Tékozló Homár

Magyar Samsung leszarja, holland Samsung javítja

2009.10.08. 12:14 | jackyll | 115 komment

Pár hete kaptunk egy levelet, ami szerint a magyar Samsung elhajtotta az egy mára megszűnt bolt garanciapapírjával nála próbálkozó naiv ügyfelet. Minthogy a nemzetközi oldal visszaigazolta, hogy garanciális a merevlemez, kipostázta Hollandiába, ahol szó nélkül cserélték:

Úgy illik, ha elkezdünk egy mesét, akkor azt folytassuk is. Első körben reagálnék pár fórumos felvetésre: Nem sufnicégtől, hanem egy "akkor még jó nevű" nagykertől vettem a HDD. A nagyker által kibocsájtott, 3 éves garanciapapírral rendelkeztem.


De végülis a lényeg, hogy a tegnapi nap folyamán megérkezett a HDD.

A csomagban ott lapult a HDD, mellette egy újabb, 3 éve garanciát biztosító papír, illetve egy köszönölevél, hogy igénybe vettem a szolgáltatásaikat és remélik az új HDD-t megelégedéssel fogom használni.

Valamiért nem értem, hogy Hollandiában miért vesznek vásárlószámba, kis hazánkban pedig miért nem!?

A SAMSUNG Magyarország pedig ……. !

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qwertzuiop1 2009.10.08. 13:12:00

Én annó Maxtor vinyóval jártam így, csak azt írországba kellett küldeni. Mivel a hibakereső szoftver kidobott egy kódot, ők már távolról eldöntötték, hogy garanciális a hiba. Erre (persze garancia képpen egy hitelkártyaszám megadására) _előre_ küldtek egy csere vinyót, hogy annak a csomagolásában küldjem vissza a rosszat. Ráadásul, mivel nem volt 160 gigás raktáron, 250 gigásat küldtek, és még ők kértek elnézést.

pizsama 2009.10.08. 13:12:22

Szerintem a Samsung csak a szürkeimport ellen akar fellépni ezzel a - amúgy nevetséges - garanciális ügyintézéssel, kár, hogy közben leginkább a vásárlóval csesznek ki! Hisz honnan is tudná a szerencsétlen vásárló, hogy a hivatalos magyar képviseleten keresztül került-e az országba a cucc, vagy a cégvezető fuvaros haverja hozza be platós Ifán németbül/osztrákbúl? A vásárló meg ezek után - ha csak nem oldja meg ilyen jól, mint a posztoló - kerülni fogja a márkát, hála a magyar Samsungosoknak...

gelsystem 2009.10.08. 13:20:15

ÁÁÁÁÁÁááá e örömm, ŐŐ bÓÓÓdoTTTág!!!

kulup 2009.10.08. 13:23:24

@pizsama: Már egyszer volt erről egy topik. Onnan tudja a vásárló, hogy megnézi a garancialevelet. Az eredeti Samsung az hologramos.

JDG 2009.10.08. 13:27:49

Két hete 2 és fél év után meghalt a Samsung monitorom. Szerdán bekrepált, csütörtökön felhívtam őket, nevet, címet, modellszámot és szériaszámot bediktáltam. Péntek délután hívtak időpontot egyeztetni, hétfőn házhoz hozták a cseremonitort és elvitték a régit.

Angliában így működik, azt hiszem maradok még egy kicsit.

Egyéves Önkéntes 2009.10.08. 13:27:53

egyszer faterom kiszerelt valami szirszart egy régi kamionból és megkért, hogy kérjek hozzá kezelési útmutatót a Jézus-Szíve GmbH-től.
írtam a pesti kirendeltségüknek, ahonnan elhajtottak a náthásba, hogy mit képzelek.
utána írtam a német anyacégnek, ahonnan válaszként megküldték az útmutató pdf-s változatát.
én azt persze udvariasan megküldtem a magyar cégnek, hogy ha nincs nekik, és szívesen adok.

na ez a különbség
ha tudna sem segít

babel 2009.10.08. 13:37:01

Én ugyanígy jártam anno a Seagate Medalist (istenem, de ócska széria is volt!) vinyómmal. Azt is arrafelé kellett kiküldeni (vagy Hollandusokhoz, vagy Belgiumba, már régen volt). Megjavították gariba', illetve kaptam egy másik javítottat, a gyorsabb átfutási idő érdekében, erre a VÁM-osok visszafele meg akarták vámolni!!! (Mondom, hogy régen volt, még az EU előtt.) Nagy nehezen lebeszéltem őket róla, azt mondták "méltányosságból". (Sün! Minden papírom megvolt róla, a számla a kipostázás stb.) :o)

Na, ha jól látom, azóta nem változott itt SEMMI! :o(

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.08. 13:41:55

Nekem egyszer elromlott a fűnyíróm.
A nyúl kölcsön akarta kérni.
Nem tudtam odaadni neki.
Elküldtem egy szervizigényt a helyi szerviznek.
Azt írák vissza, hogy erdei javítást nem vállalnak.
Aztán írtam a nagyonnyugati anyacégnek.
Na ők iderepültek kis magánrepülőn.
Leszálltak a mezőn, ami a patak túlsó oldalán van.
Hoztak egy vadiúj fűnyírót.
A régit meg elvitték.
Bocsánatot kértek, és kérték, hogy legközelebb nekik szóljak először.

elwood 2009.10.08. 13:46:21

mindig így van ez, a mocsokmultik csak szivatják az embert

merevlemezt csak a piacon, őstermelőtől

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.08. 13:50:00

"Nem sufnicégtől, hanem egy "akkor még jó nevű" nagykertől vettem a HDD. A nagyker által kibocsájtott, 3 éves garanciapapírral rendelkeztem."

Na ez a részlete az igazságnak nem volt akkor kifejtve. +t. B+!

"Valamiért nem értem, hogy Hollandiában miért vesznek vásárlószámba, kis hazánkban pedig miért nem!? "
Lehet, hogy Hollandiában az ilyen kereskedőket már régen a falhoz állította a Forradalom?
Vagy ott valódi kici szárga koreaiak a főnökök?

DaM 2009.10.08. 13:54:21

KÉRD SZÁMON a magyar Samsungtól, hogy akkor ezt most hogy gondolják?

Énbagoly 2009.10.08. 13:57:44

Kíváncsi voltam annak idején, mi lesz a sztoriból. És nem csalódtam. :)
Örülök, hogy megkaptad. :))

Énbagoly 2009.10.08. 14:01:06

@DaM: Hát, nem ártana az orruk alá dörgölni ezt az ügyet valahogy.

@elwood::)))

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.10.08. 14:14:05

Posztolónak üzenem, hogy hülyeséget beszél.
Ha a nagykereskedő a magyarországi Samsungtól vette a terméket, akkor bármelyik, hangsúlyozom bármelyik Samsung-gal foglalkozó szervízbe elviheti, átveszik és javítják, rendezik (tapasztalat). Még akkor is, ha a kereskedő közben eltűnt.

Azonban, ha nem onnan származik a termék, hanem bármelyik másik országból (ami igen gyakori és úgy hívják fekete import), akkor bizony pipu van.

Arról nem is beszélve, hogy a nagykereskedőre nem vonatkoznak a fogyasztóvédelem szabályai és törvényei.
Ez sajnos a magyar fogyasztóvédelem joghézaga. Tudtommal még nem foltozta be az OGY.

Doubledeceker 2009.10.08. 14:19:08

Én is épp fel akartam gyújtani a Samsung magyarországot, mivel az egy hónapja vásárolt samsung mobilom, érintőképernyője 2 hét útán beszart, amiben kicsit azért én is vétkes vagyok. És két hétig tartott a javítás, de mára elkészült, és gariba csinálták annak ellenére, hogy ők is észlelték, hogy talán nem kelett volna.

Ráadásul még kivánták is, hogy használjam egészséggel, azért van, ahol értik, mivel így most jó szívvel gondolok rájuk, szóval ha legközelebb dönteni kell, jó szível gondolok rájuk.

Faszért nem értik ezt itthon? Tényleg nem érteni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.08. 14:27:14

@Fulzsenszio: Engedd meg, hogy pontosítsak: részeg angol matrózok. Az amerikaiak akkor még indiánul beszéltek.

Bakter 2009.10.08. 14:27:31

Örülök, hogy megoldódott egy hülye, hisztiző ügyfél problémája, holott csak azt kellett volna mecsinálnia, amit a Samsung a válaszlevelében akkor megírt, és már régen lenne új vinyója. Nem kellet volna külföldre szaladgálnia. De ezt akkor már kitárgyaltuk. Egészségére!

hozzaszolo 2009.10.08. 14:28:45

Múltkor vettem a piacon kolbászt, de csak miután megettem vettem észre hogy hurka íze volt egy kicsit, így visszavittem a papírt amin kiadták, elmondtam a problémám és kaptam egy újat, amit két kolbász közül vettek ki szóval annak már nem volt hurka íze. Igazából jobban örültem volna ha uborkát is kapok, de így sem voltam elégedetlen.

Molab 2009.10.08. 14:29:08

Akkor lehet, hogy nekem is érdemesebb lenne elküldenem a rossz samsung vinyómat hollandiába?

1 éves, garanciális, és lefüstölt. A gép tökéletesen működött, mikor füst jött ki a házból. Azonnal lekapcsoltam a gépet, meglepve tapasztaltam, hogy a füst az egyik merevlemez felől jött. Kiszereltem, látom, hogy a táp csatlakozó után egy smd alkatrész "füstölt el". Kiszereltem a gép tökéletesen működött tovább.

A szervizbe érve meglepett, hogy a szervizes kapásból közölte, hogy fizikai sérülés van a HDD-n ezért garanciába nem javítják. Mondom mi az, hogy fizikai sérülés??? Egy elektronikai alkatrész működés közben leégett at nem ugyanaz, mintha csavarhúzóval belekaristoltam volna egy nútot. Megvonta a vállát, és közölte: Próbálkozni lehet, de a Samsunk nem szokta ezt elfogadni.

Szerintetek akkor ezek fényében érdemes lehet külföldön megpróbálni?

robinzone 2009.10.08. 14:32:34

Egy vödör tehéntrágya jár a magyar képviselet bejárata elé, szépen kiborítva, beletűzve a holland levél másolatával.

Netuddki. 2009.10.08. 14:34:07

@Nandi29: Azér' nem értik, mert úgy látszik még nincs akkora munkanélküliség meg normális fizetések.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.10.08. 14:34:36

nekem is külföldre küldték a hibás, garis Samsung winyómat, a megbeszélt 5. héten pedig csörgött a telefon, hogy tényleg szar volt, fáradjak el a boltba egy újat átvenni.

Szerintem a megszűnt bolt sokkal lógott nekik ezért morcizott be :)

Netuddki. 2009.10.08. 14:35:18

@Molab: A lepényhal meg utoljára!

májgeriberi 2009.10.08. 14:35:28

Hollandia biztos európában van (már)

Földrajzilag mi is ott vagyunk..

laszy001 · http://www.autostat.hu/ 2009.10.08. 14:44:01

Magyarországon még emberszámba sem, nem ha még valami problémád van!

samsung guy 2009.10.08. 14:50:16

Urak és Hölgyek! Ezen a kérdésen elég rendesen el lehet irogatni, de a helyzet az, hogy a Samsung sok más céghez hasonlóan arra vállal garanciát, amit itthon maga adott el. Nem hiszem, hogy a Samsungot kellene azért feleősségre vonni, mert egyes kereskedők úgy adnak el Samsung terméket, hogy annak garaciális feltételeit nem ismertetik a vevővel.
A magyar Samsung természetesen vállalja a maga által értékesített termékek szervizelését.

balage28 2009.10.08. 15:00:17

@Turk Hava Yollari: Azt hiszem, hogy Te beszélsz hülyeségeket...

Ha másik országból szerzed be a terméket, akkor azt hívják importnak.
Ha ez eun belülről, akkor az már nem is import - az EU erről szól.

Ezt a holland samsung tudja - ők már az euban vannak. A magyar samsung meg még nem tudja - idővel fogja tudni.

Ha eu-n kívülről jön a cucc, és vám, meg áfa fizetés nélkül, akkor azt hívják fekete importnak ill. csempészetnek.

ergo: a magyas samunak még van fejlődnie, ha a sztori igaz (bár nekem eddig alapvetően jó tapasztalatom volt a szervizükkel kapcsolatban)

balage28 2009.10.08. 15:02:56

@samsung guy: A samsung nem hiszem, hogy arra a termékre vállalna garanciát, amit magyarországon adott el.

A Samsung köteles minden általa gyártott termékre garanciát biztosítani.

A nagy gyártók ma már régió szinten kezelik (pl. eu) a garanciális kérdéseket, és innetől kezdve mindegy, hogy melyik disztributon keresztül kerül forgalomba az áru.

Amit írsz, az kb 5éves sztori, ez akkor volt "divatban" - ez a fajta GYÁRTÓi hozzáállás ma már ciki... nagyon ciki...

2009.10.08. 15:05:16

SÜN!!!!! kérem SÜN!!!...vagy sünt a Magyar! samsung fenekébe

maegasira 2009.10.08. 15:07:53

Én is jártam így, megszűnt boltban vásárolt HDDmet gariztattam le a magyar Samsunggal, ahol szó nélkül segítettek.

Itt az lehetett a baj,h pl a Mistralban vetted a cuccot (Bluefish vagy hasonszőrűek ua) ők pedig mivel itthon már senki nem adott el nekik semmit (b***tak fizetni érte) külföldről hozták be a cuccot, amire a hazai forgalmazók (nem csak a Samsung) nem tudnak mit lépni,mivel igenis Hollandiába kell kiküldeni (mistral jellemzően onnan importálta a cuccot). Cimborám járt így, 500W-s dögnehéz Chieftec-et küldött vissza DPDvel, özön pénzért.

◄ViZion 2009.10.08. 15:08:06

Amikor kinéztem magamnak egy samsung HDD-t megnéztem a tulajdonságait a magyar oldalon... és nagyon durva elírások voltak. Jeleztem nekik, h nem sikerült a gugli transzlételés... Óh, köszike javíítjuk-volt a válasz, és naná, h semmi nem történt.
Ha a magyar oldalon néztem volna csak az adatokat, akkor WD HDD-t vettem volna...

Ariadne12 2009.10.08. 15:16:34

Szögezzük le, hogy itt a posztolónak jár a sün. Nagykernél ugyanis elvileg nem vásárolhatna magánszemély közvetlenül, tehát ezzel már bukta a fogyasztókénti ügyintézést. Ráadásul maga írja, hogy a nagyker által kiállított "garanciajeggyel" rendelezik, nem Samsungossal. Vagyis egy év jótállás jár, az jogszabály alapján kötelező, a többi évit meg kiskerben vásárlás esetén kapott Samu jótállási jeggyel érvényesítheti.

De mivel ilyenje nincs, így járt, tényleg nincs más lehetőség, mint Hollandiába elküldeni. Ha nem akart volna az áfamentességgel ügyeskedni, nem bukta volna a magyar ügyintézést. Ez az az eset, amikor az olcsó húsnak híg a leve...

Bakter 2009.10.08. 15:16:43

@balage28:
"A Samsung köteles minden általa gyártott termékre garanciát biztosítani."

A magyar törvények szerint 1 azaz egy évet, drágáim, minden efeletti garancia gyártói bónusz.
A nagy gyártók valóban régiós szinten kezelik a ezeket az ügyeket: a Samsung esetében Csehország, Szlovákia, Magyarország triót jelenti ezt a régiót. Amihez egy szürke, a5 méretű, háromnyelvű garlevelet ad ki, ez a hivatalos, nem más.
Annyi baraomságot hordtok itt össze megint a saját kútfejetekből merítve, mindenfajta vonatkozó törvényi és rendelkezési ismeret nélkül brainstromingolva, hogy az embernek felmegy az agyvize. Ötleteltek, hogyan kéne működnie a dolgoknak, meg hasonlók, közben fingotok sincs a arról, hogyan működnek azok szabályosan.
Szidkozódtok, közben fel sem merül bennetek, hogy az ügy kirobbbantója volt a fsz, márpedig ő volt az, és sokkal egyszerűbben el lehetett volna intézni a dolgot itthon is - ahogy egyébként megírták neki akkor a Samsungtól.

maegasira 2009.10.08. 15:18:58

Még egy idevágó:
Logitech nagyon durva, egyik cimborám által vásárolt MX5500 klavi+egér 5 év garis volt (egy év után a kiskert elhajtják a logitechesek, csak a felhasználó tud náluk gyártói garit érvényesíttetni) 2 év után az offical, sokat ütött "W" betű néha nem működött. Le kellett neki fényképezni a klavit+egeret, majd szétverni mindkettőt (jelzem, egy térkővel alig tudott rajta károkat okozni, az egeret pl végül nekifutásból többször betonfalhoz b*szta, a klavit meg pajszerral ápolta) majd a gyalázat után erről is fényképet készíteni + elmailozni, egy borítékban elküldeni a letört klavilábakat és az egér+klavi elemtartó fedelét, aztén küldtek neki másikat.Egy keddi napon küldte a mailt, szerdán a borítékban a cuccokat, pénteken meg jött neki a mail,h elindítottak a csomagját Németo-ból. Ofc nem a hun királyi posta volt ilyen gyors; azelőtt feladták neki a vadiúj stuffot, mielőtt az ő borítékja kiért volna. Sztem bravo Logitech!

maegasira 2009.10.08. 15:20:52

@Bakter: nálad a pont. A post írója azt ette, amit magának főzött.

Ariadne12 2009.10.08. 15:24:30

@Bakter: Na pontosan ezt írtam én is. Lehet itt spórolni azon, hogy ismerős cégén keresztül nagykerben vásárolok, csak aztán nem kellene sípolni, amikor szív a jótállással a páciens... Félelmetes szintű a tudatlanság jótállás terén, a kommentekből is látszik.

mirrmur 2009.10.08. 15:25:17

a magyarországi samsung egy vicc, az összes ingyenélő szarjankót kidobálnám onnan. 0 hozzáértés és tolerancia/megértés leledzik az "oktogoni" fijjug agyában. Egy sztech kiskerben melózom, volt már velük kapcsolatunk, a legalja kérem...

Mennyit Keresel · http://www.mennyitkeresel.hu 2009.10.08. 15:25:58

Többen írják itt, hogy szürke import, hogy volt képe valakinek behozni a cuccot külföldről és itt igényelni a garanciát.
Én direkt úgy tudtam, hogy az Európai Unióban élünk...

balage28 2009.10.08. 15:26:43

@Bakter: az az 1év, az valójában 2év (1 év gari, meg 1év szavatosság).

Logitech - igen, így kellene működnie a gyártói garanciának :)

Secnir 2009.10.08. 15:27:11

@robinzone:
"Egy vödör tehéntrágya jár a magyar képviselet bejárata elé, szépen kiborítva,"

nem találsz olyat magyar gazdát, aki a drága trágyát a samsung elé borítaná ki.
inkább szedjetek kutyaszart, és azzal kenjétek be a képviselet szellőzőit egy szép meleg szombat éjszaka...

Ariadne12 2009.10.08. 15:29:05

@balage28: Sőt tartós fogyasztási cikknél 1 év jótállás + 2 év szavatosság. ;) Bár persze a fordított bizonyítási teherrel a szavatosság már nem olyan vidám dolog...

Ariadne12 2009.10.08. 15:31:08

@Mennyit Keresel: Az EU-ban élünk, tehát a nagykernek joga van behozni a cuccot Németországból, majd Németországban intézni a garanciális problémákat.

Persze ha sikerült volna a jogszabályok kijátszása nélkül kiskerben vennie a terméket a posztolónak, akkor mindez hidegen hagyhatná, és a kiskerre boríthatná az asztalt, ha nem teljesít felé megfelelően. De ő spórolni akart, hát így járt.

Bakter 2009.10.08. 15:32:27

@maegasira:
A múltkor az első poszt esetében már leírtam minden idevonatkozó szabályt és eljárást, illetve példákat is hoztam, hogy más nagy gyártóknál hogyan működnek dolgok - mivel jópár gyártónak voltunk-vagyunk garos szervize, köztük a Samsungé is (hdd-vel nem fogalakozunk). Csak az már késő este volt, így nem sokan vették már az adást. De egyszerűbb idejönni, beokádni, hogy "rohadt Samsung", meg hasonlók, mint utánanézni dolgoknak, ne adj isten kérdezni akár az Index témába vágó fórumán. Ez az ügyet is egy kézmozdulattal el lehetett volna intézni, ha az ember kérdez, segítséget kér, és nem óbégat rögtön. De a magyar ügyfél ilyen, mert ő az "Ügyfél", ő minden rávonatkozó kötelezettséget leszar, de az óhaja azonnal teljesüljön. Úgyhogy előbb kicsit magunkba kellene szállnunk, mielőtt a magyar szolgáltatást ugatjuk le ezerrel, mert az is olyan, amilyenek mi magunk vagyunk.

Bakter 2009.10.08. 15:34:29

@mirrmur:
Menj máshova, mondjuk hozzánk.:-)

balage28 2009.10.08. 15:34:34

@crazymokus: biztos ? nem fedi át a kettő egymást ?
Mondjuk a központi eu mókusok sem ebben a világban élnek... :S

Ariadne12 2009.10.08. 15:38:15

@balage28: Ja hogy az EU-sra gondoltál, az tényleg 2 év. Viszont Magyarországon vásárlástól 1 év kötelező jótállás van (ez máshol nincs), plusz szintén vásárlástól 3 év szavatosság a tartós fogyasztási cikkekre, vagyis a gyakorlatban 1+2 év. És ez magyarországi vásárlásnál akkor is jár, ha Tanzániából importálták a cuccot. :D

maegasira 2009.10.08. 15:40:00

@Bakter: kiskerben dolgozom, ügyfeleke ismerem :)
Egyébként a legtöbb ügyfelünk normális (40ezres kisvárosban dolgozom/lakom, /kiss a BP-i lakosoknak) de valóban van a sokat emlegetett "hangos kisebbség" akik inkább nyálat vernek.

Másrészről egy ilyen nyilvános fórum célja a tájékozódás/tájekoztatás ismeretek megosztása lenne a cél, de ugyebér sokkal mókásabb némelyeknek,ha vicces(nek szánt) trágár f*aszságokat írnak. Szal ezen ne lepődj meg ^^

Ariadne12 2009.10.08. 15:40:24

@balage28: Vagyis szigorúbbak a szabályaink, mint az EUs, de hát ez természetes is, mivel EU szinten azt lehetett lezsírozni csak, ami a közös minimum, egyik állam itt, másik ott szigorúbb a szabályozással. Bár mi abszolút értékben is a szigorúak között vagyunk, mármint a fogyasztó javára. Megkockáztatom, túl szigorúak, viszont sok helyen éppen nincs szabályozás, ahol kellene.

balage28 2009.10.08. 15:47:35

@crazymokus: értem, köszi :)
Hát igen, időnként elég fura a magyar fogyvédő szabályok.

Bakter 2009.10.08. 15:48:38

@maegasira:
A többség persze nálunk is normális. De napihülye mindig van. Sokan azt hiszik, hogyha asztaltborítunk módon nyitnak, eredményt érnek el - a lúfast.

Valóban az lenne a célja, ha nem raknák tele sok témához nem illő szeméttel, ami után már nem fog senki semmit megtudni a lényegről. Azért jobb egy szakfórum, mint ez, ahova minden unatkozó behányja a magáét.

Transylvanianmixedgrill 2009.10.08. 15:52:39

A hollandokról nekem is van egy sztorim.
Apám még a kilencvenes évek elején vett egy Philips vidót a Keravillban, piszok drága volt, és akkor még Made in Netherland, no de PHILIPS videjó volt, csodájára jártak. Egyszer aztán a videó elromlott. Bevitte a Keravillhoz, hogy hát elromlott, nézzék meg. Mondták neki, hogy jöjjön vissza egy hét múlva. 1 hét múlva fater vissza, kérdi, mi a helyzet, mondják, még nem tudták megcsinálni, valami rugóval van probléma. Fater megint 1 hónap múlva vissza, kérdi, mi a helyzet, hááát mondják nincs eredeti alkatrész, de semmi gond, a kolléga éppen most hajlít hozzá rugót. NA erre apám, hogy tudod te haver kinek a méregdrága Philips videójába hajlítasz rugót, fogta a videót és hazahozta. Másnap írt egy levelet a videó papírján fellelt címre a holland központba, hogy ez és ez történt, itt a Keravillban a szaki hajlítja a rugót a Philips videóba.
Pár hét múlva a postán jött a levélcsomag Hollandiából, mellékelve 3 rugó (!!!) természetesen ingyé, és egy elnézést kérő levél a kedves ügyféltől.

tigrisbigris 2009.10.08. 15:55:07

mirrmur

ez egy pontos megfogalmazás volt a samsung magyarországról! még a viszonteladókkal sem tudnak normálisan bánni. BALFASZ egy brigád!

galicius 2009.10.08. 15:59:26

A magyar Samsung egy köcsög.A Westend telefonboltjukban a buxának fogalma nem volt,hogy mit lehet kapni,arról meg már nem is álmodtam,hogy esetleg paramétereket tud.A válasza a kérdéseimre az volt,hogy "honnét tudjam","miért tőlem kérdezi","nem tudom".Aztán amikor kezdett beszivárogni az országba az Omnia HD teló,felhívtam az ügyfélszolgálatot,ahol arra a kérdésre,hogy hivatalosan mikor lehet majd itthon is kapni,a válasz az volt,hogy még meg sem jelent és honnét veszem,hogy egyáltalán már megjelent.Mert arról nincs tudomásuk.Szóval elég buzi banda.

Alternatív 2009.10.08. 16:17:45

Fentebb sok marhaságot írtatok.
Egyrészt a Samsungnál worldwide gari van, ha én épp a Fülöp-szigeteken járok, akkor ott adom be a cuccot a helyi Samsunghoz. A magyar Samsungnak tulajdonképpen nincs joga megkérdezni, hol vette a vevő a cuccot. Nem a magyar jogszabályok miatt, hanem a Samsung policyje miatt.

(A jogszabályok nem tiltják, hogy egy gyár szigorúbb garanciafeltételeket vállaljon, mint amit a törvény minimumként előír. És a Samsung jóval többet vállal!)

Másrészt, teljesen mindegy, milyen garjegy van hozzá, sőt, ha nincs garjegy, az se baj - a Samsung azon kevés gyártók egyike, amelyik hajlandó pótolni a garjegyet (egy termékét csak egyszer), tehát egyszerűen kérhetsz egy újat postán, ha nincs meg az eredeti.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2009.10.08. 16:18:09

@Turk Hava Yollari: "Azonban, ha nem onnan származik a termék, hanem bármelyik másik országból (ami igen gyakori és úgy hívják fekete import), akkor bizony pipu van."

Az EU *lényege* lenne, hogy egy multi mo-i cégei kötelezettek a más EU tagállamban vásárolt (ill. onnan szármnazó) termékek teljeskörű garanciáját vállalni.
Nem tudom van-e rá szabály, de egy multinak éreznie kell, hogy ez a minimum, ha a piacon akar maradni.

KCB 2009.10.08. 16:23:04

Bár minden Samsung HDDhez kötelező adni gari papírt, gyakorlatilag egy számítógép bolt sem ad. Anélkül pedig a Magyar Samsung szervíz leszarja...

Nem értem hogy ha egyszer a Samsung gyárt valami szart, akkor miért nem lehet neki kiszámlázni bármilyen Samsung szerviznek a csere költséget? A lényeg hogy én is visszaküldtem márnemtom hova és kaptam egy újat.
A másik hogy ha elfüstöl egy 160 GB-os HDD rajta az ember fél életével akkor hogy van pofája egy másik 160 GB-os HDD-vel kiszúrni az embre szemét? Gondoltam csak küldenek nagyobbat, nekik költségszinten tökmindegy...

KCB 2009.10.08. 16:26:55

"Fentebb sok marhaságot írtatok.
Egyrészt a Samsungnál worldwide gari van, ha én épp a Fülöp-szigeteken járok, akkor ott adom be a cuccot a helyi Samsunghoz. A magyar Samsungnak tulajdonképpen nincs joga megkérdezni, hol vette a vevő a cuccot. Nem a magyar jogszabályok miatt, hanem a Samsung policyje miatt."

Ez a faszság ami te írtál, vagy nincs tapasztalatod velük, vagy te vagy az egyetlen akivel nem szívóztak.
Olvass vissza...

A magyar nem javítja ha nincs meg az eredeti magyar gari papír, nem egy termékkel kapcsolatban küldtek el a sunyiba.

Bakter 2009.10.08. 16:28:17

@Alternatív:
Örülök, hogy te ilyen jól ismered a dolgokat, gondolom te kapod állandóan a bulletineket a Samsungtól, hogy és miként kell eljárni egyes esetekben, meg te jársz kiképzésre hozzájuk rendszeresen. A kollégám most is ott van.
Qrvára nem mindegy milyen garjegy van a készülékhez - legalábbis számtech vonalon, amiről szó van. De számlamásolat eljuttatása után valóban pótolja a garjegyet.

borovi 2009.10.08. 16:29:03

@Sün‼: Sün Balázsnak egy olvasásra értelmezési nehézséget okozott ez a mondat:
"Nem sufnicégtől, hanem egy "akkor még jó nevű" nagykertől vettem a HDD."

Másodjára olvasva tisztul már kicsit?

maegasira 2009.10.08. 16:30:26

@Kerek Perec: ha tönkremegy az 55cm-s TVd, akkor szted adnak neked egy 75cm-s TV helyette? Nemár, ennyire naiv nem lehetesz... sztem erre max akkor van esély,ha a Máltai Szeretetszolgálatnál veszel HDDt és ők puszta szívjóságból adnak nagyobbat ^^

Bakter 2009.10.08. 16:31:59

@Kerek Perec:
Cimbora, a csere lényege, hogy nem adhat rosszabb paraméterű készüléket. Azaz vagy ugyanolyan típust ad, merthát ugyebár te vetted azt, vagy jobbat. De hol van az leírva, hogy köteles jobbat, nagyobbat, drágábbat adni. Megintcsak a magyar mentalitás.

maegasira 2009.10.08. 16:32:27

@Kerek Perec: nemtom',h máshol adnak-e, mivel kötelező, kissé értetlenük állok a dolog előtt. Mint mondottam, én kiskerben dolgozom és k***vára kiba***ottul kötelező gyári garjegyet adni, ez nem választás kérdése...
Mi mindig adunk, nem meglepő módon.

Bakter 2009.10.08. 16:36:42

@eMeL:
Te is álmodsz egy világot magadnak, hogy szerinted hogyan kéne működnie. Ezzel szemben törvények és rendeletek szabályozzák, hogy hogyan működjön. Amihez hozzájön a cég saját működési felépítése. És örömteli, hogy a Samsungnak, mint egy multicégnek tanácsot adsz, mit csináljon, nehogy eltűnjön a süllyesztőben. Mert ott csak hülyék dolgozhatnak a vezetésben, akik ezt nem látják át a sok havi jelentés meg éves mérleg készítése közben a rövid és hosszútávú cégstratégia kidolgozása közben.

Ariadne12 2009.10.08. 16:59:37

@Bakter: Jobbat nem köteles adni. Egészen pontosan a Ptk. alapján vagy javít, vagy ad ugyanolyat, vagy ha az előzőek egyik sem megy, akkor visszaadja a teljes eredeti vételárat. Köteles erre. Ezt a kiskerek, főleg számtech vonalon nem szokták szeretni. Nekem már sikerült pár éve az egyik vonakodót perben meggyőzni arról, hogy ez bizony így van. Persze erre gyorsan csődbementek, bár nem miattam... :D

A kisker mondjuk köztes megoldásként alkalmazhatja azt, hogy normálisan bánik a vevővel, aki ezért hajlandó megegyezni a teljes vételár levásárlásában. De ettől még nem kötelezhető erre.

Ariadne12 2009.10.08. 17:02:13

@maegasira: Na az ilyen kisker teccik ám. :) Gyári garanciajegyet jogszabály alapján nem kötelező adni, de hasznos lehet, főleg olyan esetben, ha a kisker köddé válna, és jobb híján a gyártóhoz kell menni.

KCB 2009.10.08. 17:09:42

@maegasira:
"ha tönkremegy az 55cm-s TVd, akkor szted adnak neked egy 75cm-s TV helyette? Nemár, ennyire naiv nem lehetesz..."

Ha leszakad az arcod mert nem nyílt ki a légzság te egy csere légzsákot fogsz kérni??? Vagy feladsz postán valami értékeset de a posta elhagyja te neked pedig ott a papírod róla, akkor fogod és feladod még egyszer megelégedve a feladási díj elengedésével????
Ki nem szarja le ha tönkre ment a TV-d?
Egy HDD-n adatok vannak, azt pedig kibaszott sok pénz helyreállítani!
1 TByte-ot vesztett a cég a Samsung fos vinyói miatt. Cseszett visszahívni a gyártó, helyette 1.5 évig nyomta a selejt szériát...

Ha nem érted mi az az analógia, ne használd!!!

@bakter: "De hol van az leírva, hogy köteles jobbat, nagyobbat, drágábbat adni. Megint csak a magyar mentalitás."

A Magyar mentalitás az hogy mindenbe beleugatnak pedig közük nincs hozzá.
Ez a magyar mentalitás, köszönjük az illusztrációt bakter...

KCB 2009.10.08. 17:11:15

@maegasira: A kresz szerint tilos áthajtani a piroson...

yoonder84 2009.10.08. 17:14:28

Samsung termékektől én igyekszek jó távol tartani magam. Még régen vettem egy samsung mp3 lejátszót, ami pár hónapon belül tönkrement. Folyamat kifagyott a kezdőképernyő, aztán se kikapcs, se zene. Elvittem szervízbe, kicserélték a kijelzőt. Működött egy ideig, aztán megint uaz a hiba. Sajnos addigra bezárt a szervíz és egy másikba kellett átvinnem, ahol egy hónapig volt szervízelve, majd közölték, h vírusos és ameddig a gépemen tört v ingyenes vírusírtó van, addig ők nem hajlandók ezzel a dologgal foglalkozni.Természetesen a garancia amikor visszaadták éppen lejárt így nem sok mindent tudtam vele kezdeni.
Ennek mondjuk pont az ellentéte volt az LG szervíz ahova visszavittem a dvd íróm, h rontja a dvdket, egy hét múlva mehettem az új készülékért.

JDG 2009.10.08. 17:39:04

@Kerek Perec: Azért van különbség a postai szolgáltatás és a vinyó között. A postai szolgáltatásban jobb esetben benne foglaltatik a BIZTOSÍTÁS, ami pont arról szól, hogy mennyit fizetnek, ha eltűnik/megsérül/stb. A Samsung a vinyón tárolt adataidra nem vállal garanciát. Ez ilyen egyszerű. Ha annyira sajnálod az adataidat, akkor BACKUP!

Azt meg el sem merem képzelni, hogy milyen fatökű cég tárol 1 TB pótolhatatlan adatot biztonsági mentés, de legalább egy rendes RAID nélkül.

Kniight 2009.10.08. 17:45:29

@Kerek Perec: Neked fontosak az adataid, csinálj róla te biztonsági másolatot.
A Samsung csak a hardverre ad garanciát.

Tsakazertish 2009.10.08. 18:23:13

@Bakter: Ember, azt felejted el, ha egy gyártó! a termékére 3 év garanciát vállal, akkor ha az az üzemből legálisan került ki , teljesen mindegy, hogy Kuala Lumpurban, Fokvárosban, Berlinben vagy Mucsajröcsögén vettem, kiskertől, nagykertől, Józsi bácsitól, az akkor is garancia. Ha a gyártó! képviselője Magyarországon a Gyártó Magyarország Bt, Kft, Rt, akármi, akkor a 3 éves garanciával rendelkező termék garanciális igényére igenis neki kellene megoldást találnia. Miért kell a hollandiai, kuala lumpuri, istenhátamögötti képviseletnek elküldeni, ha ugyanazt a gyártót képviselik, ugyanazt a gyártói adatbázist használják, és 3, 5 vagy akár 10 kattintással ellenőrizni tudják a jogosultságot (mondjuk hogy három évnél fiatalabb és nem kilopták a gyárból) itt is?

Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 18:27:27

Nah, okostojások, tudtam hogy kikeltek.

4 db ment tönkre, 2 tárolta az adatokat, kettő pedig a biztonsági mentésre szolgált. Egy széria volt, de nem egy időbe lett véve. A legöregebb 1.5 éves volt a legfiatalabb pedig 2 hetes. Gyakorlatilag pár nap különbséggel adták be a derekukat.

Ettől ugye a Samsung még egy fos cég, nem igaz?

Azért jó ez az ország mert itt mindenki mindenhez ért és mindenkinél okosabb és csak akkor nem rest és irigy ha az igazságot kell megosztani másokkal...

Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 18:30:05

@maegasira:
"Mint mondottam, én kiskerben dolgozom és k***vára kiba***ottul kötelező gyári garjegyet adni, ez nem választás kérdése..."

"Nemár, ennyire naiv nem lehetesz... "

Azt hiszem meg is válaszoltad saját kommentedet.

HgGina 2009.10.08. 18:31:48

@pizsama: ni az a szürkeimport?
Jóember, EU van!

Bakter 2009.10.08. 18:40:47

@crazymokus:
Pontosan ezt mondtam én is, nem? Jobb paraméterűt nem köteles adni, de adhat, ha a cserélendő típus már pl nem létezik.

Bakter 2009.10.08. 18:44:17

@Kerek Perec:
Te talán nem ugatsz bele?
Mint Samsung szervizes, eléggé tisztában lehetek a garanciális ügyintézésükkel, immár tíz éve. És próbálom beleverni a hülye agyatokba, hogyan megy ez a garanciális ügyintézés. De úgy látom qrvára nem sikerül. Mindegy, én tisztában vagyok vele, ti meg esetleg szoptok, ha odakerültök.

Bakter 2009.10.08. 18:47:23

@Tsakazertish:
Nem felejtettem el semmit. És a múltkor már megírtam, hogy a hülye vinyójával nyüglődőnek mit kellett volna tennie, a Hollandiába küldés helyett. Nem ismétlem meg. A többit lásd a korábi hsz-ben.

HgGina 2009.10.08. 18:47:29

@Turk Hava Yollari:
nincs EU-an feketeimport, irgalmatlan nagy hülyeséget írsz.
BÁRKI "importálhat", ha van EU adószáma és a tevékenységi körében benne van.
Ez nem a hagyományos értelemben vett import, mert egységes belső piac van, hanem legfeljebb fizikai behozatal, egyszerű fuvarozás. Pont olyan, mintha Szegedről Sopronba vinnéd.
Ha nincs fogalmad az ügyemnenetről ne írj már ilyen blődséget!
A garancia pedig cégfüggő, a nagyok általában már világgaranciát adnak. Ott, ahol éppen vagy, a legközelebbi hivatalos szervízközpontba küldheted.

HgGina 2009.10.08. 18:52:00

@Kerek Perec: szerintem meg te írtál bugyutaságot. Ha egy icipicit tisztában lennél a jogaiddal, nem küldenének el téged sehova. Csak háta magyar virtus az, hogy lusta a fogyasztó megismerni a jogait. Kiállni azokért meg kifejezetten gyáva.

Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 18:52:30

@Bakter: Mint Samsung vásárló eléggé tisztába lehetek a garanciális ügyintézésetekkel...
Ha szopatjátok az embert, akkor legalább ne kelljen jól érezni magunkat...

Nekem is megszünt a bolt ahol vettem, elhajtottatok a picsába. 3 boltban vásárlok azóta, egyik helyen sem adnak gari papírt. Mondják, majd ők visszaveszik ha elromlik.

Bakter 2009.10.08. 18:53:54

És mielőtt nekem esnétek:
Nem fogalakozunk hdd-vel, csak a garanciális feltételekről beszéltem - általánosságban.
Továbbá: csak a monitorom Samsung, az is csak azért mert alkalmi, féláras vétel volt. Tehát márkabolond sem vagyok. Csak nem bírom a tények ismerete nélkül az ügyben okoskodókat. Viszont elég jól szórakozom rajtuk.:-)

Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 18:54:10

Azóta minden cuccomat a gyárba küldöm vissza... Lágy büszke a cégre ahol dolgozol és osszad tovább az észt!

Bakter 2009.10.08. 18:58:06

@Akárki Akármit Mond:
Nem én vagyok a Samsung, sőt már nem is javítok azt. De az a tapasztalat, hogy qrvára nincs tisztában a garanciális feltételekkel még sok kiskereskedő sem. Ha meg nem adnak gyártó által kibocsátott garjegyet a kereskedők, azért miért a Samsung a hibás, he? Akkor nem a kereskedő szopat be téged, hanem a gyártó? Ember!

Bakter 2009.10.08. 19:00:32

@Akárki Akármit Mond:
Még 1*, mert nem ment át az agyadba: független szervizben dolgozom, ahol többek között Samsungot is javítunk. És ha panaszkodni kéne rájuk, akkor sokkal jobban tudnék, mint te. De a többi gyártóra is. Mert fingod nincs, hogy a szervizzel szemben milyen követelményeket támasztanak. De attól még igazságtalanul nem őket kell basztatni.

JDG 2009.10.08. 19:08:34

@Akárki Akármit Mond: Rossz gyártási széria, előfordul. Garanciális csere és kész. Ha pedig pár nap különbséggel haltak meg, nem szabadott volna adatot veszteni, ha van rendes RAID, vagy offline backup. Szerintem.

"Azért jó ez az ország mert itt mindenki mindenhez ért és mindenkinél okosabb és csak akkor nem rest és irigy ha az igazságot kell megosztani másokkal..."

Igazad van. Az ilyen emberek bütykölése miatt van adatvesztés egy egyszerű hardverhibából.

Akárki Akármit Mond 2009.10.08. 19:19:15

@HgGina: "szerintem meg te írtál bugyutaságot. Ha egy icipicit tisztában lennél a jogaiddal, nem küldenének el téged sehova. Csak háta magyar virtus az, hogy lusta a fogyasztó megismerni a jogait. Kiállni azokért meg kifejezetten gyáva."

Hidd el, tisztába voltam a jogaimmal csak egyszerűen belefáradtam már hogy itt mindenért perelni kell. Egyszerűbb volt a gyár...

/tno+DA= 2009.10.08. 21:24:49

Mintha írtam volna anno, hogy el kell küldeni hozzájuk.
És cimborám is ugyanígy járt.
Itthon szívóztak, hogy a 3 év garanciát ők nem állják csak a törvényben előírt egy évet (műszaki cikkekre), ami kamu duma csak el akarták hajtani.
Emberünk levelezett a holland Samsumnggal, küldött a zajos HDD-ről (baszki az vinyó ne HDD-zzünk már :D) hangfelvételt, mire azt mondták. Küldje el (számlát nem kértek sem semmit, megnézik)
Oda 1 hét, majd 3 hét múlva jön a válasz egy csomaggal körítve. A levélben a határozat, hogy megállapították, hogy használhatatlan és gazdaságosan nem javítható a merevlemez, majd elnézést kértek, hogy csak nagyobbat tudnak adni mert a régi típust már nem gyártják, é köszönték hogy náluk vásárolt (és természetesen egy 0 km-es garancia újabb 3 évre).

És Hollandia már megint tudja tudja és tudja.
Mi meg szopunk...

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.10.08. 22:03:49

@HgGina:
@balage28:
Kérlek mutassátok már meg, hol beszéltem én az EU-ról meg Hollandiáról?
"Azonban, ha nem onnan származik a termék, hanem bármelyik másik országból (ami igen gyakori és úgy hívják fekete import), akkor bizony pipu van.
"
Elmondom, hogy a legtöbb esetben közvetlenül a távol-keletről jön a cucc.
Legutóbb a VPOP októberben zárt be egy ilyen bulit.

Ja bakternek meg baromira igaza van...

Fénnyel teli esernyő 2009.10.08. 23:49:35

@Hurrá Torpedó: A hollandusok hollandusul beszélnek, a posztoló magyarul biztos, de az nagy magyar képviselet egyiket sem bírja.

maegasira 2009.10.09. 08:39:58

@Akárki Akármit Mond: Csak azt nem értem,h miféle előnye származhat abból vkinek,h nem ad gyári garjegyet.
Nekem attól jobb nem lesz, max az ügyfélnek&nekem is rosszabb. Pl. ha lejár a gari, amit én intézhetek és nem adtam gyári garjegyet, akkor hozzám fognak jönni és nekem plusz munka. Ha adok gyári garjegyet, akkor pedig a gyártói garanciát tudják érvényesíteni, nem meglepő módon a gyártónál.

Én tényleg csak azt tudom elképzelni,h a kisker nem rendelkezik gyári garjeggyel, mert pl a magyar forgalmazót megkerülve, magánúton jutott hozzá.

Ilyenkor nemtom',h mi a jogszabály,h a magyar forgalmazó hogyan köteles/tud eljárni.

McKelek 2009.10.09. 10:05:30

A Samsung Magyarországot fel kell nyomni az anyacégnél... Ilyenért simán kirúgják a távolkeletiek a fél vezetöséget.

Ariadne12 2009.10.09. 10:16:29

@maegasira: Messze kerültünk az eredeti poszttól, ott ugyanis _nagykertől_ vásárolta a cuccot a posztoló, vagyis haveri cég nevére... Ha viszont kiskernél veszek úgy cuccot, hogy nem kapok gyári jótállási jegyet, az mindegy, attól még ugyanúgy köteles az egy év kötelező jótállásra, utána 2 év szavatosságra, plusz köteles felém továbbadni azokat a jogokat, amelyek őt a gyártó felé megilletik, vagyis a gyártói garanciát. Akkor is, ha nincs papírja, a jogszabály úgy van megírva, hogy a fogyasztót védi, kereskedő meg cég, megoldja.

maegasira 2009.10.09. 11:21:20

@crazymokus: igen, pontosan erről beszélek, ezért nincsen teteje,ha nem ad vki gyári garjegyet - semmivel sem lesz jobb neki. Max annyi,h rohadt kitölteni kb 4 sort kézzel,azt megúszhatja :)

Balage76 2009.10.10. 20:57:27

@Akárki Akármit Mond:

Nos. Hogy visszatérjünk a post eredeti lényegéhez. Az utóbbi 5 évben ugyanazok a hazai hivatalos Samsung HDD nagykerek. Zárójeles megjegyzés, hogy az 5-ből az egyik valóban megszünt HDD nagykernek lenni (de csak annak, egyéb Samsung termékekre továbbra is nagyker), de a teljes értékesítési adatbázisa átkerült az egyik másik nagykerhez, pontosan az ilyen esetek elkerülésére. Mert ez így etikus... még itt a Balkánon is.
Ezek mellett a valódi Samsung nagykerek mellett vannak szintén szerződött egyéb nagykerek (számszerint 4-en), akiknek a granciális ügyintézése szintén biztosított. Ők is állandók immár 3-4 éve.

Tehát az áltad említett neves nagyker jó eséllyel azért zárt be mert mostanra már szépen belebukott a korábbi ÁFA és vám-csalt termékek forgalmazásába (konkrétan megfogták a havercéget ahonnan jött az árú), a garanciázását pedig azért nem vállalja, mert ennek a költsége most őt terhelné. Az ilyen cégek pedig etikusságukból kifolyólag nem szereteik ezeket az ügyeket felvállalni. Az ilyet nem nevezném jónevűnek, inkább hírhedtnek...

Az ominózus saláta garlevél pontosan az ilyen esetek kiküszöbölésére lett bevezetve. Ugyanis hiába világméretű cég a Samsung, minden helyi iroda sikerességét egyedileg mérik. És itt jön képbe az általad (vagy talán valaki más által) emlegetett, egyébként soha nem létezett világgarancia. MINDEN helyi iroda azokért a termékekért vállal garanciát amit ő hozott forgalomba. Ugyanis így lehet összekapcsolni az értékesítéskor keletkező nyereséget az esetleges garanciális költségekkel. Miért vállalja a magyar iroda a garanciális költségeit annak a terméknek amit eredetileg az ukrán iroda adott el és ilen-olyan úton mégis itthon kötött ki végül? Ugyanez igaz abban az esetben is, ha valamelyik kisker megszűnik. A sorozatszámot vissza lehet követni és amennyiben a termék valóban a magyar irodától származik, akkor hidd el, hogy segít az iroda a garancia érvényesítésében. Ezért kap minden "bezárt a kisker, most mit tegyek?" érdeklődő egy kedves bár határozott levelet amire válaszként szükséges a vásárlás helyének és a garancialevél meglétének a bizonyítása.

A másik esetre pedig ahol egyszerre ment tönkre az összes vinyó, holott különböző időpontban lett vásárolva.. Ugye azt Te sem gondolod, hogy a gyárban direkt úgy gyártanak szart, hogy az nálad egyszerre menjen tönkre, főleg ha a gyártási idők között több hónap különbség van? :)

@Kerek Perec:

A szabály valóban az amit Bakter is leírt. A termékekre cseregarancia vonatkozik. A nagykereknél létezik egy úgynevezett cserekészlet. Amikor a kisker bevisz egy rossz vinyót, akkor a nagyker megnézi, hogy a cserekészletében van-e ugyanolyan vagy a hibáshoz nagyon hasonló, de mindenképpen nagyobb kapacitású termék. Értelemszerűen ha van azonos tipus akkor cseréli, ha nincs postossan azonos tipus, akkor keres azonos kapacitású és funkciójú (PATA/SATA) terméket (azonos kapacitáson belül több különböző tipus létezik ugye), ha ilyen sincs, akkor néz egy picit nagyobb kapacitásút. Ezügyben rugalmasak, hidd el.

Visszatérve az eredeti témára. Az olcsó húsnak valóban híg a leve. Ha párszáz forint különbségért vállalod azt hogy a vásárláskor számládon csak egy év gari szerepel és nincs a termék mellett a Samsung Magyarország garlevele, akkor vállaod azt is hogy hiába van valójában 3 év gari a termékre, az egy év lejárta után magadnak kell intézned a dolgokat. Ez a Te döntésed, senki másé, ugyanis a kisker a normális helyen vásárolt (hidd el hogy tökéletesen tudják hogy mi az ábra) termékre tuti hogy továbbadja a gyári garit, hiszen elemi érdeke hogy neked a lehető legjobbat kínálja.

Remélem sikerült picit megnyugtatni a kedélyeket és megértetni egy-két dolgot.

Dervenkál Egon 2009.10.12. 10:23:37

Mindezzel csak egy bibi van: az Európai Unió, gazdasági, kereskedelmi és vámúnió is egyben. Vagyis a tagországok közötti kereskedelem nem számít importnak. Úgyhogy aki fekete meg szürke importozik, az nem igazán tudja mit beszél.
Más kérdés, hogy a kereskedelmi tv. meg a fogyasztóvédelmi szabályozás sajnos nem a gyártóhoz köti a garanciát, hanem a kereskedőhöz. Innentől kezdve, ha a gyártónak nincs tudomása a kereskedő márkaforgalmazásáról (szerződéses viszony), akkor megteheti, hogy beleszarik az end user szájába. Megint más kérdés, hogy hányan indítanak ilyen esetben bármilyen eljárást (levelezés, fogyvéd., stb.). Elárulom, hogy túl kevesen, ezért senkit sem izgat.

Sanyi 2009.10.13. 15:15:18

Mi az a szurkeimport? EU van, amit barmely EU orszagban forgalombahoztak azt berakod a taskadba es hazahozod. Tok feher. Mi a szurke import akkor? Mese habbal... Fene
süti beállítások módosítása