Tékozló Homár

Használt telefont adott el újként az Extreme Digital

2009.10.09. 00:39 | szily | 113 komment

Jól megbánta az online vásárlást Zoltán. Az ED-től vett mobil megkarcolt kijelzőjén nem volt fólia, a cég el is ismerte, hogy tévedésből használt telefont küldtek, de - misztikus, hogy miért - készpénzben nem voltak hajlandók visszaadni az árát, csak átutalással. A pénz pedig több, mint egy hónapja utalódik, miközben Zoltánt újabb ésújabb sztorikkal etetik, hogy miért akadt el a pénze valahol.

Én nagy lendülettel vettem 2009.09.03.-án az Extréme Digital-tól online bankártyás fizetéssel egy telefont, bár ne tettem volna. Azonban másnap megérkezett a készülék melyet a futár általi bezacskózás kibontása után vettük észre, hogy a készülék használt nincs fólia karcos a kijelző! Felvettük az ügyfélszolgálattal a kapcsolatot majd nagy nehezen sikerült elérni ( persze előbb a reklamációról e-mailt kellett küldeni melyre senki sem reagált...), hogy a készüléket visszavihessem egy üzletükbe kicserélésre. Több órás telefonálás után.
A boltban tanácstalanul nézte az üzletvezető ( Erzsébet körúti bolt ) a készüléket majd közölte sajnos igazam van rossz már garanciába visszavett készüléket küldtek ki de sajnos már nem tud adni ebből a típusból. Közölte, hogy a pénzt sajnos vissza nem tudja adni !!???? – hol van itt a 8 napos EU kötelező pénzvisszafizetés - de visszautalják 2-3 napon belül ha megadom a számlaszámomat a felvett termék visszavételi lapon. Na itt kezdődtek csak az igazi problémák. Nem elég, hogy átvertek még a pénzemet sem kapom vissza!!!

Türelmes néhány hetes várakozás után (09.17.) rájuk telefonáltam de össze vissza beszéltek majd elkapcsoltak a pénzügyi részre - ahol a kishölgy előadta, hogy tudják miről van szó és már folyamatban van várjak türelemmel. Egy hét múlva ismét telefonáltam, hogy hol tart a dolog amire közölték, hogy ők már rég elutalták de az OTP-nél rendszerhiba van - megjegyzem ha ilyen sokáig állna az OTP rendszerhiba miatt... na mindegy. 1 hónapos várakozás után  még mindig semmi pénz nem érkezett. Ismét felhívtam Őket majd a pénzügyön ismét az OTP-re fogták és ráadásul még pofátlan módon félretett telefon mellett megbeszélték, hogy milyen szemét vagyok, hogy velük ordibálok pedig Ők nem tehetnek semmiről - kérdem azt ha mást nem kapcsolnak pl. értékesítési vezető , ügyvezető vagy tökmindegy valamilyen főnököt akkor kivel kéne veszekednem.
Hát ma itt tartok se pénz se telefon 35 nap telt el. Azt hiszem jogilag sem szabályos amit csinálnak mivel az ÁSZF-ükbe a weboldalukon nincs benne ha Ők nem tudnak teljesíteni akkor is ennyit kell e várnia visszafizetésre mert a PTK szerint már rég vissza kellett volna adniuk.

Segítségüket előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Zoltán

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ShagBeckur 2009.10.09. 02:43:34

Praktikus a postoló stílusa! Ha nincs vessző, nehéz vesszőhibát elkövetni!

gabest1 2009.10.09. 04:13:53

Ha már nem volt belőle több, akkor ez lehetett a kiállított darab.

wagabound 2009.10.09. 05:05:50

Az e-digitál egy tetüláda társaság. Engem egy kis TFT tévével vertek át. Kerüljétek a céget!

gpetersz 2009.10.09. 05:33:57

Pusztító bírságokra lenne már itt szükség. A tököm tele van ezzel a fos hozzáállással ami tök normálisnak számít az országban.

Elkúrta-e a cég? Igen. Akkor elkúrt összeg * 100 a bünti, akit megszopat annak meg elkúrt összeg * 5 jár vissza. Csókolom! (ha az összeg kevesebb mint 20,000 akkor a szorzó 1000 -es és 50 -es!)

Rókakígyó 2009.10.09. 05:47:34

Bojkott? Hahaha.... Faszkis ország, fasznyuszi emberekkel. Még a magyargárdás is hazamegy 4-kor a tüntetésről, mert a gyereknek holnap iskola. Előre ED, szívassátok a genyókat. :)

móqs 2009.10.09. 06:27:56

Sajnos, megint vannak értelmetlen hozzászólások. "igy jár az aki online vásárolgat..." 2009-ben gáz online vásárolni? A "vesszős" gyerekről meg nem is beszélve.

Akarok venni egy új tv-t és nézegettem az ED honlapját. Ezek után már tőlük biztosan nem fogok vásárolni.
Mert, ha egy ilyen egyértelmű helyzetben szopatják a vevőt, akkor egy garanciális dolognál mit csinálnak...?

Dr Kangörény 2009.10.09. 06:34:21

@há zé: Hát kié, a faszomé?
Baszki, te vagy egy nyeretlen kétéves vagy, vagy ed dolgozó. Honnan a faszból tűnik neked úgy, hogy nem az ed köcsögösködik?

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.10.09. 06:34:50

@há zé: melyik bank ügyfélszolgálatán? Az ED vagy a saját oldalon? A sztoriból úgy jön le, hogy a joggal imádott otp az ED bankja. Mi köze ahhoz neki? Az utalás másnap megérkezik. otpnél rendszerhiba, ráadásul több mint 1 hónapig, ahm... Vajon direkt csak az EDnál jelentkezett ez a hiba ugye? Tehát 1 ügyfélnél, mert ha ez kis arányban, csak pár ezer ügyfélnél előfordult volna, már hallottunk volna róla itt is, máshol is.
Pitiáner, hazug mentalitás.

É2I 2009.10.09. 07:29:39

Szóval se pénz, se teló, se vessző.
Azért üssed őket!
Sün meló van!

pt_tomi 2009.10.09. 07:32:17

Az EDvel eddig semmi bajom nem volt, gyorsan pontosan szállítottak kifogástalan állapotban!

Az a tény, hogy jelen esetben elismerték a hibát az utalás körüli mizéria szarkeverésnek tűnik!

Az otp szokta várakoztatni a pénzeket ez tény de max 2 nap és ez is inkább külföldről érkező pénznél van így...ha tényleg hiba van a rendszerükben ami már ennyi ideje tart akkor azt javaslom gyorsan mindeki hozza el onnan a zsét!

Aston Kanál 2009.10.09. 07:39:01

@csikóhalacska: igen, csak neked :). ha újra betöltöd az oldalt, más reklám lesz ott. Nálam pl. Samsung reklám fut most. Bejelentkezés előtt Lyoness reklám futott.

Franky4fingers 2009.10.09. 07:47:30

Én navigációt vettem az Extreme Digitálnál a Mammutban. Beültünk utána kajálni, kibontottam, és mit látok? Az előzményekben ott vannak az elmentett úti célok.

Szépen végig lehetettkövetni, hogy valaki elvitte a

Franky4fingers 2009.10.09. 07:48:59

Én navigációt vettem az Extreme Digitálnál a Mammutban. Beültünk utána kajálni, kibontottam, és mit látok? Az előzményekben ott vannak az elmentett úti célok.

Szépen végig lehetett követni, hogy valaki elvitte a kütyüt, haza, majd elment vele Lengyelországba, majd hazajött és itt mászkált még a városban.

Visszavittem kicserélték. De azért a q anyjukat

torma99 2009.10.09. 07:50:02

Hasonló esettel találkoztam a pannonnál, ahol nem igen akarták visszautalni a pénzem. Minden nap felhívtam őket, 2 nap kétszer is, hogy akkor hol is van a pénz. Hazudoztak ott is össze-vissza, de aztán mégis megérkezett a pénz. Ilyenkor egyébként úgy szokták intézni, hogy a kártyatársaságnál feloldják a zárolást és visszakapod a pénzed, ami +1 nap az utaláshoz képest, de nem több hónap. A kedves ügyfél ne várogasson hónapokat,mert a cégek szarnak az ilyen birka emberekre. Kultúrált hangnemben érdeklődjön minden nap, akkor hamarabb megoldódik az ügye.
Jah ED drága és gyanúsan simlis banda.

LD 2009.10.09. 07:50:37

Én alapvetően egy nyugott és türelmes ember vagyok. Ennél az esetnél viszont 1 hónap??? várakozás után nem telefonálgatnék. Ez már az a kategória ahol beballagnék a boltba és amennyire hangosan csak lehet, hogy lehetőleg minden ott lévő vásárló hallja elkezdenék balhézni és mindenzt addig folyatném, amíg ott helyben ki nem fizetnék nekem a pénztárból az összeget. A sajét pénzügyükkel meg szórakozaonnak meg utalgassanak ott és úgy ahogy akarnak. Ez a módszer szerintem működne. Előbb-utóbb megunnák, hogy már a sokadik vásárló inkább kiballag a boltból hallva a sztorit. Elismerem, hogy nem a legjobb módja a pénzed visszaszerzésének, de lássuk be, hogy az eddigiekkel semmire sem mentél, fogyasztóvédelem és társai szerintem ismét az idők végezetéig húzódna...

Krisz30 2009.10.09. 07:55:14

Nem szeretnék ünneprontó lenni, de hol itt a probléma?

Vettél egy telefont, nem tetszett( mindegy milyen okból kifolyólag ), éltél a 8 napos elállási jogoddal, elfogadták, OK. Hol itt a gond?

"hol van itt a 8 napos EU kötelező pénzvisszafizetés"
"mert a PTK szerint már rég vissza kellett volna adniuk."
Ez mi, ezt honnan vetted? Ilyenkor nem a "17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet" szerint kell eljárni? 8 napod van elállni és utána 30 napon belül kellene visszafizetniük.
Ezt a 35 napot hogy értetted? A vásárlás óta telt el ennyi, vagy az áru visszaadása óta?
Mert elviekben még határidőn belül is lehetnek( 8+30 nap, plusz esetleg a tranzakció is eltarthat 1-2 napig ).

Hogy van ez?

ringer 2009.10.09. 07:57:11

Tény, hogy kártyás fizetés esetén nem lehet készpénzben jóváírni. Ilyenkor az ügymenet az, hogy az eladó kezdeményez egy jóváíró folyamatot az elszámolónál (ez itt az OTP), az pedig a folyamat végén leemeli a pénzt a bankszámláról, és a vevőnek jóváírja. Itt az eladónak csak a kezdeményezéskor, majd ha megkapja a banktól az engedélyt, a jóváírás papirozásánál van szerepe. Persze 35 nap az már gáz (ez az egész max. egy hétig tart), itt valaki simlis.

Franky4fingers 2009.10.09. 08:02:08

@Krisz30:

Úgy van ez, hogy megpróbáltak átcseszni, tehát azóta kb 1mill-t hagytam más cégeknél elektronikai termékre.

LiberAll 2009.10.09. 08:02:53

Rendőrségi feljelentés , és felszámolás megindítása az ED ellen, ha elkezded reggel 8-kor délben mér kapod a pénzedet,mert az ED ügyvédje fog üldözni, hogy elnézést kérjen a cég nevében, csak vond vissza az egészet...

Krisz30 2009.10.09. 08:08:27

@Franky4fingers: Ez a része rendben van és igazad is van teljesen, valószínűleg én is hasonlóképpen cselekednék( kivéve az egymilliós vásárlást utána, az most nem nagyon lenne... :D ).

Az alapfelvetést nem értem, nem látom, hogy pontosan milyen alapon kéri 8 napon belül a kedves postoló a pénzét. Én 30 napos határidőről tudok, de lehet, hogy menet közben ez megváltozott.
Érdekelne a dolog, mert akkor legközelebb ha ilyen helyzetbe kerülök én is 8 napon belül kérem majd a pénzem... ;)

robinzone 2009.10.09. 08:21:12

Jó reggelt!:)
Ez egy újabb olyan gusztustalan gyakorlat, ami még a kommer világból maradt itt. Mi az, hogy nem adják vissza a pénzt? Ilyen nincs. Mégis a legtöbb(tapasztalatom szerint) helyen bepróbálkoznak ezzel. (Levásárolhatja, el kell küldenünk szervízbe, majd jelentkezünk két hét múlva, stb.) Zoltán nem volt elég határozott. Ha látják, hogy tisztában vagy vele, hogy visszajár a pénzed hibás teljesítés esetén, megadják magukat ("hát, ha úgy gondolja, vissza is adhatjuk(sic!) a pénzt") Max. felírhatja az adataid, hogy kiszűrjék a cseleseket. Ez oké. Csak ugye nekik ez mínusz a bónuszból, ezért húzzák a kis szájukat...

robinzone 2009.10.09. 08:22:47

Határozottan követelni vissza a pénzt, és kész!
Valami jogiember beszúrhatná a vonatkozó paragrafust, rendelet számot!

robinzone 2009.10.09. 08:25:08

@ringer: már bocs, de szerintem ez hülyeség! Szinte mindig kártyával fizetek, és simán visszaadják a készpénzt, ha két nap múlva besétálsz, hogy "ácsi"!

kholiq 2009.10.09. 08:28:09

nagy gecik, engem kameraval basztak at

robinzone 2009.10.09. 08:29:11

@Krisz30: Mindent elmond a cégről, ha nem próbálja a lehető legrövidebb időn belül rendezni a problémát. Ha folyamatosan tud bevételt fogadni, kell, hogy legyen megoldása a hónapon belüli lreklamációnak is. El kéne már felejteni azt a csinovnyik gondolkodást, hogy ha a törvény 30 napot ír elő nekem valami feladatra, akkor van 29 és fél napom, hogy megcsináljam azt. Erről szól a poszt.

Krisz30 2009.10.09. 08:37:59

@robinzone: Ebben igazad van nyilván ezek után nyilván nem lesz az ED-nek a törzsvásárlója ami kiesés nekik, ergo pénzt vesztenek.

Én csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy szerintem még nem feltétlenül vannak kicsúszva a határidőből, ennyi.

A post meg véleményem szerint a használt áru eladásáról szól( mint ahogy a címe is csodálatosan mutatja ) ami szerintem is elég gusztustalan dolog( ahogy a kommenteket olvasom nem is egyedüli esetnek tűnik ).

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.09. 09:02:24

Én is vettem onnan hibás műszaki cikket. Visszamentem, kicserélték. Két termékük lenne, meg három alkalmazottjuk, biztos nem hibáznának annyit.

golyo73 · http://www.799.hu 2009.10.09. 09:07:28

Az ED-al én is megszívtam már: Pólusban fényképezőt szerettem volna venni náluk, de kudarcba fulladt mert azt nem lehetett kipróbálni akksi és memóriakártya hiányában. A kiállított darab lemerülve, kártya nélkül, eladók tanácstalanul flegmán... ezt megunva lesétáltam a "hülye nem vagyok" boltba, ahol az eladó teljesen készséges volt, adott kártyát a gépbe, ki lehetett próbálni, nem volt semmi probléma, meg is vettem ugyan azt a fényképezőt, igaz egy ezressel drágábban, de már csak elvből sem mentem vissza az ED-ba.
Sz@rjanak sünt.. :)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.10.09. 09:08:00

Szerintem a poszt írója idióta... Már rögtön úgy állt neki, hogy nem kapja vissza a pénzét, pedig a jelek szerint az eDigital normálisan állt a dologhoz. Fogja fel a poszt írója, hogy az online fizetés átutalásként kezelendő, ezért nem kaphatott vissza készpénzt.

Az más dolog, hogy utána elcseszték, mert nem utalták át 35 napig neki, ezért persze megértem a felháborodását. Az előzményeknél már nem.

movhu 2009.10.09. 09:19:42

Nem értem az Edigitalt. Sokszor vásároltam nálunk, a legtöbb esetben jót, olcsón.
De velem is előfordult, hogy használt GPS-t akartam rámsózni, és én nem online rendeltem, hanem az üzletben vettem át. Aztán ott helyben reklamáltam ugye, hoztak egy másik dobozt, ismét használt GPS-el. Harmadikra összejött a dolog.
Miért rombolja ilyen f*szságokkal egy ekkora cég a hírnevét?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.10.09. 09:19:58

"Ők nem tehetnek semmiről - kérdem azt ha mást nem kapcsolnak pl. értékesítési vezető , ügyvezető vagy tökmindegy valamilyen főnököt akkor kivel kéne veszekednem."
A panaszkönyvvel mondjuk. Meg fogyvéddel.
Nem kell ezekkel sokat szórakozni...

Manci néni, a szomszéd 2009.10.09. 09:21:01

Ez megy magyarországon: FIZESS PARASZT!

Hompi 2009.10.09. 09:25:10

@gpetersz: Akkor elkúrt összeg * 100 a bünti, akit megszopat annak meg elkúrt összeg * 5 jár vissza. Csókolom! (ha az összeg kevesebb mint 20,000 akkor a szorzó 1000 -es és 50 -es!)

Normális vagy te? Szóval azt mondod, hogy veszek az ED-ben routert nagymamának 10ezerért, és elkúrják, akkor ők fizessenek büntibe 10misit, én meg kapok fél misit? Szerinted ez milyen visszaéléseknek lenne a melegágya? Most a bolt a geci szereplő ebben a sztoriban, de abban a valóságban amit te magyarázol, szted a magyar vásárlóközönség mennyivel lenne korrektebb? Úgy gondolom centivel sem. Menne a játék, hogy mit tudok csinálni a vásárlás bundázásával, hogy 10ezresből szüljek félmillát. Káosz lenne.

fda 2009.10.09. 09:25:29

@Darren79:
Nem minősítelek, mert a fórum nem erre való. Teljesen mindegy, milyen módon fizetsz ki egy árut, ha gond van vele, akkor jogodban áll a kártalanításod módját megválasztani:
- cserekészülék
- másik készülék beszámítás
- pénz visszafizetés
A három közül egyik pontnál sincs külön leírva, de 35 nap ügyintézés soknak tűnik.

Egy elmaradt átutalást az OTP-re fogni meg bárgyúság...

Hompi 2009.10.09. 09:28:11

Ha már itt tartunk, simán értékarányos kárpótlást tudnék max. kitalálni. Pl. elkúrt áru bizonyos része, ami szerintem nem lehetne több mondjuk 10-20 %nál. Tehát 10ezresnél 12-t kapnál vissza. Nem bánnád ugye?
Csak asszem ehhez nem igazán vannak meg az adózási és törvényi alapok...

tviola 2009.10.09. 09:28:42

A Fogyasztóvédelmi főfelügyelőség telefonszáma: (1) 210 07 41. A vonal másik végén egy igen készséges munkatárs segíteni fog, elmondja mi a teendő! Én már többször felhívtam, hogy adjonak tanácsot, mindig bevált!

norbi2k 2009.10.09. 09:29:23

@Krisz30: neten rendeleskor 8 napod van az aru kezhez veteletol szamitva hogy elallj a vasarlastol es meg sem kell indokolnod miert, nem tetszik es kesz! Ilyenkor csak a szallitas koltseget terhelik rad, jobb cegek azt sem.
Nemetorszagbol rendeltem egy kihangositot aztan mikor megerkezett kiderult hogy nem jo az autoba, mondtam nekik nem jo szeretném visszakuldeni, kertek hogy nezzek korul van e mas amire becserelnem, mindom nincs kene a penz inkabb vissza, mondtak jo es kertek hogy lehetoleg eredeti csomagolasban kuldjem vissza es ha 5000 ftnel tobb a posta akkor azt is kifizetik, persze tobb volt hiszen magyar posta nem olcso. Egy heten belul megerkezett a penz a szamlamra. Tehat megegyszer, nemet webshop....
Van hasonlo sztorim magyar ceggel is, egy kis kocsog banda, fel eve huztak le 3000 ft-al, szoval pitianerek, de ugy latszik van aki erre epiti a ceget...

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2009.10.09. 09:31:38

Rendben, az Extreme Digital nem járt el jogszerűen, de a kedves vásárló is túl muja volt!

Amint kijelentette az eladó, hogy nem fizeti vissza a pénzt, elkértem volna panaszkönyvet.

plb2009 2009.10.09. 09:31:38

Én is vettem mobilt online, és ugyan így használtat hoztak ki.

Netuddki. 2009.10.09. 09:33:09

@Ellenőrző szerv: "Megverték? Nem, hát akkor meg mit panaszkodik? :)
Legközelebb majd nem ilyen csalafinta módon vesz fel kp.-t ingyen..."

te hülye vagy! Ha még soha nem vásároltál utánvétellel akkor minek ugatsz bele?

Hompi 2009.10.09. 09:33:38

@fdavid: Egy elmaradt átutalást az OTP-re fogni meg bárgyúság...

Egyetértek! A hibalehetőség persze benne van a rendszerben, de nem jellemző OTP-nél. Itt simán madárnak nézték az ügyfelet, mert ezen a rizsán nem sokat gondolkoztak, az biztos.

Amusing 2009.10.09. 09:34:05

@norbi2k:
vki meg a vásárlást építi erre, mint pl te is
csak pl vannak olyan parasztok, hogy vesz egy navit 1 hetse nyaralásra és utánna visszaviszi, agyonverném az ilyen kis buzikat

KEmber 2009.10.09. 09:35:04

Az ED nem arról híres, hogy gyorsan fizetne: homar.blog.hu/2006/11/30/mire_vagy_hajlando_otezerer_1

Nekem a fogyasztóvédelem megállapítása tetszik a legjobban: az Extreme Digital "több fogyasztóvédelmi előírás sorozatos és tudatos figyelmen kívül hagyásával működik"

Steve 2009.10.09. 09:35:51

Darren79 nem értem mit nem értesz...

Az előzmények: 1) új áru helyett használtat kapott 2) nem fogadták a hibabejelentését az ügyfélszolgálaton 3) több órás telefonálás a bolttal
4) visszavételi lap, 2-3 napos ígéret
5) néhány hét után "várjon türelemmel"
6) hazug válaszok (OTP)
7) hazug válaszok (OTP)

Ez messze van a szimpla 35 napig elfelejtették feladni helyzettől.

Krisz30 2009.10.09. 09:39:30

@norbi2k: Rendben van, értem. De ettől még maximum 30 napjuk van a visszafizetésre. Egy ilyen cégnek nem egy ügyfele van, lassabb az ügyintézés, de ezt már leírták előttem.

Persze lehet korábban is, én csak azt mondom, hogy lehet nem hatékony dolog olyan jogszabályokra hivatkozni amik nem feltétlen léteznek.

Amiről én beszélek az itt van(4§, 5. pont):
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900017.kor

Ha Te esetleg másról is tudsz légy oly kedves és linkeld ide, engem tényleg érdekelne.

Rák Attantam 2009.10.09. 09:41:24

Ilyenkor hol van Csaba és miért nem töri el valaki kezét? Lábtörlőország...

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.10.09. 09:41:53

Tessék ezt a cikkecskét kimásolni, megnyitni az edigital honlapját, és minden termékhez, a hozzászólás részben (mobilokhoz elsősorban) bemásolgatni. MOST!!

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.09. 09:44:57

A vásárlónak lényegesen erélyesebben kellett volna fellépnie, ha már ilyen ügyesen átverték.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen senkiházi cég az E.D. :S

Tucsok84 2009.10.09. 09:45:25

nekem is adtak már vissza kp-t kártyás vásárlás után.
persze olyan esetem is volt, hogy a csere cuccom is szar volt és azt mondták, 2x nem cserélünk és pénzt sem adunk vissza. ezt kézséggel a vásárlók könyvi panaszomra is ráírták majd 2-3hónap fogyasztóvédelmi átfutás után visszakaptam a zsetont sűrű bocsánat kérések közepette. :)

Kismacska (BELLA) 2009.10.09. 09:46:43

Bocs, hogy ilyet írok, de kedves posztíró: TE MEG VAGY HUZATVA?? Ennyire sok pénzed van?? Komolyan, inkább add nekem, mert én legalább adok cserébe hálát és egy mosolyt.

Most jegyezd meg: Magyarisztánban NEM utalunk előre! Nem fizetünk előre! Az ED-nél én is vettem már cuccot, de ebben az országban nem fizetek előre egy fillért sem.

Figyelj, ENNYIRE még nem vagyunk nyugaton... sőt, szerintem balkanizálódunk.

Sajnálom, ami történt, de hogy lehet ilyen naiv valaki???

Az ED szarjon sünt. Nem mondom, hogy nem veszek tőlük ezután semmit, mert nem szoktam magyaroknak előre utalni. Vaterán is csak kp-s aukciók, személyes átvétel.

Rendelj az Amazontól a munkahelyedre - meg is kapod, olcsóbb is, szolgáltatást kapsz. :)

KEmber 2009.10.09. 09:47:14

@Krisz30: Itt nem erről van szó, ne mossad őket, az a lényeg, hogy hazudoznak, azt mondták, hogy 2-3 napon belül utalnak, és 30 nap alatt se sikerült. Ha rögtön azzal kezdik, hogy "bocs, elnéztük, és a törvényben meghatározott időn belül utalunk", vagy rögtön arra hivatkoznak, hogy nem tudják kezelni az OTP online rendszerét, akkor semmi gond nem lett volna. De össze-vissza hazudoznak, ez a baj.

torró 2009.10.09. 09:51:14

Ámberek! Ma már úgy kell az ilyen dolgot lerendezni hogy keresel két jóvágású "úri embert"/Tudod, 85-s nyakbőség borotvált séró egyszerre is féloldalt fér be az ajtón, majd fel lehet tenni a költői kérdést:lenni vagy nem lenni!Mármint az eladónak. Biztos vagyok benne hogy rögtön rendezve van a helyzet. Drasztikus? Ez van aranyanyám! Ezeket másképp nem tudod megnevelni!

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.10.09. 09:54:59

@MP: talán az online vásárlásnak pont az a lényege, hogy ne kelljen bemenned a boltba személyes átvételre nem? Okostojás...

norbi2k 2009.10.09. 09:58:17

@Amusing: mire épitek??? arra hogy probáltam venni egy olyan cuccot ami nem kaphato itthon, szerinted orultem mikor kiderult nem is jo a kocsiba? Én arra épitettem hogy normális cégnél vásároljak, remélem erre gondoltál...

Krisz30 2009.10.09. 10:00:05

@KEmber: Nem szeretném védeni az ED-t( különben sem hiszem hogy rám szorulnának ), de itt pár kommentelő már nem létező jogszabályok alapján fel is számoltatná az egész céget. :)

Az ( is ) a baj Magyarországon, hogy mindenki olyan jogait is nagyon ismeri amik nem is léteznek neki. ;)

Ettől függetlenül az ED hozzáállása is kritikán aluli, ebben egyetértünk.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.09. 10:01:03

Az extreme amúgy korrekt cég volt, amíg nem plázásodtak el. Most nem tudom mi van, de azért azt látni kellene, hogy mit küld ki az ember. Vagy nem? A levásárlás pedig bevett gyakorlat.

norbi2k 2009.10.09. 10:01:36

@Krisz30: a visszafizetésre harminc napjuk van, rendben, de mégis mekkora ez a cég hogy ennyire nincs idejuk? A német webshop szerintem nagyobb mint az ED és mégis minden levelemre aznap de legkésőbb másnap válaszoltak, és nem probáltak etetni hogy szar az OTP rendszere, perszeee, nagyon béna, kb mint az a kifogás mikor azzal jon valaki hogy nem kapta meg az sms-t, meg nem látta hogy keresték :)

Roberto1 2009.10.09. 10:02:31

Gyanúsan simlis, de nem drága az ED!! Én spec nem egy dolgot vettem náluk, sosem volt problémám. Kinéztem a neten, és személyesen vettem meg, pont azért, hogy ne legyen probléma. Az mondjuk fájt, amikor kb.-ban kellett több, mint 3kilót kipengetni a fényképezőért, de azóta azt hiszem, már kártyával is lehet náluk fizetni. A fizetés utáni vevő szopatás pedig tipikus magyar szokás, én már meg sem lepődök, senki nem szeret pénzt visszaadni.
Posztolónak üzenem, van egy bevált módszer az ilyen esetekre: odaállsz a bolt elé, és minden betérőt lebeszélsz a vásárlásról a sztoridat ecsetelve. 10percen belül kp-ban ott lesz a pénz a kezedben, mondjuk nagy anyázások közepette... nekem legalábbis bejött már egyszer... :o)))

norbi2k 2009.10.09. 10:03:52

@Kismac - Térdileg még rokkant: ez mondjuk igaz, itthon csaki utánvétes fizetést szabad...nagyon gyerekcipoben van még a netes vásárlás

torró 2009.10.09. 10:07:01

Bocs ! Roberto1 ajánlása tényleg jobb.

JohnWatt · http://allas.dolgok.com 2009.10.09. 10:10:18

@bojl: Én is az ED-nél vásároltam telefont és nem online, de ugyanúgy nem néztem meg mi van a dobozban! :) Nekem teljesen újnak tűnt otthon, azóta is azt használom. Sokszor vásároltam már az ED-ben, teljesen meg vagyok velük elégedve. Ebben a történetben se teljesen rossz az ED hozzáállása!

beleduma 2009.10.09. 10:12:30

@norbi2k: Mitől véd meg az utánvét???
Addig nem kapod kézbe, amíg ki nem fizetted. Akkor meg semmivel sem vagy már előrébb, mint így!!

További magyar hang 2009.10.09. 10:12:34

Internetes szerződések esetén főszabály: amennyiben a vásárló meggondolta magát, 8 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. Ezt a jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetén pedig, amikor a szerződést megkötötte. Fontos, hogy ennek olyan írásos nyoma maradjon, hogy az elállás időpontját vita esetén később igazolni lehessen.

Ha a kereskedő előzetesen nem tájékoztatja a vevőt az elállás jogáról, a 8 munkanapos határidő meghosszabbodik 3 hónapra. Ha a tájékoztatásra ezen az időtartamon belül sor kerül, az elállásra nyitva álló 8 munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta a vásárló.

Elállás esetén az értékesítő köteles a kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 30 napon belül visszatéríteni. Így van ez akkor is, ha a kereskedő a megrendelést nem tudja teljesíteni. Ha a vevő eláll a szerződéstől, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket a vevőnek kell állnia, egyéb díjat, költséget azonban nem követelhet az értékesítő. Amennyiben a kereskedő a megrendelttől eltérő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, a visszaszolgáltatási költséget ő köteles viselni.

KEmber 2009.10.09. 10:16:57

@JohnWatt: Hmmm, hát azért az, hogy egy ekkora boltban valakinek már sikerült egy új terméket kézhez kapnia, szerintem nem valami olyan, amire büszkék lehetnek... Mármint ez természetes, ilyen előfordul a legjobbakkal is. ;-)

Krisz30 2009.10.09. 10:17:31

@norbi2k: Nem tudom, nem igazán ismerem ( szerencsére ) a reklamációs ügymenetet náluk.

Én már kétszer vásároltam az ED-nél( persze ott helyben vettem át előzetes rendelés után ), korrekteknek tűntek, bár húzták a szájukat amikor kicsomagoltattam, megnéztem, és helyben kipróbáltattam velük az árut, de az ilyet már megszoktam, nem igazán hat meg a dolog.
Nem a legolcsóbbak, de rendelni nem nagyon szeretek( az olcsóbb megoldások mind rendelősök lennének ) a boltjuk meg pont útba esik hazafelé.

A kifogások meg valóban nagyon gyengének tűnnek( de ki tudja, biztosan van a visszautalásnak valami nyoma, akkor mutassák meg azt /küldjék el a másolatát ;) ), őszintén szólva nem értem, hogy mire gondolnak mit érnek el ezzel.

The Good Boy 2009.10.09. 10:19:43

Én egyszer (és utoljára) vásároltam náluk, navit a győri üzletben.
Fizetés elött, még a nézelődés stádiumában, amikor megnéztem a terméket, a dobozban hiába keresem a térképszoftver kártyáját, nincs benne. Kérdem az eladótól, hogy hol van a kártya, mire közli, hogy az rajta van gyárilag a gépen. Mivel elég jól utanájártam a dolognak a vásárlás elött, ezért a cucc technikai paramétereivel jobban tisztában voltam, mint a bárki, ezért mondtam neki, hogy 64MB tárhelyen nehezen van szoftver, meg különben is kártyán kell lennie, amit hozzá kell adniuk. Az eladó erre közli, hogy szerinte vagy a készülékre van feltöltve, vagy nem is tartalmaz a termék szoftvert. Erre megmutattam a nagy Igo jelet a dobozon, mire közli az eladó, hogy vegyem meg nyugottan, van hozzá szoftver. Mondtam neki, ha nincs 3 napon belül visszahozom, fogyivédőkkel.
Erre eladó közli, hogy amig fizetem, addig a terméket összecsomagolja, és átviszi az átadópúlthoz, majd a navival eltünt a raktárban. Párperc múlva ugyanaz az emberke ugyanannál a pultnál megjelenik (máshol nem is tudott volna, mert nem volt máshol pult...:) a dobozzal.
A pultnál kis vita a jótállással (illetve a jotállási jegy hiányával), mire közlik, hogy hivjam fel a gyártót, és kérjem tőlük, hogy küldjenek jótállási jegyet, mert az kimaradt a dobozból. GYorsan megegyeztünk, hogy ez nem pálya, nem fogok telefonálgatni, szerezzenek hozzá ők jótállást, nem én szortam el. Utána a kocsiban kibontom a dobozt, hát mit látok?
Valahogy belerepült az Igo 1 sd kártyán, amig a púltról a nemlétező átadópultig átkerült a cucc...
Jótállás 1 hét múlva érkezett az ed-től, igaz nem magyar, hanem eu-s (gondolom szürkeimport, azért olcsóbbak).
Szóval én úgy vagyok vele, ahol egyszer megpróbálnak átverni,ott többet nem vásárlok!

KEmber 2009.10.09. 10:20:54

@Krisz30: Egyetértek. Nekem legjobban a "3 napon belül visszavihetem" nevű, nem létező jog tetszik.

Ariadne12 2009.10.09. 10:20:55

@További magyar hang: Csakhogy itt nem erről az esetről van szó. Nem a fogyasztó gondolta meg magát, hanem eleve hibásan teljesített a kereskedő, vagyis _azonnal_ jár vissza a lóvé, ha nem tud helyette másik ugyanolyat adni. Jó ismerni a távollévős rendeletet, de egy kis Ptk.-t is tessék olvasgatni hozzá. ;)

Ariadne12 2009.10.09. 10:23:53

@The Good Boy: Eleve nem értem, miért nem fordultál sarkon, miért vetted meg egyáltalán, ha láttad, hogy át akarnak verni? Nesze neked, tudatos vásárló.

Meg azt sem értem, hogy nem vágja még mindig egy csomó ember egy rakat homáros bejegyzés meg más fórumokon tett panaszok alapján, hogy az ED garanciális ügyintézése 0, max. helyben fogyasztható dolgokat érdemes venni náluk, ha nem akar szívni az ember. De persze lehet próbálkozni...

norbi2k 2009.10.09. 10:24:20

@beleduma: attol hogy legalább kaptál valamit, hahoo, tudod ha előre fizetsz, lehet nem is kuldenek semmit.. velem már történt ilyen... és ha utkozben a postas lenyulja a csomagot, ha elore fizettél akkor megint csak járkálhatsz a pénzed után...

The Good Boy 2009.10.09. 10:37:02

@crazymokus: jogos, de úgy gondoltam, a parkolóból visszamegyek, aztán átnyúlok a pulton, ha tényleg átvertek.
Egyébként leginkább azért vettem meg mégis, mert nem győriként messzebbről mentem oda, és a máshol 100.000. ft.-os ár helyett ott 59.000.-ért kaptam meg végül.
Mondjuk a nem tiszta garis feltételek miatt kicsit aggódtam utólag, nehogy olcsó hús szitú legyen, de szerencsére a gép két éve hibátlanul ketyeg, azaz a gariidő már amúgy is régen lejárt:)
Egyébként irattam velük egy papirt, hogy a termék náluk lett véve, nem volt hozzá garipapir és vállalják a javitást hiba esetén (még megvan a papir), meg közöltem velük, hogy féltéglára kötve hozom vissza, ha nem lesz jótállás, és bedöglik (najó nem ez hangozz el szó szerint, de ez volt a lényege):::)))
Mindegy azóta a honlapjuk környékére sem megyek, pedig szinte az összes kedvenc oldalamon ott a hirdetésük:)

Karibari 2009.10.09. 10:46:45

De hát itt nem is az a szörnyű hogy most bénázik az ED a pénzel, hanem az hogy láthatólag rendszeresen használt terméket ad el újként, és új termék árával. Ez jobb helyeken csalásnak hívják. Az a szörnyű hogy egy ez cég folyamatosan évek óta csak ilyen türközéskel operál, mindig volt valami sláger átbaszás náluk. Ezért igazán már följelenthetné valaki őket, aztán mehet a temetőbe a cég, a kis barátai után Bluefish meg Mistral mellé.

dr.kevorkian 2009.10.09. 10:55:53

akkor nem veszek edigitalban villanyborotvát...

Artie 2009.10.09. 11:00:34

Fizetés hitelkártyával, oszt bemenni bankba az e-maillel, melyben elismerik, hogy biza rosszat szállítottak, a bank meg chargebackel.

ED meg kapja meg.

Amúgy is.

Franky4fingers 2009.10.09. 11:12:30

Egyébként ez tök érdekes, hogy az elektronikai cégeknél nem működik ez a dolog, pedig a barkácsáruházaknál egy teljesen működő dolog a pénz visszafizetés, mint marketing.

Nálam ezért állt be, hogyha tehetem OBI vagy Baumax szemben a Praktikerrel, mert ha bármi van szó nélkül visszaadják a zsét

[megmondoember] 2009.10.09. 11:17:22

Szar, csaló banda ezaz Extreme Digital. Én postán próbáltam anno visszaküldeni a megrendelt, de a leírásnak meg nem felelő árut (lévén nem Pesten laktam), de nem vették át a postástól. Így az áru ára mellett a postaköltséget is buktam.

További magyar hang 2009.10.09. 12:54:00

@crazymokus: Igazad van, hogy itt nem erről van szó, opcióként írtam, hogy ha nem boldogul a hibás terméket cseréljék ki jóra vonalon, akkor azonnal átválthat az _indoklás nélküli_ elállásra, és ott is visszajár a pénz, igaz 30 napos határidővel.
A lényeg, hogy vannak lehetőségei, és élnie kell velük.

Amiről viszont kevesebb szó esett eddig, és igazán ki vagyok váncsi, hogy mik a lehetőségeim abban az esetben, ha az üzlet megtagadja a Vásárlók Könyve átadását? Hívhatok rendőrt, hogy szólítsa fel, vagy ilyenkor mi a helyes cselekvési algoritmus?

hatja 2009.10.09. 13:06:26

sokszor le lett már írva, mi áll a "használt" termékek mögött.

veszek egy terméket, nem tetszik, visszakérem az árát, nem adják: köcsög bolt. visszaadják az árát, nekem juhé, meg európa, kovács II béla megkapja a "megunt" telefonodat: köcsög bolt.

vagy szerintetek mi lenne a helyes eljárás? a szemétbe kéne dobálni gps-eket, telefonokat csak mert az előző vevő elállt a vásárlástól? persze a megoldás ott van a törvényben, mert az eladó nem köteles visszavenni a terméket ha csak egy hajszálkarcot is talál rajta... csak ilyenkor ugye jön a pult rugdosása, féltégla stb...

eznemisénvagyok 2009.10.09. 13:10:17

@hatja: Azért annyi eszük lehetne, hogy nyomjanak egy resetet.

hatja 2009.10.09. 13:15:01

@eznemisénvagyok: persze én sem olyan esetekre gondolok, amikor a fényképezőben ott maradnak a "dédi 90. szülinapja" fotók. de pl sok termék van amit már nem lehet visszacsomagolni, bliszteres, zsugorfóliás stb... és ilyenkor ha nem veszed vissza az a baj, ha visszaveszed az a baj (a cégnek), ha megpróbálod újraértékesíteni akkor meg az a baj (naiv ügyfél 2-nek)

eznemisénvagyok 2009.10.09. 13:26:09

@hatja: Szerintem a visszavásárlás eleve csak új állapotú, sértetlen termékre kellene, hogy vonatkozzon.

Gondolom, arra is vonatkozik. Én legalábbis karcosan biztosan nem venném vissza, csak azért, mert a t. vevőnek mégsem tetszik annyira mint a képen.

hatja 2009.10.09. 13:32:33

@eznemisénvagyok: ez így is lenne csak sajnos az élet sokszor mást mutat. mert a vásárló elkezd toporzékolni, fenyegetőzni (mint a kommentelők szoktak, szerencsére ők csak a monitor előtt) és gyakran az a vége, hogy visszakapja a pénzét.

eznemisénvagyok 2009.10.09. 13:33:43

@eznemisénvagyok: Tovább is megyek. Ha valaki neten vesz ilyesmit, vegye a fáradságot, hogy a csomagküldő emberét megkéri, ugyan, várja már meg, amíg megnézem mit vettem.

Napokkal később karcra hívatkozni? No, ez is visszaélésre adhat gyanút.

norbi2k 2009.10.09. 13:43:51

@hatja: az ilyen termékeket máshol ugy hivják refurbished... ezek visszavett cuccok pont ilyen történetekből amiket a gyárto bevizsgál majd refurbished-ként megjelölve újra elad, garanciával, csak olcsóbban...

norbi2k 2009.10.09. 13:45:10

@eznemisénvagyok: Normális cégek kérik is a vevőt hogy átvételkor győződjon meg az áru sértetlenségérol, de egy ED-től mit vársz, mikor szürke importbol árul?

eznemisénvagyok 2009.10.09. 13:47:06

@norbi2k: Na igen, csak nálunk szerintem a gyártók ezt nem vállalják be, a kereskedő meg az 5-10%-os netes árrésével mi francot engedjen el az árból azért, mert a kedves vevő előszörre meggondolta magát, miután már széjjeltépte a gyári csomagolást?

eznemisénvagyok 2009.10.09. 13:52:06

@norbi2k: 1: ma már ilyen nincs, hogy szürke import, a vám megszűnt. Az áfával biztosan lehet egy kicsit játszani, ki tudja? A garancián szoktak spórolni, a m.o.-i szervizhálózatát ugyanis minden gyártó csak a m.o.-i vezérképviseleten keresztül vett árukra érvényesíti.

Magam is kereskedő lévén, azért azt elárulom, hogy pl Németországban a kisker üzletek árulják annyiért a cuccokat, amennyiért nekem, a gyártó m.o.-i vezérképviselete, mint kereskedőnek ideadja. Hivatkozási alap, a fajlagos, eladott darabszámra eső költség. Kapják be.

EZÉRT éri meg jobban kint vásárolni, nem a szürkeimport miatt. Csak hát ehhez marha sok lóvé kell.

norbi2k 2009.10.09. 14:35:04

@eznemisénvagyok: tudom hogy nincs vám, a szürkét nem arra értettem... hanem a garis dologra amit te is irtál... elősre ugyanis mindenki jol jár, aztán mikor baj van akkor nem tudsz hova menni mert a bolt is elküld a fenébe, a hazai gyártó is elküld a fenébe, menj oda ahol vetted, illetve ahol a bolt vette :)

eznemisénvagyok 2009.10.09. 14:41:11

@norbi2k: Konklúzió: Ezért nem veszek én interneten semmilyen technikai berendezést.

Aki vesz, hát egészségére, de számoljon az ilyen eshetőségekkel.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.10.09. 15:02:50

@fdavid:

Ne is minősíts!

Ha kp-re vásárolsz, minden bizonnyal a pénzt vissza is adják ez esetben. De - mint írtam - az online fizetés az átutalás, úgyhogy értelemszerűen nem tudnak kp-t visszadni. Az, hogy 35 nap valaminek az átfutási ideje, az simán lehetséges, de ha figyeltél volna, írtam is rá, hogy nem értek egyet ezzel az időhúzással én sem.

DaM 2009.10.09. 17:35:44

HIHETETLEN!!! Az elektronikus utalást mondjuk nem lehet visszaadni olyankor, ha több bolt is van - ezt meg kell szokni.

VISZONT MI A HALÁL RETKES FÜLÉÉRT nem tudja kinőni végre-valahára az Extreme Digital, hogy RANDOMSZERŰEN SZOPATJA A VÁSÁRLÓIT HASZNÁLT CUCCAL?!?!

Ugyanis elárulok egy titkot. Amúgy szeretem őket, de csak mert ismerem ezt a hibájukat és tudom, hogy erre nekem kell figyelni. Már kft-ként is ezt csinálták. van egy f0sh nyilvántartó rendszerük (vagy belső utasításuk) és a garira visszavett cuccokat RAKTÁRKÉSZLETNEK tartja nyilván ez a @>#&@>. És az IQ-s boltosok mindig ki is adják. Hihetetlen. ISO minősítés van-e?

DaM 2009.10.09. 17:38:15

Kieg.: persze ez úgy megy, hogy x naponta elviszik garira a begyűlt cuccot. De az idő alatt bárki vásárol (akár helyben), akkor bizony megszíjja. HDD-t és egy TFT monitort akartak már így kiadni nekem, személyesen. Egyszer sem sikerült, mert hallottam ennek a problémának a hírét.

Ettől eltekintve van még miért szeretni őket, de ha ez nem tetszik valakinek, akkor ne menjen oda, mert előbb-utóbb plusz nyűgje lesz belőle.

apuc 2009.10.09. 21:02:43

@Franky4fingers: legalább letesztelték..
>o)

/tno+DA= 2009.10.09. 21:50:14

@Krisz30:
Nagyon gyanús, hogy neked van igazad.
Sokadjára vásároltam idén is az ED-től korábban neten és a Mammutban fellelhető üzletükben is, és nem csak jó áraik vannak de korrektek is, segítőkészek, garival mondjuk nem volt bajom, mert szerencsére eddig szart nem sikerült vennem. :)

Burgyán János 2009.10.10. 09:18:12

És alattastílusosan 1 edigital hírdetés.

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.10. 16:00:51

@apuc: ez olyan ismerős volt... :)
Kedvenc canon nepperem tesztelgeti/tesztelgette rendszeresen az eladásra szánt cuccokat. :)

emzéperiksz 2009.10.14. 14:48:19

@Darren79: Tök mindegy, mivel fizettél, vissza lehet adni kp-ben a lóvédat.

Bunkó Béla 2009.11.04. 20:18:23

Ezt tuti Photoshopal csinálták!
Szarjon Aldit a posztoló. Éljenek az ED-s főnökök a szegedi börtönben.

igyszeretlek 2011.09.01. 12:50:52

Na látom ez régen is ment már az exterme digital-nal.
Nekem tegnap küldtek egy zte libra-t, zsíros ujjlenyomatokkal, védőfólia nélkül, hiányzó adatkábellel. Furcsa, hogy 2011-ben ezt még meg merik engedni maguknak.
Azt hiszem ez volt az első és egyben utolsó vásárlásom náluk.
süti beállítások módosítása