom mondom. Meg nem mindenki ért annyira a DD-hez, mint pl Te, vagy egy-két jobban tájékozott ember. De természetesen nem kötelező az én tanácsaimat megfogadni. Csak gondoltam, felvázolom, hogy minek mi az előnye, mi a hátránya
süti beállítások módosítása