Pár hete kaptunk egy levelet, ami szerint a magyar Samsung elhajtotta az egy mára megszűnt bolt garanciapapírjával nála próbálkozó naiv ügyfelet. Minthogy a nemzetközi oldal visszaigazolta, hogy garanciális a merevlemez, kipostázta Hollandiába, ahol szó nélkül cserélték:
Úgy illik, ha elkezdünk egy mesét, akkor azt folytassuk is. Első körben reagálnék pár fórumos felvetésre: Nem sufnicégtől, hanem egy "akkor még jó nevű" nagykertől vettem a HDD. A nagyker által kibocsájtott, 3 éves garanciapapírral rendelkeztem.
De végülis a lényeg, hogy a tegnapi nap folyamán megérkezett a HDD.A csomagban ott lapult a HDD, mellette egy újabb, 3 éve garanciát biztosító papír, illetve egy köszönölevél, hogy igénybe vettem a szolgáltatásaikat és remélik az új HDD-t megelégedéssel fogom használni.
Valamiért nem értem, hogy Hollandiában miért vesznek vásárlószámba, kis hazánkban pedig miért nem!?
A SAMSUNG Magyarország pedig ……. !
Mogyoró007 2009.10.08. 12:15:54
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.10.08. 12:16:53
Fénnyel teli esernyő 2009.10.08. 12:19:03
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.10.08. 12:19:45
az anyacégnek elküldve asszem ott is megvolt a csere.
Secnir 2009.10.08. 12:20:27
hogyisvanez?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.10.08. 12:21:08
gondolom a postoló sem beszél hollandusul. a hollandok beszélnek angolul, és gondolom a posztoló is úgy írt.
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.10.08. 12:21:29
csikóhalacska 2009.10.08. 12:22:00
Tökös Veréb 2009.10.08. 12:24:23
Tökös Veréb 2009.10.08. 12:29:35
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.08. 12:29:50
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.08. 12:32:31
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.08. 12:33:53
moli 2009.10.08. 12:47:31
R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.08. 12:54:06
qwertzuiop1 2009.10.08. 13:12:00
pizsama 2009.10.08. 13:12:22
gelsystem 2009.10.08. 13:20:15
kulup 2009.10.08. 13:23:24
JDG 2009.10.08. 13:27:49
Angliában így működik, azt hiszem maradok még egy kicsit.
Egyéves Önkéntes 2009.10.08. 13:27:53
írtam a pesti kirendeltségüknek, ahonnan elhajtottak a náthásba, hogy mit képzelek.
utána írtam a német anyacégnek, ahonnan válaszként megküldték az útmutató pdf-s változatát.
én azt persze udvariasan megküldtem a magyar cégnek, hogy ha nincs nekik, és szívesen adok.
na ez a különbség
ha tudna sem segít
babel 2009.10.08. 13:37:01
Na, ha jól látom, azóta nem változott itt SEMMI! :o(
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.08. 13:41:55
A nyúl kölcsön akarta kérni.
Nem tudtam odaadni neki.
Elküldtem egy szervizigényt a helyi szerviznek.
Azt írák vissza, hogy erdei javítást nem vállalnak.
Aztán írtam a nagyonnyugati anyacégnek.
Na ők iderepültek kis magánrepülőn.
Leszálltak a mezőn, ami a patak túlsó oldalán van.
Hoztak egy vadiúj fűnyírót.
A régit meg elvitték.
Bocsánatot kértek, és kérték, hogy legközelebb nekik szóljak először.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.08. 13:43:35
elwood 2009.10.08. 13:46:21
merevlemezt csak a piacon, őstermelőtől
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.08. 13:50:00
Na ez a részlete az igazságnak nem volt akkor kifejtve. +t. B+!
"Valamiért nem értem, hogy Hollandiában miért vesznek vásárlószámba, kis hazánkban pedig miért nem!? "
Lehet, hogy Hollandiában az ilyen kereskedőket már régen a falhoz állította a Forradalom?
Vagy ott valódi kici szárga koreaiak a főnökök?
DaM 2009.10.08. 13:54:21
Énbagoly 2009.10.08. 13:57:44
Örülök, hogy megkaptad. :))
Énbagoly 2009.10.08. 14:01:06
@elwood::)))
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.10.08. 14:14:05
Ha a nagykereskedő a magyarországi Samsungtól vette a terméket, akkor bármelyik, hangsúlyozom bármelyik Samsung-gal foglalkozó szervízbe elviheti, átveszik és javítják, rendezik (tapasztalat). Még akkor is, ha a kereskedő közben eltűnt.
Azonban, ha nem onnan származik a termék, hanem bármelyik másik országból (ami igen gyakori és úgy hívják fekete import), akkor bizony pipu van.
Arról nem is beszélve, hogy a nagykereskedőre nem vonatkoznak a fogyasztóvédelem szabályai és törvényei.
Ez sajnos a magyar fogyasztóvédelem joghézaga. Tudtommal még nem foltozta be az OGY.
Doubledeceker 2009.10.08. 14:19:08
Ráadásul még kivánták is, hogy használjam egészséggel, azért van, ahol értik, mivel így most jó szívvel gondolok rájuk, szóval ha legközelebb dönteni kell, jó szível gondolok rájuk.
Faszért nem értik ezt itthon? Tényleg nem érteni.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.08. 14:27:14
Bakter 2009.10.08. 14:27:31
hozzaszolo 2009.10.08. 14:28:45
Molab 2009.10.08. 14:29:08
1 éves, garanciális, és lefüstölt. A gép tökéletesen működött, mikor füst jött ki a házból. Azonnal lekapcsoltam a gépet, meglepve tapasztaltam, hogy a füst az egyik merevlemez felől jött. Kiszereltem, látom, hogy a táp csatlakozó után egy smd alkatrész "füstölt el". Kiszereltem a gép tökéletesen működött tovább.
A szervizbe érve meglepett, hogy a szervizes kapásból közölte, hogy fizikai sérülés van a HDD-n ezért garanciába nem javítják. Mondom mi az, hogy fizikai sérülés??? Egy elektronikai alkatrész működés közben leégett at nem ugyanaz, mintha csavarhúzóval belekaristoltam volna egy nútot. Megvonta a vállát, és közölte: Próbálkozni lehet, de a Samsunk nem szokta ezt elfogadni.
Szerintetek akkor ezek fényében érdemes lehet külföldön megpróbálni?
robinzone 2009.10.08. 14:32:34
Netuddki. 2009.10.08. 14:34:07
JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.10.08. 14:34:36
Szerintem a megszűnt bolt sokkal lógott nekik ezért morcizott be :)
Netuddki. 2009.10.08. 14:35:18
májgeriberi 2009.10.08. 14:35:28
Földrajzilag mi is ott vagyunk..
laszy001 · http://www.autostat.hu/ 2009.10.08. 14:44:01
samsung guy 2009.10.08. 14:50:16
A magyar Samsung természetesen vállalja a maga által értékesített termékek szervizelését.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.08. 14:58:19
balage28 2009.10.08. 15:00:17
Ha másik országból szerzed be a terméket, akkor azt hívják importnak.
Ha ez eun belülről, akkor az már nem is import - az EU erről szól.
Ezt a holland samsung tudja - ők már az euban vannak. A magyar samsung meg még nem tudja - idővel fogja tudni.
Ha eu-n kívülről jön a cucc, és vám, meg áfa fizetés nélkül, akkor azt hívják fekete importnak ill. csempészetnek.
ergo: a magyas samunak még van fejlődnie, ha a sztori igaz (bár nekem eddig alapvetően jó tapasztalatom volt a szervizükkel kapcsolatban)
balage28 2009.10.08. 15:02:56
A Samsung köteles minden általa gyártott termékre garanciát biztosítani.
A nagy gyártók ma már régió szinten kezelik (pl. eu) a garanciális kérdéseket, és innetől kezdve mindegy, hogy melyik disztributon keresztül kerül forgalomba az áru.
Amit írsz, az kb 5éves sztori, ez akkor volt "divatban" - ez a fajta GYÁRTÓi hozzáállás ma már ciki... nagyon ciki...
2009.10.08. 15:05:16
maegasira 2009.10.08. 15:07:53
Itt az lehetett a baj,h pl a Mistralban vetted a cuccot (Bluefish vagy hasonszőrűek ua) ők pedig mivel itthon már senki nem adott el nekik semmit (b***tak fizetni érte) külföldről hozták be a cuccot, amire a hazai forgalmazók (nem csak a Samsung) nem tudnak mit lépni,mivel igenis Hollandiába kell kiküldeni (mistral jellemzően onnan importálta a cuccot). Cimborám járt így, 500W-s dögnehéz Chieftec-et küldött vissza DPDvel, özön pénzért.
◄ViZion 2009.10.08. 15:08:06
Ha a magyar oldalon néztem volna csak az adatokat, akkor WD HDD-t vettem volna...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.08. 15:08:57
Vagyok!
Mi a szitu?
Ariadne12 2009.10.08. 15:16:34
De mivel ilyenje nincs, így járt, tényleg nincs más lehetőség, mint Hollandiába elküldeni. Ha nem akart volna az áfamentességgel ügyeskedni, nem bukta volna a magyar ügyintézést. Ez az az eset, amikor az olcsó húsnak híg a leve...
Bakter 2009.10.08. 15:16:43
"A Samsung köteles minden általa gyártott termékre garanciát biztosítani."
A magyar törvények szerint 1 azaz egy évet, drágáim, minden efeletti garancia gyártói bónusz.
A nagy gyártók valóban régiós szinten kezelik a ezeket az ügyeket: a Samsung esetében Csehország, Szlovákia, Magyarország triót jelenti ezt a régiót. Amihez egy szürke, a5 méretű, háromnyelvű garlevelet ad ki, ez a hivatalos, nem más.
Annyi baraomságot hordtok itt össze megint a saját kútfejetekből merítve, mindenfajta vonatkozó törvényi és rendelkezési ismeret nélkül brainstromingolva, hogy az embernek felmegy az agyvize. Ötleteltek, hogyan kéne működnie a dolgoknak, meg hasonlók, közben fingotok sincs a arról, hogyan működnek azok szabályosan.
Szidkozódtok, közben fel sem merül bennetek, hogy az ügy kirobbbantója volt a fsz, márpedig ő volt az, és sokkal egyszerűbben el lehetett volna intézni a dolgot itthon is - ahogy egyébként megírták neki akkor a Samsungtól.
maegasira 2009.10.08. 15:18:58
Logitech nagyon durva, egyik cimborám által vásárolt MX5500 klavi+egér 5 év garis volt (egy év után a kiskert elhajtják a logitechesek, csak a felhasználó tud náluk gyártói garit érvényesíttetni) 2 év után az offical, sokat ütött "W" betű néha nem működött. Le kellett neki fényképezni a klavit+egeret, majd szétverni mindkettőt (jelzem, egy térkővel alig tudott rajta károkat okozni, az egeret pl végül nekifutásból többször betonfalhoz b*szta, a klavit meg pajszerral ápolta) majd a gyalázat után erről is fényképet készíteni + elmailozni, egy borítékban elküldeni a letört klavilábakat és az egér+klavi elemtartó fedelét, aztén küldtek neki másikat.Egy keddi napon küldte a mailt, szerdán a borítékban a cuccokat, pénteken meg jött neki a mail,h elindítottak a csomagját Németo-ból. Ofc nem a hun királyi posta volt ilyen gyors; azelőtt feladták neki a vadiúj stuffot, mielőtt az ő borítékja kiért volna. Sztem bravo Logitech!
maegasira 2009.10.08. 15:20:52
Ariadne12 2009.10.08. 15:24:30
mirrmur 2009.10.08. 15:25:17
Mennyit Keresel · http://www.mennyitkeresel.hu 2009.10.08. 15:25:58
Én direkt úgy tudtam, hogy az Európai Unióban élünk...
balage28 2009.10.08. 15:26:43
Logitech - igen, így kellene működnie a gyártói garanciának :)
Secnir 2009.10.08. 15:27:11
"Egy vödör tehéntrágya jár a magyar képviselet bejárata elé, szépen kiborítva,"
nem találsz olyat magyar gazdát, aki a drága trágyát a samsung elé borítaná ki.
inkább szedjetek kutyaszart, és azzal kenjétek be a képviselet szellőzőit egy szép meleg szombat éjszaka...
Ariadne12 2009.10.08. 15:29:05
Ariadne12 2009.10.08. 15:31:08
Persze ha sikerült volna a jogszabályok kijátszása nélkül kiskerben vennie a terméket a posztolónak, akkor mindez hidegen hagyhatná, és a kiskerre boríthatná az asztalt, ha nem teljesít felé megfelelően. De ő spórolni akart, hát így járt.
Bakter 2009.10.08. 15:32:27
A múltkor az első poszt esetében már leírtam minden idevonatkozó szabályt és eljárást, illetve példákat is hoztam, hogy más nagy gyártóknál hogyan működnek dolgok - mivel jópár gyártónak voltunk-vagyunk garos szervize, köztük a Samsungé is (hdd-vel nem fogalakozunk). Csak az már késő este volt, így nem sokan vették már az adást. De egyszerűbb idejönni, beokádni, hogy "rohadt Samsung", meg hasonlók, mint utánanézni dolgoknak, ne adj isten kérdezni akár az Index témába vágó fórumán. Ez az ügyet is egy kézmozdulattal el lehetett volna intézni, ha az ember kérdez, segítséget kér, és nem óbégat rögtön. De a magyar ügyfél ilyen, mert ő az "Ügyfél", ő minden rávonatkozó kötelezettséget leszar, de az óhaja azonnal teljesüljön. Úgyhogy előbb kicsit magunkba kellene szállnunk, mielőtt a magyar szolgáltatást ugatjuk le ezerrel, mert az is olyan, amilyenek mi magunk vagyunk.
Bakter 2009.10.08. 15:34:29
Menj máshova, mondjuk hozzánk.:-)
balage28 2009.10.08. 15:34:34
Mondjuk a központi eu mókusok sem ebben a világban élnek... :S
Ariadne12 2009.10.08. 15:38:15
maegasira 2009.10.08. 15:40:00
Egyébként a legtöbb ügyfelünk normális (40ezres kisvárosban dolgozom/lakom, /kiss a BP-i lakosoknak) de valóban van a sokat emlegetett "hangos kisebbség" akik inkább nyálat vernek.
Másrészről egy ilyen nyilvános fórum célja a tájékozódás/tájekoztatás ismeretek megosztása lenne a cél, de ugyebér sokkal mókásabb némelyeknek,ha vicces(nek szánt) trágár f*aszságokat írnak. Szal ezen ne lepődj meg ^^
Ariadne12 2009.10.08. 15:40:24
balage28 2009.10.08. 15:47:35
Hát igen, időnként elég fura a magyar fogyvédő szabályok.
Bakter 2009.10.08. 15:48:38
A többség persze nálunk is normális. De napihülye mindig van. Sokan azt hiszik, hogyha asztaltborítunk módon nyitnak, eredményt érnek el - a lúfast.
Valóban az lenne a célja, ha nem raknák tele sok témához nem illő szeméttel, ami után már nem fog senki semmit megtudni a lényegről. Azért jobb egy szakfórum, mint ez, ahova minden unatkozó behányja a magáét.
Transylvanianmixedgrill 2009.10.08. 15:52:39
Apám még a kilencvenes évek elején vett egy Philips vidót a Keravillban, piszok drága volt, és akkor még Made in Netherland, no de PHILIPS videjó volt, csodájára jártak. Egyszer aztán a videó elromlott. Bevitte a Keravillhoz, hogy hát elromlott, nézzék meg. Mondták neki, hogy jöjjön vissza egy hét múlva. 1 hét múlva fater vissza, kérdi, mi a helyzet, mondják, még nem tudták megcsinálni, valami rugóval van probléma. Fater megint 1 hónap múlva vissza, kérdi, mi a helyzet, hááát mondják nincs eredeti alkatrész, de semmi gond, a kolléga éppen most hajlít hozzá rugót. NA erre apám, hogy tudod te haver kinek a méregdrága Philips videójába hajlítasz rugót, fogta a videót és hazahozta. Másnap írt egy levelet a videó papírján fellelt címre a holland központba, hogy ez és ez történt, itt a Keravillban a szaki hajlítja a rugót a Philips videóba.
Pár hét múlva a postán jött a levélcsomag Hollandiából, mellékelve 3 rugó (!!!) természetesen ingyé, és egy elnézést kérő levél a kedves ügyféltől.
tigrisbigris 2009.10.08. 15:55:07
ez egy pontos megfogalmazás volt a samsung magyarországról! még a viszonteladókkal sem tudnak normálisan bánni. BALFASZ egy brigád!
galicius 2009.10.08. 15:59:26
Alternatív 2009.10.08. 16:17:45
Egyrészt a Samsungnál worldwide gari van, ha én épp a Fülöp-szigeteken járok, akkor ott adom be a cuccot a helyi Samsunghoz. A magyar Samsungnak tulajdonképpen nincs joga megkérdezni, hol vette a vevő a cuccot. Nem a magyar jogszabályok miatt, hanem a Samsung policyje miatt.
(A jogszabályok nem tiltják, hogy egy gyár szigorúbb garanciafeltételeket vállaljon, mint amit a törvény minimumként előír. És a Samsung jóval többet vállal!)
Másrészt, teljesen mindegy, milyen garjegy van hozzá, sőt, ha nincs garjegy, az se baj - a Samsung azon kevés gyártók egyike, amelyik hajlandó pótolni a garjegyet (egy termékét csak egyszer), tehát egyszerűen kérhetsz egy újat postán, ha nincs meg az eredeti.
eMeL · http://emel.blog.hu/ 2009.10.08. 16:18:09
Az EU *lényege* lenne, hogy egy multi mo-i cégei kötelezettek a más EU tagállamban vásárolt (ill. onnan szármnazó) termékek teljeskörű garanciáját vállalni.
Nem tudom van-e rá szabály, de egy multinak éreznie kell, hogy ez a minimum, ha a piacon akar maradni.
KCB 2009.10.08. 16:23:04
Nem értem hogy ha egyszer a Samsung gyárt valami szart, akkor miért nem lehet neki kiszámlázni bármilyen Samsung szerviznek a csere költséget? A lényeg hogy én is visszaküldtem márnemtom hova és kaptam egy újat.
A másik hogy ha elfüstöl egy 160 GB-os HDD rajta az ember fél életével akkor hogy van pofája egy másik 160 GB-os HDD-vel kiszúrni az embre szemét? Gondoltam csak küldenek nagyobbat, nekik költségszinten tökmindegy...
KCB 2009.10.08. 16:26:55
Egyrészt a Samsungnál worldwide gari van, ha én épp a Fülöp-szigeteken járok, akkor ott adom be a cuccot a helyi Samsunghoz. A magyar Samsungnak tulajdonképpen nincs joga megkérdezni, hol vette a vevő a cuccot. Nem a magyar jogszabályok miatt, hanem a Samsung policyje miatt."
Ez a faszság ami te írtál, vagy nincs tapasztalatod velük, vagy te vagy az egyetlen akivel nem szívóztak.
Olvass vissza...
A magyar nem javítja ha nincs meg az eredeti magyar gari papír, nem egy termékkel kapcsolatban küldtek el a sunyiba.
Bakter 2009.10.08. 16:28:17
Örülök, hogy te ilyen jól ismered a dolgokat, gondolom te kapod állandóan a bulletineket a Samsungtól, hogy és miként kell eljárni egyes esetekben, meg te jársz kiképzésre hozzájuk rendszeresen. A kollégám most is ott van.
Qrvára nem mindegy milyen garjegy van a készülékhez - legalábbis számtech vonalon, amiről szó van. De számlamásolat eljuttatása után valóban pótolja a garjegyet.
borovi 2009.10.08. 16:29:03
"Nem sufnicégtől, hanem egy "akkor még jó nevű" nagykertől vettem a HDD."
Másodjára olvasva tisztul már kicsit?
maegasira 2009.10.08. 16:30:26
Bakter 2009.10.08. 16:31:59
Cimbora, a csere lényege, hogy nem adhat rosszabb paraméterű készüléket. Azaz vagy ugyanolyan típust ad, merthát ugyebár te vetted azt, vagy jobbat. De hol van az leírva, hogy köteles jobbat, nagyobbat, drágábbat adni. Megintcsak a magyar mentalitás.
maegasira 2009.10.08. 16:32:27
Mi mindig adunk, nem meglepő módon.
Bakter 2009.10.08. 16:36:42
Te is álmodsz egy világot magadnak, hogy szerinted hogyan kéne működnie. Ezzel szemben törvények és rendeletek szabályozzák, hogy hogyan működjön. Amihez hozzájön a cég saját működési felépítése. És örömteli, hogy a Samsungnak, mint egy multicégnek tanácsot adsz, mit csináljon, nehogy eltűnjön a süllyesztőben. Mert ott csak hülyék dolgozhatnak a vezetésben, akik ezt nem látják át a sok havi jelentés meg éves mérleg készítése közben a rövid és hosszútávú cégstratégia kidolgozása közben.
Ariadne12 2009.10.08. 16:59:37
A kisker mondjuk köztes megoldásként alkalmazhatja azt, hogy normálisan bánik a vevővel, aki ezért hajlandó megegyezni a teljes vételár levásárlásában. De ettől még nem kötelezhető erre.
Ariadne12 2009.10.08. 17:02:13
KCB 2009.10.08. 17:09:42
"ha tönkremegy az 55cm-s TVd, akkor szted adnak neked egy 75cm-s TV helyette? Nemár, ennyire naiv nem lehetesz..."
Ha leszakad az arcod mert nem nyílt ki a légzság te egy csere légzsákot fogsz kérni??? Vagy feladsz postán valami értékeset de a posta elhagyja te neked pedig ott a papírod róla, akkor fogod és feladod még egyszer megelégedve a feladási díj elengedésével????
Ki nem szarja le ha tönkre ment a TV-d?
Egy HDD-n adatok vannak, azt pedig kibaszott sok pénz helyreállítani!
1 TByte-ot vesztett a cég a Samsung fos vinyói miatt. Cseszett visszahívni a gyártó, helyette 1.5 évig nyomta a selejt szériát...
Ha nem érted mi az az analógia, ne használd!!!
@bakter: "De hol van az leírva, hogy köteles jobbat, nagyobbat, drágábbat adni. Megint csak a magyar mentalitás."
A Magyar mentalitás az hogy mindenbe beleugatnak pedig közük nincs hozzá.
Ez a magyar mentalitás, köszönjük az illusztrációt bakter...
KCB 2009.10.08. 17:11:15
yoonder84 2009.10.08. 17:14:28
Ennek mondjuk pont az ellentéte volt az LG szervíz ahova visszavittem a dvd íróm, h rontja a dvdket, egy hét múlva mehettem az új készülékért.
JDG 2009.10.08. 17:39:04
Azt meg el sem merem képzelni, hogy milyen fatökű cég tárol 1 TB pótolhatatlan adatot biztonsági mentés, de legalább egy rendes RAID nélkül.
Kniight 2009.10.08. 17:45:29
A Samsung csak a hardverre ad garanciát.
sunázósün 2009.10.08. 17:49:29
Tsakazertish 2009.10.08. 18:23:13
Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 18:27:27
4 db ment tönkre, 2 tárolta az adatokat, kettő pedig a biztonsági mentésre szolgált. Egy széria volt, de nem egy időbe lett véve. A legöregebb 1.5 éves volt a legfiatalabb pedig 2 hetes. Gyakorlatilag pár nap különbséggel adták be a derekukat.
Ettől ugye a Samsung még egy fos cég, nem igaz?
Azért jó ez az ország mert itt mindenki mindenhez ért és mindenkinél okosabb és csak akkor nem rest és irigy ha az igazságot kell megosztani másokkal...
Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 18:30:05
"Mint mondottam, én kiskerben dolgozom és k***vára kiba***ottul kötelező gyári garjegyet adni, ez nem választás kérdése..."
"Nemár, ennyire naiv nem lehetesz... "
Azt hiszem meg is válaszoltad saját kommentedet.
HgGina 2009.10.08. 18:31:48
Jóember, EU van!
Bakter 2009.10.08. 18:40:47
Pontosan ezt mondtam én is, nem? Jobb paraméterűt nem köteles adni, de adhat, ha a cserélendő típus már pl nem létezik.
Bakter 2009.10.08. 18:44:17
Te talán nem ugatsz bele?
Mint Samsung szervizes, eléggé tisztában lehetek a garanciális ügyintézésükkel, immár tíz éve. És próbálom beleverni a hülye agyatokba, hogyan megy ez a garanciális ügyintézés. De úgy látom qrvára nem sikerül. Mindegy, én tisztában vagyok vele, ti meg esetleg szoptok, ha odakerültök.
Bakter 2009.10.08. 18:47:23
Nem felejtettem el semmit. És a múltkor már megírtam, hogy a hülye vinyójával nyüglődőnek mit kellett volna tennie, a Hollandiába küldés helyett. Nem ismétlem meg. A többit lásd a korábi hsz-ben.
HgGina 2009.10.08. 18:47:29
nincs EU-an feketeimport, irgalmatlan nagy hülyeséget írsz.
BÁRKI "importálhat", ha van EU adószáma és a tevékenységi körében benne van.
Ez nem a hagyományos értelemben vett import, mert egységes belső piac van, hanem legfeljebb fizikai behozatal, egyszerű fuvarozás. Pont olyan, mintha Szegedről Sopronba vinnéd.
Ha nincs fogalmad az ügyemnenetről ne írj már ilyen blődséget!
A garancia pedig cégfüggő, a nagyok általában már világgaranciát adnak. Ott, ahol éppen vagy, a legközelebbi hivatalos szervízközpontba küldheted.
HgGina 2009.10.08. 18:52:00
Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 18:52:30
Ha szopatjátok az embert, akkor legalább ne kelljen jól érezni magunkat...
Nekem is megszünt a bolt ahol vettem, elhajtottatok a picsába. 3 boltban vásárlok azóta, egyik helyen sem adnak gari papírt. Mondják, majd ők visszaveszik ha elromlik.
Bakter 2009.10.08. 18:53:54
Nem fogalakozunk hdd-vel, csak a garanciális feltételekről beszéltem - általánosságban.
Továbbá: csak a monitorom Samsung, az is csak azért mert alkalmi, féláras vétel volt. Tehát márkabolond sem vagyok. Csak nem bírom a tények ismerete nélkül az ügyben okoskodókat. Viszont elég jól szórakozom rajtuk.:-)
Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 18:54:10
Bakter 2009.10.08. 18:58:06
Nem én vagyok a Samsung, sőt már nem is javítok azt. De az a tapasztalat, hogy qrvára nincs tisztában a garanciális feltételekkel még sok kiskereskedő sem. Ha meg nem adnak gyártó által kibocsátott garjegyet a kereskedők, azért miért a Samsung a hibás, he? Akkor nem a kereskedő szopat be téged, hanem a gyártó? Ember!
Bakter 2009.10.08. 19:00:32
Még 1*, mert nem ment át az agyadba: független szervizben dolgozom, ahol többek között Samsungot is javítunk. És ha panaszkodni kéne rájuk, akkor sokkal jobban tudnék, mint te. De a többi gyártóra is. Mert fingod nincs, hogy a szervizzel szemben milyen követelményeket támasztanak. De attól még igazságtalanul nem őket kell basztatni.
JDG 2009.10.08. 19:08:34
"Azért jó ez az ország mert itt mindenki mindenhez ért és mindenkinél okosabb és csak akkor nem rest és irigy ha az igazságot kell megosztani másokkal..."
Igazad van. Az ilyen emberek bütykölése miatt van adatvesztés egy egyszerű hardverhibából.
Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 19:19:15
Hidd el, tisztába voltam a jogaimmal csak egyszerűen belefáradtam már hogy itt mindenért perelni kell. Egyszerűbb volt a gyár...
/tno+DA= 2009.10.08. 21:24:49
És cimborám is ugyanígy járt.
Itthon szívóztak, hogy a 3 év garanciát ők nem állják csak a törvényben előírt egy évet (műszaki cikkekre), ami kamu duma csak el akarták hajtani.
Emberünk levelezett a holland Samsumnggal, küldött a zajos HDD-ről (baszki az vinyó ne HDD-zzünk már :D) hangfelvételt, mire azt mondták. Küldje el (számlát nem kértek sem semmit, megnézik)
Oda 1 hét, majd 3 hét múlva jön a válasz egy csomaggal körítve. A levélben a határozat, hogy megállapították, hogy használhatatlan és gazdaságosan nem javítható a merevlemez, majd elnézést kértek, hogy csak nagyobbat tudnak adni mert a régi típust már nem gyártják, é köszönték hogy náluk vásárolt (és természetesen egy 0 km-es garancia újabb 3 évre).
És Hollandia már megint tudja tudja és tudja.
Mi meg szopunk...
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.10.08. 22:03:49
@balage28:
Kérlek mutassátok már meg, hol beszéltem én az EU-ról meg Hollandiáról?
"Azonban, ha nem onnan származik a termék, hanem bármelyik másik országból (ami igen gyakori és úgy hívják fekete import), akkor bizony pipu van.
"
Elmondom, hogy a legtöbb esetben közvetlenül a távol-keletről jön a cucc.
Legutóbb a VPOP októberben zárt be egy ilyen bulit.
Ja bakternek meg baromira igaza van...
Fénnyel teli esernyő 2009.10.08. 23:49:35
maegasira 2009.10.09. 08:39:58
Nekem attól jobb nem lesz, max az ügyfélnek&nekem is rosszabb. Pl. ha lejár a gari, amit én intézhetek és nem adtam gyári garjegyet, akkor hozzám fognak jönni és nekem plusz munka. Ha adok gyári garjegyet, akkor pedig a gyártói garanciát tudják érvényesíteni, nem meglepő módon a gyártónál.
Én tényleg csak azt tudom elképzelni,h a kisker nem rendelkezik gyári garjeggyel, mert pl a magyar forgalmazót megkerülve, magánúton jutott hozzá.
Ilyenkor nemtom',h mi a jogszabály,h a magyar forgalmazó hogyan köteles/tud eljárni.
McKelek 2009.10.09. 10:05:30
Ariadne12 2009.10.09. 10:16:29
maegasira 2009.10.09. 11:21:20
Balage76 2009.10.10. 20:57:27
Nos. Hogy visszatérjünk a post eredeti lényegéhez. Az utóbbi 5 évben ugyanazok a hazai hivatalos Samsung HDD nagykerek. Zárójeles megjegyzés, hogy az 5-ből az egyik valóban megszünt HDD nagykernek lenni (de csak annak, egyéb Samsung termékekre továbbra is nagyker), de a teljes értékesítési adatbázisa átkerült az egyik másik nagykerhez, pontosan az ilyen esetek elkerülésére. Mert ez így etikus... még itt a Balkánon is.
Ezek mellett a valódi Samsung nagykerek mellett vannak szintén szerződött egyéb nagykerek (számszerint 4-en), akiknek a granciális ügyintézése szintén biztosított. Ők is állandók immár 3-4 éve.
Tehát az áltad említett neves nagyker jó eséllyel azért zárt be mert mostanra már szépen belebukott a korábbi ÁFA és vám-csalt termékek forgalmazásába (konkrétan megfogták a havercéget ahonnan jött az árú), a garanciázását pedig azért nem vállalja, mert ennek a költsége most őt terhelné. Az ilyen cégek pedig etikusságukból kifolyólag nem szereteik ezeket az ügyeket felvállalni. Az ilyet nem nevezném jónevűnek, inkább hírhedtnek...
Az ominózus saláta garlevél pontosan az ilyen esetek kiküszöbölésére lett bevezetve. Ugyanis hiába világméretű cég a Samsung, minden helyi iroda sikerességét egyedileg mérik. És itt jön képbe az általad (vagy talán valaki más által) emlegetett, egyébként soha nem létezett világgarancia. MINDEN helyi iroda azokért a termékekért vállal garanciát amit ő hozott forgalomba. Ugyanis így lehet összekapcsolni az értékesítéskor keletkező nyereséget az esetleges garanciális költségekkel. Miért vállalja a magyar iroda a garanciális költségeit annak a terméknek amit eredetileg az ukrán iroda adott el és ilen-olyan úton mégis itthon kötött ki végül? Ugyanez igaz abban az esetben is, ha valamelyik kisker megszűnik. A sorozatszámot vissza lehet követni és amennyiben a termék valóban a magyar irodától származik, akkor hidd el, hogy segít az iroda a garancia érvényesítésében. Ezért kap minden "bezárt a kisker, most mit tegyek?" érdeklődő egy kedves bár határozott levelet amire válaszként szükséges a vásárlás helyének és a garancialevél meglétének a bizonyítása.
A másik esetre pedig ahol egyszerre ment tönkre az összes vinyó, holott különböző időpontban lett vásárolva.. Ugye azt Te sem gondolod, hogy a gyárban direkt úgy gyártanak szart, hogy az nálad egyszerre menjen tönkre, főleg ha a gyártási idők között több hónap különbség van? :)
@Kerek Perec:
A szabály valóban az amit Bakter is leírt. A termékekre cseregarancia vonatkozik. A nagykereknél létezik egy úgynevezett cserekészlet. Amikor a kisker bevisz egy rossz vinyót, akkor a nagyker megnézi, hogy a cserekészletében van-e ugyanolyan vagy a hibáshoz nagyon hasonló, de mindenképpen nagyobb kapacitású termék. Értelemszerűen ha van azonos tipus akkor cseréli, ha nincs postossan azonos tipus, akkor keres azonos kapacitású és funkciójú (PATA/SATA) terméket (azonos kapacitáson belül több különböző tipus létezik ugye), ha ilyen sincs, akkor néz egy picit nagyobb kapacitásút. Ezügyben rugalmasak, hidd el.
Visszatérve az eredeti témára. Az olcsó húsnak valóban híg a leve. Ha párszáz forint különbségért vállalod azt hogy a vásárláskor számládon csak egy év gari szerepel és nincs a termék mellett a Samsung Magyarország garlevele, akkor vállaod azt is hogy hiába van valójában 3 év gari a termékre, az egy év lejárta után magadnak kell intézned a dolgokat. Ez a Te döntésed, senki másé, ugyanis a kisker a normális helyen vásárolt (hidd el hogy tökéletesen tudják hogy mi az ábra) termékre tuti hogy továbbadja a gyári garit, hiszen elemi érdeke hogy neked a lehető legjobbat kínálja.
Remélem sikerült picit megnyugtatni a kedélyeket és megértetni egy-két dolgot.
Dervenkál Egon 2009.10.12. 10:23:37
Más kérdés, hogy a kereskedelmi tv. meg a fogyasztóvédelmi szabályozás sajnos nem a gyártóhoz köti a garanciát, hanem a kereskedőhöz. Innentől kezdve, ha a gyártónak nincs tudomása a kereskedő márkaforgalmazásáról (szerződéses viszony), akkor megteheti, hogy beleszarik az end user szájába. Megint más kérdés, hogy hányan indítanak ilyen esetben bármilyen eljárást (levelezés, fogyvéd., stb.). Elárulom, hogy túl kevesen, ezért senkit sem izgat.
Sanyi 2009.10.13. 15:15:18