Tékozló Homár

Miért kézbesít másnak egy csomagot a Posta?

2009.11.04. 09:35 | ge | 97 komment

Ebből a posztból nem csak azt tanuljuk meg, hogy a Magyar Posta nem ismer lehetetlent, de alkalmat ad arra, hogy egy kicsit jobban megismerjük Tokodaltárót is. Tadam Békéscsabára rendelt DVD-je ugyanis - irányítószámában a legkevésbé sem hasonló - szuper nevű Tokodaltáróra érkezett meg, ahol a Posta szerint a kézbesítés is megtörtént. Vajon mi történhetett? Hogy keverték össze a teljesen eltérő nevű és irányítószámú címeket és Tadam nevét, ami a legkevésbé sem szokványos?

Valamikor, még október közepén az egyik auckiós oldalról megnyertem egy DVD filmet. Kifizettem az összeget és megegyeztünk milyen módon küldik el nekem a filmet. Ajánlottan és elsőbbségiként adták fel, így gondoltam hamarabb kézbe vehetem. Telt az idő, vártam, hogy egyszer csak jön a postás és átadja a számomra küldött csomagot. De nem jött.

Gondoltam csak kisebb zűrzavar, aki a postánál szokott lenni. De mikor eltelt 7 munkanap, csak azt éreztem, hogy valami nem stimmel. Azért 7 nap alatt egy elsőbbségi levél meg szokott érkezni. Értekeztem a feladóval, és arra jutottunk, hogy most már a postán személyesen érdeklődünk.

Mikor közölték, hogy a RAG-szám alapján hol a levél, majdnem rosszul lettem. A város ahová meg kellett volna érkezni Békéscsaba volt, irányítószám: 5600. Közölték velünk, hogy a levél egy Tokodaltáró nevű településen kötött ki. Na mondom ez hogy? Ráadásul, és ami a legdurvább az egészben, hogy a levelemet még ki is kézbesítették valakinek. Mi van? Hogy lehetséges ilyen? Tudtommal én nem ott lakom, és nem is szándékozom oda települni. Egy 5600-as irányítószámmal ellátott levelet egy 2532-es számú településre vitték. Elnézést kérek, de azelőtt még nem is hallottam ilyen nevű településről. A kézbesítőnek nem tűnt fel, hogy nem Békéscsabán dolgozik? Milyen emberek dolgoznak egyáltalán a postánál?
 

A feladó tudakozványt indított el, de félek, hogy nem lesz felelős. A csomag biztosan elveszett, szóval a kifizetett postai szolgáltatásért csak bosszúságot és agybajt kaptam.

Köszönöm Magyar Posta! (ismételten)

Üdvözlettel:

Tadam

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.11.04. 09:37:00

Mondhatni elsőre gusztustalan...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.11.04. 09:37:46

Az elsőbbségi egy nap. Miért kell 7 napot várni???

tugezőőr uuuii uuillö 2009.11.04. 09:44:06

Valamelyik postai alkalmazott hazaküldte a muternak azt a jó kis DVD-t.

penelop 2009.11.04. 09:44:30

A kérdésedre válasz: A postán ilyen emberek dolgoznak.

É2I 2009.11.04. 09:44:37

Izé, nem a feladó baccta el, keverte össze a címet?
Már nem a postát védem, de ha valóban ki is lett kézbesítve és nem címzett ismeretlennel visszadobva, akkor gyanús.
Bár egy jó dvd-re sok jó postásunknak szüksége lehet ;P

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.11.04. 09:48:24

Egyébként nem kell izgulni, nem csak a trehány/takony Magyar Posta csinál ilyet, hanem a prémium árakkal operáló multik is, pl. DHL. PC alkatrészeket rendeltem az USA-ból, egyszerre többen is rendeltünk, így a ceh ~900 ezer Ft volt, amit bebiztosítva, 3 napos "unternational delivery"-vel küldettem el. A negyedik nap, amikor már kezdett érdekelni, hogy mi a helyzet, miért nincs csomag, felhívtam a DHL-t, hogy ugyan hol és merre jár, mert a weboldaluk szerint Budapesten van már egy jó ideje. Pár perc után közli a hölgyemény, hogy azt biza már kézbesítették a kollégái az előző nap... Áll leesik és persze kérdezem is menten, hogy ugyan kinek, mert hogy nekem nem, az biztos.
Pár órányi telefonálgatás után kiderült, hogy a futár random(!!) kiválasztott egy szomszédot, akinek odaadta azzal a kéréssel, hogy majd adja át nekem... Azt hittem megüt a guta. Értesítés vagy ilyesmi az már luxus...? Egy telefon esetleg (ott volt a telszámom az adatok közt) hogy oda-e adhatja-é a szomszédnak vagy ilyesmi... A csomag szerencsére meglett én meg a végén visszakaptam a szállítás díját a DHL-től, mivel hibáztak. Ettől függetlenül soha többé nem mentem DHL-hez még egyszer. A kifogás az volt, hogy ha nem hagyják ott, akkor meg az a baja az ügyfeleknek... Na de könyörgök, ennyi erővel akár a kapu elé is lerakhatta volna az idióta, no mindegy. Na de a kedves posztoló bocsánatkérésről, vagy ne adj Isten kártérítésről ne is álmodozzon. A Magyar Posta monopol alapon működik és nem gazdaságin. A pénzt szívesen elfogadják, de amikor szolgáltatni kell akkor eltűnnek... Bekaphatják, jó tövig, bő nyállal, többször is...

penelop 2009.11.04. 09:48:51

Azóta a postások meló helyett jól elvannak...

Tökös Veréb 2009.11.04. 09:49:24

fejlődünk : már kézbesítik a csomagokat!!!

penelop 2009.11.04. 10:03:37

@Fulzsenszio: igaz; ennek örülnünk kellene

blamm 2009.11.04. 10:04:38

Postát én nagyívben kerülöm, vaterafutárt, vagyis a PPS szolgáltatásait használom egy ideje. 1 kg-ig egy ezresért visznek bárhova az országban csomagot háztól házig, 1 napos átfutással. Szvsz baromira megéri, és végre emberi áron megúszható a futár a jó kis magyar posta helyett..

Eric_Cartman 2009.11.04. 10:05:40

A tokodaltárói Heira Étterem étlapja NINCS frissítve !
Kérném pótolni!

Lakós

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.11.04. 10:07:42

Gondolom nem tudom megmagyarázni, hogy miért. Talán osztotta kettővel, plusz az órabérét levonta belőle és máris kijön az 5600 helyett 2532. nem volt rajta érték jelzés nagyon?

kisangol 2009.11.04. 10:08:25

en regebben rendszeresen kuldtem levelet, kisebb csomagot kulfoldrol de meguntam, hogy valaki a cimzett elott atnyalazta a kuldemenyt. Undorito amit csinalnak. Nem tudom nekik hogy esne, ha a bankbol kolcsont vennenek fel es a kis penztaros csaj lenyulna azt a penzt, a varva vart penzt nem kapnak meg de fizethetnenk utana. Amugy ismertem egy csajt aki a postan dolgozott es azzal kerkedett hogy mennyi mindent osszeszarkaznak a munkatarsaival.Csak gratulalni tudok a postanak

Pepin bácsi 2009.11.04. 10:14:13

Egyszer küldtek csomagban pálinkát BékéscsabáRÓL.
Megkaptam.
Talán azért, mert közel lakom Tokodaltáróhoz ?

penelop 2009.11.04. 10:15:12

@Pepin bácsi: Csodálom, hogy útközben nem párogott el.....

penelop 2009.11.04. 10:18:16

@penelop: Pedig ma még nem is pálinkáztam! Párolgott!!!

penelop 2009.11.04. 10:20:26

@Itschykhatschy: Pedig kis mértékben gyógyszer, nagyban meg orvosság!

Bozdurgán 2009.11.04. 10:23:38

Ha egy levélnek van RAG száma, akkor végig lehet követni az egész folyamatot, tehát lehet látni, hogy mikor tünt el.

Az ilyen levelet max kifisztják, de nem veszítik el.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.11.04. 10:24:07

@kisangol: A postai lopások aranykora az utánvételes csomagküldés fellendülésekor volt. Akkor még nem volt teleshop. Egy csomo "sportszer" (műbroki), karóra, beltéri antenna, konyhagép, ottó katalógus pörgött oda-vissza. Válaszolni meg postafióknak lehetett. Akkor "kötötték" a postások a nyugdíjkiegészítő szerződésüket néhány ügylettel. Ha buktak, akkor meg átmentek egy másik részleghez. Óbudáról Köbányára, Újpestről Kelenföldre, és a buli ment tovább. Onnan tudom, hogy akkor osztályvezető voltam. Aztán hamar összejött a nyugdíjra való, és 28 évesen nyugdíjaztam magam.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.11.04. 10:25:42

Amúgy nem tudom mi a posztoló baja. Végre egyszer a posta kézbesített egy csomagot. Ez is baj? Igaz, hogy rossz címre, de hát aki dolgozik, az hibázik. Nem igaz?

penelop 2009.11.04. 10:26:11

@Bozdurgán: ma olyan egyformán vagyunk, úgy látom

Bozdurgán 2009.11.04. 10:29:49

@Itschykhatschy:

aranykor most is van a nemzetközi kicsierélő üzemben kéz kezetmos alapon degeszre lopják magukat, a budaörsi Logisztikai központban a wc-kben műszakváltáskor bokáig állnak a kibontott küldemények.
At emberek hamar kitanulták hogy melyik ponton nincsenek kamerák.
A kézbesítőkre annyira nem jellemző a lopás, őket érik utol leghamarabb.

Pepin bácsi 2009.11.04. 10:32:17

@penelop: "párolgott" azért csak összejött :)

Pepin bácsi 2009.11.04. 10:33:54

Nyelvész Józsi spanjai nem tokodiak ?

AlulírottFentemlített 2009.11.04. 10:34:22

Én ezt el sem hiszem!
Na jó mégis :-)

pizsama 2009.11.04. 10:34:30

Én már ismertem a sztorit, xpress fórumon kiveséztük. :D

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.11.04. 10:37:01

@Bozdurgán: változnak az idők. egy viszont nem változik. valaki nyúlja a csomagokat.

penelop 2009.11.04. 10:37:28

@Pepin bácsi:
öléggé nehezen, pedig sküszöm,hogy szín józan vagyok

Afi 2009.11.04. 10:56:21

Posta hehe.
Külföldről vártam csomagot reg szám alapján kerestem írták hogy Mora megérkezett. Mondom akkor pár nap és nálam landol. érdeklődtem hogy mi van a postánál. 10nap múlva megérkezett. És mikor néztem a doboz tetején a pecséteket elküldték Komáromba onnnan Esztergomba. Mivel meg kellet adni a megyét is így feltüntettem Komárom-Esztergom . nem tűnt fel hogy utána a város, utca, hsz, irányító szám van feltünteve, de az Egomiak észleték a hibát és az irányítószámot, várost pirossal bekairkázva küldték tovább.

Tökös Veréb 2009.11.04. 10:57:06

@Pepin bácsi: ha nem lenne ez a hülye óraátállítás már dél lenne :)

Fénnyel teli esernyő 2009.11.04. 10:57:59

Nekem minden levelet az Aldi kézbesít. Meg is kapom mindet, néha korábban, mint a feladás dátuma.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.04. 10:58:23

@Pepin bácsi:
Megpróbálok intézni valamit.
Szólok, ha sikerül.

Pepin bácsi 2009.11.04. 11:00:52

@Fulzsenszio: bölcs szavaid mindig lenyűgöznek.

@Sün‼: siess, mert éhes vagyok, mennék már ebédelni.
Vagy hozassam ki a postával a kaját ?

Pepin bácsi 2009.11.04. 11:17:00

@penelop: marad az ALDI futár, az a biztos

májgeriberi 2009.11.04. 11:19:09

küldtél magadnak egy csomagot?

mondjuk én is jóban vagyok magammal

penelop 2009.11.04. 11:20:20

@Pepin bácsi: Az tuti!
Szép napot és jó étvágyat is kívánnak hozzá! Szavad nem lehet!

penelop 2009.11.04. 11:27:02

@richy0609: Húh! Ezt én is kifelejtettem!
Pedig fontosch!

staropramen 2009.11.04. 11:43:10

Sztrovacsekek!
Mi van akkor ha Békéscsaba lánykori neve Tokodaltáró, és a postás nem tudta, hogy már férjhezment?

Take-it-Easy 2009.11.04. 11:43:46

A durva az egészben az, hogy az ajánlott levelet akár postaláda útján is kézbesíteni lehet. Azaz: a postás bedobja egy szimpatikus postaládába, ha éppen nem találja a tiédet, majd a papírkájára ráírja: postaláda útján kézbesítve.
Jó, mi?

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2009.11.04. 11:46:21

@Easyke: van jobb is: odairja a nevedet, és úgy "hagyja" el a leveled. szemét banda. amelyik kézbesítő becsületesen dolgozik, az ki van rúgva. Ez a magyar posta.

Magam_a_Mondomét! 2009.11.04. 11:50:45

HÖKK! Ennyi erővel BalatonfürEDE-n is kiköthetett volna a csomag... (hehe ki-kö-he-tett érteeeed?)

Nomante 2.0 2009.11.04. 11:54:40

Tokodaltáró egy köpésre van tölem, szóval ne fikázzátok! Igaz ALDI-ja nincs még, de fejlödik, és lassan lehagyja békéscsabát! gondolom ezért lehetett valami probléma.

penelop 2009.11.04. 12:02:17

Jó étvágyat!Mindenkinek!

Nomante 2.0 2009.11.04. 12:04:26

egyébként nekünk spec. volt mikor vki más nevére más címére szólo levelet kaptunk 3-4 alkalommal, egyedül a város stimmelt, se a név se az utca se a házszám nem...

na a 4. alkalommal fogtam és felelösségre vontam a postást, hogy nem vagyok kézbesítő [minden alkalommal elvittem a tulajnak a levelet] aztmondta, hogy új még a környéken és előfordulhat ilyen.Hát mondom a szövegértést és az olvasást általános iskola 1. 2. osztályában tanítják.

ezután nem jött több "illektéktelen" levél.

Posta powa.

Tökös Veréb 2009.11.04. 12:16:23

@Nomante 2.0: ezután egyszerűen nem kapta meg többé a leveleket!

penelop 2009.11.04. 12:36:57

És itt a mese vége
Fuss el messze véle!

Mylady 2009.11.04. 12:38:50

Régi szép idők... amikor anyám küldött nekem néha levelet (igazolások meg ilyenek) és találomra(!) írt rá pesti irányítószámokat... és mégis megérkezett a levél max 2 nap alatt...

Nagyvakond 2009.11.04. 12:39:53

Posta?

bëlga: egy, két, há...

Take-it-Easy 2009.11.04. 13:10:34

@richy0609: Pffff.... Még aláírást is hamisít... Tudom, hogy az átlag postás nagyon is alul van fizetve, de azért... Kitalálták az értesítőt erre az esetre. Lassan kezdek kifejezetten örülni annak az egyszerű dolognak, hogy kapok levelet. Hogy megkapom egyáltalán...!

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.04. 13:14:05

A történetek alapján nálunk van csak normális postás? Igaz, meg kellett nevelni, mert a kutya miatt nem mert csengetni és sok potyaút volt a postára, de már évek óta megy a dolog. (érdekesség, hogy amikor maminak hozta a nyugdíjat, nem fosott a kutyától) Volt olyan is, hogy a kapunak támasztotta a biciklijét, és a kutya nekifutott a bicaj meg dőlt. Nem keveset röhögtünk rajta.

penelop 2009.11.04. 13:14:11

@Pepin bácsi: Mosolyogva könnyítenek a pénztárcámon mindig!

Mialee 2009.11.04. 13:42:08

Kedves levélíró: Biztos hogy nem a Kész Átverés szórakozott veled? :D

Íme egy szép történet, miért nincs értelme a Magyar Postának.

bounty123 2009.11.04. 13:50:25

Még mindig jobb, mintha Isztambulba ment volna, ugyebár.

Peetee 2009.11.04. 14:00:13

@Micsoda??? Ez nevetséges!!:
Én is dolgoztam futárszolgálatnál, és tényleg 1 balf@sz votl a Te futárod.

1. Oda lehet adni a szomszédnak, de csak 20.000Ft értékhatárig!!! (utánvéttel, persze összeghatár nélkül, ha kifizeti a szomszéd).
2. Értesítőt kell rakni az ajtóra,h hol a csomag.
3. Előtte mindig illdomos felhívni az ügyfelet, mert 10-ból 6-szor az van, hogy: "húúú, nem vagyok otthon, vigye át szembe a Pistabácsinak, odaszólok".
Mire kijön az öreg Pistabácsi tudja,h miről van szó, és - mondom - 10-ből 6szor ott a borravaló' a kezében!!!

A futár volt bafék, ennyi.

Secnir 2009.11.04. 14:14:45

én nem várok senkitől levelet, meg csomagot tele gyémántokkal.
akkor nemsokára kapok?

Mylady 2009.11.04. 15:18:57

@Secnir: én sem várok
remélem, nem neked viszik ki az enyémet :P

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.11.04. 15:21:55

Canda-cho egy kis kerület, Japánban található.

Az oda címzett levelet, simán Kanadába küldte a Posta.

Ezen a Tokodaltárón témán nem is tudom miért akadtok fenn.

little honey 2009.11.04. 15:32:01

1. lúzer vagy, hogy értéket a postára bízol
2. a postások úgy lopnak (tisztelet a kivételnek), hogy a központban felülragasztják a címzettet egy kis zsebben elférő vignettával, és a posta vidáman kiviszi az új címzettnek...

nem véletlen egy dvd tévedt el és nem egy levél...

Secnir 2009.11.04. 16:04:15

@Mylady:
remélem nem.
csodálkoznék is, ha egy levélben béla megvallja nekem, hogy szeret.

Megdobbent 2009.11.04. 18:13:18

@Micsoda??? Ez nevetséges!!: O te naiv gyermek, hat nem ezt irod: "Na de könyörgök, ennyi erővel akár a kapu elé is lerakhatta volna az idióta, no mindegy." ?!

Pontosan es nemzetkozileg ismert arrol a DHL, hogy leteszi a labtorlodre, vagy kinthagyja az utcafronton a dolgaid a penzedert. Pont itt a homaron volt szo egy komplett kanaperol, amit az utcan hagytak, mert a kurvaannyat a fizeto megrendelonek, hogy nem tolt 1 hetet szabadsagon a DHL miatt...

Megdobbent 2009.11.04. 18:16:56

@Bozdurgán: Ezt jo tudni, remelem a postarol is olvassa valami olvasni kepes es tudo valaki... Milyen jo mar ezt igy civilkent tudni, hogy ha megrendelek barmit, akkor csak akkor kapom meg, ha a budaorsi geciparasztallatfaszkalapdisznonak nem szimpatikus :>

Manyizga (törölt) 2009.11.04. 19:00:44

Sajnos én is ismerek pár félanalfabéta-postást. Hárman laktunk egymás mellett, családi házban. Véletlenül mindenkinek azonos betűvel kezdődött a családneve (de teljesen más). A házszámok se stimmeltek, de a postás rendszeresen rossz helyre dobta a leveleinket. Esténként kézbesítettük egymásnak...
Bezzeg, ha a nyugdíjat vinné rossz helyre, lenne országos balhé! :)

esef 2009.11.04. 19:19:59

@Manyizga:
Nálunk meg a bankszámlakivonatokat dobálják össze-vissza. A szomszédékét hozzánk, a mienket a szomszédhoz. A három kezdőbetű: N., K. és S. Hasonlók ugye? A három bank meg: OTP, Budapest Bank és K&H...

papugaja 2009.11.04. 21:52:53

Tokodaltáró valószínűleg a postai szarkák által kreált potemkinfalu, ide térítik el a küldeményeket.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.11.05. 08:43:16

Legközelebb hozasd futárral. Egy ezrest megér, hogy meg is kapd.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.05. 10:26:38

- A magyar Postánál alkalmazási feltétel a részleges (szelektív) diszlexia.
- A Centrum-Posta Zrt-nél ez a betegségük automatikusan el fog múlni. Amíg a létszámátvétel tart...
- Ha sok pénzem lesz, bankjegyfestő patronos csomagokat fogok oda-vissza küldözgetni külföldről. Utána meg röhögni a sok lila/zöld/narancssárga/vörös/kék fejű postáson... (ezt amúgy a Posta belső ellenőrzése is megtehetné, ha nem félnének attól, hogy tényleg elkapják a tolvajokat)

Sheruzad 2009.11.05. 11:39:29

Baratosnemnak amerikabol kuldtek csomagot. az ido telt, majd mult, a csomag nem erkezett meg. finoman raerdeklodott a rokonnal hogy mikor adta (fogja feladni..) a pakkot es kiderult h az illetohoz mar a visszaigazolas is megerkezett, h a csomag kezbesitve, csak udvarias volt es ezert nem surgette a koszonomot.
ala is volt irva, a cimzett nevevel, alt.isk. elso osztaly jellegu kezirassal (gondolgom balkezzel)
Sikerult nyomonkovetni a kuldemeny utjat es vegul meglett a doboz, jol kibelezve. Amugy cipo, ruhanemu volt a kuldemeny, reszletes listaval. Kb a fele eltunt. Ruha es labmeret alapjan lehet koroztetni a szarkat.. de ha nem maganak nyulta, akkor lehet akar a 130 kilos 42 es labu Terka neni is.. :(

szepi79 2009.11.05. 13:38:05

gyanús nekem ez a poszt. felettébb gyanús.
1. az iró örülhetne, hogy egyáltalán kézbesitették, eddig az se volt szokásuk. a cim még nem az igazi, de legalább haladnak.
2. ha megnyert valamit, akkor minek fizet? azmost engem nem érdekel, hogy aukciós oldalról nyerte, szerintem ez mindegy is. (plussz, mire ment a nagy nyereményével? naugye. kellett neki felvágni.)

perszecsakhamár lehet a posztolót.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.05. 14:56:40

A DVD-film az amúgy milyen? Olyan keskeny, hogy feltekerve belefér a DVD-lejátszóba? Mire tekeredik át lejátszás közben?
A műsoros DVD-t ismerem, de azon (abban) nincs film...

Jegkoko 2009.11.05. 19:33:32

Hát nekem sose volt bajom a postával, minden csomag amit feladok vagy feladnak nekem mindig másnapra megérkezett.

1stperson 2009.11.06. 12:48:39

Na most már tudom, hogy hová tűnnek az Amazontól rendelt DVD-im. Eddig azt hittem, hogy a köcsög postások lenyúlják a gyereknek karácsonyra. De nem. Hörcsögtosznádra küldik véletlenül, és csak azután nyúlják le a gyereknek karácsonyra, hogy nem jöttek érte sokáig.
Ki kéne az összeset rúgni a rákba, és következő bagázs talán még dolgozna is.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.11.08. 20:29:03

Postás-rendőr-vasutas emberek dolgoznak ott.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.26. 19:51:09

Kilopták a vaterán vett kb. iphone fülest az AJÁNLOTT levélből, csak az üres borítékot találtam a postaládában. Itt tart a magyar posta. Fantasztikus.

Brian Kinney 2009.12.23. 10:25:30

Nekem egyszer duplán kuldott egy drága újságot a posta, és csak 1x kellett kifizetnem minden alkalommal. A feladónak nem tunt fel, hogy nem kettot rendeltem, egy éven át. Mondanom se kell, nem reklmaáltam. Lehet, hogy Tokodaltárón lakom és nem is tudok róla??
süti beállítások módosítása