Talán az év legokádékabb trágyahumorát sikerült megtalálnia a hómpédzse szerint vírusmarketingre specializálódott Webvizionak. A saját minőségi munkájának promózására kitalált FlashMikulás a méltán gyűlölt képernyőreklámfigurákhoz hasonlóan bekopog a monitoron, majd arcon hányja a felhasználót H1N1-vírussal. A srácok annyira bekészülhettek a brainsztormon, hogy megvan az ultimate vírusmarketing, érted, hogy aztán amikor látványosan nem küldözgették az undorító animációjukat ("a sikeres vírusmarketing megdöbbentő, humoros vagy botrányos és aktuális"), végső megoldásként körbespammoltak egy csomó embert "bocsánatkérő levéllel", amiben ismét csak a jópofa hányásra hívják fel a figyelmét, annak aki lemaradt róla. A Homár ahol tud, segít, rajtunk ne múljon a Webvizio Google-optimalizációja. Olvasónk, Géza ezt írta, amikor meglátta:
Nemrég kaptam egy ismerősömtől ezt a szart. Fogalmam sincs, hogy ezek az emberek ezt most poénnak szánták-e, de az a h1n1-es video valami ultra gáz. Egyértelmű marketingfogás, hogy a jelenelg folyó hype-ot meglovagolják, és ezzel pénzt keressenek, de szerintem ez gusztustalan. Az agresszív az még talán elmegy, de az meg túlságosan cartman-es: a szöveg, a hanglejtés egy az egyben koppintja a south parkos üzenetküldős "videokat". Szóval no egyediség, talán egy postot megér, hogy ilyenek is vannak hazánkban.
A nyomorult "webvizionista" spammer pedig ezt:
Barátom!
Azt hiszem tegnap előtt kicsit túllőttem a célon. Innovátorként régi vágyam egyikét valósítottam meg azzal, hogy létrehoztam webviziós kollégáimmal egy önállóan terjedő virusmarketing kampányt. Hurrá! - A műtét sikerült a beteg meghalt. Az alábbi sorokat nem magyarázkodásnak szánom, inkább amolyan keserű tanulságnak, amit néhány sorban megosztanék Veled:
Elárulom a sikeres virusmarketing video titkát:
1. Legyen megdöbbentő, humoros vagy botrányos.
2. Legyen benne minél több aktualitás.
3. Legyen minél személyre szabottabb a kommunikáció.
Ezért a Mikulásunk megdöbbentő agresszív viselkedése, ezért a H1N1 hisztéria szelének vitorlánkba fogása… Az egésszel annyi volt - beismerem önző - célom, hogy karácsonyi videógalériánkat promózzuk: Ha megnézed, láthatod hogy a galéria videói kedvesek és szerintem egyáltalán nem botrányosak. Az, hogy egy kedves karácsonyi videókat tartalmazó galériát az ismert agresszív kampánnyal promóztunk: Bevallom: Hiba volt!
Szerettünk volna valami kedvesebb, küldhető produkciót alkotni, de az sajnos az előzetes mérések alapján ÉRDEKTELENSÉGBE fulladt: magyarul nem küldték tovább.
Csak az ízléstelenség terjed magától. Ez a mai magyar valóság. Tényleg szomorú. Igazatok van. Eladtam a lelkemet a kísérletezés kedvéért. Most pedig szeretnélek megkövetni. Belátom, hogy kampányunk túlment a jó ízlés határán. Most online marketingszakértőkét mondhatnám, hogy ez egy ilyen műfaj, de inkább ezúttal csöndben maradnék.
Köszönöm szépen a visszajelzéseket, az építő jellegű kritikákat.
Ígérem, tanulunk az esetből!
Maradok tisztelettel:
Weiser István
webvizionista
Ui.1: Aki nem tudja miről van szó az itt megnézheti»
- és meg is ítélhet érte. Igazad lesz.
Ui.2 Azt hittem tetszeni fognak a galéria videói. Tévedtem.
Annak ellenére, hogy sokan rendeltek belőle.
Igaz csak a kedvesekből…
Az utolsó 100 komment: