Tékozló Homár

Re: Trükközéssel emelte meg az energiaital árát a Spar

2009.10.21. 14:10 | ge | 76 komment

A titokzatos P.T., aki az egyik Spar vezetőjeként írt már nekünk egyszer, most elmagyarázza, szerinte miért nincs gond a az egyesével árult akciós energiaitallal. Hiszen valószínű, hogy a csomagolása sérült meg, ezért kellett szétszedni, de még az is elképzelhető, hogy a szemét vásárlók bontották ki és hagytak ott egy pár darabot. Bár a 60 %-os drágulásra ez még mindig nem magyarázat. Update: megérkezett a drágulásra vonatkozó magyarázat is, bővült a poszt!

Szeretném leszögezni, hogy mint minden egyes esetleges vásárlói panasz esetében az áruházban, így ilyenkor is, amikor neked levelet írok próbálok a lehető legelfogulatlanabb lenni, hiszen nem az a célom, hogy mindenféle mesterkélt dologgal kábítsam a közönséget, hanem csupán hiteles tájékoztatással próbálok szolgálni.

Jelen esetben nem a Spar próbál kicsinyes eszközökkel forintokat meglovasítani a vásárlóktól, hanem azt teszi, amit egy áruháznak tennie kell, értékesít. A levél írója, nagyon helyesen látja a dolgot, ez az energiaital valóban egy 6-os csomagolású pakkból való és azért van egyedileg felvonalkódozva, mert egyébként azon EAN-kód nem szerepel, hiszen nem darabos értékesítésre szánták. Az ok, amiért mégis így kerül értékesítésre az két féle lehet:
 
1., A vásárló kibontja az egységcsomagot kivesz belőle x darabot és megveszi. Jogos a kérdés, hogy hogyan ha nincs rajta kód? Általában akkor fordul elő, amikor ideiglenesen megfogyatkozik a készlet. Tehát mondjuk van a polcon 2 db egyesével értékesíthető termék, de a vásárló szeretne venni összesen négyet. Ekkor kivesz a 6-os csomagból még kettőt és szalad is vele. Pénztáros talán furcsálja, hogy kettőn van kód kettőn nincs, de ekkor előveszi a jó öreg szorzást és behúzza egy kellemes négyes szorzó után azt a példányt amelyiken van kód és így máris ott marad a polcon 4 vonalkód nélküli termék, aminek semmi baja, el lehet adni és ezért tesznek rá vonalkódot.
 
2., Szállítás során megsérül az egységcsomag és annak érdekében, hogy emiatt ne kelljen kidobni 6 tökéletes állapotban lévő energiaitalt az áruház darabosan értékesíti a terméket, hiszen gyűjtőcsomagolása már nincs, így akként már nem tudja eladni. Itt is jöhet a kérdés, hogy nem lehet megragasztani? De igen meg lehet, csak a Sparnál nem értékesítünk sérült, szakadt, behorpadt, megkopott stb. csomagolású terméket. (Igen, tudom, biztosan voltak olyan emberek akik találkoztak ilyen sérült termékekkel a polcon, de ezt jelezzék az áruházvezetés felé, hogy azonnal intézkedhessenek a termék beszedéséről, hogy ne egy esetlegesen figyelmetlen dolgozó miatt kerüljön rossz színbe az áruház.)
 
Remélem, hogy sikerült kimerítő választ adnom a felmerült problémára!
 
Üdv
T.
Kedves Homár!
 
Sajnálom azt a negatív hangvételt, amit a levelem elé tettél, de ettől függetlenül szeretnék reagálni arra, hogy "átsiklottam" volna az áremelés felett. Nem siklottam át, mivel nincs is mi felett. Ez egy multibuy akció a Spar részéről. Ha 1db engergiaitalt veszel az 139 forint, ha viszont kihasználod az akciót és egyszerre megveszel 6db-ot egy 6-os csomagban akkor az összesen 499 Ft. Ezért is hívják akciónak, hiszen így 1db csak 83 forint. Akkor beszélhetnénk sumákolásról, ha teszem azt kibontaná az áruház az összes létező 6-os csomagját és csak darabosan árulná a terméket, így fosztva meg a vásárlót a kedvezményes vásárlás lehetőségétől. Ez ugyan olyan helyzet, mint amikor mondjuk egy 4-es összecsomagolt kólát veszel a boltban. Ha visszaosztod olcsóbb, mintha mellőle a polcról leveszel 4 külön darabot.  Azt meg ne várja el senki, hogy azért mert egy multicsomag szétszakad, megrongálódik majd az összes abban lévő darab árut, aminek egyébként semmi baja, majd jól kidobja bármelyik kereskedő is. Visszaosztott áron, (esetünkben 83 ft/db) azért nem tudja eladni az áruház, mert az a termék akciós mennyiség vásárlása nélkül darabonként 139 forintba kerül és teljesen mindegy, hogy az az egy darab energiaital egy 6-os, egy 8-as, egy 56-os stb. csomagból kerül ki, az akkor is 1 darab, ami 139 forintba kerül.
 
Üdv
P.T.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.21. 14:13:43

"Remélem, hogy sikerült kimerítő választ adnom a felmerült problémára!"
Sikerült. Kimerültem...

májgeriberi 2009.10.21. 14:15:49

Siheder gyerekkoromban jártam úgy külföldön, hogy vásároltam egyet aztán a pénztárnál 6-ot fizettem ki. Szartak rá, hogy az csak egy db.
Család meg nézett bután..

eset óta figyelek erre

dr. Aullah 2009.10.21. 14:16:31

Baromság. Mosakodás. Szarházi áruház.

bekbórd! 2009.10.21. 14:17:31

Nem üt be szorzót a pénztáros. Ha 15 Sportszeletet veszel, lehúzza mindet egyenként.
Egyébként nem mindegy, milyen gyűjtőcsomagolásból van a pia? Az ő árujuk annyiért adják, amennyiért megveszik.

Firefly81 (törölt) 2009.10.21. 14:17:33

Pontosan kit és miben korlátoz a "not for individual sale" felirat egy terméken? (egyesével nem értékesíthető, csak egységcsomagban) Mi a következménye ha elcsípik őket hogy mégis egyesével - és drágábban árulják? Semmi? Akkor minek ráírni? Vagy ez csak ilyen motivációs szöveg, hogy azt hidd, 6-nál kevesebbet nem szabad a kocsidba raknod belőle?:D

májgeriberi 2009.10.21. 14:19:25

eltűnt a kommentem

mivanmivanmivan

Tökös Veréb 2009.10.21. 14:19:31

az élet hatalmas problémái...

Tökös Veréb 2009.10.21. 14:21:21

az élet hatalmas problémái...

champy 2009.10.21. 14:21:23

A varázsmondattal mi a helyzet?
NOT FOR INDIVIDUAL SALE!!!!!!!

Ki nem szarja le, hogy megsérült a csomagja, akkor osszák le darabárra, és adják el úgy. Ilyen alapon kibontogathatják az összes 6-os csomagolású terméket, és eladják darabban. Az 6 energiaitalnál 400 ft. körüli összeg. Nem rossz üzlet az biztos.
Ha megsérült, küldjétek vissza újracsomagolásra. Csaló banda, nem kell a duma.

punpa 2009.10.21. 14:22:44

T. for kormányszóvivő!

Ott kell ennyit mellébeszélni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.21. 14:26:06

Mellesleg az sem lehet véletlen, hogy eddig még csak a Spar (Interspar) üzletben láttam kutyakaja közé eldugott tizenezer forintos mirelit tengeri herkentyűket...
Egy Aldiban ilyen nem történhet!

Rejtélyes 2009.10.21. 14:35:43

És a sérült áru visszaküldése meg se fordult a pici fejecskéjében a mélyen (nem) tisztelt P.T.-nek? Sérült árunál azonnal beszedni, csomagolni és mehet vissza a köv. szállítmány érkezésekor...

Full kamu az egész, amit írt... farfekvésest neki, és pont akkor tüsszentsen! :D

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.10.21. 14:36:10

nem értem, miért járnak az emberek a multikhoz. szeretnek szopni? nincs alternatíva?

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.10.21. 14:36:50

Lehet, hogy én vagyo ktudatlan, de nem értem, hogy mitől drágul meg valami ennyire, ha csomagárból kikerül és darabáras lesz. Megváltozik az aranytartalma?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.21. 14:37:22

Not for individual sale! Betűzzem?

Ha a gonoc vászárló kivesz a drágaszágból két darabot, akkor a maradék négyet tessék szétosztani a dolgozók közt, prémiumként!

Támogassátok vele a helyi sportegyesületet, természetben!

Pakoljátok össze megmaradt dobozokat hatossával (ebből is hiányzik kettő, onnan is három, a memaradtakból pont kijön egy 6 + 1, máris kevesebb jut a sportklubnak).

Küldjétek vissza újracsomagolásra!

Adjátok tisztességes darabáron!

Annyi, de annyi korrekt megoldás, ti meg mégis az inkorrektet választjátok.

Költség, meg munka van vele? Hát igen... hajtsátok be az őrző-védő cég felelősségbiztosításán!

Koholmány 2009.10.21. 14:37:34

kedves gabriseszter..
irj má' ennek az ürgének hogy a lényegre válaszoljon:
"NOT FOR INDIVIDUAL SALE!!!!!!!"
mégegyszer:
NOT FOR INDIVIDUAL SALE
és végül:
NOT FOR INDIVIDUAL SALE

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.10.21. 14:37:52

Az ok egyszerű, átkúrjuk a T. Vásárlók fejét

"Remélem, hogy sikerült kimerítő választ adnom a felmerült problémára!"

ex-dr. vuk 2009.10.21. 14:39:22

Erdekes modon a 60%-os dragulasra valo magyarazat elsikkadt a sok szovegeles mellett :)

ex-dr. vuk 2009.10.21. 14:40:21

Egyebkent se ertem miert nehez 6 db-ot korbeszixalagozni es ratenni a 6-os pakk kodjat.

Dolce Vita 2009.10.21. 14:40:45

mi tortent az elozo poszttal? torolve lett?

champy 2009.10.21. 14:47:21

Úgy látom ezt beszoptad, jobb lett volna, ha csendben maradsz, aztán lapítasz Mélyen Tisztelt Spar főnök. Akkor elsiklottunk volna a probléma felett, de így? Ne kamuzz, válaszolj a kérdésekre.

bojl 2009.10.21. 14:53:09

tegnap láttam az egyik sparban 6db dobozos cocacolat összeragasztva celluxal. ez az a fajta volt amit csak hatosával lehet árulni....

eznemisénvagyok 2009.10.21. 14:54:39

Nem értem a problémát egyébként.

A hatos karton art olcsóbb, mert HATOT veszel, egyszerre.

Hatot vettél? Nem. Mást kaptál, mintha egyes kicsomagolásút vettél volna? Nem.

Akkor meg mire ez a kekeckedés?

eznemisénvagyok 2009.10.21. 14:55:50

@eznemisénvagyok: art = azért.

bocs.

(Két komment elküldése között várnod kell néhány percet! )

betépett felhasználó 2009.10.21. 15:03:03

ki az isten vasarol energiaitalt kis kiszerelesben??

en platos IFAval jarok redbullt venni.
soha nem vagtak at.

Tökös Veréb 2009.10.21. 15:06:19

@betépett felhasználó: mi meg megrendeltük az ALDIban az lakossági energia ital szolgáltatást, azóta a csapból jön az eneregia. Azzal főzunk, mosunk, fürdünk.

facsipesz 2009.10.21. 15:06:59

Ennyit írni már önmagában gyanús.
Miért is drágult meg a cucc, ecsém?...

helianthus 2009.10.21. 15:09:01

biztos az én agyam tompa, de nekem tök reálisnak tűnik amit mond.

Természetesen elhatárolódom véleményemtől és mielőtt meggyanúsítanátok, nem dolgozom sparban, sőt kis túlzással állítom, még nem is vásároltam sparban.

Nomante 2.0 2009.10.21. 15:13:56

Ezért kell az ALDI-ba járni, mert ott még mosolyognak is, miután kiveszed az energia fa gyümölcsét.

májgeriberi 2009.10.21. 15:15:22

Kikéne írni, hogy ezt a terméket csak csomagban lehet vásárolni!

Aki meg nem figyel vessen magára.

Nem a szart kavarni különféle megoldásokkal!

Nomante 2.0 2009.10.21. 15:18:57

Igaz, aki kibontani egy olyan dobozt, amit CSAK egyben szabad megvenni, elég ősi román szokás... [persze ettől még miért drágult 60%-al nemtudom, bizonyára idén az ősi román havasalföldi energiafák termései gyengék igy a kereslet/kínálat függvényében drágább lett]

Deren 2009.10.21. 15:23:26

@eznemisénvagyok: A probléma az, hogy a gyártó eladja a 6os pakkot a sparnak x forint/db áron, míg egyesével ugyanezt x+y áron. (y nem negatív szám, ergo egyesével nagyobb a beszerzési ár) Ezután a spar fogja és szétszedi a csomagokat, majd eladja jóval drágábban, így nem 40% a haszna 1 doboz üdítőn, hanem 80%.
Annak az esetnek egy kicsit finomított változata, amikor a termékmintákat - amiken a "nem kereskedelmi forgalomba" (vagy vmi hasonló) felirat található - leleményes emberek mégis szépen eladják. Innentől rádbízom,h rájöjjél ez miért nem tisztességes magatartás...

flea 2009.10.21. 15:27:25

Ha csak azt vesszük, hogy az igazgató bácsi munkabére mennyi arra az időre, míg ezt a választ legépeli, már attól indokolttá válik a 60% áremelés.

Egyébként meg ha ugyanaz kapható egyesével is, akkor a "not for individual sale" tényleg csak annyit hivatott jelezni, hogy "ez a termék nem úgy van csomagolva". Nem ugyanaz a kategória, mint mikor az ingyenes termékmintát adták el valahol.

Részemről a sünt az átlag magyar vásárlónak címezném, aki köztudottan tényleg minden szart kibont, főleg azt, amit nem kéne.

akikaztmondjákni 2009.10.21. 15:27:29

@Dolce Vita: Ott vana tegnapiak közt.Ma felrakták ujra azért lett törölve.Glom.

Deren 2009.10.21. 15:31:04

@flea: az azért elég nagyvonalú egyszerűsítés, hogy csak azt jelzi,h nem úgy van csomagolva. Minden bizonnyal a beszerzési egységára is alacsonyabb.

Fénnyel teli esernyő 2009.10.21. 15:34:21

I Believe! Save the energy drinks!
De legalább veszi a fáradtságot, és reagált.

flea 2009.10.21. 15:40:22

@Deren: ez rendben van, de ha a vásárló egyesével annyiért kapja, és ez ki is van írva, akkor a hülyeségadó egy teljesen legális és korrekt formájával állunk szemben.

Én azt is etikusnak tartom, hogy pl. a k!kában járva láttam egy olyan, nagyon ronda, vesszőből font fotelszerűséget 300 ezerért (háromszázezerért, nem elírás), amilyet (vagy inkább szebbet) a feleségem 2-3 óra alatt, 2-3 ezer anyagköltséggel megcsinál bármikor, mindezt a Hagyományok Házában futó egyéves népi játszóházvezető képzésen összeszedett tudása alapján.

Hónapokig röhögtünk azon a "terméken", aztán egyszercsak elkelt. Hát Istenem, valakinek kellett háromszázezerért... az ő dolga, nem?

eznemisénvagyok 2009.10.21. 15:42:05

@akikaztmondjákni: @Deren: Értem én, de mivel egyet vett, így nem lett megkárosítva. Ha a hatot adnák 6x1-es áron, akkor talán igen.

Amúgy - szerintem - minden kereskedő olyan árrést alkalmaz, amilyet csak akar, és amennyiért még megveszik tőle.

Ofélia . 2009.10.21. 15:42:36

Részemröl a választ elfogadom DE!!

1.Magyarisztánban a blokkárut(1 ean kód/tucat) úgy kell vandálbiztosra csomagplni, hogy még flexel se let belőle kivenni semmit.

Az már ciki, hogy a rendszer kiad egyedi kódra olyan terméket amit a szétszedettböl vettek ki és nem visít, hogy nemá az készleten sincs te hoztad???

eznemisénvagyok 2009.10.21. 15:46:50

Kíváncsi lennék egy olyan poszt reakcióira, amikor a posztoló azért hisztikézik, hogy nem kapott szimplán egy doboz ilyen lónyálat, mert csak hatos csomagolású volt, de nem voltak hajlandóak megbontani.

flea 2009.10.21. 15:47:50

@Deren: kicsit konkrétabban, mert nagyon csapongok: valószínű, hogy a gyártó tényleg olcsóbban adja hatosával, de bizonyára tényleg csak azért írja rá, hogy "not for individual sale", mert ahogy a levél írója is mondja, egyesével történő eladáshoz nem nyomtattak rá megfelelő vonalkódot. Aligha a kiskereskedő árpolitikájára próbálnak hatni ilyen módon. (Egyrészt azt leszarják, másrészt örülnek, hogy egyáltalán kikerül a polcra a termék. A hiperek a nagyokat is zsarolják, a budaörsi Tescóban egyszer majdnem egy évig nem lehetett kapni olyan terméket, ami a Coca-Cola Company érdekeltségébe tartozott, mert összevesztek a védelmi pénzen.)

Deren 2009.10.21. 16:00:45

@flea: rossz az ok-okozati összefüggés! azért nem nyomtattak rá egyedi vonalkódot, mert not for individual sale, nem pedig azért írják rá, mert lefelejtették a vonalkódot :)
Az is érdekes lehet, hogy a készletek elszámolásánál hogyan jelenik meg a probléma, bár ez inkább az üzlet problémája már.
A vásárló nem károsodott, de etikátlan akkor is a viselkedés.

Egyébként ha már K!ka meg lett említve: interneten kinéztem náluk egy 20cm-es üveggömböt x forintért. Felhívtam őket: igen, most érkezett félrerakják nekem! Szuper! Oda megyek, szétnézek előtte,h milyenek vannak még a kínálatban. Hát... 20cmes egyáltalán nem volt, csak 18cm-es (polcon kiírva), az is x+300 forintért. Gondoltam sebaj, a polcon nincs, nekem félretették amit kértem. Kezembenyomják a gömböket, már csak 16 cm-esek, és x+300 forint. Valahol összemehetett a gömb útközben és még meg is drágult. Ennyit arról az üzletről...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.21. 16:14:24

@Deren: És most mi lesz? Kisebb gömbből kisebb jövendőt lehet mondani?

Kisebb tiszteletdíjért? :)

flea 2009.10.21. 16:17:00

@Deren: készséggel elhiszem neked, hogy a not for individual sale volt előbb, ha elárulod, mi értelme lenne annak, hogy ezt előre eldöntsék (korlátozva ezzel a kiskereskedő lehetőségeit a homár javára ;)), mert én ennek a világon semmi értelmét nem látom.

Az üveggömbös sztorid meg tényleg tipikus. Mi kajálni jártunk oda, Budaörsön normális minőségű kaját csak ott adtak (persze drágán).

2009.10.21. 16:22:11

hát szerintem a spar lúzer, annak is kicsike. rendes nagy boltokban, meg akár rendes nemnagy boltokban is van készletnyilvántartás, termékkövetés meg egyéb civilizációs plusz az életet megkönnyítő okosságok. merthogy az úgy van, hogy ami bejön a raktárba, az ki is megy a kasszán keresztül, és feldolgozás (össze- és szétcsomagolás, szendvicskészítés, egyéb izék) csak ritkán és akkor is jól dokumentáltan vannak. szóval ahhoz, hogy ne legyen kupleráj a rendszerben (és hogy pontosan tudhassa a nagynagyfőnök, hogy mennyi zsét vihet ki Mo.ról), az kell, hogy ne adogassuk el a hatospakkot egyesével, mert az lesz a vége, hogy a rendszer szerint kell legyen másfél raklap hatospakk a raktár bal hátsó sarkában, oszt csak hűlt helye van. osztályvezető meg rendeli őrültmód az egyesével vonalkódos dobozokat, mert a rendszar alertel neki, hogy Józsi, rendejjé, mert árva darab sincs!!.
nadehát ugye a sparnak nem lehet ilyen problémája, mert megoldják a rendelést kockásfüzetben, raktárbővítés meg ha kell, akkor kipakolják a takarítószeres sufnit. gondolom én. mert ilyen gondolkodásmóddal előrelátóan nem lehet készletet navigálni, az tuti.

eznemisénvagyok 2009.10.21. 16:33:29

@E®: Miért ne lehetne? Ad egy külön vonalkódot a bontott cuccnak, és már kész is. Csak el kell osztani hattal, és annyival csökkenteni a pakkok leltári darabszámát.

Agyalap 2009.10.21. 16:39:27

Szorzó? Király!
Madarastescoban kicsit sokallottam a végösszeget - kiderült, hogy a két zsugor ásványvíz helyett 12-t számolt a drága, ahány üveg volt bennük...

Ofélia . 2009.10.21. 17:31:57

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Lehet, hogy kilóg belőle a szellem lába:D

@E®: Tévedsz a rendszerben alapfokon kupleráj van de ez be van kalkulálva az árakba mint a szöllőcsipegetés:)

@Agyalap:
Így már máshol is jártam alaplehetőség a "drágának":)

Der Beste 2009.10.21. 17:51:14

Ha a hatosból kivettet drágábban adta volna a Spar, mint az egyesével vonalkódoltat, akkor jogosan rinyálhatna a posztoló.
Így simán csak veri a nyálát a semmire.

Fairy Girl 2009.10.21. 18:19:09

"Remélem, hogy sikerült kimerítő választ adnom a felmerült problémára!"

NEM.

Két kérdés van ugyanis.

1. Ha egyszer rá van írva, hogy egyesével nem értékesíthető, akkor miért értékesítik mégis egyesével? Nem elég világos?

2. Ha egyesével értékesítik mert megsérült stb. stb. akkor miért lesz drágább?

Ezekre a kérdésekre sezretnék választ kapni. Ez fontosch.

Der Beste 2009.10.21. 18:42:49

@Fairy Girl: Azért értékesíthető egyesével, mert a dobozon látható felirat nem kötelez senkit semmire. Nem törvény, amit be kell tartani.

Azért lesz drágább, mert az akciós ár csak a 6-os csomagolásban megvett hat darab dobozra vonatkozik.

Trójai 2009.10.21. 18:52:52

@Bachterman: "nem értem, miért járnak az emberek a multikhoz. szeretnek szopni? nincs alternatíva?"

Igazad van,energiaitalt csakis őstermelőtől!! :)

Ne menjünk multikhoz? Akkor most hülyék az emberek, hogy nem veszik meg a sarki kisboltban 3-szoros áron?

Vagy azért hülyék netalán, mert nincs idejük 6 féle boltba elmenni (hentes, pék, cukrász, drogéria, zölséges vagy fűszeres) és erre rászánni 1 fél napot? Mert a multinál mindent megtalálnak 1 helyen? Kevesebb idő,kevesebb benzin?

Igazad van, ez teljességgel érthetetlen ...

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2009.10.21. 19:57:18

Kimerítőnek kimerítő, de meg lehetne tanulni magyarul....

Manci néni, a szomszéd 2009.10.21. 21:06:51

Ha Beck sör lenne, a pack árát szoroznák meg 6-al. Örüljön a vevő, hogy csak 60%-al drágább, nem 600%-al!

P.T. 2009.10.21. 21:19:24

Válaszok a feltett kérdésekre, állításokra:

bekbórd 2009.10.21. 14:17:31 => Való igaz tényleg így kellene eljárnia, de sajnos nem minden esetben teszik ezt. Erre próbáltam célozni a "de ekkor előveszi a jó öreg szorzást" mondattal.

Firefly81 2009.10.21. 14:17:33 => Senkit nem kötelez semmire. Ez egy jelzés a gyártótól a kereskedő felé. Jobbára segít megérteni azt a hatalmas problémát, hogy "Miért nincs ezen vonalkód?"

champy 2009.10.21. 14:21:23 => Visszaosztani és a visszaosztott áron értékesíteni nem lehet, hiszen a csomagár jelen esetben egy akciós ár és mint ilyen magára a csomagra vonatkozik, nem pedig az abban szereplő termékek egyesével történő megvásárlása esetén érvényes fogyasztói árra. A visszaosztott ár akkor jön jól, amikor összeakarjuk hasonlítani az árakat, mondjuk pl. csomagban mennyibe kerül vs. egyesével. Mi értelme lenne a multibuy akcióknak, ha ugyanannyi a darabár csomagban mint egyesével?

Rejtélyes 2009.10.21. 14:35:43 => Ha szállítási sérültként érkezik, akkor hogy érted azt, hogy azonnal visszaszedni? Ki sem kerül... Azért azt is hozzátenném, hogy ha valamiféle irányszámot kell mondanom, akkor kb 100-ból 1-szer érkezik sérülten a központból és 99-szer a vásárló bontja ki, bármilyen hihetetlen is ezt elképzelni. És egyébként miért is küldené vissza az áruház, nem szállítási sérült termékről van szó, hanem egy elszakadt gyűjtőcsomagolásról, amiből a termékeket kiszedve értékesíthetőek és mellette a polcon még mindig ott lesz a 6-os pakk is, hogy aki olyat szeretne venni az azt vehessen.

Nuunius • www.webtag.hu 2009.10.21. 14:36:50 , vuk_ • www.metallica.hu/aisha/ 2009.10.21. 14:39:22 , facsipesz 2009.10.21. 15:06:59 => Nem drágult meg. Ez egy AKCIÓS csomag. Ha csomagban veszel többet, akkor olcsóbb, mintha egy darabot vennél. Kérdés: Rendelsz egy internet+tv+telefon csomagot valamelyik szolgáltatótól, hogy lesz olcsóbb ha egyesével külön-külön, vagy ha egy kellemes 3in1 csomagban rendeled meg?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2009.10.21. 14:37:22 => Nem kell betűzni, viszont én leírom neked: Ez egy tájékoztatás a kereskedő részére, hogy csomagban történő eladásra szánták és kb azt az üzenetet takarja, hogy "Ezért nem fog rajta vonalkódot találni." De ha te ezt ilyen jól kiemelted akkor remélhetőleg sokan látni fogják, mit is jelent és egyre kevesebben fogják kibontani az egységcsomagokat.

vuk_ • www.metallica.hu/aisha/ 2009.10.21. 14:40:21 => Mert mondjuk gusztustalan és nem a Józsefvárosi Piacon vagyunk?

Deren 2009.10.21. 15:31:04 => Természetesen, ezért lehet akciós.

eznemisénvagyok 2009.10.21. 15:42:05 => Ha hat külön darabot vesz, akkor is 139 forint lesz/darab. A multibuy akció magára a 6-os csomagra vonatkozik.

Deren 2009.10.21. 16:00:45 => Semmi etikátlan nincs benne. Egy darab 139 forint, 1 darab 6-os csomagolású pakk 499 forint.

E® 2009.10.21. 16:22:11 => A Sparnak profi készletgazdálkodási rendszere van. A probléma pedig, amit felhoztál egy egyszerű átkészletezéssel megoldható.

Fairy Girl 2009.10.21. 18:19:09 => 1., Nem elég világos, csak hogy a stílusodnál maradjak, hogy azért mert egy angol mondatot tükörfordítasz, attól még nem biztos, hogy a tényleges jelentését kapod? 2., Nem lesz drágább. Egy darab a 6-os csomagolásból kivett energiaital ugyan annyiba kerül, mint egy darab önállóan a polcon ácsingózó darab ára. Hogy miért? Mert az akció a csomagra vonatkozik. 1 darab 6-os csomagolású egységre.

Üdv
P.T.

P.T. 2009.10.21. 21:21:38

Válaszok a feltett kérdésekre, állításokra:

bekbórd 2009.10.21. 14:17:31 => Való igaz tényleg így kellene eljárnia, de sajnos nem minden esetben teszik ezt. Erre próbáltam célozni a "de ekkor előveszi a jó öreg szorzást" mondattal.

Firefly81 2009.10.21. 14:17:33 => Senkit nem kötelez semmire. Ez egy jelzés a gyártótól a kereskedő felé. Jobbára segít megérteni azt a hatalmas problémát, hogy "Miért nincs ezen vonalkód?"

champy 2009.10.21. 14:21:23 => Visszaosztani és a visszaosztott áron értékesíteni nem lehet, hiszen a csomagár jelen esetben egy akciós ár és mint ilyen magára a csomagra vonatkozik, nem pedig az abban szereplő termékek egyesével történő megvásárlása esetén érvényes fogyasztói árra. A visszaosztott ár akkor jön jól, amikor összeakarjuk hasonlítani az árakat, mondjuk pl. csomagban mennyibe kerül vs. egyesével. Mi értelme lenne a multibuy akcióknak, ha ugyanannyi a darabár csomagban mint egyesével?

Rejtélyes 2009.10.21. 14:35:43 => Ha szállítási sérültként érkezik, akkor hogy érted azt, hogy azonnal visszaszedni? Ki sem kerül... Azért azt is hozzátenném, hogy ha valamiféle irányszámot kell mondanom, akkor kb 100-ból 1-szer érkezik sérülten a központból és 99-szer a vásárló bontja ki, bármilyen hihetetlen is ezt elképzelni. És egyébként miért is küldené vissza az áruház, nem szállítási sérült termékről van szó, hanem egy elszakadt gyűjtőcsomagolásról, amiből a termékeket kiszedve értékesíthetőek és mellette a polcon még mindig ott lesz a 6-os pakk is, hogy aki olyat szeretne venni az azt vehessen.

Nuunius • www.webtag.hu 2009.10.21. 14:36:50 , vuk_ • www.metallica.hu/aisha/ 2009.10.21. 14:39:22 , facsipesz 2009.10.21. 15:06:59 => Nem drágult meg. Ez egy AKCIÓS csomag. Ha csomagban veszel többet, akkor olcsóbb, mintha egy darabot vennél. Kérdés: Rendelsz egy internet+tv+telefon csomagot valamelyik szolgáltatótól, hogy lesz olcsóbb ha egyesével külön-külön, vagy ha egy kellemes 3in1 csomagban rendeled meg?

P.T. 2009.10.21. 21:24:35

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2009.10.21. 14:37:22 => Nem kell betűzni, viszont én leírom neked: Ez egy tájékoztatás a kereskedő részére, hogy csomagban történő eladásra szánták és kb azt az üzenetet takarja, hogy "Ezért nem fog rajta vonalkódot találni." De ha te ezt ilyen jól kiemelted akkor remélhetőleg sokan látni fogják, mit is jelent és egyre kevesebben fogják kibontani az egységcsomagokat.

vuk_ • www.metallica.hu/aisha/ 2009.10.21. 14:40:21 => Mert mondjuk gusztustalan és nem a Józsefvárosi Piacon vagyunk?

Deren 2009.10.21. 15:31:04 => Természetesen, ezért lehet akciós.

eznemisénvagyok 2009.10.21. 15:42:05 => Ha hat külön darabot vesz, akkor is 139 forint lesz/darab. A multibuy akció magára a 6-os csomagra vonatkozik.

Deren 2009.10.21. 16:00:45 => Semmi etikátlan nincs benne. Egy darab 139 forint, 1 darab 6-os csomagolású pakk 499 forint.

E® 2009.10.21. 16:22:11 => A Sparnak profi készletgazdálkodási rendszere van. A probléma pedig, amit felhoztál egy egyszerű átkészletezéssel megoldható.

Fairy Girl 2009.10.21. 18:19:09 => 1., Nem elég világos, csak hogy a stílusodnál maradjak, hogy azért mert egy angol mondatot tükörfordítasz, attól még nem biztos, hogy a tényleges jelentését kapod? 2., Nem lesz drágább. Egy darab a 6-os csomagolásból kivett energiaital ugyan annyiba kerül, mint egy darab önállóan a polcon ácsingózó darab ára. Hogy miért? Mert az akció a csomagra vonatkozik. 1 darab 6-os csomagolású egységre.

Üdv
P.T.

P.T. 2009.10.21. 21:28:18

Mikor egybe beküldtem Internal Servert adott, de ezek szerint azt is benyelte. Bocs a dupláért.

renugard 2009.10.21. 21:48:03

Tripla! :)

Én speciel P.T-vel és a vizilovakkal vagyok.
Minden kérdésre választ kap, aki nem csak néz, de olvas, sőtmitöbb értelmezni is megpróbál.
Sajnálom, hogy egy ilyen pofonegyszerű kérdést harmincszor kell megválaszolni.
A hiba az Önök készülékében van, kedves homárfogyasztó társadalom.

Megdobbent 2009.10.21. 23:16:40

A bontott csirke is ilyesmi? Az ALDIban lehet kapni mosolyt elado nelkul, hatosban? :(

rezsöatya 2009.10.22. 06:44:42

@Bachterman: 2009.10.21. 14:36:10
"nem értem, miért járnak az emberek a multikhoz. szeretnek szopni? nincs alternatíva?"

Nincs! A múltkor is voltam a piacon házi energiaitalt venni, de a kofanéni azt mondta, hogy csak energiakompót van, mert rossz volt a termés. És különben sem adhatja egyesével...

szgyula 2009.10.22. 09:41:50

Egy kérdésre nem láttam a választ: Ki fizeti a kedvezményt? Azaz a sixpack beszerzési ára azonos-e 6 darab egyedi beszerzési árával? Mert ha nem, akkor a bolt meglopta azt, akitől vette a cuccot. De egyébként is be kell tartani, amit a gyártó előír, ha a bolt úgy dönt, hogy árusítja az adott terméket az adott konstrukcióban. A "na nehogy már" ne legyen elfogadható, mert akkor kb. összeomlik minden. Ha nehogy má jegyet kelljem vennem a buszra hajnali kettőkor, amikor nincs nyitva semmi. Na nehogy már fizessek a parkolásért, amikor nem kapok érte semmit.

Gyártó ráírta. Köll, nem köll. Ennyi.

Asidotus 2009.10.22. 11:49:34

Sparnál szokás, legalábbis Egerben, hogy az akciós termék csak délelőtt kapható. Másnap is, meg harmadnap is, de csak délelőtt. kitesznek minden nap pár darabot, és ha az elfogy, akkor már csak másnap reggel.

P.T. 2009.10.22. 12:30:02

szgyula 2009.10.22. 09:41:50 => Nem vagyok beszerző, de nyilvánvaló, hogy nem és nem is összehasonlítható, tekintettel arra, hogy a 6-os pakk beszerzési egységára 1db 6-os pakkra vonatkozóan állapítandó meg, nem pedig a benne lévő 6 db egységárára. A meglopja pedig elég érdekes fogalom ebben az esetben, hiszen az áruház nem azért adja el darabosan a 6-os pakkban szereplő termékeket, mert hatalmas milliókat akar zsebelni, hanem azért mert valamilyen úton-módon szétszakadt az egységcsomag és a fennmaradó darabokat nyílván nem akarja kiselejtezni, mikor semmi bajuk. Csak menti, ami menthető.

Nűnű 2009.10.22. 11:49:34 => Ez nem "szokás" és olyan sincs, hogy "kitesz pár darabot", hiszen ez azt feltételezi, hogy van még raktáron, csak direkt nem tesz ki. Gondoljunk bele, az áruháznak az a jó, ha minél kevesebb terméket értékesít, vagy az ha minél többet? Naná, hogy az utóbbi, abból tud működőképes maradni, ebből kifolyólag az áruháznak elég nagy kiesés, ha nem tudja a vásárlót kiszolgálni, mert elfogyott egy termék. Minél több terméket ad el, annál jobb neki, ebből következik, hogy mindent megtesz, hogy a szükséges mennyiség rendelkezésre álljon. Egyébként két dologból fakadhat a kérdéses probléma: 1., Az akció első napja előtt az áruház megrendel annyi mennyiséget, amennyiről úgy gondolja elég lesz, ha ez kevésnek bizonyult akkor találkozhatunk azzal a problémával, hogy csak pár darab van, az is reggel és gyorsan elfogy. Na most ez elő is fordulhat mondjuk az akció első napján, esetleg a másodikon, de ez már elég necces és itt jutunk el a második lehetőséghez: 2., A beszállító partner nem rendelkezik elegendő mennyiségű termékkel és csinálhat bármit is az áruház nem fog tudni termékhez jutni.

Ámbátor ha a leírt problémád, állandó, hétről-hétre, sok különböző terméknél előfordul akkor ez szinte biztosan rendelési hiba, figyelmetlenség és mindenképpen azt javaslom, hogy írj be a panaszkönyvbe, vagy beszélj az áruházvezetéssel, hogy milyen jellegű problémával találkozol minden héten. Biztos, hogy a problémád rövid időn belül rendeződik, pláne azért, mert a Sparnál az akciós elérhetőséget nagyon komolyan veszik (tényleg, nem üres duma), hogy arról már ne is beszéljek milyen hatósági következményei lehetnek az áruházra nézve.

Üdv
P.T.

pinkfloyd 2009.10.22. 13:12:18

Én csak azt nem értem, ki vesz energiaitalt meg üdítőket, és mire jó műanyag szarokat magatokba önteni?
Ha még nem tudnátok,a coca-cola förmedvényt a század elején betiltották, és a recept azóta nem változott (ugye?)Persze itt is a pénz és a reklám győzött!

flea 2009.10.22. 13:38:42

@pinkfloyd: a műanyagivást én sem értem, de legyen ez a vásárló problémája. A Coca-Colának viszont nyugodtan olvass utána, azt azért tiltották be 1906-ban, mert valójában a kokaint tiltották be, amit a Coca-Cola is tartalmazott (kokalevél és kóladió volt az ízt adó két fő alapanyag, amiről a termék neve is árulkodik). És természetesen megváltozott a recept: kokain azóta nincs benne :)

renugard 2009.10.22. 15:51:48

@P.T.: Milyen érzés mindent 20x elmagyarázni?

renugard 2009.10.22. 15:52:54

@rezsöatya: Az energiakompót az ellen nem vééééd

BMW135i 2009.10.26. 13:40:53

P.T.: :) értelmesen elmondtad, szerintem van aki megértette és igazat adott.

a többiek tényleg ennyire hülyék :)

köszünjük.
süti beállítások módosítása