Nóra nem elszenvedője, csak fültanúja volt egy szimpla, mindennapi gorombaságnak. A TAJ-kártya után érdeklődő idős házaspárt nézte szarnak és ugatta le az OEP biztonsági őre, aki melegélegte, hogy az ügyfelek tőle kérnek útbaigazitást.
Ma délután fél 2-től az OEP 1. számú ügyfélszolgálatán volt intéznivalóm, és aki már járt az OEP környékén, tudja, örülhet az ember, ha csak 67-en vannak előtte várakozók, mert akkor akár 1 óra múlva sorra is kerülhet. Mivel kisgyerekes anyuka vagyok, szokás szerint a Róbert Károly körúton lévő ügyfélszolgálat 1. emeletére mentem – babakocsi rulez -, mire a biztonsági őr, aki mellesleg a sorszám kiadó automatát is kezeli, közölte, átszervezés volt, menjek a Teve utcába. Nem gond, csak 1 perc.
Ott aztán jó nagy tumultus fogadott, alig tudtam betolni a babakocsit a sok embertől. Biztonsági őrök szintén, egyikük egy 25 év körüli rövid hajú nő, a másik egy 30 körüli férfi. Mondom nekik, miért jöttem, erre kapom is a sorszámot. Eddig minden oké, majd félreállok, és ekkor egy elég ronda párbeszédnek voltam szem és fültanúja.
Az átszervezések miatt többen is rossz helyre jöttek, útba kellett őket igazítani. Lehet ez a sok ismételgetés tette be a kaput a női biztonsági őrnek, mert egyszer csak egy idősebb házaspár kérdezi, hogy hol lehet Taj-kártyát intézni, erre ő így felel: „Nem itt, hanem a 2. számú ügyfélszolgálaton." A bácsi erre visszakérdez: „Nem itt? Pedig azt hittem, az van kiírva." Erre a biztonsági szolgálat hölgytagja agyát valamiért úgy elöntötte a méreg, hogy ijesztő otromba stílusban kikelt magából: „Ki van írva, hogy már nem itt. Nem látja? Hova siet, nem ér rá? Vagy csak nem 2-re megy dolgozni?”
Megjegyzem, ez egy olyan helyen, ahova az emberek többsége azért jár, mert vagy táppénzen van, vagy munkanélküli, elég bántó. És a célja nyilván ez is volt. A bácsi felesége zavartan mosolyogva próbálta elterelni a férjét, aki értetlenül állt és csak nézett. Megértem, én is. A szívem csak úgy zakatolt, alig bírtam elhinni, hogy ilyen stílust megengedhet magának egy állami intézményt szolgáló, ráadásul női dolgozója.
Egyébként az Escort Védelmi Szolgálat dolgozói őrködnek ott, a cég honlapján nagy büszkén hirdetik, hogy többek között az APEH, az OEP, az Államkincstár szerepel megbízói között…
Nóra
Abdab 2009.09.24. 09:23:30
Énbagoly 2009.09.24. 09:26:18
eszteranyu 2009.09.24. 09:31:25
Andie 2009.09.24. 09:32:40
Mikor megdöbbenve kérdem, hogy a 67 várakozó előttem komoly? És kb mikorra kerülök én sorra? Akkor továbbra is mosolyogva megnyugtattak, hogy 1, max másfél óra. És lőn.
Szóval valószinü váltás lehetett, mert ezekről el sem tudnám képzelni, hogy ledorombolnak valakit :)
Dr. Kix 2009.09.24. 09:41:44
Dr. Kix 2009.09.24. 09:45:13
Tökös Veréb 2009.09.24. 09:47:07
psmith 2009.09.24. 09:52:38
AlulírottFentemlített 2009.09.24. 09:58:04
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.24. 10:07:33
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.24. 10:08:40
Rákérdezek:
Aldi?
buvarpocok 2009.09.24. 10:09:58
Ha én ott lettem volna biztos szájbavágtam volna, hogy tanuljon egy kis jómodort.
pt_tomi 2009.09.24. 10:10:21
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.24. 10:12:06
De Tóta biztos megijjedt tőlük, hogy ki akarják rekeszteni, ezért kirúgták őket.
buvarpocok 2009.09.24. 10:17:16
Még talán tavaly volt, hogy álltam a pénztárnál sorba, venni akartam cigit is, de le volt zárva a cigispolc. Mondom sebaj, majd ha odaérek, kérek a pénztárostól. Aztán farkasszemet néztem az őrrel és felhúzódott a cigit védő rács.^^
Persze lehet a véletlen műve volt :D Én hiszem, hogy az Aldi a vesémbe lát ^^
B@nális coitus 2009.09.24. 10:24:28
Én meg tegnap autóztam egy egyirányú utcában és szemből jött egy másik autó, fiatalabb csaj, mellette a bikája.
Integettem nekik, hogy mit képzelnek?? Erre a bika meg fel volt háborodva, hogy milyen én mit képzelek?
Hát azt képzeltem, hogy basszadszájbaajókibaszottkurvaanyádatteköcsög!!!!
Minc 2009.09.24. 10:26:09
P75 2009.09.24. 10:28:15
Az ilyet kéne azonnal kirúgni, nem a pizzafutárt.
buvarpocok 2009.09.24. 10:33:36
engem meg majdnem elütöttek tegnap :(
Full kocsi, mini kicsirigó vezeti, mellette 1 neuronos picsa akinek imponálni kell... persze alap, hogy mindenki százhússzal kanyarodik.
Mogyoró007 2009.09.24. 10:39:18
moli 2009.09.24. 11:14:24
naponta.
Kandras 2009.09.24. 11:14:37
Én a napokban kéne, hogy menjek OEPhez ügyet intézni, elveszett tajkártyát kéne pótolnom.
Akkor ezt már nem a Teve utcában kell intézni? Valaki meg tudja mondani, hogy hol?
Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.24. 11:21:31
B@nális coitus 2009.09.24. 11:49:26
De sokszor a tolakodó, nyomuló bunkók miatt kell sokat várakozni.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.24. 12:06:54
betépett felhasználó 2009.09.24. 12:17:27
no comment!
ez mindent elmond a kontextusrol (orszag, intezmeny, alkalmazottak, kliensi kor)...
HandG 2009.09.24. 13:17:50
ügyfélkaput akartam, lurdy ház, benézek üvegen 3 üres ügyfélszolgálatos pult, mármint ügyfél nuku. Meg egy biztonsági őr ügyelt a rendre a legyek között. (legyek ura?)
Belépek, elém is ugrik, kérdőn néz, én megelőzöm és mondom mit akarok, mire ő: időpontot kell kérnie. Kérdőn bámulok az ablakok mögött kifelé néző hölgyekre. Mire megszóllal az egyik: nem kell időpont a kolléganő mindjárt megcsinálja!
Szóval, ha van ügyfél, ha nincs a biztonsági őrködés nagy és fontos feladat!!!
És mennyi pénz!
Kérdem én, barmok lettünk 20 év alatt ebben a rohadt nagy demokráciában, hogy már biztonsági őrök kellenek mindenhol a terelgetésünkhöz?!
Mert anno nem voltak biztonsági őrök.
Tron65 2009.09.24. 13:37:41
Az OEP-nek NINCS ÉS SOHA NEM IS VOLT ügyfélszolgálata.
A biztonsági őrök mindig párban vannak, ha valakinek gondja van velük, lehet reklamálni akár az ügyfélszolgálat vezetőjénél is. Amúgy igencsak türelmesek és jóindulatúak, több és nagyonhülye ügyfél kellett, hogy így kiboruljon az egyik.
Nórának is, a többi arralátogatónak is azt tanácsolom: olvasgasson!
Pl azt, hogy az emeletre lifttel is fel lehet jutni, ottvan rögtön a bejáratnál.
Mint ahogy minden bejáratnál az is ki van írva, hogy az egyes ügyfélszolgálatokon mit intéznek.
Az 1-esen, ami egyébként a földszinten van közvetlen utcai bejárattal az úniós kártyát.
Ez a részleg volt ideiglenesen a nagyobb kapacitású emeletre költöztetve ott valóban előfordult 150 fölötti várakozó szám is.
Nameg olyan ügyfél is, aki 9-kor beesett, hogy délben indul a repcsije ...
Az Escort védelmi szolgálat nem állami intézmény.
Amúgy ahogy a hozzászólásokból mindenki láthatja, Nóra esete egyedi, egyáltalán nem jellemző.
Kandras 2009.09.24. 13:45:27
bldo 2009.09.24. 13:55:52
Tron65 2009.09.24. 14:01:04
TAJ kártya ügyintézés a Teve utcában a 2-es számú ügyfélszolgálaton, vagy a nemrégiben nyílt XI. kerületi irodában: 1119 Budapest, Fejér Lipót út 59. (a Tétényi úti kórház mellett).
Ha nem vagy budapesti, akkor további 8 Pest megyei városban is van ügyfélszolgálat:
www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,22223856&_dad=portal&_schema=PORTAL
Alikam 2009.09.24. 14:47:07
2009.09.24. 15:28:39
"Kérdezném halkan, hogy hová a picsába vettek fel év eleje óta 50000 leírom betűvel is ötven-ezer közalkalmazottat?"
Hát velük nem nagyon fogsz ügyfélszolgálaton találkozni. :) A létszámnövekedést a közmunka-programban foglalkoztatott tartós munkanélküliek okozták.
horex · http://horex.uw.hu/ 2009.09.24. 16:33:59
Ja, 4 ft-ért.
Add a cimet és szerzek nekik állást azonnal
horex · http://horex.uw.hu/ 2009.09.24. 16:37:30
Ja-ja, nem volt még a homáron bunkó bizt.őr esete.
Rendesek voltak , mert nem verték egy parkoló kocsiba az orrát az öregnek és ki sem lökték az utcára
Rainmagic 2009.09.24. 17:23:14
További magyar hang 2009.09.24. 18:21:35
Analfabétának-e teccik lenni és csak találgatni-e teccik a betűk formája alapján? :)
Hogy lehet "azt hinni", hogy mi van kiírva? Ha elolvasta a feliratot, akkor _tudta_, hogy vagy az van kiírva, vagy nem az van kiírva, olyan opció nincs, hogy azt hiszi miután elolvasta.
Megdobbent 2009.09.24. 19:11:00
Megdobbent 2009.09.24. 19:11:59
Megdobbent 2009.09.24. 19:13:11
Farkasbab 2009.09.24. 19:49:38
"Pedig azt hittem, az van kiírva."
Analfabétának-e teccik lenni és csak találgatni-e teccik a betűk formája alapján? :)
Hogy lehet "azt hinni", hogy mi van kiírva? Ha elolvasta a feliratot, akkor _tudta_, hogy vagy az van kiírva, vagy nem az van kiírva, olyan opció nincs, hogy azt hiszi miután elolvasta.
idős emberbe ne kössünk már bele.
abba, hogy mit lát vagy mit hisz...
abszurd.
mi is mindenfélét látunk majd és hiszünk is annyi idősen.
az escortról csak annyit, hogy a mi cégünktől el lettek távolítva, mert jobban loptak, mint azok, akiket miatt ott voltak valójában...
Fércelt 2009.09.24. 21:05:15
És az élet igazolni látszik őt....
/tno+DA= 2009.09.25. 00:12:54
Csak így Hofi mester után szabadon.
Tron65 2009.09.25. 07:34:01
Nem általában a b.őröket védem, hanem az ottaniakat. Nemegyet kértek már meg, hogy többet arrafelé ne forduljon elő.
Csak egy síma felügyelet lenne a dolguk.
Ez helyett irányítják az ügyfeleket, elmondják nekik, mihez mi kell és hol csinálják (ami amúgy a bejáratnál ki van írva), nyomkodják a totem gombjait (átlag ügyfél 3-4 lehetőségből 2 percen belül ne tud választani), stb, stb, stb.
Ha csak ott ácsorognának és vigyáznának, ezt az egy beszólást is soknak tartanám.
Viszont napi rendszerességgel megfordulok ott, és tudom, mennyire lezsibbasztják őket délutánra.
Pl az olyan ügyfelek, akik zárás után 5 perccel jönnek, lobogtatják a számukat és követelik, hogy engedják be őket. (Mert ő úgygondolta, hogy várakozás helyett elugrik a közértbe. Ja hogy közbe bezárt az ÜSZI? Mind1, neki már van sorszáma!)
Koky_ 2009.09.25. 11:49:25
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.09.25. 22:08:08
Olvasni tudsz? Nem Nórával ordítottak, hanem két idős emberrel, akik nem olyan tájékozottak... ld. fent.
a jani 2009.09.26. 21:34:12
turorudi · http://check.blog.hu 2009.09.27. 01:25:09
kispesti 2009.09.30. 07:41:58
Majmász Gedeon 2009.09.30. 15:59:06
csabcsuka 2009.10.13. 12:51:27
Akkor mit várunk a munkavállaloktol.
csabcsuka 2009.10.13. 12:59:22
Adatközlő 2009.11.07. 11:03:25
Nem rúgtak ki,más helyszínen dolgozom,ugyanabban a munkakörben /nyugi,nem követtem el semmit,nem azért vagyok máshol/.Természetesen nem szeretnék általánosítani-remélhetően a hozzászólásból is kiderül.
Nos,a betérő ügyfelek között szép számmal akad olyan,akinek fogalma sincs,hogy hol,milyen intézményben jár éppen s ott mit lehet intézni.
Mivel a közelben található a Magyar Államkincstár és Nyugdíjfolyósító Igazgatóság is,ezekkel az intézményekkel kevernek össze bennünket.Pedig egyszerű a megoldás,el kellene olvasni a bejárati ajtóknál lévő intézmény-megnevezést.Ráadásul az épület tetőzetén is hatalmas felirat mutatja,hogy "Közép-magyarországi Egészségbiztosítási Pénztár" s nem pedig OEP.Az is a közelben van,de nem ugyanaz a 2 intézmény...
Lehet,hogy én gondolom rosszul,de ha hivatalos ügyet szeretnék valahol intézni,akkor az a minimum,hogy tisztában legyek vele,hogyan találhatok oda,pontosan merre van a keresett intézmény/épület.Ugyanis időnként úgy lép be az ügyfél az ajtón,hogy:"Nem tudom,hogy jó helyen járok-e és mit szeretnék intézni."Nos,ez önmagáért beszél...Azért pedig nem az ott dolgozókat kell hibáztatni,ha valaki nehezen talál meg bennünket.
A XXI.század elején a GPS-ek korában és az interneten föllelhető különböző térképek és útvonaltervezők világában nem ördöngösség eljutni a Teve utcába.Igen,tudom,hogy nem mindenki rendelkezik ilyen eszközökkel (én sem),de a régi,hagyományos,papíralapú Budapest Atlaszt az is fel tudja lapozni,aki ritkán mozdul ki szűkebb lakóhelyéről.
Néha pedig az ügyfelek kommunikációs képessége finoman fogalmazva is kritikán aluli.Most nem csak arról van szó,hogy akadnak jólöltözött,tisztességben megőszült idősebb hölgyek,urak,akik a legelemibb udvariassági formákat is figyelmen kívül hagyva levegőnek néznek másokat,még a segítséget felajánló(hívószám kiadása) biztonsági őrhöz sem hajlandóak szólni,hanem arról,hogy 1 épkézláb mondatot nem tudnak megfogalmazni...
Ez életkortól,nemtől,iskolai végzettségtől szinte teljesen független-amint tapasztaltam.
Van,akiből harapófogóval kell kihúzni minden egyes szót /vajon mi lehet az oka szótlanságának?/,míg mások elkezdik a mondandójukat Ádám-Évánál,mindenről beszélnek,leginkább a tárgyhoz nem tartozó dolgokról,csak arról nem árulnak el semmit,hogy mit szeretnének intézni az adott ügyfélszolgálaton.
Hála Istennek nem csak negatív történésekkel találkozik az ember,akadnak kedves,mosolygós ügyfelek,akik tudnak (és akarnak is) napszaknak megfelelően köszönni,értelmesen és röviden el tudják mondani jövetelük okát s távozáskor még meg is köszönik a segítséget.
Tisztában vagyok vele,hogy ezek a jelenségek nem egyediek,gyakorta előfordulnak más helyszíneken is,nem csak hivatalokban,hanem utazás közben,tömegközlekedési járműveken,üzletekben,stb.
Ennek okát a szakemberek (pszichológusok,szociológusok) is csak találgatják,de mint oly sok minden,ez is többtényezős,összetett probléma.
Nyugi,nem kezdek bele sem esszébe,sem Phd.disszertációba.:-)
Mindössze csak remélni tudom,hogy a nehéz helyzet,a gazdasági válság következtében kialakult számtalan probléma ellenére egy mosollyal tudunk tenni azért,hogy mind magunk,mind embertársaink jobban érezzék magukat.
Úgy legyen.Uff.:-)
misi37 2010.09.16. 20:15:21
Nincs más lehetösége az életben